Je boekt betere resultaten als je enigzins weet wat voor gewichten je moet pakken om een aantal herhalingen te kunnen maken. Ik vind het ideaal om er een schrijfboekje naast te hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:42 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik train totaal anders. ik hou helemaal niks bij kwa gewicht. ik doe elke oefening 2 keer. als ik me goed voel smijt ik er veel gewicht op de 1ste keer, en de 2e vaak wat minder. voelt de 1ste keer licht aan dan doe ik hem de 2e keer zwaarder. ik concentreer me totaal niet op gewichten, het gaat mij puur om het resultaat wat ik boek.
Ik weet :p tis niet dat ik ongeduldig ben, anders was ik jaren geleden gestoptquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Meneer ongeduld, je hebt 't over 'n WEEKJE... ik zou ook wel per week 5 kilo meer kunnen drukken en 10 kg meer kunnen squaten om maar 's iets te noemen
Maar helaas, zoals met alles, veel oefenen, en op de lange termijn zie je dan zeker vooruitgang als de randvoorwaarden goed genoeg zijn.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:38 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
Ik schommel al 2 jaar in herhalingen gewicht, maar blijf gemiddeld op mijn gewicht staan![]()
me neitherquote:Op woensdag 14 december 2005 09:47 schreef Thermo het volgende:
[..]
hmm ik heb dat dus ook, ben alleen niet zo happig op krakers..
Welke oefeningen doe je voor de hams, en welke voor de quads?quote:Dag2 : Hamstrings + Kuiten
Dag4 : Quads
Kun je die rear raises en algehele schouder oefeningen is verder uitleggen? Kheb er geen beeld bij. Hetzelfde geld voor upright rows met een cable machine.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:03 schreef Mr.J het volgende:
Schouders:
Voorste kop: Front raises (stang, dumbbell, schijf)
Middelste kop: Side Raises (Dumbbells, machine, cable)
Achterste kop: Rear Raises (Dumbbells, machine, cable)
Algehele schouders (wel focus op voorkant): Press oefening (dummbell, stang, machine)
Traps:
Shrugs (dumbbell, stang)
Upright rows (cable, stang)
Geen idee. 1,- per zakje ofzo?
Haal ze zelf bij de AH.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:56 schreef D-MIXXX het volgende:
Ok. Ik betaal nu dacht ik 1,70 voor 150 gram. Vind ik wat duur naar mijn gevoel. Ik heb dan wel in een blikje. Ik zal eens kijken of ze ook zakjes hebben...
Snelle reactie!quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:18 schreef Mr.J het volgende:
Rear raises is praktisch hetzelfde als side raises maar dan met een voorovergebogen bovenlichaam zodat je de achterkant van je schouders aanspreekt.
En upright rows met een cable machine heb ik niet genoemd. Met een cable weg. Stangetje onderop vastmaken en richting kin trekken.
Ik trek hem wel door helemaal naar de kin. Het liefst daar even stil houden en weer mooi recht naar beneden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:30 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Snelle reactie!![]()
Al die engelse termen. Ik doe de genoemde oefeningen wel. Rear raises weer niet. Zal er van de week is aandacht aanbesteden in de sportschool.
Ik doe de upright rows ene keer met de kabelpulley, andere keer met de EZ stang. Tot hoever trek je die stang? Helemaal naar de kin werd me afgeraden. Je armen / schouders in een negentig graden hoek zou beter zijn.
Hoe wordt er hier over gedacht?![]()
Kwestie van aanvoelen. Trek hem soms maar tot aan m'n borst. Als je je traps maar samenknijpt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:30 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik doe de upright rows ene keer met de kabelpulley, andere keer met de EZ stang. Tot hoever trek je die stang? Helemaal naar de kin werd me afgeraden. Je armen / schouders in een negentig graden hoek zou beter zijn.
ligt er ook aan hoe ver je je handen uit elkaar plaatst.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:30 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |