quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre?er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
notmaal wel, maar de vervuiling is er eigenlijk nietquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:11 schreef MrTorture het volgende:
Owja, niet goed gezienmaar ik dacht dat die dingen altijd ver van de bebouwde wereld lagen
quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:15 schreef QyRoZ het volgende:
Gelukkig is het geen verslavend spel.
Wow. Een space shuttlequote:Op woensdag 20 juli 2005 21:09 schreef mschol het volgende:
bij mij zijn de hitech banen niet meer zo in trek, de commercie wel enorm
[[url=http://img264.imageshack.us/img264/1028/antwerpen15nov2111218847078xf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img264.imageshack.us/img264/1681/antwerpen1may2311218857198zv.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img264.imageshack.us/img264/7933/antwerpen2may2311218857358it.th.jpg]afbeelding][/URL]![]()
en hij ligt niet in een woon wijk
en de vervuiling val heel erg mee, meer naar benenden (naar de onderste haven toe) daar zit de meest vervuilende industrie...
Misschien kan mschol die ik heb gemaakt er alsnog inzetten. OPquote:
Ik heb hem al een keer gehad. Is eigenlijk weinig bijzonders.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:22 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Wow. Een space shuttleNog nooit gehad/gezien.
donequote:Op woensdag 20 juli 2005 21:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien kan mschol die ik heb gemaakt er alsnog inzetten. OP
[..]
ik dacht idd ook dattie spectaculairder zou zijnquote:Ik heb hem al een keer gehad. Is eigenlijk weinig bijzonders.
Wat heb jij nou nog niet gehadquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien kan mschol die ik heb gemaakt er alsnog inzetten. OP
[..]
Ik heb hem al een keer gehad. Is eigenlijk weinig bijzonders.
Er is een tool voor menu beheer. Zodat je alles kan ordenen hoe je het zelf wil. Maar ik kan die dus ook niet meer vinden, gebruikte hem voor reinstall. De maker ervan had gezeur met mensen van simtropolis en heeft hem daarna verwijdert oid.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:45 schreef Atreidez het volgende:
Zijn er ook nog plugins om je plugins beter te kunnen beherenDat bijvoorbeeld je menu uitklapt en meer dingen laat zien, of dat je per pagina scrolled ipv per plop.. Ik krijg een beetje last van RSI als ik door me parkjes lijst heen moet
Misschien ligt die server eruit.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:45 schreef AMD64 het volgende:
Hmm. Screenshots in de OP doen het niet, behalve die van Atreidez.
Inkomsten 400, uitgaven 600quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:10 schreef _moder8or_ het volgende:
Hallo mensen.
Maakt u nu winst op zo'n boerendorpje? Of maak je nog zwaar verlies?
Wat een prachtig stukje stad! Mag ik zo brutaal zijn en vragen hoe je aan die waterrand komt? Ben nog vrij nieuw met SC4 en RushHour en ik wil ook graag zoiets voor elkaar krijgen. Heb ik bep. plugins nodig? Etc.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:31 schreef matjas het volgende:
is er trouwens een plugin voor een op de weg plaatsbare tolpoortje/bustop MET road acces? Want met mijn huidige plugin worden de huizen ernaast afgesloten van de weg
plaatje van mijn huidige stad:
[[url=http://img338.imageshack.us/img338/3599/foto9we.th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:20 schreef matjas het volgende:
heb nou mijn infrastructuur goed in orde, om even een impressie te geven:
[[url=http://img169.imageshack.us/img169/3726/infrastrucuur3qf.th.jpg]afbeelding][/URL]
dadelijk post ik wel even de volumes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |