abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28595314
Vervolg van:

Bomaanslagen in Londen
Aanslag in Londen (Metro en Bussen) #2
Aanslagen in Londen #3
Aanslagen in Londen #4
Aanslagen in Londen #5
Aanslagen in Londen #6
Aanslagen in London #7
Aanslagen in Londen deel 8
Aanslagen in Londen deel 9

quote:
Telefoonnummer crisisteam
07-07-2005 | Naar aanleiding van de explosies in Londen op donderdagochtend heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken een crisisteam opgericht. Nederlanders die familieleden of andere bekenden hebben die momenteel in Londen verblijven, kunnen contact opnemen met het volgende telefoonnummer: 070-3487770 of mailen naar crisiscentrum@minbuza.nl. Voor journalisten die meer informatie willen, geldt het reguliere telefoonnummer van de afdeling Persvoorlichting.
bron

De metro in Londen is ontruimd nadat er een knal is gehoord. De politie kreeg de melding van een 'explosie'
bij station Londen street iets na 9 uur binnen. Volgens CNN heeft er korte tijd later nog een incident plaatsgevonden bij Edgware Road in noord west Londen.

De politie dacht in eerste instantie bij de eerste 'knal' dat er een botsing plaatsgevonden had tussen twee metro's. Mogelijk zijn de explosies veroorzaakt door een stroomstoring als gevolg van een abrupte verhoging van het voltage. Wat er precies is gebeurd is nog niet bekend.

De politie heeft wel verklaard dat er gewonden zijn, waaronder één levensgevaarlijk.

Update 11.30 uur
Ook zijn er nu explosies in drie bussen gemeld, maar diverse bronnen spreken zelfs over vijf bussen. Volgens de Britse omroep ITM zou er minstens één dubbeldekkerbus totaal uit elkaar geknald zijn door een bom.

Momenteel is de hele Londense Underground afgesloten, net als veel wegen in het centrum. Hulpdiensten zijn massaal ter plaatse. Ooggetuigen spreken over totaal in bloed gehulde lichamen.

Update 11.52 uur
Bij de explosies in de bussen zijn volgens het vervoersbedrijf doden gevallen. Om hoeveel slachtoffers het gaat, is nog niet bekend. Er is nog niet bevestigd of het om bomexplosies gaat, maar dit lijkt waarschijnlijk.

In de metrostations bevinden zich ondertussen nog steeds gewonden. De omgeving van de stations waar explosies zijn geweest is hermetisch afgesloten, behalve voor hulpdiensten en slachtoffers. Volgens de BBC zouden er mogelijk bij zes of zeven metrostations explosies zijn geweest.

Update 12.14 uur
Volgens de NOS meldt een Britse arts bij het metrostation Aldgate dat er daar minstens 90 gewonden gevallen zijn. Bij dit station vond ook de eerste explosie plaats, omstreeks 08.50 uur (09.50 uur Nederlandse tijd).

Volgens medewerkers van de Underground zou er zeker sprake zijn van één explosief, maar mogelijk van meerdere. De vijf metrostations die zijn getroffen zijn: Edgware Road, King's Cross, Russell Square, Old Street en Aldgate, stations verspreid over het hele centrum van Londen.

Een passagier van één van de bussen waar een explosie in plaatsvond vertelde: "Ik zat voorin de bus toen ik een geweldige knal hoorde. Ik keek achterom, en de helft van de dubbeldekkerbus hing in de lucht".

Update 12.30 uur
Zojuist is bekend geworden dat premier Blair rond 13.00 uur Nederlandse tijd met een verklaring zal komen. Hij zal wel bij de G8 top blijven, en is nog niet onderweg naar Londen. Volgens Sky News zijn legereenheden de Engelse hoofdstad binnengetrokken, om de orde en veiligheid te kunnen bewaren.

De bomexplosies hebben heel het openbare leven in Londen platgelegd. Er rijdt geen openbaar vervoer meer, en reizigers moeten thuis blijven. Bovendien zou het mobiele telefoonnetwerk in Londen platliggen. In Edinburgh rijdt uit voorzorg geen metro meer.

Inmiddels zijn er twee doden, 90 gewonden en zes explosies bevestigd, waarvan vijf bij metrostations en één bij een bus. Alle ziekenhuizen draaien speciale diensten, omdat er veel gewonden verwacht worden.

Update 12.54 uur
De Britse politie heeft inmiddels bevestigd dat het om een gecoördineerde serie aanslagen gaat. Er zijn ook inmiddels sporen van explosieven gevonden op verschillende plaatsen. Momenteel worden de ambassades in Londen ontruimd, en wordt Buckingham Palace zeer zwaar beveiligd.

Volgens de BBC zou al-Qaeda achter de aanslagen zitten, wat ook door de meeste experts vermoed wordt. Opmerkelijk is dat een anonieme hooggeplaatste Israëlische functionaris heeft verklaard dat hij enkele minuten voor de aanslagen met Scotland Yard aan de telefoon hing, omdat die een waarschuwing ontvangen zouden hebben. Scotland Yard zegt echter van niets te weten, en er zou ook geen waarschuwing geweest zijn.

De aanslagen zijn ondertussen duidelijk merkbaar op de Europese beurzen, die enkele procenten naar beneden gestort zijn. Er wordt op dit moment opvallend veel goud ingekocht, wat een teken is dat beleggers een onzekere periode verwachten.

Update 13.14 uur
Inmiddels is de persconferentie van premier Blair geweest. In een korte verklaring liet hij weten dat het inderdaad om terroristische aanslagen gaat, en dat zijn gedachten bij de slachtoffers en hun families zijn. Hij zal de G8-top verlaten om naar Londen af te reizen, maar de top zal wel zonder hem doorgaan.

Volgens Blair hebben alle leiders die bij de G8-top aanwezig zijn ervaring met terrorisme, en zullen ze allemaal helpen de terroristen te verslaan.

De politie heeft inmiddels zeven explosies bevestigd, zes bij metrostations en één in een dubbeldekkerbus. Naast de buslijnen en de metro's rijden ook de treinen van en naar Londen niet meer.

Update 14.00 uur
Een onbekende groepering heeft de aanslagen via een verklaring op een website opgeëist, in naam van al-Qaeda. Bij de aanslagen zijn in ieder geval 2 doden en 185 gewonden bevestigd, maar de kans is groot dat dit aantal nog verder oploopt. De aanslag op de bus zou een zelfmoordaanslag zijn, maar er zijn geen aanwijzingen dat dit op de metrostations ook het geval is geweest.

Premier Balkenende heeft inmiddels schriftelijk zijn medeleven betuigd met de slachtoffers. Volgens hem leven het kabinet en de hele Nederlandse bevolking "intens mee met allen die door deze afschuwelijke terreurdaden zijn getroffen". De premier onderstreepte bovendien het belang van de aanpak van terrorisme.

Ondertussen houdt ook Nederland de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten, en zijn hulpdiensten hier extra paraat. In veel Europese landen geldt er op dit moment een verhoogde staat van paraatheid.

Een opvallend detail is overigens dat de aanslagen op de 7e dag van de 7e maand van het jaar komen.

Update 14.50 uur
Een Britse regeringswoordvoerder heeft bevestigd dat er zeker twintig doden en 150 gewonden gevallen zijn. Volgens CNN zijn bij het metrostation King's Cross zeker tien mensen om het leven gekomen.

Premier Balkenende heeft in een persconferentie opnieuw zijn medeleven met de slachtoffers uitgesproken. Volgens hem is het ministerie van Buitenlandse Zaken op dit moment bezig met uitzoeken of er Nederlandse slachtoffers gevallen zijn, maar is dat nog totaal onduidelijk. De premier had ook te melden dat er in Nederland direct een aantal maatregelen zijn genomen. Zo zijn de grenscontroles verscherpt, en worden mogelijke Britse doelen extra beveiligd. Ook worden de treinstations van de NS extra beveiligd.

Update 16.00 uur
Uit de hele wereld komen momenteel betuigingen van medeleven binnen. Veel landen hebben extra maatregelen genomen, waaronder Nederland. Het aantal slachtoffers is volgens SKY News flink opgelopen. Er zouden 45 doden en duizend gewonden geteld zijn, zo citeert de omroep onofficiële maar betrouwbare bronnen.

Om vijf uur Nederlandse tijd zal minister Donner van Justitie namens Nederland met een verklaring komen. Rond dezelfde tijd wordt er een verklaring van de Britse hulpdiensten verwacht. Tot die tijd is er door de regering een telefoonnummer geopend voor mensen die informatie willen opvragen over familieleden: 070-348 7770.

Update 16.36 uur
De Britse gezamelijke hulpdiensten zijn op dit moment bezig met een persconferentie. Officieel worden er nu 33 doden en ongeveer 350 gewonden bevestigd, waarvan ongeveer 300 lichtgewond. Er zijn geen waarschuwingen ontvangen voor de aanslagen, en de aanslagen zijn ook nog niet opgeëist bij de Britse politie.

Volgens de politie vond de eerste explosie om 8.51 uur bij het station aan Liverpool Street plaats, 30 meter de tunnel in. Hierbij vielen tenminste zeven doden. Om 8.56 uur vond de explosie bij King's Cross plaats, waarbij inmiddels 21 lichamen geteld zijn. Daarna om 9.17 uur ontplofte een explosief in een metro die Edgware Station binnenreed, waarbij ook een gat in de zijkant van een metro aan de overkant van het perron werd geslagen. Hierbij kwamen zeker vijf mensen om het leven.

De aanslag op de bus vond om 9.47 uur plaats. Hierbij zijn volgens de politie wel degelijk doden gevallen, maar het is nog onduidelijk hoeveel. De politie denkt aan vier afzonderlijke bommen, waarvan het niet duidelijk is of dit zelfmoordaanslagen waren of conventionele bommen. Er zou dus geen sprake zijn van zeven afzonderlijke bomaanslagen, zoals eerder gemeld.

Updates zijn afkomstig van frontpage.fok.nl

Al-Qaeda

Arabische bronnen die het netwerk al-Qaeda nauwkeurig volgen, hebben tegen de Britse omroep BBC gezegd dat de explosies vermoedelijk het werk zijn van het netwerk van Osama bin Laden. Al-Qaeda was verantwoordelijk voor de aanslagen op 11 september 2001 op New York en Washington.

Iedereen kan normaal gaan doen. Over en weer schelden is niet nodig. Kan je het toch niet laten dan kan je buiten gaan spelen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:22:22 #2
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28595354
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:19 schreef Disorder het volgende:

Dus dit hebben Londenaren verdiend?
Nee, niet persoonlijk, maar of de westerse wereld dit verdiend heeft? Wellicht.

Overigens, zolang wij brave burgers vrolijk doorgaan met TV zappen en ijsjes eten en naar Disneyland gaan, etc. ipv ons eens wat kritischer op te stellen dan verdienen wij brave burgers dit misschien inderdaad.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_28595359
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:09 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Werkt ze in Londen? Dan kan je de lijnen van het openbaar vervoer nagaan of ze langs de getroffen stations eventueel komt.
Nee, ze is er sinds woensdag. Paar daagjes londen... heb sinds gisteren geen contact gehad.. da's verontrustend..
Hoop snel dat ik wat hoor!! duurt nu toch wel eeuwig! :S
klik hier!!
niets....
ALAAAAAF!
pi_28595366
Voordat er nog meer reacties van andere fora geplaatst gaan worden:

Over reacties op andere fora kan in de bewuste fora zelf gediscussieerd worden.
pi_28595368
Zo mooi weer is het niet om buiten te spelen.. althans het zou een hoop verklaren
pi_28595384
Ik sluit mijn ogen voor deze medialeugens en heb onbekommerd de Tour de France liggen kijken.
pi_28595386
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zo mooi weer is het niet om buiten te spelen..
Mwoah, de kinderen bij de buren lijken het wel okay te vinden
pi_28595387
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zo mooi weer is het niet om buiten te spelen..
.
pi_28595416
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:23 schreef FlyingFox het volgende:
Ik sluit mijn ogen voor deze medialeugens en heb onbekommerd de Tour de France liggen kijken. [afbeelding]
Die valpartij! Dat was ook heftig

Maar goed.. even weer serieus
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:24:48 #10
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28595429
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:11 schreef Hallulama het volgende:
Misschien moeten we gewoon minder rotzooi trappen in de wereld, dan komt men ook niet bij ons langs met bommen en granaten.
Ga eens onderzoeken hoeveel internationale aanslagen er in 1970-1980 waren
  • Olympische Spelen.
  • Amerikaanse discotheeks
  • Amerikaanse basis
  • Of de gijzeling in Oeganda (Entebbe)
  • etc, de lijst van slachtoffers was toen veel groter dan anno 1998,1999,2000,2002,2003,2004

Hoeveel rotzooi werd er toen geschopt in de wereld ?!
    De Vietnam oorlog liep toen al op zijn laatste benen.
    En de Yum Kippur oorlog (Israel) was maar 2 weken lang in 1973

Als je het tijdsgewricht in de beschouwing meeneemt dan is de stelling "Het rotzooi trappen in de wereld" : absoluut nietszeggend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 07-07-2005 18:30:54 ]
  •   donderdag 7 juli 2005 @ 18:24:52 #11
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_28595431
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:23 schreef FlyingFox het volgende:
    Ik sluit mijn ogen voor deze medialeugens en heb onbekommerd de Tour de France liggen kijken. [afbeelding]
    Ik ook, was zat van al die beelden.
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    pi_28595444
    quote:
    Overigens, zolang wij brave burgers vrolijk doorgaan met TV zappen en ijsjes eten en naar Disneyland gaan, etc. ipv ons eens wat kritischer op te stellen dan verdienen wij brave burgers dit misschien inderdaad.
    Mijn hemel, wat een ongelooflijk naieve klootzak kan zoiets opschrijven.
    When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
    Tiësto Live @ Melkweg 2000
    Best pilot in history
    pi_28595471
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ach ja, volgens deze idiote redenatie verdient de Islamitische wereld ook met de grond gelijk gemaakt te worden... Elk land of werelddeel heeft zijn zwarte bladzijden. Alleen laffe aanslagen als deze verdient niemand.
    quote:
    Geef het voorbeeld. Doe je pc uit, koop een ticket naar Afghanistan en ga je medemens helpen. Wereldvreemde idioten kunnen ze daar goed gebruiken. Doei
    pi_28595474
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef YellowDog het volgende:

[..]

Nee, ze is er sinds woensdag. Paar daagjes londen... heb sinds gisteren geen contact gehad.. da's verontrustend..
    Misschien is haar beltegoed/batterij op? En geen oplader of wereldstekker mee? En toevallig geen telefoon te zien daar?
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:26:53 #15
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_28595492
    zag ook ergens op de fp dat bush *weer van zn fiets was gedonderd....
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:26:56 #16
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28595495
    NOS: "Al-Qaeda bronnen laten weten de Egyptische ambassadeaur in Irak te hebben gedood"
    "Demonstranten tegen G-top hebben acties afgeblazen."
    pi_28595496
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:24 schreef S-Two het volgende:

[..]

Ik ook, was zat van al die beelden.
    Ik ook, maar heb toch geen TDF gekeken.
    pi_28595505
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Mijn hemel, wat een ongelooflijk naieve klootzak kan zoiets opschrijven.
    amen
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:27:11 #19
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_28595506
    waarom zouden de moslims naar buiten moeten treden en zich publiekelijk moeten distantieren van dit soort acties? Alsof iedere christen naar buiten moet komen om zich publiekelijk te distantieren van pastoors die met kleine kinderen in de biechtstoel zitten om te laten zien dat ze het er niet mee eens zijn.

En om iedere moslim nou in de gaten te gaan houden (1 miljard wereldwijd) omdat een piepkleine groep van moslims extremistisch is en terroristische aanslagen gaat doen vind ik ook veel te ver gaan. Ook niet-moslims kunnen terroristen worden, het worden van terrorist heeft met bepaalde omgevingsvariabelen te maken, en dat is niet zozeer de religie.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:27:22 #20
    88775 HuubTuub
    slurfmannetje
    pi_28595512
    JAAAAAAAAAAAA!!!! Stille tocht... daar is die dan! (was net op het nieuws Ned. 2)
    Dat zal ze leren die vuile terroristen.
    could you just [i]not[/i] breathe?
    pi_28595513
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:26 schreef BaajGuardian het volgende:
    zag ook ergens op de fp dat bush *weer van zn fiets was gedonderd....
    Dat heeft idd een hele hoop met londen te maken.
    pi_28595521
    quote:
    wat een ongelooflijk naieve klootzak kan zoiets opschrijven.
    Naief is het ook om je ogen te sluiten voor onze levensstijl en de gevolgen voor andere landen. neemt niet weg dat ik onschuldigen vermoorden de lafste daad vind die iemand kan plegen. Als je dan perse de aandrang voelt, pak dan een wereldleider, dat kost echt moeite.
    pi_28595533
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:26 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Misschien is haar beltegoed/batterij op? En geen oplader of wereldstekker mee? En toevallig geen telefoon te zien daar?
    Tsjah daar hoop ik ook op en heb ik al aan gedacht... en de kans dat zij er toevallig bij betrokken is is echt miniem... maar je wordt toch een beetje gestoord als je nog niks van diegene hoort! Ach ik blijf wel geduldig wachten... zal nog ff een mailtje naar minbuza sturen
    klik hier!!
    niets....
    ALAAAAAF!
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:28:22 #24
    33470 FlyingFox
    Zeer schier.
    pi_28595539
    quote:

Ga eens de altruïst uithangen in een bananenrepubliek ofzo, hypocriet. Dan kom je wel jankend terug.
      † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:28:45 #25
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28595552
    quote:

[..]

Godsdienstwaanzin op zich is al erg maar jij kan er ook wat van zeg
    Ga asjeblieft naar buiten met een groot spandoek dat de mensen die nu betrokken zijn bij deze aanslag, de slachtoffers, dit verdienden. Hopelijk komt er een leuk NL-Marokkaans joch wat je direct je vingertjes breekt zodat je hier de komende tijd eventjes niet kunt posten.

Hoe kun je spreken van eigen schuld bij dit soort zaken?
    pi_28595590
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef DionysuZ het volgende:
    -knip-
    En om iedere moslim nou in de gaten te gaan houden (1 miljard wereldwijd) omdat een piepkleine groep van moslims extremistisch is en terroristische aanslagen gaat doen vind ik ook veel te ver gaan. Ook niet-moslims kunnen terroristen worden, het worden van terrorist heeft met bepaalde omgevingsvariabelen te maken, en dat is niet zozeer de religie.
    Ze willen iedere Nederlander in de gaten houden, voor het geval dat er eentje iets gaat uithalen.
    En dit wordt wel geaccepteerd.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_28595598
    Tijd voor nieuwe gekleurde plastieken bandjes...

Het valt me op dat ze de drukste plaatsen niet hebben aangepakt.
    Als ze Leicester hadden aangepakt had je het totaal aantal doden al gehad gok ik zo...
    pi_28595606
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef delphiro het volgende:
    Naief is het ook om je ogen te sluiten voor onze levensstijl en de gevolgen voor andere landen.
    Nee hoor, daar sluit ik mijn ogen niet voor. Al moeten we dat ook weer niet overdrijven. The world is full of shit en dat zal nu eenmaal altijd zo blijven.
    quote:
    neemt niet weg dat ik onschuldigen vermoorden de lafste daad vind die iemand kan plegen.
    Juist. Nuff said en geen enkele beweegreden die dit goedpraat.
    When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
    Tiësto Live @ Melkweg 2000
    Best pilot in history
    pi_28595628
    ze moeten Elke terrorist in de gaten houden

en dan gelijk doodschiete
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:31:54 #30
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_28595643
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef YellowDog het volgende:

[..]

Als toerist mijdt je meestal de spits en ben je vaak niet zo vroeg op pad. Verder zijn de meeste plekken niet waar een toerist voorbij komt. Alleen Russel square zitten wel aardig wat hotels en Edgware road zit op de district en circle line die vrij druk is, waar je alleen langskomt als je hotel op de route ligt. de kans is zo vreselijk klein vooral door het tijdstip. Vraag is dus even waar het hotel ligt. De bus pakt een toerist zelden en zeker deze bus.
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
    pi_28595648
    quote:
    waarom zouden de moslims naar buiten moeten treden en zich publiekelijk moeten distantieren van dit soort acties?
    Helaas, maar in een wereld waar meningen over het algemeen gevormd worden door beeldvorming is dat misschien niet onverstandig.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:32:34 #32
    16625 robh
    Lucas & Gea Review Crew ©
    pi_28595662
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:28 schreef Loedertje het volgende:

Hoe kun je spreken van eigen schuld bij dit soort zaken?
    Och, het hoort nu eenmaal bij een oorlog. Netzomakkelijk als we de onschuldige slachtoffers in Irak kunnen afdoen als collateral damage kunnen we dat hier toch ook doen? Eigen schuld is misschien iets té, maar het hoort er bij.
    Martin Drent, onze profeet.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
      † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:32:47 #33
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28595666
    quote:
    waarom zouden de moslims naar buiten moeten treden en zich publiekelijk moeten distantieren van dit soort acties? Alsof iedere christen naar buiten moet komen om zich publiekelijk te distantieren van pastoors die met kleine kinderen in de biechtstoel zitten om te laten zien dat ze het er niet mee eens zijn.
    Daarbij gaan mensen zich groen-geel-blauw en zwart ergeren aan elke zender die strax weer een échte moslim laat vertellen dat zij er nix mee te maken hebben en zich ervan distantieren
    Heeft geen enkel nut.
    pi_28595671
    In de ogen van moslimterroristen zijn er geen onschuldige slachtoffers.
    Het zijn zoiezo ongelovigen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:33:00 #35
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_28595675
    Nu een toespraak van Blair op de BBC
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:33:12 #36
    33470 FlyingFox
    Zeer schier.
    pi_28595681
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef HuubTuub het volgende:
    JAAAAAAAAAAAA!!!! Stille tocht... daar is die dan! (was net op het nieuws Ned. 2)
    Dat zal ze leren die vuile terroristen.
    Een stille tocht in een bommenwerper hoog boven het wolkendek, en dan hittezoekende bommen lanceren op Moskeëen. Dat zijn de tochten die we nodig hebben.
    pi_28595703
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef delphiro het volgende:

[..]

Naief is het ook om je ogen te sluiten voor onze levensstijl en de gevolgen voor andere landen. neemt niet weg dat ik onschuldigen vermoorden de lafste daad vind die iemand kan plegen. Als je dan perse de aandrang voelt, pak dan een wereldleider, dat kost echt moeite.
    Hoezo naief? Wat heeft onze levensstijl met deze aanslag te maken? Welk geperverteerde redenering steekt hierachter?
    pi_28595723
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:33 schreef FlyingFox het volgende:

[..]

Een stille tocht in een bommewerper hoog boven het wolkendek, en dan hittezoekende bommen lanceren op Moskeëen. Dat zijn de tochten die we nodig hebben.
    Je bent ook niet helemaal lekker he? Kom liever met wat reply's op 'hoger niveau'
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:35:17 #39
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_28595730
    zag net weer op Rtl4 dat er weer complot theorien zijn
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:35:42 #40
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28595736
    -edit: Doe het dan ook niet

[ Bericht 87% gewijzigd door kLowJow op 07-07-2005 18:36:48 ]
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_28595746
    Zo, moeten we dit gezeiks weer 4 maanden aan horen.
    Niets.
    pi_28595749
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:35 schreef dvdfreak het volgende:
    zag net weer op Rtl4 dat er weer complot theorien zijn
    rtl
    pi_28595750
    quote:
    Door dit soort idiote redenatie stem je juist toe met dit soort aanslagen.

Waaraan hebben we het verdiend? Omdat 'we' die zandbak afghanistan binnen? Dicator en massa moorderaar Saddam verwijderen? Wat een boeven zijn we toch...
    quote:
    Is daar iets mis mee dan? tv kijken, met onze kinderen naar pretparken gaan, hoe durven we
    pi_28595753
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:32 schreef robh het volgende:

[..]

Och, het hoort nu eenmaal bij een oorlog. Netzomakkelijk als we de onschuldige slachtoffers in Irak kunnen afdoen als collateral damage kunnen we dat hier toch ook doen? Eigen schuld is misschien iets té, maar het hoort er bij.
    Ik ben vóór een een welgemeend excuus aan de bevolking van een land dat heeft moeten lijden omdat het een oorlog is ingesleurd door een buitenlands leger. Maar vergeet niet dat vandaag doelbewust burgers zijn gedood. Dan heb je het dus niet over collateral damage, maar over doelwitten.

En als dan toch de vergelijking met Iraakse burgers wordt gemaakt, bedenk dan dat Britten daar behoorlijk voorzichtig te werk gaan bij hun operaties. In tegenstelling tot de cowboys van Bush. Die wel af en toe filnk om zich heen knallen.
    pi_28595760

Nu zal de Islamitische terreur toch echt met wortel en tak moeten worden uitgeroeid.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:36:56 #46
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_28595763
    33 doden en nog onbekend hoeveel dat er zouden zijn bij de dubbeldekker..

aantal gewonden ook onbekend.
    It's Time To Shine
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:37:22 #47
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_28595772
    en bush kijkt echt of hij moet poepen
    It's Time To Shine
    pi_28595799
    Het is de schuld van de Kruistochten.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:39:05 #49
    33470 FlyingFox
    Zeer schier.
    pi_28595806
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:34 schreef 2Advanced het volgende:

[..]

Je bent ook niet helemaal lekker he? Kom liever met wat reply's op 'hoger niveau'
    Zie mij als 'ambassadeur' van 'de gewone mens' (90% van de Nederlanders) die de relatie terreur/aanslagen en de Islam nu eenmaal telkens weer ziet gebeuren.

Nee wij zijn niet zo pienter als jullie, en nee wij weten het allemaal niet zo goed te formuleren als jullie dat kunnen, waar we zien dondersgoed wat er om ons heen gebeurd. Dat is nu eenmaal zo.

En we zijn met vele...
    pi_28595824
    JEeeeeehaw heb d'r net aan de telefoon gehad! Alles is goed met d'r.. ze was op het moment van de aanslagen niet in de buurt! HAPPY HAPPY! (ze = m'n meissieeee)
    klik hier!!
    niets....
    ALAAAAAF!
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:40:26 #51
    43642 Bayswater
    pi_28595837
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef YellowDog het volgende:
    JEeeeeehaw heb d'r net aan de telefoon gehad! Alles is goed met d'r.. ze was op het moment van de aanslagen niet in de buurt! HAPPY HAPPY! (ze = m'n meissieeee)
    mooi zo
    Life lies a slow suicide
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:40:27 #52
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_28595840
    quote:
    gelukkig dan maar
    It's Time To Shine
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:40:38 #53
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28595846
    quote:
    Hé geweldig joh! !
      † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:41:16 #54
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_28595862
    Uit een compleet ander forum:
    quote:
    Als iedereen die voor zijn geloof bereid is te sterven dat nou gewoon ter plekke doet,is dat probleem ook weer opgelost.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:41:25 #55
    33470 FlyingFox
    Zeer schier.
    pi_28595866
    quote:
    Gefeliciteerd. De kans dat ze gestikt was in een pinda tijdens het kijken van een cricket wedstrijd in het café om de hoek was groter dan omkomen bij deze aanslagen.
    pi_28595868
    Ik vind het een beetje rare aanslagen - niet zo heftig als in Madrid en qua media-impact ook niet zo spectaculair met die ondergrondse bommen waar nauwelijks beelden van zijn. De verwarring is wel gezaaid en er zijn slachtoffers maar volgens mij is de impact toch niet echt enorm, en je zou verwachten dat er een soort oplopende schaal is in die aanslagen.
      † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:41:34 #57
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28595870
    quote:
    Mooi !
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:42:15 #58
    43642 Bayswater
    pi_28595885
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef FlyingFox het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. De kans dat ze gestikt was in een pinda tijdens het kijken van een cricket wedstrijd in het café om de hoek was groter dan omkomen bij deze aanslagen.
    Life lies a slow suicide
    pi_28595899
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:37 schreef qu63 het volgende:
    Poeh boeie ja
      † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:42:56 #60
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28595903
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef SCH het volgende:
    Ik vind het een beetje rare aanslagen - niet zo heftig als in Madrid en qua media-impact ook niet zo spectaculair met die ondergrondse bommen waar nauwelijks beelden van zijn. De verwarring is wel gezaaid en er zijn slachtoffers maar volgens mij is de impact toch niet echt enorm, en je zou verwachten dat er een soort oplopende schaal is in die aanslagen.
    Waaruit blijkt voor jou dat het geen impact heeft op de media en dat de impact in het geheel klein is?
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:43:03 #61
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28595907
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef FlyingFox het volgende:

[..]

Doe eens niet zo ongelooflijk lullig.
    pi_28595928
    SMSje wat ik kreeg:
    quote:
    Hee lievie! Kon niet eerder reageren, we hebben heel veel geluk gehad, we zitten midden in het getroffen gebied maar met ons is alles goed! Kus kus
    Kortom! Pffffffffffff opluchting
    klik hier!!
    niets....
    ALAAAAAF!
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:43:49 #63
    43642 Bayswater
    pi_28595929
    Amerikaanse beurs weer bijna in de plus, die interesseert het ook geen drol als het niet om het eigen land gaat.
    Life lies a slow suicide
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:43:53 #64
    88775 HuubTuub
    slurfmannetje
    pi_28595931
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:37 schreef qu63 het volgende:
    Zo ziet hij toch altijd uit... schijtgezicht.

OT:
    London heeft het wel erg goed gedaan qua hulpverlening. Maar ondanks dat denk ik toch dat het dodental erg zal gaan stijgen. Als je zo die beelden ziet dan zou men erg veel geluk hebben als er maar die "paar" doden zijn. Het zijn er nog steeds te veel maar toch.
    could you just [i]not[/i] breathe?
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:43:56 #65
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28595932
    Iedereen kan normaal gaan doen. Over en weer schelden is niet nodig. Kan je het toch niet laten dan kan je buiten gaan spelen.

[ Bericht 91% gewijzigd door kLowJow op 07-07-2005 18:45:21 ]
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:44:00 #66
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28595933
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef SCH het volgende:
    De Briste hulpdiensten leken alles ook erg goed onder controle te hebben. Ze leken behoorlijk voorbereid te zijn op dergelijke aanslagen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:44:01 #67
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_28595934
    bush lacht van binnen prolly
      † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:44:07 #68
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28595944
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 17:54 schreef Jalu het volgende:

[..]

Het spijt me zeer, ik heb jaren zeer genuanceerde meningen gehad over moslims. Maar het zijn moslims(of in ieder geval malloten die zich zo noemen) die op 9/11, in Madrid en nu weer Londen hun best doen om die nuance uit de Westerse samenleving te verdrijven. En ik heb er gewoon genoeg van gezien, als wij onze westerse levenswijze willen handhaven zullen we ons moeten beschermen tegen de uitwassen van deze religie, en m.i. kan dat maar op een manier: de hele religie scherp in de gaten houden, en dus niet de oogkleppen gauw weer opzetten.
    exactly my thoughts, hoewel ik nu nog steeds geen reden zie genuanceerd denken t.a.v moslims en islam in t algemeen los te laten ga ik door zulke gebeurtenissen toch steeds meer 'radicaliseren' in mijn denken t.a.v eerder genoemde bevolkingsgroep. Nu voldoet het steeds opnieuw gehanteerde doodmakertje cq. smoes van "stigmatiseer ons niet zo, het is slechts een minderheid die het voor ons verpest" door moslims gewoon niet meer, punt!... want wat voor concrete acties ondernemen zij eigenlijk in het kielzog van zulke geweldadige gebeurtenissen om hun deliquente broeders aan te pakken ? NIETS!. Het blijft bij (op gedempte toon) veroordelen en gelaten meedoen aan t rouwproces achteraf, maar ik krijg steeds de indruk dat die veroordeling niet breed gedragen word , tenminste niet met veel overtuiging. Ze hebben meestal zoiets van "ik heb er niets mee te maken dus voel ik me ook niet aangesproken" , fair enough , maar owee als demagogen als Wilders en Nawijn iets roepen wat hen niet zint, dan is de collectieve verontwaardiging opeens niet van de lucht en schreeuwen ze van de daken dat ze not amused zijn

Let wel, bovenstaande is voor mij doen een erg 'rechtse' standpunt tav moslims ben namelijk altijd een overtuigde believer in de mooie kanten van de Islam en hun belijders geweest , niet dat dat nu radicaal anders is , maar als ik het idee begin te krijgen dat "ze" steeds meer toe in staat zijn op niet al te lange termijn mijn familie en geliefden wat aan te doen (als ik opgeblazen wordt, so be it, maar kom niet aan mijn geliefden) dan moet ik mijn islamitische broeders tot mijn grote en oprechte spijt meededelen dat ik er niet om zal piekeren hun aangezicht ernstig te verbouwen als ze ook maar een woord uitspreken dat neigt naar relativerende bagatellisering ....

[ Bericht 2% gewijzigd door Razz_Gul op 07-07-2005 18:52:20 ]
    "Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:45:06 #70
    43642 Bayswater
    pi_28595955
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:43 schreef YellowDog het volgende:
    SMSje wat ik kreeg:
    [..]

Kortom! Pffffffffffff opluchting
    Russel Square I guess.
    Life lies a slow suicide
    pi_28595963
    ik kan vandaag geen 1 moslim aanzien zonder me gal te spugen tegen deze......dingen..........
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:45:25 #72
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_28595967
    quote:
    Het valt me op dat ze de drukste plaatsen niet hebben aangepakt.
    Ehhm... mate, de drukste stations met spitsuur in London zijn King's Cross, Liverpool Street and Waterloo. Ze hebben het (gelukkig) net iets te laat gedaan, als ze een uurtje vroeger hadden gepland hadden ze zoveel meer slachtoffers gehad.

Wel freaky, gisteravond laat zat ik nog 2 stops van King's Cross op de Piccadilly line. Vandaag was trouwens ook de meest bizarre dag ever; eerst die aanslagen, toen werd er iemand op nog geen 100m van mijn kantoor doodgereden en werd alles afgezet. (was echt heel erg goor, hoofd eraf etc.) En daarna werd het hele gebied rond ons kantoor afgezet omdat er een verdacht pakketje lag. (en aangezien mijn kantoor nog geen 50m van het gebouw van het Olympische Team van GB ligt waren ze supervoorzichtig)
    Echt de vaagste dag ever...

Vanochtend was wel kut omdat ik dus niemand kon bereiken om dat het tel. netwerk plat lag, en aangezien veel van mijn vrienden in de stad/liverpoolstreet area werken was dat echt frustrerend!!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:45:39 #73
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_28595972
    quote:
    Een terrorist heeft als doelwit om de bevolking schade toe te brengen. Ze leven ervoor om onschuldige omstaanders te doden. Onschuldige mensen zijn hun doelwit.
    Kugari ken , jij kent natuurlijk ook terroristen dat je weet waarom ze leven!
    nee jij bent intelligent.
    pi_28595984
    quote:
    Wil jou wel es in zo'n situatie zien.. is niet echt prettig hoor!

[Edit]
    Ik ga ff lekker een biertje drinken!! tot later mensen
    [/edit]
    klik hier!!
    niets....
    ALAAAAAF!
    pi_28595995
    Dat van die vergaderingen van die dokters
    wat een geluk hebben sommigen ook
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:46:53 #76
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_28596006
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef winterhammer het volgende:
    ik kan vandaag geen 1 moslim aanzien zonder me gal te spugen tegen deze......dingen..........
    wat hebben moslims nou weer met deze idioten te maken?
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    pi_28596013
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waaruit blijkt voor jou dat het geen impact heeft op de media en dat de impact in het geheel klein is?
    Met media-impact bedoel ik de schokkende tv-beelden, die zijn minder dan in NY en Madrid. En hoe cynisch ook: ook aanslagen zijn een soort tv-event geworden, het gaat om de impact op de mensen en het leven in Londen gaat nu relatief alweer rustig verder.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:48:10 #78
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_28596029
    quote:
    Nou geluk pfff... weet niet of je het bloed tegen die gevel van dat gebouw hebt gezien?! :S
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:48:12 #79
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_28596030
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:46 schreef ASSpirine het volgende:
    Dat van die vergaderingen van die dokters
    pi_28596041
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Kugari ken , jij kent natuurlijk ook terroristen dat je weet waarom ze leven!
    nee jij bent intelligent.
    een terrorist heeft als doelwit om de bevolking schade toe te brengen. Ze leven ervoor om onschuldige omstaanders te doden. Onschuldige mensen zijn hun doelwit.

en dat is zo, dus wat wil jij beweren? dat ze onschuldige mensen opblazen omdat ze lief zijn ?

al je pilletjes geslikt ?
    pi_28596043
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef winterhammer het volgende:
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:48:30 #82
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596045
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:44 schreef Razz_Gul het volgende:
    Nu voldoet het steeds opnieuw gehanteerde doodmakertje cq. smoes van "stigmatiseer ons niet zo, het is slechts een minderheid die het voor ons verpest" door moslims gewoon niet meer, punt!... want wat voor concrete acties ondernemen zij eigenlijk in het kielzog van zulke geweldadige gebeurtenissen om hun deliquente broeders aan te pakken ? NIETS!. Het blijft bij (op gedempte toon) veroordelen en gelaten meedoen aan t rouwproces achteraf, maar ik krijg steeds de indruk dat die veroordeling niet breed gedragen word , tenminste niet met veel overtuiging. Ze hebben meestal zoiets van "ik heb er niets mee te maken dus voel ik me ook niet aangesproken" , fair enough , maar owee als demagogen als Wilders en Nawijn iets roepen wat hen niet zint, dan is de collectieve verontwaardiging opeens niet van de lucht en schreeuwen ze van de daken dat ze not amused zijn
    Ah, iemand die denkt dat Nederlandse moslims hun extremistische broeders beter kunnen aanpakken dan alle grootmachten op de wereld. .

Waar hele legers en ik weet niet hoeveel geheime diensten die lui niet eens kunne vinden, laat staan aanpakken, moeten wat simpele burgers het maar eventjes gaan regelen.

Hilarisch .

Je moet er nog even bij zeggen, dat als die aanslagen doorgaan die burgers en dan schijnbaar niks aan gedaan hebben en ze het verdienen publiekelijk opgeknoopt te worden.
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:48:32 #83
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28596046
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
    Whoah wat een lichtend voorbeeld weer, van selectieve verontwaardiging over wat mensen hier posten.

Waarom hoor ik je niet janken over hetgeen dat RobH post, waarom haal je ALLES weg, ipv alleen de scheldtirade tegen RobH

Laten we elkaar geen mietje noemen hier. RobH keurt de aanslagen goed door het meteen in het belachelijke te trekken door het te vergelijken met "wat wij in Irak doen".

Maar daar hoor ik je niet over ijlen, net zoals we je niet horen ijlen over Delphiro.
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:49:04 #84
    33470 FlyingFox
    Zeer schier.
    pi_28596057
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:43 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Doe eens niet zo ongelooflijk lullig.
    Ik haat dat gejank om niets. Net op TMF (ja ik lees wel eens wat er onder in die balk staat) werd er gesuggereerd dat een vader van een SMS'er of SMS'ter was overleden in één van de metro's.

Natuurlijk zijn er straks nul Nederlandse slachtoffers te betreuren. Typisch weer zo'n voorbeeld van aandachttrekkerij, daar mag ik toch wel satirisch over doen, kom nou.
    pi_28596063
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:44 schreef kLowJow het volgende:

[..]

De Briste hulpdiensten leken alles ook erg goed onder controle te hebben. Ze leken behoorlijk voorbereid te zijn op dergelijke aanslagen.
    Absoluut, petje af voor hoe er is gereageerd en hoe Blair reageert. Dat moet voor de terroristen erg frustrerend zijn.
    pi_28596064
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:46 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

wat hebben moslims nou weer met deze idioten te maken?
    onder welke steen kom jij vandaan
    pi_28596071
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:44 schreef BaajGuardian het volgende:
    bush lacht van binnen prolly
    Bron?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_28596102
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bron?
    let maar niet op hem, als je zijn oudere berichten lees dan zie je wat hij zoal denkt

hij spoort niet
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:50:51 #89
    33470 FlyingFox
    Zeer schier.
    pi_28596111
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:46 schreef YellowDog het volgende:

[..]

Wil jou wel es in zo'n situatie zien.. is niet echt prettig hoor!

[Edit]
    Ik ga ff lekker een biertje drinken!! tot later mensen
    [/edit]
    Mijn overgroot oud tante en daar de buurman van was rond de kerst op vakantie in Guatamala en ik had zoiets van: ''ow nee als-ie maar niet door de Tsunami is weggespoeld.''
    pi_28596135
    Dat de dokters in de buurt waren...
    Is het nu zo moeilijk om een beetje te snappen wat ik bedoel?

ik zeg natuurlijk niet dat ze geluk hebben dat ze getroffen waren...

was eerder al eens het geval ergens met een ongeluk en kwam er een bus aan met dokters van een conventie ofzo
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:52:00 #91
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28596143
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:48 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Whoah wat een lichtend voorbeeld weer, van selectieve verontwaardiging over wat mensen hier posten.

Waarom hoor ik je niet janken over hetgeen dat RobH post, waarom haal je ALLES weg, ipv alleen de scheldtirade tegen RobH
    Omdat ik als ik zie dat een post al begint met gescheld, niet de hele post door ga lezen om te kijken of er iets nuttigs tussen zit. Als je dit dan ook gewoon achterwege laat. Het moet toch mogelijk zijn gewoon normaal te discussiëren met iemand die de wereld anders ziet dan jij?
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:52:14 #92
    16625 robh
    pi_28596149
    -Edit: Nu gewoon weer ontopic graag

[ Bericht 61% gewijzigd door kLowJow op 07-07-2005 18:57:30 ]
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_28596172
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:26 schreef nikk het volgende:
    Ach ja, volgens deze idiote redenatie verdient de Islamitische wereld ook met de grond gelijk gemaakt te worden... Elk land of werelddeel heeft zijn zwarte bladzijden. Alleen laffe aanslagen als deze verdient niemand.
    [..]

Geef het voorbeeld. Doe je pc uit, koop een ticket naar Afghanistan en ga je medemens helpen. Wereldvreemde idioten kunnen ze daar goed gebruiken. Doei
    Ik ben het er wel mee eens hoor. Het is natuurlijk verschrikkelijk op het individuele niveau, maar kom op, het Westen vraagt er wel om.
    pi_28596227
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:52 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Omdat ik als ik zie dat een post al begint met gescheld, niet de hele post door ga lezen om te kijken of er iets nuttigs tussen zit. Als je dit dan ook gewoon achterwege laat. Het moet toch mogelijk zijn gewoon normaal te discussiëren met iemand die de wereld anders ziet dan jij?
    Zorg je dan wel even dat het mes aan twee kanten gaat snijden.
    pi_28596230
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik ben het er wel mee eens hoor. Het is natuurlijk verschrikkelijk op het individuele niveau, maar kom op, het Westen vraagt er wel om.
    En dit soort onzin mag maar uitgekraamd blijven worden?
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:55:20 #96
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28596237
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:52 schreef robh het volgende:

Zit je me uit te schelden, menneke? Tsssk. Niet lief. Absoluut niet lief
    Weet je, er zijn mensen ledematen kwijtgeraakt tijdens deze aanslag, stel je eens voor dat het jou zou overkomen, of jouw familie.

Zodra dat gebeurd, dan ga ik hier zeggen dat je moeder het aan had moeten zien komen, of dat je nu beenloze vader een reactie is op wat er in Irak gebeurt.

En als iemand dan post dat jij je handen bent verloren, of blind bent, dan zal ik zeggen "och, het is hetzelfde als die zielige kindjes in Irak die door de amerikanen met opzet neer zijn geknald"
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_28596248
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:55 schreef Jalu het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting ...
      † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:01 #98
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28596253
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Met media-impact bedoel ik de schokkende tv-beelden, die zijn minder dan in NY en Madrid.
    Misschien zijn ze in Londen wat beter in staat om ranzige persmuskieten te weren die alleen maar in de weg lopen om emotionele foto's te maken.
    pi_28596254
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:55 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waarom niet?
    Niets.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:14 #100
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28596262
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:49 schreef FlyingFox het volgende:
    Niet iedereen zal wanneer zoiets plaatsvindt en weet dat zijn vriendin daar op vakantie is, en haar telefonisch maar niet kan bereiken, koel achterover gaan zitten en zeggen, ah weet je wat, komt heus wel goed. Wat zou ik me drukmaken.

Ook al zou jij in zo'n geval misschien wel zo handelen, dan nog vind ik dat je best een beetje rekening mag houden met de manier waarop anderen hierin van je verschillen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:18 #101
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_28596265
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:49 schreef winterhammer het volgende:

[..]

onder welke steen kom jij vandaan
    sorry maar als een gestoorde roodharige katholiek een atoombom laat ontploffen gedurende de spits in de randstad, kun je dan ook geen christenen meer zien? En hebben de christenen dan wat te maken met deze gestoorde vent?
    pi_28596296
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef FlyingFox het volgende:

[..]

Nee wij zijn niet zo pienter als jullie, en nee wij weten het allemaal niet zo goed te formuleren als jullie dat kunnen, waar we zien dondersgoed wat er om ons heen gebeurd. Dat is nu eenmaal zo.

En we zijn met vele...
    Wie is jullie...en wie is wij?? Ik geloof dat het hokjessysteem weer is begonnen. Enne ben ook 1 van jullie....en van wij.
    pi_28596304
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Tha.Gnome het volgende:

[..]

Waarom niet?
    Omdat het een verkapte goedkeuring van terrorisme is.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:57:24 #104
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28596315
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

sorry maar als een gestoorde roodharige katholiek een atoombom laat ontploffen gedurende de spits in de randstad, kun je dan ook geen christenen meer zien? En hebben de christenen dan wat te maken met deze gestoorde vent?
    Ja.
    12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:57:56 #105
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596331
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Jalu het volgende:

[..]

Als je iets ziet aankomen is het een goedkeuring

Opmerkelijk.
    pi_28596351
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Jalu het volgende:

[..]

Terrorisme, terrorisme, dat is een populistisch woord tegenwoordig. Daar kunnen onze leiders ons makkelijk mee inpalmen. Hou toch op man! Het wordt zoals altijd weer enorm overdreven, alles om het volk maar in bedwang te houden. Als er iemand terrorisme pleegt, dan is het het Westen wel.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:58:31 #107
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_28596358
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:57 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ja.
    omdat hij hetzelfde geloof heeft? Zijn alle roodharigen dan ook de lul?
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:58:45 #108
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_28596374
    Verbaast het nou niemand dat er maar zo weinig slachtoffers zijn? Ik ben recentelijk nog een weekje in Londen geweest (cursus) en reed dus ook dagelijks met de Londen tube, maar alles is enorm nauw en krap en diep, dat in ogenschouw genomen zijn er enorm weinig slachhtoffers. Een aanslag op de London tube hing al een tijdje in de lucht overigens. Qua aantallen slachtoffers kun je stellen dat de missie van Al-Queda mislukt is in Londen.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_28596395
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als je iets ziet aankomen is het een goedkeuring

Opmerkelijk.
    Onzin. Hij praat achteraf en claimt dat het eigenlijk de schuld van het westen is. Dat is een verkapte goedkeuring.
    pi_28596414
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Misschien zijn ze in Londen wat beter in staat om ranzige persmuskieten te weren die alleen maar in de weg lopen om emotionele foto's te maken.
    De aanslagen waren ondergronds, da's makkelijk afsluiten en niet zo makkelijk te filmen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:59:40 #111
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28596419
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

omdat hij hetzelfde geloof heeft? Zijn alle roodharigen dan ook de lul?
    Omdat hij een geloof aanhangt dat zich niet losmaakt van deze acties.
    12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
    pi_28596427
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Verbaast het nou niemand dat er maar zo weinig slachtoffers zijn? Ik ben recentelijk nog een weekje in Londen geweest (cursus) en reed dus ook dagelijks met de Londen tube, maar alles is enorm nauw en krap en diep, dat in ogenschouw genomen zijn er enorm weinig slachhtoffers. Een aanslag op de London tube hing al een tijdje in de lucht overigens. Qua aantallen slachtoffers kun je stellen dat de missie van Al-Queda mislukt is in Londen.
    Ja, ik snap dat ook nooit, dat er over het algemeen altijd maar weinig mensen het slachtoffer worden, hoe kan dat?
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:59:57 #113
    119832 Tiesemans
    Realiteit Figurant
    pi_28596428
    De Franse Geheime Dienst weet veeeel meer dan iedereen denkt...
    quote:
    Volgens de BBC zou al-Qaeda achter de aanslagen zitten, wat ook door de meeste "experts" (lees Blair getrouwen, mede-plichtigen,) vermoed wordt.

Opmerkelijk is dat een anonieme hooggeplaatste Israëlische functionaris heeft verklaard dat hij enkele minuten voor de aanslagen met Scotland Yard aan de telefoon hing, omdat die een waarschuwing ontvangen zouden hebben. Scotland Yard zegt echter van niets te weten, en er zou ook geen waarschuwing geweest zijn.

Zojuist is bekend geworden dat premier Blair rond 13.00 uur Nederlandse tijd met een verklaring zal komen. Hij zal wel bij de G8 top blijven, en is nog niet onderweg naar Londen.
    Volgens Sky News zijn legereenheden de Engelse hoofdstad binnengetrokken, om de orde en veiligheid te kunnen bewaren.

De aanslagen zijn ondertussen duidelijk merkbaar op de Europese beurzen, die enkele procenten naar beneden gestort zijn. Er wordt op dit moment opvallend veel goud ingekocht, wat een teken is dat beleggers een onzekere periode verwachten

Inmiddels is de persconferentie van premier Blair geweest. In een korte verklaring liet hij weten dat het inderdaad om terroristische aanslagen gaat, en dat zijn gedachten bij de slachtoffers en hun families zijn. Hij zal de G8-top verlaten om naar Londen af te reizen, maar de top zal wel zonder hem doorgaan.
    TUURLIJK !!!!

Blair heeft ruzie met :
    -Anti Globalisten
    -De Fransen
    -De Duitsers
    -De Russen

En ineens al het gezeik rondom G8 ontmoeting opgelost want die "NEP" rebellen die zogenaamd wel ff een boodschapje gaan brengen aan die "vieze" politiek zijn "GELIJK STIL" ...
    Die mensen zijn gewoon vermoord vanwege "BEWUSTE" nalatigheid van Blair en consorten...
    Ze hebben enkele IRA aanslagen destijds ook niet voorkomen om zo de publieke oppinie te kunnen beinvloeden, en zo nog harder te kunnen optreden in Noord Ierland !!
    En nu krijgt Mr Blair (Beest !) zn anti terrorisme politiek (met het oog op "2012") niet rond...
    Wat doet deze vieze vieze huichelaar... Die nog God nog mens vreest ...
    Hij blaast z'n eigen burgers op.. door Scotland yard te bevelen niks te ondernemen...
    Zoals Bush dat al eens geflikt heeft... maar dan bij z'n eigen mensen .. o.a CIA...
    (En toen gelijk de hele CIA top vervangen na de aanslagen omdat ze protesteerde tegen burgermoord ten behoeve van Bush politiek (lees het bos in politiek)
    En dankzij de dankbare "terrorisme verslaafde" media, die door de machthebbers gecontroleerde media ja, doet gelijk het beroemde angst pompen om de bevolking te conditioneren opzetten om zo maximaal effect voor die huichelaars te bewerkstelligen :
    quote:
    Volgens Blair hebben alle leiders die bij de G8-top aanwezig zijn ervaring met terrorisme, en zullen ze allemaal helpen de terroristen te verslaan.
    Jaja Huicelaars !!!!!!!
    Jullie plannetjes worden idd toegepast....
    Want niemand maar dan ook niemand er bij stil dat de Britten misschien wel de meeste ervaringen hebben met "terrorisme" en dat ze net zo goed alles maar dan ook alles zelf geregeld kunnen hebben, met hulp van wat "franse Huurlingen" tot en met de website verklaring toe...
    Verdomme stinkt dan iedereen in deze ultieme leugens....???
    Waarom zou verdomme de mentaliteit van middeleeuwse koningen en alles doen en laten wat ze willen, nu anno 2005, ineens zijn verdwenen ?
    Wake up .. !!
    De wereld is nog steeds hun achtertuin, en of je nou 1 of 2 of 3 diploma's hebt ..
    Die lui poepen op iedereen die niet bij "hun" clubje hoort.
    Vandaar de Chinooks geladen met militairen en politie zodra er "een" lullig hekje word doorbroken op de G8 Top...
    "Echte Terroristen" gooien gelijk een "smerige" bom .... en plegen geen "uiterst schone" gecontroleerde "aanslagen" ,,,,,

Kortom fuck Nederlandse media... met hun belachelijke ziekelijke bangmakerij....
    IK citeer nogmaals :
    quote:
    Volgens de BBC zou al-Qaeda achter de aanslagen zitten, wat ook door de meeste experts vermoed wordt. Opmerkelijk is dat een anonieme hooggeplaatste Israëlische functionaris heeft verklaard dat hij enkele minuten voor de aanslagen met Scotland Yard aan de telefoon hing, omdat die een waarschuwing ontvangen zouden hebben. Scotland Yard zegt echter van niets te weten, en er zou ook geen waarschuwing geweest zijn.
    Diezelfde BBC die "gezuiverd" werd en opgevuld wet met Blair getrouwen nadat enkele anti Blair mensen binnen de BBC verklaringen hadden geplaatst dat Blair van te voren wist dat Irak geen chemische of nuke wapens had.
    De Israëlische geheime dienst (beste ter wereld), welk elke dag, meerdere aanslagen op Joodse kolonisten weet te voorkomen, wist iets en Schotland yard liegt dat ze barsten, en het moet van Blair....
    Want net als met de vorige Spaanse Premier wist ook Blair genoeg en moest en zal het vooral doorgaan.
    Zoals Roosevelt Pearl Harbor moedwillig heeft laten vernietigen om zo Oorlog te kunnen voeren.
    (Notabene een tot zinken gebrachte Nederlandse Onderzeeboot, (door amerikanen geflikt) heeft nog gemeld dat er een enorme aanvalsfloot afkwam op Pearl Harbor.

Iemand die dus niet in de gaten heeft dat er opvallende gelijkenissen zijn tussen de aanslagen in London en Madrid en de geschiedenis opzich, heeft duidelijk geen kaas gegeten van z'n geschiedenis lessen, of dit nou op middelbaar of hoger niveau is...
    (Bijde London en Madrid, zaten trouwens ook in de race om Olympische spelen....)
    En Parijs (de verliezers, al weken lang) ..... Die lachen in hun vuistje...
    Misschien krijgen die nou alsnog de spelen " .. OUI OUI

[ Bericht 3% gewijzigd door Tiesemans op 07-07-2005 19:14:01 (extra spice) ]
    pi_28596437
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef Jalu het volgende:

[..]

Onzin. Hij praat achteraf en claimt dat het eigenlijk de schuld van het westen is. Dat is een verkapte goedkeuring.
    Hou toch op, je mag toch kritiek op het westen hebben zonder de aanslagen goed te keuren?
    pi_28596443
    Heel erg dat dit gebeurd is. En ik heb veel bewondering voor de Engelsen hoe ze er mee omgaan, zo kalm en rustig.

Maar goed, is dit dan de prijs die we gaan betalen voor de Irak oorlog? Zou het niet beter zijn geweest als die mafketel van een Saddam nog aan de macht was daar?

En wat betrefd die terroristen: zwaar straffen, voor zulke personen mag wat mij betrefd de doodstraf in worden gevoerd, met de nodige martelingen vooraf. Dat dat een les zal zijn voor diegenen die het in een kop halen misschien terrorist te willen worden.
    pi_28596447
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef Jalu het volgende:

..schuld van het westen..
    Hoe dan ook: actie - reactie..
      † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 19:00:21 #117
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28596450
    Er zijn ruim 6000 camera's geplaatst in Londen, kost even tijd om al die beelden te bekijken maar ik hoop toch echt dat ze iets vinden.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:00:25 #118
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_28596451
    quote:
    Verbaast het nou niemand dat er maar zo weinig slachtoffers zijn?
    Mischien waren het relatief lichte bommen.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_28596452
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Terrorisme, terrorisme, dat is een populistisch woord tegenwoordig. Daar kunnen onze leiders ons makkelijk mee inpalmen. Hou toch op man! Het wordt zoals altijd weer enorm overdreven, alles om het volk maar in bedwang te houden. Als er iemand terrorisme pleegt, dan is het het Westen wel.
    Ah, dus als er op een zomerochtend 33 mensen (of meer) onschuldig vermoord worden door terroristen, dan mag je dat geen terrorisme meer noemen want dat is populistisch.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:00:32 #120
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28596460
    quote:

[..]

hoe wil je het anders noemen?

Een picknick? Een sit-in? Een geweldloze-protest-actie?
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_28596464
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoezo vraagt het Westen er om?
    pi_28596501
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Over naief gesproken
    pi_28596502
    6000 camera's in de metro's in London. Is nog al niks.
    pi_28596504
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch op, je mag toch kritiek op het westen hebben zonder de aanslagen goed te keuren?
    Dit is geen kritiek; dit is een "eigen schuld - dikke bult" uitspraak. Als je die mening toegedaan bent, dan keur je deze aanslagen eigenlijk goed.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:01:42 #125
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28596506
    quote:

[..]

Los van wat je mag vinden van de rol van 'Het Westen' in de wereld, is het natuurlijk onzin een gebeurtenis als deze af te doen als een onbenullig iets.
    pi_28596515
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:55 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Weet je, er zijn mensen ledematen kwijtgeraakt tijdens deze aanslag, stel je eens voor dat het jou zou overkomen, of jouw familie.

Zodra dat gebeurd, dan ga ik hier zeggen dat je moeder het aan had moeten zien komen, of dat je nu beenloze vader een reactie is op wat er in Irak gebeurt.

En als iemand dan post dat jij je handen bent verloren, of blind bent, dan zal ik zeggen "och, het is hetzelfde als die zielige kindjes in Irak die door de amerikanen met opzet neer zijn geknald"
    Je zou het bijna gaan hopen bij sommige mensen...
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:02:30 #127
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_28596539
    Een of andere expert op tv zit net te beweren dat de Rotterdamse metro eigenlijk geen potentieel doelwit is omdat de metro hier geen symbool voor de stad is zoals in Londen, maar in Spanje is de trein toch ook geen symbool
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:02:48 #128
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596553
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef Tiesemans het volgende:

-knip-
    schopje TRU .
    pi_28596555
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat ook nooit, dat er over het algemeen altijd maar weinig mensen het slachtoffer worden, hoe kan dat?
    Je had gehoopt op meer slachtoffers?
    pi_28596562
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Over naief gesproken
    Leg het nog eens even uit? Waarom deze opmerking naief is? Er vallen doden door een onnodige aanslag en we kunnen alleen maar reageren met opmerkingen alsof het onze eigen schuld zou zijn? Hou toch op man.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:03:05 #131
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28596563
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:01 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Los van wat je mag vinden van de rol van 'Het Westen' in de wereld, is het natuurlijk onzin een gebeurtenis als deze af te doen als een onbenullig iets.
    In het grote geheel is het niet meer dan een prikactie. Zeker als je ziet hoe het Westen met Afghanistan is omgegaan na de aanslagen op Amerika.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:03:06 #132
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_28596564
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Omdat hij een geloof aanhangt dat zich niet losmaakt van deze acties.
    Onzin. Het zijn enkele gestoorde types geweest die hun eigen versie van het geloof hadden om hun eigen frustraties mee goed te keuren. De islam zelf heeft hier bitterweinig mee te maken.
    pi_28596570
    Tjah.....hoop dat ze niet yasmina st clair als symbool nemen
    pi_28596572
    Ik ben benieuwd of het volk Blair de Irak-oorlog kwaad zal nemen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:03:35 #135
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28596581
    als mensen zo non-chalant mogen zeggen dat 'het Westen' hier om heeft gevraagd, dat we het over onszelf hebben uitgeroepen...

ach, dan kunnen we net zo vrolijk roepen dat de moslims het ook over zich uitroepen.

sterker nog, als iemand straks een moskee laat afbranden, op een vrijdag, met als doel zoveel mogelijk moslims om te laten komen in de vlammenzee...

dan verwacht ik dat RobH en Fuifduif als eerste hier zijn om te zeggen "ach die moslims hebben het wel over zichzelf uitgeroepen"
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_28596596
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

In het grote geheel is het niet meer dan een prikactie. Zeker als je ziet hoe het Westen met Afghanistan is omgegaan na de aanslagen op Amerika.
    De Taliban moet je vooral hun gang laten gaan idd.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:04:20 #137
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_28596620
    Even nog een andere huishoudelijke mededeling, voor complottheorieën graag in de volgende topics in TRU verder gaan: Aanslagen London en/of Aanslag Londen voorspeld door kaartspel

Vriendelijk bedankt.
    pi_28596623
    Oke oke, het is wel terrorisme .
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:00 schreef nikk het volgende:
    Lijkt me duidelijk. We zijn een stelletje arrogante oppervlakkige goddelozen. We kijken neer op alles wat niet voldoet aan onze standaarden en we hebben zelfs de irritante eigenschap om onze leefwijze op te leggen aan die andere groepen.

Vind je het gek dat ze zich daar tegen ons verzetten? Ik snap het best.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:04:29 #139
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28596626
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Onzin. Het zijn enkele gestoorde types geweest die hun eigen versie van het geloof hadden om hun eigen frustraties mee goed te keuren. De islam zelf heeft hier bitterweinig mee te maken.
    Afgezien van mijn onbegrip tegenover gelovigen in het algemeen vind ik het opmerkelijk dat men een geloof aan kan hangen uit wier naam zoveel moorden worden gepleegd. Dat geldt niet alleen voor de islam.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:04:43 #140
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596634
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Ik ben benieuwd of het volk Blair de Irak-oorlog kwaad zal nemen.
    Reken maar.
    pi_28596636
    Ik denk dat Afgsnistan hier niks mee te maken heeft, het is terecht dat dat land is en wordt aangepakt!
    pi_28596638
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Over naief gesproken
    Ik snap best dat jij het Westen haat en de zielige mensen in de wereld wil verlossen van ons smerige Westerlingen. Maar hoezo vraagt het Westen om een aanslag als deze?
    pi_28596646
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Eens, maar die gestoorden gasten mogen ze echt ophangen en al die gasten zoals IRA, ETA en weet ik veel ook...
    pi_28596666
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik snap best dat jij het Westen haat en de zielige mensen in de wereld wil verlossen van ons smerige Westerlingen. Maar hoezo vraagt het Westen om een aanslag als deze?
    Denk daar maar eens over na nikk - het naieve beeld dat jij van de wereld hebt is echt stuitend, of ben je vooral aan het trollen wederom?
    pi_28596678
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Leg het nog eens even uit? Waarom deze opmerking naief is? Er vallen doden door een onnodige aanslag en we kunnen alleen maar reageren met opmerkingen alsof het onze eigen schuld zou zijn? Hou toch op man.
    Precies. Volgens diezelfde debiele redenering vraagt het Midden Oosten al jaren om plat genuked te worden...
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:06:01 #146
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596684
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De Taliban moet je vooral hun gang laten gaan idd.
    Je kunt beter een oorlog voeren en daarmee duizenden nieuwe terroristjes kweken idd.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:06:11 #147
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28596694
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk daar maar eens over na nikk - het naieve beeld dat jij van de wereld hebt is echt stuitend, of ben je vooral aan het trollen wederom?
    it takes one to know one
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_28596703
    quote:

[..]

Denk je dat die mensen het voor de lol doen? Uit verveling?
    pi_28596704
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Kugari-Ken het volgende:
    als mensen zo non-chalant mogen zeggen dat 'het Westen' hier om heeft gevraagd, dat we het over onszelf hebben uitgeroepen...

ach, dan kunnen we net zo vrolijk roepen dat de moslims het ook over zich uitroepen.

sterker nog, als iemand straks een moskee laat afbranden, op een vrijdag, met als doel zoveel mogelijk moslims om te laten komen in de vlammenzee...

dan verwacht ik dat RobH en Fuifduif als eerste hier zijn om te zeggen "ach die moslims hebben het wel over zichzelf uitgeroepen"
    Precies. O wee als je iets generaliserend over moslims zegt, dit soort lui branden je volkomen af omdat je generaliseert. En vervolgens staan ze wel vooraan om te zeggen dat het de eigen schuld van "het Westen" is. Nee hoor, dat is helemaal geen generaliseren...

Wat kunnen sommige mensen toch selectieve verontwaardiging vertonen...
    pi_28596737
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:04 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Reken maar.
    Ik denk dat het weleens tegengesteld kan werken, nl. dat de Engelsen in gaan zien dat de oorlog daar toch hard nodig was en nog steeds is.
    pi_28596739
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Helemaal niet alleen maar - ik vind het alleen zo naief om te doen alsof de houding van het westen van de vorige eeuw tot nu er niks mee te maken heeft. De armoede die in stand wordt gehouden, de arrogantie van de macht, de denigrerende houding tov andere godsdiensten en culturen, de onrechtvaardige verdeling - alles heeft met alles te maken en zonder dit soort aanslagen goed te keuren, kan je het toch ook niet als heel gek voorkomen.
    pi_28596742
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Je kunt beter een oorlog voeren en daarmee duizenden nieuwe terroristjes kweken idd.
    Met wortel en tak uitroeien. Da's de enige oplossing.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:07:36 #153
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596746
    quote:

[..]

Omdat ze weten dat die extremisten aanvallen op Irak en Afghanistan door het Westen gaan veroordelen als inderdrukking en vijandelijkheid t.a.v. die landen. Nogal simpel lijkt me.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:08:04 #154
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596758
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Met wortel en tak uitroeien. Da's de enige oplossing.
    Jammer dat ze tot nu toe alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Hoe verrassend ook.
    pi_28596759
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Of je geeft gewoon antwoord op m'n vraag. Probeer het maar eens. Hoezo heeft het Westen gevraagd om een aanslag als deze? Zieke idioot die daar een antwoord op heeft.
    pi_28596770
    -edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Remco op 07-07-2005 19:11:35 ]
    pi_28596780
    Hmmm conclusie: gebruik terorristen om terroristen aan te pakken.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:08:39 #158
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_28596787
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef Tiesemans het volgende:

De Franse Geheime Dienst weet veeeel meer dan iedereen denkt...
    [..]

TUURLIJK !!!!

Blair heeft ruzie met :
    -Anti Globalisten
    -De Fransen
    -De Duitsers
    -De Russen

En ineens al het gezeik rondom G8 ontmoeting opgelost want die "NEP" rebellen die zogenaamd wel ff een boodschapje gaan brengen aan die "vieze" politiek zijn "GELIJK STIL" ...
    Die mensen zijn gewoon vermoord vanwege "BEWUSTE" nalatigheid van Blair en consorten...
    Misschien is het beter om dit bericht hier: Aanslagen London te plaatsen.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_28596788
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Omdat ze weten dat die extremisten aanvallen op Irak en Afghanistan door het Westen gaan veroordelen als inderdrukking en vijandelijkheid t.a.v. die landen. Nogal simpel lijkt me.
    Terroristen weten ook dat ze met deze acties actie uitlokken.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:08:41 #160
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28596789
    Dit soort aanvallen, dit soort daden, zijn typisch islamitisch.
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:08:45 #161
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596791
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik denk dat het weleens tegengesteld kan werken, nl. dat de Engelsen in gaan zien dat de oorlog daar toch hard nodig was en nog steeds is.
    En waarom zouden ze tot dat briljante inzicht komen? omdat ze nu worden aangevallen na de oorlog en daarvoor niet?
    pi_28596807
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Of je geeft gewoon antwoord op m'n vraag. Probeer het maar eens. Hoezo heeft het Westen gevraagd om een aanslag als deze? Zieke idioot die daar een antwoord op heeft.
    Zie hier boven. Ik vind die ziekelijke verering van het westen ook niet zo gezond eigenlijk.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:09:26 #163
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596810
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef Kugari-Ken het volgende:
    Precies, net als die van die islamitische ETA en die jihadgroep IRA.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:09:27 #164
    123404 MaNoNoNoM
    Handig.....
    pi_28596812
    Er wordt niet bedoeld dat dit 'de eigen schuld is' van de Londenaren. Het is de schuld van onze grote oogkleppen. Noem het maar pervers en kap het maar gelijk af.... er is teveel ellende in de wereld om je ervoor af te sluiten, iets meer betrokkenheid kan geen kwaad (en nee, je hoeft daarvoor niet naar Afghanistan om te 'helpen', je moet daar juist WEGBLIJVEN)
    Het zou helpen de zaken in de juiste context te plaatsen, wat niet betekend dat je zulke onmenselijkheid niet mag veroordelen... In de context plaatsen kan helpen bij de oplossingen...ik vraag absoluut geen begrip voor deze gewelddadigheid (van alle kanten) ik vraag om inzicht waardoor we misschien een einde kunnen maken aan deze ellende, ik zie het hier namelijk niet eindigen...

Als volk zouden we onze politici eens wat meer tot de orde moeten roepen (waarom gingen we niet en masse de straat op toen onze eigen Balkenende besloot mee te doen in de oorlog in Irak... )Waarom??? Omdat we ons afsluiten, en nee... daar staat niet de doodstraf op, maar we moeten de oorzaken wel erkennen zodat zulke fouten in de toekomst miss voorkomen kunnen worden (en personen die hier gaan roepen dat Bush dat deed ter bevrijding van het Iraakse volk moeten zichzelf nog maar eens achter de oren krabben, want waarom zou hij dan niet al zijn geld en macht inzetten tegen de verhongering van onschuldige afrikaanse kinderen???? Of onderdrukten in de Congo....)

Zo, ik heb gezegd
    Je stopt niet met feesten omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met feesten...
    pi_28596827
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef Kugari-Ken het volgende:
    Wat een briljante inzichtelijke post
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:09:58 #166
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_28596842
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef FuifDuif het volgende:
    Bij deze wil ik officieel mijn steun betuigen aan de daders achter de aanslag. Ook voor hen is het niet makkelijk.
    Als dit geen trollen is.
    pi_28596843
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal niet alleen maar - ik vind het alleen zo naief om te doen alsof de houding van het westen van de vorige eeuw tot nu er niks mee te maken heeft. De armoede die in stand wordt gehouden, de arrogantie van de macht, de denigrerende houding tov andere godsdiensten en culturen, de onrechtvaardige verdeling - alles heeft met alles te maken en zonder dit soort aanslagen goed te keuren, kan je het toch ook niet als heel gek voorkomen.
    En hoe zijn de 37(voorlopig getal) doden die vanochtend zijn gevallen daar zelf verantwoordelijk voor? Maar nee, generaliseren mag alleen niet als het gaat om de groepering waaruit de daders voortkomen.
    pi_28596851
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Jammer dat ze tot nu toe alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Hoe verrassend ook.
    Omdat er niet harder wordt opgetreden. Het halfzachte beleid begint al met de acties tegen de Palestijnen. Dat laffe volk moet je veel harder aanpakken, die willen toch geen vrede namelijk en komen toch niet met realistische vredesvoorstellen.

Als je daar eens een voorbeeld stelt en Palestina (wat niet eens bestaat) van de kaart veegt. Dan is dat een mooie waarschuwing voor de rest. Zero-tolerance en dit Islamitische extremisme met wortel en tak uitroeien. Te beginnen in Europa.
    pi_28596855
    Mijn F5 knop RULES
    pi_28596861
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:09 schreef MaNoNoNoM het volgende:
    Er wordt niet bedoeld dat dit 'de eigen schuld is' van de Londenaren. Het is de schuld van onze grote oogkleppen. Noem het maar pervers en kap het maar gelijk af.... er is teveel ellende in de wereld om je ervoor af te sluiten, iets meer betrokkenheid kan geen kwaad (en nee, je hoeft daarvoor niet naar Afghanistan om te 'helpen', je moet daar juist WEGBLIJVEN)
    Het zou helpen de zaken in de juiste context te plaatsen, wat niet betekend dat je zulke onmenselijkheid niet mag veroordelen... In de context plaatsen kan helpen bij de oplossingen...ik vraag absoluut geen begrip voor deze gewelddadigheid (van alle kanten) ik vraag om inzicht waardoor we misschien een einde kunnen maken aan deze ellende, ik zie het hier namelijk niet eindigen...

Als volk zouden we onze politici eens wat meer tot de orde moeten roepen (waarom gingen we niet en masse de straat op toen onze eigen Balkenende besloot mee te doen in de oorlog in Irak... )Waarom??? Omdat we ons afsluiten, en nee... daar staat niet de doodstraf op, maar we moeten de oorzaken wel erkennen zodat zulke fouten in de toekomst miss voorkomen kunnen worden (en personen die hier gaan roepen dat Bush dat deed ter bevrijding van het Iraakse volk moeten zichzelf nog maar eens achter de oren krabben, want waarom zou hij dan niet al zijn geld en macht inzetten tegen de verhongering van onschuldige afrikaanse kinderen???? Of onderdrukten in de Congo....)

Zo, ik heb gezegd
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:10:27 #171
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596863
    quote:
    Bij deze wil ik officieel mijn steun betuigen aan de daders achter de aanslag. Ook voor hen is het niet makkelijk.
    .
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:10:50 #172
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_28596878
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:48 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Bus is ontploft naast de British Medical Society
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_28596892
    quote:
    Ik weet dat het not done is om te vragen om een ban, maarreh...

[ Bericht 14% gewijzigd door Remco op 07-07-2005 19:11:53 ]
    pi_28596894
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:09 schreef Jalu het volgende:

[..]

En hoe zijn de 37(voorlopig getal) doden die vanochtend zijn gevallen daar zelf verantwoordelijk voor? Maar nee, generaliseren mag alleen niet als het gaat om de groepering waaruit de daders voortkomen.
    Die mensen hebben er niks mee te maken, dat is ook zo triest. Terroristen zijn geen lieverdjes - die willen verwarring en angst zaaien.
    pi_28596897
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoezo heeft het Westen gevraagd om een aanslag als deze? Zieke idioot die daar een antwoord op heeft.
    Misschien omdat de rijkdom oneerlijk is verdeeld? Omdat we niet dezelfde religieuze opvattingen hebben? Omdat we anders denken over rationaliteit? Omdat we anders nadenken over hoe je een staat hoort inrichten? Over hoe de machtsverhoudingen in de wereld liggen? En, heel misschien, omdat een aantal Westerse landen Irak en Afghanistan zijn binnengevallen nog niet zo lang geleden?
    pi_28596900
    quote:

[..]

Ach ja. Briljante redenering trouwens. Volgens hetzelfde principe vraagt de Islamitische wereld dus nu om een aanslag door het Westen om wat nu in London en Madrid is gebeurd. Ik bedoel, kom op zeg, ze vragen er toch zelf om?
    pi_28596905
    quote:

[..]

dit meen je niet hoop ik voor je
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:11:26 #178
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28596907
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad net zo dom.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:11:31 #179
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28596912
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een briljante inzichtelijke post
    Ik ben blij dat je eindelijk inziet dat de Islam een gevaarlijk geloof is dat het soort dat de aanslagen in London heeft gepleegd, kweekt en koestert.
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_28596920
    quote:
    Weten we precies wat voor misselijk mannetje je werkelijk bent.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:11:44 #181
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28596921
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Omdat er niet harder wordt opgetreden. Het halfzachte beleid begint al met de acties tegen de Palestijnen. Dat laffe volk moet je veel harder aanpakken, die willen toch geen vrede namelijk en komen toch niet met realistische vredesvoorstellen.

Als je daar eens een voorbeeld stelt en Palestina (wat niet eens bestaat) van de kaart veegt. Dan is dat een mooie waarschuwing voor de rest. Zero-tolerance en dit Islamitische extremisme met wortel en tak uitroeien. Te beginnen in Europa.
    Ohh! Het bouwen van een muur is, hoe zinloos ook, een halfzachte actie. Juist.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:12:01 #182
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_28596938
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

wat denk je dat hun doel is...?
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_28596942
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik weet dat het not done is om te vragen om een ban, maarreh...

Kan idd echt niet belachelijke opmerking
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:12:18 #184
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_28596952
    quote:
    Ik zeg het niet graag... maar dat denk ik dus ook.. heb je fucking zo lang gedaan over de voorbereiding van de aanslagen (en je weet dat iedereen het verwacht), zoveel logistiek op touw gezet, enkele minuscule mafkezen gevonden die zichzelf willen opblazen... zijn er maar ongeveer 40 mensen gedood..

Natuurlijk 40 teveel... maar die radicale mafkezen hebben wel een misrekening gemaakt denk ik.. aan de andere kant.. misschien doen ze het nu nog wel een keer
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_28596963
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach ja. Briljante redenering trouwens. Volgens hetzelfde principe vraagt de Islamitische wereld dus nu om een aanslag door het Westen om wat nu in London en Madrid is gebeurd. Ik bedoel, kom op zeg, ze vragen er toch zelf om?
    jaaaaa laten de waterstofbommen eens van stal gaan halen en iran nuken
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    pi_28596964
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je eindelijk inziet dat de Islam een gevaarlijk geloof is dat het soort dat de aanslagen in London heeft gepleegd, kweekt en koestert.
    Nog eentje die niet helemaal 100 is....
    pi_28596969
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ohh! Het bouwen van een muur is, hoe zinloos ook, een halfzachte actie. Juist.
    Het bouwen van een muur is symptoombestrijding en dus halfzacht.
    pi_28596994
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jaaaaa laten de waterstofbommen eens van stal gaan halen en iran nuken
    Iran niet. Ik stel voor om eerst Afghanistan en Palestina te nuken.
    pi_28597000
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 18:48 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ah, iemand die denkt dat Nederlandse moslims hun extremistische broeders beter kunnen aanpakken dan alle grootmachten op de wereld. .

Waar hele legers en ik weet niet hoeveel geheime diensten die lui niet eens kunne vinden, laat staan aanpakken, moeten wat simpele burgers het maar eventjes gaan regelen.

Hilarisch .

Je moet er nog even bij zeggen, dat als die aanslagen doorgaan die burgers en dan schijnbaar niks aan gedaan hebben en ze het verdienen publiekelijk opgeknoopt te worden.
    ha ha onder concrete acties versta ik het soort acties en media aanwezigheid die zij tentoonspreiden als AHA of Wilders iets onaardigs over de Islam roepen, of als de regering een specifieke maatregel tegen hen neemt , dan staan ze meteen op barricaden ... dat zag je niet na het fileren van Theo bv. Hetzelfde fanatisme die ze aan de dag leggen als hun religie wordt aangevallen kunnen ze ook laten zien als diezelfde religie voor een select gezelschapje de inspiratiebron vormt tot verschrikkelijke daden . lachwekkend standpunt idd
    "Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:13:26 #190
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597003
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het bouwen van een muur is symptoombestrijding en dus halfzacht.
    Wat je voorstelt als daadkracht is genocide?
    pi_28597025
    In Huize Wilders gaat vast een flesje champagne open vanavond.
    pi_28597046
    Wat hebben de Palestijnen hiermee te maken?

donderdag 7 juli 2005 @ 19:14:30 #193
    64288 Bensel
    Ladderzat
    pi_28597058
    het doel van de tereroristen is een algehele jihad tegen de westerse wereld.. en nu iedereen zegt dat we actie moeten ondernemen tegen moslims spelen we ze precies in de kaart.. Want dan zouden wij immers de aggressors worden..
    For every fact, there is an equal and opposite opinion.
    Twitch.tv/bensel15
    pi_28597063
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Wat je voorstelt als daadkracht is genocide?
    Nee, het uitroeien van terrorisme.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:14:44 #195
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597069
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Wat hebben de Palestijnen hiermee te maken?

Die geloven ook dat zij op deze wereld recht hebben op een goed leven.
    pi_28597078
    quote:

[..]

Brrr... wat een enge denkbeelden heb jij, zeg. Als iemand je dus bijvoorbeeld op straat doodschiet, heb je dat wellicht aan jezelf te wijten. En dan met name omdat je weleens een ijsje eet.

Lijkt me toch niet helemaal realistisch
    pi_28597082
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef SCH het volgende:
    Heb je een bron voor deze kul?
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:15:11 #198
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597096
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, het uitroeien van terrorisme.
    Dat zeg ik.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:15:23 #199
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28597105
    quote:
    Moslims zullen wel weer de straat op gaan, net als 9-11
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:15:40 #200
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_28597111
    quote:
    -edit-
    Fuifduif, vuile bloedhond! Als je ooit eens hier naar London komt moet je het ff zeggen, dan zal ik je persoonlijk onder een metro pleuren!
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:15:52 #201
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597117
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

ha ha onder concrete acties versta ik het soort acties en media aanwezigheid die zij tentoonspreiden als AHA of Wilders iets onaardigs over de Islam roepen, of als de regering een specifieke maatregel tegen hen neemt , dan staan ze meteen op barricaden ... dat zag je niet na het fileren van Theo bv. Hetzelfde fanatisme die ze aan de dag leggen als hun religie wordt aangevallen kunnen ze ook laten zien als diezelfde religie voor een select gezelschapje de inspiratiebron vormt tot verschrikkelijke daden . lachwekkend standpunt idd
    Met het een hebben ze wat te maken en heeft direct betrekking op hen als individuen en met het ander niet (al schijnen veel mensen dat wel te denken). Snap niet wat voor een vergelijking dit zou moeten zijn.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:16:07 #202
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597131
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:14 schreef kenz het volgende:

[..]

Brrr... wat een enge denkbeelden heb jij, zeg. Als iemand je dus bijvoorbeeld op straat doodschiet, heb je dat wellicht aan jezelf te wijten. En dan met name omdat je weleens een ijsje eet.

Lijkt me toch niet helemaal realistisch
    Als je eens stilstaat bij wie er allemaal lijden, internationaal, onder de productie van de door de doodgeschotene geconsumeerde producten.
    pi_28597135
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:15 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
    Jij had het over een genocide, niet over het uitroeien van terrorisme.
    pi_28597145
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:15 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Moslims zullen wel weer de straat op gaan, net als 9-11
    OH waar dan?
    pi_28597148
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

afghanistan is in westerse handen palastina raken we israel ook daar kunnen we beter de b52 voor gebruiken
    pi_28597164
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:06 schreef Alcatraz het volgende:

[..]

Denk je dat die mensen het voor de lol doen? Uit verveling?
    Die zogenaamde slachtofferrol die idioten als jij vrolijk verschaffen aan terroristen is om te kotsen. Waarom vermoord Mohammed B. Theo van Gogh? Waarom worden Cohen en Aboutaleb met de dood bedreigd. Waarom worden Wilders en Hirsi Ali met de dood bedreigd? Omdat ze erom vragen?
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:16:51 #207
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597175
    Ah... het grote bagitaliseren is weer begonnen zie ik
    pi_28597181
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:14 schreef Bensel het volgende:
    het doel van de tereroristen is een algehele jihad tegen de westerse wereld.. en nu iedereen zegt dat we actie moeten ondernemen tegen moslims spelen we ze precies in de kaart.. Want dan zouden wij immers de aggressors worden..
    Hoezo zouden wij dan argressors zijn? .
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:17:22 #209
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597191
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

afghanistan is in westerse handen palastina raken we israel ook daar kunnen we beter de b52 voor gebruiken
    nerd-alert. .
    pi_28597205
    quote:

[..]

Wist je dat de aanslagen op de VS plaatsvonden voor de inval in Afganistan en Irak? Ook zonder die oorlogen vonden ze al aanleiding genoeg voor hun terreur.

Waarschijnlijk als het westen zich gewoon met zijn eigen zaken bemoeit is er ook al reden voor een aanslag. In hun denkwereld is het simpele feit dat het westen bestaat al voldoende reden voor een aanslag.
    pi_28597210
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
    En hoe.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:17:55 #212
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_28597224
    Er zullen ook wel moslims onder de slachtoffers zijn....
    Het einige doel van dit soort aanslagen is paniek zaaien.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:18:13 #213
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597241
    Staat er nu niemand bij stil dat, wanneer er een conflict is, niet een maar meerdere partijen deel hebben in de 'schuld'?
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:18:17 #214
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597245
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Die zogenaamde slachtofferrol die idioten als jij vrolijk verschaffen aan terroristen is om te kotsen. Waarom vermoord Mohammed B. Theo van Gogh? Waarom worden Cohen en Aboutaleb met de dood bedreigd. Waarom worden Wilders en Hirsi Ali met de dood bedreigd? Omdat ze erom vragen?
    Wij vinden niet dat ze er om vragen. Anderen vinden dat ze er om vragen. Nogal een verschil.
    pi_28597257
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Als je eens stilstaat bij wie er allemaal lijden, internationaal, onder de productie van de door de doodgeschotene geconsumeerde producten.
    Wat heeft dat met terreur aanslagen te maken van Al Qaida????
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:18:36 #216
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_28597261
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef SCH het volgende:

[..]

OH waar dan?
    In Palestina, maar ook in Nederland gingen er een aantal de straat op, dat is een vastgesteld feit.

Nou kun jij met bewijs komen dat Wilders een fles champagne opentrekt vanavond?
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:18:37 #217
    16625 robh
    pi_28597264
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Kugari-Ken het volgende:
    Ik kan me niet herinneren dat ik iets getypt heb in de trend van "eigen schuld". Enkel dat onschuldige slachtoffers bij oorlog horen. Waar die oorlog dan ook gevoerd mag worden. En aangezien we hier een tegenstander hebben die zich niet laat vastpinnen op landsgrenzen betekent dat ook dat er hier wel eens een bom kan ontploffen. Dat maakt het niet minder erg, het geeft alleen maar aan dat er een andere vorm van oorlog gevoerd wordt dan men is gewend.

Dit soort aanslagen zijn allemaal al ingecalculeerd voordat men Irak binnenviel. En nogmaals, voordat ik weer een spasme bij je trigger, dat maakt het niet minder erg.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_28597267
    quote:

[..]

Ook prima. In principe is elke "Palestijn" op Israelisch gebied natuurlijk een fundamentalist.
    pi_28597271
    quote:

[..]

Zullen we nog meer landen erbij halen, geloof dat we dan nog laaaaaaaaang niet klaar zijn met babbelen, bullshit vertellen, blaat vertellen zonder bron etc. en btw Palestina en Israel is toch een heel apart geval?
    pi_28597279
    quote:
    In vele Islamitische huishoudens word nu ook feest gevierd. Makkelijk hè, zulke opmerkingen maken.
    pi_28597283
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef SCH het volgende:

[..]

OH waar dan?
    Waar blijft je bron over Wilders?
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:19:14 #222
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597287
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:17 schreef kenz het volgende:

[..]

Wist je dat de aanslagen op de VS plaatsvonden voor de inval in Afganistan en Irak? Ook zonder die oorlogen vonden ze al aanleiding genoeg voor hun terreur.
    Klopt. die denkbeelden zijn allang gevoed voor de oorlogen in irak en Afghanistan door eerdere bemoeienissen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:19:51 #223
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_28597313
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

en jij wilt het terrorisme met wortel en tak uitroeien? Vraag jezelf eens af waar terrorisme het best op groeit? Op haat, en hoe kweek je het beste haat?
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:20:04 #224
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597320
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Wat doe je hier op internet, na net je pens vol gevreten te hebben, op een goedkope PC met chinese onderdelen, je kleding waar een kindje aan india z'n klauwtjes tot bloedens toe op verneukt heeft op je stoel uit malysië?

Het enige verschil tussen jou en mij is dat jij er bij stilstaat?
    Godgod, daar zal dat kindje mee geholpen zijn hoor.

Nou allemaal even bij onze welvaart maatschappij stilstaan, een keer ons hoofd schudden en 'gutgutgut' zeggen en elke dreigen van een terroristische aanslag van een paar middeleeuwse geitenhoeders is geweken.
    pi_28597325
    De meeste terroristen zitten in Saudie-Arabia!
    Ik stel voor om voor elke 'Westerling' die vermoord wordt door terrorischtische aanslagen, er 1000 mensen uit hun land worden vermoord. Moet je kijken hoe snel het gedaan is met hun aanslagen!
    pi_28597332
    Sowieso kap ik met deze discussie. Mensen die werkelijk menen dat het allemaal onze schuld is verzoek ik dan dringend iets eraan te doen. Bijvoorbeeld per direct een eind aan hun leven te maken.
    pi_28597334
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

en jij wilt het terrorisme met wortel en tak uitroeien? Vraag jezelf eens af waar terrorisme het best op groeit? Op haat, en hoe kweek je het beste haat?
    Daarom met wortel en tak uitroeien. Pappen en nathouden werkt niet, het op zijn beloop laten en er aan toegeven al helemaal niet.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:20:51 #228
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597349
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Sssstt. zo ver zijn die jongens nog niet om dat te begrijpen. Daar moeten eerst nog wat decennia van aanslagen aan vooraf gaan eer dat duidelijk wordt.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:21:08 #229
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597361
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:18 schreef kenz het volgende:

[..]

Wat heeft dat met terreur aanslagen te maken van Al Qaida????
    Iets met armoede, kansloosheid, totale afwezigheid van toekomstbeelden, enzo.
    pi_28597363
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:18 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

In Palestina, maar ook in Nederland gingen er een aantal de straat op, dat is een vastgesteld feit.

Nou kun jij met bewijs komen dat Wilders een fles champagne opentrekt vanavond?
    Wie ging er in Nederland de straat op? En kom niet met een paar pre-pubers in Ede aanzetten. Dit soort dingen komt Wilders natuurlijk heel erg goed uit, dat nsap je toch wel.
    pi_28597386
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef nikk het volgende:
    Sowieso kap ik met deze discussie. Mensen die werkelijk menen dat het allemaal onze schuld is verzoek ik dan dringend iets eraan te doen. Bijvoorbeeld per direct een eind aan hun leven te maken.
    Jij spoort echt niet.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:21:44 #232
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597387
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Sssstt. zo ver zijn die jongens nog niet om dat te begrijpen. Daar moeten eerst nog wat decennia van aanslagen aan vooraf gaan eer dat duidelijk wordt.
    Gewoon de mond en klauwzeer methode lost dat op hoor.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:21:46 #233
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597390
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
    Ik stel voor om voor elke 'Westerling' die vermoord wordt door terrorischtische aanslagen, er 1000 mensen uit hun land worden vermoord. Moet je kijken hoe snel het gedaan is met hun aanslagen!
    Hallo, Saudi-Arabie is veel te belangrijk voor het westen, die mogen gewoon doorgaan met wat ze doen .
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:22:01 #234
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597400
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat doe je hier op internet, na net je pens vol gevreten te hebben, op een goedkope PC met chinese onderdelen, je kleding waar een kindje aan india z'n klauwtjes tot bloedens toe op verneukt heeft op je stoel uit malysië?

Het enige verschil tussen jou en mij is dat jij er bij stilstaat?
    Godgod, daar zal dat kindje mee geholpen zijn hoor.

Nou allemaal even bij onze welvaart maatschappij stilstaan, een keer ons hoofd schudden en 'gutgutgut' zeggen en elke dreigen van een terroristische aanslag van een paar middeleeuwse geitenhoeders is geweken.
    Ik heb niet gezegd dat mij geen blaam treft. Ik stel enkel dat het onbegrip stuitend is.
    pi_28597409
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie ging er in Nederland de straat op? En kom niet met een paar pre-pubers in Ede aanzetten. Dit soort dingen komt Wilders natuurlijk heel erg goed uit, dat nsap je toch wel.
    Ja Wilders is er vast blij mee dat er meer dan 30 mensen zijn gedood

Denk toch eens na!
    pi_28597413
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Klopt. die denkbeelden zijn allang gevoed voor de oorlogen in irak en Afghanistan door eerdere bemoeienissen.
    Nee hoor, zonder bemoeinissen hadden ze het westen ook verdorven gevonden. Als je niet zelf een streng gelovige aanhanger van de islam bent, ben je de vijand die een aanslag verdient.

Zelfs gematigde moslims en arabische landen zijn doelwit (geweest), zoals o.a. Turkije en Marokko. Het gaat dus niet om wat wij doen, maar om wat we vertegenwoordigen. Dat staat ze niet aan en dus plegen ze een aanslag.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:22:27 #237
    119832 Tiesemans
    Realiteit Figurant
    pi_28597421
    -edit: weg

(En don't gimme that "Truth" bullshit... cause this is my frontpage oppinion ... You got that ?!!!!)

Nogmaals, dat soort opmerkingen plaats je maar in TRU. En dat deuntje mag je ook wel achterwege laten .

[ Bericht 38% gewijzigd door Mylene op 07-07-2005 19:26:49 ]
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:22:42 #238
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_28597438
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:18 schreef mvdlubbe het volgende:
    Staat er nu niemand bij stil dat, wanneer er een conflict is, niet een maar meerdere partijen deel hebben in de 'schuld'?
    Tja wat je 'schuld' noemt...

Het extremisme kan alleen een voedingsbodem hebben als mensen het slecht hebben, vandaar de grote concentraties in Afghanistan, Irak en ook Indonesie.... in Maleisie bijvoorbeeld, waar het economisch voor de wind gaat heeft het extremisme totaal geen voedingsbodem..

Maar dat er 'armen' zijn is echt niet de schuld van het westen, en als je je zo gaat gedragen, het extremisme prediken en aanslagen plegen hoef je geen hulp te verwachten! Sterker nog....

Blijft trouwens wel grappig dat bij dit soort aanslagen waar ze verwarring willen zaaien er ook moslims omkomen.. dus zo heel positief zal de gemiddelde moslim hier ook niet over zijn denk ik dan weer...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_28597445
    quote:

[..]

11-11, lekker snoepen....en ieder jaar weer. Lang leve sinten maarten (moge god zijn ziel hebben) hehehehehe
    pi_28597458
    quote:

[..]

Waar blijft je B - R - O - N ?
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:23:23 #241
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597468
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:22 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat mij geen blaam treft. Ik stel enkel dat het onbegrip stuitend is.
    Ah ja, je bent zelf net zo'n grote lul, maar omdat je BEGRIP voor dat feit hebt ben je opeens verheven boven de plebs welke een terroristische aanslag van een achterlijk kutvolk veroordelen.

Logische beredenering inderdaad
    pi_28597479

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 07-07-2005 19:27:16 (zie boven) ]
    pi_28597489
    Is er al iets bekend van namen van de slachtoffers?
    Een vriendin van mij zit in Londen en kan haar dus niet bereiken....
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:24:06 #244
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597505
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:22 schreef kenz het volgende:

[..]

Nee hoor, zonder bemoeinissen hadden ze het westen ook verdorven gevonden.
    Mwa, dat is toch echt hetgene dat als een rode draad door die acties van ze loopt.
    quote:
    Als je niet zelf een streng gelovige aanhanger van de islam bent, ben je de vijand die een aanslag verdient.
    Mijn God, ga jij nou ook al extremistische propaganda geloven .
    quote:
    Zelfs gematigde moslims en arabische landen zijn doelwit (geweest), zoals o.a. Turkije en Marokko. Het gaat dus niet om wat wij doen, maar om wat we vertegenwoordigen. Dat staat ze niet aan en dus plegen ze een aanslag.
    Precies. Alsmede de geschiedenis.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:24:14 #245
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_28597512
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
    juist niet. Door 1000 mensen uit hun land te vermoorden creeer je meer haat en daaruit voortvloeiend terrorisme dan als je die 1000 mensen laat leven. Stel je maar eens voor dat je familie wordt uitgemoord door een ander land omdat ze even wraak wilden nemen voor een terroristische aanslag waar jij helemaal niets mee te maken hebt. Dan denk ik dat de kans dat jij zelf wraak wilt op dat land direct een stuk groter zal zijn
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:24:17 #246
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_28597558
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:21 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Iets met armoede, kansloosheid, totale afwezigheid van toekomstbeelden, enzo.
    Ach, onzin. In afrika zijn ook heel veel arme mensen. Daar was Live8 met name op gericht. Hoeveel terroristen komen daar ook al weer vandaan?

Je moet niet alles bij elkaar vegen en dan iedereen maar de schuld geven.
    pi_28597563
    Ik las op Something afwul dat er wonderbaarlijk genoeg, slechts 2 doden in die bus zijn gevallen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:25:48 #249
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597574
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:23 schreef Rhapsody het volgende:
    Is er al iets bekend van namen van de slachtoffers?
    Een vriendin van mij zit in Londen en kan haar dus niet bereiken....
    Er is toch zo'n hulptelefoonnummer bereikbaar?
    pi_28597575
    Ik snap niet dat Wilders of de Palestijnen erbij gehaalt worden. Dat doet er toch niet doe? Mensen, reageer met je verstand en niet je gevoel.
    pi_28597586
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waar blijft je B - R - O - N ?
    Bron waarvoor?
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:26:08 #252
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597588
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah ja, je bent zelf net zo'n grote lul, maar omdat je BEGRIP voor dat feit hebt ben je opeens verheven boven de plebs welke een terroristische aanslag van een achterlijk kutvolk veroordelen.

Logische beredenering inderdaad
    Je dicht me weer denkbeelden toe die ik niet heb geuit. Het feit dat wordt gesteld dat we ze moeten uitroeien, nuken, enzo, vind ik jammer. Ik geloof niet dat dat helpt. Zeker gezien de historie.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:26:08 #253
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597589
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:24 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Mwa, dat is toch echt hetgene dat als een rode draad door die acties van ze loopt.
    Sure, zelfs TBS'ers vinden wel een kapstook voor hun daden.
    Ze weten dat ze daardoor doorgeschoten liberalen zoals jouw meekrijgen, waardoor het westen zelfs bij z'n eigen verdediging verdeeld blijft, totdat we straks 5 jaar lang vanuit een ondergrondse verzetsbeweging de islamitische moraal uit het land moeten schoppen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:26:28 #254
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597603
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:25 schreef kenz het volgende:

[..]

Ach, onzin. In afrika zijn ook heel veel arme mensen. Daar was Live8 met name op gericht. Hoeveel terroristen komen daar ook al weer vandaan?

Die krijgen we allemaal nog.
    pi_28597605
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:24 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

juist niet. Door 1000 mensen uit hun land te vermoorden creeer je meer haat en daaruit voortvloeiend terrorisme dan als je die 1000 mensen laat leven. Stel je maar eens voor dat je familie wordt uitgemoord door een ander land omdat ze even wraak wilden nemen voor een terroristische aanslag waar jij helemaal niets mee te maken hebt. Dan denk ik dat de kans dat jij zelf wraak wilt op dat land direct een stuk groter zal zijn
    Onzin. 1000 van die radicale figuren in leven laat is 1000 kansen op een aanslag. Met wortel en tak uitroeien. Pappen en nathouden en de boel op zijn beloop laten hebben we nu wel gehad - dat werkt niet.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:26:36 #256
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597611
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Je dicht me weer denkbeelden toe die ik niet heb geuit. Het feit dat wordt gesteld dat we ze moeten uitroeien, nuken, enzo, vind ik jammer. Ik geloof niet dat dat helpt. Zeker gezien de historie.
    Als je het maar grondig genoeg aanpakt zal het best helpen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:26:56 #257
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_28597619

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 07-07-2005 19:28:34 (is al aangepast lieve schat) ]
    pi_28597620
    Ik schaam me diep om in deze wereld te leven..
    mijn diepste medeleven aan de nabestaande van deze mensen..

ik heb hier maar 1 woord voor: walgelijk..
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:27:08 #259
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597629
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ze weten dat ze daardoor doorgeschoten liberalen zoals jouw meekrijgen, waardoor het westen zelfs bij z'n eigen verdediging verdeeld blijft, totdat we straks 5 jaar lang vanuit een ondergrondse verzetsbeweging de islamitische moraal uit het land moeten schoppen.
    Tja, je zou natuurlijk ook gewoon de geschiedenis er op na kunnen slaan...
    pi_28597631
    Elke dode is er eén te veel, maar ik ben opgelucht dat het 'maar' bij enkele tientallen is gebleven.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:27:12 #261
    108357 Xenomaniac
    Radical outlet
    pi_28597634
    Waar blijft Halsema trouwens om te roepen dat 'dit een aanslag is op de democratie'..?
    "Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
    pi_28597639
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:24 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik heb recent gezien in Dubai dat voor de oorlog in afghanistan, americaanse soldaten 100en huizen 'perongeluk' hadden gebombardeerd.... Enne wat zeiden ze erna: Sorry, miscalculatie. Ik geloof dat dit verhaal zich voorgedaan heeft ook in belgrado, waar ze 'per ongeluk' 350 mensen plathebben gegooid, ook door een miscalculatie van een militair doel.....het was immers een ziekenhuis wat ze raakte......
    pi_28597642
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron waarvoor?
    Dat Wilders een flesje champagne open zou gaan trekken vanavond. Dat liep je rond te blaten hier.
    pi_28597644
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:25 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Check even de OP. Daar staat volgens mij het nummer.
    pi_28597665
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:25 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Al geprobeerd, maar daar werd niet opgenomen....
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:28:11 #266
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_28597675
    ik denk dat al queda deze aanslag toch min of meer als mislukt zal beschouwen. weinig doden en gewonden en het leven gaat gewoon door. Ik denk dat de terroristen het onderschat hebbenWaarschijnlijk hebben ze toch te lichte explosieven gebruikt om een "optimaal" resultaat te halen. (veel doden en gewonden , chaos en een standstill van de economie.)
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:28:20 #267
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597682
    quote:

[..]

Als je het maar grondig genoeg aanpakt zal het best helpen.
    Dat is dezelfde discussie als zojuist. Je moet dan de daders aanpakken, hun familie, hun vrienden. Daarnaast alle potentiele daders en al hun familie en potentiele vrienden. En alle getuigen, natuurlijk.
    pi_28597688
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat Wilders een flesje champagne open zou gaan trekken vanavond. Dat liep je rond te blaten hier.
    Metafoor voor: het komt Wilders heel goed uit en hij gaat dit weer enorm uitmelken in zijn fascistische strijd tegen de islam.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:28:39 #269
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597690
    quote:

[..]

Beetje dom gelul trouwens, dit. Je zal mij niet horen zeggen dat deze idioten ook maar een beetje het recht hebben zoiets te doen.

Het lijkt me alleen wel handig iets over de oorzaken te weten als je een probleem wil oplossen. Just my 2 cents.
    pi_28597692
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Die krijgen we allemaal nog.
    Jij bent lekker optimistisch. Misschien is het tijd voor een weekje vakantie?
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:29:00 #271
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_28597708
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Onzin. 1000 van die radicale figuren in leven laat is 1000 kansen op een aanslag. Met wortel en tak uitroeien. Pappen en nathouden en de boel op zijn beloop laten hebben we nu wel gehad - dat werkt niet.
    en hoe weet je wie van de bevolking radicaal is en wie niet?
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:29:20 #272
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597717
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:27 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, je zou natuurlijk ook gewoon de geschiedenis er op na kunnen slaan...
    Tja, dat heb ik gedaan, ow gij verhevenen omdat je snel de wiki doorgebladerd hebt op zoek naar een aantal relatief geschikte geschiedkundige feitjes om dit soort zieke waandenk beelden aan te kunnen verantwoorden.

Dit soort mensen zijn ziek en hebben geen enkele aanleiding nodig. Het is net als doorgefokte puppies, gewoon het hele nest verzuipen en opnieuw beginnen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:29:29 #273
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597721
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef kenz het volgende:

[..]

Jij bent lekker optimistisch. Misschien is het tijd voor een weekje vakantie?
    Ik ben er al heel lang van overtuigd dat we over een aantal decennia of wat langer heel Afrika over ons heen krijgen. Of het met terroristen gebeurt weet ik niet, maar we gaan zeker nog bloeden voor de geschiedenis.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:29:54 #274
    108357 Xenomaniac
    Radical outlet
    pi_28597727
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef SCH het volgende:
    zijn fascistische strijd
    Toe maar.
    "Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:30:09 #275
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597739
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Beetje dom gelul trouwens, dit. Je zal mij niet horen zeggen dat deze idioten ook maar een beetje het recht hebben zoiets te doen.

Het lijkt me alleen wel handig iets over de oorzaken te weten als je een probleem wil oplossen. Just my 2 cents.
    Het probleem is een volk wat 200 jaar op ons achterloopt en hun moraal met geweld aan ons wil opdringen.

Niets geschiedkundig feitjes, gewoon uitvoeren wat er in de Koran staat.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:30:11 #276
    100186 Cerby
    Om je dood te lachen!!
    pi_28597740
    word schijtziek van dat hele midden oosten, en denk maar niet dat de pakistaanse, afhaanse en al die andere schapenneukers het erg vinden wat er vandaag in london is gebeurd
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:30:46 #277
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597762
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, dat heb ik gedaan, ow gij verhevenen omdat je snel de wiki doorgebladerd hebt op zoek naar een aantal relatief geschikte geschiedkundige feitjes om dit soort zieke waandenk beelden aan te kunnen verantwoorden.
    Wiki .
    quote:
    Dit soort mensen zijn ziek en hebben geen enkele aanleiding nodig. Het is net als doorgefokte puppies, gewoon het hele nest verzuipen en opnieuw beginnen.
    Zou ook kunnen. In dat geval heeft de Islam er dus al helemaal niks mee te maken.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:30:53 #278
    119832 Tiesemans
    Realiteit Figurant
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:31:11 #279
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_28597775
    1000 mensen afknallen omdat er 1 aanslag is gepleegd, valt bij mij ook onder extremisme, zelfde genre als de aanslag in Londen. Dit soort ideeën zijn één pot nat.
    Welkom bij de V&D der webfora.
    pi_28597776
    quote:

[..]

Metafoor voor: het komt Wilders heel goed uit en hij gaat dit weer enorm uitmelken in zijn fascistische strijd tegen de islam.
    Ja en pech voor jou met je zielige gejammer over de zielige moslim.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:31:19 #281
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28597780
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:30 schreef Cerby het volgende:
    word schijtziek van dat hele midden oosten, en denk maar niet dat de pakistaanse, afhaanse en al die andere schapenneukers het erg vinden wat er vandaag in london is gebeurd
    Er is toch geen reden om aan te nemen dat zij anders naast de waarheid zitten dan wij?
    pi_28597788
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:30 schreef Cerby het volgende:
    Nopes, de meesten hebben ook geen TV
    pi_28597793
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:31 schreef kenz het volgende:

[..]

Ja en pech voor jou met je zielige gejammer over de zielige moslim.
    Quote me even.
    pi_28597799
    quote:

[..]

Fascistische strijd? Heb je daar een bron voor? Dat van die champagnefles is dus onzin, zoals 99% van jouw prietpraat.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:31:49 #285
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597800
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:

Niets geschiedkundig feitjes, gewoon uitvoeren wat er in de Koran staat.
    Problemen en malaise zijn echter juist de redenen om naar religie terug te grijpen.

Da;s niet bepaald iets nieuws hoor.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:31:51 #286
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597802
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:30 schreef Posdnous het volgende:

Zou ook kunnen. In dat geval heeft de Islam er dus al helemaal niks mee te maken.
    Er blijken signaficant meer doorgefokte nestjes uit die hoek te komen.
    pi_28597826
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Fascistische strijd? Heb je daar een bron voor?
    www.groepwilders.nl
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:32:50 #288
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597834
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:31 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Problemen en malaise zijn echter juist de redenen om naar religie terug te grijpen.

Da;s niet bepaald iets nieuws hoor.
    Nee, het gebeurt al decennia en NOG wil je de bedreiging voor je vrije leventje met je internet en leuke vrouwen op straat en stemrecht nog niet inzien.

Blinde.
    pi_28597844
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:32 schreef SCH het volgende:

[..]

www.groepwilders.nl
    Wat is daar fascistisch aan?
    pi_28597855
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:27 schreef Xenomaniac het volgende:
    Waar blijft Halsema trouwens om te roepen dat 'dit een aanslag is op de democratie'..?
    Die is vast theedrinken ....
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 19:33:26 #291
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28597860
    Ik ben klussen.
    Die bagitaliserende eikels maken me ziek
    pi_28597869
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:29 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik ben er al heel lang van overtuigd dat we over een aantal decennia of wat langer heel Afrika over ons heen krijgen. Of het met terroristen gebeurt weet ik niet, maar we gaan zeker nog bloeden voor de geschiedenis.
    Dat kan ik echt niet volgen. Ik heb sterk de indruk dat de meeste strijd iedere keer om religieuze motieven oplaait. In Afrika is dat echter zelden een probleem. Daar gaat het meer om aardse zaken als macht en geld. Dat leidt maar zelden dat "wereldwijde" terreur. Ben benieuwd of er uit de geschiedenis te leren valt waar dat wel het geval is geweest...
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:34:10 #293
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597889
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, het gebeurt al decennia en NOG wil je de bedreiging voor je vrije leventje met je internet en leuke vrouwen op straat en stemrecht nog niet inzien.

Blinde.
    Decennia . Het zal ook nog heel wat decennia doorgaan hoor.
    pi_28597890
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:29 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

en hoe weet je wie van de bevolking radicaal is en wie niet?
    Dat maakt niet uit, als je dat meot gaan uitzoeken. Het gaat om schrikbeleid! Dat ze wel 4 keer nadenken voordat ze het doen. En dat die klote landen er zelf ook is wat aan gaan doen ipv ze te financieren zoals onze vrienden suadi-arabia doen!
    Ik snap het niet, ze financieren terrorisme, ok ze hebben veel olie. Pak die olie af, en geef ze op hun lazer!
    pi_28597896
    Op zich doen de aanslagen mij emotioneel niet meer dan een willekeurige aanslag in Irak, shockeren deed het me eerlijk gezegd ook niet, het was min of meer te verwachten maar dat is ook door de regering van Engeland al meerdere malen gezegd.

De gedachte dat het in plaats van Londense stations ook een station in Amsterdam kon zijn doet mij meer. Ik snap dan ook niet hoe sommige mensen hier achter konden staan. Het kon net zo goed je eigen famillie zijn die geraakt werd tijdens de aanslag, als die gasten toevallig Amsterdam gekozen hadden in plaats van Londen.

Toch stoor ik me ontzettend aan benamingen als "moslimterreur" of "islamitisch terrorisme". Net sprak er iemand op Nederland 2 al over eigenschappen van "islamitisch terreur", hij sprak over dat die vaak openbare plaatsen kozen. Om te kotsen vind ik dat soort uitspraken, alsof alle moslims op de wereld als ze het pad van oorlog zouden kiezen zo te werk zouden gaan.

Sommigen hier beweren ook dat dit terreur een voortbrengsel van de Islam zou zijn. Leggen jullie mij dan even uit waarom Nederland, Engeland of de VS dan meer risico lopen dan bijvoorbeeld Zweden (heeft Bin Laden zelf genoemd) of Zwitserland? Oh en antwoorden die ruiken naar stront kan je achterwege laten.
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:34:45 #296
    100186 Cerby
    Om je dood te lachen!!
    pi_28597906
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:31 schreef 2Advanced het volgende:

[..]

Nopes, de meesten hebben ook geen TV
    nee, maar wel kranten toch? de Daily Lama bijvoorbeeld
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:35:02 #297
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_28597915
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:33 schreef kenz het volgende:

[..]

Dat kan ik echt niet volgen. Ik heb sterk de indruk dat de meeste strijd iedere keer om religieuze motieven oplaait.t...
    Dat kan, ik ben een andere mening toegedaan.
    pi_28597921
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
    Inderdaad ...onvoorstelbaar respectloos en irritant...
    pi_28597954
    Hmmm en dan durft men op Fok! te zeuren over vrijheid van meningsuiting. Stelletje hypocrieten!!!!
    pi_28597970
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:36 schreef FuifDuif het volgende:
    Hmmm en dan durft men op Fok! te zeuren over vrijheid van meningsuiting. Stelletje hypocrieten!!!!
    as je maar op moslims kotst hier, dan ben je een held
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')