abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:17:27 #101
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31576969
Klinkt goed
Kijken of ik iedereen kan overtuigen...

Hoe groot zijn de kansen op poeder vroeg in het seizoen?
pi_31577075
Ik heet geen Piet Paulusma.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:52:48 #103
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31577668
Die gaat toch ook alleen maar over het weer in Nederland?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 12:17:57 #104
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31578084
Dat ligt eraan waar je naar toe gaat.
In Hintertux is bijvoorbeeld op 3 oktober nog poeder gevallen.

De kans is er, maarerg afhankelijk van de locatie (hoogte)
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_31578176
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:18 schreef Thermo het volgende:
Mijn Rome The Machine staat in de Snowboard Mag

Ze zijn daar trouwens helemaal weg van de Ride DH ( vet boardje btw )
Maar toen brande er weer een lichtje...
Wie is nou dit jaar de Ride importeur geworden???

Iemand daar nog iets over opgevangen?
Ik zag hem ook al, erg mooi . Zeker ook mooie mag die ze nu hebben, lekker handzaam, beter dan de Taste die ik echt mega groot vind en dat niet echt prettig leest in het OV.

Ik zit er nog steeds een beetje mee om een extra boardje te kopen, nog niet echt een idee wat..... iig wel wat wendbaarder dan mn Atlas 164, die is echt heeeeeeeeeeeeeerlijk in de poeder, maar op de piste traag als dikke stront door een vergiet en om al niet te spreken over het enorme gewicht van dat dinge .
  donderdag 20 oktober 2005 @ 12:39:46 #106
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31578339
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:18 schreef Thermo het volgende:
Mijn Rome The Machine staat in de Snowboard Mag

Ze zijn daar trouwens helemaal weg van de Ride DH ( vet boardje btw )
Maar toen brande er weer een lichtje...
Wie is nou dit jaar de Ride importeur geworden???

Iemand daar nog iets over opgevangen?
volgens Ride:

Edge Trading
Nieuwendammerdijk 536F
1023 BX
Amsterdam
TEL: +31 206370242
website: http://www.edgetrading.nl/

btw is dat de nederlandse snowboard mag? en waar heb je die gehaald? Want ik zoek al een maand ofzo naar de nederlandse snowboardbladen maar kan er maar weinig vinden
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 12:25 schreef pAin het volgende:

[..]

Ik zag hem ook al, erg mooi . Zeker ook mooie mag die ze nu hebben, lekker handzaam, beter dan de Taste die ik echt mega groot vind en dat niet echt prettig leest in het OV.

Ik zit er nog steeds een beetje mee om een extra boardje te kopen, nog niet echt een idee wat..... iig wel wat wendbaarder dan mn Atlas 164, die is echt heeeeeeeeeeeeeerlijk in de poeder, maar op de piste traag als dikke stront door een vergiet en om al niet te spreken over het enorme gewicht van dat dinge .
Dan moet je gewoon een lichter boardje kopen
T6 misschien een optie voor je? Wide model bedoel ik. Die is een heel erg stuk lichter en daardoor veel sneller (wat ik begrepen heb tenminste)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 20 oktober 2005 @ 12:39:46 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31578340
dubbel....
foutje
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:03:44 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31578638
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 11:22 schreef Thermo het volgende:
Ik heet geen Piet Paulusma.
Nee? niet.....

Maar Avoriaz ligt op 1800m hoogte, dat is erg hoog voor zo'n Noorderlijk gelegen gebied. Morzine ligt een stuk lager (op 1000m) dat is dan weer niet erg hoog voor Franse begrippen. Poeder kan er makkelijk liggen, het zal de eerste keer niet zijn dat het goed dumpt met Sinterklaas. De kans is echter kleiner dan in de eerste weken van januari. Voor kerst moet je altijd in gedachten hebben dat het ook wel eens behelpen kan zijn met ijsbaantjes. Schoolvoorbeeld daarvan is Les Menuires vorig jaar, BrakkeAap. Sneeuwmollen, sneeuwriet en noem de ongein maar op. Ury-Buries of hoe heette die beesten ook alweer?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31578753
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 12:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

volgens Ride:

Edge Trading
Nieuwendammerdijk 536F
1023 BX
Amsterdam

btw is dat de nederlandse snowboard mag? en waar heb je die gehaald? Want ik zoek al een maand ofzo naar de nederlandse snowboardbladen maar kan er maar weinig vinden
Ik heb er een abo op . Heb hem ook nog niet in de winkels gezien. Boardshops hebben hem ook niet?
quote:
Dan moet je gewoon een lichter boardje kopen
T6 misschien een optie voor je? Wide model bedoel ik. Die is een heel erg stuk lichter en daardoor veel sneller (wat ik begrepen heb tenminste)
Dat snapte ik al . T6 is een erg mooie plank, maar die prijs . Ok, je koopt een kwalteitsproduct, maar zo'n dure plank voor iemand die max 4 weken in het jaar kan snowboarden is een beetje onzin imho . Maar toch bedankt voor het advies, ik denk dat ik maar eens een kijkje gaan nemen bij boardshops, denk dat B-Sports in Oud Beijerland mn eerste prooi word komende zaterdag .
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:13:43 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31578767
Morzine
"De Muur"
pi_31578835
Morzine was ook erg ok!

En ik heb hem gekocht.. bij... *trommelgeroffel*

Appie hein!
Jaja, AH XL in Eindhoven heeft hem.
Ik loop namelijk al weken heel Eindhoven af.. elke bookshop en nergens iets van NL bladen laat staan Transworld.

Dus toen ik deze zag maar direct meegenomen uit frustratie.

Staat ook een heel stuk in over orthopedische zolen. Alleen nogal algemeen.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:27:29 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31578916
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:12 schreef pAin het volgende:

[..]

Ik heb er een abo op . Heb hem ook nog niet in de winkels gezien. Boardshops hebben hem ook niet?
[..]

Dat snapte ik al . T6 is een erg mooie plank, maar die prijs . Ok, je koopt een kwalteitsproduct, maar zo'n dure plank voor iemand die max 4 weken in het jaar kan snowboarden is een beetje onzin imho . Maar toch bedankt voor het advies, ik denk dat ik maar eens een kijkje gaan nemen bij boardshops, denk dat B-Sports in Oud Beijerland mn eerste prooi word komende zaterdag .
nouja er zijn ook genoeg andere planken die misschien goedkoper zijn...
De atlas staat nou niet bepaald bekend om zijn wendbaarheid.

Vanavond ff naar The Old Man en meer info vragen over mijn snowboardprops...
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:28:14 #113
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31578928
Ik weet verder overigens niks van Morzine hoor....

Er ligen hier gewoon wat snowboardfolder op de wc, mijn morzine-ervaring gaat dus niet verder dan wat beredeneringen vanaf het toilet.

maar 'de muur' die heeft toch ongeveer elk frans skigebied. Hoe steil is hij in Morzine, mijn persoonlijke steilste is nog steeds de 63% dalafdaling naar Val 'd Isere.... La Face de bellevarde....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:31:08 #114
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31578960
Dan heb ik het dus wel puur over pistes he. Ik heb de meetapparatuur niet om offpiste te meten hoe steil die stukken zijn. Waarschijnlijk nog wel een stapje steiler, daar heet een steil stukje vaak vrije val.... maar dat heb je dan helemaal niet zo in de gaten.
pi_31579237
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

nouja er zijn ook genoeg andere planken die misschien goedkoper zijn...
De atlas staat nou niet bepaald bekend om zijn wendbaarheid.

Vanavond ff naar The Old Man en meer info vragen over mijn snowboardprops...
Nee, daarom staat ie niet bekend. Nu heb ik ook geen abnormaal grote voeten (44, kan met van die verwarmde binnenzooltjes wel 43 aan), maar ik vond het altijd een erg mooi boardje en ben er ook dik tevreden mee. Maar wat ik al zeg: tis echt een poederplank voor mij, daarin is hij echt iets wat niet veel boards zullen overtreffen .

Doet Duotone trouwens nog wat trouwens? Heb een in 2003 een board gereden van Duotone (huur uit de Ripstar stal) en dat was me een partijtje geil zeg, zeker voor die prijs . Kon hem kopen voor -25% maar ik had het geld niet .
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:58:27 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31579267
kweenie hoe het met andere gebieden zit en ik kan weinig vinden over een hellingshoek oid, maar om hier een stukje te kopieren van een andere site:
quote:
De meest ervaren skiërs zullen hier op de Col de Chavanette (2184 mtr) de uitdaging aangaan om de Mur du Suisse af te dalen. Een zwarte piste die haast stijl naar beneden gaat en daarom ook De Muur wordt genoemd. Wij hebben het genoegen mogen smaken om in de zomer aan het randje van de afdaling op de top van de Chavanette te hebben gestaan. Je kunt je dan absoluut niet voorstellen dat er in de winter skiërs over de helling naar beneden gaan. Je kijkt bijna kaarsrecht naar beneden Zwitserland in, ongelooflijk. De historie van het huidige Avoriaz gaat overigens terug tot begin jaren 60. Het is nu een nog steeds een modern skioord waarvan de houten stijl van de apartementgebouwen al vele prijzen gewonnen hebben.
hmmm ik heb het trouwens toch wel kunnen vinden.
Tenminste, ik heb kunnen vinden dat het een hoogteverschil is van 800m op 3km
Iemand een idee hoe je dat uitrekent? Dat was nooit me sterkste punt op school...
pi_31579273
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 12:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

volgens Ride:

Edge Trading
Nieuwendammerdijk 536F
1023 BX
Amsterdam

[..]
Dat is nieuw dus.. ben er nog niet helemaal achter of dit een topper is..

Ze hebben ook Nixon, maar dat is gewoon lifestyle/kleding brand.. Breng je makkelijk aan de man zonder technische knowhow en boardliefde..

Mochten er mensen zijn die iets zinnigs te zeggen over edgetrading... !

[ Bericht 1% gewijzigd door Thermo op 20-10-2005 14:07:27 ]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:02:34 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31579306
Die in Mayrhofen heb ik trouwens ook een keer gedaan van de winter:
die 78% zie ik net staan
quote:
Das innovative Skigebiet Mayrhofen rund um die Zillertaler Berge Ahorn, Penken, Rastkogel und Eggalm gibt mit Österreichs steilster Skipiste allen schneidigen Downhillern ordentlich Gas. Denn mit einem Gefälle von 78 % verlangt der Harakiri-Steilhang Biss und Stehvermögen. Das Besondere: Harakiri wird präpariert, was nur mit einer Winde und einem neuen Pistengerät mit 430 PS, 9 t Gewicht und 4 t Zugkraft möglich ist.
http://www.mayrhofner-ber(...)/harakiri-piste.html

Plaatje:
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:26:48 #119
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31579627
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:58 schreef Komakie het volgende:
kweenie hoe het met andere gebieden zit en ik kan weinig vinden over een hellingshoek oid, maar om hier een stukje te kopieren van een andere site:
[..]

hmmm ik heb het trouwens toch wel kunnen vinden.
Tenminste, ik heb kunnen vinden dat het een hoogteverschil is van 800m op 3km
Iemand een idee hoe je dat uitrekent? Dat was nooit me sterkste punt op school...
Pfff... dat was nog eens ruige wiskunde vroeger.
De ontbrekende zijde kun je uitrekenen met de Stelling van Pythagoras:

(800x800) + (?) = (3000x3000)
De wortel van 8 360 000 = 2891

Dat is de afstand die je vooruit beweegd ten opzichte van het punt waar je start.

Volgens mij kon je die hoeken uitreken met de sinus, de cosinus en de tangens ofzo...
Die weet ik echter niet zomaar, nu heb ik ook niet zoveel tijd om dat even uit te dokteren. Lijkt me overigens zo getalsmatig helemaal niet zo steil
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:33:58 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31579783
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:26 schreef XL het volgende:

[..]

Pfff... dat was nog eens ruige wiskunde vroeger.
De ontbrekende zijde kun je uitrekenen met de Stelling van Pythagoras:

(800x800) + (?) = (3000x3000)
De wortel van 8 360 000 = 2891

Dat is de afstand die je vooruit beweegd ten opzichte van het punt waar je start.

Volgens mij kon je die hoeken uitreken met de sinus, de cosinus en de tangens ofzo...
Die weet ik echter niet zomaar, nu heb ik ook niet zoveel tijd om dat even uit te dokteren. Lijkt me overigens zo getalsmatig helemaal niet zo steil
Nee mij dus ook niet....
volgens mij klopt er iets niet, want ik heb die in Mayrhofen gedaan en de muur. Ik weet toch zeker dat ze ongeveer even stijl waren. In mijn beleving tenminste.
Me pa heeft het ff snel uitgerekend en zegt dat het 27% is maar dat kan nooit kloppen. Of de gegevens kloppen natuurlijk niet.
Hij heeft gewoon 800/3000=26.6%
Maar dat kan nooit kloppen...
27% is een makkelijke rode piste en dat was het toch net niet

[ Bericht 3% gewijzigd door Komakie op 20-10-2005 14:40:08 ]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:40:20 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31579921
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nee mij dus ook niet....
volgens mij klopt er iets niet, want ik heb die in Mayrhofen gedaan en de muur. Ik weet toch zeker dat ze ongeveer even stijl waren. In mijn beleving tenminste.
Me pa heeft het ff snel uitgerekend en zegt dat het 27% is maar dat kan nooit kloppen. Of de gegevens kloppen natuurlijk niet.
27% is een makkelijke rode piste en dat was het toch net niet
Misschien was dat de hele piste, niet specifiek het stuk 'de muur'.
Vraag eens aan je pa hoe dat ook alweer moet, dat uitrekenen van die hoeken....
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:02:58 #122
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31580514
Is er niet iemand van ons die nog op de middelbare school zit of die die-hard wiskunde is

pi_31580528
* Thermo veel wiskunde heeft gehad.

Voor 25 euro per uur wil ik wel wat bijles geven.

Ik moet namelijk mijn verblijf in Gerlos kunnen betalen

donderdag 20 oktober 2005 @ 15:10:38 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31580696
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 15:03 schreef Thermo het volgende:
* Thermo veel wiskunde heeft gehad.

Voor 25 euro per uur wil ik wel wat bijles geven.

Ik moet namelijk mijn verblijf in Gerlos kunnen betalen

haha
ik ook dus ik sla de bijles ff over
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:13:29 #125
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_31580753
teken het op een schaal van 10 ofzo of 100 ofzo.. en dan met een geodriehoek het aantal graden meten
dat is de simpelste manier
'sos cas toa' manier weet ik niet meer, is ook gelukkig weer 2 jaar geleden

wie gaat er morgen naar de burton testdag in zmeer?
pi_31581285
Ongeveer 27 graden kom ik op uit, moet je even voor prutsen met de sinus regel. Klopt toch ook voor je gevoel?

Klein voorbeeldje, om 45 graden te dalen moet je voor elke meter die je omlaag gaat 2m boarden. En hier ga je 800m omlaag. Dus dat te doen met 45 graden moet je ongeveer 1600m boarden. Hier moet je 3000m boarden om 800m te zakken. Dus dit is nog een stuk minder stijl.
pi_31582711
Ik heb ook geen idee hoe stijl de muur in "Les Portes du Soleil" is, maar op een mooie dag eind januari 2004 was ie na een aantal dagen sneeuwen niet geprepareerd...

*krijgt nog steeds een harde plasser als ie denkt aan die afdaling

anyway, het percentage van een afdaling bereken je met 100*H/L (H=hoogteverschil, L=lengte afdaling) dus die 27% klopt wel maar dat zal gemiddeld zijn. De stijlere stukken kunnen best boven de 70% komen. De hoek van de afdaling is dan sin-1(H/L)=45
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:08:55 #128
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31583132
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:42 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Ik heb ook geen idee hoe stijl de muur in "Les Portes du Soleil" is, maar op een mooie dag eind januari 2004 was ie na een aantal dagen sneeuwen niet geprepareerd...

*krijgt nog steeds een harde plasser als ie denkt aan die afdaling

anyway, het percentage van een afdaling bereken je met 100*H/L (H=hoogteverschil, L=lengte afdaling) dus die 27% klopt wel maar dat zal gemiddeld zijn. De stijlere stukken kunnen best boven de 70% komen. De hoek van de afdaling is dan sin-1(H/L)=45
Ben even wat uurtjes gaan tennissen en bedacht met toen inderdaad dat we op zoek waren naar een percentage, niet naar graden

Die 27% is dus inderdaad goed. Je hebt dus gelijk alleen zegt stijl meer iets over hoe ruig je eruit ziet en is een berg steil.
pi_31583229
Wie kan mij vertellen waarom een lawinepieper zo fucked up duur is? Zou je ze misschien ook ergens kunnen huren?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:17:10 #130
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31583266
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom een lawinepieper zo fucked up duur is? Zou je ze misschien ook ergens kunnen huren?
De enige reden die ik me kan bedenken is dat het spotgoedkoop is geweest op het moment dat het je leven redt. Kan me echter ook niet aan de indruk ontwekken dat de winstmarge op zo'n ding ongeveer 80% moet zijn....

Misschien is het nog waar duurder doordat er geen grote afzetmarkt is.... Je kunt het niet in massaproductie nemen.
pi_31583361
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:08 schreef XL het volgende:

[..]

Ben even wat uurtjes gaan tennissen en bedacht met toen inderdaad dat we op zoek waren naar een percentage, niet naar graden

Die 27% is dus inderdaad goed. Je hebt dus gelijk alleen zegt stijl meer iets over hoe ruig je eruit ziet en is een berg steil.
whoops..
maar toch: steil=stijl!
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:30:27 #132
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31583517
quote:
Ripstar verhuurt backcountry gear voor 75 euro per week

Ik heb overigens een stukje piste van 70% gedaan. Helaas voelde het niet echt aan als een uitdaging, omdat het misschien maar 200 meter hoogteverschil was ofzo. Op het moment dat je af ging dalen zag je dus alweer een veilige haven..

Ik heb ook ooit een keer (heel onverstandig) samen met een vriend een stukje offpiste genomen, wat volgens mij even steil was. Dat had ik echter ook niet van tevoren ingeschat, evenals het feit dat het geen lekkere poedersneeuw maar keihard icepack was, tussen de scherpe rotsen.. Ik post zo wel ff een foto..

[ Bericht 0% gewijzigd door 360sjors op 20-10-2005 18:08:49 (goedemorgen..) ]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:34:32 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31583586
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:30 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ripstar verhuurt backcountry gear voor 75 euro per week

Ik heb overigens een stukje piste van 70 graden gedaan. Helaas voelde het niet echt aan als een uitdaging, omdat het misschien maar 200 meter hoogteverschil was ofzo. Op het moment dat je af ging dalen zag je dus alweer een veilige haven..

Ik heb ook ooit een keer (heel onverstandig) samen met een vriend een stukje offpiste genomen, wat volgens mij even steil was. Dat had ik echter ook niet van tevoren ingeschat, evenals het feit dat het geen lekkere poedersneeuw maar keihard icepack was, tussen de scherpe rotsen.. Ik post zo wel ff een foto..
Is er geen animo voor een inkoopactie ortovox f1-tjes...

http://www.ortovox.com/typo7/index.php?id=21&L=1

Achterhalen we de importeur, proberen we die man zo ver te krijgen dat hij een deel van zijn marge laat liggen. Voor de veiligheid van de mensheid enzo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:41:33 #134
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31583737

Les Deux Alpes 2002. Dit was dus dat stukje waarin ik me gruwelijk had vergist. Die vriend van me, bekend bij het gros van de True Life'ers, lacht hier als een boer met kiespijn

Beerke was destijds overigens zo wijs om gewoon de piste eromheen te pakken.

[ Bericht 2% gewijzigd door 360sjors op 20-10-2005 17:52:56 ]
pi_31586592
Ok jongens, ff een update van mijn boardkeuze. Ik heb me nu definitief gewogen en het is, rofl, rofl.. 67 kg. Ze hadden bij duijvestein niet eens een weegschaal :S.
Maargoed, komt erop neer dat de CustomX 156 is 57-79kg. En de CustomX 160 is 61-84 kg.......
Nou al met al denk ik dat de 156 voor freeride te klein is en dat ik de160 moet hebbne, maar Die hebben ze niet, dus zal ik voor de triumph 160 gaan denk ik. .....
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:03:05 #136
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31594700
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:41 schreef 360sjors het volgende:
[afbeelding]

Les Deux Alpes 2002. Dit was dus dat stukje waarin ik me gruwelijk had vergist. Die vriend van me, bekend bij het gros van de True Life'ers, lacht hier als een boer met kiespijn

Beerke was destijds overigens zo wijs om gewoon de piste eromheen te pakken.
Als je die foto laat zien hoef je gewoon niets meer uit te leggen over die piste

Vanavond maar eens vroeg thuis trouwens, hou het echt niet vol elke avond te gaan zuipen
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 03:29:04 #137
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31597191
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 01:03 schreef NoComment het volgende:

[..]

Als je die foto laat zien hoef je gewoon niets meer uit te leggen over die piste

Vanavond maar eens vroeg thuis trouwens, hou het echt niet vol elke avond te gaan zuipen
pussy
pi_31597202
Mich-¤
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_31598494
Beetje zuipen.... stelletje criminelen.

Laat mij maar afstuderen.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:43:33 #140
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31598870
wiskundig:
de hoek is gelijk aan de arcsin(800/3000), waarmee je uit zou komen op een hoek van 15.4 graden. In procenten weet ik niet hoe dat zit, heb ergens gehoord dat 100% helling een hoek van 45 graden is.
Maar geloof me... wiskunde heeft weinig toegevoegde waarde bij het beschrijven van pistes. Sowiso heb je ook bochten, waardoor die 3000 niet perse 3000 hoeft te zijn. Dat kan meer of minder zijn.
[/gonio]
Maar damn, gister 'lost in transition' en 'afterLame' gekeken onder het genot van een jointje en een biertje. Het seizoen is weer begonnen!
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:03:50 #141
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31601601
Zullen we maar ophouden met die pistes berekenen? Ik weet iig nog dat hij erg stijl was
quote:
Huren kan wel, maar is natuurlijk wel lastig en op den duur wel duurder. Tenminste, als je natuurlijk weet dat je het vaker wilt gaan doen. Als het eenmalig is (en dat is het meestal niet ) dan kun je dat natuurlijk wel doen, maar ik heb bijvoorbeeld liever me eigen spullen

Ik denk dat ze zo duur zijn omdat er geen afzetmarkt voor is. De gemiddelde wintersporter zal geen lawinepieper komen. Daarnaast komt er ook nog bij dat je een sonde nodig hebt en een schep (nee je kunt niet met je snowboard scheppen!!!!). Daar heb je dan ook weer een tas voor nodig. Alleen een pieper heb je niets aan. Dan kun je wel iemand opzoeken, maar ja uitgraven wordt lastig Wordt op die manier een duur geintje. Aan de andere kant, je hoeft het maar 1x aan te schaffen en dan ben je voor een hele lange tijd voorzien. Het zijn dingen die bijna niet stuk te krijgen zijn

Ik ben er wel van overtuigt dat als ze die spullen een stuk minder duur zouden maken er meer mensen die spullen zouden kopen waardoor het allemaal een stuk veiliger zou zijn.

wel i
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:34 schreef XL het volgende:
Is er geen animo voor een inkoopactie ortovox f1-tjes...

http://www.ortovox.com/typo7/index.php?id=21&L=1

Achterhalen we de importeur, proberen we die man zo ver te krijgen dat hij een deel van zijn marge laat liggen. Voor de veiligheid van de mensheid enzo
Hmm je kunt het altijd proberen
Ik heb trouwens deze:

Volgens de reviews de beste die er te krijgen is. Andere piepers zijn ook goed, maar deze staat er net boven. Tenminste, dat is wat gezegd wordt. Hij is ook iets duurder dan de meeste piepers (scheelt 20 of 30 euro geloof ik) maar ja, als het je leven kan redden, waarom niet
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:21 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ok jongens, ff een update van mijn boardkeuze. Ik heb me nu definitief gewogen en het is, rofl, rofl.. 67 kg. Ze hadden bij duijvestein niet eens een weegschaal :S.
Maargoed, komt erop neer dat de CustomX 156 is 57-79kg. En de CustomX 160 is 61-84 kg.......
Nou al met al denk ik dat de 156 voor freeride te klein is en dat ik de160 moet hebbne, maar Die hebben ze niet, dus zal ik voor de triumph 160 gaan denk ik. .....
Ik zeg van goeie keuze
Ik was trouwens gisteren bij The Old Man en daar zeiden ze ook dat het een heel goed board is. Alleen faky rijden is minder. Verder heerlijk board voor freeriden
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:10:35 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31601731
Trouwens ff een update over mijn zoektocht naar een nieuw snowboard.

Was dus gisteren in de old man en die hadden toch weer een ander verhaal dan de cellblock.
Die zeiden meer wat de algemene mening is over de Baron ES.
Eerst was de Baron misschien nog een optie maar dan zit je of met een 1.62m wat weer net iets te kort voor me is of je zit met een 1.67m wat weer net iets langer is dan dat ik wil rijden.
Daarnaast heb ik een Triumph gereden en is de Baron ES gewoon een board dat een beetje in de richting van dat board zit maar waar je gewoon meer mee kunt. Hij is iets minder offpiste (niet tapered) maar hij is wel weer beter faky te rijden.
Leuke was dat de verkoper hetzelfde probleem had met de Triumph als ik. Hij had er zelf 1 van vorig jaar en was erg tevreden over maar faky rijden was echt een hel met dat ding.

Hij zei dat ik toch misschien nog de Custom X moest gaan proberen. Iets wat ook nog wel in mijn straatje is, ware het niet dat hij gewoon te smal is. Hij dacht dat het waarschijnlijk met mijn schoenmaat nog net zou kunnen en anders zou het gewoon de Baron ES worden omdat dit het enige board van burton is wat in mijn straatje zit qua rijden en wat ook nog breed genoeg is en de juiste lengte heeft

Komende donderdag dus maar testen in Snowworld Landgraaf
pi_31601882
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:03 schreef Komakie het volgende:

Ik heb trouwens deze:
[afbeelding]

Volgens de reviews de beste die er te krijgen is. Andere piepers zijn ook goed, maar deze staat er net boven. Tenminste, dat is wat gezegd wordt. Hij is ook iets duurder dan de meeste piepers (scheelt 20 of 30 euro geloof ik) maar ja, als het je leven kan redden, waarom niet
Ik heb de Tracker DTS

Volgens vele de beste voor de mensen die niet het hele seizoen in de bergen zitten
Oftewel: Simpel en doeltreffend te gebruiken.

En over de prijs:
Zoals gezegd, levend gevonden worden kent geen prijs, en vanuit thuis uit kennen ze mij goed genoeg, en hebben daarom dit speeltje gesponsort.
Simpelweg omdat ze weten dat ik dit zielsgraag doe, en hun mij graag nog eens levend terug zien.

Maybe dat andere ook wat kunnen regelen met hun ouwe lui
pi_31602062
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:10 schreef Komakie het volgende:
Trouwens ff een update over mijn zoektocht naar een nieuw snowboard.

Was dus gisteren in de old man en die hadden toch weer een ander verhaal dan de cellblock.
Die zeiden meer wat de algemene mening is over de Baron ES.
Eerst was de Baron misschien nog een optie maar dan zit je of met een 1.62m wat weer net iets te kort voor me is of je zit met een 1.67m wat weer net iets langer is dan dat ik wil rijden.
Daarnaast heb ik een Triumph gereden en is de Baron ES gewoon een board dat een beetje in de richting van dat board zit maar waar je gewoon meer mee kunt. Hij is iets minder offpiste (niet tapered) maar hij is wel weer beter faky te rijden.
Leuke was dat de verkoper hetzelfde probleem had met de Triumph als ik. Hij had er zelf 1 van vorig jaar en was erg tevreden over maar faky rijden was echt een hel met dat ding.

Hij zei dat ik toch misschien nog de Custom X moest gaan proberen. Iets wat ook nog wel in mijn straatje is, ware het niet dat hij gewoon te smal is. Hij dacht dat het waarschijnlijk met mijn schoenmaat nog net zou kunnen en anders zou het gewoon de Baron ES worden omdat dit het enige board van burton is wat in mijn straatje zit qua rijden en wat ook nog breed genoeg is en de juiste lengte heeft

Komende donderdag dus maar testen in Snowworld Landgraaf
Why blijf je bij burton?
Kijk ook eens naar de Ride Business.. of de Rome Design
Hell rijdt eens op al het andere wat er is .. je hebt iiig techniek genoeg om ze goed te kunnen beoordelen
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:04:50 #145
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_31602883
wie gaat dr nou nog vanavond naar zoetermeer voor de burton testdag?

*gaat de custom's proberen te bemachtigen*
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:35:00 #146
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31603456
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:25 schreef Thermo het volgende:

[..]

Why blijf je bij burton?
Kijk ook eens naar de Ride Business.. of de Rome Design
Hell rijdt eens op al het andere wat er is .. je hebt iiig techniek genoeg om ze goed te kunnen beoordelen
Om te beginnen om dat Burton me prima bevalt.
Daarnaast wil ik een merk met een goeie service en een merk dat verkrijgbaar is in oostenrijk bij de Hot Zone shop.

Rome hebben ze daar niet en met Ride heb ik slechte ervaringen

Ik heb al vaak zat op andere boards gereden, maar vaak ook boards die niet verkrijgbaar zijn daaro. K2 bijvoorbeeld, prima maar het is daar niet verkrijgbaar dus als er iets mee is zit ik gewoon met een probleem.

Niet alle boards die ze op de site hebben staan verkopen ze trouwens in de winkel voor zover ik weet. Misschien wacht ik ook wel totdat ik weer in Oostenrijk ben voordat ik een nieuw board koop.
pi_31603596
owja over die verkrijgbaarheid heb je het idd al eens gehad.. Vergeten sorry

Helemaal gelijk, en idd die Ride ervaringen zijn slecht, maar ja met nieuwe importeur..
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:01:51 #148
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31603968
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:42 schreef Thermo het volgende:
owja over die verkrijgbaarheid heb je het idd al eens gehad.. Vergeten sorry

Helemaal gelijk, en idd die Ride ervaringen zijn slecht, maar ja met nieuwe importeur..
hehe als ik in oostenrijk zit heb ik niets aan een importeur in nederland he

Ik heb ff goed zitten zoeken op de site van de hotzone. Voelkl heeft wel vette dingen opzich. Dat wist ik al. Maar het vervelende is dat alle boards of 2/3cm korter zijn dan ik wil (1.64m) waardoor ik carveigenschappen inlever, of ze zijn net ff wat langer waardoor ze bijna net zo lang zijn als me Triumph waardoor het weinig zin heeft om een nieuwe te kopen....
Daarnaast hebben Voelkl boards standaard een grotere nose dan tail. Das klein nadeeltje. Hoewel de breedte van de Coal en de Sting wel echt perfect is

Verder hebben we nog Nitro boards. Maar dat is eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. tenminste, die hebben ook net niet de lengtes die ik graag wil
pi_31604168
Völkl roelt

Die selecta is supervet.. ook in 163 te krijgen. Vet poederboard en kan ook goed overweg met de piste verder...

Snap alleen niet waarom je op 1 of 2 centimeter moeilijk doet...
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:38:09 #150
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31604674
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:12 schreef Thermo het volgende:
Völkl roelt

Die selecta is supervet.. ook in 163 te krijgen. Vet poederboard en kan ook goed overweg met de piste verder...

Snap alleen niet waarom je op 1 of 2 centimeter moeilijk doet...
Bij Voelkl valt het idd wel mee wat lengte betreft.

Alleen die Selecta is misschien wel vet poederen maar faky rijden moet echt een hel zijn met dat ding aangezien hij vet tapered is.

Ik zat zelf meer in de richting van een Sting te denken als ik een Voelkl zou nemen.
Sting is met 1.61m wel weer wat kort dus dan zou het een 1.66m moeten worden. Hoewel de running length (of contact length) van een 1.61m even lang is van een Baron ES 1.64m.... Das dan wel weer opvallend vind ik zelf

Alleen elk board van Voelkl is wel een heel klein btje tapered. Bij de Sting is het maar 3mm maar toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')