abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31008890
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:16 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Je leest niet goed ik zei TEVEEL geshopte foto's. Natuurlijk maakt ps de meeste foto's mooier als je het een beetje kan. Ik doe ook altijd wel wat met PS, al is het alleen maar levels...
Natuurlijk. Je hebt gelijk. Maar over wanneer het te veel is, verschillen de meningen nogal.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 28 september 2005 @ 20:31:15 #80
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_31008954
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:29 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Natuurlijk. Je hebt gelijk. Maar over wanneer het te veel is, verschillen de meningen nogal.
Ja en dat zie je dan terug in de puntentelling...extremen zullen zelden winnaars zijn.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_31009021
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:31 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ja en dat zie je dan terug in de puntentelling...extremen zullen zelden winnaars zijn.
Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken.
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 28 september 2005 @ 20:35:46 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31009132
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Tja dan kom je dus terug op het vraagstuk of het nog wel om goede foto's en gaat en bewerkingen niet het overwicht krijgen.
ach een pixel is een pixel he?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_31009700

gaat het alweer over Photoshoppen?

ik hoor het wel als men er eindelijk uit is

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 28 september 2005 @ 21:21:32 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31009730
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:52 schreef Puckzzz het volgende:

gaat het alweer over Photoshoppen?

ik hoor het wel als men er eindelijk uit is

wat vroeger naar je bed joh
pi_31009761
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:18 schreef Ymke het volgende:
We kunnen het toch gewoon een maandje proberen , zien we vanzelf wat het oplevert .
Volgens Subhuman gooien we óf het roer om, óf gaan we verder zoals nu, maar gaan we niet iets uittesten om er daarna weer mee op te houden.
  woensdag 28 september 2005 @ 21:53:54 #86
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31009938
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef Subhuman het volgende:
Mijn voorstel voor de nieuwe Photoshopregels is om kleine kleuraanpassingen (zoals de rode oren in Marjo's foto van deze maand) en enkele kleine retoucheeracties (net even dat kleine stukje lantaarnpaal wat aan de rand van de foto in de weg zit weghalen) goed te keuren. Grotere Photoshopacties blijven wat mij betreft nog steeds niet toegestaan, het is per slot van rekening een fotografiewedstrijd en geen Photoshopwedstrijd.

Laat maar horen wat jullie ervan denken. Gevaarlijke uitspraak, ik weet het!
Mijn input: Photoshop maar zo veel je wilt. Daar waar het photoshoppen het fotograferen voorbij gaat verwacht ik toch geen punten. Dus uiteindelijk straf je jezelf. Na 2-3 maanden ziet iedereen vanzelf wel wat gemiddeld wel en niet kan.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 28 september 2005 @ 21:55:12 #87
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31009978
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:17 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Volgens mij fotografeer jij niet zo lang. Niet alle acties zijn te voorkomen. Ik kan tijdens vakantie een brilliante plaat schieten om er bij thuiskomst achter te komen dat er een vogel in beeld zit die ik niet opgemerkt had. Of terplekke is alles perfect, maar chemtrails maken de foto minder. Moet ik dan terug gaan op een andere tijd? Wie weet is het een unieke foto. Dan shop ik die chemtrails net zo lief weg. Ben ik ook wat milieu vriendelijker, en bespaart het mij een reis naar die (verre) bestemming.

En soms lukt het je nooit om bepaalde zaken weg te krijgen door de foto anders te nemen.

Bewijs nummer 1: Brilliante foto van fr.oosje.

Irritante lantaarnpalen had ie van mij weg mogen poetsen.

[afbeelding]

uniek moment denk ik....
Hij zei chemtrails...

die dingen heten contrails, chemtrails bestaan alleen in TRU
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31010176
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:04 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Natuurlijk maak je dan in het begin uitschieters, die soms niet altijd even mooi zijn, maar in het begin maak je ook fouten in je foto's die je later niet meer zal maken. En meer nog, zoals ieder zijn stijl van fotograferen heeft, heeft ook ieder zijn stijl van PS. Het is jammer als je die niet kan ontwikkelen tijdens de wedstrijd. Hoewel dat dan nog altijd bij al je andere foto's wel kan natuurlijk.
Je hebt wel gelijk, maar ik vrees gewoon dat als je ps erin betrekt, dat uiteindelijk toch de overheersende hand in de competitie zal gaan krijgen. Naar mijn mening kan je met ps namelijk echt kunst leveren wat daartegen bij normale fotografie een stuk moeilijker is. Maarja dan heb je het natuurlijk ook over welke grenzen erin ps gesteld zouden moeten worden (hierbij denk ik aan het gebruik van meerdere foto's voor 1 foto, wat sneller zou leiden tot archief etc etc.). Ps mag dan minder puur zijn, je kan er wel veel meer mee..

Verder lijkt het me heel leuk om 2 stijlen in fotografie te kunnen combineren, het maken en bewerken van foto's. Maar ik vrees dat het voor een forumwedstrijd als deze een beetje uit de hand zou lopen.
-*YoNielo*-
  woensdag 28 september 2005 @ 22:06:09 #89
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31010335
quote:
Op woensdag 28 september 2005 21:55 schreef RonaldV het volgende:
Hij zei chemtrails...

die dingen heten contrails, chemtrails bestaan alleen in TRU
Ik kon er ff niet op komen

Teveel TRU gelezen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 28 september 2005 @ 22:07:32 #90
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31010392
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:31 schreef pea4fun het volgende:
Yup, tis net als met liedjes in het songfestival. Niet de beste foto wint, de best gemiddelde foto wint (zie ook gauss curve)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_31010643
Gestemd
Mond dicht, stil genieten dus, wees blij..
  woensdag 28 september 2005 @ 22:40:21 #92
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31011638
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:14 schreef McPhearson het volgende:
Gestemd
WMcPZ

Lastig hoor. meer goeie foto's dan punten.
- Privacy Matters
  donderdag 29 september 2005 @ 09:08:32 #93
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31018777
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:07 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Yup, tis net als met liedjes in het songfestival. Niet de beste foto wint, de best gemiddelde foto wint (zie ook gauss curve)
Mooi is dat, dus mijn foto's zijn gemiddeld?

Maar goed ik hoor het wel als jullie er uit zijn. Persoonlijk denk ik niet dat je regels moet stellen die je niet kan handhaven. PS werk, mits goed gedaan is gewoon niet te zien.
  donderdag 29 september 2005 @ 09:52:02 #94
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31019640
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:07 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

slaat natuurlijk nergens op he , t'is geen statistiek
  donderdag 29 september 2005 @ 11:29:42 #95
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31022078
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:08 schreef fr.oosje het volgende:
Mooi is dat, dus mijn foto's zijn gemiddeld?

Maar goed ik hoor het wel als jullie er uit zijn. Persoonlijk denk ik niet dat je regels moet stellen die je niet kan handhaven. PS werk, mits goed gedaan is gewoon niet te zien.
yup. tot nu toe heb je 3 keer 5 punten gescoord, maar wel 5 keer 4 punten.Dus meer mensen vinden je foto een goede tweede dan een fantastische eerste.

Bij mij is dat ook zo; vijf mensen vinden hem de beste van de ingezonden foto's, en maar liefst 7 mensen vinden toch een andere beter dan de mijne, en 5 mensen vinden em 'maar' een 3 waard. (twaalf mensen vinden hem dus niet de beste van de ingezonden foto's tegen 5 die dat wel vinden..)

In theorie kan iemand die van alle stemmers een 3 krijgt toch winnen
pi_31022690
Klein aanvullinkje: om te kunnen winnen moet je enigszins aansluiten bij de gemiddelde smaak. Een extreme foto kan bij sommige mensen zwaar in de smaak vallen en bij anderen helemaal niet. Voorbeeldje: ik heb tot nu toe 2 maal 5, 1 maal 3 en 21 maal nul punten, wat ik overigens fijner vind dan bijvoorbeeld 5 keer 3 punten.

Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de winnende foto 'gemiddeld' van kwaliteit is.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_31027517
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:49 schreef Vliegvrager het volgende:
Klein aanvullinkje: om te kunnen winnen moet je enigszins aansluiten bij de gemiddelde smaak. Een extreme foto kan bij sommige mensen zwaar in de smaak vallen en bij anderen helemaal niet. Voorbeeldje: ik heb tot nu toe 2 maal 5, 1 maal 3 en 21 maal nul punten, wat ik overigens fijner vind dan bijvoorbeeld 5 keer 3 punten.

Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de winnende foto 'gemiddeld' van kwaliteit is.
Eens. Zelfde hier ongeveer.
Verder vind ik fr.oosje zijn foto's meestal bovengemiddeld, maar het ligt er ook aan waar de stemmer op let. Sommige mensen letten op een technisch perfecte foto, anderen vergeven een klein technisch foutje en letten meer op compositie of originaliteit, etc.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_31027592
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:49 schreef Vliegvrager het volgende:

Eens. Zelfde hier ongeveer.
Verder vind ik fr.oosje zijn foto's meestal bovengemiddeld, maar het ligt er ook aan waar de stemmer op let. Sommige mensen letten op een technisch perfecte foto, anderen vergeven een klein technisch foutje en letten meer op compositie of originaliteit, etc.

Over het photoshop gedoe:
Ik ben voor het gebruik van photoshop, al vind ik niet dat je tot in het extreme door moet gaan. Van een echt slechte foto kun je toch niets maken, maar zoals de regels nu zijn, komen er toch ook mooie foto's uit?
Het blijft een moeilijk punt...

Verder vind ik het een goed idee dat onderwerpen mogen terugkeren wel met een bepaalde tussenpoze denk ik?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_31028133
ik vind het een beetje stom als dezelfde onderwerpen weer gekozen mogen worden, het is zoveel leuker om andere onderwerpen te gebruiken en het bevorderd de creativiteit ook meer. Verder kan ik honderden van onderwerpen opnoemen die me allemaal heel leuk lijken om te gebruiken, zat keuze dus...
-*YoNielo*-
  donderdag 29 september 2005 @ 15:31:10 #100
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31028491
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:17 schreef yonielo het volgende:
ik vind het een beetje stom als dezelfde onderwerpen weer gekozen mogen worden, het is zoveel leuker om andere onderwerpen te gebruiken en het bevorderd de creativiteit ook meer. Verder kan ik honderden van onderwerpen opnoemen die me allemaal heel leuk lijken om te gebruiken, zat keuze dus...
Vertle eens wat onderwerpen dan, ik kan wel wat onderwerpen gebruiken
pi_31028594
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:31 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Vertle eens wat onderwerpen dan, ik kan wel wat onderwerpen gebruiken
als je volgende keer niet zo'n gemiddelde foto instuurt, hoef je ook niet meer na te denken over een onderwerp.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 29 september 2005 @ 15:37:59 #102
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31028702
Ik zal volgende keer een briljante foto insturen, die slecht door een handje vol puristen wordt begrepen. Goed idee
  donderdag 29 september 2005 @ 15:45:59 #103
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31028933
Aan de ene kant is het erg leuk als we steeds nieuwe onderwerpen kunnen aanboren, en niet hoeven terug te vallen op onderwerpen die al eens eerder aan bod zijn geweest. Aan de andere kant moeten we ook uitkijken dat de onderwerpen niet te ingewikkeld worden. Ik wil de fotowedstrijd graag toegankelijk houden, en dat is deze maand volgens mij behoorlijk goed gelukt. Veel inzendingen en veel enthousiasme!
pi_31029448
Daar ben ik het mee eens Subhuman; het moet voor iedereen leuk blijven en iedereen moet wel iets met het onderwerp kunnen. Nieuwe onderwerpen zijn leuk, maar bijvoorbeeld onderwerpen als "herfst" zijn eigenlijk elk jaar wel weer te doen. Je kunt er namelijk elke keer weer heel iets anders van maken.
En het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat we nu alleen nog maar onderwerpen krijgen die al geweest zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')