Geloof het of niet maar ik was bijna geneigd om de ps2 te kopen omdat ik de Eye Toy zo een leuk idee vond (en nog steeds vind). Maar deze revolution controller is toch echt wel een ander principe. Ook geniaal, maar beter bespeelbaar (want anders zou nintendo het niet uitbrengen).quote:Op maandag 19 september 2005 14:50 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
als je die controller Revolutionair vind dan is de eye toy dat ook, hoe je het ook wend of keert, de eye toy doet precies hetzelfde.
kijk maar naar Eye toy : antigrav das een hele game die je bestuurd door te bewegen met je handen enzo
De controller is niet definitief. De Nintendo Revolution console ontwerp is niet definitief.quote:Op maandag 19 september 2005 15:07 schreef Frankeinstein het volgende:
is deze controller eigenlijk definitief? Of kunnen er nog wat kleine veranderingen komen aan de vormgeving? Ik snap nog steeds eigenlijk niet hoe je bij de onderste a en b moet komen.. met je 2e hand ofzo?
kunnen altijd nog veranderingen komen. Deonderste a & b zijn voor als je de controler overdwars houdt (NES/SNES-stijl).quote:Op maandag 19 september 2005 15:07 schreef Frankeinstein het volgende:
is deze controller eigenlijk definitief? Of kunnen er nog wat kleine veranderingen komen aan de vormgeving? Ik snap nog steeds eigenlijk niet hoe je bij de onderste a en b moet komen.. met je 2e hand ofzo?
ten eerste de controller is kleiner als je denktquote:Op maandag 19 september 2005 15:07 schreef Frankeinstein het volgende:
Ik verwacht wel dat je beide B-toetsen ook bij Revo-games gaat gebruiken. Het lijkt me echter geen probleem.quote:Op maandag 19 september 2005 15:12 schreef MacGreagor het volgende:
[..]
ten eerste de controller is kleiner als je denkt
ten tweede de B toets zit aan de achterkant
de kleine a en b aan de voorkant zijn waarschijnlijk voor als je het ding kantelt en er nes games mee doet spelen
die heb ik in een van de vorige threads ook al gezien, maar het zou best wel vreemd zijn om dat ding uit te brengen, omdat ze nu eindelijk eens wat anders doen dan die normale controller-vorm. Er stond in een vorig thread ook iets dat op een geweer leek. Die leek mij persoonlijk veel coolerquote:Op maandag 19 september 2005 15:14 schreef D.A.A.F. het volgende:
jongens.. IGN heeft een mock-up gemaakt van een Gamecube controller met de revo controller.. als zijnde de 'normale' controller, welke ook uit moet komen.. resultaat:
[afbeelding]
Het lijkt mij juist wel handig om een controller slot te maken. Het liefst met de knoppen layout van de N64 controller (D pad + B,A, en de 4 C knoppen). Op die manier kun je in elk geval normaal Zelda 3, Super Metroid en Street Fighter spelen...quote:Op maandag 19 september 2005 15:16 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
die heb ik in een van de vorige threads ook al gezien, maar het zou best wel vreemd zijn om dat ding uit te brengen, omdat ze nu eindelijk eens wat anders doen dan die normale controller-vorm. Er stond in een vorig thread ook iets dat op een geweer leek. Die leek mij persoonlijk veel cooler![]()
Als ze niet ook een "normale" controller uitbrengen zal het aantal 3th praty games minimaal zijn. Je mist dan bijna alle grote franchises. Dat kan Nintendo zich echt niet veroorloven.quote:Op maandag 19 september 2005 15:16 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
die heb ik in een van de vorige threads ook al gezien, maar het zou best wel vreemd zijn om dat ding uit te brengen, omdat ze nu eindelijk eens wat anders doen dan die normale controller-vorm.
quote:Op maandag 19 september 2005 15:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Jim Merrick van NoE heeft gezegd dat er nog "many surprises" zijn over de Revolution controller.
En voor alle duidelijkheid, de Rev remote is zeker niet hetzelfde als Eyetoy. De eyetoy reageert op de dingen die wordeng gezien met de camera, meer niet. De eyetoy kan ook geen rollende bewegingen zien, of draaiende bewegingen enzo. Verder heeft de eyetoy totaal geen knoppen, de Rev remote plus dat aparte analog stick hebben samen 4 knoppen + D-pad in handbereik.
jup..ik hoop alleen wel dat ie mooier is dan dit ding.. maar als ze echt aan elkaar 'klikken'..lijkt mij dit de enige vorm..quote:Op maandag 19 september 2005 15:23 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Als ze niet ook een "normale" controller uitbrengen zal het aantal 3th praty games minimaal zijn. Je mist dan bijna alle grote franchises. Dat kan Nintendo zich echt niet veroorloven.
Dus een gewone controller-attachement erbij
Ja maar dan heb je de speciale functies niet meerquote:Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef Tware het volgende:
De gewone gamecube controller kon daar toch voor gebruik worden?
Jij wilt grasmaaien als je aan het gamen bent?quote:Op maandag 19 september 2005 15:41 schreef MacGreagor het volgende:
zouden ze met vernieuwende games komen zoals een grasmaai simulator..
en warioware bij de launch zou leuk voor me vriendin zijn
Het zou wel een vernieuwend genre zijn... maar of het nou ook boeiend is valt te betwistenquote:Op maandag 19 september 2005 15:47 schreef MacGreagor het volgende:
OOOOooohhhhh je moest een half weten hoe graag
En ziedaar, het plot voor Pikmin Revolutionquote:Op maandag 19 september 2005 15:53 schreef MacGreagor het volgende:
jah je moet opassen voor wespennesten molshopen en rennende kinderen niet te vergeten dat hoerechter hoe meer punten je krijgt. LEVEL twee is heggen snoeien.
woei ik loop al warm voor dit spel
quote:Op maandag 19 september 2005 15:56 schreef Erwtensoep het volgende:
Er komt al wel een stofzuigerspel uit voor de Cube, dus wie weet
quote:Op maandag 19 september 2005 15:57 schreef SocialDisorder het volgende:
Remember Eyetoy; het ramenwassenspel. M'n moeder vond gelijk dat ik dat ook in het echt mocht doen. En over Tekken in het echt doet ze dan weer moeilijk.........
aangezien je alber verlinde mooi vind, kun je die toch mooi zuigen...quote:Op maandag 19 september 2005 15:58 schreef MacGreagor het volgende:
[..]
ECHT WAAR WOOOOOOOOTT en dat zeg je nu pas
![]()
quote:Op maandag 19 september 2005 16:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
aangezien je alber verlinde mooi vind, kun je die toch mooi zuigen...![]()
probeer maar eens slachtoffers daar voor te vindenquote:Op maandag 19 september 2005 16:26 schreef peristilius het volgende:
Waarom niet gelijk een hersenchirurgie sim, als dat ding dan toch zo nauwkeurig is.
Voor sommige mensen was het zeker niet 'obvious'.quote:
Nee, dat doen ze niet. Schijnbaar...quote:Op maandag 19 september 2005 16:39 schreef moomoo het volgende:
is notorious toevallig uit dit topic gebant? zo niet, kan dat even? wat een ongelofelijke drol zeg. wat doet hij hier eigenlijk? hij is niet eens geinteresseerd in de revolution, en als ik zie hoe al zijn argumenten enkel gaan over marktaandeel en verkoopcijfers, is hij ook niet geinteresseerd in games.
Daar zeg je me wat.quote:Op maandag 19 september 2005 16:26 schreef peristilius het volgende:
Waarom niet gelijk een hersenchirurgie sim, als dat ding dan toch zo nauwkeurig is.
eye toy was niet echt een idee, bedacht door sony zelf, want voordat de eyetoy uitkwam deed ik precies het zelfde al met mijn eigen webcam, toen kon iok ook spelletjes spelen via de webcamquote:Op maandag 19 september 2005 15:01 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Geloof het of niet maar ik was bijna geneigd om de ps2 te kopen omdat ik de Eye Toy zo een leuk idee vond (en nog steeds vind). Maar deze revolution controller is toch echt wel een ander principe. Ook geniaal, maar beter bespeelbaar (want anders zou nintendo het niet uitbrengen).
pardon?quote:Op maandag 19 september 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:
En was Roque Squadron 1 ook al gyroscopisch speelbaar.
PC versie met Microsoft Sidewinder.quote:
oh, dat is mij nooit verteld. cool zeg.quote:Op maandag 19 september 2005 17:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
PC versie met Microsoft Sidewinder.
Brilliantquote:Op maandag 19 september 2005 17:05 schreef mordradead het volgende:
en daarbij was er op de dreamcast ook al een camera beschikbaar met games en in zeker zin natuurlijk ook de gameboy camera
Owja, eyetoy wordt natuurlijk ook bij veel games gebruikt hequote:als je die controller Revolutionair vind dan is de eye toy dat ook, hoe je het ook wend of keert, de eye toy doet precies hetzelfde.
kijk maar naar Eye toy : antigrav das een hele game die je bestuurd door te bewegen met je handen enzo
En dat was toch hardstikke leuk om te doen?quote:Op maandag 19 september 2005 18:19 schreef Gamedemon het volgende:
Zoiezo had de dreamcast wat vernieuwende dingen, zoals samba di amigo ofzo, waarbij je met rammelaars op de maat van de muziek moest bewegen, en een echte vishengel waarbij je vissen moest binnenhalen, en een microfoon waarmee je met een vis kon lullen ofzo
dunno nooit gedaan omdat het me niks leek, net als die hele revo controller nietquote:Op maandag 19 september 2005 18:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
En dat was toch hardstikke leuk om te doen?
Lol. Nice.quote:
quote:Lorne Lanning, werkzaam bij Oddworld Inhabitants, ziet de controller als een interessante innovatie. Hij hoopt echter op een wat grotere versie van de controller.
de game design director bij ontwikkelaar en uitgever Electronic Arts: Chris Cross, is zelf zeer enthousiast over het nieuwe speeltje. Hij vind de controller een goed alternatief voor de standaard controllers. Cross kan niet wachten om op de controller te spelen om te zien hoe de interface nieuwe spelmogelijkheden geeft. In de eerste paar jaren denkt Cross dat veel ontwikkelaars hun normale spellen gewoon zullen overzetten en aanpassen aan de interface van de Revolution. Pas later, rond de Electronic Entertainment Expo in 2007 zullen de echte interessante spellen komen denkt Cross.
Cary Briseboi van Radical Entertainment zegt dat het moeilijk zal zijn om de standaard spellen over te zetten naar de Revolution. Echter, dit was ook al het geval met de GameCube, aldus Briseboi. Chris Mitchell, werkzaam bij hetzelfde Radical Entertainment, zegt dat ontwikkelaars arcadeachtige spellen nu naar de Revolution kunnen brengen (vissen, hond uitlaten), deze zouden door de interface van de Revolution-controller erg leuk zijn om te spelen.
Cliff Bleszinski van Epic Games gaf aan dat veel populaire spellen uit de speelhallen nu ook thuis gespeeld kunnen worden, zoals spellen waarin je moet vissen of op een drumstel moet spelen. Omdat Bleszinski de controller nog niet heeft uitgeprobeerd wou hij verder geen commentaar geven.
David Perry, de president van Shiny Entertainment, het bedrijf dat we kennen achter Enter The Matrix, hoopt dat Nintendo het voor ontwikkelaars mogelijk maakt om hun eigen uitbreiding (interface) te ontwikkelen voor de controller. Hierdoor zouden spellen uit de speelhallen een plaats kunnen krijgen in de huiskamer, bijvoorbeeld Missile Command of Tempest.
De president van Tommy Tallarico Studios, Tommy Tallerico, vind de controller van de Revolution zeer innovatief. Hij ziet echter een zwak punt in de steun van third-party ontwikkelaars voor de Nintendo Revolution. Alleen spellen die de unieke mogelijkheden van de Revolution zullen gebruiken zullen slagen, aldus Tallarico. Zo kan het moeilijk worden voor een ontwikkelaar om zijn spellen voor meerdere platformen beschikbaar te maken.
Medwerker van Sun Microsystems, Chris Melissinos, verwelkomt de innovatieve controller en is groot voorstander van de innovatieve stap die Nintendo heeft genomen. Volgens Melissinos zorgt de controller voor een mogelijke nieuwe generatie van spelbesturing. De controller heeft een grote kans om succesvol te worden, aldus Melissinos. Melissinos denkt dat de Revolution een zeer uitgebreid van spellen aan gaat bieden waardoor veel mensen een Revolution zullen gaan aanschaffen.
quote:Er komen steeds meer mogelijkheden van Nintendo's next-gen console, de Revolution, aan het licht de laatste tijd. We kunnen je nu vertellen dat Nintendo ook een leuke functie voor DS bezitters in de Revolution heeft verwerkt.
De Revolution zal via Wi-Fi aangesloten zijn op het wereldweide web, en één van de mogelijkheden die dat bied is het downloaden van bepaalde content. Dat het mogelijk is om (tegen betaling) volledige NES, SNES en N64 spellen te downloaden en te spelen op de Revolution is al een tijdje bekend. Nintendo heeft nu bekend gemaakt dat er ook Nintendo DS demo's te downloaden zullen zijn. Deze demo's kan je vervolgens via een draadloze link tussen DS en Revolution in het tijdelijk geheugen van je DS downloaden en deze naar hartelust spelen tot je je DS uitzet.
Al gepost door Xrenity.quote:Op maandag 19 september 2005 20:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
Meer Developers ,en nog wat mensen, over de Controller:
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1084&Itemid=2
Nederlands:
[..]
quote:
Het gaat een echte Japan console worden weer, net als vroeger.quote:Famitsu has also published new results for its ongoing reader survey, where readers vote for which next-gen console they're most interested in.
Revolution is once again on top, slightly extending its lead with 43% of the vote, while PS3 has suffered a big drop on previous results to 35%, and Xbox 360 has climbed to 22%.
Whether or not these figures will translate to actual real-world market share remains to be seen...
Het is alang bevestigd dat ze niet gratis worden.quote:Op maandag 19 september 2005 20:53 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja mensen, het wordt nog mooier:
Nintendo gaat ALLE 1st party titels van NES/SNES/N64...
GRATIS BESCHIKBAAR MAKEN VOOR DL!!!
221 titels in totaal.
Thats just fking huge!!!
* Dj_Day-V alvast lijstje maaktquote:Op maandag 19 september 2005 20:53 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja mensen, het wordt nog mooier:
Nintendo gaat ALLE 1st party titels van NES/SNES/N64...
GRATIS BESCHIKBAAR MAKEN VOOR DL!!!
221 titels in totaal.
Thats just fking huge!!!
Bron?quote:Op maandag 19 september 2005 20:53 schreef alex4allofyou het volgende:
GRATIS BESCHIKBAAR
Ruzbeh, mark my words: GRATISquote:Op maandag 19 september 2005 21:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Het is alang bevestigd dat ze niet gratis worden.
Jammer, echt elke post van jou tot nu toe in de Rev topics was perfect.
quote:Nintendo will definitely offer every first-party title it's ever published for its three pre-Cube consoles for free download from day one
Dacht ik al. Dies oud, en bleek onwaar.quote:Op maandag 19 september 2005 21:13 schreef alex4allofyou het volgende:
http://www.gamesradar.com/?pagetypeid=2&articleid=36169&subsectionid=1587
Fake..als het wel zo is maken ze een erg goede kans om marktleider te wordenquote:Op maandag 19 september 2005 21:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ruzbeh, mark my words: GRATIS
http://www.gamesradar.com/?pagetypeid=2&articleid=36169&subsectionid=1587
Famitsu is 100% betrouwbaar als het gaat om Japanse gamesbedrijven. Famitsu heeft direct contact met execs en programmeurs (maar dat wist je denk ik wel).
[..]
Ik denk dat die kans maar een heel klein beetje minder klein zou worden. Zoveel retro gamers zijn er niet hoor die er wel een andere console voor kopen, maar niet bereid zijn er een beetje voor te betalen.quote:Op maandag 19 september 2005 21:21 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Fake..als het wel zo is maken ze een erg goede kans om marktleider te worden
Damn, nou zie ik het ook. Een gast op IGN messageboard had het erop gezet en er een andere datum ondergezet.quote:Op maandag 19 september 2005 21:20 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dacht ik al. Dies oud, en bleek onwaar.
Het is zo dat het niet in de Famitsu staat, in de Famitsu staan niet 221 titels en niet dat ze allemaal gratis worden. Volgens mij staat er in die Famitsu dat het mogelijk is dat ze gratis zijn ofzo... dit was al besproken @ GAF, een paar maanden geleden.
ja, in het filmpje of ergens anders had ik ook al gezien dat ze de onderste A en B knoppen vervangen hadden door X en Yquote:Op maandag 19 september 2005 18:41 schreef Tomasso het volgende:
[[url=http://img154.imageshack.us/img154/2493/ay2yb.th.gif]afbeelding][/URL]
Gek foutje in de officiële foto's. Check IGN of andere sites maar eens. De reflectie klopt niet helemaal
Michel Ancelquote:Michel Ancel van Ubisoft ziet de controller van de Nintendo Revolution dezelfde uitwerking (impact) hebben op de gamesindustrie als dat de muis voor de PC had. Ancel voelt zich als een kind met een nieuw speeltje. Volgens Ancel opent de controller miljoenen nieuwe mogelijkheden. Verder
denkt de topman van Ubisoft dat de controller de massa ook zal aanspreken omdat de mensen net zo makkelijk met de controller kunnen omgaan als in de echte wereld. Michel Ancel is de schepper van onder andere Rayman, Beyond Good & Evil en King Kong
vast niet, het programma is opgenomen, en vanavond is dus de herhaling van vrijdag avond (19.00 uur)quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik ga vanavond Gammo kijken op Veronica om 23:55, baggerprogramma natuurlijk, maar ik ben nieuwsgierig of ze het over de Revolution gaan hebben.
Lekker boeiend, die gasten maken toch geen games meerquote:Lorne Lanning, werkzaam bij Oddworld Inhabitants, ziet de controller als een interessante innovatie. Hij hoopt echter op een wat grotere versie van de controller.
ik denk ook van niet, meestal lopen ze een paar weken achter (hebben ze het een paar weken geleden opgenomen) met games enzoquote:Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
vast niet, het programma is opgenomen, en vanavond is dus de herhaling van vrijdag avond (19.00 uur)
Voeg deze reacties bij de anderen (Activision, THQ ed.) en dan beginnen we met het spel van de dag:quote:Op maandag 19 september 2005 20:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
Meer Developers ,en nog wat mensen, over de Controller:
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1084&Itemid=2
Nederlands:
[..]
Ik weet het wel zeker van niet, ik heb vrijdag gekeken. Wel een preview van Nintendogs trouwensquote:Op maandag 19 september 2005 22:26 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
ik denk ook van niet, meestal lopen ze een paar weken achter (hebben ze het een paar weken geleden opgenomen) met games enzo
Marktleider niet nee, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die oude spellen willen spelen, die ingebouwde spellen in joysticks doen het ook heel goed terwijl ze ook nog eens vrij duur zijn ook.quote:Op maandag 19 september 2005 21:25 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat die kans maar een heel klein beetje minder klein zou worden. Zoveel retro gamers zijn er niet hoor die er wel een andere console voor kopen, maar niet bereid zijn er een beetje voor te betalen.
kortom, de mogelijkheden zijn eindeloosquote:Op dinsdag 20 september 2005 00:09 schreef Khadgar het volgende:
Stel je eens voor dat je dit principe toepast op oude en nieuwe klassiekers:
Pong: Tafeltennis is nog nooit zo leuk geweest
Space Invaders: Point n Shoot the aliens!
Monkey Ball: rustig het level balanceren om het einddoel te halen
Sam'n'Max: Ideaal om een adventure op je TV te spelen toch?
Wordt je eigen Graffitti artiest met Mario Spray Painter
Wrecking Crew: Ram met je hamer de blokken aan gort!
Pak eens twee van die zappers en ga gewoon een Mechwarrior besturen
Tetris. Grijp de blokken en smijt ze naar hun plek
Mario Kart: Nu ook voor de mensen die altijd hun controller bewegen in de richting die ze willen
Paint: Maak 3d beelden door gewoon te beeldhouwen
Pizza Tycoon: beleg je eigen pizza, snij je eigen pepperoni's
Zorro: The game, need i say more?
Voer nu zelf de Windwaker muziek uit!
Operation: nu prima incissies maken met de Nintendo Revolution Scapel
Kijk deze man snapt hetquote:Op dinsdag 20 september 2005 00:09 schreef Khadgar het volgende:
Mario Kart: Nu ook voor de mensen die altijd hun controller bewegen in de richting die ze willen
oLD Sk00l GaM Yo !quote:
Daarom zeg ik toch dat he tniet zo heel veel uitmaakt of ze gratis worden of niet.quote:Op maandag 19 september 2005 23:04 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Marktleider niet nee, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die oude spellen willen spelen, die ingebouwde spellen in joysticks doen het ook heel goed terwijl ze ook nog eens vrij duur zijn ook.
quote:Wordt je eigen Graffitti artiest met Mario Spray Painter
Ga jij maar lekker met je amerikaanse rommel spelenquote:Op dinsdag 20 september 2005 00:54 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
als er maar mario inzit is het goed he
als er maar mario inzit is het fout hequote:Op dinsdag 20 september 2005 00:54 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
als er maar mario inzit is het goed he
dit zijn allemaal minigames.. grote producers moeten nog wel aan de slag.. toch denk ik dat je alles wat je nu in je kast hebt staan aan games allemaal stuk voor stuk kunt spelen met deze controller..quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:09 schreef Khadgar het volgende:
Perfect Dark > Goldeneyequote:Op dinsdag 20 september 2005 00:33 schreef BroesWillems het volgende:
Kan niet wachten om weer te GoldenEye-en... heb nog spijt dat ik m'n N64 verkocht heb...
TVP dus...![]()
Ik heb genoeg Mario's overal gezien om het met hem eens te zijnquote:Op dinsdag 20 september 2005 08:08 schreef moomoo het volgende:
[..]
als er maar mario inzit is het fout he
Dat ze leuk zijn om te spelen okay, dat klopt. De besturing is ontzettend goed en kwalitatief zit het allemaal goed in elkaar. Alleen het lijkt soms wel of Mario overal in moet zitten. Dat zei ik ook al in een eerdere post: het lijkt alsof Nintendo niet zoveel risico meer durft te nemen met nieuwe franchises of games zonder bekende franchises. Mario tennis bijvoorbeeld had best met een nieuwe cast gemaakt kunnen worden ipv de Mario cast.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mario Tennis, Golf, Kart, Voetbal, etc zijn wél gewoon leuk om allemaal te spelen. Ik hou persoonlijk helemaal niet zo van sportgames (alleen Fifa is wel tof) maar Mario sportgames vind ik juist wel leuk: niet realistisch en bekende characters.
Mwah, dat betwijfel ik. Nintendo fans (en daar zijn die games toch voor) willen gewoon Mario zien. Als Nintendo dezelfde game had gemaakt met andere characters was het minder verkocht denk ik.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat ze leuk zijn om te spelen okay, dat klopt. De besturing is ontzettend goed en kwalitatief zit het allemaal goed in elkaar. Alleen het lijkt soms wel of Mario overal in moet zitten. Dat zei ik ook al in een eerdere post: het lijkt alsof Nintendo niet zoveel risico meer durft te nemen met nieuwe franchises of games zonder bekende franchises. Mario tennis bijvoorbeeld had best met een nieuwe cast gemaakt kunnen worden ipv de Mario cast.
Fifa is veel simpeler, daarom vind ik het leuker.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:52 schreef SocialDisorder het volgende:
FIFA...........zwak excuus voor voetbalgame. Pro Evolution overtreft FIFA op alle fronten, behalve marketing.
Dat zou niet verkopen. Mario is nu eenmaal een bekend figuur, zoals Sonic voor Sega was.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat ze leuk zijn om te spelen okay, dat klopt. De besturing is ontzettend goed en kwalitatief zit het allemaal goed in elkaar. Alleen het lijkt soms wel of Mario overal in moet zitten. Dat zei ik ook al in een eerdere post: het lijkt alsof Nintendo niet zoveel risico meer durft te nemen met nieuwe franchises of games zonder bekende franchises. Mario tennis bijvoorbeeld had best met een nieuwe cast gemaakt kunnen worden ipv de Mario cast.
Dit is eigenlijk het argument dat ik vaak gebruik dat Nintendo ook minder innovatief is geworden. Het voordeel van de Mario franchise is dat ze bijvoorbeeld been een tennis game de mogelijkheden vergroten qua moves, special moves etc. Het nadeel van deze approach is dat je de library niet vergroot. Stel je voor dat ze ook pokemon niet hadden bedacht of Pikmin en dat alles met mario gedaan zou zijn. 1080 met alleen maar mario figuren, of wave race (Mario wave race?)quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mwah, dat betwijfel ik. Nintendo fans (en daar zijn die games toch voor) willen gewoon Mario zien. Als Nintendo dezelfde game had gemaakt met andere characters was het minder verkocht denk ik.
Metroid 3, Mario 128, vast en zeker een zelda, het echte lef moet ik nog zienquote:Op dinsdag 20 september 2005 11:41 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Nintendo met de Revolution weer echt lef getoond.
Ik bedoelde eigenlijk qua besturing die nu hopelijk een geheel andere kant opgaat, dat je spellen krijgt die anders in elkaar zitten, waardoor je nieuwe genres krijgt en huidige games anders gaat spelen. Ik heb nl m'n buik vol van FPS games en race games en strategy games...quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Metroid 3, Mario 128, vast en zeker een zelda, het echte lef moet ik nog zien
Waar, maar Nintendo wilt natuurlijk wel een zekere basis aan spellen hebbenquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk qua besturing die nu hopelijk een geheel andere kant opgaat, dat je spellen krijgt die anders in elkaar zitten, waardoor je nieuwe genres krijgt en huidige games anders gaat spelen. Ik heb nl m'n buik vol van FPS games en race games en strategy games...
Understatementquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het jammere is alleen wel dat Mario gehoereerd wordt waardoor mensen een aversie tegen hem krijgen.
Klinkt allemaal een beetje suf en saai. En dan dat gelul over die classic games die Nintendo marktleider zouden moeten maken, alsof behalve de echte Nintendo fans het grote publiek daar warm of koud van zou moeten worden?quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:09 schreef Khadgar het volgende:
Ik verwacht logischerwijs wel een nieuwe Zelda, omdat die games vrijwel altijd toppers zijn... hoewel four swords adventures nou niet echt fijn was (nog steeds niet uitgespeeld - kutconcept). Maar zelfs Zelda begint al een beetje voorspelbaar te worden (hoewel Twilight Princess weer een paar erg interessante features heeft).quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mario en Zelda en Pokemon zijn gewoon namen die altijd verkopen, net als Fifa en GTA. Het jammere is alleen wel dat Mario gehoereerd wordt waardoor mensen een aversie tegen hem krijgen.
Yup, onze God is bezig met een nieuwe franchise. Tevens ben ik benieuwd wat er nou met Stage Debut (oid) gebeurd is...quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Understatement
Er zou een nieuwe franchise bij komen, heb ik begrepen, dus ik ben benieuwd.
Twilight Princess kun je wel zien als een compleet nieuwe stap in de Zelda wereld eigenlijk, dat hele wolfgebeuren is nieuw. Verder schijnt Zelda voor de Revolution compleet anders te worden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik verwacht logischerwijs wel een nieuwe Zelda, omdat die games vrijwel altijd toppers zijn... hoewel four swords adventures nou niet echt fijn was (nog steeds niet uitgespeeld - kutconcept). Maar zelfs Zelda begint al een beetje voorspelbaar te worden (hoewel Twilight Princess weer een paar erg interessante features heeft).
Mario pimping... precies
quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:37 schreef speknek het volgende:
Ik vind wel dat ze nog een standaard microfoon in die controller moeten doen hoor..
En dat je dan kunt schreeuwen "Bulbasaur ik kies jou!!!!11!!one!" En zwiepen met je controller.
quote:
Misschien dat dat problemen oplevert als je met andere mensen gaat gamen? Dan moet je wel een headset gebruiken.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:37 schreef speknek het volgende:
Ik vind wel dat ze nog een standaard microfoon in die controller moeten doen hoor..
En dat je dan kunt schreeuwen "Bulbasaur ik kies jou!!!!11!!one!" En zwiepen met je controller.
Tuurlijk is het wolfgebeuren nieuw. Maar ik hoop dat er ook een nieuwe soorten puzzels zullen zijn en niet het standaard "alle fakkels aan en hup een schatkist", of "schuif item A naar plaats B"... Er is ook weer een alternatieve wereld (a la LOZ 3 en OOT).quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Twilight Princess kun je wel zien als een compleet nieuwe stap in de Zelda wereld eigenlijk, dat hele wolfgebeuren is nieuw. Verder schijnt Zelda voor de Revolution compleet anders te worden.
Microsoft ook niet, in 1 generatie van een console 2x dezelfde FPS uitbrengen? (Halo 1+2)quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:31 schreef devv05 het volgende:
maar op het gebied van games is Nintendo met Mario 2045, Wario 3421, Pokemon 134 en Zelda 678 en altijd dezelfde franchises niet echt vernieuwend te noemen.
GTA en FF zijn niet van Sony, maar van third partyquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:06 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Microsoft ook niet, in 1 generatie van een console 2x dezelfde FPS uitbrengen? (Halo 1+2)
Sony is ook niet vernieuwend met games verder, 3x GTA en tig x FF.
Het probleem ligt m bij de ontwikkelaars, die zijn niet zo creatief, (EA Sports reeks e.d.), het belangrijkste voor die bedrijven is gewoon dat t geld oplevert, en dat geld gebruiken sommigen om juist wel die creatieve juweeltjes te maken, maar die worden door de mainstream helaas niet altijd opgepikt....
quote:Koei has confirmed that they are definately supporting the Nintendo Revolution. While they didn't mention what games they are working on, or have ideas for, we should be seeing some great things from the company. Only a few days after TGS, and we have heard great things from a ton of developers out there. Keep the trend guys!
Ik denk dat ze eerder met iets als Bionic Commando gaan komen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:21 schreef ScienceFriction het volgende:
Waar ik eigenlijk op hoop is dat Capcom voor de Revolution "Dead Phoenix" gaat uitbrengen... Dat je met de analoge stick dus rond vliegt en beweegt en met de controller zwaardvecht, om je heen kijkt, schiet etc... Lijkt me geweldig!
Dead Phoenix - Resurrection
Mag ook... In dat geval kan Nintendo met Kid Icarus komenquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder met iets als Bionic Commando gaan komen.
Zie je het al voor je, 1 druk op de knop en je mikt je bionische arm ergens tegenaan. Nou ja, allemaal loze hoop, verwacht ik.
Ja, ik ook er is namelijk nog niet zo heel veel aangekondigd door third partys en second partys.quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Dit is de meest interessante next-gen console IMO.
Erg benieuwd naar wat er gaat komen.
Het enige wat ik heb gehoord is dat ze de controller leuk vinden, maar niet echt iets over bevestigingen van games.quote:Koei has confirmed that they are definately supporting the Nintendo Revolution. While they didn't mention what games they are working on, or have ideas for, we should be seeing some great things from the company. Only a few days after TGS, and we have heard great things from a ton of developers out there. Keep the trend guys!
Dat post ik net paar posts terugquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het enige wat ik heb gehoord is dat ze de controller leuk vinden, maar niet echt iets over bevestigingen van games.
Ja, ik vraag me dus alleen af waar die gamelijst dan isquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Dat post ik net paar posts terug
quote:"Hollywood" 65nm Custom ATI R520
24 "Pipelines"
32 Texture Units
96 Arithmetic Logic Units (ALU)
192 Shader Operations per Cycle
700MHz Core
134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
300-350 Million Transistors
65nm Manufacturing
Shader Model 3.0
ATI HyperMemory
ATI Multi Rendering Technology (SLI)
Performance: Over 3x Radeon X800 XT (for single R520)
"Broadway" Custom 65nm PowerPC 970MP 128bit
Dual core processor @ 3GHz
1GHz EI bus
128MB 1S-TRAM
Each core has 1MB L2 cache (2MB total)
VMX instruction set
Altivec-compatible Vector/SIMD units -- one on each core.
IBM's CMOS SOI10K with Silicon on Insulator
13.225mm x 11.629mm die
1MB L2 cache
IBM's PowerTune technology
a programmable ABIST diagnostic
191 GFLOPs(just CPU)
Release Date: August 2006 (Hehe, rond m'n verjaardag)
http://forums.gamespot.com/gamespot/show_messages.php?board=909104101&topic=23642408&page=0
wow, vette specs (?)quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:41 schreef Dj_Day-V het volgende:
Iemand zegt dat de specs uitgelekt zijn:
[..]
![]()
Ik heb niet zo bijster veel verstand van hardware maar is dat krachtig?quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:41 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
![]()
Beter dan de andere iigquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:46 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik heb niet zo bijster veel verstand van hardware maar is dat krachtig?
Alle twee de spellen? Dan hebben we de komende paar maanden niets meerquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
Trouwens, Nintendo zei dat ze geen games lieten zien op de TGS omdat de mensen dan minder aan de controller dachten. Aangezien nu de TGS voorbij, kunnen ze het nu toch laten zien ?
Die specs kloppen voor geen meter. Zulke snelle sjit kan je nooit douwen in zo'n klein, goedkoop console.quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:41 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
![]()
Dan zal het wel nep zijnquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:47 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Beter dan de andere iig(Check ook topic link)
dat stuur idee heb ik wel vaker langs zien komen, maar ik denk dat het heel vervelend stuurt als het niet vast zit, zeker niet met een beetje groot stuur.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:13 schreef D.A.A.F. het volgende:
en nog wat fotosoepjes :
[afbeelding]
[afbeelding]
ah well.. hier de hele lijst: http://www.4colorrebellion.com/revolution-controller-mockups/
ook nog met de oude mockups ..:D
Wie heeft ooit gezegd dat ze bang waren? Het enige wat nintendo zei, is dat ze niet wilde dat erop de grafische kwaliteit gelet zou worden inplaats van de controller.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:08 schreef peristilius het volgende:
Met zulke specs zouden ze niet heel bang hoeven zijn voor hun graphics op de TGS.
Denk dat ze toch wel een stukje minder zullen worden.
* oneens isquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:49 schreef Notorious het volgende:
Dat komt omdat Mario in 2d gewoon beter is dan in 3d.
Nee, vind ik niet. Mario64 vond ik meer fun dan Mario World. Maar dat neemt niet weg dat ik een Mario 3D World nog beter zou vinden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:49 schreef Notorious het volgende:
Net als Sonic en Metroidquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:49 schreef Notorious het volgende:
Just as I thoughtquote:Dit zorgt er namelijk voor dat er daarna alleen over dat ene punt gediscusseerd wordt...
Eens, sommige spellen hadden de overstap naar 3D nooit moeten maken...quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:49 schreef Notorious het volgende:
quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:52 schreef Xrenity het volgende:
Vandaag bij mij in de klas liepen er twee te doen alsof ze op de rev aan 't spelen waren
ik zou ze in hun bek schijten, maar das persoonlijk.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:52 schreef Xrenity het volgende:
Vandaag bij mij in de klas liepen er twee te doen alsof ze op de rev aan 't spelen waren
Was maar heel even hoorquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:57 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
![]()
En? Op hun bek geslagen en gezegd dat ze normaal moeten doen?![]()
Ja, ze zouden er echt van balen als mensen onder de indruk zijn van hun console.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:39 schreef __aram het volgende:
[..]
Wie heeft ooit gezegd dat ze bang waren? Het enige wat nintendo zei, is dat ze niet wilde dat erop de grafische kwaliteit gelet zou worden inplaats van de controller.
Jij maakt zelf de invulling dat ze bang waren dat mensen teleurgesteld zouden zijn, terwijl voor hetzelfde geld iedereen onder de indruk zou kunnen zijn van de grafische kracht inplaats van de controller.
Op dit moment wel. Kunnen ze later weer met weet ik het wat hypenquote:Op dinsdag 20 september 2005 17:56 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja, ze zouden er echt van balen als mensen onder de indruk zijn van hun console.
Wat denk je zelf wel niet, ze willen er zo veel mogelijk van verkopen, het is echt niet zo dat ze willen dat er alleen aandacht gaat naar de controller.
Ik denk dat ze veel meer mensen hadden gewonnen als ze ook goede games hadden laten zien, dit kunnen ze dan wel een andere keer gaan doen, maar de Xbox360 launch is al over een paar maanden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:00 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Op dit moment wel. Kunnen ze later weer met weet ik het wat hypen
En zeg nu zelf, zo verkeerd is het niet dat mensen eens over gameplay praten ipv graphics. Velen (oa casual/non gamers (in mindere mate)) hebben nu wel een idee van wat ze kunnen verwachten en ik denk dat dat wel aardig werkt
De pers weet er weer niets van.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:05 schreef Tware het volgende:
Nou, als je de krantenberichten leest over de controller lijkt, vertellen ze er niets bij over de bewegingssensoren... Daaruit zou je denken dat het een gewone afstandsbediening is...
quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:27 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Just as I thought![]()
(goes back to IGN boards)
Zoals je zelf al zegt, de Xbox 360 launch is over een paar maanden. Dat geeft Nintendo nog net iets minder dan een paar maanden om footage te laten zien. Zo vlak voor de launch van de Xbox 360 zal dit gebeuren denk ikquote:Op dinsdag 20 september 2005 18:04 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik denk dat ze veel meer mensen hadden gewonnen als ze ook goede games hadden laten zien, dit kunnen ze dan wel een andere keer gaan doen, maar de Xbox360 launch is al over een paar maanden.
Ze zijn gewoon te laat.
Om de "fuck you" nog groter te maken? Om boris maar even te citeren.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:01 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt, de Xbox 360 launch is over een paar maanden. Dat geeft Nintendo nog net iets minder dan een paar maanden om footage te laten zien. Zo vlak voor de launch van de Xbox 360 zal dit gebeuren denk ik
Of ze wachten met die specs tot een strategisch momentquote:Op dinsdag 20 september 2005 17:56 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja, ze zouden er echt van balen als mensen onder de indruk zijn van hun console.
Wat denk je zelf wel niet, ze willen er zo veel mogelijk van verkopen, het is echt niet zo dat ze willen dat er alleen aandacht gaat naar de controller.
Nu is strategischquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:39 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Of ze wachten met die specs tot een strategisch moment
Of een week voor de 360 launchquote:
Tuurlijk niet. Nu is Nintendo hot vanwege de controller.quote:
Het tonen van grafische kracht (of zwakte) is eigenlijk ingeven in wat Nintendo probeert te ontwijken, gamen alleen baseren op de grafische kracht. Dus waarom zouden ze niet geloven in hun eigen doelen en gewoon alle aandacht naar de controller trekken?quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:56 schreef peristilius het volgende:
Jep, onder het mom van "there is no such thing as bad publicity" kun je natuurlijk het beste andermans publiciteit de nek omdraaien.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:51 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Nu is Nintendo hot vanwege de controller.
Dan neemt de hype weer wat af, komt de X360 bijna... En hoppa, wat screens/footage ertegenaan \o/
Verre van de nek omdraaien, hoogstens wat de aandacht afleiden van...quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:57 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Jep, onder het mom van "there is no such thing as bad publicity" kun je natuurlijk het beste andermans publiciteit de nek omdraaien.
Is dat zo? Hmmm... de hoereloperij van Rob Oudkerk was dus best goede publiciteit? Of destijds het verhaal dat Punica ongezond zou zijn, etc etcquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:57 schreef kanaiken het volgende:
[..]
"there is no such thing as bad publicity"
En aandacht was nu juist het doel.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:01 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Verre van de nek omdraaien, hoogstens wat de aandacht afleiden van...
Wat daarmee bedoelt wordt is dan bad publicity alsnog gratis reclame is zeg maar. Zoals GTA met dat hele gebeuren over dat Hot Coffee.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Is dat zo? Hmmm... de hoereloperij van Rob Oudkerk was dus best goede publiciteit? Of destijds het verhaal dat Punica ongezond zou zijn, etc etc
In de huidige mediacultuur is juist bad publicity slecht. Waar denk je dat het "kiddy imago" van Nintendo vandaan komt?
Ja, maar dat wás geen bad publicity, als je kijkt welke doelgroep het aanspreekt. "Bad publicity" is slecht. En of iets goede of slechte publiciteit is, is uiterst subjectief.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:04 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wat daarmee bedoelt wordt is dan bad publicity alsnog gratis reclame is zeg maar. Zoals GTA met dat hele gebeuren over dat Hot Coffee.
Je verwart nu het begrip imago met het begrip publiciteit. Er kan een slecht imago zijn, maar álle publiciteit voor een product is gewenst, ook negatieve. Irritante reclames blijven immers beter hangen, dus het doel is bereikt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Is dat zo? Hmmm... de hoereloperij van Rob Oudkerk was dus best goede publiciteit? Of destijds het verhaal dat Punica ongezond zou zijn, etc etc
In de huidige mediacultuur is juist bad publicity slecht. Waar denk je dat het "kiddy imago" van Nintendo vandaan komt?
Welk doel? Irriteren?quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:10 schreef kanaiken het volgende:
Je verwart nu het begrip imago met het begrip publiciteit. Er kan een slecht imago zijn, maar álle publiciteit voor een product is gewenst, ook negatieve. Irritante reclames blijven immers beter hangen, dus het doel is bereikt.
Nee, bekend wordenquote:
quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:15 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Nee, bekend worden
Wil je ook nog op de rest ingaan, of gaan we Notorious-stijl?
Ik wil best op de rest ingaan hoor. Let's go:quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:15 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Nee, bekend worden
Wil je ook nog op de rest ingaan, of gaan we Notorious-stijl?
Je kunt hier ook het verschijnsel A-merk en B-merk (gedeeltelijk) mee verklaren. A-merken kunnen, ondanks dat ze duurder zijn, bestaan, omdat ze door naamsbekendheid gekozen worden. B-merken kunnen bestaan omdat ze door lage kosten, die op publiciteit bespaard worden, worden gekozen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:21 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Inderdaad. Bekend worden is belangerijk. Ik begrijpte dat heel lang niet, maar als je dan bijv. in een winkel ziet en je ziet zoveel merken pak je het liefst de merk waar je bekend mee bent.
Eindelijk iemand met een zinnige postquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:23 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik wil best op de rest ingaan hoor. Let's go:
Ik bedoel gewoon dat ik nu meer wil weten.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:55 schreef ScienceFriction het volgende:
Als je alle kaarten nu al op tafel gaat leggen, dan neemt de interesse/ hype inderdaad af. Mensen vergeten snel, dus is het zaak om alles rustig op te bouwen. Steeds weer wat nieuwe informatie.
Informatie overkill is juist dodelijk.
Helaas niet ontopic.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Eindelijk iemand met een zinnige post
W00pd4d4died00quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:23 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik wil best op de rest ingaan hoor. Let's go:
Iedereen kent Rob Oudkerk. Het 'product' Rob Oudkerk is bekend. Daar valt mee te werken. Het product is inderdaad door een zekere klant afgestoten, maar er als je een naam hebt, heb je geld. Hij kan nu gerust naar de showbiz (John de Mol heeft misschien interesse, Rob Oudkerk in het BB-huis trekt gegarandeerd meer kijkers).quote:Rob Oudkerk: Die man heeft zijn functie moeten neerleggen en wordt niet meer helemaal serieus genomen juist door die slechte publiciteit (bedankt Heleen). Dit is hetzelfde als een bedrijf dat dankzij slechte publiciteit helemaal failliet gaat. Of wil je dat ook positief noemen?
Dan hebben ze iets verkeerds gedaan, aangezien ze er alle voordeel uit hadden kunnen halen. Maargoed, zodra je imago er eenmaal aan is, is er geen houden meer aan.quote:Punica: Punica is die klap niet meer teboven gekomen. Het spul wordt wel in Duitsland verkocht, maar in Nederland is het merk in elk geval voor lange tijd gebrandmerkt.
quote:Laten we er nog een voorbeeldje bij halen: Buckler en Youp vh Hek... Vond je die "slechte publiciteit" van Youp ook zo goed voor Buckler? Hoeveel heeft Buckler verkocht? Nou?
Irritante reclames werken eigenlijk heel goed.quote:Irritante reclames blijven beter hangen... Nou? Maakt het ze ook effectief? Gaan mensen er meer van kopen? Mensen kunnen op die manier een aversie krijgen jegens een product en dat lijkt me nou wederom niet effectief. Slechte publiciteit leidt tot aantasting van het imago.
En de naam Albert Heijn is vervolgens nóg bekender geworden. Mensen zullen eerder naar een Albert Heijn gaan dan een onbekende buurtsuper. Dat effect is enkel versterkt.quote:Albert Heijn heeft hetzelfde gehad met de boekhoudschandalen die in de publiciteit kwamen. Dat heeft ze enorm veel klanten gekost.
Ik zie ook niet geheel de stimulans die Buckler met naamsbekendheid nu heeft. Iedereen loopt er met een grote boog omheen. Leuk, een bekend biermerk wat niet looptquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:40 schreef ScienceFriction het volgende:
Tsja... het blijkt dat wij er heel anders tegenaan kijken. Nou ja, maakt niet uit. Volgens jou zou ik in elk geval met de Hitler Douche Cabine veel geld kunnen verdienen want Hitler "als product" is erg bekend...
Eigenlijk, ja. Mits publiciteit. Meer dan met een onbekende naam.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:40 schreef ScienceFriction het volgende:
Tsja... het blijkt dat wij er heel anders tegenaan kijken. Nou ja, maakt niet uit. Volgens jou zou ik in elk geval met de Hitler Douche Cabine veel geld kunnen verdienen want Hitler "als product" is erg bekend...
Bestaat dat merk uberhaupt nog?quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:43 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zie ook niet geheel de stimulans die Buckler met naamsbekendheid nu heeft. Iedereen loopt er met een grote boog omheen. Leuk, een bekend biermerk wat niet loopt
Komt Nintendo dan ook met een Mario-condoomquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:44 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Eigenlijk, ja. Mits publiciteit. Meer dan met een onbekende naam.
En ik wil dankbaar verwijzen naar dit schandaal + publiciteit:
Chinezen komen met Clinton-condoom
De laatste post die ik aan het onderwerp ga wijden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:44 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Eigenlijk, ja. Mits publiciteit. Meer dan met een onbekende naam.
En ik wil dankbaar verwijzen naar dit schandaal + publiciteit:
Chinezen komen met Clinton-condoom
Ik heb het liever over de Nintendo Revolution.quote:
Dan ga ik vast achter mijn computer zitten om te pre-orderenquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Komt Nintendo dan ook met een Mario-condoom
okquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar ja, laten we het maar weer over de Revolution hebben
Daar had je geen apart topic voor te hoeven openen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:08 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik heb een nieuw topic geopend wat een betere kijk geeft op Nintendo's strategie.
Met name voor lieden zoals Notorious die niet begrijpen dat een verhaal niet
zo eenzijdig is als hij wel denkt.
Wat,een afstandsbediening?!? Waarom Nintendo is zoals ie is:
They keep comingquote:Michel Ancel van Ubisoft, bedenker van onder andere games als Raymann en Beyond Good and Evil spreekt over de Revolution. Kijk hier wat hij vindt van de Revolution.
Michel Ancel is een van de meest invloedrijke game ontwerpers in de ter wereld. Daarom is het juist extra goed nieuws voor Nintendo dat hij razend enthousiast is over de controller van de Revolution. Dit zei hij over de controller:
Michel Ancel: I feel just like a child with a new toy, opening millions of new doors of possibilities. More than an improvement, this way of playing is creating a new dimension. It’s simple, when Nintendo unveils its hardware, every member of the team starts imagining crazy ideas. It’s opening their minds. The fact of adding 3D gestures as the way of communicating with the game is just the perfect kind of innovation that can bring new games to new gamers. To me, it can bring the consoles what the mouse brought to the PC at it time. It’s a 3D pointer with rotation information! Now, you're going to handle virtual objects, make recognition signs. It’s closer to the way we act in real world, that’s why it’s going to be mass market. I’m sure that people will go crazy given the ability to interact so easily with virtual worlds. I’m just mad about it!
Goed nieuws dus, want als Michel Ancel zo enthousiast is, dan kunnen we er bijna zeker van zijn dat de Revolution de steun van een van de grootste 3rd party bedrijven, Ubisoft, krijgt.
In wat minder woorden jahquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
They keep coming
Edit: Volgens mij is dit al een keer gepost
Alles wat jij plaatst is zo'n beetje al gepostquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
They keep coming
Uhmm, niet echtquote:Op woensdag 21 september 2005 08:24 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Alles wat jij plaatst is zo'n beetje al gepost
Rayman 4quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
They keep coming
ja, dat zag ik ook al, verkapte RaymannL postquote:Op woensdag 21 september 2005 11:47 schreef mordradead het volgende:
het staat in de eerste zin met dubbel N geschreven
Het grote doel van nintendo is mensen trekken, dit willen ze nu doen door middel van een innovatieve controller, maar dit betekent echt niet dat ze alleen aandacht willen voor de controller.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:57 schreef __aram het volgende:
[..]
Het tonen van grafische kracht (of zwakte) is eigenlijk ingeven in wat Nintendo probeert te ontwijken, gamen alleen baseren op de grafische kracht. Dus waarom zouden ze niet geloven in hun eigen doelen en gewoon alle aandacht naar de controller trekken?
Bite me, maar wat is nu het grote verschil tussen schermen met je controller of met je graphics.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:57 schreef __aram het volgende:
[..]
Het tonen van grafische kracht (of zwakte) is eigenlijk ingeven in wat Nintendo probeert te ontwijken, gamen alleen baseren op de grafische kracht. Dus waarom zouden ze niet geloven in hun eigen doelen en gewoon alle aandacht naar de controller trekken?
Maar we kunnen zo heen en weer blijven gaan, feit blijft dat we met z'n allen niet weten hoe de games eruit zullen zien en wat de grafische kwaliteit is van de revo. We kunnen hoogstens gissen.
Mario, Donkey Kong, Wario, Kirby, Pokemon, Zelda, Metroid. Same shit different console.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:33 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het grote doel van nintendo is mensen trekken, dit willen ze nu doen door middel van een innovatieve controller, maar dit betekent echt niet dat ze alleen aandacht willen voor de controller.
Als het wel zo is zijn ze gewoon slecht bezig bij Nintendo, games willen we zien!
Je doet alsof de console al uit is.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:33 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het grote doel van nintendo is mensen trekken, dit willen ze nu doen door middel van een innovatieve controller, maar dit betekent echt niet dat ze alleen aandacht willen voor de controller.
Als het wel zo is zijn ze gewoon slecht bezig bij Nintendo, games willen we zien!
Niet, ik reageer op een post.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:41 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Je doet alsof de console al uit is.![]()
Hoezo is aandacht naar een controller nou slecht of verkeerd? Het is nogal anders dus het verdient wel een beetje anders. Games kunnen makkelijk op een later tijdstip komen.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:44 schreef peristilius het volgende:
[..]
Niet, ik reageer op een post.
Constante hype die al bijna een jaar duurtquote:Op woensdag 21 september 2005 12:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nintendo onthult gewoon stukje bij beetje alles over de Revo, ze begonnen met het uiterlijk en dat het een klein design heeft, toen kwam de controller en binnenkort krijgen we games te zien. Ik verwacht de eerste gamebeelden nog voordat het 2006 is
Ik zeg helemaal niet dat het slecht is om aandacht aan de controller te geven. Ik zeg alleen dat games veel belangrijker zijn, ze hebben de controller nu wel laten zien, maar eigenlijk weten we nog steeds niets!quote:Op woensdag 21 september 2005 12:47 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoezo is aandacht naar een controller nou slecht of verkeerd? Het is nogal anders dus het verdient wel een beetje anders. Games kunnen makkelijk op een later tijdstip komen.
Jawel, dat als de DVD-recorder strax raar doet, je de verkeerde controller beet hebtquote:Op woensdag 21 september 2005 13:28 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het slecht is om aandacht aan de controller te geven. Ik zeg alleen dat games veel belangrijker zijn, ze hebben de controller nu wel laten zien, maar eigenlijk weten we nog steeds niets!
De onthulling van de controller was nog geen week geleden dude.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:28 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het slecht is om aandacht aan de controller te geven. Ik zeg alleen dat games veel belangrijker zijn, ze hebben de controller nu wel laten zien, maar eigenlijk weten we nog steeds niets!
Soondayton!!quote:Op woensdag 21 september 2005 13:46 schreef Pheno het volgende:
Als ze er net zo lang over doen om games te onthullen....
Xmaston!quote:
NES staan daar niet bij. Hoe moet je dan zien hoeveel games er dan bestaan? Ik zie het niet staan hoor.quote:
NES: 750 in de US 1000 nogwat over de hele wereldquote:Op woensdag 21 september 2005 14:46 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoeveel NES, SNES en N64 bestaan er? Waar kan je dat opzoeken? En hoeveel PS1 en PS2 games bestaan er?
Damn.quote:Op woensdag 21 september 2005 15:40 schreef mikando18 het volgende:
[..]
NES: 750 in de US 1000 nogwat over de hele wereld
SNES: ook in de 700
N64: 250
PS1: makkelijk 2000 als je Japan meerekend
PS2: over de duizend en nog steeds groeiende.
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=11651quote:"I want to give kudos for Nintendo for its attempt at innovation with the new controller," Moore commented, saying that the new device would -"bring people in that, as Iwata-san said, are either lapsed gamers or gamers that are intimidated by the complexity of the controller."
Oftewel hij vindt het een controller voor non-gamers.quote:Op woensdag 21 september 2005 15:56 schreef mikando18 het volgende:
Zelfs Peter Moore van MS vind de Controller van de Revo goed.
[..]
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=11651
Toch heel wat dat er iets positiefs wordt gezegdquote:Op woensdag 21 september 2005 16:26 schreef peristilius het volgende:
[..]
Oftewel hij vindt het een controller voor non-gamers.
Mario ís stoerquote:Op woensdag 21 september 2005 13:00 schreef RoelRoel het volgende:
Ik vind dat het wel tijd wordt voor een groep iets stoerdere figuurtjes (maar nog wel leuk) als de Mario figuren en daar dan flink op marketen (of hoe je het noemt).
Ow shit ja! Je kunt ala Minorty Report door menu's heen bladeren. Sweeet.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:36 schreef Tware het volgende:
Volgens die kerel van gaming age lijkt het 'pretty damn close' op de 'controller uit Minority Report. Dus ik ga die film denk ik nog eens een keertje huren
Zoiets werd ook van de nieuwe Eye-Toy gezegdquote:Op woensdag 21 september 2005 16:36 schreef Tware het volgende:
Volgens die kerel van gaming age lijkt het 'pretty damn close' op de 'controller uit Minority Report. Dus ik ga die film denk ik nog eens een keertje huren
Dat is in principe ook. Ik snap niet dat mensen zo negatief doen over de Eyetoy. Dat ding is fantastisch, er is alleen te weinig support voor.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zoiets werd ook van de nieuwe Eye-Toy gezegd
Hallo, die gozer die dat heeft gezegd heeft de controller geprobeerd. EyeToy is iets compleet anders en werkt anders.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zoiets werd ook van de nieuwe Eye-Toy gezegd
Helaas is eyetoy multiplayer niet echt te doen en heeft niemand het standaard zodat weinig devs het echt gebruiken. Ook is de tech voor de PS2 niet echt zo goed dat het als een rev zou kunnen werken.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is in principe ook. Ik snap niet dat mensen zo negatief doen over de Eyetoy. Dat ding is fantastisch, er is alleen te weinig support voor.
Hoe kan de EyeToy nou weten of het nou je hand is of een object?quote:Op woensdag 21 september 2005 16:49 schreef SocialDisorder het volgende:
De Eye-Toy kun alleen WEL echt Minority Report style scrollen. Gewoon met je blote handen, of terwijl je een broodje eet
EyeToy MP is juist erg lachen (vooral na bier&joints)!quote:Op woensdag 21 september 2005 16:50 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Helaas is eyetoy multiplayer niet echt te doen en heeft niemand het standaard zodat weinig devs het echt gebruiken. Ook is de tech voor de PS2 niet echt zo goed dat het als een rev zou kunnen werken.
niet, moet dat dan?quote:Op woensdag 21 september 2005 16:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoe kan de EyeToy nou weten of het nou je hand is of een object?
Ik bedoel in bijvoorbeeld een FPS multiplayer potje ofzo.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
EyeToy MP is juist erg lachen (vooral na bier&joints)!
Heel erg beperkend dus.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:05 schreef peristilius het volgende:Het is zo duidelijk dat jullie je niet verdiept hebben.
![]()
Die eyetoy reageert op alles wat beweegt, als het maar wel over iets interactiefs in het beeld beweegt.
Zeker, vind de eyetoy ook maar een kutding, zo'n ding dat leuk is voor een kwartiertje.quote:
Je krijgt een SDcard van 500 megabyte bij je revolution. Daar passen dus 400 nes games op??quote:Op woensdag 21 september 2005 18:26 schreef peristilius het volgende:
Hoe groot wordt de HDD in de Revo eigenlijk?
edit: wordt 512 mb flash memory alles?!!!
Hoe je het ook wendt of keert, je kunt gewoon geen fatsoenlijke games maken voor de Eyetoy, alleen minigames, maar daar is nintendo wel goed in.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:26 schreef BMH het volgende:
De Eyetoy camera is een fantastisch apparaat met veel mogelijkheden.. Alleen benut niemand die mogelijkheden goed. Als Nintendo bij de revolution een eyetoy camera propt kent de revolution ongekende besturingsmogelijkheden.
En hoeveel n64 games?quote:Op woensdag 21 september 2005 18:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Je krijgt een SDcard van 500 megabyte bij je revolution. Daar passen dus 400 nes games op??
Als Sony de controller en de eyetoy combineerd kunnen ze een geweldige adventure game maken..quote:Op woensdag 21 september 2005 18:28 schreef peristilius het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, je kunt gewoon geen fatsoenlijke games maken voor de Eyetoy, alleen minigames, maar daar is nintendo wel goed in.
Dus? Net of Nintendo alle 3rd party titels mag gebruiken? Alleen hun eigen franchises komen zeker, en Chrono Trigger, meer is nog niet aangekondigd.quote:Op woensdag 21 september 2005 15:46 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Damn.Dan heeft PS3 alsnog de meeste launchtitels.
15? Maar je kunt ook je eigen SDcard in dat ding stoppen. Net zoals je moet doen bij een PSP.quote:
Waarom niet? Voor 3rd parties is het gewoon gratis geld, maar ik ga er inderdaad niet van uit dat ze allemaal beschikbaar komen ofzo.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:30 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dus? Net of Nintendo alle 3rd party titels mag gebruiken? Alleen hun eigen franchises komen zeker, en Chrono Trigger, meer is nog niet aangekondigd.
Dat zou heel lastig worden, om de eyetoy fatsoenlijk te gebruiken moet je jezelf zien, waar blijft dan de ruimte voor het beeld van de game?quote:Op woensdag 21 september 2005 18:29 schreef BMH het volgende:
[..]
Als Sony de controller en de eyetoy combineerd kunnen ze een geweldige adventure game maken..
Je hoeft jezelf niet te zien. Net als je op je tv niet je revolution controller hoeft te zien. Bij de eyetoy moet je goed voor de camera zitten.. Bij de revolution moet je goed tussen de 2 sensoren zitten. Geen verschil.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:32 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat zou heel lastig worden, om de eyetoy fatsoenlijk te gebruiken moet je jezelf zien, waar blijft dan de ruimte voor het beeld van de game?
Ik had liever een HDD gehad.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:30 schreef BMH het volgende:
[..]
15? Maar je kunt ook je eigen SDcard in dat ding stoppen. Net zoals je moet doen bij een PSP.
HDD kost geld. Nintendo wil haar consoles goedkoper houden.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:33 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik had liever een HDD gehad.
Maar ja, zoveel geweldige nintendo spellen zijn er toch niet.
Alleen de klassiekers van een paar kb en een aantal n64 games die ik wil hebben.
Verschil, bij mensen zit geen sensor ingebouwd.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:33 schreef BMH het volgende:
[..]
Je hoeft jezelf niet te zien. Net als je op je tv niet je revolution controller hoeft te zien. Bij de eyetoy moet je goed voor de camera zitten.. Bij de revolution moet je goed tussen de 2 sensoren zitten. Geen verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |