abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29022755
Terroristen moet met de dood aangepakt worden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:26:26 #202
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29023123
Was net op Skynews dat die bom in de bus niet ontploft was en dat de passagiers onder het witte poeder zaten. Ze denken dat het mengsel van de bom niet goed gemixt was ofzo?! (daarvoor ging ie niet helemaal af)

Wel vaag, gister in de spits zat ik nog op de Northern line via Warren street.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_29023942
Misschien is er vlak voor de aanslagen van 7/7 een hele lading explosieven gemaakt. Die waren op 7/7 nog wel effectief maar zijn inmiddels door chemische reacties enzo nutteloos geworden.
pi_29024124
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:15 schreef Meki het volgende:
Zeer effectief bij zelfmoord aanslagen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:00:04 #205
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_29024279
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:15 schreef Meki het volgende:
Liever niet. Dat zien ze waarschijnlijk als een martelaarsdood en zijn ze alleen maar blij mee. Sluit ze dan simpelweg levenslang op en gooi de sleutel weg (geef het aan een varken oid)..
pi_29031748
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 17:32 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Misschien komt t omdat BBC ook nog BBC3, BBC4, BBC Prime, BBC World en Engeland
Sky news heeft????
Fck op met je kritiek op de NLse media je lijkt wel een moslim, Nederland heeft geen nederlandstalige nieuwszender en NOS is enigste zender die ook over ether gaat.
Sky News is ook geen ether-zender, sul. En nee, BBC3/4 etc gaan/gingen over heel andere zaken destijds. Het is gewoon vantevoren afgesproken bewust beleid : Als we een aanslag krijgen, doen we zoveel mogelijk alles als normaal, niks speciale uitzendingen. Zelfs hun Kabinet had gewoon de normale agenda, niks speciaal terreur-debat. Dus shut the fak up met het beschermen van onze kakelnichten van de NOS, want de coolio's van de BBC weten hoe ze dit moeten aanpakken : negeren. En spreek me niet tegen, want ik heb de hele BBC-reutemeut destijds continue gevolgd via de schotel.
pi_29032802
Hoe staat het er voor, al meer duidelijkheid? Ik heb even geen tv of radio bij de hand
pi_29032965
1 weer vrijgelaten, 1 nog vast.
En ze denken dat de bommen verkeert zijn afgegaan, misschien omdat het dezelfde bommen waren van de vorige keer en de chemische samenstelling is verandert in 2 weken.
-
pi_29033016
Dus London heeft geluk gehad
pi_29033065
Ontzettend
Ze zijn op dit moment bezig alle bommen te onderzoeken op vinger afdrukken en dat soort dingen.
Op alle 4 de plaatsen zijn donker uitziende mannen weggerend toen de bommen verkeert afgingen. Best grappig om te lezen dat een passagier van de metro heeft geprobeert zijn pootje te lichten toen de terrorist vluchtte
-
pi_29033092
Three of the devices are the same size and weight as those used for the 7 July London bombings. The same chemicals also appear to have been used.

Analysts say evidence from the scenes may hold clues to the previous attacks.

news.bbc.co.uk
-
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:34:49 #212
33189 RM-rf
1/998001
pi_29033183
Opvallend is dat bij de vorige aanslag al een indruk was van een beetje 'amateurisme' ... enkele bommen die niet afgingen en de vreemde laatste bom die opeens in een Bus afging, waarbij vermoed moet worden dat de dader het afgesproken tijdstip 'gemist' had ....

Nu komt er een tweede grote aanslag-poging bij die geheel de mist ingelopen is, doordat de explosieven niet afgingen (de politie gaf aan dat enkel de ontstekers vand e bommen afgegaan zijn, maar het explosieve mengsel waarschijnlijk was gaan 'rotten') ...

Het lijtk erop dat de terroristen van een bedenkelijker niveau worden ... vroeger, vroeger hadden we nog echte professionele terreur-daders, maar de huidige generatie zijn van die slappe herintredende werkllozen die enkel ervaring hebben bij gesubsidieerde tijdsbestedingstrajectjes
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_29033200
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zeer effectief bij zelfmoord aanslagen.
, Allah had al gestraft, die liet het niet aan politie/justitie over..
Yeah baby Yeah!
pi_29033220
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:34 schreef RM-rf het volgende:
Opvallend is dat bij de vorige aanslag al een indruk was van een beetje 'amateurisme' ... enkele bommen die niet afgingen en de vreemde laatste bom die opeens in een Bus afging, waarbij vermoed moet worden dat de dader het afgesproken tijdstip 'gemist' had ....
Ik vermoed ook dat de dader van de bus de metro in wilde, maar er zijn slechts vier bommen geweest en die zijn allemaal afgegaan. Sommige media hebben wel gemeld dat er niet-ontplofte bommen waren, maar dat bleek niet zo te zijn.
pi_29033266
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:34 schreef RM-rf het volgende:

Nu komt er een tweede grote aanslag-poging bij die geheel de mist ingelopen is, doordat de explosieven niet afgingen (de politie gaf aan dat enkel de ontstekers vand e bommen afgegaan zijn, maar het explosieve mengsel waarschijnlijk was gaan 'rotten') ...

Het lijtk erop dat de terroristen van een bedenkelijker niveau worden ... vroeger, vroeger hadden we nog echte professionele terreur-daders, maar de huidige generatie zijn van die slappe herintredende werkllozen die enkel ervaring hebben bij gesubsidieerde tijdsbestedingstrajectjes
Zelfmoordterrorist als de nieuwe Melkertbaan?

Zo had ik er nog nooit over gedacht en het zou de complottheorieen wel weer voeden..
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:42:36 #216
33189 RM-rf
1/998001
pi_29033366
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat de dader van de bus de metro in wilde, maar er zijn slechts vier bommen geweest en die zijn allemaal afgegaan. Sommige media hebben wel gemeld dat er niet-ontplofte bommen waren, maar dat bleek niet zo te zijn.
Tja, ik blijf ook bij de aanslagen van London het gevoel houden dat het eigenlijk veel erger kon zijn geweest, als het een beetje goed gepland was ...

In madrid vielen bijna 200 doden, in London iets meer dan 50 .... en dat bij aanslagen in een metro in het spitsuur ... dan zou je eerder een absoluut rampscenario verwachten, maar dat viel dus reuze mee ...

en nu weer een aanslag met 4 bommen waarbij 1 lichtgewonde valt, en de daders zelfs gearresteerd kunnen worden en mogelijk het hele netwerk opgerolt kan worden ...

sorry hoor, maar dan waren de terroristen en de contra-diensten in de 70'er veel stoerder... spannende gijzelingen, en heldhaftige ontzettingen (Entebbe), heftige polemiek rondom de RAF-gevangenen (die mishandled zouden worden, maar eigenlijk een hele gevangenis-verdieping voor zichzelf hadden waar ze vrij rond konden lopen, muziek konden spelen en zelfs geweren hadden binnengesmokkeld) of juist de hollanders die net zolang met de gijzelnemers gingen onderhandelen totdat deze zo uitgeput waren dat ze zich zonder slag of stoot opgaven (de 'Hollandse Methode')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:44:01 #217
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_29035079
nu weer paniek:

POLICE SHOOT SUSPECTED SUICIDE BOMBER

Police have shot a suspected suicide bomber near a tube station in south London.

Marksmen opened fire near Stockwell Tube station as passengers were evacuated.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:50:16 #218
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29035278
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:44 schreef el_bario het volgende:
nu weer paniek:

POLICE SHOOT SUSPECTED SUICIDE BOMBER

Police have shot a suspected suicide bomber near a tube station in south London.

Wel doortastend gehandeld door die agenten, als het tenminste echt een gevaarlijk figuur was natuurlijk.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:54:16 #219
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_29035407

Passenger Briony Coetsee said: "We were on the Tube and then we suddenly heard someone say `get out, get out' and then we heard gunshots."

Sky News Crime Correspondent Martin Brunt said: "There is no word on whether he has been killed or simply injured."

If the suspect is confirmed to be a suicide bomber, it would mark the fifth attempted terrorist attack on London in less than a day.

The is thought to have been either stepping on to the train or was on the platform.

Brunt said: "He was probably shot in the head. There is no confirmation of that."

Police have been given orders to shoot to kill if they believe someone is about to detonate a bomb.

http://www.sky.com/skynews/article/0,,30000-1189920,00.html
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:54:26 #220
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29035414
Van de BBC site:

Passengers have been evacuated from a Tube train on the Northern Line at Stockwell, south London, after hearing what appeared to be shots being fired.

Passenger Briony Coetsee said: "We were on the Tube and then we suddenly heard someone say, 'Get out, get out' and then we heard gunshots."
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:56:33 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29035474
Ze blijven dus aan de gang? Fijn is dat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29035508
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In madrid vielen bijna 200 doden, in London iets meer dan 50 .... en dat bij aanslagen in een metro in het spitsuur ... dan zou je eerder een absoluut rampscenario verwachten, maar dat viel dus reuze mee ...
Ik vind het daarom ook zo raar dat gisteren de aanslagen zijn gepleegd rond twaalf uur 's middags -als ik het goed heb-. Dat is geen goede tijd om aanslagen te plegen, het is véél minder druk dan. Misschien dachten ze dat de spits extra bewaakt zou worden, dat kan, desalniettemin...

Maar goed, nu dus weer iemand neergeschoten misschien. Misschien een terrorist, maar wellicht ook niets of heel iets anders. Je weet het niet. Ik vraag mij in ieder geval wel af of Engeland nu te maken heeft met een aantal cellen. De aanslagen in Amerika werden ook gepleegd door een aantal cellen die uiteindelijk bij elkaar kwamen. Ik hoop het niet, maar misschien zitten er in Engeland ook wel vier of vijf cellen die na elkaar hun taak moeten uitvoeren... Wie weet...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:58:16 #223
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035514
wel raar dat ze london weer treffen, of misschien niet want het is totaal niet in de verwachting. Dat maakt het nog enger want je weet niet wat hun next move is. De mensen hebben geluk gehad dat niemand gedood is, kon ook anders aflopen. Misschien moet london zich opmaken voor een golf aan terreur.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_29035517
Breaking news: suicide bomber shot by Police at Tube

Maar men spreekt elkaar tegen.
Sommige zeggen dat het een verdachte is van gisteren die ze neergeschoten hebben.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:59:56 #225
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29035559
quote:
Train evacuated as 'shots heard'
Passengers have been evacuated from a Tube train on the Northern Line at Stockwell, south London, after hearing what appeared to be shots being fired.
Passenger Briony Coetsee said: "We were on the Tube and then we suddenly heard someone say, 'Get out, get out' and then we heard gunshots."

Police are hunting four would-be bombers after Thursday's London blasts.

The bombers fled after detonators went off, causing small blasts, but failed to detonate the bombs themselves.
BBC

Zie ook teletekst pagina 124 (momenteel)
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:00:02 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29035562
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:58 schreef CloudStrife het volgende:
Breaking news: suicide bomber shot by Police at Tube

Maar men spreekt elkaar tegen.
Sommige zeggen dat het een verdachte is van gisteren die ze neergeschoten hebben.
't Is in dit topic niet echt "breaking" meer hoor...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29035599
als het zo doorgaat koop ik er een televisie bij voor alleen de BBC.
pi_29035614
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Is in dit topic niet echt "breaking" meer hoor...
Op alle nieuwszenders is het breaking news ....
pi_29035640
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:01 schreef Dementor het volgende:
als het zo doorgaat koop ik er een televisie bij voor alleen de BBC.
http://www.bbc.co.uk/supp(...)wm/video/now4_bb.asx
Goed zat voor mij
-
pi_29035698
Extra nws op belg enzo.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:06:46 #231
33189 RM-rf
1/998001
pi_29035715
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:58 schreef Monidique het volgende:

Maar goed, nu dus weer iemand neergeschoten misschien. Misschien een terrorist, maar wellicht ook niets of heel iets anders. Je weet het niet. Ik vraag mij in ieder geval wel af of Engeland nu te maken heeft met een aantal cellen. De aanslagen in Amerika werden ook gepleegd door een aantal cellen die uiteindelijk bij elkaar kwamen. Ik hoop het niet, maar misschien zitten er in Engeland ook wel vier of vijf cellen die na elkaar hun taak moeten uitvoeren... Wie weet...
mijn god! zou er ook nog een 'derde keus' zijn....?
dan worden er binnenkort stempelautomaten opgeblazen, omdat die jongens er klem tussen komen te zitten met hun rugzakbommen ....
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:07:28 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29035735
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:02 schreef CloudStrife het volgende:

[..]

Op alle nieuwszenders is het breaking news ....
Het heeft toch geen nut om in het zelfde topic vijf keer 't zelfde Breaking News te brengen? Zo is een topic snel vol.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29035738
'Politie Londen schiet vermeende terrorist neer'

Uitgegeven: 22 juli 2005 11:54
Laatst gewijzigd: 22 juli 2005 12:02

LONDEN - De politie in de Britse hoofdstad Londen zou vrijdag een vermeende zelfmoordterrorist hebben neergeschoten toen die een metro in wilde stappen in het zuiden van de stad. Dat berichtte de commerciële zender Sky News op gezag van anonieme politiebronnen.

Volgens de publieke omroep BBC meldden ooggetuigen dat er bij het metrostation Stockwell is geschoten. Even later zou een traumahelikopter zijn geland bij dat station. Volgens de verkeerspolitie zijn twee metrolijnen stilgelegd.

Een getuige heeft vrijdagochtend gemeld dat in een metrostel bij het station Stockwell in de ondergrondse van Londen opnieuw kleine explosie heeft voorgedaan. Net als donderdag onstond er een scherpe stank en was er rook in het metrostel.
pi_29035742
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

mijn god! zou er ook nog een 'derde keus' zijn....?
dan worden er binnenkort stempelautomaten opgeblazen, omdat die jongens er klem tussen komen te zitten met hun rugzakbommen ....
Uhm?
pi_29035785
Mark Whitby, een passagier in de trein, heeft tegenover de BBC verklaard dat hij een man met een Aziatisch uiterlijk heeft gezien, die zeker vijf keer van dichtbij werd geraakt door agenten. Andere ooggetuigen hebben verklaard dat de politie al achter de man aanzat toen ze het station in kwamen rennen.
pi_29035823
BBC zegt:
Mr Whitby, told BBC News: "I saw an Asian guy run onto the train hotly pursued by three plain-clothes police officers.

"One of them was carrying a black handgun - it looked like an automatic - they pushed him to the floor, bundled on top of him and unloaded five shots into him."
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:12:00 #237
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035836
Ze hebben hem gewoon van dichtbij 5 x geschoten! Gewoon geliquideerd!!!

Het is nog niet zeker of het daadwerkelijk een terrorist is. Als het niet zo blijkt te zijn zal de onrust alleen maar toenemen.

HEY HOOR NET DAT ZE EEN MOSKEE HEBBEN OMSINGELD IN LONDON!!!
pi_29035837
En nu is er moskee omsingeld ofzo???
eeeh
pi_29035838
Op BBC zeggen ze ook dat de politie al achter de man aanzat.
Een moskee is omsingeld in het Oosten van Londen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_29035839
In het oosten van London heet de politie een moskee omsingeld.
pi_29035843
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:11 schreef HPoi het volgende:
BBC zegt:
Mr Whitby, told BBC News: "I saw an Asian guy run onto the train hotly pursued by three plain-clothes police officers.

"One of them was carrying a black handgun - it looked like an automatic - they pushed him to the floor, bundled on top of him and unloaded five shots into him."
Dan weet je zeker dat je niet kan missen....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_29035848
Ze omsingelen een moskee in oost-londen ?

edit: hierboven dus ook al genoemt
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:12:27 #243
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035852
haha iedereen volgt BBC!
pi_29035877
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:12 schreef Sukh het volgende:
Ze hebben hem gewoon van dichtbij 5 x geschoten! Gewoon geliquideerd!!!
NEE! Ze hebben voorkomen dat deze man explosieven tot ontploffing kan brengen. Nix Liquidatie
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:13:25 #245
49811 MrJones
Hopeloos.
pi_29035879
BBC meldt: moskee in oost Londen omsingeld door politie, enkele metrolijnen stilgelegd
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:13:51 #246
49811 MrJones
Hopeloos.
pi_29035888
...maar dat was inmiddels alweer 354 keer gemeld
pi_29035894
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:13 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

NEE! Ze hebben voorkomen dat deze man explosieven tot ontploffing kan brengen. Nix Liquidatie
Dat denk ik ook ja, als het een gewone verdachte is zoals gister bij whitehall dan gaan ze niet eerst erboven opzitten voor ze heb doodschieten.
Vertelde ze net op de bbc niet dat hij een dikke jas aanhad?
-
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:14:10 #248
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035898
quote:

[..]

JA????

dus ze wilde weer een aanslag plegen?
pi_29035909
Hele stad ligt zowat weer plat ..
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:14:39 #250
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035911
lijkt net een film man!
pi_29035913
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:13 schreef MrJones het volgende:
BBC meldt: moskee in oost Londen omsingeld door politie, enkele metrolijnen stilgelegd
Zijn daar nu veel mensen aanwezig dan? Zo ja, hoeven die niet te werken?
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:15:18 #252
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29035931
ze moeten bidden toch!
pi_29035933
gaat lekker
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:15:45 #254
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29035942
CNN zegt dat de man dood is.

Scary gedoe in Londen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_29035944
Vrijdag is toch dé dag om in de moskee te zitten?
  Moderator vrijdag 22 juli 2005 @ 12:15:59 #256
18653 crew  D.
pi_29035946
quote:

[..]

arresteren was niet voldoende?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:16:00 #257
33189 RM-rf
1/998001
pi_29035947
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:07 schreef Monidique het volgende:

Uhm?
Ik neem aan dat men juist de meest geschikte mensen vooraan zet, de Mohammed Atta's, jongens die gestudeerd hadden en een jarenlange voorbereiding hadden ....

Je ziet nu dat men terugvalt op eigenlijk tweede keus mensen... ook een bewgeing als Al Qaeda kan het niet hebben als hun meest gekwalificeerde leden zichzelf blijven opblazen (dat is een verdomde aderlating voor een organisatie) .. en dus kiest men voor gemotiveerde maar minder intelligente jongens ....

Enkel in Israel lukt het om een continue nieuwe lichting zelfmoorddaders te recruteren, deels ook in Iraq, die daders hebben weinig uitzicht en hebben een grote boosheid, omdat ze zelf direkt met tegengeweld te maken hebben gehad...
Maar in west-europa is dat lastig, om zulke mensen te blijven recruteren...
Dat merk je nu aan de steeds verdergaande amateurisme ....

Misschien vreemd om dat te beweren, terwijl de heren politici als Remkes en de pers het liefst melden over de grote aantalen radikalen en tot geweld bereidde moslims ...
maar ik denk dat de Radikalen eerder serieuze recruteringsproblemen hebben, en dat wel eens kan leiden tot het ineenstroten van hun organisatie.

Hetzelfde probleem als bv de rechtsradikalen, een gebrek aan gekwalificeerde en hoger opgeleidde medewerkers (dat valt bij de links-radikalen wel mee, daarom is bv RaRA nooit opgerold, en zijn nu een deel der RAF-leden terecht gekomen op hoge regeringsposten)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:16:01 #258
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29035950
Iemand de coordinaten van die moskee, dan zoeken we hem even op met Google Earth
pi_29035951
quote:

[..]

Er is nog nergens bevestigd dat hij explosieven bij zich had.
Maar hij werd volgens ooggetuigen al achtervolgd dus waarschijnlijk zal 'ie wel niet veel goeds van plan geweest zijn.

Maar wie weet was het een ordinaire tasjesdief, die betrapt werd en zo stom was om de metro in te rennen.
pi_29035963
Lijkt een beetje op November vorig jaar, toen in Den Haag ineens een of andere mega operatie aan de hand was ..
pi_29035982
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:15 schreef D.Rose het volgende:

[..]

arresteren was niet voldoende?
Er is een opdracht uitgegeven die zegt dat ze geen risico moeten nemen met mogelijke zelfmoordenaars. Schieten was toegestaan.
pi_29035996
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:15 schreef Sukh het volgende:
ze moeten bidden toch!
Ik ken geen enkele werkgever die zijn personeel daarvoor naar de moskee laat gaan ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_29035997
Iedereen moet binnen blijven rondom de moskee, die moskee gaat 'down'
pi_29036008
Heel goed van Politie Londen
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:18:07 #265
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_29036019
Een aziatische backpacker die zijn trein moest halen waarschijnlijk.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:18:15 #266
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29036020
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:17 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele werkgever die zijn personeel daarvoor naar de moskee laat gaan ...
Net of die mensen werk hebben
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_29036025
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt een beetje op November vorig jaar, toen in Den Haag ineens een of andere mega operatie aan de hand was ..
Dat was voor een paar tieners met een handgranaat.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:18:45 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29036035
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:18 schreef Bayswater het volgende:
Een aziatische backpacker die zijn trein moest halen waarschijnlijk.
That's called "bad timing".
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29036077
Politie omsingelt moskee in Londen
In het oosten van Londen wordt op dit moment een moskee omsingeld. Gewapende mannen staan rond het het gebedshuis.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:20:29 #270
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_29036081
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:14 schreef Sukh het volgende:
lijkt net een film man!
over 3 jaar is het een film
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:20:44 #271
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29036085
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat de situatie in london een stuk grimmiger is, omdat er een directe dreiging is.
pi_29036102
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:17 schreef Meki het volgende:
Heel goed van Politie Londen
Je kunt alles van die Britten zeggen, maar ze pakken het tot dusver prima aan. De politie dirft tenminste het zekere voor het onzekere te nemen. Deze terroristen raken iedereen ... ook de gematigde moslim die op weg is naar zijn werk.
pi_29036116
RTL: Agenten in burger achtervolgden Terrorist en schoten hem neer op het station.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:21:36 #274
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_29036117
bericht van 9 juli, deze moskee?

LONDEN / ROTTERDAM / BRUSSEL - Britse militante moslims hebben in de Finsbury Park-moskee in Londen wapentrainingen gekregen met AK-47's. Dat heeft The Observer gemeld met verwijzing naar bronnen binnen de Britse veiligheidsdiensten. De moskee is al eerder in het nieuws gekomen als een vermeende potentiële haard van moslim-extremisme.

In die gebedsruimte hebben Britse militante moslims wapentrainingen gekregen met AK-47's. Dit meldde de Britse krant The Observer op gezag van bronnen binnen de Britse veiligheidsdiensten.

De moslimextremist Jérôme Courtaillier is eveneens gesignaleerd in de Finsbury Park-moskee in Londen. Courtaillier werd in Rotterdam samen met twee andere verdachten twee dagen na de aanslagen in New York opgepakt. In hun woning vond de politie diverse valse paspoorten, rijbewijzen en betaalkaarten. Politie en justitie zijn nog druk bezig met het onderzoek, zo bleek in december 2001 tijdens een pro forma-zitting bij de rechtbank in Rotterdam. Dat Courtaillier in de Londense moskee is geweest, kwam tijdens de zitting bij de rechtbank niet naar voren.

Courtaillier wordt samen met onder meer de Tunesische ex-voetballer Nizar Trabelsi verdacht van het beramen van een bomaanslag op de Amerikaanse ambassade in Parijs. De moskee in Londen is al eerder in het nieuws gekomen als een vermeende potentiële haard van moslim-extremisme. Onder anderen Richard Reid, de man die met bomschoenen een Amerikaans vliegtuig wilde opblazen, zou deze gebedsruimte hebben bezocht. Ook de in de Arabische Emiraten gearresteerde Franse Algerijn Djamel Beghal werd daar gezien
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_29036118
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik neem aan dat men juist de meest geschikte mensen vooraan zet, de Mohammed Atta's, jongens die gestudeerd hadden en een jarenlange voorbereiding hadden ....

Je ziet nu dat men terugvalt op eigenlijk tweede keus mensen... ook een bewgeing als Al Qaeda kan het niet hebben als hun meest gekwalificeerde leden zichzelf blijven opblazen (dat is een verdomde aderlating voor een organisatie) .. en dus kiest men voor gemotiveerde maar minder intelligente jongens ....

Enkel in Israel lukt het om een continue nieuwe lichting zelfmoorddaders te recruteren, deels ook in Iraq, die daders hebben weinig uitzicht en hebben een grote boosheid, omdat ze zelf direkt met tegengeweld te maken hebben gehad...

Maar in west-europa is dat lastig, om zulke mensen te blijven recruteren...
Dat merk je nu aan de steeds verdergaande amateurisme ....

Misschien vreemd om dat te beweren, terwijl de heren politici als Remkes en de pers het liefst melden over de grote aantalen radikalen en tot geweld bereidde moslims ...
maar ik denk dat de Radikalen eerderserieuze recruteringsproblemen hebben, en dat wel eens kan leiden tot het ineenstroten van hun organisatie.
Ja, hier ben ik het wel mee eens. De situatie is in Europa natuurlijk heel anders dan in het Midden-Oosten, zowel qua frustratie, zowel qua radicalisme en zowel qua infrastructuur. Irak, bijvoorbeeld, is een anarchie, daar kun je vanalles plannen, dat heeft voor terroristen dus voordelen.

Je ziet ook dat de daders van '11 September' een lange voorbereiding hadden, het is mogelijk dat dat tegenwoordig een stuk moeilijker is, omdat ze dan wellicht sneller gepakt worden. Het zou dus slim zijn om onopvallende jongens, zoals de jongens van zeven juli, te gebruiken als loopjongens.

Het is in ieder geval een goed teken dat de aanslagen zo redelijk amateuristisch ogen. Zoals ik zei, er zouden misschien nog wel meer cellen kunnen zijn, maar ze zullen dan ongetwijfeld te maken hebben met dezelfde problemen als de plegers van de aanslagen van gisteren en mogelijk vandaag.
pi_29036133
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:20 schreef Sukh het volgende:

[..]

Ik denk dat de situatie in london een stuk grimmiger is, omdat er een directe dreiging is.
Inderdaad .. maar toen werd toch ook het luchtruim boven DH afgesloten enzo, dreiging was toen ook vrij groot volgens mij ..
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:22:24 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29036139
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:20 schreef Sukh het volgende:

[..]

In Den Haag had een stel agenten een handgranaat naar hun kop gekregen. Dan zijn we de dreiging al voorbij, toch?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29036168
Er lopen nu honden in de moskee!
De vernedering
pi_29036178
sluiten die Moskee

dat is geen Moskee
maar een terroristenhuis
pi_29036180
Eyewitness: "I saw the gun being fired five times into the guy - he's dead.
pi_29036187
pi_29036194
A massive hunt is under way for four would-be suicide bombers who tried to set off four explosive devices on three London Tube trains and a bus.
pi_29036252
Sky News Crime Correspondent Martin Brunt said: "The officer or officers involved in this clearly felt this suspect was about to detonate a bomb."

Police have been given orders to shoot to kill if they believe someone is about to detonate a bomb.
pi_29036275
Eyewitness; ''He wasn't carrying anything''
pi_29036288
Witness Mark Whitby told the BBC Friday that an Asian man was shot five times at close range after he had jumped on a train at Stockwell station -- close to the Oval, one of four sites targeted by suspected bombers on Thursday.

"They pushed him onto the floor and unloaded five shots into him. He's dead," witness Mark Whitby told the BBC. "He looked like a cornered fox. He looked pertrified," said Whitby.

Whitby said it did not look like the man was carrying anything but said he was wearing a thick coat that looked padded.

Whitby said the train was standing in the station with its doors open when the Asian man ran on, pursued by three plainclothes officers.

He tripped and was also pushed to the floor and one of the officers shot him five times, according to the witness.

Geen rugzak dus, misschien een bomriem? Of toch gewoon iemand de de trein wilde halen..
pi_29036293
A Scotland Yard spokesman said: "We can confirm that just after 10am armed officers shot a male at Stockwell underground station."
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:28:01 #287
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29036310
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Den Haag had een stel agenten een handgranaat naar hun kop gekregen. Dan zijn we de dreiging al voorbij, toch?
Ja maar de dreiging was niet naar het publiek toe, in london werden de reizigers geconfronteeerd met een liquidiatie....dat is toch wel erger, ook heeft nederland geen aanslag gehad op het grondgebeid zoals engeland.
pi_29036313
Alarmed onlookers said they saw police, some in plain clothes, chasing a man before opening fire.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:28:55 #289
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29036324
het is bevestigd dat het ging om een Britse Pakistani.....fucked up
pi_29036333
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:28 schreef Sukh het volgende:

[..]

Ja maar de dreiging was niet naar het publiek toe, in london werden de reizigers geconfronteeerd met een liquidiatie....dat is toch wel erger, ook heeft nederland geen aanslag gehad op het grondgebeid zoals engeland.
Dat komt nog wel, na 15 augustus ..
pi_29036343
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:28 schreef Sukh het volgende:
het is bevestigd dat het ging om een Britse Pakistani.....fucked up
Tja, uit die hoek komen de terroristen in de UK.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:31:37 #292
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29036385
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:29 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Tja, uit die hoek komen de terroristen in de UK.
Niet alleen in de U.K. Pakistan speelt een prominente rol in het leveren van terroristen en training van terroristen over de hele wereld.
  Admin vrijdag 22 juli 2005 @ 12:32:25 #293
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_29036408
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat komt nog wel, na 15 augustus ..
15 augustus?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_29036414
Pakistan moeten deze ezels keihard aanpakken
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:33:12 #295
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29036427
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:32 schreef Meki het volgende:
Pakistan moeten deze ezels keihard aanpakken
Ze wonen in Engeland. .
pi_29036429
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

15 augustus?
Ultimatum Al-Kaida aan Europa. Wéér een ultimatum, ja.
pi_29036433
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:31 schreef Sukh het volgende:

[..]

Niet alleen in de U.K. Pakistan speelt een prominente rol in het leveren van terroristen en training van terroristen over de hele wereld.
Slechte reclame voor een land dat al zeer weinig toekomst heeft.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:34:03 #298
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29036449
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

In dat ultimatum werd GB ook genoemd, dus die datum lijkt me weinig interessant.
  Admin vrijdag 22 juli 2005 @ 12:34:14 #299
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_29036455
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Oooooooow, dat
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_29036457
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ze wonen in Engeland. .
ze worden getraind in Pakistan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')