ik vind 'm heel erg vetquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:20 schreef Radjesh het volgende:
damn
Als je wat faked, fake dan iets moois, die controller ziet er niet uit![]()
pfff, die is denk ik zelfs voor mij te ingewikkeld. Als Nintendo zou denken dat deze eenvoudig is zijn ze denk ik wel heel ver heen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:17 schreef Tomasso het volgende:
En nog een fake pic van de controller (het houdt ook nooit op he)
[afbeelding]
Goed gezien.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:38 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb het trouwens allemaal niet echt meer gevolgd sinds de E3, maar het revolutionaire is dus nog niet bekend als ik het goed heb?
Gaat snel hequote:
We zaten nu op nummer 3 ofzo als het niet voor die E3 press conference was.quote:
Ik moet zeggen dat hij er inderdaad wel leuk uitziet jaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:41 schreef RaymanNL het volgende:
Die controller heeft toch wel iets leuks![]()
Helemaal niks. Alleen dat het uiteindelijk allemaal zal tegenvallen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
zijn er alweer geruchten over de bekendmaking van het revolutionaire?
zoals verwacht dusquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Helemaal niks. Alleen dat het uiteindelijk allemaal zal tegenvallen.
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Helemaal niks. Alleen dat het uiteindelijk allemaal zal tegenvallen.
SpaceWorld? Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:49 schreef MMaRsu het volgende:
* MMaRsu schopt nikk..
Btw spaceworld komt elke dag dichtbij!
Inderdaad. Waar valt/viel die te zien danquote:
hieroquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:07 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Inderdaad. Waar valt/viel die te zien dan
Omdat ik er vanuit ga dat Nintendo een blowout houdt op Spaceworld met speelbare Revoquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
SpaceWorld? Hoe kom je daarbij?
Ik verwacht toch minstens speelbare games dan. Nu kan je ook met de revo spelen als je wilt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Omdat ik er vanuit ga dat Nintendo een blowout houdt op Spaceworld met speelbare Revo![]()
quote:
Laat je fantasie gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:22 schreef gamecube_master het volgende:
Maar ff serieus, is die poster echt? En "think outside the box", wat moeten we hier van verwachten?
ook omdat "box" in de led kleur is van de revo, dat het meer gaat om wat er buiten de revo gebeurdquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Laat je fantasie gaan.
Maar ik denk gewoon dat ze bedoelen dat ze een andere weg inslaan, dus niet in hetzelfde straatje blijven, en dus "outside the box" hebben gedacht.
Hoe kom jij eigenlijk aan die reclame? En wat is het nou precies, een scan (en zoja, welk blad) of een poster die ergens opgehangen is ofzo (of tijdens drukken ervan is gefotografeerd)quote:
Xrenity kwam ermee.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:58 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Hoe kom jij eigenlijk aan die reclame? En wat is het nou precies, een scan (en zoja, welk blad) of een poster die ergens opgehangen is ofzo (of tijdens drukken ervan is gefotografeerd)
Van die advertentie zei ik al dat die nep was, het staat er zelfs bij. Lees de disclaimer maar eens. Maar ik vond hem mooi genoeg om hem toch ff te vermeldenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Think outside of the box (origineeeel) en Xenias.
Nee, ja, nee, Retro Studios gaat even een game maken die begint met de 'X'.
![]()
Think outside of the box (origineeeelquote:
hahaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Kan deze plaatje a.u.b. onderaan de startpost geplaatst worden als een soort van afsluiter?
[afbeelding]
Done.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Kan deze plaatje a.u.b. onderaan de startpost geplaatst worden als een soort van afsluiter?
[afbeelding]
Wat is er mis met die controllers?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:02 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Mooie poster
Maar die controllers..
Mooi?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:06 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat fake (maar wel mooi) logo wat groter voor de liefhebbers
:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ligt aan je eigen smaak hequote:
Dus de kans is groter dat hij toch fake isquote:
Je hebt het wel naar je zin hequote:
Doet me denken aan HL2. "Rise and shine Mr. Freeman, rise and shine."quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:52 schreef Tomasso het volgende:
Dus de kans is groter dat hij toch fake is
van een blog.quote:Well, it looks pretty well done. But I myself don´t think March 2006 is realistic at all. And even if it was, I don´t think there would be ad campaigns floating around this early. You wouldn´t even contact an advertising agency this soon, I guess. Any thoughts on that?
Heeft Reggie hier gezegd. (****) kon hij niet verstaanquote:As you can see, Revolution will more than hold it's own in graphical performance.
But what we also know is what you publishers and developers see when you look at the specsheets of our competitors' new systems. Larger budget, higher staffing, steeper learning curves and longer production schedules. Nintendo Revolution is designed to be none of these. Our continuous decision was to take a different path. Certainly, Revolution will be the hall for stunning new game masterpieces from Nintendo and our third parties. In fact the balance build into Revolution, makes it a perfect choice to achieve your highest creative goal. But if your budgets are a little more bottom, our directions also invisions the creation of much better game experiences, with much less (*****). We think the time-frame needed to create a Nintendo Revolution game, should be substantially shorter then for all of our competitors. In fact, we think Revolution is the best new console for game development partners, no matter what type of game you’re making. Finally, for all you retail partners, I can hear you whispering under your breath: “Don’t tell me about developing games, just tell me what games you’re gonna deliver.”. Well, let’s talk about that. First, we expect great third party support we now have on gamecube, will be both stronger and earlier on Revolution. And we will be more aggressive than ever, in having our own in-house-stars (*****).You can expect new Nintendo intellectual properties in the lost window. Our franchise stars are about to make some new friends. And you should know, that development of new revolution titles is already underway.
Zou wel mooie zijn. Box slaat in dat geval ook op de xBOX 360.quote:This was sent to us from an unconfirmed source via email. It is pure speculation however. The individual claims to have access to non-public info, but says he only works in marketing and not in actual development. Apparently, it depicts an ad campaign to be launched at the same time as the Xbox 360 release later this year.
quote:Well, let’s talk about that. First, we expect great third party support we now have on gamecube,
quote:will be both stronger and earlier on Revolution. And we will be more aggressive than ever, in having our own in-house-stars (*****).You can expect new Nintendo intellectual properties in the lost window. Our franchise stars are about to make some new friends. And you should know, that development of new revolution titles is already underway.
http://gamesradar.msn.co.uk/news/default.asp?pagetypeid=2&articleid=3quote:Full Revolution controller details finally revealed
[24/06/05 18:27]
Patent office registration blows the lid off top-secret control device
The controller for Nintendo's upcoming Revolution console will feature gyroscopic, tilt-sensitive technology, an LCD touch screen, and a greatly reduced number of face buttons, according to documentation on the US patent website.
The patent document - which calls the Revolution "the game device" and refers to the controller as a "housing held by a player" and "the handheld game device" - intricately describes key aspects of the controller's functionality.
The patent primarily focuses on the controller's gyroscopic ability, describing the function as, "a tilt sensor provided on the housing, a viewpoint coordinates determination mechanism for determining viewpoint coordinates in accordance with an output value of the tilt sensor."
Which is a needlessly complicated way of saying that tilting the controller affects on-screen action.
"The game system allows the player to feel as if the three-dimensional game space is tilted in accordance with a tilt of a game device, etc., with a minimal processing burden," the document clarifies.
Hidden beneath a wealth of nonsensical technical speak lay further details of interest, which describe the layout of the controller's face buttons and confirm the existence of an LCD screen on the device.
"The handheld game device includes a rectangular housing. The housing has the liquid crystal display," the document confirms.
The text then describes the number of buttons on the controller face revealing their position:
"A direction instruction switch [d-pad], a start switch, and a select switch are placed on the left side of the LCD, movement instruction switches (A button) and (B button) are placed on the right side of the LCD, and, if necessary, other movement instruction switches R and L are placed on the right and left ends of the upper side of the housing, respectively."
This confirms Nintendo's new controller features just a d-pad, with two face buttons, two shoulder buttons and start and select buttons. It would appear the tilting mechanism acts as a substitute for an analogue stick, removing the need for it altogether.
"The handheld game device includes a control circuit (for example, a CPU chip) having a CPU core," the document continues. "An LCD controller, a work RAM, a video RAM, and an interface circuit are connected to the CPU core via a bus (an address bus and a data bus."
"LCD controller" seemingly confirming the screen will indeed be a touch screen while the rest of the text indicates the controller has enough processing power of its own to run graphical routines and mini games on the LCD screen.
The controller will also accommodate a cartridge slot according to the document, "The handheld game device has a cartridge insertion slot formed in the upper side thereof for removably inserting the game cartridge."
This most likely a memory card device according to the patent document, which says, "A desired cartridge is connected to the connector as a preparation for starting a game. As a result, the player (user) is allowed to play his/her desired game by changing the cartridge."Which sort of describes the ability for different players to boot up their own save games from their own memory cartridges.
So there we have it. A controller with a reduced number of face buttons and a touch screen that allows gamers to look around, move, and affect their level of acceleration, by tilting the controller.
Now all we need are pictures. Which shouldn't be too long – the intricate descriptions in the patent document should be enough to ensure bedroom designers come up with a multitude of fakes sooner rather than later.
"Verder staat er in het document dat de controller een CPU bevat, een LCD controller, werkgeheugen en videogeheugen. Een LCD controller conformeert eigenlijk het bestaan van een LCD touchscreen scherm op de controller en de CPU zou het mogelijk maken om op de controller eigen grafische dingen te laten zien zoals mini-games."quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:15 schreef Kill_em_all het volgende:
Uhm ze hebben al meerdere malen gezegd dat er absoluut GEEN touchscreen op de controller zal komen dus het zal wel nep zijn. Ook de bron is nou niet bepaald van een bekende en betrouwbare bron.
Ik pas het even aan, dank Ruzbehquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:40 schreef Ruzbeh het volgende:
Vertaling: OK MOVE ALONG NOTHING TO SEE HERE
Kijk op eens op de vorige paginaquote:
Dat wel interessant iddquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:57 schreef Tware het volgende:
Ik heb de patent nog eens opgezocht en doorgelezen, enhet lijkt er trouwens op dat dit wél de controller is hoor
Zo is sie korter
ze spreken bij de patent over 3d beelden, dvd speler (dus iig geen gba game), gyroscoop, tilt sensor en acceleration sensor. (dus de controller meet ook nog hoe snel je m beweegt).
Hier verneukt ie de layout niet hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:09 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dat wel interessant idd
(Wil je wel ff die link wat korter maken, anders verneukt het die mooie layout![]()
Aaahhh het valt wel mee:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hier verneukt ie de layout niet hoor.IE
Dat is nog steeds dezelfde, en bij de images kan je zien bij het 2e plaatje dat het gaat om de GBA en de GameCube.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:57 schreef Tware het volgende:
Ik heb de patent nog eens opgezocht en doorgelezen, enhet lijkt er trouwens op dat dit wél de controller is hoor
Bla, dit is een extreem lange link die de lay-out verneukt.
ze spreken bij de patent over 3d beelden, dvd speler (dus iig geen gba game), gyroscoop, tilt sensor en acceleration sensor. (dus de controller meet ook nog hoe snel je m beweegt).
Ik zeg toch met IE. FireFox is echt zo nutteloosquote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Aaahhh het valt wel mee:
[[url=http://img300.echo.cx/img300/5607/valtwelmee0zw.th.jpg]afbeelding][/URL]![]()
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zeg toch met IE. FireFox IE is echt zo nutteloos![]()
Goed nieuws!quote:RFA: The thing that I always find surprising, and certainly in the last year I've had wonderful opportunities to spend quality time with a number of our key third-party publishers, is when you sit down and share the innovation with them, just how excited they get. I saw it firsthand with DS; we're seeing it now with Revolution. The fact that you and your fans haven't seen the controller doesn't mean that no one else has.
Staat in dat 1up.com interviewquote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:49 schreef Tware het volgende:
waar heb je dat vandaan?
Gamespot over de poster:quote:Now, the main tagline is the same as the first one, which seems to suggest that (if real) these posters would still be at approval stage. Below it reads ´get ready for change´, perhaps a tad too similar to Sony´s PS3 teaser poster campaign before the E3, reading Welcome chang3.
However, chatting to Phalanx from Revolutionrumors yesterday, I already started to feel that there was more to the first poster than I had initially thought. Look at the translucent effect. Especially the Nintendo logo seems to glow. That is probably because the poster is semi-translucent and there is a light source behind it. Also, it is clear that the poster is printed out at very high resolution and considerable size. You can tell by the person´s reflection in it and the relatively high resolution of the original. Let´s summarize:
* The translucent effect suggests it is printed on special paper.
* The translucent effect also suggests a light source behind the poster.
* The resolution and reflection of a person suggest it is quite big.
* The reflection of a person suggest it is behind glass.
Now any of of these points individually would have meant that a potential faker had gone to a lot of trouble to make sure his little creation would really stand out and be deemed authentic. But given all of these in combination, I simply don´t see how this could be a fake at all. The second one may have very low resolution and does not allow a thorough analysis. But it does further support my conclusion from the first poster, though. Especially poster number one is a far cry from a Photoshop job, it involves professional print jobs and professional display cases. I am not totally convinced, but I regard these posters as authentic.
I believe they are leaked entries in a competition, where various advertising companies prepare campaigns and the winner is given the actual contract. That would also explain the timing, which initially seemed suspiciously early to me.
quote:RUMOR #3: A leaked teaser poster for the Nintendo Revolution reveals it will launch in March 2006.
Source: A slew of forums which trace back to Japanese game-site Quiter.
The official story: US Nintendo reps declined to comment on the poster.
What we heard: One of the few facts Nintendo has made official about the Revolution month is that it will ship in 2006. However, that 365-day-long release window has sparked much speculation. Since the company divulged so few details at its E3 press conference, the majority opinion was that the console is not very far along in development and will probably launch in Q4 2005. That said, some industry insiders believe it may ship sooner than expected. The latter theory got some additional ammo this week, when what looks like a Revolution teaser poster hit the Web. Written in English, the all-black poster bears the tag line "THINK OUTSIDE THE BOX," over the sentences, "A NEW EXPERIENCE IS COMING" and "THE REVOLUTION STARTS MARCH 2006." Underneath is an outline of the Revolution's distinctive front, with the control buttons below the DVD drive's long blue LED--the same blue as the words "BOX" and "REVOLUTION." At the poster's bottom is the official seal of approval, a red-and-white Nintendo logo. While professional-looking, the poster does raise a few red flags. Its design looks eerily reminiscent of the PlayStation 3 teaser posters Sony plastered E3 with, and its uninspired tagline could be thought up by a ad-agency intern. It's a little obvious, even for Nintendo. But if the poster is legit, then the Revolution will likely ship before the PlayStation 3's "Spring 2006" launch, implying a Q2 release. It would also mean that Nintendo could soon stage a surprise demonstration of the power of its fully operational next-gen console, blindsiding skeptics and energizing the faithful. But unless you're a devout Nintendan, one image isn't enough to go on, even though such a scenario would further liven up an already exciting 2005.
Bogus or not bogus?: We'll see in the coming months.
Gaaaast.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:02 schreef Ruzbeh het volgende:
Posters...
Launch date...
Saai, ook al is het waar. Ik wil spannende info enzo.
Die posters zijn best spannend inderdaad, stel dat het echt isquote:Op zondag 26 juni 2005 16:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Gaaaast.
Een launch van maart 2006 zou niet verkeerd zijn.
Ga jij maar lekker op zoek naar spannende info![]()
Gelekte posters zijn cool!
Ja? Wat is er dan?quote:Op zondag 26 juni 2005 16:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Die posters zijn best spannend inderdaad, stel dat het echt is![]()
Hoe weet je nou dat ze nep zijn? En kom nou niet weer met het argument dat je nu nog reclame gaat maken...quote:Op zondag 26 juni 2005 16:21 schreef Ruzbeh het volgende:
Het is helemaal niet cool!
En spannend zeker niet.En daarnaast zijn ze toch wel nep. Jullie slikken wel zo'n beetje alles door.
quote:What I can tell you is the other time that Sony tried this strategy, it failed miserably. And it's called the PSX.
de psx is geflopt volgens hem?quote:Op zondag 26 juni 2005 18:21 schreef MMaRsu het volgende:
Trouwens, Reggie dissed sony ook nog in dat interview op 1up :
[..]
aha. dus die Reggie is een noob.quote:Op zondag 26 juni 2005 18:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
de PSX ja. Die die PlayStation die door noobs PSX genoemd wordt
Nee, hij doelde op de PSX.quote:Op zondag 26 juni 2005 18:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
aha. dus die Reggie is een noob.
beetje dom om de playstation een mislukking te noemen.
quote:EGM: How do you feel, then, if a gamer wants the fluff of say, PS3, if that means you will be the second machine that they buy, possibly the third machine?
RFA: The interesting thing, and I like to believe that outside of my role as a Nintendo executive that I'm a pretty rational consumer, especially in the electronic space. I own an iPod, I believe that for a music library that is by far the best device. There are better, smarter devices out there that can connect my iPod to an amplifier to play music on my home stereo, than to go buy a $500 machine that does a whole bunch of other things that I don't need.
So, I mean, I think fundamentally, that's the piece that the consumer, frankly, is going to vote with their dollar as to what makes sense. What I can tell you is the other time that Sony tried this strategy, it failed miserably. And it's called the PSX. So I think that the consumer will vote with their dollar when everything comes out and everything is known. We do believe a center-of-the-plate gaming strategy is going to make sense in this marketplace. Especially when it's supported with fantastic software.
quote:Op zondag 26 juni 2005 18:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
aha. dus die Reggie is een noob.
beetje dom om de playstation een mislukking te noemen.
dude!quote:Op zondag 26 juni 2005 18:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
aha. dus die Reggie is een noob.
beetje dom om de playstation een mislukking te noemen.
Ja, hij denkt dat echt. Waarom allemaal apparatuur erbij hebben die je toch al in huis hebt dat er ook nog eens speciaal is voor gemaakt, en ook nog eens goedkoper?quote:Op zondag 26 juni 2005 19:03 schreef piet_pelle het volgende:
Dus Reggie denkt echt dat Sony ( en dan eigenlijk ook Microsoft)een verkeerde richting inslaan met hun multimedia stuff?
Volgens mij probeerd iemand zich in te dekken omdat hun console niks extra's te bieden heeft.
Nintendo zegt dat de concurrenten niets vernieuwend doen. Enige waar sony & m$ op focussen is 1080p high definition gaming. Nintendo wil mensen die nog nooit hebben gegamed (of gestopt zijn met de komst van 3d/ingewikkelde games) weer aan het gamen zetten met makkelijk te spelen games.quote:Op zondag 26 juni 2005 19:03 schreef piet_pelle het volgende:
Dus Reggie denkt echt dat Sony ( en dan eigenlijk ook Microsoft)een verkeerde richting inslaan met hun multimedia stuff?
Volgens mij probeerd iemand zich in te dekken omdat hun console niks extra's te bieden heeft.
Dat multimedia stuff zijn gewoon extras die niet veel invloed hebben op verkopen. Oftewel, 90-99% kopers van PS3/360s koopt zo'n ding omdat ze next-gen games willen, of dat nou wel of geen multimedia dingen heeft maakt hun niks uit, ze willen gewoon next-gen games spelen.quote:Op zondag 26 juni 2005 19:03 schreef piet_pelle het volgende:
Dus Reggie denkt echt dat Sony ( en dan eigenlijk ook Microsoft)een verkeerde richting inslaan met hun multimedia stuff?
Volgens mij probeerd iemand zich in te dekken omdat hun console niks extra's te bieden heeft.
Hoe weet je nou dat ze nep zijn? En kom nou niet weer met het argument dat je nu nog reclame gaat maken...quote:Op zondag 26 juni 2005 16:21 schreef Ruzbeh het volgende:
Het is helemaal niet cool!
En spannend zeker niet.En daarnaast zijn ze toch wel nep. Jullie slikken wel zo'n beetje alles door.
Dat is zodat je kunt gamen met je eigen muziek. Of wil je liever gebonden zijn aan de muziek van de game zelf?quote:Op zondag 26 juni 2005 20:21 schreef MMaRsu het volgende:
Precies hetzelfde als wat Reggie zegt, Ik heb een Ipod waar ik 20gb aan muziek op heb staan, en niks meer op mijn computer. Ik hoef het ook niet op mijn Xbox360 af kunnen spelen, want als ik hem aansluit op mijn pc gaat dit net zo makkelijk.
Eigen muziek is leuk bij sport games. Maar niet games met een eigen sfeer en thema zoals avonturen games of epische games.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:34 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat is zodat je kunt gamen met je eigen muziek. Of wil je liever gebonden zijn aan de muziek van de game zelf?
Plus die multimedia shit betaal je helemaal niet extra voor. De X360 wordt maar iets van 300 dollar terwijl er wel godse dure hardware in zit, dus alles wat ze er extra in stoppen is mooi meegenomen.
Als jij een fantasy game speelt die zich afspeelt in de middeleeuwen en je draait er rap muziek achter. Dan verpest je de sfeer die de developer heeft ontwikkeld voor de game.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:14 schreef piet_pelle het volgende:
En alle games hebben een thema behalve sportgames?
Racen, vechten, schieten, party ook?
Ik heb een hoop games waarbij ik graag mijn eigen muziek luister, meer dan zonder.
Je meent het? Er zijn wel meer games dan rpg's of resident evil waar je het van de ingame muziek moet hebben.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:19 schreef BMH het volgende:
[..]
Als jij een fantasy game speelt die zich afspeelt in de middeleeuwen en je draait er rap muziek achter. Dan verpest je de sfeer die de developer heeft ontwikkeld voor de game.
Pure gamelastering.
Maar goed dat je geen weddenschap bent aangegaan, voor mij dan.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:00 schreef MMaRsu het volgende:
Mijn favo console is de Xbox op het moment ( en al een paar maanden).
Mijn favo handheld is de Psp, en op de gamecube speel ik alleen maar met vrienden.
Cool is hij zeker maar wat ik wil weten is of dit echt isquote:Op maandag 27 juni 2005 09:39 schreef speknek het volgende:
Zal wel nep zijn, maar ik vind hem eigenlijk best cool. Past wel bij het nieuwe stylish karakter.
quote:Update: Leaked Revolution Ad
Over the weekend, we received the actual image of the Leaked Revolution Ad screenshot. The anonymous source claims the image comes from an agency that has done work for Nintendo in the past. He went on to confirm that this is in fact just a concept and said similar ideas like "The future is in your hands" were also in the works referring to the oh so elusive controller.
Still speculative, but here's the alleged file.
Nee hoor, het is een functie die ik absoluut niet zal missen. Wat ik heb begrepen is dat Microsoft eist dat elk spel deze mogelijkheid moet hebben, en als dat zo is, kan ik BMH's opmerking over "gamelastering" wel begrijpen.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:22 schreef piet_pelle het volgende:
Maar volgens mij hebben sommige mensen moeite met het onderkennen dat de xbox weldegelijk een leuke functie heeft die jullie favo console mist.
Dat is nu inderdaad het geval, maar waarom? Omdat iedereen al een DVD-speler, video-recorder en stereo-installatie in bezit heeft. Je kunt het ook omdraaien: als je straks een Xbox 360 en/of Playstation 3 in huis hebt, waarom zou je dan nog een DVD-speler of stereo-installatie aanschaffen?quote:Op zondag 26 juni 2005 19:08 schreef Tomasso het volgende:
Ja, hij denkt dat echt. Waarom allemaal apparatuur erbij hebben die je toch al in huis hebt dat er ook nog eens speciaal is voor gemaakt, en ook nog eens goedkoper?
Daar hadden ze dan eerder mee moeten komen, want bijna iedereen heeft ondertussen al die apparaten al. Die doe je dan niet zomaar weg.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:03 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat is nu inderdaad het geval, maar waarom? Omdat iedereen al een DVD-speler, video-recorder en stereo-installatie in bezit heeft. Je kunt het ook omdraaien: als je straks een Xbox 360 en/of Playstation 3 in huis hebt, waarom zou je dan nog een DVD-speler of stereo-installatie aanschaffen?
Ik zie het in de toekomst zeker wel gebeuren dat de consument nog maar 1 apparaat in de huiskamer wil hebben, waar hij niet alleen tv en films mee kan kijken, maar ook mee kan surfen, gamen, foto's kijken, muziek luisteren, etc.
De PS2 kwam op het goeie moment met die functie, de Xbox 360, PS3 en zelfs de revolution (denk aan de DVDspeler) zijn hier nu te laat mee. Iedereen heeft nu al een DVDspeler, dus om nou een console te hebben die het afspeeld? Het is handig, maar om er nou extra voor bij te betalenquote:Op maandag 27 juni 2005 12:03 schreef chibibo het volgende:
Dat is nu inderdaad het geval, maar waarom? Omdat iedereen al een DVD-speler, video-recorder en stereo-installatie in bezit heeft. Je kunt het ook omdraaien: als je straks een Xbox 360 en/of Playstation 3 in huis hebt, waarom zou je dan nog een DVD-speler of stereo-installatie aanschaffen?
Ik zie het in de toekomst zeker wel gebeuren dat de consument nog maar 1 apparaat in de huiskamer wil hebben, waar hij niet alleen tv en films mee kan kijken, maar ook mee kan surfen, gamen, foto's kijken, muziek luisteren, etc.
Ik denk wel iets meer. Kijk maar eens naar de verwachte prijzen van de consoles. Het wil natuurlijk nog niets zeggen, maar de PS3 schatten ze op 500-600 euro, de Xbox 360 op 300-500 euro en de Revolution op 200-300 euro. De Revolution zal dus over het algemeen een game console worden, dus zo min mogelijk multimedia zooi eromheen. De Xbox 360 en de PS3 zullen dit wel hebben, hierom is de prijs ook hoger.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:19 schreef jimjim1983 het volgende:
ach daar betaal je misschien 10 euro meer voor ofzo.
daar zal het grotendeels idd wel mee te maken hebben maar ik denk ook dat Nintendo zijn console niet eens voor die prijs aan zou kunnen bieden, doordat ze nu goedkoper zijn hopen ze meer te verkopen. net als met de gamecube.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:25 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik denk wel iets meer. Kijk maar eens naar de verwachte prijzen van de consoles. Het wil natuurlijk nog niets zeggen, maar de PS3 schatten ze op 500-600 euro, de Xbox 360 op 300-500 euro en de Revolution op 200-300 euro. De Revolution zal dus over het algemeen een game console worden, dus zo min mogelijk multimedia zooi eromheen. De Xbox 360 en de PS3 zullen dit wel hebben, hierom is de prijs ook hoger.
Dat klopt, maar als je DVD-speler kapot gaat, zou je dan een nieuwe kopen, als je al een console hebt die ook DVD-films kan afspelen?quote:Op maandag 27 juni 2005 12:08 schreef Tomasso het volgende:
Daar hadden ze dan eerder mee moeten komen, want bijna iedereen heeft ondertussen al die apparaten al. Die doe je dan niet zomaar weg.
Misschien. Dat weet ik nog niet. Waarschijnlijk niet. Maar in het begin gebruik je die functie van de console niet, wat min of meer een beetje weggegooid geld is.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:44 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je DVD-speler kapot gaat, zou je dan een nieuwe kopen, als je al een console hebt die ook DVD-films kan afspelen?
En wat als je DVDspeler kapot gaat? De DVDspeler in je consolequote:Op maandag 27 juni 2005 12:44 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je DVD-speler kapot gaat, zou je dan een nieuwe kopen, als je al een console hebt die ook DVD-films kan afspelen?
Een PS2 zonder DVD ondersteuning zal net zo'n slechte drive hebben als een PS2 met DVDondersteuning (allebei slecht dusquote:Op maandag 27 juni 2005 13:14 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
En wat als je DVDspeler kapot gaat? De DVDspeler in je console![]()
Dat moet je een hele nieuwe consoel kopen, dat is helemaal duur!![]()
DVD-spelers gaan niet kapot.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:44 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je DVD-speler kapot gaat, zou je dan een nieuwe kopen, als je al een console hebt die ook DVD-films kan afspelen?
Ik zou maar geen revolutionaire functies verwachten. De rev krijgt innovatieve tot hele innovatieve shit, niks revolutionairs. De 'revolutie' gaat dan aan de gamesindustrie en populariteit liggen.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:36 schreef YourMaster het volgende:
Nee hoor, zo'n nietszeggende poster doet me niet veel.
Ik wil een filmpje zien waarin iemand van Nintendo de revolutionaire functies demonstreert en wat ingame beelden laat zien.
quote:Op maandag 27 juni 2005 14:37 schreef Erwtensoep het volgende:
En zie dat pietpelle nog steeds bezig is om xbox360 zieltjes te winnen, hoeveel geld krijg je van Microsoft?
Zoals gewoonlijk mag er niks kritisch gezegd worden over Nintendo en wordt je meteen voor fanboy uitgemaakt.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:37 schreef Erwtensoep het volgende:
Die poster zal wel echt zijn als er zoveel verschillende versies van zijn
En zie dat pietpelle nog steeds bezig is om xbox360 zieltjes te winnen, hoeveel geld krijg je van Microsoft?
Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat de ideologie van '1 multimedia apparaat in de huiskamer' dan ook op de lange termijn is gericht, drie tot zes jaar of zoiets.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:05 schreef Tomasso het volgende:
Misschien. Dat weet ik nog niet. Waarschijnlijk niet. Maar in het begin gebruik je die functie van de console niet, wat min of meer een beetje weggegooid geld is.
Dat is ook weer waar.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:14 schreef RaymanNL het volgende:
En wat als je DVDspeler kapot gaat? De DVDspeler in je console![]()
Dat moet je een hele nieuwe consoel kopen, dat is helemaal duur!![]()
Ik weet niet of ik hier nou metquote:Op maandag 27 juni 2005 13:52 schreef Ruzbeh het volgende:
DVD-spelers gaan niet kapot.
Ach, hetzelfde geldt voor Sony en Microsoft in de desbetreffende topics. Sommigen zijn nu eenmaal wat sneller aangebrand wanneer hun favoriete console wordt bekritiseerd. Nintendo is nog altijd mijn favoriet en ik moet toegeven dat ik kritiek op hen ook niet leuk vind, maar helaas is de meeste kritiek niet onterecht.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:37 schreef piet_pelle het volgende:
Zoals gewoonlijk mag er niks kritisch gezegd worden over Nintendo en wordt je meteen voor fanboy uitgemaakt.
Klopt, maar uit de posts die ik van je lees krijg ik wel de indruk dat de Xbox op het moment jouw favoriete console is (of dat terecht is of niet laat ik in het midden, en ik besef me ook dat ik niet al jouw posts lees), en hoewel daar niks mis mee is wordt dan snel geoordeeld dat je een fanboy bent. Ironisch genoeg zijn degenen die tot dat oordeel komen vaak zelf fanboy, maar dan van een van de andere consoles.quote:Ik bash niet en ben al helemaal geen xbox fanboy.
Werkt ook andersom. Iemand die Nintendo verdedigt, wordt meteen voor Nintendo fanboy uitgemaakt. Kijk maar bovenaan deze pagina(50).quote:Op maandag 27 juni 2005 15:37 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk mag er niks kritisch gezegd worden over Nintendo en wordt je meteen voor fanboy uitgemaakt.
Ik bash niet en ben al helemaal geen xbox fanboy.
't Is toch zo? Als je een DVD-speler koopt mag je ervan uitgaan dat ie het gewoon doet en niet zomaar plots kapot gaat op 1 dag.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:50 schreef chibibo het volgende:
Ik weet niet of ik hier nou met,
of
op moet reageren.
Alles wat mechanisch is, is aan slijtage onderhevig, dus ook DVD spelers. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zo'n apparaat er na drie weken al mee ophoudt, maar vroeg of laat zal hij toch de geest geven.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:21 schreef Ruzbeh het volgende:
't Is toch zo? Als je een DVD-speler koopt mag je ervan uitgaan dat ie het gewoon doet en niet zomaar plots kapot gaat op 1 dag.
Tuurlijk. Maar als ie stuk gaat koop je gewoon weer opnieuw en fatsoenlijke DVD speler en dan gebruik je niet je console.quote:Op maandag 27 juni 2005 20:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
Alles wat mechanisch is, is aan slijtage onderhevig, dus ook DVD spelers. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zo'n apparaat er na drie weken al mee ophoudt, maar vroeg of laat zal hij toch de geest geven.
Zo denk jij, en zo denk ik zelf overigens ook, maar of de meerderheid van de huis-, tuin- en keukengamers ook zo denkt? Waarom zou je namelijk 50 a 100 euro besteden aan een DVD speler als je al een console hebt die hetzelfde kan?quote:Op maandag 27 juni 2005 23:26 schreef Ruzbeh het volgende:
Tuurlijk. Maar als ie stuk gaat koop je gewoon weer opnieuw en fatsoenlijke DVD speler en dan gebruik je niet je console.
Ik vind het dus nogal vreemd, kennelijk kost het vrijwel niks om het erin te bouwen, gewoon puur en alleen de mogelijkheid, dus waarom zou Nintendo het niet meer doen?quote:HDTV
The N64 is said to be HDTV compatible, but what does this mean? Certainly, as the N64 currently stands, it could not render images at HDTV resolution (typically either 1600x1200, 1920x1035 or 1920x1152) - there simply isn't enough memory in the machine to do it. This leads me to draw the following conclusion: since the existing N64 hardware cannot output HDTV, it is highly likely that future support will be in the form of an adaptor unit of some kind, which will probably include the replacement of the memory expansion kit in the top of the machine by something with a larger capacity. It would be very nice if such an adaptor would support mid-range resolutions such as SVGA and XGA, combined with the ability to use the console with standard monitors. Whether this will be the case is completely unknown.
Meen te herinneren ergens gelezen te hebben dat het bericht dat de revolution geen hd-tv zou ondersteunen weer was ingetrokken. Ik heb alleen geen bron helaas.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:46 schreef speknek het volgende:
Ah, ik had het zelf al gevonden http://www.futuretech.blinkenlights.nl/resvid.html :
[..]
Ik vind het dus nogal vreemd, kennelijk kost het vrijwel niks om het erin te bouwen, gewoon puur en alleen de mogelijkheid, dus waarom zou Nintendo het niet meer doen?
Daar ben ik er dus een van. De meeste spellen kunnen me echt niet meer boeien omdat het me veel te lang duurt om door te hebben. GtA: Sa bijvoorbeeld, moest opeens leren vliegen, heb dat een half uur geprobeerd onder de knie te krijgen en toen van frustratie gestopt en spel verwijderd. Ik heb simpelweg geen zin meer om een uur bezig te zijn om iets onder de knie te krijgen.quote:Op zondag 26 juni 2005 19:10 schreef BMH het volgende:
Nintendo zegt dat de concurrenten niets vernieuwend doen. Enige waar sony & m$ op focussen is 1080p high definition gaming. Nintendo wil mensen die nog nooit hebben gegamed (of gestopt zijn met de komst van 3d/ingewikkelde games) weer aan het gamen zetten met makkelijk te spelen games.
Het mogelijkheid erin bouwen kost bijna niks, maar ja, ik weet het niet. Volgens Nintendo is games ontwikkelen voor HD resoluties duur. Ik weet niet of ze het nou verbieden om dat wel te willen doen met 3rd party ontwikkelaars.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:46 schreef speknek het volgende:
Ah, ik had het zelf al gevonden http://www.futuretech.blinkenlights.nl/resvid.html :
[..]
Ik vind het dus nogal vreemd, kennelijk kost het vrijwel niks om het erin te bouwen, gewoon puur en alleen de mogelijkheid, dus waarom zou Nintendo het niet meer doen?
Onzinnig? Absoluut niet. Een video game is een samenspel van beeld, geluid, gameplay en eventueel een verhaallijn, waarbij het totaal (de spelervaring) meer is dan de som der delen. Elke wijziging in 1 van deze elementen heeft directe invloed op het totaal. Hoe wil je als developer een bepaald gevoel (angst, spanning, opwinding, opluchting, etc.) overbrengen op de speler, als je niet kunt bepalen welke muziek er wordt gespeeld? Deze vraag kun je stellen voor alle speltypes, niet alleen fantasy games.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:32 schreef twi het volgende:
Dan nog over dat gedoe van het al dan niet ingame hebben van je eigen muziek. Nee, natuurlijk is het niet de bedoeling om bij sfeervolle fantasy games andere muziek eronder te zetten, maar bij veel andere games is het juist wel erg goed. Bepaalde standaarden aan games stellen die zeer eenvoudig te integreren zijn, daar is niks mis mee lijkt me. Je moet namelijk niet bij elke game je eigen muziek gebruiken, het mag. Dus om sfeervolle fantasy-games als tegenargument aan te dragen is een beetje onzinnig.
Maar dat verband met 'thinking outside the box' en 'right brain' is ook interessant, aangezien Reggie op de persconferentie van de e3 vaak de woorden 'right brain' zei... Ook had Nintendo het over 'solve the puzzle'. Wie weet is dit dan wel een stukje. Aan de andere kant zie ik ook weer niet in waarom een bedrijf zulke subtiele hints zal geven die met psychologie etc te maken hebben ,die alleen de echte freaks zulen ontrafelen ... iig is het hopelijk niet weer een opgehoopte rumor (zoals thursday-megaton).quote:"To exist ´outside the box´ is to exist outside of physical reality. We exist in a hologram which is virtual reality, which one might conceive of as a game. In essence, the new Nintendo game console is a metaphor for moving human consciousness outside the game through the alchemy of time. The timing of the game console coincides with the movement of consciousness."
Hoezo vergezochtquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:45 schreef MMaRsu het volgende:
Interessant.
http://nintendo-revolutio(...)ing-outside-box.html
Wat een bullshitquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:45 schreef MMaRsu het volgende:
Interessant.
http://nintendo-revolutio(...)ing-outside-box.html
Bij het lezen van dat soort berichten en vergezochte speculaties in het voordeel van een wens, hoop ik soms van harte dat heel de Revolutie in de Nintendo revolution simpelweg een gyroscoop controller is met een simpele touchscreen oid, of een toutchscreen controller die aan te passen is door de developer. Oe wat zou ik dan graag de posts op die blog willen lezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:45 schreef MMaRsu het volgende:
Interessant.
http://nintendo-revolutio(...)ing-outside-box.html
Eh, dat is al meer dan je waarschijnlijk gaat krijgen. Persoonlijk verwacht ik alleen de gyroscoop.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:41 schreef Glopes het volgende:
Bij het lezen van dat soort berichten en vergezochte speculaties in het voordeel van een wens, hoop ik soms van harte dat heel de Revolutie in de Nintendo revolution simpelweg een gyroscoop controller is met een simpele touchscreen oid, of een toutchscreen controller die aan te passen is door de developer. Oe wat zou ik dan graag de posts op die blog willen lezen.
Maar goed, het zou zonde zijn als het simpelweg zou gaan om wat ik zojuist noem :/
Omgz0r Teh Revolution Revealed!!!!11~!1quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:14 schreef YourMaster het volgende:
Al die geruchten, ik wordt er helemaal moe van.
Ik zie het inmiddels al helemaal voor me, een controller waardoor je hele huis gaat stinken als je de port van RE5 speelt, en die vochtig wordt als je met "mario sunshine extreme" nat wordt. Natuurlijk krijg je ook altijd een pijnprikkel van je controller als je geraakt wordt of dood gaat en praat de controler tegen je met een stem die rechtstreeks uit 2001ASO lijkt te komen.
En ik kan het weten, ik ben een expert, had namelijk op deze manier ook voorspeld dat je nes en snes en n64 spellen op je revo zou kunnen spelen.
Klinkt best leuk eigenlijkquote:Op woensdag 29 juni 2005 01:14 schreef YourMaster het volgende:
Al die geruchten, ik wordt er helemaal moe van.
Ik zie het inmiddels al helemaal voor me, een controller waardoor je hele huis gaat stinken als je de port van RE5 speelt, en die vochtig wordt als je met "mario sunshine extreme" nat wordt. Natuurlijk krijg je ook altijd een pijnprikkel van je controller als je geraakt wordt of dood gaat en praat de controler tegen je met een stem die rechtstreeks uit 2001ASO lijkt te komen.
En ik kan het weten, ik ben een expert, had namelijk op deze manier ook voorspeld dat je nes en snes en n64 spellen op je revo zou kunnen spelen.
Totdat je die lijkenlucht uit je kleren moet wassenquote:Op woensdag 29 juni 2005 09:27 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Klinkt best leuk eigenlijk.
quote:
quote:COMMERCIALIZATION
* $750,000 contract with U.S. Army to develop technology for medical imaging
* $300,000 of support from Japanese company to develop for game applications
* Working with Ford Motor Company on automotive design display
Modified: Mon Aug 23 14:23:10 2004quote:
Je bent wel lekker azijnpisserig bezig zo, alles kraak je af. Laat die mensen lekker discusieren over wat ze denken dat de Revolution zal brengen. Misschien heb jij gelijk, misschien hebben hun gelijk who cares.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:15 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Modified: Mon Aug 23 14:23:10 2004
Daarnaast wordt de Revolution erg duur met hologrammen, dus hou gewoon op met dat onzin.
Is goedkope techniek. Ik zeg niet dat dit het wordt maar het is op zn minst vreemd dat er 300.000 dollar wordt uitgegeven door een Japanse fabrikant voor games.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:15 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Modified: Mon Aug 23 14:23:10 2004
Daarnaast wordt de Revolution erg duur met hologrammen, dus hou gewoon op met dat onzin.
:f laat hem dan ook posten wat ie wilt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:22 schreef Tain het volgende:
[..]
Je bent wel lekker azijnpisserig bezig zo, alles kraak je af. Laat die mensen lekker discusieren over wat ze denken dat de Revolution zal brengen. Misschien heb jij gelijk, misschien hebben hun gelijk who cares.
Tja, publiciteit, dit soort 'hype' (zoals Microsoft deed met de X360) heeft echt weinig effect en bereikt maar een zeer beperkt aantal mensen. Maar het maakt het voor ons ook spannender, zoals de hype van de X360.quote:Op woensdag 29 juni 2005 20:04 schreef ethiraseth het volgende:
Toch is al dat geheimzinnige gedoe zeer slim van Nintendo. Al die advertenties die opduiken waarvan niemand weet of het nou echt of nep is. Allemaal weer publiciteit ervoor. Aan ene kant is het frustrerend om zo lang te moeten wachten erop, aan de andere kant heeft het ook wel zo zijn charme. Beter dan zo'n E3 presentatie van "dit is het ding".
En nog wat nieuws:quote:19D.O.R.EVOLUTION
----------------------------------------------------------------
this is what i saw in japan:
the controller prototype i've used was a single piece
conventional-shaped one with a rather large plain
rectangular space in the middle of the butterfly design
portion. the rectangle was made of semi-transparent
plastic that at first look resembled polycarbonate but it
has a slightly gummy surface.it had conventional buttons
and stick and a microphone too.just a bad shaped
unfinished prototype assembled only to show us how it
worked.
during the bowling demo the hologram of a little bowling
ball appeared just a two or three centimeter below the
plastic surface and came up a half centimeter above, just
like it was emerging from the water.
then a japanese engineer told me to take aim using the
conventional controls or built-in gyroscopes (two in-line
- left and right side for dual feedback) and to blow on
the ball in order to make it fly into the tv screen. i did
it and the that ball had an acceleration mouvement toward
the big plasma screen, being holographically displayed
above the plain surface until it reached the front edge of
the same, then disappeared from the controller and almost
instantly re-appeared bigger on the tv screen and
...strike.
the acceleration curve of the object was calculated on the
noise level recorded by the microphone a bit like it is on
the nintendo ds, but, i think, in a more sophisticated
way.
obviously it was only a demo controller setup with several
features not yet implemented for example those regarding
tactile control and haptics.
the holographic projector features a very cheap high
resolution lcd holo-display developed in japan by nintendo
with the help of sharp using licensed nasa technology.
several arrays of smd high-bright white leds (gallium
nitride/indium-gallium nitride) under the above-mentioned
very thin display provide holographic projection of 3d
shapes in the air.
think about the ability to visualize items, characters,
and other objects or simply a control panel, and change,
swap,select and other actions by voice commands or by
touching them.
the other interface i saw (but not tested) featured a two
piece controller shaped like guns (only a gyroscope each
one) and i heard that holographic projection could be used
too with it but only via a separated projector box add-on
that was non shown that day.
by the way, i don't know which kind of controller has been
chosen or which features will be included and which not in
the final design, due to marketing reasons. maybe two
interface versions for different continental markets (i.e.
the cheaper one for countries such as india,china and
south-east asia) but this last one is only a personal
speculation.
that's all i can say about.
working there is like watertight compartments.
enough?
----------------------------------------------------------------
p.s.:i am not any 19doh,d'oh or whatever else simpson boy
from other forums.
quote:Konami Supports Revolution
One to two flagship games set for Nintendo's next generation.
by Anoop Gantayat
June 29, 2005 - Konami has some big plans in store for all three next generation systems. In comments shared with Japan's Weekly Toyo Keizai, Kazuya Takahashi (President, Online Company) and Michihiro Ishizuka (President, Computer & Video Games Company) revealed that the company plans on producing one or two flagship titles for each system. These titles will make full use of each systems' unique specifications, suggesting that they could be exclusive.
Getting into specifics, Ishizuka cited Metal Gear Solid 4 as one of the PS3 flagship titles. For 360, the company hopes to develop a new property.
Multiplatform support seems to be big on the company's agenda. Ishizuka states that most titles that don't require full hardware specifications will be released as multiplatform titles, including the PC. Takahashi backs this statement, adding that it's important to create an environment where as many players as possible can play.
MINDCONTROLLERquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:30 schreef speknek het volgende:
Hij doet nou weer net alsof ze geen controller gaan gebruiken..
Kan het nog gekker denk je?quote:
quote:Think about it - each of those controllers are different. How are you gonna play? That captured some of the imagination of what our controller needs to be able to do, and certainly as you get into the meat of that type of innovation with the developers, their eyes truly light up because they start to imagine what's possible with that kind of configuration, which is vastly different than a sheer horsepower kind of game.
Wat een sukkel is het ook. Net alsof er op de Xbox 360 en PS3 geen creatieve games komen. Tering, die gast is echt wereldvreemd.quote:
Hebben we het hier over dezelfde artikel? Quote anders maar een paar zinnen wat ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een sukkel is het ook. Net alsof er op de Xbox 360 en PS3 geen creatieve games komen. Tering, die gast is echt wereldvreemd.
Leer is lezen ofzoquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een sukkel is het ook. Net alsof er op de Xbox 360 en PS3 geen creatieve games komen. Tering, die gast is echt wereldvreemd.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
MINDCONTROLLER
Daar moest ik ook aan denkenquote:
Dat zegt hij niet. Hij zegt alleen dat de nadruk niet op pure rekenkracht moet liggen, maar op goede games. En daar gaan de xbox360 en de PS3 volgens hem de fout in.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een sukkel is het ook. Net alsof er op de Xbox 360 en PS3 geen creatieve games komen. Tering, die gast is echt wereldvreemd.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:30 schreef speknek het volgende:
Hij doet nou weer net alsof ze geen controller gaan gebruiken..
quote:The secrecy-shrouded controller for the Nintendo Revolution console has been seen by a number of developers already, according to comments made byNintendo of America VP of sales and marketing. Reggie Fils-Aime.
.
Speaking with US magazine EGM, the bombastic Fils-Aime revealed a little additional information about the console and its much talked about joypad - including the fact that just because "you and your fans haven't seen the controller doesn't mean that no one else has."
"The thing that I always find surprising, and certainly in the last year I've had wonderful opportunities to spend quality time with a number of our key third-party publishers, is when you sit down and share the innovation with them, just how excited they get," he said.
Advertisement
"I saw it firsthand with DS, we're seeing it now with Revolution," he continued.
Regarding the controller itself, Fils-Aime expanded on some of Nintendo president Satoru Iwata's hints about the design from his E3 presentation. "If you just think about it, we're going to have the ability through wireless internet to download all your great games from NES, SNES, N64," he said.
"Think about it - each of those controllers are different. How are you gonna play? That captured some of the imagination of what our controller needs to be able to do, and certainly as you get into the meat of that type of innovation with the developers, their eyes truly light up because they start to imagine what's possible with that kind of configuration, which is vastly different than a sheer horsepower kind of game."
Speaking more generally about the Revolution console, Fils-Aime also confirmed widespread speculation that the console will be launched at a significantly lower price point than its next-generation competitors, the Xbox 360 and PlayStation 3.
"We have to assume that from a pricing standpoint, we will be substantially lower than the competition," he said, going on to say that this would be because the Revolution won't have "all of that added fluff that a gamer, frankly, doesn't [want] - it's not core to gaming."
Many commentators expect Nintendo to announce further details of the Revolution this August, a month when the company has traditionally made at least one major announcement over the last few years.
Jij bent de fanboy.....quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat was de augustus announcements van de afgelopen jaren dan?
quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jij bent de fanboy met zwakke lange-termijn geheugen.....
Ben je echt zo kansloos of lijkt het maar zo?quote:
Maar wel meteen op de kast wanneer iemand een letter in Microsoft vervangt voor een dollarteken.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:44 schreef Cerbie het volgende:
Ben je echt zo kansloos of lijkt het maar zo?
quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ben je echt zo kansloos of lijkt het maar zo?
quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:50 schreef chibibo het volgende:
[..]
Maar wel meteen op de kast wanneer iemand een letter in Microsoft vervangt voor een dollarteken.
Overigens moet ik toegeven dat ik Reggie ook maar een eng mannetje vind.
Is het dieptepunt echt bereikt of lijkt het maar zo?quote:
Hij is wel de man met het meeste charisma uit de hele industrie.quote:
Ik vind Miyamoto en Iwata veel meer charisma hebben. Vooral Miyamoto.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:02 schreef BMH het volgende:
[..]
Hij is wel de man met het meeste charisma uit de hele industrie.
Maar dan wel het soort charisma dat in een Resident Evil-spel niet zou misstaan.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:02 schreef BMH het volgende:
Hij is wel de man met het meeste charisma uit de hele industrie.
Uit het artikel blijkt toch dat hij vooral zinspeelt op 'de familiecomputer' met 'interesting new gameplay experiences'.quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hebben we het hier over dezelfde artikel? Quote anders maar een paar zinnen wat ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.
Tuurlijk wel. Wat bieden nieuwe consoles nou? Alleen maar meer rekenkracht toch. Als daar de nadruk niet op komt te liggen bij een nieuwe console vind ik dat maar gek.quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Hij zegt alleen dat de nadruk niet op pure rekenkracht moet liggen, maar op goede games. En daar gaan de xbox360 en de PS3 volgens hem de fout in.
Wereldvreemd dus. Dat is echt die cliché gedachte uit 2002 "GAMEPLAY BOVEN GRAPHICS!!1 OENE!!"quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Hij zegt alleen dat de nadruk niet op pure rekenkracht moet liggen, maar op goede games. En daar gaan de xbox360 en de PS3 volgens hem de fout in.
En een analoge stick.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:11 schreef TC03 het volgende:
Goede spellen kunnen op elke console gemaakt worden, het enige wat een nieuwe console biedt is betere specs voor mooiere graphics.
Uuuh. De PS2 is toch ook niet zo krachtig als de Xbox? En iedereen vindt het wel prima dat de PS2 niet de mooiste graphics heeft, want de PS2 heeft namelijk wel lekker veel games met goede gameplay.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:11 schreef TC03 het volgende:
Volgens mij dat de Revolution niet zo krachtig hoeft te zijn als de 360 en PS3. Als je dat denkt ben je echt wereldvreemd.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:14 schreef MMaRsu het volgende:
graphics > gameplay...
als jij anders denkt ben je imo pas wereldvreemd. Maargoed misschien ben jij ook zo iemand die liever fifa speelt omdat dat er toch beter uitziet dan pro evo
quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:04 schreef chibibo het volgende:
[..]
Maar dan wel het soort charisma dat in een Resident Evil-spel niet zou misstaan.
Mee eens. Microsoft en Sony lijken de geijkte paden te bewandelen, terwijl Nintendo hier van af wil wijken. Los gezien van de vraag of ze dit op de goede manier doen, heb ik daar wel respect voor.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:19 schreef BMH het volgende:
Nintendo op dit moment: Vernieuwing > gameplay
Helemaal niets mis mee imo. Nintendo is aan het zoeken naar een basis om nieuwe ganeplay mee te maken. Dit gaat gepaart met vallen en opstaan.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:11 schreef TC03 het volgende:
Wereldvreemd dus. Dat is echt die cliché gedachte uit 2002 "GAMEPLAY BOVEN GRAPHICS!!1 OENE!!"
Zucht. Dat is iets heel anders. Miyamoto zegt hier min of meer dat de specs niks uitmaken en dat de games het hem zullen gaan doen voor de Revolution. Dat vind ik echt dom, dan is die nieuwe console overbodig.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:14 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Uuuh. De PS2 is toch ook niet zo krachtig als de Xbox? En iedereen vindt het wel prima dat de PS2 niet de mooiste graphics heeft, want de PS2 heeft namelijk wel lekker veel games met goede gameplay.Ja, echt "wereldvreemd" hoor.
Tegen wie heb je het? Ik heb dat nooit gezegd namelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:14 schreef MMaRsu het volgende:
graphics > gameplay...
als jij anders denkt ben je imo pas wereldvreemd. Maargoed misschien ben jij ook zo iemand die liever fifa speelt omdat dat er toch beter uitziet dan pro evo
Nintendo wil het altijd anders doen, dat is ook de reden waarom ze de eeuwige derde zullen blijven als ze zo doorgaan. Dat is gewoon dom, aangezien de gamer over het algemeen geen behoefte heeft aan zulke vernieuwingen. De gmiddelde spelletjesspeler wil vanuit de luie stoel leuke spelletjes spelen met een beetje aardige graphics.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:30 schreef chibibo het volgende:
[..]
Mee eens. Microsoft en Sony lijken de geijkte paden te bewandelen, terwijl Nintendo hier van af wil wijken. Los gezien van de vraag of ze dit op de goede manier doen, heb ik daar wel respect voor.
Overigens wil dit niet zeggen dat er op de Playstation 3 en de Xbox 360 geen innovatie kan plaatsvinden, maar die zal eerder uit de hoek van de developers moeten komen, of in de vorm van add-ons (al dan niet ontwikkeld door 3e partijen).
quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:11 schreef TC03 het volgende:
Wereldvreemd dus. Dat is echt die cliché gedachte uit 2002 "GAMEPLAY BOVEN GRAPHICS!!1
Ja dus? Een cliché opmerking is een doorgekauwde opmerking die te pas en te onpas gebruikt wordt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:47 schreef MMaRsu het volgende:
Ow dat heb je wel gezegd hoor, of iig dat het een clichégedachte uit 2002 is
[..]
Met het eerste deel van je post ben ik het eens, ik vind er alleen wel iets mis mee. Spellen als Donkey Kong Jungle Beat, en Yoshi Touch and Go, zijn een half uurtje leuk, maar als het nieuwe er af is, blijken ze maar heel erg weinig te bieden op het gebied van gameplay. Ik hoop dat er bij de launch van de Revolution wat meer te bewonderen valt dan wat geupdate techdemo's. Ik hoop dat ze nu ook met een echte revolutie komen, die voor echt andere gameplay kan zorgen, iets waar imo gyrocontrols of een touchscreen niet toe in staat zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:19 schreef BMH het volgende:
Nintendo op dit moment: Vernieuwing > gameplay
Helemaal niets mis mee imo. Nintendo is aan het zoeken naar een basis om nieuwe ganeplay mee te maken. Dit gaat gepaart met vallen en opstaan.
Nee hoor. Nintendo houdt erg van cutting-edge technologie. Iwata heeft dat al meerdere keren gezegd, hij (en Miyamoto) vindt gewoon dat alleen betere graphics niet goed genoeg zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zucht. Dat is iets heel anders. Miyamoto zegt hier min of meer dat de specs niks uitmaken en dat de games het hem zullen gaan doen voor de Revolution. Dat vind ik echt dom, dan is die nieuwe console overbodig.
Volgens mij bedoel je, graphics< gameplayquote:Op donderdag 30 juni 2005 20:14 schreef MMaRsu het volgende:
graphics > gameplay...
als jij anders denkt ben je imo pas wereldvreemd. Maargoed misschien ben jij ook zo iemand die liever fifa speelt omdat dat er toch beter uitziet dan pro evo
Als Nintendo dat niet had gedaan zat je nu nog als een Neanderthaler te gamen. Het blijkt ook wel dat de gamer wél behoefte heeft aan zulke vernieuwingen, kijk maar eens naar de DS als recent voorbeeld. Daarnaast heeft Nintendo de analoge stick volledig ingevoerd bij het gamen etc etc.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:43 schreef TC03 het volgende:
Nintendo wil het altijd anders doen, dat is ook de reden waarom ze de eeuwige derde zullen blijven als ze zo doorgaan. Dat is gewoon dom, aangezien de gamer over het algemeen geen behoefte heeft aan zulke vernieuwingen. De gmiddelde spelletjesspeler wil vanuit de luie stoel leuke spelletjes spelen met een beetje aardige graphics.
Nee. Hoe mooier de graphics hoe meer tijd daarin gaat zitten hoe minder gameplay. Kijk maar naar gta:sa. Geen topkwaliteit graphics maar een geweldige gameplay. Football Manager 2005 idem dito, bijna geen graphics, maar pure gameplay. Neem dan een Doom 3. Prachtige graphics maar een gameplay om te huilen. Nintendo wil m.i. gaan voor een compromis, zodat de graphics er goed genoeg uitzien, geen wereldtop, maar er genoeg tijd kan worden bestaat aan het maken van gameplay ipv textures. En Nintendo wil een prjisklasse lager zitten dan xbox360 en PS3.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:11 schreef TC03 het volgende:
Wereldvreemd dus. Dat is echt die cliché gedachte uit 2002 "GAMEPLAY BOVEN GRAPHICS!!1 OENE!!"
Goede spellen kunnen op elke console gemaakt worden, het enige wat een nieuwe console biedt is betere specs voor mooiere graphics.
Je voorbeelden zijn hier wel heel selectief. Je kon hier ook spellen als Resident Evil 4, Metroid Prime, Riddick, Ninja Gaiden, Splinter Cel, of (waarschijnlijk) de nieuwe Zelda noemen, van spellen die schitterende graphics hebben, maar ook een erg goede gameplay. Ik zie niet in waarom die 'keuze' gemaakt zou moeten worden, het is geen zero sum game.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee. Hoe mooier de graphics hoe meer tijd daarin gaat zitten hoe minder gameplay. Kijk maar naar gta:sa. Geen topkwaliteit graphics maar een geweldige gameplay. Football Manager 2005 idem dito, bijna geen graphics, maar pure gameplay. Neem dan een Doom 3. Prachtige graphics maar een gameplay om te huilen. Nintendo wil m.i. gaan voor een compromis, zodat de graphics er goed genoeg uitzien, geen wereldtop, maar er genoeg tijd kan worden bestaat aan het maken van gameplay ipv textures. En Nintendo wil een prjisklasse lager zitten dan xbox360 en PS3.
Zeker, sommige games presteren het inderdaad om beide goed te combineren. Maar het ging er mij om dat iemand beweerde dat goede graphics == goede gameplay en dat zonder goede graphics je geen goede games kan hebben. Zoals je zelf al zegt, de huidige games zien er al hartstikke goed uit. Ik zie dus geen echte noodzaak om nóg mooiere graphics nodig te moeten hebben om een goede console te kunnen afleveren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:40 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je voorbeelden zijn hier wel heel selectief. Je kon hier ook spellen als Resident Evil 4, Metroid Prime, Riddick, Ninja Gaiden, Splinter Cel, of (waarschijnlijk) de nieuwe Zelda noemen, van spellen die schitterende graphics hebben, maar ook een erg goede gameplay. Ik zie niet in waarom die 'keuze' gemaakt zou moeten worden, het is geen zero sum game.
Je hebt altijd slechte en goede games, met slechte en goede graphics. Goede graphics gaan makkelijk samen met goede gameplay. Neem bijvoorbeeld Battlefield 2, Far Cry, Half-Life 2, Splinter Cell: CT. Allemaal prachtige games met idem gameplay.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee. Hoe mooier de graphics hoe meer tijd daarin gaat zitten hoe minder gameplay. Kijk maar naar gta:sa. Geen topkwaliteit graphics maar een geweldige gameplay. Football Manager 2005 idem dito, bijna geen graphics, maar pure gameplay. Neem dan een Doom 3. Prachtige graphics maar een gameplay om te huilen. Nintendo wil m.i. gaan voor een compromis, zodat de graphics er goed genoeg uitzien, geen wereldtop, maar er genoeg tijd kan worden bestaat aan het maken van gameplay ipv textures. En Nintendo wil een prjisklasse lager zitten dan xbox360 en PS3.
Verder zei je het zelf al. Nintendo wil er een familieconsole van maken, niet een geekie 18-30 jarige man console. De enige die zo hameren op graphics zijn namelijk mannelijke gamers in de pubertijd. Ik zie mijn ouders echt niet zeuren over de graphics va een mario kart, terwijl ze het er wel veel lol aan kunnen beleven. Dát is wat Nintendo wil brengen. Imo een prima strategie. Ze zullen inderdaad het 18-30 jarige mannelijke deel van de markt voor een deel niet aanspreken, maar daar is Nintendo toch al nooit sterk in geweest dus zo'n ramp is dat niet.
Verder irriteer ik me echt aan mensen die zeggen OMFGz0rz Nintendo zegt niet dat hun graphics teh beste zijn!!11!!! nu worden ze meteen teh suckz0rz!!!1!!!
omdat nintendo niet de volledige nadruk legt op de specs betekent het nog niet dat hun graphics slecht zullen worden. De specs van de Revolution zijn nog niet eens bekend dus wie weet wat het ding kan. Ik snap niet hoe mensne kunnen beredeneren dat de graphics van de Revolution slecht worden omdat Nintendo zegt andere dingen belangrijker te vinden. Het is echt niet dat ze teruggaan naar het NES tijdperk ofzo. Sowieso vragen de meeste Nintendo games niet om de graphcis die xbox games wel nodig hebben. Ik zou er genoegen mee nemen als alles bij gamecube kwaliteit blijft en alleen allemaal wat scherper wordt. Maargoed, ik ben dan ook een gamer die is afgehaakt omdat de meeste games me niet meer kunnen boeien, waar Nintendo games me dat nog wel kunnen doen.
Dat beweerde ik helemaal nietquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zeker, sommige games presteren het inderdaad om beide goed te combineren. Maar het ging er mij om dat iemand beweerde dat goede graphics == goede gameplay en dat zonder goede graphics je geen goede games kan hebben. Zoals je zelf al zegt, de huidige games zien er al hartstikke goed uit. Ik zie dus geen echte noodzaak om nóg mooiere graphics nodig te moeten hebben om een goede console te kunnen afleveren.
Dat kan je nog niet weten, maar ik ging alleen maar af op het artikel en wat Miyamoto daarin zei.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Verder irriteer ik me echt aan mensen die zeggen OMFGz0rz Nintendo zegt niet dat hun graphics teh beste zijn!!11!!! nu worden ze meteen teh suckz0rz!!!1!!!
omdat nintendo niet de volledige nadruk legt op de specs betekent het nog niet dat hun graphics slecht zullen worden. De specs van de Revolution zijn nog niet eens bekend dus wie weet wat het ding kan. Ik snap niet hoe mensne kunnen beredeneren dat de graphics van de Revolution slecht worden omdat Nintendo zegt andere dingen belangrijker te vinden. Het is echt niet dat ze teruggaan naar het NES tijdperk ofzo. Sowieso vragen de meeste Nintendo games niet om de graphcis die xbox games wel nodig hebben. Ik zou er genoegen mee nemen als alles bij gamecube kwaliteit blijft en alleen allemaal wat scherper wordt. Maargoed, ik ben dan ook een gamer die is afgehaakt omdat de meeste games me niet meer kunnen boeien, waar Nintendo games me dat nog wel kunnen doen.
Dat zijn relatief kleine veranderingen aan de controller, waar niks mis mee is. En wederom: ik ga ging alleen maar af op wat Miyamoto zei in dat artikel, en daar kwam het op mij over alsof goede specs geen prioriteit hebben op de Revolution. Dat vind ik dus nogal dom, aangezien de specs vaak het enige zijn waarin een console vernieuwend is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:28 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Als Nintendo dat niet had gedaan zat je nu nog als een Neanderthaler te gamen. Het blijkt ook wel dat de gamer wél behoefte heeft aan zulke vernieuwingen, kijk maar eens naar de DS als recent voorbeeld. Daarnaast heeft Nintendo de analoge stick volledig ingevoerd bij het gamen etc etc.
En volgens mij komt Nintendo ook met leuke spelletjes met aardige graphics, dus ik mis je punt even
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:35 schreef YourMaster het volgende:
Een hoop rekenkracht kan buiten voor betere graphics natuurlijk ook gebruikt worden voor betere gameplay. Het is daarom helemaal niet onverstandig voor de consolemaker om hun console zo krachtig mogelijk te maken. Een enorm krachtige console zal spelwerelden mogelijk maken die echt niet mogelijk waren de vorige generatie, innovatie dus.
Daar hoort volgens mij dan ook de focus te liggen bij de grote 3, kracht.
Andere zaken zoals een innovatieve controller of multimediaopties zijn dan de extra's die bij een ongeveer gelijke rekenkracht de knoop door kunnen hakken.
Mag ik je hierop wijzen:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:35 schreef YourMaster het volgende:
Een hoop rekenkracht kan buiten voor betere graphics natuurlijk ook gebruikt worden voor betere gameplay. Het is daarom helemaal niet onverstandig voor de consolemaker om hun console zo krachtig mogelijk te maken. Een enorm krachtige console zal spelwerelden mogelijk maken die echt niet mogelijk waren de vorige generatie, innovatie dus.
Daar hoort volgens mij dan ook de focus te liggen bij de grote 3, kracht.
Andere zaken zoals een innovatieve controller of multimediaopties zijn dan de extra's die bij een ongeveer gelijke rekenkracht de knoop door kunnen hakken.
http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/xbox360-2.ars/7quote:At any rate, Playstation 3 fanboys shouldn't get all flush over the idea that the Xenon will struggle on non-graphics code. However bad off Xenon will be in that department, the PS3's Cell will probably be worse. The Cell has only one PPE to the Xenon's three, which means that developers will have to cram all their game control, AI, and physics code into at most two threads that are sharing a very narrow execution core with no instruction window. (Don't bother suggesting that the PS3 can use its SPEs for branch-intensive code, because the SPEs lack branch prediction entirely.) Furthermore, the PS3's L2 is only 512K, which is half the size of the Xenon's L2. So the PS3 doesn't get much help with branches in the cache department. In short, the PS3 may fare a bit worse than the Xenon on non-graphics code, but on the upside it will probably fare a bit better on graphics code because of the seven SPEs
enquote:Gameplay code will get slower and harder to write on the next generation of consoles. Why is this?[...]
beide van http://www.gamespot.com/news/2005/03/18/news_6120449.htmlquote:' "Rumors" which happen to be from people who are actually working on these chips, is that straight line gameplay code runs at 1/3 to 1/10 the speed at the same clock rate on an in order core as an out of order core.
This means that your new fancy 2 plus gigahertz CPU, and its Xenon, is going to run code as slow or slower than the 733 megahertz CPU in the Xbox 1. The PS3 will be even worse.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:06 schreef BMH het volgende:
Jongens wat een text. Straks gaan de mensen nog denken dat we wat te zeggen hebben!
Nintendo heeft gelijk.. Anderen stelen hun ideeën:
[afbeelding]
Asterixquote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:06 schreef BMH het volgende:
Jongens wat een text. Straks gaan de mensen nog denken dat we wat te zeggen hebben!
Nintendo heeft gelijk.. Anderen stelen hun ideeën:
[afbeelding]
Er is een tijd terug een spel uitgebracht waarmee je delen van muren weg kon schieten, Red Faction ofzo.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:35 schreef YourMaster het volgende:
Een hoop rekenkracht kan buiten voor betere graphics natuurlijk ook gebruikt worden voor betere gameplay.
Xenos chip, vet. Krijg je er ook twee koffiebekers bij?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:07 schreef Kill_em_all het volgende:
@ethiraseth:
Dat stukje over de ps3 slaat nergens op. De xenos chip is, zelfs als de cell ook gfx gaat berekenen sterker dan wat er in de ps3 komt (wat namelijk tech van nu is). Anders moet je even de artikelen op beyond3d en anandtech lezen, die gasten hebben er echt ontelbaar meer verstand van dan aarstechnica.
IMO heeft gameplay niks met gfx of rekenkracht te maken. Voor mij is gameplay een feel die de besturing van een game heeft en hoe je die bestuurd. Of je dan killer gfx of enorme crap gfx heb verandert daar niks aan.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:42 schreef Ruzbeh het volgende:
We zitten nu al op 2 juli. De tijd vliegt.
Even een samevatting van Nintendo deze jaar en de concurrenten over next-gen consoles:
Sony: Uuuh. Mooi he, die renders?
Microsoft: Gaaf he!?!? Let maar niet op de framerate!
Nintendo: CYA NEXT YEAR!!!
Enige dat ik wil weten is welke retrogames er komen en hoeveel ze gaan kosten. Voor de rest zie ik het allemaal wel en heb ik er wel redelijk vertrouwen in.quote:Nintendo kan trouwens alle info over de Rev deze jaar kwijtraken, dat heeft Iwata gezegd, en ze gaan ook de info geven maar ik geloof niet dat ze info over de controller vrijgeven. Kan natuurlijk wel... Maar ik word wel blij met info over de specs, wat de Rev allemaal kan, hoe duur die NES, SNES en N64 games gaan kosten.. etc.
Ja, dat sowieso. Dankzij dat hele retrogames gebeuren wordt denk ik de Rev de tweede console, na de NES, die me vader leuk gaat vinden. Ik vond het met name pijnlijk hoe hij Mario 64 totaal niet leuk vond, terwijl me pa echt een Mario liefhebber is.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Enige dat ik wil weten is welke retrogames er komen en hoeveel ze gaan kosten. Voor de rest zie ik het allemaal wel en heb ik er wel redelijk vertrouwen in.
Tuurlijk mag je me daar op wijzen. En dat valt voor mij nog steeds onder betere specs, als Sony of MS hun consoles op zo'n manier maken dat er geen fatsoenlijk spel op te maken valt hebben ze een waardeloze machine neergezet. Ik moet echter nog maar zien of dat daadwerkelijk ook gebeurt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:55 schreef ethiraseth het volgende:Mag ik je hierop wijzen:
[..]
krachtigere console betekent niet automatisch betere AI e.d. Zelfs programmeurs hebben zo hun twijfels over de mogelijkheden voor betere AI op de PS3 en Xbox360. En dat is waar ik bang voor ben. Dat de Ps3 en xbox360 inderdaad niet meer kunnen dan wat de huidige consoles kunnen, alleen een tikje mooier.
Tjaquote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:42 schreef Ruzbeh het volgende:
We zitten nu al op 2 juli. De tijd vliegt.
Even een samevatting van Nintendo deze jaar en de concurrenten over next-gen consoles:
Sony: Uuuh. Mooi he, die renders?
Microsoft: Gaaf he!?!? Let maar niet op de framerate!
Nintendo: CYA NEXT YEAR!!!
Nintendo kan trouwens alle info over de Rev deze jaar kwijtraken, dat heeft Iwata gezegd, en ze gaan ook de info geven maar ik geloof niet dat ze info over de controller vrijgeven. Kan natuurlijk wel... Maar ik word wel blij met info over de specs, wat de Rev allemaal kan, hoe duur die NES, SNES en N64 games gaan kosten.. etc.
quote:This controller actually looks promising, considering it matches what that one guy said he saw when he went to Japan.
Ik host ze niet. Ik steel die plaatjes gewoon van een ander forum en heb geen zin om te ze mirroren.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:02 schreef MMaRsu het volgende:
waarom host iedereen bij imageshack als ze toch niet te zien zijn ? Host ze dan bij photobucket.com ofzo...
Als ze los kunnen zullen ze sowieso ieder een apart batterijcompartiment hebben, dus dat is niet zo'n probleem. En signalen van knoppen kunnen dan wel draadloos of via de Rev naar elkaar toe.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Volgens mij kun je niet normaal stroom door magneten laten lopen
Hehe, beetje berichten melden bij Gameqube hequote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:33 schreef Tware het volgende:
ik denk wel dat daar die echt zou kunnen zijn, aangezien de X en Y knoppen zitten omgekeerd ten opzichte van de x en y as(net zoals bij de ds
)
Tussen de 8 en 32 MB ongeveer.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:26 schreef Slomy het volgende:
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar heb toch een vraag:
De revolution zou dis 512mb flash geheugen gaan krijgen. Heeft iemand enig idee hoeveel bv. een n64 game in beslag neemt? Het lijkt namelijk zo weinig.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:13 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hehe, beetje berichten melden bij Gameqube he
Dit is een mockup van iemand van het Mozlapunk web log-forum geloof ik.
Nutteloos niet. Wel nepquote:Op zondag 3 juli 2005 03:00 schreef Ruzbeh het volgende:
Voor in het geval dat het hier wordt gepost, de gerucht dat de Rev draadloos beelden kan sturen naar meerdere televisies tegelijk is nep. De technologie daarvoor staat in z'n kinderschoenen. Ennnn. Zo dom is Nintendo niet. En het is nutteloos.
Ik sluit het niet uit, maar ik acht het onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:17 schreef YourMaster het volgende:
Wie denken trouwens allemaal dat in Augustus de revolutie aan het publiek wordt getoond?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:55 schreef ethiraseth het volgende:
[Dat de Ps3 en xbox360 inderdaad niet meer kunnen dan wat de huidige consoles kunnen, alleen een tikje mooier.
quote:BioGraphic Technologies AI.implant SDK for Xbox 360
posted by Chairman Steve - Monday, June 06, 2005 - print
AI.implant tool and middleware solution enables game developers to exploit the powerful parallel architecture of next generation Xbox platform for cutting-edge game AI and real-time crowd simulation
BGT BioGraphic Technologies, the leader in real-time artificial intelligence (AI) tools and middleware, announced today that its AI.implant SDK will enable unmatched functionality and performance for game developers targeting the Xbox 360 video game and entertainment system from Microsoft. As a result, users of the Xbox 360 will be able to interact with the most intelligent NPCs available on any platform.
As the games industry's leading AI SDK, AI.implant is uniquely equipped to exploit the parallel architecture of the new Xbox. "BGT is a recognized pioneer in AI middleware and we are delighted to have them as the first AI middleware on the next generation Xbox platform," said Tracey Frankcom, program manager, Xbox Tools and Middleware. "AI.implant will allow game developers to do in real-time what they could only previously visualize using pre-rendered cinematics."
"It is truly exciting to see the hardware catch up to dreams of game AI developers” said Dr. Paul Kruszewski, President and founder of BGT. “The Xbox 360 is the first available game console system to enable game developers to do dynamic navigation in large 3D worlds and real-time crowd simulation."
Ik zit prima hoor,quote:Op maandag 4 juli 2005 17:30 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Volgens mij zit je in het verkeerde topique Daggla
Jawel, het was niet mogelijk dit op de huidige generatie XBOX te laten draaien.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:37 schreef speknek het volgende:
Het klopt alleen niet echt wat je probeert te bewijzen. Het is gewoon een goede SDK volgens hun. Dus de AI wordt beter, maar het is niet iets innovatiefs.
Ja, tuurlijk. Betere AI. Daar gaat iedereen van kwijlen hoor.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jawel, het was niet mogelijk dit op de huidige generatie XBOX te laten draaien.
Ergo, next gen is meer dan alleen mooiere plaatjes..
Uh, ja indd betere AI lijkt me nogal fukking belangrijk. Jou niet danquote:Op maandag 4 juli 2005 17:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Betere AI. Daar gaat iedereen van kwijlen hoor.
En tuurlijk is next-gen meer dan alleen mooiere plaatjes. Ik neem aan dat next-gen ook betere geluid heeft.
Nee duh. Het gaat er toch om dat het weer de standaard verbetering van meer en beter is.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jawel, het was niet mogelijk dit op de huidige generatie XBOX te laten draaien.
Ergo, next gen is meer dan alleen mooiere plaatjes..
Als je dat artikeltje leest dan gaat het wel wat verder dan alleen maar een beethje betere AI.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nee duh. Het gaat er toch om dat het weer de standaard verbetering van meer en beter is.
Het is toch logisch dat er verbeteringen in bijvoorbeeld de AI komen bij next-gen consoles? Gewoon de volgende logische stap voorwaarts.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je dat artikeltje leest dan gaat het wel wat verder dan alleen maar een beethje betere AI.
Whatever floats your boat. Ik vond de AI bijv. in Max Payne 2 prima. Ik word vooral van die voice-overs heel vrolijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:58 schreef EmjaY het volgende:
[..]
Uh, ja indd betere AI lijkt me nogal fukking belangrijk. Jou niet dan![]()
![]()
Ik vind Revolution eerlijk gezegd een baggernaam voor een console. Een Revolution? Tuurlijk. 'Revolution' of 'Revolutie' is wel een heel groot woord voor een game console. Te groot. Nintendo Revolution of Revolution? Nope, dat wordt niks.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:32 schreef Xrenity het volgende:
Gewoon Revolution tbhKlinkt heel gaaf iig
En anders laat ik het aan het Nintendo team over, die worden daar immers voor betaald
Nintendo Levolution?quote:Op maandag 4 juli 2005 18:55 schreef Tomasso het volgende:
Doe dan Nintendo Levolution. Kunnen de Japanners hem ook uitspreken![]()
Een press release van het bedrijf dat de betreffende SDK ontwikkeld heeft. Niet verbazingwekkend dat ze het zo ophemelen.quote:
Psstquote:
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:29 schreef MMaRsu het volgende:
Leuke feature over Nintendo ON + Interview met de maker.
http://www.1up.com/do/feature?pager.offset=0&cId=3141783
Dat zijn beelden van Metriod Prime Hunters voor de DS, dit is een van de andere bounty hunters waar je in multiplayer mee zou kunnen spelen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:01 schreef Tware het volgende:
Op de Nintendo press conference van de E3 zag je tussendoor nog wat merkwaardige beelden van een game die ik niet kon thuisbrengen (Ign filmpje 2:11-2:12). De game ziet er aardig goed uit. Zou dit een revolution game zijn? Let maar eens de details van het zand bijv:
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Zouden dit dan de eerste echte revolution in game beelden zijn?
Jaa ik weet hetquote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Psst
http://games.fok.nl/submits.php
Psst, er staat een spelfoutjequote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:32 schreef Aram_NintendoDS het volgende:
[..]
Dat zijn beelden van Metriod Prime Hunters voor de DS, dit is een van de andere bounty hunters waar je in multiplayer mee zou kunnen spelen.
Klik maar op de gele dude in het menu, je kunt dan nog even verder zoeken voor die beelden want het klopt wel dat ze te zien waren op de E3.
Http://www.metriodhunters.com
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 | [img]http://members.home.nl/vhoti/revo3.jpg[/img] [b]Internal Hardware:[/b] [*] IBM developed CPU: "Broadway" [url=http://cube.ign.com/articles/594/594935p1.html][Source][/url] [*] ATI developed GPU: "Hollywood" [url=http://cube.ign.com/articles/594/594935p1.html][Source][/url] [*] MoSys 1T-SRAM [url=http://cube.ign.com/articles/611/611577p1.html][Source][/url] [*] 512MB internal flash memory to store downloaded content [url=http://cube.ign.com/articles/615/615089p1.html][Source][/url] [b]Appearance:[/b] [*] The height of 3 DVD cases stacked together [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Slightly longer than a DVD case [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Horizontal or vertical orientation [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [b]Displays:[/b] [*] Televisions & Computer Monitors [url=http://cube.ign.com/articles/522/522136p1.html][Source][/url] [*] Only one display [url=http://cube.ign.com/articles/522/522136p1.html][Source][/url] [b]Controllers:[/b] [*] The controllers will be wireless [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=02ea1a40-ac09-4cdf-9548-91e5a4e78746&page=currentNews][Source][/url] [*] 4 wired Gamecube controller ports [url=http://nintendo.co.jp/n10/e3_2005/revo/index.html][Source][/url] [b]Media:[/b] [*] 12cm double layered optical discs for Revolution games [url=http://www.nintendo-europe.com/NOE/en/GB/news/article.do?elementId=tBCyZg_nzP6FvDl_HUGQCzIeLq33XOaa][Source][/url] [*] 8cm Gamecube disks [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Self-loading media drive that accepts both Rev and GC discs[url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] SD card reader to expand internal storage[url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=02ea1a40-ac09-4cdf-9548-91e5a4e78746&page=currentNews][Source][/url] [b]Backwards Compatibility:[/b] [*] Will be able to play Gamecube games [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Super backwards compatibiliy: play NES, SNES, and N64 games by downloading over the internet. [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=5aa8631e-d4a0-45d9-a88c-e5931b807091][Source][/url] [b]Networking:[/b] [*] Wireless internet compatibility out of the box [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Wireless networking technology by Broadcom [url=http://cube.ign.com/articles/605/605846p1.html][Source][/url] [*] Will wirelessly connect with the Nintendo DS [url=http://ve3d.ign.com/articles/611/611191p1.html][Source][/url] [b]Other details:[/b] [*] 2 Gamecube Memory card slots [url=http://nintendo.co.jp/n10/e3_2005/revo/index.html][Source][/url] [*] 2 USB 2.0 ports [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=02ea1a40-ac09-4cdf-9548-91e5a4e78746&page=currentNews][Source][/url] [*] Can play movies and other DVD content with attachment [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=5aa8631e-d4a0-45d9-a88c-e5931b807091][Source][/url] [*] Quiet [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Low power consumption [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Quick start-up time [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [b]Release date:[/b] [*] 2006 [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [b]Oude topics[/b][sub] [url=http://forum.fok.nl/topic/672227][1][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/693413][2][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/698283][3][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/700820][4][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/701722][5][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702075][6][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702097][7][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702109][8][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702124][9][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702135][10][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702213][11][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702527][12][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702857][13][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703027][14][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703152][15][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703189][16][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703250][17][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703719][18][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/707063][19][/url][/sub] [img]http://i21.photobucket.com/albums/b270/Falafelkid/Revoaddownsized.jpg[/img] [img]http://www.yukihime.com/board/chevolution.jpg[/img] |
quote:
Ik vind de GC controller wel mooi en fijn, de Xbox controller ligt ook goed in de hand en ziet er niet kinderachtig uit. Die van de PS2 vind ik echter net een goedkoop stuk speelgoed, veel te lichtquote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:48 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe 'stoer' de controller er gaat uitzien. De Gamecube ziet er uit als een speelgoed (en dat hoort eigelijk ook), en de controller ook. De Revolution ziet er heel stoer uit, dus gaat die controller er ook heel stoer uit zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |