Oké maar ik neem aan dat je ook weleens een tussendoortje lust. Een product uit de reforma winkel is duurder dan een massa product uit de plaatselijke Super. En verder kun je niet elke dag rijst eten. Enige afwisseling is gewenst om een goed voedselpatroon te hebben.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Da's onzin, schoon eten is juist goedkoper!
Vers fruit; verse groenten; bakken rijst; ..kost geen drol
en zit niets in..in blikjes tonijn ook niet ( mits in water )
Ik drink geen melk, eet amper brood, geen vruchtesappen, geen fris, geen sausjes, geen pakjes...nada
Heel makkelijk en heeel verantwoord en vooral, lekker goedkoop![]()
Stang reken je altijd mee in gewicht.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:27 schreef Semargofni het volgende:
Fruit is nou ook niet bepaald goedkoop maar goed. Maar ja op zich let ik tegenwoordig op mijn voeding, kost misschien kwa fruit/melk/brood/beleg enz wat meer maar ja ik vreet geen chips en al die andere onzin meer. Frisdrank drink ik eigenlijk ook niet meer. Dus dat compenseerd weer.
Ff een onbenullig vraagje, als mensen het hebben over hoeveel Kg ze kunnen drukken, is dit dan meestal inc of exc de stang?
Ik heb geen moeite met elke dag rijstquote:Op woensdag 7 december 2005 10:46 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Oké maar ik neem aan dat je ook weleens een tussendoortje lust. Een product uit de reforma winkel is duurder dan een massa product uit de plaatselijke Super. En verder kun je niet elke dag rijst eten. Enige afwisseling is gewenst om een goed voedselpatroon te hebben.
Brood kun je bakken met zo'n machine. Drinken? Bedoel geen vruchtesappen? Pakken drank uit de reforma winkel zijn vele malen duurder dan een pak appelsap. Een ecologische groente is duurder dan bespoten groente. Wat je zegt klopt gewoon niet, mede omdat de tijd die je investeert ook wat waard is. Als je alles op 1 weegschaal gooit ben je gewoon meer geld kwijt.
dieten werken niet...goed eten welquote:Op donderdag 8 december 2005 01:14 schreef cultheld het volgende:
Ik wil iedereen hier even op het Gracie dieet wijzen. Ik probeer me er aan te houden en het lukt me meestal ook nog. Aangezien ik momenteel aan het sporten ben, is dit het ideale dieet voor mij. Ook wel handig als ik over een paar maandjes met kickboksen ga beginnen.
http://www.roycegracie.tv/frames/bio/gracie_diet.htm
Dit dieet is juist een manier van goed eten. Het doel van dit dieet is namelijk niet om af te vallen, maar om fitter te leven.quote:Op donderdag 8 december 2005 01:17 schreef SHE het volgende:
[..]
dieten werken niet...goed eten wel
hoezo over paar maandjes pas beginnen trouwens? Bereid je overigens maar voor; ik heb zelf een paar jaar gekickbokst...nooit zo'n slopende training gehad. Dat haalt echt het uiterste uit jezelf.
daarom ben ik gestopt...continu helse pijn en overal blauwe plekken ...mijn moeder dacht dat mijn ex me mishandeldequote:Op donderdag 8 december 2005 01:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dit dieet is juist een manier van goed eten. Het doel van dit dieet is namelijk niet om af te vallen, maar om fitter te leven.
Bijna al mijn vrienden zitten op kickboksen, dus ik weet wel ongeveer wat ik ervan kan verwachten. Daarnaast ben ik fysiek niet bepaald slecht bemiddeld en kan ik behoorlijk incasseren.
Ik heb eerst 2 jaar krachttraining gedaan en wil nu dus gaan kickboksen. Sinds 2 maanden train ik thuis volgens een schema dat een vriend van mij heeft samen gesteld die op kickboksen zit. Dat houdt in feite in dat ik elke dag wakker word met spierpijn in mijn borststreek, armen en hamstrings van het oefenen van stoten en lowkicks
Badr zou ik graag een trechter met pure alcohol door zijn strot duwen...zijn lifestyle deed 'm niet veel goeds in elk gevalquote:Op donderdag 8 december 2005 01:39 schreef cultheld het volgende:
Ik heb van een jongen die aan Ashihara doet gehoord dat als je stopt met alcohol, je lever 1,5 keer zo klein wordt en dat je dan meer kunt hebben op je lever. Veel Marokkanen kunnen daarom ook langer door gaan tijdens partijen en trainingen. Ik heb echter toch maar liever wat meer pijn in plaats van het drinken van whisky, bier en tequila op te gevenLicht voedsel moet wel lukken.
Badr Hari is natuurlijk wel een topper in de ring, maar daar buiten wat arrogant.quote:Op donderdag 8 december 2005 01:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Badr zou ik graag een trechter met pure alcohol door zijn strot duwen...zijn lifestyle deed 'm niet veel goeds in elk geval
Beter hou je het drankje erin idd .
En nu trusten & natuurlijk pics voor en na je eerste training![]()
![]()
jezus domme jood, moe je nou in elke post die je hier typt roepen dat je op kickboksen gaat?quote:Op donderdag 8 december 2005 01:14 schreef cultheld het volgende:
Ik wil iedereen hier even op het Gracie dieet wijzen. Ik probeer me er aan te houden en het lukt me meestal ook nog. Aangezien ik momenteel aan het sporten ben, is dit het ideale dieet voor mij. Ook wel handig als ik over een paar maandjes met kickboksen ga beginnen.
http://www.roycegracie.tv/frames/bio/gracie_diet.htm
Volledig ontopic omdat dat dieet daar nuttig voor is. Tevens ben ik al eens wezen kijken, dus ik weer wat ik er ongeveer van kan verwachten.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
jezus domme jood, moe je nou in elke post die je hier typt roepen dat je op kickboksen gaat?
Je doet het nog geeneens, en volgens mij schijt je nu al zever kleuren tegelijk![]()
Ik ben onder de indruk, alleen kost het je wel veel tijd. Zelf heb ik het idee dat ik gezond leef, maar als ik soms toch zie wat voor rommel je wegwerkt. Ook al is het maar vlees. Vol met hormonen ed. Ecologisch vlees vind ik dan echt niet te betalen. Een stukje kip kost al snel 4 euro. Dat weegt niet op tegen de aanbiedingen van ''normale'' kipquote:Op donderdag 8 december 2005 00:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met elke dag rijst
doen de oosterlingen al eeuwen...didn't kill them, now did it?![]()
Kun je eindeloos mee varieren
En nee, ik drink geen enkele vruchtensap, biologisch of niet...ik eet wel verse ananas..kilo's, kost geen drol bij de suri of turk en met een hele ananas doe ik 2 dagen.
Brood, kun je zelfs low carb halen...en ook dat kost geen drol, of je bakt het zelf..heb je niet eens een machine voor nodig. Kun je zelfs met whey bakkenMaar dat doe ik niet, want ik hoef niet te groeien.
Dan pasta ( volkoren )..met gewoon tomaten en verse basilicum en als ik mezelf wil verwennen..mozzarella ( heb je ook light, net zo lekker, geen toevoegingen en veeel minder vet )
Heerlijk!
en tussen biologische groenten en gewone, zit een paar cent verschil...boo fucking hoo
EN of wat ik zeg klopt...Ik heb van voeding een fucking kunst gemaakt![]()
Ik heb ooit is een keer 1 week moeten schoonmaken in een slachterij sindsdien hoef ik echt geen vlees meer te hebbenquote:Op donderdag 8 december 2005 14:48 schreef SHE het volgende:
Daarom eet ik ook geen vlees...nergens voor nodig
Ben overigens niet vegetarisch uit principiele overwegingen hoor, maar gewoon omdat ik het voor geen meter vertrouw.
Als ik dan vlees eet, dan is dat een aso steak van bijna een kilo bij een restaurant waar ik weet dat ze fatsoenlijk spul verkopen![]()
Thuis heb ik het niet en wil ik het niet hebben...vies, smaakt nergens naar en voegt niets toe.
Met rijst, vis, pasta en groenten kom ik al een heeeel eind
Even een feit over je kipfilet:quote:Op donderdag 8 december 2005 15:38 schreef frenkck het volgende:
Enige vlees wat ik nog wel vertrouw zijn lappen kipfilet in de supermarkt waar bijna..........blabla
Dus kipfilet (= veel eiwit) wordt gratis en voor niets opgepompt met NOG meer eiwit. Ik zie het probleem dus niet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:18 schreef Devlinsect het volgende:
Even een feit over je kipfilet:
De filet wordt ingespoten met een eiwit achige emulsie zodat het vlees zwaarder wordt (en meer vocht bevat).
http://www.rtl.nl/(/actue(...)pfilet_opgepompt.xml
http://www.zibb.nl/food/assortimentnieuws_zoom/asp/artnr/1078741/versie/1/
Eet smakelijk![]()
En door die extra hormonen die erin zitten is straks niemand natural meer!quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:00 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Dus kipfilet (= veel eiwit) wordt gratis en voor niets opgepompt met NOG meer eiwit. Ik zie het probleem dus niet.
Het probleem:quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:00 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Dus kipfilet (= veel eiwit) wordt gratis en voor niets opgepompt met NOG meer eiwit. Ik zie het probleem dus niet.
Bij de poelier lijkt het me goed. En voorverpakte kipfilet (en alle soorten ham) zijn gemaakt van kleine stukjes kippenvlees wat ze over hadden en dat wordt geperst tot je plakje kipfilet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:00 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
En kip bij de poelier?
ik bedoel, ik woon vlak bij Barneveld en dat is toch wel hét kippendorp van nederland!
Dat zal toch wel goed spul zijn...?
en hoeveel kipfilet heb je nodig als je elke dag 4 tot 6 sneetjes brood met dat spul wil eten?
1 filet per 2 sneetjes?
(niet super groot formaat natuurlijk)
Voeding is een onderdeel van BBquote:Op vrijdag 9 december 2005 18:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Bij de poelier lijkt het me goed. En voorverpakte kipfilet (en alle soorten ham) zijn gemaakt van kleine stukjes kippenvlees wat ze over hadden en dat wordt geperst tot je plakje kipfilet.![]()
We hadden het hier over gezond eten en over het zo ´puur´ mogelijk eten. Het leek me goed om dit ff te vermelden.![]()
En nu weer over het BB![]()
Dat ligt eraan hoeveel je erop doet natuurlijk. Ik kan jouw dieet niet bepalen. Eiwitten zijn belangrijk. Koolhydraten zijn nog belangrijker voor de krachttraining en bij herstel na de training.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:49 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
en geen idee hoeveel kip ik nodig ga hebben om een week door te komen?
Ik zou die kaas vervangen door tonijn oid, kaas is beetje nutteloos voedsel vind ik zelf.quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:47 schreef diep-in-de-war het volgende:
mijn dieet
0,5 liter melk + 4 boterhammen (kaas/pindakaas/jam)
4 boterhammen (kaas/pindakaas/jam)
0,5 liter melk + 4 boterhammen (kaas/pindakaas/jam)
warm eten (meestal bami slierten met spinazie smaak met groente en stukje vlees)
appel + banaan
0,5 liter yoghurt + 100 gram havermout
0,5 kilo kwark + 100 gram musli
dit eet ik elke dag alleen niet in dezelfde volgorde ivm ploegendienst.
Dat is mn punt niet. Je krijgt toch een aanzienlijke hoeveelheid eiwitten voor je geld. EN de prijs is lager omdat je maar voor 2 van de 3 kg kip betaalt. Win-win situatie.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:56 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het probleem:
Stel je koopt drie kilo kip. Twee kilo is echt kip. De rest is een waterachtige eiwit emulsie met daarin de nodige zooi om het nog langer houdbaar te maken.![]()
quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:36 schreef LedZep het volgende:
Ik kan er echt niet bij dat Coleman zo vaak Mr. Olympia is geworden. Jay Cutler is veel 'mooier' gespierd dan die knaap met z'n adertjes overal en nergens.
ik zie geen win win situatie. je betaald voor 3 kg kip en je krijgt 2 kg. als je je kip gaat bereiden loopt die eiwit rommel er gedeeltelijk weer uit. ze gebruiken het puur om de kipfilet op te pompen en daardoor meer voor de kip te krijgen. leuk detail die eiwitten worden gemaakt van oa varkens. leuk voor mensen die geen varken mogen eten volgens hunnie geloof en daarom kip etenquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:15 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Dat is mn punt niet. Je krijgt toch een aanzienlijke hoeveelheid eiwitten voor je geld. EN de prijs is lager omdat je maar voor 2 van de 3 kg kip betaalt. Win-win situatie.
Er was eerder in dit topic al meermaals aangehaald dat niet opgepompte kip (van bijv. de poelier) aanmerkelijk duurder is. Dus misschien had ik het anders moeten verwoorden: de prijs per kipfilet is hetzelfde, maar de opgepompte filets wegen per stuk meer omdat ze vol zitten met water en eiwitten. Natuurlijk zal er een deel van die eiwitten verloren gaan, maar nooit 100%. Netto dus winst.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:29 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik zie geen win win situatie. je betaald voor 3 kg kip en je krijgt 2 kg. als je je kip gaat bereiden loopt die eiwit rommel er gedeeltelijk weer uit. ze gebruiken het puur om de kipfilet op te pompen en daardoor meer voor de kip te krijgen.
Je snapt het nog nietquote:Op zondag 11 december 2005 01:13 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Er was eerder in dit topic al meermaals aangehaald dat niet opgepompte kip (van bijv. de poelier) aanmerkelijk duurder is. Dus misschien had ik het anders moeten verwoorden: de prijs per kipfilet is hetzelfde, maar de opgepompte filets wegen per stuk meer omdat ze vol zitten met water en eiwitten. Natuurlijk zal er een deel van die eiwitten verloren gaan, maar nooit 100%. Netto dus winst.
Wie de schoen past...quote:
Eigenlijk heb ik op verpakkingen kip nog nooit een ingredientenlijst zien staan. Zolang nergens wordt geclaimd dat het 100% pure kip is, zit er niemand fout.quote:Stel je koopt 100 kerstkransjes bij de supermarkt. Heerlijk mèn.
20 van die kransjes bevat nou niet de pure chocolade terwijl op de verpakking staat: 100% pure chocolade.
Maar je betaalt absoluut NIET hetzelfde. 1 kg kip is bij de poelier veel duurder dan bij de ALDI/LIDL/whatever. Je krijgt inderdaad ook minder kip voor dat geld, maar aangezien het gewicht hetzelfde is, krijg je er dus wel iets anders voor in de plaats: eiwitten en water. Dus netto zal je vermoedelijk per kipfilet hetzelfde betalen. Alleen is het eiwit+water dus essentieel gratis. Moet ik het nu echt nog gaan voorrekenen of kom je er nu zelf uit?quote:Blijkt een chemisch goedje te zijn wat lijkt en smaakt naar chocolade. Je dacht dat het echte chocolade is, terwijl je volledig heb betaald.
Dat kan jaquote:Op maandag 12 december 2005 20:58 schreef Sloper het volgende:
Ik gebruik nu Creatine en ben vrij snel 2,5kg aangekomen. Goede zaak dus, maar het lijkt wel alsof ik weer in de pubertijd zit? Kan dit komen door de Creatine/ Ik drink zeker 2L per dag eerder 3a3,5L.
Komt door de kipquote:Op maandag 12 december 2005 23:10 schreef Sloper het volgende:
Qua pubertijd bedoel ik dus m'n huid/puistjes
Vuile crea zou betekenen geen pure monohydraat dus met het bijproduct Sodium (als ik goed ben geïnformeerd). Daar krijg je geen puisten van.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:44 schreef Thermo het volgende:
Ligt aan de crea ( kan ook aan whey liggen, maar hier zal het wel de crea zijn )
Het kan per merk nog een beetje verschillen , schone/vuile crea maar iig zul je er wel altijd last van blijven hebben.
Oh jawel hoor...sodium staat niet alleen gelijk aan vocht vasthouden, maar ook aan een mogelijkheid tot versnelde talgproductie, voor hen die er gevoelig voor zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Vuile crea zou betekenen geen pure monohydraat dus met het bijproduct Sodium (als ik goed ben geïnformeerd). Daar krijg je geen puisten van.
wat een post...quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:29 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand nog tips voor een onderrug (opkomende) blessure, behalve fysio/dokter. Heb het gevoel dat me hamstrings te kort zijn/worden waardoor het doortrekt naar me onderrug, kan dit? Heb al pijn in me onderug als ik even fout ga zitten en me rug niet goed recht hou. Ga over 2 weken naar de dokter als het door blijft gaan, maar heb het niet zo op die oplichters dokter_fysio. Hoe zit het precies met een kraker?
Ik vraag ervaringen van andere BB-ers, die misschien tips hebben zodat ik rechtstreeks naar kraker/fysio kan stappen, ervaringen vraag ikquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:52 schreef Genjuro het volgende:
[..]
wat een post...
Als je je rug vlug wilt verneuken en wilt uitspelen als bruce lee in zijn laatste 2 levensjaren, moet je vooral niet naar de dokter gaan voor zoiets...
Valt het je niet op dat je ons gewoon om dokteradvies vraagt?
Ik heb heel vaak blessures aan mijn onderrug, maar dat komt omdat mijn deadlift niet uitermate isquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:29 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand nog tips voor een onderrug (opkomende) blessure, behalve fysio/dokter. Heb het gevoel dat me hamstrings te kort zijn/worden waardoor het doortrekt naar me onderrug, kan dit? Heb al pijn in me onderug als ik even fout ga zitten en me rug niet goed recht hou. Ga over 2 weken naar de dokter als het door blijft gaan, maar heb het niet zo op die oplichters dokter_fysio. Hoe zit het precies met een kraker?
Kans is aanwezig dat er een wervel niet helemaal 100% zit. Deze drukt tegen je zenuwbanen aan waardoor je pijn krijgt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:29 schreef NotoriousJw het volgende:
hmm ik heb dat dus ook, ben alleen niet zo happig op krakers..quote:Op woensdag 14 december 2005 09:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kans is aanwezig dat er een wervel niet helemaal 100% zit. Deze drukt tegen je zenuwbanen aan waardoor je pijn krijgt.
Een kraker (chiropractor) bracht in mijn geval uitkomst.
Beetje hol is juist goed, kan hij ook niet bol schieten tijdens de oefening.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:33 schreef mister_popcorn het volgende:
over die deadlift heh, de rug moet recht zijn, maar ik geloof dat het vooral verkeerd is als je een bolle rug trekt toch?
Ik geloof dat namelijk dat mijn rug tijdens 't liften bijna recht is, maar ook 'n klein beetje hol. Dat is toch niet erg?
Nergens voor nodig die angst.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:47 schreef Thermo het volgende:
[..]
hmm ik heb dat dus ook, ben alleen niet zo happig op krakers..
maar wat moet je precies herhalen 1x8 en dan nog 10 reps wat bedoelen ze precies dan?quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:11 schreef Dacide het volgende:
herhalingen....
Mja, maar het blijft wel een ingreep.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nergens voor nodig die angst.
Giropractie is een pittige wetenschappelijke studie. Niet iets wat je zo maar even kan worden.
True. Je wervels worden als het ware weer mooi uitgelijnt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:59 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Mja, maar het blijft wel een ingreep.
Giropractie is een hele dure wetenschappelijke studie, echter is het nooit ERKEND in de geneeskunde. M.a.w. de geneeskunde heeft zo zijn twijfels of het inderdaad helpt.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nergens voor nodig die angst.
Giropractie is een pittige wetenschappelijke studie. Niet iets wat je zo maar even kan worden.
Ik schommel al 2 jaar in herhalingen gewicht, maar blijf gemiddeld op mijn gewicht staanquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:03 schreef MyImmortal het volgende:
hebben jullie ook weleens van die dagen waarop je net niet het gewenste reps haalt? ben al wekenlang veel vooruitgang aan het boeken, steeds een repje meer ofzo of steeds iets zwaarder. behalve bij benen en borst komen de rest van de spiergroepen net een repje ofzo tekort deze week. Ik weet dat het niet veel is, maar toch, vooruitgang boeken of evenaren is mentaal een grote ondersteuning voor me. En het net niet halen, daar baal ik op zich wel een beetje van.
Chiropractor moet je dokken. Ongeveer 50 euro. Manuele therapeut niet....quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:48 schreef Thermo het volgende:
chiropractisch centrum gevonden in Eindhoven, binnekort eens langs.
Wel opvallend dat er alleen amerikanen werken....
Ik ben sinds de zomer enorm vooruit gegaan, nieuw trainingsmaatje die wat hoger zit helpt echt veel.
Meneer ongeduld, je hebt 't over 'n WEEKJE... ik zou ook wel per week 5 kilo meer kunnen drukken en 10 kg meer kunnen squaten om maar 's iets te noemenquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:03 schreef MyImmortal het volgende:
hebben jullie ook weleens van die dagen waarop je net niet het gewenste reps haalt? ben al wekenlang veel vooruitgang aan het boeken, steeds een repje meer ofzo of steeds iets zwaarder. behalve bij benen en borst komen de rest van de spiergroepen net een repje ofzo tekort deze week. Ik weet dat het niet veel is, maar toch, vooruitgang boeken of evenaren is mentaal een grote ondersteuning voor me. En het net niet halen, daar baal ik op zich wel een beetje van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |