en ik mocht boven en beneden wachten, dat was ook geen feestjequote:Op zaterdag 13 augustus 2005 08:59 schreef Dizzee het volgende:
heb je maar een kwartiertje hoeven wachten bij het ESB? good for you. ik stond minimaal een uur in de rij. tot de lokketten met de kaartjes kon ik zo doorlopen, dus ik dacht; mooi schiet lekker op. totdat ik daarna die rij zag.![]()
Het viel bij mij afgelopen donderdag allerzins mee. We waren om 6 uur bij het ESB en stonden om kwart voor zeven boven. Had al wel kaartjes thuis uitgeprint. Ook boven was er alle ruimte om alles te zien. We zijn ruim anderhalf uur boven geweest tot het donker was. Het is heel indrukwekkend om Manhattan (en Brooklyn) met al die lichtjes van boven te zien.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:02 schreef Cee het volgende:
Die rijen zijn verraderlijk, ja! En dan kom je boven en mag je je voegen bij de meute die er al staat, in de hoop dat je je ergens tussen kunt wrikken om naar beneden te kunnen kijken. Maar uiteindelijk is 't de moeite waard, vooral 's avonds als alle lichten aan zijn!
als je naar het vrijheidsbeeld wil ga dan 's-morgens zo vroeg mogelijk. Wij stonden er om 10 uur en hebben maar 5 minuten moeten wachten voor we (na strenge controle van tassen e.d.) de boot op konden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:33 schreef Dizzee het volgende:
inderdaad. ook zoiets bij de ferry naar het vrijheidsbeeld. voor de tickets stond ik in de normale rij, terwijl je met de new york pass je kaartje bij de bookstore moet halen. daar stond geen rij. gelukkig was het nog vroeg en was het maar 10 minuutjes wachten. al was het in die tent na de controle wel lang wachten.
wel leuk??? het is hier fantastisch.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:15 schreef The.PhantoM het volgende:
groeten uit NYC. Het is hier fuckin' warm, maar wel leuk.
duhquote:Op zondag 14 augustus 2005 04:48 schreef fanneke het volgende:
[..]
wel leuk??? het is hier fantastisch.
kaartjes en de rij voor de controle was ook niet lang wachten. maar na de controle in die tent wel. was rond 10 / 11 uur weet niet meer precies.quote:Op zondag 14 augustus 2005 04:47 schreef fanneke het volgende:
[..]
als je naar het vrijheidsbeeld wil ga dan 's-morgens zo vroeg mogelijk. Wij stonden er om 10 uur en hebben maar 5 minuten moeten wachten voor we (na strenge controle van tassen e.d.) de boot op konden.
Maar toen we rond half 2 weer terugkwamen stond er een ongelofelijke lange rij. Wachttijd was zo'n anderhalf uur en dat is in die hitte hier in NY geen pretje.
oke zal het wel proberen daar.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:20 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik 20. Toen kon ik dus ook niet drinken. Maar toen haalden anderen vaak wat drank.
Overigens is mij in NY niet 1 keer om ID gevraagd. Je kan het dus altijd proberen.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:51 schreef super-muffin het volgende:
[..]
oke zal het wel proberen daar.
maar m'n pa was 4 jaar terug in New York, en daar vroegen ze ook naar z'n ID kaart. Misschien kwam het door zn snor, die er nu af is.we kwamen pas een foto tegen waar hij nog een snor had, en hij leek net een turk
En hij was daar net na de aanslagen.
Dat weet ik zo niet. Anders moet je even Bryant Park checken. Daar kan je gratis draadloos internetten.quote:Ik hoorde dat in New York veel hotels gratis WiFi hebben? Dat zou wel mooi zijn
oh ik dacht dat je dat bedoelde. maar dat kan dus daar ja.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:02 schreef super-muffin het volgende:
draadloos internetten in een Park?
Internet is niet noodzakelijk, ben namelijk op vakantie als ik daar ben, en dan kan ik internet wel missen.
nee hoor in mijn laptop zit een hele mooie UTP kabelquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:28 schreef super-muffin het volgende:
laptops zijn altijd wireless
maar ik weet nu dat het wel goed zit. Mocht ik internet gebruiken.
Dat had ik in Parijs, daar had ik internet in de autoquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:28 schreef Kerdaben het volgende:
je hebt idd een paar parken waar je gratis kan internetten, bij ons in het hotel was het niet gratis, maar je kon genoeg onbeveiligde verbindingen oppikken, je moet wel ff zoeken naar een snelle dan
vertel....wat zijn de plannen vandaag?quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:39 schreef fanneke het volgende:
zit nu lekker wireless te internetten in hotel The New Yorker. En voor de echte Hollanders onder ons...het is nog gratis ook.
hoe kom je daar zo bij?quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:39 schreef super-muffin het volgende:
Trouwens Komrad, hou je van Metallica en Nirvana?
Eerst heel stevig ontbijten in de diner onder het hotel. Dan naar het Intrepid Museum en vanmiddag staat Central Park op het programma. Vanavond is nog open.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:44 schreef Dizzee het volgende:
[..]
vertel....wat zijn de plannen vandaag?
Broadway musical als je het nog niet gedaan hebt.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:00 schreef fanneke het volgende:
[..]
Eerst heel stevig ontbijten in de diner onder het hotel. Dan naar het Intrepid Museum en vanmiddag staat Central Park op het programma. Vanavond is nog open.
Suggesties voor onze laatste avond in NYC, want morgen pikken we de auto op en gaat het richting Cape Cod.
times square,quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:01 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Broadway musical als je het nog niet gedaan hebt.
i must correct youquote:Op zondag 14 augustus 2005 19:47 schreef super-muffin het volgende:
[..]
eye of the beholder is een nummer van Metallica en The man who sold the world van Nirvana
Niet offtopic gaan hequote:Op zondag 14 augustus 2005 22:03 schreef komrad het volgende:
[..]
i must correct you
the man who sold the world is gecovered door nirvana en is eigenlijk van david bowie maar oke. Ik vind het wel oke verder.
Eye of the beholder is een algemeen gekende engelstalige uitspraak. Logic is in the eye of the beholder is ongetwijfeld van iemand maar ik heb het ook zelf bedacht (soort van wiel 2x uitvinden enzo).
Neequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:10 schreef komrad het volgende:
he jeroenus, hoe is het
nog in th states??
Fan-tas-tisch. Veeeel beter onderwijs, campus is waanzinning mooi, fantastische mensen (binnen nu en een paar jaar maar is naar Taiwan en Zuid-Korea) en ALTIJD mooi weer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:12 schreef komrad het volgende:
jammer
maar vertel hoe was het geweest?
Bij één van de vakken had je casestudies van HBS die je in een groep moest doen, een vast groepje gedurende de hele periode. In dat groepje zaten twee Taiwanezen en twee Zuid-Koreanen. Dat zijn wel zulke vriendelijke, gastvrije, bescheiden en collegiale mensen, ik heb er echt groot respect voor. Vandaar dat ik absoluut die landen een keer ga bezoeken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:19 schreef komrad het volgende:
mooi zo maar ik snap je zin tussen haakjes niet helemaal
De "How are you doing?" was in Berkeley wel oprecht. Hele vriendelijke mensen. Ook altijd "You're welcome".quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:29 schreef komrad het volgende:
nou ik vond de arerikanen in NYC vooral oppervlakkig, het niveau van how you doin' en als je dan antwoord gaf keken ze je aan alsof je gek was.
Maar niet vergeten dat NYC ook iets heel anders is he
Wanneer ga je weer naar de states?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |