abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29795073
kepler dat heb je toch niet betaald

phantom we horen het graag van je
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:10:41 #252
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29795172
1e dag toen we aankwamen of JFK wouden we de bus naar grand central nemen. Maar de bus kwam maar niet opdagen. Opeens komt er een belgische meid met haar vriend naar ons toe lopen of we niet met z'n 4en een taxi naar manhattan kunnen nemen. Hebben dus een cab genomen, en wel een mooie zwarte luxe lincoln sedan. Zoiets dus:

We waren net zo duur uit als met de bus. Al rijdend over de expressway zagen we opeens de skyline opdoemen. FUCK MAN, je krijgt echt weer kriebels. Empire state, chrysler, trump world tower, citigroup, UN building, metropolitan life insurance building en alle andere skyscrapers schieten opeens zo de lucht in. Toen namen we de queens-midtown tunnel, en BAM opeens zit je midden tussen de skyscrapers. Uitgestapt bij grandcentral en toen maar vanderbilt YMCA zoeken ergens op 47th st. Enige wat we hadden was 224 east 47th street. Ja hebben we ook niet echt veel aan. Het nummersysteem heeft alleen zin als je de avenue weet en de street niet. Nouja, we zijn maar naar 47 th street gelopen. Daar gevraagd aan iemand, die gene wist het niet. Nog een keer gevraagd, wist het ook niet precies te vinden. Allemaal heel behulpzaam dat wel. Daarna aan een taxichauffeur gevraagd van een luxe licoln sedan, maar helaas die wist het ook niet dus we liepen verder. Even later stopt die zelfde licoln sedan naast ons, zakenmannetje die net in die taxi was gestapt draait het raampje open en d8 wel dat ie wist waar het was. We moesten richting lexington av. Echt geweldig hoe behulpzaam new yorkers zijn . Later maar nog eens gevraagd aan iemand bij welke avenue we moesten zijn en gelukkig wist die gene precies te vertellen waar we moesten zijn. Eindelijk hadden we het gevonden, 47 th st tussen 2nd en 3rd av.

Dit was ongeveer de eerste paar uurtjes. Maar ik wil gewoon ff kwijt dat ik de behulpzaamheid en vriendelijkheid zo geweldig vind daar, echt geweldig Ook helemaal geen gekloot. Hier krijg je al allemaal opmerkingen of rare blikken als je langs een groepje hangjongeren komt, maar daar nul komma nada problemen gehad. Echt geweldig. Kan je wel zeggen dat dat alleen op manhattan is, maar we hebben ook op Long Island City, Queens gelopen tot ongeveer een uur of 10/11 'savonds.

LIC is echt een aanrader!! Je hebt zo'n geweldig uitzicht op midtown! Kheb daar me toch een partij foto's geschoten. Een paar dagen daarvoor hadden we de watertaxi naar weehawken (port imperial), NJ genomen om met zonsondergang wat foto's te schieten van de skyline van manhattan. Maar zoals altijd, het duurt altijd langer om daar te komen dan dat je zelf denkt. Dus toen we aanlegde in port imperial, new jersey was de zon al onder. (over het uitzicht van NJ later meer ) . Dus deze keer vertrokken we ongeveer om 4 uur naar queens. We hebben de V train genomen naar 23 st - ely av (http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/service/vline.htm) Opzich zou je ook over de queensboro bridge kunnen lopen, maar we wouden deze keer echt optijd zijn voor zonsondergang en we wouden een mooi plekje uitzoeken. We stapte dus uit in queens, tering wat een verschil met manhattan! Veel pakhuizen en industrie terrein. Het zag er best gritty uit, maar ik vond het geweldig! Echt leuk contrast, het vrij vervallen industrie terrein met op de achtergrond midtown manhattan . We hadden een pier gevonden, daar ff gezeten, maar de zon stond nog te hoog om mooie foto's te kunnen maken. We zijn toen ff verder gelopen richting het zuiden. Voorbij het grote pepsi cola billboard aan de oever van queens. Toen eindelijk weer een mooie plek gevonden waar ook een klein parkje was waar mensen aan het chillen waren. Het waren een stuk of 3/4 pieren met echt een super uitzicht! Dus daar hebben we echt uren gezeten, genieten van het uitzicht en wachten op het juiste moment om foto's te maken. En toen veel foto's geschoten. En later kwam er nog een kereltje die ook foto's ging maken van de skyline. Hij had precies de zelfde camera; even later vraagt hij aan mij of we ff van lens zullen wisselen. Daar zeg ik geen nee tegen. Ik kreeg ff zijn sigma 18-125 mm lens en hij mij standaard 18-55 mm lens . Erg aardig kereltje uit Hong Kong

Na ongeveer 4/5 uur op LIC te hebben genoten zijn we over de vrij verlaten straten van LIC gaan lopen opzoek naar een subway. Helemaal geen problemen gehad met vervelende mensen daar. We zijn toch wat jongeren tegen gekomen die aan het basketballen waren en op een pleintje zaten. Waar je hier in nederland al een knal op je gezicht had gehad van een stel marokanen, was er hier niks aan de hand. Toen maar de weg gevraagd naar de subway en toen hebben we de 7 train naar manhattan genomen.

Voor de gene die ook naar die pieren willen: Je moet naar hunters point queens. Het best kan je de 7 train nemen naar vernon boulevard. eenmaal uitgestapt een beetje naar het noorden lopen en dan naar de waterkant. Ik post later de foto's nog wel
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_29795867
lekker verslagje phantom. benieuwd naar je foto's.
pi_29798374
en dat was nog maar een deel, we are waiting for more
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 01:49:38 #255
34586 kepler
No bounce, no play
pi_29802106
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:07 schreef komrad het volgende:
kepler dat heb je toch niet betaald
jah ik weet het, het is niet zo heel slim. Maar die gasten waren er wel erg goed in. Wel een mooie knuffel aan overgehouden moet je maar denken
The line is a dot to you!
pi_29803044
Wow weer zo een mooie verhalen hier, wil weer heel erg graag terug. Ben er vorig jaar geweest vond het echt geweldig. Dit jaar ben ik 2 weken in California geweest, ook erg mooi. San Francisco en Yosemite National Park zijn echt geweldig. Maar ik heb nooit echt het NY-feeling gekregen, dat krijg je volgens mij alleen maar echt in NY. Kwa omgeving betreft vind ik San Franciso mooier, maar als het de stad betreft kan het niet tippen aan New York.... zucht tijd om weer eens terug te gaan.
pi_29805899
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 01:49 schreef kepler het volgende:

[..]

jah ik weet het, het is niet zo heel slim. Maar die gasten waren er wel erg goed in. Wel een mooie knuffel aan overgehouden moet je maar denken
ach ja he
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:10:21 #258
34586 kepler
No bounce, no play
pi_29808809
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:42 schreef komrad het volgende:

[..]

ach ja he
heb ik dat ook een keertje meegemaakt
ik voelde me alleen niet heel slim daarna....
pi_29811669
als je ziet wat een vakantie kost dan maakt dat beetje geld niet zo heel veel uit, maar ja je had er ook iets anders voor kunnen doen he
pi_29812014
zullen we ophouden over geld? creditcard rekening moet namelijk nog komen.
pi_29812054
daar wil je idd niet aan denken, ik wacht op verhalen eigenlijk
pi_29812081
The.PhantoM: leuk verhaal! Ik wacht op de rest + feauteaux.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29815578
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:18 schreef komrad het volgende:
daar wil je idd niet aan denken, ik wacht op verhalen eigenlijk
Ik zal binnenkort beginnen met het overtypen van de mijne.

Overigens wel grappig, de verhalen lees ik nu op een heel andere manier. Zo las ik net van iemand dat ie het yankee stadium heel groot vond, terwijl ik dat best vond meevallen. Of ook dingen die je zomaar 'vergeten' bent te bezoeken. Maar dat geeft opzich niet, want dat kan je de volgende keer doen.
pi_29815736
yankee stadion is ook vrij groot maar ook relatief steil zodat je niet al te ver van het veld af zit
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:40:19 #265
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29816495
wat is JFK trouwens een verotte airport zeg! Tenminste de terminal van delta zag er niet uit
pi_29816571
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:40 schreef The.PhantoM het volgende:
wat is JFK trouwens een verotte airport zeg! Tenminste de terminal van delta zag er niet uit
Ik hoorde gister van iemand dat JFK er ontzettend oud uit ziet.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:50:46 #267
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29816816
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:42 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

ja klopt... Had ik echt niet verwacht omdat het een erg grote airport is volgens mij. Ik denk wel dat we trots kunnen zijn op schiphol...

Maar JFK heeft volgens mij verschillende terminals voor verschillende vliegmaatschappijen, dus ik weet niet hoe de andere terminals eruit zien...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:02:04 #268
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29817157
* The.PhantoM gaat al weer sparen voor de volgende trip naar the greatest city on earth
pi_29819565
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:42 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat ik in de eighties terecht was gekomen.. Beetje muffe bruin/groene kleuren wat ik gezien heb.. Bij vertrek was het al wat beter, maar zoals in 'The Terminal' met Tom Hanks..? Ik ben niet in dat deel geweest iig..
Victory is mine!!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:55:26 #270
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_29820196
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:17 schreef komrad het volgende:
yankee stadion is ook vrij groot maar ook relatief steil zodat je niet al te ver van het veld af zit
Het is behoorlijk steil. Vooral als je op de bovenste ring zit en dan ook nog eens de bovenste rij zoals wij vorige week.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_29820241
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:55 schreef fanneke het volgende:

[..]

Het is behoorlijk steil. Vooral als je op de bovenste ring zit en dan ook nog eens de bovenste rij zoals wij vorige week.
Zie je uberhaupt dan wel wat?
pi_29820252
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:31 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat ik in de eighties terecht was gekomen.. Beetje muffe bruin/groene kleuren wat ik gezien heb.. Bij vertrek was het al wat beter, maar zoals in 'The Terminal' met Tom Hanks..? Ik ben niet in dat deel geweest iig..
Newark schijnt relatief nieuw te zijn.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:58:34 #273
34586 kepler
No bounce, no play
pi_29822024
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:04 schreef komrad het volgende:
als je ziet wat een vakantie kost dan maakt dat beetje geld niet zo heel veel uit, maar ja je had er ook iets anders voor kunnen doen he
het was echt duur, maar misschien komt dat omdat we elke avond uit eten gingen. Je moet ook echt naar Planet Hollywood gaan op TS, echt een supergroot restaurant. Met uitzicht op Times Square
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:00:57 #274
34586 kepler
No bounce, no play
pi_29822098
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Newark schijnt relatief nieuw te zijn.
ziet er wel redelijk modern uit, maar ik heb een beetje het idee dat het niet heel goed onderhouden is. Vooral de doaune-controle ziet er heel mooi uit, met uitzicht op de skyline van Manhattan.

Over de douane gesproken: je moet je vingerafdruk en een foto laten nemen, en ze zeggen dat je je zelf ook moet 'afmelden' bij een apparaat als je weer weg gaat. Maar dat heb ik volgens mij niet gedaan, en ze zeggen dat je dan problemen kan krijgen als je weer terug komt in Amerika. Omdat je dan technisch gezien niet weg bent gegaan uit Amerika, weet iemand daar wat over?
pi_29822243
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:00 schreef kepler het volgende:

[..]

Over de douane gesproken: je moet je vingerafdruk en een foto laten nemen, en ze zeggen dat je je zelf ook moet 'afmelden' bij een apparaat als je weer weg gaat. Maar dat heb ik volgens mij niet gedaan, en ze zeggen dat je dan problemen kan krijgen als je weer terug komt in Amerika. Omdat je dan technisch gezien niet weg bent gegaan uit Amerika, weet iemand daar wat over?
nooit van gehoord. volgens mij meld je je af door je groene kaartje weer in te leveren.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:09:47 #276
34586 kepler
No bounce, no play
pi_29822358
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:04 schreef Dizzee het volgende:

[..]

nooit van gehoord. volgens mij meld je je af door je groene kaartje weer in te leveren.
heb jij je vingerafdruk en pasfoto niet laten nemen dan?
pi_29822499
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:09 schreef kepler het volgende:

[..]

heb jij je vingerafdruk en pasfoto niet laten nemen dan?
jawel
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:27:06 #278
34586 kepler
No bounce, no play
pi_29822785
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:15 schreef Dizzee het volgende:

[..]

jawel
hmm ik zag ook ergens een filmpje dat je ook moest 'uitchecken' met je vingerafdruk
pi_29823908
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:58 schreef kepler het volgende:

[..]

Je moet ook echt naar Planet Hollywood gaan op TS, echt een supergroot restaurant. Met uitzicht op Times Square
Vond ik nou weinig aan, het leukste was nog de trap naar boven met al die hand afdrukken.. Minihandjes van Joe Pesci enzo..
Victory is mine!!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:42:07 #280
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29826533
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:00 schreef kepler het volgende:

[..]

ziet er wel redelijk modern uit, maar ik heb een beetje het idee dat het niet heel goed onderhouden is. Vooral de doaune-controle ziet er heel mooi uit, met uitzicht op de skyline van Manhattan.

Newark is idd wat beter als JFK maar kan nog steeds niet tippen aan schiphol. Ik heb niks over dat afmelden gehoord. Ze kunnen toch zien dat je de states verlaten hebt als je gaat inchecken voor je terug vlucht ?

BTW, zijn wel schagrijnige (schrijf je dat zo?) mensen zeg die daar werken bij customs en incheck balie enzo... Maarja wat wil je met zo'n klote baan
pi_29827034
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:42 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Newark is idd wat beter als JFK maar kan nog steeds niet tippen aan schiphol.
net zoals londen(heathrow), barcelona, phoenix, lax,miami en cincanatti. allemaal veel minder als schiphol.
pi_29827122
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:42 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Newark is idd wat beter als JFK maar kan nog steeds niet tippen aan schiphol. Ik heb niks over dat afmelden gehoord. Ze kunnen toch zien dat je de states verlaten hebt als je gaat inchecken voor je terug vlucht ?

BTW, zijn wel schagrijnige (schrijf je dat zo?) mensen zeg die daar werken bij customs en incheck balie enzo... Maarja wat wil je met zo'n klote baan
Chagrijnige
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:10:06 #283
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29827482
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:58 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Chagrijnige
dat was het ja
pi_29827628
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:10 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

dat was het ja
Go spank yourself. Btw, komt de rest van het verslag ook of heb je het op een weblog oid?
  zondag 21 augustus 2005 @ 01:29:22 #285
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29829499
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:15 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Go spank yourself. Btw, komt de rest van het verslag ook of heb je het op een weblog oid?
Ben nu bezig met de foto's, maar ik zal later nog wel ff een verslagje typen
pi_29829731
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 01:29 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Ben nu bezig met de foto's, maar ik zal later nog wel ff een verslagje typen
Oki, al je vrienden in dit topic zijn er benieuwd naar.
pi_29832232
Ey Phantom, tintelen je voeten nog?

De mijne kriebelen elke ochtend weer om te gaan slenteren door NYC!

BoosteRr / Joe Carioca
pi_29836760
The.Phantom ik ben ook heel erg benieuwd naar je foto's Je foto's van vorig jaar waren ook al prachtig!
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:32:49 #289
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29840191
aargh, godverdomme kut zooi kanker fuck. Toen we vanaf jersey foto's aan het maken waren merkte ik al dat er vlekken op de foto zaten. Dus ik de sensor schoonmaken en de uv filter poetsen, d8 dat ze wel weg waren. Met de meeste foto's later ook geen problemen meer gehad; alleen nu merk ik dat er nog wel vlekken op de foto's zitten waar ik een lange sluiterstijd heb gebruikt en laat dat nou net die foto's zijn genomen vanaf LIC. KUT KUT KUT. Nouja, kan ze mss nog wegwerken ik hoop ut. En nu zie ik het ook, me uv filter zit onder de vlekken , is 'savonds een beetje moeilijk om te zien..
pi_29840282
Kut zeg
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:39:48 #291
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29840365
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:03 schreef BoosteRr het volgende:
Ey Phantom, tintelen je voeten nog?

De mijne kriebelen elke ochtend weer om te gaan slenteren door NYC!

BoosteRr / Joe Carioca
ja wil zo weer terug vliegen. Maar wel een beetje last gehad van een jetlag. Kheb gister tot 5 uur geslapen Ongeveer 15 uur geslapen zonder wakker te worden. Blijkbaar had ik het toch echt hard nodig die slaap
pi_29840387
Van zo'n stukje nog een jetlag?
pi_29840430
Mag ik deeltje XXI doen? Ah toe...?? Wat lief! Dankje!
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:50:29 #294
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29840656
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:41 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik deeltje XXI doen? Ah toe...?? Wat lief! Dankje!
Voor deze keer
pi_29840664
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:50 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Voor deze keer
pi_29840684
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:40 schreef Jaguarized het volgende:
Van zo'n stukje nog een jetlag?
Het is een kleine acht uur vliegen... er zijn idd langere reizen.
Maar je ritme ben je toch wel kwijt, vooral als je de zon binnen 6 uur onder en op ziet komen.
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:53:53 #297
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29840746
waar kan ik fotoz uploaden? Pbase kan maar 10 mb
pi_29840809
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:53 schreef The.PhantoM het volgende:
waar kan ik fotoz uploaden? Pbase kan maar 10 mb
www.parkyourpic.com (maar dat gaat wel per stuk net als tinypic en imageshack (geen thumbs hier))

http://picserver.student.utwente.nl/ (maar wel 15mb...)
pi_29840950
hij is nog niet eens vol
pi_29840980
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:02 schreef komrad het volgende:
hij is nog niet eens vol
Maar ik heb de nieuwe ook nog niet geopend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')