Tommy zijn over-over-overgroot vader was een Karthuizer.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:32 schreef blieblie het volgende:
Zijn dat raskatten ijsmeis? Ik vind Tommy echt een heel mooi kleurtje hebben.
Dat andere kitten was overleden door een verstopping in zijn darmpjes. Bij de bevalling was dat het laatste kitten en blijkbaar was er bij de laatste iets mis gegaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Leuke katten alweer !
Blieblie: waar is dat andere kitten dan aan overleden ? Toch niet aan FIP hoop ik ? Ze lijken er op deze manier ook wel ernstig rekening mee te houden dat Eny coronapositief zou zijn, is daar aanleiding voor ? Krijg je Eny wel met een goed contract ?
Ach, het kan altijd toch, dat er een kitten overlijdt, dat komt bij iedere fokker voor. Ik was alleen nieuwsgierig of dat iets met die FIP-maatregelen te maken had. Ik vind het juist goed dat ze proberen stress rondom de verhuizing te minimaliseren.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:57 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dat andere kitten was overleden door een verstopping in zijn darmpjes. Bij de bevalling was dat het laatste kitten en blijkbaar was er bij de laatste iets mis gegaan.
Het klinkt allemaal wat dubieus denk ik. Ik ben eigenlijk maar een leek op poezen en katers gebied en probeer zo veel mogelijk van jullie experts op Fok!, van de mensen van de cattery en uit boekjes te leren. Maar ondanks alles voelt het wel goed. Ze gaan (naar mijn mening, en afgaande op de bronnen en hun verhalen) erg zorgvuldig om met het fokken van dat ras. Ennn het schijnt een enorm mooi nestje te zijn. Vandaar dat ze ook heeel graag naar die show willen.
Als het heel vervelend gevonden wordt dat ik hier vragen stel en weinig foto's post, geef dan even een gil... Zal ik vanavond wat Eny foto's zoeken![]()
Wat een super mooie katten heb je zeg.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:56 schreef Droeke het volgende:
oh Jules staat in de OP!Wat leuk!!!
![]()
Nou als toegift nog eentje van 'onze poekels' saampjes:
[afbeelding]
Flynn is prachtigquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Net-uit-bed-kopje:
[afbeelding]
Hij lijkt al zo volwassen op deze foto's, hij is nog maar net 5 maanden !
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met grote broer (die toch nog duidelijk groter is) kijken naar dwarrelende blaadjes op het balkon:
[afbeelding]
Een lapjeskat die zwartje heet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:38 schreef Panthera1984 het volgende:
[afbeelding]
Foto van zwartje, kat van vrienden van ons waar ik wel eens op de kinderen pas
[afbeelding]
Hij kijkt recht in de camera, maar heeft een halve bles
gewoon een kat die ik op straat tegen kwam
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:25 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Flynn is prachtigIs hij een Somali?
Awww ja, dat vind ik er ook zo leuk aanquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]Hij is ook precies zoals ze zeggen dat een Somali is, lekker druk, speels, inventief en nieuwsgierig. Wil ook altijd meehelpen in het huishouden, en zit graag continu bij/op je. (soms op m'n vriend z'n hoofd
) HIj is wel een handjevol om op te voeden, geen van mijn andere katten is zó verschrikkelijk vasthoudend in dingetjes doen die niet mogen, maar dat wisten we van tevoren.
Het enige verschil tussen een Somali en een Abessijn is de vachtlengte, de Somali is pas een jaar of dertig geleden als ras ontstaan toen er met langharige Abessijntjes (officieel een foutje) een nieuw ras is opgezet. Somali's en Aby's gedragen zich in principe hetzelfde. Ik ken wel een paar mensen met een SomAby alleen, maar dat zijn meestal oudere dieren (herplaatsers). De mensen met één Somalikitten die ik ben tegengekomen namen er daarna vaak nog snel een kat bij.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:56 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Awww ja, dat vind ik er ook zo leuk aanVriend en ik zijn aan het kijken wat voor kat we willen hebben, en ik vind die Somali wel wat
Kunnen die wel af en toe alleen zijn? Ik wilde al een Abessijn maar die kunnen daar dus niet tegen en hebben een speelkameraadje nodig.
Hij lag bovenop een heleboel straten, dorpen en steden die daarna gerenoveerd moesten wordenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:12 schreef blieblie het volgende:Is die op een lege plek gaan liggen of konden jullie opnieuw beginnen?
Mooiquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:37 schreef SvenM het volgende:
Onze Bo
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aerin, die's van mijn zusje.quote:
Abessijnen zijn zo tof! Een van mijn katten is een 'halve' abessijn en het is echt de coolste kat die je je voor kan stellen. Hij heeft idd wel veel aandacht nodig, maar kan ook goed alleen zijn. Toen ik na een jaar een katje erbij nam keek hij echt me dagen aan zo van "Moest dat nou? We hadden het toch leuk zo?"quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:56 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Awww ja, dat vind ik er ook zo leuk aanVriend en ik zijn aan het kijken wat voor kat we willen hebben, en ik vind die Somali wel wat
Kunnen die wel af en toe alleen zijn? Ik wilde al een Abessijn maar die kunnen daar dus niet tegen en hebben een speelkameraadje nodig.
Nee de sperciebonen niet, wel speelt hij er mee als hij er één gevangen heeft. Hij is er net zo dwaas mee aan het spelen als met een speelgoedmuisje. Helaas vind ik soms dus maanden later verdroogde spercieboontjes op de meest vreemde plekkenquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:36 schreef briana_muirinn het volgende:
Eet ie ze ook op? de mijne lust tot nu toe witbrood, melk, mais, tuinbonen, snijbonen en erwtensoep...
quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:31 schreef FLIPNEUS het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Google, 8 weekjes oud, twee daagjes in mijn bezit, op mijn laptop.
[afbeelding]
Google d'r zusje.
Zie ik daar twee witte sokken boven uit de pol * groen * steken ????quote:
Neus & neusquote:Op dinsdag 8 november 2005 15:23 schreef tonja het volgende:
Eindelijk! Eny is echt prachtig.
Loes
[afbeelding]
Harry
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Neus & neus![]()
Zo lievvvv die kokkerd van Harry![]()
die andere óók hoor, maar die van Hárry....zucht....![]()
Sjaak!quote:is ie niet geweldig!!! Nu nog een naam, ze hadden hem Muis genoemd, maar dat vind ik niet klinken. Het is een katertje. iemand leuke ideetjes?
Dat gezichtjequote:Op dinsdag 8 november 2005 23:20 schreef QueenR het volgende:
Een nieuw kitten is gearriveerd!!!! en hij blijft want ik was op slag verliefd![]()
kwam uit een nestje van 5, gedumpt weer en helaas zijn 3 broertjes overleden.
[afbeelding]
[afbeelding]
is ie niet geweldig!!! Nu nog een naam, ze hadden hem Muis genoemd, maar dat vind ik niet klinken. Het is een katertje.iemand leuke ideetjes?
![]()
Rum Tum Tuggerquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:20 schreef QueenR het volgende:
Een nieuw kitten is gearriveerd!!!! en hij blijft want ik was op slag verliefd![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
is ie niet geweldig!!! Nu nog een naam, ze hadden hem Muis genoemd, maar dat vind ik niet klinken. Het is een katertje.iemand leuke ideetjes?
![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:20 schreef QueenR het volgende:
![]()
Wat een scheetjequote:Op zondag 6 november 2005 21:22 schreef blieblie het volgende:
Mijn nieuwe huisgenoot is er!!!.
En het is sinds vandaag een echte prijskater, want het nestje heeft een prijs gewonnen op de kattenshow van vandaag. Toen ik ff was wezen kijken is me verschillende malen gevraagd door fokkers of ik em niet wilde door verkopen. En dan laat ik em over een tijdje castreren![]()
.
Na een korte inspectietocht bleken de visjes wel aardig interessant:
[afbeelding]
Maar ook de plantjes werden niet over geslagen in de expeditie:
[afbeelding]
En nu ligtie na deze overweldigende ervaring te maffen:
[afbeelding]
Hij ging overigens nadat hij uit het "kooitje" gehaald werd direct op ontdekkingstocht uit, is niet bang (tenminste dat lijkt), maar vindt het nog niet zo jofel om opgepakt te worden. *Helemaal happy met Eny is*.
Ooooh wat issie lievvvvquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:20 schreef QueenR het volgende:
Mikkie ?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:46 schreef QueenR het volgende:
alvast bedankt voor het meedenken
weet het nog nietmoet echt bij hem passen ha dus ben hem aan het observeren
Ik vind het een Henkie of een Atlasquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:20 schreef QueenR het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ja grappig he! Net of zijn snoetje geschoren is ofzo hahaquote:Op woensdag 9 november 2005 23:34 schreef Bluezz het volgende:
Wat een hoofdje!!!
Rondom wat langer haar, en het gezichtje kortharig
Een leeuwtje
kijk 'm liggen danquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:47 schreef prupke het volgende:
Nol ligt weer eens te slapen
[afbeelding]
[afbeelding]
idd weer een vreselijk leuk schatjequote:Op dinsdag 8 november 2005 23:20 schreef QueenR het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ik zou voor Loki gaanquote:Op donderdag 10 november 2005 07:47 schreef QueenR het volgende:
[..]
En namen als Loki, Bowi, Ozzie scoren hoog... beslissing moet nu snel vallen![]()
Bowie gaat mijn voorkeur ook naar uitquote:
Zou dan zijn, Dat kitten spoort niet. Maar doet ie wel hoorquote:
Je bedoelt, ZEKER als ie zo kijktquote:Op donderdag 10 november 2005 10:19 schreef QueenR het volgende:
[..]
Bowie gaat mijn voorkeur ook naar uitpast gewoon bij hem zelfs als ie zo kijkt
[afbeelding]![]()
![]()
Aambeien zijn anders helemaal niet om te lachen hoor !quote:Op donderdag 10 november 2005 10:38 schreef Kaap het volgende:
Mijn 2 kittens gaan dinsdag onder het mes, ze worden dan geholpen en tevens kan de arts dan eens inwendig kijken naar Balou aangezien deze aambeien heeft.
Ja, I know, een kat met aambeien.
Ik wist niet dat een kat er óók last van kon hebben, arm beestquote:Op donderdag 10 november 2005 14:15 schreef Kaap het volgende:
I know, alleen het is vrij uitzonderlijk om een kitten met aambeien te hebben.
Ik las dit bericht van je pas heel laat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:15 schreef Buttercup het volgende:
[..]
Hartstikke goed
als je het leuk vindt kun je me adden op msn, als je dan vragen hebt of whatever kun je ff roepen
Overigens hoeft een Bengaal geen rib uit je lijf te zijn als je goed zoekt. Ik kan je wel helpen aan een aantal adresjes die wat goedkoper zijn, omdat het bv gaat om herplaatskatten (ex-fok (!!) katten bv)
Dank je!!quote:Op donderdag 10 november 2005 13:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Blieblie: nog gefeliciteerd met Eny ! Hoe gaat het met hem ? (tevens verzoek om meeer foto's)
Prupke: wat is Nol een dotje, vooral zo
QueenR: Bowie vind ik ook een hele leuke naam, en hij is zooo schattig.
Sommige katten willen zélf beslissen wanneer ze op schoot komen, kwestie van afwachten dusquote:Op donderdag 10 november 2005 23:26 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dank je!!
Het gaat erg goed met Eny! Hij rent alle kanten op, vermaakt zich prima hier en ja, gaat prima.
Het enige "rare" is dattie niet graag opgepakt wordt en ook niet op mijn schoot kruipt.
Geaaid worden enzo is prima, maar zodra hij opgepakt wordt begint ie te miauwen en wil die weg.
Als je em op schoot neemt is hij ook in no time weg. Zou dat nog een keer veranderen?
Vind ie misschien niet lekker ruiken ?quote:(Dat ikea kussen waar je een hoekje van ziet vertikt hij om op te zitten. Is eng ofzo
).
Ik doe de voordeur inderdaad altijd erg voorzichtig openquote:Op vrijdag 11 november 2005 09:40 schreef Miss_B het volgende:
Wat een lief koppie heeft Eny zeg![]()
enne kijk je uit voor de voordeur? Als je hem dicht doet kijk altijd eventjes naar beneden om te kijken of hij niet aangerend komt..![]()
Voor mij welquote:Op vrijdag 11 november 2005 23:27 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ow trouwens... Eny vindt bier lekker. Is dat schadelijk voor hem?
quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:27 schreef blieblie het volgende:
Als het mijn kat was wel, want die krijgt echt wel een stoot als 'ie aan mijn bier zitquote:Op vrijdag 11 november 2005 23:27 schreef blieblie het volgende:
Wat een leuke katquote:Op maandag 14 november 2005 00:46 schreef wonderer het volgende:
Azrael wil liever voer uit blik en wacht tot die op zijn bord verschijnen.
[afbeelding]
Lekker wassen
[afbeelding]
Azrael houdt de boel wel in de gaten!
[afbeelding]
Volgens mij geilde hier iemand op kussentjes. Bij deze
[afbeelding]
Hij is ZO arrogant. Hij zat echt naar het schoteltje te kijken en te wachten tot iemand daar blikvoer opgooide. Hij loopt ook langs iedereen die op dat moment in de kamer is. Dan gaat ie bij je voeten zitten wachten tot je hem aait. Is dat niet snel genoeg, heb je een paar nagels in je been. En aai je hem dan toch, loopt ie verder naar de volgende persoon en daarna gaat ie op zijn bankje liggen.quote:Op maandag 14 november 2005 11:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een leuke katEn een echte lekkerbek zo te zien
![]()
Mooie kussentjes, speciaal voor Bluezz ??![]()
Ik vond ze er idd erg knuffelig uitzienquote:Op maandag 14 november 2005 21:35 schreef Anneque het volgende:
ze zijn niet te dik hoor
en daarbij, dikke katten zijn liev
Abby met een kerstshawl omquote:Op woensdag 16 november 2005 17:04 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ik had een mooie kerstfoto gemaakt van abby alvast
misschien dat ik het nog een keer overdoe als ik straks een nieuwe digicam heb
dit is gedaan met een telefooncameraatje.. en niet ultiem goed gelukt
maar het idee is duidelijk
[afbeelding]
en als de nieuwe digicam er is.. ga ik er wel een keer een echte scherpe versie van maken *grin*
Schoon katjequote:Op zaterdag 19 november 2005 20:42 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]
Hij doet nu ook apporteren.
Wel alleen als ie der zelf zin in heeft wat dus meestal rond een uur of 12 snachts is.
Hij kijkt wat sjagrijnig, maar dat komt door de flits.
Eny verstopt het ergens bij mij in de buurt neer en gaat me dan vragend aankijken.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:09 schreef blackbully het volgende:
Ons nolleke apporteert ook alles wat we ook maar naar hem toewerpen.
Maar ipv dat hij het naar ons brengt gooit hij het in zijn waterbakje?
Het is een maffe dierenarts! Ze is echt niet te dik of te zwaar. Maar die praktijk is zwaar gefocust op dieet voeding..quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:51 schreef QueenR het volgende:
hmmmm ff lekker liggen
[afbeelding]
ps op de foto ziet Dzidzo er helemaal niet dik uit, wat een maffe dierenarts is datOf zijn er echt ergens complicaties ofzo? Zie ze nogal eens dikker. (En das alleen maar mooi
)
ah aandelen zekerquote:Op zondag 20 november 2005 09:55 schreef Radobe het volgende:
[..]
Het is een maffe dierenarts! Ze is echt niet te dik of te zwaar. Maar die praktijk is zwaar gefocust op dieet voeding..
Die bal vind ze ook geweldig, hadden we al voor zijn gezeur. Maar dieetvoer voor een niet te dikke kat vind ik onzin.quote:Op zondag 20 november 2005 10:10 schreef QueenR het volgende:
[..]
ah aandelen zeker. Laat je niet gek maken hoor!! (nou vinden ze zo'n brokjesbal vaak wel gewoon echt leuk dus das niet zo'n ramp)
quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:09 schreef blackbully het volgende:
Ons nolleke apporteert ook alles wat we ook maar naar hem toewerpen.
Maar ipv dat hij het naar ons brengt gooit hij het in zijn waterbakje?
Klopt. Van allebei heeft ze veel in huisquote:Op zondag 20 november 2005 20:01 schreef Miss_B het volgende:
Je kan goed zien aan de foto's dat het tegelijkertijd een ontzettende deugniet is, maar ook een enorme knuffelkont!
Genieten is dat he, als je poezels het zo goed met elkaar kunnen vinden.quote:Op zondag 20 november 2005 20:07 schreef blackbully het volgende:
ff spammen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ze gewoon bij de dierenwinkel gekocht. Niet dat de onze er iets mee doen of zoquote:Op maandag 21 november 2005 14:20 schreef Raenius het volgende:
Waar zou ik zo'n brokjesbal kopen? Das precies wat ik zoek om Quinto bezig te houden !
Heeeel herkenbaar dit!quote:Op maandag 21 november 2005 17:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
We beginnen met een nog droog en pluizig Birmaantje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Proberen het water tegen te houden:
[afbeelding]
Dat gaat toch beter met twee pootjes:
[afbeelding]
Wanneer ik toch echt zelf wil gaan douchen is 'ie nog kwaad ook dat het speelplezier afgelopen is. Ook lijkt hij nu pas te merken dat hij nat is (zijn hals, voorpoten en buik zijn doorweekt), de druppels op de foto zijn er omdat hij zijn pootje ging afschudden
[afbeelding]
quote:Op maandag 21 november 2005 17:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
dEUS wil tegenwoordig ook al mee "douchen" (hij deed al "meehelpen" met haren borstelen, tandenpoetsen en naar de WC gaan 's ochtends![]()
):
We beginnen met een nog droog en pluizig Birmaantje:
[afbeelding]
Denk dat dat niet veel zegt, Flynn is 3 weken jonger dan dEUS, 700 gram zwaarder en een stukje groter ! Terwijl ze altijd hetzelfde eten hebben gehad en Birmanen eigenlijk een tikje zwaarder horen te zijn Somali's. Flynn is trouwens ook 7 ons zwaarder en een kop groter dan zijn broertje. (die is van mijn beste vriendin)quote:Op maandag 21 november 2005 19:34 schreef LadyMorgana het volgende:
Wat een ontzettend poezelige poezen weer
Ik zal binnen kort weer eens onze Viper op de foto zetten.
Mijn virned en ik zijn ervan overtuigd dat er Noorse Boskat of Maine Coon inzithij is namelijk 2 weken jonger dan de katjes van mijn zusje en hij is een kop groter
![]()
Bij verschillende dierenwinkles of de dierenartspraktijk, Dzidzo is er helemaal wild van. Zelfs als ze brokjes in d'r bak krijgt, gaat ze daarna naar de bal.quote:Op maandag 21 november 2005 14:20 schreef Raenius het volgende:
Waar zou ik zo'n brokjesbal kopen? Das precies wat ik zoek om Quinto bezig te houden !
Hihi, ja dat heb je zeer goed gezienquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:51 schreef Panthera1984 het volgende:
![]()
ohhh... ze ziet eruit als een eigenwijze knuffelkont!
ik wil naar huis, om mijn pientje (ook uit het Asiel) te aaien!
![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:45 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[afbeelding]
Anderhalf jaar terug uit het asiel geplukt. Is zomaar afstand van gedaan.En ik breng haar nooooit meer terug.
![]()
Ik kan niet precies haar hele tekening zien, maar volgens mij heeft ze een wit lijf, gekleurde oren/bovenkant kop, gekleurde staart en een aantal vlekken op het lijf, die tekening heet Harlekijn, past dan ook wel een beetje bij d'r ! En ze ziet er lekker relaxt uit.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:55 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Hihi, ja dat heb je zeer goed gezien. Ik heb hiervoor ook katten gehad, maar ik wist niet dat zo konden zijn..
Ongelooflijk wat voor een knuffel dit is!
![]()
Ik heb een bank & "loveseat" van een vrij ruwe stof die ideaal is om nagels aan te scherpen. Toch heb ik Eny met 2 keer de plantenspuit afgeleerd zijn nagels erin te zetten. Heel soms doet hij alsof hij het gaat doen om mij te pesten maar een keer kuchen is dan meestal voldoendequote:Op woensdag 23 november 2005 20:41 schreef LadyMorgana het volgende:
@ Tonja Nee bij alle meubels die ik koop kijk ik zowiezo eerst of het katproof is (zo zijn van de nieuwe bank de overtrekken los te halen en te wassen en nog te koop) en ja nieuwe bank is het ook niet maar hij doet zoals je op de foto ziet goed dienst.
Mijn zusje heeft een chesterfield gekregen (nieuw) en haar vriend is daar erg trots op en nu denkt hij dat de katjes die ze sinds kort hebben (nu 13 weken) er niet in gaan hangen en ze hebben hem zelf al uit die droom geholpen![]()
@ Foxje wat een mooie kat zeg die ogen![]()
Wat een ontzettend mooi beestquote:Op woensdag 23 november 2005 22:34 schreef Rewimo het volgende:
Jamies trouwe-honden-blik, speciaal voor mij gereserveerd
[afbeelding]
Ze zijn ook heel erg lief, heel aanhankelijk. Ik heb er tweequote:Op woensdag 23 november 2005 23:34 schreef blieblie het volgende:
Wat een ontzettend mooi beest.
Die Scottishfold vind ik echt enorm liev met die gevouwen oortjes.
Laat 's kijken dan ? Ik vind ze er ook zo knuffelig uitzien met die koddige oortjes.quote:Op donderdag 24 november 2005 08:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ze zijn ook heel erg lief, heel aanhankelijk. Ik heb er twee
Hij lijkt me nogal boosquote:Op woensdag 23 november 2005 22:34 schreef Rewimo het volgende:
Jamies trouwe-honden-blik, speciaal voor mij gereserveerd
[afbeelding]
Beautyquote:Op donderdag 24 november 2005 13:54 schreef deedeetee het volgende:
Laat 's kijken dan ? Ik vind ze er ook zo knuffelig uitzien met die koddige oortjes.![]()
ow er staat er een van op de vorige pag. zie ik nuen de andere ?
![]()
ooooowwww and a beauty she isquote:
Jamie is een mannetje, Beauty een vrouwtje. Maar beiden exquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:09 schreef ElisaB het volgende:
Wat een schatje! Is het een mannetje Rewimo? If so, dan heb ik een kruisingsvoorstel
quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:57 schreef Rewimo het volgende:
Jamie is een mannetje, Beauty een vrouwtje. Maar beiden exdus kruisen zit er niet echt in.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:25 schreef Rewimo het volgende:
Jammer hè?
Is Pluim dan een Brits Korthaar ?quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En ik zag het zo voor me... Pluim & Beauty
Nee, eerder een mengeling van het een en ander.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Is Pluim dan een Brits Korthaar ?
Een hele mooie poes, maar zo'n poes kun je sowieso beter nooit kruisen met een Scottish Fold, de Fold mutatie is nogal delicaat wat dat betreft, hangt samen met vervelende skeletproblemen, daarom mag je ook nooit Fold met Fold laten paren, dan krijg je kittens met de meest verschrikkelijke aandoeningen. Een Fold wordt verplicht gekruist met een Brits Korthaar (die zijn qua type het meeste hetzelfde) zodat je geen twee keer dat Fold gen krijgt, er wordt liever niet gekruist met katten zonder stamboom omdat je vanwege het ontbreken van info over de voorouders dus grotere kans hebt om dan die negatieve invloed van het Fold gen te versterken met kittens met skeletafwijkingen als gevolg. Zelfs aan katten met één Fold gen kan nog het één en ander mis zijn, daarom is de Fold echt een ras voor mensen die er heel veel van af weten en heel zorgvuldig zijn, en moeten fokdieren eigenlijk geröntgend worden voordat ermee gefokt gaat worden. http://www.fifeweb.org/wp/breeds/breeds_sfold.htmlquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:29 schreef ElisaB het volgende:
Nee, eerder een mengeling van het een en ander.
Is dat zo? Mijn mooie slettebakje heeft dat dan ook. En net als wat Cutebutpsycho zegt...Kyra komt ook uit het asiel, heb d'r nu 2 jaar,vanaf dat ze 8 maanden is, en het is echt een enorme kroeltante, enorm lief, en toch ondeugend en gek. Ze bemoeit zich overal mee, en waar ik ben, is Kyra. Zelfs als ik achter de pc zit, weet ze zich nog bij me te wurmen. Ze hoort nu gewoon bij mequote:Op dinsdag 22 november 2005 16:37 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik kan niet precies haar hele tekening zien, maar volgens mij heeft ze een wit lijf, gekleurde oren/bovenkant kop, gekleurde staart en een aantal vlekken op het lijf, die tekening heet Harlekijn, past dan ook wel een beetje bij d'r ! En ze ziet er lekker relaxt uit.
Pfoe, wat weet jij er veel vanquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:59 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Een hele mooie poes, maar zo'n poes kun je sowieso beter nooit kruisen met een Scottish Fold, de Fold mutatie is nogal delicaat wat dat betreft, hangt samen met vervelende skeletproblemen, daarom mag je ook nooit Fold met Fold laten paren, dan krijg je kittens met de meest verschrikkelijke aandoeningen. Een Fold wordt verplicht gekruist met een Brits Korthaar (die zijn qua type het meeste hetzelfde) zodat je geen twee keer dat Fold gen krijgt, er wordt liever niet gekruist met katten zonder stamboom omdat je vanwege het ontbreken van info over de voorouders dus grotere kans hebt om dan die negatieve invloed van het Fold gen te versterken met kittens met skeletafwijkingen als gevolg. Zelfs aan katten met één Fold gen kan nog het één en ander mis zijn, daarom is de Fold echt een ras voor mensen die er heel veel van af weten en heel zorgvuldig zijn, en moeten fokdieren eigenlijk geröntgend worden voordat ermee gefokt gaat worden. http://www.fifeweb.org/wp/breeds/breeds_sfold.html
En nog een knuppel in het hoenderhok: ik snap sowieso niet waarom je zou gaan fokken/vermeerderen met een kat zolang er nog een kittenoverschot is. ( ik snap dat je eigen poes altijd extra speciaal is, maar toch...het is weer een bijdrage aan het probleem)
Dank je wel voor de infoquote:
Ik snap je punt, maar kittens zijn wat ons betreft geen probleem. Onze Pluim heeft alles nog en is niet meer aan de pil. Als ze kleintjes krijgt, dan nemen we die er gewoon bijquote:En nog een knuppel in het hoenderhok: ik snap sowieso niet waarom je zou gaan fokken/vermeerderen met een kat zolang er nog een kittenoverschot is. ( ik snap dat je eigen poes altijd extra speciaal is, maar toch...het is weer een bijdrage aan het probleem)
Opa is vet-cool! Heeft twaalf jaar met mij alleen gewoond (was binnenkat) en komt nu helemaal los. Hij is ongelofelijk lief en erg tolerant. Iedereen is welkom; hij kan er zich niet druk over maken. Sinds een paar maanden begint ie te spelen (deed ie daarvoor nooit; had ie kennelijk niet geleerd). Dat is geweldig. Zo'n ouwe stramme kat die malle sprongen maakt. Het wordt zn dood nog eensquote:
Ik wist het ook niet! Vind d'r erg mooi qua tekening, wist niet dat het een naam had. Houdt het ook nog iets in?quote:Op zaterdag 26 november 2005 02:06 schreef Bluezz het volgende:
Ow, dus Xena heeft net als Kyra, een "harlekijn" tekening! Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord, van die uitdrukking, en ik loop toch al wat jaartjes mee in de kattenwereld
De rest is ook leuk/leerzaam om te lezen...quote:Brits Korthaar Harlekijn (BRI .. 02)
Vachtkleur: Een witte bles in het gezicht en gekleurde vlekken op de poten zijn gewenst.
De gekleurde delen moeten duidelijk afgebakend zijn en gelijkmatig van kleur. De staart moet gekleurd zijn. De oren mogen gekleurd, wit of beide zijn. De vacht moet minstens 25% en hoogstens 50% gekleurd zijn.
Toch een Britse korthaar! Zeker leerzaam.quote:Op zaterdag 26 november 2005 02:15 schreef Bluezz het volgende:
Yep, dat wilde ik net posten hier
Maar het linkje gaat over perzen.
Hier iets over britse kortharen :
[..]
De rest is ook leuk/leerzaam om te lezen...
http://www.cairneyhills-cattery.nl/frame-ras_bk.html
Ah ok, dan hoeven ze niet meer geadopteerd te worden.quote:Op zaterdag 26 november 2005 02:03 schreef ElisaB het volgende:
Ik snap je punt, maar kittens zijn wat ons betreft geen probleem. Onze Pluim heeft alles nog en is niet meer aan de pil. Als ze kleintjes krijgt, dan nemen we die er gewoon bij
Zeven van dezequote:Op zaterdag 26 november 2005 02:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ah ok, dan hoeven ze niet meer geadopteerd te worden.(en dan maar hopen dat ze er geen 7 werpt) Als je een voorkeur hebt voor een bepaalde kleur kan je er een geschikte kater bijzoeken, als je nu een binnenkater weet te vinden heb je in ieder geval al veel minder kans dat je poes een ziekte oploopt van de kater.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 03:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Pfff Elisa, wel spannend hoor, zo allemaal. Gelukkig worden er in het najaar minder poezen bezwangerd omdat ze nu minder snel krols worden, dat is ook wel fijn tijdens het nadenken. Ik hoop ook maar dat je nog lang kunt genieten van je kater met FIV.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 03:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zit echt op de fiets van "wow, een redtabby spotted met wit"
Het zou een zwarte noorse boskat vader zijn, en een lichtroze/rode Turkse Angora moeder zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2005 03:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat Xena betreft ben ik al een tijdje aan het nadenken hoe het nu zit met haar mooie gestreepte vlekken, is ze nu een tortie (schildpad/lapjeskat) met ghostmarkings en wit of een torbie (combinatie tussen tortie en tabby) met wit ? Weet je hoe één of beide ouders van Xena eruitzien, Bluezz ?
Jeetje, ik vind het echt zo'n dikgewangde kater.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:15 schreef McPhearson het volgende:
Dank jullie wel!![]()
Maar tis wel een zíj hoor![]()
![]()
Laat het haar niet horenquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:47 schreef tonja het volgende:
[..]
Jeetje, ik vind het echt zo'n dikgewangde kater.
Ooooooooow, ronduit schattig!quote:
Ik ookquote:Op zondag 27 november 2005 22:10 schreef Igraine het volgende:
Heel schattig!
Rewimo, ik vind Jamie zo mooi![]()
Poezen met dubbelzijdig plakband of met klittenband tegen het plafond plakken is de meest zeker optie.quote:Op maandag 28 november 2005 09:40 schreef Rewimo het volgende:
Woensdag komt mijn nieuwe bankstel, iemand tips over hoe het heel te houden?
Ja kloptquote:Op zondag 27 november 2005 22:01 schreef Bluezz het volgende:
Bullpit, dat is al een ouwe van internet... wel schattig maar wel makkelijk
Omdat me dat wel leuk leekquote:
Bollie met kroelbuikje en lieve pootjesquote:
* plok *quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:33 schreef Rewimo het volgende:
Ja Jamie, de tafel staat er nog wèl![]()
[afbeelding]
Oeps, interne URL gebruikt, nu zouden ze moeten werken.quote:
die foto dat ze met z'n tweetjes voetbal kijkenquote:Op zondag 4 december 2005 23:16 schreef FLIPNEUS het volgende:
Inmiddels zijn Aerin en Google alweer een maandje verder en zijn ze al flink gegroeid.
[afbeelding]
VOEBALLUH!
[afbeelding]
Op den krabpaal. Althans, zo heet het, maar eigenlijk is dat het "Kom mij aaien, anders ga ik miauwen"-plekje. Ergo, 's ochtends als je beneden komt gaan zij bovenop zitten en als je ze dan niet minstens vijf minuten aait gaan ze voor je voeten lopen om te voorkomen dat je de deur uitgaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, dit is niet in scène gezet; zo lagen ze net echt te maffen. Het leuke was dat Google (die onderop ligt) vlak na het nemen van die tweede foto op wilde staan. Aangezien haar grote zus iets steviger is, en die lekker door bleef maffen, kwam Google dus niet weg; dus die ging gewoon verder maffen.
Katten zijn echt zo tof!.
Vind ik óók zo lievvvquote:Op maandag 5 december 2005 10:46 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
die foto dat ze met z'n tweetjes voetbal kijken![]()
Trapgat troubles dat klinkt akelig bekend. Ik heb de strepen nog op de muur zitten.....quote:Op zondag 4 december 2005 14:14 schreef Rewimo het volgende:
Uhm, die is er nog niet. Hij kon niet door het trapgatDonderdag wordt ie achterlangs omhoog gehesen. Ik hoop dat B en J hun mandjes tegen die tijd zó lekker vinden dat ze niet meer naar een bank talen
Mandjes staan nu ook bij de kachel als extra verleiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |