quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre?er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
notmaal wel, maar de vervuiling is er eigenlijk nietquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:11 schreef MrTorture het volgende:
Owja, niet goed gezienmaar ik dacht dat die dingen altijd ver van de bebouwde wereld lagen
quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:15 schreef QyRoZ het volgende:
Gelukkig is het geen verslavend spel.
Wow. Een space shuttlequote:Op woensdag 20 juli 2005 21:09 schreef mschol het volgende:
bij mij zijn de hitech banen niet meer zo in trek, de commercie wel enorm
[[url=http://img264.imageshack.us/img264/1028/antwerpen15nov2111218847078xf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img264.imageshack.us/img264/1681/antwerpen1may2311218857198zv.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img264.imageshack.us/img264/7933/antwerpen2may2311218857358it.th.jpg]afbeelding][/URL]![]()
en hij ligt niet in een woon wijk
en de vervuiling val heel erg mee, meer naar benenden (naar de onderste haven toe) daar zit de meest vervuilende industrie...
Misschien kan mschol die ik heb gemaakt er alsnog inzetten. OPquote:
Ik heb hem al een keer gehad. Is eigenlijk weinig bijzonders.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:22 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Wow. Een space shuttleNog nooit gehad/gezien.
donequote:Op woensdag 20 juli 2005 21:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien kan mschol die ik heb gemaakt er alsnog inzetten. OP
[..]
ik dacht idd ook dattie spectaculairder zou zijnquote:Ik heb hem al een keer gehad. Is eigenlijk weinig bijzonders.
Wat heb jij nou nog niet gehadquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien kan mschol die ik heb gemaakt er alsnog inzetten. OP
[..]
Ik heb hem al een keer gehad. Is eigenlijk weinig bijzonders.
Er is een tool voor menu beheer. Zodat je alles kan ordenen hoe je het zelf wil. Maar ik kan die dus ook niet meer vinden, gebruikte hem voor reinstall. De maker ervan had gezeur met mensen van simtropolis en heeft hem daarna verwijdert oid.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:45 schreef Atreidez het volgende:
Zijn er ook nog plugins om je plugins beter te kunnen beherenDat bijvoorbeeld je menu uitklapt en meer dingen laat zien, of dat je per pagina scrolled ipv per plop.. Ik krijg een beetje last van RSI als ik door me parkjes lijst heen moet
Misschien ligt die server eruit.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:45 schreef AMD64 het volgende:
Hmm. Screenshots in de OP doen het niet, behalve die van Atreidez.
Inkomsten 400, uitgaven 600quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:10 schreef _moder8or_ het volgende:
Hallo mensen.
Maakt u nu winst op zo'n boerendorpje? Of maak je nog zwaar verlies?
Wat een prachtig stukje stad! Mag ik zo brutaal zijn en vragen hoe je aan die waterrand komt? Ben nog vrij nieuw met SC4 en RushHour en ik wil ook graag zoiets voor elkaar krijgen. Heb ik bep. plugins nodig? Etc.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:31 schreef matjas het volgende:
is er trouwens een plugin voor een op de weg plaatsbare tolpoortje/bustop MET road acces? Want met mijn huidige plugin worden de huizen ernaast afgesloten van de weg
plaatje van mijn huidige stad:
[[url=http://img338.imageshack.us/img338/3599/foto9we.th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:20 schreef matjas het volgende:
heb nou mijn infrastructuur goed in orde, om even een impressie te geven:
[[url=http://img169.imageshack.us/img169/3726/infrastrucuur3qf.th.jpg]afbeelding][/URL]
dadelijk post ik wel even de volumes
dank je, maar nee maxislandquote:Op donderdag 21 juli 2005 00:26 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Wat een originele stad. Vooral leuk hoe je stad heet. Is die gebouwd in de regio San Fransisco?
Maxisland is ook erg leuk om op te bouwen. Ik heb zelf gekozen voor New York. Omdat alles al zo lekker vlak isquote:
quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:35 schreef Atreidez het volgende:
Die peg heeft wel humor moet ik zeggen![]()
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/coolpeg1.jpg]afbeelding][/url]
Yupquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:57 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik heb volgens mij iets ontdekt.
Als je een R$$$ gebouw hebt (bv de O'hare) daar kunnen iets van 2000 mensen in.
Stel hij vervalt en het wordt een R$, dan kunnen er opeens 4400 mensen in. Wisten jullie dit al?
heb ik nog redelijk vaak, dan sloop ik ze meestalquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup. Ik heb alleen liever dat het niet gebeurt. Ziet er altijd zo lelijk uit.
Er is zelfs een truc om een groeiexplosie te veroorzaken.. Een hele goeie stad met veel $$$ slecht maken door voorzieningen te verwijderen waardoor al je gebouwen de dubbele waardes aankunnenquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:57 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik heb volgens mij iets ontdekt.
Als je een R$$$ gebouw hebt (bv de O'hare) daar kunnen iets van 2000 mensen in.
Stel hij vervalt en het wordt een R$, dan kunnen er opeens 4400 mensen in. Wisten jullie dit al?
Je bent aardig op dreef met die plugins. Hoeveel MB heb je nu wel niet?quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:00 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er is zelfs een truc om een groeiexplosie te veroorzaken.. Een hele goeie stad met veel $$$ slecht maken door voorzieningen te verwijderen waardoor al je gebouwen de dubbele waardes aankunnen
En Q, je weet waar klaagbaak is heIk zit ook op me werk, lekker pluginnetjes te downloaden voor vanavond...
Welke mod is dat voor die monorailtrein?quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:57 schreef Atreidez het volgende:
De mijne staat idd bij xs4all gehost, niet in photobucket ofzo. Ik heb nog wel een sfeerplaatjeLange monorail trouwens!
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/langemon.jpg]afbeelding][/url]
hoe houd je je plugin map een beetje op orde, ik heb nu al namelijk een hele was lijst aan mappenquote:Op donderdag 21 juli 2005 12:00 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er is zelfs een truc om een groeiexplosie te veroorzaken.. Een hele goeie stad met veel $$$ slecht maken door voorzieningen te verwijderen waardoor al je gebouwen de dubbele waardes aankunnen
En Q, je weet waar klaagbaak is heIk zit ook op me werk, lekker pluginnetjes te downloaden voor vanavond...
Bij mij is het in ieder geval zo het gevalquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup. Ik heb alleen liever dat het niet gebeurt. Ziet er altijd zo lelijk uit.
Wil ik dat welquote:Op donderdag 21 juli 2005 12:00 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er is zelfs een truc om een groeiexplosie te veroorzaken.. Een hele goeie stad met veel $$$ slecht maken door voorzieningen te verwijderen waardoor al je gebouwen de dubbele waardes aankunnen
quote:Turning Off The Auto-Street Laying Function When Zoning
Currently the auto-street laying function as part of the zone tool cannot be turned off. If, however, you draw roads and then zone an area, you can avoid having streets automatically drawn.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:01 schreef ElmarO het volgende:
Welke mod is dat voor die monorailtrein?
ElmarO, misschien is dit nog wel wat voor je:quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dank je![]()
En nog een plaatje van mijn stad Avignon. De stad groeit vrij langzaam en er wonen nu zo'n 56.000 mensen.
[[url=http://img337.imageshack.us/img337/8532/sc187avignon7wq.th.jpg]afbeelding][/URL]
En mijn sims in deze stad worden ook behoorlijk oud
[afbeelding]
Die is inderdaad heel mooi.quote:
quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:53 schreef matjas het volgende:
[..]
ElmarO, misschien is dit nog wel wat voor je:
klik
Dank je. Ik ga hem gelijk proberen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:53 schreef matjas het volgende:
[..]
ElmarO, misschien is dit nog wel wat voor je:
klik
Ziet er wel leuk uit. Alleen bij een overgang van road naar street blijf je toch wat grijs zien.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:43 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Als het wat is. Wil je het dan even melden
jammer, dat wa sme eigenlijk nog niet opgevallen...quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit. Alleen bij een overgang van road naar street blijf je toch wat grijs zien.
[[url=http://img327.imageshack.us/img327/7817/sc188avignon0qq.th.jpg]afbeelding][/URL]
Hmm, dat ziet er jammer uit. Al geprobeerd om er een road van te maken?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit. Alleen bij een overgang van road naar street blijf je toch wat grijs zien.
[[url=http://img327.imageshack.us/img327/7817/sc188avignon0qq.th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:06 schreef SilverBullet het volgende:
Hoe maak je eigenlijk een screen van regio?![]()
Nieuw stadje: Hill Side North
[[url=http://img205.imageshack.us/img205/9705/hillsidenorthmay22061121954038.th.jpg]afbeelding][/URL]
Beetje hetzelfde als Hill Side South, met dure wijken.
Met dit als economisch centrum:
[[url=http://img205.imageshack.us/img205/3189/hillsidenorthmay25061121954056.th.jpg]afbeelding][/URL]
Hier heb ik dus gebruik gemaakt van de canal-plugin die hierboven werd
@ _moder8or_ : ja er zitten al een paar uutjes inmaar ach ik heb toch vakantie
ok thanks, hier mijn regio dus:quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:20 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]Je verzint ook nog is originele stadsnamen. Die van mij is altijd echt uit de duim gezogen. En tja. Vakantie en SC4 gaat altijd samen. Ik maak zojuist nieuwe screens van mijn nieuwe stad Downtown.
En een screenshot maken van je regio doe je gewoon met PrtScreen
Een zelfgemaakte regio, of een gedownloade? Ziet er best leuk uit.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:38 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
ok thanks, hier mijn regio dus:
[[url=http://img341.imageshack.us/img341/9770/regiorivendalenamen3ik.th.jpg]afbeelding][/URL]
Wow! Q. hoeveel steden heb je dan al wel niet gemaakt!quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:21 schreef QyRoZ het volgende:
Mijn steden hebben altijd namen van nederlandse plaatsen, ze raken wel op, heb zelfs gehuchten als Uithoorn al gehad.
Gewoon SC4 weer uit het stof halenquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:42 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Wow! Q. hoeveel steden heb je dan al wel niet gemaakt!
Ik heb een hele tijd geen sc4 meer gespeeld, maar nu ik hier weer ff mee kijk heb ik er weer zin in! Zal 'm weereens gaan installeren!!
Ziet er wel leuk uit. Ik zou alleen de leegstaande industrie die op het eerste plaatje staat slopen. Die gebruiken ook energie en dat is een beetje zonde.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:28 schreef _moder8or_ het volgende:
Zoals beloofd. Screenshots van Downtown.Mijn 2e stad in de regio.
[[url=http://img349.imageshack.us/img349/6651/358tp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Industry tegen de snelweg aan
[[url=http://img349.imageshack.us/img349/1314/366vi.th.jpg]afbeelding][/URL]
Overview snelweg, rechts industry terreinen en links de woon- en commerciele wijken. (dit zijn de laagste gebouwen in mijn stad.
[[url=http://img331.imageshack.us/img331/1499/374wo.th.jpg]afbeelding][/URL]
En hier mijn mooiste gedeelte van Downtown. Hoogbouw, hoogbouw en nog eens hoogbouw
[[url=http://img331.imageshack.us/img331/2010/384vz.th.jpg]afbeelding][/URL]
Van de andere kant gezien
[[url=http://img331.imageshack.us/img331/6808/391jg.th.jpg]afbeelding][/URL]
Elk voordeel heeft z'n nadeel. Metro station daarnaast is 300%, wat is de beste oplossing?
Comments please
zelfgemaakt, het is een beetje de bedoeling dat links onder alleen industrie komt. En bij de bergen vooral luxe, lage bouw komt en dan langs die rivieren wat hoger.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:40 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Een zelfgemaakte regio, of een gedownloade? Ziet er best leuk uit.
En oja. Mijn busstation zit nu op 510%
Ik heb ze al geslooptquote:Op donderdag 21 juli 2005 17:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit. Ik zou alleen de leegstaande industrie die op het eerste plaatje staat slopen. Die gebruiken ook energie en dat is een beetje zonde.
Ik negeer het meestal als ze over hun capaciteit heen zijn.
[[url=http://img48.imageshack.us/img48/9481/naamloos2kopie4tn.th.jpg]afbeelding][/URL]
Het heeft ook alleen maar zin als het naast een Metro-, busstation staat of bij iets wat veel mensen loktquote:Op donderdag 21 juli 2005 17:14 schreef Atreidez het volgende:
Zijn er meer mensen die deze
[afbeelding]
gebruiken ?
Het is een underground parking, maar de usage blijft bij mij constant nul. Toch is iedereen er op simtropolis in het reactieveld erg blij mee
Ik zie daar ook een aantal reacties van mensen waarbij hij niks doet. Dus het wisselt blijkbaar.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:14 schreef Atreidez het volgende:
Zijn er meer mensen die deze
[afbeelding]
gebruiken ?
Het is een underground parking, maar de usage blijft bij mij constant nul. Toch is iedereen er op simtropolis in het reactieveld erg blij mee
Da's mooi klotequote:Op donderdag 21 juli 2005 17:38 schreef Drakul het volgende:
AARRGGHH!! Klik ik op "Afsluiten zonder opslaan".. Great.. Daar gaat 2 uur werk...
Nou ja.. Hier een plaatje van waar ik onder andere mee bezig was![]()
[afbeelding]
Nou ja, shit happends.. Aan de andere kant heb ik toch vakantie dus, tijd zatquote:Op donderdag 21 juli 2005 17:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Da's mooi klote. Ziet er in ieder geval wel leuk uit.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:38 schreef Drakul het volgende:
AARRGGHH!! Klik ik op "Afsluiten zonder opslaan".. Great.. Daar gaat 2 uur werk...
Nou ja.. Hier een plaatje van waar ik onder andere mee bezig was![]()
[afbeelding]
Nietquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:06 schreef existenz het volgende:
Hoe kan ik mooi per vlak je de grond hoger of lager maken ipv met zo'n stom kut rondje?
kut spelquote:
tadaquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:24 schreef _moder8or_ het volgende:
Matjas. Waar kan ik dat park downloaden met het water op plaatje 3?
Ja dat wilde ik net vragen en die binnen die rotonde op plaatje 4 ook graagquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:24 schreef _moder8or_ het volgende:
Matjas. Waar kan ik dat park downloaden met het water op plaatje 3?
Iemand deze al gezien?
[[url=http://img189.imageshack.us/img189/8800/417af.th.jpg]afbeelding][/URL]
tadaquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik net vragen en die binnen die rotonde op plaatje 4 ook graag![]()
Mooie stad matjas
Ik weet niet of je buursteden hebt, anders die eerst onwikkelen tot 50.000 inwoners oid. Dan groeit deze stad ook weer makkelijk.
Op een grote map krijg je meestal toch wel 500.000 inwoners zonder enig probleem ......
Ik heb nog nooit een ramp gehad tijdens het spelen!quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:43 schreef BlaZ het volgende:
Tired of proving your firefighting skills for the 1000th time? Yes, you have shown your proficiency of clicking on a burning building, but it's time to end those annoying distractions. This mod eliminates random fires (and riots, depending on the .dat file you install) from starting in your city, regardless of your fire coverage. Fires can still be started using the disaster menu.
http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=66047
Zeer fijne mod
mwha... vuur krijg ik meestal alleen maar in het begin voordat ik een goede dekking heb van bandweerstations... en als ik er daarna nog last van heb zet ik smoke detectors aan bij oridinances (ofzo) onder budget menu.....quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:52 schreef _moder8or_ het volgende:
Mag ik weer even mijn stad kwijt?
Downtown 115.000 inwoners. En steeds groeiende.
[[url=http://img104.imageshack.us/img104/8899/420dg.th.jpg]afbeelding][/URL]
Mooi of niet?
[..]
Ik heb nog nooit een ramp gehad tijdens het spelen!Geen vuur, aardbeving of een tornado. Volgens mij is het alleen maar in GodMode, dat je even kan afreageren. Of heb ik een optie om het aan te zetten?
opo een medium map krijg ik max 250.000 manquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik net vragen en die binnen die rotonde op plaatje 4 ook graag![]()
Mooie stad matjas
Ik weet niet of je buursteden hebt, anders die eerst onwikkelen tot 50.000 inwoners oid. Dan groeit deze stad ook weer makkelijk.
Op een grote map krijg je meestal toch wel 500.000 inwoners zonder enig probleem ......
enige waar ik last van het zijn ziekenhuizen die 2x hun max aan patienten moeten verwerkenquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:43 schreef BlaZ het volgende:
Tired of proving your firefighting skills for the 1000th time? Yes, you have shown your proficiency of clicking on a burning building, but it's time to end those annoying distractions. This mod eliminates random fires (and riots, depending on the .dat file you install) from starting in your city, regardless of your fire coverage. Fires can still be started using the disaster menu.
http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=66047
Zeer fijne mod
Ik heb wel eens iets meer dan 300.000 op een medium map gekregen. Maar dan moet je aardig proppen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:36 schreef mschol het volgende:
[..]
opo een medium map krijg ik max 250.000 man
en op een derde ongveer van een grote map krijg ik +300.000 man, niet geheel realisties omdat die stad imho beetje brak is, wilde een space port hebben (die heb ik nu)
Gebruik je de standaard Simcity ziekenhuizen?quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:38 schreef mschol het volgende:
[..]
enige waar ik last van het zijn ziekenhuizen die 2x hun max aan patienten moeten verwerken
zet ik er 1 bij gebeurd daar het zelfde, me'n stad nu dous helemaal volk met die dingen...
ik ga nog wel eens kijken wat me max is dat ik op een medium kwijt kan...quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets meer dan 300.000 op een medium map gekregen. Maar dan moet je aardig proppen.
Yepquote:[..]
Gebruik je de standaard Simcity ziekenhuizen?
Maar die andere rampen krijg je dus nooitquote:Op donderdag 21 juli 2005 19:00 schreef matjas het volgende:
[..]
mwha... vuur krijg ik meestal alleen maar in het begin voordat ik een goede dekking heb van bandweerstations... en als ik er daarna nog last van heb zet ik smoke detectors aan bij oridinances (ofzo) onder budget menu.....
Zo weinig ruimte verbruikt en dan al 350.000 inwoners?quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:51 schreef mschol het volgende:
en plaatje van een grote map
Antwerpen
[[url=http://img7.imageshack.us/img7/4226/sanfrancisco11219678391my.th.png]afbeelding][/URL]
[[url=http://img7.imageshack.us/img7/858/sanfrancisco11219678853xa.th.png]afbeelding][/URL]
eff omlijnt zo dat je redelijk kan zien wat ik heb gebruikt van de map
en ik heb NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_BetterPathfinding_2xCapacity_10xSpeeds_10xCommute.dat
vervangen door NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
dus die moet nog in werking treden, hopen dat het dan nog beter gaat...
Ik heb net 3 ziekenhuizen in het plugintopic gepost. Misschien kan je daar wat mee. Persoonlijk gebruik ik altijd de eerste als de standaard ziekenhuizen vol beginnen te raken.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:51 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ga nog wel eens kijken wat me max is dat ik op een medium kwijt kan...
[..]
Yep
ik moet simtropolis een keer m downlowden maar ik heb er telkens geen zin in(te veel keus en je weet niet wat goed werkt)
en plaatje van een grote map
Antwerpen
[[url=http://img7.imageshack.us/img7/4226/sanfrancisco11219678391my.th.png]afbeelding][/URL]
[[url=http://img7.imageshack.us/img7/858/sanfrancisco11219678853xa.th.png]afbeelding][/URL]
eff omlijnt zo dat je redelijk kan zien wat ik heb gebruikt van de map
en ik heb NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_BetterPathfinding_2xCapacity_10xSpeeds_10xCommute.dat
vervangen door NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
dus die moet nog in werking treden, hopen dat het dan nog beter gaat...
was er zelf ook al lichtelijk verbaasd overquote:Op donderdag 21 juli 2005 19:52 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Maar die andere rampen krijg je dus nooit
[..]
Zo weinig ruimte verbruikt en dan al 350.000 inwoners?!!!! Tips?
Ik heb er nu één die maximaal 15000 zieken aan kan. En hij heeft een supergroot bereik. Stel je plaatst het in het midden van een normale map, dan pakt hij de hele map!quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb net 3 ziekenhuizen in het plugintopic gepost. Misschien kan je daar wat mee. Persoonlijk gebruik ik altijd de eerste als de standaard ziekenhuizen vol beginnen te raken.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:56 schreef mschol het volgende:
[..]
was er zelf ook al lichtelijk verbaasd over
tip: stamp alles vol in de bekende hokjes structuur...
Ah. Dan heb ik dezelfde. Hij heeft wel een parkeergarage?quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:17 schreef Atreidez het volgende:
Large medical center en Haven Hospital gebruik ik ook, een stuk mooier en beter dan de echte van SC4.. Ik heb er ook 1 van Nexis, die op t plaatje erbij er goed uitziet, maar als ik m plop is t een industry gebouwtje op een groot vlak luxe steentjes![]()
94MB hierquote:
m'n inwonders aantal is nu teruggelopen naar 331.000quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:07 schreef _moder8or_ het volgende:
Mijn map (normaal) heeft al 140.000 inwoners, en 3/4 volgebouwd
Zeker omdat jij verlaten gebouwen hebt gekregen?quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:59 schreef mschol het volgende:
[..]
m'n inwonders aantal is nu teruggelopen naar 331.000
dus het schommelt nogal
weet niet...quote:Op donderdag 21 juli 2005 21:08 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Zeker omdat jij verlaten gebouwen hebt gekregen?
check ff simtropolis. Er is een mod voor verdubbeling capacity scholen, ziekenhuizen die kosten worden ook 2x zo hoog, ook grotere boog. Er zijn ook genoeg andere ziekenhuizen te downloaden, ik heb er een stuk of 10.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:38 schreef mschol het volgende:
[..]
enige waar ik last van het zijn ziekenhuizen die 2x hun max aan patienten moeten verwerken
zet ik er 1 bij gebeurd daar het zelfde, me'n stad nu dous helemaal volk met die dingen...
Police Headquarters by ALTXquote:Op donderdag 21 juli 2005 20:50 schreef matjas het volgende:
heeft er iemand toevallig ook nog eens een goede plugin voor een alternatief politiebureau? Want die deluxe dingen vind ik maar niks....
ziet er eigenlijk wel cool uitquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:14 schreef matjas het volgende:
En dit is al helemaal raar, de Police Headquarters by ALTX:
[[url=http://img11.imageshack.us/img11/9817/probleem23lp.th.jpg]afbeelding][/URL]
![]()
quote:Op donderdag 21 juli 2005 21:15 schreef mschol het volgende:
[..]
weet niet...
maar denk dat het te maken heeft met combi van traffic/pollution/traffic noise
Zo ziet ook ongeveer mijn ziekenhuis eruit.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:14 schreef matjas het volgende:
En dit is al helemaal raar, de Police Headquarters by ALTX:
[[url=http://img11.imageshack.us/img11/9817/probleem23lp.th.jpg]afbeelding][/URL]
![]()
Je kan met 'end' en 'home' je richting veranderen. (draait per 90 graden)quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:55 schreef SilverBullet het volgende:
Is er trouewns geen handigere mannier om van die canals aan te leggen?Want ik doe het nu steeds door eerst roads te maken, anders draaien die dingen niet
. Ik denk dat ik iets over het hoofd zie
![]()
Dat ziet er heel mooi uit ElmarO!quote:Op donderdag 21 juli 2005 21:59 schreef ElmarO het volgende:
Nog wat pics van mijn stad.
[[url=http://img313.imageshack.us/img313/8204/sc189avignon9hp.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img313.imageshack.us/img313/8758/sc190avignon4yw.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img313.imageshack.us/img313/8774/sc191avignon2gc.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img313.imageshack.us/img313/7941/sc192avignon4rr.th.jpg]afbeelding][/URL]
Bedankt voor je complimentquote:Op vrijdag 22 juli 2005 02:24 schreef Atreidez het volgende:
Coole pics allemaal weerErg veel grote gebouwen al moder8or! Heb zelf nog niet met cannels gespeelt, voornl. omdat ik niet op hele vlakke maps speel, dus dan ziet t er niet uit. Had vanavond ook al de grootste ruzie in mijn project een verzonken spoorbaan station te maken, maar tis uiteindelijk gelukt
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/srr1.jpg]afbeelding][/url]
Ik zie linksonder een paar van die grote lantaarnen staan, waarom staan die niet langs de hele snelweg ? Staat best gaaf zo snachtsquote:Op vrijdag 22 juli 2005 02:29 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Bedankt voor je complimentBen ik erg dankbaar voor. En jouw verzonken spoorbaan is ook subliem geworden. En die middelvinger
Ja, maar ik vind ze eigenlijk nét iets te hoog. Als ze de helft of 1/4 kleiner waren, had ik het wel gedaan. En bij zo'n overgang is het wel zo netjes als je wat meer zietquote:Op vrijdag 22 juli 2005 02:35 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik zie linksonder een paar van die grote lantaarnen staan, waarom staan die niet langs de hele snelweg ? Staat best gaaf zo snachts
hoe wil ik die tussen een avanu flikkerenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:57 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]Daarom altijd parken tussen gooien, schijnt te helpen tegen pollution/noise
Het maakt inderdaad niets uit hoe je je treinstation plaatst. Als je treinstation maar aan de weg staat, aan welke kant maakt dus ook niets uit. Het treinspoor moet gelijk aan je station liggen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 04:58 schreef Sloggi het volgende:
Maakt 't eigenlijk uit hoe je een treinstation plaatst, of werkt 'ie altijd als 'ie maar langs een spoor staat?
Je moet wel meerdere busstations maken in je stad, dus zeg maar om de 10 blokken. En je plaatst natuurlijk ook busstations bij aantrekkelijke dingen.quote:Ik krijg ook berichten dat mijn busstations niet werken
Vaag.
Hehe, of je gooit de parken aan de buitenkanten neer van de avenue.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 04:51 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe wil ik die tussen een avanu flikkeren
gaat me echt niet lukken
ik weet dat er een of andere speciale manier is voor de avenue om em breder te m,aken maar dat vin ik maar kut, daar ga ik nooit aan denken
ah zoveel is 850mb niet.quote:Op donderdag 21 juli 2005 21:52 schreef mschol het volgende:
[..]
stuur me eens een cdtje op met je plugin folder
Je kan in plaats van een avenue 2 eenrichtingsverkeer wegen gebruiken. Met park ertussen dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 04:51 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe wil ik die tussen een avanu flikkeren
gaat me echt niet lukken
ik weet dat er een of andere speciale manier is voor de avenue om em breder te m,aken maar dat vin ik maar kut, daar ga ik nooit aan denken
Het hoeft niet altijd éénrichtingsverkeer zijn. Je kan dat ook gewoon doen bij roads/streets en ga maar zo doorquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kan in plaats van een avenue 2 eenrichtingsverkeer wegen gebruiken. Met park ertussen dan.
Ziet er alleen niet uit met die pijlen. Of verhoogd aangelegd met puzzle pieces 1 way....
Dat is niet gezondquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:25 schreef Sanne het volgende:
Wat is dat spel toch verslavend. Ik ging "even spelen" en lag pas na 5 uur in mijn bed.
En u moest zeker weer om 8 uur eruit?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:25 schreef Sanne het volgende:
Wat is dat spel toch verslavend. Ik ging "even spelen" en lag pas na 5 uur in mijn bed.
Het is wel te hopen zegquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:26 schreef Drakul het volgende:
[..]
Dat is niet gezond
(Maar je zal wel vakantie hebben neem ik aan)
Dat is zeker een opluchting jaquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:31 schreef Sanne het volgende:
Nee ik was gelukkig vrij.
Heb mijzelf al eerder de regel op moeten leggen niet te mogen spelen als ik moet werken.
Ervaring leert he...
Misschien kan je een soort van groot Central Park maken en daarom heen dan grote woontorens.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:55 schreef mschol het volgende:
iemand nog ideeen over hoe ik me stad antweropen kan inrichten.. de stad kan je
hier downloaden ,er zitten nog 2 andere grote steden van mij bij,,
Zijn alleen nuttig bij je industrie.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:59 schreef Sloggi het volgende:
Hoe kan je die vrachtstations trouwens het beste gebruiken? Om de zoveel tijd in een industriegedeelte of ook in residential / commerce?
Heb je wel passagiersstationnetjes in je woonwijken geplaatst?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:48 schreef Sanne het volgende:
Vanavond weer
Was ff met andere stad aan het pielen.
Heb probleem met mijn treinen. De vrachtstations werken wel, maar de passagiersstations niet. Kan ik niet uitstaan.
Alleen nuttig voor je industrie.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:59 schreef Sloggi het volgende:
Hoe kan je die vrachtstations trouwens het beste gebruiken? Om de zoveel tijd in een industriegedeelte of ook in residential / commerce?
Als je even een screenshotje plaatst kan ik even zien wat je nog kan inrichtenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:55 schreef mschol het volgende:
iemand nog ideeen over hoe ik me stad antweropen kan inrichten.. de stad kan je
hier downloaden ,er zitten nog 2 andere grote steden van mij bij,,
Parkeergarages helpen alleen maar bij verbindingen. Dus bij een metro- en busstation. Of natuurlijk bij een groot park/evenement.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:11 schreef Sanne het volgende:
Ja ze staan in woonwijken en liggen aan aangrenzende wegen. Damn er staat zelfs een bushalte en een parkeergarage naast. Ze stappen alleen niet in.
Hier is de thread waar het staat. Je kan het vinden in de signature Thorvinquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:10 schreef Remqo het volgende:
Waar kan ik de europese wegen-mod vinden? ik kan hem niet zo snel vinden.
Hey dankjewel. Die had ik ook nog niet. Kan die mooi in mijn plugin mapquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:12 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hier is de thread waar het staat. Je kan het vinden in de signature Thorvin
Ziet er best heuvelachtig uit. Waarom begin jij meteen met een grote map?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:21 schreef Remqo het volgende:
Ik ben net weer begonnen na een poosje gestopt te zijn. Ik heb meteen een grote regio genomen om mee te beginnen.
Het is nu nog lekker klein en knus met zo'n 15.000 inwoners.
[[url=http://img338.imageshack.us/img338/507/sc4rpolis18nt.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ah ok. Dan heb ik niets gezegtquote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:30 schreef Remqo het volgende:
een poosje geleden heb ik de omringende regiootjes volgebouwd, dus nu word het eens tijd om met de grote te beginnen
Je kan makkelijk zonder boerenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:37 schreef Sloggi het volgende:
Groeit je stad ook als je geen low density industry maakt? Al die rotboeren geven namelijk zoveel watervervuiling
Dus geen low density industry ook al wordt er om gevraagdquote:
ik heb alleen maar high techquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:37 schreef Sloggi het volgende:
Groeit je stad ook als je geen low density industry maakt? Al die rotboeren geven namelijk zoveel watervervuiling
$/$$/$$$ hebben daarmee weinig van doen. Het bepaald alleen de grote. Als je lowresidental zoned krijg je alleen maar huizen, terwijl er op medium ook wat flats gebouwd mogen worden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus geen low density industry ook al wordt er om gevraagd
Als er low density residential wordt gevraagd kan je toch ook gewoon high bouwen, dat heeft toch ongeveer hetzelfde effect?
Volgens mij kan je dat niet meer herstellen, wat mij nu inschiet: herinstallatie van SC?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:21 schreef Keiichi het volgende:
Ik ben iets te gulzig geweest met instellen van de resolutie waar SimCity 4 op moet draaien, heb 'm op 1280x1024 gezet, terwijl me scherm dat (achter af) niet aankan![]()
Hoe kan ik dit nu herstellen?
Klopt. Wat je wel dan moet doen, is je belasting op 20.0% zetten, dan hebben ze er geen vraag naar.quote:
Oeh. Ziet er weer vrij mooi uit ElmarO. Ben jij zo'n iemand die er echt uren aan besteedt? Of is dit meer geluk dat het zo mooi uitzietquote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:38 schreef ElmarO het volgende:
En nog wat pics van mijn stad.
[[url=http://img278.imageshack.us/img278/3107/sc193avignon6ci.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img278.imageshack.us/img278/4795/sc194avignon9ev.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img278.imageshack.us/img278/9567/sc195avignon0vo.th.jpg]afbeelding][/URL]
En hier kan je hem downloaden. Het is een medium map
Ik heb hier wel een aantal uurtjes ingestoken. Met de grote vijver ben ik al een zo'n half uurtje zoet geweest. Maar ik ben er uiteindelijk zeer tevreden overquote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:39 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Oeh. Ziet er weer vrij mooi uit ElmarO. Ben jij zo'n iemand die er echt uren aan besteedt? Of is dit meer geluk dat het zo mooi uitziet?
En zijn wij nu bezig met 'Trading' van mappen?
[edit]
En waar vind ik die 'supermarket?'
Je moet je grond wel vlak maken. En dan écht vlak. 1 klein heuveltje 'verziekt' het meteen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:36 schreef MrTorture het volgende:
Damn, die vijvers/slootjes die avignon zo mooi maken, doen het bij mij niet... k Krijg wel het glinsterende watereffect, maar de onderliggende laag is gewoon gras-groen
Is het handigst om dan de hole digging ot te gebruiken.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:34 schreef _moder8or_ het volgende:
Leuk om te lezen Mr_Brownstone!(mag ik Mr_B zeggen)?
Ik heb even een vraag: Hoe kan ik gemakkelijk een snelweg ondergronds maken? Dus een tunnel onder mijn villa wijk? Bedankt
Moet gewoon lukken hoor. Op onderstaand plaatje loopt er een snelweg onder de avenue door. En er staan toch een aantal R$$$ gebouwen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:37 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik heb geen idee hoe je het moet maken, maar ik zou het als ik jou was niet doen. Rijke mensen wonen geloof ik niet graag in de buurt van snelwegen (ook niet als ze ondergronds zijn, lijkt me). Dus over 5 jaar is jouw villawijk geen villawijk meer (als ik het goed heb tenminste)
En dat mag
Die heb ik nu ook. Maar ik kan dus alleen maar het land verlagen. Maar geen tunnelquote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is het handigst om dan de hole digging ot te gebruiken.
Van mij:quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:46 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Hoe staan jouw taxes voor die stad? Misschien gaat er geen medium wealth wonen omdat ze er niet in mogen? Ik dacht namelijk dat Sim City geen onderscheid maakte tussen boven -en ondergronds m.b.t. wegen en het effect daarvan. Of ik heb het mis dat rijke sims niet bij een snelweg zouden willen wonen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | R$ 8,7% R$$ 8,9% R$$$ 8,5% C$ 8,8% C$$ 9.0% C$$$ 8,5% D$ 20.0% D$$ 20.0% D$$$ 8,3% |
R$: 8,8%quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:46 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Hoe staan jouw taxes voor die stad? Misschien gaat er geen medium wealth wonen omdat ze er niet in mogen? Ik dacht namelijk dat Sim City geen onderscheid maakte tussen boven -en ondergronds m.b.t. wegen en het effect daarvan. Of ik heb het mis dat rijke sims niet bij een snelweg zouden willen wonen.
Zit ook een speciale tunneldigger bij voor highway.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:47 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Die heb ik nu ook. Maar ik kan dus alleen maar het land verlagen. Maar geen tunnel
[..]
Ik heb alleen 1 digger in mijn lijst, en dat is de hole digger for ground-highway. Ik ga nog even beter kijken.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
R$: 8,8%
R$$: 8,7%
R$$$:8,6%
De vraag naar R$$ is behoorlijk hoog (tegen de 6000), terwijl de vraag naar R$$$ altijd onder de 2000 blijft.
[..]
Zit ook een speciale tunneldigger bij voor highway.
is ook vervelend, wist ik ook niet in het begin...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:47 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Die heb ik nu ook. Maar ik kan dus alleen maar het land verlagen. Maar geen tunnel
[..]
Ow. Die ga ik er even bij halen. Bedankt.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:17 schreef mschol het volgende:
[..]
is ook vervelend, wist ik ook niet in het begin...
maar er is in vorige deel een mini tutorial voorbij gekomen over hoe je die moestr gebruiken...
uuhh... je simcity 4 config file verwijderenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:21 schreef Keiichi het volgende:
Ik ben iets te gulzig geweest met instellen van de resolutie waar SimCity 4 op moet draaien, heb 'm op 1280x1024 gezet, terwijl me scherm dat (achter af) niet aankan![]()
Hoe kan ik dit nu herstellen?
Klopt. Je moest een bestandje verwijderenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:29 schreef matjas het volgende:
_moder8or_ hoe heb je die overgang van brick streets naar road zo gekregen? Dus zonder dat tussenstukje betonen straat?
edit: al opgelost, lag aan de euro textures road mod
Dat meen je niet?quote:
Mja.... k Was maar een half uurtje bezig, maar had wel aardig wat gedaan. Allemaal van die k*tklusjes in een wijk. (Die wijk gaat nu dus platquote:
Ik was vanmiddag vergeten een geld-maak-ding neer te zetten, en toen werd ik ontslagenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:45 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Mja.... k Was maar een half uurtje bezig, maar had wel aardig wat gedaan. Allemaal van die k*tklusjes in een wijk. (Die wijk gaat nu dus plat)
ontslagen? kan dat?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:56 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Ik was vanmiddag vergeten een geld-maak-ding neer te zetten, en toen werd ik ontslagen
Ghe, die Mall ken ik/ ben ik geweest... Ik weet alleen niet meer in welke stad dat was.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:38 schreef ElmarO het volgende:
En nog wat pics van mijn stad.
[[url=http://img278.imageshack.us/img278/3107/sc193avignon6ci.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img278.imageshack.us/img278/4795/sc194avignon9ev.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img278.imageshack.us/img278/9567/sc195avignon0vo.th.jpg]afbeelding][/URL]
En hier kan je hem downloaden. Het is een medium map
Geldmaakding??quote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:56 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Ik was vanmiddag vergeten een geld-maak-ding neer te zetten, en toen werd ik ontslagen
Jammer man. En wat waren die klusjes dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:45 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Mja.... k Was maar een half uurtje bezig, maar had wel aardig wat gedaan. Allemaal van die k*tklusjes in een wijk. (Die wijk gaat nu dus plat)
Ontslagen worden als burgemeester?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:56 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Ik was vanmiddag vergeten een geld-maak-ding neer te zetten, en toen werd ik ontslagen
Ow, parken aanleggen. Er achter komen dat een of ander gebouw aan alle kanten straten wil hebbenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:22 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Jammer man. En wat waren die klusjes dan?
Ja, als je teveel verlies hebt gemaaktquote:
Als je te lang onder het nul punt zit met budget wordt je deruit gekickt als Mayorquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:22 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Jammer man. En wat waren die klusjes dan?
[..]
Ontslagen worden als burgemeester?
Money Plantquote:
Huh. Ik krijg nooit van zulke klussen. Ik heb alleen de mogelijkheden om 'missies' te starten (rijden, iemands hart redden, etc.)quote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:27 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ow, parken aanleggen. Er achter komen dat een of ander gebouw aan alle kanten straten wil hebbendaarom alle parken weer weghalen
Top-faciliteiten aanbieden kwa bus en metro, die ze vervolgens niet gebruiken. En vervolgens aanzien hoe ze de gebouwen verlaten omdat ze te lang moeten reizen naar werk
(zie mijn eerdere verhaal over Doetinchem)
Die wijk gaat dus plat
Heb ik in ieder geval (gelukkig) nooit gehad.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:35 schreef blieblie het volgende:
[..]
Als je te lang onder het nul punt zit met budget wordt je deruit gekickt als Mayor.
Je kan beter die bank nemen. 1 klik -> $50.000.000quote:
Dat was een klus die ik mezelf opgelegd hebquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:38 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Huh. Ik krijg nooit van zulke klussen. Ik heb alleen de mogelijkheden om 'missies' te starten (rijden, iemands hart redden, etc.)
Nee. Het is even oefenen, daarna is het een peuleschilquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:41 schreef existenz het volgende:
Die lot digging shit is irritant, is er echt geen makkelijkere manier?
Aha. Op die manier. Niets gezegdquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:42 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat was een klus die ik mezelf opgelegd hebik moet meer R$ bouwen, dus eigenlijk was die wijk al te chique
Ga je een inca stad bouwen ofzo?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:04 schreef matjas het volgende:
ff bezig geweest voor mijn nieuwe stad met de terraformer:
[[url=http://img147.imageshack.us/img147/5907/stad713ky.th.jpg]afbeelding][/url]
wat een bagger werk... maarja, nu nog even een goede plugin vinden om die rotsen te verbergen dmv zo een 'murur' en ik kan aan de gang
Lol. Ga je rijstvelden kweken?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:04 schreef matjas het volgende:
ff bezig geweest voor mijn nieuwe stad met de terraformer:
[[url=http://img147.imageshack.us/img147/5907/stad713ky.th.jpg]afbeelding][/URL]
wat een bagger werk... maarja, nu nog even een goede plugin vinden om die rotsen te verbergen dmv zo een 'murur' en ik kan aan de gang
Niemand?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:37 schreef Luutgaert het volgende:
Heu, ik heb een probleempje... ik had een keer al m'n savegames bewaard en net heb ik ff Sim City 4 Rush Hour weer ff geïnstalleerd, maar maar ongeveer de helft van de steden doet 't. Waar kan dat aan liggen denken jullie?
http://img155.imageshack.us/my.php?image=simsave9gk.jpg
Dat zijn zeg maar de save-steden.
http://img155.imageshack.us/my.php?image=siminmap5ud.jpg
En dat zit zeg maar in de echte map in program files enzo...
Er missen een paar files in 't eerste plaatje ('City - New City (45).sc4' bijvoorbeeld), maar dat is volgens mij wel goed want er missen 11 van die files en normaal zou ik ook 11 steden moeten hebben. Maar weet iemand dan misschien waar het aan ligt?![]()
Oja, ook nog, alleen de save-steden die onderaan staan doen 't niet...
Ik kan je alleen zeggen dat ik met me oude regio precies t zelfde heb. 2.3 miljoen inwoners had ik, als ik m nu laad mis ik zo'n 10 steden en een miljoen inwonersquote:
Hmm... dan ga ik dat ook maar doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:19 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik kan je alleen zeggen dat ik met me oude regio precies t zelfde heb. 2.3 miljoen inwoners had ik, als ik m nu laad mis ik zo'n 10 steden en een miljoen inwonersIk heb al eens gezocht maar nooit een oplossing gevonden, ben onderhand zelf maar met wat nieuws begonnen.
Ah joh, eerst alle plugins downloaden van simtropolis en dan een nieuwe regio bouwen, met de NAM tool. ben je je oude regio zo vergetenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:20 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Hmm... dan ga ik dat ook maar doen.![]()
Ik zal wel es ff wat van die plugins proberen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah joh, eerst alle plugins downloaden van simtropolis en dan een nieuwe regio bouwen, met de NAM tool. ben je je oude regio zo vergeten.
Ik heb die tool ook en er is op de grote map niks leeggevallen, sommige aan de buitenrand werden een beetje bruin om daarna direct weer vol te lopen. Werkgierige mietjes.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:31 schreef Atreidez het volgende:
Ja oude steden werken zeker nog. Het kan natuurlijk zo zijn dat je bv. plugins hebt die wel effect hebben daarop, zoals de industry quadrupler.. Dan wordt driekwart van je industrie zwartMaar met de NAM gaat je verkeerssituatie er altijd op vooruit.
Volgens mij moest je dan de hele regio map opslaan als backup en niet 1 regioquote:
Wat bedoel jij met een NAM tool?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah joh, eerst alle plugins downloaden van simtropolis en dan een nieuwe regio bouwen, met de NAM tool. ben je je oude regio zo vergeten.
industry quadrupler?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:31 schreef Atreidez het volgende:
Ja oude steden werken zeker nog. Het kan natuurlijk zo zijn dat je bv. plugins hebt die wel effect hebben daarop, zoals de industry quadrupler.. Dan wordt driekwart van je industrie zwartMaar met de NAM gaat je verkeerssituatie er altijd op vooruit.
Is het niet iets wat je op het water moet plaatsenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 03:10 schreef Luutgaert het volgende:
Hmm, ik zit ff te proberen maar alles op dat grote park na heeft een verrotte ondergrond.
http://img347.imageshack.(...)10111220806616ah.png
Zijn dat dan niet goede plug-ins of ligt dat aan mijn spel? Of heb ik wat verkeerds gedaan?![]()
Aha. Misschien weet ik het alquote:Op zaterdag 23 juli 2005 03:13 schreef Luutgaert het volgende:
Ik heb die trouwens van het plug-in topic en daar staan wel goede plaatjes ervan in.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is 't denk ik ja.quote:Aha. Misschien weet ik het al
Toen je dat spul downloade kon er ipv alleen een 'download' knop ook een texture map bijgezet zijn. Die moet je ook installeren
Wij zullen er nu in ieder geval voor oppassen. Dat je echt alles meteen download, of dat je meerdere download links zal zien (zoals de maps)quote:Op zaterdag 23 juli 2005 03:54 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Dat is 't denk ik ja.In dat plugintopic staat alleen een link dat je gelijk gaat downloaden, maar ik zal 't voortaan dan wel gewoon via Simtropolis doen.
![]()
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 03:55 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Wij zullen er nu in ieder geval voor oppassen. Dat je echt alles meteen download, of dat je meerdere download links zal zien (zoals de maps)
atlas? dat is teveel moeitequote:Op zaterdag 23 juli 2005 04:01 schreef _moder8or_ het volgende:
Matjas -> Waaaaah dat is echt super verzonnen zegJonge wat een creativiteit
!
En waarom nou 1, 2, 3 etc?Pak een atlas ofzo erbij
Kijk, ik ga ervoor zorgen dat er na een download link, iets erachter komt te staan. Dus misschien wel textures die je voor een bepaalde plugin nodig hebt. Mocht er geen extra downloads nodig zijn dat laat ik dat jullie weten door 'No texture download needed' Zie hieronder, is wat makkelijkerquote:
Download | no texture downloads neededquote:This is a terrace of six houses in yellow brick developed from my red brick semi-detached house in the same style.
As this is a terrace I've made it R$. It occupies a 3x2 lot.
Voor jou misschien wel, ik maak er meeste leuke dingen van.quote:
Ja ik snapte wat je bedoelde.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 04:07 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Kijk, ik ga ervoor zorgen dat er na een download link, iets erachter komt te staan. Dus misschien wel textures die je voor een bepaalde plugin nodig hebt. Mocht er geen extra downloads nodig zijn dat laat ik dat jullie weten door 'No texture download needed' Zie hieronder, is wat makkelijker
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Residental
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Six House Row
[afbeelding] [afbeelding]
[..]
Download | no texture downloads needed
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Capiche?
Dan is het goed.quote:
Dat heb ikquote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:37 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Je moet je grond wel vlak maken. En dan écht vlak. 1 klein heuveltje 'verziekt' het meteen.
Moet alleen vlak zijn. Dus je kan zelf de hoogte bepalen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:23 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat heb ikMoet het alleen vlak zijn? Of zelfs op het laagste hoogte-niveau boven zeespiegel?
Ojeequote:Op zaterdag 23 juli 2005 07:54 schreef mschol het volgende:
[..]
het heledoel van het spel is om je stad winstgevend te maken, zo niet lig je d'r uit
Het moet gewoon écht vlak zijn, de hoogtes maken niets uit.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:23 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat heb ikMoet het alleen vlak zijn? Of zelfs op het laagste hoogte-niveau boven zeespiegel?
Hoezo? Maak je verlies dan?quote:
Bij mij is het vlakquote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:58 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Het moet gewoon écht vlak zijn, de hoogtes maken niets uit.
[..]
Hoezo? Maak je verlies dan?
Kan je misschien een screenshot maken van het probleem? Dan kunnen wij even nakijken wat je fout doet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:59 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Bij mij is het vlakdus het ligt aan de plugin vrees ik
binnenkort de readme nog maar es doorlezen...
Hehe. En hoeveel is behoorlijk? 10.000?quote:Uhu, behoorlijk. Maar ik heb nog 9 mrd in kasdus het is nog geen ramp
pfffquote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:07 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Kan je misschien een screenshot maken van het probleem? Dan kunnen wij even nakijken wat je fout doet.
[..]
Hehe. En hoeveel is behoorlijk? 10.000?
Ziet er allemaal mooi uit!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:56 schreef SilverBullet het volgende:
Bla bla
gewoon kopen, zo duur is dat spel niet meerquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:01 schreef jade64 het volgende:
Bij sommige downloads heb je de bldg.props.vol 01 nodig.
Die staan op de officiele Maxissite.
Helaas is het voor mij, om bepaalde redenen, niet mogelijk om de prop daar vandaan te halen.
Zou iemand mij willen helpen?![]()
Ik heb een aantal downloads die niet zichtbbaar zijn.
Ik heb geen idee johquote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:07 schreef _moder8or_ het volgende:
Hehe. En hoeveel is behoorlijk? 10.000?
In de steden links in de regio heb ik dat ook meer gebruikt, dat is ook bijna alleen laagbouw.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:14 schreef Drakul het volgende:
[..]
Ziet er allemaal mooi uit!![]()
Ik gebruik normaal ook veel hoogbouw in 1 stad, maar nu ben ik bezig om veel variatie erin te krijgen. Veel van dit soort parkjes erin.
[afbeelding]
Townsvillequote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:20 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik heb geen idee johIk ben het type burgemeerster dat je in Powerpuff Girls ziet
Mooie snelweg verbindingen heb jij in de stadquote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:56 schreef SilverBullet het volgende:
Een update van mijn regio, na weer vele uren te hebben gespeeld
Dit is nu mijn grootste stad. Bronx River, met bijna 350.000 inwoners.
[[url=http://img320.imageshack.us/img320/5486/bronxriverfeb2310111221145041m.th.jpg]afbeelding][/URL]
Het was eerst de bedoeling om in het gebied tussen de snelwegen en de rivier alleen commercial te bouwen, maar de sims vonden het schijnbaar te ver, want er wou niemand werken
Dus nu staat alles een beetje door elkaar.
Het OV in deze stad is best drukIk heb een treinstation die over de 500 % is
en ook van de subway wordt veel gebruik gemaakt. Maar ondanks dat zijn er wel veel opstoppingen.
Bronx
[[url=http://img304.imageshack.us/img304/8237/bronxjun299711221147733kz.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dit stadje ligt onder Bronx River. En heeft nu ongeveer 66.000 inwoners
Overzicht regio
[[url=http://img320.imageshack.us/img320/124/regiorivendalenamen23077sm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik heb ook een paar kleine steden erbij geplakt, maar die zijn niet echt te moeite om te posten
Door de plugin te downloadenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:37 schreef existenz het volgende:
Die witte zijkanten van zo'n sunken highway, hoe maak ik die?
Die leg ik ook als eerste aan, vandaar dat het zo mooi looptquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:29 schreef _moder8or_ het volgende:
Mooie snelweg verbindingen heb jij in de stad
Ja, doe ik ook, eerst de infra: snelwegen, spoorwegen, el, monorail, daarna pas bouwen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:40 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Die leg ik ook als eerste aan, vandaar dat het zo mooi loopt
Wat mischien makkelijker is, is om een lijst van de mega pack props te maken. Met een stuk of 8 proppacks heb je bijna alles wat je nodig hebt binnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 04:28 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dan is het goed.
Dus bij deze: mschol, atreidez, beelz en elmaro. Mocht je in [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic een nieuw plugin posten. Zet ná je download link eventueel de texture packs download links ernaast
Dank!
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:29 schreef ElmarO het volgende:
Vervuiling kan je omlaag krijgen door middel van bomen.
Dan maak je ruimtequote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:30 schreef mschol het volgende:
[..]die passen niet meer in me volgebouwde gedeeltes
en nu
Is dat niet veel te duur? Of speel je niet met budget?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:46 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook, eerst de infra: snelwegen, spoorwegen, el, monorail, daarna pas bouwen.
Als ik mijn money-freeze ding uit zet ben ik binnen een jaar failliet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:40 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Is dat niet veel te duur? Of speel je niet met budget?
Welkequote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:37 schreef Cerbie het volgende:
Doe es niet zo snel posten
Ben weer begonnen, hier is een nieuw projectje:
[[url=http://img301.imageshack.us/img301/4184/naamloos1vn.th.jpg]afbeelding][/URL]
Deze stad maakt net geen winst, maar dat komt zo wel. Ik leg meestal snel veel woongebieden aan om uit de negatieve getallen te komen
Da's lullig. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:34 schreef Cerbie het volgende:
PEG seasonal woods
Dat was meteen mijn voorlopig laatste screenshot, moederbord van m'n pc is overleden, 2e in 2 maanden
Hoe doe jij dat nou weerquote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:34 schreef Cerbie het volgende:
PEG seasonal woods
Dat was meteen mijn voorlopig laatste screenshot, moederbord van m'n pc is overleden, 2e in 2 maanden
Wist ik dat maar, ik heb geen flauw idee. Hij hing tijdens een potje Worms, reset, en het ding start gewoon niet meer..quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:43 schreef Drakul het volgende:
[..]
Da's lullig. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Idem. Maar wat is nou de beste manier om rustig aan een beginnetje te maken..? Met SC3k was een beetje zware industrie, een flinke meuk woongelegenheid en wat commercie plus noodzakelijke voorzieningen genoeg om rustig aan winst te maken.. maar wat is de beste aanpak voor SC4? (voornamelijk op zoek naar groottes van gebieden etc)quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:25 schreef _moder8or_ het volgende:
Zo. Na afwezigheid heb ik besloten vanaf nu weer te gaan Sim Citien.
Mijn allereerste stad in een nieuw regio was normaal beginnen. Dus allemaal low residental, maar zware commercie (hoog/high). En in de andere stad (buurstad) maakte ik allemaal dirty inustrie (Hightwealth).quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:50 schreef ROG het volgende:
[..]
Idem. Maar wat is nou de beste manier om rustig aan een beginnetje te maken..? Met SC3k was een beetje zware industrie, een flinke meuk woongelegenheid en wat commercie plus noodzakelijke voorzieningen genoeg om rustig aan winst te maken.. maar wat is de beste aanpak voor SC4? (voornamelijk op zoek naar groottes van gebieden etc)
De commercie en de woongebieden kunnen goed gemixed worden, industry een beetje uit de buurt houden. education is het belangrijkste, en goed op het verkeer letten.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:50 schreef ROG het volgende:
Idem. Maar wat is nou de beste manier om rustig aan een beginnetje te maken..? Met SC3k was een beetje zware industrie, een flinke meuk woongelegenheid en wat commercie plus noodzakelijke voorzieningen genoeg om rustig aan winst te maken.. maar wat is de beste aanpak voor SC4? (voornamelijk op zoek naar groottes van gebieden etc)
Juist. En natuurlijk nog iets. High Tech industrie kan je gerust bij Woonwijken/Commercie plaatsen. Maar niet te veel, anders komt er té veel vervuiling. En dat vinden je inwoners niet echt een pretjequote:Op zondag 24 juli 2005 00:18 schreef jogy het volgende:
[..]
De commercie en de woongebieden kunnen goed gemixed worden, industry een beetje uit de buurt houden. education is het belangrijkste, en goed op het verkeer letten.
Raar. Hoe heb jij dan je connecties (bussen).quote:Op zondag 24 juli 2005 00:37 schreef Sloggi het volgende:
Die busstops lopen nooit goed bij mij, en ze zeggen dat busstops niet gebruikt worden
bij mij soms tot 500% maar letterlijk 6 vakjes verderop is het gebruik 0%quote:Op zondag 24 juli 2005 00:37 schreef Sloggi het volgende:
Die busstops lopen nooit goed bij mij, en ze zeggen dat busstops niet gebruikt worden
Ja klopt. Loop dan even een stuk door, wil je dan bijna zeggen.quote:Op zondag 24 juli 2005 00:45 schreef mschol het volgende:
[..]
bij mij soms tot 500% maar letterlijk 6 vakjes verderop is het gebruik 0%
hé, dat wist ik nog niet. Thanks.quote:Op zondag 24 juli 2005 00:49 schreef Cerbie het volgende:
Een parkeergarage bij bushaltes waarderen ze ook wel. Ik gebruik gewoon een plugin die bushalte, metro en parkeergarage in een ding van twee vakjes heeft, van die twee halve bollen, ziet er nog mooier uit ook
klopt dan gaan ze idd sneller met OV, dat heb ik ook gemerkt...quote:Op zondag 24 juli 2005 00:49 schreef Cerbie het volgende:
Een parkeergarage bij bushaltes waarderen ze ook wel. Ik gebruik gewoon een plugin die bushalte, metro en parkeergarage in een ding van twee vakjes heeft, van die twee halve bollen, ziet er nog mooier uit ook
Of een snelweg die zo veel mogelijk langs de bergen in de dalen blijft... zoals in het echt... met hier een daar een tunnel...quote:Op zondag 24 juli 2005 01:14 schreef Cerbie het volgende:
Als je een beetje moeite doet met landschap bewerken moet het wel lukken. Mij stoort het ook soms, dan wordt het landschap helemaal omhoog getrokken om maar die snelweg mooi schuin te leggen. Ik zie liever een snelweg die rechtdoor gaat, dan een stukje omhoog, weer rechtdoor en zo het landschap volgt.
Hey, heb je nu nog kunnen bestellen?quote:Op zondag 24 juli 2005 01:09 schreef LennyKravitz het volgende:
Mijn SC4 moet nog komen... kreeg bericht van bol.com dat het wat langer ging duren... hmmm
Zeg ik zie soms wegen recht over bergen heen gaan... beetje onwerkelijk stijl soms... kun je ook echte bergwegen maken?... met haarspeldbochten en zo?
De bol.com prijs... 59 euri, maar goed...quote:Op zondag 24 juli 2005 01:27 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Hey, heb je nu nog kunnen bestellen?Wat was je kwijt, als ik het mag vragen?
Het is gewoon een DVD hoesje met 2 cd's.quote:Op zondag 24 juli 2005 01:36 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
De bol.com prijs... 59 euri, maar goed...
moest het geld zelf overmaken (geen acceptgiro) .. een nu 5-10 werkdagen ipv 3-6...
Hoe dik is die doos eigenlijk? (Past ie door de brievenbus?)
Dat is de deluxe editie, volgens vele websites is dit een doos met sc4 + rhquote:Op zondag 24 juli 2005 01:36 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
De bol.com prijs... 59 euri, maar goed...
moest het geld zelf overmaken (geen acceptgiro) .. een nu 5-10 werkdagen ipv 3-6...
Hoe dik is die doos eigenlijk? (Past ie door de brievenbus?)
Ben benieuwd of het brievenbus post is... of dat ik het pakje bij de buren/het postkantoor moet ophalen.. (want overdag werk ik natuurlijk)...quote:Op zondag 24 juli 2005 01:48 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat is de deluxe editie, volgens vele websites is dit een doos met sc4 + rh
Je moet wel er inderdaad wel wat voor doen om de 'skyscrapers' uit de grond te stampen. Bij mij is nu alles highrisequote:Op zondag 24 juli 2005 01:46 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ben ook weer begonnen, maar als ik zo de screenshots zie heb ik nog een boel te oefenen. Het enige dat ik goed kan is de hele grond volbouwen en dan gebouwen zien die amper wat willen worden.
Gewoon een briefje ophangen met erop, dat hij/zij het pakketje maar bij je buren moet afleverenquote:Op zondag 24 juli 2005 01:51 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het brievenbus post is... of dat ik het pakje bij de buren/het postkantoor moet ophalen.. (want overdag werk ik natuurlijk)...
Da's een leuke plug-in... een historische (rest) kern is wel grappig..quote:Op zondag 24 juli 2005 02:08 schreef MrTorture het volgende:
Symaithis, misschien kennen jullie het dorpje welwerd door de Grieken gesticht, om veel later in de geschiedenis overgenomen te worden door het machtige rijk van Brittania
In die tijd had men nogal eens last van Vikingen, die dan het dorp kwamen plunderen
De machtige Heer Maertell van de driehoekige tafel, die op dat moment heerschte over de stad, besloot de stad beter te verdedigen met een stadsmuur en een gracht. Later in die tijd brak de pest uit
Om de ziekte buiten de deuren te houden, liet Maertell de stadspoorten dichtmetselen, maar het mocht niet baten. Het hele stadje viel ten prooi aan de zwarte dood. Heer Maertell stierf een pijnlijke dood
Symaithis werd al snel vergeten en toen men de verhalen uit de geschiedenis las, dacht men met een verzonnen verhaal te maken te hebben. Tot de dag dat Kapitein Ortega met zijn boot zonk (en daarmee de snorkels wegjoeg). De dappere Hollanders kwamen zoeken naar Ortega en vonden hem en een verzonken stadHet gebied werd ingepolderd en de stad Symaithis werd weer blootgelegd
aanschouw de resten:
[[url=http://img301.imageshack.us/img301/8955/symaithis0017lw.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img301.imageshack.us/img301/6639/symaithis0022qp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Mijn uitdaging in dit stadje wordt natuurlijk om er een klein vestingsstadje van te maken, zonder de oorspronkelijke muren en grachten te slopen. Boeren krijgen hun plaats buiten de muren, en daarbinnen ga ik eens kijken wat ik kan doen om het zo mooi mogelijk te maken
en nu ga ik slapen, want ik praat onzin
ja en die doos heb iuk echt nog nooit gezien, waarschijnlijk krijg je gewoon een dvd doosje binnen, en die passen makkelijk door een brievenbusquote:Op zondag 24 juli 2005 01:48 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat is de deluxe editie, volgens vele websites is dit een doos met sc4 + rh
Boeit me niet, zolang ik hem maar binnen krijgquote:Op zondag 24 juli 2005 09:31 schreef mschol het volgende:
[..]
ja en die doos heb iuk echt nog nooit gezien, waarschijnlijk krijg je gewoon een dvd doosje binnen, en die passen makkelijk door een brievenbus
Hoe krijg je 't zo mooi vol met boompjes? Die boompjes allemaal een voor een plaatsen of heb je daar ook een bepaalde plugin voor ofzo?quote:Op zondag 24 juli 2005 17:08 schreef _moder8or_ het volgende:
Tijd geleden dat ik iets van mijn stad heb gepost.
Dit is East Side Manhatten, telt nu 170.000 inwoners en heb nu 30.000 commerciële banen en 24.000 high tech banen. Bij 25.000 High Tech banen kreeg je toch een bonus
[[url=http://img322.imageshack.us/img322/6565/18eastsidemanhatten4qf.th.jpg]afbeelding][/URL]
Wil je wat beters van iets zien, gewoon vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |