Je zou het bijna gaan hopen bij sommige mensen...quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:55 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Weet je, er zijn mensen ledematen kwijtgeraakt tijdens deze aanslag, stel je eens voor dat het jou zou overkomen, of jouw familie.
Zodra dat gebeurd, dan ga ik hier zeggen dat je moeder het aan had moeten zien komen, of dat je nu beenloze vader een reactie is op wat er in Irak gebeurt.
En als iemand dan post dat jij je handen bent verloren, of blind bent, dan zal ik zeggen "och, het is hetzelfde als die zielige kindjes in Irak die door de amerikanen met opzet neer zijn geknald"
Je had gehoopt op meer slachtoffers?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat ook nooit, dat er over het algemeen altijd maar weinig mensen het slachtoffer worden, hoe kan dat?
Leg het nog eens even uit? Waarom deze opmerking naief is? Er vallen doden door een onnodige aanslag en we kunnen alleen maar reageren met opmerkingen alsof het onze eigen schuld zou zijn? Hou toch op man.quote:
In het grote geheel is het niet meer dan een prikactie. Zeker als je ziet hoe het Westen met Afghanistan is omgegaan na de aanslagen op Amerika.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:01 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Los van wat je mag vinden van de rol van 'Het Westen' in de wereld, is het natuurlijk onzin een gebeurtenis als deze af te doen als een onbenullig iets.
Onzin. Het zijn enkele gestoorde types geweest die hun eigen versie van het geloof hadden om hun eigen frustraties mee goed te keuren. De islam zelf heeft hier bitterweinig mee te maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Omdat hij een geloof aanhangt dat zich niet losmaakt van deze acties.
De Taliban moet je vooral hun gang laten gaan idd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
In het grote geheel is het niet meer dan een prikactie. Zeker als je ziet hoe het Westen met Afghanistan is omgegaan na de aanslagen op Amerika.
Lijkt me duidelijk. We zijn een stelletje arrogante oppervlakkige goddelozen. We kijken neer op alles wat niet voldoet aan onze standaarden en we hebben zelfs de irritante eigenschap om onze leefwijze op te leggen aan die andere groepen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:00 schreef nikk het volgende:
Hoezo vraagt het Westen er om?
Afgezien van mijn onbegrip tegenover gelovigen in het algemeen vind ik het opmerkelijk dat men een geloof aan kan hangen uit wier naam zoveel moorden worden gepleegd. Dat geldt niet alleen voor de islam.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Onzin. Het zijn enkele gestoorde types geweest die hun eigen versie van het geloof hadden om hun eigen frustraties mee goed te keuren. De islam zelf heeft hier bitterweinig mee te maken.
Reken maar.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben benieuwd of het volk Blair de Irak-oorlog kwaad zal nemen.
Ik snap best dat jij het Westen haat en de zielige mensen in de wereld wil verlossen van ons smerige Westerlingen. Maar hoezo vraagt het Westen om een aanslag als deze?quote:
Eens, maar die gestoorden gasten mogen ze echt ophangen en al die gasten zoals IRA, ETA en weet ik veel ook...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Onzin. Het zijn enkele gestoorde types geweest die hun eigen versie van het geloof hadden om hun eigen frustraties mee goed te keuren. De islam zelf heeft hier bitterweinig mee te maken.
Denk daar maar eens over na nikk - het naieve beeld dat jij van de wereld hebt is echt stuitend, of ben je vooral aan het trollen wederom?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik snap best dat jij het Westen haat en de zielige mensen in de wereld wil verlossen van ons smerige Westerlingen. Maar hoezo vraagt het Westen om een aanslag als deze?
Precies. Volgens diezelfde debiele redenering vraagt het Midden Oosten al jaren om plat genuked te worden...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Leg het nog eens even uit? Waarom deze opmerking naief is? Er vallen doden door een onnodige aanslag en we kunnen alleen maar reageren met opmerkingen alsof het onze eigen schuld zou zijn? Hou toch op man.
Je kunt beter een oorlog voeren en daarmee duizenden nieuwe terroristjes kweken idd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De Taliban moet je vooral hun gang laten gaan idd.
it takes one to know onequote:Op donderdag 7 juli 2005 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk daar maar eens over na nikk - het naieve beeld dat jij van de wereld hebt is echt stuitend, of ben je vooral aan het trollen wederom?
Denk je dat die mensen het voor de lol doen? Uit verveling?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik snap best dat jij het Westen haat en de zielige mensen in de wereld wil verlossen van ons smerige Westerlingen. Maar hoezo vraagt het Westen om een aanslag als deze?
Precies. O wee als je iets generaliserend over moslims zegt, dit soort lui branden je volkomen af omdat je generaliseert. En vervolgens staan ze wel vooraan om te zeggen dat het de eigen schuld van "het Westen" is. Nee hoor, dat is helemaal geen generaliseren...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:03 schreef Kugari-Ken het volgende:
als mensen zo non-chalant mogen zeggen dat 'het Westen' hier om heeft gevraagd, dat we het over onszelf hebben uitgeroepen...
ach, dan kunnen we net zo vrolijk roepen dat de moslims het ook over zich uitroepen.
sterker nog, als iemand straks een moskee laat afbranden, op een vrijdag, met als doel zoveel mogelijk moslims om te laten komen in de vlammenzee...
dan verwacht ik dat RobH en Fuifduif als eerste hier zijn om te zeggen "ach die moslims hebben het wel over zichzelf uitgeroepen"
Ik denk dat het weleens tegengesteld kan werken, nl. dat de Engelsen in gaan zien dat de oorlog daar toch hard nodig was en nog steeds is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |