abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29924153

New season.. new stuff.

Dus hier verder met bespreken van het luxeproblemen zoals welke gear je nu weer wil vervangen

Sponsors* :

*note: Flow ontbreekt ja!

Nieuwe 05/06 gear dat aangeschaft wordt of al besteld is:

Kentaro + Thermo
Burton Cartel

Kentaro
Burton Costum X

Bar-Le-Duc
Burton Air

Bar-Le-Duc
Burton ruler

Thermo
Volkl Squad Jibster

XL wil ook een burton plank:

[ Bericht 20% gewijzigd door Thermo op 24-08-2005 18:05:50 ]
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:44:36 #2
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29924668
Waarom geen Burton schoenen meer???
Ik heb burton schoenen vorig jaar gehad en daar was ik best tevreden over.
Ik heb alleen gezien dat de SL8 stijver is dan de SL7 (eerst stijfheid 6/7 nu 7/8 dus ik moet nog ff kijken maar ik denk dat het wel fijn is

Ik vond het vooral erg fijn dat het echt kleine schoenen waren. Veel kleiner in dezelfde maat dan andere merken waar ik uit dat moment uit kon kiezen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_29925754
Jullie zijn trouwens echt snobbistisch bezig, ik heb een halve zomer moeten werken voor m'n gear die ik nu ook koester, en dan lees je hier: "Oh, ja, misschien nog een Dominantje erbij of toch die nieuwe Forum maar, ja, even kijken".

Ik ben arm .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_29925909
Catalog Request is de deur uit trouwens, kan ik weer naar mooie plaatjes kijken, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_29926345
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:44 schreef Komakie het volgende:
Waarom geen Burton schoenen meer???
Ik heb burton schoenen vorig jaar gehad en daar was ik best tevreden over.
Ik heb alleen gezien dat de SL8 stijver is dan de SL7 (eerst stijfheid 6/7 nu 7/8 dus ik moet nog ff kijken maar ik denk dat het wel fijn is

Ik vond het vooral erg fijn dat het echt kleine schoenen waren. Veel kleiner in dezelfde maat dan andere merken waar ik uit dat moment uit kon kiezen
Omdat ik het grote boten vind in mijn maat, en de 32's veel lichter en kleiner zijn en wel sluiten rond mijn enkel ( ondanks dat burton nu ook een thermal liner heeft ).

Je hebt dus duidelijk niet bij 32 geshopt

Ow en dan ook nog eens dat die SL7's te stijf zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Thermo op 24-08-2005 17:37:45 ]
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:53:07 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29927115
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:30 schreef Thermo het volgende:

[..]

Omdat ik het grote boten vind in mijn maat, en de 32's veel lichter en kleiner zijn en wel sluiten rond mijn enkel ( ondanks dat burton nu ook een thermal liner heeft ).

Je hebt dus duidelijk niet bij 32 geshopt

Ow en dan ook nog eens dat die SL7's te stijf zijn.
SL7's te stijf

Als ze nog minder stijf zijn dan zijn het een paar sloffen...

Btw -Mrzaki-, Ik moet ook sparen voor dit soort dingen, maar ja ik werk en woon momenteel bij me ouders. Daarnaast wordt het mijn werk weer van de winter dus ik mag best ff wat leuke dingetjes uitzoeken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_29927155

[ Bericht 100% gewijzigd door Kentaro op 24-08-2005 18:09:10 ]
pi_29927250
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:53 schreef Komakie het volgende:
Btw -Mrzaki-, Ik moet ook sparen voor dit soort dingen, maar ja ik werk en woon momenteel bij me ouders. Daarnaast wordt het mijn werk weer van de winter dus ik mag best ff wat leuke dingetjes uitzoeken
Ja, uiteraard, het is je werk, ik zou het op zich ook wel kunnen betalen, ik heb het geld wel, maar ik heb het geld er niet voor over. Ik ben blij met m'n Burton Bullet 162 en Custom bindingen, omdat ik ze maar 2 weken per jaar gebruik. Er is ook geen indoor hal hier in de buurt ofzo, dus ja .

Maargoed, later als ik oud ben ga ik wel zoeken naar een permanente woonplaats in Zwitserland of Canada ofzo .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_29927282
Kentaro, ik zet ze in de OP
pi_29927485
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

SL7's te stijf

Als ze nog minder stijf zijn dan zijn het een paar sloffen...
Ik heb ze niet zelf natuurlijk, maar die indruk kreeg ik? Iedergeval stijver dan een TMtwo.
Ik heb het even gehad met de liner van Burton. Zodra ik geen rondjes met mijn enkel erin kan draaien kijk ik nog eens.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:14:39 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29931824
fipo!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:15:04 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29931845
sepo.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_29947225
JEUH!!!

Dit seizoen 3 keer op wintersport en vrijval van spaarloon voor me Anwarter. Hopelijk volgend seizoen een heel seizoen.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:53:50 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29952801
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:57 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ja, uiteraard, het is je werk, ik zou het op zich ook wel kunnen betalen, ik heb het geld wel, maar ik heb het geld er niet voor over. Ik ben blij met m'n Burton Bullet 162 en Custom bindingen, omdat ik ze maar 2 weken per jaar gebruik. Er is ook geen indoor hal hier in de buurt ofzo, dus ja .

Maargoed, later als ik oud ben ga ik wel zoeken naar een permanente woonplaats in Zwitserland of Canada ofzo .
Maar dan moet je ook niet zeuren dat wij er ff een dominantje bij kopen
Want je hebt het geld er niet voor over.
ik wel. Ik heb het ook nodig en als ik het niet nodig zou hebben zou ik het waarschijnlijk ook niet kopen, maar ik geniet er wel van dat ik het allemaal "moet" kopen
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik heb ze niet zelf natuurlijk, maar die indruk kreeg ik? Iedergeval stijver dan een TMtwo.
Ik heb het even gehad met de liner van Burton. Zodra ik geen rondjes met mijn enkel erin kan draaien kijk ik nog eens.
Tja, ik weet niet hoe die TMtwo zitten maar de SL7 is niet zo heel stijf. De minst stijve van de topboots van Burton iig.
Dit jaar is de Ion het minst stijf. Dus ik denk dat ik voor de SL8 ga. Moet nog ff kijken maar ben wel al redelijk zeker. Vind het verder wel een fijne boot.
pi_29955469
Vond jij trouwens die Dominant te zwaar of niet?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:54:04 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29964038
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 14:08 schreef Thermo het volgende:
Vond jij trouwens die Dominant te zwaar of niet?
Ik heb nog nooit op een Dominant gereden
pi_29964475
Dan die andere user die met een K begint.

pi_29965794
That would be me

Ik vind hem zeker niet te zwaar. Ik weet ook niet precies hoe die zich qua gewicht verhoudt tov andere boards. Hij voelt wel wat log aan met boarden zelf maar voor rails vind ik dat wel fijn. Het geeft een soort solide gevoel met sliden.
pi_29965980
Ik kan hem namelijk niet vergelijken met andere freestyle boardjes ( omdat ik daar simpelweg niet op pas met mijn poten ).

Wat heb je nog meer gereden als freestyle plankjes?
pi_29967047
hmm is even diep graven.

Burton Motion
Mijn eerste board, kan hem niet echt beoordelen. Als je begint is alles top
Burton Seven
is me slecht bevallen. soepele nose, te stijve tail voor een jib/freestyle plank. Board is ook te smal. Werd ook erg nerveus op snelheid.
Burton Dragon
Hier heb ik er twee van gehad, echt een superknalbak. Heel stijf, superaggressief. Niks voor rails maar voor carven en halfpipe
Forum Peter Line
Deze was eigenlijk van mijn zusje maar ik heb hem helemaal opgereden. Echte allround freestyle plank. Als je alles met 1 board wil doen dan is het een topper. Behalve dan dat slider systeem dat hoeft van mij niet. Ik verander mijn stance nooit en ik had gewoon altijd het idee dat het elk moment mis kon gaan.
M3 weet het type niet meer
Waardeloze plank, totaal geen pop. Na drie keer boarden al de staalkant gebroken. Slechte warrenty.
Santa Cruz Gian Simmen
Mijn huidige board, een beetje als de Peter Line. Alleen wel een echte twin tip shape. Wel wat minder voor rails maar dat komt ook wel door de lengte (162) Enorme kantengrip op ijs. Wel te stijf voor jibben en een iets te lage nose voor diepe sneeuw. perfect voor freeriden Sjors

Dat is het wel zo'n beetje wbt freestyle boardjes, boards waar ik een keer van vrienden of bij een test/demo op heb gereden dat weet ik allemaal niet meer.

De reden waarom ik die Dominant heb weg gedaan is omdat ik het jibben wat minder ben gaan doen. Ik heb vier jaar een jaarkaart van snowworld gehad, toen ging ik echt veel. Maar nu ga ik toch meer voor het off-piste werk. Vandaar de Custom X in 164. Dat is lang genoeg en ook nog een beetje te tillen met hiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kentaro op 25-08-2005 19:32:06 ]
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:26:47 #21
72282 360sjors
King of the Hill
pi_29967089
Jezus wat gaat het opeens weer hard
met snowboard topic, iedereen heeft kennelijk met smacht
gewacht
op het moment dat
men nieuwe gear uitgebracht had

Als iemand nog een SC G. Simmen 162 kwijt wil Heb al een 154 Atomic dus die Dominant was overbodig, maar ik zoek nog wat goed freeridespul tussen de 160-165
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:32:13 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29967283
Wat denkt men hiervan.....

Een ballon van F2

http://www.powderpark.de/stories/artikel.php?id=647
pi_29967463
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:32 schreef XL het volgende:

Een ballon van F2

750 euro voor een ballon is best veel geld.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:41:10 #24
72282 360sjors
King of the Hill
pi_29967567
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:32 schreef XL het volgende:

Een ballon van F2

Alles wat je op kan blazen kan ook lek...
pi_29967613
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:41 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Alles wat je op kan blazen kan ook lek...
Zei marie ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')