abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:11:20 #51
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31560006
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:10 schreef 360sjors het volgende:
Uit de oude doos

[afbeelding]
Wat een knappe gasten!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:12:19 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31560032
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:11 schreef XL het volgende:

[..]

Wat een knappe gasten!
Vooral de linker....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31560111
Tja, iemand moet het zeggen he...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:27:04 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31560310
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:16 schreef beerke het volgende:
Tja, iemand moet het zeggen he...
Dus offerde ik me maar op...
Bijna naar Oasis Beer!
pi_31560525
Gasten, ik hoop dat jullie snowboard kenners mij wel kunnen helpen.
Ik ga een nieuwe set up kopen (snowboard en bindingen) Het liefst beide van Burton (jaja Burton fanatic ) Maar ik weet echt niet meer welke. Ik ben er een beetje uit snap je...
Maar ik kan goed boarden, doe het nu al een jaar of 8 dus...
Het liefst ga ik door de poeder, maarja soms kan het niet dus hij moet ook goed zijn op de pistes. Ik spring er niet echt mee dus. Prijs maakt niet uit, tenzij het echt boven de 1000 komt, dus wat zouden jullie mij aanraden om te kopen: Triumph, Malolo, T6, Costum X, of weer iets anders...
Ik weet het echt niet....
Alvast bedankt he! Later
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:49:00 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31560737
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:36 schreef PatrickAlavi het volgende:
Gasten, ik hoop dat jullie snowboard kenners mij wel kunnen helpen.
Ik ga een nieuwe set up kopen (snowboard en bindingen) Het liefst beide van Burton (jaja Burton fanatic ) Maar ik weet echt niet meer welke. Ik ben er een beetje uit snap je...
Maar ik kan goed boarden, doe het nu al een jaar of 8 dus...
Het liefst ga ik door de poeder, maarja soms kan het niet dus hij moet ook goed zijn op de pistes. Ik spring er niet echt mee dus. Prijs maakt niet uit, tenzij het echt boven de 1000 komt, dus wat zouden jullie mij aanraden om te kopen: Triumph, Malolo, T6, Costum X, of weer iets anders...
Ik weet het echt niet....
Alvast bedankt he! Later
Ik heb een Malolo gekocht, een paar weken geleden. Over anderhalve week ga ik hem pas de eerste keer testen. Dan kom ik erop terug.

Wat is je gewicht en je schoenmaat? Hoe 'Off-piste' ben je aangelegd, vertel eens over je off-piste boarden?
pi_31560937
Gewicht weet ik niet precies, ben 1.80 en slank, maarja dat zegt niet veel. Ik denk rond de 70 ongeveer, maar dat maakt toch niet uit voor het type board, alleen de lengte van het board en ik moet eerst een type zien te kiezen... Ik heb maat 42/43 ongeveer, maar met snowboard schoenen heb ik op de een of andere manier altijd 44/45/46 :S
Off piste ben ik gewoon goed aangelegd. Ja ik kan er niet veel over vertellen, maar ik ga gewoon met mijn broer ergens de piste af en dan offpiste verder, soms een beetje door de bomen, soms zonder bomen, maar ik heb tot nu toe altijd een slecht board gehad en ik wil nu echt gelijk een goed board kopen., want zo gevorderd ben ik nu onderhand wel.
Maar zoals ik al zei ga ik niet alleen off piste dus ik moet er ook mee gewoon op de piste kunnen.
Toch is off-piste wel belangrijk hoor...
Ja ik maak het jullie wel erg moeilijk, maarja...

[ Bericht 1% gewijzigd door PatrickAlavi op 19-10-2005 16:21:55 ]
pi_31561175
Ik zou als het je enige board wordt niet voor een Malolo gaan.
Piste eigenschappen die net wat minder zijn ga je zeker bij slechte poeder dagen enorm missen, kan je beter voor een meer all mountain board gaan.

En als je een T6 of een Vapor kan betalen..... ga dan eens testen ergens. No way in hell dat je dan met een Triumph thuis kom.

Nu is de vraag alleen welke maat heb je nu daadwerlijk, 44...45..46? Beetje groot verschil en als je 45 of 46 heb kan je ongeveer alle boards die jij noemde niet gebruiken.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_31561231
Toch lees ik op sommige site erg goede dingen over de triumph en de T6 kan ik wel betalen ja.
Ik heb geen grotere voeten dan andere mensen zoals ik al zei heb ik met normalen schoenen 42/43, dus dat lijkt me dat het geen probleem zal zijn.
http://www.duijvestein.com/brandoverview_specials.jsp?productgroup=1299&brand=Burton&collection=2005&shop=&page=
Staat hier niet wat bij voor mij dan?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:27:16 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31561269
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:02 schreef PatrickAlavi het volgende:
Gewicht weet ik niet precies, ben 1.80 en slank, maarja dat zegt niet veel. Ik denk rond de 70 ongeveer, maar dat maakt toch niet uit voor het type board, alleen de lengte van het board en ik moet eerst een type zien te kiezen... Ik heb maat 42/43 ongeveer, maar met snowboard schoenen heb ik op de een of andere manier altijd 44/45/46 :S
Off piste ben ik gewoon goed aangelegd. Ja ik kan er niet veel over vertellen, maar ik ga gewoon met mijn broer ergens de piste af en dan offpiste verder, soms een beetje door de bomen, soms kalen stukken, maar ik heb tot nu toe altijd een slecht board gehad en ik wil nu echt gelijk een goed board kopen., want zo gevorderd ben ik nu onderhand wel.
Maar zoals ik al zei ga ik niet alleen off piste dus ik moet er ook mee gewoon op de piste kunnen.
Toch is off-piste wel belangrijk voor...
Ja ik maak het jullie wel erg moeilijk, maarja...
Gewicht is van belang omdat lichte rijders moeite hebben met de kantenwissel van bredere planken. Sowieso beinvloed gewicht de rijeigenschappen enorm.

De Burton Malolo is een plank die fenomenaal moet zijn in de poeder, in mijn bekrompen wereldbeeld moet een superieure eigenschap op een bepaald vlak zich terug betalen op inferieure eigenschap op andere vlakken. Dat ga ik zoals gezegd over anderhalve week controleren als ik mijn Malolo in Landgraaf op de hardpack aldaar kan testen. Een Malolo is dus zoals gezegd wel een serieuze poederplank, voor wat korte stukjes door het bos of kleine poederveldjes langs de piste zou ik geen Malolo kopen. Ik denk dan toch echt aan gidsen, lawinepiepers en 'wandelingen' tot en met je knieen in de sneeuw.

Een Custom heb ik enkele jaren geleden eens op gereden, daarnaast rijdt een vriendin van mij erop. Die plank is All-round, klinkt meestal als een beginnersplank maar dat is in dit geval niet zo. Als ik het zo mag inschatten past die plank misschien beter bij je. Heeft supergoede piste-eigenschappen, je kunt er prima mee offpiste en je kunt hem redelijk lang kopen. 162 lijkt me een goede lengte.

Je schoenen kunnen wel problemen geven. Ik kan me herinneren dat wanneer je vroeger inline skates of schaatsen ging kopen, dat de verkoper dan rekening ging houden met dikke sokken en eventuele groei. Je kon 2 maten groter kijken. Met snowboarden is dat hartstikke gevaarlijk, als je met te grote snowboardschoenen hard valt kun je je enkels afschrijven. Als je maat 42/43 hebt in je gewone schoenen kun je nooit 46 in snowboardschoenen hebben. Ben kritisch in je schoenen, zij bepalen voor een groot deel je comfort. Meer dan 1 maat kan het niet afwijken, ze hebben die maten niet voor niets bedacht. Neem je snowboardsokken mee als je gaat passen en weet zeker dat je de goede maat hebt. Grote schoenen zijn een nadeel omdat ze alleen op bredere boards passen. Bij maat 42/43 heb je daar doorgaans nog geen problemen mee, groter kan tot wideboards leiden.
pi_31561333
Bij mij valt de Burton-catalogus nu pas binnen. Waarschijnlijk is het gros van de inhoud van dit boekwerk al lang en breed uitverkocht. Hoe dan ook, ik zal het eens door gaan bladeren. Misschien kan ik nog wat samen stellen voor PatrickAlavi...

Oasis, Oasis, Oasis!!!!... maar eerst boarden in Landgraaf
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_31561421
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:27 schreef XL het volgende:

[..]

Een Custom heb ik enkele jaren geleden eens op gereden
Gast... heb jij op een Custom gereden ja?
pi_31561429
thnx man!
Jullie helpen mij tot nu toe goed, thumbs up!
Ik hoop dat ik snel een mooi boardje kan kopen en dan die mooie nieuwe bindingen eroap van burton P1 Carbo ofzo of C60, gaat zeker lukken!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:42:03 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31561464
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:38 schreef beerke het volgende:

[..]

Gast... heb jij op een Custom gereden ja?
Gehuurd in Fiss/Serfaus.... na een paar dagen omgeruild voor een Burton Cruzer omdat de bindingen ruk waren. Dit speelt echter ten tijden van Praloup ofzo hoor... lang geleden.... Mijn eerste offpiste lessen waren op de Custom en later de Cruzer.
pi_31561493
Er gaat een wereld voor me open man.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:53:02 #66
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31561637
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:43 schreef beerke het volgende:
Er gaat een wereld voor me open man.
Die Cruzer was niet eens zo'n verkeerde plank hoor. Offpiste ging het voor mij beter dan die Custom, want die Cruzer was 5 cm langer. Het was allicht beter dan die Elan Royal die we in Praloup hadden....
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:11:17 #67
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31561919
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:53 schreef XL het volgende:

[..]

Het was allicht beter dan die Elan Royal die we in Praloup hadden....
Die afgeragde strijkplanken bedoel je?
pi_31561941
Ik heb even heel hard gezocht en info gekeken enzo en ik denk dat ik uiteindelijk voor de Custom X zal gaan van Burton. http://www.duijvestein.com/snow.jsp?snowproduct=1494
Deze om precies te zijn. Hij is nu namelijk in de aanbieden en volegns meerdere sites is dit een hele goede plank....
Wat denken jullie? Verstandig, of kan ik beter een andere nemen....
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:14:55 #69
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31561981
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:12 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ik heb even heel hard gezocht en info gekeken enzo en ik denk dat ik uiteindelijk voor de Custom X zal gaan van Burton. http://www.duijvestein.com/snow.jsp?snowproduct=1494
Deze om precies te zijn. Hij is nu namelijk in de aanbieden en volegns meerdere sites is dit een hele goede plank....
Wat denken jullie? Verstandig, of kan ik beter een andere nemen....
Is hij er nog in je maat? Waarschijnlijk is dat 160 voor jou...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:20:45 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31562086
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:14 schreef XL het volgende:

[..]

Is hij er nog in je maat? Waarschijnlijk is dat 160 voor jou...
Het kan ook geen kwaad om even te wachten tot Kentaro in dit topic is langsgeweest.
pi_31562195
Ok dan wacht ik toch even...
Ik binnenkort wel naar duijvestein, maar ik ga niet gelijk een board kopen. Eerst maar ff kijken wat ze hebben en wat zij denken dat goed is...
Maar ik wacht dan nog wel ff op Kentaro.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:34:25 #72
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31562293
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:32 schreef beerke het volgende:
Bij mij valt de Burton-catalogus nu pas binnen. Waarschijnlijk is het gros van de inhoud van dit boekwerk al lang en breed uitverkocht. Hoe dan ook, ik zal het eens door gaan bladeren. Misschien kan ik nog wat samen stellen voor PatrickAlavi...

Oasis, Oasis, Oasis!!!!... maar eerst boarden in Landgraaf
Hoe krijg je het voor elkaar om die catalogus in de post te krijgen? Ik vind het heerlijk om over plaatjes te kwijlen enzo, maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als die plaatjes vanzelf naar me toe komen

Jullie gaan zeker in Brussel en niet naar de HMH? Anders hadden we mooie samen een biertje te kunnen pakken..
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:36:41 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31562326
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:34 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Hoe krijg je het voor elkaar om die catalogus in de post te krijgen? Ik vind het heerlijk om over plaatjes te kwijlen enzo, maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als die plaatjes vanzelf naar me toe komen

Jullie gaan zeker in Brussel en niet naar de HMH? Anders hadden we mooie samen een biertje te kunnen pakken..
Mooi... dan kan jij de setlist van Amsterdam in dit topic gooien, weet ik wat beter wat ik in Brussel kan verwachten
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:44:03 #74
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31562446
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:36 schreef XL het volgende:

[..]

Mooi... dan kan jij de setlist van Amsterdam in dit topic gooien, weet ik wat beter wat ik in Brussel kan verwachten
Brussel is ongeveer een week VOOR Amsterdam. Zullen we het dan maar omdraaien??
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:48:07 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31562513
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:44 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Brussel is ongeveer een week VOOR Amsterdam. Zullen we het dan maar omdraaien??
Whehehe! Dan zijn ze die tour al lang weer beu als ze bij jullie zijn
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:48:24 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31562520
Ik zou niet voor een Custom X gaan. Als jij serieus schoenmaat 44 of groter hebt, wordt je niet gelukkig van een plank die smaller is dan 25.5cm (in het midden bedoel ik) en dat is de Custom X (en de Custom ook) zeker wel.

Persoonlijk zou ik je direct een Triumph aanbevelen. Een board met een kleine voorliefde voor poeder (iets kleinere tail dan nose) maar op de piste heb je daar geen last van. Zowel voor piste rijden als voor poeder rijden. Daarnaast is hij om een 10.5 schoen heen gebouwd. 10.5 = 43.5 dus die halve maat zal niet veel uitmaken. Daarnaast is de Triumph ongeveer 25.5cm breed dus prima voor jou schoenmaat.
Daarnaast is hij dus een beetje gericht op freeriden, maar er is nog mee te springen en te jibben. Het is misschien iets lastiger dan met een gewoon board, maar het is mij wel gelukt

Maar hoe gevorderd ben je nou eigenlijk? niet in jaren maar in weken, want ik ken mensen die al 8 jaar boarden, maar ondertussen zijn ze elk jaar 1 week geweest waardoor het in praktijk 8 weken is. Terwijl als je elk jaar 3x gaat je ineens op 24 weken zit. Is wel ff een verschil.
Ik board al 11 jaar, maar heb iets van 35 weken ervaring. Geen id hoeveel precies, ik heb ze niet bijgehouden
Ohw en aantal keren indoor snowboarden tel je ook niet mee he

Ik denk iig dat je niet echt gelukkig wordt van een Custom X. Malolo zal waarschijnlijk iets te veel poeder gericht zijn voor je en een T6 of een Baron ES (of een CustomX) is wel weer erg stijf. Een Custom is te smal (net als een CustomX) en een Baron te veel freestyle.

Kortom ik zou gewoon lekker voor een Burton Triumph gaan met iets van P1 Carbon bindingen erop en je kunt weer een paar jaar vooruit. Is een setje waar je zeker geen spijt van zult krijgen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_31562681
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:26 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ok dan wacht ik toch even...
Ik binnenkort wel naar duijvestein, maar ik ga niet gelijk een board kopen. Eerst maar ff kijken wat ze hebben en wat zij denken dat goed is...
Maar ik wacht dan nog wel ff op Kentaro.
Pff present. Moest naar Bedum, die klanten gaan ook steeds verder weg zitten. 550 km heen en weer, ik had bijna in Oostenrijk kunnen zitten.

Ik heb zelf een Custom X en ik ben er heel tevreden over. Het is een Custom maar dan van de topmaterialen wat hem lichter en stijver maakt. Ik denk dat het ook wel goed aansluit bij wat je wil. Ik hem hem alleen indoor getest, maar ik ben er van overtuigt dat het off-piste als een trein gaat. Gezien je gewicht denk ik dat een 1.60 een goede lengte zal zijn.

Overgens is de Malolo zeker het overwege waard als je je wat meer op off piste wil toeleggen en je schijnt op de piste maar weinig in te leveren, maar daar horen we binnenkort meer over.. Oja, Ik zou met jouw schoenmaat zeker geen (mid) wide board nemen, dat is zonde. Dat voeten verhaal van je is wel vreemd, ik heb een stukje voor je geknipt en geplakt. Misschien heb je daar wat aan.

1. Choosing a Boot
a. Get what fits your foot the best. People make recommendations all the time, but in the end you're the only one who can decide what works for you. Keep in mind, what may work for someone else may not work for you. Always remember FUNCTION over fashion.
b. Flex: Personal Preference. Most of the time people suggest that if you're mainly freeriding that you should go with a stiffer more supportive boot and that if you're mainly riding park that you should go with a softer flexier boot. This may not be the case 100% of the time, hence personal preference.
c. Lacing: Personal Preference. Aside from traditional laces, I'd have to say Speed Zone is the best alternative out there. Others may like BOA, etc. Everything has it's flaws and shit will break from time to time. Just because it happened to someone's brother's sister's boyfriend's aunt's nephew doesn't mean it will definitely happen to you i.e. Getting stuck in BOA boots.

2. Sizing
a. Shoe Size vs. Boot Size: Most of the time people oversize their sneakers for comfort. You have to keep in mind that your snowboard boot is NOT supposed to fit like your shoes. Other sizing will also affect your boot size, which I will go further into detail below.
b. Mondopoint: Most of the time you will find another number along with US sizing. This is mondopoint. In order to convert, you merely have to add the two mondopoint numbers together to give you a rough equivalent to US sizing i.e. 26.0 MP : 2 + 6 = 8.0 US. US sizing is more accurate than mondopoint. Towards the lower (7-8 US) and higher (11-12 US) end of the mondopoint sizing spectrum you're missing two sizes. The reason behind this is because the mondopoint scale is a bit staggered from the US scale.
c. Brannock: This is probably the best starting point that you have in terms of finding out your size. There are three measurements, Overall Length, Arch Length, and Width. In some cases your arch length might be longer than your overall length. In this case, I would start with a boot at a size right between your arch length and overall length. If that is still too tight, size up to your arch length.

3. Fit
a. Shell Fit: This is a good and easy way to find out what type of fit you want. There are two types of fits, Comfort and Performance.
1. Remove the liner from the boot.
2. Put your foot inside of the shell sliding your foot so your toes are touching the end.
3. Use your fingers to measure the space between your heel and back of the shell.
1 Finger Space: Performance fit. This is going to fit pretty snug out of the box. Even after the boot breaks in, the boot will still be super supportive. This may not be preferred for those of you who only get out a couple times a season.
2 Finger Spaces: Comfort fit. Like any boot, it will fit snug out of the box, but after it breaks in you will notice it is not nearly as snug as it was previously.
3+ Finger Spaces: SOFA KING WE TODD IT!
b. Generally you want the boot to fit snug overall because you must consider BREAK IN. Depending on the type of boot and liner, the boot will break in considerably. "If the boot were a little bit bigger, it would fit perfectly." That's what you want to think when you're in the shop trying on boots. Almost all boots will have a built in foward lean. Boots are not designed to fit correctly as you're standing straight up. Initially, you want your toes to be right at the end of the boot. You don't want them curled or jammed at the end. As you flex into the boot your heel will slide all the way into the heel pocket bringing your toes slightly back from the end. This is the type of fit you should look for. You also want to make sure you have good support in your heel. Make sure the boot is nice and snug around your ankles now, so when the boot breaks in you don't get heel lift.

4. Heat Molding
a. This is a great way to make boots that fit overly snug fit much better. You can also use it to alleviate some fit problems i.e. Pressure points, etc.
b. Which boots are heat moldable? Make sure they have an EVA liner. Not all EVA liners are necessarily designed to be heat molded so inquire futher at the shop when you're trying on boots.
c. How is it done? Manufacturers will supply dealers with their particular heat molding device. They blow heat at a specific preset temperature into the boot causing the foam to become soft and expand. When you get this done, use the socks that you will be using when you ride. After you lace the boot, flex the boot often as you wait for it to cool. As the foam cools it will contract around the shape of your foot giving you more of a custom fit. Don't forget to remove the footbeds when you heat mold the boot. Put them back in after they're done heating. This will prevent any damage to the footbed and it will also allow more of the liner to be heated.
d. Toe Caps: These are basically foam caps that cover your toes. These are used to blow out the toe box to give added space. Put these on your feet directly with your sock over it so you don't get a ridge imprinted into your liner.

5. Footbeds
a. These are a must. The majority of stock insoles aren't that great. Aftermarket insoles will provide more support, resulting in increased comfort and stability within the boot. Full on custom is the way to go, but can get extremely pricey depending on where you get it done. If you don't have the cash for it, you can get a decent insole for roughly $30 USD. If you can get a sport orthodic, even better.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 18:02:11 #78
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31562780
Ik zou alleen die CustomX overwegen als wanneer de schoenmaat 43 of kleiner is... maar das just my 2 cents...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_31562838
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:02 schreef Komakie het volgende:
Ik zou alleen die CustomX overwegen als wanneer de schoenmaat 43 of kleiner is... maar das just my 2 cents...
dat zijn ook mijn 2 cents Hij geeft aan schoenmaat 42/43 te hebben. Dan pas je makkelijk in boots met maatje 42.

Als je dan 1000 euro hebt voor board en bindingen en je rijdt piste en offpiste, en je wilt Burton. Dan zou ik kiezen tussen:

Custom X met P1 Carbon (allround knallen)
Malolo met Cartels (off piste knallen)
T6 met C60 (knallend knallen)

[ Bericht 20% gewijzigd door Kentaro op 19-10-2005 18:11:33 ]
  woensdag 19 oktober 2005 @ 18:21:11 #80
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31563136
Ik ga er ook van uit dat het hier om kleine voeten gaat hoor...
Hij moet er alleen zelf nog even achterkomen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:45:19 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31564611
en toch zou ik voor een Triumph gaan met een paar P1 Carbons erop. Zelfs als hij maatje 43 zou hebben.
De Triumph wordt er altijd een beetje tussenuit gelaten omdat hij een beetje tussen het wal en het schip zit met niet zo poeder als de Malolo en niet zo allround als de T6 of de CustomX, maar ik ben er toch van overtuigt dat het de beste keuze is voor hem als ik zijn verhaal zo hoor.

Niet dat die andere boards slechter zijn ofzo, hij zit precies tussen de CustomX en de Malolo in en dat is er juist zo mooi aan. Aangezien ik de Custom toch iets minder als poederboard het zie doen....
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:48:24 #82
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31564686
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:45 schreef Komakie het volgende:
en toch zou ik voor een Triumph gaan met een paar P1 Carbons erop.
Hij wordt er altijd een beetje tussenuit gelaten omdat hij een beetje tussen het wal en het schip zit met niet zo poeder als de Malolo en niet zo allround als de T6 of de CustomX, maar ik ben er toch van overtuigt dat het de beste keuze is voor hem als ik zijn verhaal zo hoor.

Niet dat die andere boards slechter zijn ofzo, hij zit precies tussen de CustomX en de Malolo in en dat is er juist zo mooi aan. Aangezien ik de Custom toch iets minder als poederboard het zie doen....
Zo wide of zelfs midwide board is voor lichte rijders echt zo fijn niet hoor....
Afgelopen winter (nou ja, lente) heb ik nog op een wideplank van Atomic gestaan en dat ding rijdt echt met me weg. Dan kun je zeggen wat je wil, maar dat is niet omdat ik rutsch als een mannetje van 12. Toen ik zo rutschte waren die mannetjes van 12 van nu nog niet geboren.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:54:30 #83
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31564823
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:48 schreef XL het volgende:

[..]

Zo wide of zelfs midwide board is voor lichte rijders echt zo fijn niet hoor....
Afgelopen winter (nou ja, lente) heb ik nog op een wideplank van Atomic gestaan en dat ding rijdt echt met me weg. Dan kun je zeggen wat je wil, maar dat is niet omdat ik rutsch als een mannetje van 12. Toen ik zo rutschte waren die mannetjes van 12 van nu nog niet geboren.
Maar de Triumph staat er wel om bekend dat hij juist voor lichtere rijders erg lekker en speels te rijden is. Daarnaast is hij niet zo heel erg wide. als hij de 1.60m wil hebben dan is die 25.4cm breed in het midden. Ik denk dat het precies goed voor hem zou zijn.

Daarnaast geeft hij aan dat hij ook veel tussen de bomen door gaat enzo. Dan is het makkelijker om een board te hebben een kleinere tail en wat set-back. Dus Malolo zou een optie kunnen zijn, of een Triumph.
pi_31566050
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar de Triumph staat er wel om bekend dat hij juist voor lichtere rijders erg lekker en speels te rijden is. Daarnaast is hij niet zo heel erg wide. als hij de 1.60m wil hebben dan is die 25.4cm breed in het midden. Ik denk dat het precies goed voor hem zou zijn.

Daarnaast geeft hij aan dat hij ook veel tussen de bomen door gaat enzo. Dan is het makkelijker om een board te hebben een kleinere tail en wat set-back. Dus Malolo zou een optie kunnen zijn, of een Triumph.
Het hangt af van zijn definitieve schoenmaat maar ik zou altijd zo smal mogelijk gaan rijden. Een Triumph van 160 is 25.4 breed maar dat scheelt nogal met een T6 van 159 die 24.6 is of de T6 162 met een breedte van 24.8. Hij heeft dan wel geen tapered shape itt de Triumph maar die smalle waist maakt hem wel heel erg wendbaar (tussen de bomen door)

Maar goed, al met al gaat het vooral om persoonlijke voorkeur. Een Malolo is een totaal andere plank dan een T6. Het is maar net wat je style is. Ben je een meer surfy backcountry rider of ga je meer voor hig-tech en rij je aggressieve strakke lijnen.
pi_31567069
Ik heb getest, die schoenmaat 46 waar ik het over had, hahaha dat was ik even vergeten! Dat was misschien wel mijn domste actie OOIT!!!! Er zaten namelijk nog propjes in die schoen.... hahahah
Nou goed, ik heb net een 44 gepast van burton, die was iets te graaot, dus ik zal op 43 uitkomen. Ook ga ik hoogst waarschijnlijk de Burton CustomX kopen. Wel van vorige collectie, want die is nu in de uitverkoop. Ik weet mijn gewicht nog steeds niet, maar er stond daar een 156 en het gewicht daarvoor was 59-79 kg. dus daar moet ik wel tussen zitten lijkt me...
Conclusie: Ik denk dat het een Burton customX 156, met Burton P1 Carbon bindingen wordt.....
MAAR ik hoor jullie praten over de 160, is dat beter, want zou ik die op moeten zoeken...

[ Bericht 0% gewijzigd door PatrickAlavi op 19-10-2005 22:56:28 ]
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:58:37 #86
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31567165
Hoe korter je rijdt, hoe beter je ermee bijvoorbeeld kunt freestylen en jibben.
Terwijl als je langer rijdt, de freeride eigenschappen van je board beter aan het licht komen. Dus voor dingen zoals carven en poederrijden kun je beter een wat langer board hebben dan voor freestyle

1.60 kun je nog wel hebben, maar ik denk niet dat je echt langer moet gaan....
pi_31567795
Een hele ervaren snowboarder met schoenmaat 43 die maat 46 boots heeft omdat er voorin de schoenen nog proppen zitten en dan de vraag of 159 of 160 cm veel verschil uitmaakt Als je serieus bent dan kun je misschien beter afzien van een Custom X met P1 Carbon's en een Burton Cruzer met freestyle bindingen nemen en van het geld wat je overhoud snowboardlessen nemen
pi_31568526
Oef! Dat komt hard aan, maar zo erg is het nou ook weer niet hoor! Zoals ik het nu vertel lijk ik ne een gast die zijn 1ste snowboard gaat kopen, maar dat is niet zo. Ik had die schoenen in zwitserland gehuurd en ik ben heel slecht in Duits en vooral Zwitser-Duits. Ik zie het dus als fout van de verkoper, want ik snapte er ook al niks van....
Ik kan echt wel aardig boarden hoor, maar ben nog niet zo ervaren op het gebied van equipment. En de vraag was ook niet tussen 159 en 160, maar tussen 156 en 160
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:05:11 #89
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31568624
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:00 schreef PatrickAlavi het volgende:
Oef! Dat komt hard aan, maar zo erg is het nou ook weer niet hoor! Zoals ik het nu vertel lijk ik ne een gast die zijn 1ste snowboard gaat kopen, maar dat is niet zo. Ik had die schoenen in zwitserland gehuurd en ik ben heel slecht in Duits en vooral Zwitser-Duits. Ik zie het dus als fout van de verkoper, want ik snapte er ook al niks van....
Ik kan echt wel aardig boarden hoor, maar ben nog niet zo ervaren op het gebied van equipment. En de vraag was ook niet tussen 159 en 160, maar tussen 156 en 160
156 is een heel kort board voor iemand die op de pistes blijft en diepe sneeuw wil rijden.
pi_31568802
Dus jij denkt... 160?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:17:17 #91
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31568906
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:13 schreef PatrickAlavi het volgende:
Dus jij denkt... 160?
Zoals ik al eerder zei. Inderdaad 160.
Inderdaad. Het is aantrekkelijk om je te laten verleiden door een aanbiedingsplank. Het is echter verstandiger om te zoeken wat je wilt en vervolgens te kijken of deze ergens in de aanbieding is. Je bent al aan de late kant voor de buitenkansjes. Je zou dan kunnen zeggen, dan huur ik nog een jaar. Maar de huurprijs is gelijk aan de meerprijs van een nieuwe plank kopen. Het is geen goedkope sport, dat snowboarden.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:29:56 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31569314
hey maar hoe lang board je nou al
pi_31569416
ongeveer 15 weken
pi_31569471
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:17 schreef XL het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei. Inderdaad 160.
Inderdaad. Het is aantrekkelijk om je te laten verleiden door een aanbiedingsplank. Het is echter verstandiger om te zoeken wat je wilt en vervolgens te kijken of deze ergens in de aanbieding is. Je bent al aan de late kant voor de buitenkansjes. Je zou dan kunnen zeggen, dan huur ik nog een jaar. Maar de huurprijs is gelijk aan de meerprijs van een nieuwe plank kopen. Het is geen goedkope sport, dat snowboarden.
Ja ok, maarja is het verschil zo groot, dat ik dat boardje van 156 niet moet kopen. Ik bedoel de 156 heeft toch ook voordelen?! Of niet...
pi_31574414
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:00 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ok, het kwam allemaal nogal vreemd over. Ook het feit dat je je hiervoor gisteren geregisteerd hebt bij Fok Maar goed, zoals XL ook aangeeft je moet je niet laten leiden door een aanbieding. Je hebt immers 1000 Euro uit te geven, dus je kunt precies kopen wat je nodig hebt. Je doet er toch ook weer zeker 3 seizoenen mee.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:05:50 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31574765
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:35 schreef PatrickAlavi het volgende:

[..]

Ja ok, maarja is het verschil zo groot, dat ik dat boardje van 156 niet moet kopen. Ik bedoel de 156 heeft toch ook voordelen?! Of niet...
Als verschillen van een centimeter of 4 niet relevant zouden zijn, dan zouden fabrikanten geen 8 verschillende versies van een plank op de markt brengen. Een custom 156 met jou gewicht is een hele goede allround plank met het accent op freestyle. Een custom 160 met jou gewicht is een hele goede allround plank met het accent op backcountry. Met die 156 zul je stukken harder moeten werken in de poeder.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:15:32 #97
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31574884
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:22 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ok, het kwam allemaal nogal vreemd over. Ook het feit dat je je hiervoor gisteren geregisteerd hebt bij Fok ...
Moet je juist blij mee zijn! Extra boarder op FOK!
Maar idd... propjes in je schoenen laten zitten? Ik bedoel... dat merk je toch? Maar met 42/43 is het idd niet te moeiljk om een goeie plank te kiezen. Misschien ook wel, want je hebt best veel keuze.
pi_31574953
Mijn Rome The Machine staat in de Snowboard Mag

Ze zijn daar trouwens helemaal weg van de Ride DH ( vet boardje btw )
Maar toen brande er weer een lichtje...
Wie is nou dit jaar de Ride importeur geworden???

Iemand daar nog iets over opgevangen?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:27:16 #99
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31576030
Hej, Thermo, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat jij vorig jaar in de Portes du Soleil bent geweest. Nou zit ik er over te denken om daar de week voor kerst heen te gaan. Heb jij wat info/ervaringen over dat gebied?

Is het een beetje leuk? Een beetje geschikt voor de gemiddelde wintersporter?
Beetje apres-ski mogelijkheden?
Dat soort dingen...
pi_31576743
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:27 schreef BrakkeAap het volgende:
Hej, Thermo, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat jij vorig jaar in de Portes du Soleil bent geweest. Nou zit ik er over te denken om daar de week voor kerst heen te gaan. Heb jij wat info/ervaringen over dat gebied?

Is het een beetje leuk? Een beetje geschikt voor de gemiddelde wintersporter?
Beetje apres-ski mogelijkheden?
Dat soort dingen...
Klopt ja... Ik vond het erg geslaagd, zeer mooi gebied, zeer groot om mooie tochten te maken, als er goeie poeder ligt kan je er echt hele vette runs maken + treeruns, veel mogelijkheden.
Vet park waar je je ass af kan beulen tot het donker is, en met minuutje of 20 lopen ben je dan weer bij je appartement daarna

Ik vond Avoriaz gebiedtechnisch echt zeer geslaagd, we hadden alleen nogal wat slecht weer + weinig poeder maar dat was beetje een seizoenskwestie in frankrijk ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')