Er is niks aan de hand, maar ze zijn aan het oefenen voor als er echt wat is.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:50 schreef mic_forever het volgende:
waaromh oor ik ineens heel veel sirines hier(rdam)?![]()
Ja dat was al 3x gemeld, maar of het er iets mee te maken heeft is vooralsnog niet duidelijkquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:52 schreef Nokia3310 het volgende:
Was hier al gemeld dat er een inval is gedaan bij een ziekenhuis in Londen naar aanleiding van de incidenten van vandaag? Van het anp
Inderdaad, het tijdstip is vreemd gekozenquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:53 schreef Logician het volgende:
ja maar zelfs als het maar is om mensen bang te maken, waarom dan op dit tijdstip?
Jezus zeg, doe ff normaal en check de feiten.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:52 schreef mic_forever het volgende:
Dalijk is het een chemische bom waar je kanker van krijgt ofzo
door die rara geur
Domme terrorist die Rotterdam zou aanvallen. Immers niemand die daar iets zou missen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:51 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Er is niks aan de hand, maar ze zijn aan het oefenen voor als er echt wat is.
Mwah Pernis op zijn gat = Nederland plat.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:54 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Domme terrorist die Rotterdam zou aanvallen. Immers niemand die daar iets zou missen.
Allemaal aanwijzingen voor een Inside Job.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:53 schreef Logician het volgende:
ja maar zelfs als het maar is om mensen bang te maken, waarom dan op dit tijdstip?
Want als je dus al weinig middelen (dummy) kiest om mensen bang te maken, moet je natuurlijk wel zoveel mogelijk paniek weten te zaaien dus dan is zo'n rustig moment helemaal niet voor de hand liggend..quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:54 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Inderdaad, het tijdstip is vreemd gekozen
Bang maken, dat mensen zich realiseren dat ze niet alleen in de spits gevaar lopen?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:53 schreef Logician het volgende:
Ik zie er weinig logica in, hoe meer mensen in paniek hoe meer angst.. en hoe meer paniek des te meer media..quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:57 schreef Duvel het volgende:
Bang maken, dat mensen zich realiseren dat ze niet alleen in de spits gevaar lopen?
Ik zit hier dus geheel veilig, bedankt voor de bevestiging!quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:54 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Domme terrorist die Rotterdam zou aanvallen. Immers niemand die daar iets zou missen.
Rot op met je foto'squote:Op donderdag 21 juli 2005 15:59 schreef porche het volgende:
foto's over de aanslagen heeft iemand die
aanslagen - opgeblazen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:00 schreef Johan-Derksen het volgende:
wat worden die aanslagjes in Londen opgeblazen zeg
quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:59 schreef porche het volgende:
http://www.kerkradeonline.nl/quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:59 schreef porche het volgende:
Hij moet nog even horen wat zijn Imam ervan vind.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Heeft Meki de aanslag al veroordeeld?
Via Google kan ik er niks over vinden namelijk!
Op 7/7 hervatte de BBC om 18:00 weer de normale programmering. De NOS had tot 24:00 een aangepaste uitzendingquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kan dit nu geen wereldnieuws vinden om er zelfs extra journaals aan te wijden eigenlijk.
Nu begrijp ik pas waarom er lul achter je username staat.....quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kan dit nu geen wereldnieuws vinden om er zelfs extra journaals aan te wijden eigenlijk.
Ik hoop dat dit een grap is. Wat heeft Meki nou met deze 'aanslag' te maken? Waarom zou hij dit moeten veroordelen?quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Heeft Meki de aanslag al veroordeeld?
Via Google kan ik er niks over vinden namelijk!
Daar zou ik dus olifanten voor gebruiken ipv hondjes.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:07 schreef HPoi het volgende:
Ik zie Snuffelhondjes.
Deze reactie doet je username eer aan.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:07 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit een grap is. Wat heeft Meki nou met deze 'aanslag' te maken? Waarom zou hij dit moeten veroordelen?
quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:08 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Daar zou ik dus olifanten voor gebruiken ipv hondjes.
Want?quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:06 schreef Donders het volgende:
[..]
Nu begrijp ik pas waarom er lul achter je username staat.....
quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:11 schreef milagro het volgende:
wat is er aan de hand in dat ziekenhuis?
quote:De politie heeft overigens een inval gedaan bij het University College Hospital in Bloomsbury, wat vlakbij het station Warren Street is. Mogelijk zou zich daar een gewonde verdachte laten behandelen, maar het kan ook om een totaal losstaand incident gaan.
Da's dan nummer ehm, vijf?quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:12 schreef Nyana het volgende:
Op de FP staat dat de NOS meldt dat er wéér een explosie is geweest![]()
Dat is onzin, ik las het net ook.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:12 schreef Nyana het volgende:
Op de FP staat dat de NOS meldt dat er wéér een explosie is geweest![]()
Ok, ik check het maar ffquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:14 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Dat is onzin, ik las het net ook.
Is gewoon een reactie van iemand...
maar er is niet nog een explosie geweest.
De Nederlandse media hebben ook iets meer de neiging om nieuws op te blazen. Ach, zolang het niet FoxNews is...quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:05 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Op 7/7 hervatte de BBC om 18:00 weer de normale programmering. De NOS had tot 24:00 een aangepaste uitzending
Er zijn vast wel mensen die zo gek zijn om dat te doen, er zijn er ook genoeg die valse brieven schrijven om koersen te beinvloeden. Maar aanslagen is beetje een cru middel om geld te verdienen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:18 schreef Cro_magnon het volgende:
Persoonlijk denk ik dat dit iets is wat op touw is gezet puur en alleen om de beurs voor 30 min te beinvloeden genoeg om miljoenen te verdienen.
Maar ja ik heb altijd al een ruime fantasie gehad.
Tis wat.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:10 schreef HarigeKerel het volgende:
Zeg HPoi, die sig van je is behoorlijk ziek zeg.
Dat dat zomaar mag op fok
Tegenover Balkenende doet hij t nog redelijk..quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:18 schreef T1andonly het volgende:
Ik vond blair bij de vorige aanslagen niet echt overtuigend overkomen, hopelijk heeft ie nu wat te vertellen over de toedracht en over de stand van zaken bij bijvoorbeeld het ziekenhuis
Ik vind ook neit dat je dat kan maken.. een beetje melden in je sig wanneer je fotoboek is geupdate is gewoon in deze tijden not donequote:
Oquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:28 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik vind ook neit dat je dat kan maken.. een beetje melden in je sig wanneer je fotoboek is geupdate is gewoon in deze tijden not done
Das Blair.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:28 schreef mic_forever het volgende:
[[url=http://img152.imageshack.us/img152/6006/hoolie5uf.th.jpg]afbeelding][/URL]
O, nou dan weet ik zeker dat ze hem pakken.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:29 schreef Carport het volgende:
Van NOS.nl:
Een interne memo in het universiteitsziekenhuis in Noord-Londen roept medewerkers op uit te kijken naar een donkere of Aziatische man van ongeveer 1 meter 83.
Ja, ik zie hem! Lekkere omschrijving...quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:29 schreef Carport het volgende:
Van NOS.nl:
Een interne memo in het universiteitsziekenhuis in Noord-Londen roept medewerkers op uit te kijken naar een donkere of Aziatische man van ongeveer 1 meter 83.
Op de quote knop klikken en vervolgens verwijder je gewoon het stuk tekst wat je niet wilt quoten.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:31 schreef Cro_magnon het volgende:
Even off topic maar hoe quote je een gedeelte van een bericht?Ik had al wel de faq gelezen maar kan ik alleen maar uithalen hoe je een volledig bericht quote.
Ja ja fok noob hier.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:31 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
O, nou dan weet ik zeker dat ze hem pakken.![]()
Hij heeft ook bedrading om zich, misschien dat dat een betere omschrijving is...quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:31 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, ik zie hem! Lekkere omschrijving...
En er steken spijkers uit zijn rug? Zoiets?quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij heeft ook bedrading om zich, misschien dat dat een betere omschrijving is...
En een schroeiplek op z'n rugquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij heeft ook bedrading om zich, misschien dat dat een betere omschrijving is...
Zeer waarschijnlijk hangt er ook nog een stuk rugzak aan z'n linkerschouder.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
En er steken spijkers uit zijn rug? Zoiets?
quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:31 schreef Elgigante het volgende:
Het kan momenteel van alles zijn, iedereen die aandacht nodig heeft krijgt het met deze actie, ik sluit niks uit.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:38 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, aldus Hanneke Groenteman, die het nieuws op Radio 1 presenteerde, zou dat zo zijn, ja, dat hij met bedrading om zich heen door het ziekenhuis rent. Ofzo... Vaag gedoe.
Heb je potdikkie 300-nogwat kB/s download, weet je nóg niet precies wat er aan de andere kant van de wereld de Noordzee gebeurt.
Ik heb ook even 2 seconde Ned.2 ingeschakeld.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:34 schreef Toad het volgende:
Wat zit Gijs Wanders deze journaals slecht te presenteren zeg...
Zit je momenteel met een laptop tussen de penguins ofzo?quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:38 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, aldus Hanneke Groenteman, die het nieuws op Radio 1 presenteerde, zou dat zo zijn, ja, dat hij met bedrading om zich heen door het ziekenhuis rent. Ofzo... Vaag gedoe.
Heb je potdikkie 300-nogwat kB/s download, weet je nóg niet precies wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt.
Je moet het laatste [ /quote] niet weghalen, maar laten staan.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:39 schreef Cro_magnon het volgende:
[quote]Op donderdag 21 juli 2005 16:31 schreef Carport het volgende:
[..]
Op de quote knop klikken.
Test
Nou ja, als de andere kant van dat piepkleine zeetje (?) al zo onduidelijk is, dan zal de andere kant van de wereld wel helemaal onduidelijk zijn. Ik kan net zo goed weer een telefoonmodem kopen en via HetNet surfen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:39 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Zit je momenteel met een laptop tussen de penguins ofzo?
Die deskundige wist te voorspellen dat er een aanslag plaatsvond rond de G8-vergadering.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:39 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Ik heb ook even 2 seconde Ned.2 ingeschakeld.Nederlands nieuws. Er is niks aan de hand en er zit nu al een
deskundige
* gauw terug naar CNN
Goed idee, dan post je je linkse indoctrinatie hier ook minderquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, als de andere kant van dat piepkleine zeetje (?) al zo onduidelijk is, dan zal de andere kant van de wereld wel helemaal onduidelijk zijn. Ik kan net zo goed weer een telefoonmodem kopen en via HetNet surfen.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goed idee, dan post je je linkse indoctrinatie hier ook minder
Okquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:41 schreef Carport het volgende:
[..]
Je moet het laatste [ /quote] niet weghalen.
Voor het geval de arrestant aan het touwtje trekt..quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
die man die net 'gearresteerd' werd, (bbc) die je later op de grond zag liggen, zonder ook maar een agent (vlak) naast em...
dat vondt ik een beetje vreemd...
Berichten + beelden van de bus spreken dit tegen: Ramen zaten er nog inquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:50 schreef remlof het volgende:
Men in suits:
[afbeelding]
A Number 26 bus in Bethnal Green had its windows blown out by a blast. Emergency workers donned chemical suits.
(van BBC website)
Het is NL nietquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:51 schreef kansloze_dertiger het volgende:
De vier boeven die de bommen vervoerden worden vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs.
Terwijl daarvoor de man, met ontbloot bovenlijf + open shirt er overheen, onder schot door het beeld liep..quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:52 schreef HPoi het volgende:
[..]
Voor het geval de arrestant aan het touwtje trekt..
Ja, so?quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:02 schreef Mikrosoft het volgende:
Goh slechts 14 dagen na de vorige explosies.
Heel erg rap. New York "wacht" al bijna 4 jaar op het volgende vuurwerk en Madrid bijna anderhalf jaar.quote:
dat vraag ik me dus ook de hele tijd al af ..quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:06 schreef Laniboekje het volgende:
Vergeef het me als ik het misschien heel erg fout zie: Of het is gewoon een zieke grap, of een soort van 'afleiding' voor bijv. een andere explosie die wel groot zal zijn..
Aha, ik ben dus niet de enigequote:Op donderdag 21 juli 2005 17:09 schreef Logician het volgende:
[..]
dat vraag ik me dus ook de hele tijd al af ..![]()
Niet omdat ik op sensatie uit ben maar eerder omdat ik het tijdstip niet snap en nog wat andere punten erg matig voorbereid lijken. Dus of copycats of iets groters..quote:
Zelf zat ik eraan te denken dat de Londenaren nu tijdelijk verlost waren van de angst en dat de Milanezen, Romeinen en Parijzenaars zich op mochten maken. Of dit nu een aanslag is en door wie is niet te zeggen, ik ga vooralsnog niet uit van een aanslag met als doel slachtoffers te maken op grote schaal.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:07 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Heel erg rap. New York "wacht" al bijna 4 jaar op het volgende vuurwerk en Madrid bijna 2 en een half jaar.
Denk eerder de Amsterdammers.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zelf zat ik eraan te denken dat de Londenaren nu tijdelijk verlost waren van de angst en dat de Milanezen, Romeinen en Parijzenaars zich op mochten maken. Of dit nu een aanslag is en door wie is niet te zeggen, ik ga vooralsnog niet uit van een aanslag met als doel slachtoffers te maken op grote schaal.
Maar ik denk dat niemand weet waar ie aan toe is op dit moment.
My thoughts exactly! Ook ik ben voorstander van copycats die gewoon ongelooflijk stom bezig zijn geweest.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:12 schreef Logician het volgende:
[..]
Niet omdat ik op sensatie uit ben maar eerder omdat ik het tijdstip niet snap en nog wat andere punten erg matig voorbereid lijken. Dus of copycats of iets groters..
Laten we maar van het eerste uitgaan
Even afwachten hoe de spits nu en morgenvroeg gaat verlopen denk ik..quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:15 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
My thoughts exactly! Ook ik ben voorstander van copycats die gewoon ongelooflijk stom bezig zijn geweest.![]()
Ik zou eerder schiphol verwachten, dan komen ze direct internationaal breed in beeld ivm mogelijk veel slachtoffers uit verschillende landen.. en het platleggen van schiphol zelf zal ook wel een dure grap zijnquote:
Of een of andere nitwit heeft die bommen in elkaar gezet waardoor alleen de ontstekers af zijn gegaan en niet de eigenlijke bommen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:06 schreef Laniboekje het volgende:
Vergeef het me als ik het misschien heel erg fout zie: Of het is gewoon een zieke grap, of een soort van 'afleiding' voor bijv. een andere explosie die wel groot zal zijn..
Waarom dan Heatrow niet? Het drukste vliegveld van Europa?quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:18 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik zou eerder schiphol verwachten, dan komen ze direct internationaal breed in beeld ivm mogelijk veel slachtoffers uit verschillende landen.. en het platleggen van schiphol zelf zal ook wel een dure grap zijn
Maar Schiphol is de poort tot Europa.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom dan Heatrow niet? Het drukste vliegveld van Europa?
Nou nee hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:21 schreef hroswith het volgende:
[..]
Maar Schiphol is de poort tot Europa.
Ga ze een beetje op ideeën brengen enzo...quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:28 schreef Logician het volgende:
Ik denk dat evenementen als oud&nieuw en koningedag ook best aanslag gevoelig zijn, nu we toch bezig zijn
quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:29 schreef whoops het volgende:
Ga ze een beetje op ideeën brengen enzo...
Er zijn zat instellingen die je kunt bombarderen of sabboteren, de Haven, het OV, Schiphol, concert/sportwedstrijd/evenement etc.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:18 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik zou eerder schiphol verwachten, dan komen ze direct internationaal breed in beeld ivm mogelijk veel slachtoffers uit verschillende landen.. en het platleggen van schiphol zelf zal ook wel een dure grap zijn
Oké joh, is goed. Houden we het op Heathrow.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou nee hoor.
Rotterdam wordt de poort tot europa genoemd.
Schiphol is echt niet zo'n interessant vliegveld in Europa.
Ik zie dus niet in waarom na alleen maar steden etc ze zich nu opeens tot een vliegveld zullen wenden. Heatrow zou in dat opzicht veel interessanter zijn.
Is W.A daar ook niet standaard aanwezig?quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:29 schreef ThomasBerge het volgende:
Dat Sail evenement in Amsterdam in augustus wordt vaak genoemd
Dat zal ook niet lang meer duren als de uitbreidingen in Antwerpen door gaan.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Rotterdam wordt de poort tot europa genoemd.
Misschien komt t omdat BBC ook nog BBC3, BBC4, BBC Prime, BBC World en Engelandquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:05 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Op 7/7 hervatte de BBC om 18:00 weer de normale programmering. De NOS had tot 24:00 een aangepaste uitzending
Zou kunnenquote:Op donderdag 21 juli 2005 17:31 schreef Logician het volgende:
[..]
Is W.A daar ook niet standaard aanwezig?
Of het Sail-gebeuren volgende maand in Amsterdam, waarvoor "men geen aanwijzingen heeft dat er daar iets zou kunnen gebeuren"!quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:28 schreef Logician het volgende:
Ik denk dat evenementen als oud&nieuw en koningedag ook best aanslag gevoelig zijn, nu we toch bezig zijn
Je kan een gedeelte ertussenuit deleten, of je kan iets quoten door het tussen [quote] en [/ quote] te zetten, maar dan zonder spatiequote:Op donderdag 21 juli 2005 16:31 schreef Cro_magnon het volgende:
Even off topic maar hoe quote je een gedeelte van een bericht?Ik had al wel de faq gelezen maar kan ik alleen maar uithalen hoe je een volledig bericht quote.
Ja ja fok noob hier.
Dat de daders geen bommen kunnen maken is een ontzettend geluk geweest anders hadden we nu weer met minimaal 20 doden gezeten en heel london ontregeld.quote:
Je idee is zo slecht nog niet maar ik denk niet dat het 1 iemand kan zijn want zo'n tas wordt opgemerkt en je kunt niet binnen 10minuten heel london door om overal die bommen neer te leggen. In de bus verstoppen gaat nog wel maar in de metro? Dat wordt wel ontdekt lijkt me. Maargoed, helemaal zekerheid heb je nooit.quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:07 schreef Monidique het volgende:
Idee: gestoorde man, met kennis van explosieven, verstopt bommen in bus en twee metro's en probeert daarna zichzelf op te blazen. Lukt niet, want hoewel hij op de een of andere manier wel om kan gaan met explosieven en timers, is hij misschien toch niet handig genoeg.
Ik vind het namelijk vreemd dat het kleine bommen zijn en er maar één man is gezien, in tegenstelling tot twee weken geleden, toen er bij elke bom een man was.
Ach ja, ik weet niet zoveel als de rest: niets.
haatpredikende Imams zijn al lang onderwerp van van strakke controle, worden soms uitgezet of de toegang geweigerd ...quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:00 schreef luked45 het volgende:
[...]
Misschien een idee'tje voor Remkes onder het motto "voorkomen is beter dan genezen",
tenzij hij liever wacht tot ze bij ons ook wat bommetjes hebben laten ontploffen?!
maar ook een verdomd strak bewaakt vliegveld, ga je eventjes naar de WC en zet je bagage om de hoek bij de deur, staan er 1 minuut later gelijk twee beambten bij die vragen wat dat daar doet ....quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom dan Heatrow niet? Het drukste vliegveld van Europa?
Ja, hij is dan admiraal van de vloot en neemt altijd de vlootschouw af. Hij is beschermheer van Sail (dus er kan niks gebeurenquote:Op donderdag 21 juli 2005 17:31 schreef Logician het volgende:
[..]
Is W.A daar ook niet standaard aanwezig?
Schiphol is vééél interesanter. Oa. lagere luchthaven belasting, lagere kerosine prijzen (ik dacht zelfs tax freequote:Op donderdag 21 juli 2005 17:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Schiphol is echt niet zo'n interessant vliegveld in Europa.
Ik zie dus niet in waarom na alleen maar steden etc ze zich nu opeens tot een vliegveld zullen wenden. Heatrow zou in dat opzicht veel interessanter zijn.
quote:London attackers 'meant to kill'
The people behind the latest attacks in London meant to kill, the head of the Metropolitan Police has said. But Sir Ian Blair said evidence left at the scenes could be very helpful to police and added "the intention of the terrorists has failed". Attempts were made to set off explosives at four locations, including three Tube stations and on one bus.
Mayor Ken Livingstone praised the emergency services and said the people of London would "get through this". Police sources say the blasts may have been near-simultaneous and that they are being linked with the 7 July bombs. They say a number of fugitives are being sought. Two people have been arrested in Whitehall.
'Unexploded' devices
Sir Ian said there was a "resonance" with the bomb attacks two weeks ago, but that it was too early to draw any conclusions about whether they were linked. Police forensic experts are examining the scenes, at Tube stations in Oval, Warren Street and Shepherd's Bush, and on a bus in Shoreditch, east London. He said important information could be recovered. "From what I understand, some of the devices remain unexploded," he said.
The Met commissioner warned against "smearing" any particular community with the blame for Thursday's attacks. "These are criminal acts and we are in pursuit of a set of criminals," he said.
Police cordons
Eyewitnesses heard bangs and saw abandoned rucksacks at the sites of the incidents at Warren Street and Oval tube stations as well as the number 26 bus, which was travelling from Waterloo towards Hackney and had just entered Hackney Road. There was an attempt to cause an explosion at Shepherd's Bush Hammersmith and City line, police said. Police told reporters that a man had threatened to blow himself up and then ran off.
At Warren Street and Oval a man was seen running away from the scene. On the bus, there were no injuries and the bus suffered no structural damage. Large areas around all four sites were cordoned off. Tests for chemical, biological and radiological weapons proved negative.
One person was injured at Warren Street. There were reports the injured person may have been holding a rucksack containing the detonator.
Bron: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4705117.stm
quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schiphol is vééél interesanter. Oa. lagere luchthaven belasting, lagere kerosine prijzen (ik dacht zelfs tax free) ..
Om die reden zal je op schiphol meer internationale vluchten vinden dan op heathrow. En inderdaad, er zijn meer mensen die naar engeland reizen dan naar nederland, maar er zijn wél meer reizigers via nederland dan via engeland
Schiphol verwerkt zo rond de 40 miljoen passagiers dit jaarquote:In 2004 Heathrow was the busiest airport in Europe in terms of total passenger traffic (31.5% more passengers than at Paris Charles de Gaulle Airport or Frankfurt International Airport)
Zeer effectief bij zelfmoord aanslagen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:15 schreef Meki het volgende:
Terroristen moet met de dood aangepakt worden
Liever niet. Dat zien ze waarschijnlijk als een martelaarsdood en zijn ze alleen maar blij mee. Sluit ze dan simpelweg levenslang op en gooi de sleutel weg (geef het aan een varken oid)..quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:15 schreef Meki het volgende:
Terroristen moet met de dood aangepakt worden
Sky News is ook geen ether-zender, sul. En nee, BBC3/4 etc gaan/gingen over heel andere zaken destijds. Het is gewoon vantevoren afgesproken bewust beleid : Als we een aanslag krijgen, doen we zoveel mogelijk alles als normaal, niks speciale uitzendingen. Zelfs hun Kabinet had gewoon de normale agenda, niks speciaal terreur-debat. Dus shut the fak up met het beschermen van onze kakelnichten van de NOS, want de coolio's van de BBC weten hoe ze dit moeten aanpakken : negeren. En spreek me niet tegen, want ik heb de hele BBC-reutemeut destijds continue gevolgd via de schotel.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Misschien komt t omdat BBC ook nog BBC3, BBC4, BBC Prime, BBC World en Engeland
Sky news heeft????
Fck op met je kritiek op de NLse media je lijkt wel een moslim, Nederland heeft geen nederlandstalige nieuwszender en NOS is enigste zender die ook over ether gaat.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zeer effectief bij zelfmoord aanslagen.
Ik vermoed ook dat de dader van de bus de metro in wilde, maar er zijn slechts vier bommen geweest en die zijn allemaal afgegaan. Sommige media hebben wel gemeld dat er niet-ontplofte bommen waren, maar dat bleek niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:34 schreef RM-rf het volgende:
Opvallend is dat bij de vorige aanslag al een indruk was van een beetje 'amateurisme' ... enkele bommen die niet afgingen en de vreemde laatste bom die opeens in een Bus afging, waarbij vermoed moet worden dat de dader het afgesproken tijdstip 'gemist' had ....
Zelfmoordterrorist als de nieuwe Melkertbaan?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:34 schreef RM-rf het volgende:
Opvallend is dat bij de vorige aanslag al een indruk was van een beetje 'amateurisme' ... enkele bommen die niet afgingen en de vreemde laatste bom die opeens in een Bus afging, waarbij vermoed moet worden dat de dader het afgesproken tijdstip 'gemist' had ....
Nu komt er een tweede grote aanslag-poging bij die geheel de mist ingelopen is, doordat de explosieven niet afgingen (de politie gaf aan dat enkel de ontstekers vand e bommen afgegaan zijn, maar het explosieve mengsel waarschijnlijk was gaan 'rotten') ...
Het lijtk erop dat de terroristen van een bedenkelijker niveau worden ... vroeger, vroeger hadden we nog echte professionele terreur-daders, maar de huidige generatie zijn van die slappe herintredende werkllozen die enkel ervaring hebben bij gesubsidieerde tijdsbestedingstrajectjes
Tja, ik blijf ook bij de aanslagen van London het gevoel houden dat het eigenlijk veel erger kon zijn geweest, als het een beetje goed gepland was ...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat de dader van de bus de metro in wilde, maar er zijn slechts vier bommen geweest en die zijn allemaal afgegaan. Sommige media hebben wel gemeld dat er niet-ontplofte bommen waren, maar dat bleek niet zo te zijn.
Wel doortastend gehandeld door die agenten, als het tenminste echt een gevaarlijk figuur was natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:44 schreef el_bario het volgende:
nu weer paniek:
POLICE SHOOT SUSPECTED SUICIDE BOMBER
Police have shot a suspected suicide bomber near a tube station in south London.
Marksmen opened fire near Stockwell Tube station as passengers were evacuated.
Ik vind het daarom ook zo raar dat gisteren de aanslagen zijn gepleegd rond twaalf uur 's middags -als ik het goed heb-. Dat is geen goede tijd om aanslagen te plegen, het is véél minder druk dan. Misschien dachten ze dat de spits extra bewaakt zou worden, dat kan, desalniettemin...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In madrid vielen bijna 200 doden, in London iets meer dan 50 .... en dat bij aanslagen in een metro in het spitsuur ... dan zou je eerder een absoluut rampscenario verwachten, maar dat viel dus reuze mee ...
BBCquote:Train evacuated as 'shots heard'
Passengers have been evacuated from a Tube train on the Northern Line at Stockwell, south London, after hearing what appeared to be shots being fired.
Passenger Briony Coetsee said: "We were on the Tube and then we suddenly heard someone say, 'Get out, get out' and then we heard gunshots."
Police are hunting four would-be bombers after Thursday's London blasts.
The bombers fled after detonators went off, causing small blasts, but failed to detonate the bombs themselves.
't Is in dit topic niet echt "breaking" meer hoor...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:58 schreef CloudStrife het volgende:
Breaking news: suicide bomber shot by Police at Tube
Maar men spreekt elkaar tegen.
Sommige zeggen dat het een verdachte is van gisteren die ze neergeschoten hebben.
Op alle nieuwszenders is het breaking news ....quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is in dit topic niet echt "breaking" meer hoor...
http://www.bbc.co.uk/supp(...)wm/video/now4_bb.asxquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:01 schreef Dementor het volgende:
als het zo doorgaat koop ik er een televisie bij voor alleen de BBC.
mijn god! zou er ook nog een 'derde keus' zijn....?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:58 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, nu dus weer iemand neergeschoten misschien. Misschien een terrorist, maar wellicht ook niets of heel iets anders. Je weet het niet. Ik vraag mij in ieder geval wel af of Engeland nu te maken heeft met een aantal cellen. De aanslagen in Amerika werden ook gepleegd door een aantal cellen die uiteindelijk bij elkaar kwamen. Ik hoop het niet, maar misschien zitten er in Engeland ook wel vier of vijf cellen die na elkaar hun taak moeten uitvoeren... Wie weet...
Het heeft toch geen nut om in het zelfde topic vijf keer 't zelfde Breaking News te brengen? Zo is een topic snel vol.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:02 schreef CloudStrife het volgende:
[..]
Op alle nieuwszenders is het breaking news ....![]()
Uhm?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mijn god! zou er ook nog een 'derde keus' zijn....?
dan worden er binnenkort stempelautomaten opgeblazen, omdat die jongens er klem tussen komen te zitten met hun rugzakbommen ....
Dan weet je zeker dat je niet kan missen....quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:11 schreef HPoi het volgende:
BBC zegt:
Mr Whitby, told BBC News: "I saw an Asian guy run onto the train hotly pursued by three plain-clothes police officers.
"One of them was carrying a black handgun - it looked like an automatic - they pushed him to the floor, bundled on top of him and unloaded five shots into him."
NEE! Ze hebben voorkomen dat deze man explosieven tot ontploffing kan brengen. Nix Liquidatiequote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:12 schreef Sukh het volgende:
Ze hebben hem gewoon van dichtbij 5 x geschoten! Gewoon geliquideerd!!!
Dat denk ik ook ja, als het een gewone verdachte is zoals gister bij whitehall dan gaan ze niet eerst erboven opzitten voor ze heb doodschieten.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
NEE! Ze hebben voorkomen dat deze man explosieven tot ontploffing kan brengen. Nix Liquidatie
JA????quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
NEE! Ze hebben voorkomen dat deze man explosieven tot ontploffing kan brengen. Nix Liquidatie
Zijn daar nu veel mensen aanwezig dan? Zo ja, hoeven die niet te werken?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:13 schreef MrJones het volgende:
BBC meldt: moskee in oost Londen omsingeld door politie, enkele metrolijnen stilgelegd
arresteren was niet voldoende?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat men juist de meest geschikte mensen vooraan zet, de Mohammed Atta's, jongens die gestudeerd hadden en een jarenlange voorbereiding hadden ....quote:
Er is nog nergens bevestigd dat hij explosieven bij zich had.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Er is een opdracht uitgegeven die zegt dat ze geen risico moeten nemen met mogelijke zelfmoordenaars. Schieten was toegestaan.quote:
Ik ken geen enkele werkgever die zijn personeel daarvoor naar de moskee laat gaan ...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:15 schreef Sukh het volgende:
ze moeten bidden toch!
Net of die mensen werk hebbenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:17 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele werkgever die zijn personeel daarvoor naar de moskee laat gaan ...
Dat was voor een paar tieners met een handgranaat.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt een beetje op November vorig jaar, toen in Den Haag ineens een of andere mega operatie aan de hand was ..
That's called "bad timing".quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:18 schreef Bayswater het volgende:
Een aziatische backpacker die zijn trein moest halen waarschijnlijk.
over 3 jaar is het een filmquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:14 schreef Sukh het volgende:
lijkt net een film man!
Ik denk dat de situatie in london een stuk grimmiger is, omdat er een directe dreiging is.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt een beetje op November vorig jaar, toen in Den Haag ineens een of andere mega operatie aan de hand was ..
Je kunt alles van die Britten zeggen, maar ze pakken het tot dusver prima aan. De politie dirft tenminste het zekere voor het onzekere te nemen. Deze terroristen raken iedereen ... ook de gematigde moslim die op weg is naar zijn werk.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:17 schreef Meki het volgende:
Heel goed van Politie Londen
Ja, hier ben ik het wel mee eens. De situatie is in Europa natuurlijk heel anders dan in het Midden-Oosten, zowel qua frustratie, zowel qua radicalisme en zowel qua infrastructuur. Irak, bijvoorbeeld, is een anarchie, daar kun je vanalles plannen, dat heeft voor terroristen dus voordelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik neem aan dat men juist de meest geschikte mensen vooraan zet, de Mohammed Atta's, jongens die gestudeerd hadden en een jarenlange voorbereiding hadden ....
Je ziet nu dat men terugvalt op eigenlijk tweede keus mensen... ook een bewgeing als Al Qaeda kan het niet hebben als hun meest gekwalificeerde leden zichzelf blijven opblazen (dat is een verdomde aderlating voor een organisatie) .. en dus kiest men voor gemotiveerde maar minder intelligente jongens ....
Enkel in Israel lukt het om een continue nieuwe lichting zelfmoorddaders te recruteren, deels ook in Iraq, die daders hebben weinig uitzicht en hebben een grote boosheid, omdat ze zelf direkt met tegengeweld te maken hebben gehad...
Maar in west-europa is dat lastig, om zulke mensen te blijven recruteren...
Dat merk je nu aan de steeds verdergaande amateurisme ....
Misschien vreemd om dat te beweren, terwijl de heren politici als Remkes en de pers het liefst melden over de grote aantalen radikalen en tot geweld bereidde moslims ...
maar ik denk dat de Radikalen eerderserieuze recruteringsproblemen hebben, en dat wel eens kan leiden tot het ineenstroten van hun organisatie.
Inderdaad .. maar toen werd toch ook het luchtruim boven DH afgesloten enzo, dreiging was toen ook vrij groot volgens mij ..quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:20 schreef Sukh het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie in london een stuk grimmiger is, omdat er een directe dreiging is.
In Den Haag had een stel agenten een handgranaat naar hun kop gekregen. Dan zijn we de dreiging al voorbij, toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:20 schreef Sukh het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie in london een stuk grimmiger is, omdat er een directe dreiging is.
Ja maar de dreiging was niet naar het publiek toe, in london werden de reizigers geconfronteeerd met een liquidiatie....dat is toch wel erger, ook heeft nederland geen aanslag gehad op het grondgebeid zoals engeland.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Den Haag had een stel agenten een handgranaat naar hun kop gekregen. Dan zijn we de dreiging al voorbij, toch?
Dat komt nog wel, na 15 augustus ..quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:28 schreef Sukh het volgende:
[..]
Ja maar de dreiging was niet naar het publiek toe, in london werden de reizigers geconfronteeerd met een liquidiatie....dat is toch wel erger, ook heeft nederland geen aanslag gehad op het grondgebeid zoals engeland.
Tja, uit die hoek komen de terroristen in de UK.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:28 schreef Sukh het volgende:
het is bevestigd dat het ging om een Britse Pakistani.....fucked up
Niet alleen in de U.K. Pakistan speelt een prominente rol in het leveren van terroristen en training van terroristen over de hele wereld.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:29 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Tja, uit die hoek komen de terroristen in de UK.
15 augustus?quote:
Ze wonen in Engeland.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:32 schreef Meki het volgende:
Pakistan moeten deze ezels keihard aanpakken
Slechte reclame voor een land dat al zeer weinig toekomst heeft.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:31 schreef Sukh het volgende:
[..]
Niet alleen in de U.K. Pakistan speelt een prominente rol in het leveren van terroristen en training van terroristen over de hele wereld.
In dat ultimatum werd GB ook genoemd, dus die datum lijkt me weinig interessant.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ultimatum Al-Kaida aan Europa. Wéér een ultimatum, ja.
Oooooooow, datquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ultimatum Al-Kaida aan Europa. Wéér een ultimatum, ja.
ze worden getraind in Pakistanquote:
quote:
quote:In een verklaring op internet heeft een zijtak van de terreurgroep Al Qaeda verschillende Europese landen een ultimatum gesteld. De eis luidt dat de landen vóór 15 augustus hun militaire troepen uit Irak terugtrekken. Anders volgen er aanslagen, vergelijkbaar met die in Londen op 7 juli, aldus de verklaring. Ook Nederland wordt daarin met name genoemd, naast Denemarken, Italië en Groot-Brittannië.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |