abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:29:32 #51
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29270879
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:13 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Als je lange benen hebt ben je de lul
nee, ben niet zo'n typische nederlandse lange sjaak. Kheb klm vluchten overleefd dus zal wel goedkomen. Heb je eigen tv schermpjes in economy?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_29271319
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 17:52 schreef The.PhantoM het volgende:
weet trouwens niet of ik het al gezegd had, maar ik ga weer naar NYC. van 11 - 19 augustus. Verblijven lekker simpel in het Vanderbilt YMCA (wel centraal). Het wordt weer: "walk till you drop"

btw, we vliegen met delta. weet iemand of het een btje relaxte carrier is?
Het blijft toch leuk om telkens weer Nederlandse invloeden in Amerika te zien
pi_29272576
Amsterdam avenue
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29274664
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:29 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

nee, ben niet zo'n typische nederlandse lange sjaak. Kheb klm vluchten overleefd dus zal wel goedkomen. Heb je eigen tv schermpjes in economy?
Nee, geen eigen schermpjes.. Als je geluk hebt zit je ergens waar je aardig zicht hebt op een scherm.. Verwacht iig niet teveel comfort.. Films waren wel up-to-date, buiten de films om was het matig. Ik heb vorig jaar oktober met ze gevolgen en komend december weer.. Had expres een andere maatschappij geboekt (continental als ik me niet vergis..), maar die bleek vol te zitten, dus werd het alsnog Delta
Victory is mine!!
pi_29287582
ach het gaat toch niet om de vlucht als je maar aankomt
pi_29289163
quote:
Op zondag 31 juli 2005 10:41 schreef komrad het volgende:
ach het gaat toch niet om de vlucht als je maar aankomt
Als je gaar aankomt door de vlucht is dat best jammer..

[ Bericht 2% gewijzigd door Dr_Evil op 31-07-2005 12:10:20 (typo) ]
Victory is mine!!
pi_29289172
gaar kom je toch wel aan over het algemeen
pi_29289723
Als je de kans en de ruimte krijgt een beetje te slapen enzo is dat wel lekker.. Maar de één zal er meer moeite mee hebben dan de ander..
Victory is mine!!
pi_29290209
Maar wáár wordt je dan zo gaar van? Van de zithouding, de lange tijd of het klimmen en dalen? Ik begrijp niet dat je van een vlucht gaar wordt. Denk dat als ik ooit ga vliegen dat ik de hele tijd mij ga verheugen op wat ik ga doen op de bestemming en dat ik mij dan niet bezig houd met allerlei lichamelijke kwaaljes.
Maar ja, ik heb dan ook nog nooit gevlogen...

[ Bericht 10% gewijzigd door The_Viper op 31-07-2005 13:04:03 (Smiley ge-addeerd) ]
  zondag 31 juli 2005 @ 15:13:43 #60
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29294232
quote:
Op zondag 31 juli 2005 13:03 schreef The_Viper het volgende:
Maar wáár wordt je dan zo gaar van? Van de zithouding, de lange tijd of het klimmen en dalen? Ik begrijp niet dat je van een vlucht gaar wordt. Denk dat als ik ooit ga vliegen dat ik de hele tijd mij ga verheugen op wat ik ga doen op de bestemming en dat ik mij dan niet bezig houd met allerlei lichamelijke kwaaljes.
Maar ja, ik heb dan ook nog nooit gevlogen...
nouja opzich is het ook niet echt een probleem het vliegen, tenminste niet voor mij. Maar het gaat wel vervelen na een tijdje, vooral als het een lange vlucht is. Als je voor het eerst vliegt kan natuurlijk wel leuk zijn, vooral opstijgen en landen. Maar de 2e vlucht is al weer veel minder leuk. Het is gewoon net zoals je met de auto op vakantie gaat lijkt mij (kga haast nooit met de auto). Begin is het leuk om in de auto te stappen, gezellig met de gedachten dat je straks lekker op je bestemming ligt te chillen, maar na een paar uurtjes begint het zitten in de auto toch eigenlijk best wel te vervelen. In het vliegtuig heb je ongeveer net zoveel ruimte als dat je in een auto hebt, mits economy class. Dus slapen kan wel, maar niet echt goed. Daarbij moet je rekening houden dat je vaak smorgens vroeg op staat, naar schiphol moet met NS. En dan vooral naar de states op tijd incheckt (aangeraden wordt 3 uur van te voren). Dus moe op schiphol aangekomen moet je nog gezellig een paar uur lekker door schiphol wandelen -> 7 uur vliegen -> brak kom je aan in "the city that never sleeps"
pi_29299759
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:50 schreef Wytze het volgende:

[..]

Heb je loterij gewonnen ?
Hahaha nee was dat maar waar... Maar ik ben wel van plan om zo'n beetje alles te gaan doen wat ik graag wil doen. Voor mijn gevoel heb ik de tijd van 'buget vakanties' wel gehad. Ik geef liever een paar honderd euro meer uit voor een vakantie met alles erop en eraan dan dat ik aan het eind naar huis ga met het gevoel dat ik nog maar de helft gedaan en gezien heb.

Iemand nog leuke tips die je niet in de toeristenboekjes vindt?
  zondag 31 juli 2005 @ 20:39:05 #62
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_29303316
Ik ga dinsdag naar New York, voor 3 weken
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  zondag 31 juli 2005 @ 20:46:45 #63
51063 Son-Of-A-Gun
pi_29303592
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:28 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Nee, geen eigen schermpjes.. Als je geluk hebt zit je ergens waar je aardig zicht hebt op een scherm.. Verwacht iig niet teveel comfort.. Films waren wel up-to-date, buiten de films om was het matig. Ik heb vorig jaar oktober met ze gevolgen en komend december weer.. Had expres een andere maatschappij geboekt (continental als ik me niet vergis..), maar die bleek vol te zitten, dus werd het alsnog Delta
Even over KLM, welk vliegtuig heb jij ingezeten dan?, de Boeing 777?
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_29305915
3 weken dat is lekker, ga je ook nog de omgevingssteden checken?
  zondag 31 juli 2005 @ 22:59:42 #65
51063 Son-Of-A-Gun
pi_29308577
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:50 schreef komrad het volgende:
3 weken dat is lekker, ga je ook nog de omgevingssteden checken?
Ja, ik ga bij mijn neef in Manhatten logeren en bij mijn oom en tante buiten New York (2uur rijden vanaf Broadway) ergens in de bergen, vlakbij die lui van Orange County Choppers (die bouwen choppers, is wel eens te zien of Discovery Channel).

Ben nu niet echt iemand die 3 weken in stad wil rondhangen, zeker niet als het hoog zomer is.
pi_29309007
NYC is echt ubercool hoor daar kan je best 1,5 week rondhangen
pi_29309203
Be nu in drie weken tijd twee keer in NYC geweest. De eerste keer (maandag-zaterdag) heb ik ruim tijd gehad om de stad te verkennen, de tweede keer heb ik niet echt veel meer dan taxi-kantoor-hotelkamer gezien.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat er zo lyrisch aan NYC is. Ja, het is leuk om te zien en te ervaren, maar langer dan een krappe week kan ik er niet kunnen rondstruinen. Alles is er groot en indrukwekkend, maar de interactie met mensen is zo-zo. Ik heb vooral door Azië gereisd, en dan is het contact er toch veel meer, en veel warmer, ondanks het taal- en cultuurprobleem. Is het dat de Amerikaanse cultuur zo veel op de onze lijkt, wat tegenvalt? Ik weet het niet. Ik vond het nogal flets en onpersoonlijk.
Al was het wel weer leuk om Chinees tegen de taxi drivers te lullen

Ach, ieder z'n smaak

Het was van de week er trouwens 36 graden Celcus, en da's damn hot in NYC
pi_29309409
vooral in combinatie met die snog of niet dinosaur
pi_29309589
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:22 schreef komrad het volgende:
vooral in combinatie met die snog of niet dinosaur
dat was erg smerig om te zien vanuit het vliegtuig Maar da's in Nederland niet anders. Heb op de 26ste verdieping van een pand in A'dam gewerkt, en dan zag je echt een gele deken over de stad liggen, vanaf de 10e in Eindhoven ook.

Ik heb de subway in NYC deze week maar gemeden. Die vond ik bij midden-twintig graden al een zweetvergaarbak....
Da's trouwens wel een aanrader. Koop een drie-dagen of zeven-dagen Metro pass. Je komt zowat overal als je het schema doorhebt.
pi_29313175
even de groeten dan uit New York

Heb het topic even snel gelezen, maar ik kan helaas niet elke dag updaten. Ben op de 1 of andere manier zo druk.
Mn benen zijn wel moe zeg. Vandaag vanaf het ESB naar Guggenheim gelopen. Heb ook nog een foto van Amsterdam Av trouwens. Ik was 'verkeerd' gelopen, en kwam toen daar uit.

Net even gerelaxed in Central Park. Dat is echt gezellig daar.

Ohja, Delta is goed te doen. Alleen wel ouwe films, I Robot en Hitch. Hitch is wel okee.

Als ik thuis kom wel verslag en foto's.

Enohja, voor die MB kaartjes is het vorige topic, die kan je op Times Square onder het Marriot Hotel laten branden op CD' tje. 7dollar en is binnen een uurtje klaar.

pi_29313327
Leuk om te horen Dizzee! Zondag nog wat gedaan?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29313433
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:42 schreef Jaguarized het volgende:
Leuk om te horen Dizzee! Zondag nog wat gedaan?
Tis daar nog zondag.

Ik krijg na het lezen van je korte verslag weer zin.
pi_29314649
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Be nu in drie weken tijd twee keer in NYC geweest. De eerste keer (maandag-zaterdag) heb ik ruim tijd gehad om de stad te verkennen, de tweede keer heb ik niet echt veel meer dan taxi-kantoor-hotelkamer gezien.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat er zo lyrisch aan NYC is. Ja, het is leuk om te zien en te ervaren, maar langer dan een krappe week kan ik er niet kunnen rondstruinen. Alles is er groot en indrukwekkend, maar de interactie met mensen is zo-zo. Ik heb vooral door Azië gereisd, en dan is het contact er toch veel meer, en veel warmer, ondanks het taal- en cultuurprobleem. Is het dat de Amerikaanse cultuur zo veel op de onze lijkt, wat tegenvalt? Ik weet het niet. Ik vond het nogal flets en onpersoonlijk.
Al was het wel weer leuk om Chinees tegen de taxi drivers te lullen

Ach, ieder z'n smaak

Het was van de week er trouwens 36 graden Celcus, en da's damn hot in NYC
Dat is misschien omdat je oorspronkelijk aan een andere cultuur gewend bent?
pi_29321593
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:48 schreef Toad het volgende:

[..]

Tis daar nog zondag.

Ik krijg na het lezen van je korte verslag weer zin.
Toen ik pc had afgesloten dacht ik, "volgens mij had ik daar zaterdag neer moeten zetten"

pi_29328142
dizzie alles goed
  MOL-held maandag 1 augustus 2005 @ 23:21:58 #76
44635 XMN8R
mag dat?
pi_29342784
Ik ga eind augustus met wat vrienden een weekje naar NY. Eén van hen is dit jaar 20 geworden. Heeft iemand enig idee hoe oud je moet zijn om in NY te worden toegelaten tot een bar en/of dancing? Mag je op die leeftijd een bar binnengaan én alcohol drinken, of mag je dan zelfs nog niet naar binnen?
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_29342817
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:21 schreef XMN8R het volgende:
Ik ga eind augustus met wat vrienden een weekje naar NY. Eén van hen is dit jaar 20 geworden. Heeft iemand enig idee hoe oud je moet zijn om in NY te worden toegelaten tot een bar en/of dancing? Mag je op die leeftijd een bar binnengaan én alcohol drinken, of mag je dan zelfs nog niet naar binnen?
21 volgens mij. Alcohol gaat sowieso bij 21 en ouder.
pi_29353360
Vraag over de WTC site:

Kun je daar gewoon altijd naartoe en er een beetje rondkijken of zijn er hekken of iets dergelijks waardoor je aan openingstijden gebonden bent? Wij zijn met kerst in New York en omdat op Christmas Day iedereen met zijn eigen familie/vrienden bezig is en veel attracties en winkels gesloten zijn, lijkt dat ons een ideaal moment om Ground Zero te bezoeken. Maar gaat dat dan wel of kom je er op die dag niet bij?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:36:50 #79
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29355056
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 11:42 schreef KarinBee het volgende:
Vraag over de WTC site:

Kun je daar gewoon altijd naartoe en er een beetje rondkijken of zijn er hekken of iets dergelijks waardoor je aan openingstijden gebonden bent? Wij zijn met kerst in New York en omdat op Christmas Day iedereen met zijn eigen familie/vrienden bezig is en veel attracties en winkels gesloten zijn, lijkt dat ons een ideaal moment om Ground Zero te bezoeken. Maar gaat dat dan wel of kom je er op die dag niet bij?
je kan niet op ground zero komen. Maar je kan er wel omheen lopen. Ze hebben hekken op de hele site gezet en je kan er gewoon niet in, het is ook geen attractie ofzo maar gewoon een bouwput.
pi_29357943
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:36 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

je kan niet op ground zero komen. Maar je kan er wel omheen lopen. Ze hebben hekken op de hele site gezet en je kan er gewoon niet in, het is ook geen attractie ofzo maar gewoon een bouwput.
Het is wel een beetje een 'attractie' aan het worden. Er zijnkomen dagelijks best veel mensen, er zijn informatieborden etc.
pi_29358006
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:06 schreef Toad het volgende:

[..]

Het is wel een beetje een 'attractie' aan het worden. Er zijnkomen dagelijks best veel mensen, er zijn informatieborden etc.
Tuurlijk krijgt het snel een stempel als attractie. Je zegt immers niet van: " Ik ga naar attracties als het ESB, TS, Madison, Yankees, Guggenheim. Maar daarnaast ga ik ook naar Ground Zero."
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:11:02 #82
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29358057
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:06 schreef Toad het volgende:

[..]

ja oke, maar ik bedoelde meer van dat je entree zou moeten betalen voor ground zero en een hele tour krijgt ofzo. Dat is het dus niet...
pi_29358086
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:11 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ja oke, maar ik bedoelde meer van dat je entree zou moeten betalen voor ground zero en een hele tour krijgt ofzo. Dat is het dus niet...
Nee oke. Ik snap wat je bedoel.
pi_29359646
Maar je kunt op Christmas Day dus hetzelfde daar zien (zoals die info borden) als op elke andere dag van het jaar?
pi_29359670
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:58 schreef KarinBee het volgende:
Maar je kunt op Christmas Day dus hetzelfde daar zien (zoals die info borden) als op elke andere dag van het jaar?
Als het goed is wel.
pi_29363269
wellicht zijn er dan wat meer mensen maar verder kan je het gewoon zien
pi_29367638
Bedankt voor de info.

Wie weet er hoe laat het eind december begint te schemeren in New York? En hoe laat is het echt hellemaal donker?
pi_29368952
het is vrij vroeg donker als ik het goed heb, kan je vast wel op google vinden
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:25:11 #89
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29373586
ik zie dat het MLB seizoen in august start of al is gestart. Lijkt mij wel leuk om naar ene wedstrijd van de Yankees te gaan. Iemand ervaring mee? Waar haal je de tickets, hoeveel betaal je ongeveer voor de tickets? En weet iemand waarom er meerdere games worden gespeeld tegen de zelfde tegenstander op verschillende data's? Ik zie bijvoorbeeld dat de yankees op de 11, 12, 13 en 14e tegen de texas rangers spelen... Hoe zit dat?
pi_29373717
yankees

been there, ik geloof vanaf 20-25 dollar tot 200 dollar

tickets kan je een paar uur vooraf ter plekke halen
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:31:56 #91
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_29373873
of bestellen via www.ticketmaster.com Moet ik ook no doen, naar een wedstrijd van de Yankees
pi_29373998
ticketmaster gaat alleen vanuit de USA
pi_29374008
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:25 schreef The.PhantoM het volgende:
ik zie dat het MLB seizoen in august start of al is gestart. Lijkt mij wel leuk om naar ene wedstrijd van de Yankees te gaan. Iemand ervaring mee? Waar haal je de tickets, hoeveel betaal je ongeveer voor de tickets? En weet iemand waarom er meerdere games worden gespeeld tegen de zelfde tegenstander op verschillende data's? Ik zie bijvoorbeeld dat de yankees op de 11, 12, 13 en 14e tegen de texas rangers spelen... Hoe zit dat?
De reden dat er meerdere games achter elkaar worden gespeeld is eigenlijk vrij simpel: afstand. Doordat de afstanden in Amerika net even wat groter zijn dan in Nederland speelt men sneller een aantal wedstrijden achter elkaar dan steeds meerdere keren per jaar naar elkaar te vliegen wat natuurlijk een kostbare zaak is. Meestal speelt men een keer of 3 uit en een keer of 3 thuis tegen een team. De laatste wedstrijd is op een zondag en wordt zoals vrijwel de meeste zondagswedstrijden 's middags gespeeld in tegenstelling tot de andere 3 games op 11, 12, 13 augustus.
pi_29374047
let wel even op of het een top team is waar ze tegen spelen. Tegen een top team is het vaak uitverkocht, kleinere teams zijn er altijd nog wel plaatsen te krijgen
pi_29374186
Texas staat 3e van de 4 in de West American League met 53 gewonnen wedstrijden tegen 56 van de Yanks.
pi_29374227
doen de yankees het dan ook zo slecht?

hoeveel losses staan er tegenover?
pi_29374296
Texas heeft 51 en New York 47. Zoveel scheelt dat dus niet. NY zit op een PCT van 0.544 en Texas op 0.510
pi_29376902
Yankees doen het dit jaar erg onder verwachting, vooral door blessures van belangrijke spelers, maarja doe je niks aan
door de week zijn wedstrijden meestal om 7:05 en in het weekend meestal om 1:05, yankee stadium is volgens mij niet altijd uitverkocht, tegen Texas denk ik sowieso niet, maar als ze tegen Boston spelen kun je beter gvan te voren reserveren
seizoen duurt tot eind september, en in oktober zijn de playoffs, die zijn sowieso altijd uitverkocht maar het is nog maar de vraag of de yankees het dit jaar halen
de mets onderpresteren dit jaar weer, zoals eigenlijk altijd

ik vertrek morgenvroeg naar schiphol, vliegen om half 2 en komen daar dus om half 4 aan, post misschien nog wel een keer vanuit het hotel
cya
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_29384522
Je kunt als niet-Amerikaan ook kaartjes bestellen via Ticketmaster, alleen worden ze dan niet naar je thuisgestuurd maar worden ze vastgehouden onder "will call" en moet je ze ter plekke gaan halen.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:20:47 #100
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_29384655
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:13 schreef KarinBee het volgende:
Je kunt als niet-Amerikaan ook kaartjes bestellen via Ticketmaster, alleen worden ze dan niet naar je thuisgestuurd maar worden ze vastgehouden onder "will call" en moet je ze ter plekke gaan halen.
klopt zo heb ik kaarten voor de US open besteld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')