Deze OP is hier te vindenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
intro filmpjes heb ik uitgeschakeld wordt ik gek vanquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:51 schreef Cerbie het volgende:
Het kostte me toennet 5 minuten vanaf het moment dat ik op de snelkoppeling klikte, denk ik dat dan eindelijk het menu zie, moet het introfilmpje nog beginnen
haha, ik niet, 1 klik en je kan verderquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:07 schreef mschol het volgende:
[..]
intro filmpjes heb ik uitgeschakeld wordt ik gek van
"quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb het spel vandaag binnen gekregen gan het nu installeren. Zal dit weekend wel mijn eerst plaatjes posten.
Nog niet eerst even proberen hoe het zo werkt maar welke zou je mijn aanraden?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:15 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
"
Cool. Ik ben benieuwd naar jouw creaties
Gebruik je dan ook plugins?
Heb je onze Sim City 4 Rush Hour Bibliotheek/Plugin topic gezien? Allemaal door ElmarO en mij getest en geplaatstquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nog niet eerst even proberen hoe het zo werkt maar welke zou je mijn aanraden?
Ben trouwens wel bekend met Simcity. Heb tot nu toe al met alle versie gespeeld
Hoe werken die dan krijg je dan extra opties?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:29 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Heb je onze Sim City 4 Rush Hour Bibliotheek/Plugin topic gezien? Allemaal door ElmarO en mij getest en geplaatst
Dus die zal ik je zeker aanraden[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic (veel laadtijd)
Je krijg in ieder geval nieuwe dingen in je lijstjes. (waar je parken kan kiezen/wegen/scholen etc.etc. ze worden er gewoon bij toegevoegd). en dat zonder de officiele dingen te overschrijven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe werken die dan krijg je dan extra opties?
Ziet er leuk uitquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:18 schreef Remqo het volgende:
Mijn regio begint al aardig vol te raken.
Dit is het laatste wat ik heb aangebouwd:
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/6680/sc4rpolis102bf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/9893/sc4rpolis111gq.th.jpg]afbeelding][/URL]
En zo ziet het geheel er tot nu uit:
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/200/sc4rpolis120tx.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/5135/sc4rpolis136io.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img212.imageshack.us/img212/8962/sc4rpolis148ef.th.jpg]afbeelding][/URL]
Er wonen nu 275.000 sims in m'n stad en maak nu ruim $6.000 winst
Alleen willen de ultrahoge kantoren nog steeds niet echt groeien, weet iemand wat ik fout doe?![]()
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:18 schreef Remqo het volgende:
Mijn regio begint al aardig vol te raken.
Dit is het laatste wat ik heb aangebouwd:
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/6680/sc4rpolis102bf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/9893/sc4rpolis111gq.th.jpg]afbeelding][/URL]
En zo ziet het geheel er tot nu uit:
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/200/sc4rpolis120tx.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/5135/sc4rpolis136io.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img212.imageshack.us/img212/8962/sc4rpolis148ef.th.jpg]afbeelding][/URL]
Er wonen nu 275.000 sims in m'n stad en maak nu ruim $6.000 winst
Alleen willen de ultrahoge kantoren nog steeds niet echt groeien, weet iemand wat ik fout doe?![]()
Ik leg die altijd als eerste aan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe doen jullie dat eignelijk met wegen aanleggen? Leggen jullie die eerst aan of laten jullie die aanleggen als je zones aanlegd?
Eerst aanlegen en als je een grote stad wilt gaan bouwen zou ik vooral veel ruimte laten tussen de gebouwen.. voor eventueel uitbreiding van het wegennet (of monorail)quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe doen jullie dat eignelijk met wegen aanleggen? Leggen jullie die eerst aan of laten jullie die aanleggen als je zones aanlegd?
Door tijdens het aanleggen shift in te drukken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:57 schreef Martijn_77 het volgende:
En al die wegen die ontstaan tijdens het aanleggen van de zones hoe voorkom je die dan?
OKe, zijn er nog meer van die handige toetsencombies?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Door tijdens het aanleggen shift in te drukken.
Met CTRL kan je de zone een vast grote geven. Als je de zone dan 4×4 maakt dan komen er ook alleen maar gebouwen die zo groot zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
OKe, zijn er nog meer van die handige toetsencombies?
Met Home en End kan je draaien, erg handig met parkjes of bepaalde plug-insquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:02 schreef Martijn_77 het volgende:
OKe, zijn er nog meer van die handige toetsencombies?
Dat zou ik ook wel willen weten, bij mij kwakkelt de vraag naar $$$-kantoren nogalquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:28 schreef Drakul het volgende:
Ik zit me eigenlijk af te vragen he.. Hoe kan je nou de vraag naar kantoren (vooral de luxe) vergroten? De luxe is bij mij meestal negatief.
You winquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:48 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb 2× 4 op een rij
[[url=http://img143.imageshack.us/img143/5677/sc214roquefort8iz.th.jpg]afbeelding][/URL]
zit zeker een hoop tijd inquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
![]()
En ik ben weer bezig geweest met mijn stad.
[[url=http://img202.imageshack.us/img202/47/sc215roquefort8id.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img137.imageshack.us/img137/9676/sc216roquefort6pi.th.jpg]afbeelding][/URL]
Zit aardig wat tijd in. In dit gedeelte zit denk ik al op zijn minst zo'n anderhalf uur, maar het is leuk om te doenquote:
Het ziet er gelikt uitquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
![]()
En ik ben weer bezig geweest met mijn stad.
[[url=http://img202.imageshack.us/img202/47/sc215roquefort8id.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img137.imageshack.us/img137/9676/sc216roquefort6pi.th.jpg]afbeelding][/URL]
daar ben iuk echt te ongeduldig voorquote:Op zondag 7 augustus 2005 00:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zit aardig wat tijd in. In dit gedeelte zit denk ik al op zijn minst zo'n anderhalf uur, maar het is leuk om te doen![]()
Hoe doe je dat eigenlijk?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:48 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb 2× 4 op een rij
[[url=http://img143.imageshack.us/img143/5677/sc214roquefort8iz.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dankquote:
Deze groeiden allemaal uit zichzelf naast elkaar. Heb er geen één historisch verklaard.quote:Op zondag 7 augustus 2005 13:42 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk?
Ik krijg allerlei verschillende gebouwen in een blok door elkaar...
Wacht je gewoon af tot die gewenste gebouw verschijnt en gebruik je de "historisch verklaren" optie?![]()
Wauw, mooi. Het is weer eens wat andersquote:Op zondag 7 augustus 2005 18:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik ben een Japanse "probeerstad" gestart dat in plaats van westerse architectuur oosterse/aziatische gebruikt.
[[url=http://home.wanadoo.nl/artemis9/forum/japmayorhouseduim.jpg]afbeelding][/url]
"Mijn" burgemeestershuis in een aziatisch jasje met een typische japanse basisschool (klein stukje van te zien rechtsonder met een zwembad)
[[url=http://home.wanadoo.nl/artemis9/forum/japhotspringduim.jpg]afbeelding][/url]
Japanse geothemisch verwarmde waterbronnen/baden... Zoals je ziet ben ik nog niet klaar omdat er nog steeds Amerikaanse gebouwen opkomen en er nog Nederlandse politiewagens rondrijden. Ik was nog bezig om mijn plugin dir op te schonen... Deze ga ik in de toekomst vervangen door Japanse versies...
[[url=http://home.wanadoo.nl/artemis9/forum/japcommduim.jpg]afbeelding][/url]
Zie de Japanse huisjes en winkeltjes die de standaard buildingset vervangen... Overigens makkelijk weer terug te zetten door alle plugins uit de plugindir te smijten...
[[url=http://home.wanadoo.nl/artemis9/forum/japwaterkeringduim.jpg]afbeelding][/url]
Voor dit stadje heb ik ook gebruik gemaakt van speciale kadestukken om het nog aziatischer te doen ogen.
Helaas zijn nog niet alle kleine en medium gebouwtjes vervangen door aziatische, daar zijn ze nog mee bezig... De grotere gebouwen en wolkenkrabbers maken niet zo heel veel verschil gelukkig omdat deze vrij universeel zijn (de meeste dan).
Heeft er iemand nog goede links?quote:Op zondag 7 augustus 2005 00:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar je goede al compleet gebouwde regios kunt downloaden?
Vind het soms leuker of de stad alleen aan te passen en te verbeteren ipv hele maal van de grond af opbouwen
Staat er niks bij Simtropolis ??quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heeft er iemand nog goede links?
Op www.simtropolis.com kan je leuke regio's/gebouwen downloadenquote:Op zondag 7 augustus 2005 00:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar je goede al compleet gebouwde regios kunt downloaden?
Vind het soms leuker of de stad alleen aan te passen en te verbeteren ipv hele maal van de grond af opbouwen
quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik ben een Japanse "probeerstad" gestart dat in plaats van westerse architectuur oosterse/aziatische gebruikt.
[[url=http://home.wanadoo.nl/artemis9/forum/japmayorhouseduim.jpg]afbeelding][/url]
"Mijn" burgemeestershuis in een aziatisch jasje met een typische japanse basisschool (klein stukje van te zien rechtsonder met een zwembad)
[[url=http://home.wanadoo.nl/artemis9/forum/japhotspringduim.jpg]afbeelding][/url]
Japanse geothemisch verwarmde waterbronnen/baden... Zoals je ziet ben ik nog niet klaar omdat er nog steeds Amerikaanse gebouwen opkomen en er nog Nederlandse politiewagens rondrijden. Ik was nog bezig om mijn plugin dir op te schonen... Deze ga ik in de toekomst vervangen door Japanse versies...
[[url=http://home.wanadoo.nl/artemis9/forum/japcommduim.jpg]afbeelding][/url]
Zie de Japanse huisjes en winkeltjes die de standaard buildingset vervangen... Overigens makkelijk weer terug te zetten door alle plugins uit de plugindir te smijten...
[[url=http://home.wanadoo.nl/artemis9/forum/japwaterkeringduim.jpg]afbeelding][/url]
Voor dit stadje heb ik ook gebruik gemaakt van speciale kadestukken om het nog aziatischer te doen ogen.
Helaas zijn nog niet alle kleine en medium gebouwtjes vervangen door aziatische, daar zijn ze nog mee bezig... De grotere gebouwen en wolkenkrabbers maken niet zo heel veel verschil gelukkig omdat deze vrij universeel zijn (de meeste dan).
Op simtropolis kan je vrijwel alles halen, de STEX en het forum zijn echt goudmijnen voor Simcity 4...quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:29 schreef EricG het volgende:
op simtropolis.com staan ook gedetailleerde maps van texel, vlieland, terschelling en rotterdamse haven kom ik nou achter![]()
SOMY maakt inderdaad zeer mooie en aparte BATS. Ik vind het wel jammer dat die microwave zo snel vlam vat, maar dat is aan de ene kant ook wel logisch.quote:Op maandag 8 augustus 2005 15:14 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Op simtropolis kan je vrijwel alles halen, de STEX en het forum zijn echt goudmijnen voor Simcity 4...
Als je het zat bent om iedere keer maar weer die wren gebouwen te krijgen of gewoon zoals ik eens weer wat anders wil dan die all american gebouwtjes moet je daar zijn.
Als je op zoek bent naar gebouwen etc om je stad een meer Nederlands tintje te geven moet je ook bij simtropolis STEX wezen. Zoek naar de user vanderraap, deze gast is simpelweg briljant met zijn amsterdamse panden, een andere user daar (oppie
) heeft oa de Gamma, Albert Heijn en MediaMarkt zitten modellen...
Op het forum van simtropolis is er een Massively Gigantic Japanese BAT Gallery draad waar je echt van gaat kwijlen zo mooi zijn sommige BAT ontwerpen... Zoals deze microwave-energiecentrale gemaakt door SOMYecht een professional op BAT gebied.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar de echte kontschopper (imo) in het BAT modelleren is in het topic "Battersea Power Station Project" te vinden.
Ik heb daar geen last van... Ik zet er altijd een kleine brandweer naast of zet hem gewoon op een kleine kavel in mijn regio en exporteer de stroom naar mijn andere steden... Met meer dan 500.000 MW is het meer dan genoeg om mijn steden te voeden en in sommige gevallen is dat ook nog eens goedkoper dan het binnenshuis te laten genereren.quote:Op maandag 8 augustus 2005 15:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
SOMY maakt inderdaad zeer mooie en aparte BATS. Ik vind het wel jammer dat die microwave zo snel vlam vat, maar dat is aan de ene kant ook wel logisch.
Ze vat heel snel vlam inderdaad. Maarja, wat wil je nog meer met een centrale die zoveel KW's kan aanmakenquote:Op maandag 8 augustus 2005 15:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
SOMY maakt inderdaad zeer mooie en aparte BATS. Ik vind het wel jammer dat die microwave zo snel vlam vat, maar dat is aan de ene kant ook wel logisch.
Ik was gisteren ook lekker bezig... knalde simcity erop eens uit... kon ik weer opnieuw beginnenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:22 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Hartelijk dank, voor dat stukje heb ik 5 uur over gedaan
Weet je wat ik dan altijd doe? Dan pak ik GTA San Andreas en ga ik lekker afreagerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:25 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik was gisteren ook lekker bezig... knalde simcity erop eens uit... kon ik weer opnieuw beginnen
Voor dit idee ben ik opzoek naar een vrij vlakke regio met wat rivieren en misschien een kuststrook. Iemand een idee voor een goede regio?quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Ga binnenkort na nog wat getest met een nieuwe regio beginnen heb een heel mooi idee. Ik hou jullie op de hoogte
Tof, lijkt een beetje op de regio die ik gemaakt heb en waar ik nu mijn stad op aan het bouwen benquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Voor dit idee ben ik opzoek naar een vrij vlakke regio met wat rivieren en misschien een kuststrook. Iemand een idee voor een goede regio?
Hier doet Simtropolis het gewoonquote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:27 schreef BlaZ het volgende:
Of is hij helemaal niet down ?? Ik kom er in ieder geval niet op
Hier doet ie het gewoon.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:27 schreef BlaZ het volgende:
Of is hij helemaal niet down ?? Ik kom er in ieder geval niet op
Hier doet hij het ookquote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:27 schreef BlaZ het volgende:
Of is hij helemaal niet down ?? Ik kom er in ieder geval niet op
Heb je het ook al is geprobeerd via "compatibiliteit mode"?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:23 schreef Wutangtony het volgende:
Ff een vraagje tussendoor:
Ik heb simcity 3000 van de bieb geleend, en installeren doet ie prima enz.
Maar als ik het spel wil spelen reageert ie niet. Er komt ook niets inbeeld als ik dubbelklik op het icoontje. Meerdere dingen geprobeert (nederlandse versie/Engelse versie) maar hij reageert totaal niet. Iemand vaker mee gemaakt?
Misschien even je PC opnieuw opstarten? Anders weet ik het helaas ook niet .quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:31 schreef Wutangtony het volgende:
yep, windows 2000 en 95 heb ik ook geprobeert.
geeft nog steeds geen kik.! ***-zooi
vreemd bij mij werkt hij perfect onder xpquote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:23 schreef Wutangtony het volgende:
Ff een vraagje tussendoor:
Ik heb simcity 3000 van de bieb geleend, en installeren doet ie prima enz.
Maar als ik het spel wil spelen reageert ie niet. Er komt ook niets inbeeld als ik dubbelklik op het icoontje. Meerdere dingen geprobeert (nederlandse versie/Engelse versie) maar hij reageert totaal niet. Iemand vaker mee gemaakt?
\quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:13 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik zag zojuist op Simtropolis dat er een CD is van STEX
Dat is dan wel weer jammenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:18 schreef mschol het volgende:
[..]
\
ja maar dan mahg je wel eeerst een donatie maken van 20 dollar
Het is gewoon een verzameling van de beste plugins op de STEX. Dus dat moet niet al te moeilijk zijn om dat te kunnen downloaden.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:19 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer jammenMisschien dat het straks wel ergens te downloaden is
![]()
![]()
Heerlijk hoe dat uit jouw mond komtquote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het is gewoon een verzameling van de beste plugins op de STEX. Dus dat moet niet al te moeilijk zijn om dat te kunnen downloaden.
Let op:quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Hoe importeer je ook alweer regions in het spel. Ik ga het spel ook na 1,5 jaar maar weer eens spelen.
Moet als het goed is hier bij zitten.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:29 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Heerlijk hoe dat uit jouw mond komt![]()
Ik zoek btw nog steeds de plugin met de grasveldjes wat niets kost (maandelijks onderhoud)
Idd, zo iets zoek ik. Heb je een link voor mij waar deze te vinden is?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:55 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Tof, lijkt een beetje op de regio die ik gemaakt heb en waar ik nu mijn stad op aan het bouwen ben
[[url=http://img364.imageshack.us/img364/247/ciudaddelbayo2sb.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ow. Is het toch diequote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Moet als het goed is hier bij zitten.
ga jij eff 600+ MB downloaden van die sitequote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het is gewoon een verzameling van de beste plugins op de STEX. Dus dat moet niet al te moeilijk zijn om dat te kunnen downloaden.
Ben bezigquote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, zo iets zoek ik. Heb je een link voor mij waar deze te vinden is?
Hoe heet die mod met die houten palen langs de kust, want kan hem niet vindenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:50 schreef ElmarO het volgende:
Twee screens uit mijn stadje Roquefort.
[[url=http://img214.imageshack.us/img214/5281/sc217roquefort3jl.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img214.imageshack.us/img214/1313/sc218roquefort4sj.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik ben al aardig op weg met m'n 577 MBquote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
ga jij eff 600+ MB downloaden van die site
doe me dan een ftp site met alle plugins
met zo'n site duurt het te lang,,,
Klikquote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Hoe heet die mod met die houten palen langs de kust, want kan hem niet vinden
Ik krijg alleen die kust lijnen niet zo recht en even hoog, hoe doen jullie dat![]()
NetworkAddonMod_Beta_072505\ModFiles\LEFT_HAND_VERSIONS_ONLY_quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:53 schreef _moder8or_ het volgende:
ElmarO nog iets. Ik heb die plugin gedownload dat je avenue kruisingen mooie voorsoorteerpakken krijgen. Maar welke bestand(en) moest ik nou verwijderen zodat ze rechts rijden ipv links? Overal in mijn stad wordt er rechts gereden, behalve op de kruispunten.
Bedankt vriend. Je helpt mij weer, hoe moet ik je bedanken.
Die ziet er ook goed uit!!quote:
Ziet er erg mooi uit! Leuk dat mensen voor sfeervolle stadjes gaanquote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:30 schreef LePenseur het volgende:
Oeiii, ik ben nu met een heel langdurig project bezig; een historisch, Europees ogende stad op een grote map. Het gaat lekker mag ik zeggen, en het begint wat vorm te krijgen. Slechts 42.000 inwoners en echt uuuuuren werk erin zitten al. Als het af zal ik een grote update verzorgen, maar hier alvast één screenshot van de stad. Het is bedoeling dat grote delen van de stad er zo uit gaan zien, maar het kost wat tijd voordat deze gebouwen verschijnen.
[afbeelding]
Maar als ze er dan eenmaal staan dan komen ze natuurlijk direct op de monumentenlijst, ghehe. Tramwegen, grachten, monumentale gebouwen, oude stationnetjes, alles aanwezig om er een er een gezellige, wolkenkrabbervrije stad van de te maken.
>>ElmarO, mooie waterval. Mooie natuur met watervalletjes ed ontbreken bij mij nog te vaak
Even nog wat aan doen ook.
Dat kan dus ook een stad vol met industrie en dan een woonstad er naast?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:37 schreef Drakul het volgende:
[..]
Ziet er erg mooi uit! Leuk dat mensen voor sfeervolle stadjes gaan
Met m'n nieuwste stad ben ik bezig om de verdeling van de gebieden zodanig neer te leggen, dat naarmate je naar het centrum gaat, je steeds hogere gebouwen tegenkomt. Het millieu is alleen zo goed nu, dat m'n stad stikt van de luxe gebouwen! (Mede dankzij een buurstad die helemaal volgebouwd is met high-tech industrie)
[afbeelding]
Kan je laten importeren uit je buurstad, mits die genoeg overcapaciteit heeft en een verbinding naar jouw stad aanlegt.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat kan dus ook een stad vol met industrie en dan een woonstad er naast?
Hoe doe je dat dan met electra etc?
Ziet er mooi uit.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:30 schreef LePenseur het volgende:
Oeiii, ik ben nu met een heel langdurig project bezig; een historisch, Europees ogende stad op een grote map. Het gaat lekker mag ik zeggen, en het begint wat vorm te krijgen. Slechts 42.000 inwoners en echt uuuuuren werk erin zitten al. Als het af zal ik een grote update verzorgen, maar hier alvast één screenshot van de stad. Het is bedoeling dat grote delen van de stad er zo uit gaan zien, maar het kost wat tijd voordat deze gebouwen verschijnen.
[afbeelding]
Maar als ze er dan eenmaal staan dan komen ze natuurlijk direct op de monumentenlijst, ghehe. Tramwegen, grachten, monumentale gebouwen, oude stationnetjes, alles aanwezig om er een er een gezellige, wolkenkrabbervrije stad van de te maken.
>>ElmarO, mooie waterval. Mooie natuur met watervalletjes ed ontbreken bij mij nog te vaak
Even nog wat aan doen ook.
ik doe meestal een kleine map met dirty industrie en wegen etc naar de omringende mappenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat kan dus ook een stad vol met industrie en dan een woonstad er naast?
Hoe doe je dat dan met electra etc?
als het goed is heb je 4 bestanden:quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar moet ik die regio's eingelijk plaatsen wil ik ze kunnen gebruiken?
Het zijn alleen maar JPG's
Onzin. Je hebt altijd 2 bestanden. een jpg (afbeelding) en een config.bmp.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:27 schreef mschol het volgende:
[..]
als het goed is heb je 4 bestanden:
even arab als voorbeeld regio
Arab.jpg
Arab_color.jpg
config.bmp
region.ini
als je die niet hebt kan je niks...
En wat doe je daar mee?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:33 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Onzin. Je hebt altijd 2 bestanden. een jpg (afbeelding) en een config.bmp.
Je moet altijd een config.bmp hebben, anders kan SC4 het regio niet configurerenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat doe je daar mee?
Waar zet je die neer?
En van sommige heb ik geen config.bmp
Duidelijk!!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:21 schreef _moder8or_ het volgende:
Je moet altijd een config.bmp hebben, anders kan SC4 het regio niet configureren
En je plaatst de 2 bestanden in een mapje en dat mapje zet je neer in " c:\documents & Settings\<gebruikersnaam>\Mijn Documenten\Sim City 4\Regions\
Van deze mis ik de BMPquote:
Mooi!quote:
Klopt. Deze hoeft het idd nietquote:[..]
Van deze mis ik de BMP
Dit is de link naar de laatste versie van de NetworkAddonMod. TrafficCop zou ik ook niet zo snel weten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:43 schreef existenz het volgende:
Wie heeft voor mij de links naar de NetworkAddonMod en TrafficCop? Ik kan ze niet meer vinden
Heb het nu met drie regios geporbeerd het JPG file en de config.bmp in een folder en die in de regio folder.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:35 schreef _moder8or_ het volgende:
Klopt. Deze hoeft het idd nietGewoon renderen met de .jpg (vind ik ook nog steeds een raadsel. But it works)
Je moet nog wel renderen. Tijdens Sim City 4. Ga je naar je map (Italie). Druk op ctrl+alt+shift+r, en zoek je config.bmp en voilaquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb het nu met drie regios geporbeerd het JPG file en de config.bmp in een folder en die in de regio folder.
Maar krijg gewoon een plate vlakte en geen opmaak met water en zo
Ik wist niet eens dat dit een bug was. Van de ziekenhuizen heb ik geen last, maar van dat vliegveld wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:18 schreef Drakul het volgende:
Ik vraag me af waarom deze 2 bugs nooit gefixed zijn.. Die meldingen die je elk jaar krijgt over een ziekenhuis dat te weinig geld krijgt, terwijl het juist te veel heeft. En de meldingen die je krijgt over dat er teveel criminaliteit bij je vliegveld is, ook al heb je er 20 luxe politiebureau's omheen staan.. Maar gelukkig heeft het geen effect op je stad.
Nee, werkt gewoon hier.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:33 schreef LePenseur het volgende:
Simtropolis is al een paar dagen niet meer te bereiken bij mij,,, hebben jullie daar ook last van?
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:57 schreef Drakul het volgende:
Logisch?
![]()
Ik word juist bestolen!![]()
[afbeelding]
Staat het budget van je andere ziekenhuizen wel veel hoger? Ik heb dit namelijk alleen bij ziekenhuizen die significant onder het gemiddelde budget zitten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:00 schreef Drakul het volgende:
Zelfs dat helpt niet.. Ook al zijn er 50 bedden meer beschrikbaar dan het aantal patienten.. T'is gewoon een bug in de game.. Dit heb ik in elke stad, in maar 1 ziekenhuis.
Idd dat was het!! Duur wel even maar heb nu twee mooie regios om mee te beginnenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:44 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Je moet nog wel renderen. Tijdens Sim City 4. Ga je naar je map (Italie). Druk op ctrl+alt+shift+r, en zoek je config.bmp en voila
Kijk. Dat is mooi om te horenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd dat was het!! Duur wel even maar heb nu twee mooie regios om mee te beginnen
Ik had hetzelfde wel eens met een volgelopen kliniek, die ik na het geklaag maar heb gesloopt en op dezelfde plek een ziekenhuis heb geplant.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:57 schreef Drakul het volgende:
Logisch?
![]()
Ik word juist bestolen!![]()
[afbeelding]
Je krijgt het bij:quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:55 schreef existenz het volgende:
Hoe krijg ik snel wolkenkrabbers in mijn cities? Dat wil maar niet lukken
1. was ik vergetenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 22:22 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Je krijgt het bij:
1. Goed opgeleide mensen (scholen, bibliotheken, ziekenhuizen, veiligheid)
2. Meer dan 25.000 - 30.000 inwoners, in je stad/regio
4. Geen verkeers opstoppingen
3. Veel parken.
Je vergeet een HEEL belangrijk iets..quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 22:22 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Je krijgt het bij:
1. Goed opgeleide mensen (scholen, bibliotheken, ziekenhuizen, veiligheid)
2. Meer dan 25.000 - 30.000 inwoners, in je stad/regio
4. Geen verkeers opstoppingen
3. Veel parken.
Dan weet je waar je aan moet oplettenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 22:55 schreef existenz het volgende:
[..]
1. was ik vergeten![]()
2. Gaat wel lukken
4. NAM![]()
3. Oops, ook vergeten.
Dank voor je toevoeging.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 23:31 schreef Drakul het volgende:
[..]
Je vergeet een HEEL belangrijk iets..
Veel $$$ wolkenkrabbers bij veel high tech industrie in je regio. En natuurlijk veel $ en $$ wolkenkrabbers bij veel vervuilende en productie industrie. Ikzelf wissel altijd af met de ontwikkeling van een woonstad en de ontwikkeling van een industriestad, om alles in de hoogte te laten groeien, en het werkt perfect! Even m'n high tech stad uitbreiden, en m'n woonsteden schieten omhoog met luxe wolkenkrabbers
Alstuquote:Op zondag 14 augustus 2005 00:30 schreef existenz het volgende:
Wie heeft de link voor die tech-industrie quadripelaar (ofzoiets)
Je moet door middel van electriciteitsmasten een verbinding maken met de stad waarnaar je wilt exporteren en je moet ook een bepaalde hoeveelheid overcapaciteit hebben om te kunnen exporteren.quote:Op zondag 14 augustus 2005 00:35 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe krijg ik andere steden zo ver dat ze stroom gaan exporteren?
Dit zodat ik het bij andere steden kan importeren?
A, de powerlijnen had ik maar de extra capaciteit niet. De industrie de er ligt zal wel te veel vragenquote:Op zondag 14 augustus 2005 00:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je moet door middel van electriciteitsmasten een verbinding maken met de stad waarnaar je wilt exporteren en je moet ook een bepaalde hoeveelheid overcapaciteit hebben om te kunnen exporteren.
Toevallig ook chello ??quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:33 schreef LePenseur het volgende:
Simtropolis is al een paar dagen niet meer te bereiken bij mij,,, hebben jullie daar ook last van?
Wat gek, ik kan echt al een week niet op Simtropolis komen... Hebben hier meer mensen last van?quote:
Ik had hier van de week ook last van, maar dat kwam omdat Chello problemen had met hun DNS server. Dat heb ik uiteindelijk kunnen oplossen door mijn modem te resetten. Dus misschien kan je dat proberen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:21 schreef LePenseur het volgende:
[..]
Wat gek, ik kan echt al een week niet op Simtropolis komen... Hebben hier meer mensen last van?
nice vooral die weg over de snelweg heen..quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:06 schreef _moder8or_ het volgende:
En een nieuwe stad. Genaamd Hellevloedstad
[[url=http://img356.imageshack.us/img356/3898/830wb.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img357.imageshack.us/img357/2789/849wp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Met de NAM kan je die stukken weg aanleggen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:23 schreef mschol het volgende:
[..]
nice vooral die weg over de snelweg heen..
hoe heb je dat gedaan?
ow oke..quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Met de NAM kan je die stukken weg aanleggen.
NAM?quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Met de NAM kan je die stukken weg aanleggen.
Heb je een linkje voor mij?quote:
tuurlijkquote:
Via NAM modquote:Op maandag 15 augustus 2005 18:23 schreef mschol het volgende:
[..]
nice vooral die weg over de snelweg heen..
hoe heb je dat gedaan?
1: Zou ik ook even niet zo snel weten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:00 schreef ferdinandbol het volgende:
Ben net nieuw op dit forum maar worstel al jaren met Sim 4. Ben best wel goed maar wist niets van downloaden Nam etc etc.
Ga daar nu mee beginnen.
Vraagje 1. : ik krijg de rails niet aangesloten op mij haven, enig idee?
Vraagje 2. : heb dringend geld nodig. waar haal ik dat? (weet het is niet ethisch maar wel bittere noodzaak).
vraagje3. kom nog
Ik zou zeggen dien een aanvraag in op het forum van Simtropolis. Als je voorstel wordt uitgekozen/aan de beurt komt zal je hun kunnen helpen met foto's als referentiemateriaal van FloraHolland...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:13 schreef mschol het volgende:
vind het trouwens vreem d dat nog niemand heeft geprobeerd een bloemenveiling na te maken op simtropolis..
lijkt me wel cool om floraholland in je stad te hebben
Antwoord 1. : De standaard haven in SC4 kan niet aangesloten worden op het railnetwerk. Je zal er een vrachtstation naast moeten aanleggen en daar je rails aan zetten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:00 schreef ferdinandbol het volgende:
Ga daar nu mee beginnen.
Vraagje 1. : ik krijg de rails niet aangesloten op mij haven, enig idee?
Vraagje 2. : heb dringend geld nodig. waar haal ik dat? (weet het is niet ethisch maar wel bittere noodzaak).
Probeer deze plugin...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:41 schreef _moder8or_ het volgende:
Kom net weer van een vriend vandaan. Heb maar 2 steden en een industrie stad. Ze blijven maar klagen over dat ze te weinig kantoor gebouwen hebben. Wordt er schijtziek van. Bouw dan de lucht in
Heb meer kantoor dan residental
Hoe werkt dat dan met die bank? Ik heb die plugin wel geinstaleerd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
1: Zou ik ook even niet zo snel weten.
2: Via deze bank.
3: Dan komen we daar later op terug
Die moet je neerzetten en dan met de ? erop klikken. Dan krijg je 'The Ultimate Budget Control Menu' op je scherm. Dan moet je op een bedrag klikken en dan krijg je dat erbij. Daarna verdwijnt hij weer, maar hij blijft wel in je nieuwsberichtenscherm staan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan met die bank? Ik heb die plugin wel geinstaleerd.
onder rewards kan je em bouwenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan met die bank? Ik heb die plugin wel geinstaleerd.
Nee, aan je crackquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:15 schreef TYP het volgende:
Ik heb Rush Hour maar weer eens geinstalleerd, maar als ik hem opstart krijg ik de volgende fout: "The configuration file (Graphics Rule.sgr) cannot be parsed. Using built-in rules."
Dit had ik eerst niet, kan dit aan mijn nieuwe pc liggen?
volgensmij komt dit gewoon omdattie nog niet de goede instellingen had voor de grafische kaart..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:15 schreef TYP het volgende:
Ik heb Rush Hour maar weer eens geinstalleerd, maar als ik hem opstart krijg ik de volgende fout: "The configuration file (Graphics Rule.sgr) cannot be parsed. Using built-in rules."
Dit had ik eerst niet, kan dit aan mijn nieuwe pc liggen?
Alle plugins, gebouwen, mods etc gaan in de .....\My documents\SimCity 4\Plugins\ map...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:59 schreef Wutangtony het volgende:
hoe werken die plugins eigenlijk. Ik heb ook iets van de site gedonload maar ik weet niet in welk mapje het moet!!??
Jammer dat die link dood isquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:34 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Probeer deze plugin...
Deze beïnvloedt de stagelimits van SC4 waardoor je eerder grotere kantoren kan krijgen...
edit:
Wat ook wil helpen maar niet de perfecte oplossing is, is de stad kopieëren in je regio zodat je regionale populatie stijgt. SC4 laat geen wolkenkrabbers toe met kleine steden in de regio.
hier werkkt hij gewoon...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Jammer dat die link dood is
Maar toch bedankt voor je hulp.
Antwoord 3. :quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:34 schreef ferdinandbol het volgende:
Vraagje 3. Kan niet inloggen bij Simtropolis. Zijn dat andere login gegevens dan FOK? Krijg steeds foutberichtour login failed. Username and/or Password is incorrect.
Please Note: You must have cookies enabled in your web browser in order to login to this bulletin board. Without having your web browser setup to allow cookies, you will be able to browse this bulletin board, but not login.
Vraagje 4 ben ik correct dat bij Simtropolis de downlous, plugins etc etc te verkrijgen zijn?
ben een totale koe op dat gebied wisten jllie dat. Maar simcity 4 spelen kan als de beste. Ik beloof jullie een keer een plaatje voor al die adviezen
En groeit het een beetje?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:43 schreef ElmarO het volgende:
Twee plaatjes uit m'n nieuwe stad Vierzon.
[[url=http://img94.imageshack.us/img94/2264/sc224vierzon9va.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img94.imageshack.us/img94/1926/sc225vierzon4xc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Is nog niet echt groot.quote:
Good ol' Coussin Vinniequote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is nog niet echt groot.
En hier misschien nog iets leuks voor de mensen die maar geen winst kunnen maken.
Als je het aanbod afsloeg kreeg je ,dacht ik, het Simcity-kasteelquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:52 schreef Drakul het volgende:
[..]
Good ol' Coussin Vinnie![]()
(Werd in 3000 zwaar afgeraden door je belastingsadviseur)
Kloptquote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als je het aanbod afsloeg kreeg je ,dacht ik, het Simcity-kasteel
Hoeveel mensen wonen er in je stad? Zijn je sims goed opgeleid? Hoe zit het met de veiligheid/gezondheid?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 17:48 schreef Broodbeleg het volgende:
De vraag zal honderduizend keer gesteld zijn, maar waarom gaan mijn gebouwen niet de hoogte in? Ik heb bijna me map volgebouwd en ongelooflijk veel rijke gasten in me stad. maar de lucht in gaat het niet. Ik heb al geprobeerd om een tijd lang niets te bouwen, kijken of het dan werkt, maar helaas.
En tweede vraag, ik kan op Simtropolis alleen add-ons vinden voor canals, maar niet de canals zelf. Iemand een link?
Ik neem aan dat je deze bedoeld?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 17:48 schreef Broodbeleg het volgende:
De vraag zal honderduizend keer gesteld zijn, maar waarom gaan mijn gebouwen niet de hoogte in? Ik heb bijna me map volgebouwd en ongelooflijk veel rijke gasten in me stad. maar de lucht in gaat het niet. Ik heb al geprobeerd om een tijd lang niets te bouwen, kijken of het dan werkt, maar helaas.
En tweede vraag, ik kan op Simtropolis alleen add-ons vinden voor canals, maar niet de canals zelf. Iemand een link?
24000 maar, en educatie is goed (gratis en iedereen is high), veiligheid en gezondheid hetzelfde.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 17:51 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Hoeveel mensen wonen er in je stad? Zijn je sims goed opgeleid? Hoe zit het met de veiligheid/gezondheid?
Je gaat pas de lucht in vanaf een inwoner aantal of 60 a 70.000quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:06 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
24000 maar, en educatie is goed (gratis en iedereen is high), veiligheid en gezondheid hetzelfde.
[[url=http://img306.imageshack.us/img306/7479/mainemar12411243845639wh.th.jpg]afbeelding][/URL]
Je kan je map wel volgebouwd hebben maar als die stad maar in zijn eentje in de regio staat zal het nooit de lucht in gaan bouwen... De hoeveelheid wolkenkrabbers (stage 8 buildings) etc is sterk afhankelijk van je regionale populatie, dus niet de populatie van een kavel of stad.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 17:48 schreef Broodbeleg het volgende:
De vraag zal honderduizend keer gesteld zijn, maar waarom gaan mijn gebouwen niet de hoogte in? Ik heb bijna me map volgebouwd en ongelooflijk veel rijke gasten in me stad. maar de lucht in gaat het niet. Ik heb al geprobeerd om een tijd lang niets te bouwen, kijken of het dan werkt, maar helaas.
En tweede vraag, ik kan op Simtropolis alleen add-ons vinden voor canals, maar niet de canals zelf. Iemand een link?
Hoe maak je eigenlijk die soort voetpaden die je bij die waterval hebt liggen?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:43 schreef ElmarO het volgende:
Twee plaatjes uit m'n nieuwe stad Vierzon.
[[url=http://img94.imageshack.us/img94/2264/sc224vierzon9va.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img94.imageshack.us/img94/1926/sc225vierzon4xc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Zitten in deze setquote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe maak je eigenlijk die soort voetpaden die je bij die waterval hebt liggen?
Zodan! iemand is hier bezig geweest...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:54 schreef _moder8or_ het volgende:
Misschien handig om het te plaatsen in het [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
Ik heb er toestemming voor gevraagdquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:25 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Zodan! iemand is hier bezig geweest...
Ik weet niet of simtropolis dat op prijs stelt al die direct links of is daar toestemming voor gevraagd (en gekregen)?
Niet dat het mij uitmaakt ofzo, maar ik kan mij het bezwaar wel voorstellen als die er zou zijn...
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zitten in deze set
En de andere variant hiervan: Klik
De trap zit in dit pakket.
EDIT
Hier zit hetzelfde type gras bij als wat er bij de paden gebruikt wordt.
Zo probeer ik het ook. Is wel vrij lastig toch, jammer dat je bij medium density niet kan instellen bijv gebouwen tot max 6 verdiepingen oid. Er zitten toch vrij hoge gebouwen bij medium density.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:42 schreef Orcaman1984 het volgende:
Dat vind ik ook mooier! In het centrum dichtbebouwd en hoge gebouwen en in de buitenwijken steeds lager met meer ruimte. Zoenzo zet ik geen hoge gebouwen neer wanneer er niet meer dan 300.000 inwoners in mijn regio zijn
Prachtige plaatjes zegquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:17 schreef ElmarO het volgende:
[[url=http://img371.imageshack.us/img371/5626/sc226vierzon7et.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img371.imageshack.us/img371/4884/sc227vierzon9bl.th.jpg]afbeelding][/URL]
Wat een originele steden (dorpen?) heb je toch altijd!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:17 schreef ElmarO het volgende:
[[url=http://img371.imageshack.us/img371/5626/sc226vierzon7et.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img371.imageshack.us/img371/4884/sc227vierzon9bl.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dat herken ikquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:48 schreef Sanne het volgende:
Gisteren weer even gespeeld, maar ging niet zoals ik wilde dus het spel maar niet opgeslagen. Blijft link, je wilt een uurtje gaan spelen en voor je het weet ben je uren verder en barst je van de honger.
Ik herken hetquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:48 schreef Sanne het volgende:
Gisteren weer even gespeeld, maar ging niet zoals ik wilde dus het spel maar niet opgeslagen. Blijft link, je wilt een uurtje gaan spelen en voor je het weet ben je uren verder en barst je van de honger.
daar heb ik nu ook last van,... het is nu ineens 1 uurquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:48 schreef Sanne het volgende:
Gisteren weer even gespeeld, maar ging niet zoals ik wilde dus het spel maar niet opgeslagen. Blijft link, je wilt een uurtje gaan spelen en voor je het weet ben je uren verder en barst je van de honger.
Je moet wel een paar textures files erbij downloaden. Die worden meestal wel bijgegeven bij een downloadquote:Op maandag 22 augustus 2005 23:18 schreef Broodbeleg het volgende:
Wie weet toevallig welke LOT (of bat) files ik nodig heb om deze plugin goed te hebben? Ik zie namelijk nu niet het huis en dergelijke, alleen het water enzo:
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=811
The rich guys place
Tís een mooie stad. Ik denk wel dat op bepaalde punten je Sims de weg kwijt gaan raken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:43 schreef BlaZ het volgende:
Oops denk dat ik texture quality op medium had staan tijdens nemen van de fotokes.
Ik ga hier uit van een volledig vlakke grond.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:16 schreef Thrilled het volgende:
Kan iemand even een mini tutorial maken hoe je een watervalletje maakt? heb al lopen kloten maar lukt niet echt
Thnxquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:16 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ga hier uit van een volledig vlakke grond.
Als je de Hole Digging Mod hebt dan heb je ook de optie 'Ground Lifter'. Hiervan leg je er een aantal aan.
[[url=http://img361.imageshack.us/img361/4783/clipboard014pk.th.jpg]afbeelding][/url]
Dan leg je er een stuk weg over en het stuk komt vanzelf omhoog zodra je de weg laat aanleggen.
[[url=http://img361.imageshack.us/img361/2021/clipboard020jj.th.jpg]afbeelding][/url]
Om hem breder te krijgen leg je extra weg aan langs de zijkant van je heuvel.
[[url=http://img361.imageshack.us/img361/8656/clipboard032dl.th.jpg]afbeelding][/url]
Zoals je misschien wel ziet is er links en rechts van de heuvel een kleine verhoging waardoor die wat geleidelijker afloopt. En om een mooiere waterval te krijgen moet ie wat schuiner naar beneden lopen zoals die aan de zijkanten doet. Door middel van losse stukjes road/street maak je die kant vlak en dan ziet het er zo uit.
[[url=http://img361.imageshack.us/img361/520/clipboard041jk.th.jpg]afbeelding][/url]
Nu kan je beginnen met het aanleggen van je waterval. Het middelste stuk moet altijd op de schuine rand en de pijl moet naar benenden wijzen.
[[url=http://img399.imageshack.us/img399/7381/clipboard057dl.th.jpg]afbeelding][/url]
Et volia
[[url=http://img399.imageshack.us/img399/5315/clipboard063pl.th.jpg]afbeelding][/url]
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Klopt. Je hebt alleen de Hole Diggin Mod nodigquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:30 schreef Thrilled het volgende:
ik heb alleen Deluxe Edition, geen mods of plugins, dus ik moet wat gaan toevoegen begrijp ik?
Klopt. De eerste twee heb je nodig om een waterval te maken. Met de bovenste kan je een brede waterval maken en met de onderste kan je een smalle waterval van 1 vakje breed maken. En de derde is de Hole Digging Mod waar ik het over had.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:30 schreef Thrilled het volgende:
ik heb alleen Deluxe Edition, geen mods of plugins, dus ik moet wat gaan toevoegen begrijp ik?
Is mogelijk. Het is mij voor de herinstallatie nog geluktquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:04 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik ga een tunnel onder water proberen te maken! Volgens mij is dat mogelijk...
Moest je dacht eerst een gedeelte water droog leggen op de plek waar je de tunnel wilt aanleggen. En als je de tunnel hebt aangelegd kan je dat stuk land weer weghalen. Heb het zelf alleen nog nooit geprobeerd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:04 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik ga een tunnel onder water proberen te maken! Volgens mij is dat mogelijk...
The Sims 4???quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:06 schreef kultivate het volgende:
Is the sims 4 net nieuw of niet? ik speelde vroeger altijd de eerste sims maar nu ik dit lees heb ik weer zin om the sims te spelen. Alleen geen zin om 40 euro voor het spel uit te geven dus vroeg ik me af of het ergens kan liggen voor 15 euro ofzo omdat het al weer een tijdje oud is maar dat weet ik dus niet.
Sorry dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:11 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
The Sims 4???
Je bedoeld Sim City 4?
Deze game is al 2 á 3 jaar oud
-edit-
Waar moet ik mijn mp3's plaatsen om eigen muziek te kunnen selecteren in de menu?
Maar je moet er ook zeker Rush Hour bij hebben!!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:21 schreef kultivate het volgende:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=dCQJAcHCQGgJL4LJW_s3NiEa7iNiOkXuJL0=?BOL_OWNER_ID=1004004000001416&Section=home&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
volgende week ben ik ook flim aan het simcityen
Eerst maar even gewoon simcityen als het echt super leuk is koop ik rush hour er wel bij.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:25 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Maar je moet er ook zeker Rush Hour bij hebben!!
Wat het leuke is? De sfeer gewoon. De drukte, de menigte en natuurlijk hoe mooi je een stad kan maken!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:32 schreef kultivate het volgende:
[..]
Eerst maar even gewoon simcityen als het echt super leuk is koop ik rush hour er wel bij.
Wat is dan het leuke daaraan precies? behalve dat het drukker is en je auto's kan besturen wat ik lees.
En je kan bij RH eindelijk je snelweg goed laten aflopenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:32 schreef kultivate het volgende:
[..]
Eerst maar even gewoon simcityen als het echt super leuk is koop ik rush hour er wel bij.
Wat is dan het leuke daaraan precies? behalve dat het drukker is en je auto's kan besturen wat ik lees.
En dat is het grootste voordeel ervanquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:35 schreef appelsientje het volgende:
[..]
En je kan bij RH eindelijk je snelweg goed laten aflopen
deze keer dus niet helaasquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:32 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Je moet wel een paar textures files erbij downloaden. Die worden meestal wel bijgegeven bij een download
Ik kan ze wel rarren en uploaden voor jequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:36 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
deze keer dus niet helaasMaar niemand weet dus welke ik nodig heb?
Heb je hem al gedownload?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:14 schreef Broodbeleg het volgende:
ah, super cool! Tnx!
gewone simcity 4 ¤ 14,99 + rushhour ¤ 29,99 = ¤44.98 bij bol.nlquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:21 schreef kultivate het volgende:
http://www.nl.bol.com/
volgende week ben ik ook flim aan het simcityen
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:23 schreef Reggie200 het volgende:
[..]
gewone simcity 4 ¤ 14,99 + rushhour ¤ 29,99 = ¤44.98 bij bol.nl
simcity deluxe versie (simcity4 incl rushhour) ¤ 59,99, ook bij Bol.nl
Zou Simcity Deluxe gewoon bij www.play.com bestellen, kost het ¤27,42 en ze vragen geen verzends kosten
http://www.play.com/play247.asp?pa=sr&page=title&r=PC&title=166435
Bestel regelmatig wat bij ze en heb goeie ervaringen.
nicequote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:01 schreef ElmarO het volgende:
Vierzon
42.000 inwoners
En ik heb er geen één historisch verklaard
[[url=http://img177.imageshack.us/img177/5803/sc228vierzon7zo.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img177.imageshack.us/img177/8333/sc229vierzon2th.th.jpg]afbeelding][/URL]
Bovenin zie een uitkijkpunt over de stad.
[[url=http://img177.imageshack.us/img177/6117/sc230vierzon8wu.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik heb Sim City Deluxe gisteren besteld bij Bart Smit voor 15 euro:quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:23 schreef Reggie200 het volgende:
[..]
gewone simcity 4 ¤ 14,99 + rushhour ¤ 29,99 = ¤44.98 bij bol.nl
simcity deluxe versie (simcity4 incl rushhour) ¤ 59,99, ook bij Bol.nl
Zou Simcity Deluxe gewoon bij www.play.com bestellen, kost het ¤27,42 en ze vragen geen verzends kosten
http://www.play.com/play247.asp?pa=sr&page=title&r=PC&title=166435
Bestel regelmatig wat bij ze en heb goeie ervaringen.
Het is beter voordat je de stad aanmaakt in het landschap al te bepalen waar je tunnels wilt maken en dan alvast een strook grond daar neer te leggen. Dan in de stad zelf over dat gebied de ground lifter en aan beide kanten een hole digger. Dan kan je de grond weer verlagen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Moest je dacht eerst een gedeelte water droog leggen op de plek waar je de tunnel wilt aanleggen. En als je de tunnel hebt aangelegd kan je dat stuk land weer weghalen. Heb het zelf alleen nog nooit geprobeerd.
Ja, bij SimCity 3000 ging het precies op het zelfde manier, dus ik had al het vermoeden dat het ook bij Simcity 4 kon...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Moest je dacht eerst een gedeelte water droog leggen op de plek waar je de tunnel wilt aanleggen. En als je de tunnel hebt aangelegd kan je dat stuk land weer weghalen. Heb het zelf alleen nog nooit geprobeerd.
Die laatste vereist veel creativiteitquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:01 schreef ElmarO het volgende:
Vierzon
42.000 inwoners
En ik heb er geen één historisch verklaard
[[url=http://img177.imageshack.us/img177/5803/sc228vierzon7zo.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img177.imageshack.us/img177/8333/sc229vierzon2th.th.jpg]afbeelding][/URL]
Bovenin zie een uitkijkpunt over de stad.
[[url=http://img177.imageshack.us/img177/6117/sc230vierzon8wu.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik werkte in het begin nog met het gridpatroon. De steden die nog via die werkwijze zijn gebouwd zitten ook op z'n minst rond de 100.000 inwoners.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:16 schreef Orcaman1984 het volgende:
He ElmarO, ik ben wel heel benieuwd hoe jou gehele regio eruit ziet, kun je daar ook een plaatje van posten... Of ben je vooral met één stad bezig?
Of je kijkt in het [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topicquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:17 schreef SpeedyRich het volgende:
kan iemand mij de link naar de bank geven
Volgens mij niet... Hebben de save-steden dan hetzelfde extensie?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:59 schreef Martijn_77 het volgende:
Is het eignelijk ook mogelijk om oude steden uit SC3000 in te laden?
Nee, maar bij SC2000 kon je na renamen ook Simciy steden in laden en bij SC3000 kon je na renamen ook SC2000 steden inladen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 22:27 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Volgens mij niet... Hebben de save-steden dan hetzelfde extensie?
Maarja. SC2000 en SC3000 kenden toen nog geen regio's. Sim City 4 heeft regio's met daarin je steden. Ik weet niet of dat iets kan uitmaken...?quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, maar bij SC2000 kon je na renamen ook Simciy steden in laden en bij SC3000 kon je na renamen ook SC2000 steden inladen.
Vandaar heb zo enkele van mijn steden iedere keer mee genomen
zolang sc4 de steden van 2000 en 3000 kan omvormen is er helemaal niks aan de hand...quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:15 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Maarja. SC2000 en SC3000 kenden toen nog geen regio's. Sim City 4 heeft regio's met daarin je steden. Ik weet niet of dat iets kan uitmaken...?
quote:Op zondag 28 augustus 2005 01:05 schreef mschol het volgende:
[..]
zolang sc4 de steden van 2000 en 3000 kan omvormen is er helemaal niks aan de hand...
een regio bestaat namelijk uit meerderen steden...
(kijk maar eens in mijn documenten\simcity 4\regions) en kik een regio aan en zie alle steden
Controleer of de bodem van de rivier egaal is, in sommige gevallen wil dat in de weg zitten...quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:58 schreef sterredag het volgende:
Okey HELP... en vraagje dus....
Ik ben pas begonnen met simcity4... en kom nu het probleem tegen dat het me niet lukt een brug te bouwen.
Ik heb een stukje land... maak daar recht een weg op (want schuin gaat niet)... trek deze door tot over het water naar het andere stukje land en dan zegt hij:
Om een brug te bouwen moet je een recht stuk weg naar de overkant van het water slepen om dat aan te sluiten op de over. Bruggen moeten in een rechte lijn worden gebouwd, niet diagonaal.
........... nou dat doe ik dus en toch lukt het niet??? zijn er andere hints, tips of truuks om die brug voro elkaar te krijgen?????????????????????????????
Daar hebben we dan ook de moneyplants voorquote:Op zondag 4 september 2005 00:21 schreef sterredag het volgende:
Nou bij mij lukt het voor geen meter... ik blijf schuld draaien....
Of de Bankquote:Op zondag 4 september 2005 01:48 schreef existenz het volgende:
[..]
Daar hebben we dan ook de moneyplants voor![]()
In het begin zal je altijd schuld draaien. Maar je moet rustig beginnen en daarna je stadje uitbreiden. In het begin heb je nog geen politiebureau nodig. Daar beginnen ze meestal pas om te zeuren rond de 10.000 inwoners.quote:Op zondag 4 september 2005 02:27 schreef kultivate het volgende:
Ik heb het ook net binnen. Vandaag ff gespeeld maar is wel lastig zeg. Wat zijn goede tips om niet gelijk schuld te draaien?? Rustig met een kleine stad beginnen??
Inderdaad. Gewoon pas dingen bouwen wanneer je ze nodig hebtquote:Op zondag 4 september 2005 09:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
In het begin zal je altijd schuld draaien. Maar je moet rustig beginnen en daarna je stadje uitbreiden. In het begin heb je nog geen politiebureau nodig. Daar beginnen ze meestal pas om te zeuren rond de 10.000 inwoners.
damn, erg cool gedaan! Welke plugin gebruik je voor die roads, die kleinere?quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:52 schreef ElmarO het volgende:
Ben ondertussen al weer wat verder met mijn stad Port-au-Prince.
[[url=http://img174.imageshack.us/img174/288/sc232portauprince7pj.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img174.imageshack.us/img174/3849/sc233portauprince7zo.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img174.imageshack.us/img174/9783/sc234portauprince2ob.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img174.imageshack.us/img174/8964/sc235portauprince2pg.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img174.imageshack.us/img174/5653/sc236portauprince9zp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Trail Parks Tarmac versionquote:Op zondag 4 september 2005 12:25 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
damn, erg cool gedaan! Welke plugin gebruik je voor die roads, die kleinere?
das idd een extreem grote stapquote:Op maandag 5 september 2005 12:27 schreef kultivate het volgende:
Het is echt een super spel alleen komt er wel wat meer bij kijken dan bij de eerste sim city. Ik heb de grote stap van sim city 1 naar sim city 4 gemaakt misschien niet de handigste maar ben nu druk bezig om alles onder de knie te krijgen
ik zet gewoon in iedergeval een bank neer zodat ik me geld problemen links kan latren liggen...quote:Op maandag 5 september 2005 13:12 schreef kultivate het volgende:
Ja altijd met codes spelen en dan een zo groot mogelijke stad bouwen totdat je alles vol hebt maar ja nu gaat het er wat serieuzer aan toe.
ik heb er gezocht, maar zie hem nergens staan?quote:Op woensdag 7 september 2005 09:12 schreef Dezz het volgende:
Als ik de plaatjes hier zo zie, dan heb ik nog een grote en goed tip. Download de Slopemod van Simtropolis, dan zien je (spoor)wegen etc er veel beter en natuurlijker uit
Klikkerdeklikquote:Op woensdag 7 september 2005 10:20 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
ik heb er gezocht, maar zie hem nergens staan?
Kick hoe maak je dat?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
![]()
En ik ben weer bezig geweest met mijn stad.
[[url=http://img202.imageshack.us/img202/47/sc215roquefort8id.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img137.imageshack.us/img137/9676/sc216roquefort6pi.th.jpg]afbeelding][/URL]
Hier heb je de paden. Het zijn plugins voor je spel. Ze zitten dus niet origineel bij Rush Hour inbegrepen.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:39 schreef renz0r het volgende:
[..]
Kick hoe maak je dat?
Waar kan je die kleine paden vinden? Heb de uitbreiding.
1 | C:\Documents and Settings\<Gebruikersnaam>\Mijn documenten\SimCity 4\Plugins |
Links naar de paden.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:39 schreef renz0r het volgende:
[..]
Kick hoe maak je dat?
Waar kan je die kleine paden vinden? Heb de uitbreiding.
Kade:quote:Op zondag 4 september 2005 12:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Trail Parks Tarmac version
Trail Parks White version
En deze kan je gebruiken om die parkjes + hekken aan te leggen.
Diagonal Park Fences V1
Tip:quote:Op zondag 4 september 2005 12:25 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
damn, erg cool gedaan! Welke plugin gebruik je voor die roads, die kleinere?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |