Hier kan je foto's branden? Dan moet ik deze even onthouden. Er zijn waarschijnlijk zat internetcafe's e.d, maar ik heb geen zin om al die foto's ter plekke te gaan uploaden. Veel makkelijk om met zo'n apparaat ze op CD'tje zetten lijkt me.quote:CVS Photo Center
96th and Amsterdam
ICS
513 Amsterdam bet. 84th & 85th St.
Take 1/9 to 86th St.
Of je er foto's kan branden weet ik niet. Mijn hostel zei er alleen over dat ik er foto's kon uploaden.quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:43 schreef Dizzee het volgende:
En hier weer verder. Ook wat info uit het vorige topic in de OP geplakt. Nog meer wijzigen?
Crosspostje uit vorig deeltje:
[..]
Hier kan je foto's branden? Dan moet ik deze even onthouden. Er zijn waarschijnlijk zat internetcafe's e.d, maar ik heb geen zin om al die foto's ter plekke te gaan uploaden. Veel makkelijk om met zo'n apparaat ze op CD'tje zetten lijkt me.
Jij in het NYC topic ?quote:
Neem ook een UTP kabel mee dan, want die hadden ze in ons hotel niet, de kamer was wel voorzien van de aansluiting. Pennsylvania Hotel zaten wij.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:20 schreef Kerdaben het volgende:
mijn broer neemt z'n laptop mee, is wel handig aangezien er in ons hotel (en volgens mij de meeste) wel internet aanwezig is
Voor het eerst jaquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:29 schreef Wytze het volgende:
[..]
Jij in het NYC topic ?![]()
Damn ik ben echt lang weg geweest
quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:27 schreef Wytze het volgende:
En Wytze is weer helemaal NYC geil. Screw it, aankomende herfstvakantie ben ik in NYC.
Ik heb eerlijk gezegd geen speciale plannen. Wel de bekende toeristisch highlights icm met de New York Pass. Voor de rest zie ik daar wel wat me te wachten staat. Wel wil ik als het kan een trip naar Washington maken. Zit alleen nog te twijfelen of ik aan 1 dag genoeg heb, of dat ik er 1 nacht verblijf. En of ik eventueel Philly meepak.quote:Veel plezier Dizee. Nog speciale plannen ? Ga je nog naar mooie clubs?
Ow en vertel eventjes in het kort wat heb je precies gedaan daar voor stage, wat voor bedrijf en hoe/waar ben je verbleven. Begin over paar weekjes met nieuwe studie genaamd "International Business & Management" waarbij ik ook stage in buitenland moet lopen, 2x.
Jup.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:50 schreef marciemarcs het volgende:
19 augustus *o*
Nog ff een vraagje mbt geld.. het is mogelijk met een europas te pinnen daar??
wij hadden ook laptop meegenomen en we kregen allemaal onbeveiligde verbindingen binnen zodat we makkelijk konden internetten in het hotelquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:20 schreef Kerdaben het volgende:
mijn broer neemt z'n laptop mee, is wel handig aangezien er in ons hotel (en volgens mij de meeste) wel internet aanwezig is
Onze Amerika kennerquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:29 schreef The_Viper het volgende:
Heb oa een grote Amerikaanse landkaart naast mijn bed hangen zodat ik elke keer als ik wakker wordt een paar Amerikaanse steden of staten uit mijn hoofd kan leren
dan ben ik erook, ga 13 dagen (waarvan 2 reisdagen), 4 dagen naar Toronto, 2 dagen US open blijven er nog 5 over op NYC zelf te verkennen...maar heb er wel veel zin in!quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:13 schreef Mass het volgende:
nog een week of 5, dan mag ik ook weer!! Heb er zin in!!![]()
We zijn 5 dagen in New York, dus tijd genoeg om de dingen te doen die we de vorige keer niet hebben kunnen doen. Onder andere een NFL-wedstrijd op 11 september![]()
was het maar vast zover...![]()
Ja echt, ik zit hier te kwijlen achter me bureautjequote:Op donderdag 28 juli 2005 21:29 schreef The_Viper het volgende:
Jezus.... Hoe kan je mensen jaloers maken![]()
en nu helemaal.quote:
Veel plezierquote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:41 schreef Dizzee het volgende:
[..]
en nu helemaal.![]()
Maargoed, morgen dus naar New York.![]()
Ik hoop dat het mn verwachtingen waar kan maken.
Heb je loterij gewonnen ?quote:[b]Op vrijdag 29 juli 2005 12:08
HEB JE DIE HELICOPTERVLUCHT TER PLEKKE GEREGELD OF AL VOORAF GERESERVEERD/BESTELD VANUIT NEDERLAND? WIL HEM NAMELIJK OOK MAKEN MAAR WEET NIET OF ER WEL PLEK IS ALS JE PAS DE DAG ZELF AAN KOMT KAKKEN OF DAT JE VAN TEVOREN MOET RESERVEREN.
Ok.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:56 schreef Dr_Evil het volgende:
Wordt het trouwens niet eens tijd dat eerste plaatje uit de OP te schrappen?
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV mét HBO!quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:25 schreef Dizzee het volgende:
Hotels in NYC
Aan te raden. Lees wel eerst het boekje voordat je naar een attractie toe gaat (soms mag je een rij overslaan, en bij de ene helikoptertour geven ze meer korting dan bij een ander.quote:New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.
Eten was redelijk goed. Je weet ongeveer welke prijs je kan verwachten.quote:-Planet Hollywood
(Hier weet ik niets over, misschien kan iemand een prijsindicatie geven en of het lekker is)
quote:-Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
-Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
Ga vroeg in de ochtend of rond etenstijd. Anders moet je best lang wachten.quote:-Gebouwen te bezichtigen:
-Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
Er zijn nog zoveel leuke wijken en vast ook parken. Misschien dat je dit beter kan weglaten. Want je moet eigenlijk overal geweest zijn.quote:Wijken/Parken:
-Little Italy (Pizza )
-Chinatown (Ook lekker eten)
-Central Park (spreekt ook voor zich)
-Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
Inmiddels 2.50.quote:Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.00
Zit je naast de Mac en Madame Tussauds? Wellicht hebben we elkaar dan gezien, zonder dat we het van elkaar wetenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:55 schreef kepler het volgende:
tvp, ensorry voor het niet openen van een nieuwe
tijd was op in het i-net cafe
Ach, wees blij dat het voor jou in ieder geval al gaat gebeurenquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:24 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
29 december, 11:00 => Delta Airlines..
Wat duurt het nog lang![]()
Als je lange benen hebt ben je de lulquote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:52 schreef The.PhantoM het volgende:btw, we vliegen met delta. weet iemand of het een btje relaxte carrier is?
nee, ben niet zo'n typische nederlandse lange sjaak. Kheb klm vluchten overleefd dus zal wel goedkomen. Heb je eigen tv schermpjes in economy?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:13 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Als je lange benen hebt ben je de lul
Het blijft toch leuk om telkens weer Nederlandse invloeden in Amerika te zienquote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:52 schreef The.PhantoM het volgende:
weet trouwens niet of ik het al gezegd had, maar ik ga weer naar NYC. van 11 - 19 augustus. Verblijven lekker simpel in het Vanderbilt YMCA (wel centraal). Het wordt weer: "walk till you drop"
btw, we vliegen met delta. weet iemand of het een btje relaxte carrier is?
Nee, geen eigen schermpjes.. Als je geluk hebt zit je ergens waar je aardig zicht hebt op een scherm.. Verwacht iig niet teveel comfort.. Films waren wel up-to-date, buiten de films om was het matig. Ik heb vorig jaar oktober met ze gevolgen en komend december weer.. Had expres een andere maatschappij geboekt (continental als ik me niet vergis..), maar die bleek vol te zitten, dus werd het alsnog Deltaquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:29 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nee, ben niet zo'n typische nederlandse lange sjaak. Kheb klm vluchten overleefd dus zal wel goedkomen. Heb je eigen tv schermpjes in economy?
Als je gaar aankomt door de vlucht is dat best jammer..quote:Op zondag 31 juli 2005 10:41 schreef komrad het volgende:
ach het gaat toch niet om de vlucht als je maar aankomt
nouja opzich is het ook niet echt een probleem het vliegen, tenminste niet voor mij. Maar het gaat wel vervelen na een tijdje, vooral als het een lange vlucht is. Als je voor het eerst vliegt kan natuurlijk wel leuk zijn, vooral opstijgen en landen. Maar de 2e vlucht is al weer veel minder leuk. Het is gewoon net zoals je met de auto op vakantie gaat lijkt mij (kga haast nooit met de auto). Begin is het leuk om in de auto te stappen, gezellig met de gedachten dat je straks lekker op je bestemming ligt te chillen, maar na een paar uurtjes begint het zitten in de auto toch eigenlijk best wel te vervelen. In het vliegtuig heb je ongeveer net zoveel ruimte als dat je in een auto hebt, mits economy class. Dus slapen kan wel, maar niet echt goed. Daarbij moet je rekening houden dat je vaak smorgens vroeg op staat, naar schiphol moet met NS. En dan vooral naar de states op tijd incheckt (aangeraden wordt 3 uur van te voren). Dus moe op schiphol aangekomen moet je nog gezellig een paar uur lekker door schiphol wandelen -> 7 uur vliegen -> brak kom je aan in "the city that never sleeps"quote:Op zondag 31 juli 2005 13:03 schreef The_Viper het volgende:
Maar wáár wordt je dan zo gaar van? Van de zithouding, de lange tijd of het klimmen en dalen? Ik begrijp niet dat je van een vlucht gaar wordt. Denk dat als ik ooit ga vliegen dat ik de hele tijd mij ga verheugen op wat ik ga doen op de bestemming en dat ik mij dan niet bezig houd met allerlei lichamelijke kwaaljes.
Maar ja, ik heb dan ook nog nooit gevlogen...
Hahaha nee was dat maar waar... Maar ik ben wel van plan om zo'n beetje alles te gaan doen wat ik graag wil doen. Voor mijn gevoel heb ik de tijd van 'buget vakanties' wel gehad. Ik geef liever een paar honderd euro meer uit voor een vakantie met alles erop en eraan dan dat ik aan het eind naar huis ga met het gevoel dat ik nog maar de helft gedaan en gezien heb.quote:
Even over KLM, welk vliegtuig heb jij ingezeten dan?, de Boeing 777?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:28 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Nee, geen eigen schermpjes.. Als je geluk hebt zit je ergens waar je aardig zicht hebt op een scherm.. Verwacht iig niet teveel comfort.. Films waren wel up-to-date, buiten de films om was het matig. Ik heb vorig jaar oktober met ze gevolgen en komend december weer.. Had expres een andere maatschappij geboekt (continental als ik me niet vergis..), maar die bleek vol te zitten, dus werd het alsnog Delta![]()
Ja, ik ga bij mijn neef in Manhatten logeren en bij mijn oom en tante buiten New York (2uur rijden vanaf Broadway) ergens in de bergen, vlakbij die lui van Orange County Choppers (die bouwen choppers, is wel eens te zien of Discovery Channel).quote:Op zondag 31 juli 2005 21:50 schreef komrad het volgende:
3 weken dat is lekker, ga je ook nog de omgevingssteden checken?
dat was erg smerig om te zien vanuit het vliegtuigquote:Op zondag 31 juli 2005 23:22 schreef komrad het volgende:
vooral in combinatie met die snog of niet dinosaur
Tis daar nog zondag.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:42 schreef Jaguarized het volgende:
Leuk om te horen Dizzee! Zondag nog wat gedaan?
Dat is misschien omdat je oorspronkelijk aan een andere cultuur gewend bent?quote:Op zondag 31 juli 2005 23:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Be nu in drie weken tijd twee keer in NYC geweest. De eerste keer (maandag-zaterdag) heb ik ruim tijd gehad om de stad te verkennen, de tweede keer heb ik niet echt veel meer dan taxi-kantoor-hotelkamer gezien.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat er zo lyrisch aan NYC is. Ja, het is leuk om te zien en te ervaren, maar langer dan een krappe week kan ik er niet kunnen rondstruinen. Alles is er groot en indrukwekkend, maar de interactie met mensen is zo-zo. Ik heb vooral door Azië gereisd, en dan is het contact er toch veel meer, en veel warmer, ondanks het taal- en cultuurprobleem. Is het dat de Amerikaanse cultuur zo veel op de onze lijkt, wat tegenvalt? Ik weet het niet. Ik vond het nogal flets en onpersoonlijk.
Al was het wel weer leuk om Chinees tegen de taxi drivers te lullen
Ach, ieder z'n smaak
Het was van de week er trouwens 36 graden Celcus, en da's damn hot in NYC
Toen ik pc had afgesloten dacht ik, "volgens mij had ik daar zaterdag neer moeten zetten"quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Tis daar nog zondag.
Ik krijg na het lezen van je korte verslag weer zin.
21 volgens mij. Alcohol gaat sowieso bij 21 en ouder.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:21 schreef XMN8R het volgende:
Ik ga eind augustus met wat vrienden een weekje naar NY. Eén van hen is dit jaar 20 geworden. Heeft iemand enig idee hoe oud je moet zijn om in NY te worden toegelaten tot een bar en/of dancing? Mag je op die leeftijd een bar binnengaan én alcohol drinken, of mag je dan zelfs nog niet naar binnen?
je kan niet op ground zero komen. Maar je kan er wel omheen lopen. Ze hebben hekken op de hele site gezet en je kan er gewoon niet in, het is ook geen attractie ofzo maar gewoon een bouwput.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:42 schreef KarinBee het volgende:
Vraag over de WTC site:
Kun je daar gewoon altijd naartoe en er een beetje rondkijken of zijn er hekken of iets dergelijks waardoor je aan openingstijden gebonden bent? Wij zijn met kerst in New York en omdat op Christmas Day iedereen met zijn eigen familie/vrienden bezig is en veel attracties en winkels gesloten zijn, lijkt dat ons een ideaal moment om Ground Zero te bezoeken. Maar gaat dat dan wel of kom je er op die dag niet bij?
Het is wel een beetje een 'attractie' aan het worden. Er zijnkomen dagelijks best veel mensen, er zijn informatieborden etc.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:36 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
je kan niet op ground zero komen. Maar je kan er wel omheen lopen. Ze hebben hekken op de hele site gezet en je kan er gewoon niet in, het is ook geen attractie ofzo maar gewoon een bouwput.
Tuurlijk krijgt het snel een stempel als attractie. Je zegt immers niet van: " Ik ga naar attracties als het ESB, TS, Madison, Yankees, Guggenheim. Maar daarnaast ga ik ook naar Ground Zero."quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:06 schreef Toad het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een 'attractie' aan het worden. Er zijnkomen dagelijks best veel mensen, er zijn informatieborden etc.
ja oke, maar ik bedoelde meer van dat je entree zou moeten betalen voor ground zero en een hele tour krijgt ofzo. Dat is het dus niet...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:06 schreef Toad het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een 'attractie' aan het worden. Er zijnkomen dagelijks best veel mensen, er zijn informatieborden etc.
Nee oke. Ik snap wat je bedoel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:11 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja oke, maar ik bedoelde meer van dat je entree zou moeten betalen voor ground zero en een hele tour krijgt ofzo. Dat is het dus niet...
Als het goed is wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:58 schreef KarinBee het volgende:
Maar je kunt op Christmas Day dus hetzelfde daar zien (zoals die info borden) als op elke andere dag van het jaar?
De reden dat er meerdere games achter elkaar worden gespeeld is eigenlijk vrij simpel: afstand. Doordat de afstanden in Amerika net even wat groter zijn dan in Nederland speelt men sneller een aantal wedstrijden achter elkaar dan steeds meerdere keren per jaar naar elkaar te vliegen wat natuurlijk een kostbare zaak is. Meestal speelt men een keer of 3 uit en een keer of 3 thuis tegen een team. De laatste wedstrijd is op een zondag en wordt zoals vrijwel de meeste zondagswedstrijden 's middags gespeeld in tegenstelling tot de andere 3 games op 11, 12, 13 augustus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:25 schreef The.PhantoM het volgende:
ik zie dat het MLB seizoen in august start of al is gestart. Lijkt mij wel leuk om naar ene wedstrijd van de Yankees te gaan. Iemand ervaring mee? Waar haal je de tickets, hoeveel betaal je ongeveer voor de tickets? En weet iemand waarom er meerdere games worden gespeeld tegen de zelfde tegenstander op verschillende data's? Ik zie bijvoorbeeld dat de yankees op de 11, 12, 13 en 14e tegen de texas rangers spelen... Hoe zit dat?
klopt zo heb ik kaarten voor de US open besteldquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:13 schreef KarinBee het volgende:
Je kunt als niet-Amerikaan ook kaartjes bestellen via Ticketmaster, alleen worden ze dan niet naar je thuisgestuurd maar worden ze vastgehouden onder "will call" en moet je ze ter plekke gaan halen.
k thanx voor de aanvullingquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:13 schreef KarinBee het volgende:
Je kunt als niet-Amerikaan ook kaartjes bestellen via Ticketmaster, alleen worden ze dan niet naar je thuisgestuurd maar worden ze vastgehouden onder "will call" en moet je ze ter plekke gaan halen.
zeker. zal wellicht morgen even kijken.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:14 schreef Jaguarized het volgende:
CVS Photo Center
96th and Amsterdam
ICS
513 Amsterdam bet. 84th & 85th St.
Take 1/9 to 86th St.
Wellicht interessant?
Tickets opgehaald in de zin van: eticket?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:35 schreef The.PhantoM het volgende:
![]()
Tickets op gehaald voor New York. Nog precies 1 weekje en dan is het weer zover
![]()
Kheb ook een paar fotografie boeken geleend bij de bieb, dus ik hoop dat ik straks wat mooie plaatjes kan schieten![]()
nee, gewone tickets. Ik snap niet echt wat het voordeel is van etickets... Naar Bangkok hadden we ook etickets maar je moest gewoon een printje inleveren bij de checkin, dus net zoveel moeite.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tickets opgehaald in de zin van: eticket?
Grootste gedeelte van de tickets voor de VS is tegenwoordig toch e-ticket? Welke company vlieg je mee?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:56 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nee, gewone tickets. Ik snap niet echt wat het voordeel is van etickets... Naar Bangkok hadden we ook etickets maar je moest gewoon een printje inleveren bij de checkin, dus net zoveel moeite.
Delta ...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:02 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Grootste gedeelte van de tickets voor de VS is tegenwoordig toch e-ticket? Welke company vlieg je mee?
Zo duur? Ik betaal 2 dollar voor de eerste 20 minuten ofzo.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:09 schreef Kerdaben het volgende:
ben net terug van de musical all shook up, had er niet veel van verwacht maar was best leuk, verder nog in central park geweest en bij ground zero
het is idd erg warm, verschil binnen/buiten is echt groot
verder stinkt het wel op sommige plekken
ik zit nu trouwens op een of ander unsecure wireless netwerk waar er hiet zat van zijn, je moet alleen wel ff zoeken naar een goede (snelheid)
voor die van het hotel moet je 9 dollar betalen voor een half uur
ja maar we krijgenh het dus gratisquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:32 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zo duur? Ik betaal 2 dollar voor de eerste 20 minuten ofzo.
Mjah ik zit er over te twijfelen of ik wel of niet m'n laptop mee moet nemen aangezien ik 70 foto's kan maken op 2 kaartjes van me digicam...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 06:29 schreef Kerdaben het volgende:
[..]
ja maar we krijgenh het dus gratis
net naar mets - cubs geweest, was gaaf![]()
ook van die kaartjes gehaald voor die city sightseeing bus ofzo, was vanmiddag alleen VEELS te heet om daarop te zitten
70 foto's is echt weinig. Waarom koop je niet anders nog een kaartje in NYC. Kost tegenwoordig toch niet echt veel. En als je toch wat serieuzer gaat fotograferen maak je zoiezo wel wat meer foto's van het zelfde met verschillende belichtingen, dus dan is je kaartje zo vol. Laptop is natuurlijk wel handig om mee te nemen, kan je je foto's goed bekijken op je laptop of ze goed zijn gelukt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Mjah ik zit er over te twijfelen of ik wel of niet m'n laptop mee moet nemen aangezien ik 70 foto's kan maken op 2 kaartjes van me digicam...
Inderdaad, dat vind ik dan wel meteen het voordeel van het meenemen van een laptop. Een 128mb kaartje kost iets van 25 euro.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
70 foto's is echt weinig. Waarom koop je niet anders nog een kaartje in NYC. Kost tegenwoordig toch niet echt veel. En als je toch wat serieuzer gaat fotograferen maak je zoiezo wel wat meer foto's van het zelfde met verschillende belichtingen, dus dan is je kaartje zo vol. Laptop is natuurlijk wel handig om mee te nemen, kan je je foto's goed bekijken op je laptop of ze goed zijn gelukt.
net terug van JFK.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:53 schreef thomastux het volgende:
oeh, ik vertrek morgen!
vlieg met delta naar JFK, de 14de ben ik weer thuis. Heb er onzettend veel zin in en ga zeker proberen of ik iets van een reisverslagje kan achter laten!
Idd. Bij Duane Reade op times square staat een kodakmachine. Voor 3 dollar brand je je mb kaartje op cd. Is zo gebeurt, 5 minuutjes werk.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:19 schreef komrad het volgende:
70 foto's is niet erg veel maar je kan wel gewoon op cd laten branden he
Tell me about it. Het was echt TE warm.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 06:29 schreef Kerdaben het volgende:
[..]
was vanmiddag alleen VEELS te heet om daarop te zitten
Wij gaan ook in december en ik heb begrepen dat je dan overdag op een temperatuur van rond het vriespunt mag rekenen. Kledingadvies: laagjes!quote:Op maandag 8 augustus 2005 14:11 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben benieuwd of de temperatuur in december een beetje aangenaam is.
Wanneer ga je?quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:23 schreef KarinBee het volgende:
[..]
Wij gaan ook in december en ik heb begrepen dat je dan overdag op een temperatuur van rond het vriespunt mag rekenen. Kledingadvies: laagjes!![]()
maart/april is opzich best lekker weer. Vorig jaar in april geweest, wel wat regenbuitjes maar viel best mee. Was iig lekker loop weer. Ik ga overmorgen naar NYC en ik heb ff voor de weatherforecast gekeken en ik zie temps van 35 gradenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:28 schreef slinxxx het volgende:
ik ben van plan om volgend jaar voor de zomer naar new york te gaan met mijn moeder(zij betaald) anyway, wat is qua weer en prijzen vd tickets/hotels de beste tijd...ons komt maart het beste uit. wat denken jullie?
Ik ook. Gelukkig is het a.s. donderdag zo ver!quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:38 schreef _wie het volgende:
nu krijg ik ook echt zin om te gaan
ga je donderdag ook naar NYC? met welke carrier vlieg je?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:32 schreef fanneke het volgende:
[..]
Ik ook. Gelukkig is het a.s. donderdag zo ver!![]()
nouja dan maar de vraag @fanneke, hoelaat vertrekt je vlucht?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:38 schreef Jaguarized het volgende:
Echt vrijwel iedereen hier vliegt met Delta....
Als Fanneke om 10.30 of 11.15 vliegt weet je al wel dat het Delta is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:40 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nouja dan maar de vraag @fanneke, hoelaat vertrekt je vlucht?
je vliegt ook binnekort met Delta? Of wat?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:40 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als Fanneke om 10.30 of 11.15 vliegt weet je al wel dat het Delta is.
yepquote:Op maandag 8 augustus 2005 22:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Wanneer ga je?
@komrad: ben je wel eens in de winter daar geweest?
Neuh, ik hou het bij SAS.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:42 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
je vliegt ook binnekort met Delta? Of wat?
Geen eten? Wij kregen bij delta gewoon eten hoor. En Continental, Delta, Klm volgens mij is alles wel goed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:15 schreef Kerdaben het volgende:
m'n broer had de vorige keer met delta gevlogen en zei dat ze toen helemaal geen eten kregen enzo, geen idee wat ervan waar is en het zal nu wel veranderd zijncontinental is iig goed
Ik vlieg met KLM naar Newark.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:40 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nouja dan maar de vraag @fanneke, hoelaat vertrekt je vlucht?
Dat valt dan weer erg mee! Ik ga het eens overwegen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:12 schreef Dizzee het volgende:
precies wat komrad zegt.
ik zou trouwens nog naar washington gaan, maar dat is er niet van gekomen. je kan er al heen voor 40 dollar round trip! in het hotel liggen wel foldertjes van verschillende busmaatschappijen.
veel goedkoper dan wat ik dus vooraf gedacht had. (amtrack of vliegen)
dus jag. als je nog naar washington gaat, kan het voor die prijs.![]()
he, dat was precies het plan van mn vaderquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:12 schreef Dizzee het volgende:
precies wat komrad zegt.
ik zou trouwens nog naar washington gaan, maar dat is er niet van gekomen. je kan er al heen voor 40 dollar round trip! in het hotel liggen wel foldertjes van verschillende busmaatschappijen.
veel goedkoper dan wat ik dus vooraf gedacht had. (amtrack of vliegen)
dus jag. als je nog naar washington gaat, kan het voor die prijs.![]()
cool! Hoe is de temperatuur daar? Ik vlieg morgen naar NYCquote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:08 schreef thomastux het volgende:
hier eventjes live vanuit een zwaar beveiligde terminal in NYC!
het is hier echt geweldig! Delta airlines heeft idd oude stuwardessen maar ze zi jn heel aardig en goed in wat ze doen(naar mijn mening net zo belangrijk). Vanuit JFK hebben we gebruik gemaakt van een soort taxi serves die je ophaalt bij de terminal en voor je hotel afzet(34dollar bij ons), vooral voor de eerste keer een stuk handiger dan >1uur met openbaar vervoer.
Het hotel, Park Central, is erg sjiek maar in verhouding wel duur. Maar wel goed. De sfeer op straat is echt geweldig! In winkels zijn mensen betrekkelijk langzaam maar ze willen wel goed helpen. Vandaag hebben we een stuk hop-on hop-off bus gedaan, erg leuk, grappige gids, je ziet en leert erg veel. Ook hebben we NY-passen opgehaald, dat is echt een aanrader! Je kunt iets van 40 atracties gratis binnen(grote atracries als Empire State Building), en krijgt in veel winkels koting, erbij zit een erg duidelijk en uitgebreid boekje.
Oeh, that's all for now, ik ga weer genieten van deze parchtige stad, mssn tot snel
Of had jij onder strenge supervisie een pilsje besteld?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:46 schreef Dizzee het volgende:
ja
We gaan op 22 december heen en 3 januari terug. Heb er nu al superveel zin in! Lekker shoppen voor de kerst en oud & nieuw op Times Sqaure...quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Wanneer ga je?
@komrad: ben je wel eens in de winter daar geweest?
Ah dagje eerder dan mij en 2 daagjes later terug...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:22 schreef KarinBee het volgende:
[..]
We gaan op 22 december heen en 3 januari terug. Heb er nu al superveel zin in! Lekker shoppen voor de kerst en oud & nieuw op Times Sqaure...![]()
Naast alle ins en outs van Manhattan bekijken willen we ook een dagje naar Philadelphia en een dagje Niagara Falls.
dan ik, maar voor zover de zeik modequote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ah dagje eerder dan mij en 2 daagjes later terug...
Ga jij ook morgen? hoe laat vertrek je?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:17 schreef The.PhantoM het volgende:
zo morgen is het dan zover, kga nu snel me bed in, morgen vroeeeeeeg op.
Mss post ik nog vanuit "gotham" als ik zin heb![]()
NYC all the way![]()
![]()
jammer, ik ben dan pas 18.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:46 schreef Dizzee het volgende:
ja
Ik ben net een maand 21 als ik straks in de VS ben.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:39 schreef super-muffin het volgende:
[..]
jammer, ik ben dan pas 18.
naja, dan heb ik een rede om weer te gaan als het me bevalt en ik 21 ben
Altijd uit eten. En af en toe even snel macen of een pizza slice pakken. Vaak even wat drinken halen bij Duane Reade. (NY's #1 Drug store)quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:44 schreef Jaguarized het volgende:
Dizzee, zijn jullie elke avond uit eten geweest of bij een supermarkt? In het laatste geval, waar?
Vorig jaar was ik 20. Toen kon ik dus ook niet drinken. Maar toen haalden anderen vaak wat drank.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:39 schreef super-muffin het volgende:
[..]
jammer, ik ben dan pas 18.
naja, dan heb ik een rede om weer te gaan als het me bevalt en ik 21 ben
Los zoeken. Vaak voordeliger. Ik gebruik vaak vliegwinkel.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 00:51 schreef Razer het volgende:
Ik wil in de herfstvakantie graag naar NY, iemand suggesties waar ik heb beste een vliegticket/hotel kan vinden een beetje gkoedkoop? Of een pakket met vluht en hotel samen..
Als je op Times Square wil staan moet je wel vroeg daar staan, want anders is het daar echt megadruk, wij zijn er 2 jaar geleden geweest en toen zijn we om 16.30u uit het Hotel vertrokken en toen stonden we nog in een zijstraat. Times Square is met oud en nieuw opgedeeld in diverse vakken, afgezet met dranghekken. Je moet wel een beetje vooraanstaan wil je de bol goed zien zakken (want het is maar een klein ding).quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:22 schreef KarinBee het volgende:
[..]
We gaan op 22 december heen en 3 januari terug. Heb er nu al superveel zin in! Lekker shoppen voor de kerst en oud & nieuw op Times Sqaure...![]()
Naast alle ins en outs van Manhattan bekijken willen we ook een dagje naar Philadelphia en een dagje Niagara Falls.
Dat moesten we ook toen we de eerste keer naar US gingen. Meestal is wel bekend in welk Hotel de eerste overnachting zal plaatsvinden, gewoon het adres van het hotel opschrijven. We hadden gelukkig familie nabij New York wonen, 20 min met de trein vanaf Grand Central Terminal, en toen hebben we dit adres doorgegeven, ondanks dat we daar pas de laatste week van de 3 1/2 week daadwerkelijk verbleven.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:44 schreef Litman het volgende:
Ik hoorde net op de radio, dat in het kader van de 'terrorismebestrijding' vanaf 4 oktober a.s. iedere niet u.s. ingezetene bij het boeken van een vlucht precies moet aangeven waar hij gaat verblijven (adres, postcode etc.) in Amerika.
Ik vraag me af hoe dat moet met mensen die gaan rondtrekken?![]()
Volgens mij is dat niet echt nieuw hoor. Elke keer dat wij naar de VS gingen hebben we dat ook moeten aangeven.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:44 schreef Litman het volgende:
Ik hoorde net op de radio, dat in het kader van de 'terrorismebestrijding' vanaf 4 oktober a.s. iedere niet u.s. ingezetene bij het boeken van een vlucht precies moet aangeven waar hij gaat verblijven (adres, postcode etc.) in Amerika.
1e nacht. Maar dat bericht geldt voor het vliegpersoneel. Ik vind het allemaal maar overdreven.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:44 schreef Litman het volgende:
Dat lijkt mij ook wel mooi ja.quote:
ben ik het totaaaal niet mee eens:). Heb er nu bijna 5 dagen vertoefd maar nog niets eens de helft gezien, ben nog nieteens een museum ingeweest en toch waren alle dagen echt afgeladen vol.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:32 schreef Kerdaben het volgende:
imo kun je NY in een week makkelijk zien, ik was er binnen 4 dagen al op uitgekeken maar dat kan ook aan mij liggen, buiten manhatten is imo ook niet zo heel veel spannends te zien
nooit lang hoeven wachten?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:41 schreef Toad het volgende:
Volgens mij heb ik geluk gehad qua wachttijd, als ik dit zo hoor.
Nee ESB was ik rond 18.00 uur en toen moest ik 30 minuten wachten (totaal). Bij de boot naar Liberty Island was ik rond 12.30 uur moest ik ook ongeveer 30 minuten wachten (incl. rij kaartjes verkoop).quote:
en ik mocht boven en beneden wachten, dat was ook geen feestjequote:Op zaterdag 13 augustus 2005 08:59 schreef Dizzee het volgende:
heb je maar een kwartiertje hoeven wachten bij het ESB? good for you. ik stond minimaal een uur in de rij. tot de lokketten met de kaartjes kon ik zo doorlopen, dus ik dacht; mooi schiet lekker op. totdat ik daarna die rij zag.![]()
Het viel bij mij afgelopen donderdag allerzins mee. We waren om 6 uur bij het ESB en stonden om kwart voor zeven boven. Had al wel kaartjes thuis uitgeprint. Ook boven was er alle ruimte om alles te zien. We zijn ruim anderhalf uur boven geweest tot het donker was. Het is heel indrukwekkend om Manhattan (en Brooklyn) met al die lichtjes van boven te zien.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:02 schreef Cee het volgende:
Die rijen zijn verraderlijk, ja! En dan kom je boven en mag je je voegen bij de meute die er al staat, in de hoop dat je je ergens tussen kunt wrikken om naar beneden te kunnen kijken. Maar uiteindelijk is 't de moeite waard, vooral 's avonds als alle lichten aan zijn!
als je naar het vrijheidsbeeld wil ga dan 's-morgens zo vroeg mogelijk. Wij stonden er om 10 uur en hebben maar 5 minuten moeten wachten voor we (na strenge controle van tassen e.d.) de boot op konden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:33 schreef Dizzee het volgende:
inderdaad. ook zoiets bij de ferry naar het vrijheidsbeeld. voor de tickets stond ik in de normale rij, terwijl je met de new york pass je kaartje bij de bookstore moet halen. daar stond geen rij. gelukkig was het nog vroeg en was het maar 10 minuutjes wachten. al was het in die tent na de controle wel lang wachten.
wel leuk??? het is hier fantastisch.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:15 schreef The.PhantoM het volgende:
groeten uit NYC. Het is hier fuckin' warm, maar wel leuk.
duhquote:Op zondag 14 augustus 2005 04:48 schreef fanneke het volgende:
[..]
wel leuk??? het is hier fantastisch.
kaartjes en de rij voor de controle was ook niet lang wachten. maar na de controle in die tent wel. was rond 10 / 11 uur weet niet meer precies.quote:Op zondag 14 augustus 2005 04:47 schreef fanneke het volgende:
[..]
als je naar het vrijheidsbeeld wil ga dan 's-morgens zo vroeg mogelijk. Wij stonden er om 10 uur en hebben maar 5 minuten moeten wachten voor we (na strenge controle van tassen e.d.) de boot op konden.
Maar toen we rond half 2 weer terugkwamen stond er een ongelofelijke lange rij. Wachttijd was zo'n anderhalf uur en dat is in die hitte hier in NY geen pretje.
oke zal het wel proberen daar.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:20 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik 20. Toen kon ik dus ook niet drinken. Maar toen haalden anderen vaak wat drank.
Overigens is mij in NY niet 1 keer om ID gevraagd. Je kan het dus altijd proberen.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:51 schreef super-muffin het volgende:
[..]
oke zal het wel proberen daar.
maar m'n pa was 4 jaar terug in New York, en daar vroegen ze ook naar z'n ID kaart. Misschien kwam het door zn snor, die er nu af is.we kwamen pas een foto tegen waar hij nog een snor had, en hij leek net een turk
En hij was daar net na de aanslagen.
Dat weet ik zo niet. Anders moet je even Bryant Park checken. Daar kan je gratis draadloos internetten.quote:Ik hoorde dat in New York veel hotels gratis WiFi hebben? Dat zou wel mooi zijn
oh ik dacht dat je dat bedoelde. maar dat kan dus daar ja.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:02 schreef super-muffin het volgende:
draadloos internetten in een Park?
Internet is niet noodzakelijk, ben namelijk op vakantie als ik daar ben, en dan kan ik internet wel missen.
nee hoor in mijn laptop zit een hele mooie UTP kabelquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:28 schreef super-muffin het volgende:
laptops zijn altijd wireless
maar ik weet nu dat het wel goed zit. Mocht ik internet gebruiken.
Dat had ik in Parijs, daar had ik internet in de autoquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:28 schreef Kerdaben het volgende:
je hebt idd een paar parken waar je gratis kan internetten, bij ons in het hotel was het niet gratis, maar je kon genoeg onbeveiligde verbindingen oppikken, je moet wel ff zoeken naar een snelle dan
vertel....wat zijn de plannen vandaag?quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:39 schreef fanneke het volgende:
zit nu lekker wireless te internetten in hotel The New Yorker. En voor de echte Hollanders onder ons...het is nog gratis ook.
hoe kom je daar zo bij?quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:39 schreef super-muffin het volgende:
Trouwens Komrad, hou je van Metallica en Nirvana?
Eerst heel stevig ontbijten in de diner onder het hotel. Dan naar het Intrepid Museum en vanmiddag staat Central Park op het programma. Vanavond is nog open.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:44 schreef Dizzee het volgende:
[..]
vertel....wat zijn de plannen vandaag?
Broadway musical als je het nog niet gedaan hebt.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:00 schreef fanneke het volgende:
[..]
Eerst heel stevig ontbijten in de diner onder het hotel. Dan naar het Intrepid Museum en vanmiddag staat Central Park op het programma. Vanavond is nog open.
Suggesties voor onze laatste avond in NYC, want morgen pikken we de auto op en gaat het richting Cape Cod.
times square,quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:01 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Broadway musical als je het nog niet gedaan hebt.
i must correct youquote:Op zondag 14 augustus 2005 19:47 schreef super-muffin het volgende:
[..]
eye of the beholder is een nummer van Metallica en The man who sold the world van Nirvana
Niet offtopic gaan hequote:Op zondag 14 augustus 2005 22:03 schreef komrad het volgende:
[..]
i must correct you
the man who sold the world is gecovered door nirvana en is eigenlijk van david bowie maar oke. Ik vind het wel oke verder.
Eye of the beholder is een algemeen gekende engelstalige uitspraak. Logic is in the eye of the beholder is ongetwijfeld van iemand maar ik heb het ook zelf bedacht (soort van wiel 2x uitvinden enzo).
Neequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:10 schreef komrad het volgende:
he jeroenus, hoe is het
nog in th states??
Fan-tas-tisch. Veeeel beter onderwijs, campus is waanzinning mooi, fantastische mensen (binnen nu en een paar jaar maar is naar Taiwan en Zuid-Korea) en ALTIJD mooi weer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:12 schreef komrad het volgende:
jammer
maar vertel hoe was het geweest?
Bij één van de vakken had je casestudies van HBS die je in een groep moest doen, een vast groepje gedurende de hele periode. In dat groepje zaten twee Taiwanezen en twee Zuid-Koreanen. Dat zijn wel zulke vriendelijke, gastvrije, bescheiden en collegiale mensen, ik heb er echt groot respect voor. Vandaar dat ik absoluut die landen een keer ga bezoeken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:19 schreef komrad het volgende:
mooi zo maar ik snap je zin tussen haakjes niet helemaal
De "How are you doing?" was in Berkeley wel oprecht. Hele vriendelijke mensen. Ook altijd "You're welcome".quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:29 schreef komrad het volgende:
nou ik vond de arerikanen in NYC vooral oppervlakkig, het niveau van how you doin' en als je dan antwoord gaf keken ze je aan alsof je gek was.
Maar niet vergeten dat NYC ook iets heel anders is he
Wanneer ga je weer naar de states?
jahquote:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:49 schreef kepler het volgende:
[..]
jah![]()
ik weet het, het is niet zo heel slim. Maar die gasten waren er wel erg goed in. Wel een mooie knuffel aan overgehouden moet je maar denken
![]()
heb ik dat ook een keertje meegemaaktquote:
Ik zal binnenkort beginnen met het overtypen van de mijne.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:18 schreef komrad het volgende:
daar wil je idd niet aan denken, ik wacht op verhalen eigenlijk
Ik hoorde gister van iemand dat JFK er ontzettend oud uit ziet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:40 schreef The.PhantoM het volgende:
wat is JFK trouwens een verotte airport zeg! Tenminste de terminal van delta zag er niet uit
ja klopt... Had ik echt niet verwacht omdat het een erg grote airport is volgens mij. Ik denk wel dat we trots kunnen zijn op schiphol...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik hoorde gister van iemand dat JFK er ontzettend oud uit ziet.
Ik dacht ook dat ik in de eighties terecht was gekomen..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik hoorde gister van iemand dat JFK er ontzettend oud uit ziet.
Het is behoorlijk steil. Vooral als je op de bovenste ring zit en dan ook nog eens de bovenste rij zoals wij vorige week.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:17 schreef komrad het volgende:
yankee stadion is ook vrij groot maar ook relatief steil zodat je niet al te ver van het veld af zit
Zie je uberhaupt dan wel wat?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:55 schreef fanneke het volgende:
[..]
Het is behoorlijk steil. Vooral als je op de bovenste ring zit en dan ook nog eens de bovenste rij zoals wij vorige week.
![]()
Newark schijnt relatief nieuw te zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:31 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat ik in de eighties terecht was gekomen..Beetje muffe bruin/groene kleuren wat ik gezien heb.. Bij vertrek was het al wat beter, maar zoals in 'The Terminal' met Tom Hanks..? Ik ben niet in dat deel geweest iig..
het was echt duur, maar misschien komt dat omdat we elke avond uit eten gingen. Je moet ook echt naar Planet Hollywood gaan op TS, echt een supergroot restaurant. Met uitzicht op Times Squarequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:04 schreef komrad het volgende:
als je ziet wat een vakantie kost dan maakt dat beetje geld niet zo heel veel uit, maar ja je had er ook iets anders voor kunnen doen he
ziet er wel redelijk modern uit, maar ik heb een beetje het idee dat het niet heel goed onderhouden is. Vooral de doaune-controle ziet er heel mooi uit, met uitzicht op de skyline van Manhattan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Newark schijnt relatief nieuw te zijn.
nooit van gehoord. volgens mij meld je je af door je groene kaartje weer in te leveren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:00 schreef kepler het volgende:
[..]
Over de douane gesproken: je moet je vingerafdruk en een foto laten nemen, en ze zeggen dat je je zelf ook moet 'afmelden' bij een apparaat als je weer weg gaat. Maar dat heb ik volgens mij niet gedaan, en ze zeggen dat je dan problemen kan krijgen als je weer terug komt in Amerika. Omdat je dan technisch gezien niet weg bent gegaan uit Amerika, weet iemand daar wat over?
heb jij je vingerafdruk en pasfoto niet laten nemen dan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:04 schreef Dizzee het volgende:
[..]
nooit van gehoord. volgens mij meld je je af door je groene kaartje weer in te leveren.
jawelquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:09 schreef kepler het volgende:
[..]
heb jij je vingerafdruk en pasfoto niet laten nemen dan?
hmm ik zag ook ergens een filmpje dat je ook moest 'uitchecken' met je vingerafdrukquote:
Vond ik nou weinig aan, het leukste was nog de trap naar boven met al die hand afdrukken.. Minihandjes van Joe Pesci enzo..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Je moet ook echt naar Planet Hollywood gaan op TS, echt een supergroot restaurant. Met uitzicht op Times Square
Newark is idd wat beter als JFK maar kan nog steeds niet tippen aan schiphol. Ik heb niks over dat afmelden gehoord. Ze kunnen toch zien dat je de states verlaten hebt als je gaat inchecken voor je terug vlucht ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:00 schreef kepler het volgende:
[..]
ziet er wel redelijk modern uit, maar ik heb een beetje het idee dat het niet heel goed onderhouden is. Vooral de doaune-controle ziet er heel mooi uit, met uitzicht op de skyline van Manhattan.
Over de douane gesproken: je moet je vingerafdruk en een foto laten nemen, en ze zeggen dat je je zelf ook moet 'afmelden' bij een apparaat als je weer weg gaat. Maar dat heb ik volgens mij niet gedaan, en ze zeggen dat je dan problemen kan krijgen als je weer terug komt in Amerika. Omdat je dan technisch gezien niet weg bent gegaan uit Amerika, weet iemand daar wat over?
net zoals londen(heathrow), barcelona, phoenix, lax,miami en cincanatti. allemaal veel minder als schiphol.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:42 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Newark is idd wat beter als JFK maar kan nog steeds niet tippen aan schiphol.
Chagrijnigequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:42 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Newark is idd wat beter als JFK maar kan nog steeds niet tippen aan schiphol. Ik heb niks over dat afmelden gehoord. Ze kunnen toch zien dat je de states verlaten hebt als je gaat inchecken voor je terug vlucht ?
BTW, zijn wel schagrijnige (schrijf je dat zo?) mensen zeg die daar werken bij customs en incheck balie enzo... Maarja wat wil je met zo'n klote baan
Go spank yourself. Btw, komt de rest van het verslag ook of heb je het op een weblog oid?quote:
Ben nu bezig met de foto's, maar ik zal later nog wel ff een verslagje typenquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:15 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Go spank yourself. Btw, komt de rest van het verslag ook of heb je het op een weblog oid?
Oki, al je vrienden in dit topic zijn er benieuwd naar.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:29 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Ben nu bezig met de foto's, maar ik zal later nog wel ff een verslagje typen
ja wil zo weer terug vliegen. Maar wel een beetje last gehad van een jetlag. Kheb gister tot 5 uur geslapenquote:Op zondag 21 augustus 2005 09:03 schreef BoosteRr het volgende:
Ey Phantom, tintelen je voeten nog?
De mijne kriebelen elke ochtend weer om te gaan slenteren door NYC!
BoosteRr / Joe Carioca
Voor deze keerquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:41 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik deeltje XXI doen? Ah toe...?? Wat lief! Dankje!
Het is een kleine acht uur vliegen... er zijn idd langere reizen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:40 schreef Jaguarized het volgende:
Van zo'n stukje nog een jetlag?
www.parkyourpic.com (maar dat gaat wel per stuk net als tinypic en imageshack (geen thumbs hier))quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:53 schreef The.PhantoM het volgende:
waar kan ik fotoz uploaden? Pbase kan maar 10 mb
Maar ik heb de nieuwe ook nog niet geopend.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |