Wat vinden jullie daarvan.quote:De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:05 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Om het bovengenoemde voorbeeld maar even te pakken: LV verdedigt het doden van tegenstanders van de islam dus helemaal niet met de Grondwet. Hij stelt allen (en terecht naar mijn mening) dat wat er in dat artikel uit de Koran staat, ook in andere culturen, vormen en soorten samenlevingen gemeengoed is. De Islam geeft haar aanhangers de opdracht zichzelf en het geloof te verdedigen. Ook de Staat der Nederlanden geeft haar onderdanen de opdracht zich te verdedigen als ze worden aangevallen. Ik zie werkelijk niet in, waarom jij daar zo'n punt van maakt en maar loopt ter blaten over fascisme (nog afgezien van het feit, dat je duidelijk geen flauw idee hebt wat fascisme nu eigenlijk is).
Maar het is weer typisch een voorbeeld van je overtuiging van je eigen gelijk en onfeilbaarheid: Iedereen die het niet met je eens is, moet afgefikt worden en denigrerend toegesproken en verteld worden dat hij 'fascisme ondersteunt' of 'gehersenspoeld is'.
Ik ben erg benieuwd of jij in het echte leven niet ergens in een of andere inrichting zit te Internetten. Ik weet wel, dat als jij in mijn omgeving zou rondlopen, ik uitermate veel moeite met jouw manier van doen zou hebben en je zou adviseren om professionele hulp te zoeken.
En dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval. Ik geef je alleen aan , hoe ik tegen jouw manier van posten aankijk.Als jij daar gelukkig mee bent, moet je er vooral mee doorgaan. Maar als je werkelijk vindt, dat bepaalde dingen moeten veranderen en je wilt daar mensen van overtuigen, dan ben je op een hele foute manier dit aan het proberen.
Er schijnt verschil van inzicht te bestaan over dit koranvers. Dus vol op mogelijkheid voor discussie.quote:
bashenquote:
valt mij tegen zo'n opmerking van je.quote:
Ik weet wat sarcasme in houdt. Maar verdediging van zo'n vers noem ik echt geen sarcasme.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:33 schreef ATuin-hek het volgende:
Ow en btw, weet de TS wat sarcasme inhoud?
Goed, discussieren doen we met argumenten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
valt mij tegen zo'n opmerking van je.
Dus ik moet mij hier voor krankzinnig laten verklaren zonder enig steun te vragen van users die "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" niet als zelfverdediging zien.
Overigens is over dit koranvers al vaak gediscussieerd. Het enige verschil is nu dat het dus in één topic kan.
Is dat een argument ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:37 schreef Alicey het volgende:
Goed, discussieren doen we met argumenten.
Ik ga mee met de eerdere gegeven argumenten, dat de Nederlandse Staat haar onderdanen ook opdracht geeft om de Staat te verdedigen, desnoods door te doden. Waarom is dat volgens jou niet hetzelfde?
Wanneer jij dat als leider van een maatschappij tegen je onderdanen zegt, wat is daar dan mis mee?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Is dat een argument ?
Dus ik kan dan ook zeggen "de vergelding voor hen die Akkersloot bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden"![]()
(Lees dat dan als "de boodschap van Akkersloot" want i.t.t God en Mohammed is het fysiek wel mogelijk om Akkersloot te bestrijden, ik leef immers nog i.t.t. "de boodschapper". )
Hallo. Dus ik mag oproepen om mijn tegenstanders te vermoorden ????????????????/quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:41 schreef Alicey het volgende:
Wanneer jij dat als leider van een maatschappij tegen je onderdanen zegt, wat is daar dan mis mee?
Dat doet elke soevereine staat wanneer ze aangevallen worden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hallo. Dus ik mag oproepen om mijn tegenstanders te vermoorden ????????????????/
"god en zijn boodschapper" is toch geen staat ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:48 schreef Alicey het volgende:
Dat doet elke soevereine staat wanneer ze aangevallen worden.
Leren lezen is ook een kunst he. Er is al een keer of 6 gezegd dat dat krankzinnige niets met dat korna vers te maken had.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
valt mij tegen zo'n opmerking van je.
Dus ik moet mij hier voor krankzinnig laten verklaren zonder enig steun te vragen van users die "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" niet als zelfverdediging zien.
Overigens is over dit koranvers al vaak gediscussieerd. Het enige verschil is nu dat het dus in één topic kan.
ik vind het moeilijk hier goede argumenten voor te geven, omdat vanuit de gedachtengang van een fundamentalist de meeste rationele argumenten kunnen worden verworpen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Goed, discussieren doen we met argumenten.
Ik ga mee met de eerdere gegeven argumenten, dat de Nederlandse Staat haar onderdanen ook opdracht geeft om de Staat te verdedigen, desnoods door te doden. Waarom is dat volgens jou niet hetzelfde?
Het is wel te extrapoleren, daar in die tijd ieder volk zijn eigen god had, en die god het volk identificeerde.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"god en zijn boodschapper" is toch geen staat ?
Ja jongen. Hij kan dat wel zeggen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:49 schreef ATuin-hek het volgende:
Leren lezen is ook een kunst he. Er is al een keer of 6 gezegd dat dat krankzinnige niets met dat korna vers te maken had.
Voor de uitvinding van het monotheisme had elk volk zijn eigen god(en). Met de uitvinding van het monotheisme was er dus geloof in één God, voor alle mensen dus. En dat geloof in één God geld zeker voor Mohammed.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:50 schreef Alicey het volgende:
Het is wel te extrapoleren, daar in die tijd ieder volk zijn eigen god had, en die god het volk identificeerde.
Zijn L_V, mutant01, Schorpioen en Julius fundamentalisten ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:50 schreef -erwin- het volgende:
ik vind het moeilijk hier goede argumenten voor te geven, omdat vanuit de gedachtengang van een fundamentalist de meeste rationele argumenten kunnen worden verworpen.
Als:quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Voor de uitvinding van het monotheisme had elk volk zijn eigen god(en). Met de uitvinding van het monotheisme was er dus geloof in één God, voor alle mensen dus. En dat geloof in één God geld zeker voor Mohammed.
Wat een verschil zegquote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Uit welke Koranvertaling haal jij je stukje Akkersloot?
Dit is namelijk het hele vers:
33. De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Komt op hetzelfde neer maar er staat wel meer.
Er staat bijvoorbeeld wel of of. Dus diegene kan ook het land worden uitgezet maar dat vermeldt jij er even niet bij.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |