abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28596739
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Leg het nog eens even uit? Waarom deze opmerking naief is? Er vallen doden door een onnodige aanslag en we kunnen alleen maar reageren met opmerkingen alsof het onze eigen schuld zou zijn? Hou toch op man.
Helemaal niet alleen maar - ik vind het alleen zo naief om te doen alsof de houding van het westen van de vorige eeuw tot nu er niks mee te maken heeft. De armoede die in stand wordt gehouden, de arrogantie van de macht, de denigrerende houding tov andere godsdiensten en culturen, de onrechtvaardige verdeling - alles heeft met alles te maken en zonder dit soort aanslagen goed te keuren, kan je het toch ook niet als heel gek voorkomen.
pi_28596742
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Je kunt beter een oorlog voeren en daarmee duizenden nieuwe terroristjes kweken idd.
Met wortel en tak uitroeien. Da's de enige oplossing.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:07:36 #153
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28596746
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik snap best dat jij het Westen haat en de zielige mensen in de wereld wil verlossen van ons smerige Westerlingen. Maar hoezo vraagt het Westen om een aanslag als deze?
Omdat ze weten dat die extremisten aanvallen op Irak en Afghanistan door het Westen gaan veroordelen als inderdrukking en vijandelijkheid t.a.v. die landen. Nogal simpel lijkt me.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:08:04 #154
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28596758
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Met wortel en tak uitroeien. Da's de enige oplossing.
Jammer dat ze tot nu toe alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Hoe verrassend ook.
pi_28596759
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk daar maar eens over na nikk - het naieve beeld dat jij van de wereld hebt is echt stuitend, of ben je vooral aan het trollen wederom?
Of je geeft gewoon antwoord op m'n vraag. Probeer het maar eens. Hoezo heeft het Westen gevraagd om een aanslag als deze? Zieke idioot die daar een antwoord op heeft.
pi_28596770
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Remco op 07-07-2005 19:11:35 ]
pi_28596780
Hmmm conclusie: gebruik terorristen om terroristen aan te pakken.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:08:39 #158
6941 APK
Factual, I think.
pi_28596787
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef Tiesemans het volgende:

De Franse Geheime Dienst weet veeeel meer dan iedereen denkt...
[..]

TUURLIJK !!!!

Blair heeft ruzie met :
-Anti Globalisten
-De Fransen
-De Duitsers
-De Russen

En ineens al het gezeik rondom G8 ontmoeting opgelost want die "NEP" rebellen die zogenaamd wel ff een boodschapje gaan brengen aan die "vieze" politiek zijn "GELIJK STIL" ...
Die mensen zijn gewoon vermoord vanwege "BEWUSTE" nalatigheid van Blair en consorten...
Misschien is het beter om dit bericht hier: Aanslagen London te plaatsen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_28596788
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Omdat ze weten dat die extremisten aanvallen op Irak en Afghanistan door het Westen gaan veroordelen als inderdrukking en vijandelijkheid t.a.v. die landen. Nogal simpel lijkt me.
Terroristen weten ook dat ze met deze acties actie uitlokken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:08:41 #160
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_28596789
Dit soort aanvallen, dit soort daden, zijn typisch islamitisch.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:08:45 #161
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28596791
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik denk dat het weleens tegengesteld kan werken, nl. dat de Engelsen in gaan zien dat de oorlog daar toch hard nodig was en nog steeds is.
En waarom zouden ze tot dat briljante inzicht komen? omdat ze nu worden aangevallen na de oorlog en daarvoor niet?
pi_28596807
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Of je geeft gewoon antwoord op m'n vraag. Probeer het maar eens. Hoezo heeft het Westen gevraagd om een aanslag als deze? Zieke idioot die daar een antwoord op heeft.
Zie hier boven. Ik vind die ziekelijke verering van het westen ook niet zo gezond eigenlijk.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:09:26 #163
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28596810
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef Kugari-Ken het volgende:
Precies, net als die van die islamitische ETA en die jihadgroep IRA.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:09:27 #164
123404 MaNoNoNoM
Handig.....
pi_28596812
Er wordt niet bedoeld dat dit 'de eigen schuld is' van de Londenaren. Het is de schuld van onze grote oogkleppen. Noem het maar pervers en kap het maar gelijk af.... er is teveel ellende in de wereld om je ervoor af te sluiten, iets meer betrokkenheid kan geen kwaad (en nee, je hoeft daarvoor niet naar Afghanistan om te 'helpen', je moet daar juist WEGBLIJVEN)
Het zou helpen de zaken in de juiste context te plaatsen, wat niet betekend dat je zulke onmenselijkheid niet mag veroordelen... In de context plaatsen kan helpen bij de oplossingen...ik vraag absoluut geen begrip voor deze gewelddadigheid (van alle kanten) ik vraag om inzicht waardoor we misschien een einde kunnen maken aan deze ellende, ik zie het hier namelijk niet eindigen...

Als volk zouden we onze politici eens wat meer tot de orde moeten roepen (waarom gingen we niet en masse de straat op toen onze eigen Balkenende besloot mee te doen in de oorlog in Irak... )Waarom??? Omdat we ons afsluiten, en nee... daar staat niet de doodstraf op, maar we moeten de oorzaken wel erkennen zodat zulke fouten in de toekomst miss voorkomen kunnen worden (en personen die hier gaan roepen dat Bush dat deed ter bevrijding van het Iraakse volk moeten zichzelf nog maar eens achter de oren krabben, want waarom zou hij dan niet al zijn geld en macht inzetten tegen de verhongering van onschuldige afrikaanse kinderen???? Of onderdrukten in de Congo....)

Zo, ik heb gezegd
Je stopt niet met feesten omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met feesten...
pi_28596827
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef Kugari-Ken het volgende:
Wat een briljante inzichtelijke post
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:09:58 #166
6941 APK
Factual, I think.
pi_28596842
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef FuifDuif het volgende:
Bij deze wil ik officieel mijn steun betuigen aan de daders achter de aanslag. Ook voor hen is het niet makkelijk.
Als dit geen trollen is.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_28596843
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal niet alleen maar - ik vind het alleen zo naief om te doen alsof de houding van het westen van de vorige eeuw tot nu er niks mee te maken heeft. De armoede die in stand wordt gehouden, de arrogantie van de macht, de denigrerende houding tov andere godsdiensten en culturen, de onrechtvaardige verdeling - alles heeft met alles te maken en zonder dit soort aanslagen goed te keuren, kan je het toch ook niet als heel gek voorkomen.
En hoe zijn de 37(voorlopig getal) doden die vanochtend zijn gevallen daar zelf verantwoordelijk voor? Maar nee, generaliseren mag alleen niet als het gaat om de groepering waaruit de daders voortkomen.
pi_28596851
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Jammer dat ze tot nu toe alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Hoe verrassend ook.
Omdat er niet harder wordt opgetreden. Het halfzachte beleid begint al met de acties tegen de Palestijnen. Dat laffe volk moet je veel harder aanpakken, die willen toch geen vrede namelijk en komen toch niet met realistische vredesvoorstellen.

Als je daar eens een voorbeeld stelt en Palestina (wat niet eens bestaat) van de kaart veegt. Dan is dat een mooie waarschuwing voor de rest. Zero-tolerance en dit Islamitische extremisme met wortel en tak uitroeien. Te beginnen in Europa.
pi_28596855
Mijn F5 knop RULES
pi_28596861
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:09 schreef MaNoNoNoM het volgende:
Er wordt niet bedoeld dat dit 'de eigen schuld is' van de Londenaren. Het is de schuld van onze grote oogkleppen. Noem het maar pervers en kap het maar gelijk af.... er is teveel ellende in de wereld om je ervoor af te sluiten, iets meer betrokkenheid kan geen kwaad (en nee, je hoeft daarvoor niet naar Afghanistan om te 'helpen', je moet daar juist WEGBLIJVEN)
Het zou helpen de zaken in de juiste context te plaatsen, wat niet betekend dat je zulke onmenselijkheid niet mag veroordelen... In de context plaatsen kan helpen bij de oplossingen...ik vraag absoluut geen begrip voor deze gewelddadigheid (van alle kanten) ik vraag om inzicht waardoor we misschien een einde kunnen maken aan deze ellende, ik zie het hier namelijk niet eindigen...

Als volk zouden we onze politici eens wat meer tot de orde moeten roepen (waarom gingen we niet en masse de straat op toen onze eigen Balkenende besloot mee te doen in de oorlog in Irak... )Waarom??? Omdat we ons afsluiten, en nee... daar staat niet de doodstraf op, maar we moeten de oorzaken wel erkennen zodat zulke fouten in de toekomst miss voorkomen kunnen worden (en personen die hier gaan roepen dat Bush dat deed ter bevrijding van het Iraakse volk moeten zichzelf nog maar eens achter de oren krabben, want waarom zou hij dan niet al zijn geld en macht inzetten tegen de verhongering van onschuldige afrikaanse kinderen???? Of onderdrukten in de Congo....)

Zo, ik heb gezegd
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:10:27 #171
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28596863
quote:
Bij deze wil ik officieel mijn steun betuigen aan de daders achter de aanslag. Ook voor hen is het niet makkelijk.
.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:10:50 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_28596878
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:48 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Bus is ontploft naast de British Medical Society
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_28596892
quote:
Ik weet dat het not done is om te vragen om een ban, maarreh...

[ Bericht 14% gewijzigd door Remco op 07-07-2005 19:11:53 ]
pi_28596894
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:09 schreef Jalu het volgende:

[..]

En hoe zijn de 37(voorlopig getal) doden die vanochtend zijn gevallen daar zelf verantwoordelijk voor? Maar nee, generaliseren mag alleen niet als het gaat om de groepering waaruit de daders voortkomen.
Die mensen hebben er niks mee te maken, dat is ook zo triest. Terroristen zijn geen lieverdjes - die willen verwarring en angst zaaien.
pi_28596897
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoezo heeft het Westen gevraagd om een aanslag als deze? Zieke idioot die daar een antwoord op heeft.
Misschien omdat de rijkdom oneerlijk is verdeeld? Omdat we niet dezelfde religieuze opvattingen hebben? Omdat we anders denken over rationaliteit? Omdat we anders nadenken over hoe je een staat hoort inrichten? Over hoe de machtsverhoudingen in de wereld liggen? En, heel misschien, omdat een aantal Westerse landen Irak en Afghanistan zijn binnengevallen nog niet zo lang geleden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')