quote:Op dinsdag 4 januari 2005 22:54 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Voor de gene die de foto wedstrijd van januari winnen is dit misschien wel een een aardige tip
Dat denk ik ook wel. Die van jou beeldje waren heel leuk. Ik kon het alleen niet laten om te denken: als je het beeldje nou eens een beetje nat had gemaakt zodat het meer glans zou hebben op de deeltjes waar licht op viel? Zodat het contrast ietsje groter zou worden. Waarschijnlijk had je dan wel weer met je licht moeten spelen. Ik weet er niet veel van hoor. Bij mij is fotografie nog steeds iets wat ik voornamelijk op gevoel doe. Technische kennis bezit ik eigenlijk (nog) niet. Maar ik vond het beeldje wat mat, en wat doe je dan? Juist! Nat maken hihihi. Met olie had ook gekund maar dat is ws zonde van je beeldjequote:Op woensdag 5 januari 2005 10:01 schreef fr.oosje het volgende:
ik kan met een polaroid camera ook wel hi of low key maken hoor geen probleem. Het zit em helemaal niet in techniek, het zit in de aan of afwezigheid van licht.
Bomenquote:Op woensdag 5 januari 2005 16:30 schreef fr.oosje het volgende:
dus volgende maand als onderwerp voor de wedstrijd....
De enige bewerking is een resize, hij komt zo uit de camera. Het is idd een beetje verspilde ruimte boven en rechts. Ik vond dit als eerste poging voor lowkey niet eens zo slecht. Als ik het contrast optrek vind'k dat er een paar plekken er niet meer zo mooi op uitkomen hoewel dat aan m'n ervaringsgebrek met PS kan liggenquote:Op zondag 12 juni 2005 14:26 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik hou niet van naakte mannen op foto's, maar toch kan ik deze wel enigszins waarderen als ik die aangeboren afkeer even negeer. De compositie kan echter veel beter en dat kun je bereiken door rechts en boven een stuk te croppen, zodat je boven en rechts alleen nog zwart ziet. Verder mag het contrast flink omhoog, zodat het echt lowkey wordt en niet zomaar een onderbelichte plaat.
Low-key werd ook niks met een zwarte trui aanquote:Op maandag 13 juni 2005 11:52 schreef Puckzzz het volgende:
Nadeeltje met High en Low key is dat het toch net ietsje mooier is als het model naakt is, dan moet je weer even een drempeltje over om 'm te plaatsen.Ik had deze zaterdag al gemaakt maar vanochtend pas besloten 'm te plaatsen, ik vind het nog net gaan qua naaktheid, als ik een kwart slag meer naar voren had gestaan, had ik 'm niet geplaatst.
ach, het is momenteel bij mij (en ik vermoed bij Puckzzz ook) een vorm van experimenteren, en blijven proberen tot je resultaat ziet.quote:Op maandag 13 juni 2005 11:53 schreef Jo0Lz het volgende:Zoveel verstand heb ik dus niet van foto's....
Dacht dat ik al een aardig foto'tje kon schieten, had ik het even mis...
gewoon door blijven gaan en als je intresse er ligt veel info opdoen en proberen.quote:Op maandag 13 juni 2005 11:53 schreef Jo0Lz het volgende:Zoveel verstand heb ik dus niet van foto's....
Dacht dat ik al een aardig foto'tje kon schieten, had ik het even mis...
Jazeker, ik was in eerste instantie begonnen met een experimentje met een transparant rood folietje voor mijn lens enzo, maar dat werd nix (moet toch echt een roodfilter voor hebben) maar zo ben ik wel doorgegaan met freaken, met een serietje Highkey als resultaat (en echt niet allemaal gelukt hoor)quote:Op maandag 13 juni 2005 12:29 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
ach, het is momenteel bij mij (en ik vermoed bij Puckzzz ook) een vorm van experimenteren, en blijven proberen tot je resultaat ziet.
Puck,quote:Op maandag 13 juni 2005 11:31 schreef Puckzzz het volgende:
Spam!!deze staat ook al in 'beoordeel mijn foto' vandaar
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |