Wat vinden jullie daarvan.quote:De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:05 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Om het bovengenoemde voorbeeld maar even te pakken: LV verdedigt het doden van tegenstanders van de islam dus helemaal niet met de Grondwet. Hij stelt allen (en terecht naar mijn mening) dat wat er in dat artikel uit de Koran staat, ook in andere culturen, vormen en soorten samenlevingen gemeengoed is. De Islam geeft haar aanhangers de opdracht zichzelf en het geloof te verdedigen. Ook de Staat der Nederlanden geeft haar onderdanen de opdracht zich te verdedigen als ze worden aangevallen. Ik zie werkelijk niet in, waarom jij daar zo'n punt van maakt en maar loopt ter blaten over fascisme (nog afgezien van het feit, dat je duidelijk geen flauw idee hebt wat fascisme nu eigenlijk is).
Maar het is weer typisch een voorbeeld van je overtuiging van je eigen gelijk en onfeilbaarheid: Iedereen die het niet met je eens is, moet afgefikt worden en denigrerend toegesproken en verteld worden dat hij 'fascisme ondersteunt' of 'gehersenspoeld is'.
Ik ben erg benieuwd of jij in het echte leven niet ergens in een of andere inrichting zit te Internetten. Ik weet wel, dat als jij in mijn omgeving zou rondlopen, ik uitermate veel moeite met jouw manier van doen zou hebben en je zou adviseren om professionele hulp te zoeken.
En dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval. Ik geef je alleen aan , hoe ik tegen jouw manier van posten aankijk.Als jij daar gelukkig mee bent, moet je er vooral mee doorgaan. Maar als je werkelijk vindt, dat bepaalde dingen moeten veranderen en je wilt daar mensen van overtuigen, dan ben je op een hele foute manier dit aan het proberen.
Er schijnt verschil van inzicht te bestaan over dit koranvers. Dus vol op mogelijkheid voor discussie.quote:
bashenquote:
valt mij tegen zo'n opmerking van je.quote:
Ik weet wat sarcasme in houdt. Maar verdediging van zo'n vers noem ik echt geen sarcasme.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:33 schreef ATuin-hek het volgende:
Ow en btw, weet de TS wat sarcasme inhoud?
Goed, discussieren doen we met argumenten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
valt mij tegen zo'n opmerking van je.
Dus ik moet mij hier voor krankzinnig laten verklaren zonder enig steun te vragen van users die "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" niet als zelfverdediging zien.
Overigens is over dit koranvers al vaak gediscussieerd. Het enige verschil is nu dat het dus in één topic kan.
Is dat een argument ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:37 schreef Alicey het volgende:
Goed, discussieren doen we met argumenten.
Ik ga mee met de eerdere gegeven argumenten, dat de Nederlandse Staat haar onderdanen ook opdracht geeft om de Staat te verdedigen, desnoods door te doden. Waarom is dat volgens jou niet hetzelfde?
Wanneer jij dat als leider van een maatschappij tegen je onderdanen zegt, wat is daar dan mis mee?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Is dat een argument ?
Dus ik kan dan ook zeggen "de vergelding voor hen die Akkersloot bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden"![]()
(Lees dat dan als "de boodschap van Akkersloot" want i.t.t God en Mohammed is het fysiek wel mogelijk om Akkersloot te bestrijden, ik leef immers nog i.t.t. "de boodschapper". )
Hallo. Dus ik mag oproepen om mijn tegenstanders te vermoorden ????????????????/quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:41 schreef Alicey het volgende:
Wanneer jij dat als leider van een maatschappij tegen je onderdanen zegt, wat is daar dan mis mee?
Dat doet elke soevereine staat wanneer ze aangevallen worden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hallo. Dus ik mag oproepen om mijn tegenstanders te vermoorden ????????????????/
"god en zijn boodschapper" is toch geen staat ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:48 schreef Alicey het volgende:
Dat doet elke soevereine staat wanneer ze aangevallen worden.
Leren lezen is ook een kunst he. Er is al een keer of 6 gezegd dat dat krankzinnige niets met dat korna vers te maken had.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
valt mij tegen zo'n opmerking van je.
Dus ik moet mij hier voor krankzinnig laten verklaren zonder enig steun te vragen van users die "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" niet als zelfverdediging zien.
Overigens is over dit koranvers al vaak gediscussieerd. Het enige verschil is nu dat het dus in één topic kan.
ik vind het moeilijk hier goede argumenten voor te geven, omdat vanuit de gedachtengang van een fundamentalist de meeste rationele argumenten kunnen worden verworpen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Goed, discussieren doen we met argumenten.
Ik ga mee met de eerdere gegeven argumenten, dat de Nederlandse Staat haar onderdanen ook opdracht geeft om de Staat te verdedigen, desnoods door te doden. Waarom is dat volgens jou niet hetzelfde?
Het is wel te extrapoleren, daar in die tijd ieder volk zijn eigen god had, en die god het volk identificeerde.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"god en zijn boodschapper" is toch geen staat ?
Ja jongen. Hij kan dat wel zeggen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:49 schreef ATuin-hek het volgende:
Leren lezen is ook een kunst he. Er is al een keer of 6 gezegd dat dat krankzinnige niets met dat korna vers te maken had.
Voor de uitvinding van het monotheisme had elk volk zijn eigen god(en). Met de uitvinding van het monotheisme was er dus geloof in één God, voor alle mensen dus. En dat geloof in één God geld zeker voor Mohammed.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:50 schreef Alicey het volgende:
Het is wel te extrapoleren, daar in die tijd ieder volk zijn eigen god had, en die god het volk identificeerde.
Zijn L_V, mutant01, Schorpioen en Julius fundamentalisten ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:50 schreef -erwin- het volgende:
ik vind het moeilijk hier goede argumenten voor te geven, omdat vanuit de gedachtengang van een fundamentalist de meeste rationele argumenten kunnen worden verworpen.
Als:quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Voor de uitvinding van het monotheisme had elk volk zijn eigen god(en). Met de uitvinding van het monotheisme was er dus geloof in één God, voor alle mensen dus. En dat geloof in één God geld zeker voor Mohammed.
Wat een verschil zegquote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Uit welke Koranvertaling haal jij je stukje Akkersloot?
Dit is namelijk het hele vers:
33. De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Komt op hetzelfde neer maar er staat wel meer.
Er staat bijvoorbeeld wel of of. Dus diegene kan ook het land worden uitgezet maar dat vermeldt jij er even niet bij.quote:
ik vind mensen al snel fundementalist, dus ik zou het zo van je aannemen, maar ik ken deze mensen niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:55 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zijn L_V, mutant01, Schorpioen en Julius fundamentalisten ?
Ja tegenwoordig. Waarom houden zo veel zich dan nog op met vroegmiddeleeuwse boeken ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:55 schreef Alicey het volgende:
Als:
Een volk
- God bestrijdt
- Zijn boodschapper bestrijdt
- Verderf brengt in het land
Dan
- Dood hen
Tegenwoordig hebben we betere manieren om iemand die verderf brengt in het land uit te schakelen, maar destijds was dat wellicht niet zo. Ik zie in de vers dat al die feiten aanwezig moeten zijn, inclusief dus. Je zou zelfs kunnen stellen dat het redelijk is, omdat de meeste volken alleen het laatste al genoeg achten voor een tegenreactie.
Vraag het hen eens.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:59 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja tegenwoordig. Waarom houden zo veel zich dan nog op met vroegmiddeleeuwse boeken ?
Dat zijn fundamentalistische interpretaties. Dat is niet wat in de Koran staat.quote:"verderf brengen" is verder ook een onderdeel van het religieuze sprookje. Zoals ziekten en aardbevingen veroorzaken door "god niet te gehoorzamen".
"of" ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Er staat bijvoorbeeld wel of of. Dus diegene kan ook het land worden uitgezet maar dat vermeldt jij er even niet bij.
Kramers vertaling. Maar jouw tekst is dus ook geen moer beter. Verder was Kramer gewoon een vertaler en geen gelovige kliek die het tot een aanvaardbare tekst denkt te vertalen.quote:Maar waar haal jij je stuk nu vandaan?
Nee je zou ook niet anders verwachten met een massamoordenaar als "profeet".quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:01 schreef Alicey het volgende:
Dat zijn fundamentalistische interpretaties. Dat is niet wat in de Koran staat.
gaat me niet om de inhoud van het stuk het gaat me erom dat je niet het hele stuk plaats.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:03 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"of" ?
"Je moet Donner de trot doorsnijden of hem een hand geven". Kijken of het OM ook erg gevoelig is voor het woordje "of".
[..]
Kramers vertaling. Maar jouw tekst is dus ook geen moer beter. Verder was Kramer gewoon een vertaler en geen gelovige kliek die het tot een aanvaardbare tekst denkt te vertalen.
Nee dat maakt een verschilquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
gaat me niet om de inhoud van het stuk het gaat me erom dat je niet het hele stuk plaats.
Zie jij mij bijbelteksten verdedigen ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:16 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
staat dit soort religieus geblaat niet ook in de christelijke bijbel?
Nog geen reden om zo'n vers te verdedigen, zoals Schorpioen en Schorpioen donen.quote:Hoewel van de honderden miljoenen Moslims voeren daad uit een zo'n vers ook uit?
Iemand die dergelijke koranverzen ter discussie stelt heeft het dus gedaan.quote:... alleen haat wakkert het fanatisme aan hetzlefde soort fanatisme die na PF multiculturele samenlevingen in tween probeert te splijten. dus ga een hobby zoeken TS. wij zouden in dit soort gebleer niet meer geinteresseerd moeten zijn. Versen die ouder zijn dan de boekdrukkunst zijn het niet waard te worden bediscussierd en interpretatie van zulke teksten ook niet. vervalsingen en taalfouten hebben al dit soort oude teksten vertimmerd, je weet DAt toch nog wel uit je eigen schooltijd.
nee, maar jij opent in je vrije tijd topics, die weereens het moslimgeloof in een kwaaddag licht stelt. Dat doe je niet uit verveling.quote:[
Vooral je uitspraak "alleen haat wakkert fanatisme aan" spreekt boekdelen. Bin Laden heeft mij nog niet gezien hoor, laat staan voor 11 september 2001.
En dus moet het uit haatzaaierij zijn ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:35 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
nee, maar jij opent in je vrije tijd topics, die weereens het moslimgeloof in een kwaaddag licht stelt. Dat doe je niet uit verveling.
Voor de aardigheid en afwisseling zou je wat vaker een antichirstentopic moet openen net zoals al jouw antimoslim en korantopics. Je bent een fanatiekeling. Ik vind dat eng.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:32 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zie jij mij bijbelteksten verdedigen ?
[..]
Nou als je het meer dan koran als bijbeltopics openen enger vind dan een vers waarin staat dat je je tegenstanders moet vermoorden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Voor de aardigheid en afwisseling zou je wat vaker een antichirstentopic moet openen net zoals al jouw antimoslim en korantopics. Je bent een fanatiekeling. Ik vind dat eng.
Haatzaaier?? er is een negatieve tendens in de samenleving tegen de multiculturele samenleving na PF. Sindsdien hoor je allerlei malloten dingen roepen die bijdragen aan een onstabbielere samenleving en dat is NERGENS goed voor, want beste vriend die 1 miljoen moslims in Nederland DIE GAAAN NOOIT meer weg, daar kun je niks aan doen, behalve een populair fascistissche partij die de methode 33-45 toepastquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En dus moet het uit haatzaaierij zijn ?
Jij zegt dat ik en mensen na PF er op uit zijn om haat te zaaien. Lijkt mij juist een opmerking van een haatzaaier.![]()
![]()
Ow sorry was even vergeten hoe zwart wit je de wereld ziet. Want iemand die kritiek heeft op islamofoben moet wel voor terreur en de onmenselijke aspecten van het geloof zijnquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou als je het meer dan koran als bijbeltopics openen enger vind dan een vers waarin staat dat je je tegenstanders moet vermoorden.
Oh sorry óf ze de handen en voeten afhakken. Heb je al geprobeerd of je dat overleeft (bij je zelf dan) ?
Dat we daarover van mening verschillen hoef je mij toch nog niet voor een haatzaaier uit te maken.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:49 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Haatzaaier?? er is een negatieve tendens in de samenleving tegen de multiculturele samenleving na PF. Sindsdien hoor je allerlei malloten dingen roepen die bijdragen aan een onstabbielere samenleving en dat is NERGENS goed voor, want beste vriend die 1 miljoen moslims in Nederland DIE GAAAN NOOIT meer weg, daar kun je niks aan doen, behalve een populair fascistissche partij die de methode 33-45 toepastmaar dat zie ik gelukkig niet gebeuren omdat de elementen die nu de samenleving aan het ontwrichten zijn zwaar in de minderheid zijn. dat geldt zowel voor kutmarokaanse relschoppers en de hofstadgroepkleuters als voor de mensen die Michiel smit wel een toffe peer vinden en de gemiddelde frontpage poster.
Dus wat bereik je nu met deze crap?? Dat rechts fok jou gelijk gaat zitten geven en je een hele toffe peer vind??? Elk intelligent mens weet toch dat er haatvolle koranverzen zijn!!! big deal
ik bekijk het dus alleen maar en schud met mijn hoofd. als dat haatzaaien is moet je je kramerwoordenboek maar eens gaan openen ipv je Kramers koran![]()
och die zullen er zeker zijn, maar echt helemaal goed snik kun je dat soort labiele figuren natuurlijk niet noemen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En waarom onderken je niet dat er blijkbaar wel mensen zijn die dergelijke verzen gewoon verdedigen ?
OK ik zal schorpioen, Lord_Vetinari, Julius en Toffe Ellende graag naar je post verwijzen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:09 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
och die zullen er zeker zijn, maar echt helemaal goed snik kun je dat soort labiele figuren natuurlijk niet noemen.
Nogmaals. Diegene die bepaalde zaken onderkennen hebben het gedaan.quote:haatzaaien, opstoken, wat wil je anders met zulke topics bereiken?
Ben ik nu ook al een fundamentalist? Ik geloof niet eens!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
OK ik zal schorpioen, Lord_Vetinari, Julius en Toffe Ellende graag naar je post verwijzen.
[..]
Nogmaals. Diegene die bepaalde zaken onderkennen hebben het gedaan.
En. Haatzaaien tegen mij denk je natuurlijk niet te doen.![]()
Wanneer is iemand islamafoob? bestaat islamofobie überhaupt? een fobie is een psychische aandoening. Volgens mij is het woordje vooral bedoeld om een discussie over de islam onmogelijk te maken, of op zijn minst te bemoeilijken. Dat roept weer dezelfde vraag op die ik al vaker gesteld heb, waar liggen de loyaliteiten van zij die islamofobie menen te ontwaren?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
..........islamofoben..........
whatever... of het nu angst is of gewoon haat tegen gelovigen, er wordt me te veel over 1 kam geschoren en te veel onschuldige moslims er bij genomen en daarbij vind ik het een sjiek woord.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:52 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Wanneer is iemand islamafoob? bestaat islamofobie überhaupt? een fobie is een psychische aandoening. Volgens mij is het woordje vooral bedoeld om een discussie over de islam onmogelijk te maken, of op zijn minst te bemoeilijken. Dat roept weer dezelfde vraag op die ik al vaker gesteld heb, waar liggen de loyaliteiten van zij die islamofobie menen te ontwaren?
We hebben het hier over een bepaalde tekst hoor. Maar als die tekst toevallig in de koran staat moet die met alle mogelijke verdachtmakingen maar verdedigd wordenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
whatever... of het nu angst is of gewoon haat tegen gelovigen, er wordt me te veel over 1 kam geschoren en te veel onschuldige moslims er bij genomen
Godslasteraar heeft met zijn opmerking over het woord "islamofobie" gewoon gelijk.quote:en daarbij vind ik het een sjiek woord.
Lees de post van Onschuldige Omstander.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ben ik nu ook al een fundamentalist? Ik geloof niet eens!
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:09 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[En waarom onderken je niet dat er blijkbaar wel mensen zijn die dergelijke verzen gewoon verdedigen ]
och die zullen er zeker zijn, maar echt helemaal goed snik kun je dat soort labiele figuren natuurlijk niet noemen.
Neem eens de moeite en lees de frontpage van deze site eens: http://www.apostatesofislam.com/quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
whatever... of het nu angst is of gewoon haat tegen gelovigen, er wordt me te veel over 1 kam geschoren en te veel onschuldige moslims er bij genomen en daarbij vind ik het een sjiek woord.
Euhh euhhhh .... etnomasochistenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:06 schreef Godslasteraar het volgende:
Let wel, dit zijn de Maarten 't Harts, de Jan Wolkers van de islam, de afvalligen.
Ook islamofoob?
ach.. ik ken dit heerschapquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:06 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Lees de post van Onschuldige Omstander.
"labiel figuur" mag dat ook ?
[..]
Moet je voor de gein de reden es lezen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Euhh euhhhh .... etnomasochisten![]()
![]()
Wie wil weten hoe een eerdere discussie over dit onderwerp is verlopen : [centraal] Koranvers 5:33 "De vergelding voor hen die God .. Incluis En raden door wie het topic gesloten is![]()
Goed, voor de zuiverheid, zal ik hier even verwijzen naar de post waarin ik aangeef, hoe vaak ik je dat al gezegd heb:quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:51 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja jongen. Hij kan dat wel zeggen.
"ook het topiconderwerp is niks meer dan een uitvlucht om te ruzien. ". Als het ter sprake brengen van een koranvers je niet aanstaat maak je er maar van "een uitvlucht om te ruzien".quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:31 schreef ATuin-hek het volgende:
Moet je voor de gein de reden es lezen.
het kan als zelfverdediging geinterpreteerd worden. maar dan nog, zelfverdediging op wat. het ligt maar aan de evt. lange tenen van de moslim die zich dit vers herinnerd.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:34 schreef Akkersloot het volgende:
Nou laat me dan er maar van maken "als Akkersloot het niet eens is met mijn interpretatie van, inmiddels kutvers dus, 5:33 wijs ik hem en de forummers er maar op dat hij krankzinnig is "quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:43 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Goed, voor de zuiverheid, zal ik hier even verwijzen naar de post waarin ik aangeef, hoe vaak ik je dat al gezegd heb:
Hier dus
Verder ben ik erg benieuwd, waarom jij hier als commentaar op meent te moeten geven "Hij kan dat wel zeggen." Je beschuldigt me dus van liegen? Jij bent echt 100% van mening dat ik jou, alleen vanwege het verschil in interpretatie van dit kul-vers, een krankzinnige vind? Ondanks de vele, vele posts, waarin ik heel haarscherp aangeef, dat dit niet de (enige) reden is?
Ik vind dat vrij onbeschoft, als ik eerlijk ben...
Ze komen zeker uit China?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou laat me dan er maar van maken "als Akkersloot het niet eens is met mijn interpretatie van, inmiddels kutvers dus, 5:33 wijs ik hem en de forummers er maar op dat hij krankzinnig is "![]()
1) 'kul vers'quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou laat me dan er maar van maken "als Akkersloot het niet eens is met mijn interpretatie van, inmiddels kutvers dus, 5:33 wijs ik hem en de forummers er maar op dat hij krankzinnig is "![]()
Akkersloot heeft gelijk! Alles heeft het recht een vraagteken te verlangen...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:03 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
[]...[]
Overigens zullen de meeste forummers de diagnose zelf ook al getrokken hebben. Daar hebben ze mij niet voor nodig.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:08 schreef Jaande het volgende:
Dat is wat Akkersloot doet - vragen aan wat het ligt!
Vergelding van hen (moslims) waar tegen wordt gestreden ( zelfverdediging dus idd)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het kan als zelfverdediging geinterpreteerd worden. maar dan nog, zelfverdediging op wat. het ligt maar aan de evt. lange tenen van de moslim die zich dit vers herinnerd.
Heb ik gedaan... Hij overdrijft mss wel wat een beetjequote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:09 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ik adviseer je om Akkersloot's posthistorie eens door te nemen...
Als jij het hebt over obsessiviteit en we kijken eens naar jouw posthistorie. Ik en Godslasteraar vallen nog doctrines aan die veel ellende veroorzaken. Maar vanwaar nu jouw obsessieviteit tegen mijquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:09 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ik adviseer je om Akkersloot's posthistorie eens door te nemen...
"God en Zijn Boodschapper" staat dat dan voor "moslims"quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:16 schreef Triggershot het volgende:
Vergelding van hen (moslims) waar tegen wordt gestreden ( zelfverdediging dus idd)
Elke geestelijke is een boodschapper van zijn God...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:17 schreef Akkersloot het volgende:
God kan je niet bestrijden en die boodschapper is allang dood.![]()
Heb je geen schrijffout gemaakt ? ("eigenlijke" interpretatie).quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:58 schreef The_Viper het volgende:
Waarom zijn al die Moslims bezig met de hele Koran te vertalen naar de eigenlijke interpretatie van zo'n tekst?
Je kan de post van Triggershot lezen. Daarin zie je dus dat dat bewuste koranvers wordt verdedigt. Ik zie Triggershot absoluut niet als een potentiele moordenaar. Maar ik ben wel van mening, zoals Rereformed (ex-gereformeerd), het zo mooi omschreef, het noodzakelijk is om de gematigden keihard met hun neus op de feiten te drukken: De radicale, extremistische islam drijft op de gematigde islam.quote:. En dan komen opeens heel veel Moslims met allerlei vage interpretaties van de Koran waarin dan zou staan dat ze anderen mogen doden om hun geloof te verdedigen! Dat was misschien 1000 jaar geleden zo, maar nu toch niet meer :S
Je definitie van christenen is erg ruim.quote:De Christenen zijn óf gestopt met geloven óf zijn een mildere vorm van hun geloof gaan aanhangen.
Alles wat mensen vernemen en lezen is allemaal van het zelfde. Toch zie je enorme verschillen in hun reactie. Gevolgen van psychologische processen dus. Frustaties en onbewuste minderwaardigheidscomplexen, Calimerocomplexen, vervreemding tussen twee culturen, enz enz. Het belangrijkste blijft volgens mij de hersenspoeling op jonge leeftijd. De juiste aanpak om dit proces in de goede richting te sturen is in elk geval dus de gematigden keihard met hun op de harde feiten te drukken: De extremistische islam drijft op de gematigde islam.quote:Dus óf we moeten 100 jaar wachten totdat de Islam zich ook heeft aangepast aan de vrije wereld óf er komt helaas denk ik een soort van burgeroorlog. Ik hoop natuurlijk het eerste.....
Blijf maar lekker leven in het jaar 600.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:24 schreef Triggershot het volgende:
Mensen die een vers van 1400 jaar geleden halen en een eigen interpretatie van nu geven. Hoe zinloos kan iemand discussieren.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Blijf maar lekker leven in het jaar 600.
Hoe ruim neem jij de beschrijving van "bestreden worden" ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:16 schreef Triggershot het volgende:
Vergelding van hen (moslims) waar tegen wordt gestreden ( zelfverdediging dus idd)
Euh, jij hebt in elk geval direct een antwoord klaar.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:37 schreef Triggershot het volgende:
Ironisch dat jij het erover hebt. Aangezien jij met bovenstaande vers een topic opent.
Ik neem jou niets kwalijk je bent enkel in de macht van Satan, en je dient je heer blindelings, ben ik blij dat ik verlicht ben door God. Gelukkig ben jij net zo gebrainwashst als ik he .quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoe ruim neem jij de beschrijving van "bestreden worden" ?
Als ik zeg dat het heel erg sterk is dat God een pedofiel als zijn boodschapper heeft uitgekozen valt dat ook onder "bestreden worden". (( betreffende de geschiedenis van de "profeet" met de 9 jarige Aisha, 6 jarig als je de verloving meeneemt))
By the way, wat is jouw reactie op de moord op Theo van Gogh.
Nee, jij niet hoor..quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Euh, jij hebt in elk geval direct een antwoord klaar.
Je weet wat ik vind van die verwijzingen naar "Satan".quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:41 schreef Triggershot het volgende:
Ik neem jou niets kwalijk je bent enkel in de macht van Satan, en je dient je heer blindelings, ben ik blij dat ik verlicht ben door God. Gelukkig ben jij net zo gebrainwashst als ik he .
Gewoon om te weten wat jij onder "bestrijding van moslims" verstaat.quote:Mijn reactie op Theo van Gogh?
Heerlijke vraag he, wat vond triggershot van 2-11? Lekker relevant he.
Mod. Er wordt gevraagd naar mijn motieven. Waarom mag ik dan niet naar mijn homepage verwijzen ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:01 schreef Jaande het volgende:
@ Akkersloot: algemeen gezien begrijpt men je motieven niet
Zoals ik al zei,quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je weet wat ik vind van die verwijzingen naar "Satan".
[..]
Gewoon om te weten wat jij onder "bestrijding van moslims" verstaat.
En trouwens. Als niet-moslims bestreden worden waarom zouden die aanvallers dan wel ontzien moeten worden
Ja maar er staat "god en zijn boodschapper bestrijden".quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:52 schreef Triggershot het volgende:
"Bestrijding van moslims"
Is in mijn ogen zelfde als wat NL tegen duitsers deed.
God kan zichzelf niet verdedigen? wat is dat voor een sullig godje? En hoe weten moslims dat zij degenen zijn die God verdedigen, daar is God dan maar mooi klaar mee.quote:
quote:- Zijn boodschapper bestrijdt - Dood hen
Erg vaag, wat is verderf en wie bepaald wat verderf is. En zijn het nu niet moslims die verderf in het land brengen? Zie ook punt één.quote:- Verderf brengt in het land ... - Dood hen
Wat de moslims vertegenwoordigen, boodschap van Allah en zijn profeet.. lijkt me niet zo ingewikkeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:55 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja maar er staat "god en zijn boodschapper bestrijden".
WFL Feedback, deel 9Aquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:52 schreef Triggershot het volgende:
Zoals ik al zei,
je kunt het niet ook niet helpen dat je bent verleid door Satan.
Nou dan lijkt het mij wel duidelijk. Dus iemand die de "boodschap van Allah" bestrijd moet gedood worden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:57 schreef Triggershot het volgende:
Wat de moslims vertegenwoordigen, boodschap van Allah en zijn profeet.. lijkt me niet zo ingewikkeld.
"Gedood"? Hoezo?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou dan lijkt het mij wel duidelijk. Dus iemand die de "boodschap van Allah" bestrijd moet gedood worden.
Ik geef hier maar geen direkte reactie op. Zou mij immers een ban op leveren![]()
Betrekking hebbende op je "wat de moslims vertegenwoordigen" wat dan volgens je staat voor "god en zijn boodschapper" ((bestrijden is dat ze gedood moeten worden)).quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:04 schreef Triggershot het volgende:
"Gedood"? Hoezo?
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Betrekking hebbende op je "wat de moslims vertegenwoordigen" wat dan volgens je staat voor "god en zijn boodschapper" ((bestrijden is dat ze gedood moeten worden)).
Ja Akkersloot ze hebben gelijk. Ik ben het er op deze wijze mee eens.quote:De vergelding voor hen die Nederland en de Democratie bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden.
Ha ha ha ha ha ha ha ha.,quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:10 schreef pmb_rug het volgende:
ik denk dat Akkersloot en de zijnen niet goed genoeg op de hoogte zijn van de gehele strekking van de Koran en de daarbijhoorende gebruiken en levensbeschouwing om dit vers op een intellectuele manier te benaderen
Zelfs in het N.T. staat nog een vervloeking van mensen die anders denken. En de god (fiktief hoofdpersoon) van het OT natuurlijk toch ook de zelfde God (fiktief hoofdpersoon) van het NT ?quote:. In de bijbel zijn genoeg verzen die opzichzelf staand aanstootgevend kunnen zijn, maar binnen de context van de gehele bijbel is het prima te plaatsen (en toe te passen, mits nodig)
Ja dat weet ik. Want terwijl Lord Vetinari koranvers 5:33 (compleet met "is dat ze gedood moeten worden") verdedigt als "zelfverdeging" voert hij tegelijker tijd als signature "de VVD wil de doodstraf terug. Lekker terug naar de Middeleeuwen".quote:. (of je het wel of niet eens bent met de doodstraf is niet relevant in deze)
Een samenleving bestrijden is dat het zelfde als het bestrijden van de ideeen van een kinderverkrachtende sekteleider ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:13 schreef typtypo het volgende:
Ja Akkersloot ze hebben gelijk. Ik ben het er op deze wijze mee eens.
En het mooie is ze kunnen het nu niet bestrijden want ze hebben het zojuist lopen verdedigen.
We moeten ideeen van een door Satan verleidde levensloze patient bestrijden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Een samenleving bestrijden is dat het zelfde als het bestrijden van de ideeen van een kinderverkrachtende sekteleider ?
Nee dat is nog erger!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Een samenleving bestrijden is dat het zelfde als het bestrijden van de ideeen van een kinderverkrachtende sekteleider ?
Ook met dat die gedood moet worden ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:27 schreef Triggershot het volgende:
We moeten ideeen van een door Satan verleidde levensloze patient bestrijden.
probeer je dat uit me mond te halen? Als je perse dood wilt NS doet het prima.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:35 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ook met dat die gedood moet worden ?
Een beetje raar dat jij hier op een belachelijke manier iemand mag lopen beledigen zonder dat jij daar een ban voor krijgt. De shaitaan is ons gezonden uit het middden oosten in de vorm van een "godsdienst van de vrede(islam)". Dus als iemand verleid is ben jij dat wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
We moeten ideeen van een door Satan verleidde levensloze patient bestrijden.
ben jij een diciple van Akkersloot?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:38 schreef typtypo het volgende:
[..]
Een beetje raar dat jij hier op een belachelijke manier iemand mag lopen beledigen zonder dat jij daar een ban voor krijgt. De shaitaan is ons gezonden uit het middden oosten in de vorm van een "godsdienst van de vrede(islam)". Dus als iemand verleid is ben jij dat wel.
Ik ken Akkersloot niet maar ik had wel van hem gehoord.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ben jij een diciple van Akkersloot?
Ik "beledig" alleen omdat Akkersloot ook niet van zulke fijne voorbeelden heeft.
Ben blij dat je zelf kunt denken, je krijgt er ook nog een applaus van me bovenop, zo je dag kan vast niet meer stuk. Indoctrinatie? Ik voel me meer geindoctrineerd door jou en mensen zoals jou. Ik vind mezelf niet beter dan een gemiddelde aardappel etter dus dat ik mezelf een ubermensch zou wanen claim jij alleen. Facisme is idd verboden, maar ik voel bijna alsof ik met een facist discussieer. Misschien hoog tijd om weg te wezen?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:52 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik ken Akkersloot niet maar ik had wel van hem gehoord.
Ik kan zelf nadenken en heb geen Messias nodig.
Dat zou jij ook eens moeten proberen zonder de jarenlange indoctrinatie en druk die je als moslim in je hoofd gepompt krijgt. Kijk dat je je een ubermensch waant, kan ik je niet kwalijk nemen maar dat je er aan vasthoud in een land waar er vrijheid heerst dat neem ik je wel kwalijk. Fascisme is hier verboden dus zouden alle aanverwante doctrines moeten wegwezen.
De islam hoort hier niet. Ik heb niks tegen de islam maar ALLEEN op hun deel van de wereld.
Dit hier, is ONS deel van de wereld. Dus alle joden, christenen, atheisten en anders gelovigen.
Ja. Maar principes van de Islam zijn gebasseerd op de cultuur uit het midden oosten, en die verschilt soms nogal van de westerse cultuur van tegenwoordig. In dat opzicht kun je stellen dat principes uit de Islam hier op bepaalde plaatsen in Europa, bv Nederland, behoorlijk misplaatst zijn. Bijvoorbeeld de vrouwonvriendelijkheid. Of het fanatisme.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islam hoort hier niet? Hoezo er is toch alle vrijheid? "ons deel"? Klinkt wel erg facistisch.. Ow heb je liever een ideologie die je kunt bewerken naar je eigen wensen.
Ik praat terrorisme niet goed. De moord op van Gogh is niet te verdedigen.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben blij dat je zelf kunt denken, je krijgt er ook nog een applaus van me bovenop, zo je dag kan vast niet meer stuk. Indoctrinatie? Ik voel me meer geindoctrineerd door jou en mensen zoals jou. Ik vind mezelf niet beter dan een gemiddelde aardappel etter dus dat ik mezelf een ubermensch zou wanen claim jij alleen. Facisme is idd verboden, maar ik voel bijna alsof ik met een facist discussieer. Misschien hoog tijd om weg te wezen?
De Islam hoort hier niet? Hoezo er is toch alle vrijheid? "ons deel"? Klinkt wel erg facistisch.. Ow heb je liever een ideologie die je kunt bewerken naar je eigen wensen.
Cultuur van het midden Oosten is gebasseerd op de principes van Islam niet andersomquote:Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Maar principes van de Islam zijn gebasseerd op de cultuur uit het midden oosten, en die verschilt soms nogal van de westerse cultuur van tegenwoordig. In dat opzicht kun je stellen dat principes uit de Islam hier op bepaalde plaatsen in Europa, bv Nederland, behoorlijk misplaatst zijn. Bijvoorbeeld de vrouwonvriendelijkheid. Of het fanatisme.
quote:Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik praat terrorisme niet goed. De moord op van Gogh is niet te verdedigen.
Pas als ik jou normen ga hanteren (zie topic titel) valt alles opeens wel goed te praten.
Dus het gevoel is geheel wederzijds.
Ik heb gezegd dat de islam hier niet thuis hoort. Er is hier niet alle vrijheid. De Democratie is de enige norm. Heb je andere ideeen........wegwezen.![]()
Behalve staatsgevaarlijke doctrines, de islam dus.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een moord praat ik niet goed, hoef ik ook niet goed te praten, het is niet uit mijn naam gedaan. Nog uit de naam van de Islam omdat iemand dat roept. De islam hoort hier thuis. In NL is er voorlopig nog vrijheid. En de democratie is dat de meesten mogen praten. Heb je andere ideeen...... wegwezen
Ik vind mensen die Islam een hoekje induwen gevaarlijker.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:31 schreef typtypo het volgende:
[..]
Behalve staatsgevaarlijke doctrines, de islam dus.
Of Theo van Gogh dus.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind mensen die Islam een hoekje induwen gevaarlijker.
jij dus..
of woorden in iemand anders mond leggen.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:35 schreef typtypo het volgende:
[..]
Of Theo van Gogh dus.
Lekker mannetje ben jij zeg.
Stil maar ik weet genoeg.
Komt dat uit je religieuze overtuiging, of is dit cultureel of antropologisch te verklaren?quote:Op zondag 31 juli 2005 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Cultuur van het midden Oosten is gebasseerd op de principes van Islam niet andersom
Da's een leuk feitjequote:NLs strafwet komt 98% overeen met Sharia dus in hoeverre zou het verschillen?
Nee, het hoort niet in de religie thuis in het ideale geval , maar het is er wel. Ik denk dat ik cultuur en religie veel meer verweven met elkaar zie, maar ik heb dan ook geen religieuze overtuiging.quote:Vrouwonvriendelijkheid en fanatisme hoort niet in Islam thuis en kan je overal in kunnen terugvinden.
Sorry ff geen nette opmaak :$quote:Op zondag 31 juli 2005 00:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Komt dat uit je religieuze overtuiging, of is dit cultureel of antropologisch te verklaren?
[..]
Da's een leuk feitjeKun je hier es een bron van geven ?
[..]
Nee, het hoort niet in de religie thuis in het ideale geval , maar het is er wel. Ik denk dat ik cultuur en religie veel meer verweven met elkaar zie, maar ik heb dan ook geen religieuze overtuiging.
Vond laatst wel een leuk stukje over de overeenkomst tussen jihad en de kruistochtenquote:Op zondag 31 juli 2005 01:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry ff geen nette opmaak :$
Niet uit eigen overtuiging maar door middel van opvoeding, als je bijvoorbeeld ziet dat mensen niet meer bidden om God te aanbidden, maar omdat hen ouders dat ook deden, zelfde met vasten etc. (traditionele moslims) Vele dingen worden nou overgenomen en men weet niet meer verschil tussen Cultuur en religie. Bijv een Christelijk Arabische palestijn schreeuwt om jihaad omdat zijn landgenoten het ook doen, en ondanks Jihad niet eens een onderdeel is van Christendom correct me if i am wrong.
Bronnetjehttp://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=103498
Religie (islam) word dan ook misbruikt om vrouwen te onderdrukken, terwijl het eigenlijk niet zo hoort en men in de islam alles negatief naar voren brengt. Onderwerpen zoals bijv "corrigerende tik", laatst genoemde is niet alleen voor vrouwen, maar ook mannen en kinderen verplicht. Om een corrigerende tik uit te delen.
idd beiden om eigen gelijk te verdedigen.quote:Op zondag 31 juli 2005 01:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vond laatst wel een leuk stukje over de overeenkomst tussen jihad en de kruistochten
http://nl.wikipedia.org/w(...)ruistochten_en_jihad
Lukt het met het papegaaien of heb je het te druk met Taqiyya plegen?quote:Op zondag 31 juli 2005 00:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
of woorden in iemand anders mond leggen.
Lekker mannetje ben jij zeg.
Stil maar ik weet genoeg.
Iemand die koranvers 5:33 verdedigt noemt een ander een fascistquote:Op zondag 31 juli 2005 00:05 schreef Triggershot het volgende:
. Facisme is idd verboden, maar ik voel bijna alsof ik met een facist discussieer.
Hè hè. We zijn al zover om islam gewoon een ideologie te noemen.quote:De Islam hoort hier niet? Hoezo er is toch alle vrijheid? "ons deel"? Klinkt wel erg facistisch.. Ow heb je liever een ideologie die je kunt bewerken naar je eigen wensen.
Waarschijnlijk is dan de nazi wet van Donner, Balkenende, Bos, Rouvoet en Van der Vlies op de "smalende godslastering" meegerekend.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:54 schreef Haushofer het volgende:
[NLs strafwet komt 98% overeen met Sharia dus in hoeverre zou het verschillen? .]
Da's een leuk feitjeKun je hier es een bron van geven ?
De wet dateert uit 1938 of daaromtrent. Dus lang voordat één van de genoemde personen actief was.quote:Op zondag 31 juli 2005 08:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dan de nazi wet van Donner, Balkenende, Bos, Rouvoet en Van der Vlies op de "smalende godslastering" meegerekend.
Genoemde personen hebben die wet bij de laatste stemming (november 2004) wel instand gehouden.quote:Op zondag 31 juli 2005 09:42 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
De wet dateert uit 1938 of daaromtrent. Dus lang voordat één van de genoemde personen actief was.
Mag ik nu zelfs een wet niet nazistisch noemen ?quote:En dat gesmijt met 'nazi' van je is ver over het randje van fatsoen.
Ik herhaal: Het gesmijt met het woord 'nazi' is ver over het randje van fatsoen. De wet is een gevolg van ons democratisch systeem. Het feit, dat jij het er niet mee eens bent, is geen reden, deze wet te vergelijken met een systeem dat 11 miljoen mensen heeft vermoord.quote:Op zondag 31 juli 2005 09:53 schreef Akkersloot het volgende:
Mag ik nu zelfs een wet niet nazistisch noemen ?
Iemand krankzinnig noemen en schuimbekkend niet natuurlijkquote:Op zondag 31 juli 2005 09:56 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ik herhaal: Het gesmijt met het woord 'nazi' is ver over het randje van fatsoen.
Weet je dat een democratisch gekozen parlement Hitler alle bevoegdheden heeft gegeven ?quote:De wet is een gevolg van ons democratisch systeem. Het feit, dat jij het er niet mee eens bent, is geen reden, deze wet te vergelijken met een systeem dat 11 miljoen mensen heeft vermoord.
Heb jij wel het recht om van mensen te zeggen die het niet met je eens zijn dat ze dan een verwrongen wereldbeeld hebbenquote:Net zo min als het jouw goed recht is om mensen die het niet met je eens zijn omdat ze jouw verwrongen wereldbeeld over dit Koranvers niet delen, een 'fascist' te noemen.
Nee. Dat gebeurt op basis van feiten die deze kwalificatie rechtvaardigen. De wet die jij aanhaalt vertoont op geen enkel vlak nazistische kenmerken.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Iemand krankzinnig noemen en schuimbekkend niet natuurlijk![]()
Ik denk dat ik iets meer over Hitler weet dan jij en wat je vertelt is dus niet waar. Hitler heeft zijn volledige macht gekregen na 1 mei 1933 en na de opheffing van alle overige partijen. In de daaropvolgende verkiezingen was de nazi-partij de enige legale en deelnemende partij. Dus niks democratisch.quote:[..]
Weet je dat een democratisch gekozen parlement Hitler alle bevoegdheden heeft gegeven ?
Je toont hiermee al aan dat je totaal geen kaas hebt gegeten van de begrippen 'fascisme' en 'nazisme'. Door die gelijk aan elkaar te stellen geef je aan, dat je je er nog nooit in verdiept hebt.quote:Het feit dat een meerderheid voor een bepaalde wet is, is nog geen reden om zo'n wet niet fascistisch te noemen. (zie ook bovenstaande). Vrijheid van meningsuiting hoort nu eenmaal in eendemocratische rechtsstaat. Zeker als het kritiek op een ideologie betreft.
Ja hoor. Als dat gebeurt op basis van observatie en als die mensen aan de voorwaarden voldoen, zeer zeker.quote:[..]
Heb jij wel het recht om van mensen te zeggen die het niet met je eens zijn dat ze dan een verwrongen wereldbeeld hebben![]()
Dus het kan niet anders dan dat jij deze stelling ook goedkeurd.quote:Op zondag 31 juli 2005 09:56 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Net zo min als het jouw goed recht is om mensen die het niet met je eens zijn omdat ze jouw verwrongen wereldbeeld over dit Koranvers niet delen, een 'fascist' te noemen.
Dank U.quote:De vergelding voor hen die God en Zijn BoodschapperNederland en de Democratie bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden.
Misschien moet je wel meer Pinokkio-achtig praten, kan je verder kijken dan je neus lang is.quote:Op zondag 31 juli 2005 01:46 schreef typtypo het volgende:
[..]
Lukt het met het papegaaien of heb je het te druk met Taqiyya plegen?
http://www.ci-ce-ct.com/Feature%20articles/02-12-2002.asp
quote:Op zondag 31 juli 2005 08:33 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Iemand die koranvers 5:33 verdedigt noemt een ander een fascist![]()
[..]
Hè hè. We zijn al zover om islam gewoon een ideologie te noemen.
Leer Nederlands!quote:Op zondag 31 juli 2005 10:11 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dus het kan niet anders dan dat jij deze stelling ook goedkeurd.
Ik ben geen moslim, maar ik hou er ook niet van.quote:Anders meet je met twee maten. Iets waar moslims zich altijd tegen verzetten.
Werp eens een blik in de Grondwet. Artikel 97quote:[..]
quote:Op zondag 31 juli 2005 10:17 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Leer Nederlands!
En welke stelling?
[..]
Ik ben geen moslim, maar ik hou er ook niet van.
[..]
Werp eens een blik in de Grondwet. Artikel 97
'nieuwsgierigheid'quote:Op zondag 31 juli 2005 10:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
uit nieuwschierigheid, wat staat er in de grondwet ?
quote:Artikel 97
1. Alle Nederlanders daartoe in staat, zijn verplicht mede te werken tot handhaving van de onafhankelijkheid van het Rijk en tot verdediging van zijn grondgebied.
Die wet, over godslastering neem ik aan, is door de grootvader van de huidige Donner ingevoerd. (minister van justitie dus) Diezelfde grootvader is overigens ook verantwoordelijk voor het saboteren van de rechterlijke vervolging van Nederlandse industrielen die met de nazi's gecollaboreerd hadden. (bron: ovt radio 1)quote:Op zondag 31 juli 2005 09:42 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
De wet dateert uit 1938 of daaromtrent. Dus lang voordat één van de genoemde personen actief was.
En dat gesmijt met 'nazi' van je is ver over het randje van fatsoen.
Net zo min als het jouw goed recht is om mensen die het niet met je eens zijn omdat ze jouw verwrongen wereldbeeld over dit Koranvers niet delen, een 'fascist' te noemen.quote:
De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper Nederland en de Democratie bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden.quote:En welke stelling?
De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper Nederland en de Democratie bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden.quote:Ik ben geen moslim, maar ik hou er ook niet van.
De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper Nederland en de Democratie bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden.quote:Werp eens een blik in de Grondwet. Artikel 97
Ministers voeren geen wetten in. Ministers doen wetsvoorstellen die door de Kamer worden ingevoerd.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Die wet, over godslastering neem ik aan, is door de grootvader van de huidige Donner ingevoerd. (minister van justitie dus) Diezelfde grootvader is overigens ook verantwoordelijk voor het saboteren van de rechterlijke vervolging van Nederlandse industrielen die met de nazi's gecollaboreerd hadden. (bron: ovt radio 1)
Het gaat hier niet alleen om gedood te worden.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:38 schreef typtypo het volgende:
[..]
Net zo min als het jouw goed recht is om mensen die het niet met je eens zijn omdat ze jouw verwrongen wereldbeeld over dit Koranvers niet delen, een 'fascist' te noemen.
[..]
De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper Nederland en de Democratie bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden.
[..]
De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper Nederland en de Democratie bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden.
Goed dat je er niet van houdt. Nu kan het toegepast worden met de stempel van goedkeurig van moslims zelf. Immers net als zij hebben wij ook recht op zelkbescherming.
Het grote verschil is dat wij hier in ons eigen land zitten en de boel gekoloniseerd wordt door mohammedanen.
[..]
Waarom zou de krijgsmacht hier niets mee kunnen?
Het druist niet in tegen de normen die moslims hanteren immers? Aangezien zij hun normen hier willen invoeren zullen we maar met deze beginnen. Uiteraard aangepast voor democratische doeleinden.![]()
![]()
In geval van de Nederlandse grondwet gaat het om een fysieke aanval. Het bovenstaande heeft fysiek geweld als rechtvaardiging niet nodig. God kun je moeilijk fysiek aanvallen, netzomin als zijn zogenaamde profeet, die is immers dood (zoals Akkersloot ook al aangaf)quote:Als:
Een volk
- God bestrijdt
- Zijn boodschapper bestrijdt
- Verderf brengt in het land
Dan
- Dood hen
Lasteraar, zou je volledige vers willen lezen voor je er uberhaupt iets over beweert.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:50 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
In geval van de Nederlandse grondwet gaat het om een fysieke aanval. Het bovenstaande heeft fysiek geweld als rechtvaardiging niet nodig. God kun je moeilijk fysiek aanvallen, netzomin als zijn zogenaamde profeet, die is immers dood (zoals Akkersloot ook al aangaf)
En verderf in het land brengen, voor religie fanaten is elke sceptische overpeinzing al verderf en zonde. Laat staan een naveltruitje.
Volgens de koran is moord dus al gerechtvaardigd zonder dat er van een fysieke aanval sprake is, kritiek, scepticisme is al voldoende, en grapjes zeker ook. Dat verklaard ook de volledige stagnatie die het Midden Ooosten op zijn minst sinds de 12e eeuw in zijn greep houdt. Elke uiting van kritiek en originaliteit is levensgevaarlijk.
o.k. o.k. hij nam het initiatief en deed een voorstel.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:38 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ministers voeren geen wetten in. Ministers doen wetsvoorstellen die door de Kamer worden ingevoerd.
Maar wel aardig om te weten, het is namelijk veelzeggend over Nederlands landsbestuur en het soort mensen dat daar werkt.quote:En het tweede gedeelte van je post is totaal irrelevant.
En de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers namen het aan.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:58 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
o.k. o.k. hij nam het initiatief en deed een voorstel.
Dat veranderd niets, de strekking is exact hetzelfde.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lasteraar, zou je volledige vers willen lezen voor je er uberhaupt iets over beweert.
land uit gezet worden, is heel wat anders dan doden he.. Verbannen/gedood?quote:Op zondag 31 juli 2005 11:13 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat veranderd niets, de strekking is exact hetzelfde.
Wat heet democratisch, mensen kozen op de partij van hun zuil, er werd hun verteld op wie ze moesten kiezen. De ontzuiling, de emancipatie was nog ver te zoeken in die tijd. Daarbij, er is niet veel veranderd, elke vier jaar zijn er verkiezingen waarop politici uit hun holen kruipen en een toneelstukje opvoeren om vervolgens weer te verdwijnen en zich verder niets aan te trekken van de kiezers, en de beloftes die gedaan zijn.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:00 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
En de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers namen het aan.
Denk je nou werkelijk dat ik ervoor ben moslims te vermoorden?quote:Op zondag 31 juli 2005 10:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het gaat hier niet alleen om gedood te worden.
"De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen. "
Beter lezen, er zijn verschillende straffen uitgeroepen. maar jij quote natuurlijk alleen een klein gedeelte van bovenstaande vers. zodat je islam facistisch kunt noemen. Werkelijk zwak. En waar is de Democratie in strijd met de ISlam? Na alle aanslagen rondom zou je eerder andersom denken. Maar zelfs dan accepteerd meerderheid dat het niet in naam van alle moslims wordt gedaan.
Aangezien democratisch NL moslims een paspoort heeft gegeven, hebben ze er even veel recht om te blijven als jij. Wat wou je btw met bekeerde moslims doen? Jij wilt ze land uit zetten.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:19 schreef typtypo het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat ik ervoor ben moslims te vermoorden?
Ze mogen echter wel dit land verlaten ZONDER afgehakte ledematen.
De hele vers is fascistisch te noemen.
De islam is ZELF niet eens in staat kerk en staat te scheiden hoe in hemelsnaam moeten wij als democratie dat doen? Niet dus.
Dat ze een poging wagen in irak kan ik alleen maar toejuichen maar ik denk dat het geen lang leven beschoren is.
Jij stelt dat de sharia hier in nederland voor 98% is ingevoerd.
Heb je weleens nagedacht hoe dat komt?
Omdat er ten tijde van de tot stand koming van de wet geen enkele moslim er iets mee te maken had. Het is volledig gestoeld op christelijke/joodse/humanitaire tradities.
Heb je weleens nagedacht waarom er in het middenoosten zo'n puinhoop is.
Omdat er moslims wonen. Er is eens een uitspraak gedaan ik weet niet door wie:
In het westen heerst de ware islam alleen alle moslims wonen in het midden oosten.
Aangezien er voor mij ook geen verschil is tussen nazisme en fascisme hoef ik mij er ook niet in te verdiepen.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:10 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Je toont hiermee al aan dat je totaal geen kaas hebt gegeten van de begrippen 'fascisme' en 'nazisme'. Door die gelijk aan elkaar te stellen geef je aan, dat je je er nog nooit in verdiept hebt.
Hoe zit het met jouw dwangmatige obsessie met wat met alle posts van Akkersloot te maken heeftquote:En gezien jouw dwangmatige obsessie met alles wat met de Islam te maken heeft
Mohammed wás een pedofiel en ik ben geen satanfanaat.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:16 schreef Triggershot het volgende:
Dus? jij noemt Mohammed een pedofiel en ik jou een satanfanaat.. Zijn we een stapje verder?
Dat is volgens mij niet het punt. In een democratische rechtsstaat hoort de vrijheid van meningsuiting, zeker over een ideologie. En dat is dat gene wat bij nazi's als Donner, Balkenende, Bos, Rouvoet en Van der Vlies ontbreekt met hun steun aan art. 146.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat heet democratisch, mensen kozen op de partij van hun zuil, er werd hun verteld op wie ze moesten kiezen. De ontzuiling, de emancipatie was nog ver te zoeken in die tijd. Daarbij, er is niet veel veranderd, elke vier jaar zijn er verkiezingen waarop politici uit hun holen kruipen en een toneelstukje opvoeren om vervolgens weer te verdwijnen en zich verder niets aan te trekken van de kiezers, en de beloftes die gedaan zijn.
En dat ligt dan aan de VSquote:Op zondag 31 juli 2005 11:28 schreef Triggershot het volgende:
Irak is overigens nu meer een puinhoop dan voor Vs.
Nee ik hanteer alleen hun normen, iets wat ze toch willen.quote:Aangezien democratisch NL moslims een paspoort heeft gegeven, hebben ze er even veel recht om te blijven als jij. Wat wou je btw met bekeerde moslims doen? Jij wilt ze land uit zetten.
Is ook een optie in bovenstaande vers. dus ben je zelf ook facistisch?
Dat is nu net het probleem. Het hoeft dus ook niet aangemerkt te worden als godsdienst maar als staatsvorm, welke een bedreiging is voor de democratie.quote:De islam is niet seculier dat het kerk en staat moet scheiden.
Afgedwongen en tegenwoordig in stand gehouden door militaire macht.quote:Turkije heeft het wel gedaan, en is meer seculier dan Nederland.
Niet in de laatste plaats door vriendelijke mede moslims die zichzelf opblazen en 20 anderen.quote:Irak is overigens nu meer een puinhoop dan voor Vs.
Dus 98% sharia zeg jij. Ik heb het overigens nooit beweerd. Ik denk dat het meer wishful thinking is van jouw kant.quote:En Sharia is niet voor 98% ingevoerd in NL nee komt 98% overeen met nls strafrecht beter lezen aub.
Neen, de totale onvermogen om aan haat in hun harten iets te doen waardoor er een voordurende haat en wraak georienteerde verrotte maatschappij daar de boventoon voert. Een prettige samenlevings vorm die ze hier met alle plezier in willen voeren om onze zo armlastige cultuur te verrijken.quote:Midden oosten een puinhoop? je hebt het over Israel/palestina?
Op een aantal kleine rijke oliestaatjes na, weinig.quote:Moslims hebben meer bereikt dan jij ooit over kunt dromen in midden oosten,
Aldus een satanfanaat.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Mohammed wás een pedofiel en ik ben geen satanfanaat.
Hehe, niet mijn schuld hoorquote:
Als je hanteert naar hen normen en waarden, ben je zelf ook een facist.. Nou ja aangenaam dan he.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:11 schreef typtypo het volgende:
Op zondag 31 juli 2005 11:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Nee ik hanteer alleen hun normen, iets wat ze toch willen.
En bekeerde moslims zijn dode moslims.
[..]
Dat is nu net het probleem. Het hoeft dus ook niet aangemerkt te worden als godsdienst maar als staatsvorm, welke een bedreiging is voor de democratie.
[..]
Afgedwongen en tegenwoordig in stand gehouden door militaire macht.
[..]
Niet in de laatste plaats door vriendelijke mede moslims die zichzelf opblazen en 20 anderen.
[..]
Dus 98% sharia zeg jij. Ik heb het overigens nooit beweerd. Ik denk dat het meer wishful thinking is van jouw kant.
[..]
Neen, de totale onvermogen om aan haat in hun harten iets te doen waardoor er een voordurende haat en wraak georienteerde verrotte maatschappij daar de boventoon voert. Een prettige samenlevings vorm die ze hier met alle plezier in willen voeren om onze zo armlastige cultuur te verrijken.
[..]
Op een aantal kleine rijke oliestaatjes na, weinig.
Die haat is alleen maar gebaseerd op religieuze gronden.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:27 schreef Triggershot het volgende:
Natuurlijk joh, eerst midden oosten volledig imperiaal koloniseren uitbuiten en afslachten als schapen en dan raar op kijken als Arabieren ( ook christelijke ) haat hebben tegenonver westerse landen.. Raar he?
Nee omdat een groot deel van die Mohammedanen daar gewoon zo achterlijk zijn.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:20 schreef Triggershot het volgende:
nee aan friesland.
Dus iedereen die Mohammed een pedofiel noemt is een satanfanaat ?quote:Op zondag 31 juli 2005 12:19 schreef Triggershot het volgende:
Aldus een satanfanaat.
of op jou manier van praten en bemoeien terwijl je er neits mee te maken hebt.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Die haat is alleen maar gebaseerd op religieuze gronden.
In friesland?quote:Op zondag 31 juli 2005 12:30 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee omdat een groot deel van die Mohammedanen daar gewoon zo achterlijk zijn.
Kan, maar van jou weet ik het zeker!quote:Op zondag 31 juli 2005 12:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus iedereen die Mohammed een pedofiel noemt is een satanfanaat ?
Waarom zijn Donner c.s. nazi's ?quote:Op zondag 31 juli 2005 11:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet het punt. In een democratische rechtsstaat hoort de vrijheid van meningsuiting, zeker over een ideologie. En dat is dat gene wat bij nazi's als Donner, Balkenende, Bos, Rouvoet en Van der Vlies ontbreekt met hun steun aan art. 146.
Dat heeft hij al eens uitgelegd:quote:
boedha was ook een moslimquote:Op zondag 31 juli 2005 12:35 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Die zijn er hier evenveel als Boeddhisten, dus heel weinig...
Ah, een onderbouwing van de kwallteit die we gewend zijn..quote:Op zondag 31 juli 2005 12:38 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Dat heeft hij al eens uitgelegd:
Omdat zij de intrekking van die wet op smalende godslastering hebben tegengehouden en Akkie dat een fascistische wet vindt
Inderdaad. Onderbouwing, die alleen uit het brein van een krankzinnige kan voortkomenquote:Op zondag 31 juli 2005 12:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, een onderbouwing van de kwallteit die we gewend zijn..
Nee ik hanteer de normen die een moslim graag wil hanteren in het kader van begip voor zijn cultuur.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je hanteert naar hen normen en waarden, ben je zelf ook een facist.. Nou ja aangenaam dan he.
Ik heb het over bekeerde autochtonen.. Bekeert naar de Islam.
Integendeel. NLs grootste partij op het momemt is CDA en is een Christelijke partij en voert nog steeds een pro democratisch ( anti kabinet mensen mogen nieuwe topic openen) beleid. Zo is het ook in TR waar ze meer seculier zijn in NL en grootste partij is een moslimpartij.
Elke militare instantie heeft als doel, zijn systeem te beschermen voor elke soort bedreiging.
Het zijn dezelfde moslims die niets konden uitvoeren onder beleid van Saddam die zich nu wel opblazen. Als verzet tegen een vijand die hun land bezet.
98% van Sharia zeg ik. naast een tal van resultaten op Googke. Google eens.
Natuurlijk joh, eerst midden oosten volledig imperiaal koloniseren uitbuiten en afslachten als schapen en dan raar op kijken als Arabieren ( ook christelijke ) haat hebben tegenonver westerse landen.. Raar he?
Zelfde normen waar je tegen bent en facistisch noemt volgens je eigen interpretatie. Ik heb het over bekeerde autochtonen. Neem van der ven nou als voorbeeld. Waar zou je hem heen sturen?quote:Op zondag 31 juli 2005 12:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nee ik hanteer de normen die een moslim graag wil hanteren in het kader van begip voor zijn cultuur.
En bekeerde allochtonen die anders niet mochten trouwen met de vrouw van hun dromen?
Hoe ubermenschlich is dat wel niet?Belachelijk dat je eerst moslim moet worden om te trouwen, niet dat dat ik zou willen overigens. Het is te gek voor woorden dat dit soort fascisme in onze maatschappij mogelijk is. Het moet met alle macht bestreden worden. Bedankt voor de stof die je me steeds aanreikt om het argument dat de islam hier niet thuis hoort, kracht bij te zetten.
Het CDA is en politieke partij en geen kerk.
Dus de nederlandse militaire instituties ook. Okee bedankt.
Je bedoel al zarkawie? Een jordanees. Zijn land, laat me niet lachen.![]()
98% sharia zegt mij meer dat we de moslim dus niet nodig hebben om het als nog te verneuken.
Dus de kolonisatie die op dit moment plaats vindt door moslims mag ook bestreden worden.
Met al die haat jegens het westen en toch hier komen wonen.
Raar he?
Ja, maar ja, maar ja, maar ja, maar ja, maarrrrrrr... je begrijpt wel wat ik bedoelquote:
hehe,quote:Op zondag 31 juli 2005 13:05 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Ja, maar ja, maar ja, maar ja, maar ja, maarrrrrrr... je begrijpt wel wat ik bedoel
Toch?
...
Net als Julius Caesar en Cleopatra.quote:
nee, net als jijquote:Op zondag 31 juli 2005 13:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Net als Julius Caesar en Cleopatra.
Als jij dit zo ziet dan snap ik nu ook jouw probleemquote:Op zondag 31 juli 2005 13:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee, net als jij
Nu pas snap ik akkersloot..
Toen duitsland voor 1e wereld oorlog nog verschillende aparte staten waren, maakte een vorst van een staat een slimme list. Hij zorgde ervoor dat alle staten een gezamenlijke vijand kregen om zo een eenheid te vormen.. En een sterke vuist tegen aanvallen te hebben.. Met zijn islam gebash probeert Akkersloot ook de moslims te verenigen van hun apartheid en verschillen onderelkaar..
Eigenlijk is Akkersloot gewoon een moslim maar ondercover actief.. Omdat hij een schepping van Allah is.
( zelfde manier van denken als Akkersloot conclusies trekken van dingen die je niet eens aan elkaar kunt knopen. )
idd lost in darknessquote:Op zondag 31 juli 2005 13:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Als jij dit zo ziet dan snap ik nu ook jouw probleem
Jij ziet alles in een iets te groot perspectief
Je heb het over de drie die bekeerd zijn en ik heb het over de rest die moet bekeren om te trouwen.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfde normen waar je tegen bent en facistisch noemt volgens je eigen interpretatie. Ik heb het over bekeerde autochtonen. Neem van der ven nou als voorbeeld. Waar zou je hem heen sturen?
Wie heeft het over trouwen? Volgens mij heb jij niet alles op een rijtje. Beetje last van schizofrenie?
Ik bestrijd liever radicaal islam en mensen die de islam facistisch noemen liever op zelfde manier.
CDA is een Christelijk vertegenwoordiger van regering..
De Nederlandse ook ja.. waarom zou NL een uitzondering moeten zijn? Of probeer je hier een onbewuste boodschap door te geven. waarna je later reageert als "dat heb ik niet gezegd"?
Ik had over alle zelfmoordplegers maar goed jij bracht hem op. Wat kon hij tijdens Saddams bewind?
Nee, moslims kunnen nog beide kanten op.. Ze kunnen misschien mee doen in verneuken of verbeteren. Hangt maar van hen af die hun stem laten horen,.(niet alleen moslims overigens)
Als je land gekoloniseerd wordt en bezet door een buitenlands overmacht.. Ga jij ook niet ff rustig inloggen op msn. Genoeg Westerlingen die Ook midden oosten hadden en zich daar bevinden.. Is geen uitzondering in beiden gevallen toch?
Zeker vreemd!
Als dank hebben de taliban boedistische beelden in afghanistan opgeblazen.quote:
Het is facisme dat je alleen maar negatieve kanten van de Islam probeert te halen, dat je dat niet doorhebt maakt je werkelijk zo blind.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:31 schreef typtypo het volgende:
[..]
Je heb het over de drie die bekeerd zijn en ik heb het over de rest die moet bekeren om te trouwen.
Dat is de enige manier dat een weldenkende westerling nog naar de islam over gaat.
Fascisme in ieder geval.
De CDA is een partij gekozen door het volk. Niet meer niet minder.
Als jij niet normaal kan discussieren dan begin je maar een persoon te demoniseren.
Ik denk dat een mod maar moet ingrijpen.
Wat zarkawi kon tijdens het saddam bewind is ongestoord rond reizen tussen afghanistan, pakistanen en het midden oosten. Iets wat hij nu ook kan.
Er hoeft aan dit systeem niets veranderd te worden. Op zijn hoogst maatregelen nemen die een staatsgevaarlijke doctrine buiten de deur houdt. Daar hebben we moslims nooit en te nimmer bij nodig.
Begin 1900 in turkije aantal christenen +/- 30% nu is het aantal 0.5%. Een oorlog duurt soms lang om te winnen. Ter meerdere eer en glorie van de ummah (islamitische heil staat) doet ieder zijn deel als goede moslim betaamt. De een legt bommen de ander poept kinderen uit maar het doel blijft hetzelfde. De islamistisch heerschappij van de wereld. Dit is geen verzinsel van mij maar moslims zeggen het zelf.
hahaquote:Op zondag 31 juli 2005 13:34 schreef typtypo het volgende:
[..]
Als dank hebben de taliban boedistische beelden in afghanistan opgeblazen.
Laat ze hun eigen afgodsbeeld, de maansteen in mekka, opblazen.
]quote:Op zondag 31 juli 2005 13:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
haha
weet jij wel wat een afgodsbeeld is?
vraag was nie aan jouquote:Op zondag 31 juli 2005 13:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
]
mja, een godsbeeld anders dan de god waarin de gene, die het oordeel werpt, gelooft.
net zo als bijgeloof het geloof van een ander is
Ja .........een maansteen in mekka?quote:Op zondag 31 juli 2005 13:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
haha
weet jij wel wat een afgodsbeeld is?
nee, Kabaa is een meteoriet dacht ik waarom een huisje is gebouwd en waar men stenen naar de zgn. duivel gooitquote:Op zondag 31 juli 2005 13:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vraag was nie aan jou
en eens met jou beschrijving dus niet Kabaa, een bepaalde beeld van een god
het is Akbar, en blijkbaar mag jij eens beter opletten wanneer er wordt gesproken over Kaaba of een afgodsbeeld.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:48 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ja .........een maansteen in mekka?Allah akkabar
je zit er niet ver naast.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, Kabaa is een meteoriet dacht ik waarom een huisje is gebouwd en waar men stenen naar de zgn. duivel gooit
De Kaaba is gewoon een afgodsbeeld. Gejat van de pre-islamitische arabieren.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:51 schreef Triggershot het volgende:
het is Akbar, en blijkbaar mag jij eens beter opletten wanneer er wordt gesproken over Kaaba of een afgodsbeeld.
de Kabaa is niet meer dan wat een kruis is voor christenenquote:Op zondag 31 juli 2005 13:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De Kaaba is gewoon een afgodsbeeld.
Bedevaart naar een kruis onder Christene, ow?quote:Op zondag 31 juli 2005 13:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de Kabaa is niet meer dan wat een kruis is voor christenen
Het heeft een keer in de fik gestaan. Schilderingen die ze in 630 niet verwijdert hebben zijn verloren gegaan.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:00 schreef Triggershot het volgende:
Bedevaart naar een kruis onder Christene, ow?
Kabaa wordt persoonlijk beschermd door Allah
praat eens lekker met bronnen aub.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:03 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het heeft een keer in de fik gestaan. Schilderingen die ze in 630 niet verwijdert hebben zijn verloren gegaan.
zolang het niet vernietigd is, kun je dat makkelijk zeggen iddquote:Op zondag 31 juli 2005 14:00 schreef Triggershot het volgende:
Fascisme dat ik hele relevante gebreken van een politiek systeem bloot leg?quote:Op zondag 31 juli 2005 13:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is facisme dat je alleen maar negatieve kanten van de Islam probeert te halen, dat je dat niet doorhebt maakt je werkelijk zo blind.
Zo is dat ook in turkije met de moslimpartij. Irak vroeg niet om binnengevallen te worden.
Een persoon te demoniseren? jij demoniseert mijn religie, en ga je janken als ik jou "demoniseer". Als een mod nodig vindt dat ik iets moet wijzigen merk ik dat wel.
jij gaat mij wijsmaken dat jij voor dat ze irak binnenvielen van Zarqawi had gehoort? Kijk maar goed naar zijn motieven.
Volgens mij hoor jij ook buiten de deuren. als we europa moeten beschermen.
Ironische is dat Christen gemeenschap in turkije pas begon af te nemen nadat Kalifaat van Ottomaanse rijk macht verloor.
iddquote:Op zondag 31 juli 2005 14:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
zolang het niet vernietigd is, kun je dat makkelijk zeggen idd
Facisme, dat je alles op je eigen manier interpreteert om je eigen gelijk te krijgen terwijl je totaal aan verkeerde einde staat en elke woord x op x herhaalt alleen om je eigen argumenten kracht te zetten geeft ander ook nier veel overtuiging.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:07 schreef typtypo het volgende:
[..]
Fascisme dat ik hele relevante gebreken van een politiek systeem bloot leg?
Nee saddam had er niet omgevraagd binnen gevallen te worden.
Maar ik weet het goed gemaakt wij gaan uit het hele midden oosten weg als de moslims hier ook weg gaan. Goed geregeld toch.
Ik heb jou niet een keer persoonlijk aangevallen.
Het feit dat jij je godsdienst niet kan los koppelen van jezelf is een gebrek waar alleen jij iets aan kan doen.
Al zarkawi was al actief voor de inval in irak dus om dat als excuus te gebruiken gaat niet op.
Niet alleen europa maar de hele vrije wereld. Daar hoor ik thuis en probeer systemen die de democratie een vies woord vinden, te bestrijden.
Schijnbaar besloten tot een andere strategie. Die lastige christenen krijg je maar op een manier weg, zonder de gehele westerse wereld over je heen te krijgen, wegfokken.
Volgens deze site http://www.kaaba-taaba.nl/kaaba/kaaba.htm werd rond het jaar 670 die zwarte steen geraakt door een katapult en brak in drie stukken.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:00 schreef Triggershot het volgende:
is zie nergens een bron, om hun dingen te onderbouwen.. ik kan ook wel een site zo in elkaar zettenquote:Op zondag 31 juli 2005 14:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Volgens deze site http://www.kaaba-taaba.nl/kaaba/kaaba.htm werd rond het jaar 670 die zwarte steen geraakt door een katapult en brak in drie stukken.
Sindsdien wordt die bij elkaar gehouden door een zilveren band.
Zilveren band is Allah![]()
Jezelf ubermensch wanen en de democratie ondermijnen zijn betere omschrijvingen van fascisme.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[quote]Facisme, dat je alles op je eigen manier interpreteert om je eigen gelijk te krijgen terwijl je totaal aan verkeerde einde staat en elke woord x op x herhaalt alleen om je eigen argumenten kracht te zetten geeft ander ook nier veel overtuiging.
Fascisme is niet zo moeilijk te herkennen.quote:Overigens relevante gebreken van een politiek systeem in dit geval islam bloot legt? Jij? geloof je het zelfs.. je weet amper iets over de Islam.
Hoezo jij nu ook? Deed jij het ookal?quote:Overigens verdraai mijn woorden niet. Ik zei heel duidelijk Irak vroeg niet om binnen gevallen te worden (volk en niet Saddam) Probeer je nu ook (on)bewuste manipulatie technieken om een beetje gelijk te krijgen?
Jij bent eerst moslim en dan nederlander. Als puntje bij paaltje komt zal jij altijd eerst moslim zijn.quote:Hoezo "wij" (westen?) Ik, lees ook in westen.. Weetje hoeveel schade mensen daar hebben aangericht.. Vooral VS en GB en nog steeds geen wapens gevonden.. hoe wou je dat goed praten? Door uumm sorry hadden we niet moeten doen achtig slap excuus? Overigens ben ik net zo Nederlands als ik moslim ben zal zeker moeilijk voor je zijn om te accepteren met zo een facistische gedachtengoed.. maar je maakt je manier van denken echt overduidelijk.
Aangezien jij in de islam gelooft en de islam een staatsvorm is geloof jij dus niet in de democratie.quote:Mij niet persoonlijk aanvallen? Wanneer je mijn religie aanvalt , val je mij persoonlijk aan.
Democratisch NL vroeg nie aan mij om mij los te koppelen van mijn religie. En doet het nog steeds niet.
http://www.nos.nl/nieuws/(...)tret_al_zarqawi.htmlquote:Zarqawi actief voor Irak? Hmm bronnen volgen nog?
Heeft er een het over jahova getuige.quote:Turkije is 98% moslim en is "democratisch", overigens je bent niet terug gekomen op mijn voorbeeld dat christenen afnamen in % in Turkije pas toen TR seculier werd. Volgens mij vinden Christenen jou lastiger dan een Jehova getuige die niets te doen heeft.
Wie waant zichzelf een ubermens? Buiten mensen die woorden in andermans mond leggen.. ?quote:Op zondag 31 juli 2005 14:58 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jezelf ubermensch wanen en de democratie ondermijnen zijn betere omschrijvingen van fascisme.
[..]
Fascisme is niet zo moeilijk te herkennen.
[..]
Hoezo jij nu ook? Deed jij het ookal?
[..]
Jij bent eerst moslim en dan nederlander. Als puntje bij paaltje komt zal jij altijd eerst moslim zijn.
We hebben dus niet zoveel aan jouw woorden dat je een nederlander bent.
Ik heb niets met de irak oorlog te maken en het feit dat jij dat aan de haren erbij sleept zegt mij dat jij een excuus moet hebben waarom terroristen in london de boel opblazen.
[..]
Aangezien jij in de islam gelooft en de islam een staatsvorm is geloof jij dus niet in de democratie.
Je kan het niet beide hebben zolang jij niet kerk en staat kan scheiden heeft het dus weinig zin om hier verder over te praten.
[..]
http://www.nos.nl/nieuws/(...)tret_al_zarqawi.html
[..]
Heeft er een het over jahova getuige.
Ik ben hier geen andere politiek/godsdienstig systeem aan het pluggen. Het lijkt er verdacht veel op dat jij dat wel aan het doen bent.
Ik ga nu formule 1 kijken.
Doei.![]()
Dat kan je wel zeggen jongen...quote:Op zondag 31 juli 2005 11:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Mohammed wás een pedofiel en ik ben geen satanfanaat.
je maakt iig niet de indruk veel van de koran af te weten... maar misschien is dat slechts de indruk die je wekt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ha ha ha ha ha ha ha ha.,
[..]
Zelfs in het N.T. staat nog een vervloeking van mensen die anders denken. En de god (fiktief hoofdpersoon) van het OT natuurlijk toch ook de zelfde God (fiktief hoofdpersoon) van het NT ?
[..]
Ja dat weet ik. Want terwijl Lord Vetinari koranvers 5:33 (compleet met "is dat ze gedood moeten worden") verdedigt als "zelfverdeging" voert hij tegelijker tijd als signature "de VVD wil de doodstraf terug. Lekker terug naar de Middeleeuwen".![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is dat zo? Jij vindt het dus normaal dat de overheid mensen vermoordt om de mensen te leren dat je geen mensen mag vermoorden?quote:Op maandag 1 augustus 2005 07:02 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
iedereen die stelt dat de doodstraf iets middeleeuws is is wereldvreemd...
syntax error 1quote:Op maandag 1 augustus 2005 07:44 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Is dat zo? Jij vindt het dus normaal dat de overheid mensen vermoordt om de mensen te leren dat je geen mensen mag vermoorden?
Maar je vind het wel normaal dat er mensen vermoord mogen worden als ze "God en Zijn Boodschapper" bestrijdenquote:Op maandag 1 augustus 2005 07:44 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Jij vindt het dus normaal dat de overheid mensen vermoordt om de mensen te leren dat je geen mensen mag vermoorden?
Zucht.....quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar je vind het wel normaal dat er mensen vermoord mogen worden als ze "God en Zijn Boodschapper" bestrijden![]()
Terrorisme moet aangepakt wordenquote:Op maandag 1 augustus 2005 16:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar je vind het wel normaal dat er mensen vermoord mogen worden als ze "God en Zijn Boodschapper" bestrijden![]()
Hé ja, laat em es uit zn slof schietenquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terrorisme moet aangepakt worden![]()
Hehe.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:37 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hé ja, laat em es uit zn slof schieten
Je verwijzing naar burgers die hun land moeten verdedigen slaat immers nergens op. "God en Zijn Boodschapper" slaat immers op een ideologie.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:09 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Zucht.....
Diepe, diepe zucht....quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je verwijzing naar burgers die hun land moeten verdedigen slaat immers nergens op. "God en Zijn Boodschapper" slaat immers op een ideologie.
Zegt gelukkig meer over jouw.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:33 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Diepe, diepe zucht....
Geef het telefoonnummer eens van dat huis waar je zit. Het is tijd voor je medicijn..
quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:33 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Diepe, diepe zucht....
Geef het telefoonnummer eens van dat huis waar je zit. Het is tijd voor je medicijn..
Hadden ze die "profeet" van je maar medicijnen gegeven.quote:
Allah/God/JHWH heeft me op die dag zwaar beproefd, en mijn standvastigheid op proef gesteld. Nog steeds nie overheen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:45 schreef STORMSEEKER het volgende:
Hulde@Julius
(tussen haakjes: Trig, wat is er gebeurd op Zondag 26 oktober 2003 om 15.37?
Als je het wil vertellen natuurlijk, ik zie het steeds staan en vraag me steeds af wat het betekent)
Lets just say, what JHWH mij geschonken had, was his to take away.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:14 schreef STORMSEEKER het volgende:
Bevredigend genoeg. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar het gaat mij ook niet aan.
(persoonlijk meen ik dat JHWH geen mensen op de proef stelt, maar alleen beproevingen door anderen voor een zekere periode toelaat, totdat het einde er is)
Maar ik heb respect voor je overtuiging en ik wens je succes met je leven.
inderdaad goed om te zien.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 00:31 schreef ATuin-hek het volgende:
Fijn om dat respect te zien tussen 2 mensen van verschillende overtuigingenKunnen veel mensen nog wat van leren.
Over mijn wat?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:47 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zegt gelukkig meer over jouw.
<Nogmaals diepe zucht>quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:45 schreef Akkersloot het volgende:
Mod Doffy had het over het "verkeerd interpreteren van koranverzen". Doffy, hoe moeten wij dan volgens jou "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden"![]()
Aldus iemand die geen van beide geloven belijdt?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 01:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
inderdaad goed om te zien.
jammer alleen dat de god waarin beiden geloven het net even anders ziet
je hebt gelijk, ik geloof beiden nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 08:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aldus iemand die geen van beide geloven belijdt?
Geloof lijkt me geen vereiste voor respectquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik geloof beiden niet
maar ik respecteer jullie beide hoor en dat lijkt me voor mij ook makkelijk, juist omdat ik beide geloven niet als waarheid zie.
Ik vind niet dat er nu echt een groot verschil zit tussen de overtuiging van een Jehova en een volgeling van Mohammed.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 00:31 schreef ATuin-hek het volgende:
Fijn om dat respect te zien tussen 2 mensen van verschillende overtuigingenKunnen veel mensen nog wat van leren.
Nou en ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 07:55 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
<Nogmaals diepe zucht>![]()
Nee, Akje, ook Doffy geeft je geen gelijk dat het een fascistisch vers is.
Niet lullen. Vers 5:33 is gewoon duidelijk. Zou niet weten wat een vers van 3 hoofdstukken eerder er mee te maken heeft.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:15 schreef Alulu het volgende:
"En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar overtreedt de grenzen niet, God bemint de overtreders [van de grenzen] niet." (Koran 2:190).
Hier een klein voorbeeldje, jij zet 1 aya erin... heel makkelijk, dan zet ik er toch 1 bij en ga je toch anders erover denken.
Jij weet ook overal een demoon achter te vinden he..quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik vind niet dat er nu echt een groot verschil zit tussen de overtuiging van een Jehova en een volgeling van Mohammed.
Dit bedoel ik dus, totaal ongeloofwaardig kom je over... je stelt eerst soort van een vraag maar ook weer niet, want welk antwoord je krijgt je eigen ongewijzigde antwoord zal je toch altijd handhaven.. jammer, vooral voor jezelf.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Niet lullen. Vers 5:33 is gewoon duidelijk. Zou niet weten wat een vers van 3 hoofdstukken eerder er mee te maken heeft.
Salaam agie,quote:Op maandag 17 oktober 2005 02:25 schreef Alulu het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus, totaal ongeloofwaardig kom je over... je stelt eerst soort van een vraag maar ook weer niet, want welk antwoord je krijgt je eigen ongewijzigde antwoord zal je toch altijd handhaven.. jammer, vooral voor jezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |