Waar ligt de grens? Een lantaarnpaal wegsoepen in een prachtige zonsopgang/ondergang? Mensen weghalen, zodat het strand helemaal leeg is?quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een hele tijd geleden hadden we daar een relletje over. Een van de users (ik zal z'n naam maar niet noemen) had een foto van een cabriolet gemaakt. Op het moment van het nemen van de foto zat de kap erop. Hij had de kap eraf gesoept omdat ie dat mooier vond.
Dát lijkt me oneigenlijk gebruik van photoshop.
Uitsnede maken, converteren naar zwart/wit lijkt me weer duidelijk wel toegestaan.
Het gaat er dus om dat je wezenlijke elementen van het beeld weghaalt of aanbrengt.
Die lantaarnpaal stond er op het moment dat jij de foto maakte, de mensen waren op het strand toen jij de foto maakte. Dus horen ze ook op de foto te staan.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Waar ligt de grens? Een lantaarnpaal wegsoepen in een prachtige zonsopgang/ondergang? Mensen weghalen, zodat het strand helemaal leeg is?
Eens!quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Die lantaarnpaal stond er op het moment dat jij de foto maakte, de mensen waren op het strand toen jij de foto maakte. Dus horen ze ook op de foto te staan.
1 is mooi, waarschijnlijk is de zwart wit foto ook mooier dan kleur ofzo,quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:58 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Ik ben wel blij met deze
[afbeelding]
En deze
De eerste foto vind ik wel mooi, ik zou 'm alleen liever in kleur zien.. Zwart wit vind ik 'm toch net te weinig zeggen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:58 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Ik ben wel blij met deze
[afbeelding]
En deze
Een compromis beoordeel je niet op puntjes, maar op de vraag of je met het geheel kunt leven. En op die gronden is dit een uitstekend compromis wmb.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Zoals altijd met een compromis, iedereen zal wel over een of meerdere puntjes in de regels vallen
quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:01 schreef RonaldV het volgende:
Aangezien Photoshoppen nu ook in FOT terecht lijkt te zijn gekomen, is het geen idee om daar een aparte wedstrijd voor op te zetten?
Je HOEFT er niet aan mee te doen hoorquote:
Een photoshopwedstrijd hoort in DIG, bij de andere photoshoptopics.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je HOEFT er niet aan mee te doen hoor
Er is in DIG maar één photoshop topic, en dat is een help-topic. Vreemd trouwens dat een fotobewerkingsprogramma daar staat, en niet hier.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:46 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Een photoshopwedstrijd hoort in DIG, bij de andere photoshoptopics.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:46 schreef Lynx666 het volgende:
<de regels>
Wat een bullshit.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:23 schreef Re het volgende:
[..]
net zo'n opgave denk ik als een analoge foto ontwikkelen zonder doka
Iets meer dan 3 woorden om die post te ontkrachten zou zeer welkom zijn. Tenzij je bedoelt dat je het ook met andere fotobewerkingsprogrammas kunt doenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |