Subje is onlinequote:Op dinsdag 27 september 2005 23:41 schreef pea4fun het volgende:
Niks stemmen, mijn foto staat er nog niet bij, die heb ik wel opgestuurd hoor
Ik geef graag mailtjes die enige vertraging hebben opgelopen nog even een half uur de kans. Relax eens man, je hebt dagen zat om te stemmen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:28 schreef k_man het volgende:
Wat is dat toch met het bevoegd gezag hier?
Er worden deadlines vastgesteld, maar vervolgens is er op het moment supreme in geen velden of wegen crew te bekennen. Met het onderwerpen stemtopic was dat ook al zo. Dat kon dan uiteindelijk nog wel door een user geopend worden, maar met een stemtopic is dat toch lastig als niet alle inzendingen verwerkt zijn.
nou als het ff kanquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:46 schreef RonaldV het volgende:
Wat een gezemel zeg... alsof je leven ervanaf hangt...
Geef dat dan even aan joh.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:43 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik geef graag mailtjes die enige vertraging hebben opgelopen nog even een half uur de kans. Relax eens man, je hebt dagen zat om te stemmen.
Nee, dat doet het niet, maar...quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:46 schreef RonaldV het volgende:
Wat een gezemel zeg... alsof je leven ervanaf hangt...
Elke maand is hier een foto-wedstrijd. Er leven hier geen profi's, dus amateurfoto's.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:49 schreef sararaats het volgende:
*knip*
ook glaasje azijn? ... is toch echt een wereld ramp dat iemand 30 minuten later online komt omdat tie ook een leven heeft?quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet, maar...
Tis meer een soort respectloosheid naar de wedstrijdparticipanten toe als de modjes zichzelf toeleggen om de wedstrijdleiding op zich te nemen, maar er dan niet zijn als er iets moet gebeuren zoals stemtopic openen of uitslag mededelen. Dan moet je geen wedstrijd leider worden.
Ik vind jou ook liev.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:37 schreef Re het volgende:
glaasje azijn knul?
en ik dacht dat ik ongeduldig was....quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Geef dat dan even aan joh.
Het valt gewoon op dat er de laatste tijd geen crew aanwezig is op de momenten dat je het zou verwachten. Dat ligt misschien ook een beetje aan je binding met de fotowedstrijd? Het zou misschien handiger zijn om het te laten coördineren door iemand die er echt enthousiast voor is.
Misschien zitten we deze maand met de bijzondere omstandigheid dat er één mod in het buitenland zit, en de andere een gewone baan in de avonduren heeft. Dat heeft niks met respectloos te maken, maar alles met zoiets als "het echte leven".quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet, maar...
Tis meer een soort respectloosheid naar de wedstrijdparticipanten toe als de modjes zichzelf toeleggen om de wedstrijdleiding op zich te nemen, maar er dan niet zijn als er iets moet gebeuren zoals stemtopic openen of uitslag mededelen. Dan moet je geen wedstrijd leider worden.
Als ik niet op mijn werk ben, zorg ik dat anderen het voor me doen. Als ik niet op een afspraak met vrienden kan komen, zorg ik dat ze het op tijd weten.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:54 schreef RonaldV het volgende:
Misschien zitten we deze maand met de bijzondere omstandigheid dat er één mod in het buitenland zit, en de andere een gewone baan in de avonduren heeft. Dat heft niks met respectloos te maken, maar alles met zoiets als "het echte leven".
De mods zijn er zowat de hele dag niet geweest. Als je als wedstrijdleiding zegt 23:00 dinsdag avond, dan moet je zorg dragen om je daaraan te houden. Anders moet je maar geen wedstrijdleiding/mod worden, met de daarbij behorende verantwoordingquote:Ik vind het iig gemierenneuk als je daarover gaat zitten griepen. Fok! is nog steeds een vrijwilligersclub, en daar doe je het maar mee. ik vind het bijvoorbeeld respectloos als je gaat zitten zeiken over een half uur, of zelfs een uur. Als het nou een dag was...
en hoeveel krijg je voor je werk betaald?quote:Op woensdag 28 september 2005 00:00 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als ik niet op mijn werk ben, zorg ik dat anderen het voor me doen. Als ik niet op een afspraak met vrienden kan komen, zorg ik dat ze het op tijd weten.
Als het 'echte leven' zoveel opeist, dan moeten ze hun functie neerleggen en de fakkel aan iemand anders geven.
[..]
De mods zijn er zowat de hele dag niet geweest. Als je als wedstrijdleiding zegt 23:00 dinsdag avond, dan moet je zorg dragen om je daaraan te houden. Anders moet je maar geen wedstrijdleiding/mod worden, met de daarbij behorende verantwoording
Dat is een goed punt. Vrijwilligers hebben geen enkele verantwoordelijkheid. Ze krijgen niks betaald, dus als ze maar wat aanklooien mag je daar niks van zeggen.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:05 schreef Re het volgende:
[..]
en hoeveel krijg je voor je werk betaald?
Er bestaat ook zoiets als vrijwilligerswerkquote:Op woensdag 28 september 2005 00:05 schreef Re het volgende:
en hoeveel krijg je voor je werk betaald?
jah is goedquote:Op woensdag 28 september 2005 00:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is een goed punt. Vrijwilligers hebben geen enkele verantwoordelijkheid. Ze krijgen niks betaald, dus als ze maar wat aanklooien mag je daar niks van zeggen.
ik impliceer overigens niet dat Sub maar wat aanklooit
jezelf als andere user quoten is niet grappig k_man.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:14 schreef k_man het volgende:
Hé, Shark.Bait, je wachtwoord was wel érg makkelijk te raden hoor. [afbeelding]
Dat was nou precies wat mij ook al opviel...quote:Op woensdag 28 september 2005 09:46 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmmmz. Gestemd. in tegenstelling tot de mensen die het hardst liepen te piepen dat het stemtopic te laat openging
Daar wil ik me nou eens volmondig bij aansluiten, en dan wil ik er ook nog aan toevoegen dat dit voor mij iig de leerzaamste fotowedstrijd so far was.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:10 schreef fr.oosje het volgende:
Allereerst wil ik even kwijt dat ik aangenaam verrast ben door het aantal inzendingen en ook de kwaliteit ervan. Toen ik dit onderwerp instuurde had ik niet verwacht dat het dit zou worden. Toen het eenmaal gekozen was dacht ik dat niet veel mensen mee zouden doen. Dus een compliment aan alle deelnemers. Ik hoop dat we in de toekomst deze creatieve kwaliteit kunnen vast houden.
quote:Op woensdag 28 september 2005 09:46 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmmmz. Gestemd. in tegenstelling tot de mensen die het hardst liepen te piepen dat het stemtopic te laat openging
Hahahaha Als gewone user heb ik totaal geen verplichtingen, in tegenstelling tot de wedstrijdleiding en de modjes.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:16 schreef Subhuman het volgende:
Dat was nou precies wat mij ook al opviel...
Niemand suggereert dat je die verplichtingen zou hebben. Het valt gewoon op. Twee man lopen er te zeuren dat het stemtopic te laat open is. 'Goh,' denkt de lezer, 'die twee hebben een zin om stemmen.' En dan gaat het topic open, stemmen ze niet. 'Goh,' denkt diezelfde lezer, 'het ging ze kennelijk niet om het stemmen, maar om het zeuren zelf.'quote:Op woensdag 28 september 2005 11:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[..]
Hahahaha Als gewone user heb ik totaal geen verplichtingen, in tegenstelling tot de wedstrijdleiding en de modjes.
Wat is er gebeurd met de luchtige S.B van vorig jaar? Je bent je aardig richting verkeerde kant van de streep te begeven.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[..]
Hahahaha Als gewone user heb ik totaal geen verplichtingen, in tegenstelling tot de wedstrijdleiding en de modjes.
Hoezo? Dat SC gebeuren is tegen Fles en PdeHoog, ik keurde hun acties af. Het canon / nikon verhaal begon een beetje op Offy en haar appel verhaal te lijken.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:56 schreef RonaldV het volgende:
Wat is er gebeurd met de luchtige S.B van vorig jaar? Je bent je aardig richting verkeerde kant van de streep te begeven.
Nee. Ik denk niet dat ik dat zou willen doen. Begin dit jaar zou dat wel anders zijn geweest. Ik ben het eens met Vliegvrager wat je opmerking in het stemtopic betreft. En ook met zijn betoog daarover (leerzaamheidquote:Op woensdag 28 september 2005 12:42 schreef fr.oosje het volgende:
Mischien moet je het zelf eens een keertje doen?
Vandaar dat je me een beetje loopt te blocken op MSN en (voor mij nog erger) opeens gaat lopen zeiken en terugtrekken bij het fotograferen van mijn zus haar bruiloft een week voordat het plaatsvindquote:Op woensdag 28 september 2005 12:13 schreef Shark.Bait het volgende:
Hoezo? Dat SC gebeuren is tegen Fles en PdeHoog, ik keurde hun acties af. Het canon / nikon verhaal begon een beetje op Offy en haar appel verhaal te lijken.
PdeHoog heeft wel vaker ruzie met users gehad. Fles snapt alleen bot terug doen. Met beide users is niets mis mee. Aardige gasten zelfs.
Mijn excuses daarvoor. Ik zal niet meer zeiken over mijn rode jas.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:22 schreef PdeHoog het volgende:
Vandaar dat je me een beetje loopt te blocken op MSN en (voor mij nog erger) opeens gaat lopen zeiken en terugtrekken bij het fotograferen van mijn zus haar bruiloft een week voordat het plaatsvind
Wil je nog even weten hoe vaak jij loopt door te zeiken over dat Sigma-gedoe (met je significantly malfunction) en je rode jas die nooit iemand goed weergeeft op foto'sHoor je mij daarover klagen
Ik dacht het niet. Zoals ik al eerder zei: als je een keertje een klote-humeur hebt, ga dat dan ff lekker niet afreageren op ons.
* PdeHoog tooquote:Op woensdag 28 september 2005 14:07 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb gestemd, gewoon mijn gevoel gevolgd
quote:Op woensdag 28 september 2005 15:08 schreef Elefes het volgende:
Moeilijk om te stemmen... Kunnen we het aantal mensen dat je punten mag geven niet veranderen naar 7 of 8 ofzo?Dan kom ik er wel uit
Ik vind het altijd jammer dat ik moet kiezen welke foto ik punten zal geven als ik twijfel, imho hebben ze het dan allebei verdiend, maar dat kan helaas niet...
ben ik het ook mee eens, dat verminderd ook het aantal nulpunters, wat ikzelf een beetje sneu vind voor de moeite die ze gedaan hebbenquote:Op woensdag 28 september 2005 15:08 schreef Elefes het volgende:
Moeilijk om te stemmen... Kunnen we het aantal mensen dat je punten mag geven niet veranderen naar 7 of 8 ofzo?Dan kom ik er wel uit
Ik vind het altijd jammer dat ik moet kiezen welke foto ik punten zal geven als ik twijfel, imho hebben ze het dan allebei verdiend, maar dat kan helaas niet...
Ik vind een puntje voor de moeite eigenlijk sneuer dan nul punten.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:30 schreef yonielo het volgende:
[..]
ben ik het ook mee eens, dat verminderd ook het aantal nulpunters, wat ikzelf een beetje sneu vind voor de moeite die ze gedaan hebben
:edit: maar uiteindelijk vind ik het fotograferen zelf en het bekijken van de andere inzendingen toch het leukst
Dat was vooral de bedoeling iddquote:Op woensdag 28 september 2005 15:35 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik vind een puntje voor de moeite eigenlijk sneuer dan nul punten.![]()
En het keuzeprobleem wordt er niet mee opgelost natuurlijk, je blijft hetzelfde probleem houden bij nr 8 of nr 9, of net waar je de grens legt. Maar als ik de smileys in Elefes' post goed begreep, wou ze vooral illustreren dat ze het moeilijk kiezen vond.
ik begrijp wel wat zij bedoelde en daar ben ik het ook mee eens, maar ik heb het nu ook mede over iets anders en daarmee bedoel ik niet een puntje voor de moeite. Als de keuzemogelijkheid vergroot word, gaat daarmee dus ook een verscheidenheid in stemmen gepaard, wat weer leid tot een verscheidenheid in getallen, dus minder verschillen tussen hoog en laag in de eindcijfers. Waarschijnlijk dus ook minder "Zero"-waarderingen.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:35 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik vind een puntje voor de moeite eigenlijk sneuer dan nul punten.![]()
En het keuzeprobleem wordt er niet mee opgelost natuurlijk, je blijft hetzelfde probleem houden bij nr 8 of nr 9, of net waar je de grens legt. Maar als ik de smileys in Elefes' post goed begreep, wou ze vooral illustreren dat ze het moeilijk kiezen vond.
quote:Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef Subhuman het volgende:
Mijn voorstel voor de nieuwe Photoshopregels is om kleine kleuraanpassingen (zoals de rode oren in Marjo's foto van deze maand) en enkele kleine retoucheeracties (net even dat kleine stukje lantaarnpaal wat aan de rand van de foto in de weg zit weghalen) goed te keuren. Grotere Photoshopacties blijven wat mij betreft nog steeds niet toegestaan, het is per slot van rekening een fotografiewedstrijd en geen Photoshopwedstrijd.
Laat maar horen wat jullie ervan denken.Gevaarlijke uitspraak, ik weet het!
Volgens mij fotografeer jij niet zo lang. Niet alle acties zijn te voorkomen. Ik kan tijdens vakantie een brilliante plaat schieten om er bij thuiskomst achter te komen dat er een vogel in beeld zit die ik niet opgemerkt had. Of terplekke is alles perfect, maar chemtrails maken de foto minder. Moet ik dan terug gaan op een andere tijd? Wie weet is het een unieke foto. Dan shop ik die chemtrails net zo lief weg. Ben ik ook wat milieu vriendelijker, en bespaart het mij een reis naar die (verre) bestemming.quote:Op woensdag 28 september 2005 16:14 schreef yonielo het volgende:
Als dit soort acties( die gewoon voorkomen kunnen worden door de foto goed te nemen met de goeie instellingen) goedgekeurd worden, gaat het al met al steeds moeilijker worden met de bepaling van wat nou wel en wat niet geshopt mag worden
Wat Pea zegt. Eens dus.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
Waarom bepalen wat wel en niet mag met Photoshop. Teveel geshopte foto's worden alleen maar lelijker en/of lijken niet meer op een foto. Het is aan de stemmers om dat de punten te geven aan de mooiste FOTO.
Eigenlijk kan ik me hier best bij vinden. Het kan toch niet gecontroleerd worden. En als je teveel soept, tja...quote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
Waarom bepalen wat wel en niet mag met Photoshop. Teveel geshopte foto's worden alleen maar lelijker en/of lijken niet meer op een foto. Het is aan de stemmers om dat de punten te geven aan de mooiste FOTO.
nouja, ik vind persoonlijk dat je foto's met photoshop nog veel mooier kunt maken, het word dan eerder een wedstrijd tussen mensen die goed met een computer om kunnen gaan en mensen die goed fotograferenquote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
ik begrijp best dat je niet alles kunt voorkomen, maar als je zoiets zou goedkeuren zou iedereen een foto schieten en daarna eens flink aan de slag gaan met photoshop om hem mooi te maken. Je krijgt dus dat het fotografisch gedeelte een beetje versneld word en dat vind ik persoonlijk zonde, omdat het de essentie van fotografie is. Ik bedoel Adobe Photoshop bijvoorbeeld is niet voor niets een programma van ¤1000,- je kan er gewoon heel veel mee..quote:Op woensdag 28 september 2005 17:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Volgens mij fotografeer jij niet zo lang. Niet alle acties zijn te voorkomen. Ik kan tijdens vakantie een brilliante plaat schieten om er bij thuiskomst achter te komen dat er een vogel in beeld zit die ik niet opgemerkt had. Of terplekke is alles perfect, maar chemtrails maken de foto minder. Moet ik dan terug gaan op een andere tijd? Wie weet is het een unieke foto. Dan shop ik die chemtrails net zo lief weg. Ben ik ook wat milieu vriendelijker, en bespaart het mij een reis naar die (verre) bestemming.
En soms lukt het je nooit om bepaalde zaken weg te krijgen door de foto anders te nemen.
uniek moment denk ik....
Ja, als je het nou op tijd geopend had, had ik nog ff kunnen stemmen voor ik gisteren naar bed ging.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:16 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat was nou precies wat mij ook al opviel...
een compositie, idee of expressie enz. maak je echt niet beter met PS of PSPquote:Op woensdag 28 september 2005 18:27 schreef yonielo het volgende:
[..]
ik begrijp best dat je niet alles kunt voorkomen, maar als je zoiets zou goedkeuren zou iedereen een foto schieten en daarna eens flink aan de slag gaan met photoshop om hem mooi te maken. Je krijgt dus dat het fotografisch gedeelte een beetje versneld word en dat vind ik persoonlijk zonde, omdat het de essentie van fotografie is. Ik bedoel Adobe Photoshop bijvoorbeeld is niet voor niets een programma van ¤1000,- je kan er gewoon heel veel mee..
Tja, erg populair wordt je er hier niet mee als je een afwijkende mening hebt en die ook uit...quote:Op woensdag 28 september 2005 12:13 schreef Shark.Bait het volgende:
Wil je dat ik me oppervlakkig gedraag en populair meefeest en allen maar leuk doe?
Er was vorige maand al besloten dat ook onderwerpen die al eens geweest zijn weer mee mogen dingen.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:13 schreef Shark.Bait het volgende:
@Sub: Kan/wil jij de nieuwe regels bekend maken qua photoshoppen/reeds geweeste onderwerpen o.a.. Zodat de users weten wat eraan gaat komen. En de winnaars hun ideeen daar (eventueel) aan kunnen bijsturen.
een afwijkende mening maakt echt niet uit hoor, maar dat wist je zelf natuurlijk ook welquote:Op woensdag 28 september 2005 18:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, erg populair wordt je er hier niet mee als je een afwijkende mening hebt en die ook uit...![]()
Dan moet je ook het gebruik van spiegelreflescamera's van ¤1000 of meer verbieden. Die heb ik ook niet en dus is het niet eerlijk als iemand anders een betere foto kan maken als ik.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:27 schreef yonielo het volgende:
[..]
ik begrijp best dat je niet alles kunt voorkomen, maar als je zoiets zou goedkeuren zou iedereen een foto schieten en daarna eens flink aan de slag gaan met photoshop om hem mooi te maken. Je krijgt dus dat het fotografisch gedeelte een beetje versneld word en dat vind ik persoonlijk zonde, omdat het de essentie van fotografie is. Ik bedoel Adobe Photoshop bijvoorbeeld is niet voor niets een programma van ¤1000,- je kan er gewoon heel veel mee..
Vandaar dat ik het gedeelte over het uiten ervan had opgenomen.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:47 schreef Re het volgende:
[..]
een afwijkende mening maakt echt niet uit hoor, maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel
Ik vrees dat je je daar nog wel eens in zou kunnen vergissen. Zwaar bewerkte foto's vinden sommigen juist erg mooi.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
Oow.. die heb ik gemist.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:47 schreef k_man het volgende:
Er was vorige maand al besloten dat ook onderwerpen die al eens geweest zijn weer mee mogen dingen.
Misschien zelfs al eerder dan vorige maand. We hebben toen ook besloten het stemmen voor het onderwerp weer in een stemtopic te doen.quote:
Dat had ik al gemerktquote:Op woensdag 28 september 2005 19:02 schreef k_man het volgende:
Misschien zelfs al eerder dan vorige maand. We hebben toen ook besloten het stemmen voor het onderwerp weer in een stemtopic te doen.
ja maar een slechte foto zwaar bewerken blijft een slechte foto, een goede foto zwaar bewerken kan een extra dimensie gevenquote:Op woensdag 28 september 2005 18:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vrees dat je je daar nog wel eens in zou kunnen vergissen. Zwaar bewerkte foto's vinden sommigen juist erg mooi.
Wat hij zegtquote:Op woensdag 28 september 2005 19:59 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar een slechte foto zwaar bewerken blijft een slechte foto, een goede foto zwaar bewerken kan een extra dimensie geven
Fotograferen is een leerproces. Als je hier een foto laat zien, krijg je kritieken hoe je het beter zou kunnen doen, ook hoe je met photoshop en levels enzo een foto mooier kan maken. Het 1 sluit aan op het ander. Zo groei je in beide.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:21 schreef yonielo het volgende:
[..]
nouja, ik vind persoonlijk dat je foto's met photoshop nog veel mooier kunt maken, het word dan eerder een wedstrijd tussen mensen die goed met een computer om kunnen gaan en mensen die goed fotograferen
Ben het niet met je eens dat foto's van shoppen lelijker worden. Sterker nog, het enkele feit dat er heel veel gefotoshopt wordt geeft al aan dat er heel veel mensen anders over denken. De foto die jij deze maand vijf punten gaf was overigens ook bewerkt.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
Tja dan kom je dus terug op het vraagstuk of het nog wel om goede foto's en gaat en bewerkingen niet het overwicht krijgen.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:59 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar een slechte foto zwaar bewerken blijft een slechte foto, een goede foto zwaar bewerken kan een extra dimensie geven
Je leest niet goed ik zei TEVEEL geshopte foto's. Natuurlijk maakt ps de meeste foto's mooier als je het een beetje kan. Ik doe ook altijd wel wat met PS, al is het alleen maar levels...quote:Op woensdag 28 september 2005 20:05 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens dat foto's van shoppen lelijker worden. Sterker nog, het enkele feit dat er heel veel gefotoshopt wordt geeft al aan dat er heel veel mensen anders over denken. De foto die jij deze maand vijf punten gaf was overigens ook bewerkt.
En bovendien, denk eens aan de wedstrijd van juli. Toen won die foto van Pinkpanther met het snoer en die losse brandende lamp. Gave foto, én extra knap omdat ie niet geshopt was.
Maar eigenlijk maakt het me niet zo gek veel uit. Voor mij hoort shoppen bij fotograferen, maar als het bij de wedstrijd niet mag, heb ik er geen probleem mee.
Ik kan hier natuurlijk een voorspelling over doen, zoals een user die meteen commentaar uit gaat lokken door een überbewerkte foto in te leveren...zeg maar eens dat het niet magquote:Op woensdag 28 september 2005 20:18 schreef Ymke het volgende:
We kunnen het toch gewoon een maandje proberen , zien we vanzelf wat het oplevert .
Natuurlijk. Je hebt gelijk. Maar over wanneer het te veel is, verschillen de meningen nogal.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:16 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Je leest niet goed ik zei TEVEEL geshopte foto's. Natuurlijk maakt ps de meeste foto's mooier als je het een beetje kan. Ik doe ook altijd wel wat met PS, al is het alleen maar levels...
Ja en dat zie je dan terug in de puntentelling...extremen zullen zelden winnaars zijn.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:29 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je hebt gelijk. Maar over wanneer het te veel is, verschillen de meningen nogal.
Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:31 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja en dat zie je dan terug in de puntentelling...extremen zullen zelden winnaars zijn.
ach een pixel is een pixel he?quote:Op woensdag 28 september 2005 20:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja dan kom je dus terug op het vraagstuk of het nog wel om goede foto's en gaat en bewerkingen niet het overwicht krijgen.
wat vroeger naar je bed johquote:Op woensdag 28 september 2005 20:52 schreef Puckzzz het volgende:
![]()
gaat het alweer over Photoshoppen?
ik hoor het wel als men er eindelijk uit is
![]()
Volgens Subhuman gooien we óf het roer om, óf gaan we verder zoals nu, maar gaan we niet iets uittesten om er daarna weer mee op te houden.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:18 schreef Ymke het volgende:
We kunnen het toch gewoon een maandje proberen , zien we vanzelf wat het oplevert .
Mijn input: Photoshop maar zo veel je wilt. Daar waar het photoshoppen het fotograferen voorbij gaat verwacht ik toch geen punten. Dus uiteindelijk straf je jezelf. Na 2-3 maanden ziet iedereen vanzelf wel wat gemiddeld wel en niet kan.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef Subhuman het volgende:
Mijn voorstel voor de nieuwe Photoshopregels is om kleine kleuraanpassingen (zoals de rode oren in Marjo's foto van deze maand) en enkele kleine retoucheeracties (net even dat kleine stukje lantaarnpaal wat aan de rand van de foto in de weg zit weghalen) goed te keuren. Grotere Photoshopacties blijven wat mij betreft nog steeds niet toegestaan, het is per slot van rekening een fotografiewedstrijd en geen Photoshopwedstrijd.
Laat maar horen wat jullie ervan denken.Gevaarlijke uitspraak, ik weet het!
Hij zei chemtrails...quote:Op woensdag 28 september 2005 17:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Volgens mij fotografeer jij niet zo lang. Niet alle acties zijn te voorkomen. Ik kan tijdens vakantie een brilliante plaat schieten om er bij thuiskomst achter te komen dat er een vogel in beeld zit die ik niet opgemerkt had. Of terplekke is alles perfect, maar chemtrails maken de foto minder. Moet ik dan terug gaan op een andere tijd? Wie weet is het een unieke foto. Dan shop ik die chemtrails net zo lief weg. Ben ik ook wat milieu vriendelijker, en bespaart het mij een reis naar die (verre) bestemming.
En soms lukt het je nooit om bepaalde zaken weg te krijgen door de foto anders te nemen.
Bewijs nummer 1: Brilliante foto van fr.oosje.
Irritante lantaarnpalen had ie van mij weg mogen poetsen.
[afbeelding]
uniek moment denk ik....
Je hebt wel gelijk, maar ik vrees gewoon dat als je ps erin betrekt, dat uiteindelijk toch de overheersende hand in de competitie zal gaan krijgen. Naar mijn mening kan je met ps namelijk echt kunst leveren wat daartegen bij normale fotografie een stuk moeilijker is. Maarja dan heb je het natuurlijk ook over welke grenzen erin ps gesteld zouden moeten worden (hierbij denk ik aan het gebruik van meerdere foto's voor 1 foto, wat sneller zou leiden tot archief etc etc.). Ps mag dan minder puur zijn, je kan er wel veel meer mee..quote:Op woensdag 28 september 2005 20:04 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Natuurlijk maak je dan in het begin uitschieters, die soms niet altijd even mooi zijn, maar in het begin maak je ook fouten in je foto's die je later niet meer zal maken. En meer nog, zoals ieder zijn stijl van fotograferen heeft, heeft ook ieder zijn stijl van PS. Het is jammer als je die niet kan ontwikkelen tijdens de wedstrijd. Hoewel dat dan nog altijd bij al je andere foto's wel kan natuurlijk.
Ik kon er ff niet op komenquote:Op woensdag 28 september 2005 21:55 schreef RonaldV het volgende:
Hij zei chemtrails...
die dingen heten contrails, chemtrails bestaan alleen in TRU
Yup, tis net als met liedjes in het songfestival. Niet de beste foto wint, de best gemiddelde foto wint (zie ook gauss curve)quote:Op woensdag 28 september 2005 20:31 schreef pea4fun het volgende:
Ja en dat zie je dan terug in de puntentelling...extremen zullen zelden winnaars zijn.
WMcPZquote:
Mooi is dat, dus mijn foto's zijn gemiddeld?quote:Op woensdag 28 september 2005 22:07 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Yup, tis net als met liedjes in het songfestival. Niet de beste foto wint, de best gemiddelde foto wint (zie ook gauss curve)
slaat natuurlijk nergens op hequote:Op woensdag 28 september 2005 22:07 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Yup, tis net als met liedjes in het songfestival. Niet de beste foto wint, de best gemiddelde foto wint (zie ook gauss curve)
yup. tot nu toe heb je 3 keer 5 punten gescoord, maar wel 5 keer 4 punten.Dus meer mensen vinden je foto een goede tweede dan een fantastische eerste.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:08 schreef fr.oosje het volgende:
Mooi is dat, dus mijn foto's zijn gemiddeld?![]()
Maar goed ik hoor het wel als jullie er uit zijn. Persoonlijk denk ik niet dat je regels moet stellen die je niet kan handhaven. PS werk, mits goed gedaan is gewoon niet te zien.
Eens. Zelfde hier ongeveer.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:49 schreef Vliegvrager het volgende:
Klein aanvullinkje: om te kunnen winnen moet je enigszins aansluiten bij de gemiddelde smaak. Een extreme foto kan bij sommige mensen zwaar in de smaak vallen en bij anderen helemaal niet. Voorbeeldje: ik heb tot nu toe 2 maal 5, 1 maal 3 en 21 maal nul punten, wat ik overigens fijner vind dan bijvoorbeeld 5 keer 3 punten.
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de winnende foto 'gemiddeld' van kwaliteit is.
Eens. Zelfde hier ongeveer.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:49 schreef Vliegvrager het volgende:
Klein aanvullinkje: om te kunnen winnen moet je enigszins aansluiten bij de gemiddelde smaak. Een extreme foto kan bij sommige mensen zwaar in de smaak vallen en bij anderen helemaal niet. Voorbeeldje: ik heb tot nu toe 2 maal 5, 1 maal 3 en 21 maal nul punten, wat ik overigens fijner vind dan bijvoorbeeld 5 keer 3 punten.
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de winnende foto 'gemiddeld' van kwaliteit is.
Vertle eens wat onderwerpen dan, ik kan wel wat onderwerpen gebruikenquote:Op donderdag 29 september 2005 15:17 schreef yonielo het volgende:
ik vind het een beetje stom als dezelfde onderwerpen weer gekozen mogen worden, het is zoveel leuker om andere onderwerpen te gebruiken en het bevorderd de creativiteit ook meer. Verder kan ik honderden van onderwerpen opnoemen die me allemaal heel leuk lijken om te gebruiken, zat keuze dus...
als je volgende keer niet zo'n gemiddelde foto instuurt, hoef je ook niet meer na te denken over een onderwerp.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:31 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Vertle eens wat onderwerpen dan, ik kan wel wat onderwerpen gebruiken![]()
Met herfst kun je meer dan alleen bomen met gele blaadjes hoor... Kan je zoveel van maken als je zelf wil.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:43 schreef fr.oosje het volgende:
Whhaaaaaaaaaa geen herfst aub, dat onderwerp vind ik iets te makkelijk. Daar hoeven mensen niet over na te denken. Dan krijg je veel bomen met gele blaadjes.
En de mooiste en origineelste foto krijgt de meeste punten!quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Met herfst kun je meer dan alleen bomen met gele blaadjes hoor... Kan je zoveel van maken als je zelf wil.![]()
Ja dat weet ik, maar je zult zien dat je dan toch minder variatie krijg dan met bijv. zelfportretquote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Met herfst kun je meer dan alleen bomen met gele blaadjes hoor... Kan je zoveel van maken als je zelf wil.![]()
Ik heb niet veel tijd omdat ik in de VS zit twee weken lang.. Maar ik heb voor Herfst wel een ideetje.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:56 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar je zult zien dat je dan toch minder variatie krijg dan met bijv. zelfportret
quote:Op donderdag 29 september 2005 15:37 schreef fr.oosje het volgende:
Ik zal volgende keer een briljante foto insturen, die slecht door een handje vol puristen wordt begrepen. Goed idee
schaamte, drukte, gebruikt, leegte, komisch, fictie, krom, helder, kleurenquote:Op donderdag 29 september 2005 15:31 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Vertle eens wat onderwerpen dan, ik kan wel wat onderwerpen gebruiken![]()
Ja, maar dat zijn wel 4 hele moeilijke woorden voor fr.oosje hoorquote:Op donderdag 29 september 2005 17:21 schreef yonielo het volgende:
[..]
schaamte, drukte, gebruikt, leegte, komisch, fictie, krom, helder, kleuren
eigenlijk kan je bij elk woord wel een wedstrijd maken, niet te moeilijk het vereist alleen een geïnspireerde creatieve mind
Kleuren is al geweest.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:21 schreef yonielo het volgende:
[..]
schaamte, drukte, gebruikt, leegte, komisch, fictie, krom, helder, kleuren
eigenlijk kan je bij elk woord wel een wedstrijd maken, niet te moeilijk het vereist alleen een geïnspireerde creatieve mind
Het was maar een voorbeeldjequote:Op donderdag 29 september 2005 16:43 schreef fr.oosje het volgende:
Whhaaaaaaaaaa geen herfst aub, dat onderwerp vind ik iets te makkelijk. Daar hoeven mensen niet over na te denken. Dan krijg je veel bomen met gele blaadjes.
Nou zegquote:Op donderdag 29 september 2005 17:51 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn wel 4 hele moeilijke woorden voor fr.oosje hoor![]()
Helemaal eensch. Eigenlijk maakt het geen drol uit wat het onderwerp is. Het gaat erom wat je er mee doet. Hooguit is het leuk als onderwerpen voor meerdere uitleg vatbaar zijn.quote:Op donderdag 29 september 2005 20:02 schreef PdeHoog het volgende:
Een onderwerp als herfst is juist mooi toegankelijk voor een hoop FOK-kersOp die manier kun je mensen naar de fotowedstrijd lokken en als er dan weer wat meer vaste deelnemers zijn, kan je weer naar het wat minder makkelijke.
Het moet niet ALTIJD maar inspirerend en creatief e.d. zijn. Standaard-onderwerpen zijn ook een uitdaging
Da's alweer twee jaar geleden natuurlijkquote:Op donderdag 29 september 2005 23:12 schreef stil het volgende:
Herfst is al eens geweest.
- drempelvrees?quote:Op donderdag 29 september 2005 23:16 schreef PdeHoog het volgende:
- de onderwerpen spreken de meeste fokkers niet aan
- onbekendheid met het bestaan ervan
wat je zelf al hebt aangegeven, er zijn misschien niet super veel inzendingen deze keer maar een heleboel nieuwe mensen hebbne toch die drempel genomen dus dat is het nietquote:
Dan heb je nog meer kans op de zelfde foto's.quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:43 schreef Puckzzz het volgende:
Je zou het onderwerp Herfst ook iets kunnen specificeren natuurlijk, om te voorkomen dat je alleen maar bomen met gekleurde blaadjes gaat krijgen.
Bijvoorbeeld
"Herfst in de stad"
"Herfst en water"
nouja zoiets
niet dat het onderwerp me aanspreekt, ik zou liever iets anders kiezen
quote:Op donderdag 29 september 2005 23:24 schreef Schanulleke het volgende:
1 punt: Shark.Bait - Mooie foto, maar die andere met de zelfontspanner was beter imho...
Uhm...quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:38 schreef HMaster-II het volgende:
Ik heb effe in Excel de puntentelling er in gedrukt. Ik kan nu vanaf Astridj0h's puntnen de boele netjes in de gaten houden en bijna direct na sluiting de puntnen leveren..
@Subje... Wil jij het controleren vanavond???
Check... Dan zijn er twee tellingen die geen verschil mogen hebben..quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:33 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Uhm...
Dat is dus precies wat ik zelf ook gedaan heb, ik zal zelf direct na sluiting de punten leveren. De termijn is overigens iets opgeschoven zodat ik zeker weet dat ik thuis ben op dat tijdstip.
[edit]
Maar dan kan jij wel mooi mijn puntentelling controleren!
Ik heb het in TRV al wel eens genoemd toen het thema Oosters was.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Misschien moet er in andere fora reklame worden gemaakt...DIG en of US zitten veel users met een camera.
Puckzzz scoort er anders wel meequote:Op vrijdag 30 september 2005 10:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[afbeelding]
Kweenie. Ik denk dat het minder punten opgeleverd zou hebben...mensen die om de week een andere foto daar neerzetten scoren over het algemeen nooit hoog denk ik
Het maakt voor mij niet uit. Ik kijk gewoon op het moment van stemmen wat ik de mooiste foto vind. Of iemand wekenlang daar dezelfde foto heeft staan of iedere dag een andere, laat ik niet meewegen. Het is natuurlijk wel leuk om over te kletsen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[afbeelding]
Kweenie. Ik denk dat het minder punten opgeleverd zou hebben...mensen die om de week een andere foto daar neerzetten scoren over het algemeen nooit hoog denk ik
Dit keer wel, vorige keer een stuk minder.quote:
andere is beter imoquote:Op vrijdag 30 september 2005 10:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[afbeelding]
26 en idd veel nieuwe gezichtenquote:Op vrijdag 30 september 2005 18:17 schreef PoseidonVS het volgende:
Leuk, er zijn volgens mij best veel mensen die gestemd hebben.
Ík vind trouwens dat jullie helemaal niet hoeven te klagen met 27 serieuze inzendingen, volgens mij is dat helemaal niet verkeerd.
Zit er dik inquote:Op vrijdag 30 september 2005 18:32 schreef Shark.Bait het volgende:
ik zie dat er hoogtepunten zijn geweest met 48 inzendingen...dus er is ruimte voor verbetering. Of zouden die alleen meegedaan hebben omdat er een prijs te winnen was?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Shark.Bait 89 fr.oosje 62 Puckzzz 55 _evenstar_ 42 Morgil 34 Elefes 30 Ymke 28 dubbellu 24 McPhearson 23 Schanulleke 23 pea4fun 20 Re 20 Vliegvrager 15 Mathijs112 12 Esto 11 rhanna 11 ForzaRossa 9 -Marjo- 9 YoNielo 9 PoseidonVS 6 Stil 5 RonaldV 3 Ireth 0 PeRi 0 Roaddevil 0 sasami 0 Toeps 0 |
Dank je sub. Gefeli anderen met hun punten, fr.oosje en Puckzzz met hun positie natuurlijkquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:08 schreef Subhuman het volgende:
Gefeliciteerd Shark.Bait, fr.oosje en Puckzzz! Graag ontvang ik per mail van elk van jullie twee onderwerpen die jullie willen voorstellen voor de volgende fotowedstrijd!
Dank je.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:19 schreef HMaster-II het volgende:
Gefeliciteerd winnaars. Ik wist natuurlijk ook al de score![]()
Maar het klopt en ik ben benieuwd naar de nieuwe opdracht![]()
Jij hebt de meeste 5 punters gekregen. 8 in totaal tegen 5 van fr.oosje en 4 voor Puckzzz. Oh wat is het handig met tabelletjes te werken..quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:20 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dank je sub. Gefeli anderen met hun punten, fr.oosje en Puckzzz met hun positie natuurlijk.
Meel is al de deur uit.
* Shark.Bait feest er virtueel op los(ondanks verkoudheid)
Ik heb een gemiddelde foto![]()
Aangezien onderwerpen weer opnieuw gekozen mogen worden kunnen we dan dit keer gaan voor "portret"quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:33 schreef Ymke het volgende:
Gefeliciteerd heren en dame , het was een leerzaam onderwerp maar ik sta toch liever aan de andere kant van de camera
het leven in de stad vind ik gewoon een buttonderwerp...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:30 schreef RonaldV het volgende:
Pff. Ik twijfel heel erg tussen Het leven in de stad, Low key (verrassend he?) en Verlaten
Ik slaap er nog een nachtje over denk ik
Ik kom uit de stad, woon nu in een stadje, en toch vind ik het een leuk onderwerp. Het leven op het platteland lijkt me een goed idee voor een volgende wedstrijd, en dan ben jij weer in het voordeel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
het leven in de stad vind ik gewoon een buttonderwerp...
dan zou ik dus een hele dag naar 'een stad' moeten gaan,want ik woon in een dorp. die tijd heb ik niet, en sowieso....wat maakt het leven in een stad interesanter dan het leven in een dorp? zeg dan gewoon "het alledaagse leven"
Wat is er ontoegankelijk aan Low-Key? Low Key is de makkelijkste vorm van fotomanipulatie die er is!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:04 schreef Ymke het volgende:
Low key valt voor mij af , dat is veels te ontoegankelijk voor de meeste mensen. De rest vind ik allemaal erg leuk , ff denken nog
Volgens mij is daar in het betreffende topic nog wel wat over te vinden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:23 schreef PoseidonVS het volgende:
Ow Yess!! Het leven in de stad, helemaal mijn onderwerp dit.
Met low- key als tweede. Nadeel van low-key is dat je dan gauw weer discussies krijgt of iets wel of niet lowkey is.
Mij lukt het echt niet hoor , ik heb voor de afgelopen wedstrijd wat met low key gestoeid maar ik heb er geen een normale /goede foto uit weten te halen , Ik heb het belichten echt nog niet zover onder de knie dat ik een goede low key kan maken. Waarom is het voor jou dan zo makkelijk , geef me eens wat tipsquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat is er ontoegankelijk aan Low-Key? Low Key is de makkelijkste vorm van fotomanipulatie die er is!
Zie deze posts:quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:49 schreef Ymke het volgende:
[..]
Mij lukt het echt niet hoor , ik heb voor de afgelopen wedstrijd wat met low key gestoeid maar ik heb er geen een normale /goede foto uit weten te halen , Ik heb het belichten echt nog niet zover onder de knie dat ik een goede low key kan maken. Waarom is het voor jou dan zo makkelijk , geef me eens wat tips
Die staat me nog helder voor de geest, vandaar mijn opmerking.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Volgens mij is daar in het betreffende topic nog wel wat over te vinden.
OK...dus omdat het voor JOU niet makkelijk is, is het dus een niet makkelijk toegankelijk onderwerpquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:49 schreef Ymke het volgende:
[..]
Mij lukt het echt niet hoor , ik heb voor de afgelopen wedstrijd wat met low key gestoeid maar ik heb er geen een normale /goede foto uit weten te halen , Ik heb het belichten echt nog niet zover onder de knie dat ik een goede low key kan maken. Waarom is het voor jou dan zo makkelijk , geef me eens wat tips
Maar dan wel eenvoudig.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:42 schreef Re het volgende:
low key van een religieus verlaten stads leven
* Shark.Bait boekt reis naar vaticaan stadquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:42 schreef Re het volgende:
low key van een religieus verlaten stads leven
Niet zozeer interesanter, maar natuurlijk wel anders.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
het leven in de stad vind ik gewoon een buttonderwerp...
dan zou ik dus een hele dag naar 'een stad' moeten gaan,want ik woon in een dorp. die tijd heb ik niet, en sowieso....wat maakt het leven in een stad interesanter dan het leven in een dorp? zeg dan gewoon "het alledaagse leven"
Ik moet zeggen ik vrees ook het ergste. Ik voorzien een hoop onderbelichte foto's met zo'n onderwerp. En ik denk echt dat het niet alleen echt te moeilijk is voor Ymke, maar voor de meeste mensen hier. In het het lowkey topic zie ik maar weinig echt goede foto's. Het is een moeilijke techniek waar veel bij komt kijken. Maar Pdehoog laat eens zien wat jij er van zou kunnen bakken, ben nu wel benieuwdquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
OK...dus omdat het voor JOU niet makkelijk is, is het dus een niet makkelijk toegankelijk onderwerpTja....da's een makkelijke redenatie
Ik zie hier een uitdaging
Daar wordt al aan gewerkt hoorquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:46 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen ik vrees ook het ergste. Ik voorzien een hoop onderbelichte foto's met zo'n onderwerp. En ik denk echt dat het niet alleen echt te moeilijk is voor Ymke, maar voor de meeste mensen hier. In het het lowkey topic zie ik maar weinig echt goede foto's. Het is een moeilijke techniek waar veel bij komt kijken. Maar Pdehoog laat eens zien wat jij er van zou kunnen bakken, ben nu wel benieuwd
Om over het onderwerp te stemmen moet je hier zijn Renesitequote:
Ik heb al een ideequote:Op zondag 2 oktober 2005 19:11 schreef Ymke het volgende:
Religie , hmz ik ga vast denken , leuk onderwerp
het was bizar rond een uur of 6. superrustig voor 3oktober doen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:00 schreef Shark.Bait het volgende:
Nou, de kermis te Leiden lag er aardig verlaten bij. Tis dat ik geen camera bij me had
Oh, oke. Dus niet "religie"?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 06:18 schreef Schanulleke het volgende:
Bijkomende regel voor stemmers: Alleen 'Het leven in de stad' mag nog.
Ja, ik houd bij hoe de stand is. En ik wou juist geen tussenstand posten om de toekomstige stemmers niet te beïnvloeden...quote:Op maandag 3 oktober 2005 08:11 schreef Puckzzz het volgende:
Houd iemand bij hoe de stand is? Lijkt me te gaan tussen verlaten en religie of niet?
Het lijkt me dat dat ook onder dingen valt die in een doka te regelen zijn, tochquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:42 schreef Faux het volgende:
Njah. Leuk voor iedereen die met een compact schiet - niet zo fijn voor mensen met een spiegelreflex. Ik beschouw nabewerking nog steeds als het equivalent van het ontwikkelen van een film, dus ben tegen.
Natuurlijk heb ik het dan niet over manipulatie - het verwijderen of creëren van elementen - maar dingen als je belichting bijtrekken, kleurbalans, verzadiging, verscherpen en/of tegenhouden en doordrukken zijn naar mijn mening net zo'n wezenlijk onderdeel van het maken van een foto als het indrukken van de sluiterknop...
Ik dacht dat ik de enige was die de post niet goed begreep...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het lijkt me dat dat ook onder dingen valt die in een doka te regelen zijn, toch![]()
Wat kun jij knap rekenen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
Nog een uur en 20 minuten.....dan is het nieuwe onderwerp bekend
Dat is de juiste instelling voor iemand die van fotograferen houdtquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:08 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb niks met religie. Ik zal dan ook niet meedoen.
Wat zij zegtquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:14 schreef Elefes het volgende:
Ja, komop RonaldV. Een uitdaging moet het dan zeker voor je zijn!
En ik denk dat er best wel wat moois van te maken is.
Religie![]()
jammer hequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:00 schreef k_man het volgende:
Waar staat de grote wijzer nu? En de kleine?
Iets moois maken van religie in het hart van de zwaar gereformeerde bible-beltquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:14 schreef Elefes het volgende:
Ja, komop RonaldV. Een uitdaging moet het dan zeker voor je zijn!
En ik denk dat er best wel wat moois van te maken is.
Religie![]()
low key van mooie naakte dame met een rozenkransjequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Iets moois maken van religie in het hart van de zwaar gereformeerde bible-belt
Ik zou een mooie zwartwit-foto kunnen maken van gereformeerden die op zondag dorpsgewijs naar de kerk lopen. Ware het niet dat de zondag voor mij een rustdag is, die ik voornamelijk slapend doorbreng.
Joden wonen hier niet, moskeeën zitten hier in oude gebouwen die er niet uit zien. Katholieken wonen hier nauwelijks. Sorry, maar het blijft "nee", ik heb helemaal niks met het onderwerp.
Of zo'n zilveren kruisje om haar nekquote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:10 schreef Re het volgende:
[..]
low key van mooie naakte dame met een rozenkransje
Ik zal mer er eens in verdiepen op vakantie..quote:Op woensdag 5 oktober 2005 07:25 schreef Puckzzz het volgende:
Religie
Leuk! we kunnen weer aan de slag mensen
Hals und Beinbruch iedereen!
Ik vind 'm niet vergezocht. Ik vind 'm zelfs erg goed, religie was toch uiteindelijk de beweegreden van Herr Adolf destijds? Of heb ik teveel zitten slapen tijdens de geschiedenislessen?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:01 schreef Faux het volgende:
Is dit wat voor religie? Of te ver gezocht?
[afbeelding]
Nou, ik dacht eigenlijk dat onder het nazisme iedere vorm van geloofsbelijdenis strikt verboden wasquote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind 'm niet vergezocht. Ik vind 'm zelfs erg goed, religie was toch uiteindelijk de beweegreden van Herr Adolf destijds? Of heb ik teveel zitten slapen tijdens de geschiedenislessen?
het isd ook een overtuigng, dus ik denk eigenlijk van welquote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Valt Wicca of Satanisme ook onder religie?
Ik heb geen idee of ik een keer mee ga doen, maar er over nadenken is natuurlijk altijd superleuk.
Sommigen vinden zelfs voetbal een religie. Je kan of aan je eigen beeld van religie voldoen, of aan die van de massa.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Valt Wicca of Satanisme ook onder religie?
Ik heb geen idee of ik een keer mee ga doen, maar er over nadenken is natuurlijk altijd superleuk.
hardlopers zijn doodlopersquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:06 schreef Subhuman het volgende:
Het duurt deze maand langer dan vorige maand voor de eerste inzendingen binnen zijn!
Weten we ook meteen weer waarom niemand nog meteen aan het begin van de wedstrijd iets durft in te zenden...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:51 schreef PdeHoog het volgende:
Archiefwerk: 0 punten
Hey - Zó goed is 'ie ook weer niet hoor...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:17 schreef k_man het volgende:
Is er trouwens nog nieuws van de moderators wat betreft herinvoeren van een prijsje voor de winnaar(s)?
hahahahahahaquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:24 schreef Faux het volgende:
[..]
Hey - Zó goed is 'ie ook weer niet hoor...![]()
![]()
Kut, ik had de Nieuwe Revu al gebeld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:24 schreef Faux het volgende:
[..]
Hey - Zó goed is 'ie ook weer niet hoor...![]()
![]()
Kijk, dat noem ik nog eens constructief meedenken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:22 schreef fr.oosje het volgende:
gewoon en sponsor zoeken.
Ik wil best elke maand een leuk cd tje sponsoren hoor, is dat wat?
je hebt het wle tegen hollanders hequote:
WHZquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:31 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Kijk, dat noem ik nog eens constructief meedenken.
dat zei ik netquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
WHZ
Misschien als FOK-FOT!-zijnde proberen een sponsor te vindenBijvoorbeeld een fotozaak of zo. Of gewoon een dringend verzoek bij de FOK-leiding neerleggen
Oh...en misschien kunnen ze de fotowedstrijd op de frontpage krijgenNet als de andere wedstrijden die FOK organiseert
Daar mag-ie nl. best bij lijkt me
GMTAquote:
Dat ligt er natuurlijk aan, wat staat er op die cd? Het is altijd fijn als er meerdere opties zijn die het overwegen waard zijn!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:51 schreef fr.oosje het volgende:
Geen cdtje dus?
Nou ik denk dat het misschien nog wel even kan duren totdat er een sponsor gevonden is, dus tot die tijd is een CD-tje heel erg welkom toch?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:51 schreef fr.oosje het volgende:
Geen cdtje dus?
Ik werk bij een platenmaatschappij, dus een cdtje met muziekquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:54 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan, wat staat er op die cd? Het is altijd fijn als er meerdere opties zijn die het overwegen waard zijn!
Die kan jij gratis doneren?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:39 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik werk bij een platenmaatschappij, dus een cdtje met muziek
Da's ook best een leuk ideequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:57 schreef Re het volgende:
ja of een nummer van een fotografie magazine... ook altijd leuk
Focusquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:03 schreef Puckzzz het volgende:
Is er een goed fotomaandblad in de omloop?
welke is het meest gelezen en gaat niet te xtreem in op alleen technische specs? Ik bedoel, het moet ook wel een beetje leuk weglezen op de WC natuurlijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Focus
Zoom
Outdoor Photography
Practical Photography
Photography Monthly
En zo nog een paar denk ik
Mijn grote liefde werkt bij IDG (uitgever van Zoom). Ik kan eens vragen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Focus
Zoom
Outdoor Photography
Practical Photography
Photography Monthly
En zo nog een paar denk ik
Dia kan ik gratis doneren ja. Welk genre? Noem maar wat en we hebben het wel. Ik zal zelf wel wat uitzoeken. Deze maand de nieuwe van Jamie Cullum?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Die kan jij gratis doneren?
Welk genre? of zoek je zelf gewoon elke keer eentje uit?
Ik vind het wel een leuk idee
Lezen op de WC?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:25 schreef Puckzzz het volgende:
welke is het meest gelezen en gaat niet te xtreem in op alleen technische specs? Ik bedoel, het moet ook wel een beetje leuk weglezen op de WC natuurlijk![]()
Ze gaan geen van allen zwaar in op technische specs, maar geven interviews met pro's en hobbyisten, voorbeeldplaatjes, verbeterpunten, PS-uitleg, uitleg over technische dingen zoals ND-grad-filters en zo. De drie engelse tijdschriften zijn wel zwaar op de UK gefocused maar er staan mooie foto's inquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
welke is het meest gelezen en gaat niet te xtreem in op alleen technische specs? Ik bedoel, het moet ook wel een beetje leuk weglezen op de WC natuurlijk![]()
Leuk ideequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:34 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dia kan ik gratis doneren ja. Welk genre? Noem maar wat en we hebben het wel. Ik zal zelf wel wat uitzoeken. Deze maand de nieuwe van Jamie Cullum?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |