abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28356669

IMDB

Regie: Steven Spielberg

Met: Tom Cruise, Dakota Fanning, David Alan Basche, Justin Chatwin, James DuMont, Miranda Otto, Tim Robbins, Yul Vazquez

Pitch: De aarde wordt aangevallen door buitenaardse wezens van Mars. De film volgt Ray Ferrier, een doorsnee aardbewoner, die zich tot het uiterste verzet tegen de geavanceerde wezens om zijn familie te redden.

Bijzonderheden: Verfilming van de klassieker van H. G. Wells uit 1898.

Deel 1
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_28357319
Ik ben gister geweest en ik vond het ellende...

Ik heb niet het boek gelezen noch eerdere versies bekeken, maar als 'onvoorbereid' filmganger voelde ik me toch aardig besodemieterd na afloop van de film.

Ok, het ziet er allemaal erg gelikt en spectaculair uit. Maar het werkelijke verhaal is gewoon te dun en idd te cheesy Ik las net ook dat de muziek van JW is, nou ik kan me geen muziek herrineren dus zo goed zal het niet geweest zijn. Mijn conclusie: Als je voor de special effects gaat zit je goed, anders zal deze film je nog wel is vies tegen kunnen vallen.

Daarnaast veel oneffenheden/vragen/irritaties in de film, zoals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:04:09 #4
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_28358139
Heel binnenkort toch maar eens gaan kijken.
pi_28358308
Ik vind het jammer dat ze het een verfilming van het boek noemen. Je moet namelijk goed kijken om elementen uit het boek in dit filmverhaal terug te vinden.

Ook een beetje jammer dat ze Ray afschilderen als derderangs simpele arbeider als je weet dat dergelijke kraanmachinisten tonnen per jaar verdienen.
A mind with a heart of it's own
pi_28358525
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:08 schreef DrMarten het volgende:

Ook een beetje jammer dat ze Ray afschilderen als derderangs simpele arbeider als je weet dat dergelijke kraanmachinisten tonnen per jaar verdienen.
Ja , vond het zo apart dat hij de enige was die zogenaamd 40 containers per uur kon verplaatsen. En dan een dikke mustang rijdenm maar toch in zo'n "krot" wonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Boy_Snakeye op 30-06-2005 15:32:41 ]
pi_28359222
Opvallend was trouwens dat de FOK!-review algeheel positief was, terwijl het AD toch wat aanmerkingen had. Toch zijn beide media positief over de film, dus ik ben ook wel benieuwd.

Speciaal voor mensen die de musica/hoorspell 'War Of The Worlds' eens willen horen: kijk hier eens
pi_28359679
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:39 schreef Nolius het volgende:
Opvallend was trouwens dat de FOK!-review algeheel positief was, terwijl het AD toch wat aanmerkingen had. Toch zijn beide media positief over de film, dus ik ben ook wel benieuwd.

Speciaal voor mensen die de musica/hoorspell 'War Of The Worlds' eens willen horen: kijk hier eens
Als film vond ik het ook wel oke, alleen had het allemaal iets langer en uitgebreider gemogen, het verhaal wordt een beetje afgeraffeld.
Ben je echter zeer gehecht aan het boek en wil je om die reden de film zien, dan kom je bedrogen uit.
pi_28361809
quote:
Boy_Snakeye schreef donderdag 30 juni 2005 @ 00:54

Ik vond het een top film! Ook al was het verhaal niet echt heel waterdicht.

Waarom die rode shit?
Wat rooien mensen ook welleens?
quote:
Waarom verliezen die machines hun schild? Zo plots allemaal...
Als je opgelet hebt zie je beelden van bacteriën bij de uitleg op het einde.. figure it out.
quote:
maar die special effects

Damn ik zat 5 rijen van voor en ik zat weg te trillen wat een supergeluid. Gewoon geweldig.

Zeker voor mensen die echt op special effects letten een must see!
Ik ben gister met DrMarten, QyRoZ en nog wat lui naar de film geweest en ik moet zeggen dat ondanks dat het me erg tegenviel dat de muziek uit het hoorspel niet gebruikt werd, ik het toch een geweldige film vond!

Ik heb de gehele film op het puntje van mijn stoel gezeten. Ik denk dat ik hem van de week nog eens ga kijken
pi_28361922
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:13 schreef Logician het volgende:

[..]

Wat rooien mensen ook welleens?
[..]

Als je opgelet hebt zie je beelden van bacteriën bij de uitleg op het einde.. figure it out.
[..]

Ik ben gister met DrMarten, QyRoZ en nog wat lui naar de film geweest en ik moet zeggen dat ondanks dat het me erg tegenviel dat de muziek uit het hoorspel niet gebruikt werd, ik het toch een geweldige film vond!

Ik heb de gehele film op het puntje van mijn stoel gezeten. Ik denk dat ik hem van de week nog eens ga kijken
Thnx voor je antworoden

maar wat willen ze bereiken met dat rooie spul? snap het nog niet......
pi_28362083
Ben gister geweest en heb er erg van genoten! Het verhaal is idd dunnetjes maar dat maakt hierbij niets uit, het is gewoon een spannende film met veel eyecandy. Op sommige momenten vond ik em nog eng ook.

4 uit 5 sterren.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_28362090
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Thnx voor je antworoden

hutspot
pi_28363095
Is dat kleine meisje niet het 1/8-alien meisje uit Steven Spielberg presents: Taken?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:37:31 #14
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28363964
Zo, nu maar even het orgineel kijken (videorecorder werkte nog steeds)
pi_28364017
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Thnx voor je antworoden

Hmmmz ik denk eerder dat het een soort aderen zijn van die wezens waarmee ze zich willen nestellen in de aarde? Ik vond het ook vrij onduidelijk...
pi_28364628
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:39 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Hmmmz ik denk eerder dat het een soort aderen zijn van die wezens waarmee ze zich willen nestellen in de aarde? Ik vond het ook vrij onduidelijk...
Zoals uit de posts van Logi inmiddels ook al duidelijk had moeten worden...... ETEN!!!
pi_28368605
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef Icex het volgende:
Ik ben gister geweest en ik vond het ellende...

Ik heb niet het boek gelezen noch eerdere versies bekeken, maar als 'onvoorbereid' filmganger voelde ik me toch aardig besodemieterd na afloop van de film.

Ok, het ziet er allemaal erg gelikt en spectaculair uit. Maar het werkelijke verhaal is gewoon te dun en idd te cheesy Ik las net ook dat de muziek van JW is, nou ik kan me geen muziek herrineren dus zo goed zal het niet geweest zijn. Mijn conclusie: Als je voor de special effects gaat zit je goed, anders zal deze film je nog wel is vies tegen kunnen vallen.

Daarnaast veel oneffenheden/vragen/irritaties in de film, zoals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik deel je mening. Ook ik ben gisteravond geweest (gvd ¤12.50 voor het kaartje, ipv de standaard ¤ 8), en ik moet zeggen dat ik ook met heel veel vragen over gebleven ben (misschien worden die in de pre- of sequel toegelicht ). Het valt me dan ook een beetje tegen van Steven Spielberg, ik had meer verwacht en zeker geen domme foutjes zoals de camcorder. En waarom zag je vrijwel constant die kop van Tom Cruise in beeld? Ik zie trouwens ook niet de toegevoegde waarde van hem aan de film, zo spectaculair vond ik zijn rol niet. Maar goed, om nou te zeggen dat het zonde van mijn geld was zeg ik 'nee', dat dan ook weer niet.

Jammer...! Maar misschien dat de derde verfilming in 2035 beter is dan deze
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:09:51 #18
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28368645
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:08 schreef Plotinus het volgende:

[..]

Jammer...! Maar misschien dat de derde verfilming in 2035 beter is dan deze
Misschien dan wel IRL
pi_28369652
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:08 schreef Plotinus het volgende:

[..]

Ik deel je mening. Ook ik ben gisteravond geweest (gvd ¤12.50 voor het kaartje, ipv de standaard ¤ 8)
Gelukkig maar ¤4,25 betaald met een 2voordeprijsvan1 kaartje van de AH
pi_28369939
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:39 schreef Icex het volgende:

[..]

Gelukkig maar ¤4,25 betaald met een 2voordeprijsvan1 kaartje van de AH
Serieus??? Wij hadden dus ook van die AH 2voor1 kaartjes maar die mochten we niet gebruiken omdat het een premiere was, dit was bij Pathe. Waar ben jij dan geweest?
pi_28370994
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:48 schreef Plotinus het volgende:

[..]

Serieus??? Wij hadden dus ook van die AH 2voor1 kaartjes maar die mochten we niet gebruiken omdat het een premiere was, dit was bij Pathe. Waar ben jij dan geweest?
Utopolis, maar misschien heeft pathe wel een andere policy als het om premieres gaat.
pi_28372442
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zoals uit de posts van Logi inmiddels ook al duidelijk had moeten worden...... ETEN!!!
Dus ze vreten mensen , schijten het bloed o.i.d. weer uit en dat eten ze weer op???
pi_28372986
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:02 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Dus ze vreten mensen , schijten het bloed o.i.d. weer uit en dat eten ze weer op???
Nee, ze vreten dat rooie spul. Je ziet ze dat rooie spul rondspuiten, vervolgens gaat dat groeien, dat is hun voedsel. Ja ze eten ook mensen (ze zuigen ze leeg), maar het hoofdvoedsel is dat rooie spul (op mars zijn geen mensen en daar moeten ze ook wat eten tenslotte).

Wat ze rondspuiten is dus geen mensenbloed, maar zaad van dat rooie spul zeg maar.
pi_28374604
Mijn god..
Ik zat vooraan in de bioscoop bij Cineworld, ze hebben het geluid daar tering hard en een super groot scherm.. En dat geluid wat die machines maken.. ik trilde bijna van m'n stoel af!

Ik schijt nu telkens in m'n broek als het onweert!
Koeien loeien.
pi_28374958
Ik heb hier trouwens een link van een pagina met een heleboel informatie over deze film, er zitten wel veel spoilers in dus mensen die de film nog niet hebben gezien kunnen beter maar niet hier kijken: http://mywebpages.comcast.net/asullivan00/spielberg.html
Koeien loeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')