1e dag toen we aankwamen of JFK wouden we de bus naar grand central nemen. Maar de bus kwam maar niet opdagen. Opeens komt er een belgische meid met haar vriend naar ons toe lopen of we niet met z'n 4en een taxi naar manhattan kunnen nemen. Hebben dus een cab genomen, en wel een mooie zwarte luxe lincoln sedan. Zoiets dus:
![]()
We waren net zo duur uit als met de bus. Al rijdend over de expressway zagen we opeens de skyline opdoemen. FUCK MAN, je krijgt echt weer kriebels. Empire state, chrysler, trump world tower, citigroup, UN building, metropolitan life insurance building en alle andere skyscrapers schieten opeens zo de lucht in. Toen namen we de queens-midtown tunnel, en BAM opeens zit je midden tussen de skyscrapers. Uitgestapt bij grandcentral en toen maar vanderbilt YMCA zoeken ergens op 47th st. Enige wat we hadden was 224 east 47th street. Ja hebben we ook niet echt veel aan. Het nummersysteem heeft alleen zin als je de avenue weet en de street niet. Nouja, we zijn maar naar 47 th street gelopen. Daar gevraagd aan iemand, die gene wist het niet. Nog een keer gevraagd, wist het ook niet precies te vinden. Allemaal heel behulpzaam dat wel. Daarna aan een taxichauffeur gevraagd van een luxe licoln sedan, maar helaas die wist het ook niet dus we liepen verder. Even later stopt die zelfde licoln sedan naast ons, zakenmannetje die net in die taxi was gestapt draait het raampje open en d8 wel dat ie wist waar het was. We moesten richting lexington av. Echt geweldig hoe behulpzaam new yorkers zijn
![]()
. Later maar nog eens gevraagd aan iemand bij welke avenue we moesten zijn en gelukkig wist die gene precies te vertellen waar we moesten zijn. Eindelijk hadden we het gevonden, 47 th st tussen 2nd en 3rd av.
Dit was ongeveer de eerste paar uurtjes. Maar ik wil gewoon ff kwijt dat ik de behulpzaamheid en vriendelijkheid zo geweldig vind daar, echt geweldig
![]()
Ook helemaal geen gekloot. Hier krijg je al allemaal opmerkingen of rare blikken als je langs een groepje hangjongeren komt, maar daar nul komma nada problemen gehad. Echt geweldig. Kan je wel zeggen dat dat alleen op manhattan is, maar we hebben ook op Long Island City, Queens gelopen tot ongeveer een uur of 10/11 'savonds.
LIC is echt een aanrader!! Je hebt zo'n geweldig uitzicht op midtown!
![]()
Kheb daar me toch een partij foto's geschoten. Een paar dagen daarvoor hadden we de watertaxi naar weehawken (port imperial), NJ genomen om met zonsondergang wat foto's te schieten van de skyline van manhattan. Maar zoals altijd, het duurt altijd langer om daar te komen dan dat je zelf denkt. Dus toen we aanlegde in port imperial, new jersey was de zon al onder. (over het uitzicht van NJ later meer
![]()
) . Dus deze keer vertrokken we ongeveer om 4 uur naar queens. We hebben de V train genomen naar 23 st - ely av (http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/service/vline.htm) Opzich zou je ook over de queensboro bridge kunnen lopen, maar we wouden deze keer echt optijd zijn voor zonsondergang en we wouden een mooi plekje uitzoeken. We stapte dus uit in queens, tering wat een verschil met manhattan! Veel pakhuizen en industrie terrein. Het zag er best gritty uit, maar ik vond het geweldig! Echt leuk contrast, het vrij vervallen industrie terrein met op de achtergrond midtown manhattan
![]()
. We hadden een pier gevonden, daar ff gezeten, maar de zon stond nog te hoog om mooie foto's te kunnen maken. We zijn toen ff verder gelopen richting het zuiden. Voorbij het grote pepsi cola billboard aan de oever van queens. Toen eindelijk weer een mooie plek gevonden waar ook een klein parkje was waar mensen aan het chillen waren. Het waren een stuk of 3/4 pieren met echt een super uitzicht! Dus daar hebben we echt uren gezeten, genieten van het uitzicht en wachten op het juiste moment om foto's te maken. En toen veel foto's geschoten. En later kwam er nog een kereltje die ook foto's ging maken van de skyline. Hij had precies de zelfde camera; even later vraagt hij aan mij of we ff van lens zullen wisselen. Daar zeg ik geen nee tegen. Ik kreeg ff zijn sigma 18-125 mm lens en hij mij standaard 18-55 mm lens
![]()
. Erg aardig kereltje uit Hong Kong
![]()
Na ongeveer 4/5 uur op LIC te hebben genoten zijn we over de vrij verlaten straten van LIC gaan lopen opzoek naar een subway. Helemaal geen problemen gehad met vervelende mensen daar. We zijn toch wat jongeren tegen gekomen die aan het basketballen waren en op een pleintje zaten. Waar je hier in nederland al een knal op je gezicht had gehad van een stel marokanen, was er hier niks aan de hand. Toen maar de weg gevraagd naar de subway en toen hebben we de 7 train naar manhattan genomen.
Voor de gene die ook naar die pieren willen: Je moet naar hunters point queens. Het best kan je de 7 train nemen naar vernon boulevard. eenmaal uitgestapt een beetje naar het noorden lopen en dan naar de waterkant. Ik post later de foto's nog wel
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!