Dat weet ik niet helemaal precies maar je kunt het op www.dragonoptic.com misschien opzoeken? Ik heb heel ff gaan kijken maar kon het zo snel niet vinden.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:49 schreef pAin het volgende:
[..]
Woei, toch maar eens gaan kijken of ik ergens een lens kan vinden. Ik heb deze bril bij een abbonement op een snowboard magazine gekregen en vond hem erg relaxed. Eens kijken of ze ook hippe spiegellenzen hebben.
[..]
Ik vind het gewicht persoonlijk wel meevallen maar goed, dat is persoonlijkquote:Ben het met je eens dat een helm altijd wel handig is, op de piste kan je ook hard je hooft stoten, maar ik vind veel helmen wel redelijk zwaar. Die helm van Red is wel erg licht, die zou ik sneller kopen dan bijvoorbeeld de Audio HiFi of de Hifi zelf.
Ik ken Saiko verder niet als oranisatie. Ik weet alleen dat ze altijd leuke feestjes organiserenquote:Lawinepiepers vind ik onontbeerlijk als je echt lekker gaat freeriden, wat er misschien wel inzit voor 2007 (Saiko offpiste camps zijn altijd erg vet, maar lijkt me voor de gevorderde Freerider). Ik vind zelf Freeriden erg vet, dat gevoel van drijven op diepe sneeuw. In Mayrhofen altijd erg toffe afdalingen gehad, tussen bomen door (Saiko crew, bedankt!
). Mayrhofen heeft wel een groot nadeel dat de boeren het prikkeldraad laat staan, dus je routes zijn redelijk beperkt, veel boarders knipper daar gewoon het prikkeldraad door
.
Ze staat in de sneeuw en ik vind haar wel hubba hubbaquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:53 schreef XL het volgende:
Ik vind die tweede eigenlijk helemaal niet knap en ze heeft geen plank... Wat doet ze in de OP?![]()
Right.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:53 schreef XL het volgende:
Ik vind die tweede eigenlijk helemaal niet knap en ze heeft geen plank... Wat doet ze in de OP?![]()
quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ze staat in de sneeuw en ik vind haar wel hubba hubba
Lijkt me redenen genoeg tochquote:
my god! worst nightmare! Ben je net lekker aan het zweven.. woosh woosh... SNOK!quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:49 schreef pAin het volgende:
Mayrhofen heeft wel een groot nadeel dat de boeren het prikkeldraad laat staan, dus je routes zijn redelijk beperkt, veel boarders knipper daar gewoon het prikkeldraad door.
Dan moet je ook niet naar Risoul gaan, en ook niet naar le corbier etc.quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:55 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
[..]
my god! worst nightmare! Ben je net lekker aan het zweven.. woosh woosh... SNOK!
Nog een reden om niet naar Mayrhofen te gaan...
Val Thorensquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:30 schreef BrakkeAap het volgende:
Ik heb wel plannen om de week voor kerst te gaan...
Da's weer een voordeel van geen vakanties hebben
Tot nu toe ben ik in Pra Loup, Les 2 Alpes, Tignes, Les Menuires en Saint Sorlin D'Arves geweest. Weet iemand een leuke aanrader om dit rijtje mee aan te vullen?
Veeleisend ben ik niet qua gebied, zolang ze er maar bergen hebben en sneeuw...
Scott Tracey, het spijt mequote:Op maandag 17 oktober 2005 13:44 schreef Thermo het volgende:
Pain luie topicsluitendemaarnietterugopenende hond
Hmmm, jij bent natuurlijk veel meer in de sneeuw dan ikquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet helemaal precies maar je kunt het op www.dragonoptic.com misschien opzoeken? Ik heb heel ff gaan kijken maar kon het zo snel niet vinden.
Anyway, ik heb gewoon liever een Oakley omdat ik wel een lens verslijt per winter en Oakley lenzen zijn makkelijker te verkrijgen. Wel kut trouwens. Op de 1 of andere manier komen er altijd hele kleine krasjes aan de binnenkant van me lens. Waarschijnlijk door het schoonmaken, maar dat doe ik gewoon met het bijgeleverde doekje. Dus dat zou goed moeten gaan. Erg vaag....
Ik ben al jaren een beanie gewend (ow wacht, tis gewoon mutsquote:Ik vind het gewicht persoonlijk wel meevallen maar goed, dat is persoonlijk
Ja, die heb ik ook gezien iddquote:Ik ken Saiko verder niet als oranisatie. Ik weet alleen dat ze altijd leuke feestjes organiseren
Bij Ripstar hebben ze trouwens ook dat soort Freeride camps en ze hebben ook camps voor die iets wat beginnende freerider.
Tsja, ik had vorig jaar, toen ik in Les Menuires zat, een pas voor de hele 3 Vallees. Alleen waren de links tussen de gebieden nog gesloten wegens gebrek aan sneeuwquote:
haha nog een kleine anecdote dan:quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:08 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet naar Risoul gaan, en ook niet naar le corbier etc.
Ik heb @ risoul al eens een hele mooi duik over prikkeldraad gemaakt tijdens een prachtige run.
" kijk uit kees er zit prikkeldraad daar!"
"he"
"kijk uit er zi..... *BAF*"
"wahahahha ... *BAF*
2 maal olllie 2 headplant.![]()
Hele lente+zomer+herfst werken dan kom je er netquote:Op maandag 17 oktober 2005 16:18 schreef pAin het volgende:
[..]
Hmmm, jij bent natuurlijk veel meer in de sneeuw dan ik. Maar ik heb het helaas niet erg breed, zelfs niet zo breed dat ik even een Oakley goggle + lens (of 2) uit mn zak schud
.
[..]
vorig jaar voor het eerst een helm opgezet. ik merkte het verschil niet zo heel erg. Behalve dat ik met me helm op geen muziek hadquote:Ik ben al jaren een beanie gewend (ow wacht, tis gewoon muts), dus dan lijkt alles zwaar
.
[..]
Bertijn heb ik nog voorbereidingsles van gehad voor de anwarter opleidingquote:Ja, die heb ik ook gezien idd. Ripstar ook erg goede ervaringen mee, Bertijn
.
Ik zou nog wel eens zo'n camp met Ripstar willen doen. schijnt erg vet te zijn
Die andere bikini's die onlangs nog voorbij kwamen waren leuker.quote:
Geef ff linkje dan zet ik ze er nog bijquote:Op maandag 17 oktober 2005 17:18 schreef XL het volgende:
[..]
Die andere bikini's die onlangs nog voorbij kwamen waren leuker.
geilquote:
veel te stijl! Lawine! Deathwish!quote:
Dat was nou ook mijn gedachtequote:Op maandag 17 oktober 2005 23:10 schreef Maruku het volgende:
TVP en hoezo is die 2e chica niet mooi?
Het enige wat ik zie is een rug die ze hol maakt en daar ben ik sowieso down mee
quote:
Die bestaat niet meerquote:Op maandag 17 oktober 2005 23:49 schreef NoComment het volgende:
Hmm, dan heb ik dus de beste film nog niet gezien!![]()
Owja Lars, klasgenoot van me heeft net zo'n iPod nano gekocht... damn wel een vet apparaat (maar ik zou zelf toch voor de ouwe trouwe 20gig gaan denk ik)
Zelfde als de 20 gig.. 309 eetjes ofzoquote:Op maandag 17 oktober 2005 23:54 schreef NoComment het volgende:
Wat gaat die 30gig video kosten eigenlijk? Je moet natuurlijk wel je favo boardfilm kunnen zien in de trein op die 3 inch
maar je hem schoon met een droge doek? dat zou volgens mij ook meer/eerder krassen gevenquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
p de 1 of andere manier komen er altijd hele kleine krasjes aan de binnenkant van me lens. Waarschijnlijk door het schoonmaken, maar dat doe ik gewoon met het bijgeleverde doekje. Dus dat zou goed moeten gaan. Erg vaag....
trein?.. trein?! stoeltjeslift!quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:54 schreef NoComment het volgende:
Wat gaat die 30gig video kosten eigenlijk? Je moet natuurlijk wel je favo boardfilm kunnen zien in de trein op die 3 inch
Onderwijsshop moet je natuurlijk hebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:48 schreef NoComment het volgende:
Hmm, zag net @ Apple site 329E voor de 30 gig. Doe mij maar zo'n zwarte
Je kent toch wel die hoesjess die gelijk ook schoonmaakdoekjes zijn?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:58 schreef fs180 het volgende:
[..]
maar je hem schoon met een droge doek? dat zou volgens mij ook meer/eerder krassen geven
btw: *meldt* (eindelijk beginnen de snowboardcellen weer te leven![]()
die 2e chick![]()
Ik maak mijn goggle nooit schoon.. hij beslaat nooitquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je kent toch wel die hoesjess die gelijk ook schoonmaakdoekjes zijn?
Daar heb ik hem altijd mee schoon gemaakt. Ander heb ik er ook nooit bijgekregen en dat moet gewoon werken...
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:04 schreef 360sjors het volgende:
blegh ik drink nooit meer bierbij dezen bekeer ik mezelf. rammadan is zo slecht nog niet, overdag slapen, 's nachts eten/leven...
welterusten
Kom je nu thuis, of sta je op?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:04 schreef 360sjors het volgende:
blegh ik drink nooit meer bierbij dezen bekeer ik mezelf. rammadan is zo slecht nog niet, overdag slapen, 's nachts eten/leven...
welterusten
Dan moeten we ze post zien te editten.... dan is ie straks gewoon weer vergeten wat voor rare dingen hij heeft gezegd.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:51 schreef beerke het volgende:
... ik denk dat ie thuis kwam...
A good snowboarder is a good drinkerquote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:04 schreef 360sjors het volgende:
welterusten
Probeer de shoarmatent eensquote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:17 schreef NoComment het volgende:
(gelukkig weet ik wel waar ie ligt.. denk ik) [/sub]
Wat een knappe gasten!quote:
Vooral de linker....quote:
Dus offerde ik me maar op...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:16 schreef beerke het volgende:
Tja, iemand moet het zeggen he...
Ik heb een Malolo gekocht, een paar weken geleden. Over anderhalve week ga ik hem pas de eerste keer testen. Dan kom ik erop terug.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:36 schreef PatrickAlavi het volgende:
Gasten, ik hoop dat jullie snowboard kenners mij wel kunnen helpen.
Ik ga een nieuwe set up kopen (snowboard en bindingen) Het liefst beide van Burton (jaja Burton fanatic) Maar ik weet echt niet meer welke. Ik ben er een beetje uit snap je...
Maar ik kan goed boarden, doe het nu al een jaar of 8 dus...
Het liefst ga ik door de poeder, maarja soms kan het niet dus hij moet ook goed zijn op de pistes. Ik spring er niet echt mee dus. Prijs maakt niet uit, tenzij het echt boven de 1000 komt, dus wat zouden jullie mij aanraden om te kopen: Triumph, Malolo, T6, Costum X, of weer iets anders...
Ik weet het echt niet....
Alvast bedankt he! Later
Gewicht is van belang omdat lichte rijders moeite hebben met de kantenwissel van bredere planken. Sowieso beinvloed gewicht de rijeigenschappen enorm.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:02 schreef PatrickAlavi het volgende:
Gewicht weet ik niet precies, ben 1.80 en slank, maarja dat zegt niet veel. Ik denk rond de 70 ongeveer, maar dat maakt toch niet uit voor het type board, alleen de lengte van het board en ik moet eerst een type zien te kiezen... Ik heb maat 42/43 ongeveer, maar met snowboard schoenen heb ik op de een of andere manier altijd 44/45/46 :S
Off piste ben ik gewoon goed aangelegd. Ja ik kan er niet veel over vertellen, maar ik ga gewoon met mijn broer ergens de piste af en dan offpiste verder, soms een beetje door de bomen, soms kalen stukken, maar ik heb tot nu toe altijd een slecht board gehad en ik wil nu echt gelijk een goed board kopen., want zo gevorderd ben ik nu onderhand wel.
Maar zoals ik al zei ga ik niet alleen off piste dus ik moet er ook mee gewoon op de piste kunnen.
Toch is off-piste wel belangrijk voor...
Ja ik maak het jullie wel erg moeilijk, maarja...
Gast... heb jij op een Custom gereden ja?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:27 schreef XL het volgende:
[..]
Een Custom heb ik enkele jaren geleden eens op gereden
Gehuurd in Fiss/Serfaus.... na een paar dagen omgeruild voor een Burton Cruzerquote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:38 schreef beerke het volgende:
[..]
Gast... heb jij op een Custom gereden ja?
Die Cruzer was niet eens zo'n verkeerde plank hoor. Offpiste ging het voor mij beter dan die Custom, want die Cruzer was 5 cm langer. Het was allicht beter dan die Elan Royal die we in Praloup hadden....quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:43 schreef beerke het volgende:
Er gaat een wereld voor me open man.
Die afgeragde strijkplanken bedoel je?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:53 schreef XL het volgende:
[..]
Het was allicht beter dan die Elan Royal die we in Praloup hadden....
Is hij er nog in je maat? Waarschijnlijk is dat 160 voor jou...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:12 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ik heb even heel hard gezocht en info gekeken enzo en ik denk dat ik uiteindelijk voor de Custom X zal gaan van Burton. http://www.duijvestein.com/snow.jsp?snowproduct=1494
Deze om precies te zijn. Hij is nu namelijk in de aanbieden en volegns meerdere sites is dit een hele goede plank....
Wat denken jullie? Verstandig, of kan ik beter een andere nemen....
Het kan ook geen kwaad om even te wachten tot Kentaro in dit topic is langsgeweest.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:14 schreef XL het volgende:
[..]
Is hij er nog in je maat? Waarschijnlijk is dat 160 voor jou...
Hoe krijg je het voor elkaar om die catalogus in de post te krijgen? Ik vind het heerlijk om over plaatjes te kwijlen enzo, maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als die plaatjes vanzelf naar me toe komenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:32 schreef beerke het volgende:
Bij mij valt de Burton-catalogus nu pas binnen. Waarschijnlijk is het gros van de inhoud van dit boekwerk al lang en breed uitverkocht. Hoe dan ook, ik zal het eens door gaan bladeren. Misschien kan ik nog wat samen stellen voor PatrickAlavi...
Oasis, Oasis, Oasis!!!!... maar eerst boarden in Landgraaf
Mooi... dan kan jij de setlist van Amsterdam in dit topic gooien, weet ik wat beter wat ik in Brussel kan verwachtenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:34 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om die catalogus in de post te krijgen? Ik vind het heerlijk om over plaatjes te kwijlen enzo, maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als die plaatjes vanzelf naar me toe komen
Jullie gaan zeker in Brussel en niet naar de HMH? Anders hadden we mooie samen een biertje te kunnen pakken..
Brussel is ongeveer een week VOOR Amsterdam. Zullen we het dan maar omdraaien??quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:36 schreef XL het volgende:
[..]
Mooi... dan kan jij de setlist van Amsterdam in dit topic gooien, weet ik wat beter wat ik in Brussel kan verwachten
Whehehe! Dan zijn ze die tour al lang weer beu als ze bij jullie zijnquote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:44 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Brussel is ongeveer een week VOOR Amsterdam. Zullen we het dan maar omdraaien??
Pff present. Moest naar Bedum, die klanten gaan ook steeds verder weg zitten. 550 km heen en weer, ik had bijna in Oostenrijk kunnen zitten.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:26 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ok dan wacht ik toch even...
Ik binnenkort wel naar duijvestein, maar ik ga niet gelijk een board kopen. Eerst maar ff kijken wat ze hebben en wat zij denken dat goed is...
Maar ik wacht dan nog wel ff op Kentaro.
dat zijn ook mijn 2 centsquote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:02 schreef Komakie het volgende:
Ik zou alleen die CustomX overwegen als wanneer de schoenmaat 43 of kleiner is... maar das just my 2 cents...
Zo wide of zelfs midwide board is voor lichte rijders echt zo fijn niet hoor....quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:45 schreef Komakie het volgende:
en toch zou ik voor een Triumph gaan met een paar P1 Carbons erop.
Hij wordt er altijd een beetje tussenuit gelaten omdat hij een beetje tussen het wal en het schip zit met niet zo poeder als de Malolo en niet zo allround als de T6 of de CustomX, maar ik ben er toch van overtuigt dat het de beste keuze is voor hem als ik zijn verhaal zo hoor.
Niet dat die andere boards slechter zijn ofzo, hij zit precies tussen de CustomX en de Malolo in en dat is er juist zo mooi aan. Aangezien ik de Custom toch iets minder als poederboard het zie doen....
Maar de Triumph staat er wel om bekend dat hij juist voor lichtere rijders erg lekker en speels te rijden is. Daarnaast is hij niet zo heel erg wide. als hij de 1.60m wil hebben dan is die 25.4cm breed in het midden. Ik denk dat het precies goed voor hem zou zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:48 schreef XL het volgende:
[..]
Zo wide of zelfs midwide board is voor lichte rijders echt zo fijn niet hoor....
Afgelopen winter (nou ja, lente) heb ik nog op een wideplank van Atomic gestaan en dat ding rijdt echt met me weg. Dan kun je zeggen wat je wil, maar dat is niet omdat ik rutsch als een mannetje van 12. Toen ik zo rutschte waren die mannetjes van 12 van nu nog niet geboren.
Het hangt af van zijn definitieve schoenmaatquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar de Triumph staat er wel om bekend dat hij juist voor lichtere rijders erg lekker en speels te rijden is. Daarnaast is hij niet zo heel erg wide. als hij de 1.60m wil hebben dan is die 25.4cm breed in het midden. Ik denk dat het precies goed voor hem zou zijn.
Daarnaast geeft hij aan dat hij ook veel tussen de bomen door gaat enzo. Dan is het makkelijker om een board te hebben een kleinere tail en wat set-back. Dus Malolo zou een optie kunnen zijn, of een Triumph.
156 is een heel kort board voor iemand die op de pistes blijft en diepe sneeuw wil rijden.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:00 schreef PatrickAlavi het volgende:
Oef! Dat komt hard aan, maar zo erg is het nou ook weer niet hoor! Zoals ik het nu vertel lijk ik ne een gast die zijn 1ste snowboard gaat kopen, maar dat is niet zo. Ik had die schoenen in zwitserland gehuurd en ik ben heel slecht in Duits en vooral Zwitser-Duits. Ik zie het dus als fout van de verkoper, want ik snapte er ook al niks van....
Ik kan echt wel aardig boarden hoor, maar ben nog niet zo ervaren op het gebied van equipment. En de vraag was ook niet tussen 159 en 160, maar tussen 156 en 160![]()
Zoals ik al eerder zei. Inderdaad 160.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:13 schreef PatrickAlavi het volgende:
Dus jij denkt... 160?
Ja ok, maarja is het verschil zo groot, dat ik dat boardje van 156 niet moet kopen. Ik bedoel de 156 heeft toch ook voordelen?! Of niet...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:17 schreef XL het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Inderdaad 160.
Inderdaad. Het is aantrekkelijk om je te laten verleiden door een aanbiedingsplank. Het is echter verstandiger om te zoeken wat je wilt en vervolgens te kijken of deze ergens in de aanbieding is. Je bent al aan de late kant voor de buitenkansjes. Je zou dan kunnen zeggen, dan huur ik nog een jaar. Maar de huurprijs is gelijk aan de meerprijs van een nieuwe plank kopen. Het is geen goedkope sport, dat snowboarden.
Ok, het kwam allemaal nogal vreemd over. Ook het feit dat je je hiervoor gisteren geregisteerd hebt bij Fokquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:00 schreef PatrickAlavi het volgende:
Oef! Dat komt hard aan, maar zo erg is het nou ook weer niet hoor! Zoals ik het nu vertel lijk ik ne een gast die zijn 1ste snowboard gaat kopen, maar dat is niet zo. Ik had die schoenen in zwitserland gehuurd en ik ben heel slecht in Duits en vooral Zwitser-Duits. Ik zie het dus als fout van de verkoper, want ik snapte er ook al niks van....
Ik kan echt wel aardig boarden hoor, maar ben nog niet zo ervaren op het gebied van equipment. En de vraag was ook niet tussen 159 en 160, maar tussen 156 en 160![]()
Als verschillen van een centimeter of 4 niet relevant zouden zijn, dan zouden fabrikanten geen 8 verschillende versies van een plank op de markt brengen. Een custom 156 met jou gewicht is een hele goede allround plank met het accent op freestyle. Een custom 160 met jou gewicht is een hele goede allround plank met het accent op backcountry. Met die 156 zul je stukken harder moeten werken in de poeder.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:35 schreef PatrickAlavi het volgende:
[..]
Ja ok, maarja is het verschil zo groot, dat ik dat boardje van 156 niet moet kopen. Ik bedoel de 156 heeft toch ook voordelen?! Of niet...
Moet je juist blij mee zijn! Extra boarder op FOK!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:22 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ok, het kwam allemaal nogal vreemd over. Ook het feit dat je je hiervoor gisteren geregisteerd hebt bij Fok...
Klopt ja... Ik vond het erg geslaagd, zeer mooi gebied, zeer groot om mooie tochten te maken, als er goeie poeder ligt kan je er echt hele vette runs maken + treeruns, veel mogelijkheden.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:27 schreef BrakkeAap het volgende:
Hej, Thermo, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat jij vorig jaar in de Portes du Soleil bent geweest. Nou zit ik er over te denken om daar de week voor kerst heen te gaan. Heb jij wat info/ervaringen over dat gebied?
Is het een beetje leuk? Een beetje geschikt voor de gemiddelde wintersporter?
Beetje apres-ski mogelijkheden?
Dat soort dingen...
Ik zag hem ook al, erg mooiquote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:18 schreef Thermo het volgende:
Mijn Rome The Machine staat in de Snowboard Mag![]()
Ze zijn daar trouwens helemaal weg van de Ride DH ( vet boardje btw )
Maar toen brande er weer een lichtje...
Wie is nou dit jaar de Ride importeur geworden???
Iemand daar nog iets over opgevangen?
volgens Ride:quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:18 schreef Thermo het volgende:
Mijn Rome The Machine staat in de Snowboard Mag![]()
Ze zijn daar trouwens helemaal weg van de Ride DH ( vet boardje btw )
Maar toen brande er weer een lichtje...
Wie is nou dit jaar de Ride importeur geworden???
Iemand daar nog iets over opgevangen?
Dan moet je gewoon een lichter boardje kopenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:25 schreef pAin het volgende:
[..]
Ik zag hem ook al, erg mooi. Zeker ook mooie mag die ze nu hebben, lekker handzaam, beter dan de Taste die ik echt mega groot vind en dat niet echt prettig leest in het OV.
Ik zit er nog steeds een beetje mee om een extra boardje te kopen, nog niet echt een idee wat..... iig wel wat wendbaarder dan mn Atlas 164, die is echt heeeeeeeeeeeeeerlijk in de poeder, maar op de piste traag als dikke stront door een vergiet en om al niet te spreken over het enorme gewicht van dat dinge![]()
.
Nee? niet.....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:22 schreef Thermo het volgende:
Ik heet geen Piet Paulusma.
Ik heb er een abo opquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
volgens Ride:
Edge Trading
Nieuwendammerdijk 536F
1023 BX
Amsterdam
TEL: +31 206370242
website: http://www.edgetrading.nl/
btw is dat de nederlandse snowboard mag? en waar heb je die gehaald? Want ik zoek al een maand ofzo naar de nederlandse snowboardbladen maar kan er maar weinig vinden
Dat snapte ik alquote:Dan moet je gewoon een lichter boardje kopen
T6 misschien een optie voor je? Wide model bedoel ik. Die is een heel erg stuk lichter en daardoor veel sneller (wat ik begrepen heb tenminste)
nouja er zijn ook genoeg andere planken die misschien goedkoper zijn...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:12 schreef pAin het volgende:
[..]
Ik heb er een abo op. Heb hem ook nog niet in de winkels gezien. Boardshops hebben hem ook niet?
[..]
Dat snapte ik al. T6 is een erg mooie plank, maar die prijs
. Ok, je koopt een kwalteitsproduct, maar zo'n dure plank voor iemand die max 4 weken in het jaar kan snowboarden is een beetje onzin imho
. Maar toch bedankt voor het advies, ik denk dat ik maar eens een kijkje gaan nemen bij boardshops, denk dat B-Sports in Oud Beijerland mn eerste prooi word komende zaterdag
.
Nee, daarom staat ie niet bekend. Nu heb ik ook geen abnormaal grote voeten (44, kan met van die verwarmde binnenzooltjes wel 43 aan), maar ik vond het altijd een erg mooi boardje en ben er ook dik tevreden mee. Maar wat ik al zeg: tis echt een poederplank voor mij, daarin is hij echt iets wat niet veel boards zullen overtreffenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
nouja er zijn ook genoeg andere planken die misschien goedkoper zijn...
De atlas staat nou niet bepaald bekend om zijn wendbaarheid.
Vanavond ff naar The Old Man en meer info vragen over mijn snowboardprops...
hmmm ik heb het trouwens toch wel kunnen vinden.quote:De meest ervaren skiërs zullen hier op de Col de Chavanette (2184 mtr) de uitdaging aangaan om de Mur du Suisse af te dalen. Een zwarte piste die haast stijl naar beneden gaat en daarom ook De Muur wordt genoemd. Wij hebben het genoegen mogen smaken om in de zomer aan het randje van de afdaling op de top van de Chavanette te hebben gestaan. Je kunt je dan absoluut niet voorstellen dat er in de winter skiërs over de helling naar beneden gaan. Je kijkt bijna kaarsrecht naar beneden Zwitserland in, ongelooflijk. De historie van het huidige Avoriaz gaat overigens terug tot begin jaren 60. Het is nu een nog steeds een modern skioord waarvan de houten stijl van de apartementgebouwen al vele prijzen gewonnen hebben.
Dat is nieuw dus.. ben er nog niet helemaal achter of dit een topper is..quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
volgens Ride:
Edge Trading
Nieuwendammerdijk 536F
1023 BX
Amsterdam
TEL: +31 206370242
website: http://www.edgetrading.nl/
btw is dat de nederlandse snowboard mag? en waar heb je die gehaald? Want ik zoek al een maand ofzo naar de nederlandse snowboardbladen maar kan er maar weinig vinden
[..]
http://www.mayrhofner-ber(...)/harakiri-piste.htmlquote:Das innovative Skigebiet Mayrhofen rund um die Zillertaler Berge Ahorn, Penken, Rastkogel und Eggalm gibt mit Österreichs steilster Skipiste allen schneidigen Downhillern ordentlich Gas. Denn mit einem Gefälle von 78 % verlangt der Harakiri-Steilhang Biss und Stehvermögen. Das Besondere: Harakiri wird präpariert, was nur mit einer Winde und einem neuen Pistengerät mit 430 PS, 9 t Gewicht und 4 t Zugkraft möglich ist.
Pfff... dat was nog eens ruige wiskunde vroeger.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:58 schreef Komakie het volgende:
kweenie hoe het met andere gebieden zit en ik kan weinig vinden over een hellingshoek oid, maar om hier een stukje te kopieren van een andere site:
[..]
hmmm ik heb het trouwens toch wel kunnen vinden.
Tenminste, ik heb kunnen vinden dat het een hoogteverschil is van 800m op 3km
Iemand een idee hoe je dat uitrekent? Dat was nooit me sterkste punt op school...
Nee mij dus ook niet....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:26 schreef XL het volgende:
[..]
Pfff... dat was nog eens ruige wiskunde vroeger.
De ontbrekende zijde kun je uitrekenen met de Stelling van Pythagoras:
(800x800) + (?) = (3000x3000)
De wortel van 8 360 000 = 2891
Dat is de afstand die je vooruit beweegd ten opzichte van het punt waar je start.
Volgens mij kon je die hoeken uitreken met de sinus, de cosinus en de tangens ofzo...
Die weet ik echter niet zomaar, nu heb ik ook niet zoveel tijd om dat even uit te dokteren. Lijkt me overigens zo getalsmatig helemaal niet zo steil![]()
Misschien was dat de hele piste, niet specifiek het stuk 'de muur'.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee mij dus ook niet....
volgens mij klopt er iets niet, want ik heb die in Mayrhofen gedaan en de muur. Ik weet toch zeker dat ze ongeveer even stijl waren. In mijn beleving tenminste.
Me pa heeft het ff snel uitgerekend en zegt dat het 27% is maar dat kan nooit kloppen. Of de gegevens kloppen natuurlijk niet.
27% is een makkelijke rode piste en dat was het toch net niet
hahaquote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:03 schreef Thermo het volgende:
* Thermo veel wiskunde heeft gehad.
Voor 25 euro per uur wil ik wel wat bijles geven.
Ik moet namelijk mijn verblijf in Gerlos kunnen betalen
Ben even wat uurtjes gaan tennissen en bedacht met toen inderdaad dat we op zoek waren naar een percentage, niet naar gradenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:42 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Ik heb ook geen idee hoe stijl de muur in "Les Portes du Soleil" is, maar op een mooie dag eind januari 2004 was ie na een aantal dagen sneeuwen niet geprepareerd...![]()
*krijgt nog steeds een harde plasser als ie denkt aan die afdaling![]()
anyway, het percentage van een afdaling bereken je met 100*H/L (H=hoogteverschil, L=lengte afdaling) dus die 27% klopt wel maar dat zal gemiddeld zijn. De stijlere stukken kunnen best boven de 70% komen. De hoek van de afdaling is dan sin-1(H/L)=45
De enige reden die ik me kan bedenken is dat het spotgoedkoop is geweest op het moment dat het je leven redt. Kan me echter ook niet aan de indruk ontwekken dat de winstmarge op zo'n ding ongeveer 80% moet zijn....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom een lawinepieper zo fucked up duur is? Zou je ze misschien ook ergens kunnen huren?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:08 schreef XL het volgende:
[..]
Ben even wat uurtjes gaan tennissen en bedacht met toen inderdaad dat we op zoek waren naar een percentage, niet naar graden![]()
Die 27% is dus inderdaad goed. Je hebt dus gelijk alleen zegt stijl meer iets over hoe ruig je eruit ziet en is een berg steil.
Ripstar verhuurt backcountry gear voor 75 euro per weekquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom een lawinepieper zo fucked up duur is? Zou je ze misschien ook ergens kunnen huren?
Is er geen animo voor een inkoopactie ortovox f1-tjes...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:30 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ripstar verhuurt backcountry gear voor 75 euro per week
Ik heb overigens een stukje piste van 70 graden gedaan. Helaas voelde het niet echt aan als een uitdaging, omdat het misschien maar 200 meter hoogteverschil was ofzo. Op het moment dat je af ging dalen zag je dus alweer een veilige haven..
Ik heb ook ooit een keer (heel onverstandig) samen met een vriend een stukje offpiste genomen, wat volgens mij even steil was. Dat had ik echter ook niet van tevoren ingeschat, evenals het feit dat het geen lekkere poedersneeuw maar keihard icepack was, tussen de scherpe rotsen.. Ik post zo wel ff een foto..
Als je die foto laat zien hoef je gewoon niets meer uit te leggen over die pistequote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:41 schreef 360sjors het volgende:
[afbeelding]
Les Deux Alpes 2002. Dit was dus dat stukje waarin ik me gruwelijk had vergist. Die vriend van me, bekend bij het gros van de True Life'ers, lacht hier als een boer met kiespijn
Beerke was destijds overigens zo wijs om gewoon de piste eromheen te pakken.
pussyquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:03 schreef NoComment het volgende:
[..]
Als je die foto laat zien hoef je gewoon niets meer uit te leggen over die piste![]()
Vanavond maar eens vroeg thuis trouwens, hou het echt niet vol elke avond te gaan zuipen![]()
Huren kan wel, maar is natuurlijk wel lastig en op den duur wel duurder. Tenminste, als je natuurlijk weet dat je het vaker wilt gaan doen. Als het eenmalig is (en dat is het meestal nietquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Hmm je kunt het altijd proberenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:34 schreef XL het volgende:
Is er geen animo voor een inkoopactie ortovox f1-tjes...
http://www.ortovox.com/typo7/index.php?id=21&L=1
Achterhalen we de importeur, proberen we die man zo ver te krijgen dat hij een deel van zijn marge laat liggen. Voor de veiligheid van de mensheid enzo
Ik zeg van goeie keuzequote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:21 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ok jongens, ff een update van mijn boardkeuze. Ik heb me nu definitief gewogen en het is, rofl, rofl.. 67 kg. Ze hadden bij duijvestein niet eens een weegschaal :S.
Maargoed, komt erop neer dat de CustomX 156 is 57-79kg. En de CustomX 160 is 61-84 kg.......
Nou al met al denk ik dat de 156 voor freeride te klein is en dat ik de160 moet hebbne, maar Die hebben ze niet, dus zal ik voor de triumph 160 gaan denk ik. .....
Ik heb de Tracker DTSquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:03 schreef Komakie het volgende:
Ik heb trouwens deze:
[afbeelding]
Volgens de reviews de beste die er te krijgen is. Andere piepers zijn ook goed, maar deze staat er net boven. Tenminste, dat is wat gezegd wordt. Hij is ook iets duurder dan de meeste piepers (scheelt 20 of 30 euro geloof ik) maar ja, als het je leven kan redden, waarom niet
Why blijf je bij burton?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:10 schreef Komakie het volgende:
Trouwens ff een update over mijn zoektocht naar een nieuw snowboard.
Was dus gisteren in de old man en die hadden toch weer een ander verhaal dan de cellblock.
Die zeiden meer wat de algemene mening is over de Baron ES.
Eerst was de Baron misschien nog een optie maar dan zit je of met een 1.62m wat weer net iets te kort voor me is of je zit met een 1.67m wat weer net iets langer is dan dat ik wil rijden.
Daarnaast heb ik een Triumph gereden en is de Baron ES gewoon een board dat een beetje in de richting van dat board zit maar waar je gewoon meer mee kunt. Hij is iets minder offpiste (niet tapered) maar hij is wel weer beter faky te rijden.
Leuke was dat de verkoper hetzelfde probleem had met de Triumph als ik. Hij had er zelf 1 van vorig jaar en was erg tevreden over maar faky rijden was echt een hel met dat ding.
Hij zei dat ik toch misschien nog de Custom X moest gaan proberen. Iets wat ook nog wel in mijn straatje is, ware het niet dat hij gewoon te smal is. Hij dacht dat het waarschijnlijk met mijn schoenmaat nog net zou kunnen en anders zou het gewoon de Baron ES worden omdat dit het enige board van burton is wat in mijn straatje zit qua rijden en wat ook nog breed genoeg is en de juiste lengte heeft
Komende donderdag dus maar testen in Snowworld Landgraaf
Om te beginnen om dat Burton me prima bevalt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:25 schreef Thermo het volgende:
[..]
Why blijf je bij burton?
Kijk ook eens naar de Ride Business.. of de Rome Design
Hell rijdt eens op al het andere wat er is .. je hebt iiig techniek genoeg om ze goed te kunnen beoordelen
hehe als ik in oostenrijk zit heb ik niets aan een importeur in nederland hequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:42 schreef Thermo het volgende:
owja over die verkrijgbaarheid heb je het idd al eens gehad.. Vergeten sorry
Helemaal gelijk, en idd die Ride ervaringen zijn slecht, maar ja met nieuwe importeur..
Bij Voelkl valt het idd wel mee wat lengte betreft.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:12 schreef Thermo het volgende:
Völkl roelt![]()
Die selecta is supervet.. ook in 163 te krijgen. Vet poederboard en kan ook goed overweg met de piste verder...
Snap alleen niet waarom je op 1 of 2 centimeter moeilijk doet...
`quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:48 schreef Thermo het volgende:
Is niet echt opvallend, dat bedoelde ik dus ook met de opmerking "ik snap niet dat je over die 1 of 2 centimeter moeilijk doet"
Er zijn zat boardjes die 2 of 3 centimeter korter zijn, maar wel een groter contact oppervlakte/effectieve kantenlengte hebben.
En met een split in de tail moet je idd niet switch gaan rijden nee
Ja, ruig!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:04 schreef Thermo het volgende:
Lang leven mijn Devn Walsh Twin , maakt echt niet uit hoe ik er op rijdt.. merk geen verschil![]()
Machine morgen eindelijk ophalen, zullen we eens kijken of die het ook prettig vindt.
Btw,
Als je een chick hebt en je wilt haar aan het boarden krijgen :
[afbeelding]
Mocht ze gevoelig zijn voor schoonheid....
* Thermo vind bamboe vet.
Zeker ook op een DB9![]()
Ruige site/shop...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:46 schreef Kentaro het volgende:
Ik zie weer het eea aan Bc gear voorbijkomen. Ik heb zelf nog een analoge pieper en ik kan lezen en schrijven met het ding. Ook heeft de groep waarmee ik meestal ga allemaal dezelfde, dat is ook wel belangrijk
Ik kwam dit tegen pas tegen, ziet er goed uit!
http://www.elevatesnowboarding.com/
Heb je het bonnetje nogquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:47 schreef No-Li-Ta het volgende:
Afgelopen week Flow bindingen gekocht en Northwave Freedom boots
Binnenkort ga ik ze uitproberen! Ben benieuwd.... voorheen Burton boots gehad maar ze knelden en mijn hiel kwam teveel omhoog.
zeker een zeer geinig boardjequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:04 schreef Thermo het volgende:
Lang leven mijn Devn Walsh Twin , maakt echt niet uit hoe ik er op rijdt.. merk geen verschil![]()
Machine morgen eindelijk ophalen, zullen we eens kijken of die het ook prettig vindt.
Btw,
Als je een chick hebt en je wilt haar aan het boarden krijgen :
[afbeelding]
Mocht ze gevoelig zijn voor schoonheid....
* Thermo vind bamboe vet.
Zeker ook op een DB9![]()
Wat is er mis met Northwave boots?quote:
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:30 schreef Thermo het volgende:
Een wereldreis maar ik heb mijn Machine!
Ohw fuck zeg dat niet manquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:49 schreef Kentaro het volgende:
Voorals je vastzit en je arm moet afzagen
[afbeelding]
U vraagt wij draaienquote:
ik ben er geweest, het viel me tegen. Die baan loopt in een soort van knik, beetje zoals de Uithof. Verder stond er kicker die van ijs gemaakt van. Hoe vind je je Cartels trouwens?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:34 schreef Thermo het volgende:
Is een slot ja.
En ja het boardje is ook vet ja
Hoewel ik dat eerst natuurlijk ga uitproberen.. had direct al een uitnodiging te pakken om naar Neuss mee te gaan, en ik denk dat ik dat binnekort maar eens ga proberen!
Bordje serieus gevonden langs de straat?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:24 schreef Thermo het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien![]()
Zo fietste ik van het station naar de kapper daarnet![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Was dus een boardje dat al uitgedeeld was afgelopen zomer aan gesponsorde dude..
Vandaar ook de stickers enzo
Hoe was Letland, wat moet ik zeker doen als ik daar terecht kom? en wat kan ik net zo goed laten?quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:11 schreef Rnej het volgende:
heren,
ben net terug van 9 dagen letland....
jullie zitten btw niet stil
heb net de buyers guide van transworld aangeschaft :-)
en ik wil de DC park boot in het wit!
hmmm ik ga er donderdag ff heen. Ach zal dan wel niet zo heel erg druk zijnquote:Op maandag 24 oktober 2005 00:35 schreef beerke het volgende:
Vandaag mijzelf en wat familieleden beziggehouden in Landgraaf. Wat is het stiekem toch leuk om daar een paar keer per jaar te gaan boarden. Ook voor mensen die nog niet freestyle georienteerd zijn is het daar goed toeven. Fakie rijden zit er nu echt wel lekker in en zelfs mijn carve-bochten kwamen er zeer acceptabel uit. Ook de vernieuwde highbacks van mijn CP1's hebben hun dienst bewezen.
Ik stond wel te kijken van de drukte die in de loop van dag toenam. Toen ik om een uurtje of 9 de baan op stapte was het absoluut niet druk. Om een uurtje of 2 waren er wachtrijen voor de stoeltjeslift naar boven. Ze wisten mij daar te vertellen dat die drukte de komende weekenden alleen maar toe zou nemen. Voor de mensen die volgende week zondag daar heen gaan zou ik mijn voordeel met deze informatie doen.
Die ligt toch bij redelijk veel winkels.quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:30 schreef Thermo het volgende:
Waar heb je die transworld aangeschaft Rnej?
Ik ga zondag, hopelijk lekker vroeg.quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm ik ga er donderdag ff heen. Ach zal dan wel niet zo heel erg druk zijn
Moet toch een keer een boardje testen he![]()
[..]
Die ligt toch bij redelijk veel winkels.
Ik heb hem bij de Bruna gekocht op CS Utrecht, maar ik heb hem al bij meer Bruna's zien liggen
Nou nog de nederlandse bladen en de tests
Die meet was toch al op 21 februari, 10:00 voor de Hotzone in Gerlos? Slapen bij Komakie.quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:07 schreef Thermo het volgende:
hmm maybe minimeet zondag houden dan?
Beerke is niet zo voor het park.quote:Beerke hoe was het park?
Het park ontkennen is een image!quote:
hehe wordt een drukke dag danquote:Op maandag 24 oktober 2005 12:13 schreef XL het volgende:
[..]
Die meet was toch al op 21 februari, 10:00 voor de Hotzone in Gerlos? Slapen bij Komakie.
maar ik ben er zondag sowieso
[..]
Beerke is niet zo voor het park.
Hmm ik weet nog wel wat leuke runnetjes daar in de buurtquote:Op maandag 24 oktober 2005 13:29 schreef Thermo het volgende:
Gratis backcountry les dan he komakie?
Hey NoComment, waarom kom jij ook niet ff langs????quote:Op maandag 24 oktober 2005 21:54 schreef NoComment het volgende:
Djeez, dan moet ik ook maar gaan zeker?
Klotetentamens...
Heen last season boardje? wat bedoel je daarmee...quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:19 schreef PatrickAlavi het volgende:
ok.....
heen last season boardje, maar waarschijnlijk de nieuwe custom x........
Ik snap er niks meer van, gast in de winkel zei, je kan er goed mee off-pste en is een goede freeride plank.
Maar op sommige site staat hij aangegeven als freestyle...
Snowworld heeft webcamsquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:05 schreef Thermo het volgende:
Maybe doe ik gewoon weer Peer komende zondag....
Ik wil beetje zekerheid over de staat van het park en ik heb betere bronnen in Peer dan in Landgraaf.
Ze spelen nu al 5 shows een identieke setlist. Leer hem dus maar vast uit je hoofd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:00 schreef BrakkeAap het volgende:
Jej, ziet er best leuk uit
Kijken of ze volgende week een beetje hetzelfde spelen. Ik zou er wel tevreden mee kunnen zijn..
Maar eerst: boarden in Landgraaf
Is dat die reis naar Gerlos met Komakie Tours?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:35 schreef XL het volgende:
[..]
Ze spelen nu al 5 shows een identieke setlist. Leer hem dus maar vast uit je hoofd.
Op de frontpage van Fok! staat overigens een prijsvraag om een snowboardreis te winnen. Geen dank voor deze tip, als jullie winnen mogen jullie mij meevragen.
Nee, dat is niet met Komakie Tours. Komakie Tours gaat alleen in de echte poederweken, daarvoor is het vereiste basisniveau ook een stuk hoger dan voor frontpage-prijsvragen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:24 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Is dat die reis naar Gerlos met Komakie Tours?
Hmmm als die reis gaat dan ben ik al me spulletjes aan het regelen met Komakie Tours.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:35 schreef XL het volgende:
[..]
Ze spelen nu al 5 shows een identieke setlist. Leer hem dus maar vast uit je hoofd.
Op de frontpage van Fok! staat overigens een prijsvraag om een snowboardreis te winnen. Geen dank voor deze tip, als jullie winnen mogen jullie mij meevragen.
Pfff natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:24 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Is dat die reis naar Gerlos met Komakie Tours?
That's what I said he!!!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:29 schreef XL het volgende:
[..]
Nee, dat is niet met Komakie Tours. Komakie Tours gaat alleen in de echte poederweken, daarvoor is het vereiste basisniveau ook een stuk hoger dan voor frontpage-prijsvragen.
Kom je ook wel laat mee, heb allang meegedaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:35 schreef XL het volgende:
[..]
Hiermee doe je net alsof vrouwen alleen op 'mietjesplanken' rijden....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:04 schreef Rnej het volgende:
mwoh, een raven is geen damesboard, maar een raven is relatief smal en vrij slap tussen de bindingen in.... dus ik snap op zich wel dat een dame erop rijdt...
een dame op een baron ES of een triumph.. dat zou nou bijzonder zijn
is toch zo?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:39 schreef XL het volgende:
[..]
Hiermee doe je net alsof vrouwen alleen op 'mietjesplanken' rijden....
![]()
Best jammer dat er ws. nog een hele hoop vrouwen zijn die het snot voor je ogen rijdenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
is toch zo?
neej, maarreh, vrouwen zijn gemiddeld lichter en hebben kleinere voetjes, dus is t logisch als ze minder stijve en smallere planken rijden... maar de raven is voor een stijve plank nog door redelijk lichte personen te berijden
en trouwens, vrouwen zijn mietjes![]()
Of van die kleine kutkinderen van het lokale skiclubje (op skies, met helmpjes, kromme wedstrijdstokken, paars skipak en Uvex-goggle). Ik geef het niet graag toequote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:13 schreef Thermo het volgende:
[..]
Best jammer dat er ws. nog een hele hoop vrouwen zijn die het snot voor je ogen rijden![]()
Daar wilde ik naartoe, dankje Thermo.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:13 schreef Thermo het volgende:
[..]
Best jammer dat er ws. nog een hele hoop vrouwen zijn die het snot voor je ogen rijden![]()
Er dwars doorheen... die plaatselijke skiklasjes! Nietwaar, Sjors....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:36 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Of van die kleine kutkinderen van het lokale skiclubje (op skies, met helmpjes, kromme wedstrijdstokken, paars skipak en Uvex-goggle). Ik geef het niet graag toe, maar ook ik heb ze wel eens voorbij zien flitsen. Gelukkig is dat al lang geleden
![]()
Dat is mijn specialiteitquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:47 schreef XL het volgende:
[..]
Er dwars doorheen... die plaatselijke skiklasjes! Nietwaar, Sjors....
Hou de webcam van SW Landgraaf vanaf een uur of 6-7 in de gaten voor wat hardcore shitquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:46 schreef Thermo het volgende:
Ik heb meer last van me ego als ik in het park 10 jarige jongetjes backflips zie doen.
Maargoed sinds je daar niet komt, heb je daar geen last van he
Wie gaat er dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:02 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Hou de webcam van SW Landgraaf vanaf een uur of 6-7 in de gaten voor wat hardcore shit![]()
Ehm.. vertel ?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:26 schreef Thermo het volgende:
Volgens mij moet ik eens een handleiding voor in de startpost gaan schrijven met wat basic guidelines voor de keuze van een snowboard...
Met ongeveer dezelfde lengte heb ik de Baron van 167 genomen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:07 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik zag bij de surfshop dat burton eindelijk grotere maten heeft, (volgens mij hadden ze dat eerst nog niet zover ik weet ) zoals de Baron 1.72 lijkt me wel wat! Ik ben 1.99 vandaarEs kijken waar ik die kan testen, lijkt me een lekker freeride boardje. Iemand die wat meer info hierover weet?
voor op de piste is mn eigen a-board van 1.68 heerlijk om als een kamikaze piloot naar beneden te blaffen... maar voor in de poeder echt te klein, ik heb er te weinig evenwicht/gevoel op. Ik reed vaak op een scott solitude 1.72 of een Apo source 1.74 of the ultimate poederboard Dupraz D1 !quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:55 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Met ongeveer dezelfde lengte heb ik de Baron van 167 genomen.
Deels omdat het volgens mij (een van) de laatste was van vorig jaar, en deels omdat ie wel mooi bij m'n gewicht paste...
Helaas kan ik je nu nog niet vertellen hoe ie bevalt, aangezien hij nog nooit sneeuw heeft mogen proeven. Hopelijk komt daar komende zondag verandering in.
Zodra ik terug ben laat ik wel weten hoe het was
Ziet er leuk uit! Als ie wordt vertoond zie ik inderdaad ook perspectieven.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:24 schreef BrakkeAap het volgende:
Dat soort films vertonen ze zeker niet in nederland in de bios?
Anders zag ik een leuk uitje voor de bezoekers van dit topic aankomen
De trailer is trouwens al oppermachtig, wat een VETTE film moet dat worenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:38 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit! Als ie wordt vertoond zie ik inderdaad ook perspectieven.
Voor die tijd is hij overigens ongetwijfeld op torrentspy of newnova te vinden
daarom rijdt die Raven ook zo kut. Slappe hap en niet vooruit te branden. Tenminste, hij is vrij slap tussen de bindingen, maar wat wil je met een freestyle board...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:04 schreef Rnej het volgende:
mwoh, een raven is geen damesboard, maar een raven is relatief smal en vrij slap tussen de bindingen in.... dus ik snap op zich wel dat een dame erop rijdt...
een dame op een baron ES of een triumph.. dat zou nou bijzonder zijn
Ik denk dat momenteel er niet zo heel veel zijn die dat doen. Tenminste, ongetwijfeld pro's en dames die freestyle doen zullen me daar wel op me bek laten gaan, maar ik geloof dat in freeriden en poederen er niet zo heel veel me de baas zullen zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:13 schreef Thermo het volgende:
[..]
Hmm bij ons zijn de skipakken blauw, maar ik ken het probleemquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:36 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Of van die kleine kutkinderen van het lokale skiclubje (op skies, met helmpjes, kromme wedstrijdstokken, paars skipak en Uvex-goggle). Ik geef het niet graag toe, maar ook ik heb ze wel eens voorbij zien flitsen. Gelukkig is dat al lang geleden
![]()
Ik ga de Baron ES morgen testen (heb inmiddels gebeld) in 1.68m. Als ie lekker rijdt, neem ik de 1.64m mee naar huisquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:07 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik zag bij de surfshop dat burton eindelijk grotere maten heeft, (volgens mij hadden ze dat eerst nog niet zover ik weet ) zoals de Baron 1.72 lijkt me wel wat! Ik ben 1.99 vandaarEs kijken waar ik die kan testen, lijkt me een lekker freeride boardje. Iemand die wat meer info hierover weet?
Toen ik dit seizoen in Kaprun was (mei) zat de Nederlandse jeugdselectie daar om te trainen. In een lift heb ik met die moeder zitten praten, die er overigens van baalde dat ze een paar keer per seizoen die koters naar de Alpen moest rijden. Vervolgens ben ik later die dag achter die selectie aan naar beneden gaan vlammen op de plank. Ik kon dezelfde snelheid aanhouden, maar ging echt op mijn top en weet niet of zij dat ook deden. In mijn voordeel sprak dat het vrij vlak was (Gletscher) en dat zij niet wisten dat ik ze wilde bijhouden.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:17 schreef Komakie het volgende:
Hmm bij ons zijn de skipakken blauw, maar ik ken het probleem
Stomme is dat ze vinden dat ze het alleenrecht hebben op de berg. Kijken je vet boos aan als ze een keer voorbij peert (voornamelijk als zij stil staan).
Hoewel ik ze op de meeste pistes redelijk bij kan houden, maar als het echt stijl wordt gaat dat echt nooit lukken. Vooral niet als ze een jaar of 13/14 zijn
Jij hebt je lolbroek aan of nietquote:
Ik heb wel met gasten geboard die ook wedstrijden rijden op redelijk niveau en kon ze ook wel bijhouden. Dan rij ik wel op me top ja, maar ze rijden zelf dan ook wel doorquote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:27 schreef XL het volgende:
[..]
Toen ik dit seizoen in Kaprun was (mei) zat de Nederlandse jeugdselectie daar om te trainen. In een lift heb ik met die moeder zitten praten, die er overigens van baalde dat ze een paar keer per seizoen die koters naar de Alpen moest rijden. Vervolgens ben ik later die dag achter die selectie aan naar beneden gaan vlammen op de plank. Ik kon dezelfde snelheid aanhouden, maar ging echt op mijn top en weet niet of zij dat ook deden. In mijn voordeel sprak dat het vrij vlak was (Gletscher) en dat zij niet wisten dat ik ze wilde bijhouden.
Nee hoor, maar qua board is er gewoon niets beter dan de X en de ES dus ik denk dat je meteen verkocht bent, net als ik dat was. Je weet absoluut niet dat dit op de markt is. Het gaat verder dan alles wat je kent.quote:
Sow.... je hebt er best lang over gedaan om die post te editten!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jij hebt je lolbroek aan of niet
[..]
Ik heb wel met gasten geboard die ook wedstrijden rijden op redelijk niveau en kon ze ook wel bijhouden. Dan rij ik wel op me top ja, maar ze rijden zelf dan ook wel door
Ook in het geval Komakie ken ik nog wel twee zusjes die de uitnodiging zouden aannemen zonder dat ze weten hoe goed je board hoor. Al enkele jaartjes Landes. Staan sinds ze kunnen lopen in de sneeuw, sinds ze groot genoeg zijn om te boarden op de plank. Moeders runt een wintersport-organisatie waarvoor beiden les geven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:50 schreef Thermo het volgende:
BTW, ik weet niet waarom jij je aangesproken voelde over die vrouwen zijn beter quote van mij, maar hij was voor iemand anders
Ohw ok bedoelde je datquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:55 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Nee hoor, maar qua board is er gewoon niets beter dan de X en de ES dus ik denk dat je meteen verkocht bent, net als ik dat was. Je weet absoluut niet dat dit op de markt is. Het gaat verder dan alles wat je kent.
haha, ben volgens mij tussendoor gaat eten ofzo. Kweenie, maar er was een reden voorquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:58 schreef XL het volgende:
[..]
Sow.... je hebt er best lang over gedaan om die post te editten!
Het ergste is nog dat ik nog weet welke p je hebt weggehaald ook
Nou laat ik het zo zeggen. Op een kicker zijn ze 200% beter dan ik. Maar goed, freestyle is dan ook niet helemaal mijn ding. Met poeder en piste rijden hou ik ze nog wel bij. Maar ja, das ook een beetje meer mijn terrein hequote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:50 schreef Thermo het volgende:
Seppe en Antonie ken ik ja, die zijn echt goed.. als je in de buurt komt van hun Komakie dan lig ik echt nog way achter
Zoals ik al eens eerder gezegd heb, ik leer niet in 1 middag een backflip op de big-air.
Hun wel.
Weet ik, wou toch ff reagerenquote:BTW, ik weet niet waarom jij je aangesproken voelde over die vrouwen zijn beter quote van mij, maar hij was voor iemand anders
Uiteraard zijn er wel vrouwen die me om de oren rijden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ook in het geval Komakie ken ik nog wel twee zusjes die de uitnodiging zouden aannemen zonder dat ze weten hoe goed je board hoor. Al enkele jaartjes Landes. Staan sinds ze kunnen lopen in de sneeuw, sinds ze groot genoeg zijn om te boarden op de plank. Moeders runt een wintersport-organisatie waarvoor beiden les geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |