abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:55:55 #157
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33131180
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:35 schreef Natalie het volgende:

De mods moeten nog even de puntjes op de i zetten, daarna worden ze gepost en dan mag het 'geweld' (en de kritiek) losbarsten van jullie kant. Laten we daar niet vooraf al mee beginnen. Het dient geen enkel nut.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:00:03 #158
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33131304
yeayeayea...de schaapjes wachten wel weer
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:06:32 #159
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33131484
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:52 schreef Puckzzz het volgende:

zomaar even een paar quotejes.
input over de regels heeft geen zin natalie, er worden namelijk regelmatig suggesties gedaan over de regels van het shoppen maar daar wordt niet echt aandachtig naar gekeken. Ik ben het dan ook totaal eens met Pea en nog een paar:

photoshop moet gewoon worden toegestaan. een slecht geshopte foto wordt toch direkt afgestraft door geen punten te krijgen.
Da's een mogelijkheid. Maar ik ben persoonlijk benieuwd naar de suggesties. Jullie doen hier allemaal aan mee. 't Moet ook leuk blijven.
Heb je linkjes voor me naar de suggesties? (gewoon uittypen is ook goed)
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:07:22 #160
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33131524
die ga ik echt niet allemaal opzoeken, dat is al in zoveel verschillende discussies naar voren gekomen.

en trouwens ik laat het helemaal aan de mods over, die schijnen het goed te weten.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:15:14 #161
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33131753
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:07 schreef Puckzzz het volgende:
die ga ik echt niet allemaal opzoeken, dat is al in zoveel verschillende discussies naar voren gekomen.

en trouwens ik laat het helemaal aan de mods over, die schijnen het goed te weten.
Hmmm, da's idd lastig zoeken..
Mocht je nog iets te binnen schieten, post het dan iig even
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:20:54 #162
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_33131912
plaatje van: http://forum.fok.nl/topic/789768/3/50#33077449

wat?! Pim Fortuyn weer vermoord??

[ Bericht 41% gewijzigd door Goofup op 16-12-2005 13:42:45 ]
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:08:04 #163
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33133224
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:35 schreef Natalie het volgende:
De mods moeten nog even de puntjes op de i zetten, daarna worden ze gepost en dan mag het 'geweld' (en de kritiek) losbarsten van jullie kant. Laten we daar niet vooraf al mee beginnen. Het dient geen enkel nut.

Overigens, wat natuurlijk wél kan -en gewaardeerd wordt- zijn suggesties vooraf. We moeten het er allemaal mee doen, dus dan is inbreng ook prettig.
Schroom niet.
Het originele idee van een "beste van het jaar" foto wedstrijd was van UltraIvo. Nu word het ineens een wedstrijd bepaald door de modjes, zonder users. Als of wij niet iets kunnen

Je zou op zijn minst Ivo's oordeel kunnen vragen omdat hij het idee had (ja, waar jullie zo lekker schaamteloos mee aan de haal gaan) Sponsoren of niet, je hebt een deadline. En er zijn users (Xi en en) (naar een idee overigens van fr.oosje --ook een user)-- die desnoods wel een 'prijs' in de winkel willen kopen om de prijzenkast - die nu leeg is - te spekken. )

Als modje zou je het idee zelf hebben kunnen opperen...jullie zijn toch zo goed?

Misschien behandelen jullie je kinderen zo thuis (arme kleine(n) ) maar ik verwacht toch wel een volwasseren aanpak van het geheel. Verantwoordelijkheid. Ergens een officiele mededeling over het een en ander vooraf is meer waard dan al die excuses tussendoor waar ik geen neuk aan heb. Als blauwe heb je een verantwoording op je genomen, wees dan duidelijk naar anderen. Leef je in. Alleen kleuters tot 6 jaar kunnen zich niet inleven in de gedachtenwereld van een ander. Van blauw verwacht ik dat wel.

Wederom keur ik je/jullie gedrag af, en niet je persoon.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:16:53 #164
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33133505
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:08 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Het originele idee van een "beste van het jaar" foto wedstrijd was van UltraIvo. Nu word het ineens een wedstrijd bepaald door de modjes, zonder users. Als of wij niet iets kunnen

Je zou op zijn minst Ivo's oordeel kunnen vragen omdat hij het idee had (ja, waar jullie zo lekker schaamteloos mee aan de haal gaan) Sponsoren of niet, je hebt een deadline. En er zijn users (Xi en en) (naar een idee overigens van fr.oosje --ook een user)-- die desnoods wel een 'prijs' in de winkel willen kopen om de prijzenkast - die nu leeg is - te spekken. )

Als modje zou je het idee zelf hebben kunnen opperen...jullie zijn toch zo goed?

Misschien behandelen jullie je kinderen zo thuis (arme kleine(n) ) maar ik verwacht toch wel een volwasseren aanpak van het geheel. Verantwoordelijkheid. Ergens een officiele mededeling over het een en ander vooraf is meer waard dan al die excuses tussendoor waar ik geen neuk aan heb. Als blauwe heb je een verantwoording op je genomen, wees dan duidelijk naar anderen. Leef je in. Alleen kleuters tot 6 jaar kunnen zich niet inleven in de gedachtenwereld van een ander. Van blauw verwacht ik dat wel.

Deze discussie ging totaal niet over de wedstrijd van het jaar, maar over de Photoshopregels zoals ze ook voor normale wedstrijden gaan gelden.

Bovendien, als de wedstrijd van het jaar op 1 januari 2006 begint is het ook nog niet te laat, alle foto's kunnen dan nog steeds meedoen. Er is nooit een deadline gesteld.
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:30:00 #165
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33133968
quote:

Modjes hebben de dagelijkse leiding. De inhoud wordt mede-bepaald door users. Da's altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Soms zijn er echter wat regeltjes nodig. Ook daar heb je iets over te zeggen. Daarom vraag ik om die suggesties, waar ik nog steeds op wacht.
quote:
Is dat hoe het gezien wordt? Dat modjes aan de haal gaan met een idee? Dan kan ik begrijpen waarom er zoveel tegenstand is als het gaat om dit soort dingen en andere regels in de FAQ. Mods staat altijd open voor ideeen.

quote:
ls modje zou je het idee zelf hebben kunnen opperen...jullie zijn toch zo goed?
Met sarcasme bereik je niets, S.B. Daarbij ben ik natuurlijk geen modje maar Forum Admin. Het is in ieders belang hier dat het lekker soepel loopt. Dat kun je aan meewerken, of je kont tegen de kribbe gooien en met beschuldigen aankomen. Aan jou de keuze.
quote:
Misschien behandelen jullie je kinderen zo thuis (arme kleine(n) ) maar ik verwacht toch wel een volwasseren aanpak van het geheel.
Als je dit soort dingen erbij gaat slepen, dan zijn we snel uitgepraat. Een volwassen aanpak bereik je namelijk niet door hiermee aan te komen zetten. Volwassen is 't niet.
quote:
Verantwoordelijkheid. Ergens een officiele mededeling over het een en ander vooraf is meer waard dan al die excuses tussendoor waar ik geen neuk aan heb. Als blauwe heb je een verantwoording op je genomen, wees dan duidelijk naar anderen. Leef je in. Alleen kleuters tot 6 jaar kunnen zich niet inleven in de gedachtenwereld van een ander. Van blauw verwacht ik dat wel.
Welke excuses zie je in de tekst die je van me quote? Ik zie geen reden waarom excuses aan wie dan ook nodig zou zijn. Je wil dingen anders zien, ik bied die optie en vraag om die dingen die kennelijk moeten gebeuren alhier. Dus kom maar op. Maar er verschijnt niets.
Je wilt inleving, daar denk je dat ik mee bezig ben? Wat dacht je van iets als: duidelijkheid krijgen in wat men hier wil? Duidelijkheid komt van twee kanten, van jouw kant zie ik nog niets behalve dat 'de blauwen' verantwoording op zich moeten nemen. Want dacht je van eigen verantwoording als user dat de wedstrijd goed gaat verlopen?
Da's echt niet alleen aan 'de blauwen'.
quote:
Da's geheel wederzijds.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 16-12-2005 14:55:51 ]
pi_33135284
Beetje sneue discussie. Is het nou écht zo'n opgave om een goede foto te produceren zonder PS?
pi_33135371
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:11 schreef k_man het volgende:
Beetje sneue discussie. Is het nou écht zo'n opgave om een goede foto te produceren zonder PS?
Ja
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:23:58 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33135661
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:11 schreef k_man het volgende:
net zo'n opgave denk ik als een analoge foto ontwikkelen zonder doka
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:30:12 #169
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33135873
Ik begrijp niet waarom de vergelijking met de doka steeds getrokken wordt. De "doka-achtige" bewerkingen die je in Photoshop kunt doen zijn nooit verboden geweest!
pi_33135915
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:30 schreef Subhuman het volgende:
Ik begrijp niet waarom de vergelijking met de doka steeds getrokken wordt. De "doka-achtige" bewerkingen die je in Photoshop kunt doen zijn nooit verboden geweest!
welke PS-bewerkingen kun je volgens jou niet in een doka doen?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:31:42 #171
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33135947
quote:

[..]

Verkapte 'ik wil eigenlijk mod van FOT zijn' post
Life is what you make it.
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:33:43 #172
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33136005
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Mijn kennis van Photoshop reikt niet ver genoeg om dat te kunnen zeggen. Ik bedoelde dat alle basisbewerkingen zoals kleurcorrecties en sinds kort zelfs het wegclonen van kleine oneffenheden gewoon nu al zijn toegestaan.
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:12:22 #173
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33137175
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:30 schreef Natalie het volgende:
Modjes hebben de dagelijkse leiding. De inhoud wordt mede-bepaald door users. Da's altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Soms zijn er echter wat regeltjes nodig. Ook daar heb je iets over te zeggen. Daarom vraag ik om die suggesties, waar ik nog steeds op wacht.
Het is geheel mogelijk dat de wedstrijd door een niet mod gebeurt; Dat dit door een enthousiaste user gedaan word, zoals het gebeurde door Rewimo.
quote:
Is dat hoe het gezien wordt? Dat modjes aan de haal gaan met een idee? Dan kan ik begrijpen waarom er zoveel tegenstand is als het gaat om dit soort dingen en andere regels in de FAQ. Mods staat altijd open voor ideeen.
Yup. Zo komt het iig bij mij over.
quote:
Met sarcasme bereik je niets, S.B. Daarbij ben ik natuurlijk geen modje maar Forum Admin. Het is in ieders belang hier dat het lekker soepel loopt. Dat kun je aan meewerken, of je kont tegen de kribbe gooien en met beschuldigen aankomen. Aan jou de keuze.
Ik wilde niet iedereen erbij halen, allen zij die zich aangesproken voelden. Het "geen-centrale-topic" discussie heeft bij mij de toon gezet over de invulling van Sub's modereerschap. Uit gerelateerde posts proef ik ook wel een nieuwe-wind-ongeacht-de-gevestigde-orde-type modschap. Okee, vooruit dan maar.. gooi alle centrale topics overboord. Gooi dan ook de photoshop regels overboord en laten we helemaal een nieuwe koers varen, zeg ik dan
quote:
Als je dit soort dingen erbij gaat slepen, dan zijn we snel uitgepraat. Een volwassen aanpak bereik je namelijk niet door hiermee aan te komen zetten. Volwassen is 't niet.
Die mening mag je hebben. Maar ik deel hem niet. Zoals ik het zei, dat is mijn waarheid. Sommigen (jij niet) komen over alsof je ons zo behandeld. Dat is mijn mening. Die is 100% waar.
quote:
Welke excuses zie je in de tekst die je van me quote? Ik zie geen reden waarom excuses aan wie dan ook nodig zou zijn. Je wil dingen anders zien, ik bied die optie en vraag om die dingen die kennelijk moeten gebeuren alhier. Dus kom maar op. Maar er verschijnt niets.
Ik heb je wel gequote en dat gezegd, maar bedoelde niet jou iig. Wel ben je verantwoordelijk voor je mods, je bent FA. Rekening houden met je users is een goed idee, imo, en anders de kritiek voor lief nemen, of dictatorieel gezag voeren en Fok zien leeglopen.
quote:
Je wilt inleving, daar denk je dat ik mee bezig ben? Wat dacht je van iets als: duidelijkheid krijgen in wat men hier wil? Duidelijkheid komt van twee kanten, van jouw kant zie ik nog niets behalve dat 'de blauwen' verantwoording op zich moeten nemen. Want dacht je van eigen verantwoording als user dat de wedstrijd goed gaat verlopen?
Da's echt niet alleen aan 'de blauwen'.
ik denk dat het uit eigen zak willen financieren van een prijs voor de winnaar toch wel laat zien hoe zeer ik wil dat de wedstrijd goed verloopt.

Fotografie Feedbacktopic

en deze:

Fotografie Feedbacktopic plus een paar posts eronde. (oorkonde, icoontje, tagje, etc.)

en nu moet ik mijn bus halen, dus mijn excuses mocht ik verwarrend overkomen in sommige zaken (die rectificeer ik straks wel)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:12:26 #174
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33137198
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef Schanulleke het volgende:
Verkapte 'ik wil eigenlijk mod van FOT zijn' post
In maart jl nog wel, maar nu niet meer
  FOK!fotograaf vrijdag 16 december 2005 @ 16:45:18 #175
73911 ultra_ivo
pi_33138233
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Een hele tijd geleden hadden we daar een relletje over. Een van de users (ik zal z'n naam maar niet noemen) had een foto van een cabriolet gemaakt. Op het moment van het nemen van de foto zat de kap erop. Hij had de kap eraf gesoept omdat ie dat mooier vond.
Dát lijkt me oneigenlijk gebruik van photoshop.
Uitsnede maken, converteren naar zwart/wit lijkt me weer duidelijk wel toegestaan.
Het gaat er dus om dat je wezenlijke elementen van het beeld weghaalt of aanbrengt.
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:49:36 #176
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33138368
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een hele tijd geleden hadden we daar een relletje over. Een van de users (ik zal z'n naam maar niet noemen) had een foto van een cabriolet gemaakt. Op het moment van het nemen van de foto zat de kap erop. Hij had de kap eraf gesoept omdat ie dat mooier vond.
Dát lijkt me oneigenlijk gebruik van photoshop.
Uitsnede maken, converteren naar zwart/wit lijkt me weer duidelijk wel toegestaan.
Het gaat er dus om dat je wezenlijke elementen van het beeld weghaalt of aanbrengt.
Waar ligt de grens? Een lantaarnpaal wegsoepen in een prachtige zonsopgang/ondergang? Mensen weghalen, zodat het strand helemaal leeg is?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 december 2005 @ 17:02:47 #177
73911 ultra_ivo
pi_33138774
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Waar ligt de grens? Een lantaarnpaal wegsoepen in een prachtige zonsopgang/ondergang? Mensen weghalen, zodat het strand helemaal leeg is?
Die lantaarnpaal stond er op het moment dat jij de foto maakte, de mensen waren op het strand toen jij de foto maakte. Dus horen ze ook op de foto te staan.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:29:18 #178
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_33139499
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Die lantaarnpaal stond er op het moment dat jij de foto maakte, de mensen waren op het strand toen jij de foto maakte. Dus horen ze ook op de foto te staan.
Eens!

Daarnaast denk ik dat we niet te hard moeten gaan schreeuwen of een foto nu wel of niet teveel is bewerkt, dit is namelijk aan de users om dit te beoordelen!
I don't shine if you don't shine
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:58:51 #179
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33140202

Ik ben wel blij met deze

En deze
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:26:36 #180
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33140834
die 2e is gaaf voor het verschijnsel, maar als foto valt ie wel mee vind ik, maar de eerste, daar ben ik jaloers op
pi_33140869
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:58 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]

Ik ben wel blij met deze

[afbeelding]

En deze
1 is mooi, waarschijnlijk is de zwart wit foto ook mooier dan kleur ofzo,
2 is ook mooi, alleen je ziet rechts een klein .. soort gat, en voor de rest is het een goede lijn.
die lijn lijkt net of 2 foto's aan elkaar is geplakt met verschillende donkerheid, is het dan niet beter om het lage en hoge scheidings.. ding dan in het midden te doen?

Dat is iig mijn oordeel, 2 is mooi! alleen 't lijken net 2 foto's aan elkaar, op rechts na.

Edit; maar dan komt die wolk niet mooi uit, als je meer rechts in beeld brengt..
Nee.
pi_33141259
Om wat duidelijkheid te scheppen in de discussie, hierbij de (voorlopige) officiele regels bij het photoshoppen van foto's bij de wedstrijden.

Wat WEL mag:

• Kleurcorrecties (curven, levels, color balance, hue/saturation, brightness/contrast etc.)
    Daarbij horen ook de Dodge en Burn tool
  • Storende delen wegwerken (kloonstempel of brush bv)-- overdrijf er niet mee!
  • Gebruik van filters, beperkt tot Blur, Unsharp mask en Noise
  • Uitsnedes maken
    Verder ben je vrij hoe je bovenstaande regels toepast binnen Photoshop.

Wat NIET mag:

• (delen van) andere foto's/plaatjes in je foto verwerken!

Wat betreft het wegklonen van storende delen- Ieders interpretatie van wat een storend deel
    en wat een essentieel deel van de foto is, is anders, en kan ook moeilijk concreet afgebakend worden.
    Hou het in ieder geval beperkt tot kleine dingetjes. Het is geen bewerk-wedstrijd.
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')