abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29022755
Terroristen moet met de dood aangepakt worden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:26:26 #202
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29023123
Was net op Skynews dat die bom in de bus niet ontploft was en dat de passagiers onder het witte poeder zaten. Ze denken dat het mengsel van de bom niet goed gemixt was ofzo?! (daarvoor ging ie niet helemaal af)

Wel vaag, gister in de spits zat ik nog op de Northern line via Warren street.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_29023942
Misschien is er vlak voor de aanslagen van 7/7 een hele lading explosieven gemaakt. Die waren op 7/7 nog wel effectief maar zijn inmiddels door chemische reacties enzo nutteloos geworden.
pi_29024124
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:15 schreef Meki het volgende:
Zeer effectief bij zelfmoord aanslagen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:00:04 #205
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_29024279
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:15 schreef Meki het volgende:
Liever niet. Dat zien ze waarschijnlijk als een martelaarsdood en zijn ze alleen maar blij mee. Sluit ze dan simpelweg levenslang op en gooi de sleutel weg (geef het aan een varken oid)..
pi_29031748
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 17:32 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Misschien komt t omdat BBC ook nog BBC3, BBC4, BBC Prime, BBC World en Engeland
Sky news heeft????
Fck op met je kritiek op de NLse media je lijkt wel een moslim, Nederland heeft geen nederlandstalige nieuwszender en NOS is enigste zender die ook over ether gaat.
Sky News is ook geen ether-zender, sul. En nee, BBC3/4 etc gaan/gingen over heel andere zaken destijds. Het is gewoon vantevoren afgesproken bewust beleid : Als we een aanslag krijgen, doen we zoveel mogelijk alles als normaal, niks speciale uitzendingen. Zelfs hun Kabinet had gewoon de normale agenda, niks speciaal terreur-debat. Dus shut the fak up met het beschermen van onze kakelnichten van de NOS, want de coolio's van de BBC weten hoe ze dit moeten aanpakken : negeren. En spreek me niet tegen, want ik heb de hele BBC-reutemeut destijds continue gevolgd via de schotel.
pi_29032802
Hoe staat het er voor, al meer duidelijkheid? Ik heb even geen tv of radio bij de hand
pi_29032965
1 weer vrijgelaten, 1 nog vast.
En ze denken dat de bommen verkeert zijn afgegaan, misschien omdat het dezelfde bommen waren van de vorige keer en de chemische samenstelling is verandert in 2 weken.
-
pi_29033016
Dus London heeft geluk gehad
pi_29033065
Ontzettend
Ze zijn op dit moment bezig alle bommen te onderzoeken op vinger afdrukken en dat soort dingen.
Op alle 4 de plaatsen zijn donker uitziende mannen weggerend toen de bommen verkeert afgingen. Best grappig om te lezen dat een passagier van de metro heeft geprobeert zijn pootje te lichten toen de terrorist vluchtte
-
pi_29033092
Three of the devices are the same size and weight as those used for the 7 July London bombings. The same chemicals also appear to have been used.

Analysts say evidence from the scenes may hold clues to the previous attacks.

news.bbc.co.uk
-
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:34:49 #212
33189 RM-rf
1/998001
pi_29033183
Opvallend is dat bij de vorige aanslag al een indruk was van een beetje 'amateurisme' ... enkele bommen die niet afgingen en de vreemde laatste bom die opeens in een Bus afging, waarbij vermoed moet worden dat de dader het afgesproken tijdstip 'gemist' had ....

Nu komt er een tweede grote aanslag-poging bij die geheel de mist ingelopen is, doordat de explosieven niet afgingen (de politie gaf aan dat enkel de ontstekers vand e bommen afgegaan zijn, maar het explosieve mengsel waarschijnlijk was gaan 'rotten') ...

Het lijtk erop dat de terroristen van een bedenkelijker niveau worden ... vroeger, vroeger hadden we nog echte professionele terreur-daders, maar de huidige generatie zijn van die slappe herintredende werkllozen die enkel ervaring hebben bij gesubsidieerde tijdsbestedingstrajectjes
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_29033200
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zeer effectief bij zelfmoord aanslagen.
, Allah had al gestraft, die liet het niet aan politie/justitie over..
Yeah baby Yeah!
pi_29033220
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:34 schreef RM-rf het volgende:
Opvallend is dat bij de vorige aanslag al een indruk was van een beetje 'amateurisme' ... enkele bommen die niet afgingen en de vreemde laatste bom die opeens in een Bus afging, waarbij vermoed moet worden dat de dader het afgesproken tijdstip 'gemist' had ....
Ik vermoed ook dat de dader van de bus de metro in wilde, maar er zijn slechts vier bommen geweest en die zijn allemaal afgegaan. Sommige media hebben wel gemeld dat er niet-ontplofte bommen waren, maar dat bleek niet zo te zijn.
pi_29033266
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:34 schreef RM-rf het volgende:

Nu komt er een tweede grote aanslag-poging bij die geheel de mist ingelopen is, doordat de explosieven niet afgingen (de politie gaf aan dat enkel de ontstekers vand e bommen afgegaan zijn, maar het explosieve mengsel waarschijnlijk was gaan 'rotten') ...

Het lijtk erop dat de terroristen van een bedenkelijker niveau worden ... vroeger, vroeger hadden we nog echte professionele terreur-daders, maar de huidige generatie zijn van die slappe herintredende werkllozen die enkel ervaring hebben bij gesubsidieerde tijdsbestedingstrajectjes
Zelfmoordterrorist als de nieuwe Melkertbaan?

Zo had ik er nog nooit over gedacht en het zou de complottheorieen wel weer voeden..
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:42:36 #216
33189 RM-rf
1/998001
pi_29033366
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat de dader van de bus de metro in wilde, maar er zijn slechts vier bommen geweest en die zijn allemaal afgegaan. Sommige media hebben wel gemeld dat er niet-ontplofte bommen waren, maar dat bleek niet zo te zijn.
Tja, ik blijf ook bij de aanslagen van London het gevoel houden dat het eigenlijk veel erger kon zijn geweest, als het een beetje goed gepland was ...

In madrid vielen bijna 200 doden, in London iets meer dan 50 .... en dat bij aanslagen in een metro in het spitsuur ... dan zou je eerder een absoluut rampscenario verwachten, maar dat viel dus reuze mee ...

en nu weer een aanslag met 4 bommen waarbij 1 lichtgewonde valt, en de daders zelfs gearresteerd kunnen worden en mogelijk het hele netwerk opgerolt kan worden ...

sorry hoor, maar dan waren de terroristen en de contra-diensten in de 70'er veel stoerder... spannende gijzelingen, en heldhaftige ontzettingen (Entebbe), heftige polemiek rondom de RAF-gevangenen (die mishandled zouden worden, maar eigenlijk een hele gevangenis-verdieping voor zichzelf hadden waar ze vrij rond konden lopen, muziek konden spelen en zelfs geweren hadden binnengesmokkeld) of juist de hollanders die net zolang met de gijzelnemers gingen onderhandelen totdat deze zo uitgeput waren dat ze zich zonder slag of stoot opgaven (de 'Hollandse Methode')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:44:01 #217
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_29035079
nu weer paniek:

POLICE SHOOT SUSPECTED SUICIDE BOMBER

Police have shot a suspected suicide bomber near a tube station in south London.

Marksmen opened fire near Stockwell Tube station as passengers were evacuated.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:50:16 #218
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29035278
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:44 schreef el_bario het volgende:
nu weer paniek:

POLICE SHOOT SUSPECTED SUICIDE BOMBER

Police have shot a suspected suicide bomber near a tube station in south London.

Wel doortastend gehandeld door die agenten, als het tenminste echt een gevaarlijk figuur was natuurlijk.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:54:16 #219
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_29035407

Passenger Briony Coetsee said: "We were on the Tube and then we suddenly heard someone say `get out, get out' and then we heard gunshots."

Sky News Crime Correspondent Martin Brunt said: "There is no word on whether he has been killed or simply injured."

If the suspect is confirmed to be a suicide bomber, it would mark the fifth attempted terrorist attack on London in less than a day.

The is thought to have been either stepping on to the train or was on the platform.

Brunt said: "He was probably shot in the head. There is no confirmation of that."

Police have been given orders to shoot to kill if they believe someone is about to detonate a bomb.

http://www.sky.com/skynews/article/0,,30000-1189920,00.html
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:54:26 #220
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29035414
Van de BBC site:

Passengers have been evacuated from a Tube train on the Northern Line at Stockwell, south London, after hearing what appeared to be shots being fired.

Passenger Briony Coetsee said: "We were on the Tube and then we suddenly heard someone say, 'Get out, get out' and then we heard gunshots."
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:56:33 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29035474
Ze blijven dus aan de gang? Fijn is dat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29035508
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In madrid vielen bijna 200 doden, in London iets meer dan 50 .... en dat bij aanslagen in een metro in het spitsuur ... dan zou je eerder een absoluut rampscenario verwachten, maar dat viel dus reuze mee ...
Ik vind het daarom ook zo raar dat gisteren de aanslagen zijn gepleegd rond twaalf uur 's middags -als ik het goed heb-. Dat is geen goede tijd om aanslagen te plegen, het is véél minder druk dan. Misschien dachten ze dat de spits extra bewaakt zou worden, dat kan, desalniettemin...

Maar goed, nu dus weer iemand neergeschoten misschien. Misschien een terrorist, maar wellicht ook niets of heel iets anders. Je weet het niet. Ik vraag mij in ieder geval wel af of Engeland nu te maken heeft met een aantal cellen. De aanslagen in Amerika werden ook gepleegd door een aantal cellen die uiteindelijk bij elkaar kwamen. Ik hoop het niet, maar misschien zitten er in Engeland ook wel vier of vijf cellen die na elkaar hun taak moeten uitvoeren... Wie weet...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:58:16 #223
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035514
wel raar dat ze london weer treffen, of misschien niet want het is totaal niet in de verwachting. Dat maakt het nog enger want je weet niet wat hun next move is. De mensen hebben geluk gehad dat niemand gedood is, kon ook anders aflopen. Misschien moet london zich opmaken voor een golf aan terreur.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_29035517
Breaking news: suicide bomber shot by Police at Tube

Maar men spreekt elkaar tegen.
Sommige zeggen dat het een verdachte is van gisteren die ze neergeschoten hebben.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:59:56 #225
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29035559
quote:
Train evacuated as 'shots heard'
Passengers have been evacuated from a Tube train on the Northern Line at Stockwell, south London, after hearing what appeared to be shots being fired.
Passenger Briony Coetsee said: "We were on the Tube and then we suddenly heard someone say, 'Get out, get out' and then we heard gunshots."

Police are hunting four would-be bombers after Thursday's London blasts.

The bombers fled after detonators went off, causing small blasts, but failed to detonate the bombs themselves.
BBC

Zie ook teletekst pagina 124 (momenteel)
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:00:02 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29035562
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:58 schreef CloudStrife het volgende:
Breaking news: suicide bomber shot by Police at Tube

Maar men spreekt elkaar tegen.
Sommige zeggen dat het een verdachte is van gisteren die ze neergeschoten hebben.
't Is in dit topic niet echt "breaking" meer hoor...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29035599
als het zo doorgaat koop ik er een televisie bij voor alleen de BBC.
pi_29035614
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Is in dit topic niet echt "breaking" meer hoor...
Op alle nieuwszenders is het breaking news ....
pi_29035640
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:01 schreef Dementor het volgende:
als het zo doorgaat koop ik er een televisie bij voor alleen de BBC.
http://www.bbc.co.uk/supp(...)wm/video/now4_bb.asx
Goed zat voor mij
-
pi_29035698
Extra nws op belg enzo.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:06:46 #231
33189 RM-rf
1/998001
pi_29035715
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:58 schreef Monidique het volgende:

Maar goed, nu dus weer iemand neergeschoten misschien. Misschien een terrorist, maar wellicht ook niets of heel iets anders. Je weet het niet. Ik vraag mij in ieder geval wel af of Engeland nu te maken heeft met een aantal cellen. De aanslagen in Amerika werden ook gepleegd door een aantal cellen die uiteindelijk bij elkaar kwamen. Ik hoop het niet, maar misschien zitten er in Engeland ook wel vier of vijf cellen die na elkaar hun taak moeten uitvoeren... Wie weet...
mijn god! zou er ook nog een 'derde keus' zijn....?
dan worden er binnenkort stempelautomaten opgeblazen, omdat die jongens er klem tussen komen te zitten met hun rugzakbommen ....
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:07:28 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29035735
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:02 schreef CloudStrife het volgende:

[..]

Op alle nieuwszenders is het breaking news ....
Het heeft toch geen nut om in het zelfde topic vijf keer 't zelfde Breaking News te brengen? Zo is een topic snel vol.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29035738
'Politie Londen schiet vermeende terrorist neer'

Uitgegeven: 22 juli 2005 11:54
Laatst gewijzigd: 22 juli 2005 12:02

LONDEN - De politie in de Britse hoofdstad Londen zou vrijdag een vermeende zelfmoordterrorist hebben neergeschoten toen die een metro in wilde stappen in het zuiden van de stad. Dat berichtte de commerciële zender Sky News op gezag van anonieme politiebronnen.

Volgens de publieke omroep BBC meldden ooggetuigen dat er bij het metrostation Stockwell is geschoten. Even later zou een traumahelikopter zijn geland bij dat station. Volgens de verkeerspolitie zijn twee metrolijnen stilgelegd.

Een getuige heeft vrijdagochtend gemeld dat in een metrostel bij het station Stockwell in de ondergrondse van Londen opnieuw kleine explosie heeft voorgedaan. Net als donderdag onstond er een scherpe stank en was er rook in het metrostel.
pi_29035742
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

mijn god! zou er ook nog een 'derde keus' zijn....?
dan worden er binnenkort stempelautomaten opgeblazen, omdat die jongens er klem tussen komen te zitten met hun rugzakbommen ....
Uhm?
pi_29035785
Mark Whitby, een passagier in de trein, heeft tegenover de BBC verklaard dat hij een man met een Aziatisch uiterlijk heeft gezien, die zeker vijf keer van dichtbij werd geraakt door agenten. Andere ooggetuigen hebben verklaard dat de politie al achter de man aanzat toen ze het station in kwamen rennen.
pi_29035823
BBC zegt:
Mr Whitby, told BBC News: "I saw an Asian guy run onto the train hotly pursued by three plain-clothes police officers.

"One of them was carrying a black handgun - it looked like an automatic - they pushed him to the floor, bundled on top of him and unloaded five shots into him."
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:12:00 #237
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035836
Ze hebben hem gewoon van dichtbij 5 x geschoten! Gewoon geliquideerd!!!

Het is nog niet zeker of het daadwerkelijk een terrorist is. Als het niet zo blijkt te zijn zal de onrust alleen maar toenemen.

HEY HOOR NET DAT ZE EEN MOSKEE HEBBEN OMSINGELD IN LONDON!!!
pi_29035837
En nu is er moskee omsingeld ofzo???
eeeh
pi_29035838
Op BBC zeggen ze ook dat de politie al achter de man aanzat.
Een moskee is omsingeld in het Oosten van Londen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_29035839
In het oosten van London heet de politie een moskee omsingeld.
pi_29035843
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:11 schreef HPoi het volgende:
BBC zegt:
Mr Whitby, told BBC News: "I saw an Asian guy run onto the train hotly pursued by three plain-clothes police officers.

"One of them was carrying a black handgun - it looked like an automatic - they pushed him to the floor, bundled on top of him and unloaded five shots into him."
Dan weet je zeker dat je niet kan missen....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_29035848
Ze omsingelen een moskee in oost-londen ?

edit: hierboven dus ook al genoemt
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:12:27 #243
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035852
haha iedereen volgt BBC!
pi_29035877
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:12 schreef Sukh het volgende:
Ze hebben hem gewoon van dichtbij 5 x geschoten! Gewoon geliquideerd!!!
NEE! Ze hebben voorkomen dat deze man explosieven tot ontploffing kan brengen. Nix Liquidatie
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:13:25 #245
49811 MrJones
Hopeloos.
pi_29035879
BBC meldt: moskee in oost Londen omsingeld door politie, enkele metrolijnen stilgelegd
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:13:51 #246
49811 MrJones
Hopeloos.
pi_29035888
...maar dat was inmiddels alweer 354 keer gemeld
pi_29035894
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:13 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

NEE! Ze hebben voorkomen dat deze man explosieven tot ontploffing kan brengen. Nix Liquidatie
Dat denk ik ook ja, als het een gewone verdachte is zoals gister bij whitehall dan gaan ze niet eerst erboven opzitten voor ze heb doodschieten.
Vertelde ze net op de bbc niet dat hij een dikke jas aanhad?
-
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:14:10 #248
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035898
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:13 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

JA????

dus ze wilde weer een aanslag plegen?
pi_29035909
Hele stad ligt zowat weer plat ..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:14:39 #250
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035911
lijkt net een film man!