abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2005 @ 20:59:54 #1
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_24360132
Kan iemand mij het gebruik van deze twee technieken uitleggen?

Misschien aan de hand van een paar voorbeelden met bijbehorende instellingen.
Wat te gebruiken en wat beslist niet.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 januari 2005 @ 21:10:00 #2
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24360292
We hebben er al eentje Low Key / Hi Key . Die is wat aan de ouwe kant maar er staat wel redelijk veel over de beide stijlfiguren in .

Toch laten we deze open, veel van het materiaal in het oudere topic is niet meer zichtbaar.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 4 januari 2005 @ 22:54:02 #3
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_24400155
heb het vorige topic eens goed door gelezen.
Daar is mij een hoop duidelijk geworden.
Jammer dat de vele voorbeelden niet meer zichtbaar zijn.

Voor de gene die de foto wedstrijd van januari winnen is dit misschien wel een een aardige tip
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_24400547
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 22:54 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Voor de gene die de foto wedstrijd van januari winnen is dit misschien wel een een aardige tip

Het is imo een techniek en dan ben je teveel afhankelijk van je apparatuur. Voor de maandwedstrijd moet je je denk ik beperken tot onderwerpen waarbij je niet meteen afhankelijk bent van je apparatuur. Dat dus iemand met een ingescande polaroid net zoveel kans maakt om te winnen als iemand met een stuk apparatuur van enkele 1000-en eurie
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:01:46 #5
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_24406827
ik kan met een polaroid camera ook wel hi of low key maken hoor geen probleem. Het zit em helemaal niet in techniek, het zit in de aan of afwezigheid van licht.
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:49:49 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24409550
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:01 schreef fr.oosje het volgende:
ik kan met een polaroid camera ook wel hi of low key maken hoor geen probleem. Het zit em helemaal niet in techniek, het zit in de aan of afwezigheid van licht.
Dat denk ik ook wel. Die van jou beeldje waren heel leuk. Ik kon het alleen niet laten om te denken: als je het beeldje nou eens een beetje nat had gemaakt zodat het meer glans zou hebben op de deeltjes waar licht op viel? Zodat het contrast ietsje groter zou worden. Waarschijnlijk had je dan wel weer met je licht moeten spelen. Ik weet er niet veel van hoor. Bij mij is fotografie nog steeds iets wat ik voornamelijk op gevoel doe. Technische kennis bezit ik eigenlijk (nog) niet. Maar ik vond het beeldje wat mat, en wat doe je dan? Juist! Nat maken hihihi. Met olie had ook gekund maar dat is ws zonde van je beeldje
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 5 januari 2005 @ 13:03:49 #7
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24409799
High-key en Low-key vergt qua extra hardware hooguit wat kartonnetjes om reflecties te creëren of te dempen.

Voor het overige geldt dat je je onderwerp en omgeving moet aanpassen op het beoogde effect. Heb je eenmaal onderwerp, achtergrond en belichting op het beoogde effect afgestemd dan is het alleen nog een kwestie van richten en afvuren, desnoods met een camera van een paar tientjes.
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:30:44 #8
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_24413393
dus volgende maand als onderwerp voor de wedstrijd....
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 5 januari 2005 @ 16:53:05 #9
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24413773
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:30 schreef fr.oosje het volgende:
dus volgende maand als onderwerp voor de wedstrijd....
Bomen
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:45:09 #10
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24418114
Is dit HighKey ? Ik ben een beetje aan het spelen geweest

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 13 januari 2005 @ 01:12:27 #11
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_24539772
Ik heb de topics eens doorgelezen en voor zover ik het destilleer is dit geen High-key. Je hebt weliswaar een heel erg lichtgekleurd onderwerp genomen, met hier en daar een donker accent, maar voor zover ik begreep moet ook je belichting zachter zijn, zodat het een bijna surrealistisch plaatje wordt. Maar als ik het verkeerd heb begrepen hoor ik dat graag, en vooral ook waarom.
Life is what you make it.
  donderdag 13 januari 2005 @ 10:18:41 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24542897
Ik ook
pi_27854341
Een schop dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Het-Gele-Teken op 14-06-2005 13:22:06 ]
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_27856289
Ik hou niet van naakte mannen op foto's, maar toch kan ik deze wel enigszins waarderen als ik die aangeboren afkeer even negeer. De compositie kan echter veel beter en dat kun je bereiken door rechts en boven een stuk te croppen, zodat je boven en rechts alleen nog zwart ziet. Verder mag het contrast flink omhoog, zodat het echt lowkey wordt en niet zomaar een onderbelichte plaat.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_27860731
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:26 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik hou niet van naakte mannen op foto's, maar toch kan ik deze wel enigszins waarderen als ik die aangeboren afkeer even negeer. De compositie kan echter veel beter en dat kun je bereiken door rechts en boven een stuk te croppen, zodat je boven en rechts alleen nog zwart ziet. Verder mag het contrast flink omhoog, zodat het echt lowkey wordt en niet zomaar een onderbelichte plaat.
De enige bewerking is een resize, hij komt zo uit de camera. Het is idd een beetje verspilde ruimte boven en rechts. Ik vond dit als eerste poging voor lowkey niet eens zo slecht. Als ik het contrast optrek vind'k dat er een paar plekken er niet meer zo mooi op uitkomen hoewel dat aan m'n ervaringsgebrek met PS kan liggen
De voorbeelden die ik bekeek waren soms zelfs minder van contrast.

[ Bericht 4% gewijzigd door Het-Gele-Teken op 12-06-2005 17:44:26 ]
  maandag 13 juni 2005 @ 11:31:22 #16
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27880962
Spam!! deze staat ook al in 'beoordeel mijn foto' vandaar

pi_27881324
Ik moet mijn model nog wel zover krijgen ook in high-key online te verschijnen
Ik blijf dit een erg knappe foto vinden, vooral omdat ik nu ook ondervonden heb hoe lastig het is een zelfportret te maken.
  maandag 13 juni 2005 @ 11:52:21 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27881696
Nadeeltje met High en Low key is dat het toch net ietsje mooier is als het model naakt is, dan moet je weer even een drempeltje over om 'm te plaatsen. Ik had deze zaterdag al gemaakt maar vanochtend pas besloten 'm te plaatsen, ik vind het nog net gaan qua naaktheid, als ik een kwart slag meer naar voren had gestaan, had ik 'm niet geplaatst.
  maandag 13 juni 2005 @ 11:53:33 #19
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27881741
Zoveel verstand heb ik dus niet van foto's....
Dacht dat ik al een aardig foto'tje kon schieten, had ik het even mis...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_27882808
quote:
Op maandag 13 juni 2005 11:52 schreef Puckzzz het volgende:
Nadeeltje met High en Low key is dat het toch net ietsje mooier is als het model naakt is, dan moet je weer even een drempeltje over om 'm te plaatsen. Ik had deze zaterdag al gemaakt maar vanochtend pas besloten 'm te plaatsen, ik vind het nog net gaan qua naaktheid, als ik een kwart slag meer naar voren had gestaan, had ik 'm niet geplaatst.
Low-key werd ook niks met een zwarte trui aan
Het voordeel hiervan is dat het minder drempel is, omdat je eigenlijk alleen de omlijning ziet. Bij high-key zal ik nog wel langer twijfelen om'm te plaatsen.
De andere foto's uit de serie (niet allemaal low-key) plaats ik mss ook nog wel in het portret topic, maar daar moet'k nog mezelf van overtuigen
pi_27882864
quote:
Op maandag 13 juni 2005 11:53 schreef Jo0Lz het volgende:
ach, het is momenteel bij mij (en ik vermoed bij Puckzzz ook) een vorm van experimenteren, en blijven proberen tot je resultaat ziet.
  maandag 13 juni 2005 @ 12:38:43 #22
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27883149
quote:
Op maandag 13 juni 2005 11:53 schreef Jo0Lz het volgende:
gewoon door blijven gaan en als je intresse er ligt veel info opdoen en proberen.

@H_G_T altijd lekker warm zo'n gebreide trui maar zal met Highkey wel lastiger worden.
  maandag 13 juni 2005 @ 12:41:59 #23
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27883282
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:29 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

ach, het is momenteel bij mij (en ik vermoed bij Puckzzz ook) een vorm van experimenteren, en blijven proberen tot je resultaat ziet.
Jazeker, ik was in eerste instantie begonnen met een experimentje met een transparant rood folietje voor mijn lens enzo, maar dat werd nix (moet toch echt een roodfilter voor hebben) maar zo ben ik wel doorgegaan met freaken, met een serietje Highkey als resultaat (en echt niet allemaal gelukt hoor)
  maandag 13 juni 2005 @ 12:44:06 #24
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_27883347
quote:
Op maandag 13 juni 2005 11:31 schreef Puckzzz het volgende:
Spam!! deze staat ook al in 'beoordeel mijn foto' vandaar

[afbeelding]
Puck,

Jammer van de schaduw onder je hoof en op je rechterhand, dat verpest het Hi-key effect. Volgende keer daar nog even een reflectie schermpje op richten
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:12:58 #25
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_27918122
Ook eens een pogingtje gewaagd. Ik had eigenlijk een iets ander beeld in mijn hoofd, maar dat was hoe dan ook niet mogelijk. Toch maar even wezen spelen (let ff niet op het kadertje, vind de tekst nogal fout, maar wist ff niks anders )

edit: cool het witte kadertje valt hier natuurlijk helemaal weg
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')