abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28356669

IMDB

Regie: Steven Spielberg

Met: Tom Cruise, Dakota Fanning, David Alan Basche, Justin Chatwin, James DuMont, Miranda Otto, Tim Robbins, Yul Vazquez

Pitch: De aarde wordt aangevallen door buitenaardse wezens van Mars. De film volgt Ray Ferrier, een doorsnee aardbewoner, die zich tot het uiterste verzet tegen de geavanceerde wezens om zijn familie te redden.

Bijzonderheden: Verfilming van de klassieker van H. G. Wells uit 1898.

Deel 1
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_28357319
Ik ben gister geweest en ik vond het ellende...

Ik heb niet het boek gelezen noch eerdere versies bekeken, maar als 'onvoorbereid' filmganger voelde ik me toch aardig besodemieterd na afloop van de film.

Ok, het ziet er allemaal erg gelikt en spectaculair uit. Maar het werkelijke verhaal is gewoon te dun en idd te cheesy Ik las net ook dat de muziek van JW is, nou ik kan me geen muziek herrineren dus zo goed zal het niet geweest zijn. Mijn conclusie: Als je voor de special effects gaat zit je goed, anders zal deze film je nog wel is vies tegen kunnen vallen.

Daarnaast veel oneffenheden/vragen/irritaties in de film, zoals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:04:09 #4
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_28358139
Heel binnenkort toch maar eens gaan kijken.
pi_28358308
Ik vind het jammer dat ze het een verfilming van het boek noemen. Je moet namelijk goed kijken om elementen uit het boek in dit filmverhaal terug te vinden.

Ook een beetje jammer dat ze Ray afschilderen als derderangs simpele arbeider als je weet dat dergelijke kraanmachinisten tonnen per jaar verdienen.
A mind with a heart of it's own
pi_28358525
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:08 schreef DrMarten het volgende:

Ook een beetje jammer dat ze Ray afschilderen als derderangs simpele arbeider als je weet dat dergelijke kraanmachinisten tonnen per jaar verdienen.
Ja , vond het zo apart dat hij de enige was die zogenaamd 40 containers per uur kon verplaatsen. En dan een dikke mustang rijdenm maar toch in zo'n "krot" wonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Boy_Snakeye op 30-06-2005 15:32:41 ]
pi_28359222
Opvallend was trouwens dat de FOK!-review algeheel positief was, terwijl het AD toch wat aanmerkingen had. Toch zijn beide media positief over de film, dus ik ben ook wel benieuwd.

Speciaal voor mensen die de musica/hoorspell 'War Of The Worlds' eens willen horen: kijk hier eens
pi_28359679
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:39 schreef Nolius het volgende:
Opvallend was trouwens dat de FOK!-review algeheel positief was, terwijl het AD toch wat aanmerkingen had. Toch zijn beide media positief over de film, dus ik ben ook wel benieuwd.

Speciaal voor mensen die de musica/hoorspell 'War Of The Worlds' eens willen horen: kijk hier eens
Als film vond ik het ook wel oke, alleen had het allemaal iets langer en uitgebreider gemogen, het verhaal wordt een beetje afgeraffeld.
Ben je echter zeer gehecht aan het boek en wil je om die reden de film zien, dan kom je bedrogen uit.
pi_28361809
quote:
Boy_Snakeye schreef donderdag 30 juni 2005 @ 00:54

Ik vond het een top film! Ook al was het verhaal niet echt heel waterdicht.

Waarom die rode shit?
Wat rooien mensen ook welleens?
quote:
Waarom verliezen die machines hun schild? Zo plots allemaal...
Als je opgelet hebt zie je beelden van bacteriën bij de uitleg op het einde.. figure it out.
quote:
maar die special effects

Damn ik zat 5 rijen van voor en ik zat weg te trillen wat een supergeluid. Gewoon geweldig.

Zeker voor mensen die echt op special effects letten een must see!
Ik ben gister met DrMarten, QyRoZ en nog wat lui naar de film geweest en ik moet zeggen dat ondanks dat het me erg tegenviel dat de muziek uit het hoorspel niet gebruikt werd, ik het toch een geweldige film vond!

Ik heb de gehele film op het puntje van mijn stoel gezeten. Ik denk dat ik hem van de week nog eens ga kijken
pi_28361922
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:13 schreef Logician het volgende:

[..]

Wat rooien mensen ook welleens?
[..]

Als je opgelet hebt zie je beelden van bacteriën bij de uitleg op het einde.. figure it out.
[..]

Ik ben gister met DrMarten, QyRoZ en nog wat lui naar de film geweest en ik moet zeggen dat ondanks dat het me erg tegenviel dat de muziek uit het hoorspel niet gebruikt werd, ik het toch een geweldige film vond!

Ik heb de gehele film op het puntje van mijn stoel gezeten. Ik denk dat ik hem van de week nog eens ga kijken
Thnx voor je antworoden

maar wat willen ze bereiken met dat rooie spul? snap het nog niet......
pi_28362083
Ben gister geweest en heb er erg van genoten! Het verhaal is idd dunnetjes maar dat maakt hierbij niets uit, het is gewoon een spannende film met veel eyecandy. Op sommige momenten vond ik em nog eng ook.

4 uit 5 sterren.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_28362090
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Thnx voor je antworoden

hutspot
pi_28363095
Is dat kleine meisje niet het 1/8-alien meisje uit Steven Spielberg presents: Taken?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:37:31 #14
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28363964
Zo, nu maar even het orgineel kijken (videorecorder werkte nog steeds)
pi_28364017
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Thnx voor je antworoden

Hmmmz ik denk eerder dat het een soort aderen zijn van die wezens waarmee ze zich willen nestellen in de aarde? Ik vond het ook vrij onduidelijk...
pi_28364628
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:39 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Hmmmz ik denk eerder dat het een soort aderen zijn van die wezens waarmee ze zich willen nestellen in de aarde? Ik vond het ook vrij onduidelijk...
Zoals uit de posts van Logi inmiddels ook al duidelijk had moeten worden...... ETEN!!!
pi_28368605
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef Icex het volgende:
Ik ben gister geweest en ik vond het ellende...

Ik heb niet het boek gelezen noch eerdere versies bekeken, maar als 'onvoorbereid' filmganger voelde ik me toch aardig besodemieterd na afloop van de film.

Ok, het ziet er allemaal erg gelikt en spectaculair uit. Maar het werkelijke verhaal is gewoon te dun en idd te cheesy Ik las net ook dat de muziek van JW is, nou ik kan me geen muziek herrineren dus zo goed zal het niet geweest zijn. Mijn conclusie: Als je voor de special effects gaat zit je goed, anders zal deze film je nog wel is vies tegen kunnen vallen.

Daarnaast veel oneffenheden/vragen/irritaties in de film, zoals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik deel je mening. Ook ik ben gisteravond geweest (gvd ¤12.50 voor het kaartje, ipv de standaard ¤ 8), en ik moet zeggen dat ik ook met heel veel vragen over gebleven ben (misschien worden die in de pre- of sequel toegelicht ). Het valt me dan ook een beetje tegen van Steven Spielberg, ik had meer verwacht en zeker geen domme foutjes zoals de camcorder. En waarom zag je vrijwel constant die kop van Tom Cruise in beeld? Ik zie trouwens ook niet de toegevoegde waarde van hem aan de film, zo spectaculair vond ik zijn rol niet. Maar goed, om nou te zeggen dat het zonde van mijn geld was zeg ik 'nee', dat dan ook weer niet.

Jammer...! Maar misschien dat de derde verfilming in 2035 beter is dan deze
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:09:51 #18
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28368645
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:08 schreef Plotinus het volgende:

[..]

Jammer...! Maar misschien dat de derde verfilming in 2035 beter is dan deze
Misschien dan wel IRL
pi_28369652
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:08 schreef Plotinus het volgende:

[..]

Ik deel je mening. Ook ik ben gisteravond geweest (gvd ¤12.50 voor het kaartje, ipv de standaard ¤ 8)
Gelukkig maar ¤4,25 betaald met een 2voordeprijsvan1 kaartje van de AH
pi_28369939
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:39 schreef Icex het volgende:

[..]

Gelukkig maar ¤4,25 betaald met een 2voordeprijsvan1 kaartje van de AH
Serieus??? Wij hadden dus ook van die AH 2voor1 kaartjes maar die mochten we niet gebruiken omdat het een premiere was, dit was bij Pathe. Waar ben jij dan geweest?
pi_28370994
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:48 schreef Plotinus het volgende:

[..]

Serieus??? Wij hadden dus ook van die AH 2voor1 kaartjes maar die mochten we niet gebruiken omdat het een premiere was, dit was bij Pathe. Waar ben jij dan geweest?
Utopolis, maar misschien heeft pathe wel een andere policy als het om premieres gaat.
pi_28372442
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zoals uit de posts van Logi inmiddels ook al duidelijk had moeten worden...... ETEN!!!
Dus ze vreten mensen , schijten het bloed o.i.d. weer uit en dat eten ze weer op???
pi_28372986
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:02 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Dus ze vreten mensen , schijten het bloed o.i.d. weer uit en dat eten ze weer op???
Nee, ze vreten dat rooie spul. Je ziet ze dat rooie spul rondspuiten, vervolgens gaat dat groeien, dat is hun voedsel. Ja ze eten ook mensen (ze zuigen ze leeg), maar het hoofdvoedsel is dat rooie spul (op mars zijn geen mensen en daar moeten ze ook wat eten tenslotte).

Wat ze rondspuiten is dus geen mensenbloed, maar zaad van dat rooie spul zeg maar.
pi_28374604
Mijn god..
Ik zat vooraan in de bioscoop bij Cineworld, ze hebben het geluid daar tering hard en een super groot scherm.. En dat geluid wat die machines maken.. ik trilde bijna van m'n stoel af!

Ik schijt nu telkens in m'n broek als het onweert!
Koeien loeien.
pi_28374958
Ik heb hier trouwens een link van een pagina met een heleboel informatie over deze film, er zitten wel veel spoilers in dus mensen die de film nog niet hebben gezien kunnen beter maar niet hier kijken: http://mywebpages.comcast.net/asullivan00/spielberg.html
Koeien loeien.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 00:42:27 #26
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_28375505
De film was goed, maar voelde toch als een soort tripje dat ik eerder beleefd heb. Een vluchtende Tom Cruise (Minority Report), een soort verstoppertje in een kleine ruimte (Jurassic Park met de raptors op het laatst). Been there done that. Verder een zeer goeie film die al haar pijlen op het wel en wee van Cruise en Fanning richt en veel minder om het Aliën-spektakel draait dan in bijvoorbeeld Independence Day.

Het einde is abrupt. Jammer, maar het idee achter hoe de "visitors" aan hun einde kwamen is goed. Misschien had dit iets beter kunnen worden uitgewerkt maar ala. Ook gebeurd er op het einde iets wat mij totáál niet bevalt. Het blik Hollywoodcliché's wordt ruw opengetrokken en een van de allerergste ervan wordt toegepast.
SPOILER
Jammer.

Tom Cruise speelt goed. Dakota Fanning steelt echter de show met een optreden waarmee ze andere kindsterren als Haley Joel Osment (The Sixth Sense, A.I. ) misschien wel achter zich laat.

Ik had deze film als enige rots in de branding van cinematografie anno 2005 ingeschat als eentje van gelijke of misschien wel grotere grootte dan Sin City, maar dit is helaas niet gebleken.

Ik geef deze film desondanks een 8
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_28377062
Ik heb er van genoten (Tuschinski).

De film was lekker spannend en helemaal niet clichématig. Er zijn weliswaar veel verschillen met het boek, maar gelukkig hebben ze van de hoofdpersoon, net als in het boek, geen held gemaakt. Tom maakt het allemaal mee, maar wordt gelukkig niet de redder van de aarde ofzo.

Het boek vond ik persoonlijk eigenlijk helemaal niks. Superknap concept voor die tijd, maar slecht geschreven verder. Andere boeken van H.G. Wells vond ik trouwens ook niks zoals The Time Machine en The Island of Dr. Moreau.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 02:32:40 #28
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_28377144
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 02:22 schreef budha het volgende:
Ik heb er van genoten (Tuschinski).

De film was lekker spannend en helemaal niet clichématig.
Kuch kuch
SPOILER
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_28377266
Ik betaalde maar 3,75 voor de premiere van deze film

AH kaartje

Geef hem een dikke 8 ondanks het klote einde...
Nothing to see here, carry on
pi_28377283
Hopelijk komt er een director's cut of extended version op dvd
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:25:04 #31
97348 Matness
Matt about you
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:47:48 #32
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28379649
En natuurlijk naar de review
Film: War of the Worlds

Ik vond het een goede film, erg Amerikaans, erg Speilberg, maar wel goed

Ik hoop zeker op een extended, met een wat langer einden ofzo.
pi_28397881
Is het einde hetzelfde als de versie uit 1953? Dat vond ik namelijk klote
  vrijdag 1 juli 2005 @ 21:59:50 #34
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_28398676
SPOILER
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:40:13 #35
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_28402097
Djaser, je spelling zuigt

Maar ik ben niet veel positiever over deze film dan jij...ik had sowieso op iets heel anders gehoopt, meer oorlog dan zo'n zoetsappige 'gezinsfilm'
Toen eindelijk die tanks, hummers en gevechtsvliegtuigen+helicopters in beeld kwamen dacht ik, nu gaan we het krijgen! De effecten in deze film zijn zo gaaf, dat ik echt een dik gevecht á la Star Wars had verwacht.
Verdere ergernissen behalve die dingetjes die hierboven al genoemd zijn die eigenlijk niet kunnen, vind ik vooral de nodeloze afwijkingen op het verhaal...
Waarom moeten die beesten opeens onder de grond zitten, in het origineel schoten ze die capsules af waar die tripods uitkwamen. Dat stuk in die kelder staat weliswaar in het originele verhaal, maar waaaaarom moest dat zo langdradig en saai?

En vooral dat clichématige einde was een ramp, nee echt, ik had totaal iets anders verwacht, maar veel meer had deze film me niet teleur kunnen stellen
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:44:19 #36
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28402236
Vond het een goeie film! Geinige special effects, leuk verhaal... niks op aan te merken....
Nu efkes een 1 uur langere director's cut en klaar.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:46:58 #37
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28402336
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 21:59 schreef Djaser het volgende:
SPOILER
Wat een kommaneukerij.

Die Wells heeft dat verhaaltje 100 jaar geleden verzonnen, het viel me in principe nog mee dat die aliens niet van mars kwamen.

Gelukkig heb ik het einde niet gezien want toen stond ik te pissen.

Voor de rest gewoon heerlijk zinloos kijkplezier waarbij je vooral niet na moet denken, maar gewoon van de spectaculaire plaatjes en de spanning genieten (dat stukkie in die kelder bijvoorbeeld).
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:49:35 #38
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_28402426
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:46 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Wat een kommaneukerij.

Die Wells heeft dat verhaaltje 100 jaar geleden verzonnen, het viel me in principe nog mee dat die aliens niet van mars kwamen.

Gelukkig heb ik het einde niet gezien want toen stond ik te pissen.

Voor de rest gewoon heerlijk zinloos kijkplezier waarbij je vooral niet na moet denken, maar gewoon van de spectaculaire plaatjes en de spanning genieten (dat stukkie in die kelder bijvoorbeeld).
Dat stuk(!) (niet stukkie) in de kelder zoog dus echt he, wat ik ook een beetje vreemd vond is dat die aliens eruitzien als een soort Kermit the Frog meets the Hulk, maar dat ze wel technisch superieur aan ons zijn
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_28403253
Ik vond het een rukfilm, te veel mankementen, en nog een slecht verhaal erbij.
Maar in die kelder . Een of andere superieure machine zoekt in een kelder naar mensen, en zoekt op geluid ( ) zelfs predator was beter ontwikkeld, om dan nog alle geluiden onder pakweg 20 decibel niet te horen. Naaa.

En dan heb ik het niet eens over het rukeinde omdat Spielberg zichzelf had vastgeschreven.
Echt maximaal 4/10
  zaterdag 2 juli 2005 @ 01:01:57 #40
65945 Cascade
Green changed to White
pi_28404553
Vanmiddag gezien. Ik ben er niet kapot van. Leuk spektakel, maar het verhaaltje is zoooooo dun. Bah. Ik zal het boek/verhaal eens lezen.

Drie zeurpunten:
SPOILER
]

[ Bericht 7% gewijzigd door Cascade op 02-07-2005 01:19:40 ]
In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
pi_28405795
absolute bagger.

"hey we hebben een SFX-afdeling en Tom Cruise, oh dan hebben we geen goed verhaal meer nodig".

de film stikt van losse eindjes, inconsequentie, plot-holes, nationalisme/patriotisme en het einde is te triest voor woorden (oh het geld is bijna op; Morgan spreek ff iets wijs in en dan de aftiteling).
Er wordt nergens fatsoenlijk uitleg gegeven voor de gebeurtenissen (motief / geschiedenis / oorzaken etc).
Ik zag er stukken uit Independence Day, Starship Troopers, Minority Report in, en ik vond alledrie die films beter dan War Of The Worlds.

Zonde dat Spielberg dit heeft gedaan. Goede acteurs die goed acteren en overtuigende special effects, en dan toch zulke bagger afleveren. Zonde, het had zoveel kunnen worden.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_28413559
Erg goede special effects, maar voor de rest vond ik idd weer duidelijk te zien dat Spielberg tegenwoordig meestal meer voor kwantiteit dan kwaliteit gaat.
In het verhaal zitten me toch wat teveel foutjes en matige onderdelen (het einde, de waardeloze rol van Tim Robbins en scene in de kelder, onlogische beslissingen van de hoofdrolspelers alleen maar om er weer een typisch Spielberg einde aan te kunnen breien etc, tripods die al lang onder de grond zitten maar aliens die niet eerder gemerkt hebben dat ze op aarde ziek zouden worden etc. etc.)

Ik heb me prima vermaakt, maar kan de film toch niet echt goed noemen en zeker geen klassieker.
Toch wil ik hem nog wel eens zien, want er zitten een aantal erg coole (actie)scenes in
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:08:30 #43
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28413610
Woensdag gezien en dit schreef ik er net over in t welke film heb je pas gezien topic:
quote:
War Of The Worlds
Het ziet er allemaal prachtig uit, de effecten zijn zeer sterk. Voor de pauze (ja er is idd. pauze hier in de bios ) was t erg goed. Vermakelijk, goed gemaakt en boeiend. Cruise is wer goed, net als de kleine Dakota Fanning. Maar na de pauze zakte t allemaal veel te ver in. De actie was veel minder, het is t drama dat (uiteraard) de boventoon voert.
Het einde zuigt nogal heel erg hard en de laatste 20 minuten voelen ook erg geforceerd aan.
Natuurlijk zitten er een aantal sentimentele crap dingen in de film:
SPOILER
Maar goed, het is helemaal niet superslecht maar zeer zeker niet de film die het kunnen zijn...

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_28413672
Idd vond ik ook de film de eerste 3 kwartier tot een uur best sterk, maar daarna zakt het flink in ja.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:38:57 #45
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_28414401
* Brilaap gaat hem kijken in de Pathe Groningen om 1610. Ik heb de muziek van Jeff wany op plaat en vind het nu al jammer dat ze die niet gebruikt hebben. Wat een top stukje muziek!!! Ik laat nog wel weten wat ik er van vind.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:48:25 #46
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_28416426
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:40 schreef Molluck het volgende:
Djaser, je spelling zuigt
Mijn excuses ik heb het snel geschreven en zeker grote lappen tekst moet, me zelf kennende, eigenlijk door de spellingscontroller halen.
pi_28416913
Ben er gisterenh ook maar heen gegaan, gelukkig maar voor 4,25 ofzo
Verhaal was wel grappig, maar dat eind was 1 groot zuig einde... Die robots die idd kapot gaan aan microorganismen, etc... Lekker dom....
Verder van die hele ongeoofwaardige stukjes, zoals auto, vliegtuigen die neerstorten en niet op tom enzz

En dan nog die zoon Slappe hap...

Verder zag het er wel mooi uit, en was het verhaal ook wel oke..... (Ken verder zelfs weinig van die oudere shit)
O+ BlaBlub O+
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:26:53 #48
32029 Basson
Dodge This!
pi_28417486
Ik verliet de bios met gemengde gevoelens: aan de ene kant heerlijk bruut CGI geweld, en aan de andere een serie plotholes waar een verhaal omheen geschreven is...
SPOILER
9/10 voor de CGI (het viaduct in de achtertuin sloot toch niet netjes aan met de omgeving)

Vond de trailer van King Kong, voorafgaand aan WotW, een stuk leuker...
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:22:27 #49
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_28421211
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:26 schreef Basson het volgende:
Ik verliet de bios met gemengde gevoelens: aan de ene kant heerlijk bruut CGI geweld, en aan de andere een serie plotholes waar een verhaal omheen geschreven is...
SPOILER
9/10 voor de CGI (het viaduct in de achtertuin sloot toch niet netjes aan met de omgeving)

Vond de trailer van King Kong, voorafgaand aan WotW, een stuk leuker...
Pcies de punten waar ik me ook aan stoor. Leuk geprobeerd, maar neee...
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:19:26 #50
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28427129
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 02:32 schreef Liquidist het volgende:

[..]

Kuch kuch
SPOILER
SPOILER
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:46:52 #51
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_28430283
Een echte spectakel film die we dit jaar nog niet hebben gezien. Gewoon lekker achteruit zitten en genieten. De film kent ongelofelijke en zelfs fotorealistische special effects & een lekkere dosis aan spanning.

John Williams was imo een beetje te weinig op de voorgrond.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zondag 3 juli 2005 @ 17:20:06 #52
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28449151
NU eve of the war op radio veronica!!!!!!!!1
pi_28454811
Leuke film, mooie special effects, verschrikkelijk tenenkrommend gezinsverhaal. Echt waar, het verhaal deed voor mij zo veel af aan de film...
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_28460748
Ik vond hem erg goed.. echt af en toe mega spannend en idd zeer realistische special effects. Het familieverhaal vond ik wel meevallen, je hebt gewoon een kapstok nodig om je verhaal aan op te hangen
SPOILER
. Het einde is simpel, maarja een andere oplossing was er niet echt, dus ik vond het prima
  maandag 4 juli 2005 @ 00:43:52 #55
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_28463269
Heb m zojuist in de bios gezien...
Ik heb echt 2 uur lang genoten! Echt een spektakelfilm zoals het hoort. Het einde was vrij plots, maar ik vond het zelf niet zo erg.

Het leukste was eigenlijk de pauze: iedereen stond buiten een sigaretje te roken toen het in de verte begon te onweren......
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_28464036
Leuk om te zien hoeveel overeenkomsten er zijn met de oude film. Sommige scenes zijn echt bijna letterlijk overgenomen, maar dan met het camerawerk en visual effects van deze tijd. Het einde was ook hetzelfde (even abrupt) maar was hier beter te pruimen. Alleen is het nog steeds een beetje weird....
SPOILER
  maandag 4 juli 2005 @ 14:37:23 #57
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28476688
Heb 'm gisteren gezien en ik heb me voor die twee uurtjes aardig vermaakt. Los van de gaten in het plot (waarvan ik sterk vermoed dat je het boek ervoor gelezen moet hebben) zijn de enige minpunten die ik heb alleen op het technische vlak.

De film was jammer genoeg niet op 2.35/2.40:1 formaat opgenomen, waardoor het volledige scherm niet helemaal benut werd (links en rechts zwarte balken). Tweede punt vond ik dat 'ie niet digitaal werd vertoond. Om zo'n film recht te doen, had 'ie eigenlijk digitaal moeten worden opgenomen en geheel over het scherm worden weergegeven, niet om de laatste plaats dat het een vrij donkere film is en dat het contrast iets beter zou geweest zijn als 'ie digitaal werd vertoond.

Het geluid was wel goed, alleen werd het surround systeem niet in z'n geheel optimaal benut. Zeker met die actie scenes had ik wel graag wat explosie en ander geweld links- en rechts achter me willen horen.
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  maandag 4 juli 2005 @ 16:33:28 #58
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_28481046
Ik deel veel kritiekpunten, maar liep uiteindelijk wel met een tevreden gevoel de bios uit. (zeker met de 2 voor de prijs van 1 AH-kaartjes die bij Pathe de Kuip gewoon WEL geldig waren afgelopen woensdag)

Ik zal niet dezelfde kritiekpunten herhalen over videocamera's, irritant gegil, mankementen aan de sensoren, maar toch even wat postieve puntjes opnoemen die het wat minder cheesy maakten:
SPOILER
pi_28482995
Ik ga hem morgen zien in Tivoli in Leeuwarden
pi_28485118
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:37 schreef ThunderChild het volgende:
Tweede punt vond ik dat 'ie niet digitaal werd vertoond. Om zo'n film recht te doen, had 'ie eigenlijk digitaal moeten worden opgenomen en geheel over het scherm worden weergegeven, niet om de laatste plaats dat het een vrij donkere film is en dat het contrast iets beter zou geweest zijn als 'ie digitaal werd vertoond.
Er is naar mijn weten maar 1 bioscoop in Nederland die digitaal kan projecteren, Utopolis in Almere.

Ik weet niet of deze film op HD mooier was geworden trouwens. Misschien wel, er zitten veel flauwe kleuren in. Film kan trouwens nog altijd beter contrasten weergeven dan digitaal .
Maar misschien is hij wel gewoon op HD opgenomen? Geen idee eigenlijk, Spielberg is goede vrienden met digital freak Lucas dus wie weet.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:57:29 #61
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28485390
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:48 schreef Kontiki het volgende:
Er is naar mijn weten maar 1 bioscoop in Nederland die digitaal kan projecteren, Utopolis in Almere.
De Metro in Heerhugowaard kan het ook en waarschijnlijk wel meer zalen . . .
  maandag 4 juli 2005 @ 18:58:47 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_28485436
Wat loopt iedereen toch vreselijk te emmeren over patriottisme? Er zat geen overdreven patriottisme in deze film! De enige die een patriottistische opmerking maakte was de compleet paranoide Tim Robbins, dat zegt wat. En een straat met Amerikaanse vlaggen, oh fucking please, bijna elke straat in Amerika hangen alle vlaggen uit, al sinds ver voor 9/11.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:05:28 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_28485649
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef Icex het volgende:
SPOILER
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_28486694
Ik heb inderdaad geen patriottisme gezien, op Tim Robbins na. En dat was ongetwijfeld ironisch bedoeld.
SPOILER
  maandag 4 juli 2005 @ 19:49:04 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_28487030
Ja, daar zeg je me wat, was ik alweer vergeten. Kan natuurlijk best als hij in een metalen doos zat, maar dat geldt voor meer dingen en is in ieder geval onwaarschijnlijk.

Overigens waren de robots cybernetisch, zag je ook wel
SPOILER
pi_28487157
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:49 schreef speknek het volgende:
Overigens waren de robots cybernetisch, zag je ook wel
SPOILER
Maar als de robots cybernetisch waren,
SPOILER
  maandag 4 juli 2005 @ 22:09:25 #67
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_28492552
Sjongejonge, wat lopen mensen weer te zeiken over een 'tenenkrommend' gezinsverhaal. En ik las ook nog iemand die zei dat het verhaal van Tom Cruise en zijn kinderen niks toevoegde. Wtf had je dan willen zien? Dat Tom Cruise legerleider werd en een geniaal plan bedacht om ze te verslaan? Dát zou pas fout zijn. Ik vond de film erg leuk. Alleen dat stuk in die kelder duurde wat mij betreft iets te lang. Het einde had iedereen met gezond verstand hopelijk wel zien aankomen...

Goede film met goed acteerwerk.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_28492579
denk dat dit een van betere in het genre is.. zeker ook dankzij de verwijzingen en metaforen naar de huidige werkelijkheid.
pi_28495475
Vond em erg stoer zeker het stuk voor de pauze, geweldig...
  maandag 4 juli 2005 @ 23:34:20 #70
73305 Stpan
pi_28495960
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:22 schreef DonStefano het volgende:
Vond em erg stoer zeker het stuk voor de pauze, geweldig...
Offtopic, maar ik heb geloof ik al 10 jaar geen pauze meer in mijn bioscoopfilm meegemaakt!
  maandag 4 juli 2005 @ 23:35:16 #71
53267 TC03
pi_28496000
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:34 schreef Stpan het volgende:

[..]

Offtopic, maar ik heb geloof ik al 10 jaar geen pauze meer in mijn bioscoopfilm meegemaakt!
Ik alleen toen ik met papa en mama naar The Lion King ging. Voor de rest nog nooit meegemaakt. Oh wacht, tijdens de QT Marathon wel. Maar dat was tussen de films door.
pi_28496003
Wat is dan voor een bios waar jij komt?
pi_28496034
Willen die bioscopen dan geen geld verdienen of zo?
  maandag 4 juli 2005 @ 23:39:12 #74
53267 TC03
pi_28496183
Ik ga altijd naar Pathé Schouwburgplein / Pathé de Kuip.
pi_28497195
Voor de mensen die dit weekend geweest zijn: was het bij jullie ook zo enorm druk? Het was de laatste dag waarop de AH-kaartjes geldig waren, dat zal de oorzaak wel zijn.
Bij al de bioscopen in Leiden stond er een rij van 50 meter buiten, dat heb ik hier echt nog nooit gezien.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:18:51 #76
53267 TC03
pi_28497776
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:03 schreef Kontiki het volgende:
Voor de mensen die dit weekend geweest zijn: was het bij jullie ook zo enorm druk? Het was de laatste dag waarop de AH-kaartjes geldig waren, dat zal de oorzaak wel zijn.
Bij al de bioscopen in Leiden stond er een rij van 50 meter buiten, dat heb ik hier echt nog nooit gezien.
Zijn t/m 6 juli geldig hoor
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:19:34 #77
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28497807
t was vrij rustig.
ik vind het sowieso heel rustig in de bioscopen de laatste tijd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_28498179
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zijn t/m 6 juli geldig hoor
tot de derde toch?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:44:04 #79
53267 TC03
pi_28498669
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

tot de derde toch?
Dat staat op het kor ingsbonnetje ja. Bij Pathe de Kuip hingen er echter blaadjes waarop stond dat ze tot 6 juli geldig waren.
pi_28499623
Lekker popcorn vermaak zullen we maar zeggen. Ik ga niet beginnen over al de plotholes en het rampzalige clichematige familieverhaaltje. Het kijkt gewoon verdomd lekker weg, vooral in de bios.
oordeel: 6,5
SPOILER

[ Bericht 34% gewijzigd door Jed1Gam op 05-07-2005 01:30:20 ]
  dinsdag 5 juli 2005 @ 01:22:41 #81
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28499635
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is dan voor een bios waar jij komt?
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Willen die bioscopen dan geen geld verdienen of zo?
Amsterdam heeft al jaren geen pauzes meer tijdens de film (althans, the Pathé's niet meer). Ik weet niet of dat hetzelfde is bij andere filmhuizen of steden. Heerhugowaard kent het verschijnsel nog wel . . .
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:44:02 #82
73305 Stpan
pi_28503104
Pathe's in R'dam en Amsterda jagen je eerst door een stervesdure popcorn en aanverwante artikelen unit, daar verdienen ze meeeeeer van genoeg aan.
En verder zijn pauzes maar irritant.
pi_28508447
Voor de aardigheid moet je eens een halve liter fles cola kopen bij de bios: Tilburg ¤ 2,80; Heerlen ¤2,50... in beide bioscopen (Royal in Heerlen -wel een van de mooiste van Nederland- en die in de Heuvelpoort in Tilburg) hebben ook pauze. Om hongerige en dorstige bezoekers nog meer aan te smeren.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:56:34 #84
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28510543
Opbrengst in Nederland t/m maandag 4 juli:
¤1.004.536,00
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_28512625
Van die cola of van war of the worlds?
~Leonard Cohen
pi_28525556
In Leeuwarden zijn gewoon pauzes hoor

Ik heb de film vanmiddag gezien en werd helemaal uit mijn stoel geknald van de actie. Volgens mij hebben ze ook nieuwe geluidssystemen daar en die hadden ze gelukkig erg hard aan... Mijn stoel trilde behoorlijk iig.

Ik vond het einde wel een beetje zwak, maar goed, ik heb zo het idee dat deze film alleen maar om de actie/special effects draait en niet om het verhaal. En dat vind ik voor een keertje niet erg als die actie/special effects verdomde goed zijn uitgewerkt
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:45:00 #87
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_28527256
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:22 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

[..]

Amsterdam heeft al jaren geen pauzes meer tijdens de film (althans, the Pathé's niet meer). Ik weet niet of dat hetzelfde is bij andere filmhuizen of steden. Heerhugowaard kent het verschijnsel nog wel . . .
Geen enkele Pathe heeft pauze's. En terecht, ben je gelijk weer helemaal uit je film .
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:46:39 #88
97348 Matness
Matt about you
pi_28527330
Ik haat pauzes. In Alkmaar (harmonie) is t helemaal kut, daar wacht je een half uur in een snikhete zaal (want geen airco) en vergeten de mannen daar de film weer te starten omdat ze liever met wat lokale sletjes willen praten.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:57:18 #89
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28527804
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:46 schreef Matness het volgende:
Ik haat pauzes. In Alkmaar (harmonie) is t helemaal kut, daar wacht je een half uur in een snikhete zaal (want geen airco) en vergeten de mannen daar de film weer te starten omdat ze liever met wat lokale sletjes willen praten.
De Harmonie is al jaren een ballentent

Je kan veel beter naar Heerhugowaard gaan. Betere zaal en betere stoelen (vooral de stoelen) . . .
pi_28528120
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:57 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

De Harmonie is al jaren een ballentent

Je kan veel beter naar Heerhugowaard gaan. Betere zaal en betere stoelen (vooral de stoelen) . . .
De Tivoli in Leeuwarden is ook erg goed Topkwaliteit geluid moet ik zeggen!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:06:28 #91
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_28528177
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:05 schreef The_Viper het volgende:

[..]

De Tivoli in Leeuwarden is ook erg goed Topkwaliteit geluid moet ik zeggen!
True. Alleen die pauzes weer .
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:15:08 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_28528549
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:45 schreef Brilaap het volgende:
Geen enkele Pathe heeft pauze's. En terecht, ben je gelijk weer helemaal uit je film .
Pathé Rembrandt in Utrecht had een pauze...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:32:58 #93
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_28529352
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:46 schreef Matness het volgende:
3x raden waar ik zondag wotw zag

Halverwege de film was er iets mis met de film, gedurende 5 minuten gekeken naar een mooie bruine vlek dwars door het beeld.
En airco aanleggen jongens, airco!
Nothing is real and nothing to get hung about
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:12:50 #94
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28531185
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:32 schreef Frozen het volgende:

[..]

3x raden waar ik zondag wotw zag

Halverwege de film was er iets mis met de film, gedurende 5 minuten gekeken naar een mooie bruine vlek dwars door het beeld.
En airco aanleggen jongens, airco!
hey, van die vlekken heb ik ook mogen genieten
pi_28533620
Goede film!
pi_28543851
Na bijna allemaal negatieve reacties ben ik toch wel nieuwsgierig en ga hem binnenkort maar even kijken
pi_28547090
Hm, ik mag pauzes wel, ik ben niet zo snel uit een film te krijgen en vind het een meer bioscoop ervaring als er een pauze in zit.
Ik kan ook makkelijk films over een paar dagen kijken.
~Leonard Cohen
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:32:21 #98
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28565455
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:25 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik mag pauzes wel, ik ben niet zo snel uit een film te krijgen en vind het een meer bioscoop ervaring als er een pauze in zit.
verklaar jezelf nader??
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:13:47 #99
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_28570397
Leuke actie film met nogal slecht acteerwerk (behalve tom Cruise die wel redelijk was) Als dit de film van het jaar wordt hebben we een groot film probleem dit jaar..
waarschijnlijk wel
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:15:23 #100
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28570468
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:32 schreef Timo20 het volgende:

[..]

verklaar jezelf nader??
ws. dat als je erg moet pissen, het erg fijn is dat er een pauze is, anders moet je onder de film weg. en dqaar heb ik bijv. een gloeiende kuthekel aan
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:17:43 #101
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28570581
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:15 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ws. dat als je erg moet pissen, het erg fijn is dat er een pauze is, anders moet je onder de film weg. en dqaar heb ik bijv. een gloeiende kuthekel aan
pissen voordat de film begint is ook een optie
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:18:37 #102
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28570629
ja, maar je zal intussen maar nog een keer moeten plassen. die film duurt geen half uurtje weet je.
of je bier is op.
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:21:45 #103
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28570777
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, maar je zal intussen maar nog een keer moeten plassen. die film duurt geen half uurtje weet je.
of je bier is op.
dat t bier op is, is een groter probleem. naar de wc gaan houd ik wel op
we gaan wel erg ver off topic
pi_28571182
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:21 schreef Timo20 het volgende:

[..]
we gaan wel erg ver off topic
Ach maakt niet uit, er valt toch niet veel meer te vertellen over de film....
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:31:14 #105
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28571253
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:29 schreef linebear het volgende:

[..]

Ach maakt niet uit, er valt toch niet veel meer te vertellen over de film....
hehe true point
pi_28573757
Ik vind pauzes wel ok. Even de blaas legen en de popcornemmer bijvullen.
Als ik ergens een takkehekel aan heb, dan is het de wetenschap dat je nog 2 uu rmoet wachten voordat je eindelijk naar de wc kan.
pi_28581903
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:32 schreef Timo20 het volgende:

[..]

verklaar jezelf nader??
Tja ik weet het niet, het voelt eh completer als ik er ook nog een pauze bij krijg. Bij de pathe krijg ik vaak het idee "Hier heb je je film, stilzitten tot het einde en dan oprotten."
En je hóeft niets te kopen in de pauze.

EDIT: En om even terug OT te gaan, ik hoor iedereen die Dacota(wat een brakkige naam...) roepen dat ze zo geweldig acteert. Maar eigenlijk schreeuwt ze alleen maar en is ze irritant aanwezig.

[ Bericht 19% gewijzigd door Forau_Diavolina op 07-07-2005 11:17:58 ]
~Leonard Cohen
pi_28582342
De momenten dat ze niet onnodig loopt te gillen doet ze het best goed hoor vond ik, vooral in de eerste helft van de film.
pi_28645892
Audiovisueel gezien erg tof, en mijns inziens een goede interpretatie van het originele verhaal.
Voor een Spielberg-film was 'ie heftiger dan ik had verwacht.
Erg goed vermaak dus, maar zeker geen klassieker.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zaterdag 9 juli 2005 @ 05:28:48 #110
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28646231
Brute SFX en geluid (heerlijk, dat lazer-geluid), mooi gemaakte tripods en gewoon spektakel. Heb de eerdere filmversie gezien en het is grappig dat ze veel elementen uit die film hebben overgenomen zoals dat oog aan een steel die de kelder doorzocht.

Dat waren de positieve punten. Nu de kutzooi:
SPOILER
The Internets, I needs it..
pi_28646261
Als reactie op crouton:
SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28657899
Ik schaar me ook bij het rijtje 'wat een ellendige vergalling van mijn tijd'. Een sterker argument voor downloaden is haast niet te bedenken.
Calmer than you are
pi_28657981
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 05:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Brute SFX en geluid (heerlijk, dat lazer-geluid), mooi gemaakte tripods en gewoon spektakel. Heb de eerdere filmversie gezien en het is grappig dat ze veel elementen uit die film hebben overgenomen zoals dat oog aan een steel die de kelder doorzocht.

Dat waren de positieve punten. Nu de kutzooi:
SPOILER
SPOILER
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 18:14:26 #114
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_28658019
Zeg, om al die witte vlakken te voorkomen hadden we nou net dit topic: War of the Worlds: Centraal spoilertopic!
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_28658044
ik ben niet begonnen
  zaterdag 9 juli 2005 @ 18:19:44 #116
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_28658135
Meest teleurstellende film van het jaar tot nu toe, die mij de oude versie maar, die vind ik een stuk leuker.
pi_28658320
Toffe Ellende: het boek is toch ècht heel anders Voor mij was het alsof het verhaal van H.G. Wells zich gewoon in Londen afspeelde en dit was dezelfde oorlog, maar dan in NY
SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28658350
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:14 schreef Mike het volgende:
Zeg, om al die witte vlakken te voorkomen hadden we nou net dit topic: War of the Worlds: Centraal spoilertopic!
Ik wist niet dat die bestond (alleen deze komt regelmatig omhoog in my active topcs )
pi_28658683
Mja, ik zie er het nut niet zo van in eigenlijk. Krijg je dalijk voor elke film twee topics.
~Leonard Cohen
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 18:51:51 #120
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_28658819
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:44 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Mja, ik zie er het nut niet zo van in eigenlijk. Krijg je dalijk voor elke film twee topics.
Ik ben er ook niet dol op. Maar er was sterk de behoefte aan, dus tja. Ik vind eigenlijk dat als de film uit is en je wil nog niks erover weten, je het topic maar niet moet lezen.

We gaan het ook zeker niet voor elke film doen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_28659038
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Toffe Ellende: het boek is toch ècht heel anders Voor mij was het alsof het verhaal van H.G. Wells zich gewoon in Londen afspeelde en dit was dezelfde oorlog, maar dan in NY
SPOILER
Heb het boek ook niet gelezen.. Heb de 1953 versie gezien en die heeft ook zo'n einde
pi_28664076
Ik heb 'm vandaag gezien. Ik kan me wel vinden op zich in de kritiek (het onrealisme op sommige punten). Maar wat ik niet begrijp:
SPOILER
Heerlijke film. Ik heb genoten van:
SPOILER
Onrealistische puntjes aside, ik heb gewoon genoten van heerlijk hollywood spektakel. Heel aardig.

Niet zeiken, kijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Disorder op 09-07-2005 23:23:08 ]
pi_28667263
Alle kritiek is wel terecht, maar dat krijg je als je een film baseert op een boek uit 1895, en het plot qua aliens betreft niet echt veranderd.
Verder best een leuke film.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:29:14 #124
3767 Herald
Come get some
pi_28667756
De film heet War of the Worlds, maar er was maar bar weinig war en weinig worlds. Je zou kunnen zeggen "ha leuk eens een buitenaardse invasiefilm met de nadruk op de individu" maar ik heb dan toch liever een bombastische film met bordkannonkarakters die er alleen maar zijn om goedkoop sentiment uit te lokken als ze op heroische wijze om het leven komen. Nergens kwam echt over dat de hele wereld werd aangevallen door een buitenaards ras. Er gebeurde gewoon te weinig om de film spectaculair te maken.
SPOILER
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zondag 10 juli 2005 @ 00:29:47 #125
22273 Dizer
Save the beard!
pi_28667769
Tssk.. als een van de weinigen, vond ik hem kennelijk super...
Maar goed, ik doe niet moeilijk om de dingen die in de spoilers staan. En Dakota Fanning was imo echt supergoed! En Cruise heeft zich weer bewezen...
Friends don't let friends remain beardless...
pi_28668971
Oh, ik ben dol op Tom Cruise en ik heb absoluut genoten van het Hollywoodspektakel (het geluid van die Tripods en het doden van mensen in het begin: kippenvel). Maar zelfs dat kon de film in haar geheel geen goede film maken. Helaas.
  zondag 10 juli 2005 @ 01:28:34 #127
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_28669205
Ik sluit me aan met de mensen die het een kutfilm vinden.. Had er veel meer van verwacht. Gewoon een excuus voor total mayhem.
The night hides a world, but unveils a universe
pi_28670724
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 22:17 schreef Icex het volgende:

[..]

Utopolis, maar misschien heeft pathe wel een andere policy als het om premieres gaat.
Ik ben vanavond ook geweest, Utopolis Turnhout (de film is daar vandaag in première gegaan). Zaal was verre van uitverkocht, en kaartje kostte standaard ¤ 7

Wel een spectaculaire film, ik had het boek niet gelezen dus wel even een WTF gevoel aan het eind, maar heb me geamuseerd
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zondag 10 juli 2005 @ 03:34:41 #129
3767 Herald
Come get some
pi_28672042
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Alle kritiek is wel terecht, maar dat krijg je als je een film baseert op een boek uit 1895, en het plot qua aliens betreft niet echt veranderd.
Verder best een leuke film.
David Koepp heeft van het boek The Lost World welgeteld 1 scene letterlijk overgenomen, de rest is allemaal verzonnen. Je gaat me niet vertellen dat je dan van een verhaal dat 100 jaar oud is exact alles gaat overnemen zodat je slecht script krijgt. Ik ken het oorspronkelijke verhaal niet, ik ken War of the Worlds alleen als film over buitenaardse invasie. In deze WotW zijn de aliens er allang, je kan nauwelijks spreken van invasie en je ziet de eigenlijke invasie ook helemaal niet. Dat het boek wegmoffelt waarom ze aanvallen, vind ik best, wil niet zeggen dat je die informatie dan ook maar moet weglaten in je bigbudget filmadaptatie.

De credit gebaseerd op het verhaal van Wells is waarschijnlijk gewoon in de breedste zin van het woord, het plot van het boek is overgenomen, that's it. De rest mag je vrij invullen. Een verhaal van een eeuw oud in een modern jasje, dat is opzich al flink aanpassen. Het verhaal van een invasie verpakken als overlevingstocht van een gescheiden vader en zijn twee kinderen is al flink aanpassen.
Het plot dat buitenaardse wezens aanvallen en verliezen vind ik niet erg, maar neem dan in elk geval de moeite om uit te leggen waarom de aliens het menselijk ras wilden uitroeien, en hoe de invasie uiteindelijk mislukt in plaats van een voice-over hints te laten geven over hoe en wat.

Kijk niemand vindt het een probleem dat de film dus is gebaseerd op een oud boek, maar als je van iets spectaculairs als een oorlog der werelden zoiets sufs maakt (namelijk een film zonder oorlog en zonder werelden), tja dan is dat wel een hele deceptie. Had de film dan een andere titel gegeven en niet expliciet vermeldt dat het om Wells' verhaal ging. Independance Day verhaalt praktisch hetzelfde, buitenaardse invasie, een mislukte tegenaanval, een virus dat de uitkomst biedt. Alleen geen credit voor HG Wells. Spielberg doet het wel en tja... maakt er toch iets heel anders van. Had de film een andere titel gehad dan was het bij de meeste niet eens opgekomen om een link te leggen naar het boek van HG Wells, hoewel de tripods toch iets typisch retro hebben.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_28674733
quote:
Op zondag 10 juli 2005 03:34 schreef Herald het volgende:
De credit gebaseerd op het verhaal van Wells is waarschijnlijk gewoon in de breedste zin van het woord, het plot van het boek is overgenomen, that's it. De rest mag je vrij invullen. Een verhaal van een eeuw oud in een modern jasje, dat is opzich al flink aanpassen. Het verhaal van een invasie verpakken als overlevingstocht van een gescheiden vader en zijn twee kinderen is al flink aanpassen.
Het plot dat buitenaardse wezens aanvallen en verliezen vind ik niet erg, maar neem dan in elk geval de moeite om uit te leggen waarom de aliens het menselijk ras wilden uitroeien, en hoe de invasie uiteindelijk mislukt in plaats van een voice-over hints te laten geven over hoe en wat.
Voor zover ik me kan herinneren wordt dat in het boek ook maar mager uitgelegd, maar het is al een jaar of vijftien geleden dat ik het heb gelezen.
Het familieplot zat volgens mij ook wel wat in het boek: dacht man op zoek naar zijn vrouw of liefje (geen kinderen).
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2005 16:57:22 ]
  zondag 10 juli 2005 @ 10:10:30 #131
22273 Dizer
Save the beard!
pi_28675062
Ik snap het niet, bij en remake, als ze dingen veel veranderen, wordt er gezeikt dat het allemaal veranderd is... wordt er nu weinig dingen veranderd, wordt alsnog gezeikt...
pi_28675557
Wombcat, je smijt wel met enorm veel spoilerinfo voor mensen die de film èn het boek nog niet kennen.
  zondag 10 juli 2005 @ 12:19:18 #133
109577 2609
Paris (L)
pi_28677555
dakota fanning is zo cool
  zondag 10 juli 2005 @ 12:34:53 #134
97348 Matness
Matt about you
pi_28677945
Centraal spoilertopic staat hier:
War of the Worlds: Centraal spoilertopic!
Dakota Fantopic staat hier
Dakota Fanning is een eng kind. Brrrrrrrrrrrrrrr.
  zondag 10 juli 2005 @ 22:35:26 #135
43976 Monkeylover
SPANK MY MONKEY!!!
pi_28693201
Is het niemand opgevallen dat die tripods precies hetzelfde zijn als die in het spel half life? En dat ze net zo klinken. Echt 100% gelijkenis. Weird
pi_28693813
True....echt identiek die tripods!!! Wie zou het nou het van wie hebben "gejat"?
  maandag 11 juli 2005 @ 10:29:32 #137
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_28700640
Ik snap overigens niet dat sommigen zo'n groot punt maken van de (naar mijn mening) kleine onvolkomenheden in het verhaal. Het is een actie rampen spectakel film, geen documentaire..
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:23 schreef Disorder het volgende:
Ik heb genoten van:
SPOILER
idd
SPOILER
Het is gewoon een zeer gave film zeker gaan kijken.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 11 juli 2005 @ 10:39:18 #138
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_28700837
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:35 schreef Monkeylover het volgende:
Is het niemand opgevallen dat die tripods precies hetzelfde zijn als die in het spel half life? En dat ze net zo klinken. Echt 100% gelijkenis. Weird
Die tripods worden al vanaf de jaren 20 afgebeeld op de omslag van eerder verschenen versies van het boek. Zie deze War of the World, book covers collection.

Het is dus een algemeen bekend beeld, vandaar de overeenkomst.. maar de tripods in Half Life 2 lijken inderdaad heel veel op die in de film. Wie weet is de film ook door dat spel beinvloed?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:21:45 #139
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_28765086
Mijn gevoelens na het zien van WotW:
Echt een rampzalige film.
En waarom?
SPOILER
Waarschijnlijk heb ik nu al enkele minpunten uit mijn gedachten verdreven..
pi_28767029
~Leonard Cohen
pi_28783732
NRH...je hebt de film niet eens begrepen
SPOILER
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:30:30 #142
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_28783802
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:28 schreef Isabeau het volgende:
NRH...je hebt de film niet eens begrepen
SPOILER
Ik schrijf daarna ook iets anders over het einde (Signs).
Dat zit overigens nog steeds vol plotgaten..
Het gaat mij om de scene met Tom en zijn handgranaat..
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:25:41 #143
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28785865
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef NRH het volgende:
Is enigzinds nog wel geloofwaardig. Ik ken vrij weinig wat bestand is tegen een explosie binnenin . . .
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:34:17 #144
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28786143
ik heb dus net [een stuk van] het hoorspel gehoord.
nou, de film lijkt echt in niks op het origineel.
helemaal niks
ja, de naam.
en het concept. zeg maar.
dat vind ik dan wel weer een beetje vremd
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:35:21 #145
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28786177
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef NRH het volgende:

[..]

Iets wat van vlees of organisch membraam is (die reuzenzuigmond), is nou eenmaal kwetsbaar. Net als bij een harnas heeft het zwakke plekken als het zich bloot geeft.
The Internets, I needs it..
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:38:00 #146
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_28786256
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:17 schreef Timo20 het volgende:

[..]

pissen voordat de film begint is ook een optie
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:45:28 #147
125126 Mr-Coffee
pi_28786472
Ik ben zelf groot fan van The War Of The Worlds.

Ik heb het boek, de musical, het hoorspel en de oude film.

Ik ging dan ook met volle verwachting naar deze versie toe, en was aangenaam verrast.

Alleen 2 kritiek punten.

Punt 1: Geen cylinders en geen Thunderchild, en dat zijn toch 2 sleutel delen in het WOTW gebeuren.

Punt 2: De martians zagen eruit alsof ze van Independence day zijn overgelopen, terwijl de Martians eigenlijk overmaatse octopussen zijn met te veel hersenen.
Set Sail, For Fail.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:55:17 #148
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28786731
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:45 schreef Mr-Coffee het volgende:
Punt 1: Geen cylinders en geen Thunderchild, en dat zijn toch 2 sleutel delen in het WOTW gebeuren.
Die andere films hadden trouwens ook geen Thunderchild, nu dat ik het zo bedenk . . .
pi_28787448
De film afgelopen zaterdag bekeken in Arnhem (Euro), het hoogte punt kwam vlak voor de pauze toen een gestoorde gek naar voren liep. Iedereen ff zwaar zat te irriteren en vervolgens de zaal uit liep. De film was wel ok, slap verhaal maar wel een goede opbouw van spanning. De actie bleef uit en die had ik nou net wel verwacht van Spielberg. Dit was weer eens JVJC (Jammer van je Centen). Was ik nou maar naar Hurbie gegaan.
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:19:49 #150
125126 Mr-Coffee
pi_28796560
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:55 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Die andere films hadden trouwens ook geen Thunderchild, nu dat ik het zo bedenk . . .
Inderdaad, mar gelukkig komt daar over een jaar of 2 verandering in als Jeff Wayne,s CGI film uitkomt.
Daar zit dus wel de Thunderchild scene in.
Set Sail, For Fail.
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:15:17 #151
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28800764
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:19 schreef Mr-Coffee het volgende:
Inderdaad, mar gelukkig komt daar over een jaar of 2 verandering in als Jeff Wayne,s CGI film uitkomt.
Daar zit dus wel de Thunderchild scene in.
Huh ??

Wat weet jij wat ik niet weet ??
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:17:51 #152
125126 Mr-Coffee
pi_28800880
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:15 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Huh ??

Wat weet jij wat ik niet weet ??
kijk op www.waroftheworldsonline.com

of www.eveofthewar.com
Set Sail, For Fail.
  zondag 24 juli 2005 @ 12:59:50 #153
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29082162
Ik heb 'm gister gezien en vond 'm erg onbevredigend. Alsof de film alleen maar gemaakt is ter promotie van de special effects. Het einde werd er effe aangebreid en doorheen gejakkerd, die scenes met die vent in de kelder mistte ook volkomen doel en de Amerikaanse neiging om overal emo in te duwen, was ook hell.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 24 juli 2005 @ 13:06:10 #154
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29082330
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:21 schreef NRH het volgende:
En waarom?
SPOILER
Ligt eraan waar ze waren op het moment van de bliksems.
quote:
SPOILER
Ligt eraan waar ze waren op het moment van de bliksems.
quote:
SPOILER
Man in kelder: dood. Andere papa: dood.[quote]
SPOILER
Ze hebben het in het begin van de film al over de Oekraïne en later ook over andere plaatsen
quote:
SPOILER
Meerdere dooie koeien in beeld gezien en vogels al helemaal.
quote:
SPOILER
Doel: Energie. En niet verslagen door de mens...
quote:
SPOILER
Einde van de film gemist? Daar wordt het gewoon verteld door Freeman.
quote:
SPOILER
Doel: papagevoelens aanwakkeren.
quote:
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:22:49 #155
125126 Mr-Coffee
pi_29087083
Op de site van Stevens film, staan een aantal zeer mooie wallpapers, ook concept art van de fighting machines.
Set Sail, For Fail.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:26:28 #156
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_29087182
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:22 schreef Mr-Coffee het volgende:
Op de site van Stevens film, staan een aantal zeer mooie wallpapers, ook concept art van de fighting machines.
welke site..?
  zondag 24 juli 2005 @ 16:48:57 #157
125126 Mr-Coffee
pi_29087821
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:26 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

welke site..?
http://www.waroftheworlds.com

Onder downloads - wallpapers - Tripod art.
Set Sail, For Fail.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:49:44 #158
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_29087844
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:48 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

http://www.waroftheworlds.com

Onder downloads - wallpapers - Tripod art.
dank..
  maandag 25 juli 2005 @ 16:47:12 #159
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_29115262
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:21 schreef NRH het volgende:
En waarom?

• Het stikt van de fouten (camcoder, waarom is op zoveel plaatsen wel electriciteit, doet apparatuur op batterijen het dan weer wel en dan weer niet en waarom doen alle legerauto's enzo het nog wel?)
  • Niet overal zijn de bliksemschichten (lees: EMP's) ingeslagen.
    quote:
  • Iedereen duikt onder, maar dat was onnodig, want de wijk in Boston in het einde bleek totaal onaangetast.
  • Omdat één wijk onaangetast blijkt is er helemaal geen reden om te vluchten? Heb je het begin wel gezien, dat heel New Jersey werd weggevaagd?
    quote:
  • Zelfs in Independence Day gaan hoofdpersonen dood.
  • Harlan Ogilvy, Sheryl, Nora, de automonteur. Oke, niet allemaal hoofdpersonen, maar Ogilvy doet toch wel een groot stuk van de film mee.
    quote:
  • De wereld bestaat niet alleen uit Amerika.
  • Oekraïne werd als eerste getroffen, Europa was het ergst getroffen, Zuid-Amerika totaal niet, in Japan was er een tripod neergehaald.
    quote:
  • De wereld bestaat niet alleen uit mensen (geen hond, kat, koe, gezien).
  • Een rat in de kelder van de boerderij, dooie koeien op het weiland, vogels die vliegen naar de tripods op de heuvel, vogels die zitten op de tripod in Boston.
    quote:
  • Wat was de motivatie van de aliens? Ze zijn superintelligent want ze waren miljoenen jaren geleden al in staat om superstoere vechtmachines in de aarde te verstoppen, maar toch laten ze zich op kinderlijke wijze verslaan door de menz. En wat was hun doel met het vernietigen van de aarde? Al hadden ze hem willen overnemen hadden ze dat in ieder geval al eerder kunnen doen.
  • Ze zijn niet verslagen door de mens, ze zijn vernietigd door de bacteriën. Ze wilden de aarde niet vernietigen, maar overnemen. In het begin werd uitgelegd dat de mens slechts een ongedierte is voor de Martianen en dus geen beslissende factor.
    quote:
  • De reden waarom de aliens kapot gingen was luchtvervuiling oid??? Nog duizend keer slapper dan Signs.
  • Bacteriën.
    quote:
  • Het gegil van Dakota Fanning!! Hou je smoel k**kind!
  • Paniekreactie.
    quote:
    Deze minpunten lagen echter niet aan de film, maar aan jou.
      maandag 25 juli 2005 @ 18:38:30 #160
    80425 Muertez
    met een z?
    pi_29117848
    Naast de eerder genoemde punten was er nog iets dat weer onwaarschijnlijk ongeloofwaardig is:
    SPOILER

Ik bedoel, de hele aarde wordt vernietigd door een buitenaards ras en dan zou dit een goed verhaal zijn come on
      maandag 25 juli 2005 @ 19:43:11 #161
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29119852
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 18:38 schreef Muertez het volgende:
    Naast de eerder genoemde punten was er nog iets dat weer onwaarschijnlijk ongeloofwaardig is:
    SPOILER

Ik bedoel, de hele aarde wordt vernietigd door een buitenaards ras en dan zou dit een goed verhaal zijn come on
    Inderdaad, dat begreep ik ook niet.
      maandag 25 juli 2005 @ 19:53:58 #162
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_29120177
    Nouja Amerikanen willen wel altijd dat persoonlijke aspect van het leed. Veel meer nog dan bij ons. Er kunnen honderden boeken geschreven worden over die ene persoon die het overleefd heeft, en al die mensen die dood zijn gegaan interesseren ze geen reet.

Maar of dat ook gebeurt vlak na de eerste aanval van onverwoestbare aliens, nee dat lijkt me ook een beetje stug.
      maandag 25 juli 2005 @ 20:08:10 #163
    125126 Mr-Coffee
    pi_29120627
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 18:38 schreef Muertez het volgende:
    SPOILER

Het verhaal is uit 1898.
    En is het eerste verhaal wat een buitenaardse invasie behandeld.
    Voor die tijd was dat heel goed in elkaar gezet, en het originele The War Of The Worlds is nog steeds een SF klassieker.
    Set Sail, For Fail.
      maandag 25 juli 2005 @ 21:27:29 #164
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_29123339
    Ik vind dat het originele verhaal zeer de nek is omgedraaid. Ik was met hoge verwachtingen de bios ingegaan, en tot de pauze (wat was die belachelijk vroeg) was het redelijk. Maar na de pauze was het geen schim meer van de psychologie van het boek.
    Jammer, gemiste kans. Ze hadden met de huidige stand van de techniek (zo speciaal vond ik die special effects ook weer niet) en met wat meer diepgang in de film, een veel beter product kunnen neerzetten.
    Maar enfin, om een avondje thuis op de bank de dvd te bekijken is ie goed genoeg. Jammer alleen dat het nu (een maat van me) geld kostte om 2 kaartjes te kopen )
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      maandag 25 juli 2005 @ 21:38:19 #165
    125126 Mr-Coffee
    pi_29123716
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:27 schreef 456 het volgende:
    Ik vind dat het originele verhaal zeer de nek is omgedraaid. Ik was met hoge verwachtingen de bios ingegaan, en tot de pauze (wat was die belachelijk vroeg) was het redelijk. Maar na de pauze was het geen schim meer van de psychologie van het boek.
    Jammer, gemiste kans. Ze hadden met de huidige stand van de techniek (zo speciaal vond ik die special effects ook weer niet) en met wat meer diepgang in de film, een veel beter product kunnen neerzetten.
    Maar enfin, om een avondje thuis op de bank de dvd te bekijken is ie goed genoeg. Jammer alleen dat het nu (een maat van me) geld kostte om 2 kaartjes te kopen )
    Ik denk dat de ware karakter van ,t boek alleen benaderd kan worden als er een getrouwe verfilming van het boek komt.
    Set Sail, For Fail.
      maandag 25 juli 2005 @ 21:43:32 #166
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29123900
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 20:08 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Het verhaal is uit 1898.
    En is het eerste verhaal wat een buitenaardse invasie behandeld.
    Voor die tijd was dat heel goed in elkaar gezet, en het originele The War Of The Worlds is nog steeds een SF klassieker.
    Muertez bedoelt dat die reporter het een goed verhaal had gevonden als Cruise in het gecrashte vliegtuig had gezeten (terwijl de hele wereld wordt vernietigd door aliens).
      maandag 25 juli 2005 @ 21:52:31 #167
    125126 Mr-Coffee
    pi_29124232
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:43 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Muertez bedoelt dat die reporter het een goed verhaal had gevonden als Cruise in het gecrashte vliegtuig had gezeten (terwijl de hele wereld wordt vernietigd door aliens).
    Vond ik eigenlijk wel toepasselijk voor de attitude van de huidige sensatie media.
    Set Sail, For Fail.
      maandag 25 juli 2005 @ 22:18:46 #168
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29125132
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:52 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Vond ik eigenlijk wel toepasselijk voor de attitude van de huidige sensatie media.
    Misschien, maar ik had toch liever een paar totaal geflipte mensen gezien..
      maandag 25 juli 2005 @ 22:35:54 #169
    80425 Muertez
    met een z?
    pi_29125766
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:43 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

ah, dank je, dat is inderdaad wat ik bedoel, het sloeg niet op het boek dat verfilmt is
      dinsdag 26 juli 2005 @ 18:04:04 #170
    125126 Mr-Coffee
    pi_29147249
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 22:35 schreef Muertez het volgende:

[..]

ah, dank je, dat is inderdaad wat ik bedoel, het sloeg niet op het boek dat verfilmt is
    Ja sorry, las ,t ook ff verkeerd.
    Set Sail, For Fail.
    pi_29147423
    Ik heb hem ook gezien. Het had een leuke film kunnen zijn, maar wat heb ik mij aan dat kleine meisje lopen irriteren zeg.
      dinsdag 26 juli 2005 @ 18:21:34 #172
    125126 Mr-Coffee
    pi_29147726
    Over irritatie gesproken, heeft iemand van jullie wel is de oude film gezien met Gene Barry en Ann Robinson.

Ik heb em op dvd, leuke film, maar als mevrouw Robinson d,r scheur opentrekt gaat ie toch echt ff op mute.
    Set Sail, For Fail.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 09:59:41 #173
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_29225924
    Wat een hoop negatieve reacties zeg....
    Ik vond het gewoon een hele leuke film. Eens vanuit een ander perspectief gezien dan van 1 of andere supheld die de aliens wel ff zal verslaan.

Daarnaast is Tom Cruise wel relaxt in deze film. Keertje niet het bijdehante ventje of ideale schoonzoon. Ben niet bepaald een fan van hem, maar hier was hij toch best goed.

Einde was vrij abrupt en niet echt duidelijk, maar dat kwam ook denk ik een beetje doordat het vanuit het perspectief werd gezien van die familie die ook niet wist wat er gebeurde.

Had trouwens beetje deja-vu met Half Life 2 met die Tri-pods...
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
      vrijdag 29 juli 2005 @ 13:26:37 #174
    125126 Mr-Coffee
    pi_29232799
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 09:59 schreef Komakie het volgende:
    Wat een hoop negatieve reacties zeg....
    Ik vond het gewoon een hele leuke film. Eens vanuit een ander perspectief gezien dan van 1 of andere supheld die de aliens wel ff zal verslaan.

Daarnaast is Tom Cruise wel relaxt in deze film. Keertje niet het bijdehante ventje of ideale schoonzoon. Ben niet bepaald een fan van hem, maar hier was hij toch best goed.

Einde was vrij abrupt en niet echt duidelijk, maar dat kwam ook denk ik een beetje doordat het vanuit het perspectief werd gezien van die familie die ook niet wist wat er gebeurde.

Had trouwens beetje deja-vu met Half Life 2 met die Tri-pods...
    Waar denk je dat de striders uit Half Life op ge inspireerd zijn?
    Set Sail, For Fail.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 13:44:13 #175
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_29233361
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 13:26 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Waar denk je dat de striders uit Half Life op ge inspireerd zijn?
    mja dat blijkt

wist van te voren niet dat ze daarop gebaseerd waren, dus ik had gisteren in de bios zoiets van "hey Half Life"
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
      vrijdag 29 juli 2005 @ 15:02:08 #176
    125126 Mr-Coffee
    pi_29235867
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 13:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

mja dat blijkt

wist van te voren niet dat ze daarop gebaseerd waren, dus ik had gisteren in de bios zoiets van "hey Half Life"
    Ik had het juist andersom, toen de eerste screens van Halflife de ronde deden en de eerste Strider screen op m,n beeldscherm kwam dacht ik"hey, the war of the worlds!! "
    Set Sail, For Fail.
    pi_29248550
    Ik vond deze film echt een niemendalletje. Het viel me in ieder geval vies tegen. Alle apparaten stuk, maar wel een fototoestel en een videocamere die gewoon functioneren. Vaag hoor. Verder werd ik zowat gestoord door dat hysterisch gillende kind, dat hadden ze echt anders aan meoten pakken.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:22:49 #178
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29249821
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik vond deze film echt een niemendalletje. Het viel me in ieder geval vies tegen. Alle apparaten stuk, maar wel een fototoestel en een videocamere die gewoon functioneren. Vaag hoor. Verder werd ik zowat gestoord door dat hysterisch gillende kind, dat hadden ze echt anders aan meoten pakken.
    Weet jij wat een EMP is en hoe het precies werkt?
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:36:03 #179
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_29250342
    Hands down één van de slechtste films die ik in jaren heb gezien... en dat is inclusief Gayniggers From Outer Space.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:37:05 #180
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_29250384
    Wat kunnen mensen ook overdrijven zeg
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:39:10 #181
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29250470
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:36 schreef Lithion het volgende:
    Hands down één van de slechtste films die ik in jaren heb gezien... en dat is inclusief Gayniggers From Outer Space.
    Onderbouwing?
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:42:24 #182
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_29250599
    Trouwens, dat het kind zo krijsde was dus express gedaan! Dat hoorde zo en vond het juist realistischer! Ik bedoel.. zo een kind die dat meemaakt.. staat niet de hele tijd te lachen of te springen. Die gaat janken... Maar goed...
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:55:58 #183
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_29251130
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:37 schreef Dizer het volgende:
    Wat kunnen mensen ook overdrijven zeg
    Ik meen het serieus. De hele film is één grote opeenstapeling van ergernissen. Ik heb niks tegen science-fiction, ik heb niks tegen een beetje toeval en ik zit niet bij elke film te kijken van: "Maar da kan nooit!"... maar als je in deze film dan getrakteerd wordt op een vliegtuigcrash, waarbij het huis en de auto van de familie Cruise in de verder totale vernietiging volledig onbeschadigd blijft én er dan ook nog eens wonderwel een vrij pad is om met die wagen te vertrekken, dan heeft dat niks meer met film-logica te maken, dat is een belediging van de kijker. Ik ben geen debiel!
    Dat dan nog buiten de compleet één-dimensionale karakters die neer worden gezet op het scherm, waar ik als kijker, geen énkele binding mee krijg. Een sensatie-belust kutjong dat de auto van z'n pa jat, verder totaal sociaal inept is die zegt "Dad! I have to be there!"? Dan interesseert het me al geen reet meer of hij in die vlammenzee omkomt of niet en oh... oh... hij blijkt te leven op het eind? Goh, wat een verrassing.
    Die godsgruwelijk eindeloze scene in die kelder die dus echt geen moment écht spannend is. Het enige wat ik me afvroeg was wanneer hier een einde aan zou komen. De halve stad wordt platggebombardeerd, maar in één zo'n huis sturen ze daadwerkelijk aliens naarbinnen? Nogmaals, ongeloofwaardigheden in films, niks mis mee, maar behandel het publiek niet als domme debielen die écht niets snappen.
    Het einde (en eigenlijk de hele opbouw van de film) was natuurlijk helemaal pathetisch en totaal beneden alle niveau. Introductie van de karakters, prima. Introductie van het probleem, prima. Gevecht, prima. Totale ontreddering, prima. Tom reist maar wat af, prima En dan ineens onze Tom: "Hey, why are they wobbling like that?"
    - "We don't know."
    "Oh, okay. I'll walk through this tunnel for no apparent reason. Bye!"

Tripod wankelt een beetje, valt, Morgan Freeman vertelt even wat voor een enorm kutplot je hebt gezien en that's it. Maar nee, het publiek moet nog even verder als debiel behandeld worden door de jongen, die voorzeker in een hellevuur die de mensheid sinds Hiroshima niet meer heeft gezien totaal verbrand is geweest, weer tevoorschijn te laten komen. De American Dream van een gezin met gescheiden ouders staat trots bij een Amerikaanse vlag en iedereen is happy.

En dan wil ik het nog niet hebben over volledig nutteloze karakters als die van Tim Robbins en dat wijf met die dochter die hij onderweg tegenkomt, die verder echt niets aan het verhaal toevoegen en niets aan mijn beleving.

Dit was broddelwerk tot en met en duidelijk gericht op de debielsten der debielen. Als zodanig misschien geschikt voor de Amerikaanse markt, maar aan mij niet besteed. Ik vond het werkelijk waardeloos.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:58:46 #184
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_29251239
    Overigens opmerkelijk dat het op Rottentomatoes zo'n hoge rating krijgt, zie ik nu.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 07:43:19 #185
    125126 Mr-Coffee
    pi_29259799
    Valt me op dat vooral mensen die niet bekend zijn met het verhaal of uberhaupt het fenomeen The War Of The Worlds niet kennen het een slechte film vinden.

Cultuurbarbaren!!!!
    Ketters!!!
    Set Sail, For Fail.
    pi_29261049
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:22 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Weet jij wat een EMP is en hoe het precies werkt?
    Ik dacht mee te krijgen dat alle apparaten kaduuk waren. Auto's. Televisie. Mobiele telefoon. Koelkast. Waarom die camera's dan niet?
    pi_29261265
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:55 schreef Lithion het volgende:

[..]
    Totaal 100% eens is. Ik ergerde me aan van alles. Mobiele telefoons, horloges, alles staat stil, maar 1 of andere gast kan rustig filmen wanneer zo'n tripod de grond uit komt. Een ander pakt zijn digitale camera en hup, die doet het ook hoor.

De binding met karakters was er totaal niet. Hoe plat ze gebracht werden vond ik al een kunst op zich.

De scene (nou ja, scene, het was de complete film leek het wel) in de kelder kon me geen moment boeien. Toen dat ding eindelijk weg was, komen die godsvergeten aliens nog naar binnen. Wel godverdomme! Duurt het nog langer!

Het meest abrupte einde allertijde, ik dacht dat Jurassic Park niet verbeterd kon worden qua abrupt einde, maar ik heb me vergist. Well done

Dat het geen 1 op 1 vertaling is van het boek kan ik begrijpen, maar dit sloeg alles. Had er dan een trilogie van gemaakt om het beter uit te werken
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_29261406
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 07:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
    Valt me op dat vooral mensen die niet bekend zijn met het verhaal of uberhaupt het fenomeen The War Of The Worlds niet kennen het een slechte film vinden.

Cultuurbarbaren!!!!
    Ketters!!!
    Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.
    Het kon me echt niet boeien, eerder irriteren. Een amerikaanse film, vol met clichees (gescheiden ouders met lastige kinderen, het amerikaanse leger dat hun vuurkracht wel even laten zien, mag ik doorgaan?).

Maar goed, een mening, als jij je er mee vermaakt hebt, gelukkig maar .
    pi_29261739
    Dat die fotocamera nog werkt klopt trouwens wel. Het was een analoge, en die werken niet elektrisch. Je ziet die gast het rolletje nog doordraaien.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 11:43:40 #190
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_29262020
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 07:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
    Ik heb geen reet te maken met het boek of vorige versies van de film. Ik ga naar de bioscoop om die specifieke film te zien en die film moet goed zijn. Waarom zou ik een kutfilm ineens een goede film moeten vinden omdat het van een goed boek afkomt? Als het een slechte verfilming is, dan is het een slechte film. Klaar.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 12:36:30 #191
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_29263038
    Platte karakters? Er zat een klassiek epiphany in, mên.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 12:44:02 #192
    53267 TC03
    pi_29263186
    Sommige mensen zijn echt overdreven kritisch.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 13:18:21 #193
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29263908
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik meen het serieus. De hele film is één grote opeenstapeling van ergernissen. Ik heb niks tegen science-fiction, ik heb niks tegen een beetje toeval en ik zit niet bij elke film te kijken van: "Maar da kan nooit!"... maar als je in deze film dan getrakteerd wordt op een vliegtuigcrash, waarbij het huis en de auto van de familie Cruise in de verder totale vernietiging volledig onbeschadigd blijft én er dan ook nog eens wonderwel een vrij pad is om met die wagen te vertrekken, dan heeft dat niks meer met film-logica te maken, dat is een belediging van de kijker.
    De helft van het huis was weggevaagd.
    quote:
    Ik ben geen debiel!
    Het begint er wel op te lijken...
    quote:
    Dat dan nog buiten de compleet één-dimensionale karakters die neer worden gezet op het scherm, waar ik als kijker, geen énkele binding mee krijg. Een sensatie-belust kutjong dat de auto van z'n pa jat, verder totaal sociaal inept is die zegt "Dad! I have to be there!"? Dan interesseert het me al geen reet meer of hij in die vlammenzee omkomt of niet en oh... oh... hij blijkt te leven op het eind? Goh, wat een verrassing.
    Die jongen beseft dat de mensheid compleet wordt uitgeroeid en wil als laatste levenservaring de laatste en grootste oorlog aller tijden op de eerste rang meemaken.
    quote:
    Die godsgruwelijk eindeloze scene in die kelder die dus echt geen moment écht spannend is. Het enige wat ik me afvroeg was wanneer hier een einde aan zou komen. De halve stad wordt platggebombardeerd, maar in één zo'n huis sturen ze daadwerkelijk aliens naarbinnen?
    Wat erg!! Waarom moet alles altijd uitgelegd worden?
    quote:
    Nogmaals, ongeloofwaardigheden in films, niks mis mee, maar behandel het publiek niet als domme debielen die écht niets snappen.
    Jij bent natuurlijk superintelligent.
    quote:
    Het einde (en eigenlijk de hele opbouw van de film) was natuurlijk helemaal pathetisch en totaal beneden alle niveau. Introductie van de karakters, prima. Introductie van het probleem, prima. Gevecht, prima. Totale ontreddering, prima. Tom reist maar wat af, prima En dan ineens onze Tom: "Hey, why are they wobbling like that?"
    - "We don't know."
    "Oh, okay. I'll walk through this tunnel for no apparent reason. Bye!"
    Mijn god, wat kan jij overdrijven.
    quote:
    Tripod wankelt een beetje, valt, Morgan Freeman vertelt even wat voor een enorm kutplot je hebt gezien en that's it. Maar nee, het publiek moet nog even verder als debiel behandeld worden door de jongen, die voorzeker in een hellevuur die de mensheid sinds Hiroshima niet meer heeft gezien totaal verbrand is geweest, weer tevoorschijn te laten komen. De American Dream van een gezin met gescheiden ouders staat trots bij een Amerikaanse vlag en iedereen is happy.
    Dit bewijst gelijk weer dat je wél een schlemiel bent. "Gescheiden ouders" zijn niet echt een American Dream, heh?
    quote:
    En dan wil ik het nog niet hebben over volledig nutteloze karakters als die van Tim Robbins en dat wijf met die dochter die hij onderweg tegenkomt, die verder echt niets aan het verhaal toevoegen en niets aan mijn beleving.
    Want?
    quote:
    Dit was broddelwerk tot en met en duidelijk gericht op de debielsten der debielen. Als zodanig misschien geschikt voor de Amerikaanse markt, maar aan mij niet besteed. Ik vond het werkelijk waardeloos.
    Jij bent superintelligent en superintellectueel en wil een film die voor dat soort mensen bedoeld is. Prima, maar begin dan niet een film als War of the Worlds op zulke mierenneukerige details af te zeiken.
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 11:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.
    Het kon me echt niet boeien, eerder irriteren. Een amerikaanse film, vol met clichees (gescheiden ouders met lastige kinderen, het amerikaanse leger dat hun vuurkracht wel even laten zien, mag ik doorgaan?).

Maar goed, een mening, als jij je er mee vermaakt hebt, gelukkig maar .
    Ah, nu komt de aap uit de mouw. Een kinderachtige film als LOTR is opeens wél een goede verfilming? Oók als Frodo, Sam, Gandalf, Aragorn, Arwen, Gimli, etc. etc. állemaal nog levend zijn aan het einde?
    pi_29265091
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 11:28 schreef Kontiki het volgende:
    Dat die fotocamera nog werkt klopt trouwens wel. Het was een analoge, en die werken niet elektrisch. Je ziet die gast het rolletje nog doordraaien.
    Analoog heeft toch ook een batterij? Maar goed, al is dat niet zo, dan nog heb je die videocamera.
    pi_29270276
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 14:07 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Analoog heeft toch ook een batterij? Maar goed, al is dat niet zo, dan nog heb je die videocamera.
    Nee niet altijd. Die gast had een camera waarbij je zelf het rolletje moet doordraaien = geen batterij. Maar die videocamera was erg dom inderdaad. En dan wordt er nog een close up van gemaakt ook
      zaterdag 30 juli 2005 @ 18:07:15 #196
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29270359
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 18:03 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Nee niet altijd. Die gast had een camera waarbij je zelf het rolletje moet doordraaien = geen batterij. Maar die videocamera was erg dom inderdaad. En dan wordt er nog een close up van gemaakt ook
    Dan vraag ik me toch af, waarom zou Spielberg dat niet hebben opgemerkt? Zo'n ervaren regisseur... misschien is het wel gewoon een grapje van hem. En lacht hij zich dood om alle mensen die zijn film kut vinden vanwege zo'n "fout" want hij verdient er zelf miljoenen euro's aan doordat er mensen zijn die zo'n fout helemaal niet boeiend vinden en het gewoon een goede film vinden.
    pi_29271467
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 18:07 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af, waarom zou Spielberg dat niet hebben opgemerkt? Zo'n ervaren regisseur... misschien is het wel gewoon een grapje van hem.
    Hij vond het gewoon een te mooi shot om het niet te doen denk ik (de gevallen camera waarop je nog een paar seconden beelden van de paniek ziet).
    pi_29273828
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 18:49 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Hij vond het gewoon een te mooi shot om het niet te doen denk ik (de gevallen camera waarop je nog een paar seconden beelden van de paniek ziet).
    Een soort van dichterlijke vrijheid wil je zeggen? Ik ben het wel met je eens dat het een mooi shot was. Zoals er wel meer mooie shots in de film zitten.
    pi_29278665
    Ik snap het nog steeds niet. Aliens kicken ass, gebouwen exploderen, totale chaos op de straten, tripods over en weer, dood en verderf, ontreddering, paniek. Kortom: de wereld staat in brand, en waar letten mensen op? Een camera.

Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 22:49:25 #200
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29279029
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 22:36 schreef Disorder het volgende:
    Ik snap het nog steeds niet. Aliens kicken ass, gebouwen exploderen, totale chaos op de straten, tripods over en weer, dood en verderf, ontreddering, paniek. Kortom: de wereld staat in brand, en waar letten mensen op? Een camera.

Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
    Klopt helemaal.

Geweldig realistische invasie en massahysterie, angstaanjagende en indrukwekkende tripods en vooral de totale ontreddering door het feit dat het complete Amerikaanse leger in een paar dagen tijd compleet wordt verwoest. Allemaal perfect gefilmd met indrukwekkende shots en realistische beelden.

Maar waarom is het een kutfilm? Het tv-busje ondervindt geen hinder van de brokstukken van het neergestorten vliegtuig.

Of nog erger: aan het einde loopt Tom Cruise door een tunnel zonder dat er wordt uitgelegd waarom.

Ik heb het idee dat sommige mensen het volledige verhaal in hun schoot geworpen willen hebben met een heuse trilogie á la Lord of the Rings.
      zondag 31 juli 2005 @ 00:08:56 #201
    80425 Muertez
    met een z?
    pi_29281405
    Hoezo mag je niet klagen? (dan vraag je een Nederlander om geen Nederlander meer te zijn )
    Ik vond het een goede film en ik heb me zeker vermaakt, maar er zaten inderdaad een paar dingen in die gewoon afbreuk doen aan de film en dat is zonde.

En dan heb ik het niet over dingen die niet goed uitgelegd worden, want je kan in een film van rond de 2 uur inderdaad niet een heel boek precies navertellen, maar scenes die er bewust in geplaatst zijn.

Dus ik heb geen commentaar op het feit dat het busje nog weg kan komen maar wel op de opmerking van die journaliste, niet op het feit dat de sensoren van die aliens bud zijn, maar wel het feit dat er uberhaupt een camcorder gebruikt wordt in de scene waarbij ze uit de grond komen (wat voegt dat ding nou toe?) etc.

en het feit dat...
    SPOILER
    ...is jammer maar dat kon je op je sokken aanvoelen (tis nou eenmaal een Spielberg film)

Ik zag de film met een vriend die normaal gesproken dus wel films analyseert op 'realisme' (kijkt niet lekker met zo'n iemand naast je) en die was zo onder de indruk van het spektakel dat ik hem 2 uur niet gehoord heb
    pi_29304148
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 13:18 schreef WalfredGeesink het volgende:

Ah, nu komt de aap uit de mouw. Een kinderachtige film als LOTR is opeens wél een goede verfilming? Oók als Frodo, Sam, Gandalf, Aragorn, Arwen, Gimli, etc. etc. állemaal nog levend zijn aan het einde?
    Welke aap Gandalf gaat naar de eeuwige jachtvelden
    LOTR, wat jij kinderachtig noemt, was een goede verfilming, redelijk in de buurt van het orgineel. Wat ik van War of the worlds niet kan zeggen. Jee, als iemand anders een andere mening heeft, is meneer meteen op zijn pik getrapt. Ik had gehoopt op een leuke verfilming van het boek, maar er zaten zoveel clichees in dat ik het tegen vond vallen. Misschien dat de CGI versie wel leuker voor mij is, dat wordt afwachten.
      zondag 31 juli 2005 @ 21:07:05 #203
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_29304262
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 11:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

treurig hoor... als de ouders nog bij mekaar zouden zijn zou je zeggen dat het typisch de american dream zou zijn en dus cliché.

Het Amerikaanse leger dat wel even zijn vuurkracht laat zien??? Kweenie hoor, maar wat zou jij doen als de wereld aangevallen wordt door aliens Lekker onderuit gaan zitten met een bak popcorn om te kijken of het ze lukt???
    Nee, dan zou je ook het leger er op af sturen. Lijkt me logisch he.
    Spielberg heeft nog nooit Amerika gepropagandeerd dus dat zal hij in deze film ook niet doen.

In LOTR is ook zat cliché gebeuren te vinden. Het valt alleen blijkbaar wat minder op. Of je wilt het niet zien natuurlijk. Kan ook nog.

Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet bepaald een geloofwaardige film is (hmmm het uitgangspunt dat er aliens al onder de grond zitten is al iets wat ongeloofwaardig ) en dat er zat fouten in zitten. Maar dat je dan gaat lopen zeiken over kleine dingetjes.... Zo treurig....
      zondag 31 juli 2005 @ 21:08:21 #204
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_29304309
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:36:31 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_29304643
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 21:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

treurig hoor... als de ouders nog bij mekaar zouden zijn zou je zeggen dat het typisch de american dream zou zijn en dus cliché.

Het Amerikaanse leger dat wel even zijn vuurkracht laat zien??? Kweenie hoor, maar wat zou jij doen als de wereld aangevallen wordt door aliens Lekker onderuit gaan zitten met een bak popcorn om te kijken of het ze lukt???
    Spielberg heeft nog nooit Amerika gepropagandeerd dus dat zal hij in deze film ook niet doen.

In LOTR is ook zat cliché gebeuren te vinden. Het valt alleen blijkbaar wat minder op. Of je wilt het niet zien natuurlijk. Kan ook nog.

Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet bepaald een geloofwaardige film is (hmmm het uitgangspunt dat er aliens al onder de grond zitten is al iets wat ongeloofwaardig ) en dat er zat fouten in zitten. Maar dat je dan gaat lopen zeiken over kleine dingetjes.... Zo treurig....
    Vast, maar ook van lotr heb ik het boek gelezen en ging ik naar de bios met het idee dat het een boekverfilming ging worden. Waar mijn verwachting wel uitkwam. In elke film zijn fouten te ontdekken, maar meestal pik ik ze later op een site even eruit. Ik let er normaal totaal 0,0% op. Maar hier waren ze zo veel aanwezig en zo duidelijk, dat ik dacht dat er per ongeluk een foutje was gemaakt met de naam spielberg.

De film voldeed niet aan mijn verwachtingingen, wat ik jammer vond. Spielberg staat voor mij voor kwaliteit, het ligt dus volledig aan mijn verwachtingspatroon.
      zondag 31 juli 2005 @ 22:42:19 #206
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29307993
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 21:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Welke aap Gandalf gaat naar de eeuwige jachtvelden
    LOTR, wat jij kinderachtig noemt, was een goede verfilming, redelijk in de buurt van het orgineel. Wat ik van War of the worlds niet kan zeggen. Jee, als iemand anders een andere mening heeft, is meneer meteen op zijn pik getrapt. Ik had gehoopt op een leuke verfilming van het boek, maar er zaten zoveel clichees in dat ik het tegen vond vallen. Misschien dat de CGI versie wel leuker voor mij is, dat wordt afwachten.
    War of the Worlds komt misschien niet zo extreem in de buurt van het origineel, maar dit is alleen omdat Spielberg terecht besloot het verhaal naar de huidige tijd te vertalen.
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 21:08 schreef Mikkie het volgende:
    Ik ben afgelopen maandag geweest.

Wat een zaadfilm zeg, waardeloos.

"War of the Worlds". Ik heb een 'war' gezien van één 'world', en de aardbewoners liepen alleen maar te schreeuwen en vluchtten vervolgens. Er was geen sprake van een gevecht. Het enige dat je ziet, is een paar machientjes die uit de grond komen, en vervolgens alles verwoesten. That's it. Een 'war' betekent dat er strijd is, ik heb geen strijd gezien, alleen anderhalf uur vernietiging, wat ook knap saai wordt na een tijdje. En bovendien zit de film zó vol met fouten dat het echt tenenkrommend wordt.

Over fouten gesproken;
  • Er waren twee 'worlds': de mensen en de tripods.
  • Er was dus wél een 'war' , want dat zeg je zelf in de tweede zin van je post.
  • Er was wel een strijd? Rondvliegende straaljagers en apaches, etc. ?
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 21:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
  •   zondag 31 juli 2005 @ 22:42:19 #207
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
      maandag 1 augustus 2005 @ 20:05:11 #208
    125126 Mr-Coffee
    pi_29334456
    Sukkel
    Set Sail, For Fail.
    pi_29340131
    dat kleine meisje moest dood!!!!! (in de film dan he?!)
    pi_29343019
    Ik vind Tim Robbins een goede acteur, maar volgens mij was de film een stuk beter geweest zonder zijn personage. Dat hele subverhaaltje voegt gewoon geen ruk toe aan de film. Misschien dat het ons duidelijk maakt hoeveel Tom voor zijn dochtertje overheeft of zo, maar voor de rest... bo-ring!
    pi_29394318
    quote:

Ik let er normaal gesproken niet op, maar dat van die camera lag er wel heel dik op, eerst een paar minuten naar een scene kijken waar ze laten zien dat niets het meer doet , autos koelkasten horloges al die onzin doet het niet, en 2 minuten later staat er iemand te film.
    daar hoef je geen analyse voor uit te voeren om die fout eruit te halen.
    Zoiezo , die bliksem zou die emp veroorzaakt hebben hoe kan die reporter dat in godsnaam gefilmt hebben in die scene waar die hele straat naar de tering is ?
    daar word uitgelegt dat die aliens via die bliksem op aarde zijn gekomen en dat word gefilmt en op ingezoomed, die EMP filmen ze dus gewoon probleemloos.
    En je hoeft ook geen analyst te zijn om te zien dat er voor iedere straat die cruise inrijdt een bulldozer geweest is om puin te ruimen.

het enigste waar je wel op kan analyseren is dat er een hele straat kapot is, vliegtuig erbovenop en het enigste wat nog heel is dat is cruise zijn auto.
    RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
      woensdag 3 augustus 2005 @ 22:43:18 #212
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_29408143
    Crosspost vanaf t dvd.nl forum:

Paramount Home Entertainment are offering consumers the chance to look at various proposed artwork designs and then vote on their favourite. The artwork design with the most votes at the end of the survey will, more than likely, be used for the DVD's release at the end of the year.

To take part in this survey, please click here.

War of the Worlds, directed by Steven Spielberg and starring Tom Cruise, is based on the 19th century novel by H.G. Wells. Read Gary Couzens' DVD Times cinema review here.

bron:dvdtimes.co.uk

--------------------------------------------------------------------------------------------
    Leuk idee. Stemmen jullie ook? eindelijk wordt eens de mening van de consument gevraagd
    pi_32337674
    Joepie sinds gisteren eindelijk op DVD te koop

Ik heb deze film helaas niet in de bioscoop gezien, maar op mijn breedbek TV was het gisterenavond ook erg goed te doen

Wat een vette film zeg!!!! Vooral de eerste helft is magi-fucking-straal! Ik werd weer eens even ouderwets bij de strot gegrepen een kleine 2 uur lang.

Alleen het einde vind ik enigszins abrupt... Had volgens mij best nog 20 mins aan vastgeknoopt kunnen worden...
    lekker faxen heel de dag echt genot
    pi_32338671
    quote:
    En sommige mensen valt zoiets gewoon direct op, omdat het nogal overduidelijk is. Wat is er mis met kritiek leveren op een film. Je hebt er gewoon voor betaald hoor.
    pi_32341178
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 11:44 schreef Kontiki het volgende:

[..]

En sommige mensen valt zoiets gewoon direct op, omdat het nogal overduidelijk is. Wat is er mis met kritiek leveren op een film. Je hebt er gewoon voor betaald hoor.
    Laat het rusten De mensen die de film goed vonden kunnen de DVD kopen/huren/downloaden (foei) en oa ik zal er met een grote boog om heen lopen. Voor elk wat wils
    pi_32341368
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 11:08 schreef wolfrolf het volgende:
    Alleen het einde vind ik enigszins abrupt... Had volgens mij best nog 20 mins aan vastgeknoopt kunnen worden...
    nog 20 minuten extra van die ellende?
    pi_32341520
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 13:24 schreef _Arual_ het volgende:
    nog 20 minuten extra van die ellende?
    Mja ik weet niet Het voelde voor mij echt zo van
    SPOILER
    Daar had meer in gezeten heb ik het idee

Maar voor de rest hoor je mij niet klagen over deze prent
    lekker faxen heel de dag echt genot
    pi_32342457
    de oplossing vond ik ook vrij sneu eigenlijk, alsof de tijd erop zat en ze ff snel een happy end moesten bedenken
      donderdag 17 november 2005 @ 18:00:00 #219
    125126 Mr-Coffee
    pi_32349577
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 14:00 schreef DrDentz het volgende:
    de oplossing vond ik ook vrij sneu eigenlijk, alsof de tijd erop zat en ze ff snel een happy end moesten bedenken
    Vergeet niet dat in het originele boek van HG Wells, de aliens ook doodgingen aan bacterien.
    Set Sail, For Fail.
    pi_32349601
    de radioversie van wells
    ]dat is mooi om eens te luisteren
      donderdag 17 november 2005 @ 18:07:44 #221
    125126 Mr-Coffee
    pi_32349822
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 18:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
    de radioversie van wells
    ]dat is mooi om eens te luisteren
    Die is van Orson Welles, een ander persoon.
    Set Sail, For Fail.
    pi_32349834
    ach, bijna t zelfde
      donderdag 17 november 2005 @ 18:12:42 #223
    125126 Mr-Coffee
    pi_32349949
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 18:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
    ach, bijna t zelfde
    Nopes sorry.

Orson Welles, Amerikaan die een eigen versie van The War Of The Worlds ter gehore bracht in 1938.

Herbert George (HG) Wells, Brit schreef en bedacht in 1898 The War Of The Worlds, hij heeft dus het hele drama verzonnen en een retegaaf boek over geschreven.
    Set Sail, For Fail.
    pi_32351312
    Het eind van deze flm is zo klote, dat ik bijna vergeet dat de rest van de film goed is.
    pi_32352875
    Eindes mogen niet meer simpel en voor de hand liggend zijn ofzo? Ik vond het wel grappig eigenlijk. Al die jaren van onderzoek, zijn er ze eindelijk bovengronds, trekken ze het niet.
      vrijdag 18 november 2005 @ 08:48:15 #226
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_32364628
    Vanavond op Radio Veronica de Nederlandse versie van het hoorspel
      vrijdag 18 november 2005 @ 13:29:18 #227
    125126 Mr-Coffee
    pi_32370696
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 08:48 schreef DeTolk het volgende:
    Vanavond op Radio Veronica de Nederlandse versie van het hoorspel
    Gaaf, hoelaat?
    Set Sail, For Fail.
    pi_32372355
    21.00
    pi_32374706
    Ik geef de film 2 sterren, te danken aan het ondermaatse acteren van Cruise. Het belachelijke einde van de film (I don't care of het nu hetzelfde is als het boek or not) en de nutteloze bijrol van Tim robbins. Daarentegen waren de Special Effects geweldig en ook het acteerwerk van Dakota Fanning was super.
      zaterdag 19 november 2005 @ 08:52:40 #230
    125126 Mr-Coffee
    pi_32392441
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 15:38 schreef PDOA het volgende:
    Ik geef de film 2 sterren, te danken aan het ondermaatse acteren van Cruise. Het belachelijke einde van de film (I don't care of het nu hetzelfde is als het boek or not) en de nutteloze bijrol van Tim robbins. Daarentegen waren de Special Effects geweldig en ook het acteerwerk van Dakota Fanning was super.
    Ik vond Cruise juist super als mislukte vader, wat ik wel matig vond is dat ze bij Tim Robbins 2 personages in een hebben gerold, namelijk die van de curate en de artilleryman.
    Plus dat Robbins character is vernoemd naar weer een ander personage in het boek, namelijk Ogilvy, de persoon die in het verhaal de cylinder ontdekt waar de eerste party aliens in zaten.

Ik weet ,t ik ben een war of the worlds nerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr-Coffee op 19-11-2005 10:00:22 (edithoer - typefuck) ]
    Set Sail, For Fail.
    pi_32392883
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 08:52 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Ik vond Cruise juist super als mislukte vader, wat ik wel matig vond is dat ze bij Tim Robbins 2 personages in een hebben gerold, namelijk die van de curate en de artilleryman.
    Plus dat Robbins character is vernoemd naar weer een ander personage in het boek, namelijk Ogilvy, de persoon die in het verhaal de cylinder ontdekt war de eerste party aliens in zaten.
    Vooral dat laatste vond ik erg zwak.
    pi_32393589
    Ik vond het een geweldige film Heb hem ook op DVD, wordt vanavond ovoor uitgaan ff lekker kijken
    pi_32394271
    prachtige spektakelfilm met
    SPOILER
    heb vloekend in de bioscoop gezeten
      zaterdag 19 november 2005 @ 11:57:28 #234
    125126 Mr-Coffee
    pi_32394999
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 11:18 schreef jimjim1983 het volgende:
    prachtige spektakelfilm met
    SPOILER
    heb vloekend in de bioscoop gezeten
    Dat was idd een moment dat ik ook zoiets had van: ja tuuk

De Fighting Machines blijven overigens wel een geniaal ontwerp, en daar in is Spieberg wel nauwkeurig aan het verhaal gebleven.
    Set Sail, For Fail.
    pi_32395216
    Wat ik nog het belachelijkste vond is dat in dat stadje al het stroom uitviel maar toen die machines uit de grond kwamen en de mensen op de vlucht sloegen, zag je nog een man met een video-camera in de hand die het wonderlijk genoeg nog deed.
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
    pi_32395623
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef Asskicker14 het volgende:
    Wat ik nog het belachelijkste vond is dat in dat stadje al het stroom uitviel maar toen die machines uit de grond kwamen en de mensen op de vlucht sloegen, zag je nog een man met een video-camera in de hand die het wonderlijk genoeg nog deed.
    Batteries my friend, batteries. .
    pi_32395660
    met die zoon; dat heet een happy end, daardoor komen we toch met een goed gevoel de bios uit
    pi_32395667
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 12:24 schreef DrDentz het volgende:
    met die zoon; dat heet een happy end, daardoor komen we toch met een goed gevoel de bios uit
    Tis alleen niet echt gelukt he.
    pi_32395693
    ik werd er eerder depressief van
    pi_32395719
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 12:24 schreef DrDentz het volgende:
    niet dus
    pi_32395754
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 12:25 schreef DrDentz het volgende:
    ik werd er eerder depressief van
    Succes! Spielberg heeft er een slecht einde aan weten te brengen, wat de mensen ook wilden zien!
    pi_32395781
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 12:23 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Batteries my friend, batteries. .
    En de auto's dan die gedeelte op de accu werken, die reden toch ook allemaal niet meer?
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
      zaterdag 19 november 2005 @ 12:31:10 #243
    125126 Mr-Coffee
    pi_32395840
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 12:29 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

En de auto's dan die gedeelte op de accu werken, die reden toch ook allemaal niet meer?
    Idd, EMP kan ook batterijen uitschakelen.
    Set Sail, For Fail.
    pi_32395881
    dat ding werkte op zonne-energie, je zag ook zo'n kind met zn first calculater spelen op de achtergrond
      zondag 20 november 2005 @ 10:43:27 #245
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_32419845
    Kep gister de 2-DVD gekocht. Ik heb alleen last van een zwarte verticale lijn achter de ondertiteling. Iemand anders hier ook last van?
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_32420433
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 12:31 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Idd, EMP kan ook batterijen uitschakelen.
    Volgens mij schakelt een EMP electronica uit, de electronische circuits.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')