Ben even wat uurtjes gaan tennissen en bedacht met toen inderdaad dat we op zoek waren naar een percentage, niet naar gradenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:42 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Ik heb ook geen idee hoe stijl de muur in "Les Portes du Soleil" is, maar op een mooie dag eind januari 2004 was ie na een aantal dagen sneeuwen niet geprepareerd...![]()
*krijgt nog steeds een harde plasser als ie denkt aan die afdaling![]()
anyway, het percentage van een afdaling bereken je met 100*H/L (H=hoogteverschil, L=lengte afdaling) dus die 27% klopt wel maar dat zal gemiddeld zijn. De stijlere stukken kunnen best boven de 70% komen. De hoek van de afdaling is dan sin-1(H/L)=45
De enige reden die ik me kan bedenken is dat het spotgoedkoop is geweest op het moment dat het je leven redt. Kan me echter ook niet aan de indruk ontwekken dat de winstmarge op zo'n ding ongeveer 80% moet zijn....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom een lawinepieper zo fucked up duur is? Zou je ze misschien ook ergens kunnen huren?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:08 schreef XL het volgende:
[..]
Ben even wat uurtjes gaan tennissen en bedacht met toen inderdaad dat we op zoek waren naar een percentage, niet naar graden![]()
Die 27% is dus inderdaad goed. Je hebt dus gelijk alleen zegt stijl meer iets over hoe ruig je eruit ziet en is een berg steil.
Ripstar verhuurt backcountry gear voor 75 euro per weekquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom een lawinepieper zo fucked up duur is? Zou je ze misschien ook ergens kunnen huren?
Is er geen animo voor een inkoopactie ortovox f1-tjes...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:30 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ripstar verhuurt backcountry gear voor 75 euro per week
Ik heb overigens een stukje piste van 70 graden gedaan. Helaas voelde het niet echt aan als een uitdaging, omdat het misschien maar 200 meter hoogteverschil was ofzo. Op het moment dat je af ging dalen zag je dus alweer een veilige haven..
Ik heb ook ooit een keer (heel onverstandig) samen met een vriend een stukje offpiste genomen, wat volgens mij even steil was. Dat had ik echter ook niet van tevoren ingeschat, evenals het feit dat het geen lekkere poedersneeuw maar keihard icepack was, tussen de scherpe rotsen.. Ik post zo wel ff een foto..
Als je die foto laat zien hoef je gewoon niets meer uit te leggen over die pistequote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:41 schreef 360sjors het volgende:
[afbeelding]
Les Deux Alpes 2002. Dit was dus dat stukje waarin ik me gruwelijk had vergist. Die vriend van me, bekend bij het gros van de True Life'ers, lacht hier als een boer met kiespijn
Beerke was destijds overigens zo wijs om gewoon de piste eromheen te pakken.
pussyquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:03 schreef NoComment het volgende:
[..]
Als je die foto laat zien hoef je gewoon niets meer uit te leggen over die piste![]()
Vanavond maar eens vroeg thuis trouwens, hou het echt niet vol elke avond te gaan zuipen![]()
Huren kan wel, maar is natuurlijk wel lastig en op den duur wel duurder. Tenminste, als je natuurlijk weet dat je het vaker wilt gaan doen. Als het eenmalig is (en dat is het meestal nietquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:14 schreef poiuy het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom een lawinepieper zo fucked up duur is? Zou je ze misschien ook ergens kunnen huren?
Hmm je kunt het altijd proberenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:34 schreef XL het volgende:
Is er geen animo voor een inkoopactie ortovox f1-tjes...
http://www.ortovox.com/typo7/index.php?id=21&L=1
Achterhalen we de importeur, proberen we die man zo ver te krijgen dat hij een deel van zijn marge laat liggen. Voor de veiligheid van de mensheid enzo
Ik zeg van goeie keuzequote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:21 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ok jongens, ff een update van mijn boardkeuze. Ik heb me nu definitief gewogen en het is, rofl, rofl.. 67 kg. Ze hadden bij duijvestein niet eens een weegschaal :S.
Maargoed, komt erop neer dat de CustomX 156 is 57-79kg. En de CustomX 160 is 61-84 kg.......
Nou al met al denk ik dat de 156 voor freeride te klein is en dat ik de160 moet hebbne, maar Die hebben ze niet, dus zal ik voor de triumph 160 gaan denk ik. .....
Ik heb de Tracker DTSquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:03 schreef Komakie het volgende:
Ik heb trouwens deze:
[afbeelding]
Volgens de reviews de beste die er te krijgen is. Andere piepers zijn ook goed, maar deze staat er net boven. Tenminste, dat is wat gezegd wordt. Hij is ook iets duurder dan de meeste piepers (scheelt 20 of 30 euro geloof ik) maar ja, als het je leven kan redden, waarom niet
Why blijf je bij burton?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:10 schreef Komakie het volgende:
Trouwens ff een update over mijn zoektocht naar een nieuw snowboard.
Was dus gisteren in de old man en die hadden toch weer een ander verhaal dan de cellblock.
Die zeiden meer wat de algemene mening is over de Baron ES.
Eerst was de Baron misschien nog een optie maar dan zit je of met een 1.62m wat weer net iets te kort voor me is of je zit met een 1.67m wat weer net iets langer is dan dat ik wil rijden.
Daarnaast heb ik een Triumph gereden en is de Baron ES gewoon een board dat een beetje in de richting van dat board zit maar waar je gewoon meer mee kunt. Hij is iets minder offpiste (niet tapered) maar hij is wel weer beter faky te rijden.
Leuke was dat de verkoper hetzelfde probleem had met de Triumph als ik. Hij had er zelf 1 van vorig jaar en was erg tevreden over maar faky rijden was echt een hel met dat ding.
Hij zei dat ik toch misschien nog de Custom X moest gaan proberen. Iets wat ook nog wel in mijn straatje is, ware het niet dat hij gewoon te smal is. Hij dacht dat het waarschijnlijk met mijn schoenmaat nog net zou kunnen en anders zou het gewoon de Baron ES worden omdat dit het enige board van burton is wat in mijn straatje zit qua rijden en wat ook nog breed genoeg is en de juiste lengte heeft
Komende donderdag dus maar testen in Snowworld Landgraaf
Om te beginnen om dat Burton me prima bevalt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:25 schreef Thermo het volgende:
[..]
Why blijf je bij burton?
Kijk ook eens naar de Ride Business.. of de Rome Design
Hell rijdt eens op al het andere wat er is .. je hebt iiig techniek genoeg om ze goed te kunnen beoordelen
hehe als ik in oostenrijk zit heb ik niets aan een importeur in nederland hequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:42 schreef Thermo het volgende:
owja over die verkrijgbaarheid heb je het idd al eens gehad.. Vergeten sorry
Helemaal gelijk, en idd die Ride ervaringen zijn slecht, maar ja met nieuwe importeur..
Bij Voelkl valt het idd wel mee wat lengte betreft.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:12 schreef Thermo het volgende:
Völkl roelt![]()
Die selecta is supervet.. ook in 163 te krijgen. Vet poederboard en kan ook goed overweg met de piste verder...
Snap alleen niet waarom je op 1 of 2 centimeter moeilijk doet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |