SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja , vond het zo apart dat hij de enige was die zogenaamd 40 containers per uur kon verplaatsen. En dan een dikke mustang rijdenm maar toch in zo'n "krot" wonen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:08 schreef DrMarten het volgende:
Ook een beetje jammer dat ze Ray afschilderen als derderangs simpele arbeider als je weet dat dergelijke kraanmachinisten tonnen per jaar verdienen.
Als film vond ik het ook wel oke, alleen had het allemaal iets langer en uitgebreider gemogen, het verhaal wordt een beetje afgeraffeld.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:39 schreef Nolius het volgende:
Opvallend was trouwens dat de FOK!-review algeheel positief was, terwijl het AD toch wat aanmerkingen had. Toch zijn beide media positief over de film, dus ik ben ook wel benieuwd.
Speciaal voor mensen die de musica/hoorspell 'War Of The Worlds' eens willen horen: kijk hier eens
Wat rooien mensen ook welleens?quote:Boy_Snakeye schreef donderdag 30 juni 2005 @ 00:54
Ik vond het een top film! Ook al was het verhaal niet echt heel waterdicht.
Waarom die rode shit?
Als je opgelet hebt zie je beelden van bacteriën bij de uitleg op het einde.. figure it out.quote:Waarom verliezen die machines hun schild? Zo plots allemaal...
Ik ben gister met DrMarten, QyRoZ en nog wat lui naar de film geweest en ik moet zeggen dat ondanks dat het me erg tegenviel dat de muziek uit het hoorspel niet gebruikt werd, ik het toch een geweldige film vond!quote:maar die special effects
Damn ik zat 5 rijen van voor en ik zat weg te trillen wat een supergeluid. Gewoon geweldig.
Zeker voor mensen die echt op special effects letten een must see!
Thnx voor je antworodenquote:Op donderdag 30 juni 2005 17:13 schreef Logician het volgende:
[..]
Wat rooien mensen ook welleens?![]()
[..]
Als je opgelet hebt zie je beelden van bacteriën bij de uitleg op het einde.. figure it out.![]()
[..]
Ik ben gister met DrMarten, QyRoZ en nog wat lui naar de film geweest en ik moet zeggen dat ondanks dat het me erg tegenviel dat de muziek uit het hoorspel niet gebruikt werd, ik het toch een geweldige film vond!![]()
Ik heb de gehele film op het puntje van mijn stoel gezeten. Ik denk dat ik hem van de week nog eens ga kijken![]()
hutspotquote:Op donderdag 30 juni 2005 17:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Thnx voor je antworoden![]()
maar wat willen ze bereiken met dat rooie spul? snap het nog niet......![]()
Hmmmz ik denk eerder dat het een soort aderen zijn van die wezens waarmee ze zich willen nestellen in de aarde? Ik vond het ook vrij onduidelijk...quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Thnx voor je antworoden![]()
maar wat willen ze bereiken met dat rooie spul? snap het nog niet......![]()
Zoals uit de posts van Logi inmiddels ook al duidelijk had moeten worden...... ETEN!!!quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:39 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Hmmmz ik denk eerder dat het een soort aderen zijn van die wezens waarmee ze zich willen nestellen in de aarde? Ik vond het ook vrij onduidelijk...![]()
quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef Icex het volgende:
Ik ben gister geweest en ik vond het ellende...
Ik heb niet het boek gelezen noch eerdere versies bekeken, maar als 'onvoorbereid' filmganger voelde ik me toch aardig besodemieterd na afloop van de film.
Ok, het ziet er allemaal erg gelikt en spectaculair uit. Maar het werkelijke verhaal is gewoon te dun en idd te cheesy Ik las net ook dat de muziek van JW is, nou ik kan me geen muziek herrineren dus zo goed zal het niet geweest zijn. Mijn conclusie: Als je voor de special effects gaat zit je goed, anders zal deze film je nog wel is vies tegen kunnen vallen.
Daarnaast veel oneffenheden/vragen/irritaties in de film, zoals:Ik deel je mening. Ook ik ben gisteravond geweest (gvd ¤12.50 voor het kaartje, ipv de standaard ¤ 8), en ik moet zeggen dat ik ook met heel veel vragen over gebleven ben (misschien worden die in de pre- of sequel toegelichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.). Het valt me dan ook een beetje tegen van Steven Spielberg, ik had meer verwacht en zeker geen domme foutjes zoals de camcorder. En waarom zag je vrijwel constant die kop van Tom Cruise in beeld? Ik zie trouwens ook niet de toegevoegde waarde van hem aan de film, zo spectaculair vond ik zijn rol niet. Maar goed, om nou te zeggen dat het zonde van mijn geld was zeg ik 'nee', dat dan ook weer niet.
Jammer...! Maar misschien dat de derde verfilming in 2035 beter is dan deze![]()
Misschien dan wel IRLquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:08 schreef Plotinus het volgende:
[..]
Jammer...! Maar misschien dat de derde verfilming in 2035 beter is dan deze![]()
Gelukkig maar ¤4,25 betaald met een 2voordeprijsvan1 kaartje van de AHquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:08 schreef Plotinus het volgende:
[..]
Ik deel je mening. Ook ik ben gisteravond geweest (gvd ¤12.50 voor het kaartje, ipv de standaard ¤ 8)
Serieus??? Wij hadden dus ook van die AH 2voor1 kaartjes maar die mochten we niet gebruiken omdat het een premiere was, dit was bij Pathe. Waar ben jij dan geweest?quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:39 schreef Icex het volgende:
[..]
Gelukkig maar ¤4,25 betaald met een 2voordeprijsvan1 kaartje van de AH![]()
Utopolis, maar misschien heeft pathe wel een andere policy als het om premieres gaat.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:48 schreef Plotinus het volgende:
[..]
Serieus??? Wij hadden dus ook van die AH 2voor1 kaartjes maar die mochten we niet gebruiken omdat het een premiere was, dit was bij Pathe. Waar ben jij dan geweest?
Dus ze vreten mensen , schijten het bloed o.i.d. weer uit en dat eten ze weer op???quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:00 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zoals uit de posts van Logi inmiddels ook al duidelijk had moeten worden...... ETEN!!!
Nee, ze vreten dat rooie spul. Je ziet ze dat rooie spul rondspuiten, vervolgens gaat dat groeien, dat is hun voedsel. Ja ze eten ook mensen (ze zuigen ze leeg), maar het hoofdvoedsel is dat rooie spul (op mars zijn geen mensen en daar moeten ze ook wat eten tenslotte).quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:02 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Dus ze vreten mensen , schijten het bloed o.i.d. weer uit en dat eten ze weer op???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Jammer.
Tom Cruise speelt goed. Dakota Fanning steelt echter de show met een optreden waarmee ze andere kindsterren als Haley Joel Osment (The Sixth Sense, A.I. ) misschien wel achter zich laat.
Ik had deze film als enige rots in de branding van cinematografie anno 2005 ingeschat als eentje van gelijke of misschien wel grotere grootte dan Sin City, maar dit is helaas niet gebleken.
Ik geef deze film desondanks een 8Conformists will be cast away by the tide of history
Kuch kuchquote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:22 schreef budha het volgende:
Ik heb er van genoten (Tuschinski).
De film was lekker spannend en helemaal niet clichématig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conformists will be cast away by the tide of history
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:59 schreef Djaser het volgende:Wat een kommaneukerij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Wells heeft dat verhaaltje 100 jaar geleden verzonnen, het viel me in principe nog mee dat die aliens niet van mars kwamen.
Gelukkig heb ik het einde niet gezien want toen stond ik te pissen.
Voor de rest gewoon heerlijk zinloos kijkplezier waarbij je vooral niet na moet denken, maar gewoon van de spectaculaire plaatjes en de spanning genieten (dat stukkie in die kelder bijvoorbeeld).
Dat stuk(!) (niet stukkie) in de kelder zoog dus echt he, wat ik ook een beetje vreemd vond is dat die aliens eruitzien als een soort Kermit the Frog meets the Hulk, maar dat ze wel technisch superieur aan ons zijnquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:46 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Wat een kommaneukerij.
Die Wells heeft dat verhaaltje 100 jaar geleden verzonnen, het viel me in principe nog mee dat die aliens niet van mars kwamen.
Gelukkig heb ik het einde niet gezien want toen stond ik te pissen.
Voor de rest gewoon heerlijk zinloos kijkplezier waarbij je vooral niet na moet denken, maar gewoon van de spectaculaire plaatjes en de spanning genieten (dat stukkie in die kelder bijvoorbeeld).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.]
[ Bericht 7% gewijzigd door Cascade op 02-07-2005 01:19:40 ]In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
quote:War Of The Worlds
Het ziet er allemaal prachtig uit, de effecten zijn zeer sterk. Voor de pauze (ja er is idd. pauze hier in de bios) was t erg goed. Vermakelijk, goed gemaakt en boeiend. Cruise is wer goed, net als de kleine Dakota Fanning. Maar na de pauze zakte t allemaal veel te ver in. De actie was veel minder, het is t drama dat (uiteraard) de boventoon voert.
Het einde zuigt nogal heel erg hard en de laatste 20 minuten voelen ook erg geforceerd aan.
Natuurlijk zitten er een aantal sentimentele crap dingen in de film:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, het is helemaal niet superslecht maar zeer zeker niet de film die het kunnen zijn...
IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Mijn excuses ik heb het snel geschreven en zeker grote lappen tekst moet, me zelf kennende, eigenlijk door de spellingscontroller halen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:40 schreef Molluck het volgende:
Djaser, je spelling zuigt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9/10 voor de CGI (het viaduct in de achtertuin sloot toch niet netjes aan met de omgeving)
Vond de trailer van King Kong, voorafgaand aan WotW, een stuk leuker...
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:26 schreef Basson het volgende:
Ik verliet de bios met gemengde gevoelens: aan de ene kant heerlijk bruut CGI geweld, en aan de andere een serie plotholes waar een verhaal omheen geschreven is...Pcies de punten waar ik me ook aan stoor. Leuk geprobeerd, maar neee...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9/10 voor de CGI (het viaduct in de achtertuin sloot toch niet netjes aan met de omgeving)
Vond de trailer van King Kong, voorafgaand aan WotW, een stuk leuker...
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:32 schreef Liquidist het volgende:
[..]
Kuch kuchSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Het einde is simpel, maarja een andere oplossing was er niet echt, dus ik vond het prima![]()
quote:Op maandag 4 juli 2005 14:37 schreef ThunderChild het volgende:
Tweede punt vond ik dat 'ie niet digitaal werd vertoond. Om zo'n film recht te doen, had 'ie eigenlijk digitaal moeten worden opgenomen en geheel over het scherm worden weergegeven, niet om de laatste plaats dat het een vrij donkere film is en dat het contrast iets beter zou geweest zijn als 'ie digitaal werd vertoond.
De Metro in Heerhugowaard kan het ook en waarschijnlijk wel meer zalen . . .quote:Op maandag 4 juli 2005 18:48 schreef Kontiki het volgende:Er is naar mijn weten maar 1 bioscoop in Nederland die digitaal kan projecteren, Utopolis in Almere.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef Icex het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
quote:Op maandag 4 juli 2005 19:49 schreef speknek het volgende:
Overigens waren de robots cybernetisch, zag je ook welMaar als de robots cybernetisch waren,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Offtopic, maar ik heb geloof ik al 10 jaar geen pauze meer in mijn bioscoopfilm meegemaakt!quote:Op maandag 4 juli 2005 23:22 schreef DonStefano het volgende:
Vond em erg stoerzeker het stuk voor de pauze, geweldig...
Ik alleen toen ik met papa en mama naar The Lion King ging. Voor de rest nog nooit meegemaakt. Oh wacht, tijdens de QT Marathon wel. Maar dat was tussen de films door.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:34 schreef Stpan het volgende:
[..]
Offtopic, maar ik heb geloof ik al 10 jaar geen pauze meer in mijn bioscoopfilm meegemaakt!
Zijn t/m 6 juli geldig hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:03 schreef Kontiki het volgende:
Voor de mensen die dit weekend geweest zijn: was het bij jullie ook zo enorm druk? Het was de laatste dag waarop de AH-kaartjes geldig waren, dat zal de oorzaak wel zijn.
Bij al de bioscopen in Leiden stond er een rij van 50 meter buiten, dat heb ik hier echt nog nooit gezien.
Dat staat op het kor ingsbonnetje ja. Bij Pathe de Kuip hingen er echter blaadjes waarop stond dat ze tot 6 juli geldig waren.quote:
[ Bericht 34% gewijzigd door Jed1Gam op 05-07-2005 01:30:20 ]
quote:Op maandag 4 juli 2005 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is dan voor een bios waar jij komt?
Amsterdam heeft al jaren geen pauzes meer tijdens de film (althans, the Pathé's niet meer). Ik weet niet of dat hetzelfde is bij andere filmhuizen of steden. Heerhugowaard kent het verschijnsel nog wel . . .quote:Op maandag 4 juli 2005 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Willen die bioscopen dan geen geld verdienen of zo?![]()
Geen enkele Pathe heeft pauze's. En terecht, ben je gelijk weer helemaal uit je filmquote:Op dinsdag 5 juli 2005 01:22 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
[..]
Amsterdam heeft al jaren geen pauzes meer tijdens de film (althans, the Pathé's niet meer). Ik weet niet of dat hetzelfde is bij andere filmhuizen of steden. Heerhugowaard kent het verschijnsel nog wel . . .
De Harmonie is al jaren een ballententquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:46 schreef Matness het volgende:
Ik haat pauzes. In Alkmaar (harmonie) is t helemaal kut, daar wacht je een half uur in een snikhete zaal (want geen airco) en vergeten de mannen daar de film weer te starten omdat ze liever met wat lokale sletjes willen praten.
De Tivoli in Leeuwarden is ook erg goedquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:57 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
De Harmonie is al jaren een ballentent
Je kan veel beter naar Heerhugowaard gaan. Betere zaal en betere stoelen (vooral de stoelen) . . .
True. Alleen die pauzes weerquote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:05 schreef The_Viper het volgende:
[..]
De Tivoli in Leeuwarden is ook erg goedTopkwaliteit geluid moet ik zeggen!
Pathé Rembrandt in Utrecht had een pauze...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:45 schreef Brilaap het volgende:
Geen enkele Pathe heeft pauze's. En terecht, ben je gelijk weer helemaal uit je film.
3x raden waar ik zondag wotw zagquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:46 schreef Matness het volgende:
Ik haat pauzes. In Alkmaar (harmonie) is t helemaal kut, daar wacht je een half uur in een snikhete zaal (want geen airco) en vergeten de mannen daar de film weer te starten omdat ze liever met wat lokale sletjes willen praten.
hey, van die vlekken heb ik ook mogen genietenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:32 schreef Frozen het volgende:
[..]
3x raden waar ik zondag wotw zag![]()
Halverwege de film was er iets mis met de film, gedurende 5 minuten gekeken naar een mooie bruine vlek dwars door het beeld.
En airco aanleggen jongens, airco!
verklaar jezelf nader??quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:25 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik mag pauzes wel, ik ben niet zo snel uit een film te krijgen en vind het een meer bioscoop ervaring als er een pauze in zit.
ws. dat als je erg moet pissen, het erg fijn is dat er een pauze is, anders moet je onder de film weg. en dqaar heb ik bijv. een gloeiende kuthekel aanquote:
pissen voordat de film begint is ook een optiequote:Op woensdag 6 juli 2005 23:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ws. dat als je erg moet pissen, het erg fijn is dat er een pauze is, anders moet je onder de film weg. en dqaar heb ik bijv. een gloeiende kuthekel aan
dat t bier op is, is een groter probleem. naar de wc gaan houd ik wel opquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, maar je zal intussen maar nog een keer moeten plassen. die film duurt geen half uurtje weet je.
of je bier is op.
hehe true pointquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:29 schreef linebear het volgende:
[..]
Ach maakt niet uit, er valt toch niet veel meer te vertellen over de film....
Tja ik weet het niet, het voelt eh completer als ik er ook nog een pauze bij krijg. Bij de pathe krijg ik vaak het idee "Hier heb je je film, stilzitten tot het einde en dan oprotten."quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Internets, I needs it..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 05:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Brute SFX en geluid (heerlijk, dat lazer-geluid), mooi gemaakte tripods en gewoon spektakel. Heb de eerdere filmversie gezien en het is grappig dat ze veel elementen uit die film hebben overgenomen zoals dat oog aan een steel die de kelder doorzocht.
Dat waren de positieve punten. Nu de kutzooi:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik wist niet dat die bestondquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:14 schreef Mike het volgende:
Zeg, om al die witte vlakken te voorkomen hadden we nou net dit topic: War of the Worlds: Centraal spoilertopic!
Ik ben er ook niet dol op.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:44 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Mja, ik zie er het nut niet zo van in eigenlijk. Krijg je dalijk voor elke film twee topics.
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Toffe Ellende: het boek is toch ècht heel andersVoor mij was het alsof het verhaal van H.G. Wells zich gewoon in Londen afspeelde en dit was dezelfde oorlog, maar dan in NY
Heb het boek ook niet gelezen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb de 1953 versie gezien en die heeft ook zo'n einde
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijke film. Ik heb genoten van:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Onrealistische puntjes aside, ik heb gewoon genoten van heerlijk hollywood spektakel. Heel aardig.
Niet zeiken, kijken.
[ Bericht 2% gewijzigd door Disorder op 09-07-2005 23:23:08 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
Ik ben vanavond ook geweest, Utopolis Turnhout (de film is daar vandaag in première gegaan). Zaal was verre van uitverkocht, en kaartje kostte standaard ¤ 7quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:17 schreef Icex het volgende:
[..]
Utopolis, maar misschien heeft pathe wel een andere policy als het om premieres gaat.
David Koepp heeft van het boek The Lost World welgeteld 1 scene letterlijk overgenomen, de rest is allemaal verzonnen. Je gaat me niet vertellen dat je dan van een verhaal dat 100 jaar oud is exact alles gaat overnemen zodat je slecht script krijgt. Ik ken het oorspronkelijke verhaal niet, ik ken War of the Worlds alleen als film over buitenaardse invasie. In deze WotW zijn de aliens er allang, je kan nauwelijks spreken van invasie en je ziet de eigenlijke invasie ook helemaal niet. Dat het boek wegmoffelt waarom ze aanvallen, vind ik best, wil niet zeggen dat je die informatie dan ook maar moet weglaten in je bigbudget filmadaptatie.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Alle kritiek is wel terecht, maar dat krijg je als je een film baseert op een boek uit 1895, en het plot qua aliens betreft niet echt veranderd.
Verder best een leuke film.
Voor zover ik me kan herinneren wordt dat in het boek ook maar mager uitgelegd, maar het is al een jaar of vijftien geleden dat ik het heb gelezen.quote:Op zondag 10 juli 2005 03:34 schreef Herald het volgende:
De credit gebaseerd op het verhaal van Wells is waarschijnlijk gewoon in de breedste zin van het woord, het plot van het boek is overgenomen, that's it. De rest mag je vrij invullen. Een verhaal van een eeuw oud in een modern jasje, dat is opzich al flink aanpassen. Het verhaal van een invasie verpakken als overlevingstocht van een gescheiden vader en zijn twee kinderen is al flink aanpassen.
Het plot dat buitenaardse wezens aanvallen en verliezen vind ik niet erg, maar neem dan in elk geval de moeite om uit te leggen waarom de aliens het menselijk ras wilden uitroeien, en hoe de invasie uiteindelijk mislukt in plaats van een voice-over hints te laten geven over hoe en wat.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2005 16:57:22 ]
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:23 schreef Disorder het volgende:
Ik heb genoten van:iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is gewoon een zeer gave filmzeker gaan kijken.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
Die tripods worden al vanaf de jaren 20 afgebeeld op de omslag van eerder verschenen versies van het boek. Zie deze War of the World, book covers collection.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:35 schreef Monkeylover het volgende:
Is het niemand opgevallen dat die tripods precies hetzelfde zijn als die in het spel half life? En dat ze net zo klinken. Echt 100% gelijkenis. Weird
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschijnlijk heb ik nu al enkele minpunten uit mijn gedachten verdreven..
quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:28 schreef Isabeau het volgende:
NRH...je hebt de film niet eens begrepenIk schrijf daarna ook iets anders over het einde (Signs).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zit overigens nog steeds vol plotgaten..
Het gaat mij om de scene met Tom en zijn handgranaat..![]()
![]()
Is enigzinds nog wel geloofwaardig. Ik ken vrij weinig wat bestand is tegen een explosie binnenin . . .quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef NRH het volgende:
Ik schrijf daarna ook iets anders over het einde (Signs).
![]()
Iets wat van vlees of organisch membraam is (die reuzenzuigmond), is nou eenmaal kwetsbaar. Net als bij een harnas heeft het zwakke plekken als het zich bloot geeft.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef NRH het volgende:
[..]
Ik schrijf daarna ook iets anders over het einde (Signs).
![]()
quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:17 schreef Timo20 het volgende:
[..]
pissen voordat de film begint is ook een optie
Die andere films hadden trouwens ook geen Thunderchild, nu dat ik het zo bedenk . . .quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:45 schreef Mr-Coffee het volgende:
Punt 1: Geen cylinders en geen Thunderchild, en dat zijn toch 2 sleutel delen in het WOTW gebeuren.
Inderdaad, mar gelukkig komt daar over een jaar of 2 verandering in als Jeff Wayne,s CGI film uitkomt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:55 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Die andere films hadden trouwens ook geen Thunderchild, nu dat ik het zo bedenk . . .
Huh ??quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:19 schreef Mr-Coffee het volgende:
Inderdaad, mar gelukkig komt daar over een jaar of 2 verandering in als Jeff Wayne,s CGI film uitkomt.
Daar zit dus wel de Thunderchild scene in.
kijk op www.waroftheworldsonline.comquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:15 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Huh ??![]()
![]()
Wat weet jij wat ik niet weet ??![]()
![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:21 schreef NRH het volgende:
Mijn gevoelens na het zien van WotW:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt een rampzalige film.
En waarom?Ligt eraan waar ze waren op het moment van de bliksems.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Ligt eraan waar ze waren op het moment van de bliksems.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man in kelder: dood. Andere papa: dood.[quote]Ze hebben het in het begin van de film al over de Oekraïne en later ook over andere plaatsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Meerdere dooie koeien in beeld gezien en vogels al helemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Doel: Energie. En niet verslagen door de mens...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Einde van de film gemist? Daar wordt het gewoon verteld door Freeman.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Doel: papagevoelens aanwakkeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Waarschijnlijk heb ik nu al enkele minpunten uit mijn gedachten verdreven..Welkom bij de V&D der webfora.![]()
Op de site van Stevens film, staan een aantal zeer mooie wallpapers, ook concept art van de fighting machines.Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!![]()
welke site..?quote:Op zondag 24 juli 2005 16:22 schreef Mr-Coffee het volgende:
Op de site van Stevens film, staan een aantal zeer mooie wallpapers, ook concept art van de fighting machines.![]()
Set Sail, For Fail.
dank..quote:Op zondag 24 juli 2005 16:48 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
http://www.waroftheworlds.com
Onder downloads - wallpapers - Tripod art.![]()
![]()
Niet overal zijn de bliksemschichten (lees: EMP's) ingeslagen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:21 schreef NRH het volgende:
Mijn gevoelens na het zien van WotW:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt een rampzalige film.
En waarom?Het stikt van de fouten (camcoder, waarom is op zoveel plaatsen wel electriciteit, doet apparatuur op batterijen het dan weer wel en dan weer niet en waarom doen alle legerauto's enzo het nog wel?) Omdat één wijk onaangetast blijkt is er helemaal geen reden om te vluchten? Heb je het begin wel gezien, dat heel New Jersey werd weggevaagd?quote:Iedereen duikt onder, maar dat was onnodig, want de wijk in Boston in het einde bleek totaal onaangetast. Harlan Ogilvy, Sheryl, Nora, de automonteur. Oke, niet allemaal hoofdpersonen, maar Ogilvy doet toch wel een groot stuk van de film mee.quote:Zelfs in Independence Day gaan hoofdpersonen dood. Oekraïne werd als eerste getroffen, Europa was het ergst getroffen, Zuid-Amerika totaal niet, in Japan was er een tripod neergehaald.quote:De wereld bestaat niet alleen uit Amerika. Een rat in de kelder van de boerderij, dooie koeien op het weiland, vogels die vliegen naar de tripods op de heuvel, vogels die zitten op de tripod in Boston.quote:De wereld bestaat niet alleen uit mensen (geen hond, kat, koe, gezien). Ze zijn niet verslagen door de mens, ze zijn vernietigd door de bacteriën. Ze wilden de aarde niet vernietigen, maar overnemen. In het begin werd uitgelegd dat de mens slechts een ongedierte is voor de Martianen en dus geen beslissende factor.quote:Wat was de motivatie van de aliens? Ze zijn superintelligent want ze waren miljoenen jaren geleden al in staat om superstoere vechtmachines in de aarde te verstoppen, maar toch laten ze zich op kinderlijke wijze verslaan door de menz. En wat was hun doel met het vernietigen van de aarde? Al hadden ze hem willen overnemen hadden ze dat in ieder geval al eerder kunnen doen. Bacteriën.quote:De reden waarom de aliens kapot gingen was luchtvervuiling oid??? Nog duizend keer slapper dan Signs. Paniekreactie.quote:Het gegil van Dakota Fanning!! Hou je smoel k**kind! Deze minpunten lagen echter niet aan de film, maar aan jou.quote:Waarschijnlijk heb ik nu al enkele minpunten uit mijn gedachten verdreven..![]()
Naast de eerder genoemde punten was er nog iets dat weer onwaarschijnlijk ongeloofwaardig is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik bedoel, de hele aarde wordt vernietigd door een buitenaards ras en dan zou dit een goed verhaal zijncome on
![]()
![]()
quote:Op maandag 25 juli 2005 18:38 schreef Muertez het volgende:
Naast de eerder genoemde punten was er nog iets dat weer onwaarschijnlijk ongeloofwaardig is:Inderdaad, dat begreep ik ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik bedoel, de hele aarde wordt vernietigd door een buitenaards ras en dan zou dit een goed verhaal zijncome on
![]()
![]()
Nouja Amerikanen willen wel altijd dat persoonlijke aspect van het leed. Veel meer nog dan bij ons. Er kunnen honderden boeken geschreven worden over die ene persoon die het overleefd heeft, en al die mensen die dood zijn gegaan interesseren ze geen reet.
Maar of dat ook gebeurt vlak na de eerste aanval van onverwoestbare aliens, nee dat lijkt me ook een beetje stug.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
quote:Op maandag 25 juli 2005 18:38 schreef Muertez het volgende:
Naast de eerder genoemde punten was er nog iets dat weer onwaarschijnlijk ongeloofwaardig is:Het verhaal is uit 1898.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En is het eerste verhaal wat een buitenaardse invasie behandeld.
Voor die tijd was dat heel goed in elkaar gezet, en het originele The War Of The Worlds is nog steeds een SF klassieker.Set Sail, For Fail.
Ik vind dat het originele verhaal zeer de nek is omgedraaid. Ik was met hoge verwachtingen de bios ingegaan, en tot de pauze (wat was die belachelijk vroeg) was het redelijk. Maar na de pauze was het geen schim meer van de psychologie van het boek.
Jammer, gemiste kans. Ze hadden met de huidige stand van de techniek (zo speciaal vond ik die special effects ook weer niet) en met wat meer diepgang in de film, een veel beter product kunnen neerzetten.
Maar enfin, om een avondje thuis op de bank de dvd te bekijken is ie goed genoeg. Jammer alleen dat het nu (een maat van me) geld kostte om 2 kaartjes te kopen)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos![]()
Ik denk dat de ware karakter van ,t boek alleen benaderd kan worden als er een getrouwe verfilming van het boek komt.quote:Op maandag 25 juli 2005 21:27 schreef 456 het volgende:
Ik vind dat het originele verhaal zeer de nek is omgedraaid. Ik was met hoge verwachtingen de bios ingegaan, en tot de pauze (wat was die belachelijk vroeg) was het redelijk. Maar na de pauze was het geen schim meer van de psychologie van het boek.
Jammer, gemiste kans. Ze hadden met de huidige stand van de techniek (zo speciaal vond ik die special effects ook weer niet) en met wat meer diepgang in de film, een veel beter product kunnen neerzetten.
Maar enfin, om een avondje thuis op de bank de dvd te bekijken is ie goed genoeg. Jammer alleen dat het nu (een maat van me) geld kostte om 2 kaartjes te kopen)
Set Sail, For Fail.
Muertez bedoelt dat die reporter het een goed verhaal had gevonden als Cruise in het gecrashte vliegtuig had gezeten (terwijl de hele wereld wordt vernietigd door aliens).quote:Op maandag 25 juli 2005 20:08 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Het verhaal is uit 1898.
En is het eerste verhaal wat een buitenaardse invasie behandeld.
Voor die tijd was dat heel goed in elkaar gezet, en het originele The War Of The Worlds is nog steeds een SF klassieker.![]()
Vond ik eigenlijk wel toepasselijk voor de attitude van de huidige sensatie media.quote:Op maandag 25 juli 2005 21:43 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Muertez bedoelt dat die reporter het een goed verhaal had gevonden als Cruise in het gecrashte vliegtuig had gezeten (terwijl de hele wereld wordt vernietigd door aliens).Set Sail, For Fail.
Misschien, maar ik had toch liever een paar totaal geflipte mensen gezien..quote:Op maandag 25 juli 2005 21:52 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Vond ik eigenlijk wel toepasselijk voor de attitude van de huidige sensatie media.![]()
ah, dank je, dat is inderdaad wat ik bedoel, het sloeg niet op het boek dat verfilmt isquote:Op maandag 25 juli 2005 21:43 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Muertez bedoelt dat die reporter het een goed verhaal had gevonden als Cruise in het gecrashte vliegtuig had gezeten (terwijl de hele wereld wordt vernietigd door aliens).![]()
![]()
Ja sorry, las ,t ook ff verkeerd.quote:Op maandag 25 juli 2005 22:35 schreef Muertez het volgende:
[..]
ah, dank je, dat is inderdaad wat ik bedoel, het sloeg niet op het boek dat verfilmt is![]()
![]()
Set Sail, For Fail.
Ik heb hem ook gezien. Het had een leuke film kunnen zijn, maar wat heb ik mij aan dat kleine meisje lopen irriteren zeg.![]()
![]()
Over irritatie gesproken, heeft iemand van jullie wel is de oude film gezien met Gene Barry en Ann Robinson.
Ik heb em op dvd, leuke film, maar als mevrouw Robinson d,r scheur opentrekt gaat ie toch echt ff op mute.
Set Sail, For Fail.
Wat een hoop negatieve reacties zeg....
Ik vond het gewoon een hele leuke film. Eens vanuit een ander perspectief gezien dan van 1 of andere supheld die de aliens wel ff zal verslaan.
Daarnaast is Tom Cruise wel relaxt in deze film. Keertje niet het bijdehante ventje of ideale schoonzoon. Ben niet bepaald een fan van hem, maar hier was hij toch best goed.
Einde was vrij abrupt en niet echt duidelijk, maar dat kwam ook denk ik een beetje doordat het vanuit het perspectief werd gezien van die familie die ook niet wist wat er gebeurde.
Had trouwens beetje deja-vu met Half Life 2 met die Tri-pods...Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
Waar denk je dat de striders uit Half Life op ge inspireerd zijn?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:59 schreef Komakie het volgende:
Wat een hoop negatieve reacties zeg....
Ik vond het gewoon een hele leuke film. Eens vanuit een ander perspectief gezien dan van 1 of andere supheld die de aliens wel ff zal verslaan.
Daarnaast is Tom Cruise wel relaxt in deze film. Keertje niet het bijdehante ventje of ideale schoonzoon. Ben niet bepaald een fan van hem, maar hier was hij toch best goed.
Einde was vrij abrupt en niet echt duidelijk, maar dat kwam ook denk ik een beetje doordat het vanuit het perspectief werd gezien van die familie die ook niet wist wat er gebeurde.
Had trouwens beetje deja-vu met Half Life 2 met die Tri-pods...
Set Sail, For Fail.
mja dat blijktquote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:26 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Waar denk je dat de striders uit Half Life op ge inspireerd zijn?![]()
wist van te voren niet dat ze daarop gebaseerd waren, dus ik had gisteren in de bios zoiets van "hey Half Life"
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Ik had het juist andersom, toen de eerste screens van Halflife de ronde deden en de eerste Strider screen op m,n beeldscherm kwam dacht ik"hey, the war of the worlds!!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
mja dat blijkt
wist van te voren niet dat ze daarop gebaseerd waren, dus ik had gisteren in de bios zoiets van "hey Half Life""
Set Sail, For Fail.
Ik vond deze film echt een niemendalletje. Het viel me in ieder geval vies tegen. Alle apparaten stuk, maar wel een fototoestel en een videocamere die gewoon functioneren. Vaag hoor. Verder werd ik zowat gestoord door dat hysterisch gillende kind, dat hadden ze echt anders aan meoten pakken.![]()
Weet jij wat een EMP is en hoe het precies werkt?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond deze film echt een niemendalletje. Het viel me in ieder geval vies tegen. Alle apparaten stuk, maar wel een fototoestel en een videocamere die gewoon functioneren. Vaag hoor. Verder werd ik zowat gestoord door dat hysterisch gillende kind, dat hadden ze echt anders aan meoten pakken.![]()
Hands down één van de slechtste films die ik in jaren heb gezien... en dat is inclusief Gayniggers From Outer Space.![]()
Onderbouwing?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:36 schreef Lithion het volgende:
Hands down één van de slechtste films die ik in jaren heb gezien... en dat is inclusief Gayniggers From Outer Space.![]()
Trouwens, dat het kind zo krijsde was dus express gedaan! Dat hoorde zo en vond het juist realistischer! Ik bedoel.. zo een kind die dat meemaakt.. staat niet de hele tijd te lachen of te springen. Die gaat janken... Maar goed...Friends don't let friends remain beardless...![]()
Ik meen het serieus. De hele film is één grote opeenstapeling van ergernissen. Ik heb niks tegen science-fiction, ik heb niks tegen een beetje toeval en ik zit niet bij elke film te kijken van: "Maar da kan nooit!"... maar als je in deze film dan getrakteerd wordt op een vliegtuigcrash, waarbij het huis en de auto van de familie Cruise in de verder totale vernietiging volledig onbeschadigd blijft én er dan ook nog eens wonderwel een vrij pad is om met die wagen te vertrekken, dan heeft dat niks meer met film-logica te maken, dat is een belediging van de kijker. Ik ben geen debiel!quote:
Dat dan nog buiten de compleet één-dimensionale karakters die neer worden gezet op het scherm, waar ik als kijker, geen énkele binding mee krijg. Een sensatie-belust kutjong dat de auto van z'n pa jat, verder totaal sociaal inept is die zegt "Dad! I have to be there!"? Dan interesseert het me al geen reet meer of hij in die vlammenzee omkomt of niet en oh... oh... hij blijkt te leven op het eind? Goh, wat een verrassing.
Die godsgruwelijk eindeloze scene in die kelder die dus echt geen moment écht spannend is. Het enige wat ik me afvroeg was wanneer hier een einde aan zou komen. De halve stad wordt platggebombardeerd, maar in één zo'n huis sturen ze daadwerkelijk aliens naarbinnen? Nogmaals, ongeloofwaardigheden in films, niks mis mee, maar behandel het publiek niet als domme debielen die écht niets snappen.
Het einde (en eigenlijk de hele opbouw van de film) was natuurlijk helemaal pathetisch en totaal beneden alle niveau. Introductie van de karakters, prima. Introductie van het probleem, prima. Gevecht, prima. Totale ontreddering, prima. Tom reist maar wat af, prima En dan ineens onze Tom: "Hey, why are they wobbling like that?"
- "We don't know."
"Oh, okay. I'll walk through this tunnel for no apparent reason. Bye!"
Tripod wankelt een beetje, valt, Morgan Freeman vertelt even wat voor een enorm kutplot je hebt gezien en that's it. Maar nee, het publiek moet nog even verder als debiel behandeld worden door de jongen, die voorzeker in een hellevuur die de mensheid sinds Hiroshima niet meer heeft gezien totaal verbrand is geweest, weer tevoorschijn te laten komen. De American Dream van een gezin met gescheiden ouders staat trots bij een Amerikaanse vlag en iedereen is happy.
En dan wil ik het nog niet hebben over volledig nutteloze karakters als die van Tim Robbins en dat wijf met die dochter die hij onderweg tegenkomt, die verder echt niets aan het verhaal toevoegen en niets aan mijn beleving.
Dit was broddelwerk tot en met en duidelijk gericht op de debielsten der debielen. Als zodanig misschien geschikt voor de Amerikaanse markt, maar aan mij niet besteed. Ik vond het werkelijk waardeloos.![]()
Valt me op dat vooral mensen die niet bekend zijn met het verhaal of uberhaupt het fenomeen The War Of The Worlds niet kennen het een slechte film vinden.
Cultuurbarbaren!!!!
Ketters!!!Set Sail, For Fail.
Ik dacht mee te krijgen dat alle apparaten kaduuk waren. Auto's. Televisie. Mobiele telefoon. Koelkast. Waarom die camera's dan niet?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:22 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Weet jij wat een EMP is en hoe het precies werkt?![]()
Totaal 100% eens is. Ik ergerde me aan van alles. Mobiele telefoons, horloges, alles staat stil, maar 1 of andere gast kan rustig filmen wanneer zo'n tripod de grond uit komt. Een ander pakt zijn digitale camera en hup, die doet het ook hoor.quote:
De binding met karakters was er totaal niet. Hoe plat ze gebracht werden vond ik al een kunst op zich.
De scene (nou ja, scene, het was de complete film leek het wel) in de kelder kon me geen moment boeien. Toen dat ding eindelijk weg was, komen die godsvergeten aliens nog naar binnen. Wel godverdomme! Duurt het nog langer!
Het meest abrupte einde allertijde, ik dacht dat Jurassic Park niet verbeterd kon worden qua abrupt einde, maar ik heb me vergist. Well done![]()
Dat het geen 1 op 1 vertaling is van het boek kan ik begrijpen, maar dit sloeg alles. Had er dan een trilogie van gemaakt om het beter uit te werken
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 07:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
Valt me op dat vooral mensen die niet bekend zijn met het verhaal of uberhaupt het fenomeen The War Of The Worlds niet kennen het een slechte film vinden.
Cultuurbarbaren!!!!
Ketters!!!
Het kon me echt niet boeien, eerder irriteren. Een amerikaanse film, vol met clichees (gescheiden ouders met lastige kinderen, het amerikaanse leger dat hun vuurkracht wel even laten zien, mag ik doorgaan?).
Maar goed, een mening, als jij je er mee vermaakt hebt, gelukkig maar.
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Dat die fotocamera nog werkt klopt trouwens wel. Het was een analoge, en die werken niet elektrisch. Je ziet die gast het rolletje nog doordraaien.![]()
Ik heb geen reet te maken met het boek of vorige versies van de film. Ik ga naar de bioscoop om die specifieke film te zien en die film moet goed zijn. Waarom zou ik een kutfilm ineens een goede film moeten vinden omdat het van een goed boek afkomt? Als het een slechte verfilming is, dan is het een slechte film. Klaar.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 07:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
Valt me op dat vooral mensen die niet bekend zijn met het verhaal of uberhaupt het fenomeen The War Of The Worlds niet kennen het een slechte film vinden.![]()
Platte karakters? Er zat een klassiek epiphany in, mên.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
De helft van het huis was weggevaagd.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:55 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. De hele film is één grote opeenstapeling van ergernissen. Ik heb niks tegen science-fiction, ik heb niks tegen een beetje toeval en ik zit niet bij elke film te kijken van: "Maar da kan nooit!"... maar als je in deze film dan getrakteerd wordt op een vliegtuigcrash, waarbij het huis en de auto van de familie Cruise in de verder totale vernietiging volledig onbeschadigd blijft én er dan ook nog eens wonderwel een vrij pad is om met die wagen te vertrekken, dan heeft dat niks meer met film-logica te maken, dat is een belediging van de kijker.Het begint er wel op te lijken...quote:Ik ben geen debiel!Die jongen beseft dat de mensheid compleet wordt uitgeroeid en wil als laatste levenservaring de laatste en grootste oorlog aller tijden op de eerste rang meemaken.quote:Dat dan nog buiten de compleet één-dimensionale karakters die neer worden gezet op het scherm, waar ik als kijker, geen énkele binding mee krijg. Een sensatie-belust kutjong dat de auto van z'n pa jat, verder totaal sociaal inept is die zegt "Dad! I have to be there!"? Dan interesseert het me al geen reet meer of hij in die vlammenzee omkomt of niet en oh... oh... hij blijkt te leven op het eind? Goh, wat een verrassing.Wat erg!!quote:Die godsgruwelijk eindeloze scene in die kelder die dus echt geen moment écht spannend is. Het enige wat ik me afvroeg was wanneer hier een einde aan zou komen. De halve stad wordt platggebombardeerd, maar in één zo'n huis sturen ze daadwerkelijk aliens naarbinnen?Waarom moet alles altijd uitgelegd worden?
Jij bent natuurlijk superintelligent.quote:Nogmaals, ongeloofwaardigheden in films, niks mis mee, maar behandel het publiek niet als domme debielen die écht niets snappen.Mijn god, wat kan jij overdrijven.quote:Het einde (en eigenlijk de hele opbouw van de film) was natuurlijk helemaal pathetisch en totaal beneden alle niveau. Introductie van de karakters, prima. Introductie van het probleem, prima. Gevecht, prima. Totale ontreddering, prima. Tom reist maar wat af, prima En dan ineens onze Tom: "Hey, why are they wobbling like that?"
- "We don't know."
"Oh, okay. I'll walk through this tunnel for no apparent reason. Bye!"Dit bewijst gelijk weer dat je wél een schlemiel bent. "Gescheiden ouders" zijn niet echt een American Dream, heh?quote:Tripod wankelt een beetje, valt, Morgan Freeman vertelt even wat voor een enorm kutplot je hebt gezien en that's it. Maar nee, het publiek moet nog even verder als debiel behandeld worden door de jongen, die voorzeker in een hellevuur die de mensheid sinds Hiroshima niet meer heeft gezien totaal verbrand is geweest, weer tevoorschijn te laten komen. De American Dream van een gezin met gescheiden ouders staat trots bij een Amerikaanse vlag en iedereen is happy.Want?quote:En dan wil ik het nog niet hebben over volledig nutteloze karakters als die van Tim Robbins en dat wijf met die dochter die hij onderweg tegenkomt, die verder echt niets aan het verhaal toevoegen en niets aan mijn beleving.Jij bent superintelligent en superintellectueel en wil een film die voor dat soort mensen bedoeld is. Prima, maar begin dan niet een film als War of the Worlds op zulke mierenneukerige details af te zeiken.quote:Dit was broddelwerk tot en met en duidelijk gericht op de debielsten der debielen. Als zodanig misschien geschikt voor de Amerikaanse markt, maar aan mij niet besteed. Ik vond het werkelijk waardeloos.Ah, nu komt de aap uit de mouw. Een kinderachtige film als LOTR is opeens wél een goede verfilming? Oók als Frodo, Sam, Gandalf, Aragorn, Arwen, Gimli, etc. etc. állemaal nog levend zijn aan het einde?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.
Het kon me echt niet boeien, eerder irriteren. Een amerikaanse film, vol met clichees (gescheiden ouders met lastige kinderen, het amerikaanse leger dat hun vuurkracht wel even laten zien, mag ik doorgaan?).
Maar goed, een mening, als jij je er mee vermaakt hebt, gelukkig maar.
![]()
![]()
Analoog heeft toch ook een batterij? Maar goed, al is dat niet zo, dan nog heb je die videocamera.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:28 schreef Kontiki het volgende:
Dat die fotocamera nog werkt klopt trouwens wel. Het was een analoge, en die werken niet elektrisch. Je ziet die gast het rolletje nog doordraaien.![]()
Nee niet altijd. Die gast had een camera waarbij je zelf het rolletje moet doordraaien = geen batterij. Maar die videocamera was erg dom inderdaad. En dan wordt er nog een close up van gemaakt ookquote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:07 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Analoog heeft toch ook een batterij? Maar goed, al is dat niet zo, dan nog heb je die videocamera.![]()
![]()
Dan vraag ik me toch af, waarom zou Spielberg dat niet hebben opgemerkt? Zo'n ervaren regisseur... misschien is het wel gewoon een grapje van hem. En lacht hij zich dood om alle mensen die zijn film kut vinden vanwege zo'n "fout" want hij verdient er zelf miljoenen euro's aan doordat er mensen zijn die zo'n fout helemaal niet boeiend vinden en het gewoon een goede film vinden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:03 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Nee niet altijd. Die gast had een camera waarbij je zelf het rolletje moet doordraaien = geen batterij. Maar die videocamera was erg dom inderdaad. En dan wordt er nog een close up van gemaakt ook![]()
Hij vond het gewoon een te mooi shot om het niet te doen denk ik (de gevallen camera waarop je nog een paar seconden beelden van de paniek ziet).quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:07 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af, waarom zou Spielberg dat niet hebben opgemerkt? Zo'n ervaren regisseur... misschien is het wel gewoon een grapje van hem.![]()
Een soort van dichterlijke vrijheid wil je zeggen? Ik ben het wel met je eens dat het een mooi shot was. Zoals er wel meer mooie shots in de film zitten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:49 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Hij vond het gewoon een te mooi shot om het niet te doen denk ik (de gevallen camera waarop je nog een paar seconden beelden van de paniek ziet).![]()
Ik snap het nog steeds niet. Aliens kicken ass, gebouwen exploderen, totale chaos op de straten, tripods over en weer, dood en verderf, ontreddering, paniek. Kortom: de wereld staat in brand, en waar letten mensen op? Een camera.
Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.![]()
Klopt helemaal.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:36 schreef Disorder het volgende:
Ik snap het nog steeds niet. Aliens kicken ass, gebouwen exploderen, totale chaos op de straten, tripods over en weer, dood en verderf, ontreddering, paniek. Kortom: de wereld staat in brand, en waar letten mensen op? Een camera.
Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
Geweldig realistische invasie en massahysterie, angstaanjagende en indrukwekkende tripods en vooral de totale ontreddering door het feit dat het complete Amerikaanse leger in een paar dagen tijd compleet wordt verwoest. Allemaal perfect gefilmd met indrukwekkende shots en realistische beelden.
Maar waarom is het een kutfilm? Het tv-busje ondervindt geen hinder van de brokstukken van het neergestorten vliegtuig.
Of nog erger: aan het einde loopt Tom Cruise door een tunnel zonder dat er wordt uitgelegd waarom.![]()
Ik heb het idee dat sommige mensen het volledige verhaal in hun schoot geworpen willen hebben met een heuse trilogie á la Lord of the Rings.![]()
![]()
Hoezo mag je niet klagen? (dan vraag je een Nederlander om geen Nederlander meer te zijn)
Ik vond het een goede film en ik heb me zeker vermaakt, maar er zaten inderdaad een paar dingen in die gewoon afbreuk doen aan de film en dat is zonde.
En dan heb ik het niet over dingen die niet goed uitgelegd worden, want je kan in een film van rond de 2 uur inderdaad niet een heel boek precies navertellen, maar scenes die er bewust in geplaatst zijn.
Dus ik heb geen commentaar op het feit dat het busje nog weg kan komen maar wel op de opmerking van die journaliste, niet op het feit dat de sensoren van die aliens bud zijn, maar wel het feit dat er uberhaupt een camcorder gebruikt wordt in de scene waarbij ze uit de grond komen (wat voegt dat ding nou toe?) etc.
en het feit dat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....is jammer maar dat kon je op je sokken aanvoelen (tis nou eenmaal een Spielberg film)
Ik zag de film met een vriend die normaal gesproken dus wel films analyseert op 'realisme' (kijkt niet lekker met zo'n iemand naast je) en die was zo onder de indruk van het spektakel dat ik hem 2 uur niet gehoord heb![]()
![]()
Welke aapquote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:18 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ah, nu komt de aap uit de mouw. Een kinderachtige film als LOTR is opeens wél een goede verfilming? Oók als Frodo, Sam, Gandalf, Aragorn, Arwen, Gimli, etc. etc. állemaal nog levend zijn aan het einde?Gandalf gaat naar de eeuwige jachtvelden
LOTR, wat jij kinderachtig noemt, was een goede verfilming, redelijk in de buurt van het orgineel. Wat ik van War of the worlds niet kan zeggen. Jee, als iemand anders een andere mening heeft, is meneer meteen op zijn pik getrapt. Ik had gehoopt op een leuke verfilming van het boek, maar er zaten zoveel clichees in dat ik het tegen vond vallen. Misschien dat de CGI versie wel leuker voor mij is, dat wordt afwachten.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
treurig hoor... als de ouders nog bij mekaar zouden zijn zou je zeggen dat het typisch de american dream zou zijn en dus cliché.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.
Het Amerikaanse leger dat wel even zijn vuurkracht laat zien??? Kweenie hoor, maar wat zou jij doen als de wereld aangevallen wordt door aliensLekker onderuit gaan zitten met een bak popcorn om te kijken of het ze lukt???
Nee, dan zou je ook het leger er op af sturen. Lijkt me logisch he.
Spielberg heeft nog nooit Amerika gepropagandeerd dus dat zal hij in deze film ook niet doen.
In LOTR is ook zat cliché gebeuren te vinden. Het valt alleen blijkbaar wat minder op. Of je wilt het niet zien natuurlijk. Kan ook nog.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet bepaald een geloofwaardige film is (hmmm het uitgangspunt dat er aliens al onder de grond zitten is al iets wat ongeloofwaardig) en dat er zat fouten in zitten. Maar dat je dan gaat lopen zeiken over kleine dingetjes.... Zo treurig....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -
[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:36:31 ]Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.![]()
Vast, maar ook van lotr heb ik het boek gelezen en ging ik naar de bios met het idee dat het een boekverfilming ging worden. Waar mijn verwachting wel uitkwam. In elke film zijn fouten te ontdekken, maar meestal pik ik ze later op een site even eruit. Ik let er normaal totaal 0,0% op. Maar hier waren ze zo veel aanwezig en zo duidelijk, dat ik dacht dat er per ongeluk een foutje was gemaakt met de naam spielberg.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
treurig hoor... als de ouders nog bij mekaar zouden zijn zou je zeggen dat het typisch de american dream zou zijn en dus cliché.
Het Amerikaanse leger dat wel even zijn vuurkracht laat zien??? Kweenie hoor, maar wat zou jij doen als de wereld aangevallen wordt door aliensLekker onderuit gaan zitten met een bak popcorn om te kijken of het ze lukt???
Spielberg heeft nog nooit Amerika gepropagandeerd dus dat zal hij in deze film ook niet doen.
In LOTR is ook zat cliché gebeuren te vinden. Het valt alleen blijkbaar wat minder op. Of je wilt het niet zien natuurlijk. Kan ook nog.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet bepaald een geloofwaardige film is (hmmm het uitgangspunt dat er aliens al onder de grond zitten is al iets wat ongeloofwaardig) en dat er zat fouten in zitten. Maar dat je dan gaat lopen zeiken over kleine dingetjes.... Zo treurig....
![]()
De film voldeed niet aan mijn verwachtingingen, wat ik jammer vond. Spielberg staat voor mij voor kwaliteit, het ligt dus volledig aan mijn verwachtingspatroon.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
War of the Worlds komt misschien niet zo extreem in de buurt van het origineel, maar dit is alleen omdat Spielberg terecht besloot het verhaal naar de huidige tijd te vertalen.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Welke aapGandalf gaat naar de eeuwige jachtvelden
LOTR, wat jij kinderachtig noemt, was een goede verfilming, redelijk in de buurt van het orgineel. Wat ik van War of the worlds niet kan zeggen. Jee, als iemand anders een andere mening heeft, is meneer meteen op zijn pik getrapt. Ik had gehoopt op een leuke verfilming van het boek, maar er zaten zoveel clichees in dat ik het tegen vond vallen. Misschien dat de CGI versie wel leuker voor mij is, dat wordt afwachten.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:08 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben afgelopen maandag geweest.
Wat een zaadfilm zeg, waardeloos.
"War of the Worlds". Ik heb een 'war' gezien van één 'world', en de aardbewoners liepen alleen maar te schreeuwen en vluchtten vervolgens. Er was geen sprake van een gevecht. Het enige dat je ziet, is een paar machientjes die uit de grond komen, en vervolgens alles verwoesten. That's it. Een 'war' betekent dat er strijd is, ik heb geen strijd gezien, alleen anderhalf uur vernietiging, wat ook knap saai wordt na een tijdje. En bovendien zit de film zó vol met fouten dat het echt tenenkrommend wordt.
Over fouten gesproken;Er waren twee 'worlds': de mensen en de tripods. Er was dus wél een 'war' , want dat zeg je zelf in de tweede zin van je post. Er was wel een strijd? Rondvliegende straaljagers en apaches, etc. ? Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
treurig hoor... als de ouders nog bij mekaar zouden zijn zou je zeggen dat het typisch de american dream zou zijn en dus cliché.
![]()
![]()
Ik vind Tim Robbins een goede acteur, maar volgens mij was de film een stuk beter geweest zonder zijn personage. Dat hele subverhaaltje voegt gewoon geen ruk toe aan de film. Misschien dat het ons duidelijk maakt hoeveel Tom voor zijn dochtertje overheeft of zo, maar voor de rest... bo-ring!![]()
Ik let er normaal gesproken niet op, maar dat van die camera lag er wel heel dik op, eerst een paar minuten naar een scene kijken waar ze laten zien dat niets het meer doet , autos koelkasten horloges al die onzin doet het niet, en 2 minuten later staat er iemand te film.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:36 schreef Disorder het volgende:
Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
daar hoef je geen analyse voor uit te voeren om die fout eruit te halen.
Zoiezo , die bliksem zou die emp veroorzaakt hebben hoe kan die reporter dat in godsnaam gefilmt hebben in die scene waar die hele straat naar de tering is ?
daar word uitgelegt dat die aliens via die bliksem op aarde zijn gekomen en dat word gefilmt en op ingezoomed, die EMP filmen ze dus gewoon probleemloos.
En je hoeft ook geen analyst te zijn om te zien dat er voor iedere straat die cruise inrijdt een bulldozer geweest is om puin te ruimen.
het enigste waar je wel op kan analyseren is dat er een hele straat kapot is, vliegtuig erbovenop en het enigste wat nog heel is dat is cruise zijn auto.RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!![]()
Crosspost vanaf t dvd.nl forum:
Paramount Home Entertainment are offering consumers the chance to look at various proposed artwork designs and then vote on their favourite. The artwork design with the most votes at the end of the survey will, more than likely, be used for the DVD's release at the end of the year.
To take part in this survey, please click here.
War of the Worlds, directed by Steven Spielberg and starring Tom Cruise, is based on the 19th century novel by H.G. Wells. Read Gary Couzens' DVD Times cinema review here.
bron:dvdtimes.co.uk
--------------------------------------------------------------------------------------------
Leuk idee. Stemmen jullie ook? eindelijk wordt eens de mening van de consument gevraagd![]()
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Joepiesinds gisteren eindelijk op DVD te koop
Ik heb deze film helaas niet in de bioscoop gezien, maar op mijn breedbek TV was het gisterenavond ook erg goed te doen
Wat een vette film zeg!!!! Vooral de eerste helft is magi-fucking-straal! Ik werd weer eens even ouderwets bij de strot gegrepen een kleine 2 uur lang.
Alleen het einde vind ik enigszins abrupt... Had volgens mij best nog 20 mins aan vastgeknoopt kunnen worden...lekker faxen heel de dag echt genot![]()
En sommige mensen valt zoiets gewoon direct op, omdat het nogal overduidelijk is. Wat is er mis met kritiek leveren op een film. Je hebt er gewoon voor betaald hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:36 schreef Disorder het volgende:
Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.![]()
Laat het rustenquote:Op donderdag 17 november 2005 11:44 schreef Kontiki het volgende:
[..]
En sommige mensen valt zoiets gewoon direct op, omdat het nogal overduidelijk is. Wat is er mis met kritiek leveren op een film. Je hebt er gewoon voor betaald hoor.De mensen die de film goed vonden kunnen de DVD kopen/huren/downloaden (foei) en oa ik zal er met een grote boog om heen lopen. Voor elk wat wils
nog 20 minuten extra van die ellende?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:08 schreef wolfrolf het volgende:
Alleen het einde vind ik enigszins abrupt... Had volgens mij best nog 20 mins aan vastgeknoopt kunnen worden...![]()
Mja ik weet nietquote:Op donderdag 17 november 2005 13:24 schreef _Arual_ het volgende:
nog 20 minuten extra van die ellende?Het voelde voor mij echt zo van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar had meer in gezeten heb ik het idee
Maar voor de rest hoor je mij niet klagen over deze prent
lekker faxen heel de dag echt genot![]()
de oplossing vond ik ook vrij sneu eigenlijk, alsof de tijd erop zat en ze ff snel een happy end moesten bedenken![]()
Vergeet niet dat in het originele boek van HG Wells, de aliens ook doodgingen aan bacterien.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:00 schreef DrDentz het volgende:
de oplossing vond ik ook vrij sneu eigenlijk, alsof de tijd erop zat en ze ff snel een happy end moesten bedenken
Set Sail, For Fail.
Die is van Orson Welles, een ander persoon.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
de radioversie van wells
]dat is mooi om eens te luisterenSet Sail, For Fail.
Nopes sorry.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
ach, bijna t zelfde
Orson Welles, Amerikaan die een eigen versie van The War Of The Worlds ter gehore bracht in 1938.
Herbert George (HG) Wells, Brit schreef en bedacht in 1898 The War Of The Worlds, hij heeft dus het hele drama verzonnen en een retegaaf boek over geschreven.Set Sail, For Fail.
Eindes mogen niet meer simpel en voor de hand liggend zijn ofzo? Ik vond het wel grappig eigenlijk. Al die jaren van onderzoek, zijn er ze eindelijk bovengronds, trekken ze het niet.![]()
![]()
Gaaf, hoelaat?quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:48 schreef DeTolk het volgende:
Vanavond op Radio Veronica de Nederlandse versie van het hoorspelSet Sail, For Fail.
21.00Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
Ik geef de film 2 sterren, te danken aan het ondermaatse acteren van Cruise. Het belachelijke einde van de film (I don't care of het nu hetzelfde is als het boek or not) en de nutteloze bijrol van Tim robbins. Daarentegen waren de Special Effects geweldig en ook het acteerwerk van Dakota Fanning was super.![]()
Ik vond Cruise juist super als mislukte vader, wat ik wel matig vond is dat ze bij Tim Robbins 2 personages in een hebben gerold, namelijk die van de curate en de artilleryman.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:38 schreef PDOA het volgende:
Ik geef de film 2 sterren, te danken aan het ondermaatse acteren van Cruise. Het belachelijke einde van de film (I don't care of het nu hetzelfde is als het boek or not) en de nutteloze bijrol van Tim robbins. Daarentegen waren de Special Effects geweldig en ook het acteerwerk van Dakota Fanning was super.
Plus dat Robbins character is vernoemd naar weer een ander personage in het boek, namelijk Ogilvy, de persoon die in het verhaal de cylinder ontdekt waar de eerste party aliens in zaten.
Ik weet ,t ik ben een war of the worlds nerd.![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr-Coffee op 19-11-2005 10:00:22 (edithoer - typefuck) ]Set Sail, For Fail.
Vooral dat laatste vond ik erg zwak.quote:Op zaterdag 19 november 2005 08:52 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Ik vond Cruise juist super als mislukte vader, wat ik wel matig vond is dat ze bij Tim Robbins 2 personages in een hebben gerold, namelijk die van de curate en de artilleryman.
Plus dat Robbins character is vernoemd naar weer een ander personage in het boek, namelijk Ogilvy, de persoon die in het verhaal de cylinder ontdekt war de eerste party aliens in zaten.![]()
prachtige spektakelfilm metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb vloekend in de bioscoop gezeten![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:18 schreef jimjim1983 het volgende:
prachtige spektakelfilm metDat was idd een moment dat ik ook zoiets had van: ja tuukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb vloekend in de bioscoop gezeten![]()
De Fighting Machines blijven overigens wel een geniaal ontwerp, en daar in is Spieberg wel nauwkeurig aan het verhaal gebleven.Set Sail, For Fail.
Wat ik nog het belachelijkste vond is dat in dat stadje al het stroom uitviel maar toen die machines uit de grond kwamen en de mensen op de vlucht sloegen, zag je nog een man met een video-camera in de hand die het wonderlijk genoeg nog deed.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?![]()
Batteries my friend, batteries.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat ik nog het belachelijkste vond is dat in dat stadje al het stroom uitviel maar toen die machines uit de grond kwamen en de mensen op de vlucht sloegen, zag je nog een man met een video-camera in de hand die het wonderlijk genoeg nog deed..
![]()
Tis alleen niet echt gelukt he.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:24 schreef DrDentz het volgende:
met die zoon; dat heet een happy end, daardoor komen we toch met een goed gevoel de bios uit![]()
![]()
![]()
niet dusquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:24 schreef DrDentz het volgende:
met die zoon; dat heet een happy end, daardoor komen we toch met een goed gevoel de bios uit![]()
![]()
![]()
Succes! Spielberg heeft er een slecht einde aan weten te brengen, wat de mensen ook wilden zien!quote:![]()
![]()
En de auto's dan die gedeelte op de accu werken, die reden toch ook allemaal niet meer?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:23 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Batteries my friend, batteries..
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?![]()
Idd, EMP kan ook batterijen uitschakelen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:29 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En de auto's dan die gedeelte op de accu werken, die reden toch ook allemaal niet meer?
Set Sail, For Fail.
dat ding werkte op zonne-energie, je zag ook zo'n kind met zn first calculater spelen op de achtergrond![]()
Kep gister de 2-DVD gekocht. Ik heb alleen last van een zwarte verticale lijn achter de ondertiteling. Iemand anders hier ook last van?Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive![]()
Volgens mij schakelt een EMP electronica uit, de electronische circuits.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:31 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Idd, EMP kan ook batterijen uitschakelen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: