Ik zag hem ook al, erg mooiquote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:18 schreef Thermo het volgende:
Mijn Rome The Machine staat in de Snowboard Mag![]()
Ze zijn daar trouwens helemaal weg van de Ride DH ( vet boardje btw )
Maar toen brande er weer een lichtje...
Wie is nou dit jaar de Ride importeur geworden???
Iemand daar nog iets over opgevangen?
volgens Ride:quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:18 schreef Thermo het volgende:
Mijn Rome The Machine staat in de Snowboard Mag![]()
Ze zijn daar trouwens helemaal weg van de Ride DH ( vet boardje btw )
Maar toen brande er weer een lichtje...
Wie is nou dit jaar de Ride importeur geworden???
Iemand daar nog iets over opgevangen?
Dan moet je gewoon een lichter boardje kopenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:25 schreef pAin het volgende:
[..]
Ik zag hem ook al, erg mooi. Zeker ook mooie mag die ze nu hebben, lekker handzaam, beter dan de Taste die ik echt mega groot vind en dat niet echt prettig leest in het OV.
Ik zit er nog steeds een beetje mee om een extra boardje te kopen, nog niet echt een idee wat..... iig wel wat wendbaarder dan mn Atlas 164, die is echt heeeeeeeeeeeeeerlijk in de poeder, maar op de piste traag als dikke stront door een vergiet en om al niet te spreken over het enorme gewicht van dat dinge![]()
.
Nee? niet.....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:22 schreef Thermo het volgende:
Ik heet geen Piet Paulusma.
Ik heb er een abo opquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
volgens Ride:
Edge Trading
Nieuwendammerdijk 536F
1023 BX
Amsterdam
TEL: +31 206370242
website: http://www.edgetrading.nl/
btw is dat de nederlandse snowboard mag? en waar heb je die gehaald? Want ik zoek al een maand ofzo naar de nederlandse snowboardbladen maar kan er maar weinig vinden
Dat snapte ik alquote:Dan moet je gewoon een lichter boardje kopen
T6 misschien een optie voor je? Wide model bedoel ik. Die is een heel erg stuk lichter en daardoor veel sneller (wat ik begrepen heb tenminste)
nouja er zijn ook genoeg andere planken die misschien goedkoper zijn...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:12 schreef pAin het volgende:
[..]
Ik heb er een abo op. Heb hem ook nog niet in de winkels gezien. Boardshops hebben hem ook niet?
[..]
Dat snapte ik al. T6 is een erg mooie plank, maar die prijs
. Ok, je koopt een kwalteitsproduct, maar zo'n dure plank voor iemand die max 4 weken in het jaar kan snowboarden is een beetje onzin imho
. Maar toch bedankt voor het advies, ik denk dat ik maar eens een kijkje gaan nemen bij boardshops, denk dat B-Sports in Oud Beijerland mn eerste prooi word komende zaterdag
.
Nee, daarom staat ie niet bekend. Nu heb ik ook geen abnormaal grote voeten (44, kan met van die verwarmde binnenzooltjes wel 43 aan), maar ik vond het altijd een erg mooi boardje en ben er ook dik tevreden mee. Maar wat ik al zeg: tis echt een poederplank voor mij, daarin is hij echt iets wat niet veel boards zullen overtreffenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
nouja er zijn ook genoeg andere planken die misschien goedkoper zijn...
De atlas staat nou niet bepaald bekend om zijn wendbaarheid.
Vanavond ff naar The Old Man en meer info vragen over mijn snowboardprops...
hmmm ik heb het trouwens toch wel kunnen vinden.quote:De meest ervaren skiërs zullen hier op de Col de Chavanette (2184 mtr) de uitdaging aangaan om de Mur du Suisse af te dalen. Een zwarte piste die haast stijl naar beneden gaat en daarom ook De Muur wordt genoemd. Wij hebben het genoegen mogen smaken om in de zomer aan het randje van de afdaling op de top van de Chavanette te hebben gestaan. Je kunt je dan absoluut niet voorstellen dat er in de winter skiërs over de helling naar beneden gaan. Je kijkt bijna kaarsrecht naar beneden Zwitserland in, ongelooflijk. De historie van het huidige Avoriaz gaat overigens terug tot begin jaren 60. Het is nu een nog steeds een modern skioord waarvan de houten stijl van de apartementgebouwen al vele prijzen gewonnen hebben.
Dat is nieuw dus.. ben er nog niet helemaal achter of dit een topper is..quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
volgens Ride:
Edge Trading
Nieuwendammerdijk 536F
1023 BX
Amsterdam
TEL: +31 206370242
website: http://www.edgetrading.nl/
btw is dat de nederlandse snowboard mag? en waar heb je die gehaald? Want ik zoek al een maand ofzo naar de nederlandse snowboardbladen maar kan er maar weinig vinden
[..]
http://www.mayrhofner-ber(...)/harakiri-piste.htmlquote:Das innovative Skigebiet Mayrhofen rund um die Zillertaler Berge Ahorn, Penken, Rastkogel und Eggalm gibt mit Österreichs steilster Skipiste allen schneidigen Downhillern ordentlich Gas. Denn mit einem Gefälle von 78 % verlangt der Harakiri-Steilhang Biss und Stehvermögen. Das Besondere: Harakiri wird präpariert, was nur mit einer Winde und einem neuen Pistengerät mit 430 PS, 9 t Gewicht und 4 t Zugkraft möglich ist.
Pfff... dat was nog eens ruige wiskunde vroeger.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:58 schreef Komakie het volgende:
kweenie hoe het met andere gebieden zit en ik kan weinig vinden over een hellingshoek oid, maar om hier een stukje te kopieren van een andere site:
[..]
hmmm ik heb het trouwens toch wel kunnen vinden.
Tenminste, ik heb kunnen vinden dat het een hoogteverschil is van 800m op 3km
Iemand een idee hoe je dat uitrekent? Dat was nooit me sterkste punt op school...
Nee mij dus ook niet....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:26 schreef XL het volgende:
[..]
Pfff... dat was nog eens ruige wiskunde vroeger.
De ontbrekende zijde kun je uitrekenen met de Stelling van Pythagoras:
(800x800) + (?) = (3000x3000)
De wortel van 8 360 000 = 2891
Dat is de afstand die je vooruit beweegd ten opzichte van het punt waar je start.
Volgens mij kon je die hoeken uitreken met de sinus, de cosinus en de tangens ofzo...
Die weet ik echter niet zomaar, nu heb ik ook niet zoveel tijd om dat even uit te dokteren. Lijkt me overigens zo getalsmatig helemaal niet zo steil![]()
Misschien was dat de hele piste, niet specifiek het stuk 'de muur'.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee mij dus ook niet....
volgens mij klopt er iets niet, want ik heb die in Mayrhofen gedaan en de muur. Ik weet toch zeker dat ze ongeveer even stijl waren. In mijn beleving tenminste.
Me pa heeft het ff snel uitgerekend en zegt dat het 27% is maar dat kan nooit kloppen. Of de gegevens kloppen natuurlijk niet.
27% is een makkelijke rode piste en dat was het toch net niet
hahaquote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:03 schreef Thermo het volgende:
* Thermo veel wiskunde heeft gehad.
Voor 25 euro per uur wil ik wel wat bijles geven.
Ik moet namelijk mijn verblijf in Gerlos kunnen betalen
Ben even wat uurtjes gaan tennissen en bedacht met toen inderdaad dat we op zoek waren naar een percentage, niet naar gradenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:42 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Ik heb ook geen idee hoe stijl de muur in "Les Portes du Soleil" is, maar op een mooie dag eind januari 2004 was ie na een aantal dagen sneeuwen niet geprepareerd...![]()
*krijgt nog steeds een harde plasser als ie denkt aan die afdaling![]()
anyway, het percentage van een afdaling bereken je met 100*H/L (H=hoogteverschil, L=lengte afdaling) dus die 27% klopt wel maar dat zal gemiddeld zijn. De stijlere stukken kunnen best boven de 70% komen. De hoek van de afdaling is dan sin-1(H/L)=45
De enige reden die ik me kan bedenken is dat het spotgoedkoop is geweest op het moment dat het je leven redt. Kan me echter ook niet aan de indruk ontwekken dat de winstmarge op zo'n ding ongeveer 80% moet zijn....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom een lawinepieper zo fucked up duur is? Zou je ze misschien ook ergens kunnen huren?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:08 schreef XL het volgende:
[..]
Ben even wat uurtjes gaan tennissen en bedacht met toen inderdaad dat we op zoek waren naar een percentage, niet naar graden![]()
Die 27% is dus inderdaad goed. Je hebt dus gelijk alleen zegt stijl meer iets over hoe ruig je eruit ziet en is een berg steil.
Ripstar verhuurt backcountry gear voor 75 euro per weekquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom een lawinepieper zo fucked up duur is? Zou je ze misschien ook ergens kunnen huren?
Is er geen animo voor een inkoopactie ortovox f1-tjes...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:30 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ripstar verhuurt backcountry gear voor 75 euro per week
Ik heb overigens een stukje piste van 70 graden gedaan. Helaas voelde het niet echt aan als een uitdaging, omdat het misschien maar 200 meter hoogteverschil was ofzo. Op het moment dat je af ging dalen zag je dus alweer een veilige haven..
Ik heb ook ooit een keer (heel onverstandig) samen met een vriend een stukje offpiste genomen, wat volgens mij even steil was. Dat had ik echter ook niet van tevoren ingeschat, evenals het feit dat het geen lekkere poedersneeuw maar keihard icepack was, tussen de scherpe rotsen.. Ik post zo wel ff een foto..
Als je die foto laat zien hoef je gewoon niets meer uit te leggen over die pistequote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:41 schreef 360sjors het volgende:
[afbeelding]
Les Deux Alpes 2002. Dit was dus dat stukje waarin ik me gruwelijk had vergist. Die vriend van me, bekend bij het gros van de True Life'ers, lacht hier als een boer met kiespijn
Beerke was destijds overigens zo wijs om gewoon de piste eromheen te pakken.
pussyquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:03 schreef NoComment het volgende:
[..]
Als je die foto laat zien hoef je gewoon niets meer uit te leggen over die piste![]()
Vanavond maar eens vroeg thuis trouwens, hou het echt niet vol elke avond te gaan zuipen![]()
Huren kan wel, maar is natuurlijk wel lastig en op den duur wel duurder. Tenminste, als je natuurlijk weet dat je het vaker wilt gaan doen. Als het eenmalig is (en dat is het meestal nietquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Hmm je kunt het altijd proberenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:34 schreef XL het volgende:
Is er geen animo voor een inkoopactie ortovox f1-tjes...
http://www.ortovox.com/typo7/index.php?id=21&L=1
Achterhalen we de importeur, proberen we die man zo ver te krijgen dat hij een deel van zijn marge laat liggen. Voor de veiligheid van de mensheid enzo
Ik zeg van goeie keuzequote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:21 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ok jongens, ff een update van mijn boardkeuze. Ik heb me nu definitief gewogen en het is, rofl, rofl.. 67 kg. Ze hadden bij duijvestein niet eens een weegschaal :S.
Maargoed, komt erop neer dat de CustomX 156 is 57-79kg. En de CustomX 160 is 61-84 kg.......
Nou al met al denk ik dat de 156 voor freeride te klein is en dat ik de160 moet hebbne, maar Die hebben ze niet, dus zal ik voor de triumph 160 gaan denk ik. .....
Ik heb de Tracker DTSquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:03 schreef Komakie het volgende:
Ik heb trouwens deze:
[afbeelding]
Volgens de reviews de beste die er te krijgen is. Andere piepers zijn ook goed, maar deze staat er net boven. Tenminste, dat is wat gezegd wordt. Hij is ook iets duurder dan de meeste piepers (scheelt 20 of 30 euro geloof ik) maar ja, als het je leven kan redden, waarom niet
Why blijf je bij burton?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:10 schreef Komakie het volgende:
Trouwens ff een update over mijn zoektocht naar een nieuw snowboard.
Was dus gisteren in de old man en die hadden toch weer een ander verhaal dan de cellblock.
Die zeiden meer wat de algemene mening is over de Baron ES.
Eerst was de Baron misschien nog een optie maar dan zit je of met een 1.62m wat weer net iets te kort voor me is of je zit met een 1.67m wat weer net iets langer is dan dat ik wil rijden.
Daarnaast heb ik een Triumph gereden en is de Baron ES gewoon een board dat een beetje in de richting van dat board zit maar waar je gewoon meer mee kunt. Hij is iets minder offpiste (niet tapered) maar hij is wel weer beter faky te rijden.
Leuke was dat de verkoper hetzelfde probleem had met de Triumph als ik. Hij had er zelf 1 van vorig jaar en was erg tevreden over maar faky rijden was echt een hel met dat ding.
Hij zei dat ik toch misschien nog de Custom X moest gaan proberen. Iets wat ook nog wel in mijn straatje is, ware het niet dat hij gewoon te smal is. Hij dacht dat het waarschijnlijk met mijn schoenmaat nog net zou kunnen en anders zou het gewoon de Baron ES worden omdat dit het enige board van burton is wat in mijn straatje zit qua rijden en wat ook nog breed genoeg is en de juiste lengte heeft
Komende donderdag dus maar testen in Snowworld Landgraaf
Om te beginnen om dat Burton me prima bevalt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:25 schreef Thermo het volgende:
[..]
Why blijf je bij burton?
Kijk ook eens naar de Ride Business.. of de Rome Design
Hell rijdt eens op al het andere wat er is .. je hebt iiig techniek genoeg om ze goed te kunnen beoordelen
hehe als ik in oostenrijk zit heb ik niets aan een importeur in nederland hequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:42 schreef Thermo het volgende:
owja over die verkrijgbaarheid heb je het idd al eens gehad.. Vergeten sorry
Helemaal gelijk, en idd die Ride ervaringen zijn slecht, maar ja met nieuwe importeur..
Bij Voelkl valt het idd wel mee wat lengte betreft.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:12 schreef Thermo het volgende:
Völkl roelt![]()
Die selecta is supervet.. ook in 163 te krijgen. Vet poederboard en kan ook goed overweg met de piste verder...
Snap alleen niet waarom je op 1 of 2 centimeter moeilijk doet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |