quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef zjroentje het volgende:
Vanochtend in de krant wat Tourprognoses van enkele renners en oud-renners. En wie had Van Heeswijk op nummer 3: Aitor Gonzalez. Goed geinformeerd die Max.
Die doet dus niet mee.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef zjroentje het volgende:
Vanochtend in de krant wat Tourprognoses van enkele renners en oud-renners. En wie had Van Heeswijk op nummer 3: Aitor Gonzalez. Goed geinformeerd die Max.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
1 van de co-commentatoren van Michel Wuyts tijdens de Tour zalLudo Dierckxsens zijn
.
Ook had Wuyts nog wat te vertellen over doping. Hij vindt dat, wanneer ze echt renners willen betrappen op doping, ze beter wat meer zouden testen buiten competitie. Vooral in december in Zuid-Afrika en in februari in Spanje zou het volgens ons aller Michel geen probleem zijn om hopen renners positief te laten testen. Ook zei Wuyts dat hij (en anderen uit het milieu) ook wel weten hoe de vork aan de steel zit wanneer Aitor Gonzalez plots iedereen uit het wiel rijdt in de bergritten in de ronde van Zwitserland.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:29 schreef zjroentje het volgende:
Aitor is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker. Misschien heeft zijn terugkeer in Spaanse dienst hem veel goed gedaan. Hetzelfde geldt dit jaar eigenlijk voor Botero.
tsja, in het wielrennen ben je snel verdacht. Ik vind het dus ook een wel erg gewaagde uitspraak van Wuyts.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:29 schreef zjroentje het volgende:
Aitor is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker. Misschien heeft zijn terugkeer in Spaanse dienst hem veel goed gedaan. Hetzelfde geldt dit jaar eigenlijk voor Botero.
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:01 schreef JohnDDD het volgende:
Is dat met dat interview met Mart Smeets?
Een interview met Humo. En zo gewaagd vind ik het niet, het kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Wuyts zei ook iets over het feit dat hij opvallend beter rijdt wanneer hij voor een Spaanse ploeg rijdt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Ja in Spaanse dienst doen die jongens het altijd goed, of bedoelde je het niet zo?
Trouwens nog wel mijn vraag aan SoK, waar Wuyts dat gezegd heeft?
Mja. Ik kan mij best voorstellen dat die jongens tegenwoordig wat meer aan gelegenheidsdoping doen eh, zo van even de spuit erin als de koers het van het lichaam vraagt. Men rijdt morgen door mijn woonplaats, dus dan moet ik die rit wel winnen, dat soort dingen. Of Mayo die in de Dauphiné heel slecht rijdt, omdat men wel weet tegenwoordig dat je alleen op de belangrijke momenten moet pieken. Maar ja, dat is speculatie he. Ik zeg ik kan het me voorstellen dat het zo gebeurt tegenwoordig. Ik denk niet meer dat er nog jongens zijn die structureel hun lichaam kapotmaken met dat spul. En het is moeilijk om aan te pakken. Als een renner in februari zijn hematocriet verhoogt naar 55, en dat is dan in april gezakt naar 49, en hij rijdt er dan een koers mee, wordt EPO niet meer aangetroffen, maar is zijn hematocriet wel lekker hoog. Was dat niet ook wat Wuyts bedoelde?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een interview met Humo. En zo gewaagd vind ik het niet, het kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Wuyts zei ook iets over het feit dat hij opvallend beter rijdt wanneer hij voor een Spaanse ploeg rijdt.
Mha dat zeg ik ook niet he, meer dat er een hoofdrol voor savoldelli zal zijn, vooral als meesterknecht van armstrong. ik wilde em wel gewoon noemen he, hij is toch de giro-winnaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:24 schreef placebeau het volgende:
Maar Wuyts heeft vooral een punt wanneer hij zegt dat ze buiten het seizoen moeten controlleren. Het is ook dan dat ze bijvoorbeeld Camenzind gevat hebben. En heel veel renners hebben nooit positief getest tijdens wedstrijden, maar zijn thuis toch betrapt met het een of ander.
En ze moeten dat niet alleen doen om er zoveel mogelijk te willen betrappen, maar ook gewoon om de renners te laten weten dat ze nooit veilig zijn voor controles.
Nu, de tour, Ullrich wint wel. Hoop ik.
Mayo had ik niet bij de favorieten gezet, en savoldelli al helemaal niet.
Denk het ook niet. Hoewel, in de Tour is altijd heel die ploeg in vorm.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef Zwansen het volgende:
De meesterknecht van Armstrong in de bergen zal geen Savoldelli of Popovich zijn maar gewoon Azevedo denk ik... Die gast richt zich alleen op de Tour, denk niet dat Savoldelli na de Giro nog 3 week in topvorm kan zijn in de Tour.
Lance heeft altijd zo'n treintje als Petacchi alleen dan berg op, Savoldelli zal niet de laatste zijn....ik zie daar eerder Popo die dan ook nog redelijk kort kan eindigenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:59 schreef 9christensen het volgende:
Denk het ook niet. Hoewel, in de Tour is altijd heel die ploeg in vorm.
Da's de letterlijke quote.quote:We zijn helemaal niet naïef. Denk je dat het milieu niet reageert als Aitor Gonzalez in de Ronde van Zwitserland in twee etappes na mekaar van de rest wegrijdt? "Is dat nog normaal, jongen?" komen ze mij vragen. En ik heb ook vermoedens. Maar kan ik dat in de uitzending zeggen? Neen. Ik kan hem niet brandmerken zonder bewijzen. Ik zeg wél dat Gonzalez vooral excelleert als hij in Spaanse londienst rijdt. En dat Spanje veel permissiever is tegenover doping, heb ik al vaak op tv verkondigd.
De Rooij is heel behouden tijdens de presentatie, maar Dekker is in topvorm, Boogerd wil absoluut van voren rijden, Rasmussen wil voor de bollen trui gaan en Menchov verwacht in de top tien te komen, volgens mij kan het alleen maar goed gaan als de wil daar is en die is er momenteel......wishfull thinking??quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:43 schreef NRH het volgende:
Ik hoop trouwens weer stiekem op een herhaling van de vierde etappeoverwinning van Erik Dekker. Ik dacht in 2001. Een groep van veertien man, met drie renners van Rabobank en drie Nederlanders, die een half uur pakken. Uiteindelijk bleven Dekker, Wauters, Knaven en een Kelme-man (ik dacht Tauler, maar kan ook Gonzales zijn) over. Die Spanjaard reed onvoorstelbaar sterk, maar Dekker won toch. Al was de grote winnaar iemand anders uit de groep, die uiteindelijk een dikke top-10-klassering overhield, was dat Kivilev? Lijkt me weer een prachtig scenario.. Rabo reed toen verder helemaal niet sterk, maar omdat ze met drie man een half uur pakte, eindigde ze nog redelijk in het ploegenklassement ook.
Ik schat Popovych toch nog een tikje hoger in dan Azevedo, maar het zou ook nog kunnen dat ze het gewoon afwisselen, voor hun maakt het niet zoveel uit hoeveelste ze worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef Zwansen het volgende:
De meesterknecht van Armstrong in de bergen zal geen Savoldelli of Popovich zijn maar gewoon Azevedo denk ik... Die gast richt zich alleen op de Tour, denk niet dat Savoldelli na de Giro nog 3 week in topvorm kan zijn in de Tour.
Er wordt zo enthousiast gedaan over Popovych dat je zou beginnen denken dat hij bijna even sterk is als Armstrong.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik schat Popovych toch nog een tikje hoger in dan Azevedo, maar het zou ook nog kunnen dat ze het gewoon afwisselen, voor hun maakt het niet zoveel uit hoeveelste ze worden.
Niet in de laatste plaats door ondergetekende.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er wordt zo enthousiast gedaan over Popovych dat je zou beginnen denken dat hij bijna even sterk is als Armstrong.
De wil is er altijd wel natuurlijk dus dat zegt niks. Er is de laatste tijd zoveel gezeik in de Rabo ploeg (vooral over tactiek) dat ik me afvraag of het niet ook weer fout gaat in de Tour op dat gebied.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:46 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
De Rooij is heel behouden tijdens de presentatie, maar Dekker is in topvorm, Boogerd wil absoluut van voren rijden, Rasmussen wil voor de bollen trui gaan en Menchov verwacht in de top tien te komen, volgens mij kan het alleen maar goed gaan als de wil daar is en die is er momenteel......wishfull thinking??
Goubert rijdt wel niet voor Bouygues Telecom maar goedquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:19 schreef Frutsel het volgende:
========
Vorig jaar Voeckler... dit jaar Goubert?![]()
![]()
Popovych kan even sterk worden als Lance maar er zit wel een leeftijdsverschil tussen van bijna 10 jaar ofzoquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er wordt zo enthousiast gedaan over Popovych dat je zou beginnen denken dat hij bijna even sterk is als Armstrong.
Daarom dat ze de Emille Ratelband van het peloton erbij willen gaan halen als 5e ploegleiderquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:05 schreef JohnDDD het volgende:
Volgens mij is Breukink geen goed ploegleider.
Walter Planckaert?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Daarom dat ze de Emille Ratelband van het peloton erbij willen gaan halen als 5e ploegleider. Ofwel................................................................................................................................................Walter Planckaert
![]()
Van het AD:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Walter Planckaert?Dat is voor mijn tijd hoor
Het is naief om te denken dat iedereen clean is maar dat maakt de sport en niet minder leuk op. Zolang dat renners niet betrapt worden is er niks aan de hand. En als ze betrapt worden kunnen we ons ook een aantal dingen afvragen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:17 schreef Chepke het volgende:
Ik vind het eigenlijk jammer dat ik niet meer zo jong ben als toen ik begon met het kijken naa wielrennen. Toen was ik nog zo naief dat ik dacht dat niemand doping gebruikt. Inmiddels weet ik wel beter, maar dat maakt de sport er niet leuker op. Ik vraag me bij elke overwinning af of de renner wel clean is
Ik vind het ook gewoon wel leuk als renners betrapt worden. Heerlijk! Schandalen!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Het is naief om te denken dat iedereen clean is maar dat maakt de sport en niet minder leuk op. Zolang dat renners niet betrapt worden is er niks aan de hand. En als ze betrapt worden kunnen we ons ook een aantal dingen afvragen?
1. Is die positieve plas wel correct?
2. Is de renner in kwestie niet geflikt?
3. Is er niet met die staal geknoeid?
etc. etc. Die testen zijn nooit geheel waterdicht.
Kortom voor mij blijft het een leuke sport met of zonder doping.
Jij bent gewoon een sensatiezoekerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik vind het ook gewoon wel leuk als renners betrapt worden. Heerlijk! Schandalen!
Maar ik voel me wel geflikt als ik een week daarvoor nog respect had voor een overwinning.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik vind het ook gewoon wel leuk als renners betrapt worden. Heerlijk! Schandalen!
oh en met doping hoef je dat niet te hebben? je kunt nog zoveel doping gebruiken maar je moet toch echt verschrikkelijk getraind zijn wil je uberhaubt al mee kunnen rijden in bijvoorbeeld een vlakke touretappe.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:53 schreef Chepke het volgende:
[..]
Maar ik voel me wel geflikt als ik een week daarvoor nog respect had voor een overwinning.
Precies want met doping allleen kom je er nietquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
oh en met doping hoef je dat niet te hebben? je kunt nog zoveel doping gebruiken maar je moet toch echt verschrikkelijk getraind zijn wil je uberhaubt al mee kunnen rijden in bijvoorbeeld een vlakke touretappe.
Weet ik maar het blijft valsspelen en tegen mensen min of meer liegen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
oh en met doping hoef je dat niet te hebben? je kunt nog zoveel doping gebruiken maar je moet toch echt verschrikkelijk getraind zijn wil je uberhaubt al mee kunnen rijden in bijvoorbeeld een vlakke touretappe.
Hmm, als het een eendagswedstrijd zou zijn...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:04 schreef Zwansen het volgende:
Nogmaals, dit is toch een leuke etappe voor Boogerd? Gelijk de koers hard maken...
[afbeelding]
Stuur je een Rabo mee. Kroon bijvoorbeeld, als die terug gepakt worden stuur je Dekker mee. Dan als laatste troef Boogerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:42 schreef gorgg het volgende:
[..]
Hmm, als het een eendagswedstrijd zou zijn...
Maar welke ploeg gaat hier controleren? Voor sprintersploegen is het denk ik net te zwaar en van de ploegen van de klassementsrijders zal het niet komen.
Lijkt mij meer een rit voor een vluchtersgroepje dus, en dat is mi niet echt in het voordeel van Boogerd.
Dat wordt te tactisch voor Rabobankquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Stuur je een Rabo mee. Kroon bijvoorbeeld, als die terug gepakt worden stuur je Dekker mee. Dan als laatste troef Boogerd.
Liever dan een etappe? Doe mij dan maar een etappe.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
rasmussen bolletjestrui, dat zou wat zijn, vraag me af wie daar nog meer mogelijke kandidaten voor zijn .. ene moreau ?
al hoop ik trouwens natuurlijk dat rasmussen bolletjes trui wint, nog liever dat dan een etappe .
Als je voor de bolletjestrui gaat, lukt het dikwijls wel, zoveel zijn er immers niet. Maar dan zal hij toch beter moeten koersen dan in de giro.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
rasmussen bolletjestrui, dat zou wat zijn, vraag me af wie daar nog meer mogelijke kandidaten voor zijn .. ene moreau ?
al hoop ik trouwens natuurlijk dat rasmussen bolletjes trui wint, nog liever dat dan een etappe .
Lukt hem wel, waarschijnlijk zit hij nu al bij de kapper om zn kop kaal te scheren en laat hij zn vriendin de stickertjes van zn fiets afhalen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:27 schreef placebeau het volgende:
[..]
Als je voor de bolletjestrui gaat, lukt het dikwijls wel, zoveel zijn er immers niet. Maar dan zal hij toch beter moeten koersen dan in de giro.
Credit Agricole is goeie ploeg. Maar heb dan liever dat Caucchioli het goed doet ipv Moreau.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:34 schreef TimoBasso het volgende:
Eigenlijk hoop ik gewoon weer dat Rabo weer lekker op zijn muiltje gaat.
Crédit Agricole
Christophe Moreau![]()
Onze vrienden van Lampre gaan ook met een b ploegje opstap zeg.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Credit Agricole is goeie ploeg. Maar heb dan liever dat Caucchioli het goed doet ipv Moreau.
Ik hoop bij Lampre dat Evgeni Petrov eens kan laten zien wat hij in zijn mars heeft. Hij wordt bestempeld als toekomstig ronde talent maar tot dusver alleen maar voor Simoni/Cunego geknecht in de grote rondes.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:39 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Onze vrienden van Lampre gaan ook met een b ploegje opstap zeg.
Ik hoop trouwens op een terug keer van Mayo,het zou mooi zijn om hem op het podium te zien
Die heeft dus al de Giro in de benen ofniet? Combinatie Tour/Giro werkt vaak niet...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:46 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik hoop bij Lampre dat Evgeni Petrov eens kan laten zien wat hij in zijn mars heeft. Hij wordt bestempeld als toekomstig ronde talent maar tot dusver alleen maar voor Simoni/Cunego geknecht in de grote rondes.
Jaquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die heeft dus al de Giro in de benen ofniet?
En in sommige gevallen wel. Evgeni heeft kunnen uitrusten want heeft op het russisch kamp. na geen koers meer gereden na de Giro. Er zijn er een hoop die door de ProTour de dubbel doen:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die heeft dus al de Giro in de benen ofniet? Combinatie Tour/Giro werkt vaak niet...
Het zal toch niet gebeuren dat ie midden in de Tour afstapt als ie de gele trui heeft...quote:Lance Armstrong start zaterdag voor de laatste keer in de Tour de France en stopt daarna meteen met koersen. "Ik wil dat mijn drie kinderen hun papa nog één keer in de gele trui zien. Dat is voor mij de grootste motivatie", aldus de Texaan.
Neequote:Op woensdag 29 juni 2005 00:21 schreef Zwansen het volgende:
Reed Basso vorig jaar de Giro ook trouwens?
Zou wel een stunt zijn maar daar lijkt hij me veel te eerzuchtig voor. En ik hoop eigelijk dat hij de gele trui niet eens aanraakt. Er mogen wel weer wat nieuwe renners aan de top komen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het zal toch niet gebeuren dat ie midden in de Tour afstapt als ie de gele trui heeft...
Zou wel een stunt zijn...
Basso is een groot vraagteken.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Denk je dat ie dan zo'n sterk kan rijden als vorig jaar in de Tour?
2003 was tot nu toe de enige Tour die Lance won waar het echt spannend was. Verder was hij meestal schier onaantastbaar, op een inzinking op de Joux - Plane in 2000 na.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:08 schreef Chepke het volgende:
Het hoeft natuurlijk niet saai te zijn als Armstrong wint. Het kan ook een spannende tour worden zoas in 2003, waar Armstrong uiteindelijk alsnog wint. Dus het is niet zo dat als Armstrong zijn zevende overwinning pakt dat we dan 7 saaie jaren hebben gehad. Dat vergeten mensen vaak. Als iemand vaak achter elkaar wint, betekend dat niet dat hij het ook heel makkelijk heeft gedaan.
Maar het is niet afhankelijk van Armstrong of het een spannende tour wordt. Het gaat erom hoe zijn conurrenten zich hebben voorbereid en of ze elkaar niet gaan tegenwerken om tweede te worden. Je zou bijna zeggen dat ze moeten gaan samenwerken om het Discovery moeilijk te maken, maar dat gaat natuurlijk wel ver.
Als hij de vorm van de Giro heeft (afgezien van de poeperitis) kan hij dat zeker. Hij heeft er nu ook weer een sterke ploeg voor. Met name voor de ploegentijdrit.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Denk je dat ie dan zo'n sterk kan rijden als vorig jaar in de Tour?
De saaiste Tour qua spanning in de eindrangschikking was natuurlijk die van verleden jaar. Al hoewel er altijd wel spannende ritten tussenzitten. Dus het is altijd meten met 2 waarde of iets spannend is of nietsquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
2003 was tot nu toe de enige Tour die Lance won waar het echt spannend was. Verder was hij meestal schier onaantastbaar, op een inzinking op de Joux - Plane in 2000 na.
De tour waar Alex Zulle zeven minuten aan de broek kreeg in de eerste drie ritten en in het eind klassement op 7.30 eindigde?? Jammer dat hij die zeven minuten verloor in/op zee...quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:26 schreef Leatherface het volgende:
2003 was tot nu toe de enige Tour die Lance won waar het echt spannend was. Verder was hij meestal schier onaantastbaar, op een inzinking op de Joux - Plane in 2000 na.
Is een herhaling van Maandag. Maar goed het is de moeite waard toch om te zien voor de mensen die het gemist hebbenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:03 schreef Letterman het volgende:
****** --->>>As zaterdag op Discovery Channel om 23:00u een doc over Lance Armstrong<<<---
- The science of Lance Armstrong - Een doc waar men ingaat op het het lichaam van Armstrong.
Of Armstrong dit jaar de Tour gaat winnen weet ik nog niet zeker. Ook al is hij sterk, een Tour win je niet in je eentje. Het hangt echt af van de gehele Discovery ploeg. Op papier is het wederom een hele sterke ploeg maar ook andere ploegen zijn sterker dan andere jaren. Als T-mobile niet afwacht maar gewoon echt aanvalt (en dan mn ook Der Jan die meestal zit te wachten op een zwakke dag van Armstrong) en een CSC die nu eens niet Armstrong gaat helpen (wat vorig jaar gebeurde) dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat Armstrong dus niet wint....
de beruchtte Passage du Goisquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:00 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
De tour waar Alex Zulle zeven minuten aan de broek kreeg in de eerste drie ritten en in het eind klassement op 7.30 eindigde?? Jammer dat hij die zeven minuten verloor in/op zee...
dat was een ramp,met al dat zeewierquote:
tsja, als, als. Maar feit blijft gewoon dat Armstrong zijn, zoals achteraf bleek, belangrijkste concurrent in die Tour door die ene val al vrijwel kansloos was.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:00 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
De tour waar Alex Zulle zeven minuten aan de broek kreeg in de eerste drie ritten en in het eind klassement op 7.30 eindigde?? Jammer dat hij die zeven minuten verloor in/op zee...
right you are: 6.03 minuutquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:22 schreef JohnDDD het volgende:
Sowieso zou het, als Zülle geen 7 minuten verloren had (het was wel iets minder geloof ik?), niet betekend hebben dat hij op 30 seconden was geëindigd.
Santiago Boteroquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:03 schreef Mav het volgende:
Wie spelen jullie voor de eerste etappe?
Cancellera? Of zou het iets te lang zijn voor hem? En anders Michael Rogers. Of gewoon Armstrong of Ullrich.quote:
Weet niet over welk spel je het hebt?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:53 schreef methodmich het volgende:
McGee is sowieso wel een favoriet en Gerolsteiner heeft ook wel wat jongens die het kunnen. Ik ga me er vrijdag over buigen of kan je zaterdagmorgen nog invullen?
Kanshebber in de tijdritten en als hij heel goed is misschien top 10 in klassement...quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:54 schreef Shibber het volgende:
Wat verwachten jullie deze Tour eigenlijk van Michael Rogers?
Als je naar de de Ronde van Zwitserland kijkt idd wel jaquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:03 schreef Zwansen het volgende:
Mc Gee is ook de grote favoriet voor die etappes in het middengebergte denk ik. Als er tenminste geen groep vooruit is.
Volgens mij is ie afgestapt in de Giro, denk dat ie wel redelijk gemotiveerd naar de Tour komt dus. Denk dat ie probeert een etappe te pakken, voor het klassement zie ik hem geen rol spelen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als je naar de de Ronde van Zwitserland kijkt idd wel ja. Ik ben benieuwd of Garzelli überhaupt nog wat gaat doen, want die is op zulk terrein ook kansrijk.
Wie is er dan extra sterk dit jaarquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:11 schreef ItaloDancer het volgende:
De concurrentie is helemaal niet mager; in kwantiteit in ieder geval meer concurrenten, en kwaliteit kun je eigenlijk nog niets over zeggen tot je ze ziet rijden maar T-Mobile lijkt me dit jaar een heel sterk team te hebben![]()
Liberty Seguros ook trouwens
Boteroquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:33 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wie is er dan extra sterk dit jaar
Ik zie niet zoveel potentiele nieuwe uitdagers hoorEn met der Jan heb ik het wat dat betreft echt wel gehad, die gaat hem nooit meer verslaan.
Nee maar je hebt wel Ullrich, Vino, Kloden, Landis, Botero, Basso, Sastre, Leipo, Heras, Mayo die allen in de bergen een aanval kunnen plaatsen. Tegenstanders voor Armstrong genoeg, maar ja als ze allen steeds wachten tot de laatste km's om aan te vallen ben je gewoon veel te laat.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:33 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik zie niet zoveel potentiele nieuwe uitdagers hoorEn met der Jan heb ik het wat dat betreft echt wel gehad, die gaat hem nooit meer verslaan.
Dat gaan ze zeker wel doen denk ik. Maar ik betwijfel of Armstrong die knechten van hem wel nodig heeft. Ook alleen is hij nooit níet de sterkste geweest, als ik me goed herinner. Als Armstrong accelereert en zelf een demarrage plaatst, wie gaat hem dan volgen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee maar je hebt wel Ullrich, Vino, Kloden, Landis, Botero, Basso, Sastre, Leipo, Heras, Mayo die allen in de bergen een aanval kunnen plaatsen. Tegenstanders voor Armstrong genoeg, maar ja als ze allen steeds wachten tot de laatste km's om aan te vallen ben je gewoon veel te laat.
Als T-Mobile zo graag wil waarom laten ze dan Kloden niet op 100 km vantevoren gaan, of een Vino. Laat Discovery het werk maar doen...
Als jullie het niet heel erg vinden ga ik volledig voor Mayo...na al die jaren achtereen tevergeefs Ullrich als hoop in bange dagen te hebben gezien, zet ik nu al mijn geld op Iban...quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:33 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Allen Davisquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:49 schreef rubbereend het volgende:
k ben ff bezig een overzichtje te maken van alle redelijke sprinters in de Tour ehb nu;
JP Nazon
O Grady
Hushovd
McEwen
Eisel
Cooke
Boonen
Hunter
wie mis k nu eigenlijk nog?
Pagliarini, Lombardi, Förster, Galvez, Albasini, Kirsipuu, Fred Rodriguez en Claudio Corioniquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Allen Davis
Hasselbacher en Furlan misschien nog...
Kloden was idd goed bezig vorig jaar, maar die heeft verder maar spaarzaam wat laten zien helaas. Maar dat vond ik wel een soort van uitdager (alhoewel dat nu dus ook bekend is bij de rest). Basso gaat gewoon weer akkoord met een etappe-zege handjeklap met Lance in ruil voor wat goed knechtenwerk in de bergen. Die anderen zie ik niet zo snel in de buurt komen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee maar je hebt wel Ullrich, Vino, Kloden, Landis, Botero, Basso, Sastre, Leipo, Heras, Mayo die allen in de bergen een aanval kunnen plaatsen. Tegenstanders voor Armstrong genoeg, maar ja als ze allen steeds wachten tot de laatste km's om aan te vallen ben je gewoon veel te laat.
Als T-Mobile zo graag wil waarom laten ze dan Kloden niet op 100 km vantevoren gaan, of een Vino. Laat Discovery het werk maar doen...
Claudio Corioni??quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:16 schreef JohnDDD het volgende:
Er was toch ook zo'n opkomende sprinter...die had ergens een paar keer gewonnen? Een Italiaan?
ik kies meer voor sprinters omdat het in de bergen nog al eens wil wisselen wie in de top 10 rijden. Alleen echte toppers rijden elke etappe voorin mee omhoog. Bovendien wil het in de bergen nog weleens zo zijn dat er een groepje van 5 ofzo de finnish haalt als de klassementsrenners wachten dan hou je wienig meer over. Sprinters zijn veel voorspelbaarder bovendien zijn daar veel etappe's voorquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:10 schreef spikelee het volgende:
Leuk dat er hier ook een tour topic is.
Wij zijn op het werk ook met een poultje bezig, we mogen 15 renners selecteren. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar mijn voorlopige 15 zijn:
Armstrong (geel)
Heras
Moncoutié (bolletjes)
Menchov
Mayo
McGee
Rogers
Ullrich
Basso
Leipheimer
McEwen (groen)
Mancebo
Kloden
Cancellara
Vinokourov
Ik moet toch nog eens naar de sprinters kijken...
Heras, Moncoutie eruit., Boonen en Hushovd erinquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:10 schreef spikelee het volgende:
Leuk dat er hier ook een tour topic is.
Wij zijn op het werk ook met een poultje bezig, we mogen 15 renners selecteren. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar mijn voorlopige 15 zijn:
Armstrong (geel)
Heras
Moncoutié (bolletjes)
Menchov
Mayo
McGee
Rogers
Ullrich
Basso
Leipheimer
McEwen (groen)
Mancebo
Kloden
Cancellara
Vinokourov
Ik moet toch nog eens naar de sprinters kijken...
jup Corioni won 2x in de Catalaanse Week maar altijd op een hellend stuk. Denk dat die te kort kom op een recht vlak stuk. En jammer dat die andere Italiaanse upcoming sprinter niet meedoet. Ofwel de huidige Italiaanse kampioen Enrico Gasparottoquote:
Dan reken ik eerder op andere Australiërs. Boonen en Hushovd zie ik niet meteen een sprint winnen, tenzij het een echt zware sprint is, tegenwind en licht hellend of zo.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:48 schreef TimoBasso het volgende:
mwa.. ik vertrouw nog steeds op Boonen.
Maarja,we zullen wel zien dadelijk komt er een gekke fransman en rijd ze alle 2 omver.
Daar heb ik nog een kaart van, met handtekening.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:29 schreef TimoBasso het volgende:
Kirsipuu in zijn Casino tijd...
In die tijd was hij toch wel een van de profs met de meeste overwinningen opzak per seizoen
En Dekker, Flecha...quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor het vrijbuiterswerk kom je toch op jongens als Voigt en Backstedt uit.
Weening en Posthuma hebben sinds vorig jaar rustig kunnen opbouwen. Wielinga werd onder druk aan de selectie toegevoegd terwijl de ploegleiding daar twijfels over had. Groot verschil denk ik.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:58 schreef methodmich het volgende:
Ben benieuwd wat Posthuma kan in de tijdrit en Weening in de bergen. Als het maar geen Remmert II is.
nou top 20 zou al leuk zijnquote:Op donderdag 30 juni 2005 00:57 schreef Zwansen het volgende:
Posthuma kan leuk tijdrijden hoor, als ie een goede dag heeft kan ie misschien wel dicht tegen de top 10 aankomen...
Vorig jaar reed ie dacht ik in de top 10 in de Vuelta-tijdrit.. Nu is de concurrentie wel wat hoger maar hij is ook een jaartje ouder...quote:
in de tour wordt er door de toppers wat serieuzer gereden, bovendien zijn er meer specialistenquote:Op donderdag 30 juni 2005 01:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vorig jaar reed ie dacht ik in de top 10 in de Vuelta-tijdrit.. Nu is de concurrentie wel wat hoger maar hij is ook een jaartje ouder...
Karpets legt hem er op in de tijdrit, om even in wielertermen te blijven.quote:Op donderdag 30 juni 2005 09:10 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik verwacht en hoop eigelijk dat we zondag Posthuma in de jongeretrui aan het werk zien
Cancellara ookquote:Op donderdag 30 juni 2005 10:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Karpets legt hem er op in de tijdrit, om even in wielertermen te blijven.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:12 schreef JohnDDD het volgende:
Omg horen jullie dat net in het sportjournaal?
Hein Verbruggen verklaart dat Lance Armstrong met eigen geld de strijd tegen doping financiert en machines koopt voor het anti-dopingagenschap. Armstrong heeft nooit gewild dat dat naar buiten zou komen.
Dat is aan de ene kant wel verstandig omdat het publiek dan misschien meer respect voor hem krijgt maar aan de andere kant niet omdat hij nog met zijn mederenners moet rijden...quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]Hein je gedraagd je als een lul als je dit daadwerkelijk als eerste naar buiten hebt gebracht
maar Armstrong haters kunnen dit heel makkelijk verkeerd uitleggen....... Heel simpel wie betaald bepaald.....quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:16 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat is aan de ene kant wel verstandig omdat het publiek dan misschien meer respect voor hem krijgt maar aan de andere kant niet omdat hij nog met zijn mederenners moet rijden...
Mwah ik weet niet...Hein zei dat Armstrong een apparaat betaald had tegen bloeddopingquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar Armstrong haters kunnen dit heel makkelijk verkeerd uitleggen....... Heel simpel wie betaald bepaald.....
k zou het onzin vinden als t zo wordt utigelegd maarja je hebt mensen die t altijd andersom uitleggen. Wel beroerd trouwens dat een renner dat moet betalenquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mwah ik weet niet...Hein zei dat Armstrong een apparaat betaald had tegen bloeddoping
vind ik toch wel een sterk argument
maar ja als armstrong-haters het als "smeergeld" gaan opvatten....
quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Karpets legt hem er op in de tijdrit, om even in wielertermen te blijven.
Ja idd dacht dat Cancellara en Karpets er niet meer voor meereden zij zullen Posthuma wel verslaan.quote:
Jawel joh.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:25 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat het zijn tour niet wordt.
je bedoeld de berg op harken met een veel te grote versnelling?quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef Ereinion het volgende:
Zijn best,
Ik ben alleen bang dat hij te vroeg in vorm is dit jaar. De vergelijking met Hamilton vorig jaar is opvallend, reed ook bij Phonak, won in Romandie, reed een erg goede Dauphine, maar was in de tour nergens meer. Ik hoop dat Botero het goed gaat doen, ik ben een fan van zijn stijl van rijden, maar ik denk dat hij te vroeg in vorm was.
Boogerd heeft ook altijd een mooie kadans omhoog, veel uit het zadel, prachtigquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:58 schreef JohnDDD het volgende:
Armstrong rijdt nog altijd het mooist. Hij zit perfect op de fiets en als hij staat, staat hij prachtig. Zijn versnelling is mooi klein en hij trapt sierlijk en degelijk. Jan Ullrich fietst alsof hij aan het randjefietsen is bij de seks.
Ik vind het nog steeds mooi als Ullrich op een grote versnelling onder in de beugel omhoog blaast, zoals in zijn goede tijden. Helaas gebeurt dat niet zo vaak meer.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je bedoeld de berg op harken met een veel te grote versnelling?
dat gevoel heb ik ookquote:
Hein gedraagt zich als een lul en Lance verbergt wss wat.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]Hein je gedraagd je als een lul als je dit daadwerkelijk als eerste naar buiten hebt gebracht
Ja maar Hamilton was ook gevallen in de Tour hèquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef Ereinion het volgende:
Zijn best,
Ik ben alleen bang dat hij te vroeg in vorm is dit jaar. De vergelijking met Hamilton vorig jaar is opvallend, reed ook bij Phonak, won in Romandie, reed een erg goede Dauphine, maar was in de tour nergens meer.
Boteroquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:50 schreef rubbereend het volgende:
Ik vind het wel OK dat hij zijn medewerking wil geven. Maar dat hij, al geloof ik dat zijn management dat doet, geld gaat geven aan de UCI/dopingagentschap dat gaat veel kritiek opleveren. Zowel aan het adres van de Amerikaan als aan het adres van de aftredende Hein. Ik hoop dat zijn opvolger Pat McQuaid het er toch wat beter van afbrengt op die aspecten. En dat McQuaid ook een aantal regels danig op de schop gooit.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Als Lance denkt dat hij ergens aan mee moet werken dan doet hij dat. In dat doping gedoe slaat hij wel door.
Ik mis Eisel.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Mijn sprintersploeg voor deze tour:
Ik moet er nog 1tje
Wie tippen jullie?
Landis die gaat wss 1,5 week mee en dan is het over. Heb in Landis nooit een renner voor de grote rondes gezien. Kleinere rondjes perfect maar na 10 dagen houdt het ook meestal op bij Floyd.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou Landis de volgende knecht van Armstrong worden die op eigen benen niet veel presteert? Ik ben er toch een beetje bang voor.
Corioni hoor ik regelmatig vallen, ondanks dat hij nog weinig heeft gepresteerd.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik moet er nog 1tje
Wie tippen jullie?
]quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:34 schreef Bartoli het volgende:
En dat McQuaid ook een aantal regels danig op de schop gooit.
De vorige Tour was hij toch juist sterk in de laatste week? Al had hij toen natuurlijk niet de rol van kopman. Ik twijfel nog of ik moet opnemen in m'n ploeg.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Landis die gaat wss 1,5 week mee en dan is het over. Heb in Landis nooit een renner voor de grote rondes gezien. Kleinere rondjes perfect maar na 10 dagen houdt het ook meestal op bij Floyd.
is ook pas neo-prof en won 2 etappes in de Catalaanse week. Niet slecht zou ik zeggen voor een neoquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Corioni hoor ik regelmatig vallen, ondanks dat hij nog weinig heeft gepresteerd.
Misschien weet hij wel dat bijv. 50% va nzijn concurrentie gebruikt. Dan kan ik het me wel voorstellen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:29 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hein gedraagt zich als een lul en Lance verbergt wss wat.
En het is niet omdat ik Lance wel/niet mag dat ik dat zo zeg. Maar je gaat toch zeker niet als enige renner/management geld geven aan de UCI voor dopingapparaten.
Ik niet!quote:
Zou best kunnen dat 50% van de concurrentie gebruikt. Maar ook hij en (enkele van) zijn ploegmaats zijn niet 100% de cleanste. Dus ergens moet je het met 2 waarde meten/zien.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Misschien weet hij wel dat bijv. 50% va nzijn concurrentie gebruikt. Dan kan ik het me wel voorstellen.
o.a (de voornaamste)quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
]
Welke regels moeten er dan veranderen vind jij?
(bedoel je die 6,8 kilo?)
Eisel rijdt die Tour ook. Bij FDJ moet die het samen doen met Cookequote:Op donderdag 30 juni 2005 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik dacht ook op zeker te weten dat Eisel de tour zou rijden...
Ik ga eens bellen met de redactie...
Ja.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Is Cooke wel de nummer 1 sprinter van de ploeg?
Dat is toch juist fantastisch! Zoals Ullrich in de ronde van Zwitserland, met zijn uitgewoonde mijnwerkersgezicht zijn fiets een berg op sleuren. Dat is toch veel mooier dan iemand die met een koffiemolentje een berg op pedelt? Ik wil de renners zien lijdenquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Normaal gezien wel. Maar denk dat ze het afwisselen in begin. En wie dan het beste sprint dat ze dan steeds de kaart van die spelen. Of afhangend van de vorm van de dag om te bepalen voor wie ze rijden. Denk dat Cooke meer kans maakt in een Toursprint dan Eisel omdat Baden daar meer ervaring in heeft. Eisel zelf heeft nog nooi een fatsoenlijke sprint afgeleverd in de Tour.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij rijdt ook de Tour, dat is het vreemde eraan.
Is Cooke wel de nummer 1 sprinter van de ploeg?
Noem eens wat voorbeelden, waarin hij na meer dan tien dagen kapot ging?quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Landis die gaat wss 1,5 week mee en dan is het over. Heb in Landis nooit een renner voor de grote rondes gezien. Kleinere rondjes perfect maar na 10 dagen houdt het ook meestal op bij Floyd.
Vuelta vorig jaar?quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:49 schreef Chepke het volgende:
[..]
Noem eens wat voorbeelden, waarin hij na meer dan tien dagen kapot ging?
Ook dat. Zelfs al eerder dan die 10 dagen. En dat is nog recentelijker Dauphine Libere 2005. En in die Tours in dienst van LA vond ik hem ook niet echt uitblinken. Wat dat betreft doen Azevedo/Beltran/Popovych en wss Savoldelli dat nu veel beter. Maar dat is weer afhankelijk van hoe het gesteld is met LA himself.quote:
Wat heeft dat er mee vandoen? iemand haten + dat die best aardig kan zijn. Iedereen heeft wel iemand die die niet moet/haat maar ook die mensen kunnen best aardig overkomen soms. Maar LA op de fiets + LA privé is een wereld van verschil. En dat heeft puur te maken met de heftige media aandacht. En dat die dan soms van die uitspraken doet die nergens op slaan en die niet gepast zijn OK dat gebeurd iedereen wel eens. Alleen het verschil is als Lance het zegt zit de media er bovenop. Zegt een Mancebo zoiets dan hoor je niemand erover omdat de belangstelling kleiner is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:09 schreef Zwansen het volgende:
Vanavond half 9, Mart Smeets met Lance Armstrong. Schijnt leuk te worden, vooral voor de Armstrong-haters om eens te zien dat ie best aardig kan zijn.
Toen ik vorig jaar dat interview zag met Armstrong van Smeets kreeg ik ineens veel meer waardering voor hem als persoon en dan toch ook gelijkertijd als renner. Is wel leuk om te zien hoe hij en Smeets soms lopen te zeuren tegen elkaar...quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee vandoen? iemand haten + dat die best aardig kan zijn. Iedereen heeft wel iemand die die niet moet/haat maar ook die mensen kunnen best aardig overkomen soms. Maar LA op de fiets + LA privé is een wereld van verschil. En dat heeft puur te maken met de heftige media aandacht. En dat die dan soms van die uitspraken doet die nergens op slaan en die niet gepast zijn OK dat gebeurd iedereen wel eens. Alleen het verschil is als Lance het zegt zit de media er bovenop. Zegt een Mancebo zoiets dan hoor je niemand erover omdat de belangstelling kleiner is.
Maar die docu-soap lijkt me wel leuk. Vooral die introductie op TV dat die 260 km ging trainen zonder volgwagen. En dat die dan elk uur een snicker, cola en nog wat tot zich nam en dat voor 8u lang. Op de manier hoe hij dat zei was wel leuk.
Tuurlijk hij bespeelt de media en alle andere mensen op een dusdanige manier, dat het vanzelfsprekend is dat we dingen van hem gaan aannemen. En dat het dan ook per definitie meteen de waarheid is. Smeets gelooft het iig allemaal en zo zijn er nog een hoop mensen. Maar als je het objectief bekijkt zitten er ook ogen en haken (of hoe noem je dat) aan en zullen ook dingen gewoon niet kloppen. Maar dat is bij iedereen wel alleen bij Lance meer omdat je dan weer op het aspect van de vele aandacht komt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Naarmate ik meer interviews met L.A. zie krijg ik steeds meer het idee dat hij de journalisten, de Fransen, alle Europeanen, ons, iedereen eigenlijk van binnen stiekum heel hard uit zit te lachen. (en daar heeft hij nog gelijk in ook)
Lance
Boek van hem gelezen, it's not about the bike?? Als je dat boek gelezen hebt krijg je vanzelf respect voor 'm....quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Naarmate ik meer interviews met L.A. zie krijg ik steeds meer het idee dat hij de journalisten, de Fransen, alle Europeanen, ons, iedereen eigenlijk van binnen stiekum heel hard uit zit te lachen. (en daar heeft hij nog gelijk in ook)
Lance
Ik heb enorm veel respect voor m!quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Boek van hem gelezen, it's not about the bike?? Als je dat boek gelezen hebt krijg je vanzelf respect voor 'm....
Respect kan je wel hebben voor hem het is dan ook "buitenaards" wat die gepresteerd heeft. Of dat met of zonder dopingmiddelen is dat maakt dan niet zoveel uit. Je moet er nog grandioos voor trainen wil je zoiets bereiken (althans 6x de Tour winnen).quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Boek van hem gelezen, it's not about the bike?? Als je dat boek gelezen hebt krijg je vanzelf respect voor 'm....
Ja I know maar toch is het anders. Omdat hij nu de magische grens doorbroken heeft + weet dat hij over 3 weken huisvader is. Dat is toch wat anders dan voor een 5e of 6e gaan en weten als het niet lukt dat je het jaar erop nog een kans hebt. Nu als het mislukt plakt hij er geen jaar meer aanvast. Daar durf ik wel op te wedden.quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:00 schreef Zwansen het volgende:
Ja maar Bartoli dat dachten we ook toen ie voor zijn 5e en 6e kon gaan.
Armstrong is gewoon een apart geval.
Wie er 6 kan winnen kan er ook 7 winnen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:08 schreef Bartoli het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat die meteen onsterfelijk is. Hij is en blijft nog steeds een normaal mens zoals jij en ik. Althans qua lichaamsfunctioneren. Het houdt ook een keer op.
Tuurlijk als je er 6 kan winnen kan je er op papier en in echt ook 7 winnen. Maar of dat gaat gebeuren dat is wat andersquote:Op donderdag 30 juni 2005 17:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Wie er 6 kan winnen kan er ook 7 winnen.
Magische grenzen bestaan niet
Toen Indurain inzakte en Riis/Ullrich er aan kwamen, dacht iedereen dat Ullrich er 7 of 8 ging winnen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:36 schreef Zwansen het volgende:
Moet je nagaan als je dit in 1996 had voorspeld. Toen Indurain ook inzakte voor zijn 6e overwinning wist iedereen het al wel zeker, niemand zal 6 keer de Tour winnen. De grens was dan ook af te lezen bij de allergrootstsen.
Nu begint iemand volgende week om zijn 7e op rij te winnen.
Doping is niet alleen bloeddoping. Hij betaald voor apparaten tegen bloeddoping. Maar dat neemt niet weg dat er nog tal van andere middelen op de markt zijn waar die de UCI niet voor betaald. Ik zeg niet dat het zo is maar het zou goed kunnen. Geld trouwens voor meer teams en niet alleen LA/Discoveryquote:Op donderdag 30 juni 2005 18:03 schreef JohnDDD het volgende:
@Bartoli: Je zei op de vorige pagina dat ook hij misschien en ook zijn ploegmaats niet echt de cleanste zijn...dat weet ik niet, misschien dat Heras niet lief was bij Kelme, en dat ook Ekimov nooit helemaal schoon is opgegroeid, maar als hij in het geheim geld geeft aan die anti-dopingorganisaties en zelfs machines koopt tegen bloeddoping dan geeft dat denk ik wel aan dat men bij hem in de ploeg geen bloeddoping gebruikt (althans niet dmv transfusies/EPO/Aranesp etc. etc.), en dat hij dat ook zelf niet doet.
Ik denk dat alleen de fanclub van Boogerd daar ooit geloof aan zou hechten.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:12 schreef Chepke het volgende:
Ze dachten na 1998 ook dat Boogerd er minstens één zou gaan winnen
En die waarschijnlijk nog niet. Alleen omdat de pers hem toen zo opklopte werd hem dat predicaat gegeven. En waarschijnlijk omdat die per toeval toen P-Nice won voor ik meen ene Vandenbrouckequote:Op donderdag 30 juni 2005 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen de fanclub van Boogerd daar ooit geloof aan zou hechten.
Dat is niet gezegd dat hij daar niet voor betaaltquote:Op donderdag 30 juni 2005 18:11 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Doping is niet alleen bloeddoping. Hij betaald voor apparaten tegen bloeddoping. Maar dat neemt niet weg dat er nog tal van andere middelen op de markt zijn waar die de UCI niet voor betaald. Ik zeg niet dat het zo is maar het zou goed kunnen. Geld trouwens voor meer teams en niet alleen LA/Discovery
Nee OK!! dat klopt. Maar hij zou gek zijn als die het wel deed. Of hij moet al zoiets hebben van stop er maar flink geld in dan testen we (zijn ploeg en hij) ook nooit positief. Maar dat gaat weer te ver aan mijn kant. De echte waarheid zullen we niet echt te weten komen. Of pas over een jaar of 30 als Lance een bejaard man is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:43 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat is niet gezegd dat hij daar niet voor betaalt
Precies.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen de fanclub van Boogerd daar ooit geloof aan zou hechten.
Vond Floyd nimmer geweldig eigenlijk, ook als knecht al niet zo dat je dacht: wow.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou Landis de volgende knecht van Armstrong worden die op eigen benen niet veel presteert? Ik ben er toch een beetje bang voor.
Ik heb liever een leuke strijd tussen LA en de anderen..quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef Svensational het volgende:
Ik ben voor Vinokoerov dit jaar. Of Ullrich.Ik hoop dat Lance van z'n fiets af flikkert.
.
Maar dan wel een strijd die hij uiteindelijk verliestquote:Op donderdag 30 juni 2005 19:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik heb liever een leuke strijd tussen LA en de anderen..
Een spannende Tour met een Armstrong die het echt moeilijk wordt gemaakt door andere renners. Waarbij ik hoop dat ze hem uiteindelijk verslaan.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik heb liever een leuke strijd tussen LA en de anderen..
Exact. En dan gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Vinokourov of Ullrich.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:38 schreef mbn het volgende:
[..]
Een spannende Tour met een Armstrong die het echt moeilijk wordt gemaakt door andere renners. Waarbij ik hoop dat ze hem uiteindelijk verslaan.
Als die clean had gereden, was die nóg niet in de top tien geëindigdquote:Op donderdag 30 juni 2005 19:46 schreef mbn het volgende:
Ik hoop op Ullrich. Simpelweg omdat hij dan volgend jaar de te kloppen man is en er dan jonge mannen klaar staan. Vinokoerov en Basso vind ik allebei net niks. Van die mannen die alleen een Tour kunnen winnen als de echte klasserenners het laten afweten. Zoals Riis de Tour won.
ohhh tuurlijk! uitzendinggemist.nl! thank god!quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Mjah morgen maar even online kijken![]()
quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:49 schreef JohnDDD het volgende:
Ja hoor, al dagen kijk ik uit naar die reportage, en nu vergeet ik de eerste 25 minuten
wat ben ik toch ook een terlinglijer
Valverde heeft opgebouwd naar de Tour. Ik verwacht hem wel in enkele ritten vooraan. Eindklas. komt die niet voorquote:Op donderdag 30 juni 2005 20:41 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik heb al een hele tijd niets meer over Valverde gehoord. Komt dat omdat ie hopeloos bezig of bereid hij zich in stilte voor en gaat hij straks knallen?
Hij zal wel speciale "lance-proof" dopingsapparatuur hebben gefinancierdquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Daarbij moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat lance een van de meest gecontroleerde wielrenners ever deze periode is
Tja, als je overal doktersbriefjes voor hebt, dan kunnen ze je alle dagen controleren, dan maakt het weinig uit.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Daarbij moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat lance een van de meest gecontroleerde wielrenners ever deze periode is
Zover je Hein Verbruggen moet geloven heeft Lance helemaal geen enkel doktersbriefje dat hij medicijnen mag slikken die een ander niet mag hebben (waar prestatieverbeterende middelen in zitten).quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tja, als je overal doktersbriefjes voor hebt, dan kunnen ze je alle dagen controleren, dan maakt het weinig uit.
Een paar jaar terug beweerden een hoop Franse kranten nochtans het tegendeel. Ullrich had toen trouwens ook een lang dokterslijstje. Ze doen maar, maar om dan de UCI te gaan sponsoren om collega's te "pakken"quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:44 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Zover je Hein Verbruggen moet geloven heeft Lance helemaal geen enkel doktersbriefje dat hij medicijnen mag slikken die een ander niet mag hebben (waar prestatieverbeterende middelen in zitten).
Het is niet om renners te pakken, maar om de sport clean te krijgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een paar jaar terug beweerden een hoop Franse kranten nochtans het tegendeel. Ullrich had toen trouwens ook een lang dokterslijstje. Ze doen maar, maar om dan de UCI te gaan sponsoren om collega's te "pakken". Ik krijg er wat van, van dat typisch Amerikaanse "Do as I say, not as I do" gedrag.
Ja, tuurlijk. Steels gooide ook alleen maar met z'n drinkbus omdat Moncassin eigenlijk dorst had. Het zijn helden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is niet om renners te pakken, maar om de sport clean te krijgen.
Ja, ik denk dat er aardig wat ritten tussen zitten waarbij iemand als Valverde een goede kans maakt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Valverde heeft opgebouwd naar de Tour. Ik verwacht hem wel in enkele ritten vooraan. Eindklas. komt die niet voor
Die Steels was toen wel een held hoor, ik houd wel van dat soort toestanden, dat hoort bij de sport!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Steels gooide ook alleen maar met z'n drinkbus omdat Moncassin eigenlijk dorst had. Het zijn helden.
oja die zal k vandaag eens allemaal invullenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:14 schreef Zwansen het volgende:
Ik alleen al zenuwachtig voor mijn managers waar ik aan meedoe!
Hein zit gewoon in dat complot. Hoe hij praatte was zeker geen zuivere koffiequote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:44 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Zover je Hein Verbruggen moet geloven heeft Lance helemaal geen enkel doktersbriefje dat hij medicijnen mag slikken die een ander niet mag hebben (waar prestatieverbeterende middelen in zitten).
Ik schuif niet onder stoelen of banken dat ik supporter ben voor Basso/Sastre en anderzijds Manceboquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik kijk er wel enorm naar uit, maar zenuwachtig ben ik niet. Ik ben enorm benieuwd hoe Basso en Sastre het gaan doen dit jaar.
hoelaat?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:20 schreef Keano het volgende:
Vanavond live op Eurosport de ploegenpresentaties om ff lekker in het sfeertje te komen
Vino en Mayoquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik schuif niet onder stoelen of banken dat ik supporter ben voor Basso/Sastre en anderzijds Mancebo![]()
18:55 - - - CYCLING - - - TOUR DE FRANCE 2005 TEAMS PRESENTATIONquote:
Ik ook, ik heb het bij drie weten te houden, ik vul toch overal min of meer dezelfde renners in en het moet wel leuk blijven.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:14 schreef Zwansen het volgende:
Ik alleen al zenuwachtig voor mijn managers waar ik aan meedoe!
Ai, dat is toch geen goed teken. Maar goed, Lance is deze week ook al een keer gevallen, dus wat dat betreft staan ze 1-1.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:35 schreef Bartoli het volgende:
Ullrich rijdt tegen een auto
De Duitser Jan Ullrich is vrijdag tij-
dens een training ten val gekomen. Hij
smakte tegen een auto van zijn ploeg
T-Mobile. Hij was de tijdrit van zater-
dag een laatste keer aan het verkennen.
"Het gaat", zei Ullrich. Hij liep wel
enkele kleine snijwonden op in zijn
gezicht en in zijn nek. Zijn deelname
aan de Tour komt niet in gevaar.
Hij knalde tegen de achterruit van de
auto van Mario Kummer. "Het signaal dat
we maken om aan te geven dat we moeten
remmen, merkte Ullrich te laat op",
zegt de woordvoerder van T-Mobile. "De
ruit is aan diggelen. Maar het is niets
ernstigs. Hij kan starten."
bron: tt
Nog steeds geen reactie op mijn vraag aan de redactie of Eisel nog toegevoegd zal worden, dus ik moet er alsnog 1..quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
McEwen
Boonen
Cooke
O'Grady
Hushovd
Davis
Hunter
Nazon
Furlan
Rodriquez
Pagliarini
Albasini
Mc Gee
Lombardi
Förster
Galves
Casper
Kirsipuu
Valverde
Ik moet er nog 1tje
Wie tippen jullie?
Eisel als die toegevoegd wordt. Anders doe maar Dumoulin, Arvesen of Glomser. Willen zich ook nog wel eens plaatsenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nog steeds geen reactie op mijn vraag aan de redactie of Eisel nog toegevoegd zal worden, dus ik moet er alsnog 1..
Wie?
Een knecht van Discovery of T-Mobile.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:54 schreef tlogtenberg het volgende:
Dus welke "op papier redelijk goede renner" zal weinig punten pakken en de tour wel uitrijden...???
Zoals Popovych of Savoldelli?? Deze zijn bijvoorbeeld 2 punten....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Een knecht van Discovery of T-Mobile.
Die gaan wel wat punten halen denk ik. Eerder Hincapie of Padrnos. Nardello.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:00 schreef tlogtenberg het volgende:
[..]
Zoals Popovych of Savoldelli?? Deze zijn bijvoorbeeld 2 punten....
En Azevedo is 1 punt waard...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |