abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29012334
De Britse politie heeft vanmiddag drie metrostations en een bus ontruimd. Het gaat om Warren Street, Shepherd's Bush en The Oval. Er zou sprake zijn van 'incidenten', maar het is nog niet duidelijk of het gaat om aanslagen. Er zijn nog geen gewonden gemeld.

Volgens ooggetuigenverklaringen zou er een rugzak van een man in een metro ontploft zijn. Reuters meldt dat er sprake zou zijn van een ontplofte spijkerbom. Ook hebben diverse mensen rook gezien.

Een metropassagier verklaarde tegenover Sky News dat hij met een andere passagier gesproken had. "Hij vertelde me dat hij een man zag met een rugzak die plotseling ontplofte. De mensen hebben snel zichzelf geëvacueerd. Er was geen paniek. Ik zag geen gewonden, maar mensen waren geschokt."

In eerste instantie werden er door diverse ooggetuigen schoten gemeld, maar dat zijn mogelijk exploderende ontstekingsmechanismen geweest.

Er zijn op dit moment ook ambulances onderweg naar een bus van lijn 26, waar volgens enkele berichten mogelijk een bom af zou zijn gegaan. Ook daar is nog geen melding gemaakt van slachtoffers.

Update 14.53u
Het is nog steeds niet duidelijk van welke aard de incidenten in Londen zijn. De chauffeur van de bus van lijn 26, waar een explosie zou zijn geweest, heeft verklaard dat er geen gewonden zijn gevallen. Wel zijn de ramen uit de bus geblazen door de explosie.

Naar de drie metrostations zouden ambulances onderweg zijn, en in ieder geval op Warren Street zou sprake zijn van enkele gewonden. Bovendien zou er volgens enkele verklaringen sprake zijn van een zelfmoordaanslag. De Londense politie spreekt echter vooralsnog niet over een groot incident.

Update 15.01u
De explosies zouden hebben plaatsgevonden rond half twee Nederlandse tijd. Volgens een verklaring van de ambulancedienst zou er bij Warren Street maar één lichtgewonde zijn gevallen.

Ooggetuigen melden dat de explosie in de rugzak op Warren Street niet erg hevig was, maar genoeg om de rugzak uit elkaar te scheuren. De eigenaar van de rugzak zou 'ontsteld' gekeken hebben.

Een ooggetuige bij The Oval heeft verklaard dat hij een kleine knal hoorde, om daarna een man heel hard weg te zien lopen.

Update 15.29u
Volgens de Underground zou het mogelijk gaan om 'dummy spijkerbommen', die om een nog onbekende reden niet zijn afgegaan. Als dit klopt kunnen de explosieven gefaald hebben, maar kan het ook zijn dat de bommen nooit bedoeld waren om schade aan te richten.

Inmiddels lijkt het duidelijk dat er nauwelijks slachtoffers zijn gevallen. Passagiers in de metro bij Warren Street roken een merkwaardige geur, maar een ooggetuige een wagen verderop hoorde de explosie niet eens. Hulpverleners gaan het station nu binnen in speciale pakken die moeten beschermen tegen chemische en biologische wapens, maar dit is standaardprocedure.

De politie heeft overigens een inval gedaan bij het University College Hospital in Bloomsbury, wat vlakbij het station Warren Street is. Mogelijk zou zich daar een gewonde verdachte laten behandelen, maar het kan ook om een totaal losstaand incident gaan.

--------
waaromh oor ik ineens heel veel sirines hier(rdam)?
pi_29012360
* vosss pakt alvast de popcorn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_29012362
Je hoort wat je wilt horen....

Ik denk dat het geen aanslag betreft in Londen, maar dat men van een mug en olifant maakt
Yeah baby Yeah!
pi_29012365
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:50 schreef mic_forever het volgende:
Er is niks aan de hand, maar ze zijn aan het oefenen voor als er echt wat is.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:52:38 #5
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29012387
Was hier al gemeld dat er een inval is gedaan bij een ziekenhuis in Londen naar aanleiding van de incidenten van vandaag? Van het anp
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_29012393
Dalijk is het een chemische bom waar je kanker van krijgt ofzo
door die rara geur
pi_29012401
Ik begin nu wel een beetje aanslagen-moe te worden
pi_29012408
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:52 schreef Nokia3310 het volgende:
Was hier al gemeld dat er een inval is gedaan bij een ziekenhuis in Londen naar aanleiding van de incidenten van vandaag? Van het anp
Ja dat was al 3x gemeld, maar of het er iets mee te maken heeft is vooralsnog niet duidelijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_29012416

pi_29012424
ja maar zelfs als het maar is om mensen bang te maken, waarom dan op dit tijdstip?
pi_29012428
Lijkt allemaal gelukkig wel mee te vallen. Nog steeds maar één gewonde bekend, die mogelijk zelf de 'rugzakbom' tot ontploffing heeft gebracht.
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:54:21 #12
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29012444
Hier het bericht:

De politie van Londen heeft donderdag een inval gedaan in het universiteitsziekenhuis van de stad. Bewapende agenten omsingelden daarbij het gebouw. De inval viel samen met een reeks nog onopgehelderde incidenten in het Londense openbaar vervoer (ANP)
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_29012447
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:53 schreef Logician het volgende:
ja maar zelfs als het maar is om mensen bang te maken, waarom dan op dit tijdstip?
Inderdaad, het tijdstip is vreemd gekozen
pi_29012448
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:52 schreef mic_forever het volgende:
Dalijk is het een chemische bom waar je kanker van krijgt ofzo
door die rara geur
Jezus zeg, doe ff normaal en check de feiten.
pi_29012451
Ja erg he

Misschien lijkt dit wel op een ordinaire tvp maar dat is het niet
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:54:44 #16
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29012458
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:51 schreef kansloze_dertiger het volgende:

[..]

Er is niks aan de hand, maar ze zijn aan het oefenen voor als er echt wat is.
Domme terrorist die Rotterdam zou aanvallen. Immers niemand die daar iets zou missen.
pi_29012484
TVP
pi_29012487
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Domme terrorist die Rotterdam zou aanvallen. Immers niemand die daar iets zou missen.
Mwah Pernis op zijn gat = Nederland plat.
pi_29012494
quote:
Allemaal aanwijzingen voor een Inside Job.
objectief en betrouwbaar
pi_29012535
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:54 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Inderdaad, het tijdstip is vreemd gekozen
Want als je dus al weinig middelen (dummy) kiest om mensen bang te maken, moet je natuurlijk wel zoveel mogelijk paniek weten te zaaien dus dan is zo'n rustig moment helemaal niet voor de hand liggend..
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:57:05 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29012545
quote:
Bang maken, dat mensen zich realiseren dat ze niet alleen in de spits gevaar lopen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29012577
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:57 schreef Duvel het volgende:
Bang maken, dat mensen zich realiseren dat ze niet alleen in de spits gevaar lopen?
Ik zie er weinig logica in, hoe meer mensen in paniek hoe meer angst.. en hoe meer paniek des te meer media..
pi_29012581
Dus is er eigenlijk niets aan de hand in London? Bronnen??
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:58:31 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29012584
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik zit hier dus geheel veilig, bedankt voor de bevestiging!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29012585
Rustig moment? Vandaag wordt er potdomme om de Ashes gecricket! Een van de grootste sportevenementen in Engeland (en de rest van de Commonwealth, trouwens).
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_29012608
Warren Street
Abena Adofo, a TV researcher, who was also on the Victoria Line train, said she knew something wrong when the train was coming into Warren Street and she saw people were running into her carriage.

"Lots of people just burst into our carriage and it just became full up with people, I didn't see smoke , I just smelt smoke," she said.

They all got off when the train reached the station. "Some people were panicking and screaming."

When the train reached the station, she said: "People still did not know what was going on, some people did try to get on to the train on the opposite platform.

Oval Tube station
I was talking to a young woman a while ago who said that she was in the carriage, she heard a fuss being made at one end, a young man got off at the station and ran away.

At the same time she said she heard a small detonation and the smell of smoke. I couldn't quite work out from her whether she was talking about just smoke from a fire... she had to leave in a hurry and the police were taking her away.

She seemed to give the impression that it may have been tear gas or something. It would be consistent with a tear gas grenade, a small bang, a flash and the smell of acrid smoke. That was what she seemed to be describing.

Update
Oval Tube station
A police officer said that he did not think there had been an explosion on the Northern Line at the Oval.

There had been a separate suggestion there may have been an explosion on the platform.
The atmosphere is calm, the police cordon has been moved back 200 metres from the station.
There are no ambulances, but lots of police vehicles.

Warren Street
have spoken to one person who was travelling on the northern line. He came off the northern line train and saw people coming, running away from the Victoria Line train, which is another line that serves this Tube station.

He said that there was a whole deluge of people sprinting towards him. He said everyone was very panicky and he said quite understandably that as soon as he saw those people he joined them and ran away from whatever had happened.

He did manage to talk to a couple of people. He said someone said something about smoke, someone else said something about a loud bang but he said he really didn't know whether those were things that had actually happened because he said there was so much confusion.

Shepherds Bush Tube stationp
Two police officers have said there was "an incident on the Tube", with "somebody threatening to blow himself up, but then running off".

Police are everywhere, and a helicopter is hovering above the Tube station.

Traffic is all around, the Tube station is closed and cars have been turned back. There are five or six stationary London buses.
pi_29012609
foto's over de aanslagen heeft iemand die
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:00:01 #29
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_29012621
wat worden die aanslagjes in Londen opgeblazen zeg
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_29012635
Ik had wel verwacht dat er nieuwe aanslagen in london zouden komen. Alleen had ik het gelijk de dag na de vorige aanslagen verwacht.
pi_29012647
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:59 schreef porche het volgende:
Rot op met je foto's
pi_29012650
Pleur eens ff op met je onzin posts.
pi_29012652
Extra journaals nu.
pi_29012667
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:00 schreef Johan-Derksen het volgende:
wat worden die aanslagjes in Londen opgeblazen zeg
aanslagen - opgeblazen.

Grapjas
-
pi_29012689
quote:
objectief en betrouwbaar
pi_29012699
Alweer ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:02:47 #37
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29012707
Heeft Meki de aanslag al veroordeeld?
Via Google kan ik er niks over vinden namelijk!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_29012714
--------
[/quote]

weet niet waar in Rdam je zit maar ik hoor ze ook!
Ik ben niet veeleisend. Ik neem genoegen met het beste.
pi_29012719
quote:
http://www.kerkradeonline.nl/
pi_29012734
quote:
Huh?
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:04:16 #41
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_29012744
Kirchroaj
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 16:04:23 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29012750
Ik kan dit nu geen wereldnieuws vinden om er zelfs extra journaals aan te wijden eigenlijk.
pi_29012755
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Hij moet nog even horen wat zijn Imam ervan vind.
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:05:53 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29012790
Ik hoor helemaal niets in Rotterdam trouwens.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29012791
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kan dit nu geen wereldnieuws vinden om er zelfs extra journaals aan te wijden eigenlijk.
Op 7/7 hervatte de BBC om 18:00 weer de normale programmering. De NOS had tot 24:00 een aangepaste uitzending
objectief en betrouwbaar
pi_29012801
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu begrijp ik pas waarom er lul achter je username staat.....
Huh?
pi_29012832
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik hoop dat dit een grap is. Wat heeft Meki nou met deze 'aanslag' te maken? Waarom zou hij dit moeten veroordelen?
objectief en betrouwbaar
pi_29012839
Ik zie Snuffelhondjes.
  Moderator donderdag 21 juli 2005 @ 16:07:33 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29012846
nieuwe schoenenbombers?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')