Geloof het of niet maar ik was bijna geneigd om de ps2 te kopen omdat ik de Eye Toy zo een leuk idee vond (en nog steeds vind). Maar deze revolution controller is toch echt wel een ander principe. Ook geniaal, maar beter bespeelbaar (want anders zou nintendo het niet uitbrengen).quote:Op maandag 19 september 2005 14:50 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
als je die controller Revolutionair vind dan is de eye toy dat ook, hoe je het ook wend of keert, de eye toy doet precies hetzelfde.
kijk maar naar Eye toy : antigrav das een hele game die je bestuurd door te bewegen met je handen enzo
De controller is niet definitief. De Nintendo Revolution console ontwerp is niet definitief.quote:Op maandag 19 september 2005 15:07 schreef Frankeinstein het volgende:
is deze controller eigenlijk definitief? Of kunnen er nog wat kleine veranderingen komen aan de vormgeving? Ik snap nog steeds eigenlijk niet hoe je bij de onderste a en b moet komen.. met je 2e hand ofzo?
kunnen altijd nog veranderingen komen. Deonderste a & b zijn voor als je de controler overdwars houdt (NES/SNES-stijl).quote:Op maandag 19 september 2005 15:07 schreef Frankeinstein het volgende:
is deze controller eigenlijk definitief? Of kunnen er nog wat kleine veranderingen komen aan de vormgeving? Ik snap nog steeds eigenlijk niet hoe je bij de onderste a en b moet komen.. met je 2e hand ofzo?
ten eerste de controller is kleiner als je denktquote:Op maandag 19 september 2005 15:07 schreef Frankeinstein het volgende:
Ik verwacht wel dat je beide B-toetsen ook bij Revo-games gaat gebruiken. Het lijkt me echter geen probleem.quote:Op maandag 19 september 2005 15:12 schreef MacGreagor het volgende:
[..]
ten eerste de controller is kleiner als je denkt
ten tweede de B toets zit aan de achterkant
de kleine a en b aan de voorkant zijn waarschijnlijk voor als je het ding kantelt en er nes games mee doet spelen
die heb ik in een van de vorige threads ook al gezien, maar het zou best wel vreemd zijn om dat ding uit te brengen, omdat ze nu eindelijk eens wat anders doen dan die normale controller-vorm. Er stond in een vorig thread ook iets dat op een geweer leek. Die leek mij persoonlijk veel coolerquote:Op maandag 19 september 2005 15:14 schreef D.A.A.F. het volgende:
jongens.. IGN heeft een mock-up gemaakt van een Gamecube controller met de revo controller.. als zijnde de 'normale' controller, welke ook uit moet komen.. resultaat:
[afbeelding]
Het lijkt mij juist wel handig om een controller slot te maken. Het liefst met de knoppen layout van de N64 controller (D pad + B,A, en de 4 C knoppen). Op die manier kun je in elk geval normaal Zelda 3, Super Metroid en Street Fighter spelen...quote:Op maandag 19 september 2005 15:16 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
die heb ik in een van de vorige threads ook al gezien, maar het zou best wel vreemd zijn om dat ding uit te brengen, omdat ze nu eindelijk eens wat anders doen dan die normale controller-vorm. Er stond in een vorig thread ook iets dat op een geweer leek. Die leek mij persoonlijk veel cooler![]()
Als ze niet ook een "normale" controller uitbrengen zal het aantal 3th praty games minimaal zijn. Je mist dan bijna alle grote franchises. Dat kan Nintendo zich echt niet veroorloven.quote:Op maandag 19 september 2005 15:16 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
die heb ik in een van de vorige threads ook al gezien, maar het zou best wel vreemd zijn om dat ding uit te brengen, omdat ze nu eindelijk eens wat anders doen dan die normale controller-vorm.
quote:Op maandag 19 september 2005 15:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Jim Merrick van NoE heeft gezegd dat er nog "many surprises" zijn over de Revolution controller.
En voor alle duidelijkheid, de Rev remote is zeker niet hetzelfde als Eyetoy. De eyetoy reageert op de dingen die wordeng gezien met de camera, meer niet. De eyetoy kan ook geen rollende bewegingen zien, of draaiende bewegingen enzo. Verder heeft de eyetoy totaal geen knoppen, de Rev remote plus dat aparte analog stick hebben samen 4 knoppen + D-pad in handbereik.
jup..ik hoop alleen wel dat ie mooier is dan dit ding.. maar als ze echt aan elkaar 'klikken'..lijkt mij dit de enige vorm..quote:Op maandag 19 september 2005 15:23 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Als ze niet ook een "normale" controller uitbrengen zal het aantal 3th praty games minimaal zijn. Je mist dan bijna alle grote franchises. Dat kan Nintendo zich echt niet veroorloven.
Dus een gewone controller-attachement erbij
Ja maar dan heb je de speciale functies niet meerquote:Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef Tware het volgende:
De gewone gamecube controller kon daar toch voor gebruik worden?
Jij wilt grasmaaien als je aan het gamen bent?quote:Op maandag 19 september 2005 15:41 schreef MacGreagor het volgende:
zouden ze met vernieuwende games komen zoals een grasmaai simulator..
en warioware bij de launch zou leuk voor me vriendin zijn
Het zou wel een vernieuwend genre zijn... maar of het nou ook boeiend is valt te betwistenquote:Op maandag 19 september 2005 15:47 schreef MacGreagor het volgende:
OOOOooohhhhh je moest een half weten hoe graag
En ziedaar, het plot voor Pikmin Revolutionquote:Op maandag 19 september 2005 15:53 schreef MacGreagor het volgende:
jah je moet opassen voor wespennesten molshopen en rennende kinderen niet te vergeten dat hoerechter hoe meer punten je krijgt. LEVEL twee is heggen snoeien.
woei ik loop al warm voor dit spel
quote:Op maandag 19 september 2005 15:56 schreef Erwtensoep het volgende:
Er komt al wel een stofzuigerspel uit voor de Cube, dus wie weet
quote:Op maandag 19 september 2005 15:57 schreef SocialDisorder het volgende:
Remember Eyetoy; het ramenwassenspel. M'n moeder vond gelijk dat ik dat ook in het echt mocht doen. En over Tekken in het echt doet ze dan weer moeilijk.........
aangezien je alber verlinde mooi vind, kun je die toch mooi zuigen...quote:Op maandag 19 september 2005 15:58 schreef MacGreagor het volgende:
[..]
ECHT WAAR WOOOOOOOOTT en dat zeg je nu pas
![]()
quote:Op maandag 19 september 2005 16:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
aangezien je alber verlinde mooi vind, kun je die toch mooi zuigen...![]()
probeer maar eens slachtoffers daar voor te vindenquote:Op maandag 19 september 2005 16:26 schreef peristilius het volgende:
Waarom niet gelijk een hersenchirurgie sim, als dat ding dan toch zo nauwkeurig is.
Voor sommige mensen was het zeker niet 'obvious'.quote:
Nee, dat doen ze niet. Schijnbaar...quote:Op maandag 19 september 2005 16:39 schreef moomoo het volgende:
is notorious toevallig uit dit topic gebant? zo niet, kan dat even? wat een ongelofelijke drol zeg. wat doet hij hier eigenlijk? hij is niet eens geinteresseerd in de revolution, en als ik zie hoe al zijn argumenten enkel gaan over marktaandeel en verkoopcijfers, is hij ook niet geinteresseerd in games.
Daar zeg je me wat.quote:Op maandag 19 september 2005 16:26 schreef peristilius het volgende:
Waarom niet gelijk een hersenchirurgie sim, als dat ding dan toch zo nauwkeurig is.
eye toy was niet echt een idee, bedacht door sony zelf, want voordat de eyetoy uitkwam deed ik precies het zelfde al met mijn eigen webcam, toen kon iok ook spelletjes spelen via de webcamquote:Op maandag 19 september 2005 15:01 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Geloof het of niet maar ik was bijna geneigd om de ps2 te kopen omdat ik de Eye Toy zo een leuk idee vond (en nog steeds vind). Maar deze revolution controller is toch echt wel een ander principe. Ook geniaal, maar beter bespeelbaar (want anders zou nintendo het niet uitbrengen).
pardon?quote:Op maandag 19 september 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:
En was Roque Squadron 1 ook al gyroscopisch speelbaar.
PC versie met Microsoft Sidewinder.quote:
oh, dat is mij nooit verteld. cool zeg.quote:Op maandag 19 september 2005 17:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
PC versie met Microsoft Sidewinder.
Brilliantquote:Op maandag 19 september 2005 17:05 schreef mordradead het volgende:
en daarbij was er op de dreamcast ook al een camera beschikbaar met games en in zeker zin natuurlijk ook de gameboy camera
Owja, eyetoy wordt natuurlijk ook bij veel games gebruikt hequote:als je die controller Revolutionair vind dan is de eye toy dat ook, hoe je het ook wend of keert, de eye toy doet precies hetzelfde.
kijk maar naar Eye toy : antigrav das een hele game die je bestuurd door te bewegen met je handen enzo
En dat was toch hardstikke leuk om te doen?quote:Op maandag 19 september 2005 18:19 schreef Gamedemon het volgende:
Zoiezo had de dreamcast wat vernieuwende dingen, zoals samba di amigo ofzo, waarbij je met rammelaars op de maat van de muziek moest bewegen, en een echte vishengel waarbij je vissen moest binnenhalen, en een microfoon waarmee je met een vis kon lullen ofzo
dunno nooit gedaan omdat het me niks leek, net als die hele revo controller nietquote:Op maandag 19 september 2005 18:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
En dat was toch hardstikke leuk om te doen?
Lol. Nice.quote:
quote:Lorne Lanning, werkzaam bij Oddworld Inhabitants, ziet de controller als een interessante innovatie. Hij hoopt echter op een wat grotere versie van de controller.
de game design director bij ontwikkelaar en uitgever Electronic Arts: Chris Cross, is zelf zeer enthousiast over het nieuwe speeltje. Hij vind de controller een goed alternatief voor de standaard controllers. Cross kan niet wachten om op de controller te spelen om te zien hoe de interface nieuwe spelmogelijkheden geeft. In de eerste paar jaren denkt Cross dat veel ontwikkelaars hun normale spellen gewoon zullen overzetten en aanpassen aan de interface van de Revolution. Pas later, rond de Electronic Entertainment Expo in 2007 zullen de echte interessante spellen komen denkt Cross.
Cary Briseboi van Radical Entertainment zegt dat het moeilijk zal zijn om de standaard spellen over te zetten naar de Revolution. Echter, dit was ook al het geval met de GameCube, aldus Briseboi. Chris Mitchell, werkzaam bij hetzelfde Radical Entertainment, zegt dat ontwikkelaars arcadeachtige spellen nu naar de Revolution kunnen brengen (vissen, hond uitlaten), deze zouden door de interface van de Revolution-controller erg leuk zijn om te spelen.
Cliff Bleszinski van Epic Games gaf aan dat veel populaire spellen uit de speelhallen nu ook thuis gespeeld kunnen worden, zoals spellen waarin je moet vissen of op een drumstel moet spelen. Omdat Bleszinski de controller nog niet heeft uitgeprobeerd wou hij verder geen commentaar geven.
David Perry, de president van Shiny Entertainment, het bedrijf dat we kennen achter Enter The Matrix, hoopt dat Nintendo het voor ontwikkelaars mogelijk maakt om hun eigen uitbreiding (interface) te ontwikkelen voor de controller. Hierdoor zouden spellen uit de speelhallen een plaats kunnen krijgen in de huiskamer, bijvoorbeeld Missile Command of Tempest.
De president van Tommy Tallarico Studios, Tommy Tallerico, vind de controller van de Revolution zeer innovatief. Hij ziet echter een zwak punt in de steun van third-party ontwikkelaars voor de Nintendo Revolution. Alleen spellen die de unieke mogelijkheden van de Revolution zullen gebruiken zullen slagen, aldus Tallarico. Zo kan het moeilijk worden voor een ontwikkelaar om zijn spellen voor meerdere platformen beschikbaar te maken.
Medwerker van Sun Microsystems, Chris Melissinos, verwelkomt de innovatieve controller en is groot voorstander van de innovatieve stap die Nintendo heeft genomen. Volgens Melissinos zorgt de controller voor een mogelijke nieuwe generatie van spelbesturing. De controller heeft een grote kans om succesvol te worden, aldus Melissinos. Melissinos denkt dat de Revolution een zeer uitgebreid van spellen aan gaat bieden waardoor veel mensen een Revolution zullen gaan aanschaffen.
quote:Er komen steeds meer mogelijkheden van Nintendo's next-gen console, de Revolution, aan het licht de laatste tijd. We kunnen je nu vertellen dat Nintendo ook een leuke functie voor DS bezitters in de Revolution heeft verwerkt.
De Revolution zal via Wi-Fi aangesloten zijn op het wereldweide web, en één van de mogelijkheden die dat bied is het downloaden van bepaalde content. Dat het mogelijk is om (tegen betaling) volledige NES, SNES en N64 spellen te downloaden en te spelen op de Revolution is al een tijdje bekend. Nintendo heeft nu bekend gemaakt dat er ook Nintendo DS demo's te downloaden zullen zijn. Deze demo's kan je vervolgens via een draadloze link tussen DS en Revolution in het tijdelijk geheugen van je DS downloaden en deze naar hartelust spelen tot je je DS uitzet.
Al gepost door Xrenity.quote:Op maandag 19 september 2005 20:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
Meer Developers ,en nog wat mensen, over de Controller:
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1084&Itemid=2
Nederlands:
[..]
quote:
Het gaat een echte Japan console worden weer, net als vroeger.quote:Famitsu has also published new results for its ongoing reader survey, where readers vote for which next-gen console they're most interested in.
Revolution is once again on top, slightly extending its lead with 43% of the vote, while PS3 has suffered a big drop on previous results to 35%, and Xbox 360 has climbed to 22%.
Whether or not these figures will translate to actual real-world market share remains to be seen...
Het is alang bevestigd dat ze niet gratis worden.quote:Op maandag 19 september 2005 20:53 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja mensen, het wordt nog mooier:
Nintendo gaat ALLE 1st party titels van NES/SNES/N64...
GRATIS BESCHIKBAAR MAKEN VOOR DL!!!
221 titels in totaal.
Thats just fking huge!!!
* Dj_Day-V alvast lijstje maaktquote:Op maandag 19 september 2005 20:53 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja mensen, het wordt nog mooier:
Nintendo gaat ALLE 1st party titels van NES/SNES/N64...
GRATIS BESCHIKBAAR MAKEN VOOR DL!!!
221 titels in totaal.
Thats just fking huge!!!
Bron?quote:Op maandag 19 september 2005 20:53 schreef alex4allofyou het volgende:
GRATIS BESCHIKBAAR
Ruzbeh, mark my words: GRATISquote:Op maandag 19 september 2005 21:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Het is alang bevestigd dat ze niet gratis worden.
Jammer, echt elke post van jou tot nu toe in de Rev topics was perfect.
quote:Nintendo will definitely offer every first-party title it's ever published for its three pre-Cube consoles for free download from day one
Dacht ik al. Dies oud, en bleek onwaar.quote:Op maandag 19 september 2005 21:13 schreef alex4allofyou het volgende:
http://www.gamesradar.com/?pagetypeid=2&articleid=36169&subsectionid=1587
Fake..als het wel zo is maken ze een erg goede kans om marktleider te wordenquote:Op maandag 19 september 2005 21:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ruzbeh, mark my words: GRATIS
http://www.gamesradar.com/?pagetypeid=2&articleid=36169&subsectionid=1587
Famitsu is 100% betrouwbaar als het gaat om Japanse gamesbedrijven. Famitsu heeft direct contact met execs en programmeurs (maar dat wist je denk ik wel).
[..]
Ik denk dat die kans maar een heel klein beetje minder klein zou worden. Zoveel retro gamers zijn er niet hoor die er wel een andere console voor kopen, maar niet bereid zijn er een beetje voor te betalen.quote:Op maandag 19 september 2005 21:21 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Fake..als het wel zo is maken ze een erg goede kans om marktleider te worden
Damn, nou zie ik het ook. Een gast op IGN messageboard had het erop gezet en er een andere datum ondergezet.quote:Op maandag 19 september 2005 21:20 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dacht ik al. Dies oud, en bleek onwaar.
Het is zo dat het niet in de Famitsu staat, in de Famitsu staan niet 221 titels en niet dat ze allemaal gratis worden. Volgens mij staat er in die Famitsu dat het mogelijk is dat ze gratis zijn ofzo... dit was al besproken @ GAF, een paar maanden geleden.
ja, in het filmpje of ergens anders had ik ook al gezien dat ze de onderste A en B knoppen vervangen hadden door X en Yquote:Op maandag 19 september 2005 18:41 schreef Tomasso het volgende:
[[url=http://img154.imageshack.us/img154/2493/ay2yb.th.gif]afbeelding][/URL]
Gek foutje in de officiële foto's. Check IGN of andere sites maar eens. De reflectie klopt niet helemaal
Michel Ancelquote:Michel Ancel van Ubisoft ziet de controller van de Nintendo Revolution dezelfde uitwerking (impact) hebben op de gamesindustrie als dat de muis voor de PC had. Ancel voelt zich als een kind met een nieuw speeltje. Volgens Ancel opent de controller miljoenen nieuwe mogelijkheden. Verder
denkt de topman van Ubisoft dat de controller de massa ook zal aanspreken omdat de mensen net zo makkelijk met de controller kunnen omgaan als in de echte wereld. Michel Ancel is de schepper van onder andere Rayman, Beyond Good & Evil en King Kong
vast niet, het programma is opgenomen, en vanavond is dus de herhaling van vrijdag avond (19.00 uur)quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik ga vanavond Gammo kijken op Veronica om 23:55, baggerprogramma natuurlijk, maar ik ben nieuwsgierig of ze het over de Revolution gaan hebben.
Lekker boeiend, die gasten maken toch geen games meerquote:Lorne Lanning, werkzaam bij Oddworld Inhabitants, ziet de controller als een interessante innovatie. Hij hoopt echter op een wat grotere versie van de controller.
ik denk ook van niet, meestal lopen ze een paar weken achter (hebben ze het een paar weken geleden opgenomen) met games enzoquote:Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
vast niet, het programma is opgenomen, en vanavond is dus de herhaling van vrijdag avond (19.00 uur)
Voeg deze reacties bij de anderen (Activision, THQ ed.) en dan beginnen we met het spel van de dag:quote:Op maandag 19 september 2005 20:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
Meer Developers ,en nog wat mensen, over de Controller:
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1084&Itemid=2
Nederlands:
[..]
Ik weet het wel zeker van niet, ik heb vrijdag gekeken. Wel een preview van Nintendogs trouwensquote:Op maandag 19 september 2005 22:26 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
ik denk ook van niet, meestal lopen ze een paar weken achter (hebben ze het een paar weken geleden opgenomen) met games enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |