Misschien luister je niet goed, misschien laat de media geen tegengeluid horen. Dat noemt men priming en framing. Is leuk voor de kijkcijfertjesquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:41 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Meen je dat?
Maar deze aanslagen worden wel gepleegd namens de Islam. En ik hoor dit geen enkele Moslim ontkennen.
Wel als je allerlei domme mensen om je heen hoort inderdaad.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:44 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, kun jij het verschil zien als er eentje in je bus stapt met een flinke rugzak?
Ik zie het scenario uit "The Siege" steeds dichterbij komen...
Onzin. Maar het is wel een teken aan de wand dat de islam gewoon een broeinest is van religieus fanatisme, en dus een godsdienst die op zijn minst in de gaten gehouden dient te worden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dus? wat voor briljante oplossing heb jij hierop? Of wil je gewoon een beetje blaten.?
De boel een beetje opfokken, jammer dat je zoiets doet. Maar je zult verder wel geen leventje hebben als je computertje aangesloten op internet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:14 schreef Beautygirl het volgende:
Is het iemand opgevallen dat de aanslagen in de VS op 11-11 waren en deze op 7-7?
Kun jij zien wie moslim is en wie niet. Niet iedereen met een Noord-Afrikaans uiterlijk is moslim. Ook blanke mensen kunnen moslim zien. Of wil je dat ze allemaal ene stempel krijgen ofzo, als voorzorgsmaatregelquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:44 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, kun jij het verschil zien als er eentje in je bus stapt met een flinke rugzak?
Ik zie het scenario uit "The Siege" steeds dichterbij komen...
Moskou hebben de Tsjetsjenen al gehad, en dat zijn net zo goed moslim extremisten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Welke stad zal hierna aan de beurt zijn. Madrid, New York en London hebben we nu gehad.
Place your bets. Parijs, Amsterdam, Berlijn, Moskou of Rome.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat heeft een eventuele atoombom van Iran nu te maken met de aanslag in London?
Iran is inderdaad een dictatoriale staat, met schijndemocratische verkiezingen, en een machthebbende elite die bestaat uit juist die revolutionaire studentjes die in 1979 precies zo'n regime als het huidige ten val bracht, die geestelijken proberen enkel hun macht te consolideren ... en vreemd genoeg, juist de houding van de amerikanen maakt daarbij weinig uit, het behoort tot het 'spelletje' dat men daar speelt ...
De recente verkiezingen voor een machteloze president waren weinig corrupter dan die in Egypte kort ervoor, maar waar de amerikanen van die verkiezingen in Egypte hooguit opervalkkige kritiek gaven, en het 'een goede stap vooruit naar een democratie' noemden, veroordeelden ze heel hard de verkiezingen in Iran ....
Ik heb geen zin in nog een discusssie die hierover gaat, maar je vraagt er zelf om.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:44 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Doe toch normaal man. Is elke Christen dan tegen het feit dat vrouwen mogen stemmen? Dat gegeneraliseer zorgt dus voor een klimaat zoals deze. Waarin terrorisme tot irrationele angst leidt en zo winnen extreme moslims zeker ja.
En dat is nieuw?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Onzin. Maar het is wel een teken aan de wand dat de islam gewoon een broeinest is van religieus fanatisme, en dus een godsdienst die op zijn minst in de gaten gehouden dient te worden.
Vrees dat het niet zal helpenquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Kun jij zien wie moslim is en wie niet. Niet iedereen met een Noord-Afrikaans uiterlijk is moslim. Ook blanke mensen kunnen moslim zien. Of wil je dat ze allemaal ene stempel krijgen ofzo, als voorzorgsmaatregel
Al geweest.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:45 schreef Asskicker14 het volgende:
. Parijs,
10778,1948051321quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:45 schreef looskuh het volgende:
Oh my god... This is 911 times 11,8311688311!
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Moskou hebben de Tsjetsjenen al gehad, en dat zijn net zo goed moslim extremisten.
O, en hoe stel jij voor dat te doen dan? Alle pogingen om zich te beperken tot de extremisten blijken te mislukken, is vandaag wel weer pijnlijk duidelijk gebleken. Dus heb je gewoon geen keuze en zullen de goeden onder de slechten moeten lijden. Realiseer je wel dat aanslagen als die van vandaag ook de goedwillende moslims meer kwaad dan goed doen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat is nieuw?.
Overigens moet je dit soort idioten in de gaten houden, van die figuren die sinds Rusland-Afghanistan al lopen te kloten. Een religie in de gaten houden lijkt me nogal stompzinnig.
Is de FP offline?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:48 schreef NiteSpeed het volgende:
Dit topic laat weer eens goed de gemiddelde intelligentie van de gemiddelde Fok!ker zien. Oude koeien uit de sloot halen, baggeren, schelden, flamen en moslims bashen. Heerlijk, als vooroordelen waar worden gemaakt.
Ja en dus is elke moslim extremistquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:47 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in nog een discusssie die hierover gaat, maar je vraagt er zelf om.
Ten eerste hebben Christenen hier geen reet mee te maken. Ergens werd beweerd dat moslims véél vaker aaslagen plegen dan mensen van een ander geloof. Ja, dat klopt. Er wordt beweerdt dat veel moslims radicaliseren; krijg nou wat, dat klopt ook! Het staat vaak genoeg in het nieuws. Tel daarbij het feit op dat bijna geen enkele moslim zulke aanslagen veroordeelt en iedereen snapt wel dat het weinig nut heeft om iedere keer weer te roepen dat er misschien ook moslims zijn die niet extremistisch zijn. Dat boeit niemand een enkele reet, dat snapt zelfs Corky nog wel.
Ik heb geen zin in nog een discusssie die hierover gaat, maar je vraagt er zelf om.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:47 schreef NiteSpeed het volgende:
[.Ik heb geen zin in nog een discusssie die hierover gaat, maar je vraagt er zelf om. .]
Tel daarbij het feit op dat bijna geen enkele moslim zulke aanslagen veroordeelt en iedereen snapt wel dat het weinig nut heeft om iedere keer weer te roepen dat er misschien ook moslims zijn die niet extremistisch zijn. Dat boeit niemand een enkele reet, dat snapt zelfs Corky nog wel.
Welnee, wat een dom gelul. Dan kan je net zo goed de halve wereld bombarderen. Echt simpel geblaat van mensen die er de ballen verstand van hebben en maar ongenuanceerd naar makkelijke oplossingen grijpen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:49 schreef Jalu het volgende:
Dus heb je gewoon geen keuze en zullen de goeden onder de slechten moeten lijden.
Klopt, omdat mensen zoals jij iedereen meteen over 1 kam scheren, dat is de enige oorxzaak daarvoor, heel jammer.quote:Realiseer je wel dat aanslagen als die van vandaag ook de goedwillende moslims meer kwaad dan goed doen.
Als je er 10 volgt komen er op andere plekken weer 10 nieuwe, onbekende bij. Het is gewoon te lastig om alles en iedereen in de gaten te houden. We zullen met dit soort dingen moeten leren leven en gewoon doorgaan, vooruit, laten zien dat je t risico kent maar dat je het accepteert.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:49 schreef Jalu het volgende:
O, en hoe stel jij voor dat te doen dan? Alle pogingen om zich te beperken tot de extremisten blijken te mislukken, is vandaag wel weer pijnlijk duidelijk gebleken.
Wellicht staat het ondertussen in de OP. Een uur tot enkele tientallen minuten van te voren hebben ze een waarschuwing gekregen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:52 schreef Calella het volgende:
Ik hoorde op RTL5 dat de Israëlische minister Netanyahu die in Londen is was gewaarschuwd dat er een aanslag zat aan te komen?
Raar verhaal of verkeerd verstaan.![]()
Probeer het eens met wat meer woorden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:50 schreef Hallulama het volgende:
HET STINKT
Scotland Yard heeft de israelische ambassade in Londen gewaarschuwd. Ik denk dat je dat hebt gehoord. RTL5 zal er wel iets smeuiigs omheen hebben verzonnen ;-)quote:Raar verhaal of verkeerd verstaan.
Het spijt me zeer, ik heb jaren zeer genuanceerde meningen gehad over moslims. Maar het zijn moslims(of in ieder geval malloten die zich zo noemen) die op 9/11, in Madrid en nu weer Londen hun best doen om die nuance uit de Westerse samenleving te verdrijven. En ik heb er gewoon genoeg van gezien, als wij onze westerse levenswijze willen handhaven zullen we ons moeten beschermen tegen de uitwassen van deze religie, en m.i. kan dat maar op een manier: de hele religie scherp in de gaten houden, en dus niet de oogkleppen gauw weer opzetten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Welnee, wat een dom gelul. Dan kan je net zo goed de halve wereld bombarderen. Echt simpel geblaat van mensen die er de ballen verstand van hebben en maar ongebunceerd naar makkelijke oplossingen grijpen.
[..]
Klopt, omdat mensen zoals jij iedereen meteen over 1 kam scheren, dat is de enige oorxzaak daarvoor, heel jammer.
Ik heb nooit beweerd dat iedere moslim extremist is, dat maak jij ervan. En ik houd echt niet alleen de huidige nieuwsberichten in mijn hoofd hoor. Statistieken (en ja, ik snap hoe mensen die kunnen veranderen) zitten ook nog in mijn hoofd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:49 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja en dus is elke moslim extremist
Jij zal lekker door de straten lopen zeg
Ow en newsflash, alles wat in het nieuws staat is niet de gehele waarheid. dingen worden weggelaten, cijfers worden niet volledig getoond etc etc.
Het boeit ook niet dat er moslims zijn die niet extremistisch zijn. Het boeit wel dat men meteen gilt dat elke moslim een extremist is en iedereen overal zelfmoordenaren zien.
Dan wint het terrorisme namelijk, want dan heerst er angst.
Dude lees eens terug. Ik begon daar niet over hoor. Ik sprak iemand aan die het wel beweerde, waarop JIJ de discussie begon over moslimsquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:55 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat iedere moslim extremist is, dat maak jij ervan. En ik houd echt niet alleen de huidige nieuwsberichten in mijn hoofd hoor. Statistieken (en ja, ik snap hoe mensen die kunnen veranderen) zitten ook nog in mijn hoofd.
Het wordt een beetje opgeblazen weer hè? Zodra iemand zegt dat veel moslims radicaliseren en extremistisch worden (wat ik dus voor de duidelijkheid niet zei) wordt er meteen gezegd dat niet iedere moslim extremistisch is.
sigh*
Als je nog eens wilt beweren dat statistieken niet kloppen, dat nieuwsberichten nogal geselecteerd worden op interesse en populariteit ga je gang, ik luister er niet meer naar. Die hele disucssie is zó nutteloos.
Het zou hier moeten gaan om de aanslagen in London, niet of dat één of andere Ali extremistisch is of niet.
'oogkleppen'quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het spijt me zeer, ik heb jaren zeer genuanceerde meningen gehad over moslims. Maar het zijn moslims(of in ieder geval malloten die zich zo noemen) die op 9/11, in Madrid en nu weer Londen hun best doen om die nuance uit de Westerse samenleving te verdrijven. En ik heb er gewoon genoeg van gezien, als wij onze westerse levenswijze willen handhaven zullen we ons moeten beschermen tegen de uitwassen van deze religie, en m.i. kan dat maar op een manier: de hele religie scherp in de gaten houden, en dus niet de oogkleppen gauw weer opzetten.
Wat een idioteriee! je hebt aanleg voor extremistisch gedrag....quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
als wij onze westerse levenswijze willen handhaven zullen we ons moeten beschermen tegen de uitwassen van deze religie, en m.i. kan dat maar op een manier: de hele religie scherp in de gaten houden, en dus niet de oogkleppen gauw weer opzetten.
Precies.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:56 schreef delphiro het volgende:
Jalu.. je bent precies op de plek waar de terroristen je willen hebben. Lekker twee kampen houden, geen vrede en veel ongenoegen. Gefeliciteerd.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Misschien konnen de Fransen gewoon slecht tegen hun verlies...
Je hebt helemaal gelijk maar...hoe zou je dat willen bewekstelligen? Ze werken nu ook al underground en zijn moeilijk te traceren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het spijt me zeer, ik heb jaren zeer genuanceerde meningen gehad over moslims. Maar het zijn moslims(of in ieder geval malloten die zich zo noemen) die op 9/11, in Madrid en nu weer Londen hun best doen om die nuance uit de Westerse samenleving te verdrijven. En ik heb er gewoon genoeg van gezien, als wij onze westerse levenswijze willen handhaven zullen we ons moeten beschermen tegen de uitwassen van deze religie, en m.i. kan dat maar op een manier: de hele religie scherp in de gaten houden, en dus niet de oogkleppen gauw weer opzetten.
Leuk en aardig. Maar ik heb genoeg van de onschuldige doden die de terroristen vermoorden, genoeg van de rigoreuze aanvallen op onze westerse way-of-life. Niemand is wat mij betreft verplicht die way of life te accepteren. Maar ik wil ook niet verplicht worden om mijn way-of-life aan te passen aan dit soort extremistisch tuig. Aangezien het onmogelijk blijkt om de waakzaamheid te beperken tot de extremisten, moet de waakzamheid imho voorlopig maar uitgebreid worden tot de religie die dit soort extremisme voortbrengt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:56 schreef delphiro het volgende:
Jalu.. je bent precies op de plek waar de terroristen je willen hebben. Lekker twee kampen houden, geen vrede en veel ongenoegen. Gefeliciteerd.
Het wordt steeds lastiger om een echt grote aanslag te plegen. Tijdens het WTC wist de hele wereld niet wat het overkwam, daarom was het veel zwaarder.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:58 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Eigenlijk kunnen we wel stellen dat de aanslag mislukt is. Er zijn 33 doden, dat is niet leuk, maar in vergelijking met New York en Madrid komt Londen er 'goed' van af.
Maak je in dat geval maar klaar voor een politiestaat.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:54 schreef Jalu het volgende:
Dan ga je ervanuit dat de religie de hoofdoorzaak is van die extremisten en daar kun je nog wel eens goed naast zitten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Leuk en aardig. Maar ik heb genoeg van de onschuldige doden die de terroristen vermoorden, genoeg van de rigoreuze aanvallen op onze westerse way-of-life. Niemand is wat mij betreft verplicht die way of life te accepteren. Maar ik wil ook niet verplicht worden om mijn way-of-life aan te passen aan dit soort extremistisch tuig. Aangezien het onmogelijk blijkt om de waakzaamheid te beperken tot de extremisten, moet de waakzamheid imho voorlopig maar uitgebreid worden tot de religie die dit soort extremisme voortbrengt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |