Virus.NL | donderdag 24 november 2005 @ 14:51 |
[centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 4] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 5] ![]() Deel 6 voor alle BMW-modellen ![]() | |
Geqxon | donderdag 24 november 2005 @ 15:01 |
Mooie foto ![]() Doe mij de voorste maar ![]() | |
Dafje33 | donderdag 24 november 2005 @ 15:03 |
Doe mij maar mijn 630 CS, uit '79! ![]() | |
KeessieX | donderdag 24 november 2005 @ 15:16 |
Waar staat BMW eigenlijk voor ![]() En nee geen Boeren Mest Wagen... | |
Geqxon | donderdag 24 november 2005 @ 15:17 |
quote:Beierse Motore Werke | |
KeessieX | donderdag 24 november 2005 @ 15:23 |
quote:Ok klinkt spannend ![]() Als extra toevoeging even mijn favo BMW: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geqxon | donderdag 24 november 2005 @ 15:26 |
![]() ![]() | |
KeessieX | donderdag 24 november 2005 @ 15:33 |
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?![]() | |
Bismarck | donderdag 24 november 2005 @ 16:08 |
quote: ![]() Bayerische Motoren Werke | |
Geqxon | donderdag 24 november 2005 @ 16:27 |
Inderdaad ja ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 24 november 2005 @ 16:28 |
quote:Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?) | |
Youp | donderdag 24 november 2005 @ 17:41 |
quote:wat dacht je van de 6serie? ![]() ![]() en hier met al zn voorgangers: ![]() -edit- project 4 serie is al lang weer van de baan, er komt gewoon een 3serie coupe van de E90 maar zoals ik in het vorige topic al gemeld heb blijkt deze van voor en van achteren totaal niet meer te lijken op de 4 deurs E90 ![]() quote:juist ![]() | |
Youp | donderdag 24 november 2005 @ 17:54 |
quote:ja juist en GSi van opel is net als M van BMW... dat is dus ook weer een top motor van opel geweest... en bmw had toen der tijd in de M modellen al veeeel meer liggen ![]() die 320si is gewoon een leuk "clubsport" modelletje... afgeleid van de touringcar raceauto... dat is geen maximaal getuned geval zoals bij de E30 320iS het geval was ![]() quote:nee vanos is een variabele kleplicht hoogte... hiermee kan je de kleppen verder open laten gaan of minder ver.. daarmee kan je gas geven bij de nieuwere typen vanos (geen gasklep meer dus) en bij de oudere stelt hij gewoon de kleplichthoogte bij afhankelijk van de vraag naar vermogen (toerental, gasstand) valvetronic is de nokkenasverstelling van BMW wat dus vergelijkbaar is met Vtec zeg maar ![]() quote:BMW is anders wel een van de weinige merken waarbij de prestaties ondanks de groei van het gewicht toenemen... een 325 van nu is ondanks zn overgewicht sneller dan een 325 van vorig jaar... en dat geldt voor alle modellen behalve voor de nieuwe 320 waar een 2.0 4cilinder in ligt in plaats van een 2.2 6cilinder... maar dat komt omdat de 2 liter nu een beetje een budget motor geworden is in de 3serie ![]() en trouwens meer pk's wil niet zeggen dat t beter is... wanneer jij 250pk hebt bij 9000 toeren of je hebt 200pk bij 4500 toeren... nou ik weet het wel die 2e heeft bijna het dubbele maximale koppel ![]() quote:atmosferisch ![]() | |
PteV | donderdag 24 november 2005 @ 22:58 |
![]() Supergeil, de nieuwe 3-serie met de V10-motor van de M5, alleen even de two-tone optie niet aanvinken en ze mogen hem zo op de oprit parkeren, 550 pk :yes: Pas geleden nog even een foto'tje lopen schieten, kan ook wel in dit topic: ![]() | |
yup | donderdag 24 november 2005 @ 23:34 |
tvp ![]() | |
Geqxon | donderdag 24 november 2005 @ 23:38 |
Die two-tone is denk ik vanwege de carbon-fibre motorkap ![]() | |
VOLVOMEISTER | vrijdag 25 november 2005 @ 00:14 |
kreeg een mailtje van neef uit US (nouja, niet echt neef, maar is lang verhaal) pic was best wel puik, dus dat hoort hier thuis! btw, 3 serie ook, ziet best goed uit. Is het geen idee om dit plaatje in volgende fapperstopic te gebruiken | |
Geqxon | vrijdag 25 november 2005 @ 00:19 |
Dat ziet er best californisch uit ![]() | |
Mr._T-Rex | vrijdag 25 november 2005 @ 08:19 |
quote:Het valt me steeds vaker op dat tuners met photoshop bewerkte plaatjes uitbrengen, deze is volgens mij geen uitzondering. Zouden ze hiermee animo willen pijlen, voordat ze echt de kit uit de fabriek laten rollen? quote: ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 25 november 2005 @ 08:57 |
strakke bak ![]() die achterlichten wil ik ook nog maar heb het geld er nog niet voor over ![]() M'n auto wordt als het goed is binnenkort compleet gepolijst door een prof schadehersteller. D'r zitten her en der wat krasjes. Vooral op het dak omdat de vorige eigenaar er graag boodschappen op zette ofzo. M'n vriendin heeft een scootmobiel in d'r 106je gehad dus de schadehersteller moest toch aan het werk. Aangezien ik die vent ken kon ik regelen dat ie mijn auto aanpakte en dat bij de rekening voor de 106 opdrukte :# | |
Virus.NL | vrijdag 25 november 2005 @ 18:22 |
En wie heeft zijn BMW al uitgelaten op het besneeuwde plaatselijke parkeerterrein?? Hier jammergenoeg nog geen sneeuw, alleen beetje veel regen en hagel. | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 25 november 2005 @ 18:43 |
hier in de achterhoek stikt het van de sneeuw. Heb vandaag al 3x vastgezeten. Elke keer met de voorwielen in een gootje en de achterwielen zonder grip. Heb helemaal niet aan donuts draaien gedacht. Was allang blij dat ik elke keer heel over kwam. Sneeuw ligt hier op sommige plekken zo'n 20 cm hoog dus ik kwam d'r amper door | |
Inorbit | vrijdag 25 november 2005 @ 19:04 |
Ik heb al mijn slides gemaakt vanochten over de hagel, spiegelglad toen ik kwartgas gaf in ze'n 2 bij zo'n 2.000 toeren ging de achterkant om, even later bij 30 in ze'n 3 ook gelukkig was de hagel snel weg, want met 40 achter een voorligger moeten hangen op een 80 weg naar je werk met haast is geen pretje | |
Youp | vrijdag 25 november 2005 @ 22:28 |
quote:ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabwe ![]() ![]() vandaag wel nog 100km met een 12cilinder door de bagger gereden... ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 25 november 2005 @ 22:48 |
Mijn gespotte BMW's: bron | |
Spiller | zaterdag 26 november 2005 @ 00:48 |
Dat gaas staat leuk ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | zaterdag 26 november 2005 @ 09:45 |
zijn toch de meeste lelijke bumpers ooit. Als je dat je bmw aandoet dan verdien je hem niet | |
Inorbit | zaterdag 26 november 2005 @ 11:03 |
quote: ![]() ![]() inderdaad In Gouda staat er 1 met dezelfde bumpers en je kan door de nieren de straat zien. het is echt om te janken | |
yup | zaterdag 26 november 2005 @ 11:21 |
E39 M5 V8 400 pk vs Audi MTM RS6 met 500 pk. Volgauto is CSL. Wedstrijdjes zijn, "verrassend" zeg maar. Op Duitse autobahn... http://www.free4games.de/bmwdrivers/w1.wmv | |
Inorbit | zaterdag 26 november 2005 @ 12:52 |
Die CSL lijkt het nog goed bij te kunnen houden, misschien door de slipstream, maar op sommige momenten lijktie zelfs in te halen | |
2609 | zaterdag 26 november 2005 @ 13:07 |
Als je 19 bent hoe zit het dan met een 6 serie verzekeren? kan dat? | |
Geqxon | zaterdag 26 november 2005 @ 13:40 |
Ik gok dat de PK / Leeftijd verhouding niet goed is. Kijk anders even op bijvoorbeeld www.unive.nl ![]() | |
Youp | zaterdag 26 november 2005 @ 14:38 |
quote:ja, het kost alleen een hoop... ![]() ali B heeft een 645 bijvoorbeeld... en ik rij ook in die bakken maar dat valt onder de bedrijfsverzekering van de dealer geloof ik ![]() quote:daar kan je m al niet verzekeren alleen om de waarde ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door Youp op 26-11-2005 14:49:58 ] | |
Youp | zaterdag 26 november 2005 @ 14:51 |
quote:nou en dat heb ik dus gedaan vanmorgen op een brede mooie landweg ![]() driften van links naar rechts naar links naar rechts en dan 180 graden draaien en verder... ben wel 1x goed vast komen te zitten in de sneeuw ![]() ![]() | |
Youp | zaterdag 26 november 2005 @ 15:03 |
quote:een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5 ![]() -edit- wat ben je dan met je RS6 met 100pk meer ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Youp op 26-11-2005 15:14:26 ] | |
yup | zondag 27 november 2005 @ 01:07 |
RS6 is automaat, en weegt wel wat meer dan de M5. Zegt wel wat over de M5 (die is dus errug snel) en over de RS6 (valt vies tegen)... Overigens had ik al eerder een interessante kill gezien, een 320+- pk's Subaru Impreza tegen een 450 pk RS6. Die Impreza liep op dat ding in en leek het zelfs in te halen, maar op hoge snelheden begon de RS6 heel klein beetje terrein te winnen. Dat wil zeggen: let effe niet op in je dikke RS6 en een Pimp-preza rijd je er al uit ![]() | |
Youp | zondag 27 november 2005 @ 13:57 |
quote:de laatste nieuwe RS6 is 0-100 0,1 sec langzamer dan de nieuwe M5... maar 100-200 is dat iets van 3 of 4 sec ![]() | |
Inorbit | zondag 27 november 2005 @ 14:49 |
quote:Ja, maar op hogere snelheden gaat het niet meer om gewicht, maar om pk en stroomlijning | |
Inorbit | zondag 27 november 2005 @ 15:05 |
Ohja BMW is WTCC kampioen natuurlijk ![]() 2005 FIA WTCC Drivers' Championship Pos. Driver Car Points 1 Andy Priaulx BMW 320i 101 2 Dirk Müller BMW 320i 86 3 Fabrizio Giovanardi Alfa Romeo 156 81 4 Augusto Farfus Jr Alfa Romeo 156 64 5 Jörg Müller BMW 320i 59 6 Rickard Rydell SEAT León Cupra 56 7 Gabriele Tarquini Alfa Romeo 156 55 8 James Thompson Alfa Romeo 156 53 9 Antonio García BMW 320i 51 10 Alessandro Zanardi BMW 320i 35 11 Jordi Gené SEAT León Cupra 32 12 Peter Terting SEAT León Cupra 30 13 Alain Menu Chevrolet Lacetti 15 14 Duncan Huisman BMW 320i 13 15 Tom Coronel SEAT Toledo Cupra 11 16 Jason Plato SEAT Toledo Cupra 10 17 Nicola Larini Chevrolet Lacetti 9 18 Stefano D´Aste BMW 320i 8 19 Roberto Colciago Honda Accord Euro R 4 20 Robert Huff Chevrolet Lacetti 3 21 Stéphane Ortelli SEAT Toledo Cupra 3 22 Marc Carol SEAT Toledo Cupra 1 http://bmw-motorsport.com/ms/en/races/wtcc/special_win/index.html ik vond dit wel vermeldenswaardig voor een bmw fantopic [ Bericht 2% gewijzigd door Inorbit op 27-11-2005 15:51:12 ] | |
Youp | zondag 27 november 2005 @ 15:26 |
en 5 BMW's in de top 10 ![]() -edit- ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinder ![]() ![]() | |
Inorbit | zondag 27 november 2005 @ 15:47 |
quote:en maar 1 Seat en zelfs 0 Chevy's haha, indd dat zie je goed, Nu niet meer [ Bericht 4% gewijzigd door Inorbit op 27-11-2005 15:52:59 ] | |
yup | zondag 27 november 2005 @ 17:07 |
quote:Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen. | |
Youp | zondag 27 november 2005 @ 18:27 |
quote:beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ook ![]() ![]() | |
yup | zondag 27 november 2005 @ 18:27 |
quote:Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker. | |
Inorbit | zondag 27 november 2005 @ 18:30 |
Dat is alleen omdat ze ook zo het productiemodel verkopen, de nieuwe 320 heeft nu toch ook een viercilinder. | |
Youp | zondag 27 november 2005 @ 18:30 |
quote:er is geen 6cilinder meer die aan de max toegestane cilinderinhoud voldoet ofzo? ![]() wat is de max toegestane cilinderinhoud btw? want de E46 320 (vanaf 2000) was ook 2.2 liter... | |
Youp | zondag 27 november 2005 @ 18:32 |
quote:ja helaas wel -edit- ik had veel liever een 6cilinder in onze 120 gehad ![]() | |
yup | zondag 27 november 2005 @ 18:50 |
quote:Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130i ![]() ![]() | |
Inorbit | zondag 27 november 2005 @ 19:05 |
quote:neuhh, eerst even wachten op de 2 deurs, of eventueel zelfs op de coupé | |
VOLVOMEISTER | zondag 27 november 2005 @ 19:09 |
4 cylinder vertoont toch meer sijtage dan 6 cyl? | |
DarkManta | zondag 27 november 2005 @ 19:11 |
Iemand al foto`s of specs, van de BMW B6 Alpine? Ergens heb ik gelezen, ik weet niet meer waar dat er een B<W B^gebouwd zou worden met maar liefst 1100 PK en dat voor een gewone straat versie. | |
VOLVOMEISTER | zondag 27 november 2005 @ 19:13 |
dat is gelul (nu nog anno 2005), daar ben ik 100% van overtuigd ![]() | |
DarkManta | zondag 27 november 2005 @ 19:16 |
-edit- Kut, foto doet het niet ![]() | |
VOLVOMEISTER | zondag 27 november 2005 @ 19:18 |
ja leuk maar het zal geen 1100 pk's hebben zonder extreme onderhoud. | |
Inorbit | zondag 27 november 2005 @ 19:18 |
1100 PK klinkt vrij ongeloofwaardig, maar een turbotje of 2 op de 5 liter V10 zou toch wel veel pk waard moeten zijn en als er nog geen alpina is van de 6 serie komt die er zeker nog wel | |
DarkManta | zondag 27 november 2005 @ 19:25 |
![]() Wel een foto van de BMW B6 alpina, maar geen specs ![]() | |
DarkManta | zondag 27 november 2005 @ 19:28 |
![]() 1100 PK lijkt me ook onwaarschijnlijk, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben doormijn BMW enthousiasme. Maar het schijnt een bom te zijn... | |
Youp | zondag 27 november 2005 @ 19:32 |
quote:het is mn moeders boodschappenkarretje en ons vervoer voor als er meer dan 2 personen mee moeten... coupe ofzo is dus geen echte optie ![]() maar 130i is wel een optie ![]() | |
Youp | zondag 27 november 2005 @ 19:33 |
quote:? ![]() | |
Youp | zondag 27 november 2005 @ 19:34 |
quote:4,4 liter V8 met compressor 500pk, iets lichter dan de M6 dus daardoor even snel/net ietsje sneller specs kun je opzoeken via de search want er is een topic over geweest hier op fok en in het bmw fantopic is hij ook besproken... | |
Youp | zondag 27 november 2005 @ 19:35 |
quote:er moet nog fabrieksgarantie op ja | |
Youp | dinsdag 29 november 2005 @ 18:08 |
holy @$^#@ ik heb vandaag een gechipte 535d gereden ![]() ![]() dat zal wel een automaatbak kosten per 50.000km ![]() | |
yup | dinsdag 29 november 2005 @ 18:20 |
WAt jij moet doen is een 130i rijden, volgens mij kan die 130i die 535d aardig bijbenen toch ![]() Ik had ergens gelezen dat een 330i zelfs sneller is tot de 200 dan een standaard 535d... Maarja pk verschil is ook minimaal + de 330i weegt veel minder uiteraard... | |
Youp | dinsdag 29 november 2005 @ 18:25 |
quote:euhm een standaard 535d doet 0-100 in 6 sec... met een automaatbak (er is geen handbak mogelijk) de 130i doet standaard met een 6 handbak 0-100 in 6,2 sec ![]() ![]() ![]() ik heb hier nog 5x de bmw special liggen in carros magazine... vandaag vertelde iemand me dat daar een vergelijk tussen de 535d en de M5 stond... dus ik ga dat nu even uitpluizen ![]() | |
Youp | dinsdag 29 november 2005 @ 18:33 |
nou even gelezen enzo... en ze hebben op het circuit getest en al... en tot de 150 blijft een standaard 535d een M5 bij ![]() de 535d heeft standaard ook 40nm koppel meer dat 4100rpm eerder piekt dan dat van de M5... ![]() ik wil wel eens met die gechipte 535d naast een M5 gaan staan... ![]() ![]() | |
yup | dinsdag 29 november 2005 @ 18:36 |
quote:535d doet 0-100 in 6.5 seconden hoor, denk dat 6 seconden beetje overdreven is. 130i doet 6.1 seconden over de 100 sprint ![]() Want automaat zwaar + diesel (0-100 is krachtige benzine sneller)... 130i heeft niet zulke brede achterbanden als de 535d vandaar dat ie niet zo veel sneller zal zijn: bij de 535d gewoon volgas de auto doet de rest. Bij de 130i moet je zelf ervoor zorgen dat de wielen niet doorslaan etc. Verder is de nieuwe 330i behoorlijk wat sneller geworden dan zijn oude 231 pk broertje, en dan niet alleen doordat ie nu 258 pk ipv 231 pk heeft, maar doordat de motor ook een beter koppelverloop heeft... Met een gechipte 535d rijd je niet zomaar weg van een 330i en met een M3 rij je niet zomaar weg van een gechipte 535d :-) | |
VOLVOMEISTER | dinsdag 29 november 2005 @ 20:53 |
ff een vraagje: heeft iemand al meegereden in een m5 E90? Ik vorige maand wel (diegene had een groot accountskantoor). ![]() | |
Youp | dinsdag 29 november 2005 @ 21:01 |
quote:M3 E90 of M5 E60... maar een E90 M3 is nog niet uit ![]() ik heb overigens nog niet in een E60 M5 gereden maar wel al in snellere auto's (BMW) ![]() | |
yup | dinsdag 29 november 2005 @ 21:10 |
Rij die E60 M5 eens, dan is die 535d gechipped nog wel zo tot brommermotor gedegradeert ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 29 november 2005 @ 21:11 |
quote:yup je weet niet waar je het over hebt!! ![]() in het boekje dat in de auto ligt wat je er bij krijgt staat overigens 6,1 sec voor een standaard 535d... daarbij weegt zo'n "zware automaat" 90kg minder dan een M5... en een E90 330 heb ik al in gereden maar dat is bij lange na niet zo snel als een (gechipte) 535d... zoals ik het je zeg en dat is niet overdreven dat ding trekt een 545 of 645 (333pk 450nm) het licht uit de ogen ![]() daarbij wat ik zeg... van 272pk naar 350pk en van 560nm naar 800-850nm oid ![]() lees de test in carros... op het circuit blijft hij (standaard 535d) een M5 bij alleen wanneer je iets als de nordschleife met hele hoge snelheden gaat doen niet... dat ding is LOEI en LOEI snel... haalt ook met gemak 300km/h (volgens de eigenaar die het geprobeerd heeft) ![]() ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 29 november 2005 @ 21:13 |
quote:E34 M5, E39 M5, Z8 met M5 motor (sneller dan de E60 M5!!), E36 M3, Z4 3.0, 645Ci, Z3 3.0 Coupe, X5 4,8iS dat spul allemaal niet goed genoeg voor een beetje vergelijk? ![]() -edit- gechipte E46 330d! in de TC met 120 ![]() ![]() diesel is niet meer wat het geweest is tegenwoordig ![]() | |
yup | dinsdag 29 november 2005 @ 21:24 |
quote:Zo een ding is zeker debiel snel alleen moet je een ding niet vergeten: dieselturbo. Stap in een 130 pk TDi en in een Kadett GSi 16v. Je zal mensen horen zweren dat die TDi 10x sneller is behalve als je ze in real life naast elkaar zet. Is die dieseltje nergens. Wil overigens niet zeggen dat zo een ding langzaam is, moet als de brandweer knallen idd... Maja zonder het echt te meten weet je nooit hoe hard zo een ding 0-100 doet, 5 seconden vind ik zwaar optimistisch: M5 heeft super hyper ultra SMG-7 bak (versnellingen dichterbijelkaar, acceleratie is debiel door dat), M5 weegt ongeveer zelfde en heeft 507 pk's onder de motorkap... Oh ja de M5 doet dus ECHT 5 seconden naar de 100... No way dat een gechipte 535d dat nadoet, alleen al het gebrek aan een SMG-7 bak zou dat ding een mega nadeel moeten geven... Heb hier een filmpje van een Duitse test, M5 een Merc met dikke motor en een Alpina ofzo... M5 doet dus 5 ECHTe seconden naar de 100... | |
Youp | dinsdag 29 november 2005 @ 21:32 |
quote:het enige nadeel van zo'n automaatbak is dat er vermogen in gaat zitten en het gewicht hoger is... aangezien die diesel bijna 100kg lichter is boeit het niks... andere voordelen van de automaatbak zijn de koppelomvormer en het schakelt net zo snel als die SMG bak... de koppelomvormer kan alleen een toerental een beetje langer uitsmeren (net zoals een vario op een scooter bijna) maar wanneer je dat asociale koppel hebt boeien die 20pk's die ontbreken ook niet meer... en onthoud ook even dat dat ding dik 300nm koppel meer heeft... na de 150 zal de M5 het zeker gaan winnen maar tot de 150 heeft hij het er zwaar mee... zeker met een gechippede 535d... en een M5 doet 0-100 in minder dan 5 sec hoor ![]() en anders lees je de carros BMW special maar ![]() ![]() | |
yup | dinsdag 29 november 2005 @ 21:46 |
quote:0-100 = 5 seconden, stond duidelijk in die test. Heb het hier op film :-) Verder hangt het van versnelling etc af, zo een 535d heeft gewoon mega power ook op lage toeren... Als een 535d al zo snel is wat gaat een 535i dan doen ![]() 335i is al gespot in de USA (was een undercover auto, dus voor test doeleinden etc.)... Dat lijkt me dus de ultieme stealthmachine... Wat ze al jaren met die VAG producten deden is nu mogelijk met BMW. Een chip erop, andere intercooler downpipe katvervanger etc, en dan is 450 pk ook mogelijk denk ik. Dan praten we pas over pk's ![]() | |
Youp | dinsdag 29 november 2005 @ 22:14 |
quote:jep... ik denk alleen dat dat ding zodanig onbetaalbaar word dat dat niet zo gauw gebeurt... er zal iig niet veel aan vertuned worden enzo ![]() ![]() | |
yup | dinsdag 29 november 2005 @ 22:22 |
quote:M3 krijgt dikke motor, iig geen reihe 6, weet ik zeker. Of ze moeten opeens een boel pk's eruit kunnen toveren. Wees blij, eindelijk is het gekker in autoland. Wist je dat ze ook bij Seat aan idiot tuning zijn begonnen (de hel was daar allang losgebarsten maar tochc)? De nieuwe 2 liter TFSi bijv: Ander chip, katvervangers downpipe en je hebt 270 pk (ECHTE pk's)... Nou icm met dat lage gewicht denk ik dat je het behoorlijk moeilijk gaat krijgen met je dikke 535d (om maar een voorbeeld te noemen). Gewoon 335i uitbrengen, chip ander uitlaat etc. en dan gaan we debiele vermogens zien. Wat zij kunnen in jappenland kunnen ze ook in Deutschland :-) | |
Youp | dinsdag 29 november 2005 @ 22:59 |
quote:M3 krijgt een V8 dat is al langer duidelijk ![]() ![]() iig er zit bij de andere vestiging van het bedrijf waar ik stage loop een monteur met een civic 2.0 Vtec waar hij een turbo op geinstalleerd heeft... 300+pk die houdt idd een E60 M5 tot de 100 redelijk bij... (sprint gedaan met klant) na de 100 is hij weg... maarja toch geinig met je 2.0 ![]() | |
JWD | woensdag 30 november 2005 @ 01:07 |
Youp: waar hadden ze die 535d laten chippen? Ben namelijk opzoek naar een goed adres in NL ![]() | |
Youp | woensdag 30 november 2005 @ 17:32 |
quote:geen flauw idee eigenlijk... ik weet wel dat ze het originele brein geflashed hebben.. er is geen aftermarket brein in gekomen ![]() ik kan het eens navragen maar weet niet zeker of het bekend is waar dat gebeurd is... | |
Inorbit | woensdag 30 november 2005 @ 18:13 |
Bij Top Gear hadden ze toch laten zien dat de 535d de 545i niet bij kon houden terwijl de D zo iedioot veel koppel heeft, je hebt ook een breede powerband nodig om van je pk's te kunne genieten | |
yup | woensdag 30 november 2005 @ 19:50 |
quote:Tussensprintjes. Snelweg 535d en 545i. Beide rijden 120, de 535d kan enorm snel accelereren door zijn koppel, maar de 545i moet in de hoogste versnelling accelereren domweg omdat ie niet wist dat de 535d hem had uitgedaagd, zo simpel is het. TDi effect zeg maar, die gasten denken ook dat ze alles eruit rijden ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 30 november 2005 @ 20:46 |
quote:beide auto's zijn zo ongeveer alleen maar verkrijgbaar met een automaatbak yup ![]() | |
Youp | woensdag 30 november 2005 @ 20:47 |
quote:klopt een standaard 545i is net wat sneller... maar gechipped gaat die 535d zowel over het aantal pk's heen (350 ofzo) en het koppel verhoogd dus van 560 naar 800-850nm ![]() -edit- ik zweer het je dat dat ding sneller op de 100 zat dan onze 645... en ik zweer je ook dat onze 645 hoe gek je ook doet in de 3e versnelling bij 100km/h rechtdoor geen grip meer verliest ![]() | |
yup | woensdag 30 november 2005 @ 20:56 |
Megakoppel he. Vergeet niet youp dat dat ding echt geen 2 ton haalt... Zowiezo paar automaten slopen in zijn auto leven. Je hebt ook genoeg Pimppreza's die 400+ pk's leveren, of dat lang heel blijft heb ik serieuze twijfels over... Dat het ding een raket is geloof ik wel, ik denk zelfs dat je een M3 het erg moeilijk kan maken, maar je moet niet vergeten dat het een twin turbo 3 liter diesel is Niet gek dat ie dan zo snel is he. Ik vind 272 pk zelfs dik tegenvallen voor een 3 liter twin turbo diesel, denk dat ze dat gedaan hebben om maximaal levensduur te garanderen... Of misschien dat ie teveel in de buurt van de M3 kan komen, who knows... | |
VOLVOMEISTER | woensdag 30 november 2005 @ 21:14 |
was idd een M5 e60 waarin ik meereed. Die mensen zeggen steeds dat diesel zo snel is, logisch met al die turbo's. Dus vind ik de vergelijkingen met benzine niet echt eerlijk. Moeten ze eens een turbo op doodgewone benzineblokje knallen, dan is het ineens overduidelijk hoe waardeloos de diesel wel is ![]() | |
Youp | woensdag 30 november 2005 @ 21:17 |
quote:jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud... en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzine ![]() | |
Youp | woensdag 30 november 2005 @ 21:19 |
quote:nou pk/liter verhouding is dit toch de extreemste diesel ![]() ![]() en wat ik al zei.. die E46 330d chipped had op 120.000km 3 automaatbakken versleten en zn diff losgetrokken van de carosserie ![]() | |
VOLVOMEISTER | woensdag 30 november 2005 @ 21:28 |
quote:ter compensatie van al die turbo's die op 535d gepleurd zijn ![]() quote:'nee, het loopt niet echt achter, toen diesel vroeger nog wat 'minder' was dan benzine, is er met meer noodzaak aan diesels ontwikkeld dan bij benzines. Nu zijn ze ongeveer gelijkwaardig en is er niet echt PURE noodzaak om ze nog harder vooruit te ontwikkelen ![]() | |
yup | woensdag 30 november 2005 @ 21:30 |
quote:Je moet ook niet vergeten dat een benzine turbo bizar veel vermogen afgeeft... Zie de Lancer Evo FQ400... 200 pk per liter (405 pk uit een 2 liter)... Dat zie ik een diesel nog niet nadoen... En dat is een auto met fabrieksgarantie... 2 liter 16v zonder turbo = 240 pk... Honda S2000 blokje... Bijvoorbeeld: ik moet de eerste 2 liter turbo diesel zien met standaard meer dan 200 pk... Opel Calibra turbo uit jaar kruik had al 204 pk uit een 2 litertje... Begrijp me niet verkeerd, ik vind de nieuwe diesels impressive, maar ze hebben nog steeds een achterstand op de serieuzere benzinemotoren... | |
VOLVOMEISTER | woensdag 30 november 2005 @ 21:32 |
quote:is er ook, opel OPC, 1.9 diesel met ruim 200 pk's. | |
Youp | woensdag 30 november 2005 @ 21:33 |
quote:ik ben ook pro benzine... M powah ![]() maar die diesels zijn precies zoals je het zegt impressive... maar doe mij maar gewoon een benzine auto ![]() | |
yup | woensdag 30 november 2005 @ 21:36 |
quote:Verder hangt het af van voorkeur. Als ik net zo oud als me pa was met gezin: diesel all the way, die ouwe knalt toch niet. Maar nu als een jonge god ( ![]() Power op lage toeren is wel leuk, maar niet zo nodig voor mij, schakel liever paar tanden terug :-) Als dagelijks hok zou ik diesel zeker niet erg vinden, want ik hoef niet 24/7 te redlinen. Koop je maar (in mijn geval) een motor erbij voor het echte toerenbeuk/knalwerk :-) | |
Youp | woensdag 30 november 2005 @ 21:43 |
quote:ik heb juist een motor die geen toeren jankt... maar wel enorm beukt ![]() ![]() en nu weer over bmw's anders wordt tjabbeaux weer boos | |
Lamme_Sterfkanarie | donderdag 1 december 2005 @ 08:19 |
wat is trouwens een goede maat winterbanden voor onder een 318iS uit 95? | |
yup | donderdag 1 december 2005 @ 08:47 |
WAt voor velgen zitten eronder ![]() Verder niet te breed gewoon 195 ofzo is genoeg... Hoe breder = hoe minder grip. | |
Lamme_Sterfkanarie | donderdag 1 december 2005 @ 09:10 |
ik heb nou gewoon standaard velgen, 205 breed 15 inch ofzo. Kan een setje winterbanden kopen 185 R65 15" met stalen velg vandaar ![]() Het gaat me nu vooral om de breedte. De rest zoek ik zelf wel uit ![]() | |
yup | donderdag 1 december 2005 @ 09:13 |
Volgens mij kan je dat zonder problemen eronder pleuren. En zoals ik zei: hoe dunner hoe beter, waarom denk je dat rallywagens die door sneeuw/regen/ijzel etc. rijden gewoon dunne banden hebben? In de winter zijn die brede banden alleen maar een nadeel... | |
Lamme_Sterfkanarie | donderdag 1 december 2005 @ 09:17 |
meuj. dan ga ik die man vanmiddag maar eens ff opbellen ![]() 125 euro voor een setje banden met velg lijkt me geen slechte deal. Mits nog redelijk wat profiel ![]() | |
Geqxon | donderdag 1 december 2005 @ 15:28 |
Hebben jullie al de iDrive Media Player op je PC geinstalleerd? | |
Youp | donderdag 1 december 2005 @ 21:08 |
quote:toffe gadget voor je pc! ![]() ![]() of ik m ga gebruiken is een 2e... ![]() | |
Youp | donderdag 1 december 2005 @ 21:09 |
trouwens...![]() ![]() | |
MYND | donderdag 1 december 2005 @ 21:31 |
Mijn bak bmw 3 serie E46 topasblauw metallic met beige leer Echt een geweldige auto een bmw | |
Hyperdude | vrijdag 2 december 2005 @ 13:53 |
Heb ik mijn 325 Coupé 2 weken geleden ingeruild. Ga ik ff op autotrader zoeken ![]() ![]() Bij een Johhny garage met Johhny knippers en prutswieltjes. ![]() Dealeronderhouden is ook niet helmaal waar (niet sinds km stand 100000 tenminste) km stand klopt wel. Ze maken trouwens tov. mijn inruilprijs niet veel winst (ik heb 'm bij een BMW dealer ingeruild) link naar handelaar: http://www.abc-autos.nl/ Zo was ie eerst ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 02-12-2005 15:00:05 ] | |
Geqxon | vrijdag 2 december 2005 @ 14:05 |
Sja, met deze pinkers en velgen word een E36 nou eenmaal veel gewilder ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 2 december 2005 @ 14:11 |
die velgen mag je d'r bij mij wel onderschroeven hoor. die pinkers mag je houden ![]() ik heb zelf de oranje vervangen door transparante zodat ze bij de koplampen passen en niet zo vies wit zijn | |
Hyperdude | vrijdag 2 december 2005 @ 14:13 |
quote:De waarheid is hard ![]() | |
yup | vrijdag 2 december 2005 @ 14:46 |
Dit zijn toch geen originele E36 witpinkers toch ? Die zien er toch anders uit ![]() Verder vind ik hem zeker niet zo slecht hoor, mag je zo voor de deur afleveren, geen strikje noodzakelijk ![]() quote:Fautje, bedankt ![]() | |
Youp | vrijdag 2 december 2005 @ 17:05 |
quote:volgensmij is het de flits van de cam ofzo ![]() ik vind originele witte knippers voor een E36 normaal best mooi ![]() ![]() ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 2 december 2005 @ 17:31 |
ghehe. die velgen die er eerst onder zaten heb ik ook ![]() en toch wil ik die andere nog steeds best hebben ![]() | |
Halfgedraaide | vrijdag 2 december 2005 @ 19:42 |
quote:Is die auto in goede staat? Of zit er veel onderhoud aan te komen? Verder jammer dat ze hem niet origineel hebben gehouden. En die PK's kloppen ook niet of is ie getuned? ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 2 december 2005 @ 20:22 |
quote:Voorwielen trillen bij remmen; dat worden nwe. draagarmrubbers. Maar nwe schokdempers en nog wat wielophangingklusjes kunnen geen kwaad. Synchromesh 2e versnelling is wat kritisch eerste keer 's ochtends als het wat kouder is ![]() Rest is OK. Laatste 40000 km vervangen door BMW garage (ik heb de rekeningen nog liggen): -condensor airco-koppeling -waterpomp -radiator -schijven en blokken V+A -achterdemper (orig BMW) Maar het is geen nwe otoo meer. Als je je een beetje gunstig kunt verzekeren en niet te veel kms maakt en zelf een beetje wat kunt doen kan je er nog prima 50-100000 Km mee verder voordat er grote kosten aankomen. Verbruik normaal ongeveer 1 op 10/11 langere stukken snelweg/vakantie haalt ie ong. 1 op 12/13. (130 tot 140 met max 160) Bij veel toeren draaien loopt dat ïetsje" op. ![]() Ding is nog helemaal origineel, en dus gewoon 192 PK (en niet 192 KW=259PK) [ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 02-12-2005 20:49:12 ] | |
Johnny_Footballhero | vrijdag 2 december 2005 @ 20:24 |
quote:Sjonnie zeg je dan. Sjonnie. ![]() Ik ken die garage wel. Is in Leeuwarden. Loop er regelmatig even langs. Ze krijgen veel inruil-BMW's bij de dealer vandaan, die buiten de huisselectie vallen. Daarnaast zijn zij in het bezit van de enige (waak)hond waar ik bang voor ben. Wat een eng beest hebben ze daar. | |
Hyperdude | vrijdag 2 december 2005 @ 20:25 |
quote:oja, sorry Johnny ![]() Ik heb 'm bij De Beier ingeruild. Ben daar 1 keer geweest voor een E30 325, was een iX waar ze de voorwielen maar los hadden gemaakt van het differentieel waar iets aan mankeerde en waarschijnlijk niemand iets van begreep, stond geloof ik ook te koop als gewone 325 ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 02-12-2005 20:35:22 ] | |
Johnny_Footballhero | vrijdag 2 december 2005 @ 20:26 |
quote:Ja daar krijgen ze die dingen vandaan idd. | |
Halfgedraaide | vrijdag 2 december 2005 @ 20:27 |
quote:Wat rijd je nu? ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 2 december 2005 @ 20:30 |
SLOWCHAT alert ![]() Ik heb nu een 330i Touring zie hier: [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 5] | |
Johnny_Footballhero | vrijdag 2 december 2005 @ 20:31 |
Woon je hier dan in de buurt, hyperdude? | |
Hyperdude | vrijdag 2 december 2005 @ 20:32 |
Waar is hier? Wel boven Zwolle iig. | |
Johnny_Footballhero | vrijdag 2 december 2005 @ 20:33 |
Hier is Leeuwarden in dit geval. Daar is ABC Auto's ook. | |
Hyperdude | vrijdag 2 december 2005 @ 20:42 |
Maar ff weer terug on-topic ![]() Als je een eerlijke 325 zoekt is het een prima basis. En ik heb er maar een paar honderd EUR minder voor gekregen dan wat ze er nu voor vragen. Alle rekeningen, incl papieren van de Duitse dealer waar ik dat ding in 1999 heb gehaald heb ik hier nog liggen. Ik heb er natuurlijk geen enkel belang bij dat dit ding verkocht wordt. Wel jammer dat mijn setje 2 jaar oude Conti winterbanden er niet bij zit, als ze die niet op die E46 velgjes hebben gemonteerd tenminste! | |
Youp | vrijdag 2 december 2005 @ 21:29 |
quote:was wel wat voor mij geweest... als de ophanging enzo toch zn beste tijd heeft gehad even profiteren van het feit dat ik bij BMW zit nu en er een origineel m technik onderstel onder plempen ![]() maarja ik heb al een auto en een motor en bladibla ![]() en ik wil een mini ![]() | |
JWD | zaterdag 3 december 2005 @ 02:46 |
Leuke discussie over benzine en diesel BMWs, nu heb ik het genoegen om zowel een (e46) M3 en een (e61) 535d te bezitten en raad eens welke de lekkerste is..... De 535 ![]() Een M3 kent 1 stand en dat is volluit, als je langzaam rijd dan hort het en stoot het alsof je in een oude Fiat rijd (no offence), een 535 rijd daarentegen zeer smooth @ 9l / 100km en als je wilt dan trekt het ook nog als een M3.... Allebei de auto's hebben zeker hun voordelen maar als ik zou moeten kiezen voor 1 van de 2 dan is het de Diesel.... | |
yup | zaterdag 3 december 2005 @ 10:16 |
Mooi zijn we daar ook uit. De M3 voor mij please. Sleutels kan door brievenbus, auto voor de deur, strikje niet noodzakelijk ![]() | |
Youp | zaterdag 3 december 2005 @ 13:32 |
quote:waar doe je het van? ![]() plaats eens wat foto's man! ![]() | |
knep | zaterdag 3 december 2005 @ 15:10 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
VOLVOMEISTER | zaterdag 3 december 2005 @ 15:12 |
quote:ik betwijfel je post beetje, wat voor baan/bedrijf in ICT heb je dan precies? En plaats eens foto's van die BMW's met een print van dit topic, anders loop je hier maar wat stoer te blaten ![]() | |
JWD | maandag 5 december 2005 @ 03:58 |
Goh wat zijn we ineens wantrouwend, als je in wat oude topics had gezocht dan had je al wat foto en film materiaal van de M3 kunnen vinden. Maar goed ik ben de moeilijkste niet, bij deze dus.... 2005 535d ![]() 2003 M3 ![]() | |
Geqxon | maandag 5 december 2005 @ 07:58 |
Die kleur ![]() 'Anita, gooi eens wat bier naar mijn hoofd!" | |
ChrisM55 | maandag 5 december 2005 @ 10:54 |
Niet gunners ![]() ![]() ![]() Mooie bakken man en tenminste niet weer een grijze of zwarte M3 ![]() | |
Johnny_Footballhero | maandag 5 december 2005 @ 11:32 |
Je komt uit 1981 en je kiest een touring? Beetje onwaarschijnlijk he. ![]() Zo'n groot gezin zul je wel niet hebben nog. ![]() | |
Geqxon | maandag 5 december 2005 @ 11:37 |
Hij is dan waarschijnlijk 24 jaar. Rond je 13e kun je kinderen baren, dat heb je 11 jaar gehad om kinderen te krijgen. 11 * 12 = 132 maanden / 9 = 14,66 = ~15 (dan komt de 15e in maart 2006) | |
Johnny_Footballhero | maandag 5 december 2005 @ 11:38 |
![]() | |
JWD | maandag 5 december 2005 @ 11:58 |
Wat dacht je van veel spullen moeten vervoeren voor het bedrijf? Lijkt me genoeg reden voor een touring. En nee, ik heb nog geen kinderen ![]() Plaatje van de voorganger van de 535 (X5) met spulletjes die je nooit in een Sedan zou krijgen. ![]() | |
Youp | maandag 5 december 2005 @ 18:47 |
ik vind de kleur van de M3 dus echt super mooi! ![]() quote:ik heb al vanaf mn 18e een touring ![]() en dat wantrouwen heeft iedereen wel last van, had men ook toen ik aan kwam met dat we een 6serie hebben ![]() | |
VOLVOMEISTER | maandag 5 december 2005 @ 18:51 |
JWD, wat doe je dan precies met wat voor soort bedrijf? | |
Mr._T-Rex | maandag 5 december 2005 @ 19:26 |
quote:Damn ![]() ![]() | |
Cyberdogg | maandag 5 december 2005 @ 19:50 |
Tering die 5 serie is echt te vet. Kan me er niet zoveel bij voorstellen dat je op zo'n jonge leeftijd zo een auto rijdt. ![]() | |
Youp | maandag 5 december 2005 @ 19:54 |
quote:tsjah... ik wou dat ik mede bedenker van marktplaats was... dan reed ik in nog veel vetter spul rond... maarja... wanneer je je zaakjes goed geregeld hebt zijn zo'n dingen mogelijk... | |
JWD | dinsdag 6 december 2005 @ 00:01 |
quote:Co-locatie, 2 datacenters in Rotterdam en Amsterdam. | |
pAin | dinsdag 6 december 2005 @ 13:03 |
quote:* pAin bespeurd jaloezie Erg toffe auto's, die M3 in die kleur is echt geweldig ![]() | |
Tommy_Corleone | dinsdag 6 december 2005 @ 15:47 |
M3 kleur is cool ![]() K vond de BMW te duur, k ben voor een Jaguar gegaan. Eigenlijk spijt van gekregen. Er gaan regelmatig dingen kapot. En dat zijn altijd wel kleine dingetjes, zoals deur rubbers, klepje van de asbak, electronica stooring. Volgende auto toch maar voor BMW gaan. Ik kom zelf ook regelmatig bij het datacenter spaanse kubus in rdam. K meen daar ook regelmatig een M3 cabrio te spotten. Ik heb ook in de M5 gereden, en een ringtone ge-composed met het motorgeluid ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Tommy_Corleone op 06-12-2005 15:53:39 ] | |
JWD | dinsdag 6 december 2005 @ 16:43 |
quote:Dat kan goed kloppen, c'est moi ![]() | |
Tommy_Corleone | dinsdag 6 december 2005 @ 16:58 |
quote:Zie je wel!! Ik dacht m al te herkennen. Misschien zie je ook weles een zwarte Jaguar X-Type staan. Uiteraard 2.5 V6 AWD en executive pakket. Opvallend: De grotere uitlaat. De Kubus staat trouwens tekoop!! ![]() dan heb ik ook regelmatig je 535d'er gezien. Maar die zijn natuurlijk minder exclusief, die valt niet op, een M3 wel. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Tommy_Corleone op 06-12-2005 17:03:05 ] | |
Youp | dinsdag 6 december 2005 @ 17:32 |
quote:een tijdje terug is bij ons een 2 of 3 jaar oude XKR ingeruild op een 650 cabrio... en ik heb ook even in dat ding gereden maar omg wat een trieste trieste trieste afwerking heeft zo'n ding ![]() ![]() | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 6 december 2005 @ 17:35 |
quote:Zonde. Vind 't een prachtige wagen! ![]() | |
Inorbit | dinsdag 6 december 2005 @ 18:05 |
Whow, heb je meer foto's van je 535D, hij is werkelijk schitterend. M3 is ook cool, die kleur vind ik retegaaf, tenminsten niet zo'n saaie grijze | |
Youp | dinsdag 6 december 2005 @ 18:39 |
quote:vanbinnen is het een kia met wat leer ![]() | |
JWD | dinsdag 6 december 2005 @ 18:47 |
quote:Helaas nog niet zoveel, sinds de aflevering heeft het bijna onophoudelijk geregend ![]() Onderstaand nog wel wat foto's uit dezelfde serie, een beetje donker aangezien ik geen statief had en dus ook niet de lange sluitertijd kon gebruiken zonder de foto's blurry te maken. ![]() ![]() | |
Tommy_Corleone | dinsdag 6 december 2005 @ 19:50 |
quote:Tsja, het is inderdaad een beetje teleurstellend. Daarom dus toch maar een BMW als volgende auto. @ Youp: De afwerking is nog wel altijd beter dan van een mini Cooper S waar jij nog wel een aantal jaren voor zal moeten sparen ![]() @ JWD: Als ik bij de kubus ben, is het de lift naar de 7e verdieping, reset, en naar de buren (McDonalds). Maar jij bent dr vrijwel altijd als ik kom aanrijden. Altijd aan het werk daaro? [ Bericht 12% gewijzigd door Tommy_Corleone op 07-12-2005 16:05:37 ] | |
Youp | woensdag 7 december 2005 @ 17:57 |
quote:ja dat dacht jij ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() dat je zegt: ik vind het niet mooi, daar kan ik me wat bij voorstellen, smaken verschillen... en het is ook niet opgebouwd uit de allerduurste materialen (het blijft een minitje en is dus geen 7serie) maar de afwerking is zeker goed bij die dingen ![]() ![]() en wat boeit mij het dat ik er even voor moet sparen? heb ik tenminste een doel voor ogen... ik ben nog student... en ik mag me al gelukkig voelen dat ik bijna dagelijks in die dingen rijd ![]() hier een XKR... ![]() kjk die 1000000 knopjes in het middenconsole en die ventilatorroostertjes... en zelfs de pookjes voor knipperlicht en ruitenwissers... en het ergeste... die versnellingspook ![]() ![]() ![]() | |
Geqxon | woensdag 7 december 2005 @ 18:53 |
Call me crazy, maar één van de mooiste middenconsoles die ik in het echt heb gezien, is nog wel die van de Volvo S40:![]() ![]() Het is een losse zwevende plaat, zeer mooi ![]() Of die van de X5 dan, wat een ruimte! Toen ik het parkeerkaartje wou pakken moest ik toch even fors voorover bukken ![]() | |
Jimmie | woensdag 7 december 2005 @ 18:54 |
quote:Die Mini heeft anders ook een zee van knopjes? ![]() Die automaat zet je in zn D en verder hoef je er niet zoveel mee te doen ![]() Weet je toevallig wat de basisprijs van een Alpina D3 zou zijn bij een BMW dealer? Of gaat Alpina buiten de dealer kanalen om in NL? Is misschien wel een interessante auto voor de lease, ook een hele zooi opties standaard das ook mooi meegenomen natuurlijk. | |
Youp | woensdag 7 december 2005 @ 19:17 |
quote:mooie middenconsole van vulva inderdaad ![]() overigens is dat wel een kale X5... zit nagenoeg niks op en aan ![]() ![]() ![]() ik mis sportstoelen, het lederen mini sportstuur en de breedbeeld navi en 4.8iS klokkentel (en natuurlijk de motor) ![]() ![]() trouwens wat vindt men van het Z8 interieurtje? ![]() zwart... ![]() of liever rood ![]() ![]() alles wat rood is is van leer en de rest is bijna allemaal van aluminium... en t rijdt nog lekkerder dan het er uit ziet ![]() | |
Youp | woensdag 7 december 2005 @ 19:22 |
quote:de mini heeft oojk aardig wat knopjes ja, maar dat is tenminste leuk uitgevoerd met metalen retro schakelaartjes en de airco knop (in geval van automatische airco) is ook super... grote verdraaibare ring (temperatuur instelling) om een klein displaytje heen... even niet naar dat kenwood geval kijken ![]() dat van die jag is allemaal vierkant en saai en overdreven groot uitgevoerd ![]() -edit- alpina's kan je inderdaad gewoon bij de dealer bestellen... basisprijs zou ik niet weten ![]() | |
Geqxon | woensdag 7 december 2005 @ 19:24 |
Mooi interieur ja! Ik weet vrij weinig qua opties, maar die X5 had: -Zeer grote BMW velgen -10" TFT achterin -Navi + Carkit display voorin -Verwarmde stoelen -Lederen stoelen Hij was als ik mij niet vergis het eerste kwartaal van 2005 aangeschaft. | |
Geqxon | woensdag 7 december 2005 @ 19:26 |
En een kilometerklok in het midden van je auto... ![]() Je nek, wat doe je! | |
Jimmie | woensdag 7 december 2005 @ 19:37 |
quote:Mini interieur is idd stukken stijlvoller en ziet er ook wel wat degelijker uit ja ![]() Maar echt wat info over die Alpina's is niet te vinden. Wel specs en hoe snel en weet ik veel wat ![]() Wel het volgende zinnetje: 'The best for last: the BMW ALPINA D3 has a highly attractive base price, a down-right steal, and thereby effectively removing price as a hurdle for clients new to ALPINA.' Maar dacht dat je voor een BMW dealer werkte dus vroeg het daarom maar even ![]() | |
Youp | woensdag 7 december 2005 @ 19:38 |
quote:een gefacelifte dus >> standaard al een veel mooier stuur en iets ander interieur enzo ![]() quote:daar merk je niks van ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 7 december 2005 @ 19:41 |
quote:half jaar stage, maar niet als verkoper ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 7 december 2005 @ 20:09 |
quote:Hier staat ie: http://www.bmwzm.nl/ Basis D3 kost je ongeveer 50K Alpina in NL bij BMW Zoetermeer (vroeger Hessels) en Ekris [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 07-12-2005 20:32:55 ] | |
Geqxon | donderdag 8 december 2005 @ 10:57 |
Ik stapte vanochtend in een E46, maar er zat allemaal blauw kwak bij de deurscharnieren en de de "slotgaten". Wat is dit in hemelsnaam ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 8 december 2005 @ 14:17 |
quote:lekkere "handel" is dat hè ![]() | |
Youp | donderdag 8 december 2005 @ 17:35 |
quote:pino's sperma? ik denk gewoon vet om de boel een beetje te smeren maar dan met een kleurtje ![]() | |
Johnny_Footballhero | woensdag 14 december 2005 @ 14:57 |
Maakt 't kwalitatief wat uit tussen BMW lichtmetaal of replica's? Staat me bij dat replica's doorgaans snel bladeren en minder hard zijn. | |
eer-ik | woensdag 14 december 2005 @ 17:50 |
Z8 in het rood ![]() Ik heb er van de week effe ingezeten bij de dealert ![]() In Leiden die realer. Was effe aan het kijken voor een wagen voor men moeder. Ze heeft nu een picasso, is van de eend afgestapt, die ze eigenlijk wilde nemen, en gaat nu waarschijnlijk voor de 3 nogwat touring ![]() Betere keus als je 't mij vraagt... | |
Hyperdude | woensdag 14 december 2005 @ 17:57 |
quote:Goede merkwielen zijn prima,OZ, BBS ed. Echte replica's ![]() Ik heb een paar weken geleden bij ebay.de voor 450 EUR een setje 7J x 17 met winterbanden gescoord, origineel BMW Radialspeiche 73. Waarom zou je dan nog imitatie kopen? Of moet het nieuw zijn? BMW velgen: http://felgenkatalog.auto-treff.com/ | |
Johnny_Footballhero | woensdag 14 december 2005 @ 19:27 |
Nah ik zit nog steeds te denken aan een setje grotere velgen, voor onder m'n zilveren e36. Contours, Motorsports of Alpina classics (?). Er zijn echter nogal wat replica velgen in de handel, en sowieso bij de eerste twee prefereer ik origineel BMW. Een vriend van mij beweerde echter dat het kwalitatief weinig uitmaakt, al is mij ooit het tegendeel ter ore gekomen. Graag helderheid hierover. Velgen hoeven niet met banden te zijn, want die krijg ik tegen inkoopsprijs. | |
Hyperdude | woensdag 14 december 2005 @ 19:46 |
Alpina velgen komen gewoon bij BBS vandaan, tenminste die van mij ![]() ![]() Dit zijn de "oude" Alpina Classics | |
Johnny_Footballhero | woensdag 14 december 2005 @ 19:48 |
quote:Die bedoel ik, die classics ja. ![]() Daar wil ik wel een setje van hebben. | |
Hyperdude | woensdag 14 december 2005 @ 20:15 |
Een geinige site van een Duitser met iets te veel Alpina's ![]() http://home.arcor.de/alpinamaeuse/index.html Hiero een stel 17 Inch Alpina velgen op ebay.de Kan je eens volgen wat die dingen opbrengen, 17 Inch lijkt mij eigenlijk beter dan 18 inch op een E36 | |
Johnny_Footballhero | woensdag 14 december 2005 @ 20:19 |
Ja 17'' is voldoende. Waar heb jij ze vandaan? | |
Hyperdude | woensdag 14 december 2005 @ 20:30 |
Zaten op mijn nieuwe tweedehands, met nieuwe 225/40 ZR 18 Michelin Pilot Sport 2 elastieken. Lijkt mij een dure hobby als je die wilt aanschaffen, alleen die banden zijn al iets van 225 per stuk. maar ebay.de is nog niet gek, alleen moet je de verkoper kunnen/durven vertrouwen, en is het vaak ook wel handig als je ze zelf kan ophalen. van Essen/Dparts in Winneweer/Groningen heeft ook wel eens wat liggen, maar dan betaal je wel de hoofdprijs. | |
Johnny_Footballhero | woensdag 14 december 2005 @ 20:32 |
Die banden krijg ik tegen inkoop, heb ze dus 't liefst zonder band. Maar die Alpina classics zijn wel heel geil. Zullen goed staan onder mijn zilveren coupe. | |
Hyperdude | woensdag 14 december 2005 @ 21:10 |
Voor de BMW klassieker fans: http://www.historischesarchiv.bmw.de/1/index.php via gast login kan je behoorlijk wat dingen vinden, wel ff wennen hoe eea. werkt | |
Youp | woensdag 14 december 2005 @ 22:25 |
quote:billige replica >> slechte lak, moeilijk balanceren en wanneer er een beschadigd is krijg je nooit meer exact de zelfde... zeker niet als ze een paar jaar oud zijn... laatst 2 imitatie M3 velgen op moeten snorren... was dus absoluut niet te doen werkelijk bij iedere velgen boer geweest en zelfs een importeur... maar niemand kon er aan komen... dus moest de klant maar meteen weer 4 nieuwe kopen ![]() ![]() | |
Tommy_Corleone | donderdag 15 december 2005 @ 13:30 |
quote:Ik heb ook mn eigen ringtones gemaakt met een porsche Turbo, M5, SL55 AMG, e.d. Valet Parking? Je kan zeggen wat je wil, maar een Jaguar is voor mij, en voor meer mensen een auto met emotie. Zoiets mis ik in een 3er. Ik ken nu een beetje de achtergrond van JWD. Het helpt als je een rijke pappie hebt ![]() | |
Youp | donderdag 15 december 2005 @ 18:41 |
quote:daarom zet je zo'n jag niet naast een 3 maar naast een 6 ![]() ![]() allebei stijlvolle mooie auto's uit de zelfde klasse... (beide GT's) beide uit de zelfde prijsklasse... alleen slechts 1 van de 2 is degelijk afgewerkt en heeft nog wat echte mooie innovatieve techniek aan boord... | |
Sterke_Yerke | donderdag 15 december 2005 @ 21:11 |
BMW is okay ![]() alleen de oude modelen | |
Virus.NL | donderdag 15 december 2005 @ 21:48 |
Intel gaat BMW Sauber sponsoren http://tweakers.net/nieuws/40359 | |
Youp | donderdag 15 december 2005 @ 22:06 |
quote:leuk ![]() | |
ChRoNiC | donderdag 15 december 2005 @ 22:48 |
Leuk topic, ik ben ook BMW fan.. Rij altijd in de auto's van mijn ouders (320Ci Cabrio en een 325Ci coupe). Fantastische wagens. Mijn vader rijdt al vanaf jongs af aan BMW dus ik heb alle modellen wel zien langskomen. | |
Virus.NL | vrijdag 16 december 2005 @ 18:03 |
quote:Foto's van die wagens zijn altijd welkom in dit topic ![]() | |
Youp | vrijdag 16 december 2005 @ 18:07 |
quote: ![]() | |
Tommy_Corleone | maandag 19 december 2005 @ 10:37 |
K heb een leuke BMW 7er occassion gezien bij de Jer de Fonkert. Opzich wil ik m wel aanschaffen met inruil van mn jag. Maarja, er zijn slechte verhalen over de eerste generatie 7er. o.a. met storingen in de computers e.d. ![]() ![]() auto heeft 88k gereden. advies is welkom. | |
Johnny_Footballhero | maandag 19 december 2005 @ 10:40 |
Logge bak, niet nemen. | |
Tommy_Corleone | maandag 19 december 2005 @ 10:46 |
quote:Mwah, lelijk en log is ie inderdaad. Maar het is ultiem comfort. Al vaak gereden erin, ook lange stukken van Nederland, naar Belgie en dan naar Munchen en terug. Alleen dat was er 1 uit 2004. De occassion is 2002. de A versie dus. Dus, ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met een 7er uit 2002 van de eerste generatie. | |
Johnny_Footballhero | maandag 19 december 2005 @ 10:51 |
Over e60 5-serie kan ik je alles vertellen, maar niet over de 7-er. | |
Tommy_Corleone | maandag 19 december 2005 @ 10:56 |
quote:Ik denk helaas niet veel mensen hier. En uiteraard gaat de verkoper ook niet vertellen wat de kuren zijn van de 7er. Uiteraard dan wel 2 jaar garantie. Maarja, blijft moeilijk. | |
Johnny_Footballhero | maandag 19 december 2005 @ 10:58 |
quote:Waarom niet gewoon een dikke e60 dan. | |
Tommy_Corleone | maandag 19 december 2005 @ 11:10 |
quote:k heb erover nagedacht, en rondgekeken. Maar dan heb ik toch liever een 7. Of 6, maar die zijn IMO nog te duur voor wat je ervoor krijgt. | |
Johnny_Footballhero | maandag 19 december 2005 @ 11:19 |
quote:Je zou anders eens moeten kijken voor zo'n M-afgewerkte e60. Dat zijn echt gruwelijk woeste auto's om in je binnenspiegel te zien verschijnen. Veel meer uitstraling, vooral sportiever, dan zo'n 7-er. Ik vind ze zelfs iets woester dan die 6-series. ![]() ![]() | |
Tommy_Corleone | maandag 19 december 2005 @ 11:22 |
quote:true... Opzich zie ik een 535d met M-pakket ook wel zitten. Maar dan is de 7er goedkoper en luxer. Maar ik twijfel inderdaad tussen een 5er (M-pakket is dan wel een must) en een 7er. | |
Johnny_Footballhero | maandag 19 december 2005 @ 11:26 |
quote:Een 535d met M-pakket is natuurlijk een kanon van een auto he. Bedenk je eens dat die xenon lampen icm die woeste koplampen en dito grille in je binnenspiegel verschijnt. Dat is toch wel een indrukwekkend gezicht. ![]() | |
Johnny_Footballhero | maandag 19 december 2005 @ 11:27 |
M'n vader heeft er zelfs eentje met geblindeerde ramen, dat is nog duisterder. | |
Tommy_Corleone | maandag 19 december 2005 @ 11:43 |
quote:die 7er waar ik regelmatig in rij, is zwart, met geblindeerde ramen. Is natuurlijk ook super voor een 5er met M-Pakket. T is een moeilijke beslissing... En k ben ook wel gehecht aan mn jag. | |
JWD | maandag 19 december 2005 @ 12:38 |
quote:Ik zou zo voor die 7 gaan, de storingen met de eerste 7ers waren vooral software gerelateerd, gelukkig is de software nu een stuk beter en zijn er op technisch vlak weinig problemen met de 7. Als je hem aankoopt zou ik wel eisen dat de dealer de nieuwste software er in zet (CIP v19+), is een kwestie van een upload van een half uurtje maar het maakt een wereld van verschil. Welke motor ligt er in? Als je de kans krijgt om een 535 te kopen dan kan je natuurlijk beter die nemen, dan heb je de luxe en het comfort van een 7 serie en de handelbaarheid en sportiviteit van een 3 serie, de ideale combinatie dus. P.s. De auto's die ik heb zijn gewoon met m'n eigen bedrijf verdiend, heeft dus niets met pappies te maken. | |
M5 | maandag 19 december 2005 @ 13:40 |
quote:als BMW fan vind ik het een verschrikkelijk dashboard. die centraal geplaatste tellers is zo citroen/mini/nissan primera ![]() | |
Spooky4u | maandag 19 december 2005 @ 13:58 |
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen ![]() AC Schnitzer staat op de IAA met de Tension Concept Car, op basis van de BMW M6. Die heeft van huis uit 507 pk, maar bij Schnitzer weten ze ook met zo´n hoog vermogen nog wel raad: dat is opgeschroefd tot 552 pk. ![]() AC Schnitzer is vanouds het bedrijf dat zich toelegt op het tunen van BMWs. Ook nu heeft de Duitse firma er geen gras over laten groeien en heeft deze zomer meteen de M6 onder handen genomen. Die laatste vormt de basis voor de Tension Concept Car, die Schnitzer nu in Frankfurt laat zien. Schnitzer perst uit de BMW V10, die van origine 507 pk levert, nog aardig wat extra vermogen en komt op 552 pk. Het maximum koppel is gestegen van 520 Nm bij 6100 tpm tot 540 Nm bij 6200 tpm. Machtig genoeg dus om de bestuurder in zijn stoel te drukken tijdens de sprint van 0-100 km/h, die volgens Schnitzer slechts 4,5 seconden in beslag neemt. Uiteraard is ook de snelheidsbegrenzer uitgeschakeld en komt de Tension op een respectabele maximum snelheid van 325 km/h. ![]() Het extra vermogen wordt verkregen door aanpassingen in het motormanagementsysteem, een speciaal waaiervormig uitlaatspruitstuk, een speciale katalysator en een sportdempers. Het geweld wordt gestopt door een AC Schnitzer remsysteem met grote, dikke remschijven en remklauwen met acht zuigers. De remklauwen achter voorzien van vier zuigers en de remschijven zijn standaard. De auto is verder uitgerust met een sportonderstel, waarmee hij 30 mm lager ligt. Ook veerbenen, stabilisatorstangen vóór en achter en nieuwe, gesmede wielen behoren tot het pakket. Om die 20-inch wielen gaat rubber in de maat 285/35 vóór en 325/25 achter. Schnitzer benadrukt het heftige uiterlijk door de Tension ook nog extra door hem in twee kleuren te spuiten: ´magic´ oranje en antraciet grijs. Om de aërodynamica te verbeteren, heeft de motorkap een nieuwe vorm gekregen is hij voorzien van een flinke bult en luchtuitlaten. Opvallend is ook de voorpartij met de grote luchtinlaten en het de diepvallende spoiler, waardoor de neerwaartse druk op de vooras bij hoge snelheden wordt verbeterd. De grote luchtuitlaten in de voorschermen moeten ervoor zorgen dat de V10 extra goed gekoeld wordt. De koelopeningen voor de achterremmen zijn opgenomen in de zijskirts, terwijl in het bumperschort achter niet alleen de uitlaten fraai uitkomen, maar er ook nog een speciale bodemplaat met luchtverdeler is opgenomen. De bestuurder van de Tension heeft de mogelijkheid om zelf de luchtweerstand van de auto te wijzigen. Daartoe heeft hij de beschikking over twee diffusers van koolstofvezel, die onderling snel verwisseld kunnen worden. Eén voor normaal weggebruik en de andere voor op het circuit. Voor het exemplaar dat niet gebruikt wordt, is een speciale ophangbeugel in de bagageruimte gemaakt. ![]() Ook binnenin is de hand van Schnitzer te zien aan de koolstofvezel details, de oranje middenconsole met armsteun en de speciale sportstoelen. De Tension concept car kost zo´n 266.000 euro. Plannen voor productie zijn er niet, wél wil Schnitzer een aantal elementen van de Tension opnemen in het M6-programma dat op dit moment wordt ontwikkeld. ![]() ![]() bron:www.autoweek.nl | |
M5 | maandag 19 december 2005 @ 14:05 |
quote:toch wel. 3 topics terug denk ik, en er is dacht ik zelfs een heel topic voor. | |
Repeat | maandag 19 december 2005 @ 14:08 |
4,5s naar de 100 ná tuning ![]() | |
M5 | maandag 19 december 2005 @ 14:20 |
quote:is helemaal nix nee ![]() | |
Repeat | maandag 19 december 2005 @ 14:22 |
quote:standaard 4,6s. Wie gaat zich aftrekken op die ene tiende? | |
Tommy_Corleone | maandag 19 december 2005 @ 15:50 |
quote:Bedankt voor de tip!!! Ik krijg zo in zo wel wat korting. Ik kan het wel goed vinden met Pieter. Toen ik een week mn rijbewijs had mocht ik ook een rit maken in de 645ci. Die was toen net nieuw. 'wel rijden zoals je behoort te rijden in een sportwagen.' als je een week je rijbewijs hebt, en je rijd met 200 over de A29, pompt de adrenaline wel vet door je lijf. Nu ga ik zonder problemen met 240 over de autobahn in een 745i De occassion is helaas een 735i, maarja, voor mij hoeft het niet snel te gaan. Het is toch altijd file rijden. Het verhaal was, dat je een rijke pappie hebt die je in het bedrijf heeft gezet. Wat ervan waar is weet ik niet, maar je moet Axoft als schuldige aanwijzen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Tommy_Corleone op 19-12-2005 16:12:37 ] | |
Spooky4u | maandag 19 december 2005 @ 16:14 |
quote:Gezocht, maar niet gevonden.. | |
Sterke_Yerke | maandag 19 december 2005 @ 16:48 |
![]() ![]() | |
M5 | maandag 19 december 2005 @ 16:57 |
quote:BMW M6 AC Schnitzer Tension concept search werkt hier maar heeeel matig, dus niet zo vreemd. maar meestal als het een stevig gemotoriseerde auto, en het nieuws is al maanden oud, ga er dan maar vanuit dat er een topic over is ![]() ![]() | |
Youp | maandag 19 december 2005 @ 17:19 |
quote:en hij is le-lijk! ![]() mooie kleurencombo dat wel... maar ondanks dat is hij spuug en spuug lelijk... bedenk je daar dan nog eens de kleur appeltjesgroen bij ofzo en je gaat vierkant over je nek ![]() | |
Youp | maandag 19 december 2005 @ 17:22 |
quote:zo'n ding heeft mijn echte (biologische) vader ook nog gehad vroegah voor ik geboren was nog ![]() | |
yup | dinsdag 20 december 2005 @ 00:22 |
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=510&n=3 535i en 335i. Yipiekayeee mofo's, de ultieme BOM op wielen heb je met zo een motor. | |
Youp | dinsdag 20 december 2005 @ 00:32 |
woei ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
yup | dinsdag 20 december 2005 @ 00:54 |
335i ben ik meer geinteresseerd in. Niet dat ik het binnenkort kan betalen ofzo ![]() Maar paar andere turbo's + intercoolers en je hebt 500+ pk. Dat word dan een serieuze raket. Wat zij kunnen doen met Pimppreza's en Evo's kunnen ze ook met BMW's nu ![]() | |
Youp | dinsdag 20 december 2005 @ 17:27 |
quote:135i is dan weer een stuk lichter... en goedkoper ![]() | |
Inorbit | zaterdag 24 december 2005 @ 15:34 |
Er stond in de Carros heel stellig dat er een BMW M6 CSL en GTR (track special) zou komen, dat lijkt mij op de 1e plaats heel vet, niet dat ik er ooit een zal zien laat staan hebben, maar het lijkt me ook een hele mooie wagen voor een racewagen zoals de 3.0 csl (batmobile) | |
Repeat | zaterdag 24 december 2005 @ 15:37 |
quote:En kleiner ![]() te klein imo ![]() | |
Youp | zaterdag 24 december 2005 @ 21:00 |
quote:mwah... niet echt kleiner dan de nieuwe 3 hoor... (van binnen ![]() maar wat boeit het hoe klein een auto is, als hij maar snel is ![]() wil een mini! | |
Repeat | zaterdag 24 december 2005 @ 23:48 |
quote:Ik noem een auto klein als je er niet relaxed met 4 volwassenen mee naar Italie kan rijden ofzo. In een 1 kan dat imo niet (in een 3 dan ook niet ![]() | |
Youp | zondag 25 december 2005 @ 12:29 |
quote:BMW's zijn krap bemeten achterin... ook een 5serie ![]() ![]() maarja we zijn met onze 6 ook met 4 man naar st tropez gereden vorige zomer ![]() ![]() | |
ChRoNiC | zondag 25 december 2005 @ 12:31 |
quote:Ik zal eens even kijken of ik nog wat heb hier ![]() | |
Hyperdude | zondag 25 december 2005 @ 12:36 |
quote:In de laatste 10 jaar heeft er bij mij wellicht 10 keer iemand langer dan 1.70 achterin gezeten. Achterin is voor vervelende kinderen en oma's. Volgens mij is het afgelopen jaar de enige die achterin is geweest de kerel die bij de APK de gordels nakijkt. Maar idd. een Megane Picasso oid. is ruimer. Als je klaagt over de ruimte van een 5-serie moet je misschien wat slankere partners/vrienden zoeken ![]() | |
ChRoNiC | zondag 25 december 2005 @ 12:37 |
quote:Wat ik me ook afvroeg, hoe kan jij op je 18e een 7 serie betalen en een Jag eerst? Ik kan nog niet eens een goedkope oude afgeragde 3 serie kopen (arme student ![]() Ik ga zo weer een heel stuk rijden in de cabrio dus dan schiet ik even wat foto's. Die zien jullie dus wel verschijnen. edit Over die weinig ruimte waar hier over wordt gesproken, in de vorige 5 serie van mn pa zijn we toch meerdere malen naar omgeving StTropez gereden en dat ging echt prima qua ruimte. Zat ik echt prima achterin (ben zo rond de 1.86m). Dus ja.. | |
yup | maandag 26 december 2005 @ 12:34 |
![]() Modderfok wat ziet dit er fokking cool uit zeg... | |
bramiozo2002 | maandag 26 december 2005 @ 15:31 |
Als iemand nog winterbanden (met velgen) zoekt : [TK] set winterbanden bmw 318i 195 65 15 5 gaats velgen 2 winters op gereden door m'n opa, bmw 318i | |
Youp | maandag 26 december 2005 @ 16:09 |
quote:het is maar wat je gewend bent (lees: hoe doortrapt verwend je bent... ![]() mij heb je in de 6 ook niet horen klagen.... maarja... ik zat voorin ![]() ![]() wanneer ik achterin dat ding zit zit ik met mn hoofd tegen het dak (ja letterlijk ja) en met mn knieën tegen de stoel... en de gene voor me moet de stoel dan zodanig verzetten dat die ook met zn knieën tegen het dashboard zit en met zn hoofd tegen het dak... wanneer de persoon voor me even groot is als mij dan ![]() ![]() ik heb nog even wat fototjes ter illustratie gemaakt enzo... en ach fototjes zijn altijd welkom in dit topic eh ![]() er was eens een donker lederen interieur... dat dringend gepoetst moest worden... er zat ook een panoramadak in, maar het was echt hollands kerstweer... en toen kwam er een wijze uit het zuiden, die met zn hoofd tegen het dak zat... en met zn knieën tegen de stoel... nee, erg ruim bemeten was het niet, maar al met al, leefden ze nog lang en gelukkig... ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | maandag 26 december 2005 @ 16:10 |
quote:zucht... het wordt tijd dat ik eens rijk word............ ![]() ![]() ![]() | |
yup | maandag 26 december 2005 @ 16:12 |
ALS ik de geld had. Een gewone M3, competition pack. Handbak ![]() ![]() | |
Hyperdude | maandag 26 december 2005 @ 16:12 |
he Youp, Grijs hoor die BMW's ![]() Nog plannen voor je witte? | |
Youp | maandag 26 december 2005 @ 16:32 |
quote:grijs en havanna! in de zon is die 1 bruin met een tintje groen ![]() en ja voor mn witte tsjah... staat nog in de schuur he ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | maandag 26 december 2005 @ 16:35 |
trouwens.... mijn weerwoord op de stelling "een BMW 1serie is niet ruim achterin"![]() ![]() de bestuurdersstoel staat trouwens wel op "wolkenkrabber modus" aangezien mn moeder daar gezeten heeft ![]() | |
yup | maandag 26 december 2005 @ 18:05 |
Denk vergelijkbaar qua ruimte met de E30, misschien dat de E30 wat meer ruimte heeft... Maar veel is het niet (voor mij is het genoeg, ik ben 1.75 ofzo, maar iemand die wat langer is komt echt wel in de problemen, zij het met beenruimte, zij het met meneer dak ![]() | |
Hyperdude | maandag 26 december 2005 @ 18:45 |
Nieuw model BMW nu nog lelijker!! ![]() ![]() http://home.arcor.de/ali_knoe/CIMG4457.JPG | |
itsontoday | maandag 26 december 2005 @ 18:54 |
quote:enigzins offtopic, maar youp lees ik nou "spaart voor een cooper s". Leuk man, ben je al ver? | |
JWD | maandag 26 december 2005 @ 21:45 |
quote:Goh, dus daar zijn mijn velgen gebleven.... *yuk* | |
yup | maandag 26 december 2005 @ 23:08 |
Mjah voor sommige dagelijkse kost maar wtf zo ONGELOFELIJK klinkt een M3 zeg... Bij normaal wegrijden klinkt het net een agressieve race wagen, echt je weet dat het gewoon om een krachtige motor gaat... VAndaaag nog gehoord MAN daar kan GEEN enkele geluid tegenop... Voor mij echt DE ultieme BMW... | |
Knoekie | dinsdag 27 december 2005 @ 00:17 |
Ik krijg rijles in een BMW ![]() | |
Youp | dinsdag 27 december 2005 @ 00:51 |
quote: ![]() zullen wel imitatie velgen zijn niet? ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 27 december 2005 @ 00:52 |
quote:nee! ![]() | |
Youp | dinsdag 27 december 2005 @ 00:53 |
quote:o... | |
Geqxon | dinsdag 27 december 2005 @ 16:14 |
Ik zat net een film te kijken waar gemiddeld BMW fanaat het redeljik warm van krijgt ![]() 2 blondje sletjes die in een M3 rijden en elkaar heerlijk zitten te zoenen, terwijl ze op de snelweg rijden ![]() | |
yup | dinsdag 27 december 2005 @ 16:15 |
Interessante film![]() | |
Geqxon | dinsdag 27 december 2005 @ 16:22 |
http://www.buyshit.nl/fok/snapshot20051227161909.jpg http://www.buyshit.nl/fok/snapshot20051227161920.jpg http://www.buyshit.nl/fok/snapshot20051227162015.jpg Ik vind je een **** als je dit niet lekker vind ![]() | |
Youp | dinsdag 27 december 2005 @ 17:28 |
Geqxon! regel me dat!! | |
CittaR | dinsdag 27 december 2005 @ 18:06 |
ziet er uit als een geweldige film iig ![]() | |
Geqxon | dinsdag 27 december 2005 @ 18:17 |
quote:Youp! Jij online komen! | |
FemmeKloon | dinsdag 27 december 2005 @ 21:11 |
Mijn 330i is vorige week bij de dealer gearriveerd. Nog een weekje wachten en dan kan ik er in rijden. De velgjes (17" onder een E90 ziet er niet indrukwekkend uit) worden nog vervangen door 19" Alpina Classics. Wat je hier ziet is style 161 die standaard bij het Dynamic Executive-pakket wordt geleverd. Specs: 330i Dynamic Executive, Sparkling Graphite, Terra leer (achteraf ingebouwd), Logic7 audio, alu interieurlijsten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En hier de velgen onder een andere auto: ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door FemmeKloon op 27-12-2005 21:53:40 ] | |
Youp | dinsdag 27 december 2005 @ 21:20 |
vandaag nog in een E90 330i gereden... wat een heerlijk motorblok is dat toch die nieuwe 3.0 6 in lijn ![]() ![]() | |
pAin | dinsdag 27 december 2005 @ 21:31 |
quote: ![]() Alleen die alu strip rond de ramen ![]() | |
FemmeKloon | dinsdag 27 december 2005 @ 21:35 |
Persoonlijk vind ik het chroom rond de ramen en in de grille veel mooier en stijlvoller dan zwarte raamlijsten en een zwarte chrill. | |
yup | dinsdag 27 december 2005 @ 21:40 |
Modderfok wat een beestachtige auto is dat zeg ![]() Had ik maar de pecunia's dervoor :/ Mjah zou eigenlijk zo een ding skippen en voor een E46 M3 gaan ![]() | |
Youp | dinsdag 27 december 2005 @ 21:41 |
quote:juist, 6cilinder look ![]() | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 27 december 2005 @ 21:43 |
Ubergeil die e90. Ook goed verzonnen die alpina's eronder! ![]() | |
Youp | dinsdag 27 december 2005 @ 22:30 |
quote:er zijn ook standaard 18" (of 19" ? ) velgen voor de E90 die ik om te kwijlen vind ![]() | |
Repeat | dinsdag 27 december 2005 @ 22:44 |
Ik heb voor mezelf even een ultimatum gesteld; in 2020 of eerder moet ik minstens een 330 (of vergelijkbaar in die tijd) of dikker bezitten ![]() | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 27 december 2005 @ 22:46 |
Ik zal komend weekend de e60 530i eens over de autobahn jagen richting Denemarken om daar vervolgens oud & nieuw te vieren. | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 27 december 2005 @ 22:46 |
Dat ding klinkt zo woest als een tractor trouwens. Schijnt wel zo te horen. | |
Youp | dinsdag 27 december 2005 @ 23:11 |
e60 530i klinkt idd wel leuk ![]() | |
ChRoNiC | dinsdag 27 december 2005 @ 23:29 |
Mooie bak FemmeKloon! Ik ben oprecht jaloers.. Dat is het betere werk. Maar waarom het leer later laten inbouwen?? | |
Repeat | dinsdag 27 december 2005 @ 23:32 |
quote:das voor gierige mensen die geld willen besparen door zo de bijtelling wat te omzijlen ![]() | |
JWD | woensdag 28 december 2005 @ 13:21 |
quote:Got to love the M3 Convertible! ![]() Ik kan uit ervaring spreken dat die auto (vooral in de zomer) een goede uitwerking heeft op het vrouwelijk geslacht. (niet te letterlijk nemen ![]() | |
Five_Aces | woensdag 28 december 2005 @ 17:08 |
Cabrio's zijn voor posers die over de boulevard rijden. En daar is een M3 niet voor bedoeld ![]() | |
Youp | woensdag 28 december 2005 @ 17:23 |
quote:m3 cabrio is leuk... wanneer je er een CSL naast hebt staan ![]() trouwens five, leef je weer? ![]() | |
Inorbit | woensdag 28 december 2005 @ 18:27 |
Schitterende dreier, met die heerlijke zescilinder mooie donkere kleur en chrome raamstrips. ik zou persoonlijk alleen op de coupé wachten, daarnaast verbleekt een sedan een beetje. maar 4 deuren is natuurlijk wel handiger | |
JWD | woensdag 28 december 2005 @ 22:14 |
quote:Ik kan je geen ongelijk geven... de coupe is meer een racewagen vanwege het lagere gewicht en de hogere stijfheid. Maar voor Nederland is de cabrio een veel fijnere auto, lekker de kap open en genieten van de fantastische sound die je 10x beter hoort dan in een coupe, hardrijden mag toch al lang niet meer hier ![]() | |
pAin | woensdag 28 december 2005 @ 22:44 |
quote:Smaken verschillen en jij moet er tevreden mee zijn ![]() Verder een moddervette auto ![]() | |
Youp | donderdag 29 december 2005 @ 17:39 |
toevallig vandaag weer in een E90 330i gereden ![]() ![]() maar wat rijdt zo'n ding lekker zeg ![]() ![]() ![]() eigenlijk heeft hij alleen een spoilertje nodig op de kofferklep... want wanneer je hem in de 2 doortrekt in een lange flauwe bocht begint hij bij 80-90 wat licht te worden aan de achterkant... overigens was het een handbak met niet te veel opties... mooi 18" lm ja en een rood lederen sportinterieur en volautomatische airco en een professional audio systeem met hifi uitrusting maar geen i-drive, geen pdc, ook niet aan de achterkant (wat zo'n beetje standaard is op iedere E90) maargoed... ik zou m zo willen hebben ![]() -edit- dit zijn dus de originele velgen die ik al een paar keer genoemd heb... ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Youp op 29-12-2005 18:10:46 ] | |
yup | donderdag 29 december 2005 @ 22:43 |
quote:Smoorklep/vlinderklep bij uitlaat heeft iig de 325ti compact ook... Ik weet niet waar dat ding voor dient, zou voor geluidsreductie kunnen zijn denk ik... Mja niet bizar snel zo een ding kan een 535d makkelijk bijhouden hoor. Heb zelf filmpjes van zo een ding gezien en dat is niet mis hoe zo een ding naar 7000 rpm gaat (en van 100 tot 200 accelereert...) Echt dat motor is gewoon een juweeltje, heb hem real life gehoord, en dat is gewoon echt mega geil... | |
Hyperdude | donderdag 29 december 2005 @ 22:55 |
quote:Heeft de E36 328 en de E46 330 ook, in de rechter pijp. Zit dicht tot ongeveer 2500 toeren. Of het bij de E90 ook zo werkt weet ik niet, maar bij de E46 kan je het slangetje loshalen, ff schroefje erin dat ie geen valse lucht krijgt en dan staat die klep de hele tijd open; meer en donkerder geluid, lijkt op een ouwe E36 325. | |
eer-ik | vrijdag 30 december 2005 @ 01:35 |
quote:Lijkt me ook niet raar, omdat 330 lichter is (neem ik aan) dan de 535D, en de 535D is ook nog eens diesel, maar dat weet je zelf ook wel (ja, heb al bier op ![]() Maar wat dat betreft is dat toch niet zo vreemd? | |
Youp | vrijdag 30 december 2005 @ 16:22 |
quote:niet bizar snel in vergelijking met een Z8 of M5 of de motor, dat soort spul ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 30 december 2005 @ 16:30 |
quote:scheelt maar tienden van seconden... die 535 heeft 560nm en een automaatbak die hem constant in zn juiste koppelgebied houdt he ![]() -edit- en 272pk... dus dat is ook meer dan die 330 ![]() | |
Geqxon | vrijdag 30 december 2005 @ 16:41 |
quote:Youp, er komt nog een dag dat ik je vermoord ![]() | |
Youp | vrijdag 30 december 2005 @ 16:45 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Geqxon | vrijdag 30 december 2005 @ 16:47 |
![]() Maar als je dan toch dood gaat he, mag ik je identiteit en je gezicht dan erven? Ik wil ook heel de dag BMW's fixxen en uittesten ![]() | |
yup | vrijdag 30 december 2005 @ 23:39 |
quote:Het is maar wat je gewend bent. Sorry maar als jij een 1000cc brommer hebt dan vind jij de gemiddelde Ferrari nog langzaam. Probleem is dat... Alleen op v-max boek je een 1000 KEIHARD weg met je Z8 of M5... Ik vind GTi's (16v uiteraard) en GSi's (16v verhaal weer) al verdomd vlot. Laat staan zo een 330i... Ik heb een test gelezen, weet niet waar, maar dat blok iss niet alleen een pak krachtiger dan de ouwe x30i blok maar is smoother, meer trekkracht (vanaf 2500 rpm tot 6000+ rpm maximaal trekkracht dacht ik) en verder ook meer racy EN meer toeren... Ik wil GRAAG in zo een 330i touren, mja voor mij is dat veel te hoog gegrepen helaas... Vandaar dat ik op motoren overstap. Fast as hell, cheap as shit ![]() | |
nikanoru | zaterdag 31 december 2005 @ 11:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 31 december 2005 @ 12:59 |
quote:Motoren zijn wel leuk als je ze daarvoor gebruiken wil, maar ook een hoger risico. Nou is een beetje risico niet erg, maar wat zet je in.... 200 tegen de vangrail met en 330 kan je nog wel uit komen... 200 tegen de vangrail met een motorfiets en het is bye bye. | |
Hyperdude | zaterdag 31 december 2005 @ 13:27 |
quote:Je moet ook niet in de vangrail gaan hangen ![]() ![]() ongeveer 10000 EUR, 0,5 PK per kilo. 330i: 25-30000 EUR, 0,15 PK per kilo ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 31 december 2005 @ 13:45 |
quote:Maar wel iets om rekening mee te houden. | |
Youp | zaterdag 31 december 2005 @ 19:07 |
quote:mjah met mijn 620cc 1pitter trek ik al alles weg tot de 120... (ook de 645, met gemak ![]() maarja ik wordt wat te zeer verwend @ mn stage... en het klopt dat pk's erg snel wennen ![]() | |
Repeat | zaterdag 31 december 2005 @ 19:11 |
quote: | |
Youp | zaterdag 31 december 2005 @ 19:45 |
quote:maak daar maar 60-80k van ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 31 december 2005 @ 20:22 |
quote:Wie koopt er zo'n ding nou nieuw? Dan is een Duc ook iets meer dan 10K ![]() Bovendien kan je voor 80K nog wel iets leukers krijgen dan een 330i | |
Hyperdude | zaterdag 31 december 2005 @ 20:25 |
quote:Watje ![]() ![]() Het is natuurlijk ook niet brommer OF BMW maar brommert EN BMW | |
Youp | zondag 1 januari 2006 @ 23:00 |
quote:omdat er niet zo veel 5 jaar oude E90 330i's aangeboden worden eh ![]() | |
Youp | zondag 1 januari 2006 @ 23:00 |
quote:juist ![]() | |
yup | zondag 1 januari 2006 @ 23:01 |
Youp dat komt wel als ik veel geld heb ![]() M5 + een mega dikke race brommer voor erbij. Maar dat is heeeel erg verre toekomstmuziek ![]() | |
ChRoNiC | maandag 2 januari 2006 @ 00:50 |
En de beloofde foto's ![]() Cabrio ![]() ![]() ![]() Coupe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beetje jammer van de kwaliteit (was van mijn telefoon). Maar goed, het mag de pret niet drukken. De cabrio is een 320Ci en de coupe is een 325Ci. ![]() | |
ook_gek | maandag 2 januari 2006 @ 01:35 |
quote:He beste wensen jongen ![]() En die straat is vlak achter het shell gebouw he? als je daar woont. Moet je wel in een geweldig mooi oud herenhuis wonen ![]() Maar goed ik kom hier alleen voor de beste wensen ![]() | |
yup | dinsdag 3 januari 2006 @ 11:27 |
Hallo BMW fappende vrienden. Ik heb een vraag. Ik ga een zilveren onderkant van de bumper halen (die van mij is verrot) maar hij is niet in de juiste kleur zilver. Kan ik niet gewoon van de BMW dealer sterlingsilber metallic bestellen? Gewoon als spuitbus? Want ik wil het gewoon overspuiten... | |
Youp | dinsdag 3 januari 2006 @ 11:31 |
quote:alles kan, maar houd er rekening mee dat je spuitbus lak er na 3 dagen vanaf valt ![]() | |
yup | dinsdag 3 januari 2006 @ 11:32 |
quote:Ik wil dat ding opschuren enzo he ![]() Heus dat dat ding niet zomaar gepaint kan worden weet ik ook wel. Maar over die kleur verf heb jij een idee ? | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 6 januari 2006 @ 23:51 |
Iemand een idee wat een setje nieuwe koplampen voor een E36 coupé kosten. Ik ben iets te enthousiast geweest met het wattage voor m'n dimlicht en nu zitten er 2 gaten in m'n lenzen ![]() Hij moet binnenkort naar de apk en ik heb het idee dat ie er zo niet door komt. Als het niet vanwege het gat in de lens is dan is het wel voor de condens achter de afdekkap ![]() Daarom maak ik nu de afweging tussen een standaard setje of een mooi strak aftermarket setje (simpele dingen met een zwarte achtergrond, geen rare bling bling big pimpin' dingen weest gerust) | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 6 januari 2006 @ 23:53 |
quote:Ik ben naar de halfords gegaan toen er een groot gat in de bumper van m'n e30 ging roesten. Daar hangt zo'n boek en daar staat in welke bus je moet hebben. Ik zag amper verschil met de bestaande lak ![]() Werkt prima en het viel er niet na 3 dagen af. En dat het niet precies is boeit geen hol. Een E30 is leuk als ie goed onderhouden is. De rest is gewoon langzaam aan pensioen toe ![]() | |
Youp | zaterdag 7 januari 2006 @ 00:22 |
quote:kleurcode opvragen bij de dealer en daarmee naar de "motip leverancier" gaan en even kijlken of ze die hebben en eventueel kunnen bestellen ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | zondag 8 januari 2006 @ 19:43 |
Laat de vraag over de koplampen maar zitten. Nieuwe zitten d'r al in ![]() | |
Virus.NL | maandag 9 januari 2006 @ 17:11 |
Forse verkoopstijging voor BMW in 2005 Uitgegeven: 9 januari 2006 17:01 DETROIT/MÜNCHEN - De Duitse autobouwer BMW (Bayerische Motor Werke) heeft een goed jaar achter de rug. De wereldwijde verkoop van BMW Group (met daarin de merken BMW, Mini en Rolls-Royce) steeg met 9,9 procent tot 1,328 miljoen voertuigen Daarmee was BMW vorig jaar de succesvolste autobouwer in het luxe segment. BMW maakte de verkoopcijfers maandag bekend tijdens de autoshow van Detroit. Uit de gegevens blijkt dat alle merken van BMW beter verkochten dan in 2004. De verkoop van het merk BMW steeg 10,1 procent tot 1,126 miljoen wagens. De verkoop van auto's van het merk Mini ging 8,7 procent omhoog tot in totaal 200.400 stuks. De zeer luxueuze Phantom-limousines van Rolls-Royce werden 796 keer verkocht tegen 792 keer in 2004. De bestverkochte wagen van BMW in 2005 was de nieuwe 3-serie Saloon. Dit type werd in maart 2005 op de markt gebracht en werd 229.900 maal verkocht. Dat is goed voor 17 procent van de totale omzet van BMW Group. De motorendivisie van BMW verkocht vorig jaar 5,6 procent meer tot een totaal van 97.500 stuks. http://www.nu.nl/news/653(...)oor_BMW_in_2005.html | |
ChRoNiC | maandag 9 januari 2006 @ 17:19 |
Nette cijfers! Logisch ![]() ![]() | |
Youp | maandag 9 januari 2006 @ 18:06 |
BMW roelt ![]() | |
Inorbit | maandag 9 januari 2006 @ 23:12 |
quote:vaak bmw rijders ook, ik vind dat zo mooi als je zo een beetje dat gevoel van samenhorigheid krijgt als je bmw achter bmw met 180 over de A12 scheurt. Of in serie auto's inhaalt op zo'n lekker slingerige dijkweg. | |
Youp | maandag 9 januari 2006 @ 23:14 |
quote: ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | maandag 9 januari 2006 @ 23:17 |
Het mooiste vind ik het nog om de neus van m'n auto zowat onder een japans autotje te steken met een bejaard echtpaar d'r in. Dan denk ik echt van: Ja! nu rijd ik BMW ![]() | |
Johnny_Footballhero | maandag 9 januari 2006 @ 23:19 |
quote:BMW's krijgen van mij altijd voorrang. ![]() Ik verleen daarentegen nooit, maar dan ook nooit voorrang aan een opel. ![]() |