quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef zjroentje het volgende:
Vanochtend in de krant wat Tourprognoses van enkele renners en oud-renners. En wie had Van Heeswijk op nummer 3: Aitor Gonzalez. Goed geinformeerd die Max.
Die doet dus niet mee.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef zjroentje het volgende:
Vanochtend in de krant wat Tourprognoses van enkele renners en oud-renners. En wie had Van Heeswijk op nummer 3: Aitor Gonzalez. Goed geinformeerd die Max.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
1 van de co-commentatoren van Michel Wuyts tijdens de Tour zalLudo Dierckxsens zijn
.
Ook had Wuyts nog wat te vertellen over doping. Hij vindt dat, wanneer ze echt renners willen betrappen op doping, ze beter wat meer zouden testen buiten competitie. Vooral in december in Zuid-Afrika en in februari in Spanje zou het volgens ons aller Michel geen probleem zijn om hopen renners positief te laten testen. Ook zei Wuyts dat hij (en anderen uit het milieu) ook wel weten hoe de vork aan de steel zit wanneer Aitor Gonzalez plots iedereen uit het wiel rijdt in de bergritten in de ronde van Zwitserland.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:29 schreef zjroentje het volgende:
Aitor is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker. Misschien heeft zijn terugkeer in Spaanse dienst hem veel goed gedaan. Hetzelfde geldt dit jaar eigenlijk voor Botero.
tsja, in het wielrennen ben je snel verdacht. Ik vind het dus ook een wel erg gewaagde uitspraak van Wuyts.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:29 schreef zjroentje het volgende:
Aitor is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker. Misschien heeft zijn terugkeer in Spaanse dienst hem veel goed gedaan. Hetzelfde geldt dit jaar eigenlijk voor Botero.
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:01 schreef JohnDDD het volgende:
Is dat met dat interview met Mart Smeets?
Een interview met Humo. En zo gewaagd vind ik het niet, het kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Wuyts zei ook iets over het feit dat hij opvallend beter rijdt wanneer hij voor een Spaanse ploeg rijdt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Ja in Spaanse dienst doen die jongens het altijd goed, of bedoelde je het niet zo?
Trouwens nog wel mijn vraag aan SoK, waar Wuyts dat gezegd heeft?
Mja. Ik kan mij best voorstellen dat die jongens tegenwoordig wat meer aan gelegenheidsdoping doen eh, zo van even de spuit erin als de koers het van het lichaam vraagt. Men rijdt morgen door mijn woonplaats, dus dan moet ik die rit wel winnen, dat soort dingen. Of Mayo die in de Dauphiné heel slecht rijdt, omdat men wel weet tegenwoordig dat je alleen op de belangrijke momenten moet pieken. Maar ja, dat is speculatie he. Ik zeg ik kan het me voorstellen dat het zo gebeurt tegenwoordig. Ik denk niet meer dat er nog jongens zijn die structureel hun lichaam kapotmaken met dat spul. En het is moeilijk om aan te pakken. Als een renner in februari zijn hematocriet verhoogt naar 55, en dat is dan in april gezakt naar 49, en hij rijdt er dan een koers mee, wordt EPO niet meer aangetroffen, maar is zijn hematocriet wel lekker hoog. Was dat niet ook wat Wuyts bedoelde?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een interview met Humo. En zo gewaagd vind ik het niet, het kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Wuyts zei ook iets over het feit dat hij opvallend beter rijdt wanneer hij voor een Spaanse ploeg rijdt.
Mha dat zeg ik ook niet he, meer dat er een hoofdrol voor savoldelli zal zijn, vooral als meesterknecht van armstrong. ik wilde em wel gewoon noemen he, hij is toch de giro-winnaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:24 schreef placebeau het volgende:
Maar Wuyts heeft vooral een punt wanneer hij zegt dat ze buiten het seizoen moeten controlleren. Het is ook dan dat ze bijvoorbeeld Camenzind gevat hebben. En heel veel renners hebben nooit positief getest tijdens wedstrijden, maar zijn thuis toch betrapt met het een of ander.
En ze moeten dat niet alleen doen om er zoveel mogelijk te willen betrappen, maar ook gewoon om de renners te laten weten dat ze nooit veilig zijn voor controles.
Nu, de tour, Ullrich wint wel. Hoop ik.
Mayo had ik niet bij de favorieten gezet, en savoldelli al helemaal niet.
Denk het ook niet. Hoewel, in de Tour is altijd heel die ploeg in vorm.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef Zwansen het volgende:
De meesterknecht van Armstrong in de bergen zal geen Savoldelli of Popovich zijn maar gewoon Azevedo denk ik... Die gast richt zich alleen op de Tour, denk niet dat Savoldelli na de Giro nog 3 week in topvorm kan zijn in de Tour.
Lance heeft altijd zo'n treintje als Petacchi alleen dan berg op, Savoldelli zal niet de laatste zijn....ik zie daar eerder Popo die dan ook nog redelijk kort kan eindigenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:59 schreef 9christensen het volgende:
Denk het ook niet. Hoewel, in de Tour is altijd heel die ploeg in vorm.
Da's de letterlijke quote.quote:We zijn helemaal niet naïef. Denk je dat het milieu niet reageert als Aitor Gonzalez in de Ronde van Zwitserland in twee etappes na mekaar van de rest wegrijdt? "Is dat nog normaal, jongen?" komen ze mij vragen. En ik heb ook vermoedens. Maar kan ik dat in de uitzending zeggen? Neen. Ik kan hem niet brandmerken zonder bewijzen. Ik zeg wél dat Gonzalez vooral excelleert als hij in Spaanse londienst rijdt. En dat Spanje veel permissiever is tegenover doping, heb ik al vaak op tv verkondigd.
De Rooij is heel behouden tijdens de presentatie, maar Dekker is in topvorm, Boogerd wil absoluut van voren rijden, Rasmussen wil voor de bollen trui gaan en Menchov verwacht in de top tien te komen, volgens mij kan het alleen maar goed gaan als de wil daar is en die is er momenteel......wishfull thinking??quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:43 schreef NRH het volgende:
Ik hoop trouwens weer stiekem op een herhaling van de vierde etappeoverwinning van Erik Dekker. Ik dacht in 2001. Een groep van veertien man, met drie renners van Rabobank en drie Nederlanders, die een half uur pakken. Uiteindelijk bleven Dekker, Wauters, Knaven en een Kelme-man (ik dacht Tauler, maar kan ook Gonzales zijn) over. Die Spanjaard reed onvoorstelbaar sterk, maar Dekker won toch. Al was de grote winnaar iemand anders uit de groep, die uiteindelijk een dikke top-10-klassering overhield, was dat Kivilev? Lijkt me weer een prachtig scenario.. Rabo reed toen verder helemaal niet sterk, maar omdat ze met drie man een half uur pakte, eindigde ze nog redelijk in het ploegenklassement ook.
Ik schat Popovych toch nog een tikje hoger in dan Azevedo, maar het zou ook nog kunnen dat ze het gewoon afwisselen, voor hun maakt het niet zoveel uit hoeveelste ze worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef Zwansen het volgende:
De meesterknecht van Armstrong in de bergen zal geen Savoldelli of Popovich zijn maar gewoon Azevedo denk ik... Die gast richt zich alleen op de Tour, denk niet dat Savoldelli na de Giro nog 3 week in topvorm kan zijn in de Tour.
Er wordt zo enthousiast gedaan over Popovych dat je zou beginnen denken dat hij bijna even sterk is als Armstrong.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik schat Popovych toch nog een tikje hoger in dan Azevedo, maar het zou ook nog kunnen dat ze het gewoon afwisselen, voor hun maakt het niet zoveel uit hoeveelste ze worden.
Niet in de laatste plaats door ondergetekende.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er wordt zo enthousiast gedaan over Popovych dat je zou beginnen denken dat hij bijna even sterk is als Armstrong.
De wil is er altijd wel natuurlijk dus dat zegt niks. Er is de laatste tijd zoveel gezeik in de Rabo ploeg (vooral over tactiek) dat ik me afvraag of het niet ook weer fout gaat in de Tour op dat gebied.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:46 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
De Rooij is heel behouden tijdens de presentatie, maar Dekker is in topvorm, Boogerd wil absoluut van voren rijden, Rasmussen wil voor de bollen trui gaan en Menchov verwacht in de top tien te komen, volgens mij kan het alleen maar goed gaan als de wil daar is en die is er momenteel......wishfull thinking??
Goubert rijdt wel niet voor Bouygues Telecom maar goedquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:19 schreef Frutsel het volgende:
========
Vorig jaar Voeckler... dit jaar Goubert?![]()
![]()
Popovych kan even sterk worden als Lance maar er zit wel een leeftijdsverschil tussen van bijna 10 jaar ofzoquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er wordt zo enthousiast gedaan over Popovych dat je zou beginnen denken dat hij bijna even sterk is als Armstrong.
Daarom dat ze de Emille Ratelband van het peloton erbij willen gaan halen als 5e ploegleiderquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:05 schreef JohnDDD het volgende:
Volgens mij is Breukink geen goed ploegleider.
Walter Planckaert?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Daarom dat ze de Emille Ratelband van het peloton erbij willen gaan halen als 5e ploegleider. Ofwel................................................................................................................................................Walter Planckaert
![]()
Van het AD:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Walter Planckaert?Dat is voor mijn tijd hoor
Het is naief om te denken dat iedereen clean is maar dat maakt de sport en niet minder leuk op. Zolang dat renners niet betrapt worden is er niks aan de hand. En als ze betrapt worden kunnen we ons ook een aantal dingen afvragen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:17 schreef Chepke het volgende:
Ik vind het eigenlijk jammer dat ik niet meer zo jong ben als toen ik begon met het kijken naa wielrennen. Toen was ik nog zo naief dat ik dacht dat niemand doping gebruikt. Inmiddels weet ik wel beter, maar dat maakt de sport er niet leuker op. Ik vraag me bij elke overwinning af of de renner wel clean is
Ik vind het ook gewoon wel leuk als renners betrapt worden. Heerlijk! Schandalen!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Het is naief om te denken dat iedereen clean is maar dat maakt de sport en niet minder leuk op. Zolang dat renners niet betrapt worden is er niks aan de hand. En als ze betrapt worden kunnen we ons ook een aantal dingen afvragen?
1. Is die positieve plas wel correct?
2. Is de renner in kwestie niet geflikt?
3. Is er niet met die staal geknoeid?
etc. etc. Die testen zijn nooit geheel waterdicht.
Kortom voor mij blijft het een leuke sport met of zonder doping.
Jij bent gewoon een sensatiezoekerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik vind het ook gewoon wel leuk als renners betrapt worden. Heerlijk! Schandalen!
Maar ik voel me wel geflikt als ik een week daarvoor nog respect had voor een overwinning.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik vind het ook gewoon wel leuk als renners betrapt worden. Heerlijk! Schandalen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |