SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....is jammer maar dat kon je op je sokken aanvoelen (tis nou eenmaal een Spielberg film)
Ik zag de film met een vriend die normaal gesproken dus wel films analyseert op 'realisme' (kijkt niet lekker met zo'n iemand naast je) en die was zo onder de indruk van het spektakel dat ik hem 2 uur niet gehoord heb![]()
Welke aapquote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:18 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ah, nu komt de aap uit de mouw. Een kinderachtige film als LOTR is opeens wél een goede verfilming? Oók als Frodo, Sam, Gandalf, Aragorn, Arwen, Gimli, etc. etc. állemaal nog levend zijn aan het einde?
treurig hoor... als de ouders nog bij mekaar zouden zijn zou je zeggen dat het typisch de american dream zou zijn en dus cliché.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit was een, naar mijn mening, dieptrieste film. Na de verfilming van LOTR weten we toch dat 'lastige'boekverfilmingen wel goed gedaan kunnen worden.
Het kon me echt niet boeien, eerder irriteren. Een amerikaanse film, vol met clichees (gescheiden ouders met lastige kinderen, het amerikaanse leger dat hun vuurkracht wel even laten zien, mag ik doorgaan?).
Vast, maar ook van lotr heb ik het boek gelezen en ging ik naar de bios met het idee dat het een boekverfilming ging worden. Waar mijn verwachting wel uitkwam. In elke film zijn fouten te ontdekken, maar meestal pik ik ze later op een site even eruit. Ik let er normaal totaal 0,0% op. Maar hier waren ze zo veel aanwezig en zo duidelijk, dat ik dacht dat er per ongeluk een foutje was gemaakt met de naam spielberg.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
treurig hoor... als de ouders nog bij mekaar zouden zijn zou je zeggen dat het typisch de american dream zou zijn en dus cliché.
Het Amerikaanse leger dat wel even zijn vuurkracht laat zien??? Kweenie hoor, maar wat zou jij doen als de wereld aangevallen wordt door aliensLekker onderuit gaan zitten met een bak popcorn om te kijken of het ze lukt???
Nee, dan zou je ook het leger er op af sturen. Lijkt me logisch he.
Spielberg heeft nog nooit Amerika gepropagandeerd dus dat zal hij in deze film ook niet doen.
In LOTR is ook zat cliché gebeuren te vinden. Het valt alleen blijkbaar wat minder op. Of je wilt het niet zien natuurlijk. Kan ook nog.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet bepaald een geloofwaardige film is (hmmm het uitgangspunt dat er aliens al onder de grond zitten is al iets wat ongeloofwaardig) en dat er zat fouten in zitten. Maar dat je dan gaat lopen zeiken over kleine dingetjes.... Zo treurig....
![]()
War of the Worlds komt misschien niet zo extreem in de buurt van het origineel, maar dit is alleen omdat Spielberg terecht besloot het verhaal naar de huidige tijd te vertalen.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Welke aapGandalf gaat naar de eeuwige jachtvelden
LOTR, wat jij kinderachtig noemt, was een goede verfilming, redelijk in de buurt van het orgineel. Wat ik van War of the worlds niet kan zeggen. Jee, als iemand anders een andere mening heeft, is meneer meteen op zijn pik getrapt. Ik had gehoopt op een leuke verfilming van het boek, maar er zaten zoveel clichees in dat ik het tegen vond vallen. Misschien dat de CGI versie wel leuker voor mij is, dat wordt afwachten.
quote:Op zondag 31 juli 2005 21:08 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben afgelopen maandag geweest.
Wat een zaadfilm zeg, waardeloos.
"War of the Worlds". Ik heb een 'war' gezien van één 'world', en de aardbewoners liepen alleen maar te schreeuwen en vluchtten vervolgens. Er was geen sprake van een gevecht. Het enige dat je ziet, is een paar machientjes die uit de grond komen, en vervolgens alles verwoesten. That's it. Een 'war' betekent dat er strijd is, ik heb geen strijd gezien, alleen anderhalf uur vernietiging, wat ook knap saai wordt na een tijdje. En bovendien zit de film zó vol met fouten dat het echt tenenkrommend wordt.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
treurig hoor... als de ouders nog bij mekaar zouden zijn zou je zeggen dat het typisch de american dream zou zijn en dus cliché.
Het Amerikaanse leger dat wel even zijn vuurkracht laat zien??? Kweenie hoor, maar wat zou jij doen als de wereld aangevallen wordt door aliensLekker onderuit gaan zitten met een bak popcorn om te kijken of het ze lukt???
Nee, dan zou je ook het leger er op af sturen. Lijkt me logisch he.
Spielberg heeft nog nooit Amerika gepropagandeerd dus dat zal hij in deze film ook niet doen.
In LOTR is ook zat cliché gebeuren te vinden. Het valt alleen blijkbaar wat minder op. Of je wilt het niet zien natuurlijk. Kan ook nog.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet bepaald een geloofwaardige film is (hmmm het uitgangspunt dat er aliens al onder de grond zitten is al iets wat ongeloofwaardig) en dat er zat fouten in zitten. Maar dat je dan gaat lopen zeiken over kleine dingetjes.... Zo treurig....
![]()
Ik let er normaal gesproken niet op, maar dat van die camera lag er wel heel dik op, eerst een paar minuten naar een scene kijken waar ze laten zien dat niets het meer doet , autos koelkasten horloges al die onzin doet het niet, en 2 minuten later staat er iemand te film.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:36 schreef Disorder het volgende:
Ik snap het nog steeds niet. Aliens kicken ass, gebouwen exploderen, totale chaos op de straten, tripods over en weer, dood en verderf, ontreddering, paniek. Kortom: de wereld staat in brand, en waar letten mensen op? Een camera.
Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
En sommige mensen valt zoiets gewoon direct op, omdat het nogal overduidelijk is. Wat is er mis met kritiek leveren op een film. Je hebt er gewoon voor betaald hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:36 schreef Disorder het volgende:
Sommige mensen gaan niet naar de bioscoop om plezier te hebben, maar om een analyse uit te voeren.
Laat het rustenquote:Op donderdag 17 november 2005 11:44 schreef Kontiki het volgende:
[..]
En sommige mensen valt zoiets gewoon direct op, omdat het nogal overduidelijk is. Wat is er mis met kritiek leveren op een film. Je hebt er gewoon voor betaald hoor.
nog 20 minuten extra van die ellende?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:08 schreef wolfrolf het volgende:
Alleen het einde vind ik enigszins abrupt... Had volgens mij best nog 20 mins aan vastgeknoopt kunnen worden...
Mja ik weet nietquote:Op donderdag 17 november 2005 13:24 schreef _Arual_ het volgende:
nog 20 minuten extra van die ellende?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar had meer in gezeten heb ik het idee
Maar voor de rest hoor je mij niet klagen over deze prent
lekker faxen heel de dag echt genot
Vergeet niet dat in het originele boek van HG Wells, de aliens ook doodgingen aan bacterien.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:00 schreef DrDentz het volgende:
de oplossing vond ik ook vrij sneu eigenlijk, alsof de tijd erop zat en ze ff snel een happy end moesten bedenken
Die is van Orson Welles, een ander persoon.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
de radioversie van wells
]dat is mooi om eens te luisteren
Nopes sorry.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
ach, bijna t zelfde
Gaaf, hoelaat?quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:48 schreef DeTolk het volgende:
Vanavond op Radio Veronica de Nederlandse versie van het hoorspel
Ik vond Cruise juist super als mislukte vader, wat ik wel matig vond is dat ze bij Tim Robbins 2 personages in een hebben gerold, namelijk die van de curate en de artilleryman.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:38 schreef PDOA het volgende:
Ik geef de film 2 sterren, te danken aan het ondermaatse acteren van Cruise. Het belachelijke einde van de film (I don't care of het nu hetzelfde is als het boek or not) en de nutteloze bijrol van Tim robbins. Daarentegen waren de Special Effects geweldig en ook het acteerwerk van Dakota Fanning was super.
Vooral dat laatste vond ik erg zwak.quote:Op zaterdag 19 november 2005 08:52 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Ik vond Cruise juist super als mislukte vader, wat ik wel matig vond is dat ze bij Tim Robbins 2 personages in een hebben gerold, namelijk die van de curate en de artilleryman.
Plus dat Robbins character is vernoemd naar weer een ander personage in het boek, namelijk Ogilvy, de persoon die in het verhaal de cylinder ontdekt war de eerste party aliens in zaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb vloekend in de bioscoop gezeten![]()
quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:18 schreef jimjim1983 het volgende:
prachtige spektakelfilm metDat was idd een moment dat ik ook zoiets had van: ja tuukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb vloekend in de bioscoop gezeten![]()
De Fighting Machines blijven overigens wel een geniaal ontwerp, en daar in is Spieberg wel nauwkeurig aan het verhaal gebleven.Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
Batteries my friend, batteries.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat ik nog het belachelijkste vond is dat in dat stadje al het stroom uitviel maar toen die machines uit de grond kwamen en de mensen op de vlucht sloegen, zag je nog een man met een video-camera in de hand die het wonderlijk genoeg nog deed.
Tis alleen niet echt gelukt he.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:24 schreef DrDentz het volgende:
met die zoon; dat heet een happy end, daardoor komen we toch met een goed gevoel de bios uit![]()
niet dusquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:24 schreef DrDentz het volgende:
met die zoon; dat heet een happy end, daardoor komen we toch met een goed gevoel de bios uit![]()
Succes! Spielberg heeft er een slecht einde aan weten te brengen, wat de mensen ook wilden zien!quote:
En de auto's dan die gedeelte op de accu werken, die reden toch ook allemaal niet meer?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:23 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Batteries my friend, batteries..
Idd, EMP kan ook batterijen uitschakelen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:29 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En de auto's dan die gedeelte op de accu werken, die reden toch ook allemaal niet meer?![]()
Volgens mij schakelt een EMP electronica uit, de electronische circuits.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:31 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Idd, EMP kan ook batterijen uitschakelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |