abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:02:08 #176
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_29235867
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

mja dat blijkt

wist van te voren niet dat ze daarop gebaseerd waren, dus ik had gisteren in de bios zoiets van "hey Half Life"
Ik had het juist andersom, toen de eerste screens van Halflife de ronde deden en de eerste Strider screen op m,n beeldscherm kwam dacht ik"hey, the war of the worlds!! "
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_29248550
Ik vond deze film echt een niemendalletje. Het viel me in ieder geval vies tegen. Alle apparaten stuk, maar wel een fototoestel en een videocamere die gewoon functioneren. Vaag hoor. Verder werd ik zowat gestoord door dat hysterisch gillende kind, dat hadden ze echt anders aan meoten pakken.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:22:49 #178
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_29249821
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond deze film echt een niemendalletje. Het viel me in ieder geval vies tegen. Alle apparaten stuk, maar wel een fototoestel en een videocamere die gewoon functioneren. Vaag hoor. Verder werd ik zowat gestoord door dat hysterisch gillende kind, dat hadden ze echt anders aan meoten pakken.
Weet jij wat een EMP is en hoe het precies werkt?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:36:03 #179
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_29250342
Hands down één van de slechtste films die ik in jaren heb gezien... en dat is inclusief Gayniggers From Outer Space.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:37:05 #180
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29250384
Wat kunnen mensen ook overdrijven zeg
Friends don't let friends remain beardless...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:39:10 #181
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_29250470
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:36 schreef Lithion het volgende:
Hands down één van de slechtste films die ik in jaren heb gezien... en dat is inclusief Gayniggers From Outer Space.
Onderbouwing?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:42:24 #182
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29250599
Trouwens, dat het kind zo krijsde was dus express gedaan! Dat hoorde zo en vond het juist realistischer! Ik bedoel.. zo een kind die dat meemaakt.. staat niet de hele tijd te lachen of te springen. Die gaat janken... Maar goed...
Friends don't let friends remain beardless...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:55:58 #183
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_29251130
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:37 schreef Dizer het volgende:
Wat kunnen mensen ook overdrijven zeg
Ik meen het serieus. De hele film is één grote opeenstapeling van ergernissen. Ik heb niks tegen science-fiction, ik heb niks tegen een beetje toeval en ik zit niet bij elke film te kijken van: "Maar da kan nooit!"... maar als je in deze film dan getrakteerd wordt op een vliegtuigcrash, waarbij het huis en de auto van de familie Cruise in de verder totale vernietiging volledig onbeschadigd blijft én er dan ook nog eens wonderwel een vrij pad is om met die wagen te vertrekken, dan heeft dat niks meer met film-logica te maken, dat is een belediging van de kijker. Ik ben geen debiel!
Dat dan nog buiten de compleet één-dimensionale karakters die neer worden gezet op het scherm, waar ik als kijker, geen énkele binding mee krijg. Een sensatie-belust kutjong dat de auto van z'n pa jat, verder totaal sociaal inept is die zegt "Dad! I have to be there!"? Dan interesseert het me al geen reet meer of hij in die vlammenzee omkomt of niet en oh... oh... hij blijkt te leven op het eind? Goh, wat een verrassing.
Die godsgruwelijk eindeloze scene in die kelder die dus echt geen moment écht spannend is. Het enige wat ik me afvroeg was wanneer hier een einde aan zou komen. De halve stad wordt platggebombardeerd, maar in één zo'n huis sturen ze daadwerkelijk aliens naarbinnen? Nogmaals, ongeloofwaardigheden in films, niks mis mee, maar behandel het publiek niet als domme debielen die écht niets snappen.
Het einde (en eigenlijk de hele opbouw van de film) was natuurlijk helemaal pathetisch en totaal beneden alle niveau. Introductie van de karakters, prima. Introductie van het probleem, prima. Gevecht, prima. Totale ontreddering, prima. Tom reist maar wat af, prima En dan ineens onze Tom: "Hey, why are they wobbling like that?"
- "We don't know."
"Oh, okay. I'll walk through this tunnel for no apparent reason. Bye!"

Tripod wankelt een beetje, valt, Morgan Freeman vertelt even wat voor een enorm kutplot je hebt gezien en that's it. Maar nee, het publiek moet nog even verder als debiel behandeld worden door de jongen, die voorzeker in een hellevuur die de mensheid sinds Hiroshima niet meer heeft gezien totaal verbrand is geweest, weer tevoorschijn te laten komen. De American Dream van een gezin met gescheiden ouders staat trots bij een Amerikaanse vlag en iedereen is happy.

En dan wil ik het nog niet hebben over volledig nutteloze karakters als die van Tim Robbins en dat wijf met die dochter die hij onderweg tegenkomt, die verder echt niets aan het verhaal toevoegen en niets aan mijn beleving.

Dit was broddelwerk tot en met en duidelijk gericht op de debielsten der debielen. Als zodanig misschien geschikt voor de Amerikaanse markt, maar aan mij niet besteed. Ik vond het werkelijk waardeloos.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:58:46 #184
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_29251239
Overigens opmerkelijk dat het op Rottentomatoes zo'n hoge rating krijgt, zie ik nu.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 07:43:19 #185
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_29259799
Valt me op dat vooral mensen die niet bekend zijn met het verhaal of uberhaupt het fenomeen The War Of The Worlds niet kennen het een slechte film vinden.

Cultuurbarbaren!!!!
Ketters!!!
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_29261049
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:22 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Weet jij wat een EMP is en hoe het precies werkt?
Ik dacht mee te krijgen dat alle apparaten kaduuk waren. Auto's. Televisie. Mobiele telefoon. Koelkast. Waarom die camera's dan niet?
pi_29261265
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:55 schreef Lithion het volgende:

[..]
Totaal 100% eens is. Ik ergerde me aan van alles. Mobiele telefoons, horloges, alles staat stil, maar 1 of andere gast kan rustig filmen wanneer zo'n tripod de grond uit komt. Een ander pakt zijn digitale camera en hup, die doet het ook hoor.

De binding met karakters was er totaal niet. Hoe plat ze gebracht werden vond ik al een kunst op zich.

De scene (nou ja, scene, het was de complete film leek het wel) in de kelder kon me geen moment boeien. Toen dat ding eindelijk weg was, komen die godsvergeten aliens nog naar binnen. Wel godverdomme! Duurt het nog langer!

Het meest abrupte einde allertijde, ik dacht dat Jurassic Park niet verbeterd kon worden qua abrupt einde, maar ik heb me vergist. Well done

Dat het geen 1 op 1 vertaling is van het boek kan ik begrijpen, maar dit sloeg alles. Had er dan een trilogie van gemaakt om het beter uit te werken
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_29261406
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 07:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
Valt me op dat vooral mensen die niet bekend zijn met het verhaal of uberhaupt het fenomeen The War Of The Worlds niet kennen het een slechte film vinden.

Cultuurbarbaren!!!!
Ketters!!!
Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.
Het kon me echt niet boeien, eerder irriteren. Een amerikaanse film, vol met clichees (gescheiden ouders met lastige kinderen, het amerikaanse leger dat hun vuurkracht wel even laten zien, mag ik doorgaan?).

Maar goed, een mening, als jij je er mee vermaakt hebt, gelukkig maar .
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_29261739
Dat die fotocamera nog werkt klopt trouwens wel. Het was een analoge, en die werken niet elektrisch. Je ziet die gast het rolletje nog doordraaien.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 11:43:40 #190
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_29262020
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 07:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik heb geen reet te maken met het boek of vorige versies van de film. Ik ga naar de bioscoop om die specifieke film te zien en die film moet goed zijn. Waarom zou ik een kutfilm ineens een goede film moeten vinden omdat het van een goed boek afkomt? Als het een slechte verfilming is, dan is het een slechte film. Klaar.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:36:30 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_29263038
Platte karakters? Er zat een klassiek epiphany in, mên.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:44:02 #192
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_29263186
Sommige mensen zijn echt overdreven kritisch.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:18:21 #193
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_29263908
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik meen het serieus. De hele film is één grote opeenstapeling van ergernissen. Ik heb niks tegen science-fiction, ik heb niks tegen een beetje toeval en ik zit niet bij elke film te kijken van: "Maar da kan nooit!"... maar als je in deze film dan getrakteerd wordt op een vliegtuigcrash, waarbij het huis en de auto van de familie Cruise in de verder totale vernietiging volledig onbeschadigd blijft én er dan ook nog eens wonderwel een vrij pad is om met die wagen te vertrekken, dan heeft dat niks meer met film-logica te maken, dat is een belediging van de kijker.
De helft van het huis was weggevaagd.
quote:
Ik ben geen debiel!
Het begint er wel op te lijken...
quote:
Dat dan nog buiten de compleet één-dimensionale karakters die neer worden gezet op het scherm, waar ik als kijker, geen énkele binding mee krijg. Een sensatie-belust kutjong dat de auto van z'n pa jat, verder totaal sociaal inept is die zegt "Dad! I have to be there!"? Dan interesseert het me al geen reet meer of hij in die vlammenzee omkomt of niet en oh... oh... hij blijkt te leven op het eind? Goh, wat een verrassing.
Die jongen beseft dat de mensheid compleet wordt uitgeroeid en wil als laatste levenservaring de laatste en grootste oorlog aller tijden op de eerste rang meemaken.
quote:
Die godsgruwelijk eindeloze scene in die kelder die dus echt geen moment écht spannend is. Het enige wat ik me afvroeg was wanneer hier een einde aan zou komen. De halve stad wordt platggebombardeerd, maar in één zo'n huis sturen ze daadwerkelijk aliens naarbinnen?
Wat erg!! Waarom moet alles altijd uitgelegd worden?
quote:
Nogmaals, ongeloofwaardigheden in films, niks mis mee, maar behandel het publiek niet als domme debielen die écht niets snappen.
Jij bent natuurlijk superintelligent.
quote:
Het einde (en eigenlijk de hele opbouw van de film) was natuurlijk helemaal pathetisch en totaal beneden alle niveau. Introductie van de karakters, prima. Introductie van het probleem, prima. Gevecht, prima. Totale ontreddering, prima. Tom reist maar wat af, prima En dan ineens onze Tom: "Hey, why are they wobbling like that?"
- "We don't know."
"Oh, okay. I'll walk through this tunnel for no apparent reason. Bye!"
Mijn god, wat kan jij overdrijven.
quote:
Tripod wankelt een beetje, valt, Morgan Freeman vertelt even wat voor een enorm kutplot je hebt gezien en that's it. Maar nee, het publiek moet nog even verder als debiel behandeld worden door de jongen, die voorzeker in een hellevuur die de mensheid sinds Hiroshima niet meer heeft gezien totaal verbrand is geweest, weer tevoorschijn te laten komen. De American Dream van een gezin met gescheiden ouders staat trots bij een Amerikaanse vlag en iedereen is happy.
Dit bewijst gelijk weer dat je wél een schlemiel bent. "Gescheiden ouders" zijn niet echt een American Dream, heh?
quote:
En dan wil ik het nog niet hebben over volledig nutteloze karakters als die van Tim Robbins en dat wijf met die dochter die hij onderweg tegenkomt, die verder echt niets aan het verhaal toevoegen en niets aan mijn beleving.
Want?
quote:
Dit was broddelwerk tot en met en duidelijk gericht op de debielsten der debielen. Als zodanig misschien geschikt voor de Amerikaanse markt, maar aan mij niet besteed. Ik vond het werkelijk waardeloos.
Jij bent superintelligent en superintellectueel en wil een film die voor dat soort mensen bedoeld is. Prima, maar begin dan niet een film als War of the Worlds op zulke mierenneukerige details af te zeiken.
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.
Het kon me echt niet boeien, eerder irriteren. Een amerikaanse film, vol met clichees (gescheiden ouders met lastige kinderen, het amerikaanse leger dat hun vuurkracht wel even laten zien, mag ik doorgaan?).

Maar goed, een mening, als jij je er mee vermaakt hebt, gelukkig maar .
Ah, nu komt de aap uit de mouw. Een kinderachtige film als LOTR is opeens wél een goede verfilming? Oók als Frodo, Sam, Gandalf, Aragorn, Arwen, Gimli, etc. etc. állemaal nog levend zijn aan het einde?
pi_29265091
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:28 schreef Kontiki het volgende:
Dat die fotocamera nog werkt klopt trouwens wel. Het was een analoge, en die werken niet elektrisch. Je ziet die gast het rolletje nog doordraaien.
Analoog heeft toch ook een batterij? Maar goed, al is dat niet zo, dan nog heb je die videocamera.
pi_29270276
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 14:07 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Analoog heeft toch ook een batterij? Maar goed, al is dat niet zo, dan nog heb je die videocamera.
Nee niet altijd. Die gast had een camera waarbij je zelf het rolletje moet doordraaien = geen batterij. Maar die videocamera was erg dom inderdaad. En dan wordt er nog een close up van gemaakt ook
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:07:15 #196
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_29270359
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:03 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Nee niet altijd. Die gast had een camera waarbij je zelf het rolletje moet doordraaien = geen batterij. Maar die videocamera was erg dom inderdaad. En dan wordt er nog een close up van gemaakt ook
Dan vraag ik me toch af, waarom zou Spielberg dat niet hebben opgemerkt? Zo'n ervaren regisseur... misschien is het wel gewoon een grapje van hem. En lacht hij zich dood om alle mensen die zijn film kut vinden vanwege zo'n "fout" want hij verdient er zelf miljoenen euro's aan doordat er mensen zijn die zo'n fout helemaal niet boeiend vinden en het gewoon een goede film vinden.
pi_29271467
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:07 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af, waarom zou Spielberg dat niet hebben opgemerkt? Zo'n ervaren regisseur... misschien is het wel gewoon een grapje van hem.
Hij vond het gewoon een te mooi shot om het niet te doen denk ik (de gevallen camera waarop je nog een paar seconden beelden van de paniek ziet).
pi_29273828
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:49 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Hij vond het gewoon een te mooi shot om het niet te doen denk ik (de gevallen camera waarop je nog een paar seconden beelden van de paniek ziet).
Een soort van dichterlijke vrijheid wil je zeggen? Ik ben het wel met je eens dat het een mooi shot was. Zoals er wel meer mooie shots in de film zitten.
pi_29278665
Ik snap het nog steeds niet. Aliens kicken ass, gebouwen exploderen, totale chaos op de straten, tripods over en weer, dood en verderf, ontreddering, paniek. Kortom: de wereld staat in brand, en waar letten mensen op? Een camera.

Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 22:49:25 #200
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_29279029
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:36 schreef Disorder het volgende:
Ik snap het nog steeds niet. Aliens kicken ass, gebouwen exploderen, totale chaos op de straten, tripods over en weer, dood en verderf, ontreddering, paniek. Kortom: de wereld staat in brand, en waar letten mensen op? Een camera.

Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
Klopt helemaal.

Geweldig realistische invasie en massahysterie, angstaanjagende en indrukwekkende tripods en vooral de totale ontreddering door het feit dat het complete Amerikaanse leger in een paar dagen tijd compleet wordt verwoest. Allemaal perfect gefilmd met indrukwekkende shots en realistische beelden.

Maar waarom is het een kutfilm? Het tv-busje ondervindt geen hinder van de brokstukken van het neergestorten vliegtuig.

Of nog erger: aan het einde loopt Tom Cruise door een tunnel zonder dat er wordt uitgelegd waarom.

Ik heb het idee dat sommige mensen het volledige verhaal in hun schoot geworpen willen hebben met een heuse trilogie á la Lord of the Rings.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')