Nee dit is alleen voor FOT incrowdquote:Op maandag 12 december 2005 12:05 schreef blieblie het volgende:
Mag je ook als Fot outsider mee doen?
Ik volg redelijk wat topics hier maar post vrijwel nooit.
Dat moet wel lukkenquote:Op maandag 12 december 2005 12:06 schreef Schanulleke het volgende:
De wedstrijd is open voor iedereen. Enige voorwaardes gelden wel met betrekking tot de inzending, waarvan de voornaamste zijn dat je zelf de maker van de foto moet zijn en dat de foto in 2005 gemaakt moet zijn.
ik vind zelf van niet eigenlijk, zolang er maar 1 foto als basis gebruikt is.quote:Op maandag 12 december 2005 12:09 schreef blieblie het volgende:
Geen regels mbt. bewerking ofzo?
en die ga ik ook nog proberen te gebruiken om die ene topfoto te makenquote:Op maandag 12 december 2005 12:09 schreef Shark.Bait het volgende:
we hebben nog 19 dagen om eventueel een mooie foto te maken, plus nog een paar dagen van vorig jaar...
Jou kennende, zal je ws daar goed gebruik van maken. En dan telkens je keuze aanpassen...en 3e wordenquote:Op maandag 12 december 2005 12:11 schreef Puckzzz het volgende:
en die ga ik ook nog proberen te gebruiken om die ene topfoto te maken
quote:Op maandag 12 december 2005 12:18 schreef blieblie het volgende:
Ik ben zelf overigens maar een beginner maar heb laatst deze foto gemaakt van mijn kat.
Het is niet echt een standaard huisdier foto (vind ik niet passen in Fot) en ben er stiekum wel btje trots op.
Deze versie is onbewerkt dus misschien moet ik em wat lichter maken. Maar wat vinden jullie, is ie goed genoeg om mee te doen of is het echt zo van... nouwww is leuk als achtergrondje op je pc maar hier hoort ie niet thuis.
[[[url=http://www.treedee.net/muk/EnyKl.jpg]afbeelding][/url]
daarom had ik ook eigenlijk dit topic alvast geopend, kan men alvast de foto's posten die misschien in aanmerking komen voor deze wedstrijdquote:Op maandag 12 december 2005 13:37 schreef Vliegvrager het volgende:
Een onmogelijke opgave natuurlijk. Ik kan toch al niet goed objectief naar mn eigen foto's kijken en dan moet ik ook nog een keuze maken uit foto's die qua onderwerp totaal onvergelijkbaar zijn.
Ik denk dat ik maar eens een externe jury ga samenstellen.
quote:Op maandag 12 december 2005 14:00 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat bij mij deze best mooi is geworden
[afbeelding]
Hmmmm...nooit echt over na gedachtquote:Op maandag 12 december 2005 14:21 schreef Puckzzz het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
alleen de kleur kan ik niet rijmen met het ouderwetse beeld wat ik hier zie. Misschien iets minder saturatie?
Vorig jaar was het eerste jaar dat er een mooiste foto van het jaar wedstrijd was.quote:Op maandag 12 december 2005 11:50 schreef Puckzzz het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening dat deze wedstrijd ook op de FP moet verschijnen, ik weet eerlijk gezegd niet of dat de voorgaande jaren ook is gebeurd.
quote:Op maandag 12 december 2005 15:13 schreef Schanulleke het volgende:
Dat is ook een leuke foto Puckzzz.
Ikzelf vind dit mijn mooiste van het afgelopen jaar. Zowel het moment als de scherpte op de juiste plek. Voor mij nog een toevalstreffer, maar ik hoop ze zo meer te gaan maken uiteraard.
[afbeelding]
Oh ja, die had ik ook nogquote:Op maandag 12 december 2005 14:25 schreef Schanulleke het volgende:
---8<---
@ compumess: Bij dit topic moest ik eigenlijk direct aan jouw foto denken met die zonsopgang met die molen.
quote:Op maandag 12 december 2005 15:37 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Oh ja, die had ik ook nog![]()
Ga nog maar ff rustig de collectie doorbladeren!
[afbeelding]
Breedbeelduitvoering
Die bijenvanger van jou blijft ook geweldig!![]()
Wel leuk hoor die molen, maar wel erg saai en cliche vind ikquote:Op maandag 12 december 2005 15:37 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Oh ja, die had ik ook nog![]()
Ga nog maar ff rustig de collectie doorbladeren!
[afbeelding]
Breedbeelduitvoering
Die bijenvanger van jou blijft ook geweldig!![]()
Pak gerust maar weer uit, jij maakt ook erg mooie ploaties!quote:Op maandag 12 december 2005 16:38 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
* Puckzzz pakt haar boeltje maar weer in...geen schijn van kans tegen zoiets
Hoewel dit niet echt een verbeter-je-foto-topic is, post ik toch ff de aangepaste versiequote:Op maandag 12 december 2005 15:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmm...nooit echt over na gedachtGa ik binnenkort eens proberen
Zat ik me ook net te bedenken jaquote:
Nee.quote:Op maandag 12 december 2005 22:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ben ik de enige die zich bij CompuMess mateloos stoort aan z'n 'handtekening'?
hij is laten we zeggen wel mooi maar niet echt bijzonder, leuk vakantie kiekje voor aan de muurquote:Op maandag 12 december 2005 22:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Niemand zegt iets over m'n feauteau. Is ie zo ruk?
Ach...helaas schijnt het nodig te zijn bij foto's op het internetquote:Op maandag 12 december 2005 22:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ben ik de enige die zich bij CompuMess mateloos stoort aan z'n 'handtekening'?
quote:Op maandag 12 december 2005 22:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Niemand zegt iets over m'n feauteau. Is ie zo ruk?
stem je op een andere foto! Dat zal em lerenquote:Op maandag 12 december 2005 22:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zou ze toch graag zonder zien...
Het leidt ( mij ) enorm af...
Do2 iets aandoen ... staat om m'n to-do lijstjequote:Op maandag 12 december 2005 22:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben niet uit op vergelding, SB.
De beste man heeft me ( vooralsnog ) niets misdaan.
Cheers.quote:Op maandag 12 december 2005 22:28 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Néh, geintje hoor, ik zal morgen ff een maagdelijke versie van de foto's plaatsen.
Een prachtige lucht, sfeervolle huizen, een merkwaardig groen bassin en dat alles met een goede compositie. Maar vooral een 'echte' foto. Niet zo'n plaatje dat zo glad gesoept is dat er kraak noch smaak meer aan zit. Die foto's van Compumess, nofi, maar daarvan trek je er bij de Expo zo twintig uit het rek.quote:Op maandag 12 december 2005 22:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Misschien moet je zelf eens uitleggen wat jij er zo mooi aan vind
Ik ben het wel een beetje met Re eens nl.
zoals gezegd, niets mis met de foto, alleen niet echt pakkend, dat heb ik trouwens nooit met gebouwen, die zijn mij te statisch, minpuntje verder natuurlijk de electriciteitskabelquote:Op maandag 12 december 2005 22:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Een prachtige lucht, sfeervolle huizen, een merkwaardig groen bassin en dat alles met een goede compositie. Maar vooral; een 'echte' foto. Niet zo'n plaatje dat zo glad gesoept is dat er kraak noch smaak meer aan zit. Die foto's van Compumess, nofi, maar daarvan trek je er bij de Expo zo twintig uit het rek.![]()
Maar ze zijn zonder soep tot stand gekomen!quote:Op maandag 12 december 2005 22:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Een prachtige lucht, sfeervolle huizen, een merkwaardig groen bassin en dat alles met een goede compositie. Maar vooral een 'echte' foto. Niet zo'n plaatje dat zo glad gesoept is dat er kraak noch smaak meer aan zit. Die foto's van Compumess, nofi, maar daarvan trek je er bij de Expo zo twintig uit het rek.![]()
Dat is eerder jouw probleem dan het mijne.quote:Op maandag 12 december 2005 22:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat er dat voor jou blijkbaar in zit. Als ik er naar kijk, zie ik een stel huizen met een volstrekt oninteressante compo en een saaie lucht
Dat doet er niet zo veel toe hoor. Voor mij blijven het plaatjes die leuk zijn voor op een kalender. Zo'n Holland 2006 die Japanners op Schiphol kunnen kopen. In die categorie zijn ze echt goed gelukt, maar ik kan er verder niks mee. Het is een soort holle esthetiek, een plaatje om het plaatje. Niet erg interessant om nog een tweede keer een blik op te werpen. Ze intrigeren niet.quote:Op maandag 12 december 2005 22:51 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Maar ze zijn zonder soep tot stand gekomen!
(misschien moet ik ze toch maar eens gaan verkopen !)
Wat is het?quote:Op maandag 12 december 2005 22:56 schreef pea4fun het volgende:
Dit is mijn mooiste van het jaar...
[afbeelding]
Hij hangt bij mij aan de muur in 30 x 20 en iedereen die hem ziet is vertederd door het beesie![]()
Een luipaardwelpje. Komt voor mij nog bij dat je er met je vingers gewoon door het gaas kon om ze te kroelen...quote:
Ik heb dit jaar een aantal van wat ik mijn mooiste foto's vind af laten drukken en aan de muur gehangenquote:Op maandag 12 december 2005 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
Dat is ook een mooie Pea!
Ik zit te denken om voor mezelf een boekje te gaan laten printen met de 30 of 40 mooiste van mijn 'eerste' jaartje fotografie. Zijn er meer mensen die zoiets doen, of printen jullie uberhaubt al frequenter? Of misschien wel helemaal niet?
Ik probeer 4 foto's op 20x30 af te laten drukken en dan een mooi passepartout erom heenquote:Op maandag 12 december 2005 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zit te denken om voor mezelf een boekje te gaan laten printen met de 30 of 40 mooiste van mijn 'eerste' jaartje fotografie. Zijn er meer mensen die zoiets doen, of printen jullie uberhaubt al frequenter? Of misschien wel helemaal niet?
Printen?quote:Op maandag 12 december 2005 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
En toen... hap!quote:Op maandag 12 december 2005 23:01 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Een luipaardwelpje. Komt voor mij nog bij dat je er met je vingers gewoon door het gaas kon om ze te kroelen...
Ja, ik heb een klein fotoalbum met de mooiste foto's op 13x18! Erg leuk!quote:Op maandag 12 december 2005 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
Jammer van die lantaarn, maar die lucht is superquote:
K_man, deze vind ik beter dan de vorige die je postte.quote:
quote:Op maandag 12 december 2005 13:46 schreef CompuMess het volgende:
Ben zelf wel tevreden met dit plaatje...
[afbeelding]
Breedbeeld versie
Môgge!quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2005 06:45 schreef ultra_ivo het volgende:
he, zo te zien een naamgenoot.
is dit bij de vsm?quote:Op maandag 12 december 2005 14:00 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
quote:
Maar goed dat je hebt uitgepakt !quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:13 schreef Puckzzz het volgende:
Deze is er ook nog!
[afbeelding]
volgens mij kunnen we beter wat categorieen aanmaken? Je kunt een portretfoto toch niet vergelijken met een foto van een -ik noem maar wat- ondergaande zon?
shit...vergeten te resizen na het kadertjesowwie!!
*Eensquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:24 schreef Schanulleke het volgende:
Dat vind ik iig de mooiste van je mogelijke inzendingen tot nu toe Puckzzz.
[insert piepstemmetje] maar...maar...ik zeur toch niet?quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:43 schreef PdeHoog het volgende:
Puckzzz, je moet niet zo zeuren over je foto'sZe zijn leuk
yups!quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:11 schreef elmarz het volgende:
Dit vind ik mijn beste van het jaar....
[afbeelding]
Grtz,
el Marz.
Heel mooi elMarz! Heel spontaan, mooie scherpte-diepte. Alleen een ietsepietsie jammer van het felle stuk linksboven, maar dat is zeurenquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:11 schreef elmarz het volgende:
Dit vind ik mijn beste van het jaar....
[afbeelding]
Grtz,
el Marz.
Raar, heb je iets bij die schoenen bewerkt?quote:Op maandag 12 december 2005 14:00 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
Nee hoor, hoezoquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:44 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Raar, heb je iets bij die schoenen bewerkt?
dat is net het zonlicht dat tussen de stoom op de voorkant van de schoen valt, denk ikquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:46 schreef super-muffin het volgende:
[afbeelding]
Ik vind dit er raar uitzien
en dan doel ik op de zolen zeg maar.
kloptquote:Op woensdag 14 december 2005 09:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Als je goed naar de [desbetreffende] foto kijkt, zie je dat de man naar beneden kijkt. En je ziet hem al denken "Goh, ik had eigenlijk mijn schoenen moeten poetsen."
Teeeeeeeering!! Daar wordt ik gewoon bang vanquote:Op woensdag 14 december 2005 10:24 schreef Flipper01 het volgende:
Er zijn al een paar erg mooie foto's voorbij gekomen. Ik heb zelf nog geen idee wat ik ga inzenden, maar vind deze wel erg grappig:
[afbeelding]
De boot op het strand is leuk, de huizen erachter zijn een beetje nietszeggend. Als je de bovesnte rand van de foto afsnijdt wordt je foto veel sterker. Probeer de waterlijn ongeveer op 2/3 te krijgen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:14 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik kon het ook niet laten. Ik maak niet veel bijzondere foto's, maar dit vond ik zeker de mooiste van dit jaar
[afbeelding]
quote:Op donderdag 15 december 2005 13:44 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De boot op het strand is leuk, de huizen erachter zijn een beetje nietszeggend. Als je de bovesnte rand van de foto afsnijdt wordt je foto veel sterker. Probeer de waterlijn ongeveer op 2/3 te krijgen.
in januari pas?quote:Op donderdag 15 december 2005 16:23 schreef Schanulleke het volgende:
Wanneer gaat het officiele wedstrijdtopique eigenlijk geopend worden?
Dit blijft altijd een lastig punt van discussie en ik denk dat de mods dit het beste kunnen beslissen.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:42 schreef Shark.Bait het volgende:
kwil wel NU weten hoe het zit met de regelementen omtrent shoppen....
Waarom niet? Clonen kan in de doka ook en in de fotowedstrijd van november heeft dubbelu ook een cloon-techniek gebruikt. Ik heb er niemand over horen klagen.quote:
Die vind ik mooi vind de andere Toeps-lollie foto trouwens mooier, maar sommigen zullen dit ms te zwaar geshopt vinden.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:10 schreef Shark.Bait het volgende:
mijn mooiste is denk ik toch wel 1 van deze 2:
[afbeelding]
Toeps met Lollie
RESIZEN IDIOOTquote:[afbeelding]
Beestjuh met Herman
Allebei gesoept om het resultaat te krijgen dat ik wilde overbrengen.
Planning was het topic halverwege december te openen en dan de wedstrijd te laten lopen tot halverwege januari. Op dit moment wachten we alleen even af hoe het gaat lopen met sponsoring.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:23 schreef Schanulleke het volgende:
Wanneer gaat het officiele wedstrijdtopique eigenlijk geopend worden?
Hoezo? Gaan we de boel weer omgooien tov de reguliere wedstrijd?quote:Op donderdag 15 december 2005 20:04 schreef Subhuman het volgende:
Photoshopregels worden in elk geval bekendgemaakt zodra het wedstrijdtopic geopend is, wellicht eerder.
Neehoor. Er is alleen een wat strakker lijstje gemaakt van bewerkingen die wel mogen en bewerkingen die niet mogen, ter vervanging van de redelijk vage zinsnede die nu in de regels staat.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo? Gaan we de boel weer omgooien tov de reguliere wedstrijd?
Ik heb aan de 2e foto minder geshopped dan aan de eerste; bij de tweede heb ik storende delen in het witte weggehaald, ik heb B en H niet aangeraakt. De 2e was eigenlijk overbelicht omdat ik de ISO fout had staanquote:Op donderdag 15 december 2005 17:14 schreef Vliegvrager het volgende:
Vind ik ook al mooi, maar hier vind ik de bewerking al wel erg dominant worden. Het is eerder een bewerking dan een foto zeg maar.
Als je goed photoshopt zie je het niet..quote:Op donderdag 15 december 2005 20:03 schreef Flipper01 het volgende:
Die tweede is erg mooi shark.bait!
Wellicht is het een idee om een regeltopic te openen met de poll ofhphotoshoppen wel of niet toegestaan is...
Valt er inderdaad niet, maar we kunnen in elk geval verwachten dat de deelnemers het goede fatsoen kunnen opbrengen zich aan de regels te houden om anderen niet te benadelen.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:00 schreef Icicle het volgende:
[..]
Als je goed photoshopt zie je het niet..
m.a.w. daar valt geen regel over te maken.
quote:Op donderdag 15 december 2005 22:43 schreef pea4fun het volgende:
Jemig, zijn die photoshopregels nou nog niet overboord? Je gaat toch ook niet zeggen dat je wel foto's mag maken maar geen donkere kamer mag gebruiken....schei toch eens uit met dat ouderwets gedoe zeg...tssss
quote:Op donderdag 15 december 2005 22:43 schreef pea4fun het volgende:
Jemig, zijn die photoshopregels nou nog niet overboord? Je gaat toch ook niet zeggen dat je wel foto's mag maken maar geen donkere kamer mag gebruiken....schei toch eens uit met dat ouderwets gedoe zeg...tssss
Misschien is het verstandig om eerst af te wachten wat de regels precies zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:43 schreef pea4fun het volgende:
Heb het ff geprobeerd...maar nee, het is toch niet wat je wil. Zeker niet in zwart-wit dan is de vorige versie veel sterker.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:44 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De boot op het strand is leuk, de huizen erachter zijn een beetje nietszeggend. Als je de bovesnte rand van de foto afsnijdt wordt je foto veel sterker. Probeer de waterlijn ongeveer op 2/3 te krijgen.
Ja? Dus? wat zijn de regels dan?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:54 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Misschien is het verstandig om eerst af te wachten wat de regels precies zijn.
quote:
quote:Op donderdag 15 december 2005 20:04 schreef Subhuman het volgende:
Planning was het topic halverwege december te openen en dan de wedstrijd te laten lopen tot halverwege januari. Op dit moment wachten we alleen even af hoe het gaat lopen met sponsoring.
Photoshopregels worden in elk geval bekendgemaakt zodra het wedstrijdtopic geopend is, wellicht eerder.
Omdat we nog aan het overleggen zijn en de lijst nog niet 100% compleet is. Zodra alles klaar is worden ze bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:23 schreef Puckzzz het volgende:
*PROEST* wat is er in vredesnaam mis mee om de regels nu al bekend te maken? Zo spannend zullen ze niet zijn en mensen vragen er toch om?
Die planning klopt dus niet. 31 dagen delen door twee is 15.5 dagen; gisteren om 12:00 dus. Of heeft december meer dagen?quote:Op donderdag 15 december 2005 20:04 schreef Subhuman het volgende:
Planning was het topic halverwege december te openen en dan de wedstrijd te laten lopen tot halverwege januari.
De mods moeten nog even de puntjes op de i zetten, daarna worden ze gepost en dan mag het 'geweld' (en de kritiek) losbarsten van jullie kant. Laten we daar niet vooraf al mee beginnen. Het dient geen enkel nut.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:23 schreef Puckzzz het volgende:
*PROEST* wat is er in vredesnaam mis mee om de regels nu al bekend te maken? Zo spannend zullen ze niet zijn en mensen vragen er toch om?
quote:Op maandag 12 december 2005 12:09 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dat moet wel lukken.
Geen regels mbt. bewerking ofzo?
quote:Op maandag 12 december 2005 12:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
over die bewerkingen: er zijn een aantal verschuivingen in de regels aan het plaatsvinden m.b.t. bewerkingen. Ik weet nu dus even niet welke regels er gelden... Sub?? Lynx???
quote:Op woensdag 14 december 2005 10:54 schreef Shark.Bait het volgende:
ik heb net mijn foto's doorgekeken... ik heb er wel een aantal die ik mooi vind. Maar ik wil weten wat de spelregelementen zijn voordat ik een keuze maak...
quote:Op donderdag 15 december 2005 16:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
in januari pas?
kwil wel NU weten hoe het zit met de regelementen omtrent shoppen....
quote:
zomaar even een paar quotejes.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:03 schreef Flipper01 het volgende:
Die tweede is erg mooi shark.bait!
Wellicht is het een idee om een regeltopic te openen met de poll ofhphotoshoppen wel of niet toegestaan is...
quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:35 schreef Natalie het volgende:
De mods moeten nog even de puntjes op de i zetten, daarna worden ze gepost en dan mag het 'geweld' (en de kritiek) losbarsten van jullie kant. Laten we daar niet vooraf al mee beginnen. Het dient geen enkel nut.
Da's een mogelijkheid. Maar ik ben persoonlijk benieuwd naar de suggesties. Jullie doen hier allemaal aan mee. 't Moet ook leuk blijven.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:52 schreef Puckzzz het volgende:
zomaar even een paar quotejes.
input over de regels heeft geen zin natalie, er worden namelijk regelmatig suggesties gedaan over de regels van het shoppen maar daar wordt niet echt aandachtig naar gekeken. Ik ben het dan ook totaal eens met Pea en nog een paar:
photoshop moet gewoon worden toegestaan. een slecht geshopte foto wordt toch direkt afgestraft door geen punten te krijgen.
Hmmm, da's idd lastig zoeken..quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:07 schreef Puckzzz het volgende:
die ga ik echt niet allemaal opzoeken, dat is al in zoveel verschillende discussies naar voren gekomen.
en trouwens ik laat het helemaal aan de mods over, die schijnen het goed te weten.
Het originele idee van een "beste van het jaar" foto wedstrijd was van UltraIvo. Nu word het ineens een wedstrijd bepaald door de modjes, zonder users. Als of wij niet iets kunnenquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:35 schreef Natalie het volgende:
De mods moeten nog even de puntjes op de i zetten, daarna worden ze gepost en dan mag het 'geweld' (en de kritiek) losbarsten van jullie kant. Laten we daar niet vooraf al mee beginnen. Het dient geen enkel nut.
Overigens, wat natuurlijk wél kan -en gewaardeerd wordt- zijn suggesties vooraf. We moeten het er allemaal mee doen, dus dan is inbreng ook prettig.
Schroom niet.
Deze discussie ging totaal niet over de wedstrijd van het jaar, maar over de Photoshopregels zoals ze ook voor normale wedstrijden gaan gelden.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Het originele idee van een "beste van het jaar" foto wedstrijd was van UltraIvo. Nu word het ineens een wedstrijd bepaald door de modjes, zonder users. Als of wij niet iets kunnen
Je zou op zijn minst Ivo's oordeel kunnen vragen omdat hij het idee had (ja, waar jullie zo lekker schaamteloos mee aan de haal gaan) Sponsoren of niet, je hebt een deadline. En er zijn users (Xi en en) (naar een idee overigens van fr.oosje --ook een user)-- die desnoods wel een 'prijs' in de winkel willen kopen om de prijzenkast - die nu leeg is - te spekken. )
Als modje zou je het idee zelf hebben kunnen opperen...jullie zijn toch zo goed?
Misschien behandelen jullie je kinderen zo thuis (arme kleine(n) ) maar ik verwacht toch wel een volwasseren aanpak van het geheel. Verantwoordelijkheid. Ergens een officiele mededeling over het een en ander vooraf is meer waard dan al die excuses tussendoor waar ik geen neuk aan heb. Als blauwe heb je een verantwoording op je genomen, wees dan duidelijk naar anderen. Leef je in. Alleen kleuters tot 6 jaar kunnen zich niet inleven in de gedachtenwereld van een ander. Van blauw verwacht ik dat wel.
Wederom keur ik je/jullie gedrag af, en niet je persoon.
Modjes hebben de dagelijkse leiding. De inhoud wordt mede-bepaald door users. Da's altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Soms zijn er echter wat regeltjes nodig. Ook daar heb je iets over te zeggen. Daarom vraag ik om die suggesties, waar ik nog steeds op wacht.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:08 schreef Shark.Bait het volgende:
Het originele idee van een "beste van het jaar" foto wedstrijd was van UltraIvo. Nu word het ineens een wedstrijd bepaald door de modjes, zonder users. Als of wij niet iets kunnen
Is dat hoe het gezien wordt? Dat modjes aan de haal gaan met een idee? Dan kan ik begrijpen waarom er zoveel tegenstand is als het gaat om dit soort dingen en andere regels in de FAQ. Mods staat altijd open voor ideeen.quote:Je zou op zijn minst Ivo's oordeel kunnen vragen omdat hij het idee had (ja, waar jullie zo lekker schaamteloos mee aan de haal gaan) Sponsoren of niet, je hebt een deadline. En er zijn users (Xi en en) (naar een idee overigens van fr.oosje --ook een user)-- die desnoods wel een 'prijs' in de winkel willen kopen om de prijzenkast - die nu leeg is - te spekken. )
Met sarcasme bereik je niets, S.B. Daarbij ben ik natuurlijk geen modje maar Forum Admin. Het is in ieders belang hier dat het lekker soepel loopt. Dat kun je aan meewerken, of je kont tegen de kribbe gooien en met beschuldigen aankomen. Aan jou de keuze.quote:ls modje zou je het idee zelf hebben kunnen opperen...jullie zijn toch zo goed?
Als je dit soort dingen erbij gaat slepen, dan zijn we snel uitgepraat. Een volwassen aanpak bereik je namelijk niet door hiermee aan te komen zetten. Volwassen is 't niet.quote:Misschien behandelen jullie je kinderen zo thuis (arme kleine(n) ) maar ik verwacht toch wel een volwasseren aanpak van het geheel.
Welke excuses zie je in de tekst die je van me quote? Ik zie geen reden waarom excuses aan wie dan ook nodig zou zijn. Je wil dingen anders zien, ik bied die optie en vraag om die dingen die kennelijk moeten gebeuren alhier. Dus kom maar op. Maar er verschijnt niets.quote:Verantwoordelijkheid. Ergens een officiele mededeling over het een en ander vooraf is meer waard dan al die excuses tussendoor waar ik geen neuk aan heb. Als blauwe heb je een verantwoording op je genomen, wees dan duidelijk naar anderen. Leef je in. Alleen kleuters tot 6 jaar kunnen zich niet inleven in de gedachtenwereld van een ander. Van blauw verwacht ik dat wel.
Da's geheel wederzijds.quote:Wederom keur ik je/jullie gedrag af, en niet je persoon.
Jaquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:11 schreef k_man het volgende:
Beetje sneue discussie. Is het nou écht zo'n opgave om een goede foto te produceren zonder PS?
net zo'n opgave denk ik als een analoge foto ontwikkelen zonder dokaquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:11 schreef k_man het volgende:
Beetje sneue discussie. Is het nou écht zo'n opgave om een goede foto te produceren zonder PS?
welke PS-bewerkingen kun je volgens jou niet in een doka doen?quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:30 schreef Subhuman het volgende:
Ik begrijp niet waarom de vergelijking met de doka steeds getrokken wordt. De "doka-achtige" bewerkingen die je in Photoshop kunt doen zijn nooit verboden geweest!
Verkapte 'ik wil eigenlijk mod van FOT zijn' postquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je zou op zijn minst Ivo's oordeel kunnen vragen omdat hij het idee had (ja, waar jullie zo lekker schaamteloos mee aan de haal gaan) Sponsoren of niet, je hebt een deadline. En er zijn users (Xi en en) (naar een idee overigens van fr.oosje --ook een user)-- die desnoods wel een 'prijs' in de winkel willen kopen om de prijzenkast - die nu leeg is - te spekken. )
Als modje zou je het idee zelf hebben kunnen opperen...jullie zijn toch zo goed?
Misschien behandelen jullie je kinderen zo thuis (arme kleine(n) ) maar ik verwacht toch wel een volwasseren aanpak van het geheel. Verantwoordelijkheid. Ergens een officiele mededeling over het een en ander vooraf is meer waard dan al die excuses tussendoor waar ik geen neuk aan heb. Als blauwe heb je een verantwoording op je genomen, wees dan duidelijk naar anderen. Leef je in. Alleen kleuters tot 6 jaar kunnen zich niet inleven in de gedachtenwereld van een ander. Van blauw verwacht ik dat wel.
Wederom keur ik je/jullie gedrag af, en niet je persoon.
Mijn kennis van Photoshop reikt niet ver genoeg om dat te kunnen zeggen. Ik bedoelde dat alle basisbewerkingen zoals kleurcorrecties en sinds kort zelfs het wegclonen van kleine oneffenheden gewoon nu al zijn toegestaan.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
welke PS-bewerkingen kun je volgens jou niet in een doka doen?
Het is geheel mogelijk dat de wedstrijd door een niet mod gebeurt; Dat dit door een enthousiaste user gedaan word, zoals het gebeurde door Rewimo.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:30 schreef Natalie het volgende:
Modjes hebben de dagelijkse leiding. De inhoud wordt mede-bepaald door users. Da's altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Soms zijn er echter wat regeltjes nodig. Ook daar heb je iets over te zeggen. Daarom vraag ik om die suggesties, waar ik nog steeds op wacht.
Yup. Zo komt het iig bij mij over.quote:Is dat hoe het gezien wordt? Dat modjes aan de haal gaan met een idee? Dan kan ik begrijpen waarom er zoveel tegenstand is als het gaat om dit soort dingen en andere regels in de FAQ. Mods staat altijd open voor ideeen.
Ik wilde niet iedereen erbij halen, allen zij die zich aangesproken voelden. Het "geen-centrale-topic" discussie heeft bij mij de toon gezet over de invulling van Sub's modereerschap. Uit gerelateerde posts proef ik ook wel een nieuwe-wind-ongeacht-de-gevestigde-orde-type modschap. Okee, vooruit dan maar.. gooi alle centrale topics overboord. Gooi dan ook de photoshop regels overboord en laten we helemaal een nieuwe koers varen, zeg ik danquote:Met sarcasme bereik je niets, S.B. Daarbij ben ik natuurlijk geen modje maar Forum Admin. Het is in ieders belang hier dat het lekker soepel loopt. Dat kun je aan meewerken, of je kont tegen de kribbe gooien en met beschuldigen aankomen. Aan jou de keuze.
Die mening mag je hebben. Maar ik deel hem niet. Zoals ik het zei, dat is mijn waarheid. Sommigen (jij niet) komen over alsof je ons zo behandeld. Dat is mijn mening. Die is 100% waar.quote:Als je dit soort dingen erbij gaat slepen, dan zijn we snel uitgepraat. Een volwassen aanpak bereik je namelijk niet door hiermee aan te komen zetten. Volwassen is 't niet.
Ik heb je wel gequote en dat gezegd, maar bedoelde niet jou iig. Wel ben je verantwoordelijk voor je mods, je bent FA. Rekening houden met je users is een goed idee, imo, en anders de kritiek voor lief nemen, of dictatorieel gezag voeren en Fok zien leeglopen.quote:Welke excuses zie je in de tekst die je van me quote? Ik zie geen reden waarom excuses aan wie dan ook nodig zou zijn. Je wil dingen anders zien, ik bied die optie en vraag om die dingen die kennelijk moeten gebeuren alhier. Dus kom maar op. Maar er verschijnt niets.
ik denk dat het uit eigen zak willen financieren van een prijs voor de winnaar toch wel laat zien hoe zeer ik wil dat de wedstrijd goed verloopt.quote:Je wilt inleving, daar denk je dat ik mee bezig ben? Wat dacht je van iets als: duidelijkheid krijgen in wat men hier wil? Duidelijkheid komt van twee kanten, van jouw kant zie ik nog niets behalve dat 'de blauwen' verantwoording op zich moeten nemen. Want dacht je van eigen verantwoording als user dat de wedstrijd goed gaat verlopen?
Da's echt niet alleen aan 'de blauwen'.
In maart jl nog wel, maar nu niet meerquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef Schanulleke het volgende:
Verkapte 'ik wil eigenlijk mod van FOT zijn' post![]()
Een hele tijd geleden hadden we daar een relletje over. Een van de users (ik zal z'n naam maar niet noemen) had een foto van een cabriolet gemaakt. Op het moment van het nemen van de foto zat de kap erop. Hij had de kap eraf gesoept omdat ie dat mooier vond.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
welke PS-bewerkingen kun je volgens jou niet in een doka doen?
Waar ligt de grens? Een lantaarnpaal wegsoepen in een prachtige zonsopgang/ondergang? Mensen weghalen, zodat het strand helemaal leeg is?quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een hele tijd geleden hadden we daar een relletje over. Een van de users (ik zal z'n naam maar niet noemen) had een foto van een cabriolet gemaakt. Op het moment van het nemen van de foto zat de kap erop. Hij had de kap eraf gesoept omdat ie dat mooier vond.
Dát lijkt me oneigenlijk gebruik van photoshop.
Uitsnede maken, converteren naar zwart/wit lijkt me weer duidelijk wel toegestaan.
Het gaat er dus om dat je wezenlijke elementen van het beeld weghaalt of aanbrengt.
Die lantaarnpaal stond er op het moment dat jij de foto maakte, de mensen waren op het strand toen jij de foto maakte. Dus horen ze ook op de foto te staan.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Waar ligt de grens? Een lantaarnpaal wegsoepen in een prachtige zonsopgang/ondergang? Mensen weghalen, zodat het strand helemaal leeg is?
Eens!quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Die lantaarnpaal stond er op het moment dat jij de foto maakte, de mensen waren op het strand toen jij de foto maakte. Dus horen ze ook op de foto te staan.
1 is mooi, waarschijnlijk is de zwart wit foto ook mooier dan kleur ofzo,quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:58 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Ik ben wel blij met deze
[afbeelding]
En deze
De eerste foto vind ik wel mooi, ik zou 'm alleen liever in kleur zien.. Zwart wit vind ik 'm toch net te weinig zeggen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:58 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Ik ben wel blij met deze
[afbeelding]
En deze
Een compromis beoordeel je niet op puntjes, maar op de vraag of je met het geheel kunt leven. En op die gronden is dit een uitstekend compromis wmb.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Zoals altijd met een compromis, iedereen zal wel over een of meerdere puntjes in de regels vallen
quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:01 schreef RonaldV het volgende:
Aangezien Photoshoppen nu ook in FOT terecht lijkt te zijn gekomen, is het geen idee om daar een aparte wedstrijd voor op te zetten?
Je HOEFT er niet aan mee te doen hoorquote:
Een photoshopwedstrijd hoort in DIG, bij de andere photoshoptopics.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je HOEFT er niet aan mee te doen hoor
Er is in DIG maar één photoshop topic, en dat is een help-topic. Vreemd trouwens dat een fotobewerkingsprogramma daar staat, en niet hier.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:46 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Een photoshopwedstrijd hoort in DIG, bij de andere photoshoptopics.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:46 schreef Lynx666 het volgende:
<de regels>
Wat een bullshit.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:23 schreef Re het volgende:
[..]
net zo'n opgave denk ik als een analoge foto ontwikkelen zonder doka
Iets meer dan 3 woorden om die post te ontkrachten zou zeer welkom zijn. Tenzij je bedoelt dat je het ook met andere fotobewerkingsprogrammas kunt doenquote:
quote:
Ik ben ook zeer benieuwd naar de uiteindelijke inzendingen.quote:Op zondag 18 december 2005 22:39 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de uiteindelijke inzendingen gaan worden, er komt zoveel moois voorbij!
Alsof een fatsoenlijke spiegelreflex van zichzelf geen goede foto's maakt. Als je daar standaard voor moet soepen mankeert er toch wel ergens iets. Hetzij aan je eigen kwaliteiten, hetzij aan je camera.quote:Op zondag 18 december 2005 22:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Iets meer dan 3 woorden om die post te ontkrachten zou zeer welkom zijn. Tenzij je bedoelt dat je het ook met andere fotobewerkingsprogrammas kunt doen
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 19 december 2005 00:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Alsof een fatsoenlijke spiegelreflex van zichzelf geen goede foto's maakt. Als je daar standaard voor moet soepen mankeert er toch wel ergens iets. Hetzij aan je eigen kwaliteiten, hetzij aan je camera.
quote:Op maandag 19 december 2005 00:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Alsof een fatsoenlijke spiegelreflex van zichzelf geen goede foto's maakt. Als je daar standaard voor moet soepen mankeert er toch wel ergens iets. Hetzij aan je eigen kwaliteiten, hetzij aan je camera.
Elke foto kun je soepenquote:
Er is geen enkele professionele fotograaf die niet aan nabewerken doet. Wil je dat niveau niet halen, laat dan PS idd links liggen. Een camera van zichzelf maakt geen goede foto's, dat doet de fotograaf. En nu kan je veel moeite doen om alles perfect op de gevoelige plaat te krijgen, maar meestal lukt dat niet en is nabewerken makkelijker. En bedenk dat bij het afdrukken van een negatief de persoon bij het apparaat nog veel kan manipuleren aan je foto-hij is jouw Photoshop.quote:Op maandag 19 december 2005 00:49 schreef k_man het volgende:
quote:
Je gaat mij toch niet vertellen dat de beste foto van 2005 van jou nog onbewerkt ergens op je harde schijf staat te roesten?quote:Op maandag 19 december 2005 10:28 schreef PdeHoog het volgende:Ik ga binnenkort even mijn hele archief nalopen. Volgens mij heb ik nog wat achterstallig werk liggen en heb ik ook een aantal dingen nog niet gepost
Jamaar jamaar jamaar als ik dat góed doe, zie je dat nietquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:46 schreef Lynx666 het volgende:
[afbeelding] Wat NIET mag:(delen van) andere foto's/plaatjes in je foto verwerken!
Dat vraagt minstens om een voorbeeldquote:Op maandag 19 december 2005 11:46 schreef Icicle het volgende:
[..]
Jamaar jamaar jamaar als ik dat góed doe, zie je dat niet
Het zou me niet verbazenquote:Op maandag 19 december 2005 11:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat de beste foto van 2005 van jou nog onbewerkt ergens op je harde schijf staat te roesten?
Dat geldt ook voor élke bewerking in Photoshop. Als je het goed doet, zie je het nauwelijks.quote:Op maandag 19 december 2005 11:46 schreef Icicle het volgende:
[..]
Jamaar jamaar jamaar als ik dat góed doe, zie je dat niet
[offtopic]Heeft je zus nu eindelijk dat album al eens?[/offtopic]quote:Op maandag 19 december 2005 11:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazenIk loop nog iets van 10 rolletjes en 20 digitale series achter
![]()
quote:Op maandag 19 december 2005 14:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
[offtopic]Heeft je zus nu eindelijk dat album al eens?[/offtopic]
Daar heb jij geen tijd voor, laat mij het maar doenquote:Op maandag 19 december 2005 14:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Niet zo pushen he
Er wordt aan gewerkt
Moet binnenkort trouwens nog meer foto's van zusjelief maken
Maar nou we het er toch zo een beetje over hebben....dit is ook wel een van mijn mooiste denk ik
Maar da's meer sentiment
[afbeelding]
Vraag het haar maar liefquote:Op maandag 19 december 2005 14:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Daar heb jij geen tijd voor, laat mij het maar doen
Daar hebben we het op msn dan wel even overquote:Op maandag 19 december 2005 14:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vraag het haar maar liefZe is bijna 7 maanden dus ze vond het wel tijd worden
Moet ik haar volgende week meeslepen
Kan jij je sig eens aanpassen???quote:Op maandag 19 december 2005 18:09 schreef k_man het volgende:
-edit-
quote:Op maandag 19 december 2005 19:04 schreef k_man het volgende:
Misschien kun jij me dan eens uitleggen waarom die kikker in het Engels meent te moeten posten.
Zie post hierboven!!!quote:Op maandag 19 december 2005 19:04 schreef k_man het volgende:
Misschien kun jij me dan eens uitleggen waarom die kikker in het Engels meent te moeten posten.
En dan....wees blij dat-ie niet in het russisch postquote:
Ik vind je allereerste foto van deze bloem met die donkere achtergrond toch echt het fraaistquote:Op maandag 19 december 2005 19:27 schreef MmadviewW het volgende:
nog 2 foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
Wanneer kunnen we trouwens de definitieve foto opsturen/posten
Dankje, die eerste is ook mijn persoonlijke favorietquote:Op maandag 19 december 2005 19:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind je allereerste foto van deze bloem met die donkere achtergrond toch echt het fraaistBij de eerste foto van deze serie zie je eigenlijk alleen wat blaadjes en niet meer. De tweede had eigenlijk iets meer van boven moeten komen. Nu zie je net te weinig zeg maar.
Ik vind hem wel mooi, maar vind de foto van shirley veel mooierquote:Op maandag 19 december 2005 14:56 schreef digitalfrog het volgende:
One of my fav from the pics I took this year:
[afbeelding]
Full size is here: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/47919024/medium
Do you like it too ?
Ralph
En de reden om dit niet op een normale manier te vragen was...?quote:Op maandag 19 december 2005 19:04 schreef k_man het volgende:
Stel je niet zo aan zeg. Ga ergens een centraal topic openen ofzo.quote:Op maandag 19 december 2005 19:41 schreef Subhuman het volgende:
[..]
En de reden om dit niet op een normale manier te vragen was...?
Je manier van reageren was volkomen overtrokken. Ik weet niet wat je dwars zit, en waarom je het 'centrale topics' punt nu erbij haalt, maar we kunnen ook gewoon normaal met elkaar om gaan. Aan jou de keus.quote:Op maandag 19 december 2005 21:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg. Ga ergens een centraal topic openen ofzo.
Mijn dreigement werkt al, merk ikquote:Op maandag 19 december 2005 14:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vraag het haar maar liefZe is bijna 7 maanden dus ze vond het wel tijd worden
Moet ik haar volgende week meeslepen
quote:Op maandag 19 december 2005 21:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Mijn dreigement werkt al, merk ik
Heerlijk kansloosquote:
Dat doet Sub wel voor jequote:Op maandag 19 december 2005 23:55 schreef k_man het volgende:
Whe heheh. Ik had 'm ook gewoon kunnen editten natuurlijk.
Hmmm...ik zie hier een feature-requestquote:Op maandag 19 december 2005 23:58 schreef k_man het volgende:
Dat die functie nog niet automatisch in Replique zit hè?
Zo ben ik dat ook aan het doen, maar dan in dit topicquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:43 schreef Shark.Bait het volgende:
gooi je mooiste in een aparte folder.
Bekijk er telkens 2 en bedenk welke je het mooist vind van die 2. De minder mooie wis je
uiteindelijk hou je er 1 over
Dan kan ik je snel verder helpen. Fietsen is jouw passie, dus heb je moeite fietsfoto's weg te doen. Toch doen, het is geen bijzondere foto. De zangmeneer is aardig, maar meer niet, porbeer nou eens te benoemen waarom dit jouw mooiste foto van dit jaaris. Je hebt toch wel mooiere gemaakt dan alleen maar een zingend hoofdmet een nette DOF? Zoals bijvoorbeeld de 3e foto. Dat is een fraaie. Van deze drie de mooiste imho. En daar hoef ik niet lang over na te denken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zo ben ik dat ook aan het doen, maar dan in dit topicMaak ons eens deelgenoot van je beslissingsproces
Ik heb de keuze inmiddels beperkt tot 3:
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
Hoe staat het ermee? Iets zegt mij dat er niet veel gaat gebeuren komende dagen vanwege kerst/nieuwjaar....quote:Op donderdag 15 december 2005 20:04 schreef Subhuman het volgende:
Planning was het topic halverwege december te openen en dan de wedstrijd te laten lopen tot halverwege januari. Op dit moment wachten we alleen even af hoe het gaat lopen met sponsoring.
Leuke fotoquote:Op maandag 26 december 2005 21:47 schreef Vliegvrager het volgende:
Uhmmm ja, ik weet het. Familiekiekjes kan een mens nu eenmaal niet objectief bekijken, en ze zijn niet zo boeiend voor anderen. Maar veel beter dan dit heb ik dit jaar toch niet gemaakt.
[afbeelding]
en ze zijn zo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kinderenquote:Op maandag 26 december 2005 23:49 schreef De_Warme_bakker het volgende:
toch niet zelf aan de kinderen begonnen Pdehoog?!
Nope die kans is vrij klein. Maar, sponsoring rond of niet, ik wil toch graag vroeg in januari beginnen met de wedstrijd!quote:Op maandag 26 december 2005 23:39 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hoe staat het ermee? Iets zegt mij dat er niet veel gaat gebeuren komende dagen vanwege kerst/nieuwjaar....
quote:Op woensdag 28 december 2005 22:46 schreef Nature4Life het volgende:
DanksBeide gemaakt in de Loonse en Drunese Duinen.
Dus het ligt niet aan mij dat ik het nergens kan vinden?quote:Op maandag 26 december 2005 23:39 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hoe staat het ermee? Iets zegt mij dat er niet veel gaat gebeuren komende dagen vanwege kerst/nieuwjaar....
ik denk idd dat deze inzendtermijn best wat korter kan. De foto's zijn al gemaakt, er is geen thema, gewoon een kwestie van je mooiste foto kiezen en insturen.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:22 schreef Subhuman het volgende:
Nou de sponsoring laat mij te lang op zich wachten. Ik zal de wedstrijd in de loop van vandaag opstarten. De eindtermijn leg ik dan vlak voor die van de fotowedstrijd van januari zodat die elkaar niet in de weg lopen. Het zou eventueel ook al halverwege de maand kunnen, op 15 januari ofzo. De foto's zijn in principe toch allemaal al gemaakt. Wat vinden jullie?
Dit is in Amsterdamquote:Op woensdag 28 december 2005 21:26 schreef SuperRembo het volgende:
Ik denk dat dit m'n mooiste foto van dit jaar is [afbeelding]
Jammer dat ie technisch zo beroerd is, de camera had ik op ISO 400 staan terwijl het zonnig was
Dat vraag ik net aan jullie!quote:Op donderdag 29 december 2005 12:39 schreef Xilantof het volgende:
tot wanneer mag je inleveren eigenlijk?
ja sorryquote:Op donderdag 29 december 2005 12:41 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat vraag ik net aan jullie!
Ik kan de wedstrijd een volle maand laten lopen, dus tot ongeveer 25 januari ofzo, of we maken er een wat kortere termijn van, tot 15 januari.
Jep, over een aantal dagen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:45 schreef Shark.Bait het volgende:
komt het ook op de frontpage enzo?
Woopsie!quote:Op donderdag 29 december 2005 18:47 schreef Shark.Bait het volgende:
Sub, je bent de tekst bij de foto vergeten
Ik denk dat ik de "hand in hand schaduwen" toch mooier vind.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:16 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Dit wordt mijn inzending:
[afbeelding]
Ik moet em alleen nog even verkleinen
Die is van zoeperzake toch? of een andere?quote:Op donderdag 29 december 2005 19:07 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de "hand in hand schaduwen" toch mooier vind.
Het is echt een prachtige fotoquote:Op donderdag 29 december 2005 18:47 schreef Shark.Bait het volgende:
Sub, je bent de tekst bij de foto vergeten
Dies niet van mijquote:Op donderdag 29 december 2005 19:07 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de "hand in hand schaduwen" toch mooier vind.
quote:Op donderdag 29 december 2005 19:13 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Die is van zoeperzake toch? of een andere?
oeps, verkeerd gekekenquote:Op donderdag 29 december 2005 22:43 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Dies niet van mij
Maar tis weer duidelijk
deze roeleertquote:Op woensdag 28 december 2005 22:22 schreef Nature4Life het volgende:
De beste van 2005, niet zo moeilijk, want ik ben pas in 2005 begonnen
Hier komt het lijstje. Jullie mogen bepalen welke het beste is!
1. 11-10
[afbeelding]
txquote:Op donderdag 29 december 2005 19:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is echt een prachtige foto. Kan niks vinden wat stoort eigenlijk (al ben ik wel snel tevreden normaal).
Misschien een beetje een late reactie, maar goed.
Ik dacht al.. wat heb jij mannelijke handen, en grote tandenquote:Op donderdag 29 december 2005 22:43 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Dies niet van mij
Maar tis weer duidelijk
ik heb er zoveel gemaakt dit jaar dat ik er waarschijnlijk wel een paar over het hoofd heb gezienquote:Op vrijdag 30 december 2005 08:28 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind van die serie alleen # 2 er echt uitspringen en # 3 gaat ook wel. De rest van de serie vind ik niet bij jouw mooisten van dit jaar horen, daar zitten veel betere bij.
Dan zie ik het probleem niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:10 schreef Puckzzz het volgende:
die van Toeps blijft ook mijn favoriet
quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:43 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dan zie ik het probleem niet.
Foto 11-10 is echt heel erg mooiquote:Op woensdag 28 december 2005 22:22 schreef Nature4Life het volgende:
De beste van 2005, niet zo moeilijk, want ik ben pas in 2005 begonnen
Hier komt het lijstje. Jullie mogen bepalen welke het beste is!
1. 11-10
[afbeelding]
2. 28-10
[afbeelding]
3. 9-12
[afbeelding]
4. 23-12
[afbeelding]
Op naar 2006, een waarschijnlijk (fotografisch) beter jaar![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:03 schreef Elefes het volgende:
Puckzzz, wat mij betreft ook nummer 2 of nummer 4 (daar vind ik het licht heel mooi), maar als ik echt zou moeten kiezen zou het nummer 2 worden
quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:56 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]ik heb alleen recht op Toeps!!!
3 en 4 vind ik het mooist. jij vind 5 natuurlijk het mooist omdat het je kids zijn. Ik vind 3 en 4 een grote WAUW factor hebben, en 1 is gewoon een lekker dingquote:Op vrijdag 30 december 2005 08:11 schreef Puckzzz het volgende:
Ik wil een keuze maken uit de volgende 5 (ja sorrie kon het niet meer beperken tot 3 of 4 )
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
Dat maakt niet uit, da's toch pas voor volgend jaarquote:Op vrijdag 30 december 2005 11:57 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb ook nog een afspraakje lopen met haar hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |