Wat zal de hoofdoorzaak zijn dan? Indoctrinatie?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:00 schreef Posdnous het volgende:
Dan ga je ervanuit dat de religie de hoofdoorzaak is van die extremisten en daar kun je nog wel eens goed naast zitten.
Waarom zouden we moslimterroristen, die alleen maar leven om het Westen (bij voorkeur) met geweld te bekeren tot de Islam, een religie met een achterstand, toleren ?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:57 schreef Posdnous het volgende:
DAT is namelijk onze manier van leven: elkaar tolereren. Jij wil nu precies het tegenovergestelde.
Als dat nodig is, moet dat maar. Ik zal er niet van wakker liggen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Maak je in dat geval maar klaar voor een politiestaat.
Big Brother galore.
Overal camera's, alles traceerbaar, afluisterbaar, joepie !
quote:Ik ga nog liever dood.
Eindelijk George Orwell, zat hij er maar 21 jaar naast met zijn boek. Lijkt me een fijn vooruitzicht.quote:Maak je in dat geval maar klaar voor een politiestaat.
Je vergeet:quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:05 schreef Beautygirl het volgende:
Landen die al geweest zijn:
- Amerika
- Spanje
- Engeland
- Nederland of Frankrijk, denk ik
Neem een lolly en ga in een hoekje zitten tot de grote mensen klaar zijn met praten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:01 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat zal de hoofdoorzaak zijn dan? Indoctrinatie?
Ik denk 't...
Door wie?
CIA...
Gia, dan hebben ze je precies waar ze je willen hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:02 schreef Gia het volgende:
Als dat nodig is, moet dat maar. Ik zal er niet van wakker liggen.
Ach kom op zeg, overdrijven is ook een vak. Of het the way to go is kan je over twisten maar zover als Orwel gaat slaat kant nog wal. Al was het wel een erg goed boek.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:03 schreef delphiro het volgende:
Eindelijk George Orwell, zat hij er maar 21 jaar naast met zijn boek. Lijkt me een fijn vooruitzicht.
Onzin. Het gaat om een religie met extremistische uitspattingen; we hoeven niet te doen alsof IEDERERE Nederlander moslim-extremist zou kunnen worden, het gaat om een afgebakende groep mensen (ruw gesproken de aanhangers van de islam) die dus in de gaten gehouden moeten worden. Dat is heel spijtig voor alle goedwillende moslims, maar noodzakelijk om de westerse samenleving te beschermen tegen het soort tuig dat onschuldigen op deze manier vermoord.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Big Brother galore.
Ik ga nog liever dood.
Die wens heb ik sinds gisteren alquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Neem een lolly en ga in een hoekje zitten tot de grote mensen klaar zijn met praten.
Gelijk heb je. De waardeloze politie denkt ook nog steeds dat terroristen communiceren via telefoon en internet. Daardoor hebben ze alle grote aanslagen tot nu toe geheel gemist.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Big Brother galore.
Ik ga nog liever dood.
Ja, dat maakte ik er dus ook uit op, maar daar hoor ik nu niks meer over.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:53 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Wellicht staat het ondertussen in de OP. Een uur tot enkele tientallen minuten van te voren hebben ze een waarschuwing gekregen.
Letterlijke quote ? Erg mooie iig en het is helemaal waar.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:04 schreef Hallulama het volgende:
"Beware the leader who bangs the drums of war in order to whip the citizenry into a patriotic fervor, for patriotism is indeed a double-edged sword. It both emboldens the blood, just as it narrows the mind. And when the drums of war have reached a fever pitch and the blood boils with hate and the mind has closed, the leader will have no need in seizing the rights of the citizenry. Rather, the citizenry, infused with fear and blinded by patriotism, will offer up all of their rights unto the leader and gladly so. How do I know? For this is what I have done. And I am Caesar."
Dat was een ander verhaal, ze hadden het erover dat ze werden gewaarschuwd voor een mogelijke aanslag toen die nog niet geweest was.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:54 schreef delphiro het volgende:
[..]
Scotland Yard heeft de israelische ambassade in Londen gewaarschuwd. Ik denk dat je dat hebt gehoord. RTL5 zal er wel iets smeuiigs omheen hebben verzonnen ;-)
Uiteraard, ik heb het ook niet over criminelen tolereren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:02 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Waarom zouden we moslimterroristen, die alleen maar leven om het Westen (bij voorkeur) met geweld te bekeren tot de Islam, een religie met een achterstand, toleren ?
Tolerantie voor anderen is er alleen als de ander ook jou tolereert.
Die verdere uitleg mag je dan in TRU geven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Gia, dan hebben ze je precies waar ze je willen hebben.
Wil je dit HEEL GOED lezen, en zorgen dat je 't ook BEGRIJPT (zo niet, vraag dan om verdere uitleg, die zal je krijgen, don't worry)
Ik heb geen idee waar * je meissie* zit maar neem aan dat je je verhaal al ergens hebt gepost in de voorgaande delen..iig sterkte, hoop dat je snel iets hoort, onzekerheid is vreselijk op dit soort momenten.(en ongerustheid krijg je niet weg met wat steun van ons...maar toch..)quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:06 schreef YellowDog het volgende:
Godverdomme... nog steeds niets gehoord van m'n meissie... heb net gebeld met min. buitenlandse zaken (dat telefoonnr).. ze konden me verder ook niet wijs maken.. niet gemeld of iets dergelijks...shit man dit schiet echt niet op
Overigens zou ik nog graag je visie zien op de grondslag van deze extremisten, je zei dat men zich wel eens goed kan vergissen als men denkt dat het religie is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:07 schreef Posdnous het volgende:
Uiteraard, ik heb het ook niet over criminelen tolereren.
Vergeet je ook niet even ons aandeel mee te nemen. Je ziet het zo snel over het hoofd maar er zijn dingen als eerlijke verdeling van welvaart (laatst bericht dat een Europeaan iets van 10 tot 20x zoveel bronnen gebruikt als Afrikaan), eerlijke handel (landbouwsubsidies en Afrika), opdrogende oliebronnen, klimaatverandering (tgv het westen en de gevolgen zijn in arme landen het grootst). Allemaal bronnen voor terorrisme. Het is allemaal niet zo zwart wit. Het enige dat zwart wit is is dat onschuldige mensen er nooit de dupe van (zouden) mogen worden.quote:maar noodzakelijk om de westerse samenleving te beschermen tegen het soort tuig dat onschuldigen op deze manier vermoord.
Ik doel vooral op camerabewaking enzo. Van mij hoeft er niet echt meer politiecontrole te komen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Gia, dan hebben ze je precies waar ze je willen hebben.
Wil je dit HEEL GOED lezen, en zorgen dat je 't ook BEGRIJPT (zo niet, vraag dan om verdere uitleg, die zal je krijgen, don't worry)
"Beware the leader who bangs the drums of war in order to whip the citizenry into a patriotic fervor, for patriotism is indeed a double-edged sword. It both emboldens the blood, just as it narrows the mind. And when the drums of war have reached a fever pitch and the blood boils with hate and the mind has closed, the leader will have no need in seizing the rights of the citizenry. Rather, the citizenry, infused with fear and blinded by patriotism, will offer up all of their rights unto the leader and gladly so. How do I know? For this is what I have done. And I am Caesar."
Geen idee of hij letterlijk is, maar deze is dat in iedergeval wel, en hij behoort tot dezelfde categorie:quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:06 schreef UnleashMitch het volgende:
Letterlijke quote ? Erg mooie iig en het is helemaal waar.
Werkt ze in Londen? Dan kan je de lijnen van het openbaar vervoer nagaan of ze langs de getroffen stations eventueel komt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:06 schreef YellowDog het volgende:
Godverdomme... nog steeds niets gehoord van m'n meissie... heb net gebeld met min. buitenlandse zaken (dat telefoonnr).. ze konden me verder ook niet wijs maken.. niet gemeld of iets dergelijks...shit man dit schiet echt niet op
Het zijn imo meer een soort anarchisten die een bloedhekel aan de hele westerse gedachtegang hebben en hoe de geschiedenis tussen het westen en het midden-oosten zich tot nu toe heeft ontwikkeld.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:09 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Overigens zou ik nog graag je visie zien op de grondslag van deze extremisten, je zei dat men zich wel eens goed kan vergissen als men denkt dat het religie is.
Misschien moeten we gewoon minder rotzooi trappen in de wereld, dan komt men ook niet bij ons langs met bommen en granaten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:09 schreef Gia het volgende:
Ik doel vooral op camerabewaking enzo. Van mij hoeft er niet echt meer politiecontrole te komen.
Vind wel, wat van de week op tv was, dat justitie inzage mag hebben in zaken van mensen die verdacht worden van terrorisme of voorbereiding van terroristische aanslagen. Zoals inzage in bestanden van bibliotheek, inzage in uitgaven via de bank, enz....
Het moet niet zo zijn dat de politie bewapend over straat gaat en jan en alleman gaat lopen controleren. Niemand mag last hebben van meer politie-toezicht, behalve uiteraard, de echte terroristen.
Eens. En dus is het aan alle echte moslims om zich hard te distantieren van deze extremisten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:10 schreef 2Advanced het volgende:
Ik denk eigelijk dat die gasten gewoon een excuus moeten hebben, ergens weten ze toch wel dat er totaal geen baat bij is om een geloof erbij te trekken...
En terecht, gezien de vieze smerige gore rotstreken die het westen met hun uithaalt, zegt deze westerling.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:10 schreef Posdnous het volgende:
Het zijn imo meer een soort anarchisten die een bloedhekel aan de hele westerse gedachtegang hebben en hoe de geschiedenis tussen het westen en het midden-oosten zich tot nu toe heeft ontwikkeld.
Ze willen het Westen er gewoon onder hebben, religie of niet.
Beetje nutteloos. Dat zou ieder weldenkend mens inmiddels wel door hebben. En het is niet alsof die extremisten dan denken: 'oh, die gematigden steunen ons niet, wat een verrassing zeg, nou, dan houden we er maar mee op'quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Eens. En dus is het aan alle echte moslims om zich hard te distantieren van deze extremisten.
Klopt, maar dit is natuurlijk de domste en lafste manier om er iets aan te doen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:12 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En terecht, gezien de vieze smerige gore rotstreken die het westen met hun uithaalt, zegt deze westerling.
Geef hen een werkend alternatief?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:13 schreef Posdnous het volgende:
Klopt, maar dit is natuurlijk de domste en lafste manier om er iets aan te doen.
typischquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:15 schreef Skwish het volgende:
lol, check al die reakties op bv. Maroc.nl forum...Stormfront is er niks bij kwa extremistische uitlatingen...
Nee, en als de rest van de wereld het ook niet met deze methode eens is dan geeft de rest van de wereld hen dus EEN WERKEND ALTERNATIEF!quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:15 schreef Disorder het volgende:
Jij bent het dus met deze methode eens?
is een gevolg van verregaande kapitaliseringquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:16 schreef 2Advanced het volgende:
Tjah, wat me wel opvalt is dat ik recent in het buitenland was (dubai) en dat je soms dingen daar ziet op tv; zoals wat de amerikanen deden in verschillende landen... maar die hier helemaal niet werden uitgezonden noch genoemd werden tijdens het journaal.... Soms vraag ik me af of de Media geen smak geld krijgt om -dit en dat- uit te zenden.
erg he.. zo'n uitspraak.. nee dan de genuanceerde meningen hier.. veel beter! DUUHquote:Ik betreur deze aanslag. 7-07-05..Ik heb net een boek uit van Nadeem Aslam,hij schrijver en geboren in Pakistan. Hij woont in Engeland en wie niet,die vrijheid wil. Moet er van die stomme gefrustreerde moslims nog meer angst en haat gezaaid worden. Waarom moeten we terug naar historie.Als we dat doen,ja dan blijft er niks over van niemand. Ik keur deze aanslagen af. Stel je voor dat het hier gebeurd in Adam Den Haag Rotterdam,noem maar op. Al die buitenlandse mensen die in Engeland wonen en werk hebben willen dit ook niet. Maar uit het boek ga ik iets schrijven..vind ik zo grappig...De moeder uit het boek,zeer conservatief Moslim overal ban voor.Zij heeft maar 11 jaar lagere school gehad,maar dat vind ik niet erg. Maar goed ze doet haar best om het Engels een beetje te leren..Ze heeft woorden verzameld en hier iets van gemaakt..Het gras ziet elders altijd groen van jaloezie.......Wie het breed heeft,laat breed behangen. Het bloed kruipt door dik en dun. Als Pasen en Pinksteren op een dag vallen is het sintjuttemis. Tegen de stroom in is het kwaad kersen eten. De hemel dat zijn de anderen..Schrijver Nadeem Aslam..Boek Kaart voor verdoolde geliefden
Roman/Mouria...Echt een erg mooi boek..Maar mijn hart staat stil bij de slachtoffers...bij onschudige mensen..hartwerkende mensen..die kinderen.man..vrouw..familie hebben..Insha Allah!!!
Dus dit hebben Londenaren verdiend?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nee, en als de rest van de wereld het ook niet met deze methode eens is dan geeft de rest van de wereld hen dus EEN WERKEND ALTERNATIEF!
Maar dat gebeurt dus niet.
So... what you give is what you get, you give nothing? You get even less!
En jij beschuldigde net een ander van selectief zijn?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:18 schreef delphiro het volgende:
je heftig hoor op maroc.nl
[..]
erg he.. zo'n uitspraak.. nee dan de genuanceerde meningen hier.. veel beter! DUUH
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |