Aha, het mooie is dat je dus ook individuele, zeg, pindakaaspotjes met zo'n RFID-tag kunt identificeren als er duizenden in een vrachtwagen zitten. Een distributieketen verliest soms wel 20% tijdens het logistieke proces....als de zendertjes goedkoper worden, wordt het nog interessant om het hierbij te gebruiken.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb die zooi moeten programmeren.. voor een antal bedrijven.
Voornamelijk temperatuur en aan-uit RFID's. Je kunt op afstand een situatie monitoren en de gegevens monitoren via een website. Erg grappig, je bent zelfs in staat om via een website een stukje beveiliging te monitoren op de deur open op dicht is.... op dat de temperatuur in een opslagberg niet te veel toeneemt. Zonder dat er iemand actief met een termperatuur opnemer een stok hoeft te plaatsen.
Daar hoef je dan ook niet bang voor te zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:54 schreef Sidekick het volgende:
Ik wil niets zeggen hoor, ...
Ik zie er geen drie. Ben ik nu dom?quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat zijn drie ''Superman'' tekens onder elkaar.
OK, ga ik nu een officieel domme vraag stellen. Op welke wijze draagt het plaatsen van de letters "tvp" (of een willekeurige andere terugvindcode) bij aan het werkelijk terugvinden van iets?quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:00 schreef pberends het volgende:
tvp
Als je ''ingelogd'' bent, staat er bovenaan het scherm een lijstje met ''Active Topics''.quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:05 schreef sigme het volgende:
[..]
OK, ga ik nu een officieel domme vraag stellen. Op welke wijze draagt het plaatsen van de letters "tvp" (of een willekeurige andere terugvindcode) bij aan het werkelijk terugvinden van iets?
Serieus, ik niet snap niet.
Klikquote:Op vrijdag 9 september 2005 23:05 schreef sigme het volgende:
[..]
OK, ga ik nu een officieel domme vraag stellen. Op welke wijze draagt het plaatsen van de letters "tvp" (of een willekeurige andere terugvindcode) bij aan het werkelijk terugvinden van iets?
Serieus, ik niet snap niet.
Ja, dat wist ik dan weer wel. Ik heb lang gelurkt via de AT lijst van een andere user, hoefde ik mooi niet zelf te interessanter topics uit de fokbrij te vissen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als je ''ingelogd'' bent, staat er bovenaan het scherm een lijstje met ''Active Topics''.
Dat wordt wel een zeer speciaal mengprofiel.... DNA + pindakaas.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:55 schreef Tafkahs het volgende:
kan zo'n RFID ook weten of de chauffeur met zijn vingers in de pot pindakaas heeft gezeten?
Zou je niet liever één van die varkens zijn?quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ben dr. Lector.
Alleen met een ander soort slachtoffer.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zou je niet liever één van die varkens zijn?
quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik denl dat je een identiteitscrisis doormaakt. Je bent niet dr. Lector, je bent de cunt die in deel 1 geroken wordt.
Zolang het gros van die figuren niet weet wie Big Brother als entiteit verzon en onder welke schuilnaam hij zijn uiterst geniale boek publiceerde (zelfs de titel van dat boek is bij vele mossad=duivel figuren onbekend) is er geen enkele reden deze mensen serieus te nemen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Big Brother!
Russen zijn niet te vreten?quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Alleen met een ander soort slachtoffer.
Waar heb je het nu weer over, archiefploeger?quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik denl dat je een identiteitscrisis doormaakt. Je bent niet dr. Lector, je bent de cunt die in deel 1 geroken wordt.
John de Mol toch ?quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Zolang het gros van die figuren niet weet wie Big Brother als entiteit verzon
Ik vind het wel prachtig.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Zolang het gros van die figuren niet weet wie Big Brother als entiteit verzon en onder welke schuilnaam hij zijn uiterst geniale boek publiceerde (zelfs de titel van dat boek is bij vele mossad=duivel figuren onbekend) is er geen enkele reden deze mensen serieus te nemen.
Over niets, uitvreter.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Waar heb je het nu weer over, archiefploeger?
Hooguit een M-daad.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Je promilage is weer eens te hoog. Maar goed, dat is geen misdaad.
Waarschijnlijk. Even zien wanneer mijn 3 oktober feest precies valt.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:59 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Je komt dus naar Groningen, net als Dr. Hannibal?
Twee dagen later.quote:Op zaterdag 10 september 2005 01:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Even zien wanneer mijn 3 oktober feest precies valt.
Ou?quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:57 schreef Ulx het volgende:
Mesopotamie en andere lichamelijk ongemak kun je bediscussieren in het daarvoor bestemde forum.
Die sgp vrouwen zijn echt zo, als ze hier afgebeeld staatquote:
imac is breezer, ziet er "Leuk uit" en is alleen daarom maar populair geworden. Voor de rest: wat moet je ermeequote:Op zaterdag 10 september 2005 10:41 schreef Monidique het volgende:
Had ik al gezegd dat ik achter een soort iMac-ding zit? Nou, zo nee, fuck that shit. Wat een bende...
Niets mis mee, of wel p?quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Die sgp vrouwen zijn echt zo, als ze hier afgebeeld staat.
Ik heb zo een bruin vermoeden dat ze hun kut niet scheren. Maar dat kan slechts een vermoeden zijn.quote:
Daar mogen ze niet over praten van Godquote:Op zaterdag 10 september 2005 10:59 schreef RichardQuest het volgende:
Als de man zegt dat ze hun kut moeten scheren, dan gebeurt dat.
Dan geef je het toch een koosnaampje?quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar mogen ze niet over praten van God.
"Nee, Jacob, het is zondag"quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:02 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dan geef je het toch een koosnaampje?
"Jacoba, is Marietje al geschoren? Ik heb er zin in vanavond."
Daarnaast maakt hij zelf ook gebruik van het openbaar vervoer. Hoe hypocriet kan je zijn?quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:04 schreef Monidique het volgende:
Erg leuk vind ik het dat MrX1982 enerzijds opmerkt dat de stad en de staat met betrekking tot Katrina gefaald hebben, door de inwoners niet weg te halen, maar anderzijds constant benadrukt dat het openbaar vervoer onzin is en geen toekomst heeft. Leuk, grappig.
quote:Lage hypotheekrente is geen onverdeelde zegen
Lager dan nu was de hypotheekrente nooit. Maar de reden daarvoor is niet onverdeeld gunstig.
Huis kopen? Oversluiten die hypotheek? Financieren was nimmer zo goedkoop als nu. Dat kan reden zijn voor grote blijdschap. Maar wellicht is het ook van tijd tot tijd nuttig om de vraag te stellen hoe het kan dat de rentes zo laag zijn als nu. Is er sprake van een 'gratis lunch', of komen de gunstige tarieven tegen een prijs?
Historisch gezien kán wat er nu plaatsvindt eigenlijk nauwelijks. De begrotingstekorten van de industrielanden zijn de laatste jaren flink opgelopen. Normaal hoort daar een stijgende rente bij. De centrale banken, die inflatie bevechten, stellen zich op het standpunt dat grote overheidstekorten inflatoir werken, en verhogen hun rentetarieven voor zeer kortlopende leningen (de geldmarkt) om dat effect vóór te zijn. Beleggers in staatsleningen en bedrijfsleningen (de kapitaalmarkt) zijn op hun beurt bang dat oplopende inflatie de waarde van hun leningen uitholt, en zullen een hogere rente vragen. Voor zowel geld als voor kapitaal loopt de rente dus op.
Dat is niet gebeurd, evenmin als die andere reflex: stijgende grondstoffenprijzen, en dan met name de prijs van olie, werken eveneens de inflatie in de hand. Ook op basis daarvan, met een olieprijs die ruim boven de 60 dollar per vat ligt, hadden de rentes allang moeten stijgen. De derde reflex gaat met name voor de Verenigde Staten op: een land met een fors en groeiend tekort op de betalingsbalans, zal een hogere rente moeten gaan betalen aan de buitenlandse financiers die dat tekort telkens aanvullen. Maar zelfs nu het Amerikaanse tekort naar de 7 procent van het bruto binnenlands product loopt - en dat is ongekend hoog - treedt het mechanisme niet op.
Zelfs een vierde reflex, is er niet in de VS. De centrale bank heeft er de geldmarktrente wel opgeschroefd, omdat die buitengewoon laag was. Normaal gaat de rente op de kapitaalmarkt in dat geval mee omhoog. Beleggers kunnen namelijk 'kort' geld lenen om 'lang' op de kapitaalmarkt te beleggen. Als de rente op dat korte geld wordt verhoogd door de centrale bank, dan is deze 'carry trade' minder aantrekkelijk. Dat zou dus ten koste moeten gaan van de koersen op de kapitaalmarkt, En als de koersen van de daar verhandelde obligaties dalen, dan stijgt de effectieve rente die zij geven.
Hoe het komt dat deze gangbare mechanismen op dit moment niet werken is niet helemaal duidelijk, maar er zijn wel aanwijzingen. Het kan zijn dat er onder beleggers, burgers en bedrijven een heilig geloof is dat de inflatie hoe dan ook niet oploopt. De centrale banken van de Verenigde Staten en de eurolanden hebben sinds het begin van de jaren tachtig een succesvolle strijd tegen inflatie geleverd. Het lijkt rationeel om er van uit te gaan dat zij die strijd met even veel succes voortzetten. De rente op de kapitaalmarkt hoeft in dat geval niet met een stijging te reageren op een inflatiedreiging die er, ondanks de hoge tekorten van overheden en de exploderende olieprijs, niet is.
Dan is er de verhouding tussen de VS en Azië, waaronder vooral China. Hoewel China zijn nationale munt, de yuan, vorige maand een beetje flexibeler heeft gemaakt, koopt het land nog steeds grote hoeveelheden dollars in via de Amerikaanse rentemarkten om de dollar hoog te houden tegen de yuan. De aankopen drukken de koersen van Amerikaanse staatsleningen omhoog, en houden dus hun effectieve rentes laag.
Een derde reden kan gezocht worden in de buitennissige hoeveelheid geld die er op dit moment rondspoelt in de wereldeconomie. De centrale bank van de VS, de Federal Reserve Board, heeft achtereenvolgens op de Azië-crisis van 1998, de aandelencrisis van 2000 en daarna, en de aanslagen in New York gereageerd met een versoepeling van het rentebeleid. Daarmee werd het vertrouwen op de financiële markten, en het vertrouwen van burgers en bedrijven in de economie, succesvol overeind gehouden. Lenen werd steeds makkelijker, maar het gevolg is wel een explosie van de geldhoeveelheid geweest. De Europese Centrale Bank (ECB) was in die tijd beduidend strikter in de leer, maar heeft al sinds de introductie van de euro in 1999 te kampen met een hardnekkig hoge geldgroei. De Bank van Japan heeft, om de spiraal van dalende prijzen in Japan tegen te gaan, zelfs een bewust beleid van geldpompen gevolgd.
Het resultaat is dat de wereldwijde geldhoeveelheid, afgezet tegen de hoeveelheid goederen en diensten in omloop, adembenemend is gestegen, en zo'n beetje een kwart hoger is dan tien jaar geleden. Maar waarom is al dat overtollige geld niet opgedoken in hogere inflatiecijfers? De globalisering geeft hier een deel van het antwoord: de verplaatsing van productie naar bijvoorbeeld China en India houdt de prijzen van goederen en diensten structureel laag. Er is ook een minder gunstig antwoord: er is wel inflatie, maar niet in goederen en diensten zoals dat gewoonlijk zou gaan. De inflatie vindt nu plaats bij 'activa'. In grote delen van de wereld, met de VS voorop, rijzen de vastgoedprijzen de pan uit. Zo'n zeepbel zou er ook kunnen zijn op de kapitaalmarkt. Het overtollige geld zoekt wanhopig naar rendement, drijft de prijzen van verhandelbare leningen (obligaties) overal op, en drukt daarmee de effectieve rentes naar beneden. Aangezien de hypotheekrente afhangt van deze kapitaalmarktrente, daalt die dus ook.
Zo hangt de lage hypotheekrente opeens samen met een nogal precaire toestand in de wereldeconomie. Hoe lang die voortduurt weet natuurlijk niemand, maar één ding is zeker. Gratis lunches zijn, zoals bekend, op zijn best hoogst zeldzaam.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:31 schreef Monidique het volgende:
We are speaking about the shaft of the hockey stick, not the blade,? says von Storch. ?We have no conflict about anthropogenic warming. That?s not the point.?
Koffie gemorst?quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:42 schreef Sidekick het volgende:
Ja,? laat ik? ook maar weer eens? wat van mij horen.?
Als je weer eens in Amsterdam bent...quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:03 schreef Monidique het volgende:
SCHEDE! DE SCHEDE! DE HOCKEYGLEUF! GLEUVFEN!
A te veel vraagtekens zijn ongewenst.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:10 schreef Sidekick het volgende:
Reageren op de FP is nutteloos, zo heb ik vandaag weer geleerd.
Jammer hoor, het had mijn stem kunnen krijgen.quote:Mark Rutte wil de VVD niet leiden
Staatssecretaris van Onderwijs Mark Rutte is niet van plan zich in de strijd om het lijsttrekerschap van de VVD te gooien. Dat zegt hij in een interview in de Volkskrant. Rutte mist de 'de drive, het machtsgevoel en de ijdelheid' om een gevecht met andere kandidaten te voeren.
"Van Aartsen moet het gaan doen want hij is de sterkste kandidaat. Ik ga hem helpen. Waarom zou ik er nou naast gaan staan en zeggen: hé, ik moet ook! Dat zou toch pure ijdelheid zijn?", stelt de 38-jarige bewindsman. Hij zou wel ooit een keer lijsttrekker van de liberalen willen worden, maar alleen als het hem in de schoot zou worden geworpen. "Maar om lijstrekker te worden, is een heel gevecht nodig. Nee, ik denk niet dat ik dat ervoor over heb. Als het erop aankomt, heb ik die machtsdrang niet", zegt Rutte in het interview.
De leden van de VVD mogen voor de eerstvolgende parlementsverkiezingen hun voorman kiezen. Tot dusver heeft enkel fractievoorzitter en partij-'aanvoerder' Jozias van Aartsen laten weten zich kandidaat te willen stellen. De verwachting is dat minister Gerrit Zalm van Financiën, bij de vorige verkiezingen nog lijsttrekker, af zal zien van de race om het lijsttrekkerschap.
Protesten tegen sharia in Canadaquote:Op zaterdag 10 september 2005 12:10 schreef Sidekick het volgende:
Reageren op de FP is nutteloos, zo heb ik vandaag weer geleerd.
Heb je studieachterstand, kerel?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:14 schreef Johan_de_With het volgende:
En Rutte zou nooit of te nimmer mijn stem krijgen, dan stem ik nog liever op Dijkstal.
President noemen wij dat... lulfuck.quote:De inhoud van het document lijkt haaks te staan op uitspraken van hoge functionarissen de afgelopen anderhalve week dat niemand de gevolgen van Katrina had kunnen voorzien.
Correct. Maar dat is natuurlijk al lang algemeen bekend.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Rutte mist. 'de drive, het machtsgevoel en de ijdelheid' om een gevecht met andere kandidaten te voeren.
"Van Aartsen moet het gaan doen want hij is de sterkste kandidaat''.
Oftewel; Van Aartsen is een ijdele machtswellusteling..
En niet zo'n klein beetje ook.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Heb je studieachterstand, kerel?
Omdat het een onbetrouwbare zak hooi is.quote:Waarom zou je nooit op Rutte stemmen?
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/57553#2235840quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:15 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Protesten tegen sharia in Canada
Zo'n rechtbank is hetzelfde als de tuchtcommissie van de KNVB...Oh ja, moslims.
lulfuck?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
President noemen wij dat... lulfuck.
Het is gewoon bemiddeling. Dat kan hier ook. In Nederland kunnen twee mensen afspraken met elkaar. In Canada voegen ze er onnodig een religieus sausje overheen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Verder mag geen enkele uitspraak in strijd zijn met de Canadese wet.
Wat is dan het nut van een religieus tribunaal?
quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En niet zo'n klein beetje ook.
Kom op, Johan, je kunt beter dan dit.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Omdat het een onbetrouwbare zak hooi is.
Het gaat hier om civiele rechtsspraak.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ben er niet tegen om enige tucht aan te brengen in de wijze waarop een studie verricht wordt, maar de voorstellen van Rutte zijn wat mij betreft op lang niet alle punten deugdelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:20 schreef RichardQuest het volgende:
Kom op, Johan, je kunt beter dan dit.
Vertel.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik ben er niet tegen om enige tucht aan te brengen in de wijze waarop een studie verricht wordt, maar de voorstellen van Rutte zijn wat mij betreft op lang niet alle punten deugdelijk.
het ontlast de 'gewone' rechters van wat werkdrukquote:Op zaterdag 10 september 2005 12:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat weet ik, maar dan blijft nog mijn vraag staan.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het gaat hier om civiele rechtsspraak.
Neem nu het antwoord dat hij in dit interview geeft over de vraag of de studie van dertigplussers bekostigd moet worden. Hij gebruikt daarbij een ontwijkend en onzinnig voorbeeld:quote:
Je kunt op deze manier mensen isoleren uit hun clubje....quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan blijft nog mijn vraag staan.
Zal de isolatie niet toenemen?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je kunt op deze manier mensen isoleren uit hun clubje....
Het zijn zijn associaties:quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Neem nu het antwoord dat hij in dit interview geeft over de vraag of de studie van dertigplussers bekostigd moet worden. Hij gebruikt daarbij een ontwijkend en onzinnig voorbeeld:
http://www.leidenuniv.nl/mare/2004/04/09.html
quote:Denkt u dat het hoger onderwijs blij is met u?
‘Ach, blij... We hoeven elkaar toch niet de hele dag met Bhagwan-kettingen om in de armen te vallen? Er mag best wat scherpte in de relatie zitten. Stevig discussiëren, dat is juist leuk.’
Moet leren altijd in het hoger onderwijs dan?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Neem nu het antwoord dat hij in dit interview geeft over de vraag of de studie van dertigplussers bekostigd moet worden. Hij gebruikt daarbij een ontwijkend en onzinnig voorbeeld:
http://www.leidenuniv.nl/mare/2004/04/09.html
Dat bedoel ik, de straf is isolatie. Dat is niet strijdig met de wet....quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:35 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zal de isolatie niet toenemen?
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:39 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Moet leren altijd in het hoger onderwijs dan?
Nou, als het gaat om kinderen/echtscheiding/etc, dan zijn daar geen vaste regels voor. Alleen een kader waarin gehandeld moet worden. Er zijn dus meerdere oplossingen van het probleem mogelijk zonder de wet te overtreden. Dan heeft een tribunaal nut. Net zoals de Rijdende Rechter oordeelt in burenruzies over de plaatsing van schuurtjes en zoals de KNVB oordeelt over overtredingen in het veld. Niet alle (persoonlijke) civiele problemen hoeven door een rechter beoordeeld te worden. Laat mensen zelf hun manier van bemiddeling kiezen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan blijft nog mijn vraag staan.
quote:Er mag best wat scherpte in de relatie zitten. Stevig discussiëren, dat is juist leuk.’
Ik leg toch niemand iets op? Maar als de uitspraak van zo'n tribunaal beperkt wordt door de wet, vind ik het een nutteloos iets. Vervoeg je dan niet bij een tribunaal.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, als het gaat om kinderen/echtscheiding/etc, dan zijn daar geen vaste regels voor. Alleen een kader waarin gehandeld moet worden. Er zijn dus meerdere oplossingen van het probleem mogelijk zonder de wet te overtreden. Dan heeft een tribunaal nut. Net zoals de Rijdende Rechter oordeelt in burenruzies over de plaatsing van schuurtjes en zoals de KNVB oordeelt over overtredingen in het veld. Niet alle (persoonlijke) civiele problemen hoeven door een rechter beoordeeld te worden. Laat mensen zelf hun manier van bemiddeling kiezen.
Nee, maar als je het ergens kunt doen, is het daar wel.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Leren doe je niet alleen op een universiteit of hogeschool, bedoel ik.
Het is makkelijker om je bij de KNVB aan te sluiten dan een eigen competitie op te richten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik leg toch niemand iets op? Maar als de uitspraak van zo'n tribunaal beperkt wordt door de wet, vind ik het een nutteloos iets. Vervoeg je dan niet bij een tribunaal.
Ligt aan de toepassing en rendement van de kennis....quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, maar als je het ergens kunt doen, is het daar wel.
Dit is een eigen competitie, bedoel je? Helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het is makkelijker om je bij de KNVB aan te sluiten dan een eigen competitie op te richten.
Hier mag je ook nog even om kotsen;quote:
Nee, want de onderwerpen van het tribunaal en die van het Canadese recht zijn niet homogeen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dit is een eigen competitie, bedoel je? Helemaal gelijk.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hier mag je ook nog even om kotsen;
Rutte is een politicus die van burgers verwacht dat ze het belang van zichzelf zien
Je lijkt MaartenX wel.
Maar de uitspraak kan in geen geval strijdig zijn met het Canadese recht. Waarom zijn die onderwerpen niet homogeen?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee, want de onderwerpen van het tribunaal en die van het Canadese recht zijn niet homogeen.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar de uitspraak kan in geen geval strijdig zijn met het Canadese recht. Waarom zijn die onderwerpen niet homogeen?
Daarom.quote:De uitspraak kan in geen geval strijdig zijn met het Canadese recht.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GNHHQ22Pquote:Japanse premier gooit babes in de verkiezingsstrijd
Zondag trekken de Japanners naar de stembus om een nieuw parlement te kiezen en om over de toekomst van de Japanse Post te beslissen. Premier Junichiro Koizumi wil die logge instelling privatiseren en om zijn gelijk te halen heeft hij een pak mooie babes en andere bekende Japanners ingezet.
De mooie dames worden echter niet ingezet tegen de oppositie, maar tegen parlementsleden van zijn eigen Liberaal-Democratische Partij die het hebben aangedurfd om te stemmen tegen de plannen van de flamboyante premier Koizumi. Koizumi, de lieveling van vele Japanse vrouwen, wil nu definitief afrekenen met de oude, conservatieve garde in zijn partij door er zijn vrouwelijke ninja's tegen op te stellen. De vroegere Miss Universiteit van Tokio Satsuki Katayama en Yuriko Koike, een televisiepresentatrice, gaan de strijd aan met twee ouder politici, die de boegbeelden zijn van de politiek van de oude stijl. Makiko Fujino, een beroemde tv-kok, geeft toe dat ze enkel over koken kan praten, maar twijfelt er niet aan de dat ze de overwinning gaat behalen in de miljoenenstad Nagoya.
De inzet van deze ,,moordenaressen'', zoals ze door hun tegenstanders worden genoemd, is een gok van Koizumi, maar het ziet er naar uit dat hij die gaat winnen. De Japanse kiezers zijn plots weer geïnteresseerd in verkiezingen en de oppositiepartijen zijn buitenspel gezet door het gewaagde manoeuvre van Koizumi. Volgens de peilingen behaalt Koizumi een ruime overwinning.
De Japanse Post is anders dan alle andere. Er werken 275.000 mensen in 25.000 postkantoren. Ze beheert ook de spaarpotjes van de meeste Japanners. Met de 2.600 miljard euro is ze de grootste financiële instelling van de wereld. Zelf heeft de Post een kapitaal van 1.573 miljard euro. En met dat vele geld wordt veel te weinig gedaan, vindt Koizumi. Hij wil het bedrijf opsplitsen in postbedeling, postkantoren, spaarbank en verzekeraar. Maar voor vele Japanners, vooral oudere politici en plattelandsbewoners, betekent dat het einde van het traditionele Japanse leven.
Je kunt in zo'n tribunaal andere dingen aanvechten dan in het recht, zoals mensen een rode kaart geven (isoleren) bij een overtreding.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ze zijn niet homogeen vanwege die beperking?
Interessant inderdaad, het is wel te zien dat de westerse wereld één financieel luchtcircus is. Benieuwd wanneer de zeepbel knakt.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:55 schreef George-Butters het volgende:
Briljant stuk:
[afbeelding]
[..]
Er was vast geen verboden bemiddeling in Canada die hiermee is opgeheven. Wel krijgen daar religieuze rechtsspraaksystemen hiermee officieel fiat van de overheid. Natuurlijk mag een uitspraak van zo'n bemiddelende instantie niet in strijd zijn met de wetten. Dat betekent echter dat deze religieuze rechtbanken niet iemand rechten groter kunnen maken, maar wel iemands rechten kleiner.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, als het gaat om kinderen/echtscheiding/etc, dan zijn daar geen vaste regels voor. Alleen een kader waarin gehandeld moet worden. Er zijn dus meerdere oplossingen van het probleem mogelijk zonder de wet te overtreden. Dan heeft een tribunaal nut. Net zoals de Rijdende Rechter oordeelt in burenruzies over de plaatsing van schuurtjes en zoals de KNVB oordeelt over overtredingen in het veld. Niet alle (persoonlijke) civiele problemen hoeven door een rechter beoordeeld te worden. Laat mensen zelf hun manier van bemiddeling kiezen.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:58 schreef zakjapannertje het volgende:
Berlusconi verbouwt zijn lichaam ervoor, maar Koizumi heeft een iets minder pijnlijke aanpak gevonden:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GNHHQ22P
Precies.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Er was vast geen verboden bemiddeling in Canada die hiermee is opgeheven. Wel krijgen daar religieuze rechtsspraaksystemen hiermee officieel fiat van de overheid. Natuurlijk mag een uitspraak van zo'n bemiddelende instantie niet in strijd zijn met de wetten. Dat betekent echter dat deze religieuze rechtbanken niet iemand rechten groter kunnen maken, maar wel iemands rechten kleiner.
Kortom, het vergroot niemands rechten, het vergroot geen mogelijkheden, het enige effect dat het kan hebben is een beknotting. Gefiatteerd door de regering die zelf die beknotting niet op zou leggen. Lekker wel.
In de voetballerij is er misschien iets te zeggen voor idiote regels die zeggen dat je geen bal mag spelen op een medespeler als er tussen de voorste medespeler en de keeper geen tegenstanders staan, in het maatschappelijk verkeer en de sociale regels moeten er zo min mogelijk instanties zeggenschap krijgen om idiote regels uit te dragen, laat staan te handhaven.
Ugh.
"even m'n nagels vijlen voordat ik een paar Palestijnse kutkindjes neerschiet"quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, wel mijn tank;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als mensen hun rechten in willen perken moeten ze het toch zelf weten? Als je geen sharia wil sluit je je gewoon niet bij dat kluppie aan, als je geen rode of gele kaart wil ga je niet voetballen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:09 schreef sigme het volgende:
In de voetballerij is er misschien iets te zeggen voor idiote regels die zeggen dat je geen bal mag spelen op een medespeler als er tussen de voorste medespeler en de keeper geen tegenstanders staan, in het maatschappelijk verkeer en de sociale regels moeten er zo min mogelijk instanties zeggenschap krijgen om idiote regels uit te dragen, laat staan te handhaven.
Ugh.
Ja en nee. Wie zichzelf beknot heeft daartoe altijd alle vrijheid, maar dat betekent niet dat alle zelfbeknotting ook door de regering gesanctioneerd moet worden.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als mensen hun rechten in willen perken moeten ze het toch zelf weten? Als je geen sharia wil sluit je je gewoon niet bij dat kluppie aan, als je geen rode of gele kaart wil ga je niet voetballen.
Als de wet overtreden wordt, dan overtreedt men de wet ja. Zo ver was ik ook.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja en nee. Wie zichzelf beknot heeft daartoe altijd alle vrijheid, maar dat betekent niet dat alle zelfbeknotting ook door de regering gesanctioneerd moet worden.
Sekteleden beknotten ook hun eigen vrijheid, desondanks worden sektes als ze het te dol maken door de staat verboden, ontbonden, leiders gestraft etctera. Wie zich onderwerpt overtreedt daarmee geen wet, wie de onderwerping propagandeert, afdwingt, nastreeft, overtreed daarmee soms wel de wet.
Welk officiële status? De mensen zetten gewoon een handtekening onder een document dat ze binnen 10 jaar 2 kinderen willen krijgen, op straffe uitsluiting van de moskee of iets dergelijks, en het tribunaal ziet daar op toe. Ik zie het probleem daar niet van.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:22 schreef sigme het volgende:
Dat de regering zo'n rechtbank een officieële status verleend maakt dat de regering actief mogelijk beknottingen toestaat. Dat een regering dat doet bij sportbonden is begrijpelijk, dat ze het doet op terreinen als familierecht etc is onbegrijpelijk.
ls je vrijheid zo hoog in het vaandel hebt (net als ik), gun je andere mensen de vrijheid om hun eigen vrijheid in te perken, mits wettig.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:22 schreef sigme het volgende:
Nogmaals: zo'n religieus rechtbankinstituut kan alleen maar mensen beknotten, geen extra vrijheden bieden. Dat voegt dus nooit en te nimmer iets toe.
Het tribunaal handelt binnen de wet, gaat met de wet akkoord, en dus erkent ze de wet.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:22 schreef sigme het volgende:
Dat mensen zich ook zonder officieel fiat van de overheid voor zo'n rechtbank al in hun leven laten beperken door dergelijke instanties, en dat natuurlijk mág binnen de grenzen van de wet, is alleen maar een extra argument voor de totale overbodigheid van de extra expliciete erkeninning hiervan.
En na 10 jaar is er maar 1 kind. Manlief besluit dat hij een ander kippetje met jong wil schoppen. Tribunaal doet uitspraak: de eerste mevrouw moet haar kind achterlaten bij man, en moet het huis verlaten. Haar pa & ma (ook horend bij de club) moeten haar huisvesten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:49 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Welk officiële status? De mensen zetten gewoon een handtekening onder een document dat ze binnen 10 jaar 2 kinderen willen krijgen, op straffe uitsluiting van de moskee of iets dergelijks, en het tribunaal ziet daar op toe. Ik zie het probleem daar niet van.
Die vrijheid heeft eenieder. Het is aan de staat om ervoor te zorgen dat ook mensen die ietwat gemangeld worden (en dat is dus altijd bij een conflict een of beide partijen) zo min mogelijk aan extra handicaps onderworpen worden.quote:[..]
ls je vrijheid zo hoog in het vaandel hebt (net als ik), gun je andere mensen de vrijheid om hun eigen vrijheid in te perken, mits wettig.
Precies. Er is dus geen grond ze te verbieden, er is ook geen grond ze te promoten. Gezien de logica: de enige macht die zo'n tribunaal heeft is extra beperkingen te stellen, zou het niet bevorderd moeten worden. De beperking die men graag zou willen overnemen hoort voor iedereen te gelden, via de daarvoor gebruikelijke kanalen (politiek -> voldoende zetels -> wet).quote:Het tribunaal handelt binnen de wet, gaat met de wet akkoord, en dus erkent ze de wet.
Kwaliteits postquote:Op zaterdag 10 september 2005 13:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, wel mijn tank;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beknotting? Wat een onzin.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Er was vast geen verboden bemiddeling in Canada die hiermee is opgeheven. Wel krijgen daar religieuze rechtsspraaksystemen hiermee officieel fiat van de overheid. Natuurlijk mag een uitspraak van zo'n bemiddelende instantie niet in strijd zijn met de wetten. Dat betekent echter dat deze religieuze rechtbanken niet iemand rechten groter kunnen maken, maar wel iemands rechten kleiner.
Kortom, het vergroot niemands rechten, het vergroot geen mogelijkheden, het enige effect dat het kan hebben is een beknotting. Gefiatteerd door de regering die zelf die beknotting niet op zou leggen. Lekker wel.
De KNVB tuchtcommissie legt geen spelregels op zoals buitenspel. Het bepaalt enkel de straffen bij overtredingen van afgesproken regels. De vergelijking gaat dus volledig mank.quote:In de voetballerij is er misschien iets te zeggen voor idiote regels die zeggen dat je geen bal mag spelen op een medespeler als er tussen de voorste medespeler en de keeper geen tegenstanders staan, in het maatschappelijk verkeer en de sociale regels moeten er zo min mogelijk instanties zeggenschap krijgen om idiote regels uit te dragen, laat staan te handhaven.
Dit doet me aan een Dirk Jan strip denken.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:06 schreef George-Butters het volgende:
Dit is wel de Pol SC he. Daar regeren korte onzin reacties op elkaar. Dit soort discussie horen er niet bij
Ze zijn wel lekker hoor, maar post dan tenminste nieuwe foto's.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, wel mijn tank;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bestond dat recht niet dan?quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:10 schreef Sidekick het volgende:
Het recht voor mensen om hun eigen bemiddeling te kiezen is juist wel het 'groter' maken van iemands rechten. En dus vergroot het mogelijkheden.
De oplegging van straf maakt dat de regel geldt. Een tribinaal bepaalt met haar uitspraken de geldigheid van regels. Zoals een tuchtcommissie.quote:[..]
De KNVB tuchtcommissie legt geen spelregels op zoals buitenspel. Het bepaalt enkel de straffen bij overtredingen van afgesproken regels. De vergelijking gaat dus volledig mank.
Het is duidelijk dat het tribunaal geen wiel gaat uitvinden, maar vooral huidige informele oordelen formeel maakt, wie zegt dat zonder dit tribunaal er geen oordeel komt? Verschil is dat er nu procedures voor zijn en dat het openbaar is.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
En na 10 jaar is er maar 1 kind. Manlief besluit dat hij een ander kippetje met jong wil schoppen. Tribunaal doet uitspraak: de eerste mevrouw moet haar kind achterlaten bij man, en moet het huis verlaten. Haar pa & ma (ook horend bij de club) moeten haar huisvesten.
Aan deze uitspraak is niets wettelijks verbodens. Als mevrouw hiermee acoord gaat, pleegt zij geen strafbaar feit.
Ondanks dat het keurig binnen de grenzen van de wet is, vind ik dat de regering van een beschaafd land uitspraken over dergelijke zaken niet in handen van een beperkende instantie moet willen leggen.
Ik volg je even niet....quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:02 schreef sigme het volgende:
Het is algemeen bekend dat groepsdynamiek een heel apart effect heeft op de vrijwilligheid van mensen. Zoals zo'n mevrouw die door haar man gedumpt wordt. Hoe vrijwillig is haar keuze om de zaak voor te leggen aan haar eigen mensen als dat zowel door haar man, haar familie, haar vrienden én haar regering wordt gezien als de aangewezen weg?
Tenzij ze zelf voor die handicaps kiezen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:02 schreef sigme het volgende:
Die vrijheid heeft eenieder. Het is aan de staat om ervoor te zorgen dat ook mensen die ietwat gemangeld worden (en dat is dus altijd bij een conflict een of beide partijen) zo min mogelijk aan extra handicaps onderworpen worden.
De wet is gelukkig niet hetgeen wat de samenleving maakt. Er zijn allerlei oordelende instanties die al lang ingeburgerd zijn, zoals de KNVB, maar ook bijvoorbeeld de huisartsenvereniging die kwakzalvers royeert.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:02 schreef sigme het volgende:
Precies. Er is dus geen grond ze te verbieden, er is ook geen grond ze te promoten. Gezien de logica: de enige macht die zo'n tribunaal heeft is extra beperkingen te stellen, zou het niet bevorderd moeten worden. De beperking die men graag zou willen overnemen hoort voor iedereen te gelden, via de daarvoor gebruikelijke kanalen (politiek -> voldoende zetels -> wet).
Ik kan natuurlijk geen rekening houden met iemand die alles gelezen heeft, Erwin. Daarom ontzie ik ook mijzelf niet.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ze zijn wel lekker hoor, maar post dan tenminste nieuwe foto's.
Mensen die voor institutionalisering van dergelijke tribunalen zijn, willen keuzevrijheid ontnemen en zijn dus fascistsch. Opgelost, slotje.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:11 schreef Sidekick het volgende:
Mensen die tegen dergelijke tribunalen zijn, willen keuzevrijheid ontnemen en zijn dus fascistsch. Opgelost, slotje.
Wel degelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:14 schreef RichardQuest het volgende:
De wet is gelukkig niet hetgeen wat de samenleving maakt.
De KNVB is de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond, dus die heeft alvast met de wet te maken. Verder is voetbal een deelverzameling die geen verband houdt met de normale samenleving en is er dus een speciale bond voor. Dat geldt niet voor dit tribunaal.quote:Er zijn allerlei oordelende instanties die al lang ingeburgerd zijn, zoals de KNVB, maar ook bijvoorbeeld de huisartsenvereniging die kwakzalvers royeert.
Da bestaat al tientallen jaren in Canada, vandaar ook Joodse en Christelijke bemiddelingstribunalen. Nu er eindelijk eens een Islamitische bijkomt, wordt dat recht kennelijk in twijfelgetrokken.quote:
Je hebt gelijk.quote:[..]
De oplegging van straf maakt dat de regel geldt. Een tribinaal bepaalt met haar uitspraken de geldigheid van regels. Zoals een tuchtcommissie.
Doet me denken aan het nieuws van vandeweek, misschien heb je over een paar jaar geen kippetjes meer in de supermarkt. Maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
En na 10 jaar is er maar 1 kind. Manlief besluit dat hij een ander kippetje met jong wil schoppen. Tribunaal doet uitspraak: de eerste mevrouw moet haar kind achterlaten bij man, en moet het huis verlaten. Haar pa & ma (ook horend bij de club) moeten haar huisvesten.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Mensen die voor institutionalisering van dergelijke tribunalen zijn, willen keuzevrijheid ontnemen
Wat staat er in de wet over bans op dit forum?quote:
Vertel, wat heeft de KNVB met de wet te maken, buiten dat lettertje? Laatst was er nog een mooi voorbeeld van een speler die naar een heuse rechtbank moest omdat het te erg was.....de eerste Nederlands profvoetballer ooit die door een rechter is veroordeeld voor een overtreding op het veld. En nog steeds wordt er aangifte gedaan bij de politie in het amateurvoetbal als er mishandeling plaatsvindt.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:19 schreef Johan_de_With het volgende:De KNVB is de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond, dus die heeft alvast met de wet te maken.
Dat tribunaal is onderdeel van een bond van degenen die zich erbij aansluiten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Verder is voetbal een deelverzameling die geen verband houdt met de normale samenleving en is er dus een speciale bond voor. Dat geldt niet voor dit tribunaal.
In de keuze in hoeverre de regering een willekeurige tuchtinstantie accepteert als min of meer deskundig en bevoegd, bepaalt de regering het maatschappelijk gewicht van deze instanties. Zo zal een rechter een uitspraak van het medisch tuchtcollege anders beoordelen dan een uitspraak van bureau scepsis. Het gewicht dat de Canadese overheid aan religeuze rechtbanken verleend is kwalijk. Voor het recht mensen zich aan dergelijke instanties te onderwerpen is het overbodig. Voor de steun aan mensen waarvan de vrijwilligheid van de onderworpenheid twijfelachtig is, is het rampzalig.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:14 schreef RichardQuest het volgende:
Ik volg je even niet....
[..]
De wet is gelukkig niet hetgeen wat de samenleving maakt. Er zijn allerlei oordelende instanties die al lang ingeburgerd zijn, zoals de KNVB, maar ook bijvoorbeeld de huisartsenvereniging die kwakzalvers royeert.
Ik laat dan ook zo zorgvuldig mogelijk dat aspect erbuiten. Ik gruwel van steun aan elke religieus tribinaal, zeker niet speciaal eentje van moslims. In het kader van gelijkheid vind ik dat deze op gelijke erkenning moeten rekenen. Geen enkele dus, als het aan mij ligtquote:Op zaterdag 10 september 2005 14:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Da bestaat al tientallen jaren in Canada, vandaar ook Joodse en Christelijke bemiddelingstribunalen. Nu er eindelijk eens een Islamitische bijkomt, wordt dat recht kennelijk in twijfelgetrokken.
Niets, neem ik aan. Echter is er wel sprake van gezag op basis van eigendom, niet?quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat staat er in de wet over bans op dit forum?
Het is een wettelijk erkende stichting, niet?quote:Vertel, wat heeft de KNVB met de wet te maken, buiten dat lettertje?
Wat is dan de bond van degenen die zich erbij aansluiten?quote:Dat tribunaal is onderdeel van een bond van degenen die zich erbij aansluiten.
Prima toch? Beide partijen gaan namelijk bij voorbaat akkoord met de uitspraak.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:24 schreef sigme het volgende:
[..]
In de keuze in hoeverre de regering een willekeurige tuchtinstantie accepteert als min of meer deskundig en bevoegd, bepaalt de regering het maatschappelijk gewicht van deze instanties. Zo zal een rechter een uitspraak van het medisch tuchtcollege anders beoordelen dan een uitspraak van bureau scepsis.
Ze geven er geen gewicht aan, ze controleren alleen de wettelijkheid ervan. Ze gaan dat ding niet aanprijzen of zo...quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:24 schreef sigme het volgende:
Het gewicht dat de Canadese overheid aan religeuze rechtbanken verleend is kwalijk.
Dat willen ze zelf....quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:24 schreef sigme het volgende:
Voor het recht mensen zich aan dergelijke instanties te onderwerpen is het overbodig.
Wat bazel je nou over steun? De overheid steunt alleen de officiële rechterlijke macht, maar civiele zaken mogen met een handtekening ook zonder rechtbank gebeuren. Niets nieuws onder de zon, dat wordt er nu van gemaakt omdat het een religie betreft. Who cares.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:24 schreef sigme het volgende:
Voor de steun aan mensen waarvan de vrijwilligheid van de onderworpenheid twijfelachtig is, is het rampzalig.
De overheid staat Fok toe om oordeel te vellen of mensen gewenst of ongewenst zijn op het forum.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Niets, neem ik aan. Echter is er wel sprake van gezag op basis van eigendom, niet?
Vage term. Wat is het wezenlijke verschil met bijvoorbeeld het forum hier?quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is een wettelijk erkende stichting, niet?
Alle mensen die hun handtekening onder de regels van het tribunaal zetten zijn tezamen een verbond.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat is dan de bond van degenen die zich erbij aansluiten?
Jawel, dat doen ze wel, door het ding een officiele status te verlenen. Dat is wat er nu gedaan is: dergelijke commisies krijgen een officiele status verleend door de overheid. De statusverlening is een aanprijzing.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:31 schreef RichardQuest het volgende:
Ze geven er geen gewicht aan, ze controleren alleen de wettelijkheid ervan. Ze gaan dat ding niet aanprijzen of zo...
De officiele statusverlening is een steun aan de legitimiteit van het tribunaal en daarmee aan de uitspraken ervan. De officiele status is een gebrek aan steun voor mensen die de legitimiteit van het tribunaal betwijfelen.quote:Wat bazel je nou over steun? De overheid steunt alleen de officiële rechterlijke macht, maar civiele zaken mogen met een handtekening ook zonder rechtbank gebeuren. Niets nieuws onder de zon, dat wordt er nu van gemaakt omdat het een religie betreft. Who cares.
Over welke officiële status heb jij het in hemelsnaam? Het is net zo officieel als de admins van Fok....quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Jawel, dat doen ze wel, door het ding een officiele status te verlenen. Dat is wat er nu gedaan is: dergelijke commisies krijgen een officiele status verleend door de overheid. De statusverlening is een aanprijzing.
De officiele statusverlening is een steun aan de legitimiteit van het tribunaal en daarmee aan de uitspraken ervan. De officiele status is een gebrek aan steun voor mensen die de legitimiteit van het tribunaal betwijfelen.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Over welke officiële status heb jij het in hemelsnaam? Het is net zo officieel als de admins van Fok....
De officiele status waarbij dergelijke instituten erkend worden als vallend onder the Ontario Arbitration Act. Die officiele status dus.quote:The Ontario government is considering a proposal to allow certain family law matters—including divorce, custody, and inheritance—to be arbitrated by panels of Muslim clerics.
A 1991 Ontario law known as the Ontario Arbitration Act permits Orthodox Jews and Christians to submit to voluntary faith-based arbitration.
quote:Barend & van Dorp (Talpa, 22:34)
- Afgelopen maandag bracht RTL 4 met 4 in het land de tegenhanger van Hart van Nederland, introduceerde RTL 5 een dagelijkse Jensen! en was Barend & van Dorp voor het eerst te zien bij Talpa. En dat allemaal rond half elf 's avonds, het tijdstip waarop Hart van Nederland de markt domineert.
4 in het land deed het over de eerste week gezien het beste met gemiddeld 606.000 kijkers en behaalde gisteren het hoogtepunt: 712.000 kijkers. Jensen scoorde gemiddeld 341.000 kijkers met dinsdag een uitschieter van 479.000 kijkers toen Daphne Bunskoek te gast was. Barend & van Dorp trok op Talpa een gemiddelde van 255.000 kijkers. De talkshow trok gisteren 244.000 kijkers (madl: 4.9%). Het hoogtepunt werd maandag bereikt met 311.000 kijkers.
"En Frits, wat zijn jouw kijkcijfers van vandaag?"quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:19 schreef MrX1982 het volgende:
Boring en van Dorp![]()
Eindelijk gerechtigheid
Henk, beste vriend niet al te best mss moeten we per direct met pensioenquote:Op zaterdag 10 september 2005 15:21 schreef pberends het volgende:
"En Frits, wat zijn jouw kijkcijfers van vandaag?"
Ze zouden die is (ja ik weet dat het eens is) achter de decoder moeten proppen, bij Versatel ofzo. Wedden dat 't hele bedrijf binnen een week is platgebrand en John de Mol is doodgeschoten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:23 schreef zakjapannertje het volgende:
zijn de uitzendrechten van het EK Voetbal van 2008 al verkocht? zoniet dan is er nog hoop
Deze wet geeft aan dat het tribunaal legaal is. Ik beschouw dit tribunaal eerder als een contract dan overheidsinstelling.quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:08 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
De officiele status waarbij dergelijke instituten erkend worden als vallend onder the Ontario Arbitration Act. Die officiele status dus.
Hans Vonk is inderdaad een goede keeper.quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Die staat al tijden in mijn Favorieten.
Hans Vonk? Waar?quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Hans Vonk is inderdaad een goede keeper.
Bij die gekleurde vlag.quote:
Een willekeurig clubje mensen met een mening was al legaal. Dat een clubje als vallend onder deze wet wordt bepaald geeft het een status. Het wordt er geen overheidsinstelling door.quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:48 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Deze wet geeft aan dat het tribunaal legaal is. Ik beschouw dit tribunaal eerder als een contract dan overheidsinstelling.
hmmquote:820 tt-EEN 820 za 10 sep 16:11:49
FILM Filmfestival van Venetië (1)
SATIRE OVER BERLUSCONI KRIJGT OVATIE
"Viva Zapatero !", een satire die de
draak steekt met de Italiaanse premier
Berlusconi, is de eerste film die in
Venetië een staande ovatie heeft gehad.
In de film mengt de Italiaanse
comédienne Sabina Guzzanti weinig
flatterende commentaren van politici
met straatinterviews en sketches.
Twee jaar geleden had Guzzanti voor de
Italiaanse openbare omroep RAI al een
satirische reeks gemaakt waarin ze er
Berlusconi van langs gaf. Maar na amper
één aflevering werd de serie stopgezet.
Ze voerde de show dan maar op in
theaters.
Mwoa, ze begint al net zo'n zeikstem als de rest van de at5crew te krijgen hoor. De charme is er gauw vanaf.quote:
Tuurlijk niet, als je niet betaalt krijg je ook geen kamers.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Me dunkt dat ik nergens aan vastzit. Toch?
Dat merk je wel als er een vent met een gleufhoed en een krijtstrepenpak op je stoep staatquote:Op zaterdag 10 september 2005 17:38 schreef Johan_de_With het volgende:
k moet een reis organiseren voor een man of veertig, in het buitenland. De locatie staat nog niet vast, maar ik heb een voorkeur voor Italie en heb dan ook een hostel op Sicilie geschreven met de vraag hoeveel het zou kosten. Ze vroegen om een nadere tijdsaanduiding (die had ik bij het eerste schrijven nog niet kunnen geven) en die heb ik ze ook meegedeeld.
Wat schetst nu mijn verbazing? Ik krijg een antwoord waarin staat:
''To confirm this reservation...'''
met een rekeningnummer waar ik even zevenhonderd euro op zou dienen te storten!
Ik heb het woord ''reservering'' niet eens in de mond genomen! Het was slechts een verzoek om informatie. Op hun website staat nota bene dat ze een reservering niet kunnen bevestigen zonder te beschikken over je telefoonnummer, de data van het verblijf en het tijdstip waarop je aankomt. Ik heb ze alleen de data gegeven, en dan nog zonder het ooit over een reservering te hebben gehad.
Nee, ik denk niet dat mijn vader nog terugkomt.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:43 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat merk je wel als er een vent met een gleufhoed en een krijtstrepenpak op je stoep staat![]()
Kommt, ihr Töchter.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:48 schreef Monidique het volgende:
Nothing Remains.
Ja, hij was een NSB'er en moest hangen. Slotje.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:56 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/3206
Heeft iemand die column nog?
Om dit vezoek tot juridische bijstand te bevestigen, moet je eerst even 1200 euro overmaken op mijn rekeningnummer. Ik mail je wel even.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat kan, ik had mijzelf al 1500 euro beloofd wanneer je dit antwoord zou geven.quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Om dit vezoek tot juridische bijstand te bevestigen, moet je eerst even 1200 euro overmaken op mijn rekeningnummer. Ik mail je wel even.
http://welenook.web-log.nl/log/3514639quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:56 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/3206
Heeft iemand die column nog?
quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:04 schreef pberends het volgende:
[..]
http://welenook.web-log.nl/log/3514639.
quote:Dat mondje! Dat mondje van Nawijn wat zonder enige strafrechtelijke vervolging op en neer mag gaan.
Ik ben bang dat jouw curator dit niet zal toelaten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat kan, ik had mijzelf al 1500 euro beloofd wanneer je dit antwoord zou geven.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:12 schreef Johan_de_Witte het volgende:
Ik vind het nog altijd verbazend dat je de woordgrapg ''Ray Nigga'' nog niet hebt gemaakt.
yup, miendobbelsteen. Ze had eerst volle borsten, nu zijn het treurwilgenquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:25 schreef pberends het volgende:
Volgens mij zit er een Fokker in 2vandaag zo. Een of ander wijf over anorexia.
Oe, schrokkende beelden. Is er een centraal topic?quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:26 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
yup, miendobbelsteen. Ze had eerst volle borsten, nu zijn het treurwilgen
Waarom is ze op tv?quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Oe, schrokkende beelden. Is er een centraal topic?
Het zit tussen je oren.quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ben meer van de agorafobia. En raamangst, natuurlijk.
20 Weesgegroetjes en het komt weer goed.quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:40 schreef MrX1982 het volgende:
Anorexia is een hype
http://nytimes.com/2005/09/10/national/nationalspecial/10crisis.html?hp&ex=1126411200&en=5e194c087578e640&ei=5094&partner=homepagequote:One prominent African-American supporter of Mr. Bush who is close to Karl Rove, the White House political chief, said the president did not go into the heart of New Orleans and meet with black victims on his first trip there, last Friday, because he knew that White House officials were "scared to death" of the reaction.
"If I'm Karl, do I want the visual of black people hollering at the president as if we're living in Rwanda?" said the supporter, who spoke only anonymously because he did not want to antagonize Mr. Rove.
Leuk multicultureel land is dat toch.quote:
Ook jouw moeder.quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:53 schreef George-Butters het volgende:
poolberen stinken.
quote:
quote:
Ach, dat weten ze ook weer waar Nederland ligt.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:07 schreef George-Butters het volgende:
piraten stinken ook!
[afbeelding]
Ze mogen door de stront zakken.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:09 schreef Svensational het volgende:
Teken de petitie, Nova moet blijven
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=272532&cftoken=76842924&ln=nl&fuseaction=biografieen.details&biografie_id=299
Zegt dat ook iets over mensen die een avatar van Kofi hadden?quote:Kofi Annan heeft toegegeven te weinig te hebben gedaan aan de corruptie en het wanbeleid bij de Verenigde Naties.
Niemand kent Nordcore meer hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan mijn ''profiel'' niet ludiek wijzigen.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Probeer je mijn citaat te verpesten, ofzo?
Dat wordt nu monkey-proof genoemd.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan mijn ''profiel'' niet ludiek wijzigen.
Daar staat Halsema toch ook inquote:Op zaterdag 10 september 2005 21:24 schreef Johan_de_With het volgende:
De Wagner-drieling staat overigens in het Volkskrant Magazine.![]()
![]()
![]()
![]()
.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Rael is mijn zaaddonor
Dit maakt het goed.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar staat Halsema toch ook in?
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat nu, kameraden, wordt monkey-proof genoemd.
Ik stop niet voor Martin Gaus.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:25 schreef Sidekick het volgende:
Ik stem ook voor IJsberen.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik heb FOK! stukgemaakt.Kijk maar, ik kan mijn profiel niet meer wijzigen!
Vaag lied, doe dan een bekend lied.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:26 schreef Tafkahs het volgende:
hihihi, Femke Halsema zingt een duet met Paul de Leeuw
Jij blijft altijd thuis, omdat je geen vrienden hebt.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:27 schreef Monidique het volgende:
Ik blijf vanavond thuis.
Martin Gaus en de 7 reetkeversquote:Op zaterdag 10 september 2005 21:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik stop niet voor Martin Gaus.
Hier lach ik om.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Jij blijft altijd thuis, omdat je geen vrienden hebt.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:25 schreef Monidique het volgende:
Ik ben vanmiddag even gaan zoeken naar andere anti-Amerikanisten zoals ik en dat is behoorlijk smerig.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[i]Met bajonetten kun je niets doen, behalve er op zitten
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Jij blijft altijd thuis, omdat je geen vrienden hebt.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De lach komt vóór zelfbevreding
Deus li Vult!quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:28 schreef Monidique het volgende:
Op nummer één natuurlijk Urbanus II, nietwaar, Wolfmans?
Tja, de website werkt ook maar half. Het http adres geeft een 403 forbidden error.. Ik heb al een mailtje aan dat blog van Femke gestuurdquote:Op zaterdag 10 september 2005 21:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Vaag lied, doe dan een bekend lied.
En wat een rotstem heeft zij zeg. Volgens mij kan ze iets mooiers met der mondje.
Jawel, maar niets wat met jezelf verkrachten te maken heeft.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Trouwens, zelfbecaper, heb je nog iets gehad aan mijn foto's uit Israel?
Vrijheid blijheid.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Jawel, maar niets wat met jezelf verkrachten te maken heeft.
Hee, kijk jij ook op aktueel-online.nl ? Vroeger had je nog de kanjer van de week, kut dat ze die geschrapt hebben he?quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:45 schreef Johan_de_With het volgende:
In de tabloids staan ze er nog extreem tuttig op, maar voor dit interview hebben ze bikini's aangedaan.
Google, Kafka, Google.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hee, kijk jij ook op aktueel-online.nl ? Vroeger had je nog de kanjer van de week, kut dat ze die geschrapt hebben he?
Van yvonne ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AZ is nog bezig... Heracles.
President Camacho
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Welnee, je neemt gewoon een advocaat met een grachtenpand, die doen geen klote voor je, maar de zekerheid van betalen is ook een zekerheid, nietwaar?quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ga daar liever heen, als je juridisch advies wenst te verkrijgen.
mijn linkerteelbalquote:Op zaterdag 10 september 2005 21:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe moet het volgende deel heten?
Tanja moet blijven ?quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe moet het volgende deel heten?
De 1 Oktoberrevolutie ?quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan blijven er nog 299 berichten over.
A little less conversation.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:57 schreef MrX1982 het volgende:
Naamloos
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan blijven er nog 299 berichten over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |