abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:17:43 #101
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28570581
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:15 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ws. dat als je erg moet pissen, het erg fijn is dat er een pauze is, anders moet je onder de film weg. en dqaar heb ik bijv. een gloeiende kuthekel aan
pissen voordat de film begint is ook een optie
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:18:37 #102
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28570629
ja, maar je zal intussen maar nog een keer moeten plassen. die film duurt geen half uurtje weet je.
of je bier is op.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:21:45 #103
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28570777
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, maar je zal intussen maar nog een keer moeten plassen. die film duurt geen half uurtje weet je.
of je bier is op.
dat t bier op is, is een groter probleem. naar de wc gaan houd ik wel op
we gaan wel erg ver off topic
pi_28571182
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:21 schreef Timo20 het volgende:

[..]
we gaan wel erg ver off topic
Ach maakt niet uit, er valt toch niet veel meer te vertellen over de film....
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:31:14 #105
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28571253
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:29 schreef linebear het volgende:

[..]

Ach maakt niet uit, er valt toch niet veel meer te vertellen over de film....
hehe true point
pi_28573757
Ik vind pauzes wel ok. Even de blaas legen en de popcornemmer bijvullen.
Als ik ergens een takkehekel aan heb, dan is het de wetenschap dat je nog 2 uu rmoet wachten voordat je eindelijk naar de wc kan.
pi_28581903
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:32 schreef Timo20 het volgende:

[..]

verklaar jezelf nader??
Tja ik weet het niet, het voelt eh completer als ik er ook nog een pauze bij krijg. Bij de pathe krijg ik vaak het idee "Hier heb je je film, stilzitten tot het einde en dan oprotten."
En je hóeft niets te kopen in de pauze.

EDIT: En om even terug OT te gaan, ik hoor iedereen die Dacota(wat een brakkige naam...) roepen dat ze zo geweldig acteert. Maar eigenlijk schreeuwt ze alleen maar en is ze irritant aanwezig.

[ Bericht 19% gewijzigd door Forau_Diavolina op 07-07-2005 11:17:58 ]
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_28582342
De momenten dat ze niet onnodig loopt te gillen doet ze het best goed hoor vond ik, vooral in de eerste helft van de film.
pi_28645892
Audiovisueel gezien erg tof, en mijns inziens een goede interpretatie van het originele verhaal.
Voor een Spielberg-film was 'ie heftiger dan ik had verwacht.
Erg goed vermaak dus, maar zeker geen klassieker.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zaterdag 9 juli 2005 @ 05:28:48 #110
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28646231
Brute SFX en geluid (heerlijk, dat lazer-geluid), mooi gemaakte tripods en gewoon spektakel. Heb de eerdere filmversie gezien en het is grappig dat ze veel elementen uit die film hebben overgenomen zoals dat oog aan een steel die de kelder doorzocht.

Dat waren de positieve punten. Nu de kutzooi:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Internets, I needs it..
pi_28646261
Als reactie op crouton:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28657899
Ik schaar me ook bij het rijtje 'wat een ellendige vergalling van mijn tijd'. Een sterker argument voor downloaden is haast niet te bedenken.
Calmer than you are
pi_28657981
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 05:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Brute SFX en geluid (heerlijk, dat lazer-geluid), mooi gemaakte tripods en gewoon spektakel. Heb de eerdere filmversie gezien en het is grappig dat ze veel elementen uit die film hebben overgenomen zoals dat oog aan een steel die de kelder doorzocht.

Dat waren de positieve punten. Nu de kutzooi:
SPOILER
SPOILER
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 18:14:26 #114
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_28658019
Zeg, om al die witte vlakken te voorkomen hadden we nou net dit topic: War of the Worlds: Centraal spoilertopic!
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_28658044
ik ben niet begonnen
  zaterdag 9 juli 2005 @ 18:19:44 #116
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_28658135
Meest teleurstellende film van het jaar tot nu toe, die mij de oude versie maar, die vind ik een stuk leuker.
pi_28658320
Toffe Ellende: het boek is toch ècht heel anders Voor mij was het alsof het verhaal van H.G. Wells zich gewoon in Londen afspeelde en dit was dezelfde oorlog, maar dan in NY
SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28658350
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:14 schreef Mike het volgende:
Zeg, om al die witte vlakken te voorkomen hadden we nou net dit topic: War of the Worlds: Centraal spoilertopic!
Ik wist niet dat die bestond (alleen deze komt regelmatig omhoog in my active topcs )
pi_28658683
Mja, ik zie er het nut niet zo van in eigenlijk. Krijg je dalijk voor elke film twee topics.
~Leonard Cohen
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 18:51:51 #120
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_28658819
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:44 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Mja, ik zie er het nut niet zo van in eigenlijk. Krijg je dalijk voor elke film twee topics.
Ik ben er ook niet dol op. Maar er was sterk de behoefte aan, dus tja. Ik vind eigenlijk dat als de film uit is en je wil nog niks erover weten, je het topic maar niet moet lezen.

We gaan het ook zeker niet voor elke film doen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_28659038
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Toffe Ellende: het boek is toch ècht heel anders Voor mij was het alsof het verhaal van H.G. Wells zich gewoon in Londen afspeelde en dit was dezelfde oorlog, maar dan in NY
SPOILER
Heb het boek ook niet gelezen.. Heb de 1953 versie gezien en die heeft ook zo'n einde
pi_28664076
Ik heb 'm vandaag gezien. Ik kan me wel vinden op zich in de kritiek (het onrealisme op sommige punten). Maar wat ik niet begrijp:
SPOILER
Heerlijke film. Ik heb genoten van:
SPOILER
Onrealistische puntjes aside, ik heb gewoon genoten van heerlijk hollywood spektakel. Heel aardig.

Niet zeiken, kijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Disorder op 09-07-2005 23:23:08 ]
pi_28667263
Alle kritiek is wel terecht, maar dat krijg je als je een film baseert op een boek uit 1895, en het plot qua aliens betreft niet echt veranderd.
Verder best een leuke film.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:29:14 #124
3767 Herald
Come get some
pi_28667756
De film heet War of the Worlds, maar er was maar bar weinig war en weinig worlds. Je zou kunnen zeggen "ha leuk eens een buitenaardse invasiefilm met de nadruk op de individu" maar ik heb dan toch liever een bombastische film met bordkannonkarakters die er alleen maar zijn om goedkoop sentiment uit te lokken als ze op heroische wijze om het leven komen. Nergens kwam echt over dat de hele wereld werd aangevallen door een buitenaards ras. Er gebeurde gewoon te weinig om de film spectaculair te maken.
SPOILER
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zondag 10 juli 2005 @ 00:29:47 #125
22273 Dizer
Save the beard!
pi_28667769
Tssk.. als een van de weinigen, vond ik hem kennelijk super...
Maar goed, ik doe niet moeilijk om de dingen die in de spoilers staan. En Dakota Fanning was imo echt supergoed! En Cruise heeft zich weer bewezen...
Friends don't let friends remain beardless...
pi_28668971
Oh, ik ben dol op Tom Cruise en ik heb absoluut genoten van het Hollywoodspektakel (het geluid van die Tripods en het doden van mensen in het begin: kippenvel). Maar zelfs dat kon de film in haar geheel geen goede film maken. Helaas.
  zondag 10 juli 2005 @ 01:28:34 #127
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_28669205
Ik sluit me aan met de mensen die het een kutfilm vinden.. Had er veel meer van verwacht. Gewoon een excuus voor total mayhem.
The night hides a world, but unveils a universe
pi_28670724
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 22:17 schreef Icex het volgende:

[..]

Utopolis, maar misschien heeft pathe wel een andere policy als het om premieres gaat.
Ik ben vanavond ook geweest, Utopolis Turnhout (de film is daar vandaag in première gegaan). Zaal was verre van uitverkocht, en kaartje kostte standaard ¤ 7

Wel een spectaculaire film, ik had het boek niet gelezen dus wel even een WTF gevoel aan het eind, maar heb me geamuseerd
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zondag 10 juli 2005 @ 03:34:41 #129
3767 Herald
Come get some
pi_28672042
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Alle kritiek is wel terecht, maar dat krijg je als je een film baseert op een boek uit 1895, en het plot qua aliens betreft niet echt veranderd.
Verder best een leuke film.
David Koepp heeft van het boek The Lost World welgeteld 1 scene letterlijk overgenomen, de rest is allemaal verzonnen. Je gaat me niet vertellen dat je dan van een verhaal dat 100 jaar oud is exact alles gaat overnemen zodat je slecht script krijgt. Ik ken het oorspronkelijke verhaal niet, ik ken War of the Worlds alleen als film over buitenaardse invasie. In deze WotW zijn de aliens er allang, je kan nauwelijks spreken van invasie en je ziet de eigenlijke invasie ook helemaal niet. Dat het boek wegmoffelt waarom ze aanvallen, vind ik best, wil niet zeggen dat je die informatie dan ook maar moet weglaten in je bigbudget filmadaptatie.

De credit gebaseerd op het verhaal van Wells is waarschijnlijk gewoon in de breedste zin van het woord, het plot van het boek is overgenomen, that's it. De rest mag je vrij invullen. Een verhaal van een eeuw oud in een modern jasje, dat is opzich al flink aanpassen. Het verhaal van een invasie verpakken als overlevingstocht van een gescheiden vader en zijn twee kinderen is al flink aanpassen.
Het plot dat buitenaardse wezens aanvallen en verliezen vind ik niet erg, maar neem dan in elk geval de moeite om uit te leggen waarom de aliens het menselijk ras wilden uitroeien, en hoe de invasie uiteindelijk mislukt in plaats van een voice-over hints te laten geven over hoe en wat.

Kijk niemand vindt het een probleem dat de film dus is gebaseerd op een oud boek, maar als je van iets spectaculairs als een oorlog der werelden zoiets sufs maakt (namelijk een film zonder oorlog en zonder werelden), tja dan is dat wel een hele deceptie. Had de film dan een andere titel gegeven en niet expliciet vermeldt dat het om Wells' verhaal ging. Independance Day verhaalt praktisch hetzelfde, buitenaardse invasie, een mislukte tegenaanval, een virus dat de uitkomst biedt. Alleen geen credit voor HG Wells. Spielberg doet het wel en tja... maakt er toch iets heel anders van. Had de film een andere titel gehad dan was het bij de meeste niet eens opgekomen om een link te leggen naar het boek van HG Wells, hoewel de tripods toch iets typisch retro hebben.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_28674733
quote:
Op zondag 10 juli 2005 03:34 schreef Herald het volgende:
De credit gebaseerd op het verhaal van Wells is waarschijnlijk gewoon in de breedste zin van het woord, het plot van het boek is overgenomen, that's it. De rest mag je vrij invullen. Een verhaal van een eeuw oud in een modern jasje, dat is opzich al flink aanpassen. Het verhaal van een invasie verpakken als overlevingstocht van een gescheiden vader en zijn twee kinderen is al flink aanpassen.
Het plot dat buitenaardse wezens aanvallen en verliezen vind ik niet erg, maar neem dan in elk geval de moeite om uit te leggen waarom de aliens het menselijk ras wilden uitroeien, en hoe de invasie uiteindelijk mislukt in plaats van een voice-over hints te laten geven over hoe en wat.
Voor zover ik me kan herinneren wordt dat in het boek ook maar mager uitgelegd, maar het is al een jaar of vijftien geleden dat ik het heb gelezen.
Het familieplot zat volgens mij ook wel wat in het boek: dacht man op zoek naar zijn vrouw of liefje (geen kinderen).
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2005 16:57:22 ]
  zondag 10 juli 2005 @ 10:10:30 #131
22273 Dizer
Save the beard!
pi_28675062
Ik snap het niet, bij en remake, als ze dingen veel veranderen, wordt er gezeikt dat het allemaal veranderd is... wordt er nu weinig dingen veranderd, wordt alsnog gezeikt...
pi_28675557
Wombcat, je smijt wel met enorm veel spoilerinfo voor mensen die de film èn het boek nog niet kennen.
  zondag 10 juli 2005 @ 12:19:18 #133
109577 2609
Paris (L)
pi_28677555
dakota fanning is zo cool
  zondag 10 juli 2005 @ 12:34:53 #134
97348 Matness
Matt about you
pi_28677945
Centraal spoilertopic staat hier:
War of the Worlds: Centraal spoilertopic!
Dakota Fantopic staat hier
Dakota Fanning is een eng kind. Brrrrrrrrrrrrrrr.
  zondag 10 juli 2005 @ 22:35:26 #135
43976 Monkeylover
SPANK MY MONKEY!!!
pi_28693201
Is het niemand opgevallen dat die tripods precies hetzelfde zijn als die in het spel half life? En dat ze net zo klinken. Echt 100% gelijkenis. Weird
pi_28693813
True....echt identiek die tripods!!! Wie zou het nou het van wie hebben "gejat"?
  maandag 11 juli 2005 @ 10:29:32 #137
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_28700640
Ik snap overigens niet dat sommigen zo'n groot punt maken van de (naar mijn mening) kleine onvolkomenheden in het verhaal. Het is een actie rampen spectakel film, geen documentaire..
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:23 schreef Disorder het volgende:
Ik heb genoten van:
SPOILER
idd
SPOILER
Het is gewoon een zeer gave film zeker gaan kijken.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 11 juli 2005 @ 10:39:18 #138
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_28700837
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:35 schreef Monkeylover het volgende:
Is het niemand opgevallen dat die tripods precies hetzelfde zijn als die in het spel half life? En dat ze net zo klinken. Echt 100% gelijkenis. Weird
Die tripods worden al vanaf de jaren 20 afgebeeld op de omslag van eerder verschenen versies van het boek. Zie deze War of the World, book covers collection.

Het is dus een algemeen bekend beeld, vandaar de overeenkomst.. maar de tripods in Half Life 2 lijken inderdaad heel veel op die in de film. Wie weet is de film ook door dat spel beinvloed?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:21:45 #139
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_28765086
Mijn gevoelens na het zien van WotW:
Echt een rampzalige film.
En waarom?
SPOILER
Waarschijnlijk heb ik nu al enkele minpunten uit mijn gedachten verdreven..
pi_28767029
~Leonard Cohen
pi_28783732
NRH...je hebt de film niet eens begrepen
SPOILER
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:30:30 #142
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_28783802
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:28 schreef Isabeau het volgende:
NRH...je hebt de film niet eens begrepen
SPOILER
Ik schrijf daarna ook iets anders over het einde (Signs).
Dat zit overigens nog steeds vol plotgaten..
Het gaat mij om de scene met Tom en zijn handgranaat..
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:25:41 #143
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28785865
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef NRH het volgende:
Is enigzinds nog wel geloofwaardig. Ik ken vrij weinig wat bestand is tegen een explosie binnenin . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:34:17 #144
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28786143
ik heb dus net [een stuk van] het hoorspel gehoord.
nou, de film lijkt echt in niks op het origineel.
helemaal niks
ja, de naam.
en het concept. zeg maar.
dat vind ik dan wel weer een beetje vremd
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:35:21 #145
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28786177
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef NRH het volgende:

[..]

Iets wat van vlees of organisch membraam is (die reuzenzuigmond), is nou eenmaal kwetsbaar. Net als bij een harnas heeft het zwakke plekken als het zich bloot geeft.
The Internets, I needs it..
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:38:00 #146
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_28786256
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:17 schreef Timo20 het volgende:

[..]

pissen voordat de film begint is ook een optie
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:45:28 #147
125126 Mr-Coffee
pi_28786472
Ik ben zelf groot fan van The War Of The Worlds.

Ik heb het boek, de musical, het hoorspel en de oude film.

Ik ging dan ook met volle verwachting naar deze versie toe, en was aangenaam verrast.

Alleen 2 kritiek punten.

Punt 1: Geen cylinders en geen Thunderchild, en dat zijn toch 2 sleutel delen in het WOTW gebeuren.

Punt 2: De martians zagen eruit alsof ze van Independence day zijn overgelopen, terwijl de Martians eigenlijk overmaatse octopussen zijn met te veel hersenen.
Set Sail, For Fail.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:55:17 #148
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28786731
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:45 schreef Mr-Coffee het volgende:
Punt 1: Geen cylinders en geen Thunderchild, en dat zijn toch 2 sleutel delen in het WOTW gebeuren.
Die andere films hadden trouwens ook geen Thunderchild, nu dat ik het zo bedenk . . .
pi_28787448
De film afgelopen zaterdag bekeken in Arnhem (Euro), het hoogte punt kwam vlak voor de pauze toen een gestoorde gek naar voren liep. Iedereen ff zwaar zat te irriteren en vervolgens de zaal uit liep. De film was wel ok, slap verhaal maar wel een goede opbouw van spanning. De actie bleef uit en die had ik nou net wel verwacht van Spielberg. Dit was weer eens JVJC (Jammer van je Centen). Was ik nou maar naar Hurbie gegaan.
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:19:49 #150
125126 Mr-Coffee
pi_28796560
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:55 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Die andere films hadden trouwens ook geen Thunderchild, nu dat ik het zo bedenk . . .
Inderdaad, mar gelukkig komt daar over een jaar of 2 verandering in als Jeff Wayne,s CGI film uitkomt.
Daar zit dus wel de Thunderchild scene in.
Set Sail, For Fail.
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:15:17 #151
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28800764
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:19 schreef Mr-Coffee het volgende:
Inderdaad, mar gelukkig komt daar over een jaar of 2 verandering in als Jeff Wayne,s CGI film uitkomt.
Daar zit dus wel de Thunderchild scene in.
Huh ??

Wat weet jij wat ik niet weet ??
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:17:51 #152
125126 Mr-Coffee
pi_28800880
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:15 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Huh ??

Wat weet jij wat ik niet weet ??
kijk op www.waroftheworldsonline.com

of www.eveofthewar.com
Set Sail, For Fail.
  zondag 24 juli 2005 @ 12:59:50 #153
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29082162
Ik heb 'm gister gezien en vond 'm erg onbevredigend. Alsof de film alleen maar gemaakt is ter promotie van de special effects. Het einde werd er effe aangebreid en doorheen gejakkerd, die scenes met die vent in de kelder mistte ook volkomen doel en de Amerikaanse neiging om overal emo in te duwen, was ook hell.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 24 juli 2005 @ 13:06:10 #154
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29082330
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:21 schreef NRH het volgende:
En waarom?
SPOILER
Ligt eraan waar ze waren op het moment van de bliksems.
quote:
SPOILER
Ligt eraan waar ze waren op het moment van de bliksems.
quote:
SPOILER
Man in kelder: dood. Andere papa: dood.[quote]
SPOILER
Ze hebben het in het begin van de film al over de Oekraïne en later ook over andere plaatsen
quote:
SPOILER
Meerdere dooie koeien in beeld gezien en vogels al helemaal.
quote:
SPOILER
Doel: Energie. En niet verslagen door de mens...
quote:
SPOILER
Einde van de film gemist? Daar wordt het gewoon verteld door Freeman.
quote:
SPOILER
Doel: papagevoelens aanwakkeren.
quote:
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:22:49 #155
125126 Mr-Coffee
pi_29087083
Op de site van Stevens film, staan een aantal zeer mooie wallpapers, ook concept art van de fighting machines.
Set Sail, For Fail.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:26:28 #156
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_29087182
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:22 schreef Mr-Coffee het volgende:
Op de site van Stevens film, staan een aantal zeer mooie wallpapers, ook concept art van de fighting machines.
welke site..?
  zondag 24 juli 2005 @ 16:48:57 #157
125126 Mr-Coffee
pi_29087821
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:26 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

welke site..?
http://www.waroftheworlds.com

Onder downloads - wallpapers - Tripod art.
Set Sail, For Fail.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:49:44 #158
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_29087844
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:48 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

http://www.waroftheworlds.com

Onder downloads - wallpapers - Tripod art.
dank..
  maandag 25 juli 2005 @ 16:47:12 #159
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_29115262
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:21 schreef NRH het volgende:
En waarom?

• Het stikt van de fouten (camcoder, waarom is op zoveel plaatsen wel electriciteit, doet apparatuur op batterijen het dan weer wel en dan weer niet en waarom doen alle legerauto's enzo het nog wel?)
  • Niet overal zijn de bliksemschichten (lees: EMP's) ingeslagen.
    quote:
  • Iedereen duikt onder, maar dat was onnodig, want de wijk in Boston in het einde bleek totaal onaangetast.
  • Omdat één wijk onaangetast blijkt is er helemaal geen reden om te vluchten? Heb je het begin wel gezien, dat heel New Jersey werd weggevaagd?
    quote:
  • Zelfs in Independence Day gaan hoofdpersonen dood.
  • Harlan Ogilvy, Sheryl, Nora, de automonteur. Oke, niet allemaal hoofdpersonen, maar Ogilvy doet toch wel een groot stuk van de film mee.
    quote:
  • De wereld bestaat niet alleen uit Amerika.
  • Oekraïne werd als eerste getroffen, Europa was het ergst getroffen, Zuid-Amerika totaal niet, in Japan was er een tripod neergehaald.
    quote:
  • De wereld bestaat niet alleen uit mensen (geen hond, kat, koe, gezien).
  • Een rat in de kelder van de boerderij, dooie koeien op het weiland, vogels die vliegen naar de tripods op de heuvel, vogels die zitten op de tripod in Boston.
    quote:
  • Wat was de motivatie van de aliens? Ze zijn superintelligent want ze waren miljoenen jaren geleden al in staat om superstoere vechtmachines in de aarde te verstoppen, maar toch laten ze zich op kinderlijke wijze verslaan door de menz. En wat was hun doel met het vernietigen van de aarde? Al hadden ze hem willen overnemen hadden ze dat in ieder geval al eerder kunnen doen.
  • Ze zijn niet verslagen door de mens, ze zijn vernietigd door de bacteriën. Ze wilden de aarde niet vernietigen, maar overnemen. In het begin werd uitgelegd dat de mens slechts een ongedierte is voor de Martianen en dus geen beslissende factor.
    quote:
  • De reden waarom de aliens kapot gingen was luchtvervuiling oid??? Nog duizend keer slapper dan Signs.
  • Bacteriën.
    quote:
  • Het gegil van Dakota Fanning!! Hou je smoel k**kind!
  • Paniekreactie.
    quote:
    Deze minpunten lagen echter niet aan de film, maar aan jou.
      maandag 25 juli 2005 @ 18:38:30 #160
    80425 Muertez
    met een z?
    pi_29117848
    Naast de eerder genoemde punten was er nog iets dat weer onwaarschijnlijk ongeloofwaardig is:
    SPOILER

Ik bedoel, de hele aarde wordt vernietigd door een buitenaards ras en dan zou dit een goed verhaal zijn come on
      maandag 25 juli 2005 @ 19:43:11 #161
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29119852
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 18:38 schreef Muertez het volgende:
    Naast de eerder genoemde punten was er nog iets dat weer onwaarschijnlijk ongeloofwaardig is:
    SPOILER

Ik bedoel, de hele aarde wordt vernietigd door een buitenaards ras en dan zou dit een goed verhaal zijn come on
    Inderdaad, dat begreep ik ook niet.
      maandag 25 juli 2005 @ 19:53:58 #162
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_29120177
    Nouja Amerikanen willen wel altijd dat persoonlijke aspect van het leed. Veel meer nog dan bij ons. Er kunnen honderden boeken geschreven worden over die ene persoon die het overleefd heeft, en al die mensen die dood zijn gegaan interesseren ze geen reet.

Maar of dat ook gebeurt vlak na de eerste aanval van onverwoestbare aliens, nee dat lijkt me ook een beetje stug.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 25 juli 2005 @ 20:08:10 #163
    125126 Mr-Coffee
    pi_29120627
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 18:38 schreef Muertez het volgende:
    SPOILER

Het verhaal is uit 1898.
    En is het eerste verhaal wat een buitenaardse invasie behandeld.
    Voor die tijd was dat heel goed in elkaar gezet, en het originele The War Of The Worlds is nog steeds een SF klassieker.
    Set Sail, For Fail.
      maandag 25 juli 2005 @ 21:27:29 #164
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_29123339
    Ik vind dat het originele verhaal zeer de nek is omgedraaid. Ik was met hoge verwachtingen de bios ingegaan, en tot de pauze (wat was die belachelijk vroeg) was het redelijk. Maar na de pauze was het geen schim meer van de psychologie van het boek.
    Jammer, gemiste kans. Ze hadden met de huidige stand van de techniek (zo speciaal vond ik die special effects ook weer niet) en met wat meer diepgang in de film, een veel beter product kunnen neerzetten.
    Maar enfin, om een avondje thuis op de bank de dvd te bekijken is ie goed genoeg. Jammer alleen dat het nu (een maat van me) geld kostte om 2 kaartjes te kopen )
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      maandag 25 juli 2005 @ 21:38:19 #165
    125126 Mr-Coffee
    pi_29123716
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:27 schreef 456 het volgende:
    Ik vind dat het originele verhaal zeer de nek is omgedraaid. Ik was met hoge verwachtingen de bios ingegaan, en tot de pauze (wat was die belachelijk vroeg) was het redelijk. Maar na de pauze was het geen schim meer van de psychologie van het boek.
    Jammer, gemiste kans. Ze hadden met de huidige stand van de techniek (zo speciaal vond ik die special effects ook weer niet) en met wat meer diepgang in de film, een veel beter product kunnen neerzetten.
    Maar enfin, om een avondje thuis op de bank de dvd te bekijken is ie goed genoeg. Jammer alleen dat het nu (een maat van me) geld kostte om 2 kaartjes te kopen )
    Ik denk dat de ware karakter van ,t boek alleen benaderd kan worden als er een getrouwe verfilming van het boek komt.
    Set Sail, For Fail.
      maandag 25 juli 2005 @ 21:43:32 #166
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29123900
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 20:08 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Het verhaal is uit 1898.
    En is het eerste verhaal wat een buitenaardse invasie behandeld.
    Voor die tijd was dat heel goed in elkaar gezet, en het originele The War Of The Worlds is nog steeds een SF klassieker.
    Muertez bedoelt dat die reporter het een goed verhaal had gevonden als Cruise in het gecrashte vliegtuig had gezeten (terwijl de hele wereld wordt vernietigd door aliens).
      maandag 25 juli 2005 @ 21:52:31 #167
    125126 Mr-Coffee
    pi_29124232
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:43 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Muertez bedoelt dat die reporter het een goed verhaal had gevonden als Cruise in het gecrashte vliegtuig had gezeten (terwijl de hele wereld wordt vernietigd door aliens).
    Vond ik eigenlijk wel toepasselijk voor de attitude van de huidige sensatie media.
    Set Sail, For Fail.
      maandag 25 juli 2005 @ 22:18:46 #168
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29125132
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:52 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Vond ik eigenlijk wel toepasselijk voor de attitude van de huidige sensatie media.
    Misschien, maar ik had toch liever een paar totaal geflipte mensen gezien..
      maandag 25 juli 2005 @ 22:35:54 #169
    80425 Muertez
    met een z?
    pi_29125766
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:43 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

ah, dank je, dat is inderdaad wat ik bedoel, het sloeg niet op het boek dat verfilmt is
      dinsdag 26 juli 2005 @ 18:04:04 #170
    125126 Mr-Coffee
    pi_29147249
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 22:35 schreef Muertez het volgende:

[..]

ah, dank je, dat is inderdaad wat ik bedoel, het sloeg niet op het boek dat verfilmt is
    Ja sorry, las ,t ook ff verkeerd.
    Set Sail, For Fail.
    pi_29147423
    Ik heb hem ook gezien. Het had een leuke film kunnen zijn, maar wat heb ik mij aan dat kleine meisje lopen irriteren zeg.
      dinsdag 26 juli 2005 @ 18:21:34 #172
    125126 Mr-Coffee
    pi_29147726
    Over irritatie gesproken, heeft iemand van jullie wel is de oude film gezien met Gene Barry en Ann Robinson.

Ik heb em op dvd, leuke film, maar als mevrouw Robinson d,r scheur opentrekt gaat ie toch echt ff op mute.
    Set Sail, For Fail.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 09:59:41 #173
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_29225924
    Wat een hoop negatieve reacties zeg....
    Ik vond het gewoon een hele leuke film. Eens vanuit een ander perspectief gezien dan van 1 of andere supheld die de aliens wel ff zal verslaan.

Daarnaast is Tom Cruise wel relaxt in deze film. Keertje niet het bijdehante ventje of ideale schoonzoon. Ben niet bepaald een fan van hem, maar hier was hij toch best goed.

Einde was vrij abrupt en niet echt duidelijk, maar dat kwam ook denk ik een beetje doordat het vanuit het perspectief werd gezien van die familie die ook niet wist wat er gebeurde.

Had trouwens beetje deja-vu met Half Life 2 met die Tri-pods...
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
      vrijdag 29 juli 2005 @ 13:26:37 #174
    125126 Mr-Coffee
    pi_29232799
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 09:59 schreef Komakie het volgende:
    Wat een hoop negatieve reacties zeg....
    Ik vond het gewoon een hele leuke film. Eens vanuit een ander perspectief gezien dan van 1 of andere supheld die de aliens wel ff zal verslaan.

Daarnaast is Tom Cruise wel relaxt in deze film. Keertje niet het bijdehante ventje of ideale schoonzoon. Ben niet bepaald een fan van hem, maar hier was hij toch best goed.

Einde was vrij abrupt en niet echt duidelijk, maar dat kwam ook denk ik een beetje doordat het vanuit het perspectief werd gezien van die familie die ook niet wist wat er gebeurde.

Had trouwens beetje deja-vu met Half Life 2 met die Tri-pods...
    Waar denk je dat de striders uit Half Life op ge inspireerd zijn?
    Set Sail, For Fail.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 13:44:13 #175
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_29233361
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 13:26 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Waar denk je dat de striders uit Half Life op ge inspireerd zijn?
    mja dat blijkt

wist van te voren niet dat ze daarop gebaseerd waren, dus ik had gisteren in de bios zoiets van "hey Half Life"
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
      vrijdag 29 juli 2005 @ 15:02:08 #176
    125126 Mr-Coffee
    pi_29235867
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 13:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

mja dat blijkt

wist van te voren niet dat ze daarop gebaseerd waren, dus ik had gisteren in de bios zoiets van "hey Half Life"
    Ik had het juist andersom, toen de eerste screens van Halflife de ronde deden en de eerste Strider screen op m,n beeldscherm kwam dacht ik"hey, the war of the worlds!! "
    Set Sail, For Fail.
    pi_29248550
    Ik vond deze film echt een niemendalletje. Het viel me in ieder geval vies tegen. Alle apparaten stuk, maar wel een fototoestel en een videocamere die gewoon functioneren. Vaag hoor. Verder werd ik zowat gestoord door dat hysterisch gillende kind, dat hadden ze echt anders aan meoten pakken.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:22:49 #178
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29249821
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik vond deze film echt een niemendalletje. Het viel me in ieder geval vies tegen. Alle apparaten stuk, maar wel een fototoestel en een videocamere die gewoon functioneren. Vaag hoor. Verder werd ik zowat gestoord door dat hysterisch gillende kind, dat hadden ze echt anders aan meoten pakken.
    Weet jij wat een EMP is en hoe het precies werkt?
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:36:03 #179
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_29250342
    Hands down één van de slechtste films die ik in jaren heb gezien... en dat is inclusief Gayniggers From Outer Space.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:37:05 #180
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_29250384
    Wat kunnen mensen ook overdrijven zeg
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:39:10 #181
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29250470
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:36 schreef Lithion het volgende:
    Hands down één van de slechtste films die ik in jaren heb gezien... en dat is inclusief Gayniggers From Outer Space.
    Onderbouwing?
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:42:24 #182
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_29250599
    Trouwens, dat het kind zo krijsde was dus express gedaan! Dat hoorde zo en vond het juist realistischer! Ik bedoel.. zo een kind die dat meemaakt.. staat niet de hele tijd te lachen of te springen. Die gaat janken... Maar goed...
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:55:58 #183
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_29251130
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:37 schreef Dizer het volgende:
    Wat kunnen mensen ook overdrijven zeg
    Ik meen het serieus. De hele film is één grote opeenstapeling van ergernissen. Ik heb niks tegen science-fiction, ik heb niks tegen een beetje toeval en ik zit niet bij elke film te kijken van: "Maar da kan nooit!"... maar als je in deze film dan getrakteerd wordt op een vliegtuigcrash, waarbij het huis en de auto van de familie Cruise in de verder totale vernietiging volledig onbeschadigd blijft én er dan ook nog eens wonderwel een vrij pad is om met die wagen te vertrekken, dan heeft dat niks meer met film-logica te maken, dat is een belediging van de kijker. Ik ben geen debiel!
    Dat dan nog buiten de compleet één-dimensionale karakters die neer worden gezet op het scherm, waar ik als kijker, geen énkele binding mee krijg. Een sensatie-belust kutjong dat de auto van z'n pa jat, verder totaal sociaal inept is die zegt "Dad! I have to be there!"? Dan interesseert het me al geen reet meer of hij in die vlammenzee omkomt of niet en oh... oh... hij blijkt te leven op het eind? Goh, wat een verrassing.
    Die godsgruwelijk eindeloze scene in die kelder die dus echt geen moment écht spannend is. Het enige wat ik me afvroeg was wanneer hier een einde aan zou komen. De halve stad wordt platggebombardeerd, maar in één zo'n huis sturen ze daadwerkelijk aliens naarbinnen? Nogmaals, ongeloofwaardigheden in films, niks mis mee, maar behandel het publiek niet als domme debielen die écht niets snappen.
    Het einde (en eigenlijk de hele opbouw van de film) was natuurlijk helemaal pathetisch en totaal beneden alle niveau. Introductie van de karakters, prima. Introductie van het probleem, prima. Gevecht, prima. Totale ontreddering, prima. Tom reist maar wat af, prima En dan ineens onze Tom: "Hey, why are they wobbling like that?"
    - "We don't know."
    "Oh, okay. I'll walk through this tunnel for no apparent reason. Bye!"

Tripod wankelt een beetje, valt, Morgan Freeman vertelt even wat voor een enorm kutplot je hebt gezien en that's it. Maar nee, het publiek moet nog even verder als debiel behandeld worden door de jongen, die voorzeker in een hellevuur die de mensheid sinds Hiroshima niet meer heeft gezien totaal verbrand is geweest, weer tevoorschijn te laten komen. De American Dream van een gezin met gescheiden ouders staat trots bij een Amerikaanse vlag en iedereen is happy.

En dan wil ik het nog niet hebben over volledig nutteloze karakters als die van Tim Robbins en dat wijf met die dochter die hij onderweg tegenkomt, die verder echt niets aan het verhaal toevoegen en niets aan mijn beleving.

Dit was broddelwerk tot en met en duidelijk gericht op de debielsten der debielen. Als zodanig misschien geschikt voor de Amerikaanse markt, maar aan mij niet besteed. Ik vond het werkelijk waardeloos.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:58:46 #184
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_29251239
    Overigens opmerkelijk dat het op Rottentomatoes zo'n hoge rating krijgt, zie ik nu.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 07:43:19 #185
    125126 Mr-Coffee
    pi_29259799
    Valt me op dat vooral mensen die niet bekend zijn met het verhaal of uberhaupt het fenomeen The War Of The Worlds niet kennen het een slechte film vinden.

Cultuurbarbaren!!!!
    Ketters!!!
    Set Sail, For Fail.
    pi_29261049
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:22 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Weet jij wat een EMP is en hoe het precies werkt?
    Ik dacht mee te krijgen dat alle apparaten kaduuk waren. Auto's. Televisie. Mobiele telefoon. Koelkast. Waarom die camera's dan niet?
    pi_29261265
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:55 schreef Lithion het volgende:

[..]
    Totaal 100% eens is. Ik ergerde me aan van alles. Mobiele telefoons, horloges, alles staat stil, maar 1 of andere gast kan rustig filmen wanneer zo'n tripod de grond uit komt. Een ander pakt zijn digitale camera en hup, die doet het ook hoor.

De binding met karakters was er totaal niet. Hoe plat ze gebracht werden vond ik al een kunst op zich.

De scene (nou ja, scene, het was de complete film leek het wel) in de kelder kon me geen moment boeien. Toen dat ding eindelijk weg was, komen die godsvergeten aliens nog naar binnen. Wel godverdomme! Duurt het nog langer!

Het meest abrupte einde allertijde, ik dacht dat Jurassic Park niet verbeterd kon worden qua abrupt einde, maar ik heb me vergist. Well done

Dat het geen 1 op 1 vertaling is van het boek kan ik begrijpen, maar dit sloeg alles. Had er dan een trilogie van gemaakt om het beter uit te werken
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_29261406
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 07:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
    Valt me op dat vooral mensen die niet bekend zijn met het verhaal of uberhaupt het fenomeen The War Of The Worlds niet kennen het een slechte film vinden.

Cultuurbarbaren!!!!
    Ketters!!!
    Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.
    Het kon me echt niet boeien, eerder irriteren. Een amerikaanse film, vol met clichees (gescheiden ouders met lastige kinderen, het amerikaanse leger dat hun vuurkracht wel even laten zien, mag ik doorgaan?).

Maar goed, een mening, als jij je er mee vermaakt hebt, gelukkig maar .
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_29261739
    Dat die fotocamera nog werkt klopt trouwens wel. Het was een analoge, en die werken niet elektrisch. Je ziet die gast het rolletje nog doordraaien.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 11:43:40 #190
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_29262020
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 07:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
    Ik heb geen reet te maken met het boek of vorige versies van de film. Ik ga naar de bioscoop om die specifieke film te zien en die film moet goed zijn. Waarom zou ik een kutfilm ineens een goede film moeten vinden omdat het van een goed boek afkomt? Als het een slechte verfilming is, dan is het een slechte film. Klaar.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 12:36:30 #191
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_29263038
    Platte karakters? Er zat een klassiek epiphany in, mên.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 12:44:02 #192
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_29263186
    Sommige mensen zijn echt overdreven kritisch.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      zaterdag 30 juli 2005 @ 13:18:21 #193
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29263908
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik meen het serieus. De hele film is één grote opeenstapeling van ergernissen. Ik heb niks tegen science-fiction, ik heb niks tegen een beetje toeval en ik zit niet bij elke film te kijken van: "Maar da kan nooit!"... maar als je in deze film dan getrakteerd wordt op een vliegtuigcrash, waarbij het huis en de auto van de familie Cruise in de verder totale vernietiging volledig onbeschadigd blijft én er dan ook nog eens wonderwel een vrij pad is om met die wagen te vertrekken, dan heeft dat niks meer met film-logica te maken, dat is een belediging van de kijker.
    De helft van het huis was weggevaagd.
    quote:
    Ik ben geen debiel!
    Het begint er wel op te lijken...
    quote:
    Dat dan nog buiten de compleet één-dimensionale karakters die neer worden gezet op het scherm, waar ik als kijker, geen énkele binding mee krijg. Een sensatie-belust kutjong dat de auto van z'n pa jat, verder totaal sociaal inept is die zegt "Dad! I have to be there!"? Dan interesseert het me al geen reet meer of hij in die vlammenzee omkomt of niet en oh... oh... hij blijkt te leven op het eind? Goh, wat een verrassing.
    Die jongen beseft dat de mensheid compleet wordt uitgeroeid en wil als laatste levenservaring de laatste en grootste oorlog aller tijden op de eerste rang meemaken.
    quote:
    Die godsgruwelijk eindeloze scene in die kelder die dus echt geen moment écht spannend is. Het enige wat ik me afvroeg was wanneer hier een einde aan zou komen. De halve stad wordt platggebombardeerd, maar in één zo'n huis sturen ze daadwerkelijk aliens naarbinnen?
    Wat erg!! Waarom moet alles altijd uitgelegd worden?
    quote:
    Nogmaals, ongeloofwaardigheden in films, niks mis mee, maar behandel het publiek niet als domme debielen die écht niets snappen.
    Jij bent natuurlijk superintelligent.
    quote:
    Het einde (en eigenlijk de hele opbouw van de film) was natuurlijk helemaal pathetisch en totaal beneden alle niveau. Introductie van de karakters, prima. Introductie van het probleem, prima. Gevecht, prima. Totale ontreddering, prima. Tom reist maar wat af, prima En dan ineens onze Tom: "Hey, why are they wobbling like that?"
    - "We don't know."
    "Oh, okay. I'll walk through this tunnel for no apparent reason. Bye!"
    Mijn god, wat kan jij overdrijven.
    quote:
    Tripod wankelt een beetje, valt, Morgan Freeman vertelt even wat voor een enorm kutplot je hebt gezien en that's it. Maar nee, het publiek moet nog even verder als debiel behandeld worden door de jongen, die voorzeker in een hellevuur die de mensheid sinds Hiroshima niet meer heeft gezien totaal verbrand is geweest, weer tevoorschijn te laten komen. De American Dream van een gezin met gescheiden ouders staat trots bij een Amerikaanse vlag en iedereen is happy.
    Dit bewijst gelijk weer dat je wél een schlemiel bent. "Gescheiden ouders" zijn niet echt een American Dream, heh?
    quote:
    En dan wil ik het nog niet hebben over volledig nutteloze karakters als die van Tim Robbins en dat wijf met die dochter die hij onderweg tegenkomt, die verder echt niets aan het verhaal toevoegen en niets aan mijn beleving.
    Want?
    quote:
    Dit was broddelwerk tot en met en duidelijk gericht op de debielsten der debielen. Als zodanig misschien geschikt voor de Amerikaanse markt, maar aan mij niet besteed. Ik vond het werkelijk waardeloos.
    Jij bent superintelligent en superintellectueel en wil een film die voor dat soort mensen bedoeld is. Prima, maar begin dan niet een film als War of the Worlds op zulke mierenneukerige details af te zeiken.
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 11:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.
    Het kon me echt niet boeien, eerder irriteren. Een amerikaanse film, vol met clichees (gescheiden ouders met lastige kinderen, het amerikaanse leger dat hun vuurkracht wel even laten zien, mag ik doorgaan?).

Maar goed, een mening, als jij je er mee vermaakt hebt, gelukkig maar .
    Ah, nu komt de aap uit de mouw. Een kinderachtige film als LOTR is opeens wél een goede verfilming? Oók als Frodo, Sam, Gandalf, Aragorn, Arwen, Gimli, etc. etc. állemaal nog levend zijn aan het einde?
    pi_29265091
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 11:28 schreef Kontiki het volgende:
    Dat die fotocamera nog werkt klopt trouwens wel. Het was een analoge, en die werken niet elektrisch. Je ziet die gast het rolletje nog doordraaien.
    Analoog heeft toch ook een batterij? Maar goed, al is dat niet zo, dan nog heb je die videocamera.
    pi_29270276
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 14:07 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Analoog heeft toch ook een batterij? Maar goed, al is dat niet zo, dan nog heb je die videocamera.
    Nee niet altijd. Die gast had een camera waarbij je zelf het rolletje moet doordraaien = geen batterij. Maar die videocamera was erg dom inderdaad. En dan wordt er nog een close up van gemaakt ook
      zaterdag 30 juli 2005 @ 18:07:15 #196
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29270359
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 18:03 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Nee niet altijd. Die gast had een camera waarbij je zelf het rolletje moet doordraaien = geen batterij. Maar die videocamera was erg dom inderdaad. En dan wordt er nog een close up van gemaakt ook
    Dan vraag ik me toch af, waarom zou Spielberg dat niet hebben opgemerkt? Zo'n ervaren regisseur... misschien is het wel gewoon een grapje van hem. En lacht hij zich dood om alle mensen die zijn film kut vinden vanwege zo'n "fout" want hij verdient er zelf miljoenen euro's aan doordat er mensen zijn die zo'n fout helemaal niet boeiend vinden en het gewoon een goede film vinden.
    pi_29271467
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 18:07 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af, waarom zou Spielberg dat niet hebben opgemerkt? Zo'n ervaren regisseur... misschien is het wel gewoon een grapje van hem.
    Hij vond het gewoon een te mooi shot om het niet te doen denk ik (de gevallen camera waarop je nog een paar seconden beelden van de paniek ziet).
    pi_29273828
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 18:49 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Hij vond het gewoon een te mooi shot om het niet te doen denk ik (de gevallen camera waarop je nog een paar seconden beelden van de paniek ziet).
    Een soort van dichterlijke vrijheid wil je zeggen? Ik ben het wel met je eens dat het een mooi shot was. Zoals er wel meer mooie shots in de film zitten.
    pi_29278665
    Ik snap het nog steeds niet. Aliens kicken ass, gebouwen exploderen, totale chaos op de straten, tripods over en weer, dood en verderf, ontreddering, paniek. Kortom: de wereld staat in brand, en waar letten mensen op? Een camera.

Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 22:49:25 #200
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_29279029
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 22:36 schreef Disorder het volgende:
    Ik snap het nog steeds niet. Aliens kicken ass, gebouwen exploderen, totale chaos op de straten, tripods over en weer, dood en verderf, ontreddering, paniek. Kortom: de wereld staat in brand, en waar letten mensen op? Een camera.

Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
    Klopt helemaal.

Geweldig realistische invasie en massahysterie, angstaanjagende en indrukwekkende tripods en vooral de totale ontreddering door het feit dat het complete Amerikaanse leger in een paar dagen tijd compleet wordt verwoest. Allemaal perfect gefilmd met indrukwekkende shots en realistische beelden.

Maar waarom is het een kutfilm? Het tv-busje ondervindt geen hinder van de brokstukken van het neergestorten vliegtuig.

Of nog erger: aan het einde loopt Tom Cruise door een tunnel zonder dat er wordt uitgelegd waarom.

Ik heb het idee dat sommige mensen het volledige verhaal in hun schoot geworpen willen hebben met een heuse trilogie á la Lord of the Rings.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')