abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30360238





Handige links:
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
Officiele site
Officiele Rush Hour site
Simtropolis, voor al je plugins
Simcity Central
Official Pegasus Productions (PEG) site
Full Strategy Guide

Tips/Hints:

Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Rechtermuisklik, eigenschappen;
- Bij doel het volgende neerzetten:
C:Program FilesMaxisSimCity 4 DeluxeAppsSimCity 4.exe" -intro:off

Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

property noPartialBackingStoreCopies false

Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.


Vorige delen:
| 01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
Meest gevraagde Plugins:

Voetpaden

Download hier de witte versie en hier de asfalt versie

Hole Diggin Lot

Uitleg: Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is.

Download hier

Tutorials
Waterval aanleggen? Kijk dan op deze link voor een tutorial.
Stroom aanleggen zonder PowerLines? Kán dat Kijk dan op deze link voor een tutorial.

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 12% gewijzigd door speknek op 27-09-2005 11:25:12 ]
  woensdag 7 september 2005 @ 18:05:56 #2
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_30360269
En weer nummertje 21! Ben weer overnieuw begonnen met m'n regio. Was vergeten hoe langzaam je alles opbouwd
The night hides a world, but unveils a universe
pi_30360970
Jullie posten te snel, die laatste pagina was zo vol
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_30362298
Zo deel 21 Van mij:

Tip:
Wij hebben speciaal een [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic gemaakt. Waar ElmarO en ik de beste plugins in plaatsen. Misschien wel leuk om het bij te houden
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 19:25:50 #5
88815 The_Emotion
98.3
pi_30362663
deel 21 alweer
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_30363466
ElmarO. Kan je als je terug bent van werk even een Stadje voor mij uploaden, oversturen via MSN? Dan ga ik het even proberen
  woensdag 7 september 2005 @ 20:58:48 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30366170
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:05 schreef Drakul het volgende:
En weer nummertje 21! Ben weer overnieuw begonnen met m'n regio. Was vergeten hoe langzaam je alles opbouwd
Ja een complete regio bouwen duurt idd erg lang.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 7 september 2005 @ 21:23:32 #8
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_30367307
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja een complete regio bouwen duurt idd erg lang.
Maar wel leuk
The night hides a world, but unveils a universe
pi_30370923
Dank ElmarO. Ik ga gelijk aan de slag
  donderdag 8 september 2005 @ 08:15:19 #10
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30377819
Tvp
  donderdag 8 september 2005 @ 08:37:32 #11
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30378048
Hebben jullie al gehoord van een nieuwe city simulator genaamd 'City Life'?

Trailer

Ziet er best mooi uit, maar of dit Simcity gaat overtreffen?
pi_30380758
Ik vind het er echt totaal niet mooi uitzien! Ontzettend weinig variatie in gebouwen en alles ziet er blauwig uit
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_30381842
TVP
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_30382132
quote:
Op donderdag 8 september 2005 08:37 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hebben jullie al gehoord van een nieuwe city simulator genaamd 'City Life'?

Trailer

Ziet er best mooi uit, maar of dit Simcity gaat overtreffen?
Ik heb er zelf een topic over gemaakt en die kan je hier vinden.
pi_30383363
Ik heb gisteren sim city 4 geinstalleerd en ik ben nu al verslaafd.

Een paar vraagjes:

Hoe kan residential en commercial zones bouwen, zonder al die wegen erbij? Ik wil graag vaak een groot stuk in een keer bouwen en synchroon/symmetrisch aan de vorige stuk residential en dan zitten die wegen, ... in de weg.

Men kan rijkere inwoners lokken door lagere belastingen te heffen op deze mensen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijsmaak op 08-09-2005 12:38:58 ]
pi_30383389
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:32 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb gisteren sim city 4 geinstalleerd en ik ben nu al verslaafd.

Een paar vraagjes:

Hoe kan residential en commercial zones bouwen, zonder al die wegen erbij? Ik wil graag vaak een groot stuk in een keer bouwen en synchroon/symmetrisch aan de vorige stuk residential en dan zitten die wegen, ... in de weg.

Men rijker inwoners lokken door lagere belastingen te heffen op deze mensen?
Als je een zone aanlegt, gebruik je "shift" toets om de wegen weg te halen
pi_30383506
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:34 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Als je een zone aanlegt, gebruik je "shift" toets om de wegen weg te halen
Ah ha. Nog een vraagje; wat is het precieuze verschil tussen het aanleggen van low, medium, en high residential zones??
pi_30383597
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:39 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ah ha. Nog een vraagje; wat is het precieuze verschil tussen het aanleggen van low, medium, en high residential zones??
Low = Kleine huisjes
Medium = Appartementen en kleine flats
High = Grote flats
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_30383783
Verdorie. Er is nog steeds niets te lezen over een opvolger

Misschien is het wel een verrassing en staat er op de officiele site "Sim City 5 in stores tomorrow!"

Ik kan maar dromen.
pi_30389189
Misschien (weer) een stomme vraag, hoe moet men precies die treinstelsel bouwen?? Ik heb station gebouwd met een rails erlangs richting een andere station, maar er rijdt niets?
pi_30391897
tvp
pi_30393247
quote:
Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef Bijsmaak het volgende:
Misschien (weer) een stomme vraag, hoe moet men precies die treinstelsel bouwen?? Ik heb station gebouwd met een rails erlangs richting een andere station, maar er rijdt niets?
Je moet de stationnetjes wel goed neerzetten. (de sims willen ergens heen wat sneller is met de auto. Dus probeer een stationnetje te plaatsen waar het druk is. (verkeer)
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:03:44 #23
62182 Georges
That's the shit
pi_30413094
Mijn oude versie doet het niet meer dus ik ga binnenkort maar eens een nieuwe kopen. Het is lang geleden dat ik het gespeeld heb, mijn vraag: voegt Rush Hour zo veel toe dat ik die versie zal kopen of is Sim City 4 uitgebreid genoeg?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_30414096
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:57 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Je moet de stationnetjes wel goed neerzetten. (de sims willen ergens heen wat sneller is met de auto. Dus probeer een stationnetje te plaatsen waar het druk is. (verkeer)
Dat heb ik gemerkt, ik krijg die sims maar niet in de metro, bussen, of treinen. En de wegen proppen zich maar vol.
pi_30414659
Mijn stad staat stil.. De vakantie bleek uiteindelijk meer een tijd om niet te SC'en, door t mooie weer enzo..
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')