abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28293517
De 92e Tour de France, van 2 tot 24 juli.

In een totaal van 21 etappes zullen de renners 3607 kilometer fietsen. Er zijn 9 vlakke etappes, 3 middelgeberteritten, 6 echte bergritten, 2 individuele tijdritten en 1 ploegentijdrit.

De renners zullen drie maal bergop eindigen. Tweemaal zal er een rustdag zijn. In totaal moet er 74 kilometer alleen worden tijdgereden. De ploegentijdrit beslaat 66 kilometer. Eenmaal zullen de renners met het vliegtuig en eenmaal zullen de renners met de trein worden vervoerd. In totaal zullen er 20 bergen van de 1e, 2e of hoogste categorie worden beklommen. De Tour doet dit jaar 9 nieuwe plaatsen aan; Fromentine, Noirmoutier-en-l'Ile, Les Essarts, La Châtaigneraie, Chambord, Gérardmer, Miramas, Agde et Lézat-sur-Lèze.

Interessant is overigens dat dit jaar de Tour begint met een tijdrit van 19 km. Dit is reeds één van de twee individuele tijdritten. Er is geen proloog.

Ook is het dit jaar tien jaar geleden dat Fabio Casartelli bloedend op het wegdek lag en later die dag zou overlijden.

De belangrijkste dagen in de Tour dit jaar zijn:
Etappe 4, Dinsdag 5 juli, Tours-Blois; ploegentijdrit
Etappe 9, Zondag 10 juli, Gérardmer-Mulhouse; de rit met de eerste bergen, waar de renners hun bergvorm kunnen vinden. De aankomst is relatief vlak.
Etappe 10, Dinsdag 12 juli, Grenoble-Courchevel; bergop aankomst op Courchevel
Etappe 11, Woensdag 13 juli, Courchevel-Briançon; rit die begint waar men de vorige dag geëindigd is met een afdaling naar het dal van Courchevel. Daarna zal men achtereenvolgens de Madeleine, de Télégraphe en de Galibier beklimmen. De finish ligt na de afdaling van de Galibier in Briançon.
Etappe 14, Zaterdag 16 juli, Agde-Ax-3 Domaines; met eerst de klim naar Port-de-Pailhères en daarna de finish op Agde-Ax-3 Domaines.
Etappe 15, Zondag 17 juli, Lézat-sur-Lèze-Saint-Lary Soulan (Pla d'Adet); wellicht dé Koninginnerit van de Tour van 2005; ook de laatste kans voor de favorieten. De renners beginnen met de Col du Portet d'Aspet, in de afdaling waarvan op 18 juli 1995 Casartelli om het leven kwam. Daarna volgen de Col de Menté, Col du Portillon, Col de Peyresourde, Col de Val Louron-Azet en uiteindelijk de aankomst op de Pla d'Adet.
Etappe 16, Dinsdag 19 juli, Mourenx-Paul; een etappe met de Aubisque en de Soulor erin. Lastige bergen. De finish ligt 40 km na de Soulor in Pau.
Etappe 20, Zaterdag 23 juli, Saint-Etienne-Saint-Etienne; Individuele tijdrit over 55 km...de laatste kans om iets in het klassement te veranderen.

De hoofdrollen zijn dit jaar weggelegd voor:

Lance Armstrong

Jan Ullrich

Alexandre Vinokourov

Paolo Savoldelli, Giro-winnaar

Ivan Basso

Iban Mayo

Een andere favoriet?

Natuurlijk weer live te volgen bij de NOS en bij onze Belgische collega's. Ook Eurosport zal weer verslag doen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_28293592
Zo, dat is beter werk.

Doe de mijne dan maar dicht.
pi_28293613
Vanochtend in de krant wat Tourprognoses van enkele renners en oud-renners. En wie had Van Heeswijk op nummer 3: Aitor Gonzalez. Goed geinformeerd die Max.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_28293647
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef zjroentje het volgende:
Vanochtend in de krant wat Tourprognoses van enkele renners en oud-renners. En wie had Van Heeswijk op nummer 3: Aitor Gonzalez. Goed geinformeerd die Max.

Sowieso een beetje vergezocht hoor, die wordt echt geen derde
pi_28293653
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef zjroentje het volgende:
Die doet dus niet mee.

En als je Michel Wuyts moet geloven is ie bang om tegen de dopinglamp te lopen.
pi_28293724
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 08:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
1 van de co-commentatoren van Michel Wuyts tijdens de Tour zal Ludo Dierckxsens zijn .

Ook had Wuyts nog wat te vertellen over doping. Hij vindt dat, wanneer ze echt renners willen betrappen op doping, ze beter wat meer zouden testen buiten competitie. Vooral in december in Zuid-Afrika en in februari in Spanje zou het volgens ons aller Michel geen probleem zijn om hopen renners positief te laten testen. Ook zei Wuyts dat hij (en anderen uit het milieu) ook wel weten hoe de vork aan de steel zit wanneer Aitor Gonzalez plots iedereen uit het wiel rijdt in de bergritten in de ronde van Zwitserland.
pi_28293814
Aitor is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker. Misschien heeft zijn terugkeer in Spaanse dienst hem veel goed gedaan. Hetzelfde geldt dit jaar eigenlijk voor Botero.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_28293913
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:29 schreef zjroentje het volgende:
Aitor is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker. Misschien heeft zijn terugkeer in Spaanse dienst hem veel goed gedaan. Hetzelfde geldt dit jaar eigenlijk voor Botero.
Ja in Spaanse dienst doen die jongens het altijd goed, of bedoelde je het niet zo?

Trouwens nog wel mijn vraag aan SoK, waar Wuyts dat gezegd heeft?
pi_28293920
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:29 schreef zjroentje het volgende:
tsja, in het wielrennen ben je snel verdacht. Ik vind het dus ook een wel erg gewaagde uitspraak van Wuyts.

Gonzalez reed overigens in zijn Fassa - tijd niet constant op een laag niveau. Hij won nog ritten in de Tour en Giro. Dus van een merkwaardige vormpiek na een grote dip (wat dus vaak zo is bij dopinggebruikers) kan je niet echt spreken.
pi_28294104
Mooie voorbeschouwing vandaag in AD Sportwereld en de komende dagen nog veel meer .

Donderdag 20.30 - Ned.2 > Documentaire over Lance Armstrong.
sig verwijderd door FA
pi_28294490
Is dat met dat interview met Mart Smeets? Of meer?
pi_28294560
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:01 schreef JohnDDD het volgende:
Is dat met dat interview met Mart Smeets?
Volgens mij wel.
sig verwijderd door FA
pi_28294580
Mja altijd leuk om nog een keer te zien (vorig jaar was het ook op TV)

pi_28294618
Heb er zin in .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28294712
Ik begin zenuwachtig te worden. Bij de bergritten ben ik altijd een nerveus wrak, en zit ik te trillen om te zien wat Armstrong doet.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:37:27 #16
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28295558
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja in Spaanse dienst doen die jongens het altijd goed, of bedoelde je het niet zo?

Trouwens nog wel mijn vraag aan SoK, waar Wuyts dat gezegd heeft?
Een interview met Humo. En zo gewaagd vind ik het niet, het kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Wuyts zei ook iets over het feit dat hij opvallend beter rijdt wanneer hij voor een Spaanse ploeg rijdt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28295836
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een interview met Humo. En zo gewaagd vind ik het niet, het kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Wuyts zei ook iets over het feit dat hij opvallend beter rijdt wanneer hij voor een Spaanse ploeg rijdt.
Mja. Ik kan mij best voorstellen dat die jongens tegenwoordig wat meer aan gelegenheidsdoping doen eh, zo van even de spuit erin als de koers het van het lichaam vraagt. Men rijdt morgen door mijn woonplaats, dus dan moet ik die rit wel winnen, dat soort dingen. Of Mayo die in de Dauphiné heel slecht rijdt, omdat men wel weet tegenwoordig dat je alleen op de belangrijke momenten moet pieken. Maar ja, dat is speculatie he. Ik zeg ik kan het me voorstellen dat het zo gebeurt tegenwoordig. Ik denk niet meer dat er nog jongens zijn die structureel hun lichaam kapotmaken met dat spul. En het is moeilijk om aan te pakken. Als een renner in februari zijn hematocriet verhoogt naar 55, en dat is dan in april gezakt naar 49, en hij rijdt er dan een koers mee, wordt EPO niet meer aangetroffen, maar is zijn hematocriet wel lekker hoog. Was dat niet ook wat Wuyts bedoelde?
pi_28295892
Gaat het nou alweer over doping.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_28295959
Ik ben niet begonnen deze keer!

Maar eh, zelfs ik als persoon die iedereen van doping verdenkt, vind het tever gaan dat Wuyts claimt dat Aitor doping gebruikte in de Ronde van Zwitserland.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:24:46 #20
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28296882
Maar Wuyts heeft vooral een punt wanneer hij zegt dat ze buiten het seizoen moeten controlleren. Het is ook dan dat ze bijvoorbeeld Camenzind gevat hebben. En heel veel renners hebben nooit positief getest tijdens wedstrijden, maar zijn thuis toch betrapt met het een of ander.
En ze moeten dat niet alleen doen om er zoveel mogelijk te willen betrappen, maar ook gewoon om de renners te laten weten dat ze nooit veilig zijn voor controles.

Nu, de tour, Ullrich wint wel. Hoop ik.
Mayo had ik niet bij de favorieten gezet, en savoldelli al helemaal niet.
pi_28297197
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:24 schreef placebeau het volgende:
Maar Wuyts heeft vooral een punt wanneer hij zegt dat ze buiten het seizoen moeten controlleren. Het is ook dan dat ze bijvoorbeeld Camenzind gevat hebben. En heel veel renners hebben nooit positief getest tijdens wedstrijden, maar zijn thuis toch betrapt met het een of ander.
En ze moeten dat niet alleen doen om er zoveel mogelijk te willen betrappen, maar ook gewoon om de renners te laten weten dat ze nooit veilig zijn voor controles.

Nu, de tour, Ullrich wint wel. Hoop ik.
Mayo had ik niet bij de favorieten gezet, en savoldelli al helemaal niet.
Mha dat zeg ik ook niet he, meer dat er een hoofdrol voor savoldelli zal zijn, vooral als meesterknecht van armstrong. ik wilde em wel gewoon noemen he, hij is toch de giro-winnaar.

Trouwens wordt Armstrong wel buiten het seizoen gecontroleerd toch? De Amerikaanse dopingbond kan hem toch op elk moment komen testen?

Maar ja als hij op een onbekende plek zit ergens in de bergen weet men ook niets he.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:51:22 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_28297794
De meesterknecht van Armstrong in de bergen zal geen Savoldelli of Popovich zijn maar gewoon Azevedo denk ik... Die gast richt zich alleen op de Tour, denk niet dat Savoldelli na de Giro nog 3 week in topvorm kan zijn in de Tour.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:59:07 #23
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_28298079
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef Zwansen het volgende:
De meesterknecht van Armstrong in de bergen zal geen Savoldelli of Popovich zijn maar gewoon Azevedo denk ik... Die gast richt zich alleen op de Tour, denk niet dat Savoldelli na de Giro nog 3 week in topvorm kan zijn in de Tour.
Denk het ook niet. Hoewel, in de Tour is altijd heel die ploeg in vorm.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:07:16 #24
67174 Dos37
Come on Twente
pi_28298334
Hup Ullrich
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:07:38 #25
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_28298341
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:59 schreef 9christensen het volgende:

Denk het ook niet. Hoewel, in de Tour is altijd heel die ploeg in vorm.
Lance heeft altijd zo'n treintje als Petacchi alleen dan berg op, Savoldelli zal niet de laatste zijn....ik zie daar eerder Popo die dan ook nog redelijk kort kan eindigen
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  Moderator dinsdag 28 juni 2005 @ 12:19:22 #26
8781 crew  Frutsel
pi_28298726
De Bouygues Telecom-ploeg van Jean-René Bernaudeau lijkt klaar voor de Tour de France. Dat mogen we in ieder geval afleiden uit de uitslag van het Frans kampioenschap, waarbij Pierrick Fédrigo de titel in de wacht sleepte. Fédrigo is één van de leiders van het team, dat uiteraard ook wel wat verwacht van de ervaren oud-wereldkampioen Laurent Brochard en de vorige Franse kampioen Thomas Voeckler. De samenstelling van deze volledig uit Franse renners bestaande ploeg is als volgt:
Laurent Brochard, Walter Bénéteau, Pierrick Fédrigo, Anthony Geslin, Laurent Lefèvre, Jérôme Pineau, Didier Rous, Matthieu Sprick en Thomas Voeckler.

========
Vorig jaar Voeckler... dit jaar Goubert?
pi_28298916
Ik denk ook dat Azevedo de laatste zal zijn die bij Lance blijft, net als vorig jaar.
That's all folks!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:30:33 #28
67640 SaintOfKillers
pi_28299071
quote:
We zijn helemaal niet naïef. Denk je dat het milieu niet reageert als Aitor Gonzalez in de Ronde van Zwitserland in twee etappes na mekaar van de rest wegrijdt? "Is dat nog normaal, jongen?" komen ze mij vragen. En ik heb ook vermoedens. Maar kan ik dat in de uitzending zeggen? Neen. Ik kan hem niet brandmerken zonder bewijzen. Ik zeg wél dat Gonzalez vooral excelleert als hij in Spaanse londienst rijdt. En dat Spanje veel permissiever is tegenover doping, heb ik al vaak op tv verkondigd.
Da's de letterlijke quote.

Verder vonden ze (Wuyts en Vannieuwkerke) het schandalig dat Zabel niet mag meerijden, dat Vinokourov enkel de tour kan winnen indien Armstrong in de derde week door het ijs zakt en was er uiteraard nog een gezonde dosis Boonen-adoratie. Al ging het zowaar iets meer over Van Huffel. Die zien ze zelfs ooit misschien de bolletjestrui winnen. Maar een top 10 in de Tour zien ze dan weer niet zitten voor Wim. Ze gaven ook toe dat het een fout was om de Dauphiné niet uit zenden (maar 't was te duur).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:43:08 #29
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_28299506
Ik hoop trouwens weer stiekem op een herhaling van de vierde etappeoverwinning van Erik Dekker. Ik dacht in 2001. Een groep van veertien man, met drie renners van Rabobank en drie Nederlanders, die een half uur pakken. Uiteindelijk bleven Dekker, Wauters, Knaven en een Kelme-man (ik dacht Tauler, maar kan ook Gonzales zijn) over. Die Spanjaard reed onvoorstelbaar sterk, maar Dekker won toch. Al was de grote winnaar iemand anders uit de groep, die uiteindelijk een dikke top-10-klassering overhield, was dat Kivilev? Lijkt me weer een prachtig scenario.. Rabo reed toen verder helemaal niet sterk, maar omdat ze met drie man een half uur pakte, eindigde ze nog redelijk in het ploegenklassement ook.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:46:34 #30
pi_28299636
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:43 schreef NRH het volgende:
Ik hoop trouwens weer stiekem op een herhaling van de vierde etappeoverwinning van Erik Dekker. Ik dacht in 2001. Een groep van veertien man, met drie renners van Rabobank en drie Nederlanders, die een half uur pakken. Uiteindelijk bleven Dekker, Wauters, Knaven en een Kelme-man (ik dacht Tauler, maar kan ook Gonzales zijn) over. Die Spanjaard reed onvoorstelbaar sterk, maar Dekker won toch. Al was de grote winnaar iemand anders uit de groep, die uiteindelijk een dikke top-10-klassering overhield, was dat Kivilev? Lijkt me weer een prachtig scenario.. Rabo reed toen verder helemaal niet sterk, maar omdat ze met drie man een half uur pakte, eindigde ze nog redelijk in het ploegenklassement ook.
De Rooij is heel behouden tijdens de presentatie, maar Dekker is in topvorm, Boogerd wil absoluut van voren rijden, Rasmussen wil voor de bollen trui gaan en Menchov verwacht in de top tien te komen, volgens mij kan het alleen maar goed gaan als de wil daar is en die is er momenteel......wishfull thinking??
pi_28299848
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef Zwansen het volgende:
Ik schat Popovych toch nog een tikje hoger in dan Azevedo, maar het zou ook nog kunnen dat ze het gewoon afwisselen, voor hun maakt het niet zoveel uit hoeveelste ze worden.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:54:32 #32
67640 SaintOfKillers
pi_28299887
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:53 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik schat Popovych toch nog een tikje hoger in dan Azevedo, maar het zou ook nog kunnen dat ze het gewoon afwisselen, voor hun maakt het niet zoveel uit hoeveelste ze worden.
Er wordt zo enthousiast gedaan over Popovych dat je zou beginnen denken dat hij bijna even sterk is als Armstrong.
pi_28299927
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er wordt zo enthousiast gedaan over Popovych dat je zou beginnen denken dat hij bijna even sterk is als Armstrong.
Niet in de laatste plaats door ondergetekende.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:59:21 #34
68638 Zwansen
pi_28300061
Dekker een etappe, ja dat lijkt me ook wel wat. Ook Boogerd gun ik wel een etappe. Als Boogerd de vorm van het voorjaar heeft moet ie bijvoorbeeld in deze etappes toch een goede kans maken? Helemaal in die etappe naar Revel, lange etappe met een soort Amstel Gold Race profiel.

pi_28300599
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:46 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

De Rooij is heel behouden tijdens de presentatie, maar Dekker is in topvorm, Boogerd wil absoluut van voren rijden, Rasmussen wil voor de bollen trui gaan en Menchov verwacht in de top tien te komen, volgens mij kan het alleen maar goed gaan als de wil daar is en die is er momenteel......wishfull thinking??
De wil is er altijd wel natuurlijk dus dat zegt niks. Er is de laatste tijd zoveel gezeik in de Rabo ploeg (vooral over tactiek) dat ik me afvraag of het niet ook weer fout gaat in de Tour op dat gebied.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:32:59 #36
73649 NRH
pi_28301344
Rabo heeft in mei en juni gewoon niets klaargemaakt. De maanden daarvoor wel, de maanden daarna hoop ik ook. Te beginnen in Le Tour.

Mijn wishful thinking voorspelling: Dekker en Voigt rijden een stereke proloog, willen voor het geel gaan, zitten mee in de eerste ontsnapping, als ze op 20 km van de finish bijna gepakt zijn, zetten ze samen aan en rijden de equippes van Credit, FDJ, QuickStep en Davitamon helemaal kapot.
pi_28302421
Volgens mij is Breukink geen goed ploegleider.
pi_28302796
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:19 schreef Frutsel het volgende:

========
Vorig jaar Voeckler... dit jaar Goubert?
Goubert rijdt wel niet voor Bouygues Telecom maar goed
pi_28302858
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Popovych kan even sterk worden als Lance maar er zit wel een leeftijdsverschil tussen van bijna 10 jaar ofzo
pi_28302896
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:05 schreef JohnDDD het volgende:
Volgens mij is Breukink geen goed ploegleider.
Daarom dat ze de Emille Ratelband van het peloton erbij willen gaan halen als 5e ploegleider . Ofwel.............................................................................................................................................................................................................................................................Walter Planckaert
pi_28302957
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:20 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Daarom dat ze de Emille Ratelband van het peloton erbij willen gaan halen als 5e ploegleider . Ofwel................................................................................................................................................Walter Planckaert
Walter Planckaert? Dat is voor mijn tijd hoor
pi_28303011
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Walter Planckaert? Dat is voor mijn tijd hoor
Van het AD:

Rabobank praat met Walter Planckaert

Van onze verslaggever

Rabobank is druk doende de Belg Walter Planckaert toe te voegen aan de ploegleiding van de wielerteams. Manager Theo de Rooij voerde al enkele gesprekken met 57-jarige Vlaming die momenteel actief is bij de formatie van Chocolade Jacques/T-Interim.

Planckaert staat bekend als een teamchef die erg duidelijk is in zijn bedoelingen en iemand die renners op scherp kan zetten. ,,Bovendien kan hij een ploeg als een hecht team laten opereren. Walter maakt je wel duidelijk dat je niet zonder anderen kunt winnen, ook al ben je de beste. En op z'n tijd is hij keihard, zegt hij gewoon waar het op staat'', zegt Aart Vierhouten (ex-Rabobank), die hem in zijn periode bij Lotto meemaakte. Ook Jans Koerts, eveneens een voormalig renner van Nederlands grootste profstal, beschouwt de zuiderbuur als een vakman. ,,Tijdens de koers stuurt hij je fantastisch. Je weet precies waar je aan toe bent. En dat kan Rabo op dit moment wel gebruiken.''

Dat Planckaert op het toneel verschijnt, is niet zo vreemd. De Rooij onderhoudt nog altijd goede banden met zijn vroegere collega uit Nevele. Peter Post stelde De Rooij in 1991 aan als tweede ploegleider van Panasonic. Eerste man bij het team was toen Planckaert.

Indien de routinier de staf van Rabobank versterkt, krijgt hij te maken met de huidige leiding. Erik Breukink, Frans Maassen, Adri van Houwelingen en Nico Verhoeven (ploegbaas van het Pro Continental team) verlengden hun contract tot eind 2007.

Tot een akkoord kwamen ook Thorwald Veneberg en Michael Boogerd, sinds de oprichting van de ploeg (1996) al in dienst van de brigade. ,,Ik ben hier blij mee'', zei de Hagenaar gistermiddag op de officiële presentatie van het negental dat namens de bankiersclub aan de Tour de France meedoet. ,,Het lag wel een beetje in de lijn der verwachting dat ik zou blijven.'' Boogerd tekende voor een jaar, Veneberg kwam een tweejarige verbintenis overeen.

Manager De Rooij was blij met Boogerds aanblijven. ,,Michael is heel gemotiveerd voor deze Tour en stond er dit jaar in de klassiekers toen we hem verwachtten. Daarom zijn we blij dat we al duidelijkheid van hem hebben.''

Tot slot stelde Rabobank een officiële trainer aan. Limburger Louis Delahaye, in het verleden al betrokken bij de ploeg, neemt die taak op zich.
pi_28303533
Denk dat Rabo idd zo'n figuur als Planckaert kan gebruiken. Iemand die duidelijk is en een team kan bouwen (als ik dat bericht moet geloven dan). Wat Breukink heeft laten zien de laatste tijd was niet allemaal even goed
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_28308724
Ik vind het eigenlijk jammer dat ik niet meer zo jong ben als toen ik begon met het kijken naa wielrennen. Toen was ik nog zo naief dat ik dacht dat niemand doping gebruikt. Inmiddels weet ik wel beter, maar dat maakt de sport er niet leuker op. Ik vraag me bij elke overwinning af of de renner wel clean is
pi_28308999
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:17 schreef Chepke het volgende:
Ik vind het eigenlijk jammer dat ik niet meer zo jong ben als toen ik begon met het kijken naa wielrennen. Toen was ik nog zo naief dat ik dacht dat niemand doping gebruikt. Inmiddels weet ik wel beter, maar dat maakt de sport er niet leuker op. Ik vraag me bij elke overwinning af of de renner wel clean is
Het is naief om te denken dat iedereen clean is maar dat maakt de sport en niet minder leuk op. Zolang dat renners niet betrapt worden is er niks aan de hand. En als ze betrapt worden kunnen we ons ook een aantal dingen afvragen?

1. Is die positieve plas wel correct?
2. Is de renner in kwestie niet geflikt?
3. Is er niet met die staal geknoeid?

etc. etc. Die testen zijn nooit geheel waterdicht.

Kortom voor mij blijft het een leuke sport met of zonder doping.
pi_28309409
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:26 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Het is naief om te denken dat iedereen clean is maar dat maakt de sport en niet minder leuk op. Zolang dat renners niet betrapt worden is er niks aan de hand. En als ze betrapt worden kunnen we ons ook een aantal dingen afvragen?

1. Is die positieve plas wel correct?
2. Is de renner in kwestie niet geflikt?
3. Is er niet met die staal geknoeid?

etc. etc. Die testen zijn nooit geheel waterdicht.

Kortom voor mij blijft het een leuke sport met of zonder doping.
Ik vind het ook gewoon wel leuk als renners betrapt worden. Heerlijk! Schandalen!
  Lieve Belg dinsdag 28 juni 2005 @ 17:54:08 #47
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_28309832
Spijtig dat ik dit jaar de tour niet kan volgen
Zal het dus weer moeten doen met de samenvattingen 's avonds. Ofwel gewoon opnemen en 's avonds kijken.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 28 juni 2005 @ 18:04:37 #48
68638 Zwansen
pi_28310043
Nogmaals, dit is toch een leuke etappe voor Boogerd? Gelijk de koers hard maken...

pi_28310994
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:39 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik vind het ook gewoon wel leuk als renners betrapt worden. Heerlijk! Schandalen!
Jij bent gewoon een sensatiezoeker . Ik sluit niet uit dat er nog meer van die schandalen gaan komen maar als er iets is wat de Tour niet kan gebruiken is nog een schandaal.
pi_28311337
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:39 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar ik voel me wel geflikt als ik een week daarvoor nog respect had voor een overwinning.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:04:37 #51
68638 Zwansen
pi_28311664
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:53 schreef Chepke het volgende:

[..]

Maar ik voel me wel geflikt als ik een week daarvoor nog respect had voor een overwinning.
oh en met doping hoef je dat niet te hebben? je kunt nog zoveel doping gebruiken maar je moet toch echt verschrikkelijk getraind zijn wil je uberhaubt al mee kunnen rijden in bijvoorbeeld een vlakke touretappe.
pi_28312083
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:04 schreef Zwansen het volgende:

[..]

oh en met doping hoef je dat niet te hebben? je kunt nog zoveel doping gebruiken maar je moet toch echt verschrikkelijk getraind zijn wil je uberhaubt al mee kunnen rijden in bijvoorbeeld een vlakke touretappe.
Precies want met doping allleen kom je er niet
pi_28312352
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:04 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Weet ik maar het blijft valsspelen en tegen mensen min of meer liegen.
Vergeet niet dat er heel veel mensen heel veel moeite doen om een renner te zien. Denk bijvoorbeeld aan supporters. Ik ga als fan van Boogerd naar een wedstrijd toe, ben een hele dag weg, zeer teleurgesteld dat ie tweede wordt en dan hoor ik na een week dat de winnaar gedrogeerd is. Dan voel ik me wel genaaid
pi_28313022
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:04 schreef Zwansen het volgende:
Nogmaals, dit is toch een leuke etappe voor Boogerd? Gelijk de koers hard maken...

[afbeelding]
Hmm, als het een eendagswedstrijd zou zijn...
Maar welke ploeg gaat hier controleren? Voor sprintersploegen is het denk ik net te zwaar en van de ploegen van de klassementsrijders zal het niet komen.
Lijkt mij meer een rit voor een vluchtersgroepje dus, en dat is mi niet echt in het voordeel van Boogerd.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:48:25 #55
68638 Zwansen
pi_28313274
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:42 schreef gorgg het volgende:

[..]

Hmm, als het een eendagswedstrijd zou zijn...
Maar welke ploeg gaat hier controleren? Voor sprintersploegen is het denk ik net te zwaar en van de ploegen van de klassementsrijders zal het niet komen.
Lijkt mij meer een rit voor een vluchtersgroepje dus, en dat is mi niet echt in het voordeel van Boogerd.
Stuur je een Rabo mee. Kroon bijvoorbeeld, als die terug gepakt worden stuur je Dekker mee. Dan als laatste troef Boogerd.
pi_28313696
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Stuur je een Rabo mee. Kroon bijvoorbeeld, als die terug gepakt worden stuur je Dekker mee. Dan als laatste troef Boogerd.
Dat wordt te tactisch voor Rabobank
pi_28313964
rasmussen bolletjestrui, dat zou wat zijn , vraag me af wie daar nog meer mogelijke kandidaten voor zijn .. ene moreau ?
al hoop ik trouwens natuurlijk dat rasmussen bolletjes trui wint, nog liever dat dan een etappe .
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 20:11:44 #58
68638 Zwansen
pi_28314027
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
rasmussen bolletjestrui, dat zou wat zijn , vraag me af wie daar nog meer mogelijke kandidaten voor zijn .. ene moreau ?
al hoop ik trouwens natuurlijk dat rasmussen bolletjes trui wint, nog liever dat dan een etappe .
Liever dan een etappe? Doe mij dan maar een etappe.
pi_28314310
Moah, dan zie je hem de hele tour de france niet, alleen van achter, spaart hij, en ploft iedereen d'r uit op de eerste de beste berg. Ja' .. is een tactiek, en het lukt hem vast ook wel een keer, hij heeft de kwaliteiten daarvoor. Maar ik zie hem liever dagelijks qua berg etappe's in de aanval.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 20:27:56 #60
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28314564
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Als je voor de bolletjestrui gaat, lukt het dikwijls wel, zoveel zijn er immers niet. Maar dan zal hij toch beter moeten koersen dan in de giro.

Maar je hoeft niet de beste klimmer te zijn om de bolletjestrui te winnen, kijk maar naar virenque
pi_28314619
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 20:27 schreef placebeau het volgende:

[..]

Als je voor de bolletjestrui gaat, lukt het dikwijls wel, zoveel zijn er immers niet. Maar dan zal hij toch beter moeten koersen dan in de giro.
Lukt hem wel, waarschijnlijk zit hij nu al bij de kapper om zn kop kaal te scheren en laat hij zn vriendin de stickertjes van zn fiets afhalen.
pi_28315739
Vergeet niet dat de etappes tijdens de tour korter zijn dan de klassiekers. Scheelt altijd een hoop.
Alleen de etappe naar Rével is heel lang, maar in de tour zijn die etappes meestal niet zo zwaar/selectief als tijdens ééndagswedstrijden. Een colletje van derde of vierde categorie is goed te verteren voor iedereen, dus een type Boogerd gaat denk ik niet los komen in zo'n etappe.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 21:34:02 #63
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28317032
Eigenlijk hoop ik gewoon weer dat Rabo weer lekker op zijn muiltje gaat.

Crédit Agricole
Christophe Moreau
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_28318325
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:34 schreef TimoBasso het volgende:
Eigenlijk hoop ik gewoon weer dat Rabo weer lekker op zijn muiltje gaat.

Crédit Agricole
Christophe Moreau
Credit Agricole is goeie ploeg. Maar heb dan liever dat Caucchioli het goed doet ipv Moreau.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:39:24 #65
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28319607
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:05 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Credit Agricole is goeie ploeg. Maar heb dan liever dat Caucchioli het goed doet ipv Moreau.
Onze vrienden van Lampre gaan ook met een b ploegje opstap zeg.
Ik hoop trouwens op een terug keer van Mayo,het zou mooi zijn om hem op het podium te zien
pi_28319880
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:39 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Onze vrienden van Lampre gaan ook met een b ploegje opstap zeg.
Ik hoop trouwens op een terug keer van Mayo,het zou mooi zijn om hem op het podium te zien
Ik hoop bij Lampre dat Evgeni Petrov eens kan laten zien wat hij in zijn mars heeft. Hij wordt bestempeld als toekomstig ronde talent maar tot dusver alleen maar voor Simoni/Cunego geknecht in de grote rondes.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:53:35 #67
68638 Zwansen
pi_28320223
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:46 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ik hoop bij Lampre dat Evgeni Petrov eens kan laten zien wat hij in zijn mars heeft. Hij wordt bestempeld als toekomstig ronde talent maar tot dusver alleen maar voor Simoni/Cunego geknecht in de grote rondes.
Die heeft dus al de Giro in de benen ofniet? Combinatie Tour/Giro werkt vaak niet...
pi_28320320
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Die heeft dus al de Giro in de benen ofniet?
Ja , en daar heeft hij flink gewerkt voor Simoni.
sig verwijderd door FA
pi_28321490
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Die heeft dus al de Giro in de benen ofniet? Combinatie Tour/Giro werkt vaak niet...
En in sommige gevallen wel. Evgeni heeft kunnen uitrusten want heeft op het russisch kamp. na geen koers meer gereden na de Giro. Er zijn er een hoop die door de ProTour de dubbel doen:

Basso
Garate
Petrov
Stangelj
Savoldelli
Kessler
Lombardi
Zabriskie
Förster
Galvez
Zampieri
Garzelli (ondanks uitgestapt)
Cioni
Beloki
Rasmussen
Beneteau
Caucchioli
Halgand
Marichal
O'Grady
Honchar
Vanotti
Brandt
Mcewen
Unai Etxebarria
Zubeldia
Cooke
Zanini

en dan zal ik er nog een hoop vergeten. Tuurlijk zijn het niet allemaal klassements renners maar toch
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:21:46 #70
68638 Zwansen
pi_28323370
Van Garzelli en Cioni verwacht ik niks, Rasmussen heeft zich lekker warm gefietst in de Giro en Savoldelli zal ook niet met de besten bergop meekunnen.

Reed Basso vorig jaar de Giro ook trouwens?
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:22:51 #71
68638 Zwansen
pi_28323405
quote:
Lance Armstrong start zaterdag voor de laatste keer in de Tour de France en stopt daarna meteen met koersen. "Ik wil dat mijn drie kinderen hun papa nog één keer in de gele trui zien. Dat is voor mij de grootste motivatie", aldus de Texaan.
Het zal toch niet gebeuren dat ie midden in de Tour afstapt als ie de gele trui heeft...
Zou wel een stunt zijn...
pi_28323497
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:21 schreef Zwansen het volgende:

Reed Basso vorig jaar de Giro ook trouwens?
Nee
pi_28323805
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het zal toch niet gebeuren dat ie midden in de Tour afstapt als ie de gele trui heeft...
Zou wel een stunt zijn...
Zou wel een stunt zijn maar daar lijkt hij me veel te eerzuchtig voor. En ik hoop eigelijk dat hij de gele trui niet eens aanraakt. Er mogen wel weer wat nieuwe renners aan de top komen.
Boodschap van algemeen nut.
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:46:46 #74
68638 Zwansen
pi_28324102
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:26 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Nee
Denk je dat ie dan zo'n sterk kan rijden als vorig jaar in de Tour?
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:54:15 #75
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_28324316
Als Lance zich niet goed zou voelen of zou denken dat hij weleens zou kunnen verliezen zal hij niet komen..... Het feit dat hij er staat wijst erop dat hijzelf in ieder geval overtuigd is van z'n kansen op de winst.
Feyenoord!!! * Barça
pi_28324447
Ik hoop het omdat alle grote wielrenners wel een keer hebben verloren. Hij heeft dat nooit meer gedaan sinds zijn dat hij hersteld is van kanker. Het is een stukje drama wat ik vind dat bij sport hoort. Ik zou hem als hij verliest ook veel meer warderen als dat ik nu doe. Want zelfs de grote moeten kunnen verliezen vind ik.
  woensdag 29 juni 2005 @ 01:25:33 #77
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28324984
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Basso is een groot vraagteken.
Wel liet ie uitschijnen dat hij dit jaar alles op de giro zette omdat hij het volgend jaar pas mogelijk vond om de tour te innen, zonder armstrong.
pi_28328608
Dat wordt helaas 7e keer Lance dus

De concurrentie is mager (niet anders dan vorig jaar) en Lance schijnt weer in absolute topvorm te verkeren... Tour de United States dus
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_28331068
Het hoeft natuurlijk niet saai te zijn als Armstrong wint. Het kan ook een spannende tour worden zoas in 2003, waar Armstrong uiteindelijk alsnog wint. Dus het is niet zo dat als Armstrong zijn zevende overwinning pakt dat we dan 7 saaie jaren hebben gehad. Dat vergeten mensen vaak. Als iemand vaak achter elkaar wint, betekend dat niet dat hij het ook heel makkelijk heeft gedaan.
Maar het is niet afhankelijk van Armstrong of het een spannende tour wordt. Het gaat erom hoe zijn conurrenten zich hebben voorbereid en of ze elkaar niet gaan tegenwerken om tweede te worden. Je zou bijna zeggen dat ze moeten gaan samenwerken om het Discovery moeilijk te maken, maar dat gaat natuurlijk wel ver.
pi_28331161
De concurrentie is helemaal niet mager; in kwantiteit in ieder geval meer concurrenten, en kwaliteit kun je eigenlijk nog niets over zeggen tot je ze ziet rijden maar T-Mobile lijkt me dit jaar een heel sterk team te hebben
Liberty Seguros ook trouwens
pi_28331622
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:08 schreef Chepke het volgende:
Het hoeft natuurlijk niet saai te zijn als Armstrong wint. Het kan ook een spannende tour worden zoas in 2003, waar Armstrong uiteindelijk alsnog wint. Dus het is niet zo dat als Armstrong zijn zevende overwinning pakt dat we dan 7 saaie jaren hebben gehad. Dat vergeten mensen vaak. Als iemand vaak achter elkaar wint, betekend dat niet dat hij het ook heel makkelijk heeft gedaan.
Maar het is niet afhankelijk van Armstrong of het een spannende tour wordt. Het gaat erom hoe zijn conurrenten zich hebben voorbereid en of ze elkaar niet gaan tegenwerken om tweede te worden. Je zou bijna zeggen dat ze moeten gaan samenwerken om het Discovery moeilijk te maken, maar dat gaat natuurlijk wel ver.
2003 was tot nu toe de enige Tour die Lance won waar het echt spannend was. Verder was hij meestal schier onaantastbaar, op een inzinking op de Joux - Plane in 2000 na.
pi_28332269
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Als hij de vorm van de Giro heeft (afgezien van de poeperitis) kan hij dat zeker. Hij heeft er nu ook weer een sterke ploeg voor. Met name voor de ploegentijdrit.
pi_28332343
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

2003 was tot nu toe de enige Tour die Lance won waar het echt spannend was. Verder was hij meestal schier onaantastbaar, op een inzinking op de Joux - Plane in 2000 na.
De saaiste Tour qua spanning in de eindrangschikking was natuurlijk die van verleden jaar. Al hoewel er altijd wel spannende ritten tussenzitten. Dus het is altijd meten met 2 waarde of iets spannend is of niets
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:00:12 #84
pi_28332683
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:26 schreef Leatherface het volgende:

De tour waar Alex Zulle zeven minuten aan de broek kreeg in de eerste drie ritten en in het eind klassement op 7.30 eindigde?? Jammer dat hij die zeven minuten verloor in/op zee...
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:03:13 #85
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_28332773
****** --->>>As zaterdag op Discovery Channel om 23:00u een doc over Lance Armstrong<<<---
- The science of Lance Armstrong -
Een doc waar men ingaat op het het lichaam van Armstrong.

Of Armstrong dit jaar de Tour gaat winnen weet ik nog niet zeker. Ook al is hij sterk, een Tour win je niet in je eentje. Het hangt echt af van de gehele Discovery ploeg. Op papier is het wederom een hele sterke ploeg maar ook andere ploegen zijn sterker dan andere jaren. Als T-mobile niet afwacht maar gewoon echt aanvalt (en dan mn ook Der Jan die meestal zit te wachten op een zwakke dag van Armstrong) en een CSC die nu eens niet Armstrong gaat helpen (wat vorig jaar gebeurde) dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat Armstrong dus niet wint....
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_28332963
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:03 schreef Letterman het volgende:
****** --->>>As zaterdag op Discovery Channel om 23:00u een doc over Lance Armstrong<<<---
- The science of Lance Armstrong -
Een doc waar men ingaat op het het lichaam van Armstrong.

Of Armstrong dit jaar de Tour gaat winnen weet ik nog niet zeker. Ook al is hij sterk, een Tour win je niet in je eentje. Het hangt echt af van de gehele Discovery ploeg. Op papier is het wederom een hele sterke ploeg maar ook andere ploegen zijn sterker dan andere jaren. Als T-mobile niet afwacht maar gewoon echt aanvalt (en dan mn ook Der Jan die meestal zit te wachten op een zwakke dag van Armstrong) en een CSC die nu eens niet Armstrong gaat helpen (wat vorig jaar gebeurde) dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat Armstrong dus niet wint....
Is een herhaling van Maandag. Maar goed het is de moeite waard toch om te zien voor de mensen die het gemist hebben
pi_28332982
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:00 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

De tour waar Alex Zulle zeven minuten aan de broek kreeg in de eerste drie ritten en in het eind klassement op 7.30 eindigde?? Jammer dat hij die zeven minuten verloor in/op zee...
de beruchtte Passage du Gois
pi_28333715
Ik kan niet wachten tot het begint. Bedankt voor de tip Letterman, ik heb die docu maandag gemist.
That's all folks!
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:49:57 #89
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28334445
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:09 schreef Bartoli het volgende:

[..]

de beruchtte Passage du Gois
dat was een ramp,met al dat zeewier
pi_28334485
ja tnx voor de tip
pi_28334596
Het was gewoon stom gekoerst van oa Zulle en Boogerd want op een gegeven moment hadden ze dacht ik iets van 20 seconde achterstand als ze er toen een flinke snok aan hadden gegeven waren ze er bij geweest en was het een hele spannende tour geworden.

Ik hoop deze tour veel aanvallen te zien van de subtoppers als Vino en Heras dat zou de tour spannend kunnen maken.
pi_28334758
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:00 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

tsja, als, als. Maar feit blijft gewoon dat Armstrong zijn, zoals achteraf bleek, belangrijkste concurrent in die Tour door die ene val al vrijwel kansloos was.
pi_28335745
Sowieso zou het, als Zülle geen 7 minuten verloren had (het was wel iets minder geloof ik?), niet betekend hebben dat hij op 30 seconden was geëindigd.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:39:01 #94
68638 Zwansen
pi_28336445
Typisch Zulle, die viel net zo vaak als Merckx etappes won.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:42:17 #95
pi_28336569
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:22 schreef JohnDDD het volgende:
Sowieso zou het, als Zülle geen 7 minuten verloren had (het was wel iets minder geloof ik?), niet betekend hebben dat hij op 30 seconden was geëindigd.
right you are: 6.03 minuut

Maar gelijk heb je dat het dan niet per se spannender zou zijn geweest...
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:03:32 #96
124057 Mav
Bek op stuur!
pi_28337435
Wie spelen jullie voor de eerste etappe?
"Op boterhammen met pindakaas kun je de Tour de France niet fietsen"
"Geen manager, geen sporter zal presteren als hij geen honger heeft"
"Coureurs moeten niet alleen hard kunnen trappen, ze moeten er ook goed uitzien. Dat is goed voor de m
pi_28338067
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:03 schreef Mav het volgende:
Wie spelen jullie voor de eerste etappe?
Santiago Botero
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:45:51 #98
73649 NRH
pi_28339007
Zabriskie, Armstrong, Cancellara, McGee en Honchar!
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:50:01 #99
68638 Zwansen
pi_28339171
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:20 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Santiago Botero
Cancellera? Of zou het iets te lang zijn voor hem? En anders Michael Rogers. Of gewoon Armstrong of Ullrich.
pi_28339294
McGee is sowieso wel een favoriet en Gerolsteiner heeft ook wel wat jongens die het kunnen. Ik ga me er vrijdag over buigen of kan je zaterdagmorgen nog invullen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28339329
Wat verwachten jullie deze Tour eigenlijk van Michael Rogers?
Mijn moeder kookte vies. Als we lief waren geweest mochten we zonder eten naar bed.
pi_28339345
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:53 schreef methodmich het volgende:
McGee is sowieso wel een favoriet en Gerolsteiner heeft ook wel wat jongens die het kunnen. Ik ga me er vrijdag over buigen of kan je zaterdagmorgen nog invullen?
Weet niet over welk spel je het hebt?

Rondemaster kan iig tot zaterdagmorgen 11.00.
sig verwijderd door FA
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:56:36 #103
68638 Zwansen
pi_28339407
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:54 schreef Shibber het volgende:
Wat verwachten jullie deze Tour eigenlijk van Michael Rogers?
Kanshebber in de tijdritten en als hij heel goed is misschien top 10 in klassement...
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:03:14 #104
68638 Zwansen
pi_28339639
Mc Gee is ook de grote favoriet voor die etappes in het middengebergte denk ik. Als er tenminste geen groep vooruit is.
pi_28339701
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:03 schreef Zwansen het volgende:
Mc Gee is ook de grote favoriet voor die etappes in het middengebergte denk ik. Als er tenminste geen groep vooruit is.
Als je naar de de Ronde van Zwitserland kijkt idd wel ja . Ik ben benieuwd of Garzelli überhaupt nog wat gaat doen, want die is op zulk terrein ook kansrijk.
sig verwijderd door FA
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:09:06 #106
68638 Zwansen
pi_28339897
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:04 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als je naar de de Ronde van Zwitserland kijkt idd wel ja . Ik ben benieuwd of Garzelli überhaupt nog wat gaat doen, want die is op zulk terrein ook kansrijk.
Volgens mij is ie afgestapt in de Giro, denk dat ie wel redelijk gemotiveerd naar de Tour komt dus. Denk dat ie probeert een etappe te pakken, voor het klassement zie ik hem geen rol spelen.
pi_28340850
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:11 schreef ItaloDancer het volgende:
De concurrentie is helemaal niet mager; in kwantiteit in ieder geval meer concurrenten, en kwaliteit kun je eigenlijk nog niets over zeggen tot je ze ziet rijden maar T-Mobile lijkt me dit jaar een heel sterk team te hebben
Liberty Seguros ook trouwens
Wie is er dan extra sterk dit jaar

Ik zie niet zoveel potentiele nieuwe uitdagers hoor En met der Jan heb ik het wat dat betreft echt wel gehad, die gaat hem nooit meer verslaan.
pi_28341285
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:33 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik zie niet zoveel potentiele nieuwe uitdagers hoor En met der Jan heb ik het wat dat betreft echt wel gehad, die gaat hem nooit meer verslaan.
Botero
pi_28341304
Ik ben érg benieuwd naar Ullrich, maar als Armstrong in topvorm is is het heus niet Ullrich die hem gaat pakken hoor.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:48:59 #110
68638 Zwansen
pi_28341400
quote:

[..]

Nee maar je hebt wel Ullrich, Vino, Kloden, Landis, Botero, Basso, Sastre, Leipo, Heras, Mayo die allen in de bergen een aanval kunnen plaatsen. Tegenstanders voor Armstrong genoeg, maar ja als ze allen steeds wachten tot de laatste km's om aan te vallen ben je gewoon veel te laat.

Als T-Mobile zo graag wil waarom laten ze dan Kloden niet op 100 km vantevoren gaan, of een Vino. Laat Discovery het werk maar doen...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 juni 2005 @ 15:49:49 #111
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28341424
k ben ff bezig een overzichtje te maken van alle redelijke sprinters in de Tour ehb nu;
JP Nazon
O Grady
Hushovd
McEwen
Eisel
Cooke
Boonen
Hunter

wie mis k nu eigenlijk nog?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28341480
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee maar je hebt wel Ullrich, Vino, Kloden, Landis, Botero, Basso, Sastre, Leipo, Heras, Mayo die allen in de bergen een aanval kunnen plaatsen. Tegenstanders voor Armstrong genoeg, maar ja als ze allen steeds wachten tot de laatste km's om aan te vallen ben je gewoon veel te laat.

Als T-Mobile zo graag wil waarom laten ze dan Kloden niet op 100 km vantevoren gaan, of een Vino. Laat Discovery het werk maar doen...
Dat gaan ze zeker wel doen denk ik. Maar ik betwijfel of Armstrong die knechten van hem wel nodig heeft. Ook alleen is hij nooit níet de sterkste geweest, als ik me goed herinner. Als Armstrong accelereert en zelf een demarrage plaatst, wie gaat hem dan volgen?

Ik kan me zo voorstellen dat iedereen op de laatste berg aan het aanvallen is. Dan gaat Armstrong zelf...en dan...gaat Ullrich soms in zijn wiel blijven? Echt niet.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:51:23 #113
pi_28341497
quote:

[..]

Als jullie het niet heel erg vinden ga ik volledig voor Mayo...na al die jaren achtereen tevergeefs Ullrich als hoop in bange dagen te hebben gezien, zet ik nu al mijn geld op Iban...
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:57:04 #114
68638 Zwansen
pi_28341706
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:49 schreef rubbereend het volgende:
k ben ff bezig een overzichtje te maken van alle redelijke sprinters in de Tour ehb nu;
JP Nazon
O Grady
Hushovd
McEwen
Eisel
Cooke
Boonen
Hunter

wie mis k nu eigenlijk nog?
Allen Davis
Hasselbacher en Furlan misschien nog...
pi_28341879
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Allen Davis
Hasselbacher en Furlan misschien nog...
Pagliarini, Lombardi, Förster, Galvez, Albasini, Kirsipuu, Fred Rodriguez en Claudio Corioni
pi_28341982
Valverde kan eventueel ook rap aankomen, vooral licht oplopend.

En ik bedoelde Rondemaster idd, Ambrosius. Dank.
www.thuisuiteten.nl
pi_28342053
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Kloden was idd goed bezig vorig jaar, maar die heeft verder maar spaarzaam wat laten zien helaas. Maar dat vond ik wel een soort van uitdager (alhoewel dat nu dus ook bekend is bij de rest). Basso gaat gewoon weer akkoord met een etappe-zege handjeklap met Lance in ruil voor wat goed knechtenwerk in de bergen. Die anderen zie ik niet zo snel in de buurt komen.

Weet niet zo goed wat de vorm van Mayo is op dit moment, vorig jaar zakte hij genadeloos door het ijs in elk geval.
pi_28342113
Leuk dat er hier ook een tour topic is.

Wij zijn op het werk ook met een poultje bezig, we mogen 15 renners selecteren. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar mijn voorlopige 15 zijn:

Armstrong (geel)
Heras
Moncoutié (bolletjes)
Menchov
Mayo
McGee
Rogers
Ullrich
Basso
Leipheimer
McEwen (groen)
Mancebo
Kloden
Cancellara
Vinokourov

Ik moet toch nog eens naar de sprinters kijken...
pi_28342309
Er was toch ook zo'n opkomende sprinter...die had ergens een paar keer gewonnen? Een Italiaan?
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:19:52 #120
pi_28342464
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:16 schreef JohnDDD het volgende:
Er was toch ook zo'n opkomende sprinter...die had ergens een paar keer gewonnen? Een Italiaan?
Claudio Corioni??
pi_28342690
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:19 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Claudio Corioni??
Ja, dat zou kunnen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 juni 2005 @ 16:48:22 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28343598
dank voor de sprinters dan kan k me poule compleet maken vorig jaar 65 euro verdient met een team van vooral sprinters en een paar klimmers
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 juni 2005 @ 16:54:17 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28343817
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:10 schreef spikelee het volgende:

Wij zijn op het werk ook met een poultje bezig, we mogen 15 renners selecteren. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar mijn voorlopige 15 zijn:

Armstrong (geel)
Heras
Moncoutié (bolletjes)
Menchov
Mayo
McGee
Rogers
Ullrich
Basso
Leipheimer
McEwen (groen)
Mancebo
Kloden
Cancellara
Vinokourov

ik kies meer voor sprinters omdat het in de bergen nog al eens wil wisselen wie in de top 10 rijden. Alleen echte toppers rijden elke etappe voorin mee omhoog. Bovendien wil het in de bergen nog weleens zo zijn dat er een groepje van 5 ofzo de finnish haalt als de klassementsrenners wachten dan hou je wienig meer over. Sprinters zijn veel voorspelbaarder bovendien zijn daar veel etappe's voor
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator woensdag 29 juni 2005 @ 17:07:29 #124
8781 crew  Frutsel
pi_28344317
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:10 schreef spikelee het volgende:

Armstrong (geel)
Heras
Moncoutié (bolletjes)
Menchov
Mayo
McGee
Rogers
Ullrich
Basso
Leipheimer
McEwen (groen)
Mancebo
Kloden
Cancellara
Vinokourov

Heras, Moncoutie eruit., Boonen en Hushovd erin
pi_28344546
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:19 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Claudio Corioni??
jup Corioni won 2x in de Catalaanse Week maar altijd op een hellend stuk. Denk dat die te kort kom op een recht vlak stuk. En jammer dat die andere Italiaanse upcoming sprinter niet meedoet. Ofwel de huidige Italiaanse kampioen Enrico Gasparotto
pi_28344604
Er zijn een stuk of 9 mogelijkheden op massasprints maar ik verwacht er maar een 5/6 tal. De rest zijn min of meer overgangsritten. Ik zou dus een mix van sprinters, klimmers, klassementsrenners en tijdrijders doen. En dan evt nog wat vrijbuiters alleen dat is lastig te voorspellen
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:29:10 #127
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28345078
Kirsipuu in zijn Casino tijd...
In die tijd was hij toch wel een van de profs met de meeste overwinningen opzak per seizoen
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:26:25 #128
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_28346691
Ik speel op McGee...
Begin bij het begin en eindig nooit!
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:34:02 #129
67640 SaintOfKillers
pi_28346891
Als McEwen zo dominant blijft, denk ik dat er erg weinig massasprints gaan komen. T-Mobile en Fassa Bortolo zullen sowieso niet rijden (terwijl dat in de tour toch dé 2 teams waren). En ploegen als Quickstep en de Franse ploegen gaan ook niet mee het peloton helpen samenhouden wanneer McEwen hun spurters steeds in de vernieling rijdt. En Davitamon alleen is te zwak.
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:48:02 #130
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28347259
mwa.. ik vertrouw nog steeds op Boonen.
Maarja,we zullen wel zien dadelijk komt er een gekke fransman en rijd ze alle 2 omver.
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:50:24 #131
67640 SaintOfKillers
pi_28347322
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:48 schreef TimoBasso het volgende:
mwa.. ik vertrouw nog steeds op Boonen.
Maarja,we zullen wel zien dadelijk komt er een gekke fransman en rijd ze alle 2 omver.
Dan reken ik eerder op andere Australiërs. Boonen en Hushovd zie ik niet meteen een sprint winnen, tenzij het een echt zware sprint is, tegenwind en licht hellend of zo.
pi_28347474
Op pure snelheid/techniek wint McEwen het. Op kracht is het aan Boonen/Hushovd
pi_28347614
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:29 schreef TimoBasso het volgende:
Kirsipuu in zijn Casino tijd...
In die tijd was hij toch wel een van de profs met de meeste overwinningen opzak per seizoen
Daar heb ik nog een kaart van, met handtekening.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:00:49 #134
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28347616
McEwen is op dit moment veel te goed denk ik.
Als hij eenmaal twee keer heeft gewonnen weet iik niet of de andere ploegen nog gaan rijden. Al zijn er ook wel wat lastigere aankomsten die geschikt zijn voor mannen als Boonen en Hushovd.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  FOK!fotograaf woensdag 29 juni 2005 @ 19:03:48 #135
73911 ultra_ivo
pi_28347703
Voor het vrijbuiterswerk kom je toch op jongens als Voigt en Backstedt uit.
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:56:29 #136
68638 Zwansen
pi_28349507
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor het vrijbuiterswerk kom je toch op jongens als Voigt en Backstedt uit.
En Dekker, Flecha...

Voor de sprints heb je Davitamon en Quick Step die willen rijden plus een paar man van FDJeux voor Cooke en Eisel. Moet genoeg wezen lijkt me... Alleen al als Knaven zich op kop zet kan er al niemand weg.
pi_28349567
Ben benieuwd wat Posthuma kan in de tijdrit en Weening in de bergen. Als het maar geen Remmert II is.
www.thuisuiteten.nl
pi_28349752
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:58 schreef methodmich het volgende:
Ben benieuwd wat Posthuma kan in de tijdrit en Weening in de bergen. Als het maar geen Remmert II is.
Weening en Posthuma hebben sinds vorig jaar rustig kunnen opbouwen. Wielinga werd onder druk aan de selectie toegevoegd terwijl de ploegleiding daar twijfels over had. Groot verschil denk ik.

Posthuma verwacht ik in enkele aanvallen mee. Daarnaast kan hij testen wat hij in de toekomst kan betekenen qua klassement. Wening moet nu eigenlijk gewoon knechten in de bergen en in een iets minder zware bergetappe voor eigen kans gaan.

Wel leuk dat ze de kans krijgen en ik heb er wel een goed gevoel bij.
  donderdag 30 juni 2005 @ 00:57:37 #139
68638 Zwansen
pi_28350353
Posthuma kan leuk tijdrijden hoor, als ie een goede dag heeft kan ie misschien wel dicht tegen de top 10 aankomen...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juni 2005 @ 00:59:44 #140
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28350397
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 00:57 schreef Zwansen het volgende:
Posthuma kan leuk tijdrijden hoor, als ie een goede dag heeft kan ie misschien wel dicht tegen de top 10 aankomen...
nou top 20 zou al leuk zijn
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28350412
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 00:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nou top 20 zou al leuk zijn
Dat is idd wat realistischer.
sig verwijderd door FA
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:01:44 #142
68638 Zwansen
pi_28350428
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:00 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat is idd wat realistischer.
Vorig jaar reed ie dacht ik in de top 10 in de Vuelta-tijdrit.. Nu is de concurrentie wel wat hoger maar hij is ook een jaartje ouder...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juni 2005 @ 01:10:04 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28350543
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Vorig jaar reed ie dacht ik in de top 10 in de Vuelta-tijdrit.. Nu is de concurrentie wel wat hoger maar hij is ook een jaartje ouder...
in de tour wordt er door de toppers wat serieuzer gereden, bovendien zijn er meer specialisten
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28352183
Ik verwacht en hoop eigelijk dat we zondag Posthuma in de jongeretrui aan het werk zien
pi_28352549
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 09:10 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik verwacht en hoop eigelijk dat we zondag Posthuma in de jongeretrui aan het werk zien
Karpets legt hem er op in de tijdrit, om even in wielertermen te blijven.
sig verwijderd door FA
pi_28353630
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Cancellara ook
  donderdag 30 juni 2005 @ 12:35:18 #147
pi_28353902
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:38 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Cancellara ook
Hij legt ze d'r allemaal op hoop ik....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juni 2005 @ 12:54:47 #148
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28354003
k verwacht wel wat van Boogerd dit jaar, dr zitten een paar etappes door het middengebergte in die wel wat voor hem zijn, rit 8, rit 9, rit 12 daar zou hij best wat kunnen doen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28354536
Omg horen jullie dat net in het sportjournaal?

Hein Verbruggen verklaart dat Lance Armstrong met eigen geld de strijd tegen doping financiert en machines koopt voor het anti-dopingagenschap. Armstrong heeft nooit gewild dat dat naar buiten zou komen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juni 2005 @ 13:15:01 #150
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28354631
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:12 schreef JohnDDD het volgende:
Omg horen jullie dat net in het sportjournaal?

Hein Verbruggen verklaart dat Lance Armstrong met eigen geld de strijd tegen doping financiert en machines koopt voor het anti-dopingagenschap. Armstrong heeft nooit gewild dat dat naar buiten zou komen.
Hein je gedraagd je als een lul als je dit daadwerkelijk als eerste naar buiten hebt gebracht
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28354696
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hein je gedraagd je als een lul als je dit daadwerkelijk als eerste naar buiten hebt gebracht
Dat is aan de ene kant wel verstandig omdat het publiek dan misschien meer respect voor hem krijgt maar aan de andere kant niet omdat hij nog met zijn mederenners moet rijden...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juni 2005 @ 13:18:11 #152
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28354750
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:16 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat is aan de ene kant wel verstandig omdat het publiek dan misschien meer respect voor hem krijgt maar aan de andere kant niet omdat hij nog met zijn mederenners moet rijden...
maar Armstrong haters kunnen dit heel makkelijk verkeerd uitleggen....... Heel simpel wie betaald bepaald.....
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28354808
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar Armstrong haters kunnen dit heel makkelijk verkeerd uitleggen....... Heel simpel wie betaald bepaald.....
Mwah ik weet niet...Hein zei dat Armstrong een apparaat betaald had tegen bloeddoping
vind ik toch wel een sterk argument

maar ja als armstrong-haters het als "smeergeld" gaan opvatten....
pi_28354864
Wel cru voor zijn ex-ploegmaat en vriend Tyler Hamilton btw
misschien is die wel met een machine van Armstrong gepakt
lance weet ook dat hij meer kans heeft als dat soort lui gepakt wordt
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juni 2005 @ 13:23:02 #155
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28354927
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:19 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Mwah ik weet niet...Hein zei dat Armstrong een apparaat betaald had tegen bloeddoping
vind ik toch wel een sterk argument

maar ja als armstrong-haters het als "smeergeld" gaan opvatten....
k zou het onzin vinden als t zo wordt utigelegd maarja je hebt mensen die t altijd andersom uitleggen. Wel beroerd trouwens dat een renner dat moet betalen
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:30:22 #156
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28355156
Ik durf er zeker mijn hand niet voor in het vuur te steken dat Lance clean is, desalniettemin:

<--
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28355506
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:38 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Cancellara ook
Ja idd dacht dat Cancellara en Karpets er niet meer voor meereden zij zullen Posthuma wel verslaan.
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:41:42 #158
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28355545
Mancebo gaat vlammen dit jaar. .
pi_28356925
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:41 schreef BVO het volgende:
Mijn gevoel zegt dat het zijn tour niet wordt.
That's all folks!
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:27:44 #160
109065 sungaMsunitraM
pi_28356994
Wat zou Botero gaan doen?
pi_28357129
Zijn best ,
Ik ben alleen bang dat hij te vroeg in vorm is dit jaar. De vergelijking met Hamilton vorig jaar is opvallend, reed ook bij Phonak, won in Romandie, reed een erg goede Dauphine, maar was in de tour nergens meer. Ik hoop dat Botero het goed gaat doen, ik ben een fan van zijn stijl van rijden, maar ik denk dat hij te vroeg in vorm was.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:34:00 #162
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28357187
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:25 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt dat het zijn tour niet wordt.
Jawel joh. .
Altijd al m'n favoriet geweest. . Vorig jaar zat 'ie er al goed bij, dit jaar wordt weer top 5. .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juni 2005 @ 14:50:26 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28357710
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef Ereinion het volgende:
Zijn best ,
Ik ben alleen bang dat hij te vroeg in vorm is dit jaar. De vergelijking met Hamilton vorig jaar is opvallend, reed ook bij Phonak, won in Romandie, reed een erg goede Dauphine, maar was in de tour nergens meer. Ik hoop dat Botero het goed gaat doen, ik ben een fan van zijn stijl van rijden, maar ik denk dat hij te vroeg in vorm was.
je bedoeld de berg op harken met een veel te grote versnelling?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28357979
Armstrong rijdt nog altijd het mooist. Hij zit perfect op de fiets en als hij staat, staat hij prachtig. Zijn versnelling is mooi klein en hij trapt sierlijk en degelijk. Jan Ullrich fietst alsof hij aan het randjefietsen is bij de seks.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juni 2005 @ 15:00:35 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28358032
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:58 schreef JohnDDD het volgende:
Armstrong rijdt nog altijd het mooist. Hij zit perfect op de fiets en als hij staat, staat hij prachtig. Zijn versnelling is mooi klein en hij trapt sierlijk en degelijk. Jan Ullrich fietst alsof hij aan het randjefietsen is bij de seks.
Boogerd heeft ook altijd een mooie kadans omhoog, veel uit het zadel, prachtig
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28358167
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds mooi als Ullrich op een grote versnelling onder in de beugel omhoog blaast, zoals in zijn goede tijden. Helaas gebeurt dat niet zo vaak meer.
sig verwijderd door FA
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:24:18 #167
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_28358829
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:41 schreef BVO het volgende:
dat gevoel heb ik ook
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_28358945
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hein gedraagt zich als een lul en Lance verbergt wss wat.

En het is niet omdat ik Lance wel/niet mag dat ik dat zo zeg. Maar je gaat toch zeker niet als enige renner/management geld geven aan de UCI voor dopingapparaten .
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:32:08 #169
109065 sungaMsunitraM
pi_28359018
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef Ereinion het volgende:
Zijn best ,
Ik ben alleen bang dat hij te vroeg in vorm is dit jaar. De vergelijking met Hamilton vorig jaar is opvallend, reed ook bij Phonak, won in Romandie, reed een erg goede Dauphine, maar was in de tour nergens meer.
Ja maar Hamilton was ook gevallen in de Tour hè
quote:
Botero
pi_28359025
Als Lance denkt dat hij ergens aan mee moet werken dan doet hij dat. In dat doping gedoe slaat hij wel door.
That's all folks!
pi_28359035
Mijn sprintersploeg voor deze tour:

McEwen
Boonen
Cooke
O'Grady
Hushovd
Davis
Hunter
Nazon
Furlan
Rodriquez
Pagliarini
Albasini
Mc Gee
Lombardi
Förster
Galves
Casper
Kirsipuu
Valverde

Ik moet er nog 1tje
Wie tippen jullie?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_28359056
Zou Landis de volgende knecht van Armstrong worden die op eigen benen niet veel presteert? Ik ben er toch een beetje bang voor.
That's all folks!
pi_28359073
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Als Lance denkt dat hij ergens aan mee moet werken dan doet hij dat. In dat doping gedoe slaat hij wel door.
Ik vind het wel OK dat hij zijn medewerking wil geven. Maar dat hij, al geloof ik dat zijn management dat doet, geld gaat geven aan de UCI/dopingagentschap dat gaat veel kritiek opleveren. Zowel aan het adres van de Amerikaan als aan het adres van de aftredende Hein. Ik hoop dat zijn opvolger Pat McQuaid het er toch wat beter van afbrengt op die aspecten. En dat McQuaid ook een aantal regels danig op de schop gooit.
pi_28359075
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:

Ik moet er nog 1tje
Wie tippen jullie?
Ik mis Eisel.
That's all folks!
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:34:53 #175
109065 sungaMsunitraM
pi_28359078
Zabel
pi_28359083
Ik ook in de deelnemerslijst...
In Southern Sun
pi_28359099
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou Landis de volgende knecht van Armstrong worden die op eigen benen niet veel presteert? Ik ben er toch een beetje bang voor.
Landis die gaat wss 1,5 week mee en dan is het over. Heb in Landis nooit een renner voor de grote rondes gezien. Kleinere rondjes perfect maar na 10 dagen houdt het ook meestal op bij Floyd.
pi_28359103
quote:

Ik moet er nog 1tje
Wie tippen jullie?
Corioni hoor ik regelmatig vallen, ondanks dat hij nog weinig heeft gepresteerd.
sig verwijderd door FA
pi_28359125
Ook die staat niet in de deelnemerslijst van onze Provinciale Zeeuwsche Courant...
In Southern Sun
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:36:26 #180
109065 sungaMsunitraM
pi_28359128
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:34 schreef Bartoli het volgende:
En dat McQuaid ook een aantal regels danig op de schop gooit.
]

Welke regels moeten er dan veranderen vind jij?
(bedoel je die 6,8 kilo?)
pi_28359134
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik ook in de deelnemerslijst...
edit: ik snap het al.
That's all folks!
pi_28359136
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:35 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Landis die gaat wss 1,5 week mee en dan is het over. Heb in Landis nooit een renner voor de grote rondes gezien. Kleinere rondjes perfect maar na 10 dagen houdt het ook meestal op bij Floyd.
De vorige Tour was hij toch juist sterk in de laatste week? Al had hij toen natuurlijk niet de rol van kopman. Ik twijfel nog of ik moet opnemen in m'n ploeg.
sig verwijderd door FA
pi_28359141
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:35 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Corioni hoor ik regelmatig vallen, ondanks dat hij nog weinig heeft gepresteerd.
is ook pas neo-prof en won 2 etappes in de Catalaanse week. Niet slecht zou ik zeggen voor een neo . Dit kun je onmogelijk zien als niks presteren voor een neo
pi_28359143
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:29 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Hein gedraagt zich als een lul en Lance verbergt wss wat.

En het is niet omdat ik Lance wel/niet mag dat ik dat zo zeg. Maar je gaat toch zeker niet als enige renner/management geld geven aan de UCI voor dopingapparaten .
Misschien weet hij wel dat bijv. 50% va nzijn concurrentie gebruikt. Dan kan ik het me wel voorstellen.
pi_28359172
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:36 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

edit: ik snap het al.
Ik niet!
In Southern Sun
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:38:14 #186
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28359177
Is er al een startlijst? Met starttijd per renner zeg maar.
pi_28359195
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Misschien weet hij wel dat bijv. 50% va nzijn concurrentie gebruikt. Dan kan ik het me wel voorstellen.
Zou best kunnen dat 50% van de concurrentie gebruikt. Maar ook hij en (enkele van) zijn ploegmaats zijn niet 100% de cleanste. Dus ergens moet je het met 2 waarde meten/zien.
pi_28359223
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

]

Welke regels moeten er dan veranderen vind jij?
(bedoel je die 6,8 kilo?)
o.a (de voornaamste)

ProTour regeling & Dopingbeleid
pi_28359226
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik niet!
Niet dat hij er daar niet bij staat, inderdaad vreemd.
That's all folks!
pi_28359255
Ik dacht ook op zeker te weten dat Eisel de tour zou rijden...
Ik ga eens bellen met de redactie...
In Southern Sun
pi_28359281
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik dacht ook op zeker te weten dat Eisel de tour zou rijden...
Ik ga eens bellen met de redactie...
Eisel rijdt die Tour ook. Bij FDJ moet die het samen doen met Cooke
pi_28359282
Hij rijdt ook de Tour, dat is het vreemde eraan.

Is Cooke wel de nummer 1 sprinter van de ploeg?
That's all folks!
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:43:13 #193
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28359334
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja. .
pi_28359358
quote:

[..]

Dat is toch juist fantastisch! Zoals Ullrich in de ronde van Zwitserland, met zijn uitgewoonde mijnwerkersgezicht zijn fiets een berg op sleuren. Dat is toch veel mooier dan iemand die met een koffiemolentje een berg op pedelt? Ik wil de renners zien lijden
pi_28359363
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij rijdt ook de Tour, dat is het vreemde eraan.

Normaal gezien wel. Maar denk dat ze het afwisselen in begin. En wie dan het beste sprint dat ze dan steeds de kaart van die spelen. Of afhangend van de vorm van de dag om te bepalen voor wie ze rijden. Denk dat Cooke meer kans maakt in een Toursprint dan Eisel omdat Baden daar meer ervaring in heeft. Eisel zelf heeft nog nooi een fatsoenlijke sprint afgeleverd in de Tour.
pi_28359432
Oke, dacht ik al wel.
That's all folks!
pi_28359501
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:35 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Noem eens wat voorbeelden, waarin hij na meer dan tien dagen kapot ging?
pi_28359520
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:49 schreef Chepke het volgende:

[..]

Noem eens wat voorbeelden, waarin hij na meer dan tien dagen kapot ging?
Vuelta vorig jaar?
pi_28359582
Honchar ook al niet...
In Southern Sun
pi_28359676
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:50 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Vuelta vorig jaar?
Ook dat. Zelfs al eerder dan die 10 dagen. En dat is nog recentelijker Dauphine Libere 2005. En in die Tours in dienst van LA vond ik hem ook niet echt uitblinken. Wat dat betreft doen Azevedo/Beltran/Popovych en wss Savoldelli dat nu veel beter. Maar dat is weer afhankelijk van hoe het gesteld is met LA himself.
pi_28359724
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Honchar ook al niet...
Die gasten hebben er wel een zooitje van gemaakt volgens mij.
That's all folks!
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:09:52 #202
68638 Zwansen
pi_28359993
Vanavond half 9, Mart Smeets met Lance Armstrong. Schijnt leuk te worden, vooral voor de Armstrong-haters om eens te zien dat ie best aardig kan zijn.
pi_28360284
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:09 schreef Zwansen het volgende:
Vanavond half 9, Mart Smeets met Lance Armstrong. Schijnt leuk te worden, vooral voor de Armstrong-haters om eens te zien dat ie best aardig kan zijn.
Wat heeft dat er mee vandoen? iemand haten + dat die best aardig kan zijn. Iedereen heeft wel iemand die die niet moet/haat maar ook die mensen kunnen best aardig overkomen soms. Maar LA op de fiets + LA privé is een wereld van verschil. En dat heeft puur te maken met de heftige media aandacht. En dat die dan soms van die uitspraken doet die nergens op slaan en die niet gepast zijn OK dat gebeurd iedereen wel eens. Alleen het verschil is als Lance het zegt zit de media er bovenop. Zegt een Mancebo zoiets dan hoor je niemand erover omdat de belangstelling kleiner is.

Maar die docu-soap lijkt me wel leuk. Vooral die introductie op TV dat die 260 km ging trainen zonder volgwagen. En dat die dan elk uur een snicker, cola en nog wat tot zich nam en dat voor 8u lang . Op de manier hoe hij dat zei was wel leuk.
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:24:55 #204
68638 Zwansen
pi_28360404
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:20 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee vandoen? iemand haten + dat die best aardig kan zijn. Iedereen heeft wel iemand die die niet moet/haat maar ook die mensen kunnen best aardig overkomen soms. Maar LA op de fiets + LA privé is een wereld van verschil. En dat heeft puur te maken met de heftige media aandacht. En dat die dan soms van die uitspraken doet die nergens op slaan en die niet gepast zijn OK dat gebeurd iedereen wel eens. Alleen het verschil is als Lance het zegt zit de media er bovenop. Zegt een Mancebo zoiets dan hoor je niemand erover omdat de belangstelling kleiner is.

Maar die docu-soap lijkt me wel leuk. Vooral die introductie op TV dat die 260 km ging trainen zonder volgwagen. En dat die dan elk uur een snicker, cola en nog wat tot zich nam en dat voor 8u lang . Op de manier hoe hij dat zei was wel leuk.
Toen ik vorig jaar dat interview zag met Armstrong van Smeets kreeg ik ineens veel meer waardering voor hem als persoon en dan toch ook gelijkertijd als renner. Is wel leuk om te zien hoe hij en Smeets soms lopen te zeuren tegen elkaar...
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:26:31 #205
109065 sungaMsunitraM
pi_28360449
Naarmate ik meer interviews met L.A. zie krijg ik steeds meer het idee dat hij de journalisten, de Fransen, alle Europeanen, ons, iedereen eigenlijk van binnen stiekum heel hard uit zit te lachen. (en daar heeft hij nog gelijk in ook )

Lance
pi_28360655
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Naarmate ik meer interviews met L.A. zie krijg ik steeds meer het idee dat hij de journalisten, de Fransen, alle Europeanen, ons, iedereen eigenlijk van binnen stiekum heel hard uit zit te lachen. (en daar heeft hij nog gelijk in ook )

Lance
Tuurlijk hij bespeelt de media en alle andere mensen op een dusdanige manier, dat het vanzelfsprekend is dat we dingen van hem gaan aannemen. En dat het dan ook per definitie meteen de waarheid is. Smeets gelooft het iig allemaal en zo zijn er nog een hoop mensen. Maar als je het objectief bekijkt zitten er ook ogen en haken (of hoe noem je dat) aan en zullen ook dingen gewoon niet kloppen. Maar dat is bij iedereen wel alleen bij Lance meer omdat je dan weer op het aspect van de vele aandacht komt.
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:39:17 #207
109065 sungaMsunitraM
pi_28360838
Ja maar afgezien van wat hij ons wil laten geloven..... zijn hele relatie met de wereld is toch ook absurd. Íedereen vindt wat van hem of wil wat van hem, er zijn mensen die hun hele leven eraan besteden om hem maar zwart te maken, er zijn mensen die hem als een god zien, hij's multi-multi-multimiljonair, hij's gewoon larger than life.
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:40:49 #208
pi_28360881
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Lance
Boek van hem gelezen, it's not about the bike?? Als je dat boek gelezen hebt krijg je vanzelf respect voor 'm....
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:47:05 #209
109065 sungaMsunitraM
pi_28361040
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Boek van hem gelezen, it's not about the bike?? Als je dat boek gelezen hebt krijg je vanzelf respect voor 'm....
Ik heb enorm veel respect voor m!

Maar ik bedoel wat betreft zijn relatie met de media en wat hij in interviews zegt: gezien de gekte die er dagelijks op hem af komt kan hij toch ook niet anders dan doen zoals hij nu doet?
pi_28361051
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Respect kan je wel hebben voor hem het is dan ook "buitenaards" wat die gepresteerd heeft. Of dat met of zonder dopingmiddelen is dat maakt dan niet zoveel uit. Je moet er nog grandioos voor trainen wil je zoiets bereiken (althans 6x de Tour winnen).

Maar los daarvan denk/hoop ik niet dat Lance voor een 7e keer de Tour wint. Denk dat nu de mentale druk nog meer meespeelt. Met de gedachten van over 3 weken ben ik renner af, ik heb al de magische limiet van 5 tourzeges doorbroken en ik geloof het allemaal wel. Kan best zijn dat die bij de eerste de beste tegenslag zoiets heeft van het zal allemaal wel. Hij heeft sowieso al gezegd dat die niet wil afgaan als een gieter. Dus wss als er iets is dat hij de eer aan zichzelf houdt en huiswaarts trekt. Daarom vermoed ik dat ze een van die knechten (ik vermoed Popovych) achter de hand houden die het dan eventueel van hem overneemt.
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:00:42 #211
68638 Zwansen
pi_28361427
Ja maar Bartoli dat dachten we ook toen ie voor zijn 5e en 6e kon gaan.

Armstrong is gewoon een apart geval.
pi_28361663
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:00 schreef Zwansen het volgende:
Ja maar Bartoli dat dachten we ook toen ie voor zijn 5e en 6e kon gaan.

Armstrong is gewoon een apart geval.
Ja I know maar toch is het anders. Omdat hij nu de magische grens doorbroken heeft + weet dat hij over 3 weken huisvader is. Dat is toch wat anders dan voor een 5e of 6e gaan en weten als het niet lukt dat je het jaar erop nog een kans hebt. Nu als het mislukt plakt hij er geen jaar meer aanvast. Daar durf ik wel op te wedden.

Tuurlijk is Lance een apart geval en is hij het toonbeeld van de specialisering en de koffiemolen. Veel dingen die je vroeger niet zag zijn ook door hem, bruyneel en Discovery/Us Postal als eerste in de wereld gebracht. Maar dat wil niet zeggen dat die meteen onsterfelijk is. Hij is en blijft nog steeds een normaal mens zoals jij en ik. Althans qua lichaamsfunctioneren. Het houdt ook een keer op.
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:36:31 #213
68638 Zwansen
pi_28362428
Moet je nagaan als je dit in 1996 had voorspeld. Toen Indurain ook inzakte voor zijn 6e overwinning wist iedereen het al wel zeker, niemand zal 6 keer de Tour winnen. De grens was dan ook af te lezen bij de allergrootstsen.

Nu begint iemand volgende week om zijn 7e op rij te winnen.
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:41:30 #214
109065 sungaMsunitraM
pi_28362563
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:08 schreef Bartoli het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat die meteen onsterfelijk is. Hij is en blijft nog steeds een normaal mens zoals jij en ik. Althans qua lichaamsfunctioneren. Het houdt ook een keer op.
Wie er 6 kan winnen kan er ook 7 winnen.
Magische grenzen bestaan niet
pi_28362887
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Wie er 6 kan winnen kan er ook 7 winnen.
Magische grenzen bestaan niet
Tuurlijk als je er 6 kan winnen kan je er op papier en in echt ook 7 winnen. Maar of dat gaat gebeuren dat is wat anders
pi_28363127
@Bartoli: Je zei op de vorige pagina dat ook hij misschien en ook zijn ploegmaats niet echt de cleanste zijn...dat weet ik niet, misschien dat Heras niet lief was bij Kelme, en dat ook Ekimov nooit helemaal schoon is opgegroeid, maar als hij in het geheim geld geeft aan die anti-dopingorganisaties en zelfs machines koopt tegen bloeddoping dan geeft dat denk ik wel aan dat men bij hem in de ploeg geen bloeddoping gebruikt (althans niet dmv transfusies/EPO/Aranesp etc. etc.), en dat hij dat ook zelf niet doet.
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:06:17 #217
67640 SaintOfKillers
pi_28363213
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:36 schreef Zwansen het volgende:
Moet je nagaan als je dit in 1996 had voorspeld. Toen Indurain ook inzakte voor zijn 6e overwinning wist iedereen het al wel zeker, niemand zal 6 keer de Tour winnen. De grens was dan ook af te lezen bij de allergrootstsen.

Nu begint iemand volgende week om zijn 7e op rij te winnen.
Toen Indurain inzakte en Riis/Ullrich er aan kwamen, dacht iedereen dat Ullrich er 7 of 8 ging winnen.
pi_28363349
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:03 schreef JohnDDD het volgende:
@Bartoli: Je zei op de vorige pagina dat ook hij misschien en ook zijn ploegmaats niet echt de cleanste zijn...dat weet ik niet, misschien dat Heras niet lief was bij Kelme, en dat ook Ekimov nooit helemaal schoon is opgegroeid, maar als hij in het geheim geld geeft aan die anti-dopingorganisaties en zelfs machines koopt tegen bloeddoping dan geeft dat denk ik wel aan dat men bij hem in de ploeg geen bloeddoping gebruikt (althans niet dmv transfusies/EPO/Aranesp etc. etc.), en dat hij dat ook zelf niet doet.
Doping is niet alleen bloeddoping. Hij betaald voor apparaten tegen bloeddoping. Maar dat neemt niet weg dat er nog tal van andere middelen op de markt zijn waar die de UCI niet voor betaald. Ik zeg niet dat het zo is maar het zou goed kunnen. Geld trouwens voor meer teams en niet alleen LA/Discovery
pi_28363389
Ze dachten na 1998 ook dat Boogerd er minstens één zou gaan winnen
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:15:43 #220
67640 SaintOfKillers
pi_28363456
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:12 schreef Chepke het volgende:
Ze dachten na 1998 ook dat Boogerd er minstens één zou gaan winnen
Ik denk dat alleen de fanclub van Boogerd daar ooit geloof aan zou hechten.
pi_28363625
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En die waarschijnlijk nog niet. Alleen omdat de pers hem toen zo opklopte werd hem dat predicaat gegeven. En waarschijnlijk omdat die per toeval toen P-Nice won voor ik meen ene Vandenbroucke
pi_28363666
Dat geeft al meteen aan dat die verwachtingen vaak bijna nergens op gebaseerd zijn. Dus dank voor jullie reacties.

Trouwens zometeen op 2 Vandaag een interview met Der Jan
pi_28364119
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:11 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Doping is niet alleen bloeddoping. Hij betaald voor apparaten tegen bloeddoping. Maar dat neemt niet weg dat er nog tal van andere middelen op de markt zijn waar die de UCI niet voor betaald. Ik zeg niet dat het zo is maar het zou goed kunnen. Geld trouwens voor meer teams en niet alleen LA/Discovery
Dat is niet gezegd dat hij daar niet voor betaalt
pi_28364162
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:43 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat is niet gezegd dat hij daar niet voor betaalt
Nee OK!! dat klopt. Maar hij zou gek zijn als die het wel deed. Of hij moet al zoiets hebben van stop er maar flink geld in dan testen we (zijn ploeg en hij) ook nooit positief. Maar dat gaat weer te ver aan mijn kant. De echte waarheid zullen we niet echt te weten komen. Of pas over een jaar of 30 als Lance een bejaard man is.
pi_28364307
Jan nu op Ned.2.
sig verwijderd door FA
pi_28364332
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Precies.
That's all folks!
pi_28364835
Ik ben voor Vinokoerov dit jaar. Of Ullrich. Ik hoop dat Lance van z'n fiets af flikkert. .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_28364853
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Vond Floyd nimmer geweldig eigenlijk, ook als knecht al niet zo dat je dacht: wow.
www.thuisuiteten.nl
pi_28364854
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef Svensational het volgende:
Ik ben voor Vinokoerov dit jaar. Of Ullrich. Ik hoop dat Lance van z'n fiets af flikkert. .
Ik heb liever een leuke strijd tussen LA en de anderen..
sig verwijderd door FA
pi_28364918
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:08 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Maar dan wel een strijd die hij uiteindelijk verliest

Oftewel: Niet zo voorspelbaar als de laatste paar jaren.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_28364927
Gaat Honchar niet? Ik dacht van wel.
www.thuisuiteten.nl
pi_28365686
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:08 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Een spannende Tour met een Armstrong die het echt moeilijk wordt gemaakt door andere renners. Waarbij ik hoop dat ze hem uiteindelijk verslaan.
pi_28365887
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:38 schreef mbn het volgende:

[..]

Een spannende Tour met een Armstrong die het echt moeilijk wordt gemaakt door andere renners. Waarbij ik hoop dat ze hem uiteindelijk verslaan.
Exact. En dan gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Vinokourov of Ullrich.

Methodmich: Gonchar doet wel mee.
sig verwijderd door FA
pi_28365962
Ik hoop op Ullrich. Simpelweg omdat hij dan volgend jaar de te kloppen man is en er dan jonge mannen klaar staan. Vinokoerov en Basso vind ik allebei net niks. Van die mannen die alleen een Tour kunnen winnen als de echte klasserenners het laten afweten. Zoals Riis de Tour won.
pi_28366221
Ik schrok al. Hoop al jaren dat Serhiy eens een tijdrit in de Tour wint. Zal wel niet, te eenzijdig getraind.
www.thuisuiteten.nl
pi_28366277
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:46 schreef mbn het volgende:
Ik hoop op Ullrich. Simpelweg omdat hij dan volgend jaar de te kloppen man is en er dan jonge mannen klaar staan. Vinokoerov en Basso vind ik allebei net niks. Van die mannen die alleen een Tour kunnen winnen als de echte klasserenners het laten afweten. Zoals Riis de Tour won.
Als die clean had gereden, was die nóg niet in de top tien geëindigd
  donderdag 30 juni 2005 @ 20:41:26 #237
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_28367734
Ik heb al een hele tijd niets meer over Valverde gehoord. Komt dat omdat ie hopeloos bezig of bereid hij zich in stilte voor en gaat hij straks knallen?
...drop it like it's hot...
pi_28368016
Ja hoor, al dagen kijk ik uit naar die reportage, en nu vergeet ik de eerste 25 minuten
wat ben ik toch ook een terlinglijer
pi_28368210
Mjah morgen maar even online kijken
  Trouwste user 2022 donderdag 30 juni 2005 @ 20:58:23 #240
7889 tong80
Spleenheup
pi_28368290
Nu maar hopen dat Armstrong de Tour wint. Kunnen ze nooit meer lullen die achterlijke criticie.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_28369054
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Mjah morgen maar even online kijken
ohhh tuurlijk! uitzendinggemist.nl! thank god!
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:25:00 #242
68638 Zwansen
pi_28369112
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:49 schreef JohnDDD het volgende:
Ja hoor, al dagen kijk ik uit naar die reportage, en nu vergeet ik de eerste 25 minuten
wat ben ik toch ook een terlinglijer
pi_28369116
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:41 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik heb al een hele tijd niets meer over Valverde gehoord. Komt dat omdat ie hopeloos bezig of bereid hij zich in stilte voor en gaat hij straks knallen?
Valverde heeft opgebouwd naar de Tour. Ik verwacht hem wel in enkele ritten vooraan. Eindklas. komt die niet voor
pi_28372903
Was ik nu de enige die het maar verdacht vond dat Armstrong geld doneert aan de UCI en dan met name aan de anti-dopingafdeling? Is dat niet enigzins een vorm van belangenverstrengeling? Degene die jij moet controleren is tegelijkertijd degene die jouw apparatuur betaald: klonk erg louche. Tot dit merkwaardige feitje heb ik Armstrong nooit echt van dopingmisbruik verdacht, maar dit klonk wel erg raar. Geen wonder dat Lance liever niet wilde dat iemand dit wist.
An eye for an eye, makes the whole world blind.
-Mahatma Ghandi-
pi_28373244
Mwa, daar moet volgens mij niet teveel achter worden gezocht. Lance is voor eerlijke sport en gaat daar in dit geval wel ver in. Ik vind het wel vreemd dat zijn geld nodig is voor de apparatuur.
That's all folks!
pi_28373434
Voor niets gaat de zon op. Een geldstroom van Lance naar de UCI vind ik eigenlijk niet kunnen, al bedoeld hij het nog zo goed. Nog vreemder is dat de UCI dit aanneemt (want als de UCI inderdaad afhankelijk is van de bijdrage van Armstrong geloof ik al helemaal niks meer van de onpartijdigheid van de antidopinginstanties).
An eye for an eye, makes the whole world blind.
-Mahatma Ghandi-
pi_28373440
Daarbij moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat lance een van de meest gecontroleerde wielrenners ever deze periode is
pi_28373752
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Daarbij moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat lance een van de meest gecontroleerde wielrenners ever deze periode is
Hij zal wel speciale "lance-proof" dopingsapparatuur hebben gefinancierd
Het blijft vreemd waarom een wielrenner daar zelf geld in zou steken, mi. riekt het allemaal een beetje..
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:48:41 #249
67640 SaintOfKillers
pi_28373930
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Tja, als je overal doktersbriefjes voor hebt, dan kunnen ze je alle dagen controleren, dan maakt het weinig uit.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:44:22 #250
pi_28378433
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tja, als je overal doktersbriefjes voor hebt, dan kunnen ze je alle dagen controleren, dan maakt het weinig uit.
Zover je Hein Verbruggen moet geloven heeft Lance helemaal geen enkel doktersbriefje dat hij medicijnen mag slikken die een ander niet mag hebben (waar prestatieverbeterende middelen in zitten).
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:59:30 #251
67640 SaintOfKillers
pi_28378687
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:44 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Zover je Hein Verbruggen moet geloven heeft Lance helemaal geen enkel doktersbriefje dat hij medicijnen mag slikken die een ander niet mag hebben (waar prestatieverbeterende middelen in zitten).
Een paar jaar terug beweerden een hoop Franse kranten nochtans het tegendeel. Ullrich had toen trouwens ook een lang dokterslijstje. Ze doen maar, maar om dan de UCI te gaan sponsoren om collega's te "pakken" . Ik krijg er wat van, van dat typisch Amerikaanse "Do as I say, not as I do" gedrag.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:22:10 #252
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_28380463
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een paar jaar terug beweerden een hoop Franse kranten nochtans het tegendeel. Ullrich had toen trouwens ook een lang dokterslijstje. Ze doen maar, maar om dan de UCI te gaan sponsoren om collega's te "pakken" . Ik krijg er wat van, van dat typisch Amerikaanse "Do as I say, not as I do" gedrag.
Het is niet om renners te pakken, maar om de sport clean te krijgen.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:36:51 #253
67640 SaintOfKillers
pi_28382638
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:22 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Het is niet om renners te pakken, maar om de sport clean te krijgen.
Ja, tuurlijk. Steels gooide ook alleen maar met z'n drinkbus omdat Moncassin eigenlijk dorst had. Het zijn helden.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:44:43 #254
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28382877
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:25 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Valverde heeft opgebouwd naar de Tour. Ik verwacht hem wel in enkele ritten vooraan. Eindklas. komt die niet voor
Ja, ik denk dat er aardig wat ritten tussen zitten waarbij iemand als Valverde een goede kans maakt.
pi_28383202
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. Steels gooide ook alleen maar met z'n drinkbus omdat Moncassin eigenlijk dorst had. Het zijn helden.
Die Steels was toen wel een held hoor, ik houd wel van dat soort toestanden, dat hoort bij de sport!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:57:03 #256
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28383270
Ik hoop dat Vino dit jaar echt zijn killer belofte inlost
pi_28383359
Zijn jullie al zenuwachtig? (Wellicht gaat dat alleen op voor de mensen met een bepaalde favoriet en dan wellicht vooral voor Armstrong-fans, omdat de anderen er wel aan gewend zijn dat hun favoriet niet wint )

Ik ben momenteel echt zenuwachtig aan het worden, al erger dan vorig jaar toen ik een soort nerveus wrak was tijdens de spannendste ritten.
pi_28383717
Ik kijk er wel enorm naar uit, maar zenuwachtig ben ik niet. Ik ben enorm benieuwd hoe Basso en Sastre het gaan doen dit jaar.
That's all folks!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:14:31 #259
68638 Zwansen
pi_28383836
Ik alleen al zenuwachtig voor mijn managers waar ik aan meedoe!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 juli 2005 @ 12:16:28 #260
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28383894
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:14 schreef Zwansen het volgende:
oja die zal k vandaag eens allemaal invullen
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:20:54 #261
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_28384020
Vanavond live op Eurosport de ploegenpresentaties om ff lekker in het sfeertje te komen
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_28384109
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:44 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Hein zit gewoon in dat complot. Hoe hij praatte was zeker geen zuivere koffie
pi_28384166
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik kijk er wel enorm naar uit, maar zenuwachtig ben ik niet. Ik ben enorm benieuwd hoe Basso en Sastre het gaan doen dit jaar.
Ik schuif niet onder stoelen of banken dat ik supporter ben voor Basso/Sastre en anderzijds Mancebo
pi_28384181
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:20 schreef Keano het volgende:
Vanavond live op Eurosport de ploegenpresentaties om ff lekker in het sfeertje te komen
hoelaat?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:27:27 #265
39256 Bonobo11
pi_28384234
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:25 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ik schuif niet onder stoelen of banken dat ik supporter ben voor Basso/Sastre en anderzijds Mancebo
Vino en Mayo
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:28:29 #266
pi_28384281
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:25 schreef Bartoli het volgende:

[..]

hoelaat?
18:55 - - - CYCLING - - - TOUR DE FRANCE 2005 TEAMS PRESENTATION
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:28:46 #267
39256 Bonobo11
pi_28384289
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:14 schreef Zwansen het volgende:
Ik ook, ik heb het bij drie weten te houden, ik vul toch overal min of meer dezelfde renners in en het moet wel leuk blijven.

Fok, rabo en sportdreams
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:29:05 #268
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_28384302
Mayo moet het gaan doen in de bergen
[b]Enschede![/b]
pi_28385196
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:27 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Vino en Mayo
Ja die ook en zo zijn er bij Saunier Duval nog een paar en ga zo maar door
pi_28385636
Definitieve startlijst Ronde van Frankrijk

FROMENTINE (ANP) - De definitieve startlijst van de Ronde van Frankrijk, met
rugnummers, ziet er als volgt uit:

DISCOVERY CHANNEL (DIS)
1. Lance Armstrong (VSt)
2. Jose Azevedo (Por)
3. Manuel Beltran (Spa)
4. George Hincapie (VSt)
5. Benjamin Noval (Spa)
6. Pavel Padrnos (Tsj)
7. Jaroslav Popovitsj (Oek)
8. Jose Luis Rubiera (Spa)
9. Paolo Savoldelli (Ita)
Ploegleider: Johan Bruyneel

T-MOBILE (TMO)
11. Jan Ullrich (Dui)
12. Giuseppe Guerini (Ita)
13. Matthias Kessler (Dui)
14. Andreas Klöden (Dui)
15. Daniele Nardello (Ita)
16. Stephan Schreck (Dui)
17. Oscar Sevilla (Spa)
18. Tobias Steinhauser (Dui)
19. Aleksandr Vinokoerov (Kaz)
Ploegleider: Mario Kummer

CSC (CSC)
21. Ivan Basso (Ita)
22. Kurt-Asle Arvesen (Noo)
23. Bobby Julich (VSt)
24. Giovanni Lombardi (Ita)
25. Luke Roberts (Aus)
26. Carlos Sastre (Spa)
27. Nicki Sörensen (Den)
28. Jens Voigt (Dui)
29. David Zabriskie (VSt)
Ploegleider: Bjarne Riis

ILLES BALEARS (IBA)
31. Francisco Mancebo (Spa)
32. José Luis Arrieta (Spa)
33. David Arroyo (Spa)
34. Daniel Becke (Spa)
35. Isaac Gálvez (Spa)
36. Vicente García Acosta (Spa)
37. Vladimir Karpets (Rus)
38. Alejandro Valverde (Spa)
39. Xabier Zandio (Spa)
Ploegleider: Eusebio Unzue

DAVITAMON-LOTTO (DAV)
41. Robbie McEwen (Aus)
42. Mario Aerts (Bel)
43. Christophe Brandt (Bel)
44. Cadel Evans (Aus)
45. Axel Merckx (Bel)
46. Fred Rodriguez (VSt)
47. LEON VAN BON (NED)
48. Johan Vansummeren (Bel)
49. Wim Vansevenant (Bel)
Ploegleider: Hendrik Redant

RABOBANK (RAB)
51. Denis Mentsjov (Rus)
52. MICHAEL BOOGERD (NED)
53. ERIK DEKKER (NED)
54. KARSTEN KROON (NED)
55. GERBEN LöWIK (NED)
56. JOOST POSTHUMA (NED)
57. Michael Rasmussen (Den)
58. Marc Wauters (Bel)
59. PIETER WEENING (NED)
Ploegleider: Erik Breukink

PHONAK (PHO)
61. Santiago Botero (Col)
62. Bert Grabsch (Dui)
63. Enrique Gutierrez (Spa)
64. Robert Hunter (ZAf)
65. Nicolas Jalabert (Fra)
66. Floyd Landis (VSt)
67. Alexandre Moos (Zwi)
68. Oscar Pereiro Sio (Spa)
69. Steve Zampieri (Zwi)
Ploegleider: John Lelangue

FASSA BORTOLO (FAS)
71. Fabian Cancellara (Zwi)
72. Lorenzo Bernucci (Ita)
73. Claudio Corioni (Ita)
74. Mauro Facci (Ita)
75. Juan Antonio Flecha (Spa)
76. Dario Frigo (Ita)
77. Massimo Giunti (Ita)
78. Volodimir Goestov (Oek)
79. Kim Kirchen (Lux)
Ploegleider: Bruno Cenghialta

SAUNIER DUVAL (SAU)
81. Juan Manuel Garate (Spa)
82. David Canada (Spa)
83. Inigo Cuesta (Spa)
84. Nicolas Fritsch (Fra)
85. Angel Gomez (Spa)
86. Chris Horner (VSt)
87. Leonardo Piepoli (Ita)
88. Manuel Quinziato (Ita)
89. Constantino Zaballa (Spa)
Ploegleider: Pietro Algeri

LIBERTY SEGUROS (LIB)
91. Roberto Heras (Spa)
92. Joseba Beloki (Spa)
93. Alberto Contador (Spa)
94. Allan Davis (Aus)
95. Igor Gonzalez de Galdeano (Spa)
96. Jörg Jaksche (Ger)
97. Luis León Sanchez (Spa)
98. Marcos Serrano (Spa)
99. Angel Vicioso (Spa)
Ploegleider: Manuel Saiz

CREDIT AGRICOLE (CAG)
101. Christophe Moreau (Fra)
102. Laszlo Bodrogi (Hon)
103. Pietro Caucchioli (Ita)
104. Patrice Halgand (Fra)
105. Sébastien Hinault (Fra)
106. Thor Hushovd (Noo)
107. Sébastien Joly (Fra)
108. Andrei Kasjetsjkin (Kaz)
109. Jaan Kirsipuu (Est)
Ploegleider: Roger Legeay

LIQUIGAS (LIQ)
111. Stefano Garzelli (Ita)
112. Michael Albasini (Zwi)
113. Magnus Backstedt (Zwe)
114. Kjell Carlström (Fin)
115. Dario Cioni (Ita)
116. Mauro Gerosa (Ita)
117. Marcus Ljungqvist (Zwe)
118. Luciano Pagliarini (Bra)
119. Franco Pellizotti (Fra)
Ploegleider: Roberto Amadio

COFIDIS (COF)
121. Stuart O'Grady (Aus)
122. Stéphane Augé (Fra)
123. Frédéric Bessy (Fra)
124. Sylvain Chavanel (Fra)
125. Thierry Marichal (Bel)
126. David Moncoutié (Fra)
127. Janek Tombak (Est)
128. Cédric Vasseur (Fra)
129. Matthew White (Aus)
Ploegleider: Francis Van Londersele

QUICK-STEP (QUI)
131. Tom Boonen (Bel)
132. Wilfried Cretskens (Bel)
133. Kevin Hulsmans (Bel)
134. SERVAIS KNAVEN (NED)
135. Michael Rogers (Aus)
136. Patrik Sinkewitz (Dui)
137. BRAM TANKINK (NED)
138. Guido Trenti (VSt)
139. Stefano Zanini (Ita)
Ploegleider: Wilfried Peeters

BOUYGUES TELECOM (BOU)
141. Didier Rous (Fra)
142. Walter Bénéteau (Fra)
143. Laurent Brochard (Fra)
144. Pierrick Fédrigo (Fra)
145. Anthony Geslin (Fra)
146. Laurent Lefèvre (Fra)
147. Jérôme Pineau (Fra)
148. Matthieu Sprick (Fra)
149. Thomas Voeckler (Fra)
Ploegleider: Christian Guiberteau

LAMPRE (LAM)
151. Eddy Mazzoleni (Ita)
152. Gianluca Bortolami (Ita)
153. Salvatore Commesso (Ita)
154. Gerrit Glomser (Oos)
155. David Loosli (Zwi)
156. Jevgeni Petrov (Rus)
157. Daniele Righi (Ita)
158. Alessandro Spezialetti (Ita)
159. Gorazd Stangelj (Slv)
Ploegleider: Giuseppe Martinelli

GEROLSTEINER (GER)
161. Georg Totschnig (Oos)
162. Robert Förster (Dui)
163. Sebastian Lang (Dui)
164. Levi Leipheimer (VSt)
165. Michael Rich (Dui)
166. Ronny Scholz (Dui)
167. Fabian Wegmann (Dui)
168. Peter Wrolich (Oos)
169. Beat Zberg (Zwi)
Ploegleider: Hans-Michael Holczer

FRANCAISE DES JEUX (FDJ)
171. Bradley McGee (Aus)
172. Sandy Casar (Fra)
173. Baden Cooke (Aus)
174. Carlos Da Cruz (Fra)
175. Bernhard Eisel (Oos)
176. Philippe Gilbert (Bel)
177. Thomas Lövkvist (Zwe)
178. Christophe Mengin (Fra)
179. Francis Mourey (Fra)
Ploegleider: Marc Madiot

DOMINA VACANZE (DOM)
181. Sergei Gontsjar (Oek)
182. Alessandro Bertolini (Ita)
183. Alessandro Cortinovis (Ita)
184. Angelo Furlan (Ita)
185. Andrei Grivko (Oek)
186. Maxim Iglinski (Kaz)
187. Jörg Ludewig (Dui)
188. Rafael Noeritdinov (Oez)
189. Paolo Valoti (Ita)
Ploegleider: Gianluigi Stanga

EUSKALTEL-EUSKADI (EUS)
191. Iban Mayo (Spa)
192. Iker Camano (Spa)
193. Unai Etxebarria (Ven)
194. Iker Flores (Spa)
195. David Herrero (Spa)
196. Inaki Isasi
197. Inigo Landaluze (Spa)
198. Egoi Martinez (Spa)
199. Haimar Zubeldia (Spa)
Ploegleider: Julian Gorospe

AG2R (AG2)
201. Jean-Patrick Nazon (Fra)
202. Mikel Astarloza (Spa)
203. Sylvain Calzati (Fra)
204. Samuel Dumoulin (Fra)
205. Simon Gerrans (Aus)
206. Stéphane Goubert (Fra)
207. Joeri Krivtsov (Oek)
208. Nicolas Portal (Fra)
209. Ludovic Turpin (Fra)
Ploegleider: Vincent Lavenu
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 juli 2005 @ 14:28:48 #271
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28388510
Hunter verwacht k ook nog wel wat van, die kan ook wel een bergje mee over en heeft een goede sprint, leuk voor in het middengebergte
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:19:32 #272
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28390247
M'n avatar is er klaar voor. .
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:20:28 #273
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_28390274
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:19 schreef BVO het volgende:
Paco .
sig verwijderd door FA
pi_28390436
Vooral die foto met scheef hoofd is fantastisch
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:38:39 #275
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_28390824
Geweldige stijl heeft Mancebo puffend en beukend de berg op dat mag ik wel.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:44:22 #276
39256 Bonobo11
pi_28390998
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:19 schreef BVO het volgende:
Check
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:53:16 #277
109065 sungaMsunitraM
pi_28391244
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:44 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Check
*check
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:35:08 #278
68638 Zwansen
pi_28392517
Ik hoop dat Eisel wat laat zien...
pi_28392543
Ullrich rijdt tegen een auto
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Duitser Jan Ullrich is vrijdag tij-
dens een training ten val gekomen. Hij
smakte tegen een auto van zijn ploeg
T-Mobile. Hij was de tijdrit van zater-
dag een laatste keer aan het verkennen.

"Het gaat", zei Ullrich. Hij liep wel
enkele kleine snijwonden op in zijn
gezicht en in zijn nek. Zijn deelname
aan de Tour komt niet in gevaar.

Hij knalde tegen de achterruit van de
auto van Mario Kummer. "Het signaal dat
we maken om aan te geven dat we moeten
remmen, merkte Ullrich te laat op",
zegt de woordvoerder van T-Mobile. "De
ruit is aan diggelen. Maar het is niets
ernstigs. Hij kan starten."

bron: tt
pi_28392891
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:35 schreef Bartoli het volgende:
Ullrich rijdt tegen een auto
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Duitser Jan Ullrich is vrijdag tij-
dens een training ten val gekomen. Hij
smakte tegen een auto van zijn ploeg
T-Mobile. Hij was de tijdrit van zater-
dag een laatste keer aan het verkennen.

"Het gaat", zei Ullrich. Hij liep wel
enkele kleine snijwonden op in zijn
gezicht en in zijn nek. Zijn deelname
aan de Tour komt niet in gevaar.

Hij knalde tegen de achterruit van de
auto van Mario Kummer. "Het signaal dat
we maken om aan te geven dat we moeten
remmen, merkte Ullrich te laat op",
zegt de woordvoerder van T-Mobile. "De
ruit is aan diggelen. Maar het is niets
ernstigs. Hij kan starten."

bron: tt
Ai, dat is toch geen goed teken. Maar goed, Lance is deze week ook al een keer gevallen, dus wat dat betreft staan ze 1-1.

Sinkewitz en Rogers trouwens naar T-Mobile per 2006. Van Sinkewitz had ik dat niet gedacht.
pi_28393463
ach ja vallen is geen goed teken zeggen ze maar dat gaat ook niet aaaaltijd op hoor.

lance zal nog wel een blauw oog hebben of niet meer?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:06:18 #282
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_28393543
Pereiro is ook gevallen, zie http://sport.fok.nl/sport/nieuws/15786.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:07:07 #283
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28393567
Lekker positieve berichten weer, als je net je tourpool in orde denkt te hebben. .
pi_28393967
quote:

McEwen
Boonen
Cooke
O'Grady
Hushovd
Davis
Hunter
Nazon
Furlan
Rodriquez
Pagliarini
Albasini
Mc Gee
Lombardi
Förster
Galves
Casper
Kirsipuu
Valverde

Ik moet er nog 1tje
Wie tippen jullie?
Nog steeds geen reactie op mijn vraag aan de redactie of Eisel nog toegevoegd zal worden, dus ik moet er alsnog 1..

Wie?
In Southern Sun
pi_28394023
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 17:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nog steeds geen reactie op mijn vraag aan de redactie of Eisel nog toegevoegd zal worden, dus ik moet er alsnog 1..

Wie?
Eisel als die toegevoegd wordt. Anders doe maar Dumoulin, Arvesen of Glomser. Willen zich ook nog wel eens plaatsen
pi_28394310
Ik ga de gok wagen...
Op de plek waar Eisel had moeten staan staat Frederic Finot, dus dan neem ik die...
In Southern Sun
  vrijdag 1 juli 2005 @ 18:01:52 #287
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_28395037
als jullie moeten kiezen tussen hushovd en boonen voor een tourtoto, welke zouden jullie nemen?
www.hattrick.org
Kampioen van de zevende klasse
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:09:27 #288
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_28395647
Op Eurosport is nu de ploegenpresentatie bezig, op Ned.2 zometeen een korte voorbeschouwing.
sig verwijderd door FA
pi_28395933
Mijn favoriet zal genoegzaam bekend zijn. Ik hoop dat ie goed debuteert.
www.thuisuiteten.nl
pi_28397623
Armstrong ziet er scherp uit. Dunne beentjes.
pi_28397747
Ullrich zag er (afgezien van die pleister) ook wel goed uit. Ik heb er iig zin in. Let the games begin
pi_28397780
En wat hoorde ik nou? McGee mikte op de top 10?

komop zeg!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:49:34 #293
68638 Zwansen
pi_28397876
Ik hoop ook dat Mc Gee top 10 kan rijden... In de tijdritten kan ie in elk geval wat tijd terug winnen dat ie in het Hooggebergte verliest.
pi_28397900
Morgen staat hij vast wel in de top 10.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_28397945
Voor mijn tourpoule zoek ik een zogenaamde kluns. Dit is een renner die zijn verdiende punten behaald in de vorm van strafpunten, en ook nog een 100 strafpunten krijgt als hij de tour vroegtijdig verlaat. Ik zoek dus een renner die weinig of geen punten pakt maar de tour wel uit rijd. Het liefst dan ook nog een "bekende renner" aangezien je de punten die hij waard is mag optellen bij het totaal van 20 punten die je hebt te besteden voor je standaard renners (elke renner is een bepaald aantal punten waard, Armstrong bv 5 punten).
Dus welke "op papier redelijk goede renner" zal weinig punten pakken en de tour wel uitrijden...???
pi_28397971
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:54 schreef tlogtenberg het volgende:
Dus welke "op papier redelijk goede renner" zal weinig punten pakken en de tour wel uitrijden...???
Een knecht van Discovery of T-Mobile.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:58:47 #297
68638 Zwansen
pi_28398009
Knaven....
pi_28398051
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:56 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Een knecht van Discovery of T-Mobile.
Zoals Popovych of Savoldelli?? Deze zijn bijvoorbeeld 2 punten....
En Azevedo is 1 punt waard...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 21:04:02 #299
68638 Zwansen
pi_28398108
Azevedo zal wel eens een goede klassering rijden in een bergetappe. Popovich en Savoldelli denk ik ook wel.
pi_28398124
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 21:00 schreef tlogtenberg het volgende:

[..]

Zoals Popovych of Savoldelli?? Deze zijn bijvoorbeeld 2 punten....
En Azevedo is 1 punt waard...
Die gaan wel wat punten halen denk ik. Eerder Hincapie of Padrnos. Nardello.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 21:05:11 #301
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28398134
Boogerd. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')