Volgens mij fotografeer jij niet zo lang. Niet alle acties zijn te voorkomen. Ik kan tijdens vakantie een brilliante plaat schieten om er bij thuiskomst achter te komen dat er een vogel in beeld zit die ik niet opgemerkt had. Of terplekke is alles perfect, maar chemtrails maken de foto minder. Moet ik dan terug gaan op een andere tijd? Wie weet is het een unieke foto. Dan shop ik die chemtrails net zo lief weg. Ben ik ook wat milieu vriendelijker, en bespaart het mij een reis naar die (verre) bestemming.quote:Op woensdag 28 september 2005 16:14 schreef yonielo het volgende:
Als dit soort acties( die gewoon voorkomen kunnen worden door de foto goed te nemen met de goeie instellingen) goedgekeurd worden, gaat het al met al steeds moeilijker worden met de bepaling van wat nou wel en wat niet geshopt mag worden
Wat Pea zegt. Eens dus.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
Waarom bepalen wat wel en niet mag met Photoshop. Teveel geshopte foto's worden alleen maar lelijker en/of lijken niet meer op een foto. Het is aan de stemmers om dat de punten te geven aan de mooiste FOTO.
Eigenlijk kan ik me hier best bij vinden. Het kan toch niet gecontroleerd worden. En als je teveel soept, tja...quote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
Waarom bepalen wat wel en niet mag met Photoshop. Teveel geshopte foto's worden alleen maar lelijker en/of lijken niet meer op een foto. Het is aan de stemmers om dat de punten te geven aan de mooiste FOTO.
nouja, ik vind persoonlijk dat je foto's met photoshop nog veel mooier kunt maken, het word dan eerder een wedstrijd tussen mensen die goed met een computer om kunnen gaan en mensen die goed fotograferenquote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
ik begrijp best dat je niet alles kunt voorkomen, maar als je zoiets zou goedkeuren zou iedereen een foto schieten en daarna eens flink aan de slag gaan met photoshop om hem mooi te maken. Je krijgt dus dat het fotografisch gedeelte een beetje versneld word en dat vind ik persoonlijk zonde, omdat het de essentie van fotografie is. Ik bedoel Adobe Photoshop bijvoorbeeld is niet voor niets een programma van ¤1000,- je kan er gewoon heel veel mee..quote:Op woensdag 28 september 2005 17:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Volgens mij fotografeer jij niet zo lang. Niet alle acties zijn te voorkomen. Ik kan tijdens vakantie een brilliante plaat schieten om er bij thuiskomst achter te komen dat er een vogel in beeld zit die ik niet opgemerkt had. Of terplekke is alles perfect, maar chemtrails maken de foto minder. Moet ik dan terug gaan op een andere tijd? Wie weet is het een unieke foto. Dan shop ik die chemtrails net zo lief weg. Ben ik ook wat milieu vriendelijker, en bespaart het mij een reis naar die (verre) bestemming.
En soms lukt het je nooit om bepaalde zaken weg te krijgen door de foto anders te nemen.
uniek moment denk ik....
Ja, als je het nou op tijd geopend had, had ik nog ff kunnen stemmen voor ik gisteren naar bed ging.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:16 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat was nou precies wat mij ook al opviel...
een compositie, idee of expressie enz. maak je echt niet beter met PS of PSPquote:Op woensdag 28 september 2005 18:27 schreef yonielo het volgende:
[..]
ik begrijp best dat je niet alles kunt voorkomen, maar als je zoiets zou goedkeuren zou iedereen een foto schieten en daarna eens flink aan de slag gaan met photoshop om hem mooi te maken. Je krijgt dus dat het fotografisch gedeelte een beetje versneld word en dat vind ik persoonlijk zonde, omdat het de essentie van fotografie is. Ik bedoel Adobe Photoshop bijvoorbeeld is niet voor niets een programma van ¤1000,- je kan er gewoon heel veel mee..
Tja, erg populair wordt je er hier niet mee als je een afwijkende mening hebt en die ook uit...quote:Op woensdag 28 september 2005 12:13 schreef Shark.Bait het volgende:
Wil je dat ik me oppervlakkig gedraag en populair meefeest en allen maar leuk doe?
Er was vorige maand al besloten dat ook onderwerpen die al eens geweest zijn weer mee mogen dingen.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:13 schreef Shark.Bait het volgende:
@Sub: Kan/wil jij de nieuwe regels bekend maken qua photoshoppen/reeds geweeste onderwerpen o.a.. Zodat de users weten wat eraan gaat komen. En de winnaars hun ideeen daar (eventueel) aan kunnen bijsturen.
een afwijkende mening maakt echt niet uit hoor, maar dat wist je zelf natuurlijk ook welquote:Op woensdag 28 september 2005 18:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, erg populair wordt je er hier niet mee als je een afwijkende mening hebt en die ook uit...![]()
Dan moet je ook het gebruik van spiegelreflescamera's van ¤1000 of meer verbieden. Die heb ik ook niet en dus is het niet eerlijk als iemand anders een betere foto kan maken als ik.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:27 schreef yonielo het volgende:
[..]
ik begrijp best dat je niet alles kunt voorkomen, maar als je zoiets zou goedkeuren zou iedereen een foto schieten en daarna eens flink aan de slag gaan met photoshop om hem mooi te maken. Je krijgt dus dat het fotografisch gedeelte een beetje versneld word en dat vind ik persoonlijk zonde, omdat het de essentie van fotografie is. Ik bedoel Adobe Photoshop bijvoorbeeld is niet voor niets een programma van ¤1000,- je kan er gewoon heel veel mee..
Vandaar dat ik het gedeelte over het uiten ervan had opgenomen.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:47 schreef Re het volgende:
[..]
een afwijkende mening maakt echt niet uit hoor, maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel
Ik vrees dat je je daar nog wel eens in zou kunnen vergissen. Zwaar bewerkte foto's vinden sommigen juist erg mooi.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
Oow.. die heb ik gemist.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:47 schreef k_man het volgende:
Er was vorige maand al besloten dat ook onderwerpen die al eens geweest zijn weer mee mogen dingen.
Misschien zelfs al eerder dan vorige maand. We hebben toen ook besloten het stemmen voor het onderwerp weer in een stemtopic te doen.quote:
Dat had ik al gemerktquote:Op woensdag 28 september 2005 19:02 schreef k_man het volgende:
Misschien zelfs al eerder dan vorige maand. We hebben toen ook besloten het stemmen voor het onderwerp weer in een stemtopic te doen.
ja maar een slechte foto zwaar bewerken blijft een slechte foto, een goede foto zwaar bewerken kan een extra dimensie gevenquote:Op woensdag 28 september 2005 18:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vrees dat je je daar nog wel eens in zou kunnen vergissen. Zwaar bewerkte foto's vinden sommigen juist erg mooi.
Wat hij zegtquote:Op woensdag 28 september 2005 19:59 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar een slechte foto zwaar bewerken blijft een slechte foto, een goede foto zwaar bewerken kan een extra dimensie geven
Fotograferen is een leerproces. Als je hier een foto laat zien, krijg je kritieken hoe je het beter zou kunnen doen, ook hoe je met photoshop en levels enzo een foto mooier kan maken. Het 1 sluit aan op het ander. Zo groei je in beide.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:21 schreef yonielo het volgende:
[..]
nouja, ik vind persoonlijk dat je foto's met photoshop nog veel mooier kunt maken, het word dan eerder een wedstrijd tussen mensen die goed met een computer om kunnen gaan en mensen die goed fotograferen
Ben het niet met je eens dat foto's van shoppen lelijker worden. Sterker nog, het enkele feit dat er heel veel gefotoshopt wordt geeft al aan dat er heel veel mensen anders over denken. De foto die jij deze maand vijf punten gaf was overigens ook bewerkt.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:09 schreef pea4fun het volgende:
Tja dan kom je dus terug op het vraagstuk of het nog wel om goede foto's en gaat en bewerkingen niet het overwicht krijgen.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:59 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar een slechte foto zwaar bewerken blijft een slechte foto, een goede foto zwaar bewerken kan een extra dimensie geven
Je leest niet goed ik zei TEVEEL geshopte foto's. Natuurlijk maakt ps de meeste foto's mooier als je het een beetje kan. Ik doe ook altijd wel wat met PS, al is het alleen maar levels...quote:Op woensdag 28 september 2005 20:05 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens dat foto's van shoppen lelijker worden. Sterker nog, het enkele feit dat er heel veel gefotoshopt wordt geeft al aan dat er heel veel mensen anders over denken. De foto die jij deze maand vijf punten gaf was overigens ook bewerkt.
En bovendien, denk eens aan de wedstrijd van juli. Toen won die foto van Pinkpanther met het snoer en die losse brandende lamp. Gave foto, én extra knap omdat ie niet geshopt was.
Maar eigenlijk maakt het me niet zo gek veel uit. Voor mij hoort shoppen bij fotograferen, maar als het bij de wedstrijd niet mag, heb ik er geen probleem mee.
Ik kan hier natuurlijk een voorspelling over doen, zoals een user die meteen commentaar uit gaat lokken door een überbewerkte foto in te leveren...zeg maar eens dat het niet magquote:Op woensdag 28 september 2005 20:18 schreef Ymke het volgende:
We kunnen het toch gewoon een maandje proberen , zien we vanzelf wat het oplevert .
Natuurlijk. Je hebt gelijk. Maar over wanneer het te veel is, verschillen de meningen nogal.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:16 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Je leest niet goed ik zei TEVEEL geshopte foto's. Natuurlijk maakt ps de meeste foto's mooier als je het een beetje kan. Ik doe ook altijd wel wat met PS, al is het alleen maar levels...
Ja en dat zie je dan terug in de puntentelling...extremen zullen zelden winnaars zijn.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:29 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je hebt gelijk. Maar over wanneer het te veel is, verschillen de meningen nogal.
Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:31 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja en dat zie je dan terug in de puntentelling...extremen zullen zelden winnaars zijn.
ach een pixel is een pixel he?quote:Op woensdag 28 september 2005 20:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja dan kom je dus terug op het vraagstuk of het nog wel om goede foto's en gaat en bewerkingen niet het overwicht krijgen.
wat vroeger naar je bed johquote:Op woensdag 28 september 2005 20:52 schreef Puckzzz het volgende:
![]()
gaat het alweer over Photoshoppen?
ik hoor het wel als men er eindelijk uit is
![]()
Volgens Subhuman gooien we óf het roer om, óf gaan we verder zoals nu, maar gaan we niet iets uittesten om er daarna weer mee op te houden.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:18 schreef Ymke het volgende:
We kunnen het toch gewoon een maandje proberen , zien we vanzelf wat het oplevert .
Mijn input: Photoshop maar zo veel je wilt. Daar waar het photoshoppen het fotograferen voorbij gaat verwacht ik toch geen punten. Dus uiteindelijk straf je jezelf. Na 2-3 maanden ziet iedereen vanzelf wel wat gemiddeld wel en niet kan.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef Subhuman het volgende:
Mijn voorstel voor de nieuwe Photoshopregels is om kleine kleuraanpassingen (zoals de rode oren in Marjo's foto van deze maand) en enkele kleine retoucheeracties (net even dat kleine stukje lantaarnpaal wat aan de rand van de foto in de weg zit weghalen) goed te keuren. Grotere Photoshopacties blijven wat mij betreft nog steeds niet toegestaan, het is per slot van rekening een fotografiewedstrijd en geen Photoshopwedstrijd.
Laat maar horen wat jullie ervan denken.Gevaarlijke uitspraak, ik weet het!
Hij zei chemtrails...quote:Op woensdag 28 september 2005 17:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Volgens mij fotografeer jij niet zo lang. Niet alle acties zijn te voorkomen. Ik kan tijdens vakantie een brilliante plaat schieten om er bij thuiskomst achter te komen dat er een vogel in beeld zit die ik niet opgemerkt had. Of terplekke is alles perfect, maar chemtrails maken de foto minder. Moet ik dan terug gaan op een andere tijd? Wie weet is het een unieke foto. Dan shop ik die chemtrails net zo lief weg. Ben ik ook wat milieu vriendelijker, en bespaart het mij een reis naar die (verre) bestemming.
En soms lukt het je nooit om bepaalde zaken weg te krijgen door de foto anders te nemen.
Bewijs nummer 1: Brilliante foto van fr.oosje.
Irritante lantaarnpalen had ie van mij weg mogen poetsen.
[afbeelding]
uniek moment denk ik....
Je hebt wel gelijk, maar ik vrees gewoon dat als je ps erin betrekt, dat uiteindelijk toch de overheersende hand in de competitie zal gaan krijgen. Naar mijn mening kan je met ps namelijk echt kunst leveren wat daartegen bij normale fotografie een stuk moeilijker is. Maarja dan heb je het natuurlijk ook over welke grenzen erin ps gesteld zouden moeten worden (hierbij denk ik aan het gebruik van meerdere foto's voor 1 foto, wat sneller zou leiden tot archief etc etc.). Ps mag dan minder puur zijn, je kan er wel veel meer mee..quote:Op woensdag 28 september 2005 20:04 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Natuurlijk maak je dan in het begin uitschieters, die soms niet altijd even mooi zijn, maar in het begin maak je ook fouten in je foto's die je later niet meer zal maken. En meer nog, zoals ieder zijn stijl van fotograferen heeft, heeft ook ieder zijn stijl van PS. Het is jammer als je die niet kan ontwikkelen tijdens de wedstrijd. Hoewel dat dan nog altijd bij al je andere foto's wel kan natuurlijk.
Ik kon er ff niet op komenquote:Op woensdag 28 september 2005 21:55 schreef RonaldV het volgende:
Hij zei chemtrails...
die dingen heten contrails, chemtrails bestaan alleen in TRU
Yup, tis net als met liedjes in het songfestival. Niet de beste foto wint, de best gemiddelde foto wint (zie ook gauss curve)quote:Op woensdag 28 september 2005 20:31 schreef pea4fun het volgende:
Ja en dat zie je dan terug in de puntentelling...extremen zullen zelden winnaars zijn.
WMcPZquote:
Mooi is dat, dus mijn foto's zijn gemiddeld?quote:Op woensdag 28 september 2005 22:07 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Yup, tis net als met liedjes in het songfestival. Niet de beste foto wint, de best gemiddelde foto wint (zie ook gauss curve)
slaat natuurlijk nergens op hequote:Op woensdag 28 september 2005 22:07 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Yup, tis net als met liedjes in het songfestival. Niet de beste foto wint, de best gemiddelde foto wint (zie ook gauss curve)
yup. tot nu toe heb je 3 keer 5 punten gescoord, maar wel 5 keer 4 punten.Dus meer mensen vinden je foto een goede tweede dan een fantastische eerste.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:08 schreef fr.oosje het volgende:
Mooi is dat, dus mijn foto's zijn gemiddeld?![]()
Maar goed ik hoor het wel als jullie er uit zijn. Persoonlijk denk ik niet dat je regels moet stellen die je niet kan handhaven. PS werk, mits goed gedaan is gewoon niet te zien.
Eens. Zelfde hier ongeveer.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:49 schreef Vliegvrager het volgende:
Klein aanvullinkje: om te kunnen winnen moet je enigszins aansluiten bij de gemiddelde smaak. Een extreme foto kan bij sommige mensen zwaar in de smaak vallen en bij anderen helemaal niet. Voorbeeldje: ik heb tot nu toe 2 maal 5, 1 maal 3 en 21 maal nul punten, wat ik overigens fijner vind dan bijvoorbeeld 5 keer 3 punten.
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de winnende foto 'gemiddeld' van kwaliteit is.
Eens. Zelfde hier ongeveer.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:49 schreef Vliegvrager het volgende:
Klein aanvullinkje: om te kunnen winnen moet je enigszins aansluiten bij de gemiddelde smaak. Een extreme foto kan bij sommige mensen zwaar in de smaak vallen en bij anderen helemaal niet. Voorbeeldje: ik heb tot nu toe 2 maal 5, 1 maal 3 en 21 maal nul punten, wat ik overigens fijner vind dan bijvoorbeeld 5 keer 3 punten.
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de winnende foto 'gemiddeld' van kwaliteit is.
Vertle eens wat onderwerpen dan, ik kan wel wat onderwerpen gebruikenquote:Op donderdag 29 september 2005 15:17 schreef yonielo het volgende:
ik vind het een beetje stom als dezelfde onderwerpen weer gekozen mogen worden, het is zoveel leuker om andere onderwerpen te gebruiken en het bevorderd de creativiteit ook meer. Verder kan ik honderden van onderwerpen opnoemen die me allemaal heel leuk lijken om te gebruiken, zat keuze dus...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |