ik vind 'm heel erg vetquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:20 schreef Radjesh het volgende:
damn
Als je wat faked, fake dan iets moois, die controller ziet er niet uit![]()
pfff, die is denk ik zelfs voor mij te ingewikkeld. Als Nintendo zou denken dat deze eenvoudig is zijn ze denk ik wel heel ver heen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:17 schreef Tomasso het volgende:
En nog een fake pic van de controller (het houdt ook nooit op he)
[afbeelding]
Goed gezien.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:38 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb het trouwens allemaal niet echt meer gevolgd sinds de E3, maar het revolutionaire is dus nog niet bekend als ik het goed heb?
Gaat snel hequote:
We zaten nu op nummer 3 ofzo als het niet voor die E3 press conference was.quote:
Ik moet zeggen dat hij er inderdaad wel leuk uitziet jaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:41 schreef RaymanNL het volgende:
Die controller heeft toch wel iets leuks![]()
Helemaal niks. Alleen dat het uiteindelijk allemaal zal tegenvallen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
zijn er alweer geruchten over de bekendmaking van het revolutionaire?
zoals verwacht dusquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Helemaal niks. Alleen dat het uiteindelijk allemaal zal tegenvallen.
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Helemaal niks. Alleen dat het uiteindelijk allemaal zal tegenvallen.
SpaceWorld? Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:49 schreef MMaRsu het volgende:
* MMaRsu schopt nikk..
Btw spaceworld komt elke dag dichtbij!
Inderdaad. Waar valt/viel die te zien danquote:
hieroquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:07 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Inderdaad. Waar valt/viel die te zien dan
Omdat ik er vanuit ga dat Nintendo een blowout houdt op Spaceworld met speelbare Revoquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
SpaceWorld? Hoe kom je daarbij?
Ik verwacht toch minstens speelbare games dan. Nu kan je ook met de revo spelen als je wilt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Omdat ik er vanuit ga dat Nintendo een blowout houdt op Spaceworld met speelbare Revo![]()
quote:
Laat je fantasie gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:22 schreef gamecube_master het volgende:
Maar ff serieus, is die poster echt? En "think outside the box", wat moeten we hier van verwachten?
ook omdat "box" in de led kleur is van de revo, dat het meer gaat om wat er buiten de revo gebeurdquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Laat je fantasie gaan.
Maar ik denk gewoon dat ze bedoelen dat ze een andere weg inslaan, dus niet in hetzelfde straatje blijven, en dus "outside the box" hebben gedacht.
Hoe kom jij eigenlijk aan die reclame? En wat is het nou precies, een scan (en zoja, welk blad) of een poster die ergens opgehangen is ofzo (of tijdens drukken ervan is gefotografeerd)quote:
Xrenity kwam ermee.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:58 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Hoe kom jij eigenlijk aan die reclame? En wat is het nou precies, een scan (en zoja, welk blad) of een poster die ergens opgehangen is ofzo (of tijdens drukken ervan is gefotografeerd)
Van die advertentie zei ik al dat die nep was, het staat er zelfs bij. Lees de disclaimer maar eens. Maar ik vond hem mooi genoeg om hem toch ff te vermeldenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Think outside of the box (origineeeel) en Xenias.
Nee, ja, nee, Retro Studios gaat even een game maken die begint met de 'X'.
![]()
Think outside of the box (origineeeelquote:
hahaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Kan deze plaatje a.u.b. onderaan de startpost geplaatst worden als een soort van afsluiter?
[afbeelding]
Done.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Kan deze plaatje a.u.b. onderaan de startpost geplaatst worden als een soort van afsluiter?
[afbeelding]
Wat is er mis met die controllers?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:02 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Mooie poster
Maar die controllers..
Mooi?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:06 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat fake (maar wel mooi) logo wat groter voor de liefhebbers
:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ligt aan je eigen smaak hequote:
Dus de kans is groter dat hij toch fake isquote:
Je hebt het wel naar je zin hequote:
Doet me denken aan HL2. "Rise and shine Mr. Freeman, rise and shine."quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:52 schreef Tomasso het volgende:
Dus de kans is groter dat hij toch fake is
van een blog.quote:Well, it looks pretty well done. But I myself don´t think March 2006 is realistic at all. And even if it was, I don´t think there would be ad campaigns floating around this early. You wouldn´t even contact an advertising agency this soon, I guess. Any thoughts on that?
Heeft Reggie hier gezegd. (****) kon hij niet verstaanquote:As you can see, Revolution will more than hold it's own in graphical performance.
But what we also know is what you publishers and developers see when you look at the specsheets of our competitors' new systems. Larger budget, higher staffing, steeper learning curves and longer production schedules. Nintendo Revolution is designed to be none of these. Our continuous decision was to take a different path. Certainly, Revolution will be the hall for stunning new game masterpieces from Nintendo and our third parties. In fact the balance build into Revolution, makes it a perfect choice to achieve your highest creative goal. But if your budgets are a little more bottom, our directions also invisions the creation of much better game experiences, with much less (*****). We think the time-frame needed to create a Nintendo Revolution game, should be substantially shorter then for all of our competitors. In fact, we think Revolution is the best new console for game development partners, no matter what type of game you’re making. Finally, for all you retail partners, I can hear you whispering under your breath: “Don’t tell me about developing games, just tell me what games you’re gonna deliver.”. Well, let’s talk about that. First, we expect great third party support we now have on gamecube, will be both stronger and earlier on Revolution. And we will be more aggressive than ever, in having our own in-house-stars (*****).You can expect new Nintendo intellectual properties in the lost window. Our franchise stars are about to make some new friends. And you should know, that development of new revolution titles is already underway.
Zou wel mooie zijn. Box slaat in dat geval ook op de xBOX 360.quote:This was sent to us from an unconfirmed source via email. It is pure speculation however. The individual claims to have access to non-public info, but says he only works in marketing and not in actual development. Apparently, it depicts an ad campaign to be launched at the same time as the Xbox 360 release later this year.
quote:Well, let’s talk about that. First, we expect great third party support we now have on gamecube,
quote:will be both stronger and earlier on Revolution. And we will be more aggressive than ever, in having our own in-house-stars (*****).You can expect new Nintendo intellectual properties in the lost window. Our franchise stars are about to make some new friends. And you should know, that development of new revolution titles is already underway.
http://gamesradar.msn.co.uk/news/default.asp?pagetypeid=2&articleid=3quote:Full Revolution controller details finally revealed
[24/06/05 18:27]
Patent office registration blows the lid off top-secret control device
The controller for Nintendo's upcoming Revolution console will feature gyroscopic, tilt-sensitive technology, an LCD touch screen, and a greatly reduced number of face buttons, according to documentation on the US patent website.
The patent document - which calls the Revolution "the game device" and refers to the controller as a "housing held by a player" and "the handheld game device" - intricately describes key aspects of the controller's functionality.
The patent primarily focuses on the controller's gyroscopic ability, describing the function as, "a tilt sensor provided on the housing, a viewpoint coordinates determination mechanism for determining viewpoint coordinates in accordance with an output value of the tilt sensor."
Which is a needlessly complicated way of saying that tilting the controller affects on-screen action.
"The game system allows the player to feel as if the three-dimensional game space is tilted in accordance with a tilt of a game device, etc., with a minimal processing burden," the document clarifies.
Hidden beneath a wealth of nonsensical technical speak lay further details of interest, which describe the layout of the controller's face buttons and confirm the existence of an LCD screen on the device.
"The handheld game device includes a rectangular housing. The housing has the liquid crystal display," the document confirms.
The text then describes the number of buttons on the controller face revealing their position:
"A direction instruction switch [d-pad], a start switch, and a select switch are placed on the left side of the LCD, movement instruction switches (A button) and (B button) are placed on the right side of the LCD, and, if necessary, other movement instruction switches R and L are placed on the right and left ends of the upper side of the housing, respectively."
This confirms Nintendo's new controller features just a d-pad, with two face buttons, two shoulder buttons and start and select buttons. It would appear the tilting mechanism acts as a substitute for an analogue stick, removing the need for it altogether.
"The handheld game device includes a control circuit (for example, a CPU chip) having a CPU core," the document continues. "An LCD controller, a work RAM, a video RAM, and an interface circuit are connected to the CPU core via a bus (an address bus and a data bus."
"LCD controller" seemingly confirming the screen will indeed be a touch screen while the rest of the text indicates the controller has enough processing power of its own to run graphical routines and mini games on the LCD screen.
The controller will also accommodate a cartridge slot according to the document, "The handheld game device has a cartridge insertion slot formed in the upper side thereof for removably inserting the game cartridge."
This most likely a memory card device according to the patent document, which says, "A desired cartridge is connected to the connector as a preparation for starting a game. As a result, the player (user) is allowed to play his/her desired game by changing the cartridge."Which sort of describes the ability for different players to boot up their own save games from their own memory cartridges.
So there we have it. A controller with a reduced number of face buttons and a touch screen that allows gamers to look around, move, and affect their level of acceleration, by tilting the controller.
Now all we need are pictures. Which shouldn't be too long – the intricate descriptions in the patent document should be enough to ensure bedroom designers come up with a multitude of fakes sooner rather than later.
"Verder staat er in het document dat de controller een CPU bevat, een LCD controller, werkgeheugen en videogeheugen. Een LCD controller conformeert eigenlijk het bestaan van een LCD touchscreen scherm op de controller en de CPU zou het mogelijk maken om op de controller eigen grafische dingen te laten zien zoals mini-games."quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:15 schreef Kill_em_all het volgende:
Uhm ze hebben al meerdere malen gezegd dat er absoluut GEEN touchscreen op de controller zal komen dus het zal wel nep zijn. Ook de bron is nou niet bepaald van een bekende en betrouwbare bron.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |