bronquote:Telefoonnummer crisisteam
07-07-2005 | Naar aanleiding van de explosies in Londen op donderdagochtend heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken een crisisteam opgericht. Nederlanders die familieleden of andere bekenden hebben die momenteel in Londen verblijven, kunnen contact opnemen met het volgende telefoonnummer: 070-3487770 of mailen naar crisiscentrum@minbuza.nl. Voor journalisten die meer informatie willen, geldt het reguliere telefoonnummer van de afdeling Persvoorlichting.
Nee, niet persoonlijk, maar of de westerse wereld dit verdiend heeft? Wellicht.quote:
Nee, ze is er sinds woensdag. Paar daagjes londen... heb sinds gisteren geen contact gehad.. da's verontrustend..quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:09 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Werkt ze in Londen? Dan kan je de lijnen van het openbaar vervoer nagaan of ze langs de getroffen stations eventueel komt.
Mwoah, de kinderen bij de buren lijken het wel okay te vindenquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zo mooi weer is het niet om buiten te spelen..
quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zo mooi weer is het niet om buiten te spelen..
Die valpartij!quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:23 schreef FlyingFox het volgende:
Ik sluit mijn ogen voor deze medialeugens en heb onbekommerd de Tour de France liggen kijken. [afbeelding]
Ga eens onderzoeken hoeveel internationale aanslagen er in 1970-1980 warenquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:11 schreef Hallulama het volgende:
Misschien moeten we gewoon minder rotzooi trappen in de wereld, dan komt men ook niet bij ons langs met bommen en granaten.
Ik ook, was zat van al die beelden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:23 schreef FlyingFox het volgende:
Ik sluit mijn ogen voor deze medialeugens en heb onbekommerd de Tour de France liggen kijken. [afbeelding]
Mijn hemel, wat een ongelooflijk naieve klootzak kan zoiets opschrijven.quote:Overigens, zolang wij brave burgers vrolijk doorgaan met TV zappen en ijsjes eten en naar Disneyland gaan, etc. ipv ons eens wat kritischer op te stellen dan verdienen wij brave burgers dit misschien inderdaad.
Ach ja, volgens deze idiote redenatie verdient de Islamitische wereld ook met de grond gelijk gemaakt te worden... Elk land of werelddeel heeft zijn zwarte bladzijden. Alleen laffe aanslagen als deze verdient niemand.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nee, niet persoonlijk, maar of de westerse wereld dit verdiend heeft? Wellicht.
Geef het voorbeeld. Doe je pc uit, koop een ticket naar Afghanistan en ga je medemens helpen. Wereldvreemde idioten kunnen ze daar goed gebruiken. Doeiquote:Overigens, zolang wij brave burgers vrolijk doorgaan met TV zappen en ijsjes eten en naar Disneyland gaan, etc. ipv ons eens wat kritischer op te stellen dan verdienen wij brave burgers dit misschien inderdaad.
Misschien is haar beltegoed/batterij op? En geen oplader of wereldstekker mee? En toevallig geen telefoon te zien daar?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef YellowDog het volgende:
[..]
Nee, ze is er sinds woensdag. Paar daagjes londen... heb sinds gisteren geen contact gehad.. da's verontrustend..
Hoop snel dat ik wat hoor!! duurt nu toch wel eeuwig! :S
amenquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat een ongelooflijk naieve klootzak kan zoiets opschrijven.
Dat heeft idd een hele hoop met londen te maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:26 schreef BaajGuardian het volgende:
zag ook ergens op de fp dat bush *weer van zn fiets was gedonderd....
Naief is het ook om je ogen te sluiten voor onze levensstijl en de gevolgen voor andere landen. neemt niet weg dat ik onschuldigen vermoorden de lafste daad vind die iemand kan plegen. Als je dan perse de aandrang voelt, pak dan een wereldleider, dat kost echt moeite.quote:wat een ongelooflijk naieve klootzak kan zoiets opschrijven.
Tsjah daar hoop ik ook op en heb ik al aan gedacht... en de kans dat zij er toevallig bij betrokken is is echt miniem... maar je wordt toch een beetje gestoord als je nog niks van diegene hoort! Ach ik blijf wel geduldig wachten... zal nog ff een mailtje naar minbuza sturenquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:26 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Misschien is haar beltegoed/batterij op? En geen oplader of wereldstekker mee? En toevallig geen telefoon te zien daar?
Ga eens de altruïst uithangen in een bananenrepubliek ofzo, hypocriet. Dan kom je wel jankend terug.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Hallulama het volgende:
Overigens, zolang wij brave burgers vrolijk doorgaan met TV zappen en ijsjes eten en naar Disneyland gaan, etc. ipv ons eens wat kritischer op te stellen dan verdienen wij brave burgers dit misschien inderdaad.
Godsdienstwaanzin op zich is al erg maar jij kan er ook wat van zegquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Overigens, zolang wij brave burgers vrolijk doorgaan met TV zappen en ijsjes eten en naar Disneyland gaan, etc. ipv ons eens wat kritischer op te stellen dan verdienen wij brave burgers dit misschien inderdaad.
Ze willen iedere Nederlander in de gaten houden, voor het geval dat er eentje iets gaat uithalen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef DionysuZ het volgende:
-knip-
En om iedere moslim nou in de gaten te gaan houden (1 miljard wereldwijd) omdat een piepkleine groep van moslims extremistisch is en terroristische aanslagen gaat doen vind ik ook veel te ver gaan. Ook niet-moslims kunnen terroristen worden, het worden van terrorist heeft met bepaalde omgevingsvariabelen te maken, en dat is niet zozeer de religie.
Nee hoor, daar sluit ik mijn ogen niet voor. Al moeten we dat ook weer niet overdrijven. The world is full of shit en dat zal nu eenmaal altijd zo blijven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef delphiro het volgende:
Naief is het ook om je ogen te sluiten voor onze levensstijl en de gevolgen voor andere landen.
Juist. Nuff said en geen enkele beweegreden die dit goedpraat.quote:neemt niet weg dat ik onschuldigen vermoorden de lafste daad vind die iemand kan plegen.
Als toerist mijdt je meestal de spits en ben je vaak niet zo vroeg op pad. Verder zijn de meeste plekken niet waar een toerist voorbij komt. Alleen Russel square zitten wel aardig wat hotels en Edgware road zit op de district en circle line die vrij druk is, waar je alleen langskomt als je hotel op de route ligt. de kans is zo vreselijk klein vooral door het tijdstip. Vraag is dus even waar het hotel ligt. De bus pakt een toerist zelden en zeker deze bus.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef YellowDog het volgende:
[..]
Nee, ze is er sinds woensdag. Paar daagjes londen... heb sinds gisteren geen contact gehad.. da's verontrustend..
Hoop snel dat ik wat hoor!! duurt nu toch wel eeuwig! :S
Helaas, maar in een wereld waar meningen over het algemeen gevormd worden door beeldvorming is dat misschien niet onverstandig.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef DionysuZ het volgende:
waarom zouden de moslims naar buiten moeten treden en zich publiekelijk moeten distantieren van dit soort acties?
Och, het hoort nu eenmaal bij een oorlog. Netzomakkelijk als we de onschuldige slachtoffers in Irak kunnen afdoen als collateral damage kunnen we dat hier toch ook doen? Eigen schuld is misschien iets té, maar het hoort er bij.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:28 schreef Loedertje het volgende:
Hoe kun je spreken van eigen schuld bij dit soort zaken?
Daarbij gaan mensen zich groen-geel-blauw en zwart ergeren aan elke zender die strax weer een échte moslim laat vertellen dat zij er nix mee te maken hebben en zich ervan distantierenquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef DionysuZ het volgende:
waarom zouden de moslims naar buiten moeten treden en zich publiekelijk moeten distantieren van dit soort acties? Alsof iedere christen naar buiten moet komen om zich publiekelijk te distantieren van pastoors die met kleine kinderen in de biechtstoel zitten om te laten zien dat ze het er niet mee eens zijn.
Een stille tocht in een bommenwerper hoog boven het wolkendek, en dan hittezoekende bommen lanceren op Moskeëen. Dat zijn de tochten die we nodig hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef HuubTuub het volgende:
JAAAAAAAAAAAA!!!! Stille tocht... daar is die dan! (was net op het nieuws Ned. 2)
Dat zal ze leren die vuile terroristen.
Hoezo naief? Wat heeft onze levensstijl met deze aanslag te maken? Welk geperverteerde redenering steekt hierachter?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef delphiro het volgende:
[..]
Naief is het ook om je ogen te sluiten voor onze levensstijl en de gevolgen voor andere landen. neemt niet weg dat ik onschuldigen vermoorden de lafste daad vind die iemand kan plegen. Als je dan perse de aandrang voelt, pak dan een wereldleider, dat kost echt moeite.
Je bent ook niet helemaal lekker he? Kom liever met wat reply's op 'hoger niveau'quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:33 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Een stille tocht in een bommewerper hoog boven het wolkendek, en dan hittezoekende bommen lanceren op Moskeëen. Dat zijn de tochten die we nodig hebben.
rtlquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:35 schreef dvdfreak het volgende:
zag net weer op Rtl4 dat er weer complot theorien zijn
Door dit soort idiote redenatie stem je juist toe met dit soort aanslagen.quote:Nee, niet persoonlijk, maar of de westerse wereld dit verdiend heeft? Wellicht.
Is daar iets mis mee dan? tv kijken, met onze kinderen naar pretparken gaan, hoe durven wequote:Overigens, zolang wij brave burgers vrolijk doorgaan met TV zappen en ijsjes eten en naar Disneyland gaan, etc. ipv ons eens wat kritischer op te stellen dan verdienen wij brave burgers dit misschien inderdaad.
Ik ben vóór een een welgemeend excuus aan de bevolking van een land dat heeft moeten lijden omdat het een oorlog is ingesleurd door een buitenlands leger. Maar vergeet niet dat vandaag doelbewust burgers zijn gedood. Dan heb je het dus niet over collateral damage, maar over doelwitten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:32 schreef robh het volgende:
[..]
Och, het hoort nu eenmaal bij een oorlog. Netzomakkelijk als we de onschuldige slachtoffers in Irak kunnen afdoen als collateral damage kunnen we dat hier toch ook doen? Eigen schuld is misschien iets té, maar het hoort er bij.
Zie mij als 'ambassadeur' van 'de gewone mens' (90% van de Nederlanders) die de relatie terreur/aanslagen en de Islam nu eenmaal telkens weer ziet gebeuren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:34 schreef 2Advanced het volgende:
[..]
Je bent ook niet helemaal lekker he? Kom liever met wat reply's op 'hoger niveau'
mooi zoquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef YellowDog het volgende:
JEeeeeehawheb d'r net aan de telefoon gehad! Alles is goed met d'r.. ze was op het moment van de aanslagen niet in de buurt!
HAPPY HAPPY! (ze = m'n meissieeee)
gelukkig dan maarquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef YellowDog het volgende:
JEeeeeehawheb d'r net aan de telefoon gehad! Alles is goed met d'r.. ze was op het moment van de aanslagen niet in de buurt!
Hé geweldig joh!quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef YellowDog het volgende:
quote:Als iedereen die voor zijn geloof bereid is te sterven dat nou gewoon ter plekke doet,is dat probleem ook weer opgelost.
Gefeliciteerd. De kans dat ze gestikt was in een pinda tijdens het kijken van een cricket wedstrijd in het café om de hoek was groter dan omkomen bij deze aanslagen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef YellowDog het volgende:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef YellowDog het volgende:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. De kans dat ze gestikt was in een pinda tijdens het kijken van een cricket wedstrijd in het café om de hoek was groter dan omkomen bij deze aanslagen.
Waaruit blijkt voor jou dat het geen impact heeft op de media en dat de impact in het geheel klein is?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef SCH het volgende:
Ik vind het een beetje rare aanslagen - niet zo heftig als in Madrid en qua media-impact ook niet zo spectaculair met die ondergrondse bommen waar nauwelijks beelden van zijn. De verwarring is wel gezaaid en er zijn slachtoffers maar volgens mij is de impact toch niet echt enorm, en je zou verwachten dat er een soort oplopende schaal is in die aanslagen.
Doe eens niet zo ongelooflijk lullig.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. De kans dat ze gestikt was in een pinda tijdens het kijken van een cricket wedstrijd in het café om de hoek was groter dan omkomen bij deze aanslagen.
Kortom! Pffffffffffff opluchtingquote:Hee lievie! Kon niet eerder reageren, we hebben heel veel geluk gehad, we zitten midden in het getroffen gebied maar met ons is alles goed! Kus kus
Zo ziet hij toch altijd uit... schijtgezicht.quote:
De Briste hulpdiensten leken alles ook erg goed onder controle te hebben. Ze leken behoorlijk voorbereid te zijn op dergelijke aanslagen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef SCH het volgende:
Ik vind het een beetje rare aanslagen - niet zo heftig als in Madrid en qua media-impact ook niet zo spectaculair met die ondergrondse bommen waar nauwelijks beelden van zijn. De verwarring is wel gezaaid en er zijn slachtoffers maar volgens mij is de impact toch niet echt enorm, en je zou verwachten dat er een soort oplopende schaal is in die aanslagen.
exactly my thoughts, hoewel ik nu nog steeds geen reden zie genuanceerd denken t.a.v moslims en islam in t algemeen los te laten ga ik door zulke gebeurtenissen toch steeds meer 'radicaliseren' in mijn denken t.a.v eerder genoemde bevolkingsgroep. Nu voldoet het steeds opnieuw gehanteerde doodmakertje cq. smoes van "stigmatiseer ons niet zo, het is slechts een minderheid die het voor ons verpest" door moslims gewoon niet meer, punt!... want wat voor concrete acties ondernemen zij eigenlijk in het kielzog van zulke geweldadige gebeurtenissen om hun deliquente broeders aan te pakken ? NIETS!. Het blijft bij (op gedempte toon) veroordelen en gelaten meedoen aan t rouwproces achteraf, maar ik krijg steeds de indruk dat die veroordeling niet breed gedragen word , tenminste niet met veel overtuiging. Ze hebben meestal zoiets van "ik heb er niets mee te maken dus voel ik me ook niet aangesproken" , fair enough , maar owee als demagogen als Wilders en Nawijn iets roepen wat hen niet zint, dan is de collectieve verontwaardiging opeens niet van de lucht en schreeuwen ze van de daken dat ze not amused zijnquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het spijt me zeer, ik heb jaren zeer genuanceerde meningen gehad over moslims. Maar het zijn moslims(of in ieder geval malloten die zich zo noemen) die op 9/11, in Madrid en nu weer Londen hun best doen om die nuance uit de Westerse samenleving te verdrijven. En ik heb er gewoon genoeg van gezien, als wij onze westerse levenswijze willen handhaven zullen we ons moeten beschermen tegen de uitwassen van deze religie, en m.i. kan dat maar op een manier: de hele religie scherp in de gaten houden, en dus niet de oogkleppen gauw weer opzetten.
Russel Square I guess.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:43 schreef YellowDog het volgende:
SMSje wat ik kreeg:
[..]
Kortom! Pffffffffffff opluchting
Ehhm... mate, de drukste stations met spitsuur in London zijn King's Cross, Liverpool Street and Waterloo. Ze hebben het (gelukkig) net iets te laat gedaan, als ze een uurtje vroeger hadden gepland hadden ze zoveel meer slachtoffers gehad.quote:Het valt me op dat ze de drukste plaatsen niet hebben aangepakt.
Kugari ken , jij kent natuurlijk ook terroristen dat je weet waarom ze leven!quote:Een terrorist heeft als doelwit om de bevolking schade toe te brengen. Ze leven ervoor om onschuldige omstaanders te doden. Onschuldige mensen zijn hun doelwit.
Wil jou wel es in zo'n situatie zien.. is niet echt prettig hoor!quote:Gefeliciteerd. De kans dat ze gestikt was in een pinda tijdens het kijken van een cricket wedstrijd in het café om de hoek was groter dan omkomen bij deze aanslagen.
wat hebben moslims nou weer met deze idioten te maken?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef winterhammer het volgende:
ik kan vandaag geen 1 moslim aanzien zonder me gal te spugen tegen deze......dingen..........
Met media-impact bedoel ik de schokkende tv-beelden, die zijn minder dan in NY en Madrid. En hoe cynisch ook: ook aanslagen zijn een soort tv-event geworden, het gaat om de impact op de mensen en het leven in Londen gaat nu relatief alweer rustig verder.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:42 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waaruit blijkt voor jou dat het geen impact heeft op de media en dat de impact in het geheel klein is?
Nou geluk pfff... weet niet of je het bloed tegen die gevel van dat gebouw hebt gezien?! :Squote:wat een geluk hebben sommigen ook
quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:46 schreef ASSpirine het volgende:
Dat van die vergaderingen van die dokters
wat een geluk hebben sommigen ook
een terrorist heeft als doelwit om de bevolking schade toe te brengen. Ze leven ervoor om onschuldige omstaanders te doden. Onschuldige mensen zijn hun doelwit.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kugari ken , jij kent natuurlijk ook terroristen dat je weet waarom ze leven!
nee jij bent intelligent.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef winterhammer het volgende:
ik kan vandaag geen 1 moslim aanzien zonder me gal te spugen tegen deze......dingen..........
Ah, iemand die denkt dat Nederlandse moslims hun extremistische broeders beter kunnen aanpakken dan alle grootmachten op de wereld.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:44 schreef Razz_Gul het volgende:
Nu voldoet het steeds opnieuw gehanteerde doodmakertje cq. smoes van "stigmatiseer ons niet zo, het is slechts een minderheid die het voor ons verpest" door moslims gewoon niet meer, punt!... want wat voor concrete acties ondernemen zij eigenlijk in het kielzog van zulke geweldadige gebeurtenissen om hun deliquente broeders aan te pakken ? NIETS!. Het blijft bij (op gedempte toon) veroordelen en gelaten meedoen aan t rouwproces achteraf, maar ik krijg steeds de indruk dat die veroordeling niet breed gedragen word , tenminste niet met veel overtuiging. Ze hebben meestal zoiets van "ik heb er niets mee te maken dus voel ik me ook niet aangesproken" , fair enough , maar owee als demagogen als Wilders en Nawijn iets roepen wat hen niet zint, dan is de collectieve verontwaardiging opeens niet van de lucht en schreeuwen ze van de daken dat ze not amused zijn
Whoah wat een lichtend voorbeeld weer, van selectieve verontwaardiging over wat mensen hier posten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
Iedereen kan normaal gaan doen. Over en weer schelden is niet nodig. Kan je het toch niet laten dan kan je buiten gaan spelen.
Ik haat dat gejank om niets. Net op TMF (ja ik lees wel eens wat er onder in die balk staat) werd er gesuggereerd dat een vader van een SMS'er of SMS'ter was overleden in één van de metro's.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Doe eens niet zo ongelooflijk lullig.
Absoluut, petje af voor hoe er is gereageerd en hoe Blair reageert. Dat moet voor de terroristen erg frustrerend zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:44 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De Briste hulpdiensten leken alles ook erg goed onder controle te hebben. Ze leken behoorlijk voorbereid te zijn op dergelijke aanslagen.
onder welke steen kom jij vandaanquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
wat hebben moslims nou weer met deze idioten te maken?
Bron?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:44 schreef BaajGuardian het volgende:
bush lacht van binnen prolly
let maar niet op hem, als je zijn oudere berichten lees dan zie je wat hij zoal denktquote:
Mijn overgroot oud tante en daar de buurman van was rond de kerst op vakantie in Guatamala en ik had zoiets van: ''ow nee als-ie maar niet door de Tsunami is weggespoeld.''quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:46 schreef YellowDog het volgende:
[..]
Wil jou wel es in zo'n situatie zien.. is niet echt prettig hoor!
[Edit]
Ik ga ff lekker een biertje drinken!! tot later mensen
[/edit]
Omdat ik als ik zie dat een post al begint met gescheld, niet de hele post door ga lezen om te kijken of er iets nuttigs tussen zit. Als je dit dan ook gewoon achterwege laat. Het moet toch mogelijk zijn gewoon normaal te discussiëren met iemand die de wereld anders ziet dan jij?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:48 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Whoah wat een lichtend voorbeeld weer, van selectieve verontwaardiging over wat mensen hier posten.
Waarom hoor ik je niet janken over hetgeen dat RobH post, waarom haal je ALLES weg, ipv alleen de scheldtirade tegen RobH
Ik ben het er wel mee eens hoor. Het is natuurlijk verschrikkelijk op het individuele niveau, maar kom op, het Westen vraagt er wel om.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:26 schreef nikk het volgende:
Ach ja, volgens deze idiote redenatie verdient de Islamitische wereld ook met de grond gelijk gemaakt te worden... Elk land of werelddeel heeft zijn zwarte bladzijden. Alleen laffe aanslagen als deze verdient niemand.
[..]
Geef het voorbeeld. Doe je pc uit, koop een ticket naar Afghanistan en ga je medemens helpen. Wereldvreemde idioten kunnen ze daar goed gebruiken. Doei
Zorg je dan wel even dat het mes aan twee kanten gaat snijden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:52 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Omdat ik als ik zie dat een post al begint met gescheld, niet de hele post door ga lezen om te kijken of er iets nuttigs tussen zit. Als je dit dan ook gewoon achterwege laat. Het moet toch mogelijk zijn gewoon normaal te discussiëren met iemand die de wereld anders ziet dan jij?
En dit soort onzin mag maar uitgekraamd blijven worden?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens hoor. Het is natuurlijk verschrikkelijk op het individuele niveau, maar kom op, het Westen vraagt er wel om.
Weet je, er zijn mensen ledematen kwijtgeraakt tijdens deze aanslag, stel je eens voor dat het jou zou overkomen, of jouw familie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:52 schreef robh het volgende:
Zit je me uit te schelden, menneke? Tsssk. Niet lief. Absoluut niet lief![]()
Vrijheid van meningsuitingquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dit soort onzin mag maar uitgekraamd blijven worden?
Misschien zijn ze in Londen wat beter in staat om ranzige persmuskieten te weren die alleen maar in de weg lopen om emotionele foto's te maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Met media-impact bedoel ik de schokkende tv-beelden, die zijn minder dan in NY en Madrid.
Waarom niet?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dit soort onzin mag maar uitgekraamd blijven worden?
Niet iedereen zal wanneer zoiets plaatsvindt en weet dat zijn vriendin daar op vakantie is, en haar telefonisch maar niet kan bereiken, koel achterover gaan zitten en zeggen, ah weet je wat, komt heus wel goed. Wat zou ik me drukmaken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:49 schreef FlyingFox het volgende:
sorry maar als een gestoorde roodharige katholiek een atoombom laat ontploffen gedurende de spits in de randstad, kun je dan ook geen christenen meer zien? En hebben de christenen dan wat te maken met deze gestoorde vent?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:49 schreef winterhammer het volgende:
[..]
onder welke steen kom jij vandaan
Wie is jullie...en wie is wij?? Ik geloof dat het hokjessysteem weer is begonnen. Enne ben ook 1 van jullie....en van wij.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Nee wij zijn niet zo pienter als jullie, en nee wij weten het allemaal niet zo goed te formuleren als jullie dat kunnen, waar we zien dondersgoed wat er om ons heen gebeurd. Dat is nu eenmaal zo.
En we zijn met vele...
Ja.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
sorry maar als een gestoorde roodharige katholiek een atoombom laat ontploffen gedurende de spits in de randstad, kun je dan ook geen christenen meer zien? En hebben de christenen dan wat te maken met deze gestoorde vent?
Als je iets ziet aankomen is het een goedkeuringquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omdat het een verkapte goedkeuring van terrorisme is.
Terrorisme, terrorisme, dat is een populistisch woord tegenwoordig. Daar kunnen onze leiders ons makkelijk mee inpalmen. Hou toch op man! Het wordt zoals altijd weer enorm overdreven, alles om het volk maar in bedwang te houden. Als er iemand terrorisme pleegt, dan is het het Westen wel.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omdat het een verkapte goedkeuring van terrorisme is.
omdat hij hetzelfde geloof heeft? Zijn alle roodharigen dan ook de lul?quote:
Onzin. Hij praat achteraf en claimt dat het eigenlijk de schuld van het westen is. Dat is een verkapte goedkeuring.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als je iets ziet aankomen is het een goedkeuring![]()
Opmerkelijk.
De aanslagen waren ondergronds, da's makkelijk afsluiten en niet zo makkelijk te filmen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Misschien zijn ze in Londen wat beter in staat om ranzige persmuskieten te weren die alleen maar in de weg lopen om emotionele foto's te maken.
Omdat hij een geloof aanhangt dat zich niet losmaakt van deze acties.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
omdat hij hetzelfde geloof heeft? Zijn alle roodharigen dan ook de lul?
Ja, ik snap dat ook nooit, dat er over het algemeen altijd maar weinig mensen het slachtoffer worden, hoe kan dat?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Verbaast het nou niemand dat er maar zo weinig slachtoffers zijn? Ik ben recentelijk nog een weekje in Londen geweest (cursus) en reed dus ook dagelijks met de Londen tube, maar alles is enorm nauw en krap en diep, dat in ogenschouw genomen zijn er enorm weinig slachhtoffers. Een aanslag op de London tube hing al een tijdje in de lucht overigens. Qua aantallen slachtoffers kun je stellen dat de missie van Al-Queda mislukt is in Londen.
TUURLIJK !!!!quote:Volgens de BBC zou al-Qaeda achter de aanslagen zitten, wat ook door de meeste "experts" (lees Blair getrouwen, mede-plichtigen,) vermoed wordt.
Opmerkelijk is dat een anonieme hooggeplaatste Israëlische functionaris heeft verklaard dat hij enkele minuten voor de aanslagen met Scotland Yard aan de telefoon hing, omdat die een waarschuwing ontvangen zouden hebben. Scotland Yard zegt echter van niets te weten, en er zou ook geen waarschuwing geweest zijn.
Zojuist is bekend geworden dat premier Blair rond 13.00 uur Nederlandse tijd met een verklaring zal komen. Hij zal wel bij de G8 top blijven, en is nog niet onderweg naar Londen.
Volgens Sky News zijn legereenheden de Engelse hoofdstad binnengetrokken, om de orde en veiligheid te kunnen bewaren.
De aanslagen zijn ondertussen duidelijk merkbaar op de Europese beurzen, die enkele procenten naar beneden gestort zijn. Er wordt op dit moment opvallend veel goud ingekocht, wat een teken is dat beleggers een onzekere periode verwachten
Inmiddels is de persconferentie van premier Blair geweest. In een korte verklaring liet hij weten dat het inderdaad om terroristische aanslagen gaat, en dat zijn gedachten bij de slachtoffers en hun families zijn. Hij zal de G8-top verlaten om naar Londen af te reizen, maar de top zal wel zonder hem doorgaan.
Jaja Huicelaars !!!!!!!quote:Volgens Blair hebben alle leiders die bij de G8-top aanwezig zijn ervaring met terrorisme, en zullen ze allemaal helpen de terroristen te verslaan.
Diezelfde BBC die "gezuiverd" werd en opgevuld wet met Blair getrouwen nadat enkele anti Blair mensen binnen de BBC verklaringen hadden geplaatst dat Blair van te voren wist dat Irak geen chemische of nuke wapens had.quote:Volgens de BBC zou al-Qaeda achter de aanslagen zitten, wat ook door de meeste experts vermoed wordt. Opmerkelijk is dat een anonieme hooggeplaatste Israëlische functionaris heeft verklaard dat hij enkele minuten voor de aanslagen met Scotland Yard aan de telefoon hing, omdat die een waarschuwing ontvangen zouden hebben. Scotland Yard zegt echter van niets te weten, en er zou ook geen waarschuwing geweest zijn.
Hou toch op, je mag toch kritiek op het westen hebben zonder de aanslagen goed te keuren?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Onzin. Hij praat achteraf en claimt dat het eigenlijk de schuld van het westen is. Dat is een verkapte goedkeuring.
Mischien waren het relatief lichte bommen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Verbaast het nou niemand dat er maar zo weinig slachtoffers zijn?
Ah, dus als er op een zomerochtend 33 mensen (of meer) onschuldig vermoord worden door terroristen, dan mag je dat geen terrorisme meer noemen want dat is populistisch.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Terrorisme, terrorisme, dat is een populistisch woord tegenwoordig. Daar kunnen onze leiders ons makkelijk mee inpalmen. Hou toch op man! Het wordt zoals altijd weer enorm overdreven, alles om het volk maar in bedwang te houden. Als er iemand terrorisme pleegt, dan is het het Westen wel.
hoe wil je het anders noemen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Terrorisme, terrorisme, dat is een populistisch woord tegenwoordig. Daar kunnen onze leiders ons makkelijk mee inpalmen. Hou toch op man! Het wordt zoals altijd weer enorm overdreven, alles om het volk maar in bedwang te houden. Als er iemand terrorisme pleegt, dan is het het Westen wel.
Hoezo vraagt het Westen er om?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens hoor. Het is natuurlijk verschrikkelijk op het individuele niveau, maar kom op, het Westen vraagt er wel om.
Dit is geen kritiek; dit is een "eigen schuld - dikke bult" uitspraak. Als je die mening toegedaan bent, dan keur je deze aanslagen eigenlijk goed.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou toch op, je mag toch kritiek op het westen hebben zonder de aanslagen goed te keuren?
Los van wat je mag vinden van de rol van 'Het Westen' in de wereld, is het natuurlijk onzin een gebeurtenis als deze af te doen als een onbenullig iets.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je zou het bijna gaan hopen bij sommige mensen...quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:55 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Weet je, er zijn mensen ledematen kwijtgeraakt tijdens deze aanslag, stel je eens voor dat het jou zou overkomen, of jouw familie.
Zodra dat gebeurd, dan ga ik hier zeggen dat je moeder het aan had moeten zien komen, of dat je nu beenloze vader een reactie is op wat er in Irak gebeurt.
En als iemand dan post dat jij je handen bent verloren, of blind bent, dan zal ik zeggen "och, het is hetzelfde als die zielige kindjes in Irak die door de amerikanen met opzet neer zijn geknald"
Je had gehoopt op meer slachtoffers?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat ook nooit, dat er over het algemeen altijd maar weinig mensen het slachtoffer worden, hoe kan dat?
Leg het nog eens even uit? Waarom deze opmerking naief is? Er vallen doden door een onnodige aanslag en we kunnen alleen maar reageren met opmerkingen alsof het onze eigen schuld zou zijn? Hou toch op man.quote:
In het grote geheel is het niet meer dan een prikactie. Zeker als je ziet hoe het Westen met Afghanistan is omgegaan na de aanslagen op Amerika.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:01 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Los van wat je mag vinden van de rol van 'Het Westen' in de wereld, is het natuurlijk onzin een gebeurtenis als deze af te doen als een onbenullig iets.
Onzin. Het zijn enkele gestoorde types geweest die hun eigen versie van het geloof hadden om hun eigen frustraties mee goed te keuren. De islam zelf heeft hier bitterweinig mee te maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Omdat hij een geloof aanhangt dat zich niet losmaakt van deze acties.
De Taliban moet je vooral hun gang laten gaan idd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
In het grote geheel is het niet meer dan een prikactie. Zeker als je ziet hoe het Westen met Afghanistan is omgegaan na de aanslagen op Amerika.
Lijkt me duidelijk. We zijn een stelletje arrogante oppervlakkige goddelozen. We kijken neer op alles wat niet voldoet aan onze standaarden en we hebben zelfs de irritante eigenschap om onze leefwijze op te leggen aan die andere groepen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:00 schreef nikk het volgende:
Hoezo vraagt het Westen er om?
Afgezien van mijn onbegrip tegenover gelovigen in het algemeen vind ik het opmerkelijk dat men een geloof aan kan hangen uit wier naam zoveel moorden worden gepleegd. Dat geldt niet alleen voor de islam.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Onzin. Het zijn enkele gestoorde types geweest die hun eigen versie van het geloof hadden om hun eigen frustraties mee goed te keuren. De islam zelf heeft hier bitterweinig mee te maken.
Reken maar.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben benieuwd of het volk Blair de Irak-oorlog kwaad zal nemen.
Ik snap best dat jij het Westen haat en de zielige mensen in de wereld wil verlossen van ons smerige Westerlingen. Maar hoezo vraagt het Westen om een aanslag als deze?quote:
Eens, maar die gestoorden gasten mogen ze echt ophangen en al die gasten zoals IRA, ETA en weet ik veel ook...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Onzin. Het zijn enkele gestoorde types geweest die hun eigen versie van het geloof hadden om hun eigen frustraties mee goed te keuren. De islam zelf heeft hier bitterweinig mee te maken.
Denk daar maar eens over na nikk - het naieve beeld dat jij van de wereld hebt is echt stuitend, of ben je vooral aan het trollen wederom?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik snap best dat jij het Westen haat en de zielige mensen in de wereld wil verlossen van ons smerige Westerlingen. Maar hoezo vraagt het Westen om een aanslag als deze?
Precies. Volgens diezelfde debiele redenering vraagt het Midden Oosten al jaren om plat genuked te worden...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Leg het nog eens even uit? Waarom deze opmerking naief is? Er vallen doden door een onnodige aanslag en we kunnen alleen maar reageren met opmerkingen alsof het onze eigen schuld zou zijn? Hou toch op man.
Je kunt beter een oorlog voeren en daarmee duizenden nieuwe terroristjes kweken idd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De Taliban moet je vooral hun gang laten gaan idd.
it takes one to know onequote:Op donderdag 7 juli 2005 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk daar maar eens over na nikk - het naieve beeld dat jij van de wereld hebt is echt stuitend, of ben je vooral aan het trollen wederom?
Denk je dat die mensen het voor de lol doen? Uit verveling?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik snap best dat jij het Westen haat en de zielige mensen in de wereld wil verlossen van ons smerige Westerlingen. Maar hoezo vraagt het Westen om een aanslag als deze?
Precies. O wee als je iets generaliserend over moslims zegt, dit soort lui branden je volkomen af omdat je generaliseert. En vervolgens staan ze wel vooraan om te zeggen dat het de eigen schuld van "het Westen" is. Nee hoor, dat is helemaal geen generaliseren...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Kugari-Ken het volgende:
als mensen zo non-chalant mogen zeggen dat 'het Westen' hier om heeft gevraagd, dat we het over onszelf hebben uitgeroepen...
ach, dan kunnen we net zo vrolijk roepen dat de moslims het ook over zich uitroepen.
sterker nog, als iemand straks een moskee laat afbranden, op een vrijdag, met als doel zoveel mogelijk moslims om te laten komen in de vlammenzee...
dan verwacht ik dat RobH en Fuifduif als eerste hier zijn om te zeggen "ach die moslims hebben het wel over zichzelf uitgeroepen"
Ik denk dat het weleens tegengesteld kan werken, nl. dat de Engelsen in gaan zien dat de oorlog daar toch hard nodig was en nog steeds is.quote:
Helemaal niet alleen maar - ik vind het alleen zo naief om te doen alsof de houding van het westen van de vorige eeuw tot nu er niks mee te maken heeft. De armoede die in stand wordt gehouden, de arrogantie van de macht, de denigrerende houding tov andere godsdiensten en culturen, de onrechtvaardige verdeling - alles heeft met alles te maken en zonder dit soort aanslagen goed te keuren, kan je het toch ook niet als heel gek voorkomen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Leg het nog eens even uit? Waarom deze opmerking naief is? Er vallen doden door een onnodige aanslag en we kunnen alleen maar reageren met opmerkingen alsof het onze eigen schuld zou zijn? Hou toch op man.
Met wortel en tak uitroeien. Da's de enige oplossing.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je kunt beter een oorlog voeren en daarmee duizenden nieuwe terroristjes kweken idd.
Omdat ze weten dat die extremisten aanvallen op Irak en Afghanistan door het Westen gaan veroordelen als inderdrukking en vijandelijkheid t.a.v. die landen. Nogal simpel lijkt me.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Jammer dat ze tot nu toe alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Hoe verrassend ook.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Met wortel en tak uitroeien. Da's de enige oplossing.
Of je geeft gewoon antwoord op m'n vraag. Probeer het maar eens. Hoezo heeft het Westen gevraagd om een aanslag als deze? Zieke idioot die daar een antwoord op heeft.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk daar maar eens over na nikk - het naieve beeld dat jij van de wereld hebt is echt stuitend, of ben je vooral aan het trollen wederom?
Misschien is het beter om dit bericht hier: Aanslagen London te plaatsen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef Tiesemans het volgende:
De Franse Geheime Dienst weet veeeel meer dan iedereen denkt...
[..]
TUURLIJK !!!!
Blair heeft ruzie met :
-Anti Globalisten
-De Fransen
-De Duitsers
-De Russen
En ineens al het gezeik rondom G8 ontmoeting opgelost want die "NEP" rebellen die zogenaamd wel ff een boodschapje gaan brengen aan die "vieze" politiek zijn "GELIJK STIL" ...
Die mensen zijn gewoon vermoord vanwege "BEWUSTE" nalatigheid van Blair en consorten...
Terroristen weten ook dat ze met deze acties actie uitlokken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat die extremisten aanvallen op Irak en Afghanistan door het Westen gaan veroordelen als inderdrukking en vijandelijkheid t.a.v. die landen. Nogal simpel lijkt me.
En waarom zouden ze tot dat briljante inzicht komen? omdat ze nu worden aangevallen na de oorlog en daarvoor niet?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik denk dat het weleens tegengesteld kan werken, nl. dat de Engelsen in gaan zien dat de oorlog daar toch hard nodig was en nog steeds is.
Zie hier boven. Ik vind die ziekelijke verering van het westen ook niet zo gezond eigenlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Of je geeft gewoon antwoord op m'n vraag. Probeer het maar eens. Hoezo heeft het Westen gevraagd om een aanslag als deze? Zieke idioot die daar een antwoord op heeft.
Precies, net als die van die islamitische ETA en die jihadgroep IRA.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef Kugari-Ken het volgende:
Dit soort aanvallen, dit soort daden, zijn typisch islamitisch.
Wat een briljante inzichtelijke postquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef Kugari-Ken het volgende:
Dit soort aanvallen, dit soort daden, zijn typisch islamitisch.
Als dit geen trollen is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef FuifDuif het volgende:
Bij deze wil ik officieel mijn steun betuigen aan de daders achter de aanslag. Ook voor hen is het niet makkelijk.
En hoe zijn de 37(voorlopig getal) doden die vanochtend zijn gevallen daar zelf verantwoordelijk voor? Maar nee, generaliseren mag alleen niet als het gaat om de groepering waaruit de daders voortkomen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Helemaal niet alleen maar - ik vind het alleen zo naief om te doen alsof de houding van het westen van de vorige eeuw tot nu er niks mee te maken heeft. De armoede die in stand wordt gehouden, de arrogantie van de macht, de denigrerende houding tov andere godsdiensten en culturen, de onrechtvaardige verdeling - alles heeft met alles te maken en zonder dit soort aanslagen goed te keuren, kan je het toch ook niet als heel gek voorkomen.
Omdat er niet harder wordt opgetreden. Het halfzachte beleid begint al met de acties tegen de Palestijnen. Dat laffe volk moet je veel harder aanpakken, die willen toch geen vrede namelijk en komen toch niet met realistische vredesvoorstellen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Jammer dat ze tot nu toe alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Hoe verrassend ook.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:09 schreef MaNoNoNoM het volgende:
Er wordt niet bedoeld dat dit 'de eigen schuld is' van de Londenaren. Het is de schuld van onze grote oogkleppen. Noem het maar pervers en kap het maar gelijk af.... er is teveel ellende in de wereld om je ervoor af te sluiten, iets meer betrokkenheid kan geen kwaad (en nee, je hoeft daarvoor niet naar Afghanistan om te 'helpen', je moet daar juist WEGBLIJVEN)
Het zou helpen de zaken in de juiste context te plaatsen, wat niet betekend dat je zulke onmenselijkheid niet mag veroordelen... In de context plaatsen kan helpen bij de oplossingen...ik vraag absoluut geen begrip voor deze gewelddadigheid (van alle kanten) ik vraag om inzicht waardoor we misschien een einde kunnen maken aan deze ellende, ik zie het hier namelijk niet eindigen...
Als volk zouden we onze politici eens wat meer tot de orde moeten roepen (waarom gingen we niet en masse de straat op toen onze eigen Balkenende besloot mee te doen in de oorlog in Irak... )Waarom??? Omdat we ons afsluiten, en nee... daar staat niet de doodstraf op, maar we moeten de oorzaken wel erkennen zodat zulke fouten in de toekomst miss voorkomen kunnen worden (en personen die hier gaan roepen dat Bush dat deed ter bevrijding van het Iraakse volk moeten zichzelf nog maar eens achter de oren krabben, want waarom zou hij dan niet al zijn geld en macht inzetten tegen de verhongering van onschuldige afrikaanse kinderen???? Of onderdrukten in de Congo....)
Zo, ik heb gezegd![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef FuifDuif het volgende:
Bij deze wil ik officieel mijn steun betuigen aan de daders achter de aanslag. Ook voor hen is het niet makkelijk.
Ik weet dat het not done is om te vragen om een ban, maarreh...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef FuifDuif het volgende:
Die mensen hebben er niks mee te maken, dat is ook zo triest. Terroristen zijn geen lieverdjes - die willen verwarring en angst zaaien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:09 schreef Jalu het volgende:
[..]
En hoe zijn de 37(voorlopig getal) doden die vanochtend zijn gevallen daar zelf verantwoordelijk voor? Maar nee, generaliseren mag alleen niet als het gaat om de groepering waaruit de daders voortkomen.
Misschien omdat de rijkdom oneerlijk is verdeeld? Omdat we niet dezelfde religieuze opvattingen hebben? Omdat we anders denken over rationaliteit? Omdat we anders nadenken over hoe je een staat hoort inrichten? Over hoe de machtsverhoudingen in de wereld liggen? En, heel misschien, omdat een aantal Westerse landen Irak en Afghanistan zijn binnengevallen nog niet zo lang geleden?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoezo heeft het Westen gevraagd om een aanslag als deze? Zieke idioot die daar een antwoord op heeft.
Ach ja. Briljante redenering trouwens. Volgens hetzelfde principe vraagt de Islamitische wereld dus nu om een aanslag door het Westen om wat nu in London en Madrid is gebeurd. Ik bedoel, kom op zeg, ze vragen er toch zelf om?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat die extremisten aanvallen op Irak en Afghanistan door het Westen gaan veroordelen als inderdrukking en vijandelijkheid t.a.v. die landen. Nogal simpel lijkt me.
dit meen je niet hoop ik voor jequote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad net zo dom.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Terroristen weten ook dat ze met deze acties actie uitlokken.
Ik ben blij dat je eindelijk inziet dat de Islam een gevaarlijk geloof is dat het soort dat de aanslagen in London heeft gepleegd, kweekt en koestert.quote:
Weten we precies wat voor misselijk mannetje je werkelijk bent.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef FuifDuif het volgende:
Ohh! Het bouwen van een muur is, hoe zinloos ook, een halfzachte actie. Juist.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Omdat er niet harder wordt opgetreden. Het halfzachte beleid begint al met de acties tegen de Palestijnen. Dat laffe volk moet je veel harder aanpakken, die willen toch geen vrede namelijk en komen toch niet met realistische vredesvoorstellen.
Als je daar eens een voorbeeld stelt en Palestina (wat niet eens bestaat) van de kaart veegt. Dan is dat een mooie waarschuwing voor de rest. Zero-tolerance en dit Islamitische extremisme met wortel en tak uitroeien. Te beginnen in Europa.
wat denk je dat hun doel is...?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Terroristen weten ook dat ze met deze acties actie uitlokken.
Kan idd echt niet belachelijke opmerkingquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik weet dat het not done is om te vragen om een ban, maarreh...
quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Verbaast het nou niemand dat er maar zo weinig slachtoffers zijn? Ik ben recentelijk nog een weekje in Londen geweest (cursus) en reed dus ook dagelijks met de Londen tube, maar alles is enorm nauw en krap en diep, dat in ogenschouw genomen zijn er enorm weinig slachhtoffers. Een aanslag op de London tube hing al een tijdje in de lucht overigens. Qua aantallen slachtoffers kun je stellen dat de missie van Al-Queda mislukt is in Londen.
jaaaaa laten de waterstofbommen eens van stal gaan halen en iran nukenquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach ja. Briljante redenering trouwens. Volgens hetzelfde principe vraagt de Islamitische wereld dus nu om een aanslag door het Westen om wat nu in London en Madrid is gebeurd. Ik bedoel, kom op zeg, ze vragen er toch zelf om?
Nog eentje die niet helemaal 100 is....quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je eindelijk inziet dat de Islam een gevaarlijk geloof is dat het soort dat de aanslagen in London heeft gepleegd, kweekt en koestert.
Het bouwen van een muur is symptoombestrijding en dus halfzacht.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ohh! Het bouwen van een muur is, hoe zinloos ook, een halfzachte actie. Juist.
Iran niet. Ik stel voor om eerst Afghanistan en Palestina te nuken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jaaaaa laten de waterstofbommen eens van stal gaan halen en iran nuken
ha haquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:48 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ah, iemand die denkt dat Nederlandse moslims hun extremistische broeders beter kunnen aanpakken dan alle grootmachten op de wereld..
Waar hele legers en ik weet niet hoeveel geheime diensten die lui niet eens kunne vinden, laat staan aanpakken, moeten wat simpele burgers het maar eventjes gaan regelen.
Hilarisch.
Je moet er nog even bij zeggen, dat als die aanslagen doorgaan die burgers en dan schijnbaar niks aan gedaan hebben en ze het verdienen publiekelijk opgeknoopt te worden.
Wat je voorstelt als daadkracht is genocide?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het bouwen van een muur is symptoombestrijding en dus halfzacht.
Nee, het uitroeien van terrorisme.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Wat je voorstelt als daadkracht is genocide?
Die geloven ook dat zij op deze wereld recht hebben op een goed leven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat hebben de Palestijnen hiermee te maken?
![]()
Brrr... wat een enge denkbeelden heb jij, zeg. Als iemand je dus bijvoorbeeld op straat doodschiet, heb je dat wellicht aan jezelf te wijten. En dan met name omdat je weleens een ijsje eet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze kul?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef SCH het volgende:
In Huize Wilders gaat vast een flesje champagne open vanavond.
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, het uitroeien van terrorisme.
Moslims zullen wel weer de straat op gaan, net als 9-11quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef SCH het volgende:
Fuifduif, vuile bloedhond! Als je ooit eens hier naar London komt moet je het ff zeggen, dan zal ik je persoonlijk onder een metro pleuren!quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef FuifDuif het volgende:
-edit-
Met het een hebben ze wat te maken en heeft direct betrekking op hen als individuen en met het ander niet (al schijnen veel mensen dat wel te denken). Snap niet wat voor een vergelijking dit zou moeten zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
ha haonder concrete acties versta ik het soort acties en media aanwezigheid die zij tentoonspreiden als AHA of Wilders iets onaardigs over de Islam roepen, of als de regering een specifieke maatregel tegen hen neemt , dan staan ze meteen op barricaden ... dat zag je niet na het fileren van Theo bv. Hetzelfde fanatisme die ze aan de dag leggen als hun religie wordt aangevallen kunnen ze ook laten zien als diezelfde religie voor een select gezelschapje de inspiratiebron vormt tot verschrikkelijke daden . lachwekkend standpunt idd
![]()
Als je eens stilstaat bij wie er allemaal lijden, internationaal, onder de productie van de door de doodgeschotene geconsumeerde producten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:14 schreef kenz het volgende:
[..]
Brrr... wat een enge denkbeelden heb jij, zeg. Als iemand je dus bijvoorbeeld op straat doodschiet, heb je dat wellicht aan jezelf te wijten. En dan met name omdat je weleens een ijsje eet.
Lijkt me toch niet helemaal realistisch
Jij had het over een genocide, niet over het uitroeien van terrorisme.quote:
OH waar dan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:15 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Moslims zullen wel weer de straat op gaan, net als 9-11
afghanistan is in westerse handen palastina raken we israel ook daar kunnen we beter de b52 voor gebruikenquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iran niet. Ik stel voor om eerst Afghanistan en Palestina te nuken.
Die zogenaamde slachtofferrol die idioten als jij vrolijk verschaffen aan terroristen is om te kotsen. Waarom vermoord Mohammed B. Theo van Gogh? Waarom worden Cohen en Aboutaleb met de dood bedreigd. Waarom worden Wilders en Hirsi Ali met de dood bedreigd? Omdat ze erom vragen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:06 schreef Alcatraz het volgende:
[..]
Denk je dat die mensen het voor de lol doen? Uit verveling?
Hoezo zouden wij dan argressors zijn?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:14 schreef Bensel het volgende:
het doel van de tereroristen is een algehele jihad tegen de westerse wereld.. en nu iedereen zegt dat we actie moeten ondernemen tegen moslims spelen we ze precies in de kaart.. Want dan zouden wij immers de aggressors worden..
nerd-alert.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
afghanistan is in westerse handen palastina raken we israel ook daar kunnen we beter de b52 voor gebruiken
Wist je dat de aanslagen op de VS plaatsvonden voor de inval in Afganistan en Irak? Ook zonder die oorlogen vonden ze al aanleiding genoeg voor hun terreur.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En hoe.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah... het grote bagitaliseren is weer begonnen zie ik
Wij vinden niet dat ze er om vragen. Anderen vinden dat ze er om vragen. Nogal een verschil.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Die zogenaamde slachtofferrol die idioten als jij vrolijk verschaffen aan terroristen is om te kotsen. Waarom vermoord Mohammed B. Theo van Gogh? Waarom worden Cohen en Aboutaleb met de dood bedreigd. Waarom worden Wilders en Hirsi Ali met de dood bedreigd? Omdat ze erom vragen?
Wat heeft dat met terreur aanslagen te maken van Al Qaida????quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Als je eens stilstaat bij wie er allemaal lijden, internationaal, onder de productie van de door de doodgeschotene geconsumeerde producten.
In Palestina, maar ook in Nederland gingen er een aantal de straat op, dat is een vastgesteld feit.quote:
Ik kan me niet herinneren dat ik iets getypt heb in de trend van "eigen schuld". Enkel dat onschuldige slachtoffers bij oorlog horen. Waar die oorlog dan ook gevoerd mag worden. En aangezien we hier een tegenstander hebben die zich niet laat vastpinnen op landsgrenzen betekent dat ook dat er hier wel eens een bom kan ontploffen. Dat maakt het niet minder erg, het geeft alleen maar aan dat er een andere vorm van oorlog gevoerd wordt dan men is gewend.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Kugari-Ken het volgende:
dan verwacht ik dat RobH en Fuifduif als eerste hier zijn om te zeggen "ach die moslims hebben het wel over zichzelf uitgeroepen"
Ook prima. In principe is elke "Palestijn" op Israelisch gebied natuurlijk een fundamentalist.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
afghanistan is in westerse handen palastina raken we israel ook daar kunnen we beter de b52 voor gebruiken
Zullen we nog meer landen erbij halen, geloof dat we dan nog laaaaaaaaang niet klaar zijn met babbelen, bullshit vertellen, blaat vertellen zonder bron etc. en btw Palestina en Israel is toch een heel apart geval?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In vele Islamitische huishoudens word nu ook feest gevierd. Makkelijk hè, zulke opmerkingen maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef SCH het volgende:
Waar blijft je bron over Wilders?quote:
Klopt. die denkbeelden zijn allang gevoed voor de oorlogen in irak en Afghanistan door eerdere bemoeienissen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:17 schreef kenz het volgende:
[..]
Wist je dat de aanslagen op de VS plaatsvonden voor de inval in Afganistan en Irak? Ook zonder die oorlogen vonden ze al aanleiding genoeg voor hun terreur.
en jij wilt het terrorisme met wortel en tak uitroeien? Vraag jezelf eens af waar terrorisme het best op groeit? Op haat, en hoe kweek je het beste haat?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iran niet. Ik stel voor om eerst Afghanistan en Palestina te nuken.
Wat doe je hier op internet, na net je pens vol gevreten te hebben, op een goedkope PC met chinese onderdelen, je kleding waar een kindje aan india z'n klauwtjes tot bloedens toe op verneukt heeft op je stoel uit malysië?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Als je eens stilstaat bij wie er allemaal lijden, internationaal, onder de productie van de door de doodgeschotene geconsumeerde producten.
Daarom met wortel en tak uitroeien. Pappen en nathouden werkt niet, het op zijn beloop laten en er aan toegeven al helemaal niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
en jij wilt het terrorisme met wortel en tak uitroeien? Vraag jezelf eens af waar terrorisme het best op groeit? Op haat, en hoe kweek je het beste haat?
Sssstt. zo ver zijn die jongens nog niet om dat te begrijpen. Daar moeten eerst nog wat decennia van aanslagen aan vooraf gaan eer dat duidelijk wordt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
en jij wilt het terrorisme met wortel en tak uitroeien? Vraag jezelf eens af waar terrorisme het best op groeit? Op haat, en hoe kweek je het beste haat?
Iets met armoede, kansloosheid, totale afwezigheid van toekomstbeelden, enzo.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:18 schreef kenz het volgende:
[..]
Wat heeft dat met terreur aanslagen te maken van Al Qaida????
Wie ging er in Nederland de straat op? En kom niet met een paar pre-pubers in Ede aanzetten. Dit soort dingen komt Wilders natuurlijk heel erg goed uit, dat nsap je toch wel.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:18 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
In Palestina, maar ook in Nederland gingen er een aantal de straat op, dat is een vastgesteld feit.
Nou kun jij met bewijs komen dat Wilders een fles champagne opentrekt vanavond?
Jij spoort echt niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef nikk het volgende:
Sowieso kap ik met deze discussie. Mensen die werkelijk menen dat het allemaal onze schuld is verzoek ik dan dringend iets eraan te doen. Bijvoorbeeld per direct een eind aan hun leven te maken.
Gewoon de mond en klauwzeer methode lost dat op hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Sssstt. zo ver zijn die jongens nog niet om dat te begrijpen. Daar moeten eerst nog wat decennia van aanslagen aan vooraf gaan eer dat duidelijk wordt.
Hallo, Saudi-Arabie is veel te belangrijk voor het westen, die mogen gewoon doorgaan met wat ze doenquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
De meeste terroristen zitten in Saudie-Arabia!
Ik stel voor om voor elke 'Westerling' die vermoord wordt door terrorischtische aanslagen, er 1000 mensen uit hun land worden vermoord. Moet je kijken hoe snel het gedaan is met hun aanslagen!
Ik heb niet gezegd dat mij geen blaam treft. Ik stel enkel dat het onbegrip stuitend is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat doe je hier op internet, na net je pens vol gevreten te hebben, op een goedkope PC met chinese onderdelen, je kleding waar een kindje aan india z'n klauwtjes tot bloedens toe op verneukt heeft op je stoel uit malysië?
Het enige verschil tussen jou en mij is dat jij er bij stilstaat?
Godgod, daar zal dat kindje mee geholpen zijn hoor.
Nou allemaal even bij onze welvaart maatschappij stilstaan, een keer ons hoofd schudden en 'gutgutgut' zeggen en elke dreigen van een terroristische aanslag van een paar middeleeuwse geitenhoeders is geweken.
Ja Wilders is er vast blij mee dat er meer dan 30 mensen zijn gedoodquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie ging er in Nederland de straat op? En kom niet met een paar pre-pubers in Ede aanzetten. Dit soort dingen komt Wilders natuurlijk heel erg goed uit, dat nsap je toch wel.
Nee hoor, zonder bemoeinissen hadden ze het westen ook verdorven gevonden. Als je niet zelf een streng gelovige aanhanger van de islam bent, ben je de vijand die een aanslag verdient.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Klopt. die denkbeelden zijn allang gevoed voor de oorlogen in irak en Afghanistan door eerdere bemoeienissen.
Tja wat je 'schuld' noemt...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:18 schreef mvdlubbe het volgende:
Staat er nu niemand bij stil dat, wanneer er een conflict is, niet een maar meerdere partijen deel hebben in de 'schuld'?
11-11, lekker snoepen....en ieder jaar weer. Lang leve sinten maarten (moge god zijn ziel hebben) hehehehehequote:Op donderdag 7 juli 2005 19:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie ging er in Nederland de straat op? En kom niet met een paar pre-pubers in Ede aanzetten. Dit soort dingen komt Wilders natuurlijk heel erg goed uit, dat nsap je toch wel.
Waar blijft je B - R - O - N ?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ah ja, je bent zelf net zo'n grote lul, maar omdat je BEGRIP voor dat feit hebt ben je opeens verheven boven de plebs welke een terroristische aanslag van een achterlijk kutvolk veroordelen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:22 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat mij geen blaam treft. Ik stel enkel dat het onbegrip stuitend is.
Mwa, dat is toch echt hetgene dat als een rode draad door die acties van ze loopt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:22 schreef kenz het volgende:
[..]
Nee hoor, zonder bemoeinissen hadden ze het westen ook verdorven gevonden.
Mijn God, ga jij nou ook al extremistische propaganda gelovenquote:Als je niet zelf een streng gelovige aanhanger van de islam bent, ben je de vijand die een aanslag verdient.
Precies. Alsmede de geschiedenis.quote:Zelfs gematigde moslims en arabische landen zijn doelwit (geweest), zoals o.a. Turkije en Marokko. Het gaat dus niet om wat wij doen, maar om wat we vertegenwoordigen. Dat staat ze niet aan en dus plegen ze een aanslag.
juist niet. Door 1000 mensen uit hun land te vermoorden creeer je meer haat en daaruit voortvloeiend terrorisme dan als je die 1000 mensen laat leven. Stel je maar eens voor dat je familie wordt uitgemoord door een ander land omdat ze even wraak wilden nemen voor een terroristische aanslag waar jij helemaal niets mee te maken hebt. Dan denk ik dat de kans dat jij zelf wraak wilt op dat land direct een stuk groter zal zijnquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
De meeste terroristen zitten in Saudie-Arabia!
Ik stel voor om voor elke 'Westerling' die vermoord wordt door terrorischtische aanslagen, er 1000 mensen uit hun land worden vermoord. Moet je kijken hoe snel het gedaan is met hun aanslagen!
- Trieste opmerking. -quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef SCH het volgende:
Ach, onzin. In afrika zijn ook heel veel arme mensen. Daar was Live8 met name op gericht. Hoeveel terroristen komen daar ook al weer vandaan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:21 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Iets met armoede, kansloosheid, totale afwezigheid van toekomstbeelden, enzo.
Er is toch zo'n hulptelefoonnummer bereikbaar?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:23 schreef Rhapsody het volgende:
Is er al iets bekend van namen van de slachtoffers?
Een vriendin van mij zit in Londen en kan haar dus niet bereiken....
Bron waarvoor?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waar blijft je B - R - O - N ?
Je dicht me weer denkbeelden toe die ik niet heb geuit. Het feit dat wordt gesteld dat we ze moeten uitroeien, nuken, enzo, vind ik jammer. Ik geloof niet dat dat helpt. Zeker gezien de historie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ja, je bent zelf net zo'n grote lul, maar omdat je BEGRIP voor dat feit hebt ben je opeens verheven boven de plebs welke een terroristische aanslag van een achterlijk kutvolk veroordelen.
Logische beredenering inderdaad
Sure, zelfs TBS'ers vinden wel een kapstook voor hun daden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mwa, dat is toch echt hetgene dat als een rode draad door die acties van ze loopt.
Die krijgen we allemaal nog.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:25 schreef kenz het volgende:
[..]
Ach, onzin. In afrika zijn ook heel veel arme mensen. Daar was Live8 met name op gericht. Hoeveel terroristen komen daar ook al weer vandaan?
Onzin. 1000 van die radicale figuren in leven laat is 1000 kansen op een aanslag.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:24 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
juist niet. Door 1000 mensen uit hun land te vermoorden creeer je meer haat en daaruit voortvloeiend terrorisme dan als je die 1000 mensen laat leven. Stel je maar eens voor dat je familie wordt uitgemoord door een ander land omdat ze even wraak wilden nemen voor een terroristische aanslag waar jij helemaal niets mee te maken hebt. Dan denk ik dat de kans dat jij zelf wraak wilt op dat land direct een stuk groter zal zijn
Als je het maar grondig genoeg aanpakt zal het best helpen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Je dicht me weer denkbeelden toe die ik niet heb geuit. Het feit dat wordt gesteld dat we ze moeten uitroeien, nuken, enzo, vind ik jammer. Ik geloof niet dat dat helpt. Zeker gezien de historie.
Tja, je zou natuurlijk ook gewoon de geschiedenis er op na kunnen slaan...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sure, zelfs TBS'ers vinden wel een kapstook voor hun daden.
Ze weten dat ze daardoor doorgeschoten liberalen zoals jouw meekrijgen, waardoor het westen zelfs bij z'n eigen verdediging verdeeld blijft, totdat we straks 5 jaar lang vanuit een ondergrondse verzetsbeweging de islamitische moraal uit het land moeten schoppen.
Ik heb recent gezien in Dubai dat voor de oorlog in afghanistan, americaanse soldaten 100en huizen 'perongeluk' hadden gebombardeerd.... Enne wat zeiden ze erna: Sorry, miscalculatie. Ik geloof dat dit verhaal zich voorgedaan heeft ook in belgrado, waar ze 'per ongeluk' 350 mensen plathebben gegooid, ook door een miscalculatie van een militair doel.....het was immers een ziekenhuis wat ze raakte......quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:24 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
juist niet. Door 1000 mensen uit hun land te vermoorden creeer je meer haat en daaruit voortvloeiend terrorisme dan als je die 1000 mensen laat leven. Stel je maar eens voor dat je familie wordt uitgemoord door een ander land omdat ze even wraak wilden nemen voor een terroristische aanslag waar jij helemaal niets mee te maken hebt. Dan denk ik dat de kans dat jij zelf wraak wilt op dat land direct een stuk groter zal zijn
Dat Wilders een flesje champagne open zou gaan trekken vanavond. Dat liep je rond te blaten hier.quote:
Check even de OP. Daar staat volgens mij het nummer.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Er is toch zo'n hulptelefoonnummer bereikbaar?
Al geprobeerd, maar daar werd niet opgenomen....quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Er is toch zo'n hulptelefoonnummer bereikbaar?
Dat is dezelfde discussie als zojuist. Je moet dan de daders aanpakken, hun familie, hun vrienden. Daarnaast alle potentiele daders en al hun familie en potentiele vrienden. En alle getuigen, natuurlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je het maar grondig genoeg aanpakt zal het best helpen.
Metafoor voor: het komt Wilders heel goed uit en hij gaat dit weer enorm uitmelken in zijn fascistische strijd tegen de islam.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat Wilders een flesje champagne open zou gaan trekken vanavond. Dat liep je rond te blaten hier.
Beetje dom gelul trouwens, dit. Je zal mij niet horen zeggen dat deze idioten ook maar een beetje het recht hebben zoiets te doen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sure, zelfs TBS'ers vinden wel een kapstook voor hun daden.
Ze weten dat ze daardoor doorgeschoten liberalen zoals jouw meekrijgen, waardoor het westen zelfs bij z'n eigen verdediging verdeeld blijft, totdat we straks 5 jaar lang vanuit een ondergrondse verzetsbeweging de islamitische moraal uit het land moeten schoppen.
en hoe weet je wie van de bevolking radicaal is en wie niet?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Onzin. 1000 van die radicale figuren in leven laat is 1000 kansen op een aanslag.Met wortel en tak uitroeien. Pappen en nathouden en de boel op zijn beloop laten hebben we nu wel gehad - dat werkt niet.
Tja, dat heb ik gedaan, ow gij verhevenen omdat je snel de wiki doorgebladerd hebt op zoek naar een aantal relatief geschikte geschiedkundige feitjes om dit soort zieke waandenk beelden aan te kunnen verantwoorden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tja, je zou natuurlijk ook gewoon de geschiedenis er op na kunnen slaan...
Ik ben er al heel lang van overtuigd dat we over een aantal decennia of wat langer heel Afrika over ons heen krijgen. Of het met terroristen gebeurt weet ik niet, maar we gaan zeker nog bloeden voor de geschiedenis.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef kenz het volgende:
[..]
Jij bent lekker optimistisch. Misschien is het tijd voor een weekje vakantie?
Toe maar.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef SCH het volgende:
zijn fascistische strijd
Het probleem is een volk wat 200 jaar op ons achterloopt en hun moraal met geweld aan ons wil opdringen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Beetje dom gelul trouwens, dit. Je zal mij niet horen zeggen dat deze idioten ook maar een beetje het recht hebben zoiets te doen.
Het lijkt me alleen wel handig iets over de oorzaken te weten als je een probleem wil oplossen. Just my 2 cents.
Wikiquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, dat heb ik gedaan, ow gij verhevenen omdat je snel de wiki doorgebladerd hebt op zoek naar een aantal relatief geschikte geschiedkundige feitjes om dit soort zieke waandenk beelden aan te kunnen verantwoorden.
Zou ook kunnen. In dat geval heeft de Islam er dus al helemaal niks mee te maken.quote:Dit soort mensen zijn ziek en hebben geen enkele aanleiding nodig. Het is net als doorgefokte puppies, gewoon het hele nest verzuipen en opnieuw beginnen.
Ja en pech voor jou met je zielige gejammer over de zielige moslim.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Metafoor voor: het komt Wilders heel goed uit en hij gaat dit weer enorm uitmelken in zijn fascistische strijd tegen de islam.
Er is toch geen reden om aan te nemen dat zij anders naast de waarheid zitten dan wij?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:30 schreef Cerby het volgende:
word schijtziek van dat hele midden oosten, en denk maar niet dat de pakistaanse, afhaanse en al die andere schapenneukers het erg vinden wat er vandaag in london is gebeurd
Nopes, de meesten hebben ook geen TVquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:30 schreef Cerby het volgende:
word schijtziek van dat hele midden oosten, en denk maar niet dat de pakistaanse, afhaanse en al die andere schapenneukers het erg vinden wat er vandaag in london is gebeurd
Quote me even.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:31 schreef kenz het volgende:
[..]
Ja en pech voor jou met je zielige gejammer over de zielige moslim.
Fascistische strijd? Heb je daar een bron voor? Dat van die champagnefles is dus onzin, zoals 99% van jouw prietpraat.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Metafoor voor: het komt Wilders heel goed uit en hij gaat dit weer enorm uitmelken in zijn fascistische strijd tegen de islam.
Problemen en malaise zijn echter juist de redenen om naar religie terug te grijpen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Niets geschiedkundig feitjes, gewoon uitvoeren wat er in de Koran staat.
Er blijken signaficant meer doorgefokte nestjes uit die hoek te komen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:30 schreef Posdnous het volgende:
Zou ook kunnen. In dat geval heeft de Islam er dus al helemaal niks mee te maken.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Fascistische strijd? Heb je daar een bron voor?
Nee, het gebeurt al decennia en NOG wil je de bedreiging voor je vrije leventje met je internet en leuke vrouwen op straat en stemrecht nog niet inzien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Problemen en malaise zijn echter juist de redenen om naar religie terug te grijpen.
Da;s niet bepaald iets nieuws hoor.
Wat is daar fascistisch aan?quote:
Die is vast theedrinken ....quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:27 schreef Xenomaniac het volgende:
Waar blijft Halsema trouwens om te roepen dat 'dit een aanslag is op de democratie'..?
Dat kan ik echt niet volgen. Ik heb sterk de indruk dat de meeste strijd iedere keer om religieuze motieven oplaait. In Afrika is dat echter zelden een probleem. Daar gaat het meer om aardse zaken als macht en geld. Dat leidt maar zelden dat "wereldwijde" terreur. Ben benieuwd of er uit de geschiedenis te leren valt waar dat wel het geval is geweest...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik ben er al heel lang van overtuigd dat we over een aantal decennia of wat langer heel Afrika over ons heen krijgen. Of het met terroristen gebeurt weet ik niet, maar we gaan zeker nog bloeden voor de geschiedenis.
Decenniaquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, het gebeurt al decennia en NOG wil je de bedreiging voor je vrije leventje met je internet en leuke vrouwen op straat en stemrecht nog niet inzien.
Blinde.
Dat maakt niet uit, als je dat meot gaan uitzoeken. Het gaat om schrikbeleid! Dat ze wel 4 keer nadenken voordat ze het doen. En dat die klote landen er zelf ook is wat aan gaan doen ipv ze te financieren zoals onze vrienden suadi-arabia doen!quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:29 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
en hoe weet je wie van de bevolking radicaal is en wie niet?
nee, maar wel kranten toch? de Daily Lama bijvoorbeeldquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:31 schreef 2Advanced het volgende:
[..]
Nopes, de meesten hebben ook geen TV![]()
Dat kan, ik ben een andere mening toegedaan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:33 schreef kenz het volgende:
[..]
Dat kan ik echt niet volgen. Ik heb sterk de indruk dat de meeste strijd iedere keer om religieuze motieven oplaait.t...
Inderdaad ...onvoorstelbaar respectloos en irritant...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah... het grote bagitaliseren is weer begonnen zie ik
as je maar op moslims kotst hier, dan ben je een heldquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:36 schreef FuifDuif het volgende:
Hmmm en dan durft men op Fok! te zeuren over vrijheid van meningsuiting. Stelletje hypocrieten!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |