Zijn t/m 6 juli geldig hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:03 schreef Kontiki het volgende:
Voor de mensen die dit weekend geweest zijn: was het bij jullie ook zo enorm druk? Het was de laatste dag waarop de AH-kaartjes geldig waren, dat zal de oorzaak wel zijn.
Bij al de bioscopen in Leiden stond er een rij van 50 meter buiten, dat heb ik hier echt nog nooit gezien.
Dat staat op het kor ingsbonnetje ja. Bij Pathe de Kuip hingen er echter blaadjes waarop stond dat ze tot 6 juli geldig waren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 34% gewijzigd door Jed1Gam op 05-07-2005 01:30:20 ]
quote:Op maandag 4 juli 2005 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is dan voor een bios waar jij komt?
Amsterdam heeft al jaren geen pauzes meer tijdens de film (althans, the Pathé's niet meer). Ik weet niet of dat hetzelfde is bij andere filmhuizen of steden. Heerhugowaard kent het verschijnsel nog wel . . .quote:Op maandag 4 juli 2005 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Willen die bioscopen dan geen geld verdienen of zo?![]()
Geen enkele Pathe heeft pauze's. En terecht, ben je gelijk weer helemaal uit je filmquote:Op dinsdag 5 juli 2005 01:22 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
[..]
Amsterdam heeft al jaren geen pauzes meer tijdens de film (althans, the Pathé's niet meer). Ik weet niet of dat hetzelfde is bij andere filmhuizen of steden. Heerhugowaard kent het verschijnsel nog wel . . .
De Harmonie is al jaren een ballententquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:46 schreef Matness het volgende:
Ik haat pauzes. In Alkmaar (harmonie) is t helemaal kut, daar wacht je een half uur in een snikhete zaal (want geen airco) en vergeten de mannen daar de film weer te starten omdat ze liever met wat lokale sletjes willen praten.
De Tivoli in Leeuwarden is ook erg goedquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:57 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
De Harmonie is al jaren een ballentent
Je kan veel beter naar Heerhugowaard gaan. Betere zaal en betere stoelen (vooral de stoelen) . . .
True. Alleen die pauzes weerquote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:05 schreef The_Viper het volgende:
[..]
De Tivoli in Leeuwarden is ook erg goedTopkwaliteit geluid moet ik zeggen!
Pathé Rembrandt in Utrecht had een pauze...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:45 schreef Brilaap het volgende:
Geen enkele Pathe heeft pauze's. En terecht, ben je gelijk weer helemaal uit je film.
3x raden waar ik zondag wotw zagquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:46 schreef Matness het volgende:
Ik haat pauzes. In Alkmaar (harmonie) is t helemaal kut, daar wacht je een half uur in een snikhete zaal (want geen airco) en vergeten de mannen daar de film weer te starten omdat ze liever met wat lokale sletjes willen praten.
hey, van die vlekken heb ik ook mogen genietenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:32 schreef Frozen het volgende:
[..]
3x raden waar ik zondag wotw zag![]()
Halverwege de film was er iets mis met de film, gedurende 5 minuten gekeken naar een mooie bruine vlek dwars door het beeld.
En airco aanleggen jongens, airco!
verklaar jezelf nader??quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:25 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik mag pauzes wel, ik ben niet zo snel uit een film te krijgen en vind het een meer bioscoop ervaring als er een pauze in zit.
ws. dat als je erg moet pissen, het erg fijn is dat er een pauze is, anders moet je onder de film weg. en dqaar heb ik bijv. een gloeiende kuthekel aanquote:
pissen voordat de film begint is ook een optiequote:Op woensdag 6 juli 2005 23:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ws. dat als je erg moet pissen, het erg fijn is dat er een pauze is, anders moet je onder de film weg. en dqaar heb ik bijv. een gloeiende kuthekel aan
dat t bier op is, is een groter probleem. naar de wc gaan houd ik wel opquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, maar je zal intussen maar nog een keer moeten plassen. die film duurt geen half uurtje weet je.
of je bier is op.
hehe true pointquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:29 schreef linebear het volgende:
[..]
Ach maakt niet uit, er valt toch niet veel meer te vertellen over de film....
Tja ik weet het niet, het voelt eh completer als ik er ook nog een pauze bij krijg. Bij de pathe krijg ik vaak het idee "Hier heb je je film, stilzitten tot het einde en dan oprotten."quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Internets, I needs it..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 05:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Brute SFX en geluid (heerlijk, dat lazer-geluid), mooi gemaakte tripods en gewoon spektakel. Heb de eerdere filmversie gezien en het is grappig dat ze veel elementen uit die film hebben overgenomen zoals dat oog aan een steel die de kelder doorzocht.
Dat waren de positieve punten. Nu de kutzooi:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik wist niet dat die bestondquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:14 schreef Mike het volgende:
Zeg, om al die witte vlakken te voorkomen hadden we nou net dit topic: War of the Worlds: Centraal spoilertopic!
Ik ben er ook niet dol op.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:44 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Mja, ik zie er het nut niet zo van in eigenlijk. Krijg je dalijk voor elke film twee topics.
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Toffe Ellende: het boek is toch ècht heel andersVoor mij was het alsof het verhaal van H.G. Wells zich gewoon in Londen afspeelde en dit was dezelfde oorlog, maar dan in NY
Heb het boek ook niet gelezen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb de 1953 versie gezien en die heeft ook zo'n einde
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijke film. Ik heb genoten van:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Onrealistische puntjes aside, ik heb gewoon genoten van heerlijk hollywood spektakel. Heel aardig.
Niet zeiken, kijken.
[ Bericht 2% gewijzigd door Disorder op 09-07-2005 23:23:08 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
Ik ben vanavond ook geweest, Utopolis Turnhout (de film is daar vandaag in première gegaan). Zaal was verre van uitverkocht, en kaartje kostte standaard ¤ 7quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:17 schreef Icex het volgende:
[..]
Utopolis, maar misschien heeft pathe wel een andere policy als het om premieres gaat.
David Koepp heeft van het boek The Lost World welgeteld 1 scene letterlijk overgenomen, de rest is allemaal verzonnen. Je gaat me niet vertellen dat je dan van een verhaal dat 100 jaar oud is exact alles gaat overnemen zodat je slecht script krijgt. Ik ken het oorspronkelijke verhaal niet, ik ken War of the Worlds alleen als film over buitenaardse invasie. In deze WotW zijn de aliens er allang, je kan nauwelijks spreken van invasie en je ziet de eigenlijke invasie ook helemaal niet. Dat het boek wegmoffelt waarom ze aanvallen, vind ik best, wil niet zeggen dat je die informatie dan ook maar moet weglaten in je bigbudget filmadaptatie.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Alle kritiek is wel terecht, maar dat krijg je als je een film baseert op een boek uit 1895, en het plot qua aliens betreft niet echt veranderd.
Verder best een leuke film.
Voor zover ik me kan herinneren wordt dat in het boek ook maar mager uitgelegd, maar het is al een jaar of vijftien geleden dat ik het heb gelezen.quote:Op zondag 10 juli 2005 03:34 schreef Herald het volgende:
De credit gebaseerd op het verhaal van Wells is waarschijnlijk gewoon in de breedste zin van het woord, het plot van het boek is overgenomen, that's it. De rest mag je vrij invullen. Een verhaal van een eeuw oud in een modern jasje, dat is opzich al flink aanpassen. Het verhaal van een invasie verpakken als overlevingstocht van een gescheiden vader en zijn twee kinderen is al flink aanpassen.
Het plot dat buitenaardse wezens aanvallen en verliezen vind ik niet erg, maar neem dan in elk geval de moeite om uit te leggen waarom de aliens het menselijk ras wilden uitroeien, en hoe de invasie uiteindelijk mislukt in plaats van een voice-over hints te laten geven over hoe en wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2005 16:57:22 ]
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:23 schreef Disorder het volgende:
Ik heb genoten van:iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is gewoon een zeer gave filmzeker gaan kijken.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
Die tripods worden al vanaf de jaren 20 afgebeeld op de omslag van eerder verschenen versies van het boek. Zie deze War of the World, book covers collection.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:35 schreef Monkeylover het volgende:
Is het niemand opgevallen dat die tripods precies hetzelfde zijn als die in het spel half life? En dat ze net zo klinken. Echt 100% gelijkenis. Weird
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschijnlijk heb ik nu al enkele minpunten uit mijn gedachten verdreven..
quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:28 schreef Isabeau het volgende:
NRH...je hebt de film niet eens begrepenIk schrijf daarna ook iets anders over het einde (Signs).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zit overigens nog steeds vol plotgaten..
Het gaat mij om de scene met Tom en zijn handgranaat..![]()
![]()
Is enigzinds nog wel geloofwaardig. Ik ken vrij weinig wat bestand is tegen een explosie binnenin . . .quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef NRH het volgende:
Ik schrijf daarna ook iets anders over het einde (Signs).
![]()
Iets wat van vlees of organisch membraam is (die reuzenzuigmond), is nou eenmaal kwetsbaar. Net als bij een harnas heeft het zwakke plekken als het zich bloot geeft.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef NRH het volgende:
[..]
Ik schrijf daarna ook iets anders over het einde (Signs).
![]()
quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:17 schreef Timo20 het volgende:
[..]
pissen voordat de film begint is ook een optie
Die andere films hadden trouwens ook geen Thunderchild, nu dat ik het zo bedenk . . .quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:45 schreef Mr-Coffee het volgende:
Punt 1: Geen cylinders en geen Thunderchild, en dat zijn toch 2 sleutel delen in het WOTW gebeuren.
Inderdaad, mar gelukkig komt daar over een jaar of 2 verandering in als Jeff Wayne,s CGI film uitkomt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:55 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Die andere films hadden trouwens ook geen Thunderchild, nu dat ik het zo bedenk . . .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |