Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Ik neem aan dat je borst en dan triceps bedoeld.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:21 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja, ik begin altijd met de triceps en dan met de armen.
.......
no shit!quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:35 schreef Del_Toro het volgende:
deeltje 16 alweer
quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:27 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Wanneer is je lichaam echt goed verzadigd tijdens een creatinekuur, iets van 2 weken ofzo?
Bronquote:Acute and moderate-term creatine monohydrate supplementation does not affect creatine transporter mRNA or protein content in either young or elderly humans.
Tarnopolsky M, Parise G, Fu MH, Brose A, Parshad A, Speer O, Wallimann T.
Department of Medicine (Neurology and Rehabilitation), McMaster University, Hamilton, ON, Canada. tarnopol@mcmaster.ca
Animal studies have shown that supra-physiological creatine monohydrate (Cr-mH) supplementation for 3 months reduced skeletal muscle creatine transporter (CRT) content. The doses of Cr-mH (1-2 g/kg/day) used in these studies were between 5 and 10 times those usually used in human studies, and it is unclear whether a down-regulation of CRT would occur in humans at the recommended doses of 0.1-0.2 g/kg/day. We measured CRT, and citrate synthase (CS) protein content using Western blotting before and after 2 months of Cr-mH supplementation and weight training in young men (N = 11 Cr-mH (0.125 g/kg/ day); N = 8 placebo). CRT and CS were also measured before and after 4 months of Cr-mH supplementation and weight training in elderly (> 65 years) men and women (N = 14 Cr-mH (0.075 g/kg/day); N = 14 placebo). Finally, CRT mRNA was measured using competitive RT-PCR before and after 8-9 days of Cr-mH loading in young men and women (N = 14, CR-mH (mean = 0.18 g/kg/day); N = 13, PL). Total creatine content was significantly elevated after the Cr-mH supplementation period as compared to placebo in each of the studies. Neither Cr-mH supplementation, nor exercise training resulted in measurable alterations in CRT protein content and acute Cr-mH loading did not alter CRT mRNA. There were no gender differences in CRT mRNA or total creatine content in the young subjects and no gender differences in total creatine content or CRT protein content in the elderly subjects. Weight training in young men did not increase CS protein content, however, in the elderly there was a significant increase in CS protein content after exercise training (p < 0.05). These results demonstrated that Cr-mH supplementation during weight training resulted in increases in skeletal muscle total creatine without reductions in CRT protein and acute Cr-mH loading did not decrease CRT mRNA content.
PMID: 12701826 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Bronquote:Creatine supplementation and exercise performance: recent findings.
Bemben MG, Lamont HS.
Neuromuscular Research Laboratory, Department of Health and Sport Sciences, University of Oklahoma, Norman, OK 73019, USA. mgbemben@ou.edu
Creatine monohydrate (Cr) is perhaps one of the most widely used supplements taken in an attempt to improve athletic performance. The aim of this review is to update, summarise and evaluate the findings associated with Cr ingestion and sport and exercise performance with the most recent research available. Because of the large volume of scientific literature dealing with Cr supplementation and the recent efforts to delineate sport-specific effects, this paper focuses on research articles that have been published since 1999.Cr is produced endogenously by the liver or ingested from exogenous sources such as meat and fish. Almost all the Cr in the body is located in skeletal muscle in either the free (Cr: approximately 40%) or phosphorylated (PCr: approximately 60%) form and represents an average Cr pool of about 120-140 g for an average 70 kg person.It is hypothesised that Cr can act though a number of possible mechanisms as a potential ergogenic aid but it appears to be most effective for activities that involve repeated short bouts of high-intensity physical activity. Additionally, investigators have studied a number of different Cr loading programmes; the most common programme involves an initial loading phase of 20 g/day for 5-7 days, followed by a maintenance phase of 3-5 g/day for differing periods of time (1 week to 6 months). When maximal force or strength (dynamic or isotonic contractions) is the outcome measure following Cr ingestion, it generally appears that Cr does significantly impact force production regardless of sport, sex or age. The evidence is much more equivocal when investigating isokinetic force production and little evidence exists to support the use of Cr for isometric muscular performance. There is little benefit from Cr ingestion for the prevention or suppression of muscle damage or soreness following muscular activity.When performance is assessed based on intensity and duration of the exercises, there is contradictory evidence relative to both continuous and intermittent endurance activities. However, activities that involve jumping, sprinting or cycling generally show improved sport performance following Cr ingestion. With these concepts in mind, the focus of this paper is to summarise the effectiveness of Cr on specific performance outcomes rather than on proposed mechanisms of action.The last brief section of this review deals with the potential adverse effects of Cr supplementation. There appears to be no strong scientific evidence to support any adverse effects but it should be noted that there have been no studies to date that address the issue of long-term Cr usage.
PMID: 15707376 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Bedanktquote:Op zaterdag 3 december 2005 09:42 schreef Mr.J het volgende:
[..]
[..]
Bron
[..]
Bron
Downregultatie (verzadiging) is nooit aangetoont, maar houdt dus niet in dat het niet plaats kan vinden.
Dus iedereen moet het gewoon voor zichzelf weten. Neem daarbij ook in ogenschouw dat creatine een stof is die gewoon in je lichaam zit en je ook al creatine via je voeding (rood vlees) binnenkrijgt.
Ik weet het, ik hoor vaak genoeg mensen praten in de sportschool over creatine etc. en als je ze dan vraagt of ze ook een trainings en voedingsschema hebben kijken ze je heel raar aanquote:Op zondag 4 december 2005 11:23 schreef LedZep het volgende:
Dat zegt meer iets over "iedereen" dan over jou denk ik zo.
Creatine werkt echt super, ben ik 2 maanden 8 kg zwaarder geworden en kan 20% meer bankdrukken. Weeg nu 88 kg en het lukt mij om 2x 90 kg te drukken. Zal voor velen easy zijn hier, maar dat voor 2x pw trainen ben ik daar best wel trots op.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:26 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Bedankt
Had het van wat jongens op de sportschool gehoord dat even duurt voordat je lichaam verzadigd is.
Ik doe zelf niet aan een oplaadfase, maar gewoon 5 gram elke dag.
Dit is trouwens mijn eerste creatinekuur na 1,5 jaar trainen
*Zilvervlies rijst, de avond ervoor klaarmaken en koud opeten de volgende dag?quote:Zilvervlies rijst
Kipfilet
Roerbak groenten
Maak dat Mr J maar eens wijs, die gebruikt die rommel totdat hij er dood bij neer valt. Als hij 60 is impotent, lever kanker heeft hij uiteindelijk spijt heeft van zijn narcistische en megalomane acties. Zie ik een mogelijkheid dat hij wellicht spijt gaat krijgen, maar dab is het te laat, Damage is onomkeerbaarquote:
Hoi kneusje.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:41 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Maak dat Mr J maar eens wijs, die gebruikt die rommel totdat hij er dood bij neer valt. Als hij 60 is impotent, lever kanker heeft hij uiteindelijk spijt heeft van zijn narcistische en megalomane acties. Zie ik een mogelijkheid dat hij wellicht spijt gaat krijgen, maar dab is het te laat, Damage is onomkeerbaar![]()
Haha het is gewoon een grapje man. He, beetje zelfspot zou je niet misstaan. Ik respecteer je mening wel, enkel moet je je realiseren dat zaken die afwijken van de norm vaak bekritiseerd worden. Dat is de keuze die je maakt en dat moet je kunnen hebben. Ik zit gewoon wat te ouwehoeren, jammer dat je er zo serieus op in gaat.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoi kneusje.
Doe eens even je snaveltje houden als je geen idee hebt waarover je aan het raaskallen bent. Je komt namelijk zo dom over.![]()
Ik vind dat jij je echt belachelijk opstelt. Je lijkt mij een heel erg moeizame persoonlijkheid, die vol van zijn eigen ideeen zit, blik op oneindig en drammen maar. Jouw waarheid met jouw beperkte singleminded instelling zorgt voor een stuitende tunnelvisie.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:46 schreef Mr.J het volgende:
Kan onze pisvlek Del_Toro niet eens ergens anders gaan trollen?
Kijk, die jongen heeft al geen verstand van trainen (hammer curls voor triceps was het toch?) of voeding, laat staan dat hij uberhaupt enig kennis heeft van de biochemie van een menselijk lichaam.
Al die tekortkomingen probeerd hij nu te maskeren door heel interessant een plaatje te plaatsen gekopieerd van een of andere instantie die gesubsidieerd wordt om AAS in een slecht daglicht te zetten.
Ik kan wel punt voor punt er inhoudelijk op ingaan, dingen ontkrachten en ook eens wijzen op de 'side effects' van bijv. een asprine, maar ik doe het niet.
Het kleine vervelende stumpertje weet niet beter, is niet in staat om echt informatie tot zich te nemen mbt dit onderwerp (of dit een kwestie van geestelijk onvermogen is of dat hij dat simpelweg niet wilt laten we in het midden, maar ik gok zelf om een combinatie van beide). Laat staan dat onze mongoloide Don Quichotte van deze topicreeks na keer op keer voor lul te worden gezet nu eens begrijpt dat het toch echt in zijn voordeel is eens niet op de 'Reageer' knop te klikken als hij weer iets voelt kriebelen.
Voor toonzetting in posts hebben ze een PI uitgevonden...quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:12 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Haha het is gewoon een grapje man. He, beetje zelfspot zou je niet misstaan. Ik respecteer je mening wel, enkel moet je je realiseren dat zaken die afwijken van de norm vaak bekritiseerd worden. Dat is de keuze die je maakt en dat moet je kunnen hebben. Ik zit gewoon wat te ouwehoeren, jammer dat je er zo serieus op in gaat.
En ja ik ben dom. Veel makkelijker toch, dan overal zo geforceerd op in te gaan?
Heb je ooit jouw ongelijk wel eens toegeven eigenwijs brallende egocentrische klootzak.....Dat ik mij ook nog boos kan maken, bepaalde mensen zoals jou kan ik echt van kotsen. BLAquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Voor toonzetting in posts hebben ze een PI uitgevonden...
Schitterend.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:20 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Ik vind dat jij je echt belachelijk opstelt. Je lijkt mij een heel erg moeizame persoonlijkheid, die vol van zijn eigen ideeen zit, blik op oneindig en drammen maar. Jouw waarheid met jouw beperkte singleminded instelling zorgt voor een stuitende tunnelvisie.
Zie reply hierboven. Wat triest dat de hele boel omgedraaid wordt (geeft aan dat je totaal niet op de hoogte bent van eerdere discussies hier).quote:Jij bent een type mens dat werkelijk nergens voor openstaat, kritiek naast zich neerlegd en zichzelf op de borst slaat als je jouw eigen gedrag goed kunt praten. Je doet je voor als een wetenschapper, maar in feite vergeet je het woord ''pseudo'' ervoor te zetten. Jij beroept je op onderzoeken die jouw mening onderbouwen, daar er legio onderzoeken zijn die het tegendeel aantonen.
Ik sta open voor andere meningen. Alleen neem ik die niet aan zolang ze niet onderbouwd worden. En daar wringt de schoen. Allemaal mensen die zoveel roepen maar totaal niets kunnen beargumenteren.quote:Leer eens wat meer open te staan voor een andere mening in plaats van je zo ontzettend kinderachtig en denigrerend op te stellen. Jouw belachelijke manier van communiceren is echt een aanfluiting voor dit topic. Wat mij betreft rot je op naar die steriode communes met sekte neigingen. Kijk daar weten ze jouw waarheid wel te waarderen.
En jij een kankermongooltje.quote:Je bent een LUL
![]()
Zat. Mits ik ernaast zit en iemand mij dat op een onderbouwde manier kan laten weten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:25 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Heb je ooit jouw ongelijk wel eens toegeven
En ik kots van simpele zieltjes zoals jij die meteen zonder enige achtergrond info een mening klaar hebben.quote:eigenwijs brallende egocentrische klootzak.....Dat ik mij ook nog boos kan maken, bepaalde mensen zoals jou kan ik echt van kotsen. BLA
Ik maak alles op 1 dag klaar.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:10 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
*Zilvervlies rijst, de avond ervoor klaarmaken en koud opeten de volgende dag?
*Neem je alleen de bekende kipfilet plakjes uit de supermarkt, of ook de 'brokken' kipfilet?
*Roerbak groeten, de avond ervoor klaarmaken en koud opeten de volgende dag?
Ik geloof dat ik weinig zin heb om deze discussie met jou voor te zetten. Je zal ongetwijfeld op een aantal punten gelijk hebben dat bepaalde mensen zich totaal niet beroepen op feiten. Maar het is algemeen bekend dat sterioden ongezond zijn. Dat hoef ik jou echt niet te vertellen.quote:
Sure, maar dan praten we over we wedstrijdatleten. Dat staat natuurlijk in geen vergelijking met 2x per jaar doordacht kuren.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:41 schreef Ericr het volgende:
Too much roids will kill you!
Jongen, je moet jezelf eens horen. Ben jij wel van deze planeet? Waar maak je je in vredesnaam druk om? Je weet toch waar je het voor doet? Nogmaals je kan niet iedereen overtuigen. Waarom trek je het zo enorm aan? Accepteer dat andere mensen soms heel ongenuanceerd zijn en neem ze dan niet serieus. Maar reageer alsjeblieft niet zo belachelijk zeg.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:32 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Zat. Mits ik ernaast zit en iemand mij dat op een onderbouwde manier kan laten weten.
O ja, onderbouwen komt niet in je woordenboek voor. Sorry.
[..]
En ik kots van simpele zieltjes zoals jij die meteen zonder enige achtergrond info een mening klaar hebben.
Begin jou en sommige anderen eigenlijlk zat te worden. Continu trollen en vervelend lopen doen zonder uberhaupt iets toe te voegen aan dit topic.
Tief dan lekker op joh.
en dan? haal je het de avond ervoor uit de vriezer zodat het kan ontdooien (in de koelkast desnoods) zodat je het meeneemt naar het werk. Eet je het koud op of heb je de luxe om het te verwarmen?quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik maak alles op 1 dag klaar.
Ik snij de kipfilet in blokjes en die kook ik samen met de rijst een minuutje of 10. Afgieten en even af laten koelen. Daarna de groenten roerbakken en in de pan erbij. Doorroeren en af laten koelen.
Als laatste maak je er 15 porties van die je allemaal in de vriezer gooit.
Jawel, ik ben erg benieuwd naar jouw punten waardoor dat algemeen bekend is.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:44 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik weinig zin heb om deze discussie met jou voor te zetten. Je zal ongetwijfeld op een aantal punten gelijk hebben dat bepaalde mensen zich totaal niet beroepen op feiten. Maar het is algemeen bekend dat sterioden ongezond zijn. Dat hoef ik jou echt niet te vertellen.
True, de ontwetendheid is erg groot. Als ik een gedeelte kan ontkrachten is dat leuk.quote:Bepaalde mensen poneren hier hun mening en die is wellicht niet altijd even zo goed onderbouwd als die van jou. Jij richt je volledig op die onzin daar andere mensen niet last hebben van deze obsessie. Jij kent die wereld, weet ervan, maar je kan je niet ontrekken aan het feit dat mensen die stereoiden nu eenmaal gebruiken gestigmatiseerd worden. Zo zit de maatschappij inelkaar en daar moet jij mee om leren gaan. De omgekeerde wereld dat iedereen moet begrijpen hoe stereoide precies inelkaar steekt is voor de meeste mensen niet interessant.
Als mensen hun mening mogen opdringen mag ik de mijne posten.quote:Uiteraard trekken mensen dan snel conclusies, gebaSeerd op enkele onderzoeken die wellicht niet geheel representatief zijn voor alle onderzoeken. Feit is dat er vooroordelen heersen en aangezien jij daar niets aan af kan doen moet je niet altijd zo proberen geforceerd jouw mening door hun strot te duwen.
Dat blijkt.quote:Wij hebben een mening, wellicht met een aantal vooroordelen.
Mis je weer het hele punt, jammer hoor. Heb je je nu als eens ingelezen in vorige topics? Nee zeker.quote:Jij gebruikt stereoiden, dus jij wordt als anders beschouwd. Kennelijk heb je altijd de drang mensen te overtuigen als ze ietwat te snel reageren.
Nee, maar dan moeten ze niet een topic keer op keer om zeep proberen te helpen.quote:Je kan mensen toch niet overtuigen als ze er niet voor openstaan?
Ik ben anders, maar jij bent toch echt het niet lezende kankermongooltje hier.quote:Jij bent een kanker mongool, jij bent anders? Wij niet, accept it.
Hou ik je aan.quote:En stopt deze demagoog met deze discussie....
Pot + ketel.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:46 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Jongen, je moet jezelf eens horen. Ben jij wel van deze planeet? Waar maak je je in vredesnaam druk om? Je weet toch waar je het voor doet? Nogmaals je kan niet iedereen overtuigen. Waarom trek je het zo enorm aan? Accepteer dat andere mensen soms heel ongenuanceerd zijn en neem ze dan niet serieus. Maar reageer alsjeblieft niet zo belachelijk zeg.
Ongeloofelijk
's Ochtends uit de vriezer en ik heb de beschikking tot een magnetron op werk.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:48 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
en dan? haal je het de avond ervoor uit de vriezer zodat het kan ontdooien (in de koelkast desnoods) zodat je het meeneemt naar het werk. Eet je het koud op of heb je de luxe om het te verwarmen?
Aangezien het ooit verhit is geweest denk ik dat de bacteriën niet je grootste issue zijn.quote:Ik wil het net als jou doen, klaar maken, in de vriezer, en dan avond ervoor in de koelkast en meenemen. Maar ik weet niet of het verantwoord is om kip koud op te eten qua bacteriën e.d. en of roerbak groenten koud goed smaakt...
Om toch maar even mee te lachen:quote:Op zondag 4 december 2005 18:29 schreef Chewbacca het volgende:
ik heb een vraag, ik lees op verschillende websites dat er natuurlijke middelen zijn om je testosteron gehalte met 80% te verhogen en de afbraak van spieren met 40% te verminderen. Het schijnt een legaal middel te zijn wat geextraheert wordt uit kuikens?
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen>?
waarom zo panisch over kanker als scheldwoord? Doodgaan aan de tyfus, cholera of andere ziekten is over het algemeen net zo min leuk. Dus een non-argument.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:00 schreef Chewbacca het volgende:
Als je mensen kankermongooltje noemt dan kan ik je niet meer serieus nemen. Het ironische is dat je van AAS kanker kunt krijgen. Het kan zelfs voorkomen dat je botstructuur veranderd, net zoals met fosfor. Beetje jammer van je tendentieuze en dommige opmerkingen. En ik vind kanker geen scheldwoord, aangezien wellicht mensen binnen jouw familie er aan zijn overleden. Dat is gewoon not done en onderstreept jouw domheid. Erg jammer...
Leeft u ook nog, de weg naar DBB kwijt geraakt?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:05 schreef SHE het volgende:
Ah; ik zie dat de jongetjes die vroeger werden gepest op school hun weg naar dit topic ook alweer gevonden hebben.
Ik kan er een heel relaas over houden en dees of geen om de oren slaan met wetenschappelijke feitjes, maar ik denk dat het volstaat als ik me tot u beiden richt met de woorden:
Jullie zijn OOK ok!![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:09 schreef Ericr het volgende:
[..]
Leeft u ook nog, de weg naar DBB kwijt geraakt?![]()
Off-topic, ik las dat je ook nog vegetarier was geworden. Goede zetquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:11 schreef SHE het volgende:
[..]
![]()
nee, tegenwoordig gewoon meer in de sportschool dan op internet te vinden...schijn je mooi van te worden![]()
Ik had gelezen dat het volkomen natuurlijk was en dezelfde werking heeft als creatine ( ook lichaamseigen ). Ik heb mijn twijfels over dergelijke producten, vandaar mijn vraag of mensen er ervaring mee hebben. AS is voor mij not done, en voegt voor mij niets toe. Voor mensen zoals MR j, vormt het een ideaal middel om spiergroei te verwezenlijken. Naja voor mij hoeft het dus niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:06 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Om toch maar even mee te lachen:
Chewbacca, heb je Interesse in bovenstaand middel? Waarom? Omdat je van plan bent met exogene middelen je testosteron te verhogen? Dat is gevaarlijk, hoor!
Kan je beter testosteron of afgeleiden nemen. Dat is tenminste lichaamseigen. Het is m.i. onnatuurlijker om materiaal uit kuikens in te nemen dan hormonen die toch al in ieder menselijk lichaam voorkomen.
ik eet wel ei....en met kerst eet ik gewoon een vleesje mee...maar voor de rest wil ik geen vleesjes meer terugzien in mijn dagelijkse voeding.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Off-topic, ik las dat je ook nog vegetarier was geworden. Goede zet![]()
Gepest worden? hah jij bent grappig, ik ga gewoon een discussie aan met MR J omdat ik het niet eens ben met zijn manier van communiceren. Ik zeg daar wat van, meer niet. Ik vind het belachelijk als hij iemand belachelijk maakt terwijl in mijn ogen bepaalde posts wel degelijk een aanvulling zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:05 schreef SHE het volgende:
Ah; ik zie dat de jongetjes die vroeger werden gepest op school hun weg naar dit topic ook alweer gevonden hebben.
Ik kan er een heel relaas over houden en dees of geen om de oren slaan met wetenschappelijke feitjes, maar ik denk dat het volstaat als ik me tot u beiden richt met de woorden:
Jullie zijn OOK ok!![]()
Tja rancune is een slechte drijfveer MR J. Jammer dat je jouw woorden niet terug kunt nemen. Ik kan dat wel. Weet je wel wat een mongooltje is?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:10 schreef Mr.J het volgende:
Maar goed, ik neem bij deze voor om dit hele topic niet meer te reageren op troll post mbt AAS. Normale vragen zal ik echter wel beantwoorden over dat onderwerp (moge die er zijn). Denk dat het dan veel gezelliger gaat worden in deze reeks.![]()
(Mij benieuwen of het mij lukt.)
Verder nog een kleine side note: 'kankermongooltje' was misschien onnodig grof. Bij deze trek ik dat in en maak ik er 'mongooltje' van.![]()
Als je twijfels hebt, dan moet je niet hier zijn met je vragen. Daar is medische literatuur voor uitgevonden. Je wilt toch niet zeggen dat je voor alles (behalve AAS) je informatie haalt uit meningen op een anoniem messageboard???quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:17 schreef Chewbacca het volgende:
Ik had gelezen dat het volkomen natuurlijk was en dezelfde werking heeft als creatine ( ook lichaamseigen ). Ik heb mijn twijfels over dergelijke producten, vandaar mijn vraag of mensen er ervaring mee hebben.
Het vormt een middel (niet eens ideaal) om die spiergroei ietsje makkelijker te laten verlopen. Zelfs MrJ weet dat dat alles is.quote:AS is voor mij not done, en voegt voor mij niets toe. Voor mensen zoals MR j, vormt het een ideaal middel om spiergroei te verwezenlijken. Naja voor mij hoeft het dus niet.
1) Rancune is niet mijn drijfveer.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:24 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Tja rancune is een slechte drijfveer MR J. Jammer dat je jouw woorden niet terug kunt nemen. Ik kan dat wel. Weet je wel wat een mongooltje is?
Uiteraard niet nee, maar mensen zoals MR J lezen veel onderzoeken dus ik vroeg mij af of er ook een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. Ik heb dat zelf niet kunnen vinden en als andere mensen die info wel hebben, dan hou ik mij aanbevolen. Ik heb gezonde scepsis tov dat soort producten, maar ik vroeg mij gewoon af of er mensen zijn die het gebruiken en wellicht meer info hebben.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:26 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Als je twijfels hebt, dan moet je niet hier zijn met je vragen. Daar is medische literatuur voor uitgevonden. Je wilt toch niet zeggen dat je voor alles (behalve AAS) je informatie haalt uit meningen op een anoniem messageboard???
[..]
Het vormt een middel (niet eens ideaal) om die spiergroei ietsje makkelijker te laten verlopen. Zelfs MrJ weet dat dat alles is.
Nog steeds niet ingelezen in de posthistory van topictroll Del_Toro dus...quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:22 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Gepest worden? hah jij bent grappig, ik ga gewoon een discussie aan met MR J omdat ik het niet eens ben met zijn manier van communiceren. Ik zeg daar wat van, meer niet. Ik vind het belachelijk als hij iemand belachelijk maakt terwijl in mijn ogen bepaalde posts wel degelijk een aanvulling zijn.
Hilarisch MR Jquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:29 schreef Mr.J het volgende:
[..]
1) Rancune is niet mijn drijfveer.
2) Ik neem kankermongooltje toch terug, dus wat lul je nu slap?!
3) Ik weet wat een mongooltje is ja. Ik reageer er nu namelijk op.![]()
Je overtuigt mij niet en ik jou niet. Let it be.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:32 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nog steeds niet ingelezen in de posthistory van topictroll Del_Toro dus...![]()
Het enige wat goed zal helpen is eten kerel. En veel!quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:34 schreef xFriendx het volgende:
Ik vraag het hier maar even, aangezien het fitness-topic niet zo'n vaart loopt.
Mijn lichaam is naar mijn mening ectomorph, oftewel slank tot mager. Dus een lang postuur, maar wel slank tot mager en een laag lichaamsgewicht. Om massa te krijgen is van wat ik hier en daar gelezen heb eiwitten belangrijk. Helpt het al als je elke dag yoghurt, Brinta, om de dag gebakken ei etc neemt. Overigens zit ik wel op fitness, en neemt m'n kracht wel toe. Sinds ik er op zit is er een stijgende lijn in het gewicht bij verschillende toestellen. Ook zijn er mensen die gespierder lijken dan ik, maar minder gewicht kunnen tillen. Maar ik zou het wel zo leuk vinden als m'n lichaamsgewicht/lichaamsbouw ook wat toeneemt. Iemand hier tips of opmerkingen over?
Ik heb eerlijk gezegd niet 1 feit over en weer zien gaan, dus dit mag niet eens een discussie genoemd worden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:35 schreef Chewbacca het volgende:
Je overtuigt mij niet en ik jou niet. Let it be.
ik vond het een geweldige discussie![]()
Ja, ik lees dat sommigen wel 14 boterhammen per dag eten. Ik zit zo rond 4 tot 8 per dag (bruin met pindakaas of gewoon kaas) en voor de rest gewoon 's avonds normaal avondeten met vlees en groenten. Ik lees ook dat sommigen veel tussendoor kwark, Brinta etc eten. Zij zeggen namelijk dat meer dan 3x per dag eten (dus ontbijt, middageten en avondeten) beter is. Zou ik er dan goed aan doen (niet alleen voor de massa, maar ook gezondheid etc) om tussendoor wat yoghurt naar binnen te gieten?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:36 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Het enige wat goed zal helpen is eten kerel. En veel!
Weet je wel wat een discussie is? Ook over subjectiviteiten kan worden gediscussieerd. Een discussie gaat echt niet alleen over feiten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:42 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd niet 1 feit over en weer zien gaan, dus dit mag niet eens een discussie genoemd worden.
dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:51 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Weet je wel wat een discussie is? Ook over subjectiviteiten kan worden gediscussieerd. Een discussie gaat echt niet alleen over feiten.
heel makkelijk om te doen als je begint:quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ja, ik lees dat sommigen wel 14 boterhammen per dag eten. Ik zit zo rond 4 tot 8 per dag (bruin met pindakaas of gewoon kaas) en voor de rest gewoon 's avonds normaal avondeten met vlees en groenten. Ik lees ook dat sommigen veel tussendoor kwark, Brinta etc eten. Zij zeggen namelijk dat meer dan 3x per dag eten (dus ontbijt, middageten en avondeten) beter is. Zou ik er dan goed aan doen (niet alleen voor de massa, maar ook gezondheid etc) om tussendoor wat yoghurt naar binnen te gieten?
Ik zou wel wat vaker per dag gaan eten ja, misschien wat kleinere porties dan je gewend bent, omdat je het dan misschien niet binnen krijgt. Of je moet net zijn zoals ik, altijd honger hebbenquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ja, ik lees dat sommigen wel 14 boterhammen per dag eten. Ik zit zo rond 4 tot 8 per dag (bruin met pindakaas of gewoon kaas) en voor de rest gewoon 's avonds normaal avondeten met vlees en groenten. Ik lees ook dat sommigen veel tussendoor kwark, Brinta etc eten. Zij zeggen namelijk dat meer dan 3x per dag eten (dus ontbijt, middageten en avondeten) beter is. Zou ik er dan goed aan doen (niet alleen voor de massa, maar ook gezondheid etc) om tussendoor wat yoghurt naar binnen te gieten?
Dan wordt het toch koud eten, aangezien ik geen magnetron ter beschikking heb hier...quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:55 schreef Mr.J het volgende:
[..]
's Ochtends uit de vriezer en ik heb de beschikking tot een magnetron op werk.
[..]
Aangezien het ooit verhit is geweest denk ik dat de bacteriën niet je grootste issue zijn.
Het lijkt me alleen niet lekker smaken zo koud.
Man naar mijn hartquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:48 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Nee niet eens,
vind melk niet vies ofzo, maar merk het snel aan mn huid![]()
Het is zelf al wat zoeter, dus de brinta is gelijk veel beter te pruimen.
En krijg door melk snel slijm in mn keel.
Kortom vind ik het gewoon lekkerderder
Weight Gain shakes gebruiken of andere maaltijd vervangende productenquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:37 schreef D-MIXXX het volgende:
Wat mag dat Alpro Soja kosten dan?
@Mr.J
Ik ben consultant en werk op dit moment in een groot bedrijf met meerdere mensen op de kamer. Het wordt niet in dank afgenomen denk ik als ik continu eten aan het bereiden ben
Maak me om melk echt niet druk, kijk eerder naar het eten wat vol zit met geur en smaakstoffen + conserveringsmiddelen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Man naar mijn hart
Melk is ook onzin..alhoewel het wel ietsie meer eiwit bevat, maar dat is 1.5 gr ofzo en dus te verwaarlozen.
Ik weiger iets te drinken wat bedoeld is voor kalveren...Denk eens na, het is gewoon borstmelk van een koe, bedoelt om een kalf te voeden.
Ik ben geen kalfje
Sowieso ook de reden waarom zoveel mensen melk intolerant zijn![]()
Fuck melk...ik zou het mijn kind niet geven in elk geval...nergens goed voor!
Whey heeft snelle koolhydraten en een beetje vet nodig om goed te kunnen transporteren naar de spieren.quote:Op maandag 5 december 2005 23:01 schreef Genjuro het volgende:
whey-proteine, maar volgens mij ben ik hier captain obvious aan het spelen...
nog een vraagje
Ik ben sinds een week terug beginnen boksen naast mijn gewichttraining, vooral om wat droger te worden. Om spierafbraak tegen te gaan moet ik nu whey proteine na de bokstraining nemen of is dit een verspilling en moet ik iets anders nemen?
Heb je helemaal gelijk in!quote:Ik weiger iets te drinken wat bedoeld is voor kalveren...Denk eens na, het is gewoon borstmelk van een koe, bedoelt om een kalf te voeden.
Ik ben geen kalfje
woow, je ratelt hier nu mooi alles af voor na de fitnesstraining(buiten dat je whey niet met melk mag mixen maar met water, anders verlaat je de opnametijd)quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:29 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Whey heeft snelle koolhydraten en een beetje vet nodig om goed te kunnen transporteren naar de spieren.
whey+halfvolle melk+ druivesuiker (van zonnatura bij AH te verkrijgen) + blender = ideale mix na training :-)
Ik ben een held in schoon etenquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:07 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Maak me om melk echt niet druk, kijk eerder naar het eten wat vol zit met geur en smaakstoffen + conserveringsmiddelen.
Weiger dat maar
Ik weet er alles van, het meeste wat ik eet komt uit de reformzaakquote:Op dinsdag 6 december 2005 23:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben een held in schoon eten
en weet zeker dat ik geur, kleur en smaakstoffen vrij eet
Daarom vind ik kipfilet beleg ook bull...wist je dat dat boordevol suiker zat?
ik eet nooit iets uit een pakje of zakje...alles vers
qua drank alleen water; nooit fris of vruchtensappen...und so weiter..
Schoon eten is niet moeilijk
*start de ratel*quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:07 schreef Genjuro het volgende:
[..]
woow, je ratelt hier nu mooi alles af voor na de fitnesstraining(buiten dat je whey niet met melk mag mixen maar met water, anders verlaat je de opnametijd)
Maar dit is iets anders, dit is aerobe training, wordt hier uberhaupt wel eiwitten verbruikt
Ik weet al zeker dat ik suikers moet gebruiken om mijn voorraad aan te vullen, maar ook eiwitten(en indien ja welke soort)?(want mijn budget is vrij klein)
Dat kost je een vermogen om alles ''schoon'' te eten. Geen smaakstoffen en kleurstoffen en dan heb je nog niet gesproken over al die toevoegingen in verschillende producten. Dat is volgens mij bijna niet te doen.quote:Op woensdag 7 december 2005 08:56 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik weet er alles van, het meeste wat ik eet komt uit de reformzaak
Ik ben geen geitenwollensokken type
Da's onzin, schoon eten is juist goedkoper!quote:Op woensdag 7 december 2005 10:38 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Dat kost je een vermogen om alles ''schoon'' te eten. Geen smaakstoffen en kleurstoffen en dan heb je nog niet gesproken over al die toevoegingen in verschillende producten. Dat is volgens mij bijna niet te doen.
Ik eet zelf bewust geen suiker aangezien dat van alles en nog wat aantast. Verschillende onderzoeken gelezen dat suiker je gehele lichaam kan ontregelen. Uiteraard met verschillende ziekten / aandoeningen tot gevolg; Exceem, uitslag, suikerziekte ed.
Maar ook hier is het moeilijk om geheel suikervrij te eten. Overal zitten verborgen toevoegingen, mede omdat bij een minimale hoeveelheid een vermelding op het product niet noodzakelijk is. Brood is hier een voorbeeld van. Maar ook tal van andere producten vormt dit geen uitzonderig. Ik vind het wel knap als je hier echt in kan volharden. Je zal een stuk gezonder leven, het enige risico is dat de kans bestaat dat je er obsessief meebezig bent / gaat.
Een keer uiteten gaan moet gewoon kunnen, anders vind het ik levensgeluk niet opwegen tegen de offers die je moet brengen om ''gezond'' je leven te leiden.
Oké maar ik neem aan dat je ook weleens een tussendoortje lust. Een product uit de reforma winkel is duurder dan een massa product uit de plaatselijke Super. En verder kun je niet elke dag rijst eten. Enige afwisseling is gewenst om een goed voedselpatroon te hebben.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Da's onzin, schoon eten is juist goedkoper!
Vers fruit; verse groenten; bakken rijst; ..kost geen drol
en zit niets in..in blikjes tonijn ook niet ( mits in water )
Ik drink geen melk, eet amper brood, geen vruchtesappen, geen fris, geen sausjes, geen pakjes...nada
Heel makkelijk en heeel verantwoord en vooral, lekker goedkoop![]()
Stang reken je altijd mee in gewicht.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:27 schreef Semargofni het volgende:
Fruit is nou ook niet bepaald goedkoop maar goed. Maar ja op zich let ik tegenwoordig op mijn voeding, kost misschien kwa fruit/melk/brood/beleg enz wat meer maar ja ik vreet geen chips en al die andere onzin meer. Frisdrank drink ik eigenlijk ook niet meer. Dus dat compenseerd weer.
Ff een onbenullig vraagje, als mensen het hebben over hoeveel Kg ze kunnen drukken, is dit dan meestal inc of exc de stang?
Ik heb geen moeite met elke dag rijstquote:Op woensdag 7 december 2005 10:46 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Oké maar ik neem aan dat je ook weleens een tussendoortje lust. Een product uit de reforma winkel is duurder dan een massa product uit de plaatselijke Super. En verder kun je niet elke dag rijst eten. Enige afwisseling is gewenst om een goed voedselpatroon te hebben.
Brood kun je bakken met zo'n machine. Drinken? Bedoel geen vruchtesappen? Pakken drank uit de reforma winkel zijn vele malen duurder dan een pak appelsap. Een ecologische groente is duurder dan bespoten groente. Wat je zegt klopt gewoon niet, mede omdat de tijd die je investeert ook wat waard is. Als je alles op 1 weegschaal gooit ben je gewoon meer geld kwijt.
dieten werken niet...goed eten welquote:Op donderdag 8 december 2005 01:14 schreef cultheld het volgende:
Ik wil iedereen hier even op het Gracie dieet wijzen. Ik probeer me er aan te houden en het lukt me meestal ook nog. Aangezien ik momenteel aan het sporten ben, is dit het ideale dieet voor mij. Ook wel handig als ik over een paar maandjes met kickboksen ga beginnen.
http://www.roycegracie.tv/frames/bio/gracie_diet.htm
Dit dieet is juist een manier van goed eten. Het doel van dit dieet is namelijk niet om af te vallen, maar om fitter te leven.quote:Op donderdag 8 december 2005 01:17 schreef SHE het volgende:
[..]
dieten werken niet...goed eten wel
hoezo over paar maandjes pas beginnen trouwens? Bereid je overigens maar voor; ik heb zelf een paar jaar gekickbokst...nooit zo'n slopende training gehad. Dat haalt echt het uiterste uit jezelf.
daarom ben ik gestopt...continu helse pijn en overal blauwe plekken ...mijn moeder dacht dat mijn ex me mishandeldequote:Op donderdag 8 december 2005 01:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dit dieet is juist een manier van goed eten. Het doel van dit dieet is namelijk niet om af te vallen, maar om fitter te leven.
Bijna al mijn vrienden zitten op kickboksen, dus ik weet wel ongeveer wat ik ervan kan verwachten. Daarnaast ben ik fysiek niet bepaald slecht bemiddeld en kan ik behoorlijk incasseren.
Ik heb eerst 2 jaar krachttraining gedaan en wil nu dus gaan kickboksen. Sinds 2 maanden train ik thuis volgens een schema dat een vriend van mij heeft samen gesteld die op kickboksen zit. Dat houdt in feite in dat ik elke dag wakker word met spierpijn in mijn borststreek, armen en hamstrings van het oefenen van stoten en lowkicks
Badr zou ik graag een trechter met pure alcohol door zijn strot duwen...zijn lifestyle deed 'm niet veel goeds in elk gevalquote:Op donderdag 8 december 2005 01:39 schreef cultheld het volgende:
Ik heb van een jongen die aan Ashihara doet gehoord dat als je stopt met alcohol, je lever 1,5 keer zo klein wordt en dat je dan meer kunt hebben op je lever. Veel Marokkanen kunnen daarom ook langer door gaan tijdens partijen en trainingen. Ik heb echter toch maar liever wat meer pijn in plaats van het drinken van whisky, bier en tequila op te gevenLicht voedsel moet wel lukken.
Badr Hari is natuurlijk wel een topper in de ring, maar daar buiten wat arrogant.quote:Op donderdag 8 december 2005 01:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Badr zou ik graag een trechter met pure alcohol door zijn strot duwen...zijn lifestyle deed 'm niet veel goeds in elk geval
Beter hou je het drankje erin idd .
En nu trusten & natuurlijk pics voor en na je eerste training![]()
![]()
jezus domme jood, moe je nou in elke post die je hier typt roepen dat je op kickboksen gaat?quote:Op donderdag 8 december 2005 01:14 schreef cultheld het volgende:
Ik wil iedereen hier even op het Gracie dieet wijzen. Ik probeer me er aan te houden en het lukt me meestal ook nog. Aangezien ik momenteel aan het sporten ben, is dit het ideale dieet voor mij. Ook wel handig als ik over een paar maandjes met kickboksen ga beginnen.
http://www.roycegracie.tv/frames/bio/gracie_diet.htm
Volledig ontopic omdat dat dieet daar nuttig voor is. Tevens ben ik al eens wezen kijken, dus ik weer wat ik er ongeveer van kan verwachten.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
jezus domme jood, moe je nou in elke post die je hier typt roepen dat je op kickboksen gaat?
Je doet het nog geeneens, en volgens mij schijt je nu al zever kleuren tegelijk![]()
Ik ben onder de indruk, alleen kost het je wel veel tijd. Zelf heb ik het idee dat ik gezond leef, maar als ik soms toch zie wat voor rommel je wegwerkt. Ook al is het maar vlees. Vol met hormonen ed. Ecologisch vlees vind ik dan echt niet te betalen. Een stukje kip kost al snel 4 euro. Dat weegt niet op tegen de aanbiedingen van ''normale'' kipquote:Op donderdag 8 december 2005 00:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met elke dag rijst
doen de oosterlingen al eeuwen...didn't kill them, now did it?![]()
Kun je eindeloos mee varieren
En nee, ik drink geen enkele vruchtensap, biologisch of niet...ik eet wel verse ananas..kilo's, kost geen drol bij de suri of turk en met een hele ananas doe ik 2 dagen.
Brood, kun je zelfs low carb halen...en ook dat kost geen drol, of je bakt het zelf..heb je niet eens een machine voor nodig. Kun je zelfs met whey bakkenMaar dat doe ik niet, want ik hoef niet te groeien.
Dan pasta ( volkoren )..met gewoon tomaten en verse basilicum en als ik mezelf wil verwennen..mozzarella ( heb je ook light, net zo lekker, geen toevoegingen en veeel minder vet )
Heerlijk!
en tussen biologische groenten en gewone, zit een paar cent verschil...boo fucking hoo
EN of wat ik zeg klopt...Ik heb van voeding een fucking kunst gemaakt![]()
Ik heb ooit is een keer 1 week moeten schoonmaken in een slachterij sindsdien hoef ik echt geen vlees meer te hebbenquote:Op donderdag 8 december 2005 14:48 schreef SHE het volgende:
Daarom eet ik ook geen vlees...nergens voor nodig
Ben overigens niet vegetarisch uit principiele overwegingen hoor, maar gewoon omdat ik het voor geen meter vertrouw.
Als ik dan vlees eet, dan is dat een aso steak van bijna een kilo bij een restaurant waar ik weet dat ze fatsoenlijk spul verkopen![]()
Thuis heb ik het niet en wil ik het niet hebben...vies, smaakt nergens naar en voegt niets toe.
Met rijst, vis, pasta en groenten kom ik al een heeeel eind
Even een feit over je kipfilet:quote:Op donderdag 8 december 2005 15:38 schreef frenkck het volgende:
Enige vlees wat ik nog wel vertrouw zijn lappen kipfilet in de supermarkt waar bijna..........blabla
Dus kipfilet (= veel eiwit) wordt gratis en voor niets opgepompt met NOG meer eiwit. Ik zie het probleem dus niet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:18 schreef Devlinsect het volgende:
Even een feit over je kipfilet:
De filet wordt ingespoten met een eiwit achige emulsie zodat het vlees zwaarder wordt (en meer vocht bevat).
http://www.rtl.nl/(/actue(...)pfilet_opgepompt.xml
http://www.zibb.nl/food/assortimentnieuws_zoom/asp/artnr/1078741/versie/1/
Eet smakelijk![]()
En door die extra hormonen die erin zitten is straks niemand natural meer!quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:00 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Dus kipfilet (= veel eiwit) wordt gratis en voor niets opgepompt met NOG meer eiwit. Ik zie het probleem dus niet.
Het probleem:quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:00 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Dus kipfilet (= veel eiwit) wordt gratis en voor niets opgepompt met NOG meer eiwit. Ik zie het probleem dus niet.
Bij de poelier lijkt het me goed. En voorverpakte kipfilet (en alle soorten ham) zijn gemaakt van kleine stukjes kippenvlees wat ze over hadden en dat wordt geperst tot je plakje kipfilet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:00 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
En kip bij de poelier?
ik bedoel, ik woon vlak bij Barneveld en dat is toch wel hét kippendorp van nederland!
Dat zal toch wel goed spul zijn...?
en hoeveel kipfilet heb je nodig als je elke dag 4 tot 6 sneetjes brood met dat spul wil eten?
1 filet per 2 sneetjes?
(niet super groot formaat natuurlijk)
Voeding is een onderdeel van BBquote:Op vrijdag 9 december 2005 18:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Bij de poelier lijkt het me goed. En voorverpakte kipfilet (en alle soorten ham) zijn gemaakt van kleine stukjes kippenvlees wat ze over hadden en dat wordt geperst tot je plakje kipfilet.![]()
We hadden het hier over gezond eten en over het zo ´puur´ mogelijk eten. Het leek me goed om dit ff te vermelden.![]()
En nu weer over het BB![]()
Dat ligt eraan hoeveel je erop doet natuurlijk. Ik kan jouw dieet niet bepalen. Eiwitten zijn belangrijk. Koolhydraten zijn nog belangrijker voor de krachttraining en bij herstel na de training.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:49 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
en geen idee hoeveel kip ik nodig ga hebben om een week door te komen?
Ik zou die kaas vervangen door tonijn oid, kaas is beetje nutteloos voedsel vind ik zelf.quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:47 schreef diep-in-de-war het volgende:
mijn dieet
0,5 liter melk + 4 boterhammen (kaas/pindakaas/jam)
4 boterhammen (kaas/pindakaas/jam)
0,5 liter melk + 4 boterhammen (kaas/pindakaas/jam)
warm eten (meestal bami slierten met spinazie smaak met groente en stukje vlees)
appel + banaan
0,5 liter yoghurt + 100 gram havermout
0,5 kilo kwark + 100 gram musli
dit eet ik elke dag alleen niet in dezelfde volgorde ivm ploegendienst.
Dat is mn punt niet. Je krijgt toch een aanzienlijke hoeveelheid eiwitten voor je geld. EN de prijs is lager omdat je maar voor 2 van de 3 kg kip betaalt. Win-win situatie.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:56 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het probleem:
Stel je koopt drie kilo kip. Twee kilo is echt kip. De rest is een waterachtige eiwit emulsie met daarin de nodige zooi om het nog langer houdbaar te maken.![]()
quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:36 schreef LedZep het volgende:
Ik kan er echt niet bij dat Coleman zo vaak Mr. Olympia is geworden. Jay Cutler is veel 'mooier' gespierd dan die knaap met z'n adertjes overal en nergens.
ik zie geen win win situatie. je betaald voor 3 kg kip en je krijgt 2 kg. als je je kip gaat bereiden loopt die eiwit rommel er gedeeltelijk weer uit. ze gebruiken het puur om de kipfilet op te pompen en daardoor meer voor de kip te krijgen. leuk detail die eiwitten worden gemaakt van oa varkens. leuk voor mensen die geen varken mogen eten volgens hunnie geloof en daarom kip etenquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:15 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Dat is mn punt niet. Je krijgt toch een aanzienlijke hoeveelheid eiwitten voor je geld. EN de prijs is lager omdat je maar voor 2 van de 3 kg kip betaalt. Win-win situatie.
Er was eerder in dit topic al meermaals aangehaald dat niet opgepompte kip (van bijv. de poelier) aanmerkelijk duurder is. Dus misschien had ik het anders moeten verwoorden: de prijs per kipfilet is hetzelfde, maar de opgepompte filets wegen per stuk meer omdat ze vol zitten met water en eiwitten. Natuurlijk zal er een deel van die eiwitten verloren gaan, maar nooit 100%. Netto dus winst.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:29 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik zie geen win win situatie. je betaald voor 3 kg kip en je krijgt 2 kg. als je je kip gaat bereiden loopt die eiwit rommel er gedeeltelijk weer uit. ze gebruiken het puur om de kipfilet op te pompen en daardoor meer voor de kip te krijgen.
Je snapt het nog nietquote:Op zondag 11 december 2005 01:13 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Er was eerder in dit topic al meermaals aangehaald dat niet opgepompte kip (van bijv. de poelier) aanmerkelijk duurder is. Dus misschien had ik het anders moeten verwoorden: de prijs per kipfilet is hetzelfde, maar de opgepompte filets wegen per stuk meer omdat ze vol zitten met water en eiwitten. Natuurlijk zal er een deel van die eiwitten verloren gaan, maar nooit 100%. Netto dus winst.
Wie de schoen past...quote:
Eigenlijk heb ik op verpakkingen kip nog nooit een ingredientenlijst zien staan. Zolang nergens wordt geclaimd dat het 100% pure kip is, zit er niemand fout.quote:Stel je koopt 100 kerstkransjes bij de supermarkt. Heerlijk mèn.
20 van die kransjes bevat nou niet de pure chocolade terwijl op de verpakking staat: 100% pure chocolade.
Maar je betaalt absoluut NIET hetzelfde. 1 kg kip is bij de poelier veel duurder dan bij de ALDI/LIDL/whatever. Je krijgt inderdaad ook minder kip voor dat geld, maar aangezien het gewicht hetzelfde is, krijg je er dus wel iets anders voor in de plaats: eiwitten en water. Dus netto zal je vermoedelijk per kipfilet hetzelfde betalen. Alleen is het eiwit+water dus essentieel gratis. Moet ik het nu echt nog gaan voorrekenen of kom je er nu zelf uit?quote:Blijkt een chemisch goedje te zijn wat lijkt en smaakt naar chocolade. Je dacht dat het echte chocolade is, terwijl je volledig heb betaald.
Dat kan jaquote:Op maandag 12 december 2005 20:58 schreef Sloper het volgende:
Ik gebruik nu Creatine en ben vrij snel 2,5kg aangekomen. Goede zaak dus, maar het lijkt wel alsof ik weer in de pubertijd zit? Kan dit komen door de Creatine/ Ik drink zeker 2L per dag eerder 3a3,5L.
Komt door de kipquote:Op maandag 12 december 2005 23:10 schreef Sloper het volgende:
Qua pubertijd bedoel ik dus m'n huid/puistjes
Vuile crea zou betekenen geen pure monohydraat dus met het bijproduct Sodium (als ik goed ben geïnformeerd). Daar krijg je geen puisten van.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:44 schreef Thermo het volgende:
Ligt aan de crea ( kan ook aan whey liggen, maar hier zal het wel de crea zijn )
Het kan per merk nog een beetje verschillen , schone/vuile crea maar iig zul je er wel altijd last van blijven hebben.
Oh jawel hoor...sodium staat niet alleen gelijk aan vocht vasthouden, maar ook aan een mogelijkheid tot versnelde talgproductie, voor hen die er gevoelig voor zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Vuile crea zou betekenen geen pure monohydraat dus met het bijproduct Sodium (als ik goed ben geïnformeerd). Daar krijg je geen puisten van.
wat een post...quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:29 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand nog tips voor een onderrug (opkomende) blessure, behalve fysio/dokter. Heb het gevoel dat me hamstrings te kort zijn/worden waardoor het doortrekt naar me onderrug, kan dit? Heb al pijn in me onderug als ik even fout ga zitten en me rug niet goed recht hou. Ga over 2 weken naar de dokter als het door blijft gaan, maar heb het niet zo op die oplichters dokter_fysio. Hoe zit het precies met een kraker?
Ik vraag ervaringen van andere BB-ers, die misschien tips hebben zodat ik rechtstreeks naar kraker/fysio kan stappen, ervaringen vraag ikquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:52 schreef Genjuro het volgende:
[..]
wat een post...
Als je je rug vlug wilt verneuken en wilt uitspelen als bruce lee in zijn laatste 2 levensjaren, moet je vooral niet naar de dokter gaan voor zoiets...
Valt het je niet op dat je ons gewoon om dokteradvies vraagt?
Ik heb heel vaak blessures aan mijn onderrug, maar dat komt omdat mijn deadlift niet uitermate isquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:29 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand nog tips voor een onderrug (opkomende) blessure, behalve fysio/dokter. Heb het gevoel dat me hamstrings te kort zijn/worden waardoor het doortrekt naar me onderrug, kan dit? Heb al pijn in me onderug als ik even fout ga zitten en me rug niet goed recht hou. Ga over 2 weken naar de dokter als het door blijft gaan, maar heb het niet zo op die oplichters dokter_fysio. Hoe zit het precies met een kraker?
Kans is aanwezig dat er een wervel niet helemaal 100% zit. Deze drukt tegen je zenuwbanen aan waardoor je pijn krijgt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:29 schreef NotoriousJw het volgende:
hmm ik heb dat dus ook, ben alleen niet zo happig op krakers..quote:Op woensdag 14 december 2005 09:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kans is aanwezig dat er een wervel niet helemaal 100% zit. Deze drukt tegen je zenuwbanen aan waardoor je pijn krijgt.
Een kraker (chiropractor) bracht in mijn geval uitkomst.
Beetje hol is juist goed, kan hij ook niet bol schieten tijdens de oefening.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:33 schreef mister_popcorn het volgende:
over die deadlift heh, de rug moet recht zijn, maar ik geloof dat het vooral verkeerd is als je een bolle rug trekt toch?
Ik geloof dat namelijk dat mijn rug tijdens 't liften bijna recht is, maar ook 'n klein beetje hol. Dat is toch niet erg?
Nergens voor nodig die angst.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:47 schreef Thermo het volgende:
[..]
hmm ik heb dat dus ook, ben alleen niet zo happig op krakers..
maar wat moet je precies herhalen 1x8 en dan nog 10 reps wat bedoelen ze precies dan?quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:11 schreef Dacide het volgende:
herhalingen....
Mja, maar het blijft wel een ingreep.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nergens voor nodig die angst.
Giropractie is een pittige wetenschappelijke studie. Niet iets wat je zo maar even kan worden.
True. Je wervels worden als het ware weer mooi uitgelijnt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:59 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Mja, maar het blijft wel een ingreep.
Giropractie is een hele dure wetenschappelijke studie, echter is het nooit ERKEND in de geneeskunde. M.a.w. de geneeskunde heeft zo zijn twijfels of het inderdaad helpt.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nergens voor nodig die angst.
Giropractie is een pittige wetenschappelijke studie. Niet iets wat je zo maar even kan worden.
Ik schommel al 2 jaar in herhalingen gewicht, maar blijf gemiddeld op mijn gewicht staanquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:03 schreef MyImmortal het volgende:
hebben jullie ook weleens van die dagen waarop je net niet het gewenste reps haalt? ben al wekenlang veel vooruitgang aan het boeken, steeds een repje meer ofzo of steeds iets zwaarder. behalve bij benen en borst komen de rest van de spiergroepen net een repje ofzo tekort deze week. Ik weet dat het niet veel is, maar toch, vooruitgang boeken of evenaren is mentaal een grote ondersteuning voor me. En het net niet halen, daar baal ik op zich wel een beetje van.
Chiropractor moet je dokken. Ongeveer 50 euro. Manuele therapeut niet....quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:48 schreef Thermo het volgende:
chiropractisch centrum gevonden in Eindhoven, binnekort eens langs.
Wel opvallend dat er alleen amerikanen werken....
Ik ben sinds de zomer enorm vooruit gegaan, nieuw trainingsmaatje die wat hoger zit helpt echt veel.
Meneer ongeduld, je hebt 't over 'n WEEKJE... ik zou ook wel per week 5 kilo meer kunnen drukken en 10 kg meer kunnen squaten om maar 's iets te noemenquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:03 schreef MyImmortal het volgende:
hebben jullie ook weleens van die dagen waarop je net niet het gewenste reps haalt? ben al wekenlang veel vooruitgang aan het boeken, steeds een repje meer ofzo of steeds iets zwaarder. behalve bij benen en borst komen de rest van de spiergroepen net een repje ofzo tekort deze week. Ik weet dat het niet veel is, maar toch, vooruitgang boeken of evenaren is mentaal een grote ondersteuning voor me. En het net niet halen, daar baal ik op zich wel een beetje van.
Je boekt betere resultaten als je enigzins weet wat voor gewichten je moet pakken om een aantal herhalingen te kunnen maken. Ik vind het ideaal om er een schrijfboekje naast te hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:42 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik train totaal anders. ik hou helemaal niks bij kwa gewicht. ik doe elke oefening 2 keer. als ik me goed voel smijt ik er veel gewicht op de 1ste keer, en de 2e vaak wat minder. voelt de 1ste keer licht aan dan doe ik hem de 2e keer zwaarder. ik concentreer me totaal niet op gewichten, het gaat mij puur om het resultaat wat ik boek.
Ik weet :p tis niet dat ik ongeduldig ben, anders was ik jaren geleden gestoptquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Meneer ongeduld, je hebt 't over 'n WEEKJE... ik zou ook wel per week 5 kilo meer kunnen drukken en 10 kg meer kunnen squaten om maar 's iets te noemen
Maar helaas, zoals met alles, veel oefenen, en op de lange termijn zie je dan zeker vooruitgang als de randvoorwaarden goed genoeg zijn.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:38 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
Ik schommel al 2 jaar in herhalingen gewicht, maar blijf gemiddeld op mijn gewicht staan![]()
me neitherquote:Op woensdag 14 december 2005 09:47 schreef Thermo het volgende:
[..]
hmm ik heb dat dus ook, ben alleen niet zo happig op krakers..
Welke oefeningen doe je voor de hams, en welke voor de quads?quote:Dag2 : Hamstrings + Kuiten
Dag4 : Quads
Kun je die rear raises en algehele schouder oefeningen is verder uitleggen? Kheb er geen beeld bij. Hetzelfde geld voor upright rows met een cable machine.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:03 schreef Mr.J het volgende:
Schouders:
Voorste kop: Front raises (stang, dumbbell, schijf)
Middelste kop: Side Raises (Dumbbells, machine, cable)
Achterste kop: Rear Raises (Dumbbells, machine, cable)
Algehele schouders (wel focus op voorkant): Press oefening (dummbell, stang, machine)
Traps:
Shrugs (dumbbell, stang)
Upright rows (cable, stang)
Geen idee. 1,- per zakje ofzo?
Haal ze zelf bij de AH.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:56 schreef D-MIXXX het volgende:
Ok. Ik betaal nu dacht ik 1,70 voor 150 gram. Vind ik wat duur naar mijn gevoel. Ik heb dan wel in een blikje. Ik zal eens kijken of ze ook zakjes hebben...
Snelle reactie!quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:18 schreef Mr.J het volgende:
Rear raises is praktisch hetzelfde als side raises maar dan met een voorovergebogen bovenlichaam zodat je de achterkant van je schouders aanspreekt.
En upright rows met een cable machine heb ik niet genoemd. Met een cable weg. Stangetje onderop vastmaken en richting kin trekken.
Ik trek hem wel door helemaal naar de kin. Het liefst daar even stil houden en weer mooi recht naar beneden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:30 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Snelle reactie!![]()
Al die engelse termen. Ik doe de genoemde oefeningen wel. Rear raises weer niet. Zal er van de week is aandacht aanbesteden in de sportschool.
Ik doe de upright rows ene keer met de kabelpulley, andere keer met de EZ stang. Tot hoever trek je die stang? Helemaal naar de kin werd me afgeraden. Je armen / schouders in een negentig graden hoek zou beter zijn.
Hoe wordt er hier over gedacht?![]()
Kwestie van aanvoelen. Trek hem soms maar tot aan m'n borst. Als je je traps maar samenknijpt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:30 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik doe de upright rows ene keer met de kabelpulley, andere keer met de EZ stang. Tot hoever trek je die stang? Helemaal naar de kin werd me afgeraden. Je armen / schouders in een negentig graden hoek zou beter zijn.
ligt er ook aan hoe ver je je handen uit elkaar plaatst.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:30 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
ligt aan jouquote:Op donderdag 22 december 2005 10:33 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Is DBB weer down of ligt het gewoon weer aan mijn pc?
Uithangen is wel lekker, maar helpt helaas niet om mijn wervels weer recht te krijgenquote:Op zondag 18 december 2005 00:35 schreef SHE het volgende:
[..]
me neither
heb zelf veel belasting in schouder en rug.Kraken hielp geen jota, maakte het volgens mij alleen erger
uithangen helpt![]()
Ga nu na het trainen ff uithangen aan de bar op het plafond ( wel ff springen) en draai even met onderlichaam
werkt super, geen kwaaltjes meer.
Laat je werk maar liggen, fix eerst maar het forum van DBBquote:Op donderdag 22 december 2005 10:56 schreef Mr.J het volgende:
DBB is down en m'n inloggegevens om een call bij de host uit te zetten liggen thuis.
Ga kijken of ik iemand van die knakkers via MSN kan bereiken.
Als je een link maakt, doe het dan goed.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:30 schreef belikewater het volgende:
knippen en plakken in IE of FF wil ook nog wel eens helpen, use your imagination
ben je in het dagelijkse leven ook zo creatief en volhoudend?
Ik wacht nog steedsquote:Op donderdag 22 december 2005 15:25 schreef Mr.J het volgende:
Is al gefixed, wachten is tot jullie DNS servers het nieuwe IP hebben.
Sowieso morgen niet gaan bankdrukken, je moet je spieren wel tijd geven om te herstellen.quote:Op donderdag 22 december 2005 22:00 schreef Semargofni het volgende:
Wilde vorige week gaan bankdrukken met wat meer gewicht (55kg) had die week ervoor 50kg. Vol goede moed begon ik maar kreeg de bar enkel 5/6 keer omhoog, heb ik zon twee setjes gedaan en toen maar minder gewicht erop gelegd. Terug naar de 50 kg. Deze kreeg ik tot mijn verbazing gewoonweg niet meer dan 2/3 keer omhoog. En daarna was het helemaal drama. Was behoorlijk frustrerend...
Heb ik mijn spierkracht al grotendeels gebruikt vanwege het beginnen met (te) zwaar gewicht? Of kan er een andere oorzaak zijn voor dit plotselinge kracht verlies?Ik ga morgen weer bankdrukken en ben benieuwd of het dan weer zo slecht zal gaan.
Merkt zelf ook wel hoe mijn voeding is geweest over de hele dag, als ik goed heb gegeten de hele dag dan traint ik ook veel beter.quote:Op donderdag 22 december 2005 22:00 schreef Semargofni het volgende:
Wilde vorige week gaan bankdrukken met wat meer gewicht (55kg) had die week ervoor 50kg. Vol goede moed begon ik maar kreeg de bar enkel 5/6 keer omhoog, heb ik zon twee setjes gedaan en toen maar minder gewicht erop gelegd. Terug naar de 50 kg. Deze kreeg ik tot mijn verbazing gewoonweg niet meer dan 2/3 keer omhoog. En daarna was het helemaal drama. Was behoorlijk frustrerend...
Heb ik mijn spierkracht al grotendeels gebruikt vanwege het beginnen met (te) zwaar gewicht? Of kan er een andere oorzaak zijn voor dit plotselinge kracht verlies?Ik ga morgen weer bankdrukken en ben benieuwd of het dan weer zo slecht zal gaan.
Het forum is al de hele dag online, alleen is er iets met de DNS registratie aan de hand.quote:
Kom er dan nog steeds niet op, krijg een melding over Apache Webserver.quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Het forum is al de hele dag online, alleen is er iets met de DNS registratie aan de hand.
Een handje vol providers hebben kennelijk de juiste entries. Je kan zelf naar het juiste IP gaan als je in je 'host' file (c:\windows\system32\drivers\etc en openen in notepad) het volgende direct onder de 'localhost 127.0.0.1' regel neerzet:
83.149.69.1 forum.dutchbodybuilding.com
eeh nee... dat duurt eigenlijk maar een dag of 5quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:37 schreef VIP het volgende:
je kan er gerust mee beginnen hoor. Creatine is niets meer dan een stof welke in vlees en vis zit en deze laat je toch ook niet staan? Daarbij duurt het wel even voordat je ATP is opgeladen.
idd, goeie tipquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:49 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik zou eerst ff lekker door trainen tot je weer op je oude niveau bent, dat kan best in 1 maand tijd, en dan beginnne.
Dan duurt het toch evenquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:49 schreef belikewater het volgende:
[..]
eeh nee... dat duurt eigenlijk maar een dag of 5
loading is eigenlijk niet eens nodig
Graag onderbouwing van deze uitspraak graag. Je doet nu net alsof creatine een soort van AAS is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:52 schreef belikewater het volgende:
[..]
Creatine blijft een supplement, en het is niet verstandig om het als iets te zien "wat toch al in je eten zit".
Is the use of oral creatine supplementation safe?quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:55 schreef VIP het volgende:
[..]
Graag onderbouwing van deze uitspraak graag. Je doet nu net alsof creatine een soort van AAS is.
ik snap nooit waar die domme opmerkingen vandaan komen... denk even na!?quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:08 schreef diep-in-de-war het volgende:
en dan komt er nu weer een post van een andere site dat je creatine je hele leven lang kunt gebruiken![]()
Ik denk toch echt dat het in je spieren zit, de "schade" die ze al verwerkt hebben kunnen ze veel sneller weer aan. Of je echt van een geheugen kan spreken durf ik niet te zeggen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:22 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik denk zelf dat het meer in je hoofd zit, dat ze dat ermee bedoelen. omdat je altijd barieres opbouwt in je hoofd. bv met banddrukken hebben de meesten moeite om voor het eerst 100 kilo te drukken. puur omdat dat getal 3 cijfers heeft. als je dat dan eenmaal gedrukt hebt, weet je van jezelf dat je het kan en zul je dat weer sneller kunnen halen.
kinesthesiaquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:27 schreef Cartman84 het volgende:
de chinezen spreken er ook van dat een trauma niet alleen mentaal maar ook lichamlijk in de cellen word meegedragen, ik geloof best dat daar een kern van waarheid in zit.
Bedankt voor de reacties, ik ga straks wel bankdrukken want waar ik het over had was vorige weekquote:Op donderdag 22 december 2005 22:25 schreef MyImmortal het volgende:
tuurlijk kan dat, je spieren zijn gewoonweg niet goed genoeg ontwikkeld om fatsoenlijk die 55 kg aan te kunnen, je kan natuurlijk ook een day off hebben, dat weet jij het beste wanneer dat is.
Ik ook niet. Op me werk niet en hier ook niet...quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:46 schreef LedZep het volgende:
Godverdomme nog aan toe...heeft iedereen nou toegang tot DBB behalve ik?
Veelte weinig op de dag zelf natuurlijk, 2 maaltijden voor je avondeten. Dat moeten er 4 worden. Ook snap ik die proteineshake niet zo goed als lunch, doe het als ontbijt. Dan heb je juist wat snelle eiwitten nodig.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:34 schreef MyImmortal het volgende:
jongens wat vinden jullie van mijn eetschema? ik vraag me af of ik nog iets extra moet toevoegen(ik wil graag nog een paar kilootjes aankomen)
- ontbijt: 4 sneetjes brood met vleesbeleg of kaas en een sapje.
4 sneetjes brood weer met beleg(kaas of vlees) en weer een sapje en een proteineshake
- eerst een sapje dan avondeten vaak met 2 stukjes vlees en veel rijst of aardappels
- 500 gram kwark
- 4 sneetjes brood met wederom kaas of vleesbeleg en een proteineshake
ik eet dus ongeveer 5 keer per dag als het me toelaat.
Vast een actie van een dikke huisvrouwquote:Op vrijdag 23 december 2005 18:47 schreef Mr.J het volgende:
Zojuist Tijl (admin van DBB) gesproken en de verwachting is morgen weer alles recth gezet te hebben.
De downtime lijkt op dit moment een bewuste opzet (hack) te zijn geweest. Triest.
ah ok, dat ik maar 2 keer eet voor het avondeten komt meer door mijn luiheid, ben nu vrij eventjes dus sta laat op , ik zal proberen eerder op te staan en te gaan etenquote:Op vrijdag 23 december 2005 18:48 schreef frenkck het volgende:
[..]
Veelte weinig op de dag zelf natuurlijk, 2 maaltijden voor je avondeten. Dat moeten er 4 worden. Ook snap ik die proteineshake niet zo goed als lunch, doe het als ontbijt. Dan heb je juist wat snelle eiwitten nodig.
Kwark zou ik dan weer als laatste eten door de langzaam opneembare eiwitten, eiwitshake zijn alleen snelle eiwitten die je lichaam zo weer heeft opgenomen. 's Nachts heeft je lichaam meer baat bij een langzame eiwitbron.
Maar in het kort, veel meer eten!
Vergt veel discipline ja, ik weet hetquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:15 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
ah ok, dat ik maar 2 keer eet voor het avondeten komt meer door mijn luiheid, ben nu vrij eventjes dus sta laat op , ik zal proberen eerder op te staan en te gaan etenthanks
Kwaliteit eerst, dan pas quantiteitquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:57 schreef LedZep het volgende:
Waarom gebruikt iedereen toch whey? Zóveel eiwit zit er nou ook weer niet in...28 gram per maatschep + hoeveelheid in melk. Kwark/tonijn/zalm bevat toch net zoveel en kost niks meer. Whey lijkt wel standaard te worden in fitnessend Nederland, ook al eet men de rest van de dag geen ruk.
Drinkt wat makkelijker weg na mijn training, daarom neem ik het.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:57 schreef LedZep het volgende:
Waarom gebruikt iedereen toch whey? Zóveel eiwit zit er nou ook weer niet in...28 gram per maatschep + hoeveelheid in melk. Kwark/tonijn/zalm bevat toch net zoveel en kost niks meer. Whey lijkt wel standaard te worden in fitnessend Nederland, ook al eet men de rest van de dag geen ruk.
Inderdaad, je moet gewoon kijken op de dag wanneer het nuttig kan zijn buiten je normale voeding. Dat is wanneer je heel snel eiwitten nodig hebt. Dit is 's morgens na het slapen (doe dit wel in combinatie met een goed ontbijt, anders is het effect ervan ook weg) en direct na de training (neem dan de shake voor de training, want het duurt 60 minuten voor het opgenomen is).quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:57 schreef LedZep het volgende:
dit is echt veel, veel te weinig. Reken je BMR en activiteitenverbruik uit, maak er een mooi excel bestandje van ofzo. ORGANIZE!!quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:34 schreef MyImmortal het volgende:
jongens wat vinden jullie van mijn eetschema? ik vraag me af of ik nog iets extra moet toevoegen(ik wil graag nog een paar kilootjes aankomen)
- ontbijt: 4 sneetjes brood met vleesbeleg of kaas en een sapje.
4 sneetjes brood weer met beleg(kaas of vlees) en weer een sapje en een proteineshake
- eerst een sapje dan avondeten vaak met 2 stukjes vlees en veel rijst of aardappels
- 500 gram kwark
- 4 sneetjes brood met wederom kaas of vleesbeleg en een proteineshake
ik eet dus ongeveer 5 keer per dag als het me toelaat.
Whey is dankzij de snelle opname zeer belangrijk in je PWO shake.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:57 schreef LedZep het volgende:
Mja in de PWO shake wel, maar ik heb steeds meer het idee dat iedereen het bij wijze van spreken de hele dag door achterover lurktquote:Op zaterdag 24 december 2005 00:47 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Whey is dankzij de snelle opname zeer belangrijk in je PWO shake.
En hoe is het met ons aller DBB?quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:15 schreef Mr.J het volgende:
Idd ja. Triest allemaal.
Denk dat bij de meeste mensen de feestmaand wel in hun bulkperiode hebben opgenomenquote:Op zaterdag 24 december 2005 14:22 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zal wel na de feestdagen worden. Denk ook dat mijn BF wel wat zal gaan stijgen, want de komende 3 dagen wordt het behoorlijk veel eten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |