abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:22:49 #1
97348 Matness
Matt about you
pi_28378199
Oke, hier kun je spoileren zonder tags.

Ik vond het begin fantastisch, al die mensen die werden verpulverd. Goed gedaan ook. Maar naar het einde toe werd het jammer genoeg wat minder. Alsof er een hele akte miste. Hij zit in dat huis, wordt gevangengenomen en door een handgranaat ontsnapt ie weer. En ineens vallen die Tripods uit elkaar. Hadden ze er geen betere verklaring voor kunnen geven?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:28:09 #2
84009 girllover
You had me at hello
pi_28378248
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:22 schreef Matness het volgende:
Oke, hier kun je spoileren zonder tags.

Ik vond het begin fantastisch, al die mensen die werden verpulverd. Goed gedaan ook. Maar naar het einde toe werd het jammer genoeg wat minder. Alsof er een hele akte miste. Hij zit in dat huis, wordt gevangengenomen en door een handgranaat ontsnapt ie weer. En ineens vallen die Tripods uit elkaar. Hadden ze er geen betere verklaring voor kunnen geven?
Mijn idee vindt navolging.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:35:03 #3
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28378335
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:28 schreef girllover het volgende:

[..]

Hebben we eindelijk spoiler-tags en dan gaat niemand ze gebruiken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_28378441
wel leuk die film .
alleen het einde was zo afgezaagd
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_28378677
Het had niet echt een verhaal..

Toch vond ik het een goede film..

En idd waardoor vielen die tripods nou om? Vanwege de lucht die ze in moesten ademen? (Zoals de stem aan het einde zei? 'Morgan Freeman'? )

Als ze opeens de lucht moesten inademen zouden ze zonder schild moeten zitten, hoe raakten ze dat schild dan kwijt? Snapte er niets meer van
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:03:55 #6
97348 Matness
Matt about you
pi_28378753
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:35 schreef victorinox het volgende:

[..]

Hebben we eindelijk spoiler-tags en dan gaat niemand ze gebruiken.
Je gebruikt ze toch voor kleine opf eenmalige spoilers? Om een heel topic waarin de plot wordt besproken te zien met witte vlakken is ook zo wat.
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:28 schreef girllover het volgende:

[..]

Dit is al vaker gedaan in de geschiedenis van FTR he
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:04:34 #7
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28378761
Yep, alle "marsmannetjes" gingen dood door de bacterien in de lucht.
Waarom de schilden uitvallen is niet bekend gemaakt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:07:42 #8
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28378822
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:03 schreef Matness het volgende:

[..]

Je gebruikt ze toch voor kleine opf eenmalige spoilers? Om een heel topic waarin de plot wordt besproken te zien met witte vlakken is ook zo wat.
Ik heb dan ook geen hekel aan die witte vlakken, dus ik vind heel dit topic nutteloos.
IMDb Vote History
pi_28379373
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:04 schreef victorinox het volgende:
Yep, alle "marsmannetjes" gingen dood door de bacterien in de lucht.
Waarom de schilden uitvallen is niet bekend gemaakt.
De vogels ?
pi_28379441
Kwam gisteren in de bios, om deze film te gaan kijken. Was hij uitverkocht.... toen werd het maar de TE lange Batman begins
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:44:49 #11
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_28379581
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:38 schreef nicket84 het volgende:
Kwam gisteren in de bios, om deze film te gaan kijken. Was hij uitverkocht.... toen werd het maar de TE lange Batman begins
batman is beter
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:45:05 #12
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28379592
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat overigens een review op de fp: Film: War of the Worlds

Maar ik vond zo'n half open einde wel tof. Vanavond ga ik nog een keer (familie enzo) dus ik ga eens goed opletten wat er nou eigenlijk gezegd wordt.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:53:22 #13
87681 Sark
Shellslaaf
pi_28379768
Maar ook echt:

#De aliens doen geen research (ook al waren ze hier eerder dan de mens).
#Hoe kunnen we die dingen nooit opgemerkt hebben met alle xrays die van de aarde zijn gemaakt.
#Ze hebben schilden waar geen raket door heen komt maar hun tentakels zijn te vernietigen met een bijl....ja ik denk het ook.
#Hoe is het dat de schilden ineens down waren :s gaat nergens over.
#Wtf is de reden dat ze de organen/ bloed van de mens over de aarde verspreiden.
#Waarom doet de mens zich zo stom voor in een oorlog situatie, je ziet dat je niet met een raket door een schild heen komt.....verzin dan wat anders.
#Ik haat paniekeringe/ te bijdehande jankerige kinderen.
#Hoe kan zijn zoon het overleeft hebben terwijl een heel leger gedood werd en hij er rustig ook tussen stond.

Het was jammer dat het budget niet zo hoog was (120 miljoen) want ik had graag nog een full scale battlefield gevecht willen zien tussen mensen en aliens... jammer.

De film had super special effect, maar ik zelf denk dat er heel wat aan het verhaal gesleuteld had meoten worden. Het verhaal van deze film komt uit de jaren 30(boek) film uit jaren 50, toen waren de technische/toekomst voorstelleningen even net wat anders. Kom op zeg.

Jammer
If you always do what you always did you always get what you always got!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:01:30 #14
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28379962
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:34 schreef Steve-O het volgende:

[..]

De vogels ?
Nope, daardoor merkten ze alleen maar op dat de schilden het niet meer deden.
IMDb Vote History
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:01:57 #15
54772 Silmarwen
pi_28379973
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:53 schreef Sark het volgende:
Maar ook echt:

#De aliens doen geen research (ook al waren ze hier eerder dan de mens).
Dat is een zwak punt ja.
quote:
#Hoe kunnen we die dingen nooit opgemerkt hebben met alle xrays die van de aarde zijn gemaakt.
Vanwege de schild
quote:
#Ze hebben schilden waar geen raket door heen komt maar hun tentakels zijn te vernietigen met een bijl....ja ik denk het ook.
Dude kijk jij nooit sci-fi. Een schild werkt altijd 1 kant op, in star trek vuren ze ook fasers met hun schild omhoog
quote:
#Hoe is het dat de schilden ineens down waren :s gaat nergens over.
Omdat ze ziek zijn.
quote:
#Wtf is de reden dat ze de organen/ bloed van de mens over de aarde verspreiden.
Dat was mij ook niet echt duidelijk, ik gok voor de planten ofzo, maar wat die voor functie hebben
quote:
#Waarom doet de mens zich zo stom voor in een oorlog situatie, je ziet dat je niet met een raket door een schild heen komt.....verzin dan wat anders.
Dat is een normale reactie
quote:
#Ik haat paniekeringe/ te bijdehande jankerige kinderen.
Dan hebben ze dat in de film goed gedaan, het is de bedoeling dat ze irritant is.
quote:
#Hoe kan zijn zoon het overleeft hebben terwijl een heel leger gedood werd en hij er rustig ook tussen stond.
Typisch Amerikaans einde he, dat vond ik ook zwaar kut, hij had gewoon dood moeten blijven, maar desalnietemin, is de film goed.
pi_28380167
De film klopte bijna met het orgineel.. echt een super film dus...
De zogenaamde 'red weed'.. daar leven de aliens van geloof ik.. en ze gingen inderdaad dood door de bacterien.. Als je de orginele plaat/cd eens luisterd wordt de hele film duidelijker.. daar zat ook zo een snel einde aan...

het enige minpuntje was de muziek.. had liever het orgineel gehad... en de tripods riepen niet echt "Ulah"

vrijdag 1 juli 2005 @ 10:14:19 #17
87681 Sark
Shellslaaf
pi_28380271
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:01 schreef Silmarwen het volgende:
quote:
Dude kijk jij nooit sci-fi. Een schild werkt altijd 1 kant op, in star trek vuren ze ook fasers met hun schild omhoog
Zo bedoelde ik het niet ik weet dat die dingen maar 1 kant op werken, maar als je de techniek hebt om een shield om je voertuig heen te doen mag ik toch ook hopen dat het staal/panzer wat sterker is zodat er niet met een bijl doorheen geslagen kan worden, sinds tom cruise zo'n tentakel vernietigd met een bijl.......een simpele tank kom je zelfs niet eens met een bijl doorheen.
quote:
Dat is een normale reactie
Normale reactie...please geef de mensen in een film een wat meer intelligentie, dit is geen normale reactie dat je blijft schieten op iets dat niet kapot gaat! toen ik dit zag d8 ik gelik bij mezelf waarom schieten ze voor de tripods geen gat in de grond zodat hij omvalt hij heeft maar 3 poten 1 uit balans is vallen :S
pi_28380331
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:09 schreef ReCreator het volgende:
De zogenaamde 'red weed'.. daar leven de aliens van geloof ik.. en ze gingen inderdaad dood door de bacterien.. Als je de orginele plaat/cd eens luisterd wordt de hele film duidelijker.. daar zat ook zo een snel einde aan...

het enige minpuntje was de muziek.. had liever het orgineel gehad... en de tripods riepen niet echt "Ulah"

Dat jij daar nog "Ulah" in hoorde is voor mij al een wonder

Anyway.. Het belangrijkste van de film is, is hoe de schilden niet meer kunnen werken.. Als die dingen wel bleven werken kan je de film uren/dagen/weken/maanden/jaren laten doordraaien.. en nu is er geen reden geweest waarom ze niet meer werkten..

En gezien de reacties vraagt iedereen zich dit af
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:17:41 #19
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28380360
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:01 schreef Silmarwen het volgende:

.
Als een schild maar 1 kant op werkt, waarom zetten ze hun schild dan uit om te vuren?
IMDb Vote History
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:18:30 #20
87681 Sark
Shellslaaf
pi_28380379
Precies, een machine is niet vatbaar voor een virus....het beest zelf wel, dus de shielden hadden up moeten blijven.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:25:10 #21
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28380537
ik vond het een prachtfilm, maar bleef aan het eind wel met veel vragen zitten da vond ik dan wel weer jammer.
en had trouwens ook af en toe de neiging dat meisje eens voor dr hoofd te slaan met mijn flesje spa.
schreeuwlelijk.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_28380622
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:09 schreef ReCreator het volgende:

Het 'origineel' is niet een plaat/cd, maar een boek uit 1898.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_28380793
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
en had trouwens ook af en toe de neiging dat meisje eens voor dr hoofd te slaan met mijn flesje spa.
schreeuwlelijk.
Anders ik wel, popcorn gooien naar t beeldscherm
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:38:23 #24
54772 Silmarwen
pi_28380876
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:14 schreef Sark het volgende:

[..]

[..]

Zo bedoelde ik het niet ik weet dat die dingen maar 1 kant op werken, maar als je de techniek hebt om een shield om je voertuig heen te doen mag ik toch ook hopen dat het staal/panzer wat sterker is zodat er niet met een bijl doorheen geslagen kan worden, sinds tom cruise zo'n tentakel vernietigd met een bijl.......een simpele tank kom je zelfs niet eens met een bijl doorheen.
[..]

Normale reactie...please geef de mensen in een film een wat meer intelligentie, dit is geen normale reactie dat je blijft schieten op iets dat niet kapot gaat! toen ik dit zag d8 ik gelik bij mezelf waarom schieten ze voor de tripods geen gat in de grond zodat hij omvalt hij heeft maar 3 poten 1 uit balans is vallen :S
Ah ja, dat is een goed punt ja. Nog niet bij stilgestaan, misschien is het schild alleen voor het lichaam ofzo

Ach weetje, waar maak je je druk om. Het is een verhaal, het is fantasie, er kunnen wel meer dingen niet, maar dat maakt de film niet minder leuk.
pi_28380901
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:16 schreef AjaxAmsterdam het volgende:

[..]

Dat jij daar nog "Ulah" in hoorde is voor mij al een wonder

Anyway.. Het belangrijkste van de film is, is hoe de schilden niet meer kunnen werken.. Als die dingen wel bleven werken kan je de film uren/dagen/weken/maanden/jaren laten doordraaien.. en nu is er geen reden geweest waarom ze niet meer werkten..

En gezien de reacties vraagt iedereen zich dit af
Waarschijnlijk was de bestuurder van die tripod die werd neergeschoten te ziek om dat ding nog te besturen en het schild te bedienen. Uiteindelijk was die alien sowieso doodgegaan en was die tripod omgevallen. Dan had het niet uitgemaakt of die schilden nog gewerkt hadden.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')